Wat hier mis mee is, is dat de overheid in "betere tijden" ook met geld smijt, elke cent moet op, plus nog bijlenen! De overheid zou NOOIT moeten lenen, gewoon elk jaar doen met wat ze hebben, en dan nog wat sparen ook.quote:Daarom zeg ik dit: laat het begrotingstekort tijdens crisis gewoon oplopen, opdat in betere tijden het tekort weer wordt afgedicht met extra inkomsten. Wat zou hier mis aan zijn?
Belachelijk dat dit overduidelijke POL topic niet door de crew over de schutting wordt geschoptquote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:17 schreef Netsplitter het volgende:
Megabezuinigingen door miljardentekort
John Maynard Keynes als de donder reanimeren. Hij is de enige die het begrepen lijkt te hebben.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:18 schreef DoctorB het volgende:
Niks bezuinigen. UITGEVEN! Jaag de economie aan. Dat moeten ze doen. Bezuinigen moet je in de goede tijden doen. Anticyclisch beleid, je weet!
Werkt dat nog met die open economieën van tegenwoordig?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
John Maynard Keynes als de donder reanimeren. Hij is de enige die het begrepen lijkt te hebben.
Het heeft nog nooit gewerkt en maakt alles alleen maar nog erger. Met Keynes hop je van crisis naar ergere crisis.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
Werkt dat nog met die open economieën van tegenwoordig?
Tuurlijk werkt het wel. Als je maar anticyclish volhoudt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het heeft nog nooit gewerkt en maakt alles alleen maar nog erger. Met Keynes hop je van crisis naar ergere crisis.
Die zitten niet in de regering en hebben niets te vertellen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:53 schreef Verluste het volgende:
VVD, PVV, Verdonk willen allemaal ook heel graag bezuinigen. Maar daar hoor ik de rechtse fokker nooit over.
RAAR
Nog altijd beter dan bedelen bij een grootgrondbezitter.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Niet zo zeuren over bezuinigingen. Dit is wat jullie willen. Over een twee jaar mag je weer op een knopje drukken.
De systeembanken horen gewoon bij de overheid te zitten. Ik hoorde gisteren nog van iemand hoe arrogant de ING nog is en een hypotheek aan iemand weigerde die wel een vast inkomen heeft maar geen vaste baan!!!! Gotspe ten top! Die houding van de banken in deze tijden.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Als de overheid 12 miljard extra uitgeeft, komt er dus 8 miljard terug via extra boosts aan de economie. Sterker nog, als ze die 100 miljard van de banken in de economie hadden gestoken, was Nederland enorm vooruitgegaan.
[..]
Niet waar. Dit kabinet realiseerde nog tot voor kort een begrotingsoverschot. In goede tijden dus.quote:Wat hier mis mee is, is dat de overheid in "betere tijden" ook met geld smijt, elke cent moet op, plus nog bijlenen!
Dat kan ook gewoon middels een anticyclisch begrotingsbeleid. Maar vraag inderdaad wel om discipline.quote:De overheid zou NOOIT moeten lenen, gewoon elk jaar doen met wat ze hebben, en dan nog wat sparen ook.
Dan ken je de geschiedenis niet. De afgelopen 20 jaar is de sociale zekerheid al aardig afgesloopt. Door de VVD voorop.quote:Over het algemeen is de "sociale zekerheid", of in ieder geval de steuntrekkers, het laatste waar op bezuinigd wordt...
Ik ben het helemaal met je eens. Zoals vaker op sociaal economisch terreinquote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:48 schreef TNA het volgende:
In de huidige tijd 20 miljard bezuinigen lijkt me echt krankzinnig en ik denk ook niet dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Natuurlijk is het mooi als een kabinet de begroting perfect op orde heeft, maar uitzonderlijke tijden vragen om soortgelijke maatregelen.
Dat weet ik. Maar tijdens verkiezingstijd is het wel erg hypocriet van de stemmers op die partijen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:56 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Die zitten niet in de regering en hebben niets te vertellen.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Zoals vaker op sociaal economisch terrein
[Kat,hond], ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Niet zo zeuren over bezuinigingen. Dit is wat jullie willen. Over een twee jaar mag je weer op een knopje drukken.
Bewijs dan eens dat het alleen maar erger maakt. Keynes heeft t echt wel bij t rechte eind. En dan nog is het alternatief veel erger voor de economie.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het heeft nog nooit gewerkt en maakt alles alleen maar nog erger. Met Keynes hop je van crisis naar ergere crisis.
Misschien omdat ze het hartgrondig met hun voorban eens zijn?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:53 schreef Verluste het volgende:
VVD, PVV, Verdonk willen allemaal ook heel graag bezuinigen. Maar daar hoor ik de rechtse fokker nooit over.
RAAR
Kul. Het probleem is dat politici aan discipline ontbreekt. Ze vinden het lastig om hun kiezers uit te leggen dat in goede tijden juist de staatsschuld moet worden afgelost.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kleptocratentax mag van mij per direct worden ingevoerd. Dankzij het perverse bonusbeleid bij menig instelling zitten we nu goed in de punarie. Ik strijd als jaren tegen het gegraai in de top.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:05 schreef longinus het volgende:
Mooi, laten ze maar eens flink de topinkomens belasten, goed plan
Niet zoveel uitgeven scheelt ook veel en vereist minder stelen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als we nu het tarief inkomstenbelasting van 42% omhoog krikken naar 43% komen we al een heel eind. Dat voelt toch bijna niemand, en levert een hoop geld op
En in de uitvoering komt er straks een extra belastingschijf bij waardoor die mensen ook weer meer HRA hebben en dat is dan weer wel oneerlijk?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kleptocratentax mag van mij per direct worden ingevoerd. Dankzij het perverse bonusbeleid bij menig instelling zitten we nu goed in de punarie. Ik strijd als jaren tegen het gegraai in de top.
- Meer HRA...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als we nu het tarief inkomstenbelasting van 42% omhoog krikken naar 43% komen we al een heel eind. Dat voelt toch bijna niemand, en levert een hoop geld op
Gooi die in NWS maar dicht.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:17 schreef Netsplitter het volgende:
Megabezuinigingen door miljardentekort
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Gooi die in NWS maar dicht.
Sport afschaffen zou geweldig zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:25 schreef Napalm het volgende:
Grijs heeft geen ideeën en geen lef. Derhalve gaan geit en kool gespaard worden en moet iedereen wat inleveren.
Laat Balkie nou gewoon eens zeggen; "joh, gewoon een kwart van de raamambtenaren eruit" of "we schaffen ontwikkelinghulp/sport/ defensie/immigratie af" of "we stoppen per 2010 met alle de landbouw- en cultuursubsidies"
die komen in de wachtgeldregeling terecht. Kosten zijn gelijk. Heeft geen zin.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk dat we met de helft van de overheid beter af zijn.... Maar de overheid zal zichzelf NOOIT verkleinen, simpelweg omdat de ambtenaren die dat zouden moeten doen zelf hele andere belangen hebben (lees: hun goedbetaalde luizebaantje).
Nee hoor. De stemmachines zijn eruit. We mogen weer gaan kleuren.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Over een twee jaar mag je weer op een knopje drukken.
Geef de burger vooral het idee dat het wat te kiezen heeft. Het liefst met potlood, want dat voelt nostalgisch en betrouwbaar aan.quote:Nee hoor. De stemmachines zijn eruit. We mogen weer gaan kleuren.
Waar kan ik tekenen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef Poldermodel het volgende:
U wilde als kabinet de sociale zekerheid toch al hervormen. Hier is dan uw kans om de klus af te maken.
U kunt nu als politicus zonder problemen:
De uitkeringen bevriezen.
De AOW leeftijd verhogen.
Nog meer dwangarbeidsprojecten invoeren in de bijstand.
De WW duur verkorten
De WAO nog meer aanscherpen.
De Wajong dichttimmeren.
Het minimumloon afschaffen.
Breek alles af.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef Poldermodel het volgende:
Hervormen, versoberen of afbraak.
Dat zal zeker gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Breek alles af.
Probleem opgelost.
De sociale onzekerheid inderdaad afschaffen. Is beter voor iedereen aangezien de partij die eenzijdig de regels kan aanpassen wordt uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sociale zekerheid liever afschaffen?
Inderdaad, daar is heel wat te halen, zonder dat het slecht is voor de maatschappij. Het is zelfs beter. Maar daar gaat niets van komen, het aantal ambtenaren is alleen maar verder gegroeid.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:25 schreef Napalm het volgende:
Grijs heeft geen ideeën en geen lef. Derhalve gaan geit en kool gespaard worden en moet iedereen wat inleveren.
Laat Balkie nou gewoon eens zeggen; "joh, gewoon een kwart van de raamambtenaren eruit" of "we schaffen ontwikkelinghulp/sport/ defensie/immigratie af" of "we stoppen per 2010 met alle de landbouw- en cultuursubsidies"
Ja en nee. Het aantal ambtenaren in vaste dienst is gekrompen. Veel overheidsinstellingen hebben een vacaturestop en het is moeilijk om ertussen te komen. Wat alleen explosief is toegenomen is het aantal tijdelijke krachten. Ironisch genoeg vliegen die er dus het eerst uit omdat de ontslagbescherming idioot hoog is bij de vaste krachten. En laat nou juist in die laatste groep de raamambtenaar voorkomen, de mensen die je eruit wilt hebben.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:10 schreef drexciya het volgende:
[..]
Inderdaad, daar is heel wat te halen, zonder dat het slecht is voor de maatschappij. Het is zelfs beter. Maar daar gaat niets van komen, het aantal ambtenaren is alleen maar verder gegroeid.
Welnee, ik zie de kantoren van de ambtenaren steeds groter worden. Dat is niet omdat het aantal afneemt hoor.. Wanneer lees je"dienst X verhuist naar kleiner pand want de ruimte is niet meer nodig"???quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:36 schreef Mwanatabu het volgende:Ja en nee.
Het totale aantal neemt toe ja, hoewel bij een hoop het aantal fte's elk jaar bijgesnoeid wordt. Het halve land draait inmiddels op uitzendkrachtenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Welnee, ik zie de kantoren van de ambtenaren steeds groter worden. Dat is niet omdat het aantal afneemt hoor.. Wanneer lees je"dienst X verhuist naar kleiner pand want de ruimte is niet meer nodig"???
Men voegt twee gemeenten samen (schaalvoordelen) en vijf jaar later is het aantal ambtenaren 150% van wat het eerst voor alletwee opgeteld was...
Klopt, dit zie je dus de hele tijd. Die medewerkers mogen ze niet gewoon lozen en krijgen andere posities. De mensen die "aangenomen" worden zijn volgens mij dan voor het grootste deel tijdelijke krachten, want ze mogen vaak niet eens voor vast aannemen maar moeten eerst intern herplaatsen, dan kijken bij andere rijksinstellingen, dan bij interne tijdelijke krachten en dan mogen ze pas extern gaan werven.quote:Nu ook weer de Douane gaat weg bij de binnengrenzen met Belgie en Duitsland want ze hebben daar al heel lang geen ene hol meer te doen. Logische beslissing doch wat laat.. De medewerkers die daar werken krijgen daar ander werk bij de belastingdienst. De werkzaamheden worden overgenomen door de Douane op Schiphol en Rotterdam. Daar nemen ze meer mensen aan. Tadaaa per saldo weer medewerkers erbij onder het mom van versimpeling en consolidatie.
Hoho nieuw beleid leiver 4 topics langs elkaar dan dingen overschoppenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Belachelijk dat dit overduidelijke POL topic niet door de crew over de schutting wordt geschopt
In beginsel moet je bezuinigen op kosten en doorgaan met investeren.quote:
dat leverd geen ruk op, er zijn veels te weinig rijken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kleptocratentax mag van mij per direct worden ingevoerd. Dankzij het perverse bonusbeleid bij menig instelling zitten we nu goed in de punarie. Ik strijd als jaren tegen het gegraai in de top.
Nee, we moete kromliggen omdat de overheid bankrisico's tot sociaal belang heeft gebombardeerd.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:42 schreef HenryHill het volgende:
Zeg, maar wat heeft die reddingsactie voor de banken eigenlijk betekend voor het begrotingstekort?
Want voor zover ik het nu begrijp lijkt het erop dat wij met z'n allen krom mogen gaan liggen omdat de banken teveel risico's hebben genomen...
Dat is de tussenstap ja, maar ik kan er nog wel inkomen dat niemand er bij gebaat is als er een bank omlazert en iedereen naar z'n centen kan fluiten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, we moete kromliggen omdat de overheid bankrisico's tot sociaal belang heeft gebombardeerd.
De grote fout is dat overheden de systeembanken privaat heeft gelaten. Met alle shit van dien.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, we moete kromliggen omdat de overheid bankrisico's tot sociaal belang heeft gebombardeerd.
OK, ook goedquote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoho nieuw beleid leiver 4 topics langs elkaar dan dingen overschoppen.
Dus deze blijft open net als de andere.
Ik vrees dat het weer over de rug van de zwakken gaat .Zoals je vaak ziet.quote:Maar ik gok aow, ziektekosten, uitkeringen voor de jeugd (want die komen toch wel aan werk), en maar van diens
Dat lijkt te mogen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zal nog 2 topics openen in KLB en in GC.
Bezuinigen waarop? Investeren waarin?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
In beginsel moet je bezuinigen op kosten en doorgaan met investeren.
Yep. In de wegen, duurzame energie vooral.quote:Dus infrastructuur en scholing mag geld naartoe.
Nee, niet op de sociale zekerheid. Is al half kapot bezuinigd. Het net is al zo strak opgespannen.quote:Uitkeringen,
Ja, de missies in het buitenland stoppen. Anderen mogen nu eens het stokje overnemen.quote:defensie,
Nee! Bezuinigen is juist in deze tijd desastreus. Weet je dat 12 miljard aan ombuigen voor 8 miljard schade betekent? Nog maar werklozen, spiraal omlaag. Niet doen dus. Keynes direct reanimeren EN uitvoerenquote:Zo maar het begrotingstekort op laten lopen is idioot.
Juist nu investeren. Handen uit de mouwen. Saneren wordt aangegrepen door pure opportunisme die de boel liever tot aan de grond afslopen dan opbouwen.quote:Als je dat doet door investeringen vooruit te schuiven kan het wel omdat je dan ook de voorwaarden schept om in de toekomst weer in te lopen.
Prima. Ik snap sowieso niet waarom we zoveel geld uit moeten geven aan een leger. Doe dat nu eens gewoon Europees.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:04 schreef Yildiz het volgende:
De JSF wordt -voorlopig- niet gekocht.
Dan kunnen we het nog beter zelf doen aangezien we onevenredig veel betalen aan de EU.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Prima. Ik snap sowieso niet waarom we zoveel geld uit moeten geven aan een leger. Doe dat nu eens gewoon Europees.
Ik ben duidelijk en noem daarnaast voorbeelden en dan ga je nog die vraag stellen?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Bezuinigen waarop? Investeren waarin?
Dat klopt niet. Er zijn uitkeringen die krap aan zijn, maar er zijn ook uitkeringen die ruim in het jasje zitten.quote:Nee, niet op de sociale zekerheid. Is al half kapot bezuinigd. Het net is al zo strak opgespannen.
Daar zou ik dan weer het laatst mee stoppen, daar gebeurt tenminste nog iets. Dat andere landen ook inzet tonen (doe het Europees...) zou ik dan wel toejuichen. Maar dat is niet op stel en sprong geregeld.quote:Ja, de missies in het buitenland stoppen. Anderen mogen nu eens het stokje overnemen.
Goed bezuinigen hoeft helemaal geen probleem te zijn. Je lult weer als een kip zonder kop.quote:Nee! Bezuinigen is juist in deze tijd desastreus. Weet je dat 12 miljard aan ombuigen voor 8 miljard schade betekent? Nog maar werklozen, spiraal omlaag. Niet doen dus.
Is de wereld zo veranderd dat hij ineens wel gelijk heeft gehad? Ik dacht het niet...quote:Keynes direct reanimeren EN uitvoeren
Jij bent met geld smijten aan het verwarren met de economie stimuleren.quote:Juist nu investeren. Handen uit de mouwen. Saneren wordt aangegrepen door pure opportunisme die de boel liever tot aan de grond afslopen dan opbouwen.
Lijkt me een goed plan. Mooi moment om de hele luchtmacht uit te faseren.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:04 schreef Yildiz het volgende:
De JSF wordt -voorlopig- niet gekocht.
Is wat voor te zeggen. Of bv 40 of 45 werkzame jaren als grens stellen. Ik heb vrij lang gestudeerd dus ik vind het ook niet onredelijk om wat langer te werken dan iemand die op z'n 16e is gaan werken.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
ze zouden die aow-leeftijd moeten aanpassen op het beroep dat je doet. dat je langer moet werken als je geen fysiek beroep hebt.
En dan een jaar voor de aow leeftijd van een stratenmaker even van baan wisselen en een jaartje steentjes leggen en dan lekker met pensioen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
ze zouden die aow-leeftijd moeten aanpassen op het beroep dat je doet. dat je langer moet werken als je geen fysiek beroep hebt.
Wat zijn werkzame jaren? Vanaf mijn 18e heb ik minimaal 12+ uur per week gewerkt als bijbaantje.quote:Op zondag 15 februari 2009 00:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is wat voor te zeggen. Of bv 40 of 45 werkzame jaren als grens stellen. Ik heb vrij lang gestudeerd dus ik vind het ook niet onredelijk om wat langer te werken dan iemand die op z'n 16e is gaan werken.
De reddingsacties zitten nog buiten het begrotingstekort, die zijn namelijk gefinancierd met de verkoop van staatsobligaties. Het lijkt mij wel dat de daaraan verbonden rentelasten meegerekend zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:42 schreef HenryHill het volgende:
Zeg, maar wat heeft die reddingsactie voor de banken eigenlijk betekend voor het begrotingstekort?
Want voor zover ik het nu begrijp lijkt het erop dat wij met z'n allen krom mogen gaan liggen omdat de banken teveel risico's hebben genomen...
Dat snap ik niet. Er is een niet-begrote uitgave (banksteun) gedaan. Die verhoogt het financieringstekort, zodat op de Rijksbegroting de Nationale Schuld toeneemt. Of wordt dat pas na het lopende jaar bijgesteld?quote:Op zondag 15 februari 2009 04:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
De reddingsacties zitten nog buiten het begrotingstekort, die zijn namelijk gefinancierd met de verkoop van staatsobligaties. Het lijkt mij wel dat de daaraan verbonden rentelasten meegerekend zijn.
Of het leger? Wat hebben we te zoeken in Afghanistan? De enige westerling die daar ooit gewonnen heeft is Alexander de Grote en die paste zich aan aan de daar geldende strategie. Iets wat we nu niet doen. En dat maakt een leger overbodig.quote:Op zondag 15 februari 2009 06:39 schreef Lemmeb het volgende:
Begin bij het bezuinigen eerst eens bij de kleine franjeposten. Zaken als ontwikkelingshulp, publieke omroep en cultuur. Zeker weten dat de meerderheid van Nederland er geen traan om zal laten als daar geen geld meer naartoe gaat.
Als er daarna nog geld tekort komt, kunnen er altijd nog moeilijke maatregelen volgen.
Jij begrijpt hoe het werkt....quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:41 schreef Refragmental het volgende:
"Na het zuur komt het zoet"
Let maar op, het zoet krijgen we ongeveer 3 tot 6 maanden voor de verkiezingen. Nu alvast het geld opzij "bezuinigen" om dan lekker allemaal meevallertjes uit te delen.
En het volk gaat er massaal in trappen, want hoe anders kunnen de CDA, PvdA en VVD zoveel zetels blijven behouden
Denk je dat je het overleeft? Op je 58e een jaar lang op je knieen zitten en stenen zetten? Zeg dan maarquote:Op zondag 15 februari 2009 00:41 schreef HarryP het volgende:
[..]
En dan een jaar voor de aow leeftijd van een stratenmaker even van baan wisselen en een jaartje steentjes leggen en dan lekker met pensioen.![]()
Er zijn geen rentelasten, de staat betaalt iets van 4 % en vangt 8.5 %. Er is dus een rentewinst. En het zou me niets verbazen als die is meegerekend...quote:Op zondag 15 februari 2009 04:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De reddingsacties zitten nog buiten het begrotingstekort, die zijn namelijk gefinancierd met de verkoop van staatsobligaties. Het lijkt mij wel dat de daaraan verbonden rentelasten meegerekend zijn.
Ja, het leger ook. Zoals die opvolger van de F16, die hoeft er voorlopig echt niet te komen. Dat is allang aangetoond, die vliegtuigen kunnen nog wel 10 jaar mee. En inderdaad, in Afghanistan hebben we niets te zoeken.quote:Op zondag 15 februari 2009 06:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of het leger? Wat hebben we te zoeken in Afghanistan? De enige westerling die daar ooit gewonnen heeft is Alexander de Grote en die paste zich aan aan de daar geldende strategie. Iets wat we nu niet doen. En dat maakt een leger overbodig.
Preciesquote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Exact. Graaigedrag, bezuinigingen en criminele allochtonen. Tijd voor verandering, lijkt me.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
PreciesHet volk krijgt wat het verdient!
Welke partij zou daar nou wat aan gaan doen denk je? Zodra ze het pluche ruiken blijft alles bij het oude.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Exact. Graaigedrag, bezuinigingen en criminele allochtonen. Tijd voor verandering, lijkt me.
Ik zou in elk geval niet op de gevestigde orde stemmen, want dan weet je zeker dat je op alle fronten keihard genaaid wordt. Stem op de PVV als je wil dat er iets gebeurt tegen criminele allochtonen en op de SP als het asociale graaigedrag meer je prioriteit heeft. Simpel toch?quote:Op zondag 15 februari 2009 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke partij zou daar nou wat aan gaan doen denk je? Zodra ze het pluche ruiken blijft alles bij het oude.
Je weet dat de hele ellende ongeveer begonnen is door het geven van hypotheken aan mensen die eigenlijk niet kredietwaardig genoeg waren?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
De systeembanken horen gewoon bij de overheid te zitten. Ik hoorde gisteren nog van iemand hoe arrogant de ING nog is en een hypotheek aan iemand weigerde die wel een vast inkomen heeft maar geen vaste baan!!!! Gotspe ten top!
Er wordt door de overheid zo schandalig veel geld echt over de balk gegooid, daar springen de tranen van in je ogen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:55 schreef DoctorB het volgende:
In goede tijden moet je mensen overtuigen dat er geen geld over de balk gesmeten moet worden. Maar dat houdt de PvdA nooit vol. Want als het goed gaat wil iedereen de sinterklaas uithangen om de eigen achterban eens goed te verwennen.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk dat we met de helft van de overheid beter af zijn.... Maar de overheid zal zichzelf NOOIT verkleinen, simpelweg omdat de ambtenaren die dat zouden moeten doen zelf hele andere belangen hebben (lees: hun goedbetaalde luizebaantje).
Tuurlijk, altijd als er geld tekort is pakken we gewoon meer geld weg bij de middenklassequote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meteen doenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef Poldermodel het volgende:
De AOW leeftijd verhogen.
De Wajong dichttimmeren.
Een vaste ambtenaar eruit schoppen, deze vervolgens als ZZPer tegen 1,5 keer z'n vorige salaris weer aannemen. Dan kun je na een jaar roepen dat er inderdaad minder ambtenaren in dienst zijn maar zijn de kosten vervolgens gewoon weer gestegen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja en nee. Het aantal ambtenaren in vaste dienst is gekrompen. Veel overheidsinstellingen hebben een vacaturestop en het is moeilijk om ertussen te komen.
Met als gevolg dat een ambtenaar moet gaan bepalen wat precies een fysiek beroep is en hoe lang je precies zo'n beroep moet hebben gedaan voor je een fysiek arbeidsverleden hebt en ga zo maar door. Zal wederom enorm veel belastinggeld kosten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
Of een andere partij als je werkende hercencellen hebt...quote:Op zondag 15 februari 2009 11:18 schreef Lemmeb het volgende:
Stem op de PVV als je wil dat er iets gebeurt tegen criminele allochtonen en op de SP als het asociale graaigedrag meer je prioriteit heeft. Simpel toch?
Simplistisch inderdaad!quote:Op zondag 15 februari 2009 11:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval niet op de gevestigde orde stemmen, want dan weet je zeker dat je op alle fronten keihard genaaid wordt. Stem op de PVV als je wil dat er iets gebeurt tegen criminele allochtonen en op de SP als het asociale graaigedrag meer je prioriteit heeft. Simpel toch?
Daarover zijn natuurlijk wel afspraken te maken.quote:Op zondag 15 februari 2009 00:48 schreef HarryP het volgende:
[..]
Wat zijn werkzame jaren? Vanaf mijn 18e heb ik minimaal 12+ uur per week gewerkt als bijbaantje.
Dus dan kan ik met 63 al stoppen.. (Wat ik voor mezelf een mooie leeftijd vind om te stoppen met werken/belasting betalen)
Denk dat dit je nog tegen gaat vallen. Als je al zag hoeveel protest er was toen Lingo dreigde te verdwijnen. Moet je eens zien wat het effect is als bv Boer zoekt Vrouw zou moeten verdwijnen.quote:Op zondag 15 februari 2009 06:39 schreef Lemmeb het volgende:
Begin bij het bezuinigen eerst eens bij de kleine franjeposten. Zaken als ontwikkelingshulp, publieke omroep en cultuur. Zeker weten dat de meerderheid van Nederland er geen traan om zal laten als daar geen geld meer naartoe gaat.
Dan kan het toch ook door naar de commerciëlen?quote:Op zondag 15 februari 2009 11:52 schreef du_ke het volgende:
Als je al zag hoeveel protest er was toen Lingo dreigde te verdwijnen. Moet je eens zien wat het effect is als bv Boer zoekt Vrouw zou moeten verdwijnen.
Dat is een heel andere discussie. Lemmeb beweerde dat er geen traan om gelaten zou worden en ik denk dat hij daar een nogal verkeerde inschatting maakt.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan kan het toch ook door naar de commerciëlen?
Lijkt mij niet van belang wat een groep zwakzinnigen vindt... De PO kan makkelijk terug naar 2 netten en m.i. ook wel naar 1 net. PO is niet meer van deze tijd.
4,8 miljard euro ontwikkelingshulp, plus 900 miljoen publieke omroepen en bezuinigen op cultuur? Neem aan dat je zaken bedoelt als het sponsoren van kunstenaars met een zogenaamd-geen-uitkering. Over het nut van ontwikkelingshulp zijn we elkaar al een ziljard keer in de haren gevlogen dus laten we het daar maar niet over hebben, die geef ik jequote:Op zondag 15 februari 2009 06:39 schreef Lemmeb het volgende:
Als er daarna nog geld tekort komt, kunnen er altijd nog moeilijke maatregelen volgen.
In zijn verdediging: hij meende dat de meerderheid daar geen traan om zou laten. Of dat wel of niet zo is... geen idee. Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar ik durf er geen geld op te zetten.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:39 schreef du_ke het volgende:
Lemmeb beweerde dat er geen traan om gelaten zou worden en ik denk dat hij daar een nogal verkeerde inschatting maakt.
Ben ik het mee eens. Het zou lachwekkend zijn als het niet ten koste van belastinggeld ging, maar al die stupide prestigeprojecten...quote:Op zondag 15 februari 2009 12:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat constante streven om nieuwe dingen op te zetten zuiver om je vlaggetje in het landschap te plaatsen en er een rondje om te piesen moet er eens uit. Gewoon eens laten staan wat werkt en daar de koers van bijstellen en niet het kind met het badwater weggooien à ettelijke miljarden per hersenscheet.
Idd, laat ze maar eerst een stoppen met die linkse prestigeprojecten zoals Generaal Pardon, Prachtwijken etc.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Het zou lachwekkend zijn als het niet ten koste van belastinggeld ging, maar al die stupide prestigeprojecten...
En ik denk dat het een minderheid is die er geen problemen mee zou hebben.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
In zijn verdediging: hij meende dat de meerderheid daar geen traan om zou laten. Of dat wel of niet zo is... geen idee. Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar ik durf er geen geld op te zetten.
dat denk ik ook maar ik ben het er mee eens dat 2 netten wel voldoende is, 1 voor nieuws,docu`s, verheffend en 1 voor algemene tv programma`s.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik denk dat het een minderheid is die er geen problemen mee zou hebben.
We schatten de zaken in deze dus anders in
Regeren is keuzes maken. Als de F16 versleten is kan dat een prima moment zijn om nut en noodzaak van een eigen zelfstandige luchtmacht in het huidige wereldtoneel te evalueren.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens zie ik er weinig in nog meer op het leger te bezuinigen dat is momenteel nog geen kwart van wat het was maar heeft wel veel meer taken/uitzendingen dan ooit momenteel
We hebben inderdaad belachelijk veel belastinggeld vergooid in Afghanistan. Andere landen lachen zich dood.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat denk ik ook maar ik ben het er mee eens dat 2 netten wel voldoende is, 1 voor nieuws,docu`s, verheffend en 1 voor algemene tv programma`s.
Overigens zie ik er weinig in nog meer op het leger te bezuinigen dat is momenteel nog geen kwart van wat het was maar heeft wel veel meer taken/uitzendingen dan ooit momenteel
Nee! Aub niet, maak van N3 een verkapte sportzender. Al dat voetbalgedoe op 3 is thans een zegen.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan kan het toch ook door naar de commerciëlen?
Lijkt mij niet van belang wat een groep zwakzinnigen vindt... De PO kan makkelijk terug naar 2 netten en m.i. ook wel naar 1 net.
Onzin. Jij hebt liever de bagger van de commerciële zenderquote:PO is niet meer van deze tijd.
Je behoort tot de 0,nogwat % meest rijke mensen van de wereld en jij wil het anders? Is niet slim hoor, de kans dat jij er dan op vooruit gaat (wat jij wil, aangezien je dat meermaals hebt aangegeven) is niet bepaaldelijk groot.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:55 schreef EchtGaaf het volgende:
het wordt echt heel tijd dat er een geheel nieuw macro-economisch systeem wordt bedacht.
Ik zeg ook niet dat ik er niet van geprofiteerd heb? Maar je ziet toch nu wel in hoe kwetsbaar en wankel dit ONGEREGELDE systeem blijkt te zijn? Eerlijk?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je behoort tot de 0,nogwat % meest rijke mensen van de wereld en jij wil het anders? Is niet slim hoor, de kans dat jij er dan op vooruit gaat (wat jij wil, aangezien je dat meermaals hebt aangegeven) is niet bepaaldelijk groot.
Klopt maar voor slechts een deel.quote:Daarnaast zijn de welvaartsverhoudingen al aan het verschuiven.
Voetbal kan prima commercieel. Te idioot voor woorden dat dat via de PO moet.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee! Aub niet, maak van N3 een verkapte sportzender. Al dat voetbalgedoe op 3 is thans een zegen.![]()
1. Doe "onzin" eens toelichten...quote:Onzin. Jij hebt liever de bagger van de commerciële zender
Ik wijs jou erop dat de boel omgooien kan betekenen dat jij over 10 jaar honger hebt. Ik wil jou dan nog wel eens horen piepen...quote:Op zondag 15 februari 2009 15:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik er niet van geprofiteerd heb?
Het is niet ongeregeld en kwetsbaar? Ik weet niet hoor, maar we hebben een enorme economische dip en het leven gaat gewoon door. Niets aan het handje. We moeten nu alleen genoegen nemen met wat we in 2007 heel prettig vonden. Big deal!quote:Maar je ziet toch nu wel in hoe kwetsbaar en wankel dit ONGEREGELDE systeem blijkt te zijn? Eerlijk?
Dit klopt, of klopt niet. Zoiets als een beetje zwanger zijn, dat kan ook al niet... Je bent zwanger, of niet.quote:Klopt maar voor slechts een deel.
Als je er baat bij hebt dat de dingen blijven zoals ze zijn (m.a.w. je bent zelf een graaier of een criminele allochtoon) dan kun je inderdaad maar beter op een gevestigde partij stemmen. Met wel of niet werkende hersencellen heeft dat overigens niet zo heel veel te maken, meer met eigenbelang.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of een andere partij als je werkende hercencellen hebt...
Ach, ik overdreef een beetje. Natuurlijk moet de PO niet helemaal verdwijnen, maar middelmatige bagger producerende graaiers als Paul de Leeuw moeten voortaan maar genoegen nemen met één keer Balkenende. En een populair programma als Lingo is bijnagratis.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat dit je nog tegen gaat vallen. Als je al zag hoeveel protest er was toen Lingo dreigde te verdwijnen. Moet je eens zien wat het effect is als bv Boer zoekt Vrouw zou moeten verdwijnen.
Inderdaad het gegraai bij de PO moet direct stoppen. Het is een gotspe ten top.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, ik overdreef een beetje. Natuurlijk moet de PO niet helemaal verdwijnen, maar middelmatige bagger producerende graaiers als Paul de Leeuw moeten voortaan maar genoegen nemen met één keer Balkenende. En een populair programma als Lingo is bijnagratis.
Jij denkt dat er iets wezenlijks gaat veranderen als de SP of de PVV gaat meeregeren? Hoe lachwekkend naïef...quote:Op zondag 15 februari 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
Als je er baat bij hebt dat de dingen blijven zoals ze zijn (m.a.w. je bent zelf een graaier of een criminele allochtoon) dan kun je inderdaad maar beter op een gevestigde partij stemmen. Met wel of niet werkende hersencellen heeft dat overigens niet zo heel veel te maken, meer met eigenbelang.
Net wilde je nog een volledig net met blaagjes van 20 die al miljonair zijn...quote:Op zondag 15 februari 2009 15:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Inderdaad het gegraai bij de PO moet direct stoppen. Het is een gotspe ten top.
Over de SP heb ik ook m'n twijfels. Maar wat de PVV betreft weet ik dat wel zeker, als ze maar voldoende zetels hebben. Dan is het bijvoorbeeld 'exit' met criminele Marokkanen.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt dat er iets wezenlijks gaat veranderen als de SP of de PVV gaat meeregeren?
Ik?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Net wilde je nog een volledig net met blaagjes van 20 die al miljonair zijn...
zolang er nog geen constitent europees buitenland beleid is gaat een EU leger ook niet werken en opdoeken zie ik niet bepaald zitten.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Regeren is keuzes maken. Als de F16 versleten is kan dat een prima moment zijn om nut en noodzaak van een eigen zelfstandige luchtmacht in het huidige wereldtoneel te evalueren.
Dat kan een keuze zijn. Maar op voorhand moet je niets uitsluiten. En het leger is nou niet bepaald het efficiëntste en nuttigste deel van de overheid. Daar is gewoon nog veel winst te behalen.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zolang er nog geen constitent europees buitenland beleid is gaat een EU leger ook niet werken en opdoeken zie ik niet bepaald zitten.
Jij veronderstelt dat een gevestigde partij per definitie dingen wil laten blijven zoals ze zijn. Een 'nieuwe' partij zou dingen willen veranderen (yuk... wat is dingen een onbestendig woord)quote:Op zondag 15 februari 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als je er baat bij hebt dat de dingen blijven zoals ze zijn (m.a.w. je bent zelf een graaier of een criminele allochtoon) dan kun je inderdaad maar beter op een gevestigde partij stemmen. Met wel of niet werkende hersencellen heeft dat overigens niet zo heel veel te maken, meer met eigenbelang.
Klinkt allemaal leuk, maar de praktijk wijst gewoon anders uit. Criminele allochtonen worden tot op de dag van vandaag nog steeds geknuffeld in plaats van teruggestuurd. En het grote graaien is de afgelopen 8 jaren juist tot ongekende hoogte gestegen, ondanks de goede bedoelingen van Wouter Bos.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:53 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Jij veronderstelt dat een gevestigde partij per definitie dingen wil laten blijven zoals ze zijn. Een 'nieuwe' partij zou dingen willen veranderen (yuk... wat is dingen een onbestendig woord)
Volgens mij is dit een onjuiste aanname; immers ook gevestigde partijen veranderen hun koers (wellicht wat langzamer, maar weldegelijk). Een voorbeeld hiervan is het integratiebeleid. Eind 90-jaren had vrijwel geen enkele gevestigde partij een standpunt over integratie. Vandaag de dag heeft vrijwel elke partij een gefundeerd standpunt over integratie. Uiteraard zijn hiervoor enkele katalysatoren voor geweest, zoals 9-11 en de moord op Theo van Gogh. Maar ook zij hebben er baat bij om bepaalde zaken te veranderen.
Uiteindelijk veranderen de (meeste) gevestigde partijen hun koers ook. Dit wordt ook wel voortschrijdend inzicht genoemd. Het voordeel van gevestigde partijen is dat deze koerswijziging plaatsvindt binnen een bestaande organisatie en veelal flink bediscussieerd is, hierdoor is koerswijziging vaak meer doordacht. Dit i.t.t. 'nieuwe' partijen die oproepen tot radicale veranderingen en vaak daarmee voorbij gaan aan de complexiteit van behoorlijk bestuur.
Eens. Want iedereen wilt het zien, dus kan makkelijk weg uit publiek bestelquote:
Eigenlijk wel. Maar was ook zo goed als weg, maar ja de commerciëlen hadden het zelf verbaggerd door de uitzendingen met een overdosis aan reclame te verbaggeren.quote:Te idioot voor woorden dat dat via de PO moet.
Simpel: een programma's als vrije geluiden, om maar 1 voorbeeld te noemen, zijn volstrekt kansloos bij de commerciëlen. De PO dient alle doelgroepen te bedienen, iets waar de commerciëlen nooit aan kunnen voldoen. Die kijken puur naar de kijkcijfers. Jammer dat PO diezelfde toer lijkt op te gaan. ;')quote:1. Doe "onzin" eens toelichten...
Dit meen je toch niet zeker? Noem eens goede programma;s van SBS of de RTL groep?quote:2. Als ik iets niet wil zien dan kijk ik er niet naar. En de beste programma's zitten m.i. bij de commerciëlen.
Ook, maar minder erg dan bij de commerciëlen. Maar de vrijdagavond wordt door de tros ook verbaggerd met een OVERDOSIS Jan Smit Paling soap bagger.quote:En bagger tref je vaak genoeg aan bij de PO.
Zit ik ook niet op te wachten.quote:Denk aan boer zoekt vrouw.
Zoals de overdosis Jan Smit en de rest van Volendam: graag per direct!quote:Zwakzinnigen-t.v. die gewoon kan verhuizen naar RTL of SBS.
Helaas zwicht de PO ook steeds meer voor de kijkcijfers. Maar nog steeds is de PO stukken beter met programma's als Buitenhof, Nova DHVD, Tegenlicht, Zembla, P&W, etc, etc.quote:Het zal me jeuken waar... Zo kan Mien Zwiep gewoon blijven kijken naar infantiele t.v. en hoef ik er niet meer aan mee te betalen (vooropgesteld dat ik de bedrijven mijd die reclame maken rondom BZV).
Leuk dat je het voorbeeld met 'exit' voor criminele Marokkanen aanhaalt als reëel. Juist dit voorbeeld geeft weer hoe complex e.a.a. in elkaar steekt. De meeste criminele Marokkaanse-Nederlanders hebben een Nederlandse nationaliteit en zijn over het algemeen ook geboren in Nederland.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Over de SP heb ik ook m'n twijfels. Maar wat de PVV betreft weet ik dat wel zeker, als ze maar voldoende zetels hebben. Dan is het bijvoorbeeld 'exit' met criminele Marokkanen.
Overigens, het is niet meer dan logisch om op de partij te stemmen die zegt dat ze hetzelfde willen als jijzelf. Of dat dan ook gaat gebeuren moet je uiteraard nog maar zien, maar dat geldt voor alle partijen. De PvdA heeft vantevoren ook vanalles beloofd maar niks gepresteerd.
De enige andere optie die je dan hebt is niet gaan stemmen. Heb jij niet gestemd?
Ik zie de hele "complexiteit" niet. Maar goed, sommigen hebben er nu eenmaal een handje van om te denken in termen van al dan niet denkbeeldige of juridische (en dus eigenlijk niet bestaande) 'problemen' in plaats van in 'oplossingen'.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Leuk dat je het voorbeeld met 'exit' voor criminele Marokkanen aanhaalt als reëel. Juist dit voorbeeld geeft weer hoe complex e.a.a. in elkaar steekt. De meeste criminele Marokkaanse-Nederlanders hebben een Nederlandse nationaliteit en zijn over het algemeen ook geboren in Nederland.
Met alle respect maar jouw 'knuffel'-argumentatie is volslagen onjuist. In NL wordt verhoudingsgewijs tot andere Europese landen het zwaarst gestraft, daarnaast wordt er juist veel opsporingcapaciteit ingezet in de allochtone probleemwijken. Van knuffelen is in NL vrij weinig sprake!quote:Op zondag 15 februari 2009 15:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar de praktijk wijst gewoon anders uit. Criminele allochtonen worden tot op de dag van vandaag nog steeds geknuffeld in plaats van teruggestuurd. En het grote graaien is de afgelopen 8 jaren juist tot ongekende hoogte gestegen, ondanks de goede bedoelingen van Wouter Bos.
Als gevestigde partijen al verandering zouden willen, dan is het allemaal too little too late. Je zult toch echt een beetje extreem moeten stemmen om echte veranderingen af te dwingen.
Ze krijgen nu al de illegale Marokkanen niet weg en de PVV gaat het lukken met legale Marokkanen als ze een misdrijf hebben gepleegd? Echt?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:47 schreef Lemmeb het volgende:
Dan is het bijvoorbeeld 'exit' met criminele Marokkanen.
Daar ben ik het mee eens, maar ik neem de PVV niet bepaald serieus. Een stelletje schreeuwerds. Ik denk dat Jacobse en Van Es nog serieuzer te nemen zijn. Wilders is aardig van het padje af en zijn volgelingen... Mijn god!quote:Overigens, het is niet meer dan logisch om op de partij te stemmen die zegt dat ze hetzelfde willen als jijzelf.
De PvdA heeft natuurlijk een hele hoop wel gepresteerd. Wat velen weigeren te beseffen is dat meer dan 90% gewoon goed gaat en dus geen verandering behoeft. Beetje bijsturen is prima, maar het roer om in een land waar vrijwel iedereen gelukkig is, hoge welvaart/welzijn... Beetje dom.quote:Of dat dan ook gaat gebeuren moet je uiteraard nog maar zien, maar dat geldt voor alle partijen. De PvdA heeft vantevoren ook vanalles beloofd maar niks gepresteerd.
Nee, ik heb gestemd op een realistische partij.quote:De enige andere optie die je dan hebt is niet gaan stemmen. Heb jij niet gestemd?
Tja... das ook een manier van discussieren. Zodra het je een beetje lastig wordt gemaakt, is de discussie teveel uitgekauwd om er nog verder op in te gaan.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zie de hele "complexiteit" niet. Maar goed, sommigen hebben er nu eenmaal een handje van om te denken in termen van al dan niet denkbeeldige of juridische (en dus eigenlijk niet bestaande) 'problemen' in plaats van in 'oplossingen'.
Nouja, wat jij wil. Ik vind de discussie te uitgekauwd om er nog verder op in te gaan. Ik heb al honderdduizend keer aangetoond dat het allemaal makkelijk kan, zolang er maar voldoende politieke steun is. Dat laatste is inderdaad wel een noodzakelijke voorwaarde waaraan nog niet is voldaan. Maar wat nog niet is kan nog komen, en sneller dan menigeen denkt.
Kun je nagaan, hoe het er blijkbaar in andere Europese landen aan toe moet gaan. Daar hebben die lui blijkbaar helemaal vrij spel.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:06 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Met alle respect maar jouw 'knuffel'-argumentatie is volslagen onjuist. In NL wordt verhoudingsgewijs tot andere Europese landen het zwaarst gestraft
Jawel hoor, criminele allochtonen worden in Nederland helemaal sufgeknuffeld.quote:Van knuffelen is in NL vrij weinig sprake!
Dit ben jij toch?quote:
quote:Op zondag 15 februari 2009 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee! Aub niet, maak van N3 een verkapte sportzender. Al dat voetbalgedoe op 3 is thans een zegen.![]()
Inderdaad kan dat prima, want diegenen die dat geld waard zijn kunnen ook naar de commerciëlen. En dan heb je aan één net voldoende. En zelfs aan 0 netten, want echt... de meerwaarde van de PO... ik zie hem niet.quote:Ik gewoon gewoon een goede PO, en die hebben we thans. En ja, dat kan ook zonder die achterlijke topsalarissen.![]()
Het zal mij jeuken. Ik vind iedere euro teveel, daar ik nooit naar de EO kijk.quote:Denk je dat Arjan Lock van de EO een miljoenensalaris heeft?
Beargumenteer dit eensquote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel hoor, criminele allochtonen worden in Nederland helemaal sufgeknuffeld.
Maar in "strenge"landen hebben ze geen criminelen (al dan niet van allochtone afkomst)?quote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
agaan, hoe het er blijkbaar in andere Europese landen aan toe moet gaan. Daar hebben die lui blijkbaar helemaal vrij spel.
[..]
Ze draaien in de werkelijkheid de bak in (waar de bewakers zelden een knuffel uitdelen, althans, ik hoor er nooit van) en verder is uitzetten in verreweg de meeste gevallen gewoon juridisch niet mogelijk.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:57 schreef Lemmeb het volgende:
Criminele allochtonen worden tot op de dag van vandaag nog steeds geknuffeld in plaats van teruggestuurd.
De afgelopen 8 jaar heeft de PvdA meer jaren NIET dan WEL in de regering gezeten. Nog afgezien van het feit dat er niets mis is met mensen die in alle vrijheid een hoog salaris binnen slepen.quote:En het grote graaien is de afgelopen 8 jaren juist tot ongekende hoogte gestegen, ondanks de goede bedoelingen van Wouter Bos.
Met stemmen dwing je nooit echte veranderingen af, daar het roer om gewoon een domme keuze is.quote:Als gevestigde partijen al verandering zouden willen, dan is het allemaal too little too late. Je zult toch echt een beetje extreem moeten stemmen om echte veranderingen af te dwingen.
Ik meen me te herinneren dat, hier op FOK! zelfs, is aangetoond dat de regering die het meest in de regering heeft gezeten de VVD (of een voorloper dan) is. Wellicht vergis ik me maar dan zal het toch zeker het CDA zijn, ook niet de meest linkse partij.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:18 schreef DS4 het volgende:
De afgelopen 8 jaar heeft de PvdA meer jaren NIET dan WEL in de regering gezeten. Nog afgezien van het feit dat er niets mis is met mensen die in alle vrijheid een hoog salaris binnen slepen.
.
Doe zoiets via "youtube"... Internet maakt het mogelijk dat iedere scheet door iedereen bezien kan worden.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Simpel: een programma's als vrije geluiden, om maar 1 voorbeeld te noemen, zijn volstrekt kansloos bij de commerciëlen. De PO dient alle doelgroepen te bedienen, iets waar de commerciëlen nooit aan kunnen voldoen. Die kijken puur naar de kijkcijfers. Jammer dat PO diezelfde toer lijkt op te gaan. ;')
House M.D., Weeds... (ik noem maar wat) Ingekocht, maar toch. Ik kijk zelden NL programma's, tenzij het actualiteiten zijn en dat is bij de commerciëlen ook vaak goed verzorgd (niet dat infantiele hart van NL natuurlijk, want dat de poes van Jan Malloot in Weesp is doodgereden is geen nieuws, ook al is het sneu voor Jan).quote:Dit meen je toch niet zeker? Noem eens goede programma;s van SBS of de RTL groep?
Waarom kijk jij eigenlijk naar dat programma?quote:Ook, maar minder erg dan bij de commerciëlen. Maar de vrijdagavond wordt door de tros ook verbaggerd met een OVERDOSIS Jan Smit Paling soap bagger.
Het ging over Nick (van het duo met Simon) dat een zelfopenende pedaalemmer ging kopen! Niet erg als die emmer hem ook zou opslurpen met dit soort gebagger
Als we al die programma's over doen naar de commerciëlen, dan hebben we toch voldoende aan één zender?quote:Zoals de overdosis Jan Smit en de rest van Volendam: graag per direct!
Een deel van de programma's die je noemt zou ik niet goed durven noemen. Veel te politieke insteek om informatief te zijn... Krijg je mensen van die beginnen te lullen over graaien...quote:Helaas zwicht de PO ook steeds meer voor de kijkcijfers. Maar nog steeds is de PO stukken beter met programma's als Buitenhof, Nova DHVD, Tegenlicht, Zembla, P&W, etc, etc.
Exactemundo!quote:Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef Iced_Lips het volgende:
Juist dit voorbeeld geeft aan hoe irreëel dit standpunt is.
Precies, de wereld wordt stukken beter als de overheden de wet stelselmatig gaan negeren!quote:Op zondag 15 februari 2009 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
Maar goed, sommigen hebben er nu eenmaal een handje van om te denken in termen van al dan niet denkbeeldige of juridische (en dus eigenlijk niet bestaande) 'problemen' in plaats van in 'oplossingen'.
Lulkoek. En dan druk ik het zachtjes uit. Alsof Marokko zich iets gaat aantrekken van wat Wilders cs wil...quote:Ik heb al honderdduizend keer aangetoond dat het allemaal makkelijk kan, zolang er maar voldoende politieke steun is.
Nee hoor. Mensen die denken zoals jij zullen in de minderheid blijven. Het gros in dit land is met hele andere dingen bezig.quote:Dat laatste is inderdaad wel een noodzakelijke voorwaarde waaraan nog niet is voldaan. Maar wat nog niet is kan nog komen, en sneller dan menigeen denkt.
Maak je stelling eens aannemelijk... Begin eens met een onderbouwing...quote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
CDA natuurlijk. Het was ttv Paars dan ook zo bijzonder dat het CDA niet in de regering zat. Dat hoeft overigens niet aangetoond te worden, dat is klaar als een klontje. Komt ook door de positie van het CDA (in het midden).quote:Op zondag 15 februari 2009 16:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik meen me te herinneren dat, hier op FOK! zelfs, is aangetoond dat de regering die het meest in de regering heeft gezeten de VVD (of een voorloper dan) is. Wellicht vergis ik me maar dan zal het toch zeker het CDA zijn, ook niet de meest linkse partij.
De schuld van Links? Een overzicht van de kabinetten...quote:Op zondag 15 februari 2009 16:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
CDA natuurlijk. Het was ttv Paars dan ook zo bijzonder dat het CDA niet in de regering zat. Dat hoeft overigens niet aangetoond te worden, dat is klaar als een klontje. Komt ook door de positie van het CDA (in het midden).
En? Het D-woord wordt weer genoemd en problemen mogen niet meer worden aangepakt?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Als je op basis van etniciteit onderscheid wilt maken bij criminelen, ben je formeel aan het discrimineren.
Dan kan die wet worden aangepast, waarna het wel kan. Dat is een van de mogelijkheden die de regering heeft. Dus "kan niet" gaat nergens over.quote:Tevens is het onmogelijk om een Nederlander met Marokkaanse achtergrond het land uit te zetten. Je kunt immers een NL-staatsburger geen fundamentele rechten ontzeggen.
Het hoeft van mij trouwens helemaal niet alleen voor criminele allochtonen te gelden, wat mij betreft mag alles met >5 jaar celstraf fijn het land uit. Misschien is Gaza een leuke plek voor ze.quote:Juist dit voorbeeld geeft aan hoe irreëel dit standpunt is.
Van mij mag dat ook, maar dan voorzie ik toch wel een probleem. Want hoe dwing je een land om criminelen op te nemen die helemaal de nationaliteit van dat land niet hebben? Maar heel misschien kunnen we wel een dealtje sluiten met Gaza. Die lui zitten waarschijnlijk toch om geld verlegen en het stikt er toch al van de criminelen. Dus die paar Nederlandse verschoppelingen kunnen er ook nog wel bij.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hoeft van mij trouwens helemaal niet alleen voor criminele allochtonen te gelden, wat mij betreft mag alles met >5 jaar celstraf fijn het land uit. Misschien is Gaza een leuke plek voor ze.
Uiteraard moeten problemen opgepakt worden. Ik wijs alleen op het feit dat criminelen op basis etniciteit behandelen formeel discriminatie is. En ja, ook de overheid dient zich aan de wet te houden. Mijn argumentatie is dat sommige 'simpele' oplossingen géén simpele oplossingen zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En? Het D-woord wordt weer genoemd en problemen mogen niet meer worden aangepakt?
Bijna juist... niet regering heeft de mogelijkheid om de wet aan te passen maar de Staten-Generaal (I en II Kamer). Er dient dus een meerderheid in het parlement en de Senaat te zijn om de wet aan te passen. Daarnaast zal wellicht ook de grondwet aangepast moeten worden; hiervoor dient na het wetsvoorstel de Staten-Generaal ontbonden te worden, vervolgens na nieuwe verkiezingen dient het wetsvoorstel door tweederde meerderheid in de I en II Kamer aangenomen te worden.quote:[..]
Dan kan die wet worden aangepast, waarna het wel kan. Dat is een van de mogelijkheden die de regering heeft. Dus "kan niet" gaat nergens over.
Tja... blijft het argument staan dat je een (criminele) staatsburger zijn fundamentele rechten niet mag ontnemen.quote:[..]
Het hoeft van mij trouwens helemaal niet alleen voor criminele allochtonen te gelden, wat mij betreft mag alles met >5 jaar celstraf fijn het land uit. Misschien is Gaza een leuke plek voor ze.
Zou je nog even je eerder genoemde stellingen / standpunten kunnen onderbouwen?quote:Op zondag 15 februari 2009 17:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Van mij mag dat ook, maar dan voorzie ik toch wel een probleem. Want hoe dwing je een land om criminelen op te nemen die helemaal de nationaliteit van dat land niet hebben? Maar heel misschien kunnen we wel een dealtje sluiten met Gaza. Die lui zitten waarschijnlijk toch om geld verlegen en het stikt er toch al van de criminelen. Dus die paar Nederlandse verschoppelingen kunnen er ook nog wel bij.
Bij Marokkanen en Turken speelt dat probleem gelukkig niet, en met Antillianen kunnen we binnen het koninkrijk sowieso doen wat we willen. Dus vooral voor die groepen is het de ideale oplossing.
Dat gaat dan ook specifiek over een periode van 40 jaar...quote:Op zondag 15 februari 2009 16:46 schreef attila_de_hun het volgende:
hier wordt er, ten minste in de eerste post, anders overgedacht. Maar goed, ik heb niet het heel topic doorworstelt...
Niet helemaal juist. Natuurlijk kan Nederland beslissen dat iemand het land moet verlaten. Maar daarmee is iemand nog niet feitelijk weg. Hij moet ook ergens anders heen. Nu kun je een vliegtuig pakken en iemand boven de Noordzee eruit mikken, maar ik acht dat geen realistische en zeker geen wenselijke oplossing. Terug naar eigen land klinkt leuk, maar als het "eigen land" geen medewerking verleent zit je gewoon feitelijk opgescheept met een illegaal. Ander plakplaatje, zelfde probleem. Immers, je mag een illegaal niet tot in de eeuwigheid vast blijven houden met het oog op uitzetting.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Dan kan die wet worden aangepast, waarna het wel kan.
Dank je voor het inzicht die je me hiermee gaf.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:20 schreef Lemmeb het volgende:
Een vriend van me stelt net voor om biodiesel te maken van criminele Marokkanen. Hij is chemicus en vanuit chemisch oogpunt lijkt het te kunnen, maar ik heb toch nog een beetje m'n twijfels. Zou natuurlijk wel de ideale oplossing zijn.
"Genocide" is een ideale oplossing? Zo!quote:Op zondag 15 februari 2009 17:20 schreef Lemmeb het volgende:
Een vriend van me stelt net voor om biodiesel te maken van criminele Marokkanen. Hij is chemicus en vanuit chemisch oogpunt lijkt het te kunnen, maar ik heb toch nog een beetje m'n twijfels. Zou natuurlijk wel de ideale oplossing zijn.
"genocide"quote:Op zondag 15 februari 2009 17:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
"Genocide" is een ideale oplossing? Zo!
Grappig dat juist jij nu over zoiets triviaals als een woordje valt. Jij beargumenteert immers je eigen stellingen totaal niet! En zodra het een beetje lastig begint te worden, val je terug naar een puberaal niveau.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
"genocide"
Wat zit je toch dure woordjes te gebruiken voor zaken waar dat helemaal niet op toepasbaar is. Volgens mij toch een beetje beroepsdeformatie als je het mij vraagt.
Dus samengevat: we moeten de criminelen maar gewoon blijven vertroetelen, en een veilig thuis vormen voor het uitschot uit Afrika?quote:Op zondag 15 februari 2009 17:14 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Uiteraard moeten problemen opgepakt worden. Ik wijs alleen op het feit dat criminelen op basis etniciteit behandelen formeel discriminatie is. En ja, ook de overheid dient zich aan de wet te houden. Mijn argumentatie is dat sommige 'simpele' oplossingen géén simpele oplossingen zijn.
[..]
Bijna juist... niet regering heeft de mogelijkheid om de wet aan te passen maar de Staten-Generaal (I en II Kamer). Er dient dus een meerderheid in het parlement en de Senaat te zijn om de wet aan te passen. Daarnaast zal wellicht ook de grondwet aangepast moeten worden; hiervoor dient na het wetsvoorstel de Staten-Generaal ontbonden te worden, vervolgens na nieuwe verkiezingen dient het wetsvoorstel door tweederde meerderheid in de I en II Kamer aangenomen te worden.
Vervolgens dient de strafwetgeving ook hierop aangepast te worden. Indien een veroordeelde allochtone crimineel besluit om zijn uitzetting aan te vechten tot aan het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zal Nederland worden teruggefloten, omdat de wetgeving discriminerend is. Uiteraard kan Nederland zich terugtrekken uit dergelijke verdragen maar met als gevolg dat de rest van Europa en de wereld Nederland zal gaan boycotten (zoals wij momenteel ook doen bij bepaalde landen). Het gevolg hiervan is dat de Nederlandse economie zal instorten, aangezien wij een exporteconomie hebben.
Samenvattend: alles is mogelijk maar dat wil niet zeggen dat alles realistisch is.
[..]
Tja... blijft het argument staan dat je een (criminele) staatsburger zijn fundamentele rechten niet mag ontnemen.
Het leger is een van de weinige onderdelen van de overheid die juist WEL z'n werk goed doet! Gek genoeg wil "links" daarna altijd het leger afschaffen...quote:Op zondag 15 februari 2009 15:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan een keuze zijn. Maar op voorhand moet je niets uitsluiten. En het leger is nou niet bepaald het efficiëntste en nuttigste deel van de overheid. Daar is gewoon nog veel winst te behalen.
Jij wil Marokkanen omleggen om er brandstof van te maken, dat lijkt mij er toch wel onder vallen. De haakjes zijn er slechts omdat je je wil beperken tot de "criminele", maar dat is onderhand meer een bijzaak.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
"genocide"
Wat zit je toch dure woordjes te gebruiken voor zaken waar dat helemaal niet op toepasbaar is. Volgens mij toch een beetje beroepsdeformatie als je het mij vraagt.
Ja, het gebruikelijke verhaaltje inderdaad. Alles laten zoals het was, want daar heeft hij waarschijnlijk zelf belang bij. En vooral niet komen met oplossingen want dan verzint meneer gewoon één of ander fictief probleem.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus samengevat: we moeten de criminelen maar gewoon blijven vertroetelen, en een veilig thuis vormen voor het uitschot uit Afrika?
Criminelen wordt niet vertroeteld in NL... Ik geloof dat dat nu wel redelijk duidelijk was weergegeven. Lemmeb meent anders, maar kan er geen onderbouwing bij verzinnen.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus samengevat: we moeten de criminelen maar gewoon blijven vertroetelen, en een veilig thuis vormen voor het uitschot uit Afrika?
Neehoor, alleen Marokkaanse criminelen. Je moet wel goed blijven lezen, want dat kun je best.quote:
Het leger moet je natuurlijk niet afschaffen, maar het is wel logisch om dat binnen EU verband samen op te pakken. Dat kan kostenbesparingen in de hand werken.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Nee, gek genoeg wordt dat alleen over het leger geroepen...
Jij denkt dat criminaliteit op te lossen is?quote:
Als je niet selectief quote, dan staat er gewoon dat ik de haakjes heb geplaatst vanwege het feit dat je je wilde beperken tot criminelen. Dus je begint wel erg kinderachtig te worden...quote:Op zondag 15 februari 2009 17:41 schreef Lemmeb het volgende:
Neehoor, alleen Marokkaanse criminelen. Je moet wel goed blijven lezen, want dat kun je best.
Iedereen de doodstraf. Wat een mooi toekomstbeeld heb jij!quote:Andere criminelen mag van mij trouwens ook, maar daar zijn er nu eenmaal lang niet zoveel van.
Oh? Dat lijkt mij een nogal subjectieve benadering. Zeker niet iets waarvoor je wel in hoofdletters moet schrijven.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het leger is een van de weinige onderdelen van de overheid die juist WEL z'n werk goed doet!
Zucht... ga eens inhoudelijk in op mijn post. Ik reageer op jouw post door aan te geven dat wetgeving veranderen niet zo simpel en zonder gevolgen is als jij doet voorstellen.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus...quote:Op zondag 15 februari 2009 17:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, het gebruikelijke verhaaltje inderdaad. Alles laten zoals het was, want daar heeft hij waarschijnlijk zelf belang bij. En vooral niet komen met oplossingen want dan verzint meneer gewoon één of ander fictief probleem.
Ik pas er in elk geval voor om nog met dit soort types in discussie te gaan. Maar ga gerust je gang als je denkt dat je er nog enige eer aan kunt behalen.
Noem eens een voorbeeld van kostenbesparing dankzij de EU... Over het algemeen kost de EU alleen maar geld, zeker voor netto-betaler Nederland!quote:Op zondag 15 februari 2009 17:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het leger moet je natuurlijk niet afschaffen, maar het is wel logisch om dat binnen EU verband samen op te pakken. Dat kan kostenbesparingen in de hand werken.
Douane-unie.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Noem eens een voorbeeld van kostenbesparing dankzij de EU...
De EU heeft enorm veel welvaart gebracht.quote:Over het algemeen kost de EU alleen maar geld, zeker voor netto-betaler Nederland!
Dat mag.quote:Daarbij is een EU-leger het laatste wat ik wil.
Ik ook. Maar dat staat dan weer los van vergaande samenwerking op het gebied van defensie. We zitten natuurlijk al deels samen te werken. Het grootste probleem is dat het lastig is om landen op één lijn te krijgen. Maar dat is weer een ander verhaal.quote:Ik herinner me ook dat we in Nederland democratisch die grondwet hebben afgeschoten.
We hebben er nog eentje hoor, de waterschappen. Helaas eiste de politiek invloed dus dit is ook binnen een paar jaar afgelopen. Eigenlijk doen alle overheidsdiensten waar de politiek geen invloed op heeft het goed. Zou er een verband zijnquote:Op zondag 15 februari 2009 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het leger is een van de weinige onderdelen van de overheid die juist WEL z'n werk goed doet! Gek genoeg wil "links" daarna altijd het leger afschaffen...
Dus omdat sommige onderdelen van de EU het goed doen moeten we maar alle macht aan de EU geven? Moet de EU echt beslissen over het feit of wij nog gatenkaas mogen eten? Ja, eigenlijk zou dit al verboden moeten zijn als we de EU-regels strikt interpeteren.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:18 schreef DS4 het volgende:
De EU heeft enorm veel welvaart gebracht.
Wat dacht je ervan om de provincies op te heffen. Waterschappen zijn gewoon een goed functionerend orgaan, maar de gemiddelde burger en politicus weten gewoon niet wat ze doen.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:20 schreef Lemmeb het volgende:
Die waterschappen moeten ze trouwens opdoeken. Die rol kan prima overgenomen worden door de provincies. Of nog beter: de waterschappen laten bestaan en de provincies halveren in omvang.
Waar staat dit nu weer? Ik pleit voor vergaande samenwerking op het gebied van defensie. Waarom we binnen de EU voor ieder land een leger nodig hebben is mij niet duidelijk. Dus ik denk dat daar wat te halen valt. Al is het maar door te beginnen met gezamelijk inkopen.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:19 schreef Fastmatti het volgende:
Dus omdat sommige onderdelen van de EU het goed doen moeten we maar alle macht aan de EU geven? Moet de EU echt beslissen over het feit of wij nog gatenkaas mogen eten? Ja, eigenlijk zou dit al verboden moeten zijn als we de EU-regels strikt interpeteren.
Waterschappen gaan prima, hoewel het me nog steeds niet duidelijk is waarom ik daar op moet stemmen, wat mij betreft mag dat best wat centraler, iedereen hetzelfde betalen e.d. ...quote:Op zondag 15 februari 2009 18:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om de provincies op te heffen. Waterschappen zijn gewoon een goed functionerend orgaan, maar de gemiddelde burger en politicus weten gewoon niet wat ze doen.
Nou bij die waterschappen is ook niet alles koek en ei. Voornaamste probleem is dat het allemaal kleine koninkrijkjes zijn die het vertikken om fatsoenlijk samen te werken als dat soms toch nodig is.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om de provincies op te heffen. Waterschappen zijn gewoon een goed functionerend orgaan, maar de gemiddelde burger en politicus weten gewoon niet wat ze doen.
Noem eens één taak van de provincie die niet kunnen worden uitgevoerd door of de Rijksoverheid of de steeds groter wordende gemeentes.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou bij die waterschappen is ook niet alles koek en ei. Voornaamste probleem is dat het allemaal kleine koninkrijkjes zijn die het vertikken om fatsoenlijk samen te werken als dat soms toch nodig is.
Maar inderdaad, de provincies zijn helemaal een lachertje, daarom stelde ik ook voor om die te "halveren". Ze doen namelijk wel meer dan waterbeleid en hebben ook uitvoerende taken.
Nouja, het kan wel. Maar dat vereist nogal een reorganisatie waar ik de overheid niet toe in staat acht. Misschien eerst halveren, dan langzaam aan taken overhevelen naar andere overheden en dan, op de lange termijn, opheffen.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Noem eens één taak van de provincie die niet kunnen worden uitgevoerd door of de Rijksoverheid of de steeds groter wordende gemeentes.
Kunnen we direct de 26 politiekorpsen samenvoegenquote:Op zondag 15 februari 2009 18:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nouja, het kan wel. Maar dat vereist nogal een reorganisatie waar ik de overheid niet toe in staat acht. Misschien eerst halveren, dan langzaam aan taken overhevelen naar andere overheden en dan, op de lange termijn, opheffen.
De politie kan beter helemaal opgeheven worden. Doen toch bijna geen nuttig werk. Als je aangifte wil doen is het van "kom over een half jaar maar terug". Laat staan dat ze je aangifte ook echt serieus nemen.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kunnen we direct de 26 politiekorpsen samenvoegenOok zo'n totaal inefficiënte organisatie.
Lijkt me niet echt een oplossing. Ze mogen wmb even goed in de keuken gaan lijken over de grens, in Duitsland, waar de oplossingspercentages eventjes iets beter zijn:quote:Op zondag 15 februari 2009 18:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De politie kan beter helemaal opgeheven worden. Doen toch bijna geen nuttig werk. Als je aangifte wil doen is het van "kom over een half jaar maar terug". Laat staan dat ze je aangifte ook echt serieus nemen.
quote:In 2006 lag het oplossingspercentage van alle misdrijven op 23%. En daarmee ligt de politie achter op de doelstellingen van het kabinet. In acht jaar tijd (2002 – 2010) moet het oplossingspercentage met 15% toenemen. Halverwege die periode is het percentage echter slechts met 5% toegenomen.
Duitse politie effectiever
Met de aantekening dat de opsporingsstatistieken in Nederland en Duitsland niet één-op-één zijn te vergelijken, blijkt de Duitse politie veel effectiever. In 2006 werd 55% van de zaken opgelost. Uit een vergelijkend onderzoek naar de recherchediensten in Münster en Utrecht (Opsporing onder druk), waarvan het concept in bezit is van RTL Nieuws, blijkt dat er bij de Nederlandse politie veel mis gaat in de opsporing van misdrijven.
Bron
Ik denk dat daar voor een hoop lidstaten veel voordeel te behalen valt idd. Alleen is iets dergelijks als dit zo intensief om op poten te zetten, dat je bij lange na niet aan die 12 tot 20 miljard komt binnen de huidige termijn waarbinnen de bezuinigingen plaats gaan vinden.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar staat dit nu weer? Ik pleit voor vergaande samenwerking op het gebied van defensie. Waarom we binnen de EU voor ieder land een leger nodig hebben is mij niet duidelijk. Dus ik denk dat daar wat te halen valt. Al is het maar door te beginnen met gezamelijk inkopen.
Overigens gebeurt dit deels al wel, maar het zou m.i. moeten worden geïntensiveerd. Of iig moeten worden onderzocht.
O, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Sowieso nooit verstandig om op één paard te wedden...quote:Op zondag 15 februari 2009 20:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Alleen is iets dergelijks als dit zo intensief om op poten te zetten, dat je bij lange na niet aan die 12 tot 20 miljard komt binnen de huidige termijn waarbinnen de bezuinigingen plaats gaan vinden.
Niets is heilig. Het moet alleen niet zo zijn dat er gesneden wordt waar het niet kan.quote:Ik denk helaas niet dat er veel verrassends zal zijn en dat voornamelijk dezelfde kale kippen weer geplukt gaan worden: minimaliseren thuiszorg, zorg in het algemeen, onderwijs en sociale zekerheid. Met name die laatste is een heel populaire kip om tegenaan te schoppen, wat des te triester is omdat in deze tijden meer mensen ervan afhankelijk zijn.
Dat dus. Als alles duurder wordt morgen moet ik ook minder gaan uitgeven, ik kan moeilijk aan mijn werkgever zeggen van geef me maar meer salaris.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet zoveel uitgeven scheelt ook veel en vereist minder stelen.
Idd, laat ze eerst maar eens wat gaan besparen op al die linkse speeltjes zoals prachtwijken, generaal pardon en de ontwikkelings hulp.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Deze discussie geeft trouwens wel een mooi beeld van de Nederlandse politiek anno 2009. Er moeten werkelijk waar miljarden bezuinigd worden, en het gaat hier over Lingo, Paul de Leeuw en criminele Marrokaantjes
Dat, terwijl het richting jouw een stuk meer mag zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, laat ze eerst maar eens wat gaan besparen op al die linkse speeltjes zoals prachtwijken, generaal pardon en de ontwikkelings hulp.
Trouwens richting de EU kan het ook veel minder
Nee, hoorquote:Op maandag 16 februari 2009 23:02 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Dat, terwijl het richting jouw een stuk meer mag zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |