abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2009 @ 18:40:49 #176
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66091939
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Noem eens één taak van de provincie die niet kunnen worden uitgevoerd door of de Rijksoverheid of de steeds groter wordende gemeentes.
Nouja, het kan wel. Maar dat vereist nogal een reorganisatie waar ik de overheid niet toe in staat acht. Misschien eerst halveren, dan langzaam aan taken overhevelen naar andere overheden en dan, op de lange termijn, opheffen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66092035
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja, het kan wel. Maar dat vereist nogal een reorganisatie waar ik de overheid niet toe in staat acht. Misschien eerst halveren, dan langzaam aan taken overhevelen naar andere overheden en dan, op de lange termijn, opheffen.
Kunnen we direct de 26 politiekorpsen samenvoegen Ook zo'n totaal inefficiënte organisatie.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:45:06 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66092111
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Kunnen we direct de 26 politiekorpsen samenvoegen Ook zo'n totaal inefficiënte organisatie.
De politie kan beter helemaal opgeheven worden. Doen toch bijna geen nuttig werk. Als je aangifte wil doen is het van "kom over een half jaar maar terug". Laat staan dat ze je aangifte ook echt serieus nemen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66096511
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De politie kan beter helemaal opgeheven worden. Doen toch bijna geen nuttig werk. Als je aangifte wil doen is het van "kom over een half jaar maar terug". Laat staan dat ze je aangifte ook echt serieus nemen.
Lijkt me niet echt een oplossing. Ze mogen wmb even goed in de keuken gaan lijken over de grens, in Duitsland, waar de oplossingspercentages eventjes iets beter zijn:
quote:
In 2006 lag het oplossingspercentage van alle misdrijven op 23%. En daarmee ligt de politie achter op de doelstellingen van het kabinet. In acht jaar tijd (2002 – 2010) moet het oplossingspercentage met 15% toenemen. Halverwege die periode is het percentage echter slechts met 5% toegenomen.
Duitse politie effectiever

Met de aantekening dat de opsporingsstatistieken in Nederland en Duitsland niet één-op-één zijn te vergelijken, blijkt de Duitse politie veel effectiever. In 2006 werd 55% van de zaken opgelost. Uit een vergelijkend onderzoek naar de recherchediensten in Münster en Utrecht (Opsporing onder druk), waarvan het concept in bezit is van RTL Nieuws, blijkt dat er bij de Nederlandse politie veel mis gaat in de opsporing van misdrijven.
Bron
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66096740
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar staat dit nu weer? Ik pleit voor vergaande samenwerking op het gebied van defensie. Waarom we binnen de EU voor ieder land een leger nodig hebben is mij niet duidelijk. Dus ik denk dat daar wat te halen valt. Al is het maar door te beginnen met gezamelijk inkopen.

Overigens gebeurt dit deels al wel, maar het zou m.i. moeten worden geïntensiveerd. Of iig moeten worden onderzocht.
Ik denk dat daar voor een hoop lidstaten veel voordeel te behalen valt idd. Alleen is iets dergelijks als dit zo intensief om op poten te zetten, dat je bij lange na niet aan die 12 tot 20 miljard komt binnen de huidige termijn waarbinnen de bezuinigingen plaats gaan vinden.
Ik denk helaas niet dat er veel verrassends zal zijn en dat voornamelijk dezelfde kale kippen weer geplukt gaan worden: minimaliseren thuiszorg, zorg in het algemeen, onderwijs en sociale zekerheid. Met name die laatste is een heel populaire kip om tegenaan te schoppen, wat des te triester is omdat in deze tijden meer mensen ervan afhankelijk zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66101171
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:50 schreef Mwanatabu het volgende:

Alleen is iets dergelijks als dit zo intensief om op poten te zetten, dat je bij lange na niet aan die 12 tot 20 miljard komt binnen de huidige termijn waarbinnen de bezuinigingen plaats gaan vinden.
O, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Sowieso nooit verstandig om op één paard te wedden...
quote:
Ik denk helaas niet dat er veel verrassends zal zijn en dat voornamelijk dezelfde kale kippen weer geplukt gaan worden: minimaliseren thuiszorg, zorg in het algemeen, onderwijs en sociale zekerheid. Met name die laatste is een heel populaire kip om tegenaan te schoppen, wat des te triester is omdat in deze tijden meer mensen ervan afhankelijk zijn.
Niets is heilig. Het moet alleen niet zo zijn dat er gesneden wordt waar het niet kan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 16 februari 2009 @ 11:55:00 #182
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_66114375
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet zoveel uitgeven scheelt ook veel en vereist minder stelen.
Dat dus. Als alles duurder wordt morgen moet ik ook minder gaan uitgeven, ik kan moeilijk aan mijn werkgever zeggen van geef me maar meer salaris.
De oveheid kan dat blijkbaar wel maar ook dat houdt een keer op natuurlijk. MEnsen hebben niet oneindig geld om belasting over te heffen

Overheid: ga maar eerst eens lekker snijden in je uitgaven. Ik kan zo al genoeg opnoemen wat klauwen met geld kost, dingen zoals ontwikkelingshulp (5 miljard), veel te veel ambtenaren, prachtwijkprojecten, allochtonenprojecten , knuffelreisjes voor nog meer allochtoontjes, gratis schoolboeken ( ! ) , gratis OV ( ! )
etc

Een beter economisch klimaat begint bij jezelf overheid!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 16 februari 2009 @ 22:03:21 #183
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_66139046
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Deze discussie geeft trouwens wel een mooi beeld van de Nederlandse politiek anno 2009. Er moeten werkelijk waar miljarden bezuinigd worden, en het gaat hier over Lingo, Paul de Leeuw en criminele Marrokaantjes
Idd, laat ze eerst maar eens wat gaan besparen op al die linkse speeltjes zoals prachtwijken, generaal pardon en de ontwikkelings hulp.

Trouwens richting de EU kan het ook veel minder
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 februari 2009 @ 23:02:23 #184
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66142317
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:03 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, laat ze eerst maar eens wat gaan besparen op al die linkse speeltjes zoals prachtwijken, generaal pardon en de ontwikkelings hulp.

Trouwens richting de EU kan het ook veel minder
Dat, terwijl het richting jouw een stuk meer mag zijn.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:04:58 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_66142457
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:02 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Dat, terwijl het richting jouw een stuk meer mag zijn.
Nee, hoor
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 februari 2009 @ 23:07:16 #186
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66142571
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, hoor
Wat minder mag ook wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo