abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:59:37 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66518293
Zwangerschap en geboorte deel 454

De aanstaande papa's en mama's :

***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky (meisje)
06 juni 2009: Mammania (jongen)
13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***
21 augustus 2009: Kersjes
24 augustus 2009: Poppedein
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© ***
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
17 september 2009: Linda2205
19 september 2009: mefke79
20 september 2009: Stiemie
20 september 2009: Ssserpente
22 september 2009: XXXKarinXXX
28 september 2009: Takkembah
03 oktober 2009: RockabeIIa
03 oktober 2009: Sorbootje
12 oktober 2009: Martine1984
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
01 november 2009 MissUnknown
03 november 2009: Twinkly
07 november 2009: Fiemeeltje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-03-2009 21:16:22 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:59:55 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66518309
Met uiteraard als eerste post, supernieuws van sproet-je!
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:55 schreef sproet-je het volgende:
Wij hebben een knipperend hartje gezien
We zijn zo vreselijk blij!!!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:00:46 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66518343
En ik zei dus:

Jaaaaaaaaaaaaa, gefeliciteerd sproet-je! Wat geweldig joh! Het zit er echt!
pi_66518363
Sproet-je wat fijn
pi_66518432
Sproet-je, wat super! Knipperende hartjes zijn

Mijn buik plopt Zo heel af en toe ineens. plop!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:02:55 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_66518433
Wat fijn! En wat een opluchting!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66518965
Fijn Sproetje

Innepin
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66519053
wat goed Sproetje!

Leuk he, Innepin!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_66519086
Vlieft

Is het overdreven om dit te kopen, ook al kan 't kind er nog een jaar of twee niks mee? Het is natuurlijk wel een kokskindje... maar ja...
pi_66519149
Sproetje! Mooi he...zo'n knipperend ding...gefeliciteerd!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66519262
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:17 schreef innepin het volgende:
Vlieft

Is het overdreven om dit te kopen, ook al kan 't kind er nog een jaar of twee niks mee? Het is natuurlijk wel een kokskindje... maar ja...

kado geven aan je lief dan toch? vind ik wel kunnen hoor, kan hij lekker dromen over hoe hij later met zn kind in de keuken kan gaan kliederen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66519679
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

kado geven aan je lief dan toch? vind ik wel kunnen hoor, kan hij lekker dromen over hoe hij later met zn kind in de keuken kan gaan kliederen
Okee, ik ben overtuigd!
dat was makkelijk
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:35:03 #13
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66519825
Sproet-je
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:38:24 #14
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66519964
Sproet-je Goed nieuws....

Ik ben ook erg benieuwd hoe de echo van miss_sly was
Make love, not war ☮
pi_66520140
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:31 schreef innepin het volgende:

[..]

Okee, ik ben overtuigd!
dat was makkelijk

haha, dat ging makkelijk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66520392
Sproetje van harte met jullie knipperlichtje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_66520528
sproetje wat fijn
pi_66520541
Sproetje, wat geweldig dat er een knipperend hartje te zien was!

BE ik moet altijd weer lachen om je Gaaf dat je de echo toch laat doen Ben er ook over aan het nadenken hoor! Ben veel te nieuwsgierig!

Miss_Sly, hoe was je echo?

Fiemeeltje

Oh ja, weet iemand of en waar het mogelijk is om eigen ontwerp muurstickers te laten maken?
#geen
pi_66520575
Spannend voor degene die een geslachtsbepalende echo gaan laten doen. Ik zelf zou het wel willen weten maar heb er geen haast mee. Dit in tegenstelling tot DuchessX die het liever gisteren al wist.
Ondanks dat ik veel moeite heb met onduidelijke en overwachte dingen/situaties, vind ik het niet moeilijk om te wachten m.b.t. het willen weten van het geslacht van de baby.
Nieuwe ervaring voor mij dus.
pi_66520653
DuchessX gisteren heb ik gezien dat ze hier gewoon kunnen laten maken bij de verf en behangwinkel.
Misschien eens bij jou in de buurt zo een soort winkel naar binnen gaan.
pi_66520688
Sproetje wat fijn

De foto's van onze echo van vanochtend:

Duimen

pi_66520771
Oh FTA die echofoto van het duimen
pi_66520834
supermooie echo's Flower

Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot de 10e
Jij weet het geslacht nu hè? Kon je dat nou zelf heel duidelijk zien al voordat de echoscopiste het had gezegd? Of was het echt zo van hm... het is dat je het zegt...
Ik ben daar wel nieuwsgierig naar kan me er nu echt nog niet zo veel bij voorstellen. Aan de ene kant is het echt al een minimensje als ik naar de vorige foto's kijk maar tegelijkertijd is het nog best wel abstract enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66520842
Ooohh wat een mooie echo foto´s!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_66520943
huup je hebt pm

Ja mooi he die foto stiemie, zij zei, snel even opslaan want het komt niet zo vaak voor dat ze duimen tijdens de echo.
pi_66521242
Wow FTA...prachtig dat profieltje zeg!! Wat zal je op wolkjes lopen vandaag!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_66521312
@FTA prachtige echo.

Hier een vraagje;

tijdens de kraamperiode van Thijs, besloot het meeste van mijn fam langs te komen allemaal op het zelfde moment, en direct toen wij terug kwam vanuit het ziekenhuis.
kortom niet echt zo geslaagd.

Nu hebben vriend en ik het er al geregeld over gehad, hoe gaan we de kraamvisite aanpakken?
En al snel kwamen we tot de conclusie dat we beide een kraamfeest eigenlijk wel zien zitten.

Als kraamvisite dan alleen de opa's en oma's toelaten ooms en tantes en de rest moet dan maar wachten tot het kraamfeest.

Iemand van jullie hier ervaring mee?
met het houden van een kraamfeest, of blijven we liever gezellig met de kraamvisite op de bank zitten )
pi_66521323
_Bar_ thanks!!! Ik ga meteen op zoek naar info, ik weet wel een goede zaak hier in Eindhoven! (Die is van www.kleurmijninterieur.nl)

Oooooh FTA Wat een geweldige echofoto's!!! Super!!! Dat duimen!!!
#geen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:12:21 #29
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66521435
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:52 schreef Juup© het volgende:
Spannend voor degene die een geslachtsbepalende echo gaan laten doen. Ik zelf zou het wel willen weten maar heb er geen haast mee. Dit in tegenstelling tot DuchessX die het liever gisteren al wist.
Ondanks dat ik veel moeite heb met onduidelijke en overwachte dingen/situaties, vind ik het niet moeilijk om te wachten m.b.t. het willen weten van het geslacht van de baby.
Nieuwe ervaring voor mij dus.
Leuk, nog een die meepost in deze reeks !

Bij onze vorige drie wisten we het niet, alhoewel ik bij de laatste door een foto van een echo een meer dan duidelijk vermoeden had. Silly wil het ook deze keer absoluut niet weten, ik wel, zodat ik een beetje beter kan plannen op de wat langere termijn: als het twee meisjes zijn, moeten we binnen zo'n 5 jaar of nog een kamer aanbouwen (boven het balkon dichtmaken), of verhuizen. Ook weet ik dan dat ik mijzelf en mijn zoon nu al moet voorbereiden op een leven met vijf hormonsters in huis .
Als het een jongetje en een meisje of twee jongetjes zijn, is de planning in ons bestaande stekje zonder verandering de komende jaren nog wel uit te zingen.

Je bent dus niet de enige die niet zo van "onduidelijke en overwachte dingen/situaties" houdt .
Aan de andere kant, vrouw , kinderen , wat is er nog onduidelijker en onverwachter dan dat?

Behalve dat kan het me werkelijk Siberisch laten welk geslacht ze hebben, als ze maar gezond zijn .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:25:28 #30
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66521937
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:09 schreef _Bar_ het volgende:
@FTA prachtige echo.

Hier een vraagje;

tijdens de kraamperiode van Thijs, besloot het meeste van mijn fam langs te komen allemaal op het zelfde moment, en direct toen wij terug kwam vanuit het ziekenhuis.
kortom niet echt zo geslaagd.

Nu hebben vriend en ik het er al geregeld over gehad, hoe gaan we de kraamvisite aanpakken?
En al snel kwamen we tot de conclusie dat we beide een kraamfeest eigenlijk wel zien zitten.

Als kraamvisite dan alleen de opa's en oma's toelaten ooms en tantes en de rest moet dan maar wachten tot het kraamfeest.

Iemand van jullie hier ervaring mee?
met het houden van een kraamfeest, of blijven we liever gezellig met de kraamvisite op de bank zitten )
Met onze dochters hebben we iedere keer zo'n twee weken na de geboorte bij ons thuis een kraamfeestje gehad voor vrienden en familie.
Bij onze zoon hadden we na acht dagen de besnijdenis, da's een gebeuren met een maaltijd erna, dus ook een vorm van een kraamfeest .

Wat wij met de middelste gedaan hebben, was simpel, functioneel en geslaagd, en het lijkt me zeker goed voor het Nederlandse weer. We hadden vier soorten soep, met croutons, peper en zout e.d. naar smaak toe te voegen, stokbrood, wat groenvoer en dat was het. Geen geklooi met salades zus en hapjes zo (dat hadden we bij de eerste al gedaan en we werden nu al moe bij de gedachte van het allemaal te moeten klaarmaken en daarna weer opruimen) en de mensen vonden het geweldig.
pi_66522288
FTA, wat moooooi die echofoto's!
pi_66522385
hier valt de bevalling midden in de zomer (althans dat hopen we en dan ook nog lekker en goed weer)
dus zaten te denken aan een klein tuinfeestje idd een paar weken later.
ga het wederom eens laten bezinken en er verder met vriend over uitwijden, want we vinden het echt zeer interesant.
pi_66522623
Sproetje, wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen!

Flower, leuke foto's!

Bar, wij doen gewoon de kraamvisite thuis, maar hopelijk toch een beetje anders als bij Meike. Toen werden we ook overspoeld in het begin, en mijn vriend kan niet zo goed "nee" zeggen. Hij vindt ook dat zijn opa en oma, zijn zus met hele clan, opa's en oma's, buren, altijd mogen komen...
Heb al wel doorgevoerd dat dat nu niet gaat gebeuren. Als ik (of beeb) het niet trek dan komen ze niet.
En 3 keer visite op een dag is er niet bij deze keer.
+ de vijfde dag is visite-vrij

Weet dat mijn nicht een kraamfeest heeft gehouden maar dat niet weer zou doen, er kwam de eerste tijd echt bijna niemand langs, ze voelde zich helemaal depri en totaal niet op de roze wolk. Het lijkt mij persoonlijk ook niet wat, je wilt je nieuwste aanwinst toch ook graag laten zien?
Maar aan de andere kant, heb je wel in 1 keer alles gehad....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66522900
Bar wij hebben voor Linde na een maand of 2 een kraamfeest gegeven. (Het was wel wat ver weg, maar de autovrije zondag gooide roet in het water en toen moesten we het dus verzetten. Bovendien wilden we het graag op zondag houden aangezien je dan gratis bij ons kunt parkeren).

Ik vond het ideaal. Een dag gekkenhuis en verder gewoon af en toe wat bezoek. We hadden de visite in 2 groepen verdeeld: bv van 11 tot 15 uur visite van mijn fam en vriendinnen en dan van 14 tot 17 uur visite van de kant van mijn vriend om een beetje loopruimte over te houden in huis. En wie langer wilde blijven of eerder wilde komen was van harte welkom.

Overigens hebben wij geloof ik iets met autovrije zondag. Eerst moesten we onze verhuizing verzetten. Vervolgens het kraamfeest en nu is mijn uitgerekende datum precies op... jawel autovrije zondag
pi_66522969
hier ging het toen eigenlijk beetje per ongeluk.
Mijn nichtje belde of ze thuis iets voor ons kon doen, boodschappen halen ofzo
Waarop wij haar idd om boodschappen stuurde we wisten immers niet precies hoelaat we naar huis mochten.
Toen belde mijn vader of hij met zijn vrouw langs mochten komen die avond, wat ik prima vond.

Alleen wat hadden ze nou gedaan, ze hadden dus elkaar opgetrommeld (mijn pa zijn vrouw, de 3 kinderen, mijn nichtje en haar man en hun dochter en vriend, en mijn oom en tante) om eigenlijk wat te helpen..... en ze waren blijven hangen.
wij kwamen dus ineens thuis en toen zat het hele huis nog bomvol...
word je niet blij van
pi_66523615
Oh Bar dat lijkt me inderdaad helemaal niks
Het is echt wel iets om over na te denken... bij mijn schoonzusje stonden wij + de rest van de familie dezelfde dag nog in het ziekenhuis, wat ik zelf niet echt begreep En bij mijn ex-huisgenote was op dag 2 meteen van 's ochtends 10 uur tot 's nachts 1 uur het huis vol met vrienden, kennissen en aanhang, dat lijkt me al helemaal verschrikkelijk
pi_66523794
Inderdaad wel iets om over na te denken, al denk ik dat een kraamfeest niet echt bij ons past. Zoveel familie hebben we nou ook weer niet (ouders, 2 broers, 3 zussen allen zonder aanhang en een opa). Vrienden en wat verdere familie wil ik toch de eerste week niet over de vloer hebben dus dat is al makkelijker
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:04:32 #38
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66523882
Wij hebben het op vrijdagochtend (vrijdag is voor de meesten hier een vrije dag) gedaan, tussen 10 en 13 geloof ik. Laat genoeg zodat ook de mensen van wat verder weg konden komen, vroeg genoeg afgelopen zodat men weer op tijd thuis kon zijn voor het begin van Sjabbat (dat begint op vrijdagavond vlak voor zonsondergang) en wij ook nog tijd hadden om alles op te ruimen voor Sjabbat. En daarna ... hakuna matata ... een dag bijkomen.

Wij hebben bij thuiskomst altijd onze ouders over de vloer, die komen speciaal uit het buitenland, dus die kunnen (en willen!) we niet wegschoppen. Ze zijn dan een onmisbare hulp voor ons.

En nu gaat de computer uit, de computer krijgt ook z'n Sjabbat-rust ...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:08:21 #39
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66524059
Sproetje, gefeliciteerd! En Flower-Ti-Amo, wat een mooie echo! Je ziet je beebje echt super goed!

Ik vind dat niet raar hoor innepin om dat schortje al te kopen zo ben ik zelf ook hahaha.

Zelf heb ik een beetje een baaldag. Vanmorgen naar de huisarts geweest om urine te laten controleren. Er zat weer eiwit in, maar goed, dat was vorige keer ook en toen was het goed, maar er zat nu ook een vleugje bloed in . Nu heb ik weer urine op kweek laten zetten, hopelijk komt er nu wel wat uit. Maar ik heb weer een keer anitbiotica gehad, maar ik zit nu zo in dubio... ik blijf liever van de medicijnen af, maar ik wil ook niet dat ik straks weer een ontsteking heb
Heb met mijn VK overlegd en omdat ik verder geen klachten heb en een klein vleugje bloed in urine (verder niets te zien met het blote oog) zou dat ook aan de gemeenschap kunnen liggen die ik vanmorgen met hubbie lief had... Misschien maar even een paar dagen wachten met de antibiotica dan? Volgens VK kon dat best, maar zelf ben ik ook weer bang dat ik dan volgende week weer erger is. Ik kon/kan er iig wel van janken, de hele tijd dat gezeur met mijn urine. En tot overmaat van ramp is het meneertje vandaag super rustig! Ik heb pas 3 x een klein trappeltje gevoeld.
Toen stond ik dus na dat ik bij de huisarts was geweest weer buiten, dus ik wilde gelijk met mijn VK overleggen. Is ook niet erg prettig, sta je daar op straat te bellen, maar goed. Toen even snel naar de natuurwinkel (terwijl ik dus VK aan de telefoon heb) staat mijn hubbie er allemaal door heen te roepen, nou toen ben ik dus in de winkel in tranen in gebarsten, maar het kon me op dat moment geen drol schelen, het zat me gewoon even hoog.

Ppff heel verhaal
Niet mieten! Door gieten!
pi_66524674
He bah seilram, lijkt een beetje op mijn dag gister Misschien kan je als je nog even wacht met de antibiotica wel alvast wat cranberrysap drinken?
pi_66524680
seilram hopelijk morgen een betere dag.
pi_66524828
seilram ik hoop dat morgen beter is

Iemand ervaring met "pijn" (meer zeurderig gevoel dan pijn) bij 't stuitje? Ik zou niet weten waar dat ineens vandaan komt...
pi_66524924
hier heb ik ook pijn ook ongeveer op die hoogte, maar hier komt het doordat ik gisteren op een te grote fiets gestapt ben en zo gaan fietsen...
hier dus serieus eigenschuld
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:33:42 #44
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66525163
Dankjulliewel. Ja ik wacht gewoon even hoor, want anders wordt dit de 3e antibiotica kuur in mijn zwangerschap en ik ben nu bijna 27 weken. Vind dat zelf best veel . Ik drink extra veel en temperatuur wel een paar keer zodra ik denk dat ik klachten krijg dan neem ik meteen die kuur, maar nu nog niet denk ik.

En pijn bij het stuitje heb ik nog niet gehad, lijkt me ook niet prettig...
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:35:23 #45
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66525241
Sproetje van harte!!!
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:09:56 #46
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_66526704
Sproetje wat fijn is dat he?
En Flower, wat een supermooie fotootjes zeg... !

wij gaan hier ook niet voor een kraamfeest, wat karin zegt, je wilt je wondertje(s) toch ook showen... en zo'n kraamfeest lijkt me ook weer megadruk. Ik zou gewoon goed in de gaten houden wie wanneer komt (agenda d'r bij!) en idd niet meer dan 2 visites per dag plannen (of is dat al veel??). En de 5e dag visitevrij Karin? Is dat een goeie tip ook voor mij?
pi_66527351
Wij deden om de dag 1 visite. Ik vond dat meer dan genoeg. De meiden lagen eigenlijk altijd te slapen. De visite keek even om het hoekje van de deur en dat was het. Als ze net in bed lagen, dan kregen ze ze helemaal niet te zien.

Bewust gekozen voor alle mogelijke rust. Ze waren prematuur en wij doodmoe. Heb het wel over de eerste 3 maanden, daarna gingen we over een meer gastvrij/vriendelijk beleid
pi_66528095
Innepin, pijn bij stuitje klinkt bekend. Heeft volgens fysio te maken met verweking en banden. Ik heb er nu al een paar dagen geen last van gehad, maar als ik me erg druk maak (lees veel trappen, veel lopen dat soort dingen) dan komt het weer opzetten.
Flower, die foto van jou...zo gaaf!
pi_66528330
oo trouwens hier een hoop werk-gezeik. Mag ik vast aftellen naar mijn verlof? Nog maar 5,5 maand te gaan (als de echo goed is natuurlijk, maar daar ga ik vanuit en zo niet, dan ben ik daar ook eerder weg dan die 5,5 maand) We gaan trouwens hier ook starten met foto's maken, buikje is ineens heel veel gegroeid. Kan me niet heugen dat dat de vorige keer ook zo was, toen kreeg ik alleen vet erbij. Mooi, teken dat mijn baarmoeder groeit en dat is de bedoeling. En vanavond gaan we het ook mijn ouders vertellen. Ze zijn een beetje bezorgd om me, door dat werkgedoe, dus ik ga ze maar eens opvrolijken. Niet gered dus tot de laatste echo, maar ach, het scheelt maar een paar dagen.
pi_66528349
Ik vond 1 bezoek per dag soms al veel
Wij hebben het echt rustig aan gedaan qua bezoek en vonden dat achteraf ook echt heel fijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')