quote:In de periode november 2008 - januari 2009 waren gemiddeld 298 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 3,9 procent van de beroepsbevolking. Zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
De voor seizoen gecorrigeerde werkloosheid kwam in de periode november 2008 - januari 2009 uit op 304 duizend personen, 3 duizend meer dan de vorige driemaandsperiode. Vanwege het steekproefkarakter van de cijfers is het beter om de ontwikkeling over een wat langere periode te bekijken. In de afgelopen maanden is aan de jarenlange daling van de werkloosheid een einde gekomen en begon de werkloosheid op te lopen. In de periode november 2008-januari 2009 is de werkloosheid verder gestegen.
Het is gebruikelijk dat de werkloosheid in deze periode stijgt. Daarom worden de cijfers voor seizoen gecorrigeerd. Zonder verwijdering van seizoeninvloeden steeg de werkloosheid met 13 duizend ten opzichte van de vorige driemaandperiode.
De economie is in de laatste drie kwartalen van 2008 gekrompen. De reactie op een aantal arbeidsindicatoren is wisselend. De werkloosheid loopt maar licht op en de werkzame beroepsbevolking ligt vooralsnog op een onveranderd hoog niveau. Wel heeft de verslechterde economische situatie inmiddels een duidelijk neerwaarts effect op het aantal openstaande vacatures
PDF met het volledige persbericht inclusief tabellen en grafieken
Zegt Donner tot nu toe. Ik denk dat hij die starre houding onmogelijk vol kan houden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:56 schreef pberends het volgende:
Tja, er zitten velen in de werktijdverkorting, maar die loopt eind maart af toch...
Die werktijdverkorting moeten ze 3 jaar volhouden willen ze weer van een opleving profiterenquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Zegt Donner tot nu toe. Ik denk dat hij die starre houding onmogelijk vol kan houden.
Daarbij zijn er een hoop ontslagen aangekondigd echter nog niet uitgevoerd. Er komt dus nog een hoop aan.
Is NL dan al niet failliet van de kosten hiervoor? Zelfs 100% WW voor al die mensen is goedkoper.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Die werktijdverkorting moeten ze 3 jaar volhouden willen ze weer van een opleving profiteren.
een zijwaartse beweging is al een tijd aan de gang... Waarschijnlijk proberen mensen dat vol te houden. Is iig beter dan de volatiliteit van november.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:16 schreef pberends het volgende:
Toch wel raar dat de AEX zich niets aantrekt van de lagere slot gister op Wall Street en de nog steeds lagere futures van de S&P. Eigenlijk zouden we een half procent in de min moeten staan ipv een half procent in de plus.
Maar wel minder leukquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:17 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Is iig beter dan de volatiliteit van november.
Donner heeft er vast wel een limiet aangeplakt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Die werktijdverkorting moeten ze 3 jaar volhouden willen ze weer van een opleving profiteren.
Dat komt omdat er geen handel is geweest in vandaag in deze sprinter.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:37 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb iets vaags in Binck...of ik moet er niks van begrijpen wat ook best kan.
Heb al een aantal dagen ASMI SL5,70. Deze staat nu al dagen op dezelfde koers 1,61. grijs...alsof de stoploss geraakt is ziet het er uit maar dit is natuurlijk niet het geval. Iemand een idee hoe dit werkt?
ik was al bang dat er iets ernstigs aan de hand was. Gelukkig maar...toch nog een leuke winst.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat komt omdat er geen handel is geweest in vandaag in deze sprinter.
Je kunt er nu echter 1,780 voor krijgen, gewoon de biedkoers.
In je porto staat gewoon de laatste verhandelde koers, maar als er geen handel is geweest heb je de koers nog van gisteren, of misschien zelf van een week geleden. Maar net wanneer er voor het laatst handel was.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:54 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
ik was al bang dat er iets ernstigs aan de hand was. Gelukkig maar...toch nog een leuke winst.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:16 schreef M.Melandri het volgende:
gewoon weer ouderwets wachtent tot half 4, wat een drama beurs die aex![]()
![]()
Yup, altijd maar wachten op de Walstraat, we zijn niet erg origineel hier.quote:
Kzie de rest van l'Europe ook niet veel doen hoor.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Yup, altijd maar wachten op de Walstraat, we zijn niet erg origineel hier.
aex volgt de amerikaanse futures echt aan et lijntje, dax zie ik nog wel eens zijn eigen weg gaan...quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:28 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kzie de rest van l'Europe ook niet veel doen hoor.
kan er niet iemand heel erg hard gaan staan blazen dan?quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:30 schreef capricia het volgende:
Lijkt wel of het kaarsje langzaam uit gaat...
Rusland staat flink in de , maar dat is puur door de hogere olieprijs.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:28 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kzie de rest van l'Europe ook niet veel doen hoor.
futures zullen dan iets verspringen, na 4uur wordt de toon pas gezet op WSquote:Op donderdag 19 februari 2009 12:42 schreef pberends het volgende:
Het wachten is niet op half 4, maar om half 3 wanneer die macrocijfers bekend worden.
Bernanke's paper jam was opgelost.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:35 schreef BlaZ het volgende:
Euro/Dollar +1,1238% hoezo dat ineens?
Voor de Amerikaanse ( en onze ) economie zou dat wel een oppepper zijn. De mensen die hebben willen profiteren van het grote koersverschil hebben dat nu al wel gedaan. Nu is het weer tijd dat de exporthandel weer mag floreren.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:58 schreef Llotyhy het volgende:
Ik zit eerder te denken aan een kleine correctie op de dalende trend. Zie Euro/USD/Pound dit jaar allemaal nog wel rond de 1.00 staan van elkaar.
Inflatie begint al aardig aan te wakkeren.quote:19-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 14 feb 0 naar 627.000
19-02-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 7 feb +170.000 naar 4.987.000
19-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 7 feb gewijzigd naar 627.000
19-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 7 feb waren 623.000
19-02-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 14 feb verwachting was -1.000
19-02-2009 14:30:00 VS producentenprijzenindex (PPI) jan +0,8%
19-02-2009 14:30:00 VS PPI ex-voedsel en energie jan +0,4%; verwachting was +0,1%
19-02-2009 14:30:00 VS PPI energie jan +3,7%
19-02-2009 14:30:00 VS prijzen passagierswagens jan +0,3%
19-02-2009 14:30:00 VS PPI dec ongewijzigd op -1,9%
19-02-2009 14:30:00 VS producentenprijzenindex (PPI) jan verwachting was +0,3%
kansje laten liggenquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:35 schreef M.Melandri het volgende:
afstort bij crucell, zal vanaf 14 laag wel weer gekocht worden...
WTf we gaan weer goed omhoogquote:
w00t, we gaan wat op, 7% winst op mn sprinter longsquote:
ik heb zelf ook longs maar het gaat me allemaal te traag.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:36 schreef lammegiraf het volgende:
hou mijn longs aan overnight.....vanmorgen zijn ze niet door de SL gegaan...lijkt een leuke gok te zijn geweest.
gisteren de SL227 a 1,62 gekocht...quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik heb zelf ook longs maar het gaat me allemaal te traag.Veel te ongeduldig. Slechts 10% pfft.
echt bedroevend weer. Ik gooi voor sluitings tijd wel 20% van mn portfolio in 1 sprintertje. Zo ervaar ten minste nog wat spanning voor mezelf morgen ochtendquote:
Ik zal effe een plaatje aanvragen, misschien brengt dat nog wat actie.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
echt bedroevend weer. Ik gooi voor sluitings tijd wel 20% van mn portfolio in 1 sprintertje. Zo ervaar ten minste nog wat spanning voor mezelf morgen ochtend
er al uit welke richting?quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
echt bedroevend weer. Ik gooi voor sluitings tijd wel 20% van mn portfolio in 1 sprintertje. Zo ervaar ten minste nog wat spanning voor mezelf morgen ochtend
ik heb het liefst dat de Dow gewoon een dikke min eruit knalt vanavond. Kunnen we daarna weer omhoog kijken... Dit blijft echt aanmodderen...quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
nah we hebben nog even tijd. Ik gooi hem er waarschijnlijk uit een 10 / 15 minuten voor sluitingstijdquote:
quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:08 schreef M.Melandri het volgende:
AM
20-02-2009 Notering ex-interim dividend
Is het dan verstandig om aandeel zo nog ff op te pikken? Of om short te gaan voor morgen?
ik zei toch dat het zou helpenquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:08 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ik zal effe een plaatje aanvragen, misschien brengt dat nog wat actie.
ja, mn stoploss van mn sprinter long geraakt. nul procent winst .. yayquote:
wat betreft die dividend op dat aandeel. het blijft een gok. Zal vrij weinig handel in zijn denk ik zo.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
ben bang dat jou oude TT gewoon waarheid wordt
meestal gaat het aandeel dan toch iets omlaag? Dacht mss mooi shortmomentje maar mittal staat inmiddels alweer veel lager...quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
wat betreft die dividend op dat aandeel. het blijft een gok. Zal vrij weinig handel in zijn denk ik zo.
het aandeel gaat bijna altijd omlaag ja.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
meestal gaat het aandeel dan toch iets omlaag? Dacht mss mooi shortmomentje maar mittal staat inmiddels alweer veel lager...
mijn longs zijn toch nog door mijn stoploss geknald...toch nog leuke winst genomen vandaag maar deze afstort had ik niet gedacht zeg...ik stap niet meer in vandaag...krijg geen hoogte van deze golvenquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Ko Focking Klere, de afstort is begonnen :s
ik zal voor sluitingstijd nog flink long of short gaan. Afgelopen dagen genoeg geld verdient met short dat ik dit gokje wel kan wagen. Ik heb meer spanning nodig op de stockmarket.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:39 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
mijn longs zijn toch nog door mijn stoploss geknald...toch nog leuke winst genomen vandaag maar deze afstort had ik niet gedacht zeg...ik stap niet meer in vandaag...krijg geen hoogte van deze golven
wederom is het na 4u helemaal misquote:Op donderdag 19 februari 2009 12:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
futures zullen dan iets verspringen, na 4uur wordt de toon pas gezet op WS
Goede voorspellingquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
wederom is het na 4u helemaal mis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |