Stel dat ik met 30 kazen naar een marokkaans dorp ga, 1 kaas gedraagt zich stierlijk, duurt het lang denk je voodat alle kazen vies aangekeken worden?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:04 schreef snowgoon het volgende:
Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je afstand moet nemen van een misdaad. Het is zo dat je ineens een voorstander bent van die misdaden als je geen afstand neemt.
Selectieve reactie. Mag ik daar uit opmaken dat jij ook wel ziet dat de moslim gemeenschap wel degelijk afstand neemt van de misdaden van moslims?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Stel dat ik met 30 kazen naar een marokkaans dorp ga, 1 kaas gedraagt zich stierlijk, duurt het lang denk je voodat alle kazen vies aangekeken worden?
Heb je dan een morele verplichting om afstand te nemen? In principe niet. Als je niets hebt gedaan, heb je niets gedaan.
Doe je er verstandig aan?
Ja.
Maar dit soort groepsdynamiek is al zo oud als de mensheid zelve. Itt het linkse waanidee dat dat wel kan veranderen 'als we het ter discussie stellen', doe je er verstandiger aan rekening te houden met die dynamiek.
Behalve dat er grafiekjes worden getoond van aantal moslims in Europa. Dan leg je een directe link tussen de totale moslimbevolking en terroristen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, ik heb fitna ook gezien, wilders zegt nergens dat dit de hele islam betreft.
Dat gebeurt idd ja. Maar weinig 'krachtig' en zeer selectief.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Selectieve reactie. Mag ik daar uit opmaken dat jij ook wel ziet dat de moslim gemeenschap wel degelijk afstand neemt van de misdaden van moslims?
Ontken je het scenario dat ik schets?quote:Ieder welkdenken dorp zou ook wel inzien dat ze die ene kaas niet moeten hebben en dat ze prima overweg kunnen met die andere 29.
Jij stelt nu dat ieder dorp een discriminerend volk huisvest dat niet rationeel kan denken. Misschien is dat in jouw omgeving het geval.
Typisch Wilders dus. Die denkt ook dat hij de grote leiders is die wel even alle problemen op gaat lossen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat gebeurt idd ja. Maar weinig 'krachtig' en zeer selectief.
[..]
Ontken je het scenario dat ik schets?
Wil je net doen of people all over the world onder alle omstandigheden weldenkend zijn?
En het is wat ik eerder opmerk; het is een mechanisme waar je de klok op gelijk kunt zetten.
Daar over "discussieren" gaat dat mechanisme niet doen verdwijnen. Dat is progressieve grootheidswaanzin.
All in the eye of the beholder.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Montov het volgende:
[..]
Behalve dat er grafiekjes worden getoond van aantal moslims in Europa. Dan leg je een directe link tussen de totale moslimbevolking en terroristen.
Een inhoudelijk antwoord is te hoog gegrepen voor je, wat spijtig.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Typisch Wilders dus. Die denkt ook dat hij de grote leiders is die wel even alle problemen op gaat lossen.
Spreek aub voor jezelf.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
All in the eye of the beholder.
Als je met alle geweld er uit wil halen dat wilders het over alle moslim heeft, niet 1 uitgezonderd, have a ball.
Kan nogmaals opmerken dat'ie het onderscheid zeer vaak gemaakt heeft.
Maar wilders verdient het voordeel van de twijfel onder geen enkele omstandigheid, we nemen per definitie niet aan wat'ie zegt, terwijl een baard rustig walgelijke dingen mag zeggen, als'ie daarna maar zegt dat'ie het zo niet bedoelde, dan is het goed, want vanzelfsprekend nemen we graag aan wat dat soort lui zeggen.
Nee hoor. Dat is zeker niet te hoog gegrepen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een inhoudelijk antwoord is te hoog gegrepen voor je, wat spijtig.
kom nou zegquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
All in the eye of the beholder.
Als je met alle geweld er uit wil halen dat wilders het over alle moslim heeft, niet 1 uitgezonderd, have a ball.
Kan nogmaals opmerken dat'ie het onderscheid zeer vaak gemaakt heeft.
Maar wilders verdient het voordeel van de twijfel onder geen enkele omstandigheid, we nemen per definitie niet aan wat'ie zegt, terwijl een baard rustig walgelijke dingen mag zeggen, als'ie daarna maar zegt dat'ie het zo niet bedoelde, dan is het goed, want vanzelfsprekend nemen we graag aan wat dat soort lui zeggen.
Reageer dan lekker niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:26 schreef snowgoon het volgende:
Ik zie er alleen weinig nut in om met iemand als jij een uitgebreide discussie....
Selectief reageren helpt ook niet bepaald.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Reageer dan lekker niet.
Ik kan jou tussen de regels door ook uitmaken voor iets rots, maar dat levert allemaal weinig op.
Boeken verbieden vind ik onzin,quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
kom nou zeg
hij wil de Koran verbieden
daar tref je echt niet alleen extremisten mee, sterker nog ik denk dat je die er een plezier mee doet
'zie je wel, grote boze westerlingen'
U had toch geen zin in een discussie? Als wel; er stond nog een vraag open.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Selectief reageren helpt ook niet bepaald.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:35 schreef PDOA het volgende:
Fitna is nazi propaganda en Wilders is de nieuwe Hans Janmaat!
Iedereen die op de PVV stemt is een racist en heeft een IQ van een maiskolf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Super actie!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://images.google.nl/images?q=Pantsil+israel+flag
nou daar knelt bij mij de schoen de ideolgie islam is hetzelfde als elke andere godsdienstquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Boeken verbieden vind ik onzin,
Maar betekent zo'n domme uitspraak van wilders ineens dat je het niet mogelijk is om de ideologie islam te bestrijden zonder af te glijden naar WO2 achtige toestanden?
geloof ik ook nietquote:Wilders is toch al het kwaad zelve, het negatieve atribuut 'dom' kan er natuurlijk ook nog wel bij. Bijkomende bonus is het warme gevoel in de onderbuik, want jij bent dat immers 'slim'.
Ik vind de islam ivm het christendom beduidend minder wereldlijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou daar knelt bij mij de schoen de ideolgie islam is hetzelfde als elke andere godsdienst
vrede op aarde, niet sexen met de buurman zijn buurvrouw etc. blabla allemaal verlichte wereldvreemde idelealististen
You pick your fights. Ik vind het christendom heden ten dage niet zo'n probleem. Dat je met de oudbakken LRA komt, spreekt boekdelen.quote:dan kom je weer terug op de LRA, waarom niet de bijbel verscheuren tot het zo klein is als de donald duck want dan kan ook.
Hoe klinkt dit:quote:Judeo/christelijke grondslag mijn reet ... Nederland is godsdienstvrij en dat is het itt tot de meeste (vrijwel alle) staten ter wereld altijd al geweest en dat moeten we zo houden
als jij of ik Islamiet wil worden dan moet dat kunnen, als de meerderheid van de Nederlanders dat wil dan moet dat ook kunnen ... ik wil niet mijn grondrechten aangepast zien worden omdat derde generatie Marokkaans tuig loopt te kuttekoppen en handtasjes gaat jatten van bejaarde omaatjes
...en dat is?quote:pak het probleem aan bij de bron en niet bij de waterval die wel zichtbaar is voor iedereen
ons rechtsysteemquote:
In grote lijnen wel mee eens.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ons rechtsysteem
probleem wat we hier hebben is niet met Islam maar met figuren die hier geboren zijn en door politiek correct geneuzel niet achter de broek wordt gezeten als ze wat verkeerd doen
ja het is cultuur en dit en dat en blabla lekker thee drinken
in Marokko mag je ook geen oude vrouwtjes in elkaar slaan!
de rest las ik niet, ga ik misschien later nog op in
Aanbevolen leesvoer:quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
De onderzoekers (niet de minsten) geven duidelijk aan dat de invloeden van de bijbel op Kony minimaal zijn. En Wilders is geen profeet maar een Ziener!!
nee dat vind ik nietquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
In grote lijnen wel mee eens.
En in feite niet eens ons rechtssysteem, maar bij de dames en heren linkse moslim knuffelaars de wil om die wetten simpelweg uit te voeren.
En belangrijk zou zijn om het hele concept religie uit elke wetgeving te verbannen. Het is uitzinnig dat een haatbaard haat mag zaaien omdat'ie zich op een sprookje beroept.
De vrijdheid van religie moet helemaal onderaan komen te staan op het lijstje vrijheden. Ruim onder de vrijheid van meningsuiting.
Maar het pijnpunt zit dus precies op de plek waar gelovigen van mening zijn, dat jou mening hun vrijheid van religie 'beperkt'.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat vind ik niet
vrijheid van meningsuiting vind ik niet zo erg belangrijk om eerlijk te zijn
als eerste komt artikel 1 wbt discriminatie en daarna religie
maar zo is het nu ook al, dat verschillende religies met de eerste hun reet afvegen is een ander verhaal en daar moet istegen op getreden worden ... als een moslim zegt 'hey homo's moet je van een flatgebouw gooien' dan moet hij de bak in, en niet voor een paar uur
vrijheid van meningsuiting is helemaal niet belangrijk, interesseert me ook niet zodra het recht niet gediscrimineert te worden in het gedrang komt
als men gewoon consequent de wet naleeft is Wilders helemaal niet nodig ... krijgtie 1 of 2 zetels max!
dat doet het allang, dan houd ik het voor mezelf of voor kringen die er wel in geinteresseert zijnquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het pijnpunt zit dus precies op de plek waar gelovigen van mening zijn, dat jou mening hun vrijheid van religie 'beperkt'.
En vrijheid van meningsuiting is toch wel een pilaar van de moderne beschaving. Misschien dat ook jij dat belangrijk gaat vinden als het een keer jou mening is die niet in goede aarde valt?
Klopt, maar hij zegt daarmee niet dat alle Moslims terroristen zijn, alleen dat de kans op dergelijkequote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Montov het volgende:
[..]
Behalve dat er grafiekjes worden getoond van aantal moslims in Europa. Dan leg je een directe link tussen de totale moslimbevolking en terroristen.
Er komt later ook meer misdaad naarmate er meer kinderen geboren worden in NL. En nu: fokverbod?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, maar hij zegt daarmee niet dat alle Moslims terroristen zijn, alleen dat de kans op dergelijke
aanslagen groter wordt naarmate er meer Moslims (dus ook extreme) hier wonen.
Lijkt me niet gebaseerd op gebakken lucht.
Nee, want zonder nieuwe generaties kunnen we niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er komt later ook meer misdaad naarmate er meer kinderen geboren worden in NL. En nu: fokverbod?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |