Zooooooo jammer is dat als je na je studie opeens niet meer bij die databanken kunt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:39 schreef Leonoor het volgende:
Je zou ook de DataJuridica kunnen checken trouwens. Ik kan er niet meer in ()
Het kan op zich wel, maar je moet er flink voor in de buidel tasten. Kijk voor de grap maar eens op de Kluwerwebshop, hoeveel een abonnement op 1 titel (NJ, DJ, NJF, etc) kost per aansluiting per jaar. Pas na het afsluiten van je universiteitsaccount besef je hoe waardevol , in alle opzichten, die toegang is inderdaadquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zooooooo jammer is dat als je na je studie opeens niet meer bij die databanken kunt.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:01 schreef GlowMouse het volgende:
Ja ik heb het gezien. Het is alleen interessant als je het zakelijk kunt gebruiken, dan kun je die kosten gewoon in je uurtarief stoppen. Voor thuisgebruik vind je Idealiter een eerstejaars die je voor de komende jaren toegang verschaft.
Hahaha, dat artikel heb ik vorige week nog in mijn hand gehad! Ook echt die! Kun je hem vinden? Ik kan hem wel voor je downloaden wellicht niet vanuit thuis, maar morgen iigquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Titel: Van nieuw BW naar BW : XVI: ontbinding van wederkerige overeenkomsten (art.6:265 e.v. BW) / J.G.A. Linssen
Auteur: J.G.A. Linssen
Jaar: 1993
In: Advocatenblad : tevens orgaan der Nederlandsche Advocaten-Vereeniging, ISSN 0165-1331
vol. 73 (1993), afl. 4, pag. 86-93
Die zoek ik dus al de hele dag, stom picarta ik heb zelfs op de naam van de auteur gezocht..
Naja heb er dus iig al 1
Ben nu via vriendinnetje dat in tilburg psychologie studeert! aant kijken
Jij nergens, ik met mijn certificaat morgen welquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hij moet als het goed is gewoon op de uni zijn, dus dan ga ik hem gwoon even old skool kopierenzij kon hem iig niet online van het uni netwerk aftrekken ofzo. Waar zou ik hem ergens kunnen downen dan?
Ik ben echt een informatiezoeknoob
Elitair geneuzelquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:23 schreef The_Duce het volgende:
Een goed kantoor is geabonneerd op LegalIntelligenceDe meeste bronnen digitaal. Papier is voor mietjes
![]()
Juist!quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:51 schreef Steve het volgende:
Doe mij maar papier.
http://www.statengeneraaldigitaal.nl/quote:
Daar had Yashaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa in dit geval ook niets aan gehad:quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:23 schreef The_Duce het volgende:
Een goed kantoor is geabonneerd op LegalIntelligenceDe meeste bronnen digitaal. Papier is voor mietjes
![]()
quote:Advocatenblad
Uitgever RBI
Rechtsgebieden Algemeen
Brontype Tijdschriften
Beschrijving Het Advocatenblad is het algemene vakblad voor advocaten. Het presenteert juridische analyses, achtergrondbeschouwingen en nieuws over die rechtsontwikkelingen die voor advocaten van belang zijn.
Beschikbare jaargangen Vanaf 2009 t/m heden
Meest recente uitgave 2009/01 (16-01-2009)
Ik zei "ouder". 1974 is nauwelijks oud, in kamerstuktermen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.statengeneraaldigitaal.nl/
Kwestie van tijd tot het tot 1814 teruggaat.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:10 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zei "ouder". 1974 is nauwelijks oud, in kamerstuktermen.
Het advocatenblad is pas vanaf 1996 digitaal beschikbaar!quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:12 schreef Yashaaaaa het volgende:
Heb nog een ander artikel en een boek gevonden.
Dan heb ik 2 handboeken; 2 tijdschriftartikelen en een boek. Dat vind ik wel genoeg hoor
Hier in Maastricht begin je met een algemeen propedeusejaar, waarna je kunt kiezen tussen deze twee en fiscaal recht. European Law School is simpelweg meer internationaal georiënteerd, al zal als basis het Nederlandse recht worden aangehouden en zul je dus ook sommige vakken samen met de Nederlands recht studenten meevolgen. Volgens mij kun je hier ook ELS English Track doen (oid), wat inhoudt dat je de propedeuse ook al in het Engels volgt, dus dat zul je bij je inschrijving al moeten kiezen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:09 schreef m-materazzi het volgende:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen rechten ( Nederlands Recht ) en European Law School. Dan bedoel ik echt inhoudelijk en qua niveau, de standaard riedeltjes op de sites van uni's ken ik onderhand wel.
Ahquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:32 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het advocatenblad is pas vanaf 1996 digitaal beschikbaar!![]()
Ergo:Papier
. Als je 't nodig hebt wil ik het overigens wel even voor je scannen en mailen hoor
Ik trok hem overigens wel uit picarta, met de volgende zoekwijze: zoeken [of] (auteur) linssen, j.g.a
Het is vast niet MBO/de Ruiterij of wel?quote:Op donderdag 5 maart 2009 13:39 schreef Maharbal het volgende:
Eelman/Hin.
Met die gekke meneer die geesten zag op z'n boerderij
Ik heb geen flauw idee of ik nou 100% gelijk heb, maar ik prop er hier toch eentje omdat ik vermoed dat je dat arrest ook daadwerkelijk bedoelt!![]()
Hier een meer notarieel-rechtelijk arrest om jullie te pesten.![]()
[ afbeelding ]
Ik had het een tijdje bij bepaalde onderwerpen. Roerend/onroerend bijvoorbeeld. Ging je nadenken over lantaarnpalen enzo. Of natrekking, vond ik ook fascinerend. In het dagelijks leven kan je zoveel stel-nou-dat dingen bedenken. En dat er dan niemand is die ook rechten studeert en je vrienden je aankijken van: wtfquote:Op maandag 9 maart 2009 11:15 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb trouwens sinds een jaar of zo dat ik bij heel veel doordeweekse dingen (al is het maar boodschappen doen) onbewust ga nadenken over hoe het geheel juridisch gezien in elkaar zit, is dat een 'normaal' rechtenstudentenkwaaltje en kom ik er nog vanaf?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |