abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:59:37 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66518293
Zwangerschap en geboorte deel 454

De aanstaande papa's en mama's :

***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky (meisje)
06 juni 2009: Mammania (jongen)
13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***
21 augustus 2009: Kersjes
24 augustus 2009: Poppedein
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© ***
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
17 september 2009: Linda2205
19 september 2009: mefke79
20 september 2009: Stiemie
20 september 2009: Ssserpente
22 september 2009: XXXKarinXXX
28 september 2009: Takkembah
03 oktober 2009: RockabeIIa
03 oktober 2009: Sorbootje
12 oktober 2009: Martine1984
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
01 november 2009 MissUnknown
03 november 2009: Twinkly
07 november 2009: Fiemeeltje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-03-2009 21:16:22 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:59:55 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66518309
Met uiteraard als eerste post, supernieuws van sproet-je!
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:55 schreef sproet-je het volgende:
Wij hebben een knipperend hartje gezien
We zijn zo vreselijk blij!!!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:00:46 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66518343
En ik zei dus:

Jaaaaaaaaaaaaa, gefeliciteerd sproet-je! Wat geweldig joh! Het zit er echt!
pi_66518363
Sproet-je wat fijn
pi_66518432
Sproet-je, wat super! Knipperende hartjes zijn

Mijn buik plopt Zo heel af en toe ineens. plop!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:02:55 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_66518433
Wat fijn! En wat een opluchting!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66518965
Fijn Sproetje

Innepin
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66519053
wat goed Sproetje!

Leuk he, Innepin!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_66519086
Vlieft

Is het overdreven om dit te kopen, ook al kan 't kind er nog een jaar of twee niks mee? Het is natuurlijk wel een kokskindje... maar ja...
pi_66519149
Sproetje! Mooi he...zo'n knipperend ding...gefeliciteerd!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66519262
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:17 schreef innepin het volgende:
Vlieft

Is het overdreven om dit te kopen, ook al kan 't kind er nog een jaar of twee niks mee? Het is natuurlijk wel een kokskindje... maar ja...

kado geven aan je lief dan toch? vind ik wel kunnen hoor, kan hij lekker dromen over hoe hij later met zn kind in de keuken kan gaan kliederen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66519679
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

kado geven aan je lief dan toch? vind ik wel kunnen hoor, kan hij lekker dromen over hoe hij later met zn kind in de keuken kan gaan kliederen
Okee, ik ben overtuigd!
dat was makkelijk
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:35:03 #13
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66519825
Sproet-je
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:38:24 #14
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66519964
Sproet-je Goed nieuws....

Ik ben ook erg benieuwd hoe de echo van miss_sly was
Make love, not war ☮
pi_66520140
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:31 schreef innepin het volgende:

[..]

Okee, ik ben overtuigd!
dat was makkelijk

haha, dat ging makkelijk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66520392
Sproetje van harte met jullie knipperlichtje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_66520528
sproetje wat fijn
pi_66520541
Sproetje, wat geweldig dat er een knipperend hartje te zien was!

BE ik moet altijd weer lachen om je Gaaf dat je de echo toch laat doen Ben er ook over aan het nadenken hoor! Ben veel te nieuwsgierig!

Miss_Sly, hoe was je echo?

Fiemeeltje

Oh ja, weet iemand of en waar het mogelijk is om eigen ontwerp muurstickers te laten maken?
#geen
pi_66520575
Spannend voor degene die een geslachtsbepalende echo gaan laten doen. Ik zelf zou het wel willen weten maar heb er geen haast mee. Dit in tegenstelling tot DuchessX die het liever gisteren al wist.
Ondanks dat ik veel moeite heb met onduidelijke en overwachte dingen/situaties, vind ik het niet moeilijk om te wachten m.b.t. het willen weten van het geslacht van de baby.
Nieuwe ervaring voor mij dus.
pi_66520653
DuchessX gisteren heb ik gezien dat ze hier gewoon kunnen laten maken bij de verf en behangwinkel.
Misschien eens bij jou in de buurt zo een soort winkel naar binnen gaan.
pi_66520688
Sproetje wat fijn

De foto's van onze echo van vanochtend:

Duimen

pi_66520771
Oh FTA die echofoto van het duimen
pi_66520834
supermooie echo's Flower

Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot de 10e
Jij weet het geslacht nu hè? Kon je dat nou zelf heel duidelijk zien al voordat de echoscopiste het had gezegd? Of was het echt zo van hm... het is dat je het zegt...
Ik ben daar wel nieuwsgierig naar kan me er nu echt nog niet zo veel bij voorstellen. Aan de ene kant is het echt al een minimensje als ik naar de vorige foto's kijk maar tegelijkertijd is het nog best wel abstract enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66520842
Ooohh wat een mooie echo foto´s!!
pi_66520943
huup je hebt pm

Ja mooi he die foto stiemie, zij zei, snel even opslaan want het komt niet zo vaak voor dat ze duimen tijdens de echo.
pi_66521242
Wow FTA...prachtig dat profieltje zeg!! Wat zal je op wolkjes lopen vandaag!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_66521312
@FTA prachtige echo.

Hier een vraagje;

tijdens de kraamperiode van Thijs, besloot het meeste van mijn fam langs te komen allemaal op het zelfde moment, en direct toen wij terug kwam vanuit het ziekenhuis.
kortom niet echt zo geslaagd.

Nu hebben vriend en ik het er al geregeld over gehad, hoe gaan we de kraamvisite aanpakken?
En al snel kwamen we tot de conclusie dat we beide een kraamfeest eigenlijk wel zien zitten.

Als kraamvisite dan alleen de opa's en oma's toelaten ooms en tantes en de rest moet dan maar wachten tot het kraamfeest.

Iemand van jullie hier ervaring mee?
met het houden van een kraamfeest, of blijven we liever gezellig met de kraamvisite op de bank zitten )
pi_66521323
_Bar_ thanks!!! Ik ga meteen op zoek naar info, ik weet wel een goede zaak hier in Eindhoven! (Die is van www.kleurmijninterieur.nl)

Oooooh FTA Wat een geweldige echofoto's!!! Super!!! Dat duimen!!!
#geen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:12:21 #29
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66521435
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:52 schreef Juup© het volgende:
Spannend voor degene die een geslachtsbepalende echo gaan laten doen. Ik zelf zou het wel willen weten maar heb er geen haast mee. Dit in tegenstelling tot DuchessX die het liever gisteren al wist.
Ondanks dat ik veel moeite heb met onduidelijke en overwachte dingen/situaties, vind ik het niet moeilijk om te wachten m.b.t. het willen weten van het geslacht van de baby.
Leuk, nog een die meepost in deze reeks !

Bij onze vorige drie wisten we het niet, alhoewel ik bij de laatste door een foto van een echo een meer dan duidelijk vermoeden had. Silly wil het ook deze keer absoluut niet weten, ik wel, zodat ik een beetje beter kan plannen op de wat langere termijn: als het twee meisjes zijn, moeten we binnen zo'n 5 jaar of nog een kamer aanbouwen (boven het balkon dichtmaken), of verhuizen. Ook weet ik dan dat ik mijzelf en mijn zoon nu al moet voorbereiden op een leven met vijf hormonsters in huis .
Als het een jongetje en een meisje of twee jongetjes zijn, is de planning in ons bestaande stekje zonder verandering de komende jaren nog wel uit te zingen.

Je bent dus niet de enige die niet zo van "onduidelijke en overwachte dingen/situaties" houdt .
Aan de andere kant, vrouw , kinderen , wat is er nog onduidelijker en onverwachter dan dat?

Behalve dat kan het me werkelijk Siberisch laten welk geslacht ze hebben, als ze maar gezond zijn .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:25:28 #30
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66521937
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:09 schreef _Bar_ het volgende:
@FTA prachtige echo.

Hier een vraagje;

tijdens de kraamperiode van Thijs, besloot het meeste van mijn fam langs te komen allemaal op het zelfde moment, en direct toen wij terug kwam vanuit het ziekenhuis.
kortom niet echt zo geslaagd.

Nu hebben vriend en ik het er al geregeld over gehad, hoe gaan we de kraamvisite aanpakken?
En al snel kwamen we tot de conclusie dat we beide een kraamfeest eigenlijk wel zien zitten.

Als kraamvisite dan alleen de opa's en oma's toelaten ooms en tantes en de rest moet dan maar wachten tot het kraamfeest.

Iemand van jullie hier ervaring mee?
met het houden van een kraamfeest, of blijven we liever gezellig met de kraamvisite op de bank zitten )
Met onze dochters hebben we iedere keer zo'n twee weken na de geboorte bij ons thuis een kraamfeestje gehad voor vrienden en familie.
Bij onze zoon hadden we na acht dagen de besnijdenis, da's een gebeuren met een maaltijd erna, dus ook een vorm van een kraamfeest .

Wat wij met de middelste gedaan hebben, was simpel, functioneel en geslaagd, en het lijkt me zeker goed voor het Nederlandse weer. We hadden vier soorten soep, met croutons, peper en zout e.d. naar smaak toe te voegen, stokbrood, wat groenvoer en dat was het. Geen geklooi met salades zus en hapjes zo (dat hadden we bij de eerste al gedaan en we werden nu al moe bij de gedachte van het allemaal te moeten klaarmaken en daarna weer opruimen) en de mensen vonden het geweldig.
pi_66522288
FTA, wat moooooi die echofoto's!
pi_66522385
hier valt de bevalling midden in de zomer (althans dat hopen we en dan ook nog lekker en goed weer)
dus zaten te denken aan een klein tuinfeestje idd een paar weken later.
ga het wederom eens laten bezinken en er verder met vriend over uitwijden, want we vinden het echt zeer interesant.
pi_66522623
Sproetje, wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen!

Flower, leuke foto's!

Bar, wij doen gewoon de kraamvisite thuis, maar hopelijk toch een beetje anders als bij Meike. Toen werden we ook overspoeld in het begin, en mijn vriend kan niet zo goed "nee" zeggen. Hij vindt ook dat zijn opa en oma, zijn zus met hele clan, opa's en oma's, buren, altijd mogen komen...
Heb al wel doorgevoerd dat dat nu niet gaat gebeuren. Als ik (of beeb) het niet trek dan komen ze niet.
En 3 keer visite op een dag is er niet bij deze keer.
+ de vijfde dag is visite-vrij

Weet dat mijn nicht een kraamfeest heeft gehouden maar dat niet weer zou doen, er kwam de eerste tijd echt bijna niemand langs, ze voelde zich helemaal depri en totaal niet op de roze wolk. Het lijkt mij persoonlijk ook niet wat, je wilt je nieuwste aanwinst toch ook graag laten zien?
Maar aan de andere kant, heb je wel in 1 keer alles gehad....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66522900
Bar wij hebben voor Linde na een maand of 2 een kraamfeest gegeven. (Het was wel wat ver weg, maar de autovrije zondag gooide roet in het water en toen moesten we het dus verzetten. Bovendien wilden we het graag op zondag houden aangezien je dan gratis bij ons kunt parkeren).

Ik vond het ideaal. Een dag gekkenhuis en verder gewoon af en toe wat bezoek. We hadden de visite in 2 groepen verdeeld: bv van 11 tot 15 uur visite van mijn fam en vriendinnen en dan van 14 tot 17 uur visite van de kant van mijn vriend om een beetje loopruimte over te houden in huis. En wie langer wilde blijven of eerder wilde komen was van harte welkom.

Overigens hebben wij geloof ik iets met autovrije zondag. Eerst moesten we onze verhuizing verzetten. Vervolgens het kraamfeest en nu is mijn uitgerekende datum precies op... jawel autovrije zondag
pi_66522969
hier ging het toen eigenlijk beetje per ongeluk.
Mijn nichtje belde of ze thuis iets voor ons kon doen, boodschappen halen ofzo
Waarop wij haar idd om boodschappen stuurde we wisten immers niet precies hoelaat we naar huis mochten.
Toen belde mijn vader of hij met zijn vrouw langs mochten komen die avond, wat ik prima vond.

Alleen wat hadden ze nou gedaan, ze hadden dus elkaar opgetrommeld (mijn pa zijn vrouw, de 3 kinderen, mijn nichtje en haar man en hun dochter en vriend, en mijn oom en tante) om eigenlijk wat te helpen..... en ze waren blijven hangen.
wij kwamen dus ineens thuis en toen zat het hele huis nog bomvol...
word je niet blij van
pi_66523615
Oh Bar dat lijkt me inderdaad helemaal niks
Het is echt wel iets om over na te denken... bij mijn schoonzusje stonden wij + de rest van de familie dezelfde dag nog in het ziekenhuis, wat ik zelf niet echt begreep En bij mijn ex-huisgenote was op dag 2 meteen van 's ochtends 10 uur tot 's nachts 1 uur het huis vol met vrienden, kennissen en aanhang, dat lijkt me al helemaal verschrikkelijk
pi_66523794
Inderdaad wel iets om over na te denken, al denk ik dat een kraamfeest niet echt bij ons past. Zoveel familie hebben we nou ook weer niet (ouders, 2 broers, 3 zussen allen zonder aanhang en een opa). Vrienden en wat verdere familie wil ik toch de eerste week niet over de vloer hebben dus dat is al makkelijker
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:04:32 #38
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66523882
Wij hebben het op vrijdagochtend (vrijdag is voor de meesten hier een vrije dag) gedaan, tussen 10 en 13 geloof ik. Laat genoeg zodat ook de mensen van wat verder weg konden komen, vroeg genoeg afgelopen zodat men weer op tijd thuis kon zijn voor het begin van Sjabbat (dat begint op vrijdagavond vlak voor zonsondergang) en wij ook nog tijd hadden om alles op te ruimen voor Sjabbat. En daarna ... hakuna matata ... een dag bijkomen.

Wij hebben bij thuiskomst altijd onze ouders over de vloer, die komen speciaal uit het buitenland, dus die kunnen (en willen!) we niet wegschoppen. Ze zijn dan een onmisbare hulp voor ons.

En nu gaat de computer uit, de computer krijgt ook z'n Sjabbat-rust ...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:08:21 #39
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66524059
Sproetje, gefeliciteerd! En Flower-Ti-Amo, wat een mooie echo! Je ziet je beebje echt super goed!

Ik vind dat niet raar hoor innepin om dat schortje al te kopen zo ben ik zelf ook hahaha.

Zelf heb ik een beetje een baaldag. Vanmorgen naar de huisarts geweest om urine te laten controleren. Er zat weer eiwit in, maar goed, dat was vorige keer ook en toen was het goed, maar er zat nu ook een vleugje bloed in . Nu heb ik weer urine op kweek laten zetten, hopelijk komt er nu wel wat uit. Maar ik heb weer een keer anitbiotica gehad, maar ik zit nu zo in dubio... ik blijf liever van de medicijnen af, maar ik wil ook niet dat ik straks weer een ontsteking heb
Heb met mijn VK overlegd en omdat ik verder geen klachten heb en een klein vleugje bloed in urine (verder niets te zien met het blote oog) zou dat ook aan de gemeenschap kunnen liggen die ik vanmorgen met hubbie lief had... Misschien maar even een paar dagen wachten met de antibiotica dan? Volgens VK kon dat best, maar zelf ben ik ook weer bang dat ik dan volgende week weer erger is. Ik kon/kan er iig wel van janken, de hele tijd dat gezeur met mijn urine. En tot overmaat van ramp is het meneertje vandaag super rustig! Ik heb pas 3 x een klein trappeltje gevoeld.
Toen stond ik dus na dat ik bij de huisarts was geweest weer buiten, dus ik wilde gelijk met mijn VK overleggen. Is ook niet erg prettig, sta je daar op straat te bellen, maar goed. Toen even snel naar de natuurwinkel (terwijl ik dus VK aan de telefoon heb) staat mijn hubbie er allemaal door heen te roepen, nou toen ben ik dus in de winkel in tranen in gebarsten, maar het kon me op dat moment geen drol schelen, het zat me gewoon even hoog.

Ppff heel verhaal
Niet mieten! Door gieten!
pi_66524674
He bah seilram, lijkt een beetje op mijn dag gister Misschien kan je als je nog even wacht met de antibiotica wel alvast wat cranberrysap drinken?
pi_66524680
seilram hopelijk morgen een betere dag.
pi_66524828
seilram ik hoop dat morgen beter is

Iemand ervaring met "pijn" (meer zeurderig gevoel dan pijn) bij 't stuitje? Ik zou niet weten waar dat ineens vandaan komt...
pi_66524924
hier heb ik ook pijn ook ongeveer op die hoogte, maar hier komt het doordat ik gisteren op een te grote fiets gestapt ben en zo gaan fietsen...
hier dus serieus eigenschuld
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:33:42 #44
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66525163
Dankjulliewel. Ja ik wacht gewoon even hoor, want anders wordt dit de 3e antibiotica kuur in mijn zwangerschap en ik ben nu bijna 27 weken. Vind dat zelf best veel . Ik drink extra veel en temperatuur wel een paar keer zodra ik denk dat ik klachten krijg dan neem ik meteen die kuur, maar nu nog niet denk ik.

En pijn bij het stuitje heb ik nog niet gehad, lijkt me ook niet prettig...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:35:23 #45
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66525241
Sproetje van harte!!!
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:09:56 #46
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_66526704
Sproetje wat fijn is dat he?
En Flower, wat een supermooie fotootjes zeg... !

wij gaan hier ook niet voor een kraamfeest, wat karin zegt, je wilt je wondertje(s) toch ook showen... en zo'n kraamfeest lijkt me ook weer megadruk. Ik zou gewoon goed in de gaten houden wie wanneer komt (agenda d'r bij!) en idd niet meer dan 2 visites per dag plannen (of is dat al veel??). En de 5e dag visitevrij Karin? Is dat een goeie tip ook voor mij?
pi_66527351
Wij deden om de dag 1 visite. Ik vond dat meer dan genoeg. De meiden lagen eigenlijk altijd te slapen. De visite keek even om het hoekje van de deur en dat was het. Als ze net in bed lagen, dan kregen ze ze helemaal niet te zien.

Bewust gekozen voor alle mogelijke rust. Ze waren prematuur en wij doodmoe. Heb het wel over de eerste 3 maanden, daarna gingen we over een meer gastvrij/vriendelijk beleid
pi_66528095
Innepin, pijn bij stuitje klinkt bekend. Heeft volgens fysio te maken met verweking en banden. Ik heb er nu al een paar dagen geen last van gehad, maar als ik me erg druk maak (lees veel trappen, veel lopen dat soort dingen) dan komt het weer opzetten.
Flower, die foto van jou...zo gaaf!
pi_66528330
oo trouwens hier een hoop werk-gezeik. Mag ik vast aftellen naar mijn verlof? Nog maar 5,5 maand te gaan (als de echo goed is natuurlijk, maar daar ga ik vanuit en zo niet, dan ben ik daar ook eerder weg dan die 5,5 maand) We gaan trouwens hier ook starten met foto's maken, buikje is ineens heel veel gegroeid. Kan me niet heugen dat dat de vorige keer ook zo was, toen kreeg ik alleen vet erbij. Mooi, teken dat mijn baarmoeder groeit en dat is de bedoeling. En vanavond gaan we het ook mijn ouders vertellen. Ze zijn een beetje bezorgd om me, door dat werkgedoe, dus ik ga ze maar eens opvrolijken. Niet gered dus tot de laatste echo, maar ach, het scheelt maar een paar dagen.
pi_66528349
Ik vond 1 bezoek per dag soms al veel
Wij hebben het echt rustig aan gedaan qua bezoek en vonden dat achteraf ook echt heel fijn
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:08:01 #51
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66528733
Over het kraambezoek, mij lijkt een baby borrel of kraamfeest ook niets. Bedoel, ze komen omdat ze interesse in je hebben en dan vind ik het lullig om eigenlijk geen tijd voor iemand te hebben. Maar... ik wil dan weer wel dat het bezoek op "mijn" tijd en "mijn" voorwaarden komt. Dus ik wil gewoon vantevoren afspreken van hoelaat tot hoelaat en die tijd, daar hou je je aan als bezoek, is je tijd op en blijf je toch hangen, dan wijs ik je daarop. Bovendien wil ik niet iedere dag bezoek, liever dan wat langer dan de eerste 2 weken helemaal kapot zijn van al het bezoek.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:18:19 #52
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66529083
Mijn VK komt zo toch even luisteren of alles goed is met het ventje... ik maak me zo'n zorgen vandaag, bah. Heb er koppijn van gekregen. De hele tijd denk ik: stel dat er iets met hem is. En de VK zei ook: dan duurt het weekend wel heel lang, dus ze komt zo even langs.

Over dat bloed in mijn urine... ik heb de laatste paar dagen hele vervelende ontlasting, soms moet ik wel 20 x vegen en vandaag bloed het ook een heel klein beetje, dus misschien komt daar dat bloed in mijn urine wel van. De VK zei ook dat dat wel zou kunnen..

Ben zo blij als ik hem dadelijk hoor he.. tjeetje man, dit heb ik echt nog nooit gehad dit gevoel, zo bezorgd... ik word echt mama geloof ik....
pi_66529415
Ahw Seilram succes strakjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66529720
Heel veel sterkte straks Seilram. Je zal zien dat het hartstikke goed gaat met je ventje!

Ik heb me zojuist voor het eerst sinds m'n zwangerschap leeggekotst. Weet alleen niet zo goed of het komt omdat ik zwanger ben of van de migraine die al de hele dag heb (ook voor het eerst sinds m'n zwangerschap trouwens) en waartegen ik geen medicijnen mag innemen.

Het kan btw ook nog komen omdat ik de hele dag heb liggen slapen, dus nauwelijks iets heb gegeten, en bij het opstaan een Gravitamonnetje met een glas granaatappelsap heb genomen.

Afijn, we gaan zo rijden richting dat hotelletje op de Veluwe. Hoop dat ik het droog hou in de auto.
pi_66529794
Diepvrieszakken meeee!!
en iets te eten ofzo.
Vervelend, hopelijk is je migraine iets gezakt al. Veel plezier op de veluwe!

Ben benieuwd naar Miss_sly!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:50:51 #56
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66529977
Ssserpente, wat vervelend zeg... hoop dat het bij deze keer blijft. Geniet van je weekendje weg!

Nou alles was goed. Ze zei dat hij zelfs erg nieuwsgierig was.. hij kwam op het geduw af! wat gek dat ik dat dan helemaal niet voel zeg... Ik hoorde het wel! Mijn hondje zat er ook heel nieuwsgierig bij, echt kei lief hahaha.
Ik ben weer helemaal gelukkig momenteel. Mijn lieve mannetje is nieuwsgierig
pi_66530024
Wat fijn Seilram!! Nu kun je gewoon heerlijk gerust het weekend in! Goed dat je gewoon gebeld hebt hoor!
pi_66530065
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:50 schreef seilram het volgende:
Ssserpente, wat vervelend zeg... hoop dat het bij deze keer blijft. Geniet van je weekendje weg!

Nou alles was goed. Ze zei dat hij zelfs erg nieuwsgierig was.. hij kwam op het geduw af! wat gek dat ik dat dan helemaal niet voel zeg... Ik hoorde het wel! Mijn hondje zat er ook heel nieuwsgierig bij, echt kei lief hahaha.
Ik ben weer helemaal gelukkig momenteel. Mijn lieve mannetje is nieuwsgierig
Thanks Huup en Seilram!

Echt super dat het goed gaat Seilram! Fijn om dat nog ff te horen voordat we wegrijden. Anders had ik ergens een internetcafeetje moeten zoeken. Geniet van het gevoel!

Wij gaan eerst nog ergens een pannenkoek eten. Lekkah! Denk dat er het er een wordt met kaas en stroop!

N. staat beneden te roepen dat ik op moet schieten. Fijn weekend allemaal!
pi_66530182
fijn weekend Sssserpente! Geniet er ontzettend van met zn 2tjes, en toch ook lekker met zn 3tjes al!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:33:35 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66531222
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:52 schreef Juup© het volgende:

Hopelijk zet die trend door als het kind er eenmaal is .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66531291
Yay sproetje! Een knipperlichtje!
Wat een opluchting seilram!
Flower-Ti-Amo wat een mooie echo's !! *word emo*

Ik ben al de hele dag super blij, ik moet me echt inhouden het niet aan iedereen te gaan vertellen. Ik had mijn vriend gisterenmiddag direct na de test op zijn werk gebeld om te vragen of hij niet over wilde werken 's avonds, ik heb niet verteld wat er was door de telefoon. En ook al had hij helemaal geen tijd hij kwam toch even thuis gelukkig. Eenmaal terug op zijn werk heeft hij maar gezegd dat er problemen waren thuis maar hij kon zijn glimlach ook helemaal niet inhouden hihi
Op dit moment heb ik alleen nog maar pijnlijke tepels, af en toe een ongesteldheid-achtig gevoel in mijn buik en ik moet heel veel plassen (nu al?!!)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:50:00 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66531728
Fijn dat alles goed was Seilram!

Veel plezier Ssserpente!

miss_sly, joehoe... hoe was het vandaag? Heb je het goed kunnen zien allemaal?
pi_66532099

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 27-02-2009 20:09:47 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:04:27 #64
190853 RockabeIIa
pi_66532166
Yeah miss Sly!!!
pi_66532168

Misss!!!!!!!!!!

En Sproet, hier ook nog even gefeli!! Ben vanmorgen door het huis heen gestuiterd na je nieuws
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_66532218
Ja Miss_Sly laat eens wat horen !

Seilram fijn dat alles goed is, Sproetje van harte met je knipperend hartje en FTA wat een lieve echo foto's.

Kraamfeest.... tja wij gaan dat niet doen. Wel gaan we visite vragen echt eerst te bellen, niet gebeld dan kan het zijn dat je voor niets komt, en om 21.00 gaat het licht uit.
Vorige keer plande wij de visite prima, alleen mijn moeder nodigde vrolijk iedereen in het ziekenhuis uit zonder dat wij er weet van hadden en dat terwijl het met mij en Isa niet helemaal super ging, ik lag in de kreukels en Isa was gewoon erg klein en prikkelbaar maar ja het was een paar dagen voor de bouwvak-vakantie en iedereen ging op vakantie en kwam nog ff spieken hoe het met ons ging. Lief bedoelt dus maar gewoon te veel van het goede.
En toen was iedereen op vakantie en was het 3 weken stilte voor de storm.... ik voelde me zwaar klote.
Deze keer gaan we het beter spreiden en als mensen moeilijk doen nou dan maar niet
Mama van Isa en Ties
pi_66532237
aaaah Miss_sly gaat een kleine miss krijgen van harte meid !
en Schaap natuurlijk ook van harte!
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:11:23 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66532339
Ja, een meisje he! Wat leuk! Ik had dat gevoel al wel, maar ja... 50% kans he!
Hoe vond je het om te zien, zo'n groot kindje al weer in je buik?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:11:58 #69
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66532352
Miss_sly, wat een pracht echo!
Gefeliciteerd met je meisje!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:12:58 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66532377
Oh, en alles was verder in orde neem ik aan? Mooi echo-plaatje hoor!
pi_66532418
Miss sly je krijgt gewoon een dochter En ik kan je vertellen: die zijn leuk!!!!!!

Wij hadden hier zo'n 40 man op het kraamfeest en ik was zo blij dat ik alles zo ineens had gehad. Daarnaast waren er namelijk nog meer dan genoeg vrienden/collega's die langskwamen buiten de borrel om. En tijdens de borrel had ik meer dan genoeg tijd hoor voor de mensen die ik wilde spreken. Van tevoren had ik me een slag in de rondte gebakken en alles is de vriezer gedaan. Dus op de morgen van de borrel alles uit de vriezer en klaar voor de high tea! Bovendien waren mijn ouders een grote hulp in de bediening etc. Dat scheelde ook een hoop. Er is nog een cluje goede vrienden/familie soep blijven eten. was zo erg gezellig
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:19:26 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_66532563
***Kersjes update***

Kersjes heeft nieuwe medicijnen gekregen en het gaat nu iets beter, ze kan nu weer een klein beetje eten. Ok, het meeste spuugt ze ook weer uit, maar ze is in ieder geval niet meer uitgedroogd. Baby doet het nog steeds prima gelukkig.

(voor adres voor kaartje pm mij)

[ Bericht 8% gewijzigd door Troel op 27-02-2009 20:29:52 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:19:32 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66532567
Een kleine miss_sly!! Wat leuk!!
pi_66532571
Alles was goed. Ze lag er helemaal perfect voor, dus hij zag meteen dat het een meisje is. Omdat we een pretecho van tien minuten hadden, heeft hij ook meteen een rondje gemaakt. Alles was perfect, hartje, niertjes, maagje, blaas, hoofdje, bovenlipje dicht, alles gewoon goed. Zo ongelofelijk. Een heel klein ieniemienie voetje van 2,6 mm met 5 teentjes. Met alles netjes op of 1 dag onder of boven het gemiddelde qua groei.

Het was zo ongelofelijk mooi en zo ontzettend fijn om dit te zien en te weten wie er in mijn buik zit Onze dochter we zijn er helemaal blij mee. We hebben ook meteen 3 roze dingetjes gekocht, zoooo schattig, waarvan dus oa dat jurkje hierboven.

Enige jammere was dat mijn zusje niet erg blij was, nog niet eens eigenlijk een beetje blij voor ons kon zijn, ook al was het voor haar even een teleurstelling. Gelukkig waren mijn ouders nog hier toen ik met haar belde, dus kon mijn moeder me nog even troosten en ze heeft ook gezegd dat ze nog eens met mijn zusje zal praten, omdat dit toch niet leuk en eerlijk is.

Verder dus een behoorlijke dikke roze rand aan deze lichtgrijze wolk
pi_66532599
Miss_Sly een meisje
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:25:43 #76
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66532731
miss_sly krijgt een klein missje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66532743
Yoehoe miss, en je laatste zin...die is wel zo goed om te horen! Hopelijk blijft die roze rand ook effe hangen nu!

Hier net mijn ouders verteld. Die hadden het eigenlijk al door...terwijl ik zo mijn best gedaan heb om het verborgen te houden. Niet echt gelukt dus. Zij moeten nog even hun mond houden tot donderdag en als dan alles goed is, mag iedereen het weten. En daar verheug ik me echt op!

Seilram, fijn dat alles goed was! Sserpente, fijn weekend en ja, een hele dag bijna niet eten, is echt funest.
Kersjes, hopelijk knap je nu wat op, ik denk aan je!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:32:31 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66532944
miss_sly, wat heerlijk om te lezen joh!
Behalve het stukje over je zusje, jammer dat ze zich er niet even overheen kon zetten, niet blij kon zijn voor jou. Fijn ook wel dat je moeder het er toch even over gaat hebben ook. Het zou jammer zijn als het alsnog tussen jullie in zou blijven hangen.

Hou dat roze randje vast he!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:45:38 #79
190853 RockabeIIa
pi_66533462
Effe lachen:
Mijn collega vroeg net of ik niet zwanger ben want ik eet niets, ben beroerd en zie er niet uit. Dus ik zeg 'Nou, jaaahaaa... Dat is het!'
Hij draait zich om en zegt 'ik heb wel eens gehoord dat vrouwen daar misselijk van kunnen worden' en werkt verder.

vrijdag 27 februari 2009 @ 20:49:22 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66533608
Miss_Sly, wat leuuuuuuuuk!

En wat stom van je zusje .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:51:50 #81
190853 RockabeIIa
pi_66533716
Dat van je zus is inderdaad heel teleurstellend, miss_Sly
Kop op. Ze draait vast bij!
pi_66533748
Oh ik vind het zo gaaf voor jullie!
En wat jammer van je zusje... je zou denken dat het nu wel een beetje klaar is...
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:55:37 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66533905
Rocka. Gewoon bevestigend antwoorden en niet geloofd worden.
pi_66534051
Miss_Sly wat leuk een meisje

Wij zijn net ook nog even gericht op het geslacht wezen shoppen

Rockabella geweldig he sommige uitspraken van mannen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 21:02:37 #85
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_66534217
miss_sly wat goed zeg!!!! wat een prachtige echo ook!!
en wat een geweldig lief jurkje hebben jullie gekocht
No more games, no more drama...
  Jubileum moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 21:23:34 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66535132
Een meisje Wat leuk miss Sly
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66535701
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Effe lachen:
Mijn collega vroeg net of ik niet zwanger ben want ik eet niets, ben beroerd en zie er niet uit. Dus ik zeg 'Nou, jaaahaaa... Dat is het!'
Hij draait zich om en zegt 'ik heb wel eens gehoord dat vrouwen daar misselijk van kunnen worden' en werkt verder.

geweldige collega haha dat is wel humor

Miss_sly wat triest van je zus dat ze zo egoïstisch is en totaal niet aan jou denkt.
Ik zou bijna medelijden met haar krijgen omdat ze zo weinig inlevingsvermogen heeft.
Het is voor jullie namelijk gewoon een behoorlijk lange weg geweest met veeeeeeel teleurstellingen wat veel dieper gaat als het liever krijgen van een kind van een bepaald geslacht!
Dan is het krijgen van een jongen ipv een meisje echt maar een hobbeltje en uit ervaring sprekend zou na zo'n onzekere tijd (bij je zusje) het geslacht geen drol uit moeten maken (maar das mijn persoonlijke mening)
En dat terwijl ik van jou weet hoe ontzettend je met haar mee hebt geleefd toen hun bezig waren met testen en in onzekerheid zaten, ik vind niet dat je dit verdient
* marlieske geeft Miss_Sly een dikke knuffel.
Mama van Isa en Ties
pi_66537676
mijsje eens is met Marlieske! Miss_Sly!
pi_66538517
Oh weer zo´n mooie echo, Miss Sly! En een meisje, wat leuk! Gefeliciteerd!
En idd jammer van je zus.... hopelijk trekt ze bij...
pi_66538563
Miss_Sly, wat leeeeuuuk superleuk jurkje ook!
Ooh een meisje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66539009
Whaaaaa even een paar voor Sproet-je en miss_sly

Wat fantastisch nieuws voor jullie! En miss.. wat een geweldig jurkje
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:05:55 #92
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_66539300
miss_sly een meisje Wat fantastisch zeg
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_66541886
Miss_Sly is in verwachting van haar dochter Super!!!
En wat een prachtige echofoto zeg

Vasthouden dat roze randje hoor Miss!
en voor je zus heb ik geen goed woord over
#geen
pi_66545612
Sproet-je wat fijn een knipper hartje

Miss_sly een meisje, leuk!!!
Maar wat ontzettend jammer dat je zusje zich zo aanstelt zeg... Want dat is het in mijn ogen, aanstellen. Dat je niet eens gewoon blij kan zijn als je zelf al (bijna) 3 gezonde kinderen hebt, en je zus is na jaaaaaren proberen eindelijk zwanger, ongelooflijk Sowieso snap ik niet echt dat je voorkeur voor geslacht zó groot kan zijn. Ik wilde toch ook wel erg graag een meisje. Maar Noah is echt zo ontzettend leuk en lief en knap dat ik zeker weet dat ik met nog een jongen net zo blij was geweest. Ik heb gewoon bijna medelijden met het kind van je zusje, want het klinkt wel heel ongewenst zo
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66545695
Wat een mooie echo's in dit topic.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 08:47:57 #96
114177 Diaan73
pi_66545775
Miss, toch een meisje dat kon ook bijna niet anders met zulke sterke zaadjes Maar wat nog fijner is, is dat alles goed is!!!

En wat betreft je zusje, ik kan me haar teleurstelling wel voorstellen, maar dan kan ze nog wel in ieder geval - al is het maar een beetje - blij zijn voor jou, helemaal gezien de situatie.... Het klinkt inderdaad of ze zelf nogal en nog steeds moeite heeft dat ze weer een jongetje krijgt, dat moet ze toch wel een keer verwerkt hebben.

Maar wow, wat super!!!
Make love, not war ☮
pi_66545907
Dank iedereen. We zijn ook heel blij. En het is zo leuk om te zien hoe werkelijk het nu voor schaap is, en hoe blij hij is. Hij heeft gisteren heel wat afgebeld om het te vertellen

Wat betreft mijn zusje, tja, ik vind het ook heel erg naar dat het zo loopt. Toch wil ik in haar verdediging wel zeggen dat ze ook een hele moeilijke tijd achter de rug heeft, en dan vooral vanwege de zorgen of alles wel goed zou zijn met dit kindje. Ze begint daar nu een beetje uit te krabbelen, maar als je niet goed in je vel zit, is het ook lastiger om op de goede manier te reageren, zeker als je dat zo niet voelen kan op dat moment. Ik hoop wel dat ze nog bijdraait, want leuk is het natuurlijk niet.

Mijn moeder verzuchtte gisteren nog tegen schaap dat het misschien wel goedj was dat mijn zusje en ik maar een zwangerschap samen hebben...ik misschien heeft ze daar best wel gelijk in.
pi_66545924
En voor sproetje voor een knipperend hartje
Wat fijn.
pi_66545958
miss_sly fijn dat het zo echt wordt enzo ik kan niet wachten op dat moment

misschien stoot ik mensen wel enorm voor het hoofd hoor zo, dat is niet mn bedoeling, maar kan het niet zo zijn dat je zusje wellicht last heeft van prenatale depressie? Je hebt het zelf al over dat ze door een diep dal was gegaan, ze had toch al die testen en puncties enzo? Misschien had ze van zichzelf ook niet verwacht dat de klap van 'weer een jongen' zo hard aan zou komen? Het hoeft uiteraard niet gelijk een depressie te zijn maar het klinkt alsof ze op zn minst ook op een hele donkere wolk zit.
Niet leuk voor jou, absoluut, dat staat buiten kijf, maar toch even ook een voor zusje-van-miss_sly
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66545970
een knipperend hartje voor sproetje!!

Wat leuk Miss_sly!! een meisje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66546095
huup, dat is precies wat ik vanochtend tegen schaap zei. Wat lief van je
Ik denk inderdaad dat de hele toestand met de testen en haar teleurstelling dat het een jongetje is, heel anders door haar zijn ervaren dan ze had gedacht. Als ik haar verhaal naast het mijne zet van de afgelopen weken, herken ik daar zeker veel in. Daarmee wil ik neit zeggen dat wij allebei een prenatale depressie hebben, maar wel dat we beiden een moeilijke tijd hebben/hadden. Ieder op zijn eigen manier zal daar bovenop moeten krabbelen. Ik vind het wel erg jammer dat ze ook niet een beetje anders kan reageren, maar ik hou m aar in mijn achterhoofd dat ze ongeveer 3 maanden voor mij bevalt, dus hopelijk kan ik het laatste deel van mijn zwangerschap wel een beetje met haar delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 28-02-2009 09:48:04 ]
pi_66546197
Dan komt het vast wel goed met haar en jullie sterkte en hopelijk krabbelt ze sneller overeind dan het nu lijkt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66546291
Fijn weekend Ssserptent, geniet ervan! (ook al ben je nu al onderweg)

Twinkly, leuk is dat hè zo'n spannend geheimpje hebben? Ik wil het aan de ene kant ook wel van de daken afschreeuwen, maar we meoten het nog maar even voor ons houden. Eerst maar eens een keer een hartje zien kloppen.

Miss_sly een meisje geniet van de voorpret meid! En jammer van je zus inderdaad, al kan ik mezelf er wel een beetje iets bij voorstellen. Teleurstelling kan zo zwaar vallen dat je blijdschap niet meer op kunt brengen. Verder ga ik ook wel een beetje mee met Huub, als jullie altijd gewoon een goeie band hebben gehad (iets wat ik niet weet, maar even gok) kan ik mezelf bijna niet voorstellen dat ze écht niet blij voor je zou zijn. Sterkte in ieder geval, hopelijk wordt het snel beter

Verder iedereen bedankt voor de geruststellende woorden! Ik ben nogal een controlefreak en wil gewoon ieder moment van de dag bevestiging hebben/krijgen dat ik toch echt zwanger ben. Ik las namelijk ergens dat 90% van alle bevruchtingen mis gaat nog voor NOD, je kunt dan nog wel positief testen. (ik denk dat dat vorige maand bij mij gebeurd is) Aangezien ik vandaag op 16 dagen ná cervix zit en nog steeds zeer duidelijk positief test zal die periode wel voorbij zijn. Geeft me dus iets meer rust in m'n donder, dan ben ik vorige maand al voorbij Nu nog een keer een mooi hartje zien en dan kan ik helemaal uit de kast komen!

Ik had trouwens eens gebeld met een verloskundige om na te gaan wanneer je een afspraak moet maken enzo, bleek al meteen te kunnen dus nu heb ik een date staan voor 11 maart. Ik ga naar de verloskundige! Omdat ik zwanger ben! Wat klinkt dat toch heerlijk raar in combinatie met mij. Ik ben toch helemaal niet volwassen genoeg voor dat soort dingen, ik mama?

Ik ga naar de verloskundige omdat ik zwanger ben

* proest
pi_66546315
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:56 schreef Fiemeeltje het volgende:

Ik had trouwens eens gebeld met een verloskundige om na te gaan wanneer je een afspraak moet maken enzo, bleek al meteen te kunnen dus nu heb ik een date staan voor 11 maart. Ik ga naar de verloskundige! Omdat ik zwanger ben! Wat klinkt dat toch heerlijk raar in combinatie met mij. Ik ben toch helemaal niet volwassen genoeg voor dat soort dingen, ik mama?

Ik ga naar de verloskundige omdat ik zwanger ben

* proest
Ben jij een kloon? Zo ja, ben ik benieuwd wie je bent.
pi_66546426
Jup, je suis kloon

Ik kom uit de kast als ik een hartje heb zien knipperen.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:10:48 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_66546443
nee Rocka, it isn't me
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66546464

wel opvallend dat je gelijk komt melden hoor Troel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:13:59 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_66546486
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:12 schreef huuphuup het volgende:

wel opvallend dat je gelijk komt melden hoor Troel
Gelukkig was al uit de verdere test op te maken dat ik het echt niet ben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66546503
Ik heb al een klein foutje gemaakt laatst, maar dat is niemand opgevallen...

Ik was overigens voorheen geen OUD Poster, dus er zullen genoeg mensen hier zijn die me niet kennen hoor

Maar goed over een week of 6 zal wel bekend zijn welke twee FOK!kers de volgende FOK!baby hebben gebakken.
pi_66546505
hihi, was ook maar garpje we zien graag snel jouw kloon weer terug. Maar dan wel weer een beetje een duidelijke zodat k niet te lang hoef na te denken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66546511
miss_sly krijgt een mini-miss! Wat fijn dat het goed was allemaal!
pi_66547021
hihi Fiemeeltje, alles wat je zegt is zooo herkenbaar
Wat een mooie echo miss_sly!! <3
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:57:10 #113
190853 RockabeIIa
pi_66547051
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:10 schreef Troel het volgende:
nee Rocka, it isn't me
Ik weet wel welke kloon bij jou past. Wees maar niet bang

Wij gaan vandaag denk ik het grote 'kleine' nieuws brengen bij mijn schoonouders.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:06:50 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_66547163
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:57 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik weet wel welke kloon bij jou past. Wees maar niet bang

Wij gaan vandaag denk ik het grote 'kleine' nieuws brengen bij mijn schoonouders.
Ja, maar jij speelt vals, jij kan IP's checken natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66547223
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar jij speelt vals, jij kan IP's checken natuurlijk
dat kunnen alleen FA's en Admin's
pi_66549044
Ik zag net 2 keer mijn buik bewegen!
pi_66549122
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:44 schreef tessie het volgende:
Leuk he!
En hoe verder de zwangerschap vordert, hoe meer je het ziet.
pi_66550090
Sly, wat leuk, een meisje
nou wil ik het toch ook weten dat wordt nog ruzie hier
Tessie, gaaf lijkt me heel raar... hihi.

Ik was net op verjaardagsvisite bij de oma van mijn vriend. Ze is 86 jaar geworden en heeft de afgelopen weken druk (en stiekem, want niemand anders wist ervan ) zitten breien aan een babytruitje voor ons Zó lief.
pi_66550245
Ahh lief Innepin!
Wil je vriend niet weten of het een jongetje of meisje wordt?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:35:24 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66550256
Haha, Innepin! mss een rondje kop of munt met je vriend?
pi_66552137
Nee, tessie, hij wil het niet weten.
Dat is niet eens zo'n slechte suggestie, BE Ik zal het eens voorstellen....
pi_66556253
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:44 schreef tessie het volgende:
Ik was gisteravond bij een vriendin die 36 weken is en haar buik bewoog ook steeds
Ik blijf het zo'n geweldig wonder vinden
#geen
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:20:29 #123
190853 RockabeIIa
pi_66557020
Effe ego: we zijn onderweg met een bosje bloemen met een ooievaartje erin
pi_66557037
Ah cute Rockabella!
pi_66557351
Miss sly wat een mooie echo en een meisje

Ik kan niet wachten tot ik het weet, wil zoo graag blauwe of roze pakjes kopen
pi_66557945
Vriendlief waagde het net om een verkeerde opmerking te maken... En toen ging het dus zo....

Ik geloof wel dat ik zwanger ben
pi_66558330
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:54 schreef Fiemeeltje het volgende:
Vriendlief waagde het net om een verkeerde opmerking te maken... En toen ging het dus zo....

Ik geloof wel dat ik zwanger ben
  zaterdag 28 februari 2009 @ 19:05:55 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66559841
En? Wat zeiden ze Rocka?

Fiemeeltje... bereid je er maar op voor.... dat gaat nog een week of 35 duren.
pi_66559897
Ik geloof eerder dat ik er vriendlief op voor moet bereiden BE
  zaterdag 28 februari 2009 @ 20:04:38 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66561778
Gingen we trouwens vanmiddag even leuk naar de kinderboerderij, dachten we. Zag F. een bord hangen dat je, als je zwanger was, maar beter uit de stallen en de geitenweide kon blijven. En dus heb ik op een bankje gezeten terwijl F. met Sasha alle beestjes geaaid heeft. Ik heb foto's gemaakt.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 20:57:05 #131
190853 RockabeIIa
pi_66563768
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
En? Wat zeiden ze Rocka?
Het was meer enthousiast als de eerste keer. Maar toch onverwacht leek het wel.
Maar goed, de schoonouders weten het nu. Over een paar weekjes de rest van de familie.
pi_66563868
Leuk Rocka

Wij waren vandaag op een feestje met een overkill aan schoonfamilie, die mensen hebben eigenlijk allemaal relatief laat kinders gekregen (na 35e zeg maar), en ik zie gewoon aan ze dat ze het toch een beetje gek vinden om mij nu te feliciteren enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66563930
fijn dat ze enthousiaster waren Rocka. Het klinkt nog niet helemaal superenthousiast, jammer!

Ik heb last van puddinghersenen.... ik ging net naar een feestje van m'n handbalteam, maar d'r was niemand. Ik m'n email lezen, misschien een andere locatie? Maar nee, het stond er echt. De 27e, daar en daar. Nou, daar was ik toch? .....het heeft echt een kwartier van alleen-in-het-donker-staan geduurd voor ik m'n momentje had D'oh.
pi_66564086
Hihi doosje

en nu? Feestje in je eentje met je vrienden Ben en Jerry?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:10:03 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66564167
Innepin!
pi_66564492
Miss Sly, een meisje....dat had ik al gedroomd....!
Hartstikke leuk zeg! En nog belangrijker, fijn dat alles goed met je little miss was!

Mikoxx, de vijfde dag gaan we hier wel vrijhouden denk ik ja, alleen mijn mama mag dan komen whaha
Ik had na de bevalling van Meike op de vijfde dag echt zo'n last van kraamtranen. En steeds maar groot houden voor de visite....visite weg, en daar ging Karin weer....

Vandaag was Meike jarig, leuke dag gehad.... Maar of het aan de zwangerschap ligt, of aan de drukte.... ik vroeg de visite steeds welk gebak ze wilden, en dan stond ik in de keuken en dan wist ik het niet meer....handig!
pi_66564563
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:07 schreef huuphuup het volgende:
Hihi doosje

en nu? Feestje in je eentje met je vrienden Ben en Jerry?
Amerikaans feestje, dus ik moest chips meenemen. Die mag ik nou helemaal zelf opeten
Ik voel me zo stom Het ergste is nog wel dat ik de auto van mijn schoonouders moest lenen, waardoor ik dus ergens deze week van de schoonfamilie de lieve vraag "Hoe was je feestje? Wat was de auto vroeg terug!" mag horen
pi_66564689
Hahaha ja dat is het ergste van dat soort dingen

Kun je nie zeggen dat je je niet zo lekker voelde ofzo anders
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:15:05 #139
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_66566341
Miss_sly een little girlie
pi_66567950
Oooooh ik zie nu pas (in het eerste kleertjes topic) dat Miss Sly een meisje krijgt ! Ik wist het, ik wist het !

En Sproetje een knipperend hartje wat heerlijk , gefeliciteerd!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:22:35 #141
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_66568601
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:02 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Weer een post van mij in OUD!

Gefeliciteerd miss en schaap!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_66570404
miss_sly & schaap, heerlijk dat alles zo goed gaat met jullie kindje (mooie echo!! ), en hartstikke leuk dat 't een meisje is. gefeliciteerd!
pi_66573309
MIss_sly ontzettend gefeliciteerd met de mooie echo! Wat leuk dat het een meisje wordt.

Volgens mij wordt je een hele lieve echte meisjes-mama
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_66573383
Dat niet meer kunnen uitslapen hoort er zeker ook bij?

En dat ik dan vroeg wakker ben maakt nog niet eens zoveel uit, maar ik ben zó enorm wakker dat ik allemaal dingen wil gaan doen nu en vriendlief is daar natuurlijk helemaal nog niet aan toe om half acht op zondagochtend
pi_66573641
Haha Fiemeeltje! Heb ik ook (alleen meestal wel een uurtje later dan jij).
Heb ondertussen de piepschuimletters voor de babykamer al van een 2e laag verf voorzien
pi_66573837
Fiemeeltje ik heb dat nu ook inderdaad, in het begin niet toen kon ik wel 10 uur per nacht slapen maar ineens is dat niet meer nodig. Om 7 uur begon het schopfeest hier in mijn buik toen was ik klaar wakker.

Tessie welke grootte hebben die letters die je hebt aangeschaft?
pi_66573891
Ik heb die van 15 cm gekocht, in lettertype Cooper, alleen hoofdletters.
pi_66573918
ben je tevreden over het formaat? Wij zitten een beetje in dubio 15 of 25 cm. Mooi lettertype!

Nu ik weet wat het geslacht is wil ik het liefst ook meteen aan de slag met het kamertje, probleem is alleen dat we 2 kamers tegelijk moeten aanpakken (onze slaapkamer wordt babykamer en werkkamer wordt slaapkamer) en daar heb ik dan weer geen zin in
pi_66573924
Ja ik vind deze al best wel groot eigenlijk.... maar bij ons is het kamertje ook niet zo groot.
Anders misschien de letters even uitknippen van gewoon papier ofzo en tegen de muur houden waar je ze op wil hebben?
pi_66573936
Goed idee!! dat ga ik van de week eens doen!
pi_66574609
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:13 schreef miss_sly het volgende:
Dank iedereen. We zijn ook heel blij. En het is zo leuk om te zien hoe werkelijk het nu voor schaap is, en hoe blij hij is. Hij heeft gisteren heel wat afgebeld om het te vertellen

Wat betreft mijn zusje, tja, ik vind het ook heel erg naar dat het zo loopt. Toch wil ik in haar verdediging wel zeggen dat ze ook een hele moeilijke tijd achter de rug heeft, en dan vooral vanwege de zorgen of alles wel goed zou zijn met dit kindje. Ze begint daar nu een beetje uit te krabbelen, maar als je niet goed in je vel zit, is het ook lastiger om op de goede manier te reageren, zeker als je dat zo niet voelen kan op dat moment. Ik hoop wel dat ze nog bijdraait, want leuk is het natuurlijk niet.

Mijn moeder verzuchtte gisteren nog tegen schaap dat het misschien wel goedj was dat mijn zusje en ik maar een zwangerschap samen hebben...ik misschien heeft ze daar best wel gelijk in.
Ahhh nee.... doet je zusje zo raar omdat jij een meisje krijgt? Wat grof zeg.... Vooral dat ze zich (als ik het goed lees) rot voelde toen ze hoorde dat zij geen meisje kreeg. Ik hoop maar dat haar jongens daar niet onder lijden.

Ik heb ook een voorkeur, ik zou woensdag of de woensdag daarna heel graag willen horen dat we een knul krijgen, maar..... als het een meiske (b)lijkt, ben ik ook blij! Het is wel ons kindje, dat na 3 jaar toch nog bij ons wil komen wonen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 1 maart 2009 @ 10:53:39 #152
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66574674
quote:
Op zondag 1 maart 2009 07:40 schreef Fiemeeltje het volgende:
Dat niet meer kunnen uitslapen hoort er zeker ook bij?

En dat ik dan vroeg wakker ben maakt nog niet eens zoveel uit, maar ik ben zó enorm wakker dat ik allemaal dingen wil gaan doen nu en vriendlief is daar natuurlijk helemaal nog niet aan toe om half acht op zondagochtend
jup
ik lag altijd rustig tot 1 uur in bed op een vrije dag en nu ben ik er op een doordeweekse dag tegen half 7/7 uur wel wakker maar dat negeer ik dan nog even meestal ben ik er tegen half 8 toch wel uit en uitslapen lukt niet langer dan half 9.
Maar ach, liever zo dan dat je straks ineens voor je baby er nog aan moet wennen enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 maart 2009 @ 12:30:07 #153
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66576794
Dames die bekkenklachten en al een bevalling hebben gehad, hadden jullie tijdens de bevalling ook last van die bekkenklachten?
Ik kan nu 's nachts vaak amper een houding vinden waarbij ik geen pijn heb, en ik zie al helemaal voor me dat dat straks tijdens de bevalling ook gebeurt.... Of dat je dan eindelijk een houding hebt waarbij je geen last van je bekken hebt, maar dat je die houding weer helemaal niet prettig vindt om de weeën op te vangen. Dus please tell me dat het goedkomt!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 1 maart 2009 @ 13:55:34 #154
114177 Diaan73
pi_66579607
quote:
Op zondag 1 maart 2009 09:50 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
ben je tevreden over het formaat? Wij zitten een beetje in dubio 15 of 25 cm. Mooi lettertype!

Nu ik weet wat het geslacht is wil ik het liefst ook meteen aan de slag met het kamertje, probleem is alleen dat we 2 kamers tegelijk moeten aanpakken (onze slaapkamer wordt babykamer en werkkamer wordt slaapkamer) en daar heb ik dan weer geen zin in
Wij hebben ook 15 cm besteld, omdat 25 cm toch wel groot is... wij hebben het Stencil lettertype, dat vond Peace stoerder..

@Tex, ik had bekkenklachten en tijdens de bevalling niets van gemerkt, ook daarna niet meer gelukkig.
Make love, not war ☮
pi_66580561
Sly wat leuk een meisje

Gister is de vrouw van Moeders voor Moeders langs geweest, en ik ben echt zwanger Wist ik wel maar een bevestiging is altijd prettig. De test streep was bijna nog donkerder dan de controle streep.

Vandaag ben ik een hormoon monster, voel me onzeker en de tranen blijven maar lopen . Hopelijk gaat dat snel weer over, want hier word ik niet goed van
pi_66581060
Ik had net een bericht geplaatst in het topic over het wachten op het 2e streepje maar kreeg al te horen dat ik gelijk door kan naar dit topic! Heb even mijn bericht meegenomen!

Hallo allemaal,

Begin December ben ik gestopt met de pil en heb 2 menstruaties uitgezeten....daarna hebben wij onze 1e poging gedaan begin februari en vorige week zondag mocht ik voor het eerst testen. De test was toen negatief maar bedacht me wel dat ik misschien wel te vroeg had getest......

Omdat ik nog steeds niet ongesteld werd heb ik vanochtend opnieuw getest....en dit keer was het...Positief!!!

Ook even ter info. Ik ben 23 jaar en ben nu dan, naar alle waarschijnlijkheid, 2/3 weken zwanger
pi_66581272
Gefeliciteerd Miss_Unknown!!!

je post onder een kloon?
#geen
pi_66581518
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:39 schreef DuchessX het volgende:

je post onder een kloon?
Klopt
Ik zit al veel jaren op Fok! ben aantal jaren terug wel flink actief geweest. Laatste jaar eigenlijk alleen toekijken maar veel vrienden/familie weten mijn nickname e.d. en wil toch echt dat ik het kan vertellen dan dat ze het lezen via Fok
pi_66582011
pi_66582114
Gefeliciteerd Miss Unknown!
  zondag 1 maart 2009 @ 15:06:36 #161
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_66582233
Feli Unknown!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_66582333
Dank jullie wel allemaal!

Had al wat rond zitten kijken op internet maar misschien hebben jullie hier meer ervaring...
Is het handig om gelijk morgen een afspraak te maken bij de huisarts om het aan te geven e.d. ? Ik ben elke maandag vrij dus dan kan ik of deze maandag of volgende week maandag gaan...
pi_66582687
Volgens mij hoef je niet langs bij je huisarts, maar je kan wel ff bellen om aan te geven dat je zwanger bent.
pi_66583479
ik hoefde niet naar de huisarts, heb alleen gebeld om door te geven dat ik zwanger was. Kreeg alleen maar te horen dat ik met ongeveer 6 tot 8 weken de verloskundige kon bellen.

A.s. zaterdag is mijn vriend jarig, en dan gaan we het vertellen aan de familie. ipv gebak hebben we slagroomsoesjes met roze en blauwe muisjes besteld bij de bakker
  zondag 1 maart 2009 @ 16:04:39 #165
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66584239
Gefeliciteerd missunknow!

Bij mij het zelfde als de andere dames... ik ben alleen naar de VK geweest en zij gaf toen een brief af voor mijn huisarts. Gewoon lekker genieten
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:25:11 #166
5428 crew  miss_sly
pi_66584945
Gefeliciteerd MissUnknown
pi_66585255
Van harte MissUnknown
pi_66587150
Zo, vandaag bij de prenatal de laatste spulletjes van de uitzet gekocht, nu hebben we zo'n beetje alles compleet.
Nog 2 weekjes werken en dan verlof.... Het komt nu allemaal erg dichtbij.

Welkom hier miss Unkown.
  zondag 1 maart 2009 @ 17:32:23 #169
190853 RockabeIIa
pi_66587247
Miss unknown, welkom hoor! En een heel fijne zwangerschap gewenst
Al enig idee wanneer je uitgerekend bent?
pi_66587294
Gefeliciteerd en welkom, Miss Unknown!
pi_66587517
Gefeliciteerd Miss Unknown! Dat hebben jullie snel voor elkaar!
  zondag 1 maart 2009 @ 17:46:50 #172
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66587730
Gefeli en welkom!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66588498
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:55 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Wij hebben ook 15 cm besteld, omdat 25 cm toch wel groot is... wij hebben het Stencil lettertype, dat vond Peace stoerder..

@Tex, ik had bekkenklachten en tijdens de bevalling niets van gemerkt, ook daarna niet meer gelukkig.

Van jullie krijgen we binnenkort wel al een foto toch?

MissUnknown gefeliciteerd
  zondag 1 maart 2009 @ 18:19:34 #174
114177 Diaan73
pi_66588833
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:08 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Van jullie krijgen we binnenkort wel al een foto toch?

MissUnknown gefeliciteerd
Komt goed We moeten ze nog eerst ontvangen...en schilderen.
Make love, not war ☮
  zondag 1 maart 2009 @ 18:29:55 #175
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_66589193

je zegt dat je 2/3 weken zwanger bent, maar als je nu positief getest hebt, ga ik er vanuit dat je toch zo'n 4 weken terug ongesteld bent geworden en dus al een week of 4/5 zwanger bent, of vergis ik mij?

geniet er in elk geval van en natuurlijk welkom!
No more games, no more drama...
pi_66590365
mijn vriendin heeft sinds gister behoorlijk last van haar linker nier. Tenminste zo lijk het te voelen. Vanmiddag nog bij de VK geweest en plas laten controleren. Hier kwam niets uit. Het gaat nu redelijk tis niet zo dat ze niet kan lopen maar het zeurt best wel.

Morgen naar de dokter voor een uitgebreider onderzoek. Erg lastig weer dit. Gelukkig was met ukkie alles goed.... nu 25 weken
  zondag 1 maart 2009 @ 19:05:36 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66590505
MissUnknown, gefeliciteerd!
Ga je wel uit de kast komen als iedereen het weet dan? Weer een kloon! En ik wist verdorie net zo'n beetje weer wie-wie was.
  Jubileum moderator zondag 1 maart 2009 @ 19:07:20 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66590566

gaan we weer, moeten we weer gaan raden Be
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66593333
Miss Unknown, gefeliciteerd!

Texelonia, wat vervelend die bekkenklachten, en helemaal als je er niet lekker van kunt slapen.
Heb er geen ervaring mee, dus kan je er niet over vertellen maar wens je nog wel succes voor de laatste loodjes!
  zondag 1 maart 2009 @ 20:48:49 #180
190853 RockabeIIa
pi_66594134
texel, ik heb er tijdens de bevalling niet meer ast van gehad dan voorheen in de zwangerschap (echt, dan ben je met heel andere dingen bezig )
pi_66594240
Dank jullie allemaal,

Om even samen te vatten alle vragen/reacties:

- Inderdaad heel erg snel voor elkaar, gelijk al de 1e poging raak, maargoed het is even afwachten want je weet het nooit hoe het afloopt
- Tuurlijk laat ik me ware ikke zien als ik zeker 3 maanden ben!
- Ik had sinds de bevruchting gerekend maar het is nu vandaag precies 5 weken vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie gerekend ipv 2/3 weken. Ben waarschijnlijk 1 november uitgerekend.

Morgen de VK bellen voor een afspraak, spannend!!!!
pi_66594498
Gefeliciteerd Miss_Unknown!!

Balen Tex, van die bekkenklachten! Ik had ze bij Amber wel, nu nog niet. Heb nu alleen maar flinke rugklachten.

Blech, heb al de hele dag beetje buikpijn. Geen idee of het nou van mijn banden of mijn darmen is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:07:16 #183
190853 RockabeIIa
pi_66595005
MissUnknown, je staat ertussen hoor
  zondag 1 maart 2009 @ 22:16:41 #184
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66598006
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:30 schreef texelonia het volgende:
Dames die bekkenklachten en al een bevalling hebben gehad, hadden jullie tijdens de bevalling ook last van die bekkenklachten?
Ik kan nu 's nachts vaak amper een houding vinden waarbij ik geen pijn heb, en ik zie al helemaal voor me dat dat straks tijdens de bevalling ook gebeurt.... Of dat je dan eindelijk een houding hebt waarbij je geen last van je bekken hebt, maar dat je die houding weer helemaal niet prettig vindt om de weeën op te vangen. Dus please tell me dat het goedkomt!
ja dat komt goed hoor ik heb al erg lang bekkenklachten (jaartje of 10), komt door een vroegere breuk van de achterkant van mijn bekken en mijn schaambeen die nooit mooi geheeld is.
Ik had tijdens de bevalling nergens last van, enige issue bij mij is dat ze niet op mijn schaambeen/buik mogen duwen als een bevalling lastig zou verlopen.
Je kan zelfs voordeel hebben bij de bevalling omdat je bekken goed verweekt (lees flexibel) is.
Hier werd een harde stoel gebruikt om de weeen op te vangen maar dan wel op de knieen erop, en tegendruk in mijn rug van manlief, de baarkruk werd ook aangeraden maar het ging zo snel dat ik niet kon wisselen van positie
BI is iig geen reden om te denken dat een natuurlijke bevalling niet kan, misschien stelt het je iets gerust om te weten dat je dus echt gewoon via de normale weg kan bevallen.
Mama van Isa en Ties
  zondag 1 maart 2009 @ 22:24:02 #185
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66598362
MissUnknow van harte meid, hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben

Hier inmiddels een duo wagen gevonden die kan wat we ermee willen, het zal de phil en teds worden, duur kreng (weer) en dan doen we de quinny eruit, au aan de portomoniks das zeker maar ja kwil wel lekker wandelen en tja de hele tijd dragen dat ken ik dus niet gezien mijn bekken en aangezien de 2 bengels naar mijn moeder gaan 2 dagen per week moet ze wel de deur uit kunnen en Isa langer als 15 minuten laten wandelen das nog geen optie. Hier dus ook weer wat aankopen te gaan.

Binnenkort word ik 30 naja eind mei dan, en wat denk je dat ik gisteren met de post kreeg jaaaawel hoor een oproep voor een uitstrijkje geloof niet dat het daar nu het moment voor is, van de week maar eens bellen of dat niet ff na de bevalling kan.... of tegelijk als je dan toch al dat geroer van onder hebt gehad
Mama van Isa en Ties
  zondag 1 maart 2009 @ 22:28:41 #186
190853 RockabeIIa
pi_66598579
marlieske, een uitstrijkje maken als je zwanger bent heeft geen zin en hoeft niet.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:30:15 #187
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66598651
dacht ik ook al eerlijk gezegd moeten ze dan maar mooi ff uitstellen en dat vind ik helemaal niet erg.
Mama van Isa en Ties
pi_66606459
Gefeliciteerd MissUnknown!!

Wij zijn net langs de huisarts geweest omdat ik 15 mg/dag paroxetine gebruik (tegen angst) wat ik nu natuurlijk zo snel mogelijk wil afbouwen. Een tijdje terug heb ik ook al geprobeerd af te bouwen, ik begon op 30mg, maar toen ik op 10mg zat had ik zoveel last van afbouwverschijnselen dat mijn huisarts me adviseerde nog even 15mg te gebruiken. Nu moet ik vanaf vandaag 1 week 10 mg gaan slikken, dan 1 week 5 mg en dan stoppen. Ik heb in ieder geval een hele goede stimulans!!
Volgens de huisarts was de kans op afwijkingen heel klein en hoef ik me geen zorgen te maken... maar toch
Mijn vriend bood me net heel lief aan dat hij zich de komende weken wel bezig zal houden met het huishouden (niet dat hij normaal niets doet hoor, juist het omgekeerde )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 2 maart 2009 @ 09:00:31 #189
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66606601
Ahw wat lief van je vriend dat scheelt dan misschien in ieder geval 1 zorg op die manier toch? Succes met afbouwen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 maart 2009 @ 09:03:16 #190
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66606658
Bedankt voor de reacties! Ik vertrouw er dan maar op dat ik tijdens de bevalling geen last van mijn bekken zal hebben. Wel vreemd hoe zo'n lichaam dan werkt, dat je er dan ineens geen last van hebt. Maar wel een geruststelling!
©Dumbo
pi_66607650
23 maart eerste afspraak met de verloskundige
  maandag 2 maart 2009 @ 09:56:41 #192
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66607932
Tex ik had bij Linde erge bekkenproblemen, heb zelfs een tijdje halve dagen moeten werken daardoor. Maar tijdens de bevalling heb ik daar helemaal geen last van gehad. Na de bevalling was de bekkenpijn trouwens ook vrijwel meteen weg.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:03:05 #193
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_66608105
goedemorgend

iemand tips tegen misselijkheid? eten helpt niet
  maandag 2 maart 2009 @ 10:39:35 #194
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66609073
Hier vandaag een rustig dagje, heb een aardig druk weekendje op het werk gehad, en kon gister door de pijn in mijn been amper meer normaal lopen.

Miss Sly van harte met jullie dochter
  maandag 2 maart 2009 @ 10:46:17 #195
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66609261
tex, laat bij je bevalling zoveel mogelijk je voeten op het bed staan. Laat ze iig niet helemaal wijd trekken want dat is een echte aanslag op je bekken. Na de bevalling liefst 24 tot 48 uur op bed blijven liggen zodat de boel weer tot rust kan komen. En ga niet stoer doen maar neem je tijd om aan te voelen wat je kan en hou je daar ook aan.
Ik was na de bevalling van nummer 3 binnen een paar dagen goed op de been en ben dat ook gebleven, heb geen terugvallen meer gehad
Saartje
  maandag 2 maart 2009 @ 10:55:58 #196
190853 RockabeIIa
pi_66609564
* RockabeIIa zit in de wachtkamer om bloed te prikken
  maandag 2 maart 2009 @ 10:56:23 #197
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66609572
Veel plezier Rocka
Saartje
pi_66609631
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:55 schreef RockabeIIa het volgende:
* RockabeIIa zit in de wachtkamer om bloed te prikken
keke! mobile internet ftw
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:00 schreef huuphuup het volgende:
Ahw wat lief van je vriend dat scheelt dan misschien in ieder geval 1 zorg op die manier toch? Succes met afbouwen!
echt wel
  maandag 2 maart 2009 @ 11:01:05 #199
190853 RockabeIIa
pi_66609706
Ik moet er zoooooo van plassen he! Maar dalijk ben ik aan de beurt en zit ik op het toilet dus ik ga maar niet...
  maandag 2 maart 2009 @ 11:05:07 #200
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66609831
oeh genieten... veel eh plezier ja Rocka

Lunastar, tips tegen misselijkheid? helpt het ook niet om iedere paar uur iets kleins te eten? Al zijn het maar crackers ofzo? Bij sommige mensen hier hielp een pepermuntje op zn tijd, bij mij hielpen die keelpastilles van de AH. En verder zou ik het even niet weten. Rustig aan doen en vooral ook geen dingen eten die je tegenstaan alleen maar omdat ze gezond zijn ofzo. Sterkte ermee
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 maart 2009 @ 11:07:27 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66609907
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
tex, laat bij je bevalling zoveel mogelijk je voeten op het bed staan. Laat ze iig niet helemaal wijd trekken want dat is een echte aanslag op je bekken. Na de bevalling liefst 24 tot 48 uur op bed blijven liggen zodat de boel weer tot rust kan komen. En ga niet stoer doen maar neem je tijd om aan te voelen wat je kan en hou je daar ook aan.
Ik was na de bevalling van nummer 3 binnen een paar dagen goed op de been en ben dat ook gebleven, heb geen terugvallen meer gehad
Bedankt voor de tips! Kraamzorg had het ook al over paar dagen bedrust, dus gaat wel goedkomen hoop ik.
©Dumbo
  maandag 2 maart 2009 @ 11:35:02 #202
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_66610791
mercikes huphup... ik heb al tictac-jes klaar liggen.. hielpen vorige keer ook bij misselijkheid...
pi_66613463
Hier dus wat minder. Vanmorgen is mijn vriendin naar de huisarts geweest vanwege pijn aan haar recther nier. Die verwees door anar het ziekenhuis en daar is een echo gemaakt. De nier is licht geirriteerd. Maar waarom...dat weten ze niet. De Gynacoloog verwees ons weer door naar de radioloog. Daar moeten we morgen heen. Die gaat meer inzoomen op de nieren, plasbuis, baarmoeder etc. etc.
Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld niersteen of zelfs nierstuwing. Bah!

25 weken zwanger

Met ukkie is alles goed ! toch stiekem weer even gezien.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2009 12:53:51 ]
pi_66614489
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:47 schreef MissUnknown het volgende:

[..]

Klopt
Ik zit al veel jaren op Fok! ben aantal jaren terug wel flink actief geweest. Laatste jaar eigenlijk alleen toekijken maar veel vrienden/familie weten mijn nickname e.d. en wil toch echt dat ik het kan vertellen dan dat ze het lezen via Fok
Ik ben benieuwd wie je bent
Ik heb zelf ook een hele tijd onder een kloon gepost
#geen
  maandag 2 maart 2009 @ 14:16:06 #205
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66616270
Bah the frankey, wat vervelend!
Hoe kwam ze er achter dat het haar nier is? Fijn dat met het ukkie alles goed is.

Nou voor de dames die het vrijdag gevolgd hebben, ik met mijn urine. Ik heb die antibiotica kuur dus niet genomen. Heel het weekend geen klachten gehad, dus ik vanmorgen weer terug naar de huisarts. Weer geplast, wat denk je? Hardstikke schoon, niets te vinden! Geen eiwitten, geen bloed. Dus ik was wel opgelucht. Ik heb dit weekend wel heeeeel veel gedronken, maar ik vond het toch vervelend, dat heb ik wel even aangekaart bij de assistente die er vandaag zat. Ik voelde me vrijdag echt een beetje niet gehoord, had het idee van nou, daar heb je weer zo'n zeurend wijf, we sturen haar maar weg met antibiotica. Maar goed, deze dame bood haar excuus aan, dat is wel lief natuurlijk en wat ik al zei, ik ben allang blij dat mijn urine nu iig weer schoon is. Hopelijk blijft dat nu de rest van de zwangerschap zo!
pi_66617393
Er zijn huisartsen die echt heel snel een antibioticakuur voorschrijven als je wat klachten hebt die mogelijk verband houden met een blaasontsteking.
Je hebt ook artsen die zeggen eerst eens goed veel water te drinken (wat jij dus hebt gedaan) en dan het plasje nog eens na te laten kijken.

Te veel antibiotica is niet goed.
pi_66617540
Seilram wat fijn dat je urine nu helemaal schoon was!
Bij mij was er nog geen uitslag van het lab en ze weten dus ook nog steeds niet waar het bloed bij mij vandaan kwam. Volgens de dokter was het: hoe langer het duurt voor de uitslag er is, des te beter. Afwachten maar weer.
Kom dus net ook bij de dokter vandaan omdat ik sinds gister ineens ontzettende pijn in mijn hiel heb en er gewoon niet op kan staan. Volgens de dokter een gekneusde hiel hoe ik daar nou weer aan kom is mij een raadsel.
Het zou ook in het uiterste geval hielspoor kunnen zijn, maar dat kan volgens haar alleen uitgesloten worden dmv een rontgenfoto en dat kan vanwege de zwangerschap weer niet.

Beetje vaag dus allemaal en maar hopen dat het snel weg is.
pi_66617548
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:30 schreef texelonia het volgende:
Bij mij kwam het goed tex Alhoewel ik moet zeggen dat Lis zo snel geboren is dat ik nauwelijks tijd heb gehad om te bedenken dat ik ergens last van had. En zo beroerd als ik tijdens de zwangerschap liep, zo snel was dat over na de bevalling
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 2 maart 2009 @ 14:53:44 #209
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66617641
Ja idd nummer_zoveel, ik was en ben ook echt niet gerust op al die antibiotica en ze zei nu ook: goed dat je dat niet genomen hebt!

Wel vervelend dat je nog niets weet flower-ti-amo. En wat gek van je hiel! Doe het maar rustig aan, pootje omhoog!
pi_66618571
Flower, ik had ook een hielspoor, maar ik heb daar nooit een foto voor hoeven laten maken hoor... Ik kreeg een verwijzing voor zo´n podoloog of podotherapeut, en zij heeft het onderzocht en dus vastgesteld dat het idd een hielspoor was, en zo´n zooltje aangemeten. Ik was toen net zwanger, en ze vertelde dat het vaak voorkomt bij zwangeren (ik had het daarvoor al, dus bij mij was dat niet zo, het is nu tijdens de zwangerschap juist andersom en heb ik er helemaal geen last meer van, zelfs het zooltje nog niet opgehaald )
  maandag 2 maart 2009 @ 15:19:38 #211
190853 RockabeIIa
pi_66618618
Heftig TheFrankey! Hopelijk kunnen ze er iets aan doen. Lijkt me heel erg pijnlijk.
  maandag 2 maart 2009 @ 15:24:42 #212
114177 Diaan73
pi_66618857
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:24 schreef marlieske het volgende:

Binnenkort word ik 30 naja eind mei dan, en wat denk je dat ik gisteren met de post kreeg jaaaawel hoor een oproep voor een uitstrijkje geloof niet dat het daar nu het moment voor is, van de week maar eens bellen of dat niet ff na de bevalling kan.... of tegelijk als je dan toch al dat geroer van onder hebt gehad
Volgens mij mag dat niet eens tijdens een zwangerschap. Gewoon op het briefje invullen dat je zwanger bent en dan krijg je ong. een half jaar na de bevalling een nieuwe oproep...
Make love, not war ☮
pi_66621275
Tessie, dan zal ik het even in de gaten houden. Het zou met een weekje weg moeten zijn als het een kneuzing is zei ze, als het dan nog niet weg is zal ik nog wel even aan de bel trekken!

TheFrankey ik had net helemaal over je berichtje heen gelezen. Jeetje wat vervelend zeg voor je vriendin. Ik hoop dat ze kunnen vinden wat het precies is en er dan wat aan kunnen doen.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:49:46 #214
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66622120
Ik word al de hele dag betrappelt
Volgens mij studeer ik ineens voor trappelzak
  maandag 2 maart 2009 @ 18:00:19 #215
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_66624538
Welkom aan de nieuwe zwangeren!

En Camella, gefeliciteerd met de geboorte van Ava

Jaja, ik ben er weer
Vorige week dinsdag ben ik dus opgenomen en zaterdagmiddag mocht ik, ruim 7 liter ingepompt vocht verder, weer naar huis. Diezelfde avond leek het weer helemaal mis te gaan, aan de lopende band overgeven en omdat ik geen infuus meer had kreeg ik het toch weer benauwd, bang om weer uit te drogen. Gelukkig trok het het weer bij, maar overgeven zal ik nog wel even blijven doen ben ik bang...
En vannacht kreeg ik ineens buikpijn, een scherpe pijn uitstralend naar mijn flanken waar ik helemaal naar van werd. Vanochtend het ziekenhuis gebeld, ik moest eind van de ochtend langskomen, en heb vervolgens de hele middag op de poli gezeten
Ik kreeg een echo waarbij ook de baarmoedermond werd bekeken en gelukkig geen sprake van weeen of een op handen zijnde miskraam. Bloed en urine werden gecheckt en de antibiotica die ik gebruik zouden effectief genoeg moeten zijn voor deze specifieke blaasontsteking-bacterie. Ook konden ze geen andere ontstekingen vinden. Waarom dan die buikpijn? Ze hadden geen idee, "gewoon" blaasontstekingspijn?
Nou ja, ik moet de komende periode sowieso veel rust houden, paracetamol gebruiken en ben geboombardeerd tot "medisch", dus niet meer naar de vk.

Oh ja, 31 maart krijg ik een extra uitgebreide 20-weken-echo. Spannend
.... met gevoel voor drama....
  maandag 2 maart 2009 @ 18:02:12 #216
190853 RockabeIIa
pi_66624600
Sjonge, jammer dat het niet zo lekker gaat, kersjes. Wel beter dat je nu op medische indicatie staat, toch?
pi_66625011
Ohhh nu zit ik toch te janken om de beelden van olifant Annabel die net op het journaal waren... Zóoo zieluggg Oh mén die hormonen

Kersjes wat een ellende allemaal

Oh ja, morgen 15 weken zwanger, dus nog maar 1 week MvM! Eindelijk
#geen
pi_66625161
Och, kersjes toch... wat een martelgang zo...
Duchess, ik moest ook een beetje huilen om de olifant Ik heb al zo'n zwak voor olifantjes...
Ik heb vandaag heel stom dan ook een olifantenknuffel meegenomen van de IKEA. Alsof dat iets beter maakt ofzo Ik snap mezelf ook niet meer
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 18:21:04 #219
5428 crew  miss_sly
pi_66625217
Jeetje Kersjes, fijn dat je weer thuis bent, maar wat een ellende jouw zwangerschap. Hoop toch echt voor je dat het eindelijk eens wat beter gaat worden.

Wij hebben trouwens 13 maart de 20 weken screeningsecho.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:49:16 #220
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66626048
Bah wat naar Kersjes wel fijn dat je nu extra in de gaten gehouden wordt. Ik hoop dat het nu een beetje rustig blijft voor je.

Miss_sly wat gek toch ik heb steeds het idee dat jij zo ontzettend veel verder bent dan ik maar eigenlijk valt het best wel mee! haha. Spannend hoor die echo. Gelukkig hebben jullie al iets eerder even naar jullie meisje mogen gluren
is dat de naam in je ticker? Mooi!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66626426
Innepin

Spannend Miss_Sly, 20 weken-echo! Wij hebben 13 maart een controleafspraak bij de gyn, hopelijk krijgen we dan ook weer een echo
En Senna, is dat de naam voor jullie kindje? Ik vind het een hele leuke naam bij gebrek aan een kindje heb ik 6,5 jaar geleden onze hond 'Senna' genoemd Als zij er nooit was geweest was die naam nu ook een optie voor ons, mochten we een meisje krijgen
#geen
pi_66626554
Leuke naam Miss Sly!

Kersjes, fijn dat je weer thuis bent, maar zo jammer dat de hele zwangerschap zo gaat voor je zeg. Hoop dat het snel beter gaat!
  maandag 2 maart 2009 @ 19:12:35 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66626794
Kersjes. Wat een verschrikking is het toch voor je!

Zielig he, van die olifant, ik vond het gisteren ook al zo zielig...

En DuchessX, ik was vandaag ook al zo opgelucht, nog 1 weekje piesen! Niet dat het nou echt heel erg is, maar ik ben het nu wel zat hoor. Getrut boven dat kannetje.
  maandag 2 maart 2009 @ 19:22:51 #224
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66627177
Hier op school en kdv Broer en Zus.. Namen Senna en Robin.. 3x raden welke naam bij wie hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66627310
Ik vind Robin/Robyn zo leuk voor een meisje. Sam trouwens ook.

Toch zou ik m'n dochter niet zo snel zon naam geven. Op documenten als bijvoorbeeld een CV, moet ze dan altijd haar geslacht erbij vermelden. En ik ben bang dat het dan nog niet altijd overkomt.
  Moderator maandag 2 maart 2009 @ 19:44:39 #226
5428 crew  miss_sly
pi_66627929
Senna wordt ook wel gegeven als jongensnaam. Ik vind het persoonlijk wel een echte meisjesnaam, en een erg mooie

huup, ik vind jouw ticker altijd wat moeilijk te lezen Is het nog 24 weken 1 dag te gaan? Dus dan ben je 15w6d?

Ik ben nu 18w3d, dus dat valt inderdaad best mee hoor qua verschil.
  maandag 2 maart 2009 @ 19:56:22 #227
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66628381
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:44 schreef miss_sly het volgende:
Senna wordt ook wel gegeven als jongensnaam. Ik vind het persoonlijk wel een echte meisjesnaam, en een erg mooie

huup, ik vind jouw ticker altijd wat moeilijk te lezen Is het nog 24 weken 1 dag te gaan? Dus dan ben je 15w6d?

Ik ben nu 18w3d, dus dat valt inderdaad best mee hoor qua verschil.
15.6 idd. Je kunt op mn ticker klikken hij geeft verschillende manieren van tellen aan, vooruit tellen zeg maar, en aftellen en in dagen of in weken. Paar keer klikken en dan heb je ze allemaal maar ik kan hem niet vastzetten op 1 manier jammer genoeg.

Ik ken alleen meisjes Senna's en ik zou hem denk ik ook vooral voor een meisje indenken. Komt misschien door de -a op het eind. (hoewel dat natuurlijk niet altijd op hoeft te gaan.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66628659
Ik ken zowel jongens als meisjesSenna's, maar vind het ook een leuke naam!

Kersjes, poeh.... wat een hel. Sterkte nog daarzo.
pi_66628733
Mooi Miss Sly Senna

Schrijf even wat minder, ben na mijn werk echt helemaal op. Heb nergens puf meer voor, zelf niet om lekker achter de computer te zitten... (en normaal ben ik er dus echt niet achter vandaan te slaan). Ach, het gaat vast wel weer over!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_66629397
Ik probeer het nog 1 keertje.... Rocka??? BE???Lois???? doet deze het wel?

[http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/1;20729;121/st/20090922/dt/6/k/89ed/preg.png
pi_66629558
Ik ben me aan het verdiepen in die baby uitzetlijst (ooh we moeten nog zoveel!), maar nu zie ik staan dat je 2 kruiken moet hebben... is dat ook in de zomer echt nodig?
  maandag 2 maart 2009 @ 20:31:24 #232
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66629763
Oh ja, dat piesen in een bakkie . En toch zou ik het een volgende keer gewoon weer doen .

Miss-sly, wat leuk, een meisje , een lieve kleine Senna, wat fijn voor jullie .

Hè Kersjes bah zeg, dat je je door een zwangerschap zo onvoorstelbaar ellendig kunt voelen . Sterkte en hou vol hoor.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:35:23 #233
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66629968
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:26 schreef tessie het volgende:
Ik ben me aan het verdiepen in die baby uitzetlijst (ooh we moeten nog zoveel!), maar nu zie ik staan dat je 2 kruiken moet hebben... is dat ook in de zomer echt nodig?
Vraag ik me ook af maar ergens dacht ik wel gelezen te hebben dat het er vooral voor is als je kindje zichzelf nog niet zo goed kan warmhouden. Ik heb er inmiddels 1 gekregen met kruikezak van de Hema, die ander koop ik er zelf wel bij. Is niet zo duur dus ach.

Karin! Je ticker doet het hoor!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66630059
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Karin! Je ticker doet het hoor!!
Als mijn naam in de OP blauw wordt geloof ik het!
Vooralsnog:
Maar hij is wel veel minder leuk als die eerste.....
Gelukkig ben ik ook een tulpjesfan
  maandag 2 maart 2009 @ 20:46:23 #235
114177 Diaan73
pi_66630411
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:26 schreef tessie het volgende:
Wij hebben alleen de eerste week 2 kruiken gebruikt en toen was het best wel koud. Ik denk dat je in de zomer wel genoeg hebt aan 1. Je hoeft trouwens geen kruikenzakken te kopen, een hydrofielluier voldoet prima als kruikenzak....
Make love, not war ☮
pi_66630841
Hm dan hou ik het idd wel bij eentje.... Maar wel een kruikenzak, want ik heb een hele schattige gezien haha
pi_66630875
Lotte is eind juni geboren in een soort van hittegolf achtig iets en we hebben ze allebei wel gebruikt. 1tje in het bedje en de andere voor de kleertjes op te warmen voor na het badje, of om af te wisselen met de "bedkruik"
overigens hoefde ze niet lang een kruik omdat ze de temperatuur goed vast hield
  maandag 2 maart 2009 @ 20:57:30 #238
114177 Diaan73
pi_66630904
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:56 schreef tessie het volgende:
Hm dan hou ik het idd wel bij eentje.... Maar wel een kruikenzak, want ik heb een hele schattige gezien haha
en je ziet er bijna niets van, want hij ligt onder de dekens...
Make love, not war ☮
pi_66630907
Mooie naam Miss!

Ik ben heerlijk wezen zwemmen vandaag. Kan wel merken dat ik totaal geen conditie heb
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 maart 2009 @ 21:00:21 #240
114177 Diaan73
pi_66631012
Ow helemaal vergen miss en schaap te complimenteren met de mooie naam voor hun dochter , bij deze!!!
Make love, not war ☮
pi_66631039
Miss_Sly wat een leuke naam Senna Ken alleen een meisjes Senna
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_66631218
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:57 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

en je ziet er bijna niets van, want hij ligt onder de dekens...

Haha ja ik weet het Maar ik wil hem toch, en hij is maar 3.95
pi_66631462
Innepin, zeer stuitje... ja hier ook. Ik ben ervoor bij de fysiotherapeut en ik moet zeggen dat als ik mn oefeningen trouw doe, ik minder last heb... wellicht kan je er een bezoekje aan wagen...

Miss Sly een meisje

MissUnknown welkom.

Fiemeeltje zag ik ook een positieve test van, welkom

Twinkly, doe je rustig aan afbouwen... Misschien anders iets rustiger aan afbouwen?
Is het niet mogelijk om eventueel een lage dosering te blijven slikken? (ik slik zelf fluoxetine, nog maar 10 mg, maar laatste stoppoging was niet succesvol, zit wel te denken om tegen het eind van de zwangerschap toch weer te proberen om te stoppen, ook in overleg met huisarts en vk)

Kers, pffff wat een verhaal. Fijn dat ze je goed in de gaten houden!
Fake it till you make it...
  maandag 2 maart 2009 @ 21:17:40 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66631672
Karin, hij doet het hoor!
  maandag 2 maart 2009 @ 21:30:22 #245
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_66632186
Mooie ticker, Karin! Lief klein , hihi...
Kersjes, wat een gedoe joh, maar wel fijn dat je weer thuis bent!

Hier een geschop van jewelste in mijn buik zo leuk en zo'n welkome bevestiging! Als de een niet bezig is, begint de ander, tenminste, zo voelt t...! En ja, als ik wil gaan slapen, willen zij dat niet, dat blijkt! Haha!

Oh en ik ken idd ook een Senna (meisje) en een Senne (jongen). Leuke namen!
  maandag 2 maart 2009 @ 21:52:00 #246
100412 mefke79
komt goed!
pi_66633141
MissUnknown welkom hier!

Dames, even een vraagje. Is het normaal dat je zitbotjes (die botjes in je zitvlak zeg maar) pijn doen als je op iets hards als bijvoorbeeld een douchebak gaat zitten? Net of ik helemaal geen vel en vet meer er overheen had zitten, pijnlijk gewoon.
Verder heb ik vandaag een bowlingbalbuik van al het lucht. Donderdag echo, daarna maak ik ook een ticker en een foto, als alles oke is natuurlijk.
pi_66634224
kersjes, fijn dat je weer thuis bent! Ik hoop echt heel erg dat je je gauw weer wat beter voelt!

spannend Mefke, ik wacht met spanning op de echo donderdag! Het wordt vast weer goed!
pi_66641480
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:11 schreef Nijna het volgende:
Twinkly, doe je rustig aan afbouwen... Misschien anders iets rustiger aan afbouwen?
Is het niet mogelijk om eventueel een lage dosering te blijven slikken? (ik slik zelf fluoxetine, nog maar 10 mg, maar laatste stoppoging was niet succesvol, zit wel te denken om tegen het eind van de zwangerschap toch weer te proberen om te stoppen, ook in overleg met huisarts en vk)
Ik heb gisteren aangegeven dat ik het afbouwschema wel erg snel vond gaan, ik maak me zorgen wat voor invloed een plotseling serotonine-tekort heeft, maar volgens mijn huisarts moet het zo snel mogelijk..
Wat ik jammer vind is dat ik een jaar geleden al aan mijn huisarts aangegeven heb binnenkort zwanger te willen worden en toen heb ik gevraagd of ik dan niet al moet gaan afbouwen met Paroxetine. Toen zei hij dat het een van de veilige middelen is en dat er helemaal geen reden tot zorg is. Ik maakte me toch zorgen toen ik zwanger bleek en heb het dus gisteren toch over mijn Paroxetine gebruik gehad en toen kreeg ik het verwijt dat ik allang gestopt had moeten zijn voor de zwangerschap dus hij zegt ineens iets heel anders....
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:15:12 #249
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66641645
Nou Twinkly, wat raar van je huisarts! Dat heb je hopelijk toch wel even gemeld he? Dat hij zichzelf nu wel erg tegenspreekt.

Kersjes, tjee zeg. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je!

Spannend Mefke, donderdag de echo!!

Ik ga deze donderdag bij mijn VK om een extra echo vragen. Misschien wel brutaal, maar daar dat hele gedoe met die blaasontstekingen, dan urine weer wel goed, dan weer niet goed. Ik weet niet, ik voel me soms best onzeker. Ik bedoel, wie weet wat voor een invloed dat heeft op z'n kleintje. Ik lig dan weleens te piekeren: is met zijn orgaantjes alles wel in orde? wat krijgt hij er allemaal van mee? Ik zou het gewoon fijn vinden om voor de 36 weken nog een keer te zien dat het daadwerkelijk allemaal goed is.
pi_66642002
Twinkly, daar ben je mooi klaar mee, zo'n huisarts misschien ook even de apotheek raadplegen?
Seilram, ik hoop voor je dat het lukt, een extra echo... ook al is iedere zwangere wel es onzeker Maar ik snap je gevoel hoor.

Ik dacht trouwens de zwangerschap zonder overgeven te kunnen overleven, maar ik heb gisteren een voedselvergiftiginkje (oid) opgelopen Hele nacht boven de wc gehangen, joechei. Is natuurlijk niets vergeleken met sommigen hier, maar toch, voel me flink ziek zeg misschien toch maar geen zweedse gehaktballetjes meer eten....
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:42:06 #251
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66642039
Goedemorgen allemaal. Ben blij dat het netwerk op kantoor het weer doet. Ik kan me nl niet concentreren. Ik ben een beetje duizelig en het gisteren gewoon een rot-avond gehad. Slecht geslapen ook.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik ieder moment in janken kan uitbarsten. En mijn broek is ook nog eens te lang.

Kersjes , ik hoop dat je je echt snel beter zult voelen. Alles goed met Devin?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:58:30 #252
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_66642285
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:00 schreef Twinkly het volgende:

Ik heb gisteren aangegeven dat ik het afbouwschema wel erg snel vond gaan, ik maak me zorgen wat voor invloed een plotseling serotonine-tekort heeft, maar volgens mijn huisarts moet het zo snel mogelijk..
Wat ik jammer vind is dat ik een jaar geleden al aan mijn huisarts aangegeven heb binnenkort zwanger te willen worden en toen heb ik gevraagd of ik dan niet al moet gaan afbouwen met Paroxetine. Toen zei hij dat het een van de veilige middelen is en dat er helemaal geen reden tot zorg is. Ik maakte me toch zorgen toen ik zwanger bleek en heb het dus gisteren toch over mijn Paroxetine gebruik gehad en toen kreeg ik het verwijt dat ik allang gestopt had moeten zijn voor de zwangerschap dus hij zegt ineens iets heel anders....
Omdat ik gewoon simpelweg niet zonder kan, ben ik toendertijd overgestapt op aanraden van gyn en psych op fluoxetine.

http://www.gezondheid.nl/nieuwsartikel.php?nieuwsartikelID=583

Genoeg info over hoe en wat in de zwangerschap.

Mijn dochter is ook een kindje van een paroxetine gebruiker en is gezond.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:05:51 #253
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66642453
Innepin, die heb ik ook op! Van Ikea

He Memmel, wat vervelend. Hoop dat het snel over is. Ik heb ook slecht geslapen Om 02.00 moest ik plassen. Om 04.30 ging de kat tekeer in de huiskamer, de hele tijd zat hij aan de deur te krabben, hij wilde naar ons toe. Om 05.45 zat de kat weer als een razende aan de deur te krabben en om 06.15 ging de wekker weer!
pi_66642875
Twinkly, wat onzorgvuldig van je huisarts! Kan je niet eens met je verloskundige overleggen? Ik ben bij mn eerste zwangerschap bij de gyneacoloog geweest met 8 weken en die zei dat er helemaal geen reden was tot bezorgdheid, mn controles konden gewoon bij de vk en zij zag er geen bezwaar in om het te slikken. Gezond kindje op de wereld gezet hoor .
Misschien kan je vk contact opnemen met gyn of kinderarts en het er eens over hebben.
Als jij geen goed gevoel hebt bij het zo vlot afbouwen zou ik daar zeker even achteraan, misschien kan je het allemaal wat rustiger aan doen met afbouwen.
Als jij helemaal gestresst bent omdat je vlug vlug vlug moet afbouwen heeft dat denk ik ook niet echt een fijn effect op je angsten... en ik denk dat beeb dat ook voelt.

Innepin, getsie wat naar. Voel je je alweer wat beter?

Memmel,
pi_66643603
Seilram, klinkt als een lekker nachtje zo
Nijna, lief dat je het vraagt. Ik voel me echt bagger Het is duidelijk anders dan zwangerschapsmisselijkheid, op de een of andere manier. Zit ook héél sloom te doen op werk, hopend dat ik zo de dag door kom.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:57:42 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66643813
Ai Innepin, da's niet lekker...

Hier ben ik alleen maar heel erg ongeduldig voor de echo van volgende week. Ik wil het gewoon weten, dan is het daarna ook gewoon klaar. De een zegt dit, de ander weet zeker dat... Pfff... Ik wil gewoon weten of het een X of een Y gaat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-03-2009 10:11:35 ]
pi_66643876
Oehh BE, ben dan ook wel heel benieuwd wat die X voor naam gaat krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-03-2009 10:11:43 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66644087
Woah BE megahint! Nou word ik helemaal nieuwsgierig
Ik heb ook volgende week echo Vind het toch erg spannend, er kan zóveel mis gaan. En als je dan in een week tijd twee horrorverhalen hoort (1x meervoudig gehandicapt kindje, 1x flinke hartproblemen)... best eng dus.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:12:04 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66644143
Sorry Vicky... Is idd wel een aardige hint idd.
pi_66644171
Tutje
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 10:13:22 #261
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66644180
Jij kan ook zoooo goed geheimen bewaren he BE?
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:14:16 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66644204
Nee, en het boeit mij ook totaal niet. Maar F. wel en ik dacht ineens aan meelezende vrienden.
Vandaar. Als het aan mij ligt schreeuw ik het volgende week uit.
pi_66644245
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:14 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, en het boeit mij ook totaal niet. Maar F. wel en ik dacht ineens aan meelezende vrienden.
Vandaar. Als het aan mij ligt schreeuw ik het volgende week uit.
dat wil ik ook!! Ben zo blij met de naam.. maar denk dat ik en echtscheiding heb als ik het ga uitschreeuwen... en dan ben ik neit eens getrouwd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 10:16:18 #264
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66644255
Ach je verlulde je zondag al, dus.... * Lois kan haar mond wel houden hoor*
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:18:10 #265
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66644307
Ik weet het ook al eeuwen Maar ben wel benieuwd of je een jochie of een meisje krijgt BE!
Saartje
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:18:34 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66644322
Ik dacht dat ik het jou al verteld had Lois. Ik weet niet eens meer aan wie ik het wel of niet verteld heb.

Aan de ene kant vind ik het irritant dat ik mijn mond nooit kan houden, aan de andere kant... mss is dat dan mijn 'charme'. Heb ik ook eens iets. Hoewel de meeste mensen het gewoon domweg stom zullen vinden.
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 10:22:15 #267
5428 crew  miss_sly
pi_66644412
Ik ben blij dat schaap en ik op een lijn zitten wat dat betreft. Iets verklappen kan gelukkig niet, en dat voelt heerlijk rustig.

Vraagje: ziet jullie buik er iedere dag hetzelfde uit? Even hoog, even laag, even dik of juist dun? Ik heb het idee dat het niet alleen wisselt met kleding, maar dat ook de buik zelf toch echt regelmatig anders eruitziet...maar kan dat wel?
pi_66644440
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben blij dat schaap en ik op een lijn zitten wat dat betreft. Iets verklappen kan gelukkig niet, en dat voelt heerlijk rustig.

Vraagje: ziet jullie buik er iedere dag hetzelfde uit? Even hoog, even laag, even dik of juist dun? Ik heb het idee dat het niet alleen wisselt met kleding, maar dat ook de buik zelf toch echt regelmatig anders eruitziet...maar kan dat wel?
ik heb nu volgens mij een paar billen aan de rechterkant liggen en heb het idee dat ik nu rechts een bobbel heb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:24:45 #269
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66644488
Hihi BE

Ik wil het ook weten hoor ondanks dat wij de naam nog niet direct bekend gaan maken behalve dat 3 mensen hier het weten zou ik het ook wel van de daken willen schreeuwen volgende week! ik ben zo blij met onze namen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:25:12 #270
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66644501
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:22 schreef miss_sly het volgende:

Ja hoor en hoe langer je zwanger bent hoe meer wisseling je ziet, de ene keer ben je rechts bv dikker als links, ligt er maar net aan hoe je kleine meid ligt.

Dames met de zweedse IKEA ballen, die dingen zijn ook super vet hé dat trek ik al niet als ik niet zwanger ben, ben er vrijwel iedere keer ziek van geweest als ik die dingen op had, die vette troep komt er hier dus niet meer in.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:26:24 #271
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66644538
Ik ben een van de weinigen die beide namen van BE nog níet weet geloof ik

Miss_sly, mijn buik ziet er elke 5 minuten anders uit En dat komt dan dus door de ligging van de baby. Ze ligt wel al met hoofd beneden, maar draait nog regelmatig om d'r as.
©Dumbo
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 10:27:26 #272
5428 crew  miss_sly
pi_66644565
Maar meiden, jullie zijn al een stuk verder, groter kindje, dus grotere verschillen misschien?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:29:22 #273
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66644616
miss ik heb dat idee ook af en toe hoor
als ik moet plassen kun je heel duidelijk zien dat de kant waar mn blaas zit zeg maar mn baarmoeder omhoog drukt en ik heb ook het idee dat het de ene dag groter lijkt dan de andere.
De VK vertelde me wel dat het logisch is dat je buik 's morgens kleiner is dan 's avonds. Iets met buikspieren die verslappen naarmate de dag vordert enzo. maar volgens mij had k daar ook al last van zonder baby
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:36:16 #274
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66644852
Andere verklaring dan, ´s ochtend word je wakker en zijn je darmen rustig en nagenoeg leeg, gedurende dag eet en drink je en gaan die dingen hun werk doen..... misschien helpt dat ook mee?
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:37:25 #275
190853 RockabeIIa
pi_66644894
Net effe mijn baas op de hoogte gesteld. Hij werd helemaal mooshy
Goedgekeurd dus!
pi_66644906
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Goedgekeurd dus!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:38:28 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66644925
Ik heb dat ook hoor miss. Gisterenochtend stond ik me nog tegen F. te verbazen over hoe klein mijn buik nog was en nauwelijks op viel en een uurtje later zat ik op de fiets en toen voelde het alsof hij op springen stond.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:39:00 #278
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66644942
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Goedgekeurd dus!

yaaay!

mijn baas is nog steeds niet terug in NL hij moet echt gaan opschieten nu anders moet ik het wel over de mail doen en dat is blagh. En ik heb al een buik en alles hij ziet me aankomen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:39:34 #279
190853 RockabeIIa
pi_66644955
Lucht BE, een heleboel LUCHT
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:41:36 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66645014
Leuk Rocka!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:42:09 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66645027
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Lucht BE, een heleboel LUCHT
Nee, meer spierspanningen volgens mij. Die lucht had ik vooral met een week of 6-7-8. Toen kon je mij echt aan een touwtje in de lucht hangen.
pi_66645830
Fijn Rocka
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:50:18 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_66647112
Nou zeg Twinkly, da's ook raar van de huisarts...

Innepin, weet je ook eens hoe het voelt
Devin werd gisteravond ineens ook zwanger ziek, het arme joch stroomde aan alle kanten leeg, zo sneu. Zijn bed, ons bed, de woonkamer, keuken, badkamer, papa, mama.... alles onder de kots, maar ik had veel liever gehad dat het van mij was dan van hem . Gelukkig was hij vanmorgen al een stuk opgeknapt.

Ik voel me alsof alles om me heen zich in slow-motion afspeelt, alsof ik een kop vol watten heb. Ben zo duf als een konijn, ik denk een bijwerking van de nieuwe meds (Primperan). Buikpijn is overigens met de paracetamol goed te bestrijden.

En we denken dat we een zoon krijgen! Zowel M. als ik hebben een voorgevoel en mijn vader roept het ook al weken (die had de vorige keer ook gelijk gekregen). We zien wel, nog een paar weekjes wachten....
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:58:48 #284
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66647371
Oh, Kersjes, wat een ellende zeg. Het is maar goed dat je weet waar je het allemaal voor doet he! Hoe lang bleef je nou bij Devin zo ziek? Ook de hele zwangerschap? En is het nu erger of niet?
En een kusje voor Devin van Anna!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66647790
Miss Sly, ik heb inderdaad ook het idee dat mijn buik per dag heel erg verschilt van vorm en ook wat huup zegt, als ik moet plassen dan is heel duidelijk te zien waar mijn blaas zit.

Ik heb ook echt moeite met de niet te verspreken over het geslacht van de baby. Ik had mijn vriend al zo ver dat hij het wel ook wilde weten maar anderen vertellen wil hij niet. Mij maakt dat opzich niet zoveel uit, gelukkig zei hij dat ik het wel aan mijn moeder mocht vertellen als ik dat wilde dat maakt het toch wat makkelijker aangezien in mijn moeder praktisch iedere dag spreek.

Kersjes wat rot joh
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:21:32 #286
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_66647968
De vorige keer bleef ik elke dag kotsen, t/m de persweeen
Ach ja, de een heeft dit en de ander weer dat (en andere zwangeren hebben weer nergens last van en zitten 9 maanden in een heerlijke roes, zonder pijn en ongemak )
Ik weet uiteraard heel goed waar ik het voor doe, maar het valt me wel zwaarder dit keer. Omdat het lichamelijk kut gaat loopt het geestelijk ook niet lekker. Eraan toe geven gaat niet, ik heb als mama van een veeleisende dreumes tegenwoordig meer verantwoordelijkheden en (dus) ook meer schuldgevoelens en moeilijke momenten.
Eventjes in het kort beschreven, al dat negatieve gespui van (en over) mij steeds moet ook maar eens minderen
pi_66648036
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:50 schreef Kersjes het volgende:
Innepin, weet je ook eens hoe het voelt
Ik voelde me al zo'n aansteller toen ik het opschreef, één keer ziek vergeleken met wat jij moet doorstaan... En dan ook nog je zoontje ziek
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:34:01 #288
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66648321
Kers voor jou en voor Devin. Wat rot toch dat het allemaal zo loopt. Lijkt me enorm zwaar voor je.

Ik ben afgevallen volgens mij. Ik dacht al dat mn broeken bij de benen lossig zaten enzo en k moest mn bh een gaatje strakker zetten voor hetzelfde gevoel qua omtrek maarja die buik hè maar de weegschaal zei het vanmorgen ook. Nouja het zal wel, ik eet goed en meer dan genoeg (:')) dus ik ga er vanuit dat het een stuiptrekking is ofzo

-edit-
en voor Innepin! Zielepietje nee hoor, maar dat je er normaal geen last van had maakt het nu niet minder rottig. Ik kan ook niet zo goed meer tegen vettig eten merk ik. En ik heb er gewoon ook echt geen trek meer in. Eten van de afhaalChinees staat me al weken tegen, die vettige lucht alleen al. brrr.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66648575
Huupske, je moet aankomen hoor, niet afvallen!

En het voelt niet zo zeer zwangerschapsgerelateerd verder, wb vettig eten enzo. Ik vermoed dat de opgewarmde pasta de boosdoener is, en dat het gewoon niet goed meer was. En ja, daar heb je dan wel even last van Maar 't gaat vanzelf over, ff doorbijten en dan komt het allemaal wel weer goed hoor.
pi_66648626
Ik ben net langs de apotheek geweest en daar wist de assistente(?) me eigenlijk ook niets te vertellen over mijn Paroxetine gebruik. Ze zei alleen dat het mijn eigen keuze is of ik stop of niet. Maar ja, ik wilde eigenlijk gewoon informatie, of te snel afbouwen niet óók slecht is, en die had ze niet voor me.
Mijn verloskundige wist gister toen ik belde niet wat Paroxetine is. Is het slim om een gynacoloog te bellen?
Het spijt me als ik overdrijf..
Gelukkig hoor ik van jullie ook succes verhalen dus ik ben wel minder gestrest
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:44:47 #291
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66648643
hè bah als er groene korstjes opkomen weggooien die hap nee maar het blijft vervelend. Nu ook nog last van of valt het nu alweer iets mee?

Ja maar nee die buik groeit wel hoor en dat aankomen komt vast vanzelf wel ben ik bang
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:46:27 #292
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66648694
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:44 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben net langs de apotheek geweest en daar wist de assistente(?) me eigenlijk ook niets te vertellen over mijn Paroxetine gebruik. Ze zei alleen dat het mijn eigen keuze is of ik stop of niet. Maar ja, ik wilde eigenlijk gewoon informatie, of te snel afbouwen niet óók slecht is, en die had ze niet voor me.
Mijn verloskundige wist gister toen ik belde niet wat Paroxetine is. Is het slim om een gynacoloog te bellen?
Ik denk het wel hoor, dat je best even kunt bellen. Het zal jou ten slotte ook een stukje meer rust geven als je weet of het medicijn kwaad kan of niet, lijkt me dat je dan een stuk rustiger kunt afbouwen. En ik vond het afbouwtempo ook vrij rap ja maar ik weet niet of een gyn daar iets zinnigs over kan zeggen verder? Het hangt natuurlijk ook van jouw persoonlijke situatie af enzo. Kaart in ieder geval je eigen twijfels erover ook aan bij de gyn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66648925
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:44 schreef Twinkly het volgende:
ik heb tot een paar jaar terug een flinke tijd aan de citalopram gezeten. volgens mij zit dat ook in paroxetine, als ik de bijsluiter mag geloven. mijn huisarts zei dat het waarschijnlijk niet schadeiljk is in geval van een zwangerschap, maar dat ik als ik zwanger zou worden, toch beter over kon stappen op een ander middel. (hij noemde een naam, maar daar kan ik natuurlijk niet opkomen nu...) helemaal afbouwen hoefde ik dan niet, alleen overstappen.
bij mij is dat gelukkig niet meer van toepassing en ik ben er nu 3 jaar af. (afgebouwd in een half jaar... en dat ging al gauw... had wel "afkickverschijnselen"...)
succes!
pi_66652533
Twinkly, nog niet veel wijzer geworden dus...
Ik zou dan denk ik eens de gyn bellen en eens zien of je het met hem/haar erover kan hebben. Eventueel telefonisch... Je overdrijft niet, ik kan me voorstellen dat je graag "zekerheid" wilt...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:38:51 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66654687
Ik heb trouwens wel (al?) dat ik soms met lopen al een beetje het gevoel heb zwanger te lopen. Niet dat echte gewaggel hoor, maar zeker als ik hier op mijn werk een tijdje stil heb gezeten dan trekt het zo hier en daar al. Mijn buik en mijn kont/heupen zeg maar.
Sowieso heb ik de laatste dagen aardig wat last van mijn banden. Gisteren met zwemmen kreeg ik ook ineens kramp bij mijn buik.
pi_66655063
Heeft iemand enig idee of je een voedingskussen ook echt gebruikt? Ze zijn namelijk deze week in de aanbieding bij de Hema..
pi_66655125
een collega van mij gebruikte hem wel veel...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:50:26 #298
190853 RockabeIIa
pi_66655146
Alleen al om lekker half op te slapen Ti-Amo <3
Ik had een zelfgemaakte en was er superblij mee (vooral als hoogzwangere)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:53:42 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66655296
Ik had er bij Noah geen en heb hem niet gemist. Maar wie weet als ik hem wel had gehad had ik hem onmisbaar gevonden Toch heb ik er nu weer geen.
©Dumbo
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:57:17 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66655445
Ik heb hem ook in bed gehad om lekker tussen je benen te leggen en je buik te stutten zo tegen het eind.
En er zijn meiden die er echt bij zweren voor de bv in het begin.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:58:31 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66655498
Oh, en ik bedenk me nog, wij legden Sasha erop te slapen toen hij net geboren was. Dus dat ding als een unox-worst tegen elkaar aan leggen en dan lag hij heerlijk in die geul in het midden. Was prettig als hij tussen ons in lag op bed als ik bijv. tv keek daar met het hoofdeinde omhoog, dan was hij makkelijk te pakken. En ook in de box hebben we hem daar een tijdje op gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')