Zeker een dealtje gesloten met ING om elkaar hoge koersdoelen te gevenquote:MARKET TALK: ING verrast niet; levensomzet -30% in KW4 - KBC
18-02-2009 11:14:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Analist Dirk Peeters van KBC ziet geen verrassingen in de definitieve kwartaalcijfers van ING. De omzet van nieuwe levensverzekeringen daalde in het vierde kwartaal met 29,7% tot EUR1,4 miljard, waarbij de waarde van de nieuwe productie met 61,4% terugliep tot EUR170 miljoen. De rentemarge bij de bank verbeterde tot 1,19%, van EUR0,94% een jaar eerder, aldus Peeters, die een buy-advies en koersdoel van EUR12,50 hanteert. Het onderliggende verlies van EUR3,1 miljard werd veroorzaakt door EUR3,0 miljard aan impairments en fair value-aanpassingen, waarvan EUR2,0 miljard op problematische beleggingscategorieen en EUR686 miljoen op aandelen. Het aandeel ING zakt woensdag na een licht lagere opening in de loop van de ochtend verder weg en staat rond 10.50 uur 7,3% lager op EUR4,79. De AEX daalt 1%. (AVR)
Een koersdoel van 12,50 euro? In hoeveel jaar moet dat bereikt worden?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zeker een dealtje gesloten met ING om elkaar hoge koersdoelen te geven
olie hoger.... goed voor mittal en RDSquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
hoezo in ene die opleving? Zijn er cijfers gekomen?
2xx durf ik hem ook nog wel een x aanquote:Analist Thomas Nagtegaal van RBS noemt de buffer van EUR2,9 miljard een positieve verrassing; Aegon blijft daarmee zijn favoriete Nederlandse financial dankzij de relatief sterke kapitaalpositie. De buffer is het surplus boven de hoeveelheid eigen kapitaal die Aegon nodig heeft om een AA-kredietrating te behouden.
nationalisatie en bankrun? ik kan het niet rijmen...quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:25 schreef Lemans24 het volgende:
Voor je het weet, neemt nu.nl het bericht over en begint vandaag nog een bankrun
Het zou niet de eerste keer zijn dat men elkaar blind ga naroepen en in paniek raken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:25 schreef Lemans24 het volgende:
Voor je het weet, neemt nu.nl het bericht over en begint vandaag nog een bankrun
Gevalletje Nortern Rock, nee dank u .. brrquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:30 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat men elkaar blind ga naroepen en in paniek raken.
Alleen is het nog maar de vraag of de ING dat geld óók heeft staanquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:23 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Haha, hallo er zijn ook nog mensen die geld hebben staan bij ing hoor!
Vadertje staat zal ons redden ofzoquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:23 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Haha, hallo er zijn ook nog mensen die geld hebben staan bij ing hoor!
quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Alleen is het nog maar de vraag of de ING dat geld óók heeft staan
Ja maar kan je dan direct over je geld bij ING beschikken bij nationalisatie?quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:39 schreef BlaZ het volgende:
Buitenlandse spaarders hebben bij elkaar 8,1 miljard euro weggehaald bij ING Direct. Dat blijkt uit vandaag gepresenteerde cijfers van ING.
http://www.z24.nl/bedrijv(...)_bij_ING_Direct.html
Bij nationalisatie wel ja.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:52 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja maar kan je dan direct over je geld bij ING beschikken bij nationalisatie?
Btw Binck is ook via ING.
quote:Van de zeven grootste economieen ter wereld hielden de Verenigde Staten de krimp het meest beperkt tot 1,0%, terwijl Japan juist de grootste economische teruggang optekende met 3,3%.
De grootste klap komt nog in de VS dusquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:08 schreef BlaZ het volgende:
Die hypotheekaanvragen nog niet tegengekomen. Wel dit :
Economische groei OESO krimpt 1,5% in KW4 2008
Vooral opmerkelijk :
[..]
Dat hoop ik eigenlijk ook, dan vrijdag herstel ofzo..quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Het zou mooi zijn als de Dow en de S&P vandaag gezamelijk door de november low drammen. Al vrees ik dat er weer iets anders gaat gebeuren en dat we voor de PTT sake +2 of +3% gaan zien. Al hoop ik dat natuurlijk niet.
Als we door de low heen drammen, dan zie ik het ook zo nog gebeuren dat we donderdag en vrijdag nog even door kelderen om na het weekend weer een +5 / +6% te maken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat hoop ik eigenlijk ook, dan vrijdag herstel ofzo..
Herstel vrijdagavond op WS bedoel ik ookquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als we door de low heen drammen, dan zie ik het ook zo nog gebeuren dat we donderdag en vrijdag nog even door kelderen om na het weekend weer een +5 / +6% te maken.
http://www.forexpf.ru/_quote_show_/java/ hier staat iig veel opquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:37 schreef BlaZ het volgende:
Er gaan weer wat beurzen flink onderuit overigens. Weet iemand een site waar je alle beurzen ineens cijfers van kan zien?
Rusland -6.56%
Wat is de RTST -7,13%?quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
http://www.forexpf.ru/_quote_show_/java/ hier staat iig veel op
quote:In de Verenigde Staten zijn de hypotheekaanvragen vorige week bijzonder hard toegenomen ten opzichte van de week daarvoor. Dat blijkt woensdag uit gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA).
De index voor het aantal hypotheekaanvragen steeg in de week eindigend op 13 februari met 45,7%, ten opzichte van de week ervoor, tot een niveau van 875,3.
Herfinancieringen namen toe met 64,3% tot 4.472,9. Tegelijkertijd steeg het aantal aanvragen voor nieuwe hypotheken, om huizen mee te kopen, met 9,1% ten opzichte van een week eerder.
De gemiddelde rente op 15-jarige hypotheken daalde verder naar 4,66% van 5,00%, en die op 30-jarige hypotheken zakte zelfs naar 4,99% van 5,19%.
De gegevens van de Mortgage Bankers Association (MBA) worden sinds 1990 wekelijks gepubliceerd. Het onderzoek beslaat ongeveer de helft van de Amerikaanse particuliere markt voor woonhypotheken.
We need a new bubble! We need a new bubble!quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:59 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
VS wekelijkse hypotheekaanvragen stijgen met 45,7%
[..]
Rusland is echt extreem onstabiel, Jim Rogers denkt zelfs dat Rusland uit elkaar valtquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:03 schreef Llotyhy het volgende:
Gisteren waren ze ook al dicht gegaan omdat ze te ver onderuit gingen...
refinancequote:Op woensdag 18 februari 2009 14:12 schreef lammegiraf het volgende:
ik neig er naar ING te gaan kopen...
als je het al doet zou ik een scherpe stoploss klaar zetten....quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:12 schreef lammegiraf het volgende:
ik neig er naar ING te gaan kopen...
Dat lijkt me nog net niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Rusland is echt extreem onstabiel, Jim Rogers denkt zelfs dat Rusland uit elkaar valt.
Ik zat er zelf ook over na te denken maar dat durfde ik toch niet aanquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:28 schreef LXIV het volgende:
Ik ben weer in AEGON en ING gestapt. Ritje naar de 6,50 zit er wel weer in.
TomTom is pas koopwaardig onder de 2 euro.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:33 schreef ruben3123 het volgende:
TomTom wordt ook weer koopwaardig. Staat nog maar 2% hoger dan de laagste koers in de afgelopen 12 maanden. En ik denk dat ze toch niet failliet gaan of zo.
TomTom is inderdaad een aandeel waar ik hard van afblijf. Ik zit zelf ook weer te denken aan aandelen inkopen, alleen zijn we nog niet bij de 'lows' van november aangekomen. Pas als we daar doorheen donderen wil ik pas bij kopen, al geef ik toe dat het wel kriebeltquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:40 schreef pberends het volgende:
[..]
TomTom is pas koopwaardig onder de 2 euro.
Same here. Na mijn Fortis debacle blijf ik mooi van de financials afquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zat er zelf ook over na te denken maar dat durfde ik toch niet aan
komt vrijdag wel goeddenk ikquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:29 schreef Llotyhy het volgende:
Hmm... zit er weer niet in blijkbaar.Die 52wk low moet eraan...
Dat denk ik ook. Als DJ niet door het ijs zakt, en de DJ volgt zn eigen weg toch wel, zie je toch weer die stomme groene plus verschijnenquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:31 schreef lammegiraf het volgende:
volgens mij kan het weer alle kanten op...als DJ niet door het ijs zakt vanavond heb je best kans dat we morgen en vrijdag zo weer groen gaan.
hahaha LOLzquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
ik zie steunaankopen! zoals willem het zo mooi kan zeggen
Ze maken hun fout van gister goedquote:
Ik geef er niks voor, ik ga voor de verandering eens niks doen voor sluitings tijdquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:45 schreef lammegiraf het volgende:
DJ spartelt....volgens mij willen ze het graag groen zien vandaag....
Silvia wie? Werkt ze soms bij de PPT ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:10 schreef venomsnake het volgende:
tvp
Aaaaaaaaarghh, wat een eng mens is die Silvia Wadhwa toch. Kunnen ze dat mens niet op staande voet ontslaan? [ afbeelding ]
Verslaggever van CNBC in Frankfurt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Silvia wie? Werkt ze soms bij de PPT ?
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Verslaggever van CNBC in Frankfurt.
[ afbeelding ]
Een enorm eng mens. Ze praat als een Duitse SM meesteres, zo één die bij de SS heeft gezeten en het lekker vind op je ballen eraf te snijden, ze in pindasaus te dompelen en vervolgens in je mond te stoppen.
Heel eng, *brrrrrr* [ afbeelding ]
Ow het was dat ik het stukje las, maar ik dacht dat het een kerel wasquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een enorm eng mens. Ze praat als een Duitse SM meesteres, zo één die bij de SS heeft gezeten en het lekker vind op je ballen eraf te snijden, ze in pindasaus te dompelen en vervolgens in je mond te stoppen.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zit je nog long in goud?quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:33 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ow het was dat ik het stukje las, maar ik dacht dat het een kerel was![]()
tuurlijk de kans dat die erg zakt is zeer klein, we zijn zo op de 1000 bij goud. de rest zit ik risicovol in verschillende aex puts en verschillende shorts.quote:
Stijgt weer goed vanavond zoals eigenlijk altijd, 980 is eraan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:18 schreef edwinh het volgende:
[..]
tuurlijk de kans dat die erg zakt is zeer klein, we zijn zo op de 1000 bij goud. de rest zit ik risicovol in verschillende aex puts en verschillende shorts.
ach zo kan ik er wel mee leven ik heb de afgelopen maanden wel meer steunkopen gezien van -3% naar - 0.3% in 20 min bijv. Ik ben al blij dat we van die 8000 pnt af zijn. next stop 7000quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:53 schreef Dave7 het volgende:
Wie zijn er nou zo bezig om met man en macht boven de 7552 te sluiten? Ook te triest eigenlijk...
Olie is helemaal nog niet interessant; olie zakt net zo hard met de aandelenmarkt mee. Je kunt niet zoals bij goud long op olie gaan en short op de indices. Of je moet ook een opleving verwachten op de beurzen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:06 schreef BlaZ het volgende:
Olie binnenkort interessant voor long. Prijs gaat hard richting $30,- per vat. (nu 34,x)
Inderdaad, dit is écht triest, bah bahquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:03 schreef Dave7 het volgende:
Nou het is ze gelukt hoor! Maar liefst 3 hele punten boven de november low!!! Echt te triest gewoon!![]()
quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:34 schreef M.Melandri het volgende:
futures inmiddels 0,5% lager, slecht nabeurs nieuws?
quote:H-P earnings slip from a year ago
SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Hewlett-Packard Co. on Wednesday reported a fiscal first-quarter profit of $1.9 billion, or 75 cents a share, compared with a profit of $2.1 billion, or 80 cents a share, during the same period a year ago. Revenue rose 1% to $28.8 billion from $28.5 billion in the prior-year's first quarter. Excluding one-time items, H-P would have earned $2.3 billion, or 93 cents a share. By that measure, analysts surveyed by Thomson Reuters had forecast H-P to earn 93 cents a share on $31.9 billion in sales. For its second quarter, H-P estimates it will earn between 70 cents and 72 cents a share, or 84 cents to 86 cents a share, excluding one-time items. The company also said sales should fall between 2% and 3% from the prior year, which would equal to between $27.5 billion and $27.7 billion. Analysts had forecast H-P to earn 89 cents a share on $30.95 billion in sales for its second quarter.
ff een rustdagje, morgen DJ weer naar benedenquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is écht triest, bah bahStatistisch was het mooi geweest als het er onder had kunnen zitten.
Olie hoeft niet met de aandelenmarkt mee te blijven gaan. Er kunnen door productiebeperkingen ook tekorten optreden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Olie is helemaal nog niet interessant; olie zakt net zo hard met de aandelenmarkt mee. Je kunt niet zoals bij goud long op olie gaan en short op de indices. Of je moet ook een opleving verwachten op de beurzen.
Bovendien is olie niet zo goedkoop als het lijkt. Er zit een grote "contango" in de prijzen, wat betekent dat de maandfutures voor de volgende maanden de olieprijs al veel hoger ligt. Daar zit dus nog veel downside potential.
Maar waarom dan na aardige jaarcijfers onderuit? Iedereen weet toch dat het economisch slecht gaat....quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar je mag verwachten dat de vraag naar boter wat beter op peil blijft dan de vraag naar pc's en printers
Momenteel niet meer... Ben benieuwd wat vandaag brengen zalquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar waarom dan na aardige jaarcijfers onderuit? Iedereen weet toch dat het economisch slecht gaat....
Futs nu flink in et rood
quote:Bankverzekeraar SNS Reaal heeft vorig jaar een nettoverlies geboekt van ruim 500 miljoen euro. Dat heeft het financiële concern donderdag bekendgemaakt. Analisten gingen in doorsnee uit van een verlies van 204 miljoen euro.
De totale negatieve impact van de onrust op de financiële markten komt voor SNS in 2008 uit op 726 miljoen euro. “In het vierde kwartaal van 2008 nam de turbulentie op de al zeer onrustige financiële markten wereldwijd toe tot unieke proporties”, aldus scheidend topman Sjoerd van Keulen van SNS Reaal in een toelichting. “SNS Reaal is duidelijk niet immuun gebleken voor deze omstandigheden en leed daardoor voor het eerst in haar geschiedenis een nettoverlies.”
Verzekeringen
Vooral de verzekeringstak deed slechte zaken en kwam uit op een verlies van 550 miljoen euro. In 2007 boekte SNS Reaal nog 205 miljoen euro winst met de verzekeringsactiviteiten. Het bankbedrijf boekte een nettowinst van 144 miljoen euro tegen 272 miljoen euro in 2007.
Het begin van dit jaar noemt SNS Reaal “nog altijd zeer uitdagend”. “Echter de financiële markten lijken minder volatiel te worden”, aldus de bankverzekeraar in een verklaring. SNS Reaal is tevreden met het resultaat in januari van dit jaar.
Het concern maakte verder bekend de 69-jarige Rob Zwartendijk te benoemen als voorzitter van de raad van commissarissen. Hij volgt de vorig jaar afgetreden Joop Bouma op. Zwartendijk is onder meer bestuurslid geweest van supermarktconcern Ahold en treedt af als voorzitter van de Stichting Beheer SNS Reaal.
Voor zolang als dat t duurtquote:
durfde het toch niet aan....quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:26 schreef M.Melandri het volgende:
aex doet et goed tov de andere beurzen.
@lamme heb je ing nog gekocht?
quote:De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft Postbank een boete opgelegd van 30.000 euro voor het onvoldoende inwinnen van informatie bij het oversluiten van hypotheken en het aangaan van overlijdensrisicoverzekeringen. Dat heeft de toezichthouder donderdag bekendgemaakt.
Volgens de AFM heeft Postbank in de periode van 1 januari 2007 tot 15 maart 2007 bij veertien van de 48 onderzochte adviezen onvoldoende informatie ingewonnen.
Bij hypothecaire leningen ontbrak informatie over de kosten van het oversluiten en eventueel bestaande levensverzekeringen. Bij de overlijdensrisicoverzekeringen werd onvoldoende geïnformeerd naar de financiële positie van de langstlevende partner. Volgens de AFM zijn het relevante gegevens om te consumenten passende adviezen te geven.
[edit]quote:Het vertrouwen van consumenten is in februari onveranderd laag gebleven. De indicator had een waarde van -30, net als in januari. De koopbereidheid bleef gelijk, terwijl het economisch klimaat een fractie negatiever werd beoordeeld dan vorige maand. Inmiddels verwacht negen op de tien consumenten de komende twaalf maanden een oplopende werkloosheid.
Samenstelling Consumentenvertrouwen
Consumenten hebben, net als in januari, weinig vertrouwen in de ontwikkeling van de Nederlandse economie. Het oordeel over de economie in de afgelopen twaalf maanden kreeg een forse knauw en zakte naar -75 punten. Zo somber zijn consumenten sinds de zomer van 2003 niet meer geweest. Over de economie in de komende twaalf maanden werden ze daarentegen iets minder negatief dan een maand eerder.
Over de eigen financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden veranderde de consument nauwelijks van mening. De directe financiële toekomst ziet de consument echter wat somberder in dan in januari. De vraag of het een gunstig tijdstip was voor het doen van grote aankopen werd iets minder negatief beantwoord. Per saldo bleef de koopbereidheid onveranderd.
Consumentenvertrouwen, seizoengecorrigeerd
Wow 30k!quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:40 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Hoor net (RTLZ, uitzending van 8 uur) dat de postbank een boete heeft gekregen van 30K van de AFM ivm het te weinig verstrekken van informatie mbt het oversluiten van hypotheken... Interessant
quote:In de periode november 2008 - januari 2009 waren gemiddeld 298 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 3,9 procent van de beroepsbevolking. Zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
De voor seizoen gecorrigeerde werkloosheid kwam in de periode november 2008 - januari 2009 uit op 304 duizend personen, 3 duizend meer dan de vorige driemaandsperiode. Vanwege het steekproefkarakter van de cijfers is het beter om de ontwikkeling over een wat langere periode te bekijken. In de afgelopen maanden is aan de jarenlange daling van de werkloosheid een einde gekomen en begon de werkloosheid op te lopen. In de periode november 2008-januari 2009 is de werkloosheid verder gestegen.
Het is gebruikelijk dat de werkloosheid in deze periode stijgt. Daarom worden de cijfers voor seizoen gecorrigeerd. Zonder verwijdering van seizoeninvloeden steeg de werkloosheid met 13 duizend ten opzichte van de vorige driemaandperiode.
De economie is in de laatste drie kwartalen van 2008 gekrompen. De reactie op een aantal arbeidsindicatoren is wisselend. De werkloosheid loopt maar licht op en de werkzame beroepsbevolking ligt vooralsnog op een onveranderd hoog niveau. Wel heeft de verslechterde economische situatie inmiddels een duidelijk neerwaarts effect op het aantal openstaande vacatures
PDF met het volledige persbericht inclusief tabellen en grafieken
Zegt Donner tot nu toe. Ik denk dat hij die starre houding onmogelijk vol kan houden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:56 schreef pberends het volgende:
Tja, er zitten velen in de werktijdverkorting, maar die loopt eind maart af toch...
Die werktijdverkorting moeten ze 3 jaar volhouden willen ze weer van een opleving profiterenquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Zegt Donner tot nu toe. Ik denk dat hij die starre houding onmogelijk vol kan houden.
Daarbij zijn er een hoop ontslagen aangekondigd echter nog niet uitgevoerd. Er komt dus nog een hoop aan.
Is NL dan al niet failliet van de kosten hiervoor? Zelfs 100% WW voor al die mensen is goedkoper.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Die werktijdverkorting moeten ze 3 jaar volhouden willen ze weer van een opleving profiteren.
een zijwaartse beweging is al een tijd aan de gang... Waarschijnlijk proberen mensen dat vol te houden. Is iig beter dan de volatiliteit van november.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:16 schreef pberends het volgende:
Toch wel raar dat de AEX zich niets aantrekt van de lagere slot gister op Wall Street en de nog steeds lagere futures van de S&P. Eigenlijk zouden we een half procent in de min moeten staan ipv een half procent in de plus.
Maar wel minder leukquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:17 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Is iig beter dan de volatiliteit van november.
Donner heeft er vast wel een limiet aangeplakt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Die werktijdverkorting moeten ze 3 jaar volhouden willen ze weer van een opleving profiteren.
Dat komt omdat er geen handel is geweest in vandaag in deze sprinter.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:37 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb iets vaags in Binck...of ik moet er niks van begrijpen wat ook best kan.
Heb al een aantal dagen ASMI SL5,70. Deze staat nu al dagen op dezelfde koers 1,61. grijs...alsof de stoploss geraakt is ziet het er uit maar dit is natuurlijk niet het geval. Iemand een idee hoe dit werkt?
ik was al bang dat er iets ernstigs aan de hand was. Gelukkig maar...toch nog een leuke winst.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat komt omdat er geen handel is geweest in vandaag in deze sprinter.
Je kunt er nu echter 1,780 voor krijgen, gewoon de biedkoers.
In je porto staat gewoon de laatste verhandelde koers, maar als er geen handel is geweest heb je de koers nog van gisteren, of misschien zelf van een week geleden. Maar net wanneer er voor het laatst handel was.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:54 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik was al bang dat er iets ernstigs aan de hand was. Gelukkig maar...toch nog een leuke winst.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:16 schreef M.Melandri het volgende:
gewoon weer ouderwets wachtent tot half 4, wat een drama beurs die aex![]()
![]()
Yup, altijd maar wachten op de Walstraat, we zijn niet erg origineel hier.quote:
Kzie de rest van l'Europe ook niet veel doen hoor.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Yup, altijd maar wachten op de Walstraat, we zijn niet erg origineel hier.
aex volgt de amerikaanse futures echt aan et lijntje, dax zie ik nog wel eens zijn eigen weg gaan...quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:28 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kzie de rest van l'Europe ook niet veel doen hoor.
kan er niet iemand heel erg hard gaan staan blazen dan?quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:30 schreef capricia het volgende:
Lijkt wel of het kaarsje langzaam uit gaat...
Rusland staat flink in de , maar dat is puur door de hogere olieprijs.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:28 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kzie de rest van l'Europe ook niet veel doen hoor.
futures zullen dan iets verspringen, na 4uur wordt de toon pas gezet op WSquote:Op donderdag 19 februari 2009 12:42 schreef pberends het volgende:
Het wachten is niet op half 4, maar om half 3 wanneer die macrocijfers bekend worden.
Bernanke's paper jam was opgelost.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:35 schreef BlaZ het volgende:
Euro/Dollar +1,1238% hoezo dat ineens?
Voor de Amerikaanse ( en onze ) economie zou dat wel een oppepper zijn. De mensen die hebben willen profiteren van het grote koersverschil hebben dat nu al wel gedaan. Nu is het weer tijd dat de exporthandel weer mag floreren.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:58 schreef Llotyhy het volgende:
Ik zit eerder te denken aan een kleine correctie op de dalende trend. Zie Euro/USD/Pound dit jaar allemaal nog wel rond de 1.00 staan van elkaar.
Inflatie begint al aardig aan te wakkeren.quote:19-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 14 feb 0 naar 627.000
19-02-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 7 feb +170.000 naar 4.987.000
19-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 7 feb gewijzigd naar 627.000
19-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 7 feb waren 623.000
19-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 14 feb verwachting was -1.000
19-02-2009 14:30:00 VS producentenprijzenindex (PPI) jan +0,8%
19-02-2009 14:30:00 VS PPI ex-voedsel en energie jan +0,4%; verwachting was +0,1%
19-02-2009 14:30:00 VS PPI energie jan +3,7%
19-02-2009 14:30:00 VS prijzen passagierswagens jan +0,3%
19-02-2009 14:30:00 VS PPI dec ongewijzigd op -1,9%
19-02-2009 14:30:00 VS producentenprijzenindex (PPI) jan verwachting was +0,3%
kansje laten liggenquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:35 schreef M.Melandri het volgende:
afstort bij crucell, zal vanaf 14 laag wel weer gekocht worden...
WTf we gaan weer goed omhoogquote:
w00t, we gaan wat op, 7% winst op mn sprinter longsquote:
ik heb zelf ook longs maar het gaat me allemaal te traag.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:36 schreef lammegiraf het volgende:
hou mijn longs aan overnight.....vanmorgen zijn ze niet door de SL gegaan...lijkt een leuke gok te zijn geweest.
gisteren de SL227 a 1,62 gekocht...quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik heb zelf ook longs maar het gaat me allemaal te traag.Veel te ongeduldig. Slechts 10% pfft.
echt bedroevend weer. Ik gooi voor sluitings tijd wel 20% van mn portfolio in 1 sprintertje. Zo ervaar ten minste nog wat spanning voor mezelf morgen ochtendquote:
Ik zal effe een plaatje aanvragen, misschien brengt dat nog wat actie.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
echt bedroevend weer. Ik gooi voor sluitings tijd wel 20% van mn portfolio in 1 sprintertje. Zo ervaar ten minste nog wat spanning voor mezelf morgen ochtend
er al uit welke richting?quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
echt bedroevend weer. Ik gooi voor sluitings tijd wel 20% van mn portfolio in 1 sprintertje. Zo ervaar ten minste nog wat spanning voor mezelf morgen ochtend
ik heb het liefst dat de Dow gewoon een dikke min eruit knalt vanavond. Kunnen we daarna weer omhoog kijken... Dit blijft echt aanmodderen...quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
nah we hebben nog even tijd. Ik gooi hem er waarschijnlijk uit een 10 / 15 minuten voor sluitingstijdquote:
quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:08 schreef M.Melandri het volgende:
AM
20-02-2009 Notering ex-interim dividend
Is het dan verstandig om aandeel zo nog ff op te pikken? Of om short te gaan voor morgen?
ik zei toch dat het zou helpenquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:08 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ik zal effe een plaatje aanvragen, misschien brengt dat nog wat actie.
ja, mn stoploss van mn sprinter long geraakt. nul procent winst .. yayquote:
wat betreft die dividend op dat aandeel. het blijft een gok. Zal vrij weinig handel in zijn denk ik zo.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
ben bang dat jou oude TT gewoon waarheid wordt
meestal gaat het aandeel dan toch iets omlaag? Dacht mss mooi shortmomentje maar mittal staat inmiddels alweer veel lager...quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
wat betreft die dividend op dat aandeel. het blijft een gok. Zal vrij weinig handel in zijn denk ik zo.
het aandeel gaat bijna altijd omlaag ja.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
meestal gaat het aandeel dan toch iets omlaag? Dacht mss mooi shortmomentje maar mittal staat inmiddels alweer veel lager...
mijn longs zijn toch nog door mijn stoploss geknald...toch nog leuke winst genomen vandaag maar deze afstort had ik niet gedacht zeg...ik stap niet meer in vandaag...krijg geen hoogte van deze golvenquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Ko Focking Klere, de afstort is begonnen :s
ik zal voor sluitingstijd nog flink long of short gaan. Afgelopen dagen genoeg geld verdient met short dat ik dit gokje wel kan wagen. Ik heb meer spanning nodig op de stockmarket.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:39 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
mijn longs zijn toch nog door mijn stoploss geknald...toch nog leuke winst genomen vandaag maar deze afstort had ik niet gedacht zeg...ik stap niet meer in vandaag...krijg geen hoogte van deze golven
wederom is het na 4u helemaal misquote:Op donderdag 19 februari 2009 12:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
futures zullen dan iets verspringen, na 4uur wordt de toon pas gezet op WS
Goede voorspellingquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
wederom is het na 4u helemaal mis
die olie is ook wel gedeeltelijk geklapt, dacht wel dat we op de bodem zaten maar nu denk ik dat ie wel naar 20 dollar vat kan. Heb paar maande geleden voor 20k aan USO voor mijn ouders gekocht, puur lange termijn maar als ze weer rond de 30 staan gaan ze er zeker uit.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:16 schreef redguy2222 het volgende:
Olie voorraad overwacht afgenomen (Maar benzine onverwacht toegenomen). Dat zal het kleine tikkie up zijn in de Dow.
Dow gaat gelijk in de minquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:31 schreef edwinh het volgende:
arggghh pensioenen 5 jaar bevriezen :S![]()
![]()
![]()
![]()
LoL Fti gaat flink de min inquote:
Olieprijs binnen minuut of 10 meteen $2 per vat duurderquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:16 schreef redguy2222 het volgende:
Olie voorraad overwacht afgenomen (Maar benzine onverwacht toegenomen). Dat zal het kleine tikkie up zijn in de Dow.
Edit:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De voorraden ruwe olie in de Verenigde Staten zijn de afgelopen week onverwacht afgenomen. De benzinevoorraden daarentegen lieten een onverwachte stijging zien. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Energie.
De voorraden ruwe olie namen in de week die eindigde op 13 februari af met 0,2 miljoen vaten tot 350,6 miljoen vaten. Analisten gepolst door Dow Jones Newswires gingen uit van een toename met 2,9 miljoen vaten.
De benzinevoorraden stegen met 1,1 miljoen vaten tot 218,7 miljoen vaten. Analisten rekenden hier juist op een daling met 0,6 miljoen vaten.
De voorraden stookolie en diesel namen afgelopen week af met 0,8 miljoen vaten tot 140,8 miljoen vaten. Analisten gingen uit van een afname van 1,0 miljoen vaten.
Door Ben Zwirs; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; ben.zwirs@dowjones.com
haha, ik zit 10% long, da wordt vingers kruizen dat ik niet al te grote verliezen ga lijden. Maar iig weer wat spanningquote:
quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:25 schreef M.Melandri het volgende:
Koersdoel ING
UBS Marc Thiele Buy 10,00
Komma staat zeker verkeerd![]()
Daar gaan de financials idd ook volledig door het putje met uitzondering van JP Morgan!quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:55 schreef Dave7 het volgende:
Fifth Third Bancorp 1.18 -0.29 (-19.73%)
Bank of America Corporation 4.00 -0.57 (-12.47%)
Citigroup Inc. 2.57 -0.34 (-11.68%)
Hiermee vergeleken is ING nog heilig!
Weer procentje erafquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:55 schreef Dave7 het volgende:
Fifth Third Bancorp 1.18 -0.29 (-19.73%)
Bank of America Corporation 4.00 -0.57 (-12.47%)
Citigroup Inc. 2.57 -0.34 (-11.68%)
Hiermee vergeleken is ING nog heilig!
quote:ING was de grootste daler van de AEX, met een min van 7,2%. "Het schrappen van het dividend is voor een hoop beleggers reden om afscheid te nemen", zegt Leloux. "Daarnaast kan in het achterhoofd van beleggers de kans op nationalisatie meespelen."
quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Want dat levert hoe dan ook een mooi dividendrendement op, zegt analist Tom Muller (Theodoor Gilissen). Bovendien zou ook de koers nog een mooi sprongetje kunnen maken.
S&P -3,98 (-0,50%) ondertussen....quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:05 schreef pberends het volgende:
[..].
Amerika weer aardig rood.
Maar de Dow is niet belangrijk, de S&P staat er nog beter voor.
hoho, tussen 8 en 10 wordt het beslist hequote:Op donderdag 19 februari 2009 18:50 schreef edwinh het volgende:
FTI 234,3500 -2,15% dit geeft de burger moed
en weer verticaal omhoogquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
hoho, tussen 8 en 10 wordt het beslist he
quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:35 schreef M.Melandri het volgende:
afstort bij crucell, zal vanaf 14 laag wel weer gekocht worden...
had ik van de week ook van die longs voor 1.1 euro ofzo was ze btw de volgende ochtend gelijk weer kwijt toen we 2.1 % zakte in het eerste half uur.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Nou dat ppt mag wel eens aan het werk dan! Ik zit verdorie 10% long, haha.
Ik heb de winst afgelopen week al gepakt met shorts, en vandaag een aantal keer met wat longs. Alleen de laatste ging door de stoploss heen en heb puur verkeerd gegokt voor sluitingstijd zoals het nu lijkt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:19 schreef M.Melandri het volgende:
heb nog steeds paar shortshad net voor 4u positie vergroot om daarna weer wat winst te pakken. Morgen wil ik de rest kwijt met mooie winst
We hebben vaker op et eind een rare spike omhoog gezien op WS, 90% van die spikes waren wel op een vrijdag overigensquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb de winst afgelopen week al gepakt met shorts, en vandaag een aantal keer met wat longs. Alleen de laatste ging door de stoploss heen en heb puur verkeerd gegokt voor sluitingstijd zoals het nu lijkt.
je kan ook naar het casinoquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:00 schreef M.Melandri het volgende:
dit weekend ga ik de toto invullen
Volgens mij zijn de volume's heel erg laag, er is niet erg veel paniek tot nu toe. Je zou toch een kleine rebound verwachten.quote:
volumes zijn normaalquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de volume's heel erg laag, er is niet erg veel paniek tot nu toe. Je zou toch een kleine rebound verwachten.
iig een heel stuk lager dan 21 november.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:17 schreef edwinh het volgende:
[..]
volumes zijn normaal
http://finance.yahoo.com/q/hp?s=%5EDJI
7,392.27, toch?quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:59 schreef superworm het volgende:
Die daylow is toch t laagste punt in de crisis ooit? Dat was 7449 uit mn hoofd, vandaag is 7447 aangeraakt.
Morgen gaan mijn shorts er iig uit, ff kijken wat de futures doen en dan mss gokken op reboundquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:20 schreef pberends het volgende:
[..]
iig een heel stuk lager dan 21 november.
Wel frappant overigens, morgen is het weer vrijdag, de 20ste. Gaan we dan weer naar die nieuwe low toe om maandag dik te rebounden?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:59 schreef superworm het volgende:
Die daylow is toch t laagste punt in de crisis ooit? Dat was 7449 uit mn hoofd, vandaag is 7447 aangeraakt.
Volumes zijn dit hele jaar al droevig toch? Of we nu up of down gaan zit weinig volume achter..quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de volume's heel erg laag, er is niet erg veel paniek tot nu toe. Je zou toch een kleine rebound verwachten.
Yahoo!Finance zegt 52wk Range: 7,392.27 - 13,191.50.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:45 schreef superworm het volgende:
[..]
Google Finance zegt DayLow: 7,447.55 52Wk Low: 7,447.55
Hmm... ff opgezocht, t schijnt 21 november te zijn geweest (na die 7552-sluiting).quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Yahoo!Finance zegt 52wk Range: 7,392.27 - 13,191.50.
Dacht dat vrijdagen meestal groen waren. anyway het muntje zegt dat het morgen niet best zal gaanquote:
Ga je US fondsen kopen?quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:11 schreef pberends het volgende:
21 november was een vrijdag he, dus morgen nog iets lager hoop ik, dan neem ik een kleine long positie op de Down of de S&P in.
Je moet toch eens vertellen wat je precies doe en wat je strategieën zijnquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit voor morgen weer voor het eerst in een bloomberg ruimte met meer dan 20 schermen om me heen, hopelijk is mn verlies met mn longs niet al te erg
-1,56% opening...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:49 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Futures staan, volgens BNR heb zelf nog geen AEX futures kunnen vinden, op -2%. -5 punten dus... Gaan we door de 220 vandaag?
220 vind ik nog ver weg ,bovendien moeten we die bodem eerst test voor we gaan zakken denk ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:49 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Futures staan, volgens BNR heb zelf nog geen AEX futures kunnen vinden, op -2%. -5 punten dus... Gaan we door de 220 vandaag?
Haha, nice!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:08 schreef edwinh het volgende:
169,09% SS269 begint erop te lijken.
wie had hier nog longs gekocht gister avond?
172,73% next stop 200%?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Haha, nice!
Ik nog niet, ik wil eerst de 217-225 punten zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |