abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66530561
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kun jij enigzins aannemelijk maken dat we niet zonder moslims kunnen?
Ze doen werk. Net als die "volgende generaties". Je denkt toch werkelijk niet dat ze ALLEMAAL op hun luie reet zitten te niksen thuis.
pi_66530573
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:48 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Er komt later ook meer misdaad naarmate er meer kinderen geboren worden in NL. En nu: fokverbod?
Niet waar, procentueel gezien zal het in de marge blijven.

Zolang Sjonnie met zijn zuipkeet niet besluit om een centraal station op te blazen is er wat mij betreft
weinig aan de hand.
pi_66530640
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Aanbevolen leesvoer:

[ afbeelding ]
Ik prefereer De Intrigant
pi_66530656
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wilders mag zeggen wat hij wil, maar hij deugt voor geen meter natuurlijk.
Maar natuurlijk
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:28:53 #155
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_66531081
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:11 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ze doen werk. Net als die "volgende generaties". Je denkt toch werkelijk niet dat ze ALLEMAAL op hun luie reet zitten te niksen thuis.
Maar moeten dat perse moslims zijn?

Kunnen bv. filipijnen dat ook niet? Of Polen?

En nee, dat denk ik niet

En dat was de vraag. Als je bijna ongelimiteerd moslims importeert, denk ik dat je een kansberekening op kunt gaan zetten, mbt wanneer de eerste aanslag plaatsvind.

Je kan lullen wat je wilt, die kansen lijken veel kleiner als je niet-moslims importeert.
pi_66533983
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar moeten dat perse moslims zijn?

Kunnen bv. filipijnen dat ook niet? Of Polen?

En nee, dat denk ik niet

En dat was de vraag. Als je bijna ongelimiteerd moslims importeert, denk ik dat je een kansberekening op kunt gaan zetten, mbt wanneer de eerste aanslag plaatsvind.

Je kan lullen wat je wilt, die kansen lijken veel kleiner als je niet-moslims importeert.
Gelukkig dat onze rechtstaat niet werkt met "kansberekeningen" dan.

Hoe zou jij je voelen als jij bij een "risicogroep" zou horen en je kreeg daardoor minder rechten dan een ander, terwijl je niks verkeerd had gedaan?
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 02:39:10 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66544119
toch zijn de meeste terreurslachtoffers in Nederland veroorzaakt door Christenen de afgelopen vijftig jaar afaik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_66544164
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 28-02-2009 03:24:31 ]
pi_66544210
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:12 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:
Ik wel.
Maar ja heb ook 10 jaar op West-Java gewoond en dan weet je dan 99% van de Moslims niet volgens de Koran leeft.

Tja als je niet verder komt dat die filmpjes van Fitna en de propaganda op hetvrijevolk dan kreeg je een heel eenzijdig beeld van Moslims en de Islam.
Als 99 procent van de moslims niet volgens de Koran leeft, wat is er dan op tegen om de inhoud van dat boek eens kritisch aan de kaak te stellen?

Trouwens denk ik niet dat zoiets als 'de moslim' bestaat. Ik denk dat een moslim op West-Java zijn geloof heel anders belijdt dan zijn broeder in Saoedi-Arabië. Ook binnen de islam zijn er allerlei stromingen, zoals je die ook binnen het christendom kent. En zelfs al noemen ze zich hetzelfde, dan nog zijn er levensgrote verschillen. Katholiek zijn betekent in Nederland heel wat anders dan in Polen, bijvoorbeeld.
pi_66545227
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 02:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als 99 procent van de moslims niet volgens de Koran leeft, wat is er dan op tegen om de inhoud van dat boek eens kritisch aan de kaak te stellen?
En dat kritisch naar een boek kijken vormt al problemen. Veel moslims beschouwen de koran als een boek zonder fouten. Mede daardoor dat veel moslims meteen op hun tenen zijn getrapt als de koran wordt bekritiseerd. Dan weten jullie* ook een beetje waar het vandaan komt dat veel moslims meteen op hun tenen getrapt zijn.
Veel christenen daarintegen hebben er niet zoveel moeite mee als hun religie wordt bekritiseerd. En nee, dan moeten julie niet gaan denken dat op een mooie dag veel moslims opeens ook niet meer zo snel op hun tenen getrapt zijn, want dat zal niet 1,2,3 gebeuren.
Een moslim gaat z'n geloof NOOIT laten vallen.

* ja sorry voor het generaliseren

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 28-02-2009 05:11:32 ]
pi_66545270
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

kom nou zeg

hij wil de Koran verbieden

daar tref je echt niet alleen extremisten mee, sterker nog ik denk dat je die er een plezier mee doet
'zie je wel, grote boze westerlingen'
kom nou zeg

niet alleen een Westers mens (Wilders) wil de koran verbieden

maar ook ex-moslims uit islamitische landen zouden het goed vinden als de koran verboden zou zijn (zie Wafa Sultan, een ex-moslim). En trouwens, ook veel mensen uit niet-islamitische landen buiten europa zijn kritisch tegenover de koran en de islam.

dus het zijn niet alleen de grote boze westerlingen die kritiek hebben op de islam. lang voordat die 'grote boze westerlingen' zoals nu uberhaupt bestonden, hadden mensen uit niet-islamitische landen buiten europa óók al kritiek op de islam (en tegenwoordig hebben ze nog steeds die kritiek).
blijkbaar zijn wereldwijd behoorlijk wat landen 'het zat' met de islam, maar dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen van al die gematigde moslims en de politiek correcte nederlanders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 28-02-2009 05:10:21 ]
pi_66545310
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:12 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:

[..]

Ik wel.
Maar ja heb ook 10 jaar op West-Java gewoond en dan weet je dan 99% van de Moslims niet volgens de Koran leeft.

Tja als je niet verder komt dat die filmpjes van Fitna en de propaganda op hetvrijevolk dan kreeg je een heel eenzijdig beeld van Moslims en de Islam.
Als je er zo trots op bent dat je 10 jaar op West-Java hebt gewoond, weet je ook wel dat de radicale islam in opkomst is in Indonesie of al enige invloed heeft in dat land. Misschien herinner je dan ook nog wel die aanslag op Bali in 2002.

PS: ben geen PVV-stemmer.
pi_66545433
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 02:39 schreef sp3c het volgende:
toch zijn de meeste terreurslachtoffers in Nederland veroorzaakt door Christenen de afgelopen vijftig jaar afaik
Doel je op aanslagen of andere wegen?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 06:26:41 #164
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66545441
Kort door de bocht: CNN heeft gelijk.

Jammer dat ze niks zeggen over de kwaliteit van deze powerpoint presentatie. Hitler draait zich om in z'n wie-weet-waar-graf met zo'n vergelijking.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:19:48 #165
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66545939
Mensen die kritiek hebben op CNN, maar tegelijkertijd geen woord reppen over FOX News, dat is best triest.

CNN heeft wat Wilders betreft gelijk, wellicht ongelukkig gebruik van woorden maar het voldoet.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 05:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

kom nou zeg

niet alleen een Westers mens (Wilders) wil de koran verbieden

maar ook ex-moslims uit islamitische landen zouden het goed vinden als de koran verboden zou zijn (zie Wafa Sultan, een ex-moslim). En trouwens, ook veel mensen uit niet-islamitische landen buiten europa zijn kritisch tegenover de koran en de islam.

dus het zijn niet alleen de grote boze westerlingen die kritiek hebben op de islam. lang voordat die 'grote boze westerlingen' zoals nu uberhaupt bestonden, hadden mensen uit niet-islamitische landen buiten europa óók al kritiek op de islam (en tegenwoordig hebben ze nog steeds die kritiek).
blijkbaar zijn wereldwijd behoorlijk wat landen 'het zat' met de islam, maar dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen van al die gematigde moslims en de politiek correcte nederlanders.
Er zijn dus mensen die kritiek hebben wat betreft de Islam, so what? Is dat nieuw? Er zijn áltijd mensen die kritiek hebben op íets. Er zullen vast ook wel ex-christenen zijn die kritiek hebben op het Christendom.

Het gaat erom dat Geert Wilders iets wil verbieden dat voor een gigantische groep mensen heilig is en zeer dierbaar, waarvan de meeste vredelievende mensen zijn. Ik heb hem nog niet horen zeggen dat hij het NT en/of het OT wil verbieden, dat vind ik behoorlijk schuin. Dat duidt erop dat hij dus specifiek iets tegen de Islam en moslims heeft. Iemand die zegt dat hij niks heeft tegen moslims overziet een duidelijk feit, dat wanneer je de Koran verbiedt je in feite moslims beledigt en zo trap je op hun zieltjes. Hier wordt dan niks over gezegd door mensen die 'pro-Wilders' zijn, want de negatieve punten moet je uiteraard negeren, hij gaat namelijk verlossing brengen
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 05:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als je er zo trots op bent dat je 10 jaar op West-Java hebt gewoond, weet je ook wel dat de radicale islam in opkomst is in Indonesie of al enige invloed heeft in dat land. Misschien herinner je dan ook nog wel die aanslag op Bali in 2002.

En dat duidt erop dat het land wordt overgenomen door radicaal islamieten? Hoezo? Het is terrorisme, dat heb je over in de wereld. Nu wil jij zeker ook beweren dat Spanje, Engeland en de VS over een paar jaar de Sharia gaan invoeren?
quote:
PS: ben geen PVV-stemmer.
Uhuh
AFC AJAX
pi_66546211
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:19 schreef msnk het volgende:
Mensen die kritiek hebben op CNN, maar tegelijkertijd geen woord reppen over FOX News, dat is best triest.

CNN heeft wat Wilders betreft gelijk, wellicht ongelukkig gebruik van woorden maar het voldoet.
[..]

Er zijn dus mensen die kritiek hebben wat betreft de Islam, so what? Is dat nieuw? Er zijn áltijd mensen die kritiek hebben op íets. Er zullen vast ook wel ex-christenen zijn die kritiek hebben op het Christendom.

Het gaat erom dat Geert Wilders iets wil verbieden dat voor een gigantische groep mensen heilig is en zeer dierbaar, waarvan de meeste vredelievende mensen zijn. Ik heb hem nog niet horen zeggen dat hij het NT en/of het OT wil verbieden, dat vind ik behoorlijk schuin. Dat duidt erop dat hij dus specifiek iets tegen de Islam en moslims heeft. Iemand die zegt dat hij niks heeft tegen moslims overziet een duidelijk feit, dat wanneer je de Koran verbiedt je in feite moslims beledigt en zo trap je op hun zieltjes. Hier wordt dan niks over gezegd door mensen die 'pro-Wilders' zijn, want de negatieve punten moet je uiteraard negeren, hij gaat namelijk verlossing brengen
[..]

En dat duidt erop dat het land wordt overgenomen door radicaal islamieten? Hoezo? Het is terrorisme, dat heb je over in de wereld. Nu wil jij zeker ook beweren dat Spanje, Engeland en de VS over een paar jaar de Sharia gaan invoeren?
[..]

Uhuh
Goede inhoudelijke reactie, om andermans mening in het belachelijke te trekken.
Fitna is niets minder dan een collage van beelden en videobeelden van de excessen van de islam.
Aangezien het Wilder daar om gaat, is dat natuurlijk niet zo vreemd.
Wel blijf ik me altijd verbazen dat sommige mensen hier met een dedain over Fitna praten, maar aan de andere kant er zelf blijkbaar ook niet over uitgesproken zijn aangezien deze discussie nu alweer bijna een half jaar loopt
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_66546305
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Tja. Weinig diepgaande analyse. En Wilders leutert ook uit z'n nek. Want hij zou prima over doorgeslagen Christenen wat beelden kunnen verzamelen, b.v. de Lord's Resistance Army uit Soedan.

En voor Geert: Het vijfde Bijbelboek in het Engels is Deuteronomy, niet djoeterownomi-oem.
Of Vietnam natuurlijk of wat dacht je van de enige 2 wereldoorlogen?
Audaces fortuna juvat
pi_66546351
quote:

[..]

Trouwens denk ik niet dat zoiets als 'de moslim' bestaat. Ik denk dat een moslim op West-Java zijn geloof heel anders belijdt dan zijn broeder in Saoedi-Arabië. Ook binnen de islam zijn er allerlei stromingen, zoals je die ook binnen het christendom kent. En zelfs al noemen ze zich hetzelfde, dan nog zijn er levensgrote verschillen. Katholiek zijn betekent in Nederland heel wat anders dan in Polen, bijvoorbeeld.
Wat voor een nut heeft het om de Koran kritisch aan de kaak te stellen? Men zal het toch niet eens worden over de uitkomst daarvan. Het is op zoveel manieren uit te leggen dat voor alles wat te zeggen is.

De gemiddelde Fok! gebruiker denkt toch dat de extremistische moslim precies hetzelfde denkt en doet als de Nederlands sprekende moslim om de hoek.
pi_66546608
Ik vind het allemaal te veel eer voor Wilders, de Nazi's wisten namelijk wel hoe je een goede propagamda film maakt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_66546885
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat voor een nut heeft het om de Koran kritisch aan de kaak te stellen? Men zal het toch niet eens worden over de uitkomst daarvan. Het is op zoveel manieren uit te leggen dat voor alles wat te zeggen is.

De gemiddelde Fok! gebruiker denkt toch dat de extremistische moslim precies hetzelfde denkt en doet als de Nederlands sprekende moslim om de hoek.
Achja, sla zelf ook nog even aan het generaliseren, terwijl je dat anderen verwijt.
Hoezo hypcriet?
Faal van de eeuw.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:11:06 #171
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66547226
quote:

[..]

Ja wat is kritisch? Wat Wilders doet vind ik persoonlijk niet 'kritisch aan de kaak stellen' maar een stel soera's uit een zeer oude tijd fout vertalen en verkeerd interpreteren, zo niet met opzet vervalsen. Als jij dat kritisch herzien vindt...
AFC AJAX
pi_66547250
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:51 schreef ExTec het volgende:
Moet je niet met de IRA komen, of de daden van de VS op het conto van het christendom schrijven omdat bush zo vaak "And god bless you" zei?
Het gaat niet zozeer om de afsluiting van zo'n speech, het aloude 'god bless America', het gaat om wat eraan voorafgaat .. zijn 'divine calling', zij 'kruistocht' tegen 'het kwaad' .. en dan heb ik het nog niet eens over de omstreden uitspraken van 'God told me to invade Afghanistan and now he tells me to get Saddam' maar de rest van die religieus getinte retoriek, de liturgische verwijzingen waarmee veel van zijn speeches gelardeerd zijn ..
zo worden bvb soldaten in een aircraft-carrier toegesproken
quote:
And wherever you go, you carry a message of hope--a message that is ancient and ever new. In the words of the prophet Isaiah, 'To the captives, come out! to those who are in darkness, be free!
http://www.thenation.com/doc/20031222/stam
pleased to meet you
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:14:24 #173
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66547283
Ik vind dit toch een duidelijke miskleun van CNN..

Nazi-propagandafilms waren van een betere filmische en inhoudelijke kwaliteit dan Fitna.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_66547314
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind dit toch een duidelijke miskleun van CNN..

Nazi-propagandafilms waren van een betere filmische en inhoudelijke kwaliteit dan Fitna.
Ik denk dan ook dat het meer om de intentie gaat
pleased to meet you
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:19:00 #175
66444 Lord_Vetinari
pi_66547344
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik denk dan ook dat het meer om de intentie gaat
Sorry, ik zal de volgende keer een [ironie]-tag plaatsen, goed?
pi_66547400
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, ik zal de volgende keer een [ironie]-tag plaatsen, goed?
oeps, je cynisme was te subtiel voor mij op de vroege ochtend ..
pleased to meet you
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:27:12 #177
66444 Lord_Vetinari
pi_66547487
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:22 schreef moussie het volgende:

[..]

oeps, je cynisme was te subtiel voor mij op de vroege ochtend ..
Vroege ochtend? Het is half twaalf, hoor
pi_66547717
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vroege ochtend? Het is half twaalf, hoor
Ik heb tegenwoordig een langere aanlooptijd nodig .. vandaar
pleased to meet you
pi_66547905
Zware belediging voor Leni Riefenstahl trouwens
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:52:47 #180
66444 Lord_Vetinari
pi_66547954
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:50 schreef RM-rf het volgende:
Zware belediging voor Leni Riefenstahl trouwens
Riegfenstahl heeft haar hele leven volgehouden dat haar films geen propaganda waren, maar kunstzinnige opnamen, pure documentaires. Ik heb ze allebei bekeken en ik vind er wel iets in zitten. Ze probeert het geheel toch redelijk neutraal over te brengen, alleen helpt het onderwerp niet echt mee daarbij
pi_66548382
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:11 schreef msnk het volgende:

[..]

Ja wat is kritisch? Wat Wilders doet vind ik persoonlijk niet 'kritisch aan de kaak stellen' maar een stel soera's uit een zeer oude tijd fout vertalen en verkeerd interpreteren, zo niet met opzet vervalsen. Als jij dat kritisch herzien vindt...
Dat doet Wilders wel degelijk.
Dat jij nog steeds met die mythe van mis-interpretaties blijft komen, kunnen wij niks aan doen.
Ben jij zelf moslim, dat jij zelf stellig beweerd dat die koran-verzen fout vertaalt en verkeer geinterpreteerd worden door Wilders?
Faal van de eeuw.
pi_66548537
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Riegfenstahl heeft haar hele leven volgehouden dat haar films geen propaganda waren, maar kunstzinnige opnamen, pure documentaires. Ik heb ze allebei bekeken en ik vind er wel iets in zitten. Ze probeert het geheel toch redelijk neutraal over te brengen, alleen helpt het onderwerp niet echt mee daarbij
Ik vind persoonlijk Riefenstahl een van de grootste filmers van de 20e eeuw...
enkel is het net zozeer onzin om te doen alsof een 'documentaire' geen propaganda kan zijn of er keiharde scheidlsijn tussen 'propaganda' en 'normale' films zit ....

die scheidslijn is nu eenmaal erg dun... ook films als Casablanca maakten deel uit van een propaganda-boodschap en hadden sterke onderhuidse ideologische boodschappen erin verwerkt (Casablanca als kritiek op het gebrek aan stellingname van het vichy-regime tegen de nazi's)

het verschil is uiteindelijk ook te bepalen door bij 'propaganda-films' ernaar te kijken of naast het gegeven dat een bepaalde film (of mediale uiting) een idologische boodschap heeft, er ook nog bepaalde talenten getoond worden in de wijze waarop die boodschap overgebracht wordt ....

Helaas wint op dat punt Riefenstahl... hoezeer je de ideologische boodsschap veel verwerpelijker kunt vinden dan de misschien terechte 'boodschap' van wilders, het ruimschoots van de slappe toon in wilders' 'powerpoint-presentatie'.

Zelöfs al zou wilders misschien geheel gelijk hebben in zn stelling dat Moslims allemaal geweldadig zijn en de Islam gelijk staat aan geweld .. de 'vorm' van zn boodschap is dusdanig infantiel dat hij weinig mensen met zn 'film' zal overtuigen die niet op voorhand al het eens met hem waren.

Dat is natuurlijk het verschil met Riefenstahl.... iedereen die Triumpf des Willens kijkt zal ergens diep van binnen toch ook een bewondering krijgen voor de kracht van de nationaal-socialistische 'presentatie' en cultuur....
zelfs de homoseksuele ondertoon erin kan ik als heteroseksueel zeer apprecieren, de mooie mannenlichamen die uiterst smaakvol getoond worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66548645
Ik heb net even een paar minuten van Fitna gezien, maar wat ik tot nu toe heb gezien is gewoon de waarheid.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66548685
Het is duidelijk dat Wilders' Paint-ingevinkje wat kwaliteit betreft weinig lijkt op nazi-propaganda, maar het is ook duidelijk dat het geworteld is in dezelfde verdorven grond; Wilders' Fitna maakt De Andere verdacht, die heimelijk probeert Onze Beschaving over te nemen, gestaafd met breed uitgemeten incidenten en suggestieve grafieken, allemaal eng gebracht met enge beelden van die Enge Mensen.

Is essentie zie ik weinig verschil tussen de haatvideo van Wilders en nazi-propaganda.
pi_66548869
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:26 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb net even een paar minuten van Fitna gezien, maar wat ik tot nu toe heb gezien is gewoon de waarheid.
Volgens mij beweert niemand dat de beelden in Fitna niet waar zijn.

Daar gaat het dan ook helemaal niet om. Het gaat om onterechte generalisaties. Je kan voor elke mening wel voorbeelden vinden van een enkel geval hier en daar om die mening te "onderbouwen".

Ik kan ook wel beweren dat alle Groningers geestelijk gestoorde psychopatische moordenaars zijn. Kijk maar naar dat homofeestje waar die vent anderen opzettelijk met aids besmette, dat is ook de waarheid.

Of dat alle Amsterdammers wrede moordzuchtige criminelen zijn. Kijk maar naar die afrekeningen. Die zijn ook "de waarheid".

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2009 12:38:44 ]
pi_66548908
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar gaat het dan ook helemaal niet om. Het gaat om onterechte generalisaties. Je kan voor elke mening wel voorbeelden vinden van een enkel geval hier en daar om die mening te "onderbouwen".

Ik kan ook wel beweren dat alle Groningers geestelijk gestoorde psychopatische moordenaars zijn. Kijk maar naar dat homofeestje waar die vent anderen opzettelijk met aids besmette, dat is ook de waarheid.
ALLE GRONINGERS TERUG NAAR FRIESLAND.
Din jävla kuk!
pi_66548926
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:04 schreef ehqo het volgende:

[..]

Het is meer een soort bewegend collage van YouTube filmpjes. Op de middelbare school krijg je er een mooie krul voor denk ik, maar iedereen die maar iets van film afweet pist in zijn broek van het lachen. Documentaire is echt een te groot woord.
Dit, was ook echt het eerste wat ik dacht toen ik het zag. Werkstuk op middelbare school niveau. Iedereen die een beetje handig is gooit zoiets in een middag in elkaar. Dat zegt natuurlijk wel het een en ander over Wilders, die had er maaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden voor nodig
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_66548986
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit zijn fags, die fags mollen. Een wereld van verschil.
quote:
Of dat alle Amsterdammers wrede moordzuchtige criminelen zijn. Kijk maar naar die afrekeningen. Die zijn ook "de waarheid".
Dit zijn criminelen, die criminelen mollen. Ook een wereld van verschil.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:46:43 #189
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66549096
Horen Wilders, Wilders-fans en Wilders-hooligans het eens van andere kwaliteitsmedia.

Is 'CNN = links!' al een aantal keer langs gekomen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_66549099
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit zijn fags, die fags mollen. Een wereld van verschil.
[..]

Dit zijn criminelen, die criminelen mollen. Ook een wereld van verschil.
Okee, als je het zo draait...

Alle Amerikanen zijn ook geestelijk gestoorde brutale moordenaars. Kijk maar naar die man die met een sniper willekeurig onschuldige medeburgers afknalde.

Zo beter?
pi_66549120
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Okee, als je het zo draait...

Alle Amerikanen zijn ook geestelijk gestoorde brutale moordenaars. Kijk maar naar die man die met een sniper willekeurig onschuldige medeburgers afknalde.

Zo beter?
Die gast die dat gedaan heeft, is toch goed aangepakt.
pi_66549244
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die gast die dat gedaan heeft, is toch goed aangepakt.
Ja? En? Er is toch ook niks mis mee om bijvoorbeeld haatpredikende imams een beroepsverbod op te leggen of op een andere manier te straffen?

Je had me trouwens veel beter kunnen terugpakken, door te vertellen dat die seriemoordenaar in de VS een moslim bleek te zijn die het (misschien?) deed als onderdeel van de jihad. Echt een gemiste kans.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2009 12:54:38 ]
pi_66549335
Het was te verwachten dat CNN zo zou reageren, in ogenschouw nemend dat Fox de compleet tegenovergestelde mening heeft verkondigd. 24/7 newsstations die elkaar met regelmaat opnaaien om zo meer nieuws te creëren, hehe

De anchor z'n rhetoriek was overigens zeer zwak. Hij weet dat Wilders maar heel even de tijd heeft en Engels niet zijn moerstaal is en dacht waarschijnlijk daarvan te kunnen profiteren. Ik vond Wilders gek genoeg aardig stand houden, en ben benieuwd wat de gemiddelde Amerikaanse kijker van dit gebeuren vond.
pi_66549341
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja? En? Er is toch ook niks mis mee om bijvoorbeeld haatpredikende imams een beroepsverbod op te leggen of op een andere manier te straffen?

Dat helpt niet, want de basis van de islam is het doden van Joden en ongelovigen.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:59:01 #195
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66549381
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat helpt niet, want de basis van de islam is het doden van Joden en ongelovigen.
AFC AJAX
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:36:24 #196
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66550283
quote:

[..]

Gaan we weer.

Even de vraag nog van vorige week, die je nog niet beantwoord had:

Hoe komt het dat, in de afgelopen honderden jaren, Joden onderdrukt werden in het Christelijke Europa (wat uitliep op een Holocaust) en daarnaast Joden vrij waren om te geloven wat ze wilden in Islamtische regimes?

Hmm? Of past dat niet in je 'visie'?
pi_66550574
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Gaan we weer.

Even de vraag nog van vorige week, die je nog niet beantwoord had:

Hoe komt het dat, in de afgelopen honderden jaren, Joden onderdrukt werden in het Christelijke Europa (wat uitliep op een Holocaust) en daarnaast Joden vrij waren om te geloven wat ze wilden in Islamtische regimes?

Hmm? Of past dat niet in je 'visie'?
Voor de zoveelste keer: Hitler had moslims als bondgenoot, alleen dat leerden ze je niet op school.

http://tellthechildrenthetruth.com/
pi_66550711
@JohnDope
En Hitler had Christenen als Bondgenoot
En Hitler had Joden als Bindgenoot. (Het Havarra Abkommen)
En Hitler had Jappaners als Bondgenoot.
En Hitler had Italianen als bondgenoot.
En Hitler had Nederlanders als bondgenoot (je pa waarschijnlijk)

Alleen leren ze je dat niet op school .

Maar wat is je punt verder?
http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:51:20 #199
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66550729
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: Hitler had moslims als bondgenoot, alleen dat leerden ze je niet op school.

http://tellthechildrenthetruth.com/
Leuk en aardig, maar dat verklaart nog steeds niet waarom er honderden, nee, duizenden jaren, Joden vrijer waren in Islamitische regimes dan in Christelijke regimes.
pi_66550744
quote:

[..]

Daarom werden Joodse vluchtelingen, die uit Spanje vluchtten ten tijde van de Spaanse inquisitie, opgenomen in het Ottomaanse rijk?
pi_66550759
quote:

[..]

Pffff komt met jou niet meer goed.
Hahhaha
Wat een gelul.
Waarom heeft de Sultan van Marokko zijn joodse onderdanen gered van de Nazi`s terwijl de Fransen (christenen dus) de joden gewoon wilde uitleveren.
http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl
pi_66550881
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:50 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:
@JohnDope
En Hitler had Christenen als Bondgenoot
Dat is inderdaad een ongekend schandaal en daarom staan de christenen tot in den eeuwigheid bij de Joden in het krijt.
quote:
En Hitler had Joden als Bindgenoot. (Het Havarra Abkommen)
Dit is onzin, je had wel een paar joden in de kampen die voor de moffen werkten, maar dat waren linkse joden.
quote:
En Hitler had Jappaners als Bondgenoot.
Alleen die lui roepen nu niet op tot de vernietiging van Israel.
quote:
En Hitler had Italianen als bondgenoot.
Dat Mussolini niet 1 Jood aan hitler had uitgeleverd, leerden ze je ook niet op school.
quote:
En Hitler had Nederlanders als bondgenoot (je pa waarschijnlijk)
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:00:33 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66550985
Ahhahahaha!
pi_66551125
Leuke off topic bijdrage bij de feiten die ik noemde.
PS Het Havarra Abkommen zegt u dus niks.

Maar bedankt voor je bevesting van mijn vorige posting.

PS Christen schuld bij Joden.
Waren toch de Joden die Jesus lieten vermoorden.
Denk dat de Joden daar de rest van hun leven bij de christenen in het krijt staan, ook omdat ze van dezelfde christenen een mooi landje kadoo krijgen.

Jammer dat jij als Jood nu de zelf Haat tentoonstel als de Nazi over de Joden destijds.

Zoals Theo van Gogh zei.

De slachtoffers van de Holocaust zijn de Nazi`s van nu.

Verder lijkt me een zinnige discussie met u onmogelijk u bent echt verstikt door de haat.
pi_66551197
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een ongekend schandaal en daarom staan de christenen tot in den eeuwigheid bij de Joden in het krijt.
Een ongekend schandaal ? Je hebt het een en ander gemist tijdens de geschiedenisles ?
pleased to meet you
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:09:19 #206
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66551208
Historici pur sang in dit topic.
AFC AJAX
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:13:11 #207
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66551322
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:09 schreef msnk het volgende:
Historici pur sang in dit topic.
Historici zijn linkse Joden die eigenlijk de Joden haten en het opnemen voor de Moslims. Daarom heb je die site nodig van JohnDope, met tellthechildrenthetruth ofzo.
pi_66551394
Ik was eigenlijk op zoek naar de naam van de Ottomaanse heerser die de Joden way back de staat Israël aanbod, volgens bijbelse grenzen, en wat geweigerd werd .. tijdje terug ergens gelezen en dom genoeg niet opgeslagen in mijn bookmarks

wat ik wel tegenkwam is dit .. en dat dan op een site die nogal pro-zionistisch is
quote:
The beginnings of Jewish recovery in Eretz Israel started with the defeat and expulsion of the Crusaders in 1187 by the Kurdish Muslim warrior Salah ad-Din who, like Caliph Omar, allowed the Jews to resettle in Jerusalem. For example, between 1209 and 1211, three hundred rabbis made their way from France and southern England to settle in Jerusalem, once it was safe again to do so. They were joined by rabbis from North Africa and Egypt. The great Jewish scholar Nachmanides (Ramban) erected a synagogue in Jerusalem in 1267 that still stands in the Old City.

In the thirteenth century, Jewish families restored the community of Safed, which would become the international center for the study of Jewish mysticism by the sixteenth century. Reinforced by their rising numbers, Jews became assertive again about their claim in Jerusalem, so that the pope forbade sea captains from transporting Jews to Palestine in 1428.9 Despite the hardships, Jews continued to return. The great commentator of the Mishnah, Ovadia Bartinura, left Italy to settle in Jerusalem in 1488; his tomb is at the foot of the Mt. of Olives.

The influx of Jewish refugees from the Spanish Inquisition in 1492 into the Ottoman Empire, which took control of Eretz Israel in 1517, led to a substantial expansion of the Jewish presence in Safed, Hebron, and Tiberias, where Sultan Sulaiman the Magnificent allotted his Portugese Jewish advisor, Don Joseph Nasi, land grants for Jewish resettlement.
http://www.jcpa.org/jl/vp507.htm
pleased to meet you
pi_66551442
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Historici zijn linkse Joden die eigenlijk de Joden haten en het opnemen voor de Moslims. Daarom heb je die site nodig van JohnDope, met tellthechildrenthetruth ofzo.

pi_66551498
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:56 schreef JohnDope het volgende:

Dit is onzin, je had wel een paar joden in de kampen die voor de moffen werkten, maar dat waren linkse joden.
!
pi_66551676
Het draagt een baard .. check
De vrouw hoort zich te bedekken .. check
Mannen en vrouwen zitten gescheiden in de kerk .. check
De man schud geen handen met vrouwen .. check
En dan ook nog eens allerhande regels bij het eten, geen varkensvlees, slachten zonder verdoving, gerechten die strikt gescheiden bereid moeten worden

rara .. is het een moslim of is het een orthodoxe Jood ?
pleased to meet you
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:27:13 #212
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66551733
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:24 schreef moussie het volgende:
Het draagt een baard .. check
De vrouw hoort zich te bedekken .. check
Mannen en vrouwen zitten gescheiden in de kerk .. check
De man schud geen handen met vrouwen .. check
En dan ook nog eens allerhande regels bij het eten, geen varkensvlees, slachten zonder verdoving, gerechten die strikt gescheiden bereid moeten worden

rara .. is het een moslim of is het een orthodoxe Jood ?
AFC AJAX
pi_66551760
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:27 schreef msnk het volgende:

[..]

godshuis dan .. jij je zin
pleased to meet you
pi_66556670
Mensen, luister: Wilders is een enorme klapmongool die wat discriminerende trekjes heeft. Maar hij heeft wel een boodschap. Je kan ook alleen naar z'n boodschappen luisteren, en hem voor de rest links laten liggen. Met bepaalde standpunten ben ik het niet met hem eens, maar ik ben het wel met 1 standpunt van hem eens. En dat is het gevaar van de islam.
Kijk naar de geschiedenis van de islam, kijk naar de islam hedendaags. Vinden jullie het soms "toeval" dat er zoveel geweld uit naam v/d islam wordt gepleegd? Vinden jullie het zomaar "toeval" dat steeds meer landen op de wereld islamiseren?
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:19 schreef msnk het volgende:
Ja dus? Volgens mij is er behoorlijk wat meer kritiek op de islam dan op het christendom of welk geloof dan ook. Dat relatief veel kritiek op islam is een signaal dat veel mensen blijkbaar de islam niet zo vreedzaam vinden.
quote:
[..]
Ik ben geen 100% voorstander om de koran te verbieden want daarmee los je het probleem niet op. En ja, Wilders heeft alleen eenrichtingsverkeer tegenover de islam. Hij mag ook best naar het christendom kijken. Van mij mag niet alleen de islam, maar ook het christendom en jodendom, stevig onder handen worden genomen. Omdat die 3 religies (de Abraham religies) verreweg het meeste geweld op hun naam hebben staan en vrij intolerant zijn tegenover het ongeloof en andere religies.

Kijk, je moet groot denken. Je moet het in groot perspectief zien. Ondanks dat er veel vredelievende moslims zijn, wordt er nou eenmaal veel geweld gepleegd in naam v/d islam. Wil je niks aan dat vele geweld doen soms? Je moet wel iets doen, om meer slachtoffers te voorkomen. Ook islamiseren veel landen steeds meer en dat wordt door veel mensen niet als een positieve verandering gezien. Je moet wel iets doen.
Als Israel Palestina bombardeert, dan pikken de Palestijnen en andere moslims dat toch ook niet? Terecht dat zij het niet pikken, lijkt mij. En op die manier moet de wereld al het geweld dat uit de islam wordt gepleegd, ook niet pikken.
quote:
Dat zinnetje over die aanslag op Bali, was het lostaand zinnetje. Volgens mij heb je het verkeerd geintepreteerd
Ik bedoelde dat in Indonesie de radicale islam in opkomst is of dat de radicale islam al enige invloed heeft in dat land. Het is echt niet zo dat in het grootste moslimland Indonesie alle religies vredig naast elkaar leven. Bijv. door 'de radicale moslims' worden de ahmadi-moslims onderdrukt daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 28-02-2009 17:21:34 ]
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:22:50 #215
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66557081
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
Mensen, luister: Wilders is een enorme klapmongool die wat discriminerende trekjes heeft. Maar hij heeft wel een boodschap. Je kan ook alleen naar z'n boodschappen luisteren, en hem voor de rest links laten liggen. Met bepaalde standpunten ben ik het niet met hem eens, maar ik ben het wel met 1 standpunt van hem eens. En dat is het gevaar van de islam.
Kijk naar de geschiedenis van de islam, kijk naar de islam hedendaags. Vinden jullie het soms "toeval" dat er zoveel geweld uit naam v/d islam wordt gepleegd? Vinden jullie het zomaar "toeval" dat steeds meer landen op de wereld islamiseren?
[..]
Wacht, ik pak even mijn aluminium hoedje. Want dat is het niveau van Wilders en fans, 'boehoe het is de Islam blabla!'.

Nee.

Maar, als je wilt weten waar oorlog vandaan komt. En hoe het komt dat sommige landen niet erg ontwikkelen, kijk dan eens wat er onder de grond zit. $'s.
pi_66557325
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wacht, ik pak even mijn aluminium hoedje. Want dat is het niveau van Wilders en fans, 'boehoe het is de Islam blabla!'.

Nee.

Maar, als je wilt weten waar oorlog vandaan komt. En hoe het komt dat sommige landen niet erg ontwikkelen, kijk dan eens wat er onder de grond zit. $'s.
Aanvullend .. kijk dan ook even wie in vrijwel al die landen tot voor kort met het scepter zat te zwaaien .. en hoe die dat deden

Enne, als we dan toch al bezig zijn .. hoe is het Christendom eigenlijk verspreidt, ging dat wel vredelievend of was dat even bloedig/bloediger dan de verspreiding van de Islam ?
pleased to meet you
pi_66557579
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee.

En we hebben er weer 1 Iemand die niet de hand in eigen boezem stopt, maar meteen naar anderen (in dit geval de VS / het Westen) gaat wijzen.
Lieve Yildiz, denk je ook maar echt dat de islamitische wereld ALLEEN maar conflicten heeft met de VS? Open je ogen, kijk eens naar de HELE wereld. 'Moslims' hebben OOK conflicten met tal van andere volkeren en culturen. Als je geogragfisch gezien het gebied v/d islamitische landen op een landkaart markeert, dan zie je dat zowat overal bij de grenzen "islamitische landen - andere landen" er conflicten zijn. Zowat overal wordt daar geweld in naam v/d islam gepleegd.

Trouwens: lang voordat het Westen zoals nu en het huidige Israel uberhaupt bestond, vierde het islamitisch fundamentalisme allang hoogtij. Het Westen heeft zeker wel enige invloed op het geweld in naam v/d islam, maar het Westen is zeker niet dé grote oorzaak van al dat geweld uit naam v/d islam.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:46:23 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66557721
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En we hebben er weer 1 Iemand die niet de hand in eigen boezem stopt, maar meteen naar anderen (in dit geval de VS / het Westen) gaat wijzen.
Dat doe ik helemaal niet. Waar je dat vandaan haalt kan ik, zelfs na 3x lezen van beide posts, niet vinden.

Laat ik het nog eens uitleggen wat ik bedoel met dollars die onder de grond liggen. Olie wordt in dollars verhandeld. Olie zorgt ervoor dat staatshoofden niet de noodzaak hebben om hun staatsburgers op te leiden. Geen opleiding, orde, infrastructuur of een enigszins gezonde Staat zorgt voor oorlog.

Waar je dan echt, echt in godsnaam vandaan haalt dat dat het Westen zou zijn weet ik niet. Wil je het met alsjeblieft uitleggen? Want ik snap je echt niet.
quote:
Lieve Yildiz, denk je ook maar echt dat de islamitische wereld ALLEEN maar conflicten heeft met de VS? Open je ogen, kijk eens naar de HELE wereld. 'Moslims' hebben OOK conflicten met tal van andere volkeren en culturen. Als je geogragfisch gezien het gebied v/d islamitische landen op een landkaart markeert, dan zie je dat zowat overal bij de grenzen "islamitische landen - andere landen" er conflicten zijn. Zowat overal wordt daar geweld in naam v/d islam gepleegd.
Dat is niet waar.

Leg eerder de kaart van olie en oorlog maar eens over elkaar heen. Of nog beter, olie, ongezonde staten en oorlog. Een van de grotere conflicten is trouwens nog steeds Irak en Afghanistan. Die oorlog is in het midden-oosten. Maak je er dan met één of andere rare logica van 'oh, er is rumoer daar, dus dat zal wel door de Islam komen'. Ik vind dat te eenvoudig. Te simpel. En mogelijk is dat de reden dat zoveel mensen denken dat geloof en oorlog met elkaar te maken hebben.
quote:
Trouwens: lang voordat het Westen zoals nu en het huidige Israel uberhaupt bestond, vierde het islamitisch fundamentalisme allang hoogtij. Het Westen heeft zeker wel enige invloed op het geweld in naam v/d islam, maar het Westen is zeker niet dé grote oorzaak van al dat geweld uit naam v/d islam.
Nogmaals, voor de zoveelste keer, dat zei ik niet. . Niet eens in enige vorm. Waarom denk je dat ik dat zou zeggen? Ga je daarvan uit ofzo?
pi_66557804
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Aanvullend .. kijk dan ook even wie in vrijwel al die landen tot voor kort met het scepter zat te zwaaien .. en hoe die dat deden

Enne, als we dan toch al bezig zijn .. hoe is het Christendom eigenlijk verspreidt, ging dat wel vredelievend of was dat even bloedig/bloediger dan de verspreiding van de Islam ?
Als je eens m'n andere posts zou lezen, dan kon je deze post van je besparen. Ik heb ook veel kritiek op het christendom namelijk. Het christendom is met meer geweld verspreid dan de Islam.

En nu hoef je niet trots te zijn op je islam hoor. Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige godsdiensten.
Hé, tot 2000 jaar geleden was er bij lange na niet zoveel geweld in naam van religies. Sinds 2000 jaar geleden is dat drastisch veranderd.
Boem: 2000 jaar geleden ontstond het christendom. Meteen kwamen er grote gewelddadigheden uit naam van het christendom. En boem: 600 jaar later ontstond een nieuwe religie. En ja hoor, ook uit naam van deze religie werd veel geweld gepleegd.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:53:48 #220
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66557928
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als je eens m'n andere posts zou lezen, dan kon je deze post van je besparen. Ik heb ook veel kritiek op het christendom namelijk. Het christendom is met meer geweld verspreid dan de Islam.

En nu hoef je niet trots te zijn op je islam hoor. Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige godsdiensten.
Ik merk het, ik heb hier de Bijbel in de kast staan, en die probeert me elke avond te vermoorden.

...

.
quote:
Hé, tot 2000 jaar geleden was er bij lange na niet zoveel geweld in naam van religies. Sinds 2000 jaar geleden is dat drastisch veranderd.
Boem: 2000 jaar geleden ontstond het christendom. Meteen kwamen er grote gewelddadigheden uit naam van het christendom. En boem: 600 jaar later ontstond een nieuwe religie. En ja hoor, ook uit naam van deze religie werd veel geweld gepleegd.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 28 februari 2009 @ 17:57:29 #221
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_66558043
CNN snapt het niet zo goed
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_66558145
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet. Waar je dat vandaan haalt kan ik, zelfs na 3x lezen van beide posts, niet vinden.

Laat ik het nog eens uitleggen wat ik bedoel met dollars die onder de grond liggen. Olie wordt in dollars verhandeld. Olie zorgt ervoor dat staatshoofden niet de noodzaak hebben om hun staatsburgers op te leiden. Geen opleiding, orde, infrastructuur of een enigszins gezonde Staat zorgt voor oorlog.

Waar je dan echt, echt in godsnaam vandaan haalt dat dat het Westen zou zijn weet ik niet. Wil je het met alsjeblieft uitleggen? Want ik snap je echt niet.
[..]
Ik bedoelde daarmee, dat wat de VS in Irak flikt, het een logische reactie is dat er dan zelfmoordaanslagen tegenover de VS komen etc. Dat heb ik ook gezegd: het westen heeft wel enige invloed op het islamitische geweld. Maar is het niet dé oorzaak van al dat islamitisch geweld.

En wil je met je olie-reactie een verklaring geven voor al dat islamitisch geweld over de hele wereld?
quote:
Dat is niet waar.
Echt niet alleen in het Midden-Oosten zijn er conflicten met moslims. Ook in Indonesie, Maleise, Thaliand, Filipijnen, India, Bangladesh, Pakistan etc. zijn er conflicten tussen moslims en andere religieuze groepen.
quote:
[quote]
Leg eerder de kaart van olie en oorlog maar eens over elkaar heen. Of nog beter, olie, ongezonde staten en oorlog. Een van de grotere conflicten is trouwens nog steeds Irak en Afghanistan. Die oorlog is in het midden-oosten. Maak je er dan met één of andere rare logica van 'oh, er is rumoer daar, dus dat zal wel door de Islam komen'. Ik vind dat te eenvoudig. Te simpel. En mogelijk is dat de reden dat zoveel mensen denken dat geloof en oorlog met elkaar te maken hebben.
Ik weet ook wel dat Irak niet door moslims zelf komt, maar door de VS in dit geval. Dus hou je kritiek maar voor je
pi_66558223
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik merk het, ik heb hier de Bijbel in de kast staan, en die probeert me elke avond te vermoorden.

...

.
[..]

ben laats bijna vermoord door een Koran die in me kast stond.
Gelukkig komt Geertje voor me OP.

Wel grappig dat Geertje CNN wil aanklagen.

De Vrijheids van Menings uiting geld namelijk alleen voor Geert vind Geert.

Geert Wilders heeft een interview gegeven aan de Amerikaanse nieuwszender CNN. Presentator Jim Clancy stelt kritische vragen en vergelijkt de film Fitna met Nazi-propaganda. Eerder vandaag werd bekend dat Wilders laat uitzoeken of hij actie tegen CNN moet ondernemen, omdat hij in een uitzending met Al-Qaeda werd vergeleken.

bron spitsnieuws
pi_66558234
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als je per sé een vergelijking wilt maken kan dat alleen als je naast de koran ook de overleveringen en soera's erbij neemt.
Je gaat bij het lezen van de Koran de Soera's erbij nemen?
pi_66558242
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:53 schreef Yildiz het volgende:
Zit niet zo te mierenneuken. Je weet best dat ik de aanhangers van die 2 religies bedoel.
Blijkbaar worden mensen geinspireerd door die religies of door hun boeken om geweld te plegen in naam van hun geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')