FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 5)
#ANONIEMwoensdag 25 februari 2009 @ 12:46

Foto: AD
quote:
[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Er is een vliegtuig met niet meer dan 250 mensen aan boord gecrasht op Schiphol. Het Turkse toestel is gecrasht vlakbij landingsbaan vijf.

Update 11:00
Er zouden 135 mensen aan boord zijn geweest van het vliegtuig van Turkish Airways dat in Istanbul is opgestegen. Volgens ooggetuigen zijn er al ongeveer 40 mensen uit de wrakstukken.

Update 11:13
Talloze hulpverleners zijn ter plaatse. Er zijn meer dan 50 mensen gewond geraakt. Volgens verslaggevers is het aannemelijk dat er doden zijn gevallen. Schiphol is gesloten voor al het vliegverkeer.

Update: 11:33
Verscheidene media melden dat er zeker één dode is gevallen. Meerdere dodelijke slachtoffers worden nog niet uitgesloten. CNN meldt dat er tien doden zijn gevallen. Zeker 50 mensen zijn ongedeerd gebleven.

Er is weer gedeeltelijk vliegverkeer mogelijk op Schiphol. Inmiddels draait de hulpverlening op volle toeren. Meer dan 35 ambulances zouden ter plaatse zijn.

Update: 12.03

Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ik ben net getuige geweest van het neerstorten van het toestel. Dat was omstreeks 10.30 uur. Ik reed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z’n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."

Update: 12.29

Volgens een verslaggever van 3FM zijn er zeker doden gevallen. Die is ter plaatse meldt dat er zeker vijf doden gevallen zijn. Volgens hem worden er op dit moment nog meerdere doden in bodybags uit het vliegtuig gehaald.

Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.
Bron, ook voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol

Volgens enkele bronnen 4-5 doden; persconferentie om 13.30 uur


Foto: ANP

Vorige topics:
[BREAKING] Vliegtuigongeluk bij Schiphol
[BREAKING] Vliegtuig neergestort bij Schiphol (deel 2)
[BREAKING] Vliegtuig stort neer bij Schiphol (deel 3)
[BREAKING] Doden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 4)

Streams/materiaal:
Google maps van de locatie

Livestream RTL
BNR radio
RTV Noord-Holland

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2009 12:49:36 ]
Mathijzwoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
Nog wel wat lijken op de grond
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Eén bodybag sowieso dus.
Nee, je ziet dat iemand zijn hoofd aan het vasthouden is
Superheldwoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Starlie het volgende:
Volgens (ik durf het bijna niet te zeggen) Telegraaf.nl is de persconferentie om 13.00 uur, niet dat ik kan kijken ik zit op mijn werk...
Op Telegraaf staat trouwens ook een foto met dat dat gebroken gedeelte eraf is... ze zijn dus flink bezig....
Dat was het eerst, RTL en NOS hadden gemeld dat het een half uur werd opgeschoven. 13.30 dus.
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
Je mag ademhalen hoor meneer.
Imprywoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
[BREAKING] Vliegtuig neergestort bij Schiphol (deel 2)
@Elfletterig; Daar nog wat toevoegingen voor in de OP
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 12:47
quote:
Ik vroeg me af. Waar in het vliegtuig heb je de meeste overlevingskans?

Bij Air Crash Investigation heb ik gehoord dat je boven één van de vleugels de gunstigste plek is om gezeteld te zijn, zodat je de impact van de crash een beetje kunt breken.
Boven de vleugel is inderdaad de beste plek. Omdat daar het vliegtuig het sterkte is.
fuckbuddywoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
Tientallen doden dus in het toestel...
Sharapovawoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
die ooggetuige op rtl 7 "Het was net of de piloot dacht dat de landingsbaan hier al begon " dat geloof je toch niet
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 12:47
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Een vliegtuig vliegt echt niet tot op het laatste restje hoor, weet je hoeveel extra ze mee hebben
Defecte brandstofmeter....
Lekkage in het brandstof systeem....
-skippybal-woensdag 25 februari 2009 @ 12:47
'Er zijn 3 mensen ombewust zijn'
Hounietwoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef Ambrosius het volgende:
Je mag ademhalen hoor meneer.
Erg hé.
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 12:48
Er zijn er 3 onbewust
superwormwoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
Ooggetuige: "Hij vloog vééél te laag, ik denk dat de piloot dacht dat de baan eerder begon!"
F04woensdag 25 februari 2009 @ 12:48
http://www.at5.nl/artikel(...)n-gecrasht-vliegtuig
buachaillewoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
Volgens getuigen was Regillio Tuur als één van de eerste aanwezig om deskundige eerst hulp te verlenen.
Pien85woensdag 25 februari 2009 @ 12:48
Die man net op de NOS: "Ik heb gehoord, er zijn nu 3 onbewust"
Geloof dat hij 3 doden bedoelde?
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
mp3 van toren net na de crash: http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 12:48
- edit -

Alsjeblieft, laat dit soort flauwe dingen achterwege hier in NWS. Dump ze in ONZ ofzo, maar niet hier.

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2009 12:50:30 ]
Jor_Diiwoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef Ambrosius het volgende:
Je mag ademhalen hoor meneer.
Onderdvijfendertigpassagierstwintiguhgewondenenvoorderestnoguhnietuhbekend..
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:48 schreef superworm het volgende:
Ooggetuige: "Hij vloog vééél te laag, ik denk dat de piloot dacht dat de baan eerder begon!"
Imprywoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:48 schreef superworm het volgende:
Ooggetuige: "Hij vloog vééél te laag, ik denk dat de piloot dacht dat de baan eerder begon!"
Mathijzwoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
Weet je hoeveel er al zijn opgevangen en naar het ziekenhuis zijn?
Pileswoensdag 25 februari 2009 @ 12:48
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Defecte brandstofmeter....
Lekkage in het brandstof systeem....
Ik zeg niet dat dat het niet was, je kan het gewoon nog niet weten
Speculaties
wisewoensdag 25 februari 2009 @ 12:49
sommige mensen op tv. Echt
wat een domme uitspraken. Die komen bij DWDD
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 12:49
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vroeg me af. Waar in het vliegtuig heb je de meeste overlevingskans?

Bij Air Crash Investigation heb ik gehoord dat je boven één van de vleugels de gunstigste plek is om gezeteld te zijn, zodat je de impact van de crash een beetje kunt breken.
Ja boven de vleugels, geloof omdat een vliegtuig daar de meeste stijfheid heeft, daarnaast geloof ik ook in het achterstuk omdat dat vaak afbreekt, en als de boel dus in de fik vliegt je daar niet in zit.
XcUZ_Mewoensdag 25 februari 2009 @ 12:49
Hmz
Stroekiewoensdag 25 februari 2009 @ 12:49
tvp
Pacmaniacwoensdag 25 februari 2009 @ 12:49
Als je gaat landen dan A) geef je meer vermogen B) je geeft minder vermogen....... Wat denk jij?

Daarnaast bestaat er Europese wetgeving die vastlegt dat er minimaal 10 % extra fuel aan boord is om rekensommetjes m.b.t. brandstofbesparing enigsinds aan banden te leggen. Overtredingen kunnen zelfs leiden tot het intrekken van vergunningen en extreem hoge boetes.

Daarnaast gaf een van de overlevenden aan dat vlak voor het toestel crashte de achterkant van het vliegtuig de grond raakte waarna volgens hemde piloot vol gas gaf .
Asskicker14woensdag 25 februari 2009 @ 12:49
De meiden van Halal. God straft onmiddellijk.
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 12:49
"1 Piloot dood"
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef fuckbuddy het volgende:
Tientallen doden dus in het toestel...
Bron?
Adolecenswoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Palmboom313 het volgende:
1 Piloot dood
Bron??
Asskicker14woensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

daarnaast geloof ik ook in het achterstuk omdat dat vaak afbreekt, en als de boel dus in de fik vliegt je daar niet in zit.
Voor de crash van vandaag gaat die vlieger i.i.g. niet op. Daar ben je hoogstwaarschijnlijk op de meest ongunstige plek.
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Palmboom313 het volgende:
1 Piloot dood
Zet dat even tussen "".
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat dat het niet was, je kan het gewoon nog niet weten
Speculaties
Niet genoeg benzine 500m voordat de baan begint lijkt me onwaarschijnlijk
Sjowhanwoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Palmboom313 het volgende:
1 Piloot dood
Wie zegt dat?
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Bron??
NOS
Superheldwoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
RTL Z nu met de geluidsbanden, ook goedemorgen
Tomatenboerwoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
Eigenlijk best raar om de hulp direct na zo'n vliegtuigcrash live te volgen.
-skippybal-woensdag 25 februari 2009 @ 12:50
Heeft de NOS geen vliegtuigdeskundige waar ze gelijk een taxi naar toe sturen ofzo? Echt, Nederlandse media lopen zoooo achter met de rest.
RemcoDelftwoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Boven de vleugel is inderdaad de beste plek. Omdat daar het vliegtuig het sterkte is.
Tenzij de vleugel scheurt en de kerosine in de fik gaat...
starlawoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Een vliegtuig vliegt echt niet tot op het laatste restje hoor, weet je hoeveel extra ze mee hebben
DUH! maar dat zeg ik toch ook? Ik beweer niet dat ze PRECIES berekenen voor de afstand, maar de kans dat ze er iets naast zitten (dus niet iets extra meenemen) is groter dan ze er ver naast ziten (niet iets extra, maar ook zo weinig dat ze de helft van de afstand niet eens halen.

Begrijpend lezen vrind is niet je sterkste kant.
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
Hmm, binnenkort maar even de MMT-traumatologen aankijken of ze een presentatie over deze casus kunnen geven.
Adolecenswoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
RTLZ gaat zo de geluidsbanden uitzenden van communicatie tussen cockpit en de toren
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef Superheld het volgende:
RTL Z nu met de geluidsbanden, ook goedemorgen
Stuur ze even het linkje naar de mp3
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 12:50
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
De meiden van Halal. God straft onmiddellijk.
Die zijn toch niet Turks of mis ik wat
Pileswoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Niet genoeg benzine 500m voordat de baan begint lijkt me onwaarschijnlijk
Onwaarschijnlijk, niet onmogelijk
Zoals zoveel mogelijk oorzaken.
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
Ik zie hulpmedewerkers met brancards naar binnen gaan, maar het is me niet helemaal duidelijk wat dat betekent.
Imprywoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
RTL Z faalt wel dat ze geen livebeelden hebben zoals de NOS.
YazooWwoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
NOS Boy: "Wij moeten natuurlijk ook met het speculeren meedoen"
Nee LUL, je moet ons gewoon de juiste informatie geven pannekoek
Asskicker14woensdag 25 februari 2009 @ 12:51
Is Lufthansa een beetje betrouwbaar? *gaat op vakantie over 1,5 maand *
kareltje_de_grotewoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft de NOS geen vliegtuigdeskundige waar ze gelijk een taxi naar toe sturen ofzo? Echt, Nederlandse media lopen zoooo achter met de rest.
Meneer Baksteen is al lang geweest hoor.
F04woensdag 25 februari 2009 @ 12:51
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef Adolecens het volgende:
RTLZ gaat zo de geluidsbanden uitzenden van communicatie tussen cockpit en de toren
/
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef venomsnake het volgende:
Ik zie hulpmedewerkers met brancards naar binnen gaan, maar het is me niet helemaal duidelijk wat dat betekent.
Nou kunnen dus doden binnen liggen, maar ok gewonden.
Mathijzwoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
Nog 2 heli's
DJ_Ryowwoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
De meiden van Halal. God straft onmiddellijk.
dit versterkt hun geloof alleen maar. want "Allah heeft ze gered"
Geerdwoensdag 25 februari 2009 @ 12:51
Ik denk dat alle landingsbanen in Turkije er zo uitzien dus die piloot kan er ook niks aan doen.
Netsplitterwoensdag 25 februari 2009 @ 12:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
De meiden van Halal. God straft onmiddellijk.
Adolecenswoensdag 25 februari 2009 @ 12:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Stuur ze even het linkje naar de mp3
er werd gezegd tussen de cockpit van het verongelukte toestel en de toren. Dus niet het hier vemelde mp3'tje
Jojogirlwoensdag 25 februari 2009 @ 12:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Die zijn toch niet Turks of mis ik wat
Want als niet-Turk mag je niet op een vlucht van Istanbul naar Amsterdam vliegen
-skippybal-woensdag 25 februari 2009 @ 12:52
Kan je die motoren zomaar afwerpen
Pacmaniacwoensdag 25 februari 2009 @ 12:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft de NOS geen vliegtuigdeskundige waar ze gelijk een taxi naar toe sturen ofzo? Echt, Nederlandse media lopen zoooo achter met de rest.
Precies! Net als CNN meteen iemand aan de lijn hangen . Deskundigen erbij . Elk wissewasje dat naar buiten gebracht wordt doorgeven. Als het dan niet klopt kun je het altijd rechtzetten. Bij de NOS zit men elkaar schaapachtig aan te kijken en domme vragen te stellen aan mensen die dat helemaal niet kunnen weten.
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 12:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou kunnen dus doden binnen liggen, maar ok gewonden.
No shit....
Mikkiewoensdag 25 februari 2009 @ 12:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef YazooW het volgende:
NOS Boy: "Wij moeten natuurlijk ook met het speculeren meedoen"
Nee LUL, je moet ons gewoon de juiste informatie geven pannekoek
Wat een droplul hè .
fuckbuddywoensdag 25 februari 2009 @ 12:52
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef denthemen het volgende:

[..]

Bron?
RTV NH! Ik luisterde naar een stream...
Quote wat ik hoor, geen custom made onzin
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef starla het volgende:

[..]

DUH! maar dat zeg ik toch ook? Ik beweer niet dat ze PRECIES berekenen voor de afstand, maar de kans dat ze er iets naast zitten (dus niet iets extra meenemen) is groter dan ze er ver naast ziten (niet iets extra, maar ook zo weinig dat ze de helft van de afstand niet eens halen.

Begrijpend lezen vrind is niet je sterkste kant.
Even een quote van me uit het andere deel:
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

In ieder geval genoeg om uit te wijken! toen ik 3 januari met THY vanuit Istanbul naar Brussel vloog zijn we uitgeweken naar ja ja Schiphol en geland op die Polderbaan! Vanwege dichte mist trouwens
Surveillance-Fietswoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
Kan je die motoren zomaar afwerpen
Bij dit type toestel wel schijnt ja.
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 12:53
die vent weer met zijn spijkerjasje
superwormwoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:52 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Want als niet-Turk mag je niet op een vlucht van Istanbul naar Amsterdam vliegen
Kijk maar naar Henk Westbroek.
Superheldwoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef Geerd het volgende:
Ik denk dat alle landingsbanen in Turkije er zo uitzien dus die piloot kan er ook niks aan doen.
Denk nog eens zou ik zeggen.
Bruce117woensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
Turkey's transport minister says all on board survived
Aldus CNN.
amarantawoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:48 schreef superworm het volgende:
Ooggetuige: "Hij vloog vééél te laag, ik denk dat de piloot dacht dat de baan eerder begon!"

Dat was de mooiste ja.
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
CNN Turkije dat het over 20 gewonden heeft, wat een onzin
SuzukiSwiftwoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
dus toch het mp3tje
IHVKwoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
Kan je die motoren zomaar afwerpen
Wel volgens die NOS dame.
vannilesoepwoensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
De landingsbaan is nog 2 km verderop. Dus het is niet net voordat hij gaat landen.
Vind je het niet vreemd dat beide motoren uitgevallen zijn + dat er totaal geen brand is ontstaan terwijl de motoren en een vleugel van het vliegtuig zijn gevallen? De vleugels zitten normaal gesproken vol met brandstof.
Landingsbaan is inderdaad 2 km verderop, dat is dus echt heel weinig... Ik betwijfel of de brandstof op was. Er zal weinig brandstof in de kist gezeten hebben, het gebeurde immers aan het einde van de vlucht. Maar ik kan me voorstellen dat, mocht er te weinig brandstof aanwezig zijn, de crew daar ruim van de voren achterkomt. Dan zouden ze tijd genoeg hebben om voortijdig op een ander veld te landen...
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 12:53
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Is Lufthansa een beetje betrouwbaar? *gaat op vakantie over 1,5 maand *
Richting Istanbul? KLM
Me vriendin nog afgelopen zondag mee geland dus die doen het wel goed
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 12:53
o ik dacht het nummer van die turk
Asskicker14woensdag 25 februari 2009 @ 12:53
Waarom zit die Turkse vrouw daar in beeld? Omdat ze een Turkse redactrice is, dachten ze bij de NOS, ha, leuk om haar de hele dag in beeld te houden?
Clesar03woensdag 25 februari 2009 @ 12:54
indrukwekkend gesprek
Tomatenboerwoensdag 25 februari 2009 @ 12:54
Ze laten 2 zinnen horen van radiocontact met de toren en dat noemen ze een "indrukwekkend gesprek" bij Rtl 7.
Adolecenswoensdag 25 februari 2009 @ 12:54
WAT EEN PRUTSERS BIJ RTLZ!!

Zenden ze toch die mp3 uit die hier allang bekend is
Asskicker14woensdag 25 februari 2009 @ 12:54
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Richting Istanbul? KLM
Me vriendin nog afgelopen zondag mee geland dus die doen het wel goed
Nee man, geen Istanbul. Waarom zou ik op vakantie willen naar Istanbul?
fluitbekzeenaaldwoensdag 25 februari 2009 @ 12:54
Tering wat gaat het hard hier
Mikkiewoensdag 25 februari 2009 @ 12:54
Zo... telefoonnummer openen en hebben ze snel gedaan!
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 12:54
Herman is dat adres al 5 keer vergeten
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 12:54
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Waarom zit die Turkse vrouw daar in beeld? Omdat ze een Turkse redactrice is, dachten ze bij de NOS, ha, leuk om haar de hele dag in beeld te houden?
Eva Wiessing klinkt niet heel Turks?
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 12:54
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wel volgens die NOS dame.
Volgens mij bedoeld ze dat de motoren zo gemaakt zijn dat ze eraf kunnen vallen als ze voor grote vibratie zorgen.
-skippybal-woensdag 25 februari 2009 @ 12:54
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Waarom zit die Turkse vrouw daar in beeld? Omdat ze een Turkse redactrice is, dachten ze bij de NOS, ha, leuk om haar de hele dag in beeld te houden?
Ze is helemaal niet Turks
F04woensdag 25 februari 2009 @ 12:54
JAh, RTL laat de 'geluidsband'horen, maar die hebben ze gewoon van liveatc.com geplukt.
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 12:54
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef Adolecens het volgende:
WAT EEN PRUTSERS BIJ RTLZ!!

Zenden ze toch die mp3 uit die hier allang bekend is
mp3 van toren net na de crash: http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3
deze?
Adolecenswoensdag 25 februari 2009 @ 12:55
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

mp3 van toren net na de crash: http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3
deze?
Ja
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 12:55


telegraaf.nl
jpjediwoensdag 25 februari 2009 @ 12:55
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Bij dit type toestel wel schijnt ja.
Nee
Zwoerdwoensdag 25 februari 2009 @ 12:55


[ Bericht 100% gewijzigd door Zwoerd op 25-02-2009 12:57:03 (niet mijn acount..) ]
Pacmaniacwoensdag 25 februari 2009 @ 12:56
Cruciale vraag die nu dus nog open blijft staan:

Kan ik komende zomer nog gewoon low budget 2 weken naar Turkije of moeten we na dit nieuws toch aan alternatieven gaan denken?
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 12:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:55 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ja
lol
starlawoensdag 25 februari 2009 @ 12:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:55 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier, ze pissen een vuurtje uit
Terpentin07woensdag 25 februari 2009 @ 12:56
Ja mijn schoonouders zijn in het vliegtuig...en dat is het.Volgens mij baalt die erg.
kareltje_de_grotewoensdag 25 februari 2009 @ 12:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:55 schreef Palmboom313 het volgende:
[ afbeelding ]

telegraaf.nl
Is dat niet heel iets anders?
Revolution-NLwoensdag 25 februari 2009 @ 12:56
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2009 12:57:15 ]
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 12:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:55 schreef Zwoerd het volgende:
Stukje radioverkeer van na de crash

http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3
oud nieuws, had ik al gepost in het vorige topic
HeatWavewoensdag 25 februari 2009 @ 12:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef Adolecens het volgende:
WAT EEN PRUTSERS BIJ RTLZ!!

Zenden ze toch die mp3 uit die hier allang bekend is
jA en? Omdat het hier al bekend is mag het neit meer worden uitgezonden?

Wat een achterlijk commentaar toch altijd in dit soort topics...
Greyswoensdag 25 februari 2009 @ 12:56
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef F04 het volgende:
JAh, RTL laat de 'geluidsband'horen, maar die hebben ze gewoon van liveatc.com geplukt.
Ik snap de ophef daar niet helemaal over?
Er zijn toch zat mensen, zoals mijn ouders bijvoorbeeld, die niet met hun snavel achter de laptop zitten nu en het op tv volgen? Dan is het toch 'prettig' dat die ook die geluidsband nog even te horen krijgen?
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 12:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Is dat niet heel iets anders?
Achterkant van het vliegtuig. Andere hoek
Superheldwoensdag 25 februari 2009 @ 12:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Terpentin07 het volgende:
Ja mijn schoonouders zijn in het vliegtuig...en dat is het.Volgens mij baalt die erg.
?

Ondertussen eruit hoop ik?
vannilesoepwoensdag 25 februari 2009 @ 12:57
Stukje radioverkeer van na de crash

http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3
Pony-Loverwoensdag 25 februari 2009 @ 12:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Pacmaniac het volgende:
Cruciale vraag die nu dus nog open blijft staan:

Kan ik komende zomer nog gewoon low budget 2 weken naar Turkije of moeten we na dit nieuws toch aan alternatieven gaan denken?
dat is helemaal geen cruciale vraag.
Ill-Skillzwoensdag 25 februari 2009 @ 12:57
Henk Westbroek heeft vanmorgen 70 euro betaald om een vlucht later te nemen. Anders had hij in deze vlucht gezeten.

Twee van drie meiden van Halal zaten er in, ze hebben de noodlanding helaas overleefd.

(bron NOS teletekst pagina 401)
Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 12:57
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 12:57
Dat MP3 tje is al van na de ramp, want aan het begin is er al een major problem
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 12:57
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Pacmaniac het volgende:
Cruciale vraag die nu dus nog open blijft staan:

Kan ik komende zomer nog gewoon low budget 2 weken naar Turkije of moeten we na dit nieuws toch aan alternatieven gaan denken?
Onur Air
Moet je alleen wel flexibel zijn met je vertrek en terug datum aangezien die vaak wijzigt bij Onur Air
Pony-Loverwoensdag 25 februari 2009 @ 12:57
de A9 is ook helemaal afgesloten.
Superheldwoensdag 25 februari 2009 @ 12:57
NOS nu ook met het stukje.
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 12:58
mp3 nu bij NOS
DJ_Ryowwoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
Nederland 1 lekker laat
Sanderrrrwoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
Wat herhalen ze dat stukje met die rennende mannen toch vaak...
TheMagnificentwoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Pacmaniac het volgende:
Cruciale vraag die nu dus nog open blijft staan:

Kan ik komende zomer nog gewoon low budget 2 weken naar Turkije of moeten we na dit nieuws toch aan alternatieven gaan denken?
Turkish Airlines is niet bepaald low budget. De prijzen liggen bij hen best hoog.
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
nu ook op ned1 het mp3 tje
HeatWavewoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Superheld het volgende:
NOS nu ook met het stukje.
OMGZZ!!!! WAT EEN PRUTZORS!!!!!!!

>
boriszwoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
NOS is een beetje laat
Jor_Diiwoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
Expect NOT to Teksiiiii ..
starlawoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
Maar die piloot is toch geen debiel? Het is daglicht en kan toch wel zien als ie veel te laag zit?
Imprywoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
Had iemand al gezegd dat NOS nu pas met die MP3 komt?
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
RTVNH hoor ik volgens mij net zeggen dat er tientallen doden zijn, maar ik schakelde hem pas net in, meer mensen?
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 12:58
beter laat dan nooit
-skippybal-woensdag 25 februari 2009 @ 12:58
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

OMGZZ!!!! WAT EEN PRUTZORS!!!!!!!

>
Terpentin07woensdag 25 februari 2009 @ 12:59
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:58 schreef Sanderrrr het volgende:
Wat herhalen ze dat stukje met die rennende mannen toch vaak...
Sensatie...zo meteen stort de wolkenkrabber in.
Mathijzwoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
Het is toch wel stil op schiphol?
amarantawoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Terpentin07 het volgende:
Ja mijn schoonouders zijn in het vliegtuig...en dat is het.Volgens mij baalt die erg.
Wie baalt er?
En echt? Zitten ze erin? Waarom zit je dan nog op Fok en ben je niet op weg naar schiphol
F04woensdag 25 februari 2009 @ 12:59
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
Dat is ILS volgens mij, maar dat wordt alleen gebruikt tijdens mist. Aan de winglets te zien is het een 747-800 of 900. Dus die kan niet ouder dan 10 jaar zijn.
Adolecenswoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
De NOS doet het beter, zij verifiëren het eerst en zenden het dan pas uit..

Ik maak mijn borst vast nat voor Hart van Nederland bij SBS vanavond, die kuthoeren daar die op een SBS/Telegraaf manier dat nieuws gaan vertellen en met de grootste sensatie het op een ingetogen wijze vertellen...
Bastardwoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:58 schreef starla het volgende:

[..]

Maar die piloot is toch geen debiel? Het is daglicht en kan toch wel zien als ie veel te laag zit?
Lange vlucht, overuren gemaakt, zat te slapen, 1000x goed gegaan
Pony-Loverwoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
NEE
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Landingsbaan is inderdaad 2 km verderop, dat is dus echt heel weinig... Ik betwijfel of de brandstof op was. Er zal weinig brandstof in de kist gezeten hebben, het gebeurde immers aan het einde van de vlucht. Maar ik kan me voorstellen dat, mocht er te weinig brandstof aanwezig zijn, de crew daar ruim van de voren achterkomt. Dan zouden ze tijd genoeg hebben om voortijdig op een ander veld te landen...
Mwa zo'n vliegtuig komt van 10 km hoogte. Hij kan al best een eind gezweeft hebben voordat hij de grond raakte.
m3nsterwoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
Iemand een linkje voor die persconferentie ?
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
amc 7 slachtoffers binnen, 4 zeer ernstig gewonden
Starliewoensdag 25 februari 2009 @ 12:59
Mijn lief werkt op schiphol en volgens hem staat er nu ook een vliegtuig van KLM stil met brandweer er omheen... hij probeert even te achterhalen wat daar aan de hand is.
Zijn collega had het over 5 bodybags die ze had gezien, dus in elk geval 5 doden.... (bij de Crash)

Ach ja.. iedereen zegt iets anders...
Pileswoensdag 25 februari 2009 @ 13:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef F04 het volgende:

[..]

Dat is ILS volgens mij, maar dat wordt alleen gebruikt tijdens mist.
Wordt altijd gebruikt
NewsVanwoensdag 25 februari 2009 @ 13:00
tientallen doden nu...
Fredo55woensdag 25 februari 2009 @ 13:00
Gewoon 8 ambulance's vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Hoeveel lifeliners waren er trouwens aanwezig?
starlawoensdag 25 februari 2009 @ 13:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lange vlucht,
Poeh...van Turkije naar Nederland
fuckbuddywoensdag 25 februari 2009 @ 13:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

jA en? Omdat het hier al bekend is mag het neit meer worden uitgezonden?

Wat een achterlijk commentaar toch altijd in dit soort topics...
Met verbazing las ik die opmerking idd.
Alsof alle RTLZ kijkers hier ook zitten............
pekelwoensdag 25 februari 2009 @ 13:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef Fredo55 het volgende:
Gewoon 8 ambulance's vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Hoeveel lifeliners waren er trouwens aanwezig?
3
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 13:00
"een Turkse luchtvaartmaatschappij" hoor je in de media terwijl op iedere foto je "TURKISH" ziet staan op het vliegtuig
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 13:00
Herman kapt er nu echt mee
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 13:00
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef NewsVan het volgende:
tientallen doden nu...
bron?
Lennoxwoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
Hydraulisch probleem bij die KLM, die kan ook niet weg.
Pien85woensdag 25 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef NewsVan het volgende:
tientallen doden nu...
Waar zie je dat?
Superheldwoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef Starlie het volgende:
Mijn lief werkt op schiphol en volgens hem staat er nu ook een vliegtuig van KLM stil met brandweer er omheen... hij probeert even te achterhalen wat daar aan de hand is.
Zijn collega had het over 5 bodybags die ze had gezien, dus in elk geval 5 doden.... (bij de Crash)

Ach ja.. iedereen zegt iets anders...
Raar. Denk trouwens dat schiphol niet zo blij zal zijn met medewerkers die zulke berichten de wereld in helpen....
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef Fredo55 het volgende:
Gewoon 8 ambulance's vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Hoeveel lifeliners waren er trouwens aanwezig?
3: LFL01, LFL02 en LFL03.
boriszwoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
Astrid Kerseboom neemt het stokje over.
-skippybal-woensdag 25 februari 2009 @ 13:01
Whoppa! Dikke error op de laptop van Eva.
Ericrwoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
Astrid Kerseboom, misschien dat er wat meer structuur in de NOS-verslaggeving komt.
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 13:01
Ik wacht nou al sinds kwart over 11 op het weer wat herman toen aangondigde
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef Starlie het volgende:
Mijn lief werkt op schiphol en volgens hem staat er nu ook een vliegtuig van KLM stil met brandweer er omheen... hij probeert even te achterhalen wat daar aan de hand is.
Zijn collega had het over 5 bodybags die ze had gezien, dus in elk geval 5 doden.... (bij de Crash)

Ach ja.. iedereen zegt iets anders...
Dat is wat ik dus een half uur geleden al zei Dat is die kist die hydraulische problemen had, en gesleept moest worden. Hij schijnt in een holding gevlogen (een rondje zegmaar) te hebben om gewicht te verliezen om te kunnen landen.
Jor_Diiwoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
Okeeee de NOS gaat even lunchpauze houden
fuckbuddywoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:58 schreef denthemen het volgende:
RTVNH hoor ik volgens mij net zeggen dat er tientallen doden zijn, maar ik schakelde hem pas net in, meer mensen?
Nee dat "zei" ik tegen je....

Maar idd tientallen doden
Pileswoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Lennox het volgende:
Hydraulisch probleem bij die KLM, die kan ook niet weg.
Die staat op de 27, en wordt zo gesleept als het goed is
NewsVanwoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Waar zie je dat?
http://twitter.com/BreakingNewsOn

maaarja of dat zo betrouwbaar is?
Surveillance-Fietswoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef Fredo55 het volgende:
Gewoon 8 ambulance's vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Tuurlijk, ze moeten alle ambu's uit amsterdam zelf en omstreken inzetten op schiphol.
Mr.Taliskerwoensdag 25 februari 2009 @ 13:01
Zijn er al mannen in witte pakken gesignaleerd?
Mathijzwoensdag 25 februari 2009 @ 13:02
Arme oortjes van de agent
Starliewoensdag 25 februari 2009 @ 13:02
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Superheld het volgende:

[..]

Raar. Denk trouwens dat schiphol niet zo blij zal zijn met medewerkers die zulke berichten de wereld in helpen....
Ach.... dat gebeurd overal.... mensen die er niet werken kunnen het ook zien.
Miamwoensdag 25 februari 2009 @ 13:02
Wel schokkend dit ..
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 13:02
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef Adolecens het volgende:
De NOS doet het beter, zij verifiëren het eerst en zenden het dan pas uit..

Ik maak mijn borst vast nat voor Hart van Nederland bij SBS vanavond, die kuthoeren daar die op een SBS/Telegraaf manier dat nieuws gaan vertellen en met de grootste sensatie het op een ingetogen wijze vertellen...
Logisch toch dat HVN het op een SBS en Telegraaf manier doet aangezien ze het uitzenden op SBS en telegraaf er een aandeel in heeft!
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:02
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Okeeee de NOS gaat even lunchpauze houden
Gelukkig maar. Ze hadden beter Sacha kunnen inzetten overigens.
Terpentin07woensdag 25 februari 2009 @ 13:02
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wie baalt er?
En echt? Zitten ze erin? Waarom zit je dan nog op Fok en ben je niet op weg naar schiphol
Niet mijn schoonouders.Van die dikkert bij schiphol.Klonk wel erg nuchter.
Tallywoensdag 25 februari 2009 @ 13:02
Dat over die doden hoor je nu ook op de radio. Zij geven ook aan dat er minstens 5 doden/bodybags in het weiland liggen.
Pien85woensdag 25 februari 2009 @ 13:02
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik wacht nou al sinds kwart over 11 op het weer wat herman toen aangondigde
Denk dat je nog lang kunt wachten dan
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Okeeee de NOS gaat even lunchpauze houden
Onzin, gewoon met een broodje in z'n hand op tv, zo moet t!
Me_Wesleywoensdag 25 februari 2009 @ 13:03
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
Dat werkt vanaf de grond met het ILS-systeem, waarbij de vliegtuig/piloot geen hoogteindicatie nodig heeft maar gewoon het glijpad volgt.
Staat hier los van.
Ericrwoensdag 25 februari 2009 @ 13:03
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef NewsVan het volgende:

[..]

http://twitter.com/BreakingNewsOn

maaarja of dat zo betrouwbaar is?
Twitter
Starliewoensdag 25 februari 2009 @ 13:03
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat is wat ik dus een half uur geleden al zei Dat is die kist die hydraulische problemen had, en gesleept moest worden. Hij schijnt in een holding gevlogen (een rondje zegmaar) te hebben om gewicht te verliezen om te kunnen landen.
O sorry heb ik niet gelezen, de berichten hier gaan ook zo snel!
YazooWwoensdag 25 februari 2009 @ 13:03
Quote van de dag tot nu toe:
"die meneer op die racefiets moet ook weg"
Dichterbijerwoensdag 25 februari 2009 @ 13:03
Is Regilio Tuur al gesignaleerd?
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:03
Ik zie trouwens nog steeds geen SIGMA-tent, hoewel ik de SIGMA-bus wel zag langsrijden.
Pacmaniacwoensdag 25 februari 2009 @ 13:03
Wellke zender kan ik nou het beste opzetten voor die persconferentie?
Maravillawoensdag 25 februari 2009 @ 13:04
Is de meneer met de racefiets nou nog niet weg?
Me_Wesleywoensdag 25 februari 2009 @ 13:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Wellke zender kan ik nou het beste opzetten voor die persconferentie?
Ned1
Pony-Loverwoensdag 25 februari 2009 @ 13:04
De turkse overheid lijkt nu een beetje aan het idee te gaan wennen dat er misschien wel doden zijn.
Terpentin07woensdag 25 februari 2009 @ 13:04
Ik vraag me af hoeveel mensen in Amsterdam overlijden omdat er nu zoveel daar ter plekke zijn en daarom niet op tijd kunnen komen.
Jor_Diiwoensdag 25 februari 2009 @ 13:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:02 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Denk dat je nog lang kunt wachten dan
[..]

Onzin, gewoon met een broodje in z'n hand op tv, zo moet t!
Precies! En doe mij maar Eva Jinek
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 13:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Wellke zender kan ik nou het beste opzetten voor die persconferentie?
Dat maakt dus geen flikker uit, dat is overal hetzelfde.
Pien85woensdag 25 februari 2009 @ 13:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef YazooW het volgende:
Quote van de dag tot nu toe:
"die meneer op die racefiets moet ook weg"
!
-skippybal-woensdag 25 februari 2009 @ 13:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Wellke zender kan ik nou het beste opzetten voor die persconferentie?
Ik gok zo dat iedere zender dezelfde persconferentie heeft. Denk ik... Weet ik niet zeker natuurlijk. Maar het zou kunnen. Misschien.
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 13:04
Zijn die beelden op ned1 nu live??
Pileswoensdag 25 februari 2009 @ 13:04
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen in Amsterdam overlijden omdat er nu zoveel daar ter plekke zijn en daarom niet op tijd kunnen komen.
Daarom komen er dus ook ambu's uit Rotterdam enzo, dus dat zal wel meevallen
Kleffe_Dopwoensdag 25 februari 2009 @ 13:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Is Regilio Tuur al gesignaleerd?


Lunchen bij de NOS?
Tijd om wat serieuze anchors achter de desk te zetten daar!
Vliegen ze Sacha etc. niet in voor dit soort gebeurtenissen?
Mathijzwoensdag 25 februari 2009 @ 13:05
Oude beelden nu denk op de NOS?
amarantawoensdag 25 februari 2009 @ 13:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:02 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Niet mijn schoonouders.Van die dikkert bij schiphol.Klonk wel erg nuchter.
Ow soelly, verkeerd gelezen
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 13:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Is Regilio Tuur al gesignaleerd?
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 13:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat maakt dus geen flikker uit, dat is overal hetzelfde.
Vraag ik me af ligt er aan of het in het engels of nederlands is. In het engels dan ga ik even naar BBC
Hounietwoensdag 25 februari 2009 @ 13:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Maravilla het volgende:
Is de meneer met de racefiets nou nog niet weg?
.
nils7woensdag 25 februari 2009 @ 13:05
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Pony-Lover het volgende:
De turkse overheid lijkt nu een beetje aan het idee te gaan wennen dat er misschien wel doden zijn.
Ontkennen werkt het beste.... doet onze overheid ook!
Pacmaniacwoensdag 25 februari 2009 @ 13:05
Goffer zelfs TMF is nu bezig met dat vliegtuig. Schoenmaker blijf bij je leest . Ga dan lekker liedjes draaien van jefferson airplane ofzo.
VeX-woensdag 25 februari 2009 @ 13:05
De Turken proberen hun reputatie liever te redden dan dat ze de feiten gewoon correct weergeven.
Paulwoensdag 25 februari 2009 @ 13:05
Als ze de A9 maar weer straks open gooien
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 13:05
RTLZ verslaggever: Waarschijnlijk de landing te vroeg ingezet

De piloot dacht zeker dat Schiphol nog onverharde landingsbanen heeft !
Speculariumwoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
Tering!
Cassiuswoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
CNN toont nu dezelfde beelden als Ned 1
iBoltwoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
http://www.nos.nl/journaal24/

Wat zei p2000 eigenlijk hierover? De berichten zijn al weg op de http://monitor.livep2000.nl/ website en ik weet niet hoe je in de geschiedenis kunt snuffelen
raptorixwoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:02 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Ze hadden beter Sacha kunnen inzetten overigens.
Hadden ze Gijs Wanders nog maar, dat vond ik pas een kei!
iBoltwoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
RTLZ verslaggever: Waarschijnlijk de landing te vroeg ingezet

De piloot dacht zeker dat Schiphol nog onverharde landingsbanen heeft !
Me_Wesleywoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
vervelend die racefietsers
_Vulcanus_woensdag 25 februari 2009 @ 13:06
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Met verbazing las ik die opmerking idd.
Alsof alle RTLZ kijkers hier ook zitten............
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Vraag ik me af ligt er aan of het in het engels of nederlands is. In het engels dan ga ik even naar BBC
Een Engelse persconferentie klinkt op de NOS, RTL, Belg, ARD of BBC hetzelfde imo? Ze zenden gewoon uit wat daar verteld wordt. De reacties achteraf zullen wel anders zijn.
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
[KLB SC # 944] Waar NG lege keukenrollen pijpt

Iemand met familie in het toestel
Sheepciduswoensdag 25 februari 2009 @ 13:06
wtf doet de NOS?
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 13:06
Er wordt geland op de 22... Dat is die korte baan van schiphol dus. Dit omdat de 27 ook dicht is vanwege die klm...
dakpan90woensdag 25 februari 2009 @ 13:06
quote:
he, he, hé!, hé!!. HEEE!! Ooh, sorry
Cassiuswoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
9 doden meldt NOS.
Ericrwoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
9 doden.
Pileswoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:06 schreef iBolt het volgende:
http://www.nos.nl/journaal24/

Wat zei p2000 eigenlijk hierover? De berichten zijn al weg op de http://monitor.livep2000.nl/ website en ik weet niet hoe je in de geschiedenis kunt snuffelen
Gewoon volgens procedure, VOS 6 en Grip3
Rens_Wilderswoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
Astrid!
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 13:07
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:06 schreef iBolt het volgende:

[..]

En dan niet op de bakens letten
Adolecenswoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
9 doden, 6 passagiers, 3 doden in cockpit. Bron NOS
Fredo55woensdag 25 februari 2009 @ 13:07
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen in Amsterdam overlijden omdat er nu zoveel daar ter plekke zijn en daarom niet op tijd kunnen komen.
Er zijn nog genoeg ambulance's in Amsterdam,
er zijn niet voor niets 8 ambulance's uit Rotterdam gestuurd.
xminatorwoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
Er zitten echt veel buitenlanders in het vliegtuig.
Ook veel Nederlanders.
Jojogirlwoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
Jezus, 9 doden
aadspagaatwoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
9 doden volgens nos
-skippybal-woensdag 25 februari 2009 @ 13:07
Oh oh, FOK gaat down
Fredo55woensdag 25 februari 2009 @ 13:07
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Adolecens het volgende:
9 doden, 6 passagiers, 3 doden in cockpit. Bron NOS
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
TV Noord Holland blijft melden dat er tientallen doden zijn!
F04woensdag 25 februari 2009 @ 13:07
Astrid
Jor_Diiwoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
3 mensen die in de cockpit gezeten zouden hebben...
Geerdwoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
Sommigen gaan wel erg ver om asiel te krijgen.
#ANONIEMwoensdag 25 februari 2009 @ 13:07
9
Pien85woensdag 25 februari 2009 @ 13:07
Ach ik ben allang blij dat Philip Freriks 't nieuws niet doet vandaag
Pony-Loverwoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ontkennen werkt het beste.... doet onze overheid ook!
Nee, je moet in dit soort gevallen nooit ongefundeerde uitspraken doen.
Juzmewoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen in Amsterdam overlijden omdat er nu zoveel daar ter plekke zijn en daarom niet op tijd kunnen komen.
Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Er zijn allerlei maatregelen voor noodgevallen als dit.

En al die speculaties over het aantal doden... Laten we gewoon de persconferentie van half 2 afwachten, wat daar wordt verteld kunnen we tenminste voor 100 procent aannemen.

Ik hoop dat het meevalt!
#ANONIEMwoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Lunchen bij de NOS?
Tijd om wat serieuze anchors achter de desk te zetten daar!
Vliegen ze Sacha etc. niet in voor dit soort gebeurtenissen?
Goede woordkeuze ook...
Pacmaniacwoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Er zijn nog genoeg ambulance's in Amsterdam,
er zijn niet voor niets 8 ambulance's uit Rotterdam gestuurd.
Volgens mij zijn daar hele draaiboeken voor. Zelfs als alle 130 overleden waren er nog voldoende ambu's in A'dam.
wisewoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
hehe, astrid
IkWilbertwoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:06 schreef iBolt het volgende:
http://www.nos.nl/journaal24/

Wat zei p2000 eigenlijk hierover? De berichten zijn al weg op de http://monitor.livep2000.nl/ website en ik weet niet hoe je in de geschiedenis kunt snuffelen
quote:
10:36:05 25-02-09 GROUP-1 PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 6) (INC: 09) (GRIP: 3 schiphol) [ ]
GRIP 3 0106500 BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
GRIP 3 0106505 BRW Kennemerland (RCvD - Regionaal Commandant van Dienst)
GRIP 3 0106545 BRW Kennemerland (Leider Operationeel Team)
GRIP 3 0106555 BRW Kennemerland (Leider Stafsectie Brandweer)
GRIP 3 0127059 BRW Kennemerland (Piket Coördinator Meldkamer)
GRIP 3 0127150 BRW Kennemerland (Persoonlijke code piket HAc-GHOR)
GRIP 3 0127170 BRW Kennemerland (Infomanager COPI)
GRIP 3 0127185 BRW Kennemerland (Persvoorlichting)
GRIP 3 0127220 BRW Kennemerland (Hoofd Sectie Informatie)
GRIP 3 0128025 BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)
GRIP 3 0128065 BRW Haarlemmermeer (Liaison Gemeente - Vertegenwoordiger gemeente in het COPI)
GRIP 3 0128245 BRW Kennemerland (Onbekdende code)

10:31:54 25-02-09 GROUP-2 PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 6) (INC: 09) (GRIP: 2 schiphol) [ ]
GRIP 2 0106500 BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
GRIP 2 0106545 BRW Kennemerland (Leider Operationeel Team)
GRIP 2 0106555 BRW Kennemerland (Leider Stafsectie Brandweer)
GRIP 2 0127059 BRW Kennemerland (Piket Coördinator Meldkamer)
GRIP 2 0127079 BRW Kennemerland (Multi Proces Coördinator Meldkamer Brandweer Ambulance)
GRIP 2 0127150 BRW Kennemerland (Persoonlijke code piket HAc-GHOR)
GRIP 2 0127170 BRW Kennemerland (Infomanager COPI)
GRIP 2 0127185 BRW Kennemerland (Persvoorlichting)
GRIP 2 0127220 BRW Kennemerland (Hoofd Sectie Informatie)
GRIP 2 0128025 BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)
GRIP 2 0128065 BRW Haarlemmermeer (Liaison Gemeente - Vertegenwoordiger gemeente in het COPI


10:31:33 25-02-09 GROUP-2 PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 6) (INC: 09) [ 344 171 349 346 342 748 198 563 574 590 584 195 594 194 193 ]
VOS 6 0106500 BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 6 0106510 BRW Kennemerland (HOvD Zuid)
VOS 6 0106520 BRW Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 6 0106525 BRW Kennemerland (OvD Midden)
VOS 6 0106535 BRW Kennemerland (Leider COPI)
VOS 6 0106540 BRW Kennemerland (ROGS)
VOS 6 0106560 BRW Kennemerland (Plv. Compagniescommandant)
VOS 6 0106565 BRW Kennemerland (Commandant Uitgangsstelling)
VOS 6 0106581 BRW Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 6 0107029 BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 1)
VOS 6 0107039 BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 2)
VOS 6 0107049 BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 3)
VOS 6 0107059 BRW Haarlem (West) (Personeel Speciale Voertuigen)
VOS 6 0107081 BRW Haarlem (West) (Lichtkrant)
VOS 6 0107084 BRW Haarlem (West) (Besturing Kazerne)
VOS 6 0107611 BRW Heemstede (Vrijwilligers)
VOS 6 0107619 BRW Heemstede (Chauffeurs)
VOS 6 0107681 BRW Heemstede (Lichtkrant)
VOS 6 0107684 BRW Heemstede (Besturing Kazerne)
VOS 6 0108211 BRW Hoofddorp (Blusploeg)
VOS 6 0108213 BRW Hoofddorp (Bemanning HV 381)
VOS 6 0108281 BRW Hoofddorp (Lichtkrant)
VOS 6 0108512 BRW Haarlemmermeer (Zwanenburg) (Centralisten - VC 198)
VOS 6 0108581 BRW Haarlemmermeer (Zwanenburg) (Lichtkrant)
VOS 6 0108611 BRW Haarlemmermeer (Rijsenhout) (Blusploeg - TS 349)
VOS 6 0108681 BRW Haarlemmermeer (Rijsenhout) (Lichtkrant)
VOS 6 0108711 BRW Haarlemmermeer (Badhoevedorp) (Blusploeg - TS 346)
VOS 6 0108781 BRW Haarlemmermeer (Badhoevedorp) (Lichtkrant)
VOS 6 0108811 BRW Haarlemmermeer (Lisserbroek) (Blusploeg - TS 342)
VOS 6 0108881 BRW Haarlemmermeer (Lisserbroek) (Lichtkrant)
VOS 6 0127019 BRW Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
VOS 6 0127185 BRW Kennemerland (Persvoorlichting)
dit zijn de belangrijkste
Cassiuswoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Pien85 het volgende:
Ach ik ben allang blij dat Philip Freriks 't nieuws niet doet vandaag
De zin nog een keer in zijn geheel.
Superheldwoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
Jeetje, 9 doden .

Hopelijk is het niet zo...
MissBlisswoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
9 doden.
Maravillawoensdag 25 februari 2009 @ 13:08
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:08 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Volgens mij zijn daar hele draaiboeken voor. Zelfs als alle 130 overleden waren er nog voldoende ambu's in A'dam.
Ja dan hoeft er geen ambulance meer te komen ook.
Pony-Loverwoensdag 25 februari 2009 @ 13:09
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Pien85 het volgende:
Ach ik ben allang blij dat Philip Freriks 't nieuws niet doet vandaag
Philip komt pas om 18:00 uit Parijs, die zal je dus nooit zien overdag.
Jor_Diiwoensdag 25 februari 2009 @ 13:09
Astrid Cherrytree
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 13:09
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Pien85 het volgende:
Ach ik ben allang blij dat Philip Freriks 't nieuws niet doet vandaag


Hoelaat komt sascha de boer
Meh7woensdag 25 februari 2009 @ 13:09
Turkse zenders melden ook dat er doden zijn gevallen (2 doden vooralsnog)

Een oud-piloot geeft op CNN-Turk aan dat de piloot waarschijnlijk fouten gemaakt heeft
superwormwoensdag 25 februari 2009 @ 13:09
HAHAHA WTF doen ze met een ben bernanke-plaatje opeens
Geerdwoensdag 25 februari 2009 @ 13:10
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]



Hoelaat komt sascha de boer
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 13:10
Nederlanders die engels praten
Cassiuswoensdag 25 februari 2009 @ 13:10
Kleffe_Dopwoensdag 25 februari 2009 @ 13:10
Het is druk achter Astrid...
capriciawoensdag 25 februari 2009 @ 13:10
tvp
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 13:10
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]



Hoelaat komt sascha de boer
Die zit in die trekker op dat omgeploegde veld
Pien85woensdag 25 februari 2009 @ 13:10
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]



Hoelaat komt sascha de boer
Sasha de boer
Hpzonewoensdag 25 februari 2009 @ 13:10
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:08 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Volgens mij zijn daar hele draaiboeken voor. Zelfs als alle 130 overleden waren er nog voldoende ambu's in A'dam.
Natuurlijk, dan heb je er geen meer nodig.
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:06 schreef iBolt het volgende:
http://www.nos.nl/journaal24/

Wat zei p2000 eigenlijk hierover? De berichten zijn al weg op de http://monitor.livep2000.nl/ website en ik weet niet hoe je in de geschiedenis kunt snuffelen
Eerste melding: 10:31:33 25-02-09 PRIO 1 PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL
12. Kennemerland BRAN PRIO 1 UGS A LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 6) (INC: 09) [ 344 171 349 346 342 748 198 563 574 590 584 195 594 194 193 ] Waarbij alle brandweer van Kennemerland werd opgeroepen.

Om 10:33 werd er 1 ambu opgeroepen :

10:33:21 25-02-09 A 1 PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL
12. Kennemerland AMBU 12805 A1 UGS A LUCHTVAART ONGEVAL RITNR 8455

Ongeval is dus opgeschaald naar GRIP 3, VOS 6.
Pony-Loverwoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
3 mensen die in de cockpit gezeten zouden hebben...
Er zitten 1 of 2 extra stoetltjes in, dat kan dus prima.
Pileswoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
Baan 27 is weer vrij, dus de kapotte KLM is weg
Kleffe_Dopwoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Nederlanders die engels praten
Boeiend dat steenkolen Engels...
Nederlanders kunnen zich wel allemaal probleemloos verstaanbaar maken in het Engels.
tralalalawoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
Volgens overlevende op radio 1 zeker wel veel doden...
Mikkiewoensdag 25 februari 2009 @ 13:11


Volgens een ziekenhuis in Alkmaar waar de eerste gewonden zijn gearriveerd, is er sprake van 20 - 30% casualties. Da's dan wel veel meer dan op de beelden te zien is .
jmacwoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
http://www.telegraaf.nl/p(...)toestel__.html?p=5,2

Was 't toch bijna gelukt..
Lucifer_Doosjewoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:09 schreef Meh7 het volgende:
Een oud-piloot geeft op CNN-Turk aan dat de piloot waarschijnlijk fouten gemaakt heeft
Want hij weet natuurlijk precies wat er allemaal aan de hand was
sander-3woensdag 25 februari 2009 @ 13:11
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Piles het volgende:
Baan 27 is weer vrij, dus de kapotte KLM is weg
Ze landen nog op de 22 Zal zo wel weer overgeschakeld worden..
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Nederlanders die engels praten
Doe het voor dan
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 13:11
Het eerste p2000 bericht was dus om 10.31
Geerdwoensdag 25 februari 2009 @ 13:11
Breekt lekker de week zo.
Meh7woensdag 25 februari 2009 @ 13:11
Die witte dekens wijzen wel op doden eigenlijk.. (nu op CNN-Turk)
Disorderwoensdag 25 februari 2009 @ 13:12
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Geerd het volgende:
Breekt lekker de week zo.
lol
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Mikkie het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens een ziekenhuis in Alkmaar waar de eerste gewonden zijn gearriveerd, is er sprake van 20 - 30% casualties. Da's dan wel veel meer dan op de beelden te zien is .
Ik geloof dat een casualty in medische termen ook een gewonde kan zijn.
Jor_Diiwoensdag 25 februari 2009 @ 13:12
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Er zitten 1 of 2 extra stoetltjes in, dat kan dus prima.
Snap ik Ik heb Catch Me If You Can ook wel gezien hoor
jorienvdherikwoensdag 25 februari 2009 @ 13:12
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Boeiend dat steenkolen Engels...
Nederlanders kunnen zich wel allemaal probleemloos verstaanbaar maken in het Engels.
wie have a big probleem
Dirk-Kuijtwoensdag 25 februari 2009 @ 13:12
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Want hij weet natuurlijk precies wat er allemaal aan de hand was
Idd
iBoltwoensdag 25 februari 2009 @ 13:13
9 dode valt best mee... bedoel had veel erger kunnen zijn natuurlijk...
Sjowhanwoensdag 25 februari 2009 @ 13:13
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Er zitten 1 of 2 extra stoetltjes in, dat kan dus prima.
Zou het inderdaad ook niet zo vreemd vinden
Fredo55woensdag 25 februari 2009 @ 13:13
quote:
Een medewerker van het crisisteam spreekt tegenover NU.nl over vijftien doden.
Pacmaniacwoensdag 25 februari 2009 @ 13:13
Schiphol staat als extreem veilig bekend. Laatste dodelijk ongeval was in 1994 met een kleine cesna 3 doden. Schiphol heeft de hoogste rating als het gaat om veiligheid (beste van Europa) aldus CNN
iBoltwoensdag 25 februari 2009 @ 13:13
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef jmac het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)toestel__.html?p=5,2

Was 't toch bijna gelukt..
Verdomme
Pien85woensdag 25 februari 2009 @ 13:14
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:13 schreef iBolt het volgende:
9 dode valt best mee... bedoel had veel erger kunnen zijn natuurlijk...
Heb je ook wel weer gelijk in ja
Jojogirlwoensdag 25 februari 2009 @ 13:14
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:12 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik geloof dat een casualty in medische termen ook een gewonde kan zijn.
Ja dat dus.
Palmboom313woensdag 25 februari 2009 @ 13:14
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:13 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Zou het inderdaad ook niet zo vreemd vinden
2 Piloten en die technische man meestal
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:14
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:12 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

wie have a big probleem
WIE LOVE YOU FEINOORD WIE DOE
Mikkiewoensdag 25 februari 2009 @ 13:14
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:12 schreef Disorder het volgende:

[..]

lol
[..]

Ik geloof dat een casualty in medische termen ook een gewonde kan zijn.
Casualty heb ik er zelf van gemaakt, excuus voor de onduidelijkheid. Het zou gaan om doden.

20% zou neerkomen op 30 doden... dan moeten de zwaargewonden wel levensbedreigend zijn allemaal.
UnderTheWingsOfLovewoensdag 25 februari 2009 @ 13:14
9 doden
dotKoenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:15
Schiet lekker op, die Schiphol-woordvoerder...
Pileswoensdag 25 februari 2009 @ 13:15
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

2 Piloten en die technische man meestal
Technische man is er niet meer tegenwooridg
venomsnakewoensdag 25 februari 2009 @ 13:15
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
9 doden
Valt dus reuze mee.
Gelukkig veel meer overlevenden.
denthemenwoensdag 25 februari 2009 @ 13:15
Zoveel instanties die elkaar tegenspreken qua aantal doden
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 13:15
die snoerwang zegt niks
Cassiuswoensdag 25 februari 2009 @ 13:16
"Een medewerker van het crisisteam spreekt tegenover NU.nl over vijftien doden."
Ambrosiuswoensdag 25 februari 2009 @ 13:16
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:12 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

wie have a big probleem
Gast, jij kunt niet eens Nederlands schrijven, dat is erger.
Giawoensdag 25 februari 2009 @ 13:16
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef jmac het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)toestel__.html?p=5,2

Was 't toch bijna gelukt..
Wie noemt zijn dochter nou Jihad.
Superheldwoensdag 25 februari 2009 @ 13:16
Nou over een kwartier als het goed is wel duidelijke informatie...
#ANONIEMwoensdag 25 februari 2009 @ 13:16
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:13 schreef iBolt het volgende:
9 dode valt best mee... bedoel had veel erger kunnen zijn natuurlijk...
Als het daar bij blijft, valt het naar omstandigheden mee, ja. Maar het dodenaantal lijkt vooralsnog op te lopen....
Quyxz_woensdag 25 februari 2009 @ 13:17
mijn zuster contact
Jor_Diiwoensdag 25 februari 2009 @ 13:17
0625228..
Lucifer_Doosjewoensdag 25 februari 2009 @ 13:17
Ah, nu misschien nieuwe kans op dat telefoonnummer
Jojogirlwoensdag 25 februari 2009 @ 13:17
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als het daar bij blijft, valt het naar omstandigheden mee, ja. Maar het dodenaantal lijkt vooralsnog op te lopen....
Niet zo gek als er ook nog zwaargewonden zijn afgevoerd en ze bij het toetsel ook nog niet klaar zijn.
Pacmaniacwoensdag 25 februari 2009 @ 13:17
Voor de geinteresseerden:
CNN is nu een deskundige aan het woord die zijn visie geeft over een mogelijke oorzaak van de ramp
Starr_003woensdag 25 februari 2009 @ 13:17
http://www.nu.nl/algemeen(...)rt-bij-schiphol.html

Schrijven mogelijk 15 doden
UnderTheWingsOfLovewoensdag 25 februari 2009 @ 13:18
lapo
Lucifer_Doosjewoensdag 25 februari 2009 @ 13:18
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:17 schreef Pacmaniac het volgende:
Voor de geinteresseerden:
CNN is nu een deskundige aan het woord die zijn visie geeft over een mogelijke oorzaak van de ramp
CNN en deskundig?
UnderTheWingsOfLovewoensdag 25 februari 2009 @ 13:18
kut
#ANONIEMwoensdag 25 februari 2009 @ 13:18
Vervolg: Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 6)