Nouja, het kan wel. Maar dat vereist nogal een reorganisatie waar ik de overheid niet toe in staat acht. Misschien eerst halveren, dan langzaam aan taken overhevelen naar andere overheden en dan, op de lange termijn, opheffen.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Noem eens één taak van de provincie die niet kunnen worden uitgevoerd door of de Rijksoverheid of de steeds groter wordende gemeentes.
Kunnen we direct de 26 politiekorpsen samenvoegenquote:Op zondag 15 februari 2009 18:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nouja, het kan wel. Maar dat vereist nogal een reorganisatie waar ik de overheid niet toe in staat acht. Misschien eerst halveren, dan langzaam aan taken overhevelen naar andere overheden en dan, op de lange termijn, opheffen.
De politie kan beter helemaal opgeheven worden. Doen toch bijna geen nuttig werk. Als je aangifte wil doen is het van "kom over een half jaar maar terug". Laat staan dat ze je aangifte ook echt serieus nemen.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kunnen we direct de 26 politiekorpsen samenvoegenOok zo'n totaal inefficiënte organisatie.
Lijkt me niet echt een oplossing. Ze mogen wmb even goed in de keuken gaan lijken over de grens, in Duitsland, waar de oplossingspercentages eventjes iets beter zijn:quote:Op zondag 15 februari 2009 18:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De politie kan beter helemaal opgeheven worden. Doen toch bijna geen nuttig werk. Als je aangifte wil doen is het van "kom over een half jaar maar terug". Laat staan dat ze je aangifte ook echt serieus nemen.
quote:In 2006 lag het oplossingspercentage van alle misdrijven op 23%. En daarmee ligt de politie achter op de doelstellingen van het kabinet. In acht jaar tijd (2002 – 2010) moet het oplossingspercentage met 15% toenemen. Halverwege die periode is het percentage echter slechts met 5% toegenomen.
Duitse politie effectiever
Met de aantekening dat de opsporingsstatistieken in Nederland en Duitsland niet één-op-één zijn te vergelijken, blijkt de Duitse politie veel effectiever. In 2006 werd 55% van de zaken opgelost. Uit een vergelijkend onderzoek naar de recherchediensten in Münster en Utrecht (Opsporing onder druk), waarvan het concept in bezit is van RTL Nieuws, blijkt dat er bij de Nederlandse politie veel mis gaat in de opsporing van misdrijven.
Bron
Ik denk dat daar voor een hoop lidstaten veel voordeel te behalen valt idd. Alleen is iets dergelijks als dit zo intensief om op poten te zetten, dat je bij lange na niet aan die 12 tot 20 miljard komt binnen de huidige termijn waarbinnen de bezuinigingen plaats gaan vinden.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar staat dit nu weer? Ik pleit voor vergaande samenwerking op het gebied van defensie. Waarom we binnen de EU voor ieder land een leger nodig hebben is mij niet duidelijk. Dus ik denk dat daar wat te halen valt. Al is het maar door te beginnen met gezamelijk inkopen.
Overigens gebeurt dit deels al wel, maar het zou m.i. moeten worden geïntensiveerd. Of iig moeten worden onderzocht.
O, maar dat heb ik ook nooit beweerd. Sowieso nooit verstandig om op één paard te wedden...quote:Op zondag 15 februari 2009 20:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Alleen is iets dergelijks als dit zo intensief om op poten te zetten, dat je bij lange na niet aan die 12 tot 20 miljard komt binnen de huidige termijn waarbinnen de bezuinigingen plaats gaan vinden.
Niets is heilig. Het moet alleen niet zo zijn dat er gesneden wordt waar het niet kan.quote:Ik denk helaas niet dat er veel verrassends zal zijn en dat voornamelijk dezelfde kale kippen weer geplukt gaan worden: minimaliseren thuiszorg, zorg in het algemeen, onderwijs en sociale zekerheid. Met name die laatste is een heel populaire kip om tegenaan te schoppen, wat des te triester is omdat in deze tijden meer mensen ervan afhankelijk zijn.
Dat dus. Als alles duurder wordt morgen moet ik ook minder gaan uitgeven, ik kan moeilijk aan mijn werkgever zeggen van geef me maar meer salaris.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet zoveel uitgeven scheelt ook veel en vereist minder stelen.
Idd, laat ze eerst maar eens wat gaan besparen op al die linkse speeltjes zoals prachtwijken, generaal pardon en de ontwikkelings hulp.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Deze discussie geeft trouwens wel een mooi beeld van de Nederlandse politiek anno 2009. Er moeten werkelijk waar miljarden bezuinigd worden, en het gaat hier over Lingo, Paul de Leeuw en criminele Marrokaantjes
Dat, terwijl het richting jouw een stuk meer mag zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, laat ze eerst maar eens wat gaan besparen op al die linkse speeltjes zoals prachtwijken, generaal pardon en de ontwikkelings hulp.
Trouwens richting de EU kan het ook veel minder
Nee, hoorquote:Op maandag 16 februari 2009 23:02 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Dat, terwijl het richting jouw een stuk meer mag zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |