Ze doen werk. Net als die "volgende generaties". Je denkt toch werkelijk niet dat ze ALLEMAAL op hun luie reet zitten te niksen thuis.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun jij enigzins aannemelijk maken dat we niet zonder moslims kunnen?
Niet waar, procentueel gezien zal het in de marge blijven.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er komt later ook meer misdaad naarmate er meer kinderen geboren worden in NL. En nu: fokverbod?
Ik prefereer De Intrigantquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aanbevolen leesvoer:
[ afbeelding ]
Maar natuurlijkquote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wilders mag zeggen wat hij wil, maar hij deugt voor geen meter natuurlijk.
Maar moeten dat perse moslims zijn?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ze doen werk. Net als die "volgende generaties". Je denkt toch werkelijk niet dat ze ALLEMAAL op hun luie reet zitten te niksen thuis.
Gelukkig dat onze rechtstaat niet werkt met "kansberekeningen" dan.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar moeten dat perse moslims zijn?
Kunnen bv. filipijnen dat ook niet? Of Polen?
En nee, dat denk ik niet
En dat was de vraag. Als je bijna ongelimiteerd moslims importeert, denk ik dat je een kansberekening op kunt gaan zetten, mbt wanneer de eerste aanslag plaatsvind.
Je kan lullen wat je wilt, die kansen lijken veel kleiner als je niet-moslims importeert.
Als 99 procent van de moslims niet volgens de Koran leeft, wat is er dan op tegen om de inhoud van dat boek eens kritisch aan de kaak te stellen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:12 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:
Ik wel.
Maar ja heb ook 10 jaar op West-Java gewoond en dan weet je dan 99% van de Moslims niet volgens de Koran leeft.
Tja als je niet verder komt dat die filmpjes van Fitna en de propaganda op hetvrijevolk dan kreeg je een heel eenzijdig beeld van Moslims en de Islam.
En dat kritisch naar een boek kijken vormt al problemen. Veel moslims beschouwen de koran als een boek zonder fouten. Mede daardoor dat veel moslims meteen op hun tenen zijn getrapt als de koran wordt bekritiseerd. Dan weten jullie* ook een beetje waar het vandaan komt dat veel moslims meteen op hun tenen getrapt zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 02:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als 99 procent van de moslims niet volgens de Koran leeft, wat is er dan op tegen om de inhoud van dat boek eens kritisch aan de kaak te stellen?
kom nou zegquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
kom nou zeg
hij wil de Koran verbieden
daar tref je echt niet alleen extremisten mee, sterker nog ik denk dat je die er een plezier mee doet
'zie je wel, grote boze westerlingen'
Als je er zo trots op bent dat je 10 jaar op West-Java hebt gewoond, weet je ook wel dat de radicale islam in opkomst is in Indonesie of al enige invloed heeft in dat land. Misschien herinner je dan ook nog wel die aanslag op Bali in 2002.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:12 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:
[..]
Ik wel.
Maar ja heb ook 10 jaar op West-Java gewoond en dan weet je dan 99% van de Moslims niet volgens de Koran leeft.
Tja als je niet verder komt dat die filmpjes van Fitna en de propaganda op hetvrijevolk dan kreeg je een heel eenzijdig beeld van Moslims en de Islam.
Doel je op aanslagen of andere wegen?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 02:39 schreef sp3c het volgende:
toch zijn de meeste terreurslachtoffers in Nederland veroorzaakt door Christenen de afgelopen vijftig jaar afaik
Er zijn dus mensen die kritiek hebben wat betreft de Islam, so what? Is dat nieuw? Er zijn áltijd mensen die kritiek hebben op íets. Er zullen vast ook wel ex-christenen zijn die kritiek hebben op het Christendom.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
kom nou zeg
niet alleen een Westers mens (Wilders) wil de koran verbieden
maar ook ex-moslims uit islamitische landen zouden het goed vinden als de koran verboden zou zijn (zie Wafa Sultan, een ex-moslim). En trouwens, ook veel mensen uit niet-islamitische landen buiten europa zijn kritisch tegenover de koran en de islam.
dus het zijn niet alleen de grote boze westerlingen die kritiek hebben op de islam. lang voordat die 'grote boze westerlingen' zoals nu uberhaupt bestonden, hadden mensen uit niet-islamitische landen buiten europa óók al kritiek op de islam (en tegenwoordig hebben ze nog steeds die kritiek).
blijkbaar zijn wereldwijd behoorlijk wat landen 'het zat' met de islam, maar dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen van al die gematigde moslims en de politiek correcte nederlanders.
En dat duidt erop dat het land wordt overgenomen door radicaal islamieten? Hoezo? Het is terrorisme, dat heb je over in de wereld. Nu wil jij zeker ook beweren dat Spanje, Engeland en de VS over een paar jaar de Sharia gaan invoeren?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je er zo trots op bent dat je 10 jaar op West-Java hebt gewoond, weet je ook wel dat de radicale islam in opkomst is in Indonesie of al enige invloed heeft in dat land. Misschien herinner je dan ook nog wel die aanslag op Bali in 2002.
Uhuhquote:PS: ben geen PVV-stemmer.
Goede inhoudelijke reactie, om andermans mening in het belachelijke te trekken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:19 schreef msnk het volgende:
Mensen die kritiek hebben op CNN, maar tegelijkertijd geen woord reppen over FOX News, dat is best triest.
CNN heeft wat Wilders betreft gelijk, wellicht ongelukkig gebruik van woorden maar het voldoet.
[..]
Er zijn dus mensen die kritiek hebben wat betreft de Islam, so what? Is dat nieuw? Er zijn áltijd mensen die kritiek hebben op íets. Er zullen vast ook wel ex-christenen zijn die kritiek hebben op het Christendom.
Het gaat erom dat Geert Wilders iets wil verbieden dat voor een gigantische groep mensen heilig is en zeer dierbaar, waarvan de meeste vredelievende mensen zijn. Ik heb hem nog niet horen zeggen dat hij het NT en/of het OT wil verbieden, dat vind ik behoorlijk schuin. Dat duidt erop dat hij dus specifiek iets tegen de Islam en moslims heeft. Iemand die zegt dat hij niks heeft tegen moslims overziet een duidelijk feit, dat wanneer je de Koran verbiedt je in feite moslims beledigt en zo trap je op hun zieltjes. Hier wordt dan niks over gezegd door mensen die 'pro-Wilders' zijn, want de negatieve punten moet je uiteraard negeren, hij gaat namelijk verlossing brengen![]()
[..]
En dat duidt erop dat het land wordt overgenomen door radicaal islamieten? Hoezo? Het is terrorisme, dat heb je over in de wereld. Nu wil jij zeker ook beweren dat Spanje, Engeland en de VS over een paar jaar de Sharia gaan invoeren?
[..]
Uhuh
Of Vietnam natuurlijk of wat dacht je van de enige 2 wereldoorlogen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Tja. Weinig diepgaande analyse. En Wilders leutert ook uit z'n nek. Want hij zou prima over doorgeslagen Christenen wat beelden kunnen verzamelen, b.v. de Lord's Resistance Army uit Soedan.
En voor Geert: Het vijfde Bijbelboek in het Engels is Deuteronomy, niet djoeterownomi-oem.
Wat voor een nut heeft het om de Koran kritisch aan de kaak te stellen? Men zal het toch niet eens worden over de uitkomst daarvan. Het is op zoveel manieren uit te leggen dat voor alles wat te zeggen is.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 02:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als 99 procent van de moslims niet volgens de Koran leeft, wat is er dan op tegen om de inhoud van dat boek eens kritisch aan de kaak te stellen?
Trouwens denk ik niet dat zoiets als 'de moslim' bestaat. Ik denk dat een moslim op West-Java zijn geloof heel anders belijdt dan zijn broeder in Saoedi-Arabië. Ook binnen de islam zijn er allerlei stromingen, zoals je die ook binnen het christendom kent. En zelfs al noemen ze zich hetzelfde, dan nog zijn er levensgrote verschillen. Katholiek zijn betekent in Nederland heel wat anders dan in Polen, bijvoorbeeld.
Achja, sla zelf ook nog even aan het generaliseren, terwijl je dat anderen verwijt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat voor een nut heeft het om de Koran kritisch aan de kaak te stellen? Men zal het toch niet eens worden over de uitkomst daarvan. Het is op zoveel manieren uit te leggen dat voor alles wat te zeggen is.
De gemiddelde Fok! gebruiker denkt toch dat de extremistische moslim precies hetzelfde denkt en doet als de Nederlands sprekende moslim om de hoek.
Ja wat is kritisch? Wat Wilders doet vind ik persoonlijk niet 'kritisch aan de kaak stellen' maar een stel soera's uit een zeer oude tijd fout vertalen en verkeerd interpreteren, zo niet met opzet vervalsen. Als jij dat kritisch herzien vindt...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 02:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de afsluiting van zo'n speech, het aloude 'god bless America', het gaat om wat eraan voorafgaat .. zijn 'divine calling', zij 'kruistocht' tegen 'het kwaad' .. en dan heb ik het nog niet eens over de omstreden uitspraken van 'God told me to invade Afghanistan and now he tells me to get Saddam' maar de rest van die religieus getinte retoriek, de liturgische verwijzingen waarmee veel van zijn speeches gelardeerd zijn ..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:51 schreef ExTec het volgende:
Moet je niet met de IRA komen, of de daden van de VS op het conto van het christendom schrijven omdat bush zo vaak "And god bless you" zei?
http://www.thenation.com/doc/20031222/stamquote:And wherever you go, you carry a message of hope--a message that is ancient and ever new. In the words of the prophet Isaiah, 'To the captives, come out! to those who are in darkness, be free!
Ik denk dan ook dat het meer om de intentie gaatquote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind dit toch een duidelijke miskleun van CNN..
Nazi-propagandafilms waren van een betere filmische en inhoudelijke kwaliteit dan Fitna.
Sorry, ik zal de volgende keer een [ironie]-tag plaatsen, goed?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat het meer om de intentie gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |