abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:09:33 #121
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_66521330
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:04 schreef snowgoon het volgende:

Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je afstand moet nemen van een misdaad. Het is zo dat je ineens een voorstander bent van die misdaden als je geen afstand neemt.
Stel dat ik met 30 kazen naar een marokkaans dorp ga, 1 kaas gedraagt zich stierlijk, duurt het lang denk je voodat alle kazen vies aangekeken worden?

Heb je dan een morele verplichting om afstand te nemen? In principe niet. Als je niets hebt gedaan, heb je niets gedaan.

Doe je er verstandig aan?

Ja.

Maar dit soort groepsdynamiek is al zo oud als de mensheid zelve. Itt het linkse waanidee dat dat wel kan veranderen 'als we het ter discussie stellen', doe je er verstandiger aan rekening te houden met die dynamiek.
pi_66521468
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Stel dat ik met 30 kazen naar een marokkaans dorp ga, 1 kaas gedraagt zich stierlijk, duurt het lang denk je voodat alle kazen vies aangekeken worden?

Heb je dan een morele verplichting om afstand te nemen? In principe niet. Als je niets hebt gedaan, heb je niets gedaan.

Doe je er verstandig aan?

Ja.

Maar dit soort groepsdynamiek is al zo oud als de mensheid zelve. Itt het linkse waanidee dat dat wel kan veranderen 'als we het ter discussie stellen', doe je er verstandiger aan rekening te houden met die dynamiek.
Selectieve reactie. Mag ik daar uit opmaken dat jij ook wel ziet dat de moslim gemeenschap wel degelijk afstand neemt van de misdaden van moslims?

Ieder welkdenken dorp zou ook wel inzien dat ze die ene kaas niet moeten hebben en dat ze prima overweg kunnen met die andere 29.
Jij stelt nu dat ieder dorp een discriminerend volk huisvest dat niet rationeel kan denken. Misschien is dat in jouw omgeving het geval.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:16:12 #123
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66521571
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Neehoor, ik heb fitna ook gezien, wilders zegt nergens dat dit de hele islam betreft.
Behalve dat er grafiekjes worden getoond van aantal moslims in Europa. Dan leg je een directe link tussen de totale moslimbevolking en terroristen.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:18:52 #124
6484 ExTec
pi_66521672
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Selectieve reactie. Mag ik daar uit opmaken dat jij ook wel ziet dat de moslim gemeenschap wel degelijk afstand neemt van de misdaden van moslims?
Dat gebeurt idd ja. Maar weinig 'krachtig' en zeer selectief.
quote:
Ieder welkdenken dorp zou ook wel inzien dat ze die ene kaas niet moeten hebben en dat ze prima overweg kunnen met die andere 29.
Jij stelt nu dat ieder dorp een discriminerend volk huisvest dat niet rationeel kan denken. Misschien is dat in jouw omgeving het geval.
Ontken je het scenario dat ik schets?

Wil je net doen of people all over the world onder alle omstandigheden weldenkend zijn?

En het is wat ik eerder opmerk; het is een mechanisme waar je de klok op gelijk kunt zetten.

Daar over "discussieren" gaat dat mechanisme niet doen verdwijnen. Dat is progressieve grootheidswaanzin.
pi_66521835
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat gebeurt idd ja. Maar weinig 'krachtig' en zeer selectief.
[..]

Ontken je het scenario dat ik schets?

Wil je net doen of people all over the world onder alle omstandigheden weldenkend zijn?

En het is wat ik eerder opmerk; het is een mechanisme waar je de klok op gelijk kunt zetten.

Daar over "discussieren" gaat dat mechanisme niet doen verdwijnen. Dat is progressieve grootheidswaanzin.
Typisch Wilders dus. Die denkt ook dat hij de grote leiders is die wel even alle problemen op gaat lossen.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:23:24 #126
6484 ExTec
pi_66521860
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Montov het volgende:

[..]

Behalve dat er grafiekjes worden getoond van aantal moslims in Europa. Dan leg je een directe link tussen de totale moslimbevolking en terroristen.
All in the eye of the beholder.

Als je met alle geweld er uit wil halen dat wilders het over alle moslim heeft, niet 1 uitgezonderd, have a ball.

Kan nogmaals opmerken dat'ie het onderscheid zeer vaak gemaakt heeft.

Maar wilders verdient het voordeel van de twijfel onder geen enkele omstandigheid, we nemen per definitie niet aan wat'ie zegt, terwijl een baard rustig walgelijke dingen mag zeggen, als'ie daarna maar zegt dat'ie het zo niet bedoelde, dan is het goed, want vanzelfsprekend nemen we graag aan wat dat soort lui zeggen.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:25:06 #127
6484 ExTec
pi_66521924
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Typisch Wilders dus. Die denkt ook dat hij de grote leiders is die wel even alle problemen op gaat lossen.
Een inhoudelijk antwoord is te hoog gegrepen voor je, wat spijtig.
pi_66521941
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als je met alle geweld er uit wil halen dat wilders het over alle moslim heeft, niet 1 uitgezonderd, have a ball.

Maar wilders verdient het voordeel van de twijfel onder geen enkele omstandigheid, we nemen per definitie niet aan wat'ie zegt, terwijl een baard rustig walgelijke dingen mag zeggen, als'ie daarna maar zegt dat'ie het zo niet bedoelde, dan is het goed, want vanzelfsprekend nemen we graag aan wat dat soort lui zeggen.
Spreek aub voor jezelf.
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 15:25:35 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66521944
toch gaan Nazi vergelijkingen me wat te ver atm, zoek die propaganda films of toespraken van Hitler vroeg in zijn carriere er maar is op na (koninklijke bibliotheek is een goede plek maar internet zal het ook wel hebben) dat gaat echt een paar stappen verder

maar Slobodan Milosevic komt wel gevaarlijk dicht in de buurt, en daar pas ik voor
dan is Nederland mijn lust en mijn hele leven maar als zoiemand aan de macht komt ben ik weg ... voor zo iemand heb ik geen cent belasting en geen druppel zweet of bloed over

dan wordt ik wel Belg, die recruteren tegenwoordig ook mannen van staal binnen de EU geloof ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_66521999
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een inhoudelijk antwoord is te hoog gegrepen voor je, wat spijtig.
Nee hoor. Dat is zeker niet te hoog gegrepen.
Ik zie er alleen weinig nut in om met iemand als jij een uitgebreide discussie aan te gaan als die aan de ene kant mensen beschuldigd van grootheids waanzin terwijl die geen oog heeft voor de manier van handelen van de persoon die die verdedigd.
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 15:27:04 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66522000
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

kom nou zeg

hij wil de Koran verbieden

daar tref je echt niet alleen extremisten mee, sterker nog ik denk dat je die er een plezier mee doet
'zie je wel, grote boze westerlingen'
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:29:02 #132
6484 ExTec
pi_66522107
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:26 schreef snowgoon het volgende:

Ik zie er alleen weinig nut in om met iemand als jij een uitgebreide discussie....
Reageer dan lekker niet.

Ik kan jou tussen de regels door ook uitmaken voor iets rots, maar dat levert allemaal weinig op.
pi_66522233
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Reageer dan lekker niet.

Ik kan jou tussen de regels door ook uitmaken voor iets rots, maar dat levert allemaal weinig op.
Selectief reageren helpt ook niet bepaald.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:34:50 #134
6484 ExTec
pi_66522416
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

kom nou zeg

hij wil de Koran verbieden

daar tref je echt niet alleen extremisten mee, sterker nog ik denk dat je die er een plezier mee doet
'zie je wel, grote boze westerlingen'
Boeken verbieden vind ik onzin,

Maar betekent zo'n domme uitspraak van wilders ineens dat je het niet mogelijk is om de ideologie islam te bestrijden zonder af te glijden naar WO2 achtige toestanden?

Daarbij geloof ik zelf geen seconde dat wilders dom genoeg is om niet te snappen dat het totaal futiel is,

En denk ik dus ook dat het puur, 100% gewoon het bekende "lets beat the drum, hoe radicaler hoe beter" van wilders is om weer in de aandacht te komen,

Maar vertel jezelf desgewenst rustig dat wilders wel zo dom is, en dat hij cht denkt dat als hij dat boek zou verbieden, de problemen vanzelf over zijn.

Wilders is toch al het kwaad zelve, het negatieve atribuut 'dom' kan er natuurlijk ook nog wel bij. Bijkomende bonus is het warme gevoel in de onderbuik, want jij bent dat immers 'slim'.
pi_66522465
Fitna is nazi propaganda en Wilders is de nieuwe Hans Janmaat!

Iedereen die op de PVV stemt is een racist en heeft een IQ van een maiskolf!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:36:09 #136
6484 ExTec
pi_66522483
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Selectief reageren helpt ook niet bepaald.
U had toch geen zin in een discussie? Als wel; er stond nog een vraag open.
pi_66522519
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:35 schreef PDOA het volgende:
Fitna is nazi propaganda en Wilders is de nieuwe Hans Janmaat!

Iedereen die op de PVV stemt is een racist en heeft een IQ van een maiskolf!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:37:10 #138
6484 ExTec
pi_66522530
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:25 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Spreek aub voor jezelf.
Ik beschrijf een tendens, had het niet perse tegen jou.

Als de schoen past...
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 15:44:06 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66522894
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Boeken verbieden vind ik onzin,

Maar betekent zo'n domme uitspraak van wilders ineens dat je het niet mogelijk is om de ideologie islam te bestrijden zonder af te glijden naar WO2 achtige toestanden?
nou daar knelt bij mij de schoen de ideolgie islam is hetzelfde als elke andere godsdienst
vrede op aarde, niet sexen met de buurman zijn buurvrouw etc. blabla allemaal verlichte wereldvreemde idelealististen

dan kom je weer terug op de LRA, waarom niet de bijbel verscheuren tot het zo klein is als de donald duck want dan kan ook. Judeo/christelijke grondslag mijn reet ... Nederland is godsdienstvrij en dat is het itt tot de meeste (vrijwel alle) staten ter wereld altijd al geweest en dat moeten we zo houden

als jij of ik Islamiet wil worden dan moet dat kunnen, als de meerderheid van de Nederlanders dat wil dan moet dat ook kunnen ... ik wil niet mijn grondrechten aangepast zien worden omdat derde generatie Marokkaans tuig loopt te kuttekoppen en handtasjes gaat jatten van bejaarde omaatjes

pak het probleem aan bij de bron en niet bij de waterval die wel zichtbaar is voor iedereen
quote:
Wilders is toch al het kwaad zelve, het negatieve atribuut 'dom' kan er natuurlijk ook nog wel bij. Bijkomende bonus is het warme gevoel in de onderbuik, want jij bent dat immers 'slim'.
geloof ik ook niet

hij is een opportunist, als vandaag de dag in de publieke opinie de joden het gedaan hadden (nee dat is in Nederland bepaald niet het geval nee) dan ging hij op stedentrip naar Jericho ipv Jeruzalem en riep hij op tot het verscheuren van de Torah ipv de Koran

net zoals slobo dat was maar op een gegeven moment kun je niet meer doen alsof want mensen gaan dingen verwachten en vanaf dat moment gaat het van kwaad tot erger

je kunt de hele Balkan geschiedenis teruglezen online, ik weiger gewoon daar aan mee te werken, dan ben ik echt weg

we zouden is moeten leren van de geschiedenis, en de oplossingen die Wilders aandraagt zijn al geprobeert en die werken niet
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:51:42 #140
6484 ExTec
pi_66523258
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou daar knelt bij mij de schoen de ideolgie islam is hetzelfde als elke andere godsdienst
vrede op aarde, niet sexen met de buurman zijn buurvrouw etc. blabla allemaal verlichte wereldvreemde idelealististen
Ik vind de islam ivm het christendom beduidend minder wereldlijk.
quote:
dan kom je weer terug op de LRA, waarom niet de bijbel verscheuren tot het zo klein is als de donald duck want dan kan ook.
You pick your fights. Ik vind het christendom heden ten dage niet zo'n probleem. Dat je met de oudbakken LRA komt, spreekt boekdelen.

Moet je niet met de IRA komen, of de daden van de VS op het conto van het christendom schrijven omdat bush zo vaak "And god bless you" zei?
quote:
Judeo/christelijke grondslag mijn reet ... Nederland is godsdienstvrij en dat is het itt tot de meeste (vrijwel alle) staten ter wereld altijd al geweest en dat moeten we zo houden

als jij of ik Islamiet wil worden dan moet dat kunnen, als de meerderheid van de Nederlanders dat wil dan moet dat ook kunnen ... ik wil niet mijn grondrechten aangepast zien worden omdat derde generatie Marokkaans tuig loopt te kuttekoppen en handtasjes gaat jatten van bejaarde omaatjes
Hoe klinkt dit:

Vrijheden kunnen misbruikt worden om diezelfde vrijheden uit te hollen?

En als je daar mee geconfronteerd wordt, doe je dan niets, en houd je dientengevolge je principes maar kort overeind, waarna ze verdwijnen, en er geen weg terug meer is, of zul je helaas op een paar van de principes moeten gaan staan, om aan het einde van de tunnel weer licht te zien?

Vrijheden zijn geen doel op zich, ze zijn een middel voor een prettig bestaan.
quote:
pak het probleem aan bij de bron en niet bij de waterval die wel zichtbaar is voor iedereen
...en dat is?
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 16:19:53 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66524583
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:51 schreef ExTec het volgende:
[..]

...en dat is?
ons rechtsysteem

probleem wat we hier hebben is niet met Islam maar met figuren die hier geboren zijn en door politiek correct geneuzel niet achter de broek wordt gezeten als ze wat verkeerd doen

ja het is cultuur en dit en dat en blabla lekker thee drinken
in Marokko mag je ook geen oude vrouwtjes in elkaar slaan!

de rest las ik niet, ga ik misschien later nog op in
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:28:28 #142
6484 ExTec
pi_66524966
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

ons rechtsysteem

probleem wat we hier hebben is niet met Islam maar met figuren die hier geboren zijn en door politiek correct geneuzel niet achter de broek wordt gezeten als ze wat verkeerd doen

ja het is cultuur en dit en dat en blabla lekker thee drinken
in Marokko mag je ook geen oude vrouwtjes in elkaar slaan!

de rest las ik niet, ga ik misschien later nog op in
In grote lijnen wel mee eens.

En in feite niet eens ons rechtssysteem, maar bij de dames en heren linkse moslim knuffelaars de wil om die wetten simpelweg uit te voeren.

En belangrijk zou zijn om het hele concept religie uit elke wetgeving te verbannen. Het is uitzinnig dat een haatbaard haat mag zaaien omdat'ie zich op een sprookje beroept.

De vrijdheid van religie moet helemaal onderaan komen te staan op het lijstje vrijheden. Ruim onder de vrijheid van meningsuiting.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:31:10 #143
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66525055
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:51 schreef buachaille het volgende:

[..]

De onderzoekers (niet de minsten) geven duidelijk aan dat de invloeden van de bijbel op Kony minimaal zijn. En Wilders is geen profeet maar een Ziener!!
Aanbevolen leesvoer:

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 16:38:20 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66525384
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

In grote lijnen wel mee eens.

En in feite niet eens ons rechtssysteem, maar bij de dames en heren linkse moslim knuffelaars de wil om die wetten simpelweg uit te voeren.

En belangrijk zou zijn om het hele concept religie uit elke wetgeving te verbannen. Het is uitzinnig dat een haatbaard haat mag zaaien omdat'ie zich op een sprookje beroept.

De vrijdheid van religie moet helemaal onderaan komen te staan op het lijstje vrijheden. Ruim onder de vrijheid van meningsuiting.
nee dat vind ik niet

vrijheid van meningsuiting vind ik niet zo erg belangrijk om eerlijk te zijn
als eerste komt artikel 1 wbt discriminatie en daarna religie

maar zo is het nu ook al, dat verschillende religies met de eerste hun reet afvegen is een ander verhaal en daar moet istegen op getreden worden ... als een moslim zegt 'hey homo's moet je van een flatgebouw gooien' dan moet hij de bak in, en niet voor een paar uur

vrijheid van meningsuiting is helemaal niet belangrijk, interesseert me ook niet zodra het recht niet gediscrimineert te worden in het gedrang komt
als men gewoon consequent de wet naleeft is Wilders helemaal niet nodig ... krijgtie 1 of 2 zetels max!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:42:58 #145
6484 ExTec
pi_66525574
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat vind ik niet

vrijheid van meningsuiting vind ik niet zo erg belangrijk om eerlijk te zijn
als eerste komt artikel 1 wbt discriminatie en daarna religie

maar zo is het nu ook al, dat verschillende religies met de eerste hun reet afvegen is een ander verhaal en daar moet istegen op getreden worden ... als een moslim zegt 'hey homo's moet je van een flatgebouw gooien' dan moet hij de bak in, en niet voor een paar uur

vrijheid van meningsuiting is helemaal niet belangrijk, interesseert me ook niet zodra het recht niet gediscrimineert te worden in het gedrang komt
als men gewoon consequent de wet naleeft is Wilders helemaal niet nodig ... krijgtie 1 of 2 zetels max!
Maar het pijnpunt zit dus precies op de plek waar gelovigen van mening zijn, dat jou mening hun vrijheid van religie 'beperkt'.

En vrijheid van meningsuiting is toch wel een pilaar van de moderne beschaving. Misschien dat ook jij dat belangrijk gaat vinden als het een keer jou mening is die niet in goede aarde valt?
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 17:10:33 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66526740
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar het pijnpunt zit dus precies op de plek waar gelovigen van mening zijn, dat jou mening hun vrijheid van religie 'beperkt'.

En vrijheid van meningsuiting is toch wel een pilaar van de moderne beschaving. Misschien dat ook jij dat belangrijk gaat vinden als het een keer jou mening is die niet in goede aarde valt?
dat doet het allang, dan houd ik het voor mezelf of voor kringen die er wel in geinteresseert zijn

je ziet mij iig in een krakersbolwerk roepen dat F35 de fok!king sleutel voor onze vrijheid is!
geloof ik wel, roep ik ook wel maar ik dring het niet op aan niemand ... en die mening is niet eens illegaal

waarom kan een moslim die homo's van een flat wil gooien dan niet gewoon zn mond houden?
vrijheid van meningsuiting interesseert me echt helemaal niets ... de Nederlandse wet interesseert me mateloos en vrouwe justitia moet gewoon dr werk blind kunnen uitvoeren

dat is nu niet het geval en daar moet wat aangedaan worden, hoef je geen regel voor uit de Koran te scheuren
pi_66528746
Wilders mag zeggen wat hij wil, maar hij deugt voor geen meter natuurlijk.
pi_66529398
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:16 schreef Montov het volgende:

[..]

Klopt, maar hij zegt daarmee niet dat alle Moslims terroristen zijn, alleen dat de kans op dergelijke
aanslagen groter wordt naarmate er meer Moslims (dus ook extreme) hier wonen.

Lijkt me niet gebaseerd op gebakken lucht.
pi_66529886
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Klopt, maar hij zegt daarmee niet dat alle Moslims terroristen zijn, alleen dat de kans op dergelijke
aanslagen groter wordt naarmate er meer Moslims (dus ook extreme) hier wonen.

Lijkt me niet gebaseerd op gebakken lucht.
Er komt later ook meer misdaad naarmate er meer kinderen geboren worden in NL. En nu: fokverbod?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:58:10 #150
6484 ExTec
pi_66530177
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:48 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Er komt later ook meer misdaad naarmate er meer kinderen geboren worden in NL. En nu: fokverbod?
Nee, want zonder nieuwe generaties kunnen we niet.

Kun jij enigzins aannemelijk maken dat we niet zonder moslims kunnen?

En daarmee bedoel ik niet dat ze op moeten rotten.

Misdaad is een fact of life, grote hoeveelheden moslims in je land opnemen, is geenszins wenselijk, verplicht of wat dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')