Klinkt eigenlijk nog best lekker. Net als rauwe champignons met zout.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:21 schreef Hukkie het volgende:
Rauwe ui met zout schijnt ook vreemd te zijn.
Kan zeker lekker zijnquote:Op zondag 22 februari 2009 15:39 schreef Croupouque het volgende:
Mensen reageren altijd vreemd wanneer ze zien dat ik thee met (koffie)melk en suiker drink, maar of dat nou echt zo raar is? In Engeland doen ze niet anders.
lammetjestheequote:Op zondag 22 februari 2009 15:39 schreef Croupouque het volgende:
Mensen reageren altijd vreemd wanneer ze zien dat ik thee met (koffie)melk en suiker drink, maar of dat nou echt zo raar is? In Engeland doen ze niet anders.
"Babythee", krijg ik meestal te horen. Maar iedereen die het vervolgens proeft vindt het heerlijk.quote:
Stroop met (oude!) kaas!quote:Op zondag 22 februari 2009 15:44 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
Stroop met kaas op je boterham of pindakaas met hagelslag
Doe ik ook en mijn vader is linkshandig en doet het net weer andersom.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
Ik heb tijdens het eten mijn mes links vast en mijn vork rechts (terwijl ik rechtshandig ben). Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige...
hoe doe je datquote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
Ik heb tijdens het eten mijn mes links vast en mijn vork rechts (terwijl ik rechtshandig ben). Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige...
ow dat doe ik ook altijd en zo ongeveer iedereen die ik kenquote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
In restaurants en als ik ergens blijf eten moet ik ze altijd omdraaienquote:Op zondag 22 februari 2009 16:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ow dat doe ik ook altijd en zo ongeveer iedereen die ik ken
dat is toch de enige logische manier
ja ik ook maar toch ik ken niemand die het niet omdraaitquote:Op zondag 22 februari 2009 16:04 schreef Spittie het volgende:
[..]
In restaurants en als ik ergens blijf eten moet ik ze altijd omdraaien
quote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
Maar wel lekker hoor.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:14 schreef Isabeau het volgende:
Niet heel vreemd, maar ik vind appelstroop met geitenkaas zo lekker
En deeg en beslagKoekjesdeeg, browniebeslag, cakebeslag, pannenkoekenbeslag: yummie! (zal wel niet echt gezond zijn hè
)
nou dat is vreemdquote:Op zondag 22 februari 2009 16:18 schreef MissMayhem het volgende:
- spaghetti met ketchup![]()
Ik kan gewoon geen spaghetti eten zonder
op die manier eet je wel volgens de etiketten, maar voor het linkshandige is het raarquote:Op zondag 22 februari 2009 17:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
![]()
ik ben links en heb vork links vast en mes rechts maar wist niet dat dat gek was???
Dat doe ik ook.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
quote:Op zondag 22 februari 2009 17:23 schreef The_Hives het volgende:
[..]
op die manier eet je wel volgens de etiketten, maar voor het linkshandige is het raar
* Hives doet het zelf ook terwijl hij linkshandig is![]()
quote:Op zondag 22 februari 2009 19:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
Snel even op het etiket van mijn mes en vork kijken!
Ja, als jij dat iedere keer blijft bestellen kijken ze er op een gegeven moment niet meer vreemd van op.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:32 schreef The_Hives het volgende:
[..]
---------
Een tijdje geleden was een broodje kaassoufflé pindasaus nog een zeldzaamheid. Als ik het in de snackbar bestelde vroegen ze bijna altijd of dat wel klopte. Tegenwoordig is dat niet meer zo vreemd
Nu eet iedereen het, dankzij TheHivesquote:Op zondag 22 februari 2009 19:35 schreef JJH het volgende:
[..]
Ja, als jij dat iedere keer blijft bestellen kijken ze er op een gegeven moment niet meer vreemd van op.
Het is: volgens de etiquette. Etiketten zijn plakkers op een product.quote:
quote:Op zondag 22 februari 2009 19:40 schreef Grulez het volgende:
[..]
Nu eet iedereen het, dankzij TheHives
quote:Op zondag 22 februari 2009 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het is: volgens de etiquette. Etiketten zijn plakkers op een product.
Right.quote:
Jup same here.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
gadverrrr rauwe spekjesquote:Op maandag 23 februari 2009 09:22 schreef Bleie het volgende:
Het schijnt raar te zijn dat ik geen zout op mijn ei eet.
Maar ja, mijn vriend eet dan weer altijd rauwe spekjes. Yagh!
Dus je snijdt je vlees met linksquote:Op zondag 22 februari 2009 16:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ow dat doe ik ook altijd en zo ongeveer iedereen die ik ken
dat is toch de enige logische manier
Ontbijten met nasiquote:Op maandag 23 februari 2009 10:58 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Jup same here.
Al kan ik het wel "normaal" maar dat vind ik niet fijn, waarom precies, geen flauw idee.
Mijn broertje had vrij gekke eetgewoonten bij buien... die at gerust een bord chilli con carne in de vroege ochtend![]()
![]()
Soep enzo kan ik me nog wel voorstellen in de ochtend maar zoiets?
Ik eet mijn eieren ook zoutloos.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:22 schreef Bleie het volgende:
Het schijnt raar te zijn dat ik geen zout op mijn ei eet.
Broodje pindakaas met komkommer - checkquote:Op maandag 23 februari 2009 11:42 schreef Red_Cat het volgende:
Wij eten hier thuis niks anders dan rare dingen:
Broodje pindakaas met komkommer
Broodje pindakaas met hagelslag
Broodje hagelslag met kaas
Broodje pindakaas met kaas, komkommer, sambal, mayo
Broodje gebakken ei met kaas, pindakaas, komkommer, sambal, mayo
Gepoft eitje in het tosti-apparaat
Patat met zowel mayo ketchup als currie door elkaar gemengd
Zo vreemd is dat frietje niet vind ik. Ik eet wel eens een frietje moeilijk; frietjes met mayonaise, curry, satésaus en uitjes. Mjam.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:42 schreef Red_Cat het volgende:
Broodje pindakaas met komkommer
Broodje pindakaas met hagelslag
Broodje hagelslag met kaas
Broodje pindakaas met kaas, komkommer, sambal, mayo
Broodje gebakken ei met kaas, pindakaas, komkommer, sambal, mayo
Patat met zowel mayo ketchup als currie door elkaar gemengd
Een tijdje heette dat bij de snackbar waar wij altijd gingen, patatje Ziekenhuisquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:36 schreef Tammeh het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat frietje niet vind ik. Ik eet wel eens een frietje moeilijk; frietjes met mayonaise, curry, satésaus en uitjes. Mjam.
Ik heb net een pot 'babythee' op. Heerlijk.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:41 schreef Croupouque het volgende:
"Babythee", krijg ik meestal te horen. Maar iedereen die het vervolgens proeft vindt het heerlijk.
Dat heb ik ook een tijdje elke ochtend gegeten. Vult goed.quote:
Hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 23 februari 2009 11:42 schreef Red_Cat het volgende:
Heel simpel, gewoon je eitje bakken in het tostiapparaat. tosti apparaat dicht en dan komt er een soort van dik gepoft eitje uitquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:31 schreef Icehound het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan?
Een wit puntje. Die dan uithollen en daarin friet-sticks doen. Hmmmmm..
Ik dronk het altijd met van die goedkope koffiemelkpoeder. Op mijn oude bijbaantje was de thee niet te zuipen, dus werden we maar creatief.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:39 schreef Croupouque het volgende:
Doet m'nquote:Op zondag 22 februari 2009 15:24 schreef __Saviour__ het volgende:
niet echt supervreemd denk ik, maar ik zie het niet vaak bij anderen: friet met maggi erover.
quote:Op maandag 23 februari 2009 09:22 schreef Bleie het volgende:
doe ik ook altijdquote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:52 schreef Axia het volgende:
Ow ja...de binnenkant van een kroket eten met friet/patat
Rauw spekquote:
Krokantquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:53 schreef pinquit het volgende:
zijn instant noodles niet gewoon hard?lekkerrrrr hoor
bijna alles wat je typt zijn gewoon bekende en goeie combinatiesquote:Op donderdag 26 februari 2009 23:30 schreef DramaQ het volgende:
Yoghurt met verkruimelde beschuit M&M,s Appelmoes (deed ik vroeger wel eens)
Vanille-yoghurt met Crueslie
Komkommer in plakjes en dan in de knoflooksaus dippen
Jam&kaas op een broodje
Hazelnootpasta met plakjes banaan op een broodje
Pindakaas&Suiker op een broodje
Pindakaas&hagelslag op een broodje
Plakje Cake met jam erop
Spaggettie met appelmoes
Stukjes appel op een broodje
Precies, dat dacht ik ook toen ik die lijst las... "Huh, wat is hier nou raar aan???"quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
bijna alles wat je typt zijn gewoon bekende en goeie combinaties
Vanille-yoghurt met Crueslie mega maf idd
Kroket aan een kant openmaken en daar maggi inquote:Op zondag 22 februari 2009 15:24 schreef __Saviour__ het volgende:
niet echt supervreemd denk ik, maar ik zie het niet vaak bij anderen: friet met maggi erover.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:00 schreef Pandora73 het volgende:
Ow kroketten ja, in de lengte halveren, zodat je twee "bootjes" krijgt. Helft (of meer) van de vulling eruit eten, en dan weer bijvullen met appelmoes... Eventueel ook nog wat mayo als je in een vette bui bent. Heerlijk hoor.
En appels: in schijven snijden, bakken, en dan op vers wit brood met een klein beetje roomboter. Kaneel en suiker eroverheen... En zo snel mogelijk opeten. Jummieee!
Meldt zich, doe ik ook en idd iedereen vindt dat gek!quote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
Dat is juist kei lekker! Sla, tomaat, geitenkaas en appelstroop en je hebt een heerlijke salade!quote:Op zondag 22 februari 2009 16:14 schreef Isabeau het volgende:
Niet heel vreemd, maar ik vind appelstroop met geitenkaas zo lekker
En deeg en beslagKoekjesdeeg, browniebeslag, cakebeslag, pannenkoekenbeslag: yummie! (zal wel niet echt gezond zijn hè
)
Dat is niet zozeer raar, dat is culinair barbarisme!quote:
Ik ga er volgende week op letten!!quote:Op zondag 22 februari 2009 15:49 schreef Tweek het volgende:
[..]
Doe ik ook en mijn vader is linkshandig en doet het net weer andersom.
dan is het toch niet mafquote:
Een verse witte boterham met appelmoes kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Maar bevroren... niet direct eigenlijkquote:Op woensdag 4 maart 2009 15:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik at als kind het liefste bevroren witte boterhammen met alleen appelmoes erop. Niet heel vreemd maar zeker niet standaard geloof ik.
Nou, mijn omgeving vind het ''italianenverdriet' en ''barbarisme'' als ik dat doe. Terwijl die hele diepvriespizza zowieso italianenverdriet is. Als ik een echte zelfgemaakte pizza eet doe ik er inderdaad geen ketchup op. Maar een diepvriespizza, dat is junkfood. En dan is het gewoon heerlijkquote:
JUM!! Klinkt heerlijk!!!quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:10 schreef Kugari-Ken het volgende:
Chips Cheese and Curry
Friet, vers uit de frituur, met geraspte kaas, en daaroverheen een lekkere dikke kerrie-saus. HEERLIJK!
En ik vind het verdomme schandalig dat ik het nergens hier in Nederland kan krijgen!
Dat kun je toch zelf maken?quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:10 schreef Kugari-Ken het volgende:
Chips Cheese and Curry
Friet, vers uit de frituur, met geraspte kaas, en daaroverheen een lekkere dikke kerrie-saus. HEERLIJK!
En ik vind het verdomme schandalig dat ik het nergens hier in Nederland kan krijgen!
Lekker!!!quote:Op zondag 22 februari 2009 15:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Volgens mij doet iedereen dat hoor... Tenminste in mijn familie/vriendenkring.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
Same here...boterhammen uit de vriezer, wel zonder enig beleg...quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik at als kind het liefste bevroren witte boterhammen met alleen appelmoes erop. Niet heel vreemd maar zeker niet standaard geloof ik.
Ken je de reclame van vroeger niet? Een pitabroodje met kaas en Jam, even opwarmen in het tosti-apparaat en smullen maar!quote:Op zondag 22 februari 2009 16:13 schreef Pandora73 het volgende:
Boterham met pindakaas en jam. Of kaas en jam (recente ontdekking)
Maar ook niet echt vreemd geloof ik...
Kaas en salami:quote:Op zondag 22 februari 2009 16:18 schreef MissMayhem het volgende:
Boterham met:
- chocopasta en kaas
- kaas en salami
- hagelslag en slagroom
- spaghetti met ketchup![]()
Ik kan gewoon geen spaghetti eten zonder
Ben ik nou zo vreemd?quote:
quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:38 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb ook een rare gewoonte. Ik drink soms heineken.
ik snij m'n vlees met m'n mes in rechterhand, dan wissel ik het bestek om en prik ik het vlees dus weer met rechts met de vork opquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:40 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik heb een vreemde eetgewoonte. Als ik met vork en mes eet wissel ik steeds vork of mes met linker en rechterhand om. Meestal doe ik dat onbewust als ik snij.
Volgens mij ken ik toch echt een zaakje in de buurt van Tilburg ergens dat dat wel verkoopt frietje kip met kerrie.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:10 schreef Kugari-Ken het volgende:
Chips Cheese and Curry
http://www.cafetariatra.nl/services.htm staat op prijslijst die je kunt downen.quote:
bwah, je kan het allicht vragen? Weet niet of dat veel verschil maakt voor hun om dat te maken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:06 schreef Kugari-Ken het volgende:
oh wacht, dat is KIP met kerrie
ik wil friet met KAAS en kerrie
Ik vind een post verwijderingsknopje zowiezo geen gek idee.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:34 schreef Pandora73 het volgende:
knip...
Moet toch eens het verschil tussen het quote- en het edit-knopje gaan onthouden...![]()
Gatverdamme.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:43 schreef megamandy het volgende:
Bij de macdonalds, Sundae ijs zonder topping bestellen en dan de frietjes erin dippen mmmmmm
Ah! Dat heb ik ook! Maar dan hoeft de saus niet per se warm te zijnquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:33 schreef Pandora73 het volgende:
Dan is de friet meer een vervoermiddel voor de saus zeg maar![]()
Maggi in je kroket is ook lekkerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:16 schreef gianni61 het volgende:
ik vind sommige combinaties hier wel het proberen waard.
wat ook wel eens lekker is: een kroket opsnijden en de inhoud over je friet gooien
Poutinequote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:30 schreef DvT1987 het volgende:
Wat ik in Canada heel apart, maar superlekker vind is de poutine, zeker na het uitgaan:
Friet met cheese curds (jonge kaas stukjes) met daarover jus. Dan smelt die kaas er lekker overheen. In de categorie -heel erg vet, maar zo lekker-
En de warme chocolademelk met caramel slagroom en zout van de Starbucks <3
En de kroket weer vullen met patat!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:16 schreef gianni61 het volgende:
ik vind sommige combinaties hier wel het proberen waard.
wat ook wel eens lekker is: een kroket opsnijden en de inhoud over je friet gooien
Jaaa!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:26 schreef Klaploper het volgende:
[..]
En de kroket weer vullen met patat!
ja, lekker!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:26 schreef Klaploper het volgende:
[..]
En de kroket weer vullen met patat!
Bah, met melk. Puur is veel lekkerder.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:01 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Gatverdamme.
Ik hoorde op de radio ooit een vrouw vertellen dat ze het sap wat overblijft in een pot augurken, mengde met melk en dan opdronk. Daar kreeg ik echt spontaan kokhalsneigingen van. Ja, zei ze nog, en dan snel opdrinken anders gaat het schiften.
Dat heb ik als kind ook gedaan met witbrood of bolletjes die ik meekreeg op schoolreisjes en dergelijkequote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:11 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het heerlijk om, als ik witte puntjes of bolletjes eet, ze eerst helemaal plat te drukken tussen mijn vingers
En dan op te rollen!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:11 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het heerlijk om, als ik witte puntjes of bolletjes eet, ze eerst helemaal plat te drukken tussen mijn vingers
he, nee, dat nietquote:
lekker hequote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat heb ik als kind ook gedaan met witbrood of bolletjes die ik meekreeg op schoolreisjes en dergelijke
Vooral met hagelslag! Maar met kaas was het ook geweldig. Of boterhamworstquote:
Jij bent van de Guust Flater culinaire traditie?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:28 schreef Nembrionic het volgende:
Waarom post iedereen niet-rare combi's?
??quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent van de Guust Flater culinaire traditie?
Je kent de kookkunsten van Guust Flater niet?quote:
Nee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kent de kookkunsten van Guust Flater niet?
-snip-
Niet zo vreemd, doe het regelmatig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Als ontbijt een saucijzenbroodje met koffie
Ik ben geen student meer en de mensen op kantoor vinden het ranzig. Ik sla dit spul om 8 uur s'ochtend achteroverquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:01 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, doe het regelmatig.
Ontbijt spare-ribs van de vorige avond opwarmen? Doen meer studenten toch wel eens?
Of chinees, ook een prima ontbijtquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:01 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, doe het regelmatig.
Ontbijt spare-ribs van de vorige avond opwarmen? Doen meer studenten toch wel eens?
Lig hier dubbel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Recept 1: Oesters met slagroom
oh dat gaat heel makkelijk, saucijzen- of kaasbroodje 's ochtends. Of beginnen met gebakquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Als ontbijt een saucijzenbroodje met koffie
Hahahahahahahahahaha, waar heb je dit vandaanquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ingrediënten
Voor vier personen heb je 24 oesters nodig. Wat prei en tomaten. Vergeet ook een bus slagroom niet en wat cacaopoeder.
Bereiding
Open de oesters en plaats ze op een ovenschotel. Was de prei en snij hem in kleine stukjes. Doe hetzelfde met de tomaten Verdeel de groente over de oesters. Spuit slagroom op de oesters. Strooi wat cacaopoeder bovenop de slagroom. Grill de oesters gedurende een viertal minuten in de oven
Tip
Deze schotel is erg lekker met warme chocolademelk
Recept 2: Kabeljauw met aardbeien en slagroom
Ingrediënten
Voor vier personen koop je ongeveer 500 g gedroogde en gezouten kabeljauw. De kruiden die je nodig hebt zijn roze peperbolletjes,. Vergeet ook een bakje met 250 g aardbeien niet. Om het geheel op smaak te brengen gebruik je best:
Bereiding
Tip
Recept 3: Frankfurterworstjes met abrikozen
Ingrediënten
Met een blik Frankfurterworstjes, wat abrikozensap en een vleugje pikante mosterd kun je aan de slag. Vergeet ook het langwerpig broodje niet!
Bereiding
Open het blik worstjes en snij de worstjes doormidden. Doop de worstjes in het abrikozensap. Laat ze grillen in een goed vuurtje. Haal ze geregeld uit het vuur en doop ze weer in het abrikozensap. Doe dit tot de worst een goudbruin kleurtje krijgt. Stop het worstje tussen het broodje en smeer er een stevige portie mosterd op.
Tip
Voeg nog wat superpikante pili-pili toe aan de mosterd. Dit contrasteert wonderwel met de zoete abrikozensmaak.
Recept 4: Luchtballonpannenkoeken
Ingrediënten
Pannenkoeken maak je met 250 g bloem, 75 g suiker, 2 ganse eieren, een halve liter melk . Met wat latexverf en plaaster bekom je een het luchtballoneffect. De pannenkoek zal in de lucht stijgen.
Bereiding
Vermeng alle ingrediënten en voeg er langzaamaan de melk aan toe. Warm een pan met wat olie; als deze goed heet is, giet je een beetje deeg in de pan. Eerst zal het deeg in het midden van de koekenpan opstijgen als een bubbel en een de vorm van een ballon krijgen. De pannenkoek gaat gegarandeerd de lucht in.
Tip
Het gebruik van een kilo gist in deze bereiding heeft hetzelfde opblaaseffect.
Goeie gas combiquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:43 schreef trovey het volgende:
Als ik zeg dat ik bij hutspot er nog een blik bruine bonen doorheen stamp (dus de combi uien, winterwortel, bruine bonen en aardappel) dan krijg ik vreemde blikken.Ik weet niet beter((werd al zo gedaan in mijn ouderlijk huis) en vind hutspot zonder die bonen niet te vreten.
Is heerlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Goeie gas combi!
Mare seriously? lijkt me niet zo heel lekker.
Opzich een lekkere knetterformulequote:Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Is heerlijk.Niet dat mierzoete van de hutspot, die bonen voegen echt wat toe aan de smaak
. Ik wil de stamppot ook niet helemaal als puree hebben, het moet grof gestampt zijn anders is het babyvoedsel en die tijd heb ik achter me gelaten en ik ben ook nog niet zo oud dat die tijd binnenkort weer gaat terugkomen.
Nee, gewoon mijn combinatie aanhouden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:35 schreef ausweiss het volgende:
[..]
Opzich een lekkere knetterformule:P:P
Maar als je hutspot mierzoet is,
Moet je wat minder peen er door heen doen.
Klapstuk meekoken mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ik ga het wel een keer uitproberen op jou manierquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, gewoon mijn combinatie aanhouden.Ik zal wel tot mijn dood die combinatie blijven eten, mijn smaakpapillen willen niet meer veranderen.
Klinkt heerlijk. Maar wellicht is dat de kater die spreekt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:43 schreef trovey het volgende:
Als ik zeg dat ik bij hutspot er nog een blik bruine bonen doorheen stamp (dus de combi uien, winterwortel, bruine bonen en aardappel) dan krijg ik vreemde blikken.Ik weet niet beter((werd al zo gedaan in mijn ouderlijk huis) en vind hutspot zonder die bonen niet te vreten.
Da's niet vreemd, een haring met slagroom wel.quote:
Kan mij wel voorstellen dat dat lekker is. Het is in ieder geval wel apart. Is het te vergelijken met kip in chocoladesaus?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:10 schreef Hukkie het volgende:
Kip in dropsaus iemand?
Heb het een keer gegeten op aanraden van mijn (toenmalige) vriendin. Smaakte boven verwachting lekker eigenlijk.
doe ik ook wel ooitquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:15 schreef Lyriella het volgende:
Mijn vriend gooit jus over z'n vis. Rundvleesjus =P
Mijn vriend en ik doen het allebei en mijn broertje doet het ook. Soms wissel ik tijdens het eten gewoon ook mn bestek door dan weer mn mes links en als ik dan iets naar binnen wil schuiven pak ik mn vork met linksquote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
Laat je tegen die tijd ook even weten wanneer je het hebt gedaan en hoe het is bevallen?quote:
ook niet vreemd. Kun je kant en klaar kopen zelfs.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Da's niet vreemd, een haring met slagroom wel.
ik zeg dat ik dat ook wel is ooit doe en het is best lekkerquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:46 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Laat je tegen die tijd ook even weten wanneer je het hebt gedaan en hoe het is bevallen?
klinkt eigenlijk best lekkerquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:01 schreef Kwyjibo het volgende:
Mijn oma at vroeger wel eens yoghurt+ketchup. Heb het zelf nog nooit geprobeerd!
"Ooit" is iets anders dan "soms".quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:23 schreef Riann het volgende:
[..]
ik zeg dat ik dat ook wel is ooit doe en het is best lekker
Ik zou zeggen probeer het zelf eensquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:13 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
"Ooit" is iets anders dan "soms".
Hier nog 1..quote:Op woensdag 23 maart 2011 03:42 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik doen het allebei en mijn broertje doet het ook. Soms wissel ik tijdens het eten gewoon ook mn bestek door dan weer mn mes links en als ik dan iets naar binnen wil schuiven pak ik mn vork met links
I know, kan er ook niets aan doen.. Ben sowieso met calvé opgegroeid, weet nie tof ik er vroeger ook boter margarine onder kreeg/deed...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:45 schreef Lyriella het volgende:
Pindakaas met boter.. bah ^^ doe mij maar gewoon pindakaas. Zo puur mogelijk (bij de natuurwinkel hebben ze pindakaas die alleen maar gemaakt is van pinda's en een beetje zout, is wel wat droger maar zo lekker van smaak. Voor de oudere generatie => smaakt als pindakaas van vroeger, als k moeders moet geloven)
Levende wezens onder invloed van drugs maken de raarste combinaties. Soms is het geniaal, zie veel artiesten uit de '60 en '70, soms is het compleet bagger, zie bovenstaand.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:38 schreef CrashO het volgende:
Ooit in een lamme bui op, soort super-sandwich
Sneetje bruinbrood
laag mayo
katenspek![]()
komijnenkaas
Sterke mosterd
Sneetje bruinbrood
Kruidenboter
Pesto
Sneetje bruinbrood
Roomkaas
Pindakaas![]()
Sneetje bruinbrood
Zoiets brouw je alleen onder invloed van veeeeel drank, maar ik moet zeggen, het was nog redelijk goed eetbaar
en de eerste laag eet ik nog redelmatig zo*nuchter
![]()
Jaaah, doe ik ook graag.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:52 schreef Axia het volgende:
Ow ja...de binnenkant van een kroket eten met friet/patat
Onder jam? Dat vind ik dan weer raar. Boter smeer je als je 'droog' beleg gebruikt (tegen de droge hap). Jam is al nat, daar hoeft geen boter onder.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:52 schreef Lyriella het volgende:
als je dat bij calvé al doet dan bij die zeker. Nja, pindakaas met boter is op zich niks vreemds hoor. Doen heel veel mensen. Ik gruwel er alleen van, maar k doe sowieso nauwelijks ergens boter onder. Alleen onder hagelslag of jam.
Ik wel, want anders trekt het in het brood, en dan wordt het brood zo mushy.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onder jam? Dat vind ik dan weer raar. Boter smeer je als je 'droog' beleg gebruikt (tegen de droge hap). Jam is al nat, daar hoeft geen boter onder.
Precies! K heb een keer jam meegenomen op brood, zonder boter. Toen ik mijn boterhammetjes op wilde eten had ik zompig brood. Wat is dát smerig zeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:53 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik wel, want anders trekt het in het brood, en dan wordt het brood zo mushy.
Niet zo vreemd toch? Redelijk standaard bij ons thuis: appelmoes ipv groente (als je die niet wilt/lust).quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Aardappelen, jus en appelmoes vind ik trouwens echt goddelijk.
ik nooit boter, maakt niet uit wat het beleg isquote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:58 schreef Roi het volgende:
Ik gebruik altijd boter op mijn brood, maakt niet uit wat het beleg is!
Hoe hou jij dan de hagelslag op je brood? Of eet je gewoon geen hagelslag?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik nooit boter, maakt niet uit wat het beleg is
Dat ga ik uitproberenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:24 schreef Lyriella het volgende:
een appel halveren, besmeren met pindakaas en rozijnen er bovenop.. das me daar toch lekker.
soms beschuit met hagelslag. Wat ernaast gaat giet ik er weer op als t veel is, anders eet ik het daarna op.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:45 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hoe hou jij dan de hagelslag op je brood? Of eet je gewoon geen hagelslag?
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ingrediënten
Voor vier personen heb je 24 oesters nodig. Wat prei en tomaten. Vergeet ook een bus slagroom niet en wat cacaopoeder.
Bereiding
Open de oesters en plaats ze op een ovenschotel. Was de prei en snij hem in kleine stukjes. Doe hetzelfde met de tomaten Verdeel de groente over de oesters. Spuit slagroom op de oesters. Strooi wat cacaopoeder bovenop de slagroom. Grill de oesters gedurende een viertal minuten in de oven
Tip
Deze schotel is erg lekker met warme chocolademelk
Recept 2: Kabeljauw met aardbeien en slagroom
Ingrediënten
Voor vier personen koop je ongeveer 500 g gedroogde en gezouten kabeljauw. De kruiden die je nodig hebt zijn roze peperbolletjes,. Vergeet ook een bakje met 250 g aardbeien niet. Om het geheel op smaak te brengen gebruik je best:
Bereiding
Tip
Recept 3: Frankfurterworstjes met abrikozen
Ingrediënten
Met een blik Frankfurterworstjes, wat abrikozensap en een vleugje pikante mosterd kun je aan de slag. Vergeet ook het langwerpig broodje niet!
Bereiding
Open het blik worstjes en snij de worstjes doormidden. Doop de worstjes in het abrikozensap. Laat ze grillen in een goed vuurtje. Haal ze geregeld uit het vuur en doop ze weer in het abrikozensap. Doe dit tot de worst een goudbruin kleurtje krijgt. Stop het worstje tussen het broodje en smeer er een stevige portie mosterd op.
Tip
Voeg nog wat superpikante pili-pili toe aan de mosterd. Dit contrasteert wonderwel met de zoete abrikozensmaak.
Recept 4: Luchtballonpannenkoeken
Ingrediënten
Pannenkoeken maak je met 250 g bloem, 75 g suiker, 2 ganse eieren, een halve liter melk . Met wat latexverf en plaaster bekom je een het luchtballoneffect. De pannenkoek zal in de lucht stijgen.
Bereiding
Vermeng alle ingrediënten en voeg er langzaamaan de melk aan toe. Warm een pan met wat olie; als deze goed heet is, giet je een beetje deeg in de pan. Eerst zal het deeg in het midden van de koekenpan opstijgen als een bubbel en een de vorm van een ballon krijgen. De pannenkoek gaat gegarandeerd de lucht in.
Tip
Het gebruik van een kilo gist in deze bereiding heeft hetzelfde opblaaseffect.
oh dat doet me denken aan:quote:Broodje salami een hap nemen en dan ook jus d' orange of ijsthee in je mond doen
Vind ik allemaal prima te doen hoor, vooral koude knakworst met knoflooksausquote:Op woensdag 30 maart 2011 16:38 schreef DeltaCephei het volgende:
komkommer met satesaus
komkommer met knoflooksaus
koude knakworst met knoflooksaus
stokbrood met knoflooksaus
of stokbrood met mayo/currysaus
Hard de randjes dichtknijpen!quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:45 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hoe hou jij dan de hagelslag op je brood? Of eet je gewoon geen hagelslag?
* Pandora73 probeert met mes en vork randjes dicht te knijpen maar krijgt het niet voor elkaarquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:40 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Hard de randjes dichtknijpen!
* Merel1808eet ook geen boter
Boterhammen eet je toch gewoon met je handen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:04 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
* Pandora73 probeert met mes en vork randjes dicht te knijpen maar krijgt het niet voor elkaar
Ik eet dat altijd met de gourmetquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:05 schreef CrashO het volgende:
[..]
Vind ik allemaal prima te doen hoor, vooral koude knakworst met knoflooksaus, perfect voor als je te lam bent om de magnetron te vinden, maar wel honger hebt
Ik niet hoor. Gewoon met mes en vork. Netjes opgevoed enzo...quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:06 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Boterhammen eet je toch gewoon met je handen?
Je kan ook gewoon een stuk brood in je mond doen, wat hagelslag erbij en kauwen maar!quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:14 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Gewoon met mes en vork. Netjes opgevoed enzo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook, maar ik ga echt niet binnenshuis mn bammetjes zitten snijden, misschien maakt mij dat gekquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:14 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
je kunt net zo netjes opgevoed worden met brood uit het vuistjequote:Op woensdag 30 maart 2011 18:14 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat vloeit voort uit mijn gewoonte om twee sneden brood met beleg ertussen te eten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind brood met mes en vork eten best wel een vreemde eetgewoonte
Hoe zou je anders brood eten?quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat vloeit voort uit mijn gewoonte om twee sneden brood met beleg ertussen te eten.
Hmm doe ik eigenlijk nooit, alleen met aardbeien (dat is het enige qua brood dat ik met mes en vork eet)...quote:Op zondag 3 april 2011 19:16 schreef CrashO het volgende:
[..]
1 snee brood met beleg, en deze met mes en vork eten![]()
of 1 snee half beleggen, en dubbelslaan
Ik eet brood altijd enkel omdat ik maar 1 snee brood eet en zeker met gesmolten kaas of zo eet ik met mes en vorkquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind brood met mes en vork eten best wel een vreemde eetgewoonte
dat doe ik ookquote:Op maandag 4 april 2011 19:31 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben rechts en als ik moet snijden heb ik mijn mes rechts en vork links en voor het opeten draai ik ze om. Ik snij dus altijd maar alles wat ik moet snijden in 1 keer, leg mijn mes weg en eet met mijn vork in rechterhand alles op
Jij houdt gewoon net als ik heel erg van de combinatie hartig/zoet. Laatst had ik weer iets nieuws ontdekt: Chorizo op doorgesneden muffins (met chocoladebrokjes). Heerlijk!quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:38 schreef DeltaCephei het volgende:
[..]
![]()
![]()
Een eierkoek met droge worst
Broodje salami een hap nemen en dan ook jus d' orange of ijsthee in je mond doen
boterham sla, kipfilet en chips
perzik met satesaus
komkommer met satesaus
aardbei met satesaus
komkommer met knoflooksaus
koude knakworst met knoflooksaus
stokbrood met knoflooksaus
of stokbrood met mayo/currysaus
Eh, meer kan ik zo ff niet bedenken.
met het gevaar het helemaal mis te hebben: volgens mij is dessert pizza vrij onbekend in Nederland ?quote:Op maandag 4 april 2011 23:36 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Jij houdt gewoon net als ik heel erg van de combinatie hartig/zoet. Laatst had ik weer iets nieuws ontdekt: Chorizo op doorgesneden muffins (met chocoladebrokjes). Heerlijk!
dat is niet raar, dat is gewoon limburgs.quote:
Dat lijkt me dan weer niet zo lekkerquote:Op maandag 4 april 2011 23:41 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
met het gevaar het helemaal mis te hebben: volgens mij is dessert pizza vrij onbekend in Nederland ?
hier serveert elke zichzelf respecterende pizzaboer pizza met chocola, ijs, ananas, banaan, zoete melk etc. als dessert.
Ik ken alleen de dessert pizza's van de Pizza Hut (USA). heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk....quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:48 schreef DeltaCephei het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet zo lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |