quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:30 schreef texelonia het volgende:Dames die bekkenklachten en al een bevalling hebben gehad, hadden jullie tijdens de bevalling ook last van die bekkenklachten?
Ik kan nu 's nachts vaak amper een houding vinden waarbij ik geen pijn heb, en ik zie al helemaal voor me dat dat straks tijdens de bevalling ook gebeurt.... Of dat je dan eindelijk een houding hebt waarbij je geen last van je bekken hebt, maar dat je die houding weer helemaal niet prettig vindt om de weeėn op te vangen. Dus please tell me dat het goedkomt!
ja dat komt goed hoor ik heb al erg lang bekkenklachten (jaartje of 10), komt door een vroegere breuk van de achterkant van mijn bekken en mijn schaambeen die nooit mooi geheeld is.
Ik had tijdens de bevalling nergens last van, enige issue bij mij is dat ze niet op mijn schaambeen/buik mogen duwen als een bevalling lastig zou verlopen.
Je kan zelfs voordeel hebben bij de bevalling omdat je bekken goed verweekt (lees flexibel) is.
Hier werd een harde stoel gebruikt om de weeen op te vangen maar dan wel op de knieen erop, en tegendruk in mijn rug van manlief, de baarkruk werd ook aangeraden maar het ging zo snel dat ik niet kon wisselen van positie
BI is iig geen reden om te denken dat een natuurlijke bevalling niet kan, misschien stelt het je iets gerust om te weten dat je dus echt gewoon via de normale weg kan bevallen.