quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat helpt niet, want de basis van de islam is het doden van Joden en ongelovigen.
Dat is inderdaad een ongekend schandaal en daarom staan de christenen tot in den eeuwigheid bij de Joden in het krijt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:50 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:
@JohnDope
En Hitler had Christenen als Bondgenoot
Dit is onzin, je had wel een paar joden in de kampen die voor de moffen werkten, maar dat waren linkse joden.quote:En Hitler had Joden als Bindgenoot. (Het Havarra Abkommen)
Alleen die lui roepen nu niet op tot de vernietiging van Israel.quote:En Hitler had Jappaners als Bondgenoot.
Dat Mussolini niet 1 Jood aan hitler had uitgeleverd, leerden ze je ook niet op school.quote:En Hitler had Italianen als bondgenoot.
quote:En Hitler had Nederlanders als bondgenoot (je pa waarschijnlijk)
Een ongekend schandaal ? Je hebt het een en ander gemist tijdens de geschiedenisles ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een ongekend schandaal en daarom staan de christenen tot in den eeuwigheid bij de Joden in het krijt.
Historici zijn linkse Joden die eigenlijk de Joden haten en het opnemen voor de Moslims. Daarom heb je die site nodig van JohnDope, met tellthechildrenthetruth ofzo.quote:
http://www.jcpa.org/jl/vp507.htmquote:The beginnings of Jewish recovery in Eretz Israel started with the defeat and expulsion of the Crusaders in 1187 by the Kurdish Muslim warrior Salah ad-Din who, like Caliph Omar, allowed the Jews to resettle in Jerusalem. For example, between 1209 and 1211, three hundred rabbis made their way from France and southern England to settle in Jerusalem, once it was safe again to do so. They were joined by rabbis from North Africa and Egypt. The great Jewish scholar Nachmanides (Ramban) erected a synagogue in Jerusalem in 1267 that still stands in the Old City.
In the thirteenth century, Jewish families restored the community of Safed, which would become the international center for the study of Jewish mysticism by the sixteenth century. Reinforced by their rising numbers, Jews became assertive again about their claim in Jerusalem, so that the pope forbade sea captains from transporting Jews to Palestine in 1428.9 Despite the hardships, Jews continued to return. The great commentator of the Mishnah, Ovadia Bartinura, left Italy to settle in Jerusalem in 1488; his tomb is at the foot of the Mt. of Olives.
The influx of Jewish refugees from the Spanish Inquisition in 1492 into the Ottoman Empire, which took control of Eretz Israel in 1517, led to a substantial expansion of the Jewish presence in Safed, Hebron, and Tiberias, where Sultan Sulaiman the Magnificent allotted his Portugese Jewish advisor, Don Joseph Nasi, land grants for Jewish resettlement.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Historici zijn linkse Joden die eigenlijk de Joden haten en het opnemen voor de Moslims. Daarom heb je die site nodig van JohnDope, met tellthechildrenthetruth ofzo.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:56 schreef JohnDope het volgende:
Dit is onzin, je had wel een paar joden in de kampen die voor de moffen werkten, maar dat waren linkse joden.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:24 schreef moussie het volgende:
Het draagt een baard .. check
De vrouw hoort zich te bedekken .. check
Mannen en vrouwen zitten gescheiden in de kerk .. check
De man schud geen handen met vrouwen .. check
En dan ook nog eens allerhande regels bij het eten, geen varkensvlees, slachten zonder verdoving, gerechten die strikt gescheiden bereid moeten worden
rara .. is het een moslim of is het een orthodoxe Jood ?
Ja dus? Volgens mij is er behoorlijk wat meer kritiek op de islam dan op het christendom of welk geloof dan ook. Dat relatief veel kritiek op islam is een signaal dat veel mensen blijkbaar de islam niet zo vreedzaam vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:19 schreef msnk het volgende:
Er zijn dus mensen die kritiek hebben wat betreft de Islam, so what? Is dat nieuw? Er zijn áltijd mensen die kritiek hebben op íets. Er zullen vast ook wel ex-christenen zijn die kritiek hebben op het Christendom.
Ik ben geen 100% voorstander om de koran te verbieden want daarmee los je het probleem niet op. En ja, Wilders heeft alleen eenrichtingsverkeer tegenover de islam. Hij mag ook best naar het christendom kijken. Van mij mag niet alleen de islam, maar ook het christendom en jodendom, stevig onder handen worden genomen. Omdat die 3 religies (de Abraham religies) verreweg het meeste geweld op hun naam hebben staan en vrij intolerant zijn tegenover het ongeloof en andere religies.quote:Het gaat erom dat Geert Wilders iets wil verbieden dat voor een gigantische groep mensen heilig is en zeer dierbaar, waarvan de meeste vredelievende mensen zijn. Ik heb hem nog niet horen zeggen dat hij het NT en/of het OT wil verbieden, dat vind ik behoorlijk schuin. Dat duidt erop dat hij dus specifiek iets tegen de Islam en moslims heeft. Iemand die zegt dat hij niks heeft tegen moslims overziet een duidelijk feit, dat wanneer je de Koran verbiedt je in feite moslims beledigt en zo trap je op hun zieltjes. Hier wordt dan niks over gezegd door mensen die 'pro-Wilders' zijn, want de negatieve punten moet je uiteraard negeren, hij gaat namelijk verlossing brengen![]()
[..]
Dat zinnetje over die aanslag op Bali, was het lostaand zinnetje. Volgens mij heb je het verkeerd geintepreteerdquote:En dat duidt erop dat het land wordt overgenomen door radicaal islamieten? Hoezo? Het is terrorisme, dat heb je over in de wereld. Nu wil jij zeker ook beweren dat Spanje, Engeland en de VS over een paar jaar de Sharia gaan invoeren?
Wacht, ik pak even mijn aluminium hoedje. Want dat is het niveau van Wilders en fans, 'boehoe het is de Islam blabla!'.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
Mensen, luister: Wilders is een enorme klapmongool die wat discriminerende trekjes heeft. Maar hij heeft wel een boodschap. Je kan ook alleen naar z'n boodschappen luisteren, en hem voor de rest links laten liggen. Met bepaalde standpunten ben ik het niet met hem eens, maar ik ben het wel met 1 standpunt van hem eens. En dat is het gevaar van de islam.
Kijk naar de geschiedenis van de islam, kijk naar de islam hedendaags. Vinden jullie het soms "toeval" dat er zoveel geweld uit naam v/d islam wordt gepleegd? Vinden jullie het zomaar "toeval" dat steeds meer landen op de wereld islamiseren?
[..]
Aanvullend .. kijk dan ook even wie in vrijwel al die landen tot voor kort met het scepter zat te zwaaien .. en hoe die dat dedenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wacht, ik pak even mijn aluminium hoedje. Want dat is het niveau van Wilders en fans, 'boehoe het is de Islam blabla!'.
Nee.
Maar, als je wilt weten waar oorlog vandaan komt. En hoe het komt dat sommige landen niet erg ontwikkelen, kijk dan eens wat er onder de grond zit. $'s.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wacht, ik pak even mijn aluminium hoedje. Want dat is het niveau van Wilders en fans, 'boehoe het is de Islam blabla!'.
Nee.
Maar, als je wilt weten waar oorlog vandaan komt. En hoe het komt dat sommige landen niet erg ontwikkelen, kijk dan eens wat er onder de grond zit. $'s.
Dat doe ik helemaal niet. Waar je dat vandaan haalt kan ik, zelfs na 3x lezen van beide posts, niet vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En we hebben er weer 1Iemand die niet de hand in eigen boezem stopt, maar meteen naar anderen (in dit geval de VS / het Westen) gaat wijzen.
Dat is niet waar.quote:Lieve Yildiz, denk je ook maar echt dat de islamitische wereld ALLEEN maar conflicten heeft met de VS? Open je ogen, kijk eens naar de HELE wereld. 'Moslims' hebben OOK conflicten met tal van andere volkeren en culturen. Als je geogragfisch gezien het gebied v/d islamitische landen op een landkaart markeert, dan zie je dat zowat overal bij de grenzen "islamitische landen - andere landen" er conflicten zijn. Zowat overal wordt daar geweld in naam v/d islam gepleegd.
Nogmaals, voor de zoveelste keer, dat zei ik niet.quote:Trouwens: lang voordat het Westen zoals nu en het huidige Israel uberhaupt bestond, vierde het islamitisch fundamentalisme allang hoogtij. Het Westen heeft zeker wel enige invloed op het geweld in naam v/d islam, maar het Westen is zeker niet dé grote oorzaak van al dat geweld uit naam v/d islam.
Als je eens m'n andere posts zou lezen, dan kon je deze post van je besparen. Ik heb ook veel kritiek op het christendom namelijk. Het christendom is met meer geweld verspreid dan de Islam.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Aanvullend .. kijk dan ook even wie in vrijwel al die landen tot voor kort met het scepter zat te zwaaien .. en hoe die dat deden
Enne, als we dan toch al bezig zijn .. hoe is het Christendom eigenlijk verspreidt, ging dat wel vredelievend of was dat even bloedig/bloediger dan de verspreiding van de Islam ?
Ik merk het, ik heb hier de Bijbel in de kast staan, en die probeert me elke avond te vermoorden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je eens m'n andere posts zou lezen, dan kon je deze post van je besparen. Ik heb ook veel kritiek op het christendom namelijk. Het christendom is met meer geweld verspreid dan de Islam.
En nu hoef je niet trots te zijn op je islam hoor. Het christendom en de islam zijn beide gewelddadige godsdiensten.
quote:Hé, tot 2000 jaar geleden was er bij lange na niet zoveel geweld in naam van religies. Sinds 2000 jaar geleden is dat drastisch veranderd.
Boem: 2000 jaar geleden ontstond het christendom. Meteen kwamen er grote gewelddadigheden uit naam van het christendom. En boem: 600 jaar later ontstond een nieuwe religie. En ja hoor, ook uit naam van deze religie werd veel geweld gepleegd.
Ik bedoelde daarmee, dat wat de VS in Irak flikt, het een logische reactie is dat er dan zelfmoordaanslagen tegenover de VS komen etc. Dat heb ik ook gezegd: het westen heeft wel enige invloed op het islamitische geweld. Maar is het niet dé oorzaak van al dat islamitisch geweld.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Waar je dat vandaan haalt kan ik, zelfs na 3x lezen van beide posts, niet vinden.
Laat ik het nog eens uitleggen wat ik bedoel met dollars die onder de grond liggen. Olie wordt in dollars verhandeld. Olie zorgt ervoor dat staatshoofden niet de noodzaak hebben om hun staatsburgers op te leiden. Geen opleiding, orde, infrastructuur of een enigszins gezonde Staat zorgt voor oorlog.
Waar je dan echt, echt in godsnaam vandaan haalt dat dat het Westen zou zijn weet ik niet. Wil je het met alsjeblieft uitleggen? Want ik snap je echt niet.
[..]
Echt niet alleen in het Midden-Oosten zijn er conflicten met moslims. Ook in Indonesie, Maleise, Thaliand, Filipijnen, India, Bangladesh, Pakistan etc. zijn er conflicten tussen moslims en andere religieuze groepen.quote:Dat is niet waar.
Ik weet ook wel dat Irak niet door moslims zelf komt, maar door de VS in dit geval. Dus hou je kritiek maar voor jequote:[quote]
Leg eerder de kaart van olie en oorlog maar eens over elkaar heen. Of nog beter, olie, ongezonde staten en oorlog. Een van de grotere conflicten is trouwens nog steeds Irak en Afghanistan. Die oorlog is in het midden-oosten. Maak je er dan met één of andere rare logica van 'oh, er is rumoer daar, dus dat zal wel door de Islam komen'. Ik vind dat te eenvoudig. Te simpel. En mogelijk is dat de reden dat zoveel mensen denken dat geloof en oorlog met elkaar te maken hebben.
ben laats bijna vermoord door een Koran die in me kast stond.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik merk het, ik heb hier de Bijbel in de kast staan, en die probeert me elke avond te vermoorden.
....
[..]
Je gaat bij het lezen van de Koran de Soera's erbij nemen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als je per sé een vergelijking wilt maken kan dat alleen als je naast de koran ook de overleveringen en soera's erbij neemt.
Zit niet zo te mierenneuken. Je weet best dat ik de aanhangers van die 2 religies bedoel.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:53 schreef Yildiz het volgende:
Ik merk het, ik heb hier de Bijbel in de kast staan, en die probeert me elke avond te vermoorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |