abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2009 @ 17:33:18 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66089715
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

"Genocide" is een ideale oplossing? Zo!
"genocide"

Wat zit je toch dure woordjes te gebruiken voor zaken waar dat helemaal niet op toepasbaar is. Volgens mij toch een beetje beroepsdeformatie als je het mij vraagt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66089794
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

"genocide"

Wat zit je toch dure woordjes te gebruiken voor zaken waar dat helemaal niet op toepasbaar is. Volgens mij toch een beetje beroepsdeformatie als je het mij vraagt.
Grappig dat juist jij nu over zoiets triviaals als een woordje valt. Jij beargumenteert immers je eigen stellingen totaal niet! En zodra het een beetje lastig begint te worden, val je terug naar een puberaal niveau.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  zondag 15 februari 2009 @ 17:35:58 #153
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66089805
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:14 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

Uiteraard moeten problemen opgepakt worden. Ik wijs alleen op het feit dat criminelen op basis etniciteit behandelen formeel discriminatie is. En ja, ook de overheid dient zich aan de wet te houden. Mijn argumentatie is dat sommige 'simpele' oplossingen géén simpele oplossingen zijn.
[..]

Bijna juist... niet regering heeft de mogelijkheid om de wet aan te passen maar de Staten-Generaal (I en II Kamer). Er dient dus een meerderheid in het parlement en de Senaat te zijn om de wet aan te passen. Daarnaast zal wellicht ook de grondwet aangepast moeten worden; hiervoor dient na het wetsvoorstel de Staten-Generaal ontbonden te worden, vervolgens na nieuwe verkiezingen dient het wetsvoorstel door tweederde meerderheid in de I en II Kamer aangenomen te worden.

Vervolgens dient de strafwetgeving ook hierop aangepast te worden. Indien een veroordeelde allochtone crimineel besluit om zijn uitzetting aan te vechten tot aan het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zal Nederland worden teruggefloten, omdat de wetgeving discriminerend is. Uiteraard kan Nederland zich terugtrekken uit dergelijke verdragen maar met als gevolg dat de rest van Europa en de wereld Nederland zal gaan boycotten (zoals wij momenteel ook doen bij bepaalde landen). Het gevolg hiervan is dat de Nederlandse economie zal instorten, aangezien wij een exporteconomie hebben.

Samenvattend: alles is mogelijk maar dat wil niet zeggen dat alles realistisch is.
[..]

Tja... blijft het argument staan dat je een (criminele) staatsburger zijn fundamentele rechten niet mag ontnemen.
Dus samengevat: we moeten de criminelen maar gewoon blijven vertroetelen, en een veilig thuis vormen voor het uitschot uit Afrika?
censuur :O
  zondag 15 februari 2009 @ 17:37:42 #154
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66089865
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kan een keuze zijn. Maar op voorhand moet je niets uitsluiten. En het leger is nou niet bepaald het efficiëntste en nuttigste deel van de overheid. Daar is gewoon nog veel winst te behalen.
Het leger is een van de weinige onderdelen van de overheid die juist WEL z'n werk goed doet! Gek genoeg wil "links" daarna altijd het leger afschaffen...
Ik zou willen dat de rest van de overheid z'n werk zo goed deed:
-politie ==> geen criminaliteit meer ==> afschaffen
-werkvoorziening ==> geen werklozen meer ==> afschaffen
-bijstand ==> iedereen voor zichzelf zorgen ==> afschaffen
-politici ==> maak nu definitieve regels ==> afschaffen

Nee, gek genoeg wordt dat alleen over het leger geroepen...
pi_66089921
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:33 schreef Lemmeb het volgende:

"genocide"

Jij wil Marokkanen omleggen om er brandstof van te maken, dat lijkt mij er toch wel onder vallen. De haakjes zijn er slechts omdat je je wil beperken tot de "criminele", maar dat is onderhand meer een bijzaak.

Geinig overigens dat ik nu last heb van beroepsdeformatie terwijl ik volgens jou geen jurist ben (laat staan advocaat)... nog afgezien van het feit dat je weer fiks aan het reageren bent op posts die je standaard over slaat...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 15 februari 2009 @ 17:40:35 #156
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66089981
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus samengevat: we moeten de criminelen maar gewoon blijven vertroetelen, en een veilig thuis vormen voor het uitschot uit Afrika?
Ja, het gebruikelijke verhaaltje inderdaad. Alles laten zoals het was, want daar heeft hij waarschijnlijk zelf belang bij. En vooral niet komen met oplossingen want dan verzint meneer gewoon één of ander fictief probleem.

Ik pas er in elk geval voor om nog met dit soort types in discussie te gaan. Maar ga gerust je gang als je denkt dat je er nog enige eer aan kunt behalen.
pi_66089998
quote:

Criminelen wordt niet vertroeteld in NL... Ik geloof dat dat nu wel redelijk duidelijk was weergegeven. Lemmeb meent anders, maar kan er geen onderbouwing bij verzinnen.
  zondag 15 februari 2009 @ 17:41:41 #158
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66090029
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij wil Marokkanen omleggen
Neehoor, alleen Marokkaanse criminelen. Je moet wel goed blijven lezen, want dat kun je best.

Andere criminelen mag van mij trouwens ook, maar daar zijn er nu eenmaal lang niet zoveel van.
pi_66090052
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:

Nee, gek genoeg wordt dat alleen over het leger geroepen...
Het leger moet je natuurlijk niet afschaffen, maar het is wel logisch om dat binnen EU verband samen op te pakken. Dat kan kostenbesparingen in de hand werken.
pi_66090113
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:40 schreef Lemmeb het volgende:
En vooral niet komen met oplossingen
Jij denkt dat criminaliteit op te lossen is?

Maatregelen hebben we al hoor... En daar is best een ontwikkeling in. Niet bepaald ten gunste van de verdachte.
pi_66090171
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:41 schreef Lemmeb het volgende:

Neehoor, alleen Marokkaanse criminelen. Je moet wel goed blijven lezen, want dat kun je best.
Als je niet selectief quote, dan staat er gewoon dat ik de haakjes heb geplaatst vanwege het feit dat je je wilde beperken tot criminelen. Dus je begint wel erg kinderachtig te worden...
quote:
Andere criminelen mag van mij trouwens ook, maar daar zijn er nu eenmaal lang niet zoveel van.
Iedereen de doodstraf. Wat een mooi toekomstbeeld heb jij!

*zucht*
pi_66090265
quote:

[..]

Het leger is een van de weinige onderdelen van de overheid die juist WEL z'n werk goed doet!
Oh? Dat lijkt mij een nogal subjectieve benadering. Zeker niet iets waarvoor je wel in hoofdletters moet schrijven.

Je overige vergelijkingen slaan overigens weer nergens op
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_66090311
quote:

[..]

Zucht... ga eens inhoudelijk in op mijn post. Ik reageer op jouw post door aan te geven dat wetgeving veranderen niet zo simpel en zonder gevolgen is als jij doet voorstellen.

Nee, uiteraard moeten wij geen veilig thuis vormen voor dergelijk uitschot. Maar dat zogenaamde uitschot uit Afrika woont al bijna drie generaties in Nederland. Het is dus gewoon ons uitschot uit Amsterdam-West / Utrecht Kanalen-eiland etc.

Nogmaals, wij straffen verhoudingsgewijs met andere Europese landen het zwaarst (wij vertroetelen dus niemand).

Maar wij hebben wel rekening te houden met de wetgeving en vrijheden die ons land tot de top van de wereld heeft gebracht. Wij hebben idealen en waarden die wij hoog achten, deze idealen en het daaruit voortvloeiende arbeidsethos heeft Nederland tot een van de rijkste en meest welvarende landen ter wereld gemaakt.

Je kunt uiteraard op het niveau van Marokko gaan zitten; dan verbreken we alle banden met de ons omringende landen, trekken wij ons terug uit internatiale organisaties, en schrappen wij onze fundamentele grondrechten.

Wetgeving heeft een doel en soms het zo'n doel (vrijheid) hoog verheven boven andere doelen (criminele overlast). Je kunt uiteraard de een tegen de ander inleveren, maar wil je dan nog wel in zo'n samenleving wonen?

Democratie heeft zijn prijs maar zo ook heeft dictatuur zijn prijs.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_66090380
Deze discussie geeft trouwens wel een mooi beeld van de Nederlandse politiek anno 2009. Er moeten werkelijk waar miljarden bezuinigd worden, en het gaat hier over Lingo, Paul de Leeuw en criminele Marrokaantjes
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_66090465
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, het gebruikelijke verhaaltje inderdaad. Alles laten zoals het was, want daar heeft hij waarschijnlijk zelf belang bij. En vooral niet komen met oplossingen want dan verzint meneer gewoon één of ander fictief probleem.

Ik pas er in elk geval voor om nog met dit soort types in discussie te gaan. Maar ga gerust je gang als je denkt dat je er nog enige eer aan kunt behalen.
Dus...

Deze meneer verzint dus blijkbaar één of ander fictief probleem. Welnu, verlicht mij en wijs mij dan eens op mijn fictief probleem en waar de fictie inzit.

Kom op!! Ik beargumenteer d.m.v. argumenten, jij beargumenteert niet eens en zodra ik je uitdaag pas je ervoor om mij in discussie te gaan. Grow up! Debat hoort bij een gezonde democratie.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:14:28 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66091067
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het leger moet je natuurlijk niet afschaffen, maar het is wel logisch om dat binnen EU verband samen op te pakken. Dat kan kostenbesparingen in de hand werken.
Noem eens een voorbeeld van kostenbesparing dankzij de EU... Over het algemeen kost de EU alleen maar geld, zeker voor netto-betaler Nederland!
Daarbij is een EU-leger het laatste wat ik wil. Ik herinner me ook dat we in Nederland democratisch die grondwet hebben afgeschoten.
pi_66091183
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:14 schreef RemcoDelft het volgende:

Noem eens een voorbeeld van kostenbesparing dankzij de EU...
Douane-unie.
quote:
Over het algemeen kost de EU alleen maar geld, zeker voor netto-betaler Nederland!
De EU heeft enorm veel welvaart gebracht.
quote:
Daarbij is een EU-leger het laatste wat ik wil.
Dat mag.
quote:
Ik herinner me ook dat we in Nederland democratisch die grondwet hebben afgeschoten.
Ik ook. Maar dat staat dan weer los van vergaande samenwerking op het gebied van defensie. We zitten natuurlijk al deels samen te werken. Het grootste probleem is dat het lastig is om landen op één lijn te krijgen. Maar dat is weer een ander verhaal.
pi_66091193
quote:

[..]

Het leger is een van de weinige onderdelen van de overheid die juist WEL z'n werk goed doet! Gek genoeg wil "links" daarna altijd het leger afschaffen...
We hebben er nog eentje hoor, de waterschappen. Helaas eiste de politiek invloed dus dit is ook binnen een paar jaar afgelopen. Eigenlijk doen alle overheidsdiensten waar de politiek geen invloed op heeft het goed. Zou er een verband zijn
pi_66091230
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:18 schreef DS4 het volgende:
De EU heeft enorm veel welvaart gebracht.
Dus omdat sommige onderdelen van de EU het goed doen moeten we maar alle macht aan de EU geven? Moet de EU echt beslissen over het feit of wij nog gatenkaas mogen eten? Ja, eigenlijk zou dit al verboden moeten zijn als we de EU-regels strikt interpeteren.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:20:18 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66091248
Die waterschappen moeten ze trouwens opdoeken. Die rol kan prima overgenomen worden door de provincies. Of nog beter: de waterschappen laten bestaan en de provincies halveren in omvang.
pi_66091348
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:20 schreef Lemmeb het volgende:
Die waterschappen moeten ze trouwens opdoeken. Die rol kan prima overgenomen worden door de provincies. Of nog beter: de waterschappen laten bestaan en de provincies halveren in omvang.
Wat dacht je ervan om de provincies op te heffen. Waterschappen zijn gewoon een goed functionerend orgaan, maar de gemiddelde burger en politicus weten gewoon niet wat ze doen.
pi_66091395
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:19 schreef Fastmatti het volgende:

Dus omdat sommige onderdelen van de EU het goed doen moeten we maar alle macht aan de EU geven? Moet de EU echt beslissen over het feit of wij nog gatenkaas mogen eten? Ja, eigenlijk zou dit al verboden moeten zijn als we de EU-regels strikt interpeteren.
Waar staat dit nu weer? Ik pleit voor vergaande samenwerking op het gebied van defensie. Waarom we binnen de EU voor ieder land een leger nodig hebben is mij niet duidelijk. Dus ik denk dat daar wat te halen valt. Al is het maar door te beginnen met gezamelijk inkopen.

Overigens gebeurt dit deels al wel, maar het zou m.i. moeten worden geïntensiveerd. Of iig moeten worden onderzocht.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:27:35 #173
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66091470
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat dacht je ervan om de provincies op te heffen. Waterschappen zijn gewoon een goed functionerend orgaan, maar de gemiddelde burger en politicus weten gewoon niet wat ze doen.
Waterschappen gaan prima, hoewel het me nog steeds niet duidelijk is waarom ik daar op moet stemmen, wat mij betreft mag dat best wat centraler, iedereen hetzelfde betalen e.d. ...
Provincies zijn de 1e bestuurslaag die van mij inderdaad weg mag!
  zondag 15 februari 2009 @ 18:31:04 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66091582
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nou bij die waterschappen is ook niet alles koek en ei. Voornaamste probleem is dat het allemaal kleine koninkrijkjes zijn die het vertikken om fatsoenlijk samen te werken als dat soms toch nodig is.

Maar inderdaad, de provincies zijn helemaal een lachertje, daarom stelde ik ook voor om die te "halveren". Ze doen namelijk wel meer dan waterbeleid en hebben ook uitvoerende taken.
pi_66091817
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou bij die waterschappen is ook niet alles koek en ei. Voornaamste probleem is dat het allemaal kleine koninkrijkjes zijn die het vertikken om fatsoenlijk samen te werken als dat soms toch nodig is.

Maar inderdaad, de provincies zijn helemaal een lachertje, daarom stelde ik ook voor om die te "halveren". Ze doen namelijk wel meer dan waterbeleid en hebben ook uitvoerende taken.
Noem eens één taak van de provincie die niet kunnen worden uitgevoerd door of de Rijksoverheid of de steeds groter wordende gemeentes.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:40:49 #176
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66091939
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Noem eens één taak van de provincie die niet kunnen worden uitgevoerd door of de Rijksoverheid of de steeds groter wordende gemeentes.
Nouja, het kan wel. Maar dat vereist nogal een reorganisatie waar ik de overheid niet toe in staat acht. Misschien eerst halveren, dan langzaam aan taken overhevelen naar andere overheden en dan, op de lange termijn, opheffen.
pi_66092035
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja, het kan wel. Maar dat vereist nogal een reorganisatie waar ik de overheid niet toe in staat acht. Misschien eerst halveren, dan langzaam aan taken overhevelen naar andere overheden en dan, op de lange termijn, opheffen.
Kunnen we direct de 26 politiekorpsen samenvoegen Ook zo'n totaal inefficiënte organisatie.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:45:06 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66092111
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Kunnen we direct de 26 politiekorpsen samenvoegen Ook zo'n totaal inefficiënte organisatie.
De politie kan beter helemaal opgeheven worden. Doen toch bijna geen nuttig werk. Als je aangifte wil doen is het van "kom over een half jaar maar terug". Laat staan dat ze je aangifte ook echt serieus nemen.
pi_66096511
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De politie kan beter helemaal opgeheven worden. Doen toch bijna geen nuttig werk. Als je aangifte wil doen is het van "kom over een half jaar maar terug". Laat staan dat ze je aangifte ook echt serieus nemen.
Lijkt me niet echt een oplossing. Ze mogen wmb even goed in de keuken gaan lijken over de grens, in Duitsland, waar de oplossingspercentages eventjes iets beter zijn:
quote:
In 2006 lag het oplossingspercentage van alle misdrijven op 23%. En daarmee ligt de politie achter op de doelstellingen van het kabinet. In acht jaar tijd (2002 – 2010) moet het oplossingspercentage met 15% toenemen. Halverwege die periode is het percentage echter slechts met 5% toegenomen.
Duitse politie effectiever

Met de aantekening dat de opsporingsstatistieken in Nederland en Duitsland niet één-op-één zijn te vergelijken, blijkt de Duitse politie veel effectiever. In 2006 werd 55% van de zaken opgelost. Uit een vergelijkend onderzoek naar de recherchediensten in Münster en Utrecht (Opsporing onder druk), waarvan het concept in bezit is van RTL Nieuws, blijkt dat er bij de Nederlandse politie veel mis gaat in de opsporing van misdrijven.
Bron
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66096740
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar staat dit nu weer? Ik pleit voor vergaande samenwerking op het gebied van defensie. Waarom we binnen de EU voor ieder land een leger nodig hebben is mij niet duidelijk. Dus ik denk dat daar wat te halen valt. Al is het maar door te beginnen met gezamelijk inkopen.

Overigens gebeurt dit deels al wel, maar het zou m.i. moeten worden geïntensiveerd. Of iig moeten worden onderzocht.
Ik denk dat daar voor een hoop lidstaten veel voordeel te behalen valt idd. Alleen is iets dergelijks als dit zo intensief om op poten te zetten, dat je bij lange na niet aan die 12 tot 20 miljard komt binnen de huidige termijn waarbinnen de bezuinigingen plaats gaan vinden.
Ik denk helaas niet dat er veel verrassends zal zijn en dat voornamelijk dezelfde kale kippen weer geplukt gaan worden: minimaliseren thuiszorg, zorg in het algemeen, onderwijs en sociale zekerheid. Met name die laatste is een heel populaire kip om tegenaan te schoppen, wat des te triester is omdat in deze tijden meer mensen ervan afhankelijk zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66101171
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:50 schreef Mwanatabu het volgende:

Alleen is iets dergelijks als dit zo intensief om op poten te zetten, dat je bij lange na niet aan die 12 tot 20 miljard komt binnen de huidige termijn waarbinnen de bezuinigingen plaats gaan vinden.
O, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Sowieso nooit verstandig om op één paard te wedden...
quote:
Ik denk helaas niet dat er veel verrassends zal zijn en dat voornamelijk dezelfde kale kippen weer geplukt gaan worden: minimaliseren thuiszorg, zorg in het algemeen, onderwijs en sociale zekerheid. Met name die laatste is een heel populaire kip om tegenaan te schoppen, wat des te triester is omdat in deze tijden meer mensen ervan afhankelijk zijn.
Niets is heilig. Het moet alleen niet zo zijn dat er gesneden wordt waar het niet kan.
  maandag 16 februari 2009 @ 11:55:00 #182
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_66114375
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet zoveel uitgeven scheelt ook veel en vereist minder stelen.
Dat dus. Als alles duurder wordt morgen moet ik ook minder gaan uitgeven, ik kan moeilijk aan mijn werkgever zeggen van geef me maar meer salaris.
De oveheid kan dat blijkbaar wel maar ook dat houdt een keer op natuurlijk. MEnsen hebben niet oneindig geld om belasting over te heffen

Overheid: ga maar eerst eens lekker snijden in je uitgaven. Ik kan zo al genoeg opnoemen wat klauwen met geld kost, dingen zoals ontwikkelingshulp (5 miljard), veel te veel ambtenaren, prachtwijkprojecten, allochtonenprojecten , knuffelreisjes voor nog meer allochtoontjes, gratis schoolboeken ( ! ) , gratis OV ( ! )
etc

Een beter economisch klimaat begint bij jezelf overheid!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 16 februari 2009 @ 22:03:21 #183
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_66139046
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Deze discussie geeft trouwens wel een mooi beeld van de Nederlandse politiek anno 2009. Er moeten werkelijk waar miljarden bezuinigd worden, en het gaat hier over Lingo, Paul de Leeuw en criminele Marrokaantjes
Idd, laat ze eerst maar eens wat gaan besparen op al die linkse speeltjes zoals prachtwijken, generaal pardon en de ontwikkelings hulp.

Trouwens richting de EU kan het ook veel minder
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 februari 2009 @ 23:02:23 #184
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66142317
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:03 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, laat ze eerst maar eens wat gaan besparen op al die linkse speeltjes zoals prachtwijken, generaal pardon en de ontwikkelings hulp.

Trouwens richting de EU kan het ook veel minder
Dat, terwijl het richting jouw een stuk meer mag zijn.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:04:58 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_66142457
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:02 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Dat, terwijl het richting jouw een stuk meer mag zijn.
Nee, hoor
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 februari 2009 @ 23:07:16 #186
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66142571
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, hoor
Wat minder mag ook wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo