Is dat eerstejaars Leiden?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
TVP vanuit de collegezaal.
Normaal heb ik trouwens m'n laptop niet bij hoor, maar ik had vanmorgen een vermoeden dat ik vandaag m'n aandacht er niet goed bij kon houden. Ik heb tot nu toe (30 minuten) precies 50 woorden weten te typen...
Oh leuk. Die moet ik dus volgend jaar gaan volgenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Is dat eerstejaars Leiden?
(ik vind die colleges namelijk behooooorlijk saai)
Nee, UvT.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een self-fulfilling prophecy?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
TVP vanuit de collegezaal.
Normaal heb ik trouwens m'n laptop niet bij hoor, maar ik had vanmorgen een vermoeden dat ik vandaag m'n aandacht er niet goed bij kon houden. Ik heb tot nu toe (30 minuten) precies 50 woorden weten te typen...
Ik ookquote:Op maandag 2 maart 2009 12:47 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Ik moet nu geschiedenis van het vermogensrecht gaan leren... Dat boeit toch niemand, dat Claudius Aurelius andermans slaaf doodslaat en hoe hij daarvoor zijn meester moet compenseren
Net als het boek is het eigenlijk een opsomming van artikelen, net Staats- en Bestuursrechtquote:Op maandag 2 maart 2009 12:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Normaal vind ik gastcolleges wel aardig om te volgen, maar dit was echt niks.quote:
Mooie reden om voor fiscaal te kiezen. Alleen in het eerste jaar wat strafrecht, en daarna verhalen over de Zweedse grootmoeder (volgens een docent op het tentamen wel eens aangeduid met zwetende grootmoeder).quote:Op maandag 2 maart 2009 17:52 schreef Steve het volgende:
[..]
Normaal vind ik gastcolleges wel aardig om te volgen, maar dit was echt niks.Ene oor in, andere oor uit...
Je gelooft het of niet, maar ze zijn hier best wel streng wat betreft jurisprudentie en dingen bijschrijven in het wetboekquote:Op zondag 1 maart 2009 23:46 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Mogen wij ook niet, geen jurisprudentielijst, niet schrijven in de bundel, nergens naar verwijzen in de bundel.
Sterker nog, wij mogen niet eens een wetboek meenemen op tentamen... of wordt het nu te ongeloofwaardig?![]()
Ik meng mij niet in die pissing contest tussen uni'squote:Op zondag 1 maart 2009 20:14 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb echt een briljant plan (dat komt waarschijnlijk omdat ik in Utrecht heb gestudeerd, en daar alleen maar briljante mensen studeren): laten we een extra WO Rechten topic openen: beargumenteer waarom jouw universiteit keimoeilijk is en je in Utrecht je diploma bij een pakje boter krijgt.![]()
Oh, en over het vorige topic: ja, het is keitof om op rechtspraak.nl te staan. Nog toffer is als prof. Van Mierlo naar jou verwijst: "zie hierover verder "Leonoor"". Maar goed, ik kom uit Utrecht, dus het zal wel bij dromen blijven
.
Hier ook hoor. Ik had een keer tentamen met veel fiscaal economen. Die bladeren nauwelijks in hun bundel, in tegenstelling tot wat ik deed. Nog geen 10 minuten nadat het tentamen begonnen was, komt er zo'n fossiel naar mij toegelopen om heel aandachtig door mijn bundel te bladeren. En ik was de enige die gecontroleerd werd, terwijl ik er verder niet verdacht uitzie ofzo.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je gelooft het of niet, maar ze zijn hier best wel streng wat betreft jurisprudentie en dingen bijschrijven in het wetboek![]()
dat denk jijquote:Op maandag 2 maart 2009 18:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ik had een keer tentamen met veel fiscaal economen. Die bladeren nauwelijks in hun bundel, in tegenstelling tot wat ik deed. Nog geen 10 minuten nadat het tentamen begonnen was, komt er zo'n fossiel naar mij toegelopen om heel aandachtig door mijn bundel te bladeren. En ik was de enige die gecontroleerd werd, terwijl ik er verder niet verdacht uitzie ofzo.
Ik vond GM heeeel verdacht toen ik hem zag, ik zou die wettenbundel ook gelijk controlerenquote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 18:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ik had een keer tentamen met veel fiscaal economen. Die bladeren nauwelijks in hun bundel, in tegenstelling tot wat ik deed. Nog geen 10 minuten nadat het tentamen begonnen was, komt er zo'n fossiel naar mij toegelopen om heel aandachtig door mijn bundel te bladeren. En ik was de enige die gecontroleerd werd, terwijl ik er verder niet verdacht uitzie ofzo.
Na je post over je favoriete weblogger en je favoriete arrest had ik op zijn minst verwacht dat uiterlijk bij jou geen overwegende rol speelt bij het bepalen of iemand verdacht is.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:56 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik vond GM heeeel verdacht toen ik hem zag, ik zou die wettenbundel ook gelijk controleren.
Haphaphap.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Na je post over je favoriete weblogger en je favoriete arrest had ik op zijn minst verwacht dat uiterlijk bij jou geen overwegende rol speelt bij het bepalen of iemand verdacht is.
Had je al gezien dat je was gedingest door een andere dingeser? Ik kwam het tegen bij mijn Googleronde.
Dat idee kreeg ik ook wel. Daarna gelukkig werkcollge onder de bezielende leiding van mevrouw Kemperman.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:52 schreef Steve het volgende:
[..]
Normaal vind ik gastcolleges wel aardig om te volgen, maar dit was echt niks.Ene oor in, andere oor uit...
Ik ben zelfs een keer "gesnapt". Zo'n miepie dat langsliep terwijl ik door de bundel bladerde, dacht uit haar ooghoeken te zien dat er aantekeningen in m'n bundel stonden. De boodoener was uiteraard de slechte paginakwaliteit van de Kluwer, waardoor ze de doorschijnende letters van de achterkant van de pagina aanzag als aantekeningen met potlood.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Is het er nog steeds te vol?quote:Op maandag 2 maart 2009 20:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat idee kreeg ik ook wel. Daarna gelukkig werkcollge onder de bezielende leiding van mevrouw Kemperman.
Mij?quote:Op maandag 2 maart 2009 20:56 schreef GlowMouse het volgende:
Klacht: Kluwer
Oplossing: [ afbeelding ]
Anderhalve week geleden liep ik je net mis toen VBB geen pauze had en ik te laat was
Een biertje is altijd prima. Alleen wel volgende week dus, want deze week is er geen Environmental Law en geen VBB.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:16 schreef GlowMouse het volgende:
Ja jou, als ik je zie ga ik je nog steeds een keer gedag zeggen. Was overigens niet speciaal voor jou daar hoorDonderdagmiddag zit ik op hetzelfde tijdstip in gebouw W. Biertje doen na afloop?
Met recht ben ik gestopt. De rest van de bachelor bestaat grotendeels uit werkstukken maken en filosofievakken volgen, en dat vind ik zonde van de tijd omdat ik dat niet leuk vind om te doen. In september heb ik het al iets rustiger aan gedaan, en nu dus helemaal geen recht meer. Met mijn andere studie (econometrie) ben ik in september met de master begonnen, en daarvan heb ik over twee weken het laatste tentamen waarna ik alleen nog een scriptie hoef te schrijven. Sinds ik het rustiger aandoe zijn de resultaten bij mijn eerste studie nauwelijks omhoog gegaan, dus ik ben wel blij dat het vergaren van extra kennis geen nadelige effecten heeft gehad voor mijn toekomstige broodwinning
Nou, ik heb afgelopen zomer pas m'n eerste jaar afgerond en het afgelopen semester heb ik me op puntjes gericht. Nu trouwens ook, maar ook de vaardigheden moeten er nu dus aan geloven. Gelukkig kan bij Grondrechten het werkstuk en het referaat gecombineerd gedaan worden.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:40 schreef GlowMouse het volgende:
Staat, zie je bij de uitgang van W. Kijken of ik meer FOK!kers kan strikken.
Jij bent wel van het uitstellen van de verplichtingen in je vaardighedendossier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |