En ik denk dat het een minderheid is die er geen problemen mee zou hebben.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
In zijn verdediging: hij meende dat de meerderheid daar geen traan om zou laten. Of dat wel of niet zo is... geen idee. Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar ik durf er geen geld op te zetten.
dat denk ik ook maar ik ben het er mee eens dat 2 netten wel voldoende is, 1 voor nieuws,docu`s, verheffend en 1 voor algemene tv programma`s.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik denk dat het een minderheid is die er geen problemen mee zou hebben.
We schatten de zaken in deze dus anders in
Regeren is keuzes maken. Als de F16 versleten is kan dat een prima moment zijn om nut en noodzaak van een eigen zelfstandige luchtmacht in het huidige wereldtoneel te evalueren.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens zie ik er weinig in nog meer op het leger te bezuinigen dat is momenteel nog geen kwart van wat het was maar heeft wel veel meer taken/uitzendingen dan ooit momenteel
We hebben inderdaad belachelijk veel belastinggeld vergooid in Afghanistan. Andere landen lachen zich dood.quote:Op zondag 15 februari 2009 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat denk ik ook maar ik ben het er mee eens dat 2 netten wel voldoende is, 1 voor nieuws,docu`s, verheffend en 1 voor algemene tv programma`s.
Overigens zie ik er weinig in nog meer op het leger te bezuinigen dat is momenteel nog geen kwart van wat het was maar heeft wel veel meer taken/uitzendingen dan ooit momenteel
Nee! Aub niet, maak van N3 een verkapte sportzender. Al dat voetbalgedoe op 3 is thans een zegen.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan kan het toch ook door naar de commerciëlen?
Lijkt mij niet van belang wat een groep zwakzinnigen vindt... De PO kan makkelijk terug naar 2 netten en m.i. ook wel naar 1 net.
Onzin. Jij hebt liever de bagger van de commerciële zenderquote:PO is niet meer van deze tijd.
Je behoort tot de 0,nogwat % meest rijke mensen van de wereld en jij wil het anders? Is niet slim hoor, de kans dat jij er dan op vooruit gaat (wat jij wil, aangezien je dat meermaals hebt aangegeven) is niet bepaaldelijk groot.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:55 schreef EchtGaaf het volgende:
het wordt echt heel tijd dat er een geheel nieuw macro-economisch systeem wordt bedacht.
Ik zeg ook niet dat ik er niet van geprofiteerd heb? Maar je ziet toch nu wel in hoe kwetsbaar en wankel dit ONGEREGELDE systeem blijkt te zijn? Eerlijk?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je behoort tot de 0,nogwat % meest rijke mensen van de wereld en jij wil het anders? Is niet slim hoor, de kans dat jij er dan op vooruit gaat (wat jij wil, aangezien je dat meermaals hebt aangegeven) is niet bepaaldelijk groot.
Klopt maar voor slechts een deel.quote:Daarnaast zijn de welvaartsverhoudingen al aan het verschuiven.
Voetbal kan prima commercieel. Te idioot voor woorden dat dat via de PO moet.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee! Aub niet, maak van N3 een verkapte sportzender. Al dat voetbalgedoe op 3 is thans een zegen.![]()
1. Doe "onzin" eens toelichten...quote:Onzin. Jij hebt liever de bagger van de commerciële zender
Ik wijs jou erop dat de boel omgooien kan betekenen dat jij over 10 jaar honger hebt. Ik wil jou dan nog wel eens horen piepen...quote:Op zondag 15 februari 2009 15:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik er niet van geprofiteerd heb?
Het is niet ongeregeld en kwetsbaar? Ik weet niet hoor, maar we hebben een enorme economische dip en het leven gaat gewoon door. Niets aan het handje. We moeten nu alleen genoegen nemen met wat we in 2007 heel prettig vonden. Big deal!quote:Maar je ziet toch nu wel in hoe kwetsbaar en wankel dit ONGEREGELDE systeem blijkt te zijn? Eerlijk?
Dit klopt, of klopt niet. Zoiets als een beetje zwanger zijn, dat kan ook al niet... Je bent zwanger, of niet.quote:Klopt maar voor slechts een deel.
Als je er baat bij hebt dat de dingen blijven zoals ze zijn (m.a.w. je bent zelf een graaier of een criminele allochtoon) dan kun je inderdaad maar beter op een gevestigde partij stemmen. Met wel of niet werkende hersencellen heeft dat overigens niet zo heel veel te maken, meer met eigenbelang.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of een andere partij als je werkende hercencellen hebt...
Ach, ik overdreef een beetje. Natuurlijk moet de PO niet helemaal verdwijnen, maar middelmatige bagger producerende graaiers als Paul de Leeuw moeten voortaan maar genoegen nemen met één keer Balkenende. En een populair programma als Lingo is bijnagratis.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat dit je nog tegen gaat vallen. Als je al zag hoeveel protest er was toen Lingo dreigde te verdwijnen. Moet je eens zien wat het effect is als bv Boer zoekt Vrouw zou moeten verdwijnen.
Inderdaad het gegraai bij de PO moet direct stoppen. Het is een gotspe ten top.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, ik overdreef een beetje. Natuurlijk moet de PO niet helemaal verdwijnen, maar middelmatige bagger producerende graaiers als Paul de Leeuw moeten voortaan maar genoegen nemen met één keer Balkenende. En een populair programma als Lingo is bijnagratis.
Jij denkt dat er iets wezenlijks gaat veranderen als de SP of de PVV gaat meeregeren? Hoe lachwekkend naïef...quote:Op zondag 15 februari 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
Als je er baat bij hebt dat de dingen blijven zoals ze zijn (m.a.w. je bent zelf een graaier of een criminele allochtoon) dan kun je inderdaad maar beter op een gevestigde partij stemmen. Met wel of niet werkende hersencellen heeft dat overigens niet zo heel veel te maken, meer met eigenbelang.
Net wilde je nog een volledig net met blaagjes van 20 die al miljonair zijn...quote:Op zondag 15 februari 2009 15:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Inderdaad het gegraai bij de PO moet direct stoppen. Het is een gotspe ten top.
Over de SP heb ik ook m'n twijfels. Maar wat de PVV betreft weet ik dat wel zeker, als ze maar voldoende zetels hebben. Dan is het bijvoorbeeld 'exit' met criminele Marokkanen.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt dat er iets wezenlijks gaat veranderen als de SP of de PVV gaat meeregeren?
Ik?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Net wilde je nog een volledig net met blaagjes van 20 die al miljonair zijn...
zolang er nog geen constitent europees buitenland beleid is gaat een EU leger ook niet werken en opdoeken zie ik niet bepaald zitten.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Regeren is keuzes maken. Als de F16 versleten is kan dat een prima moment zijn om nut en noodzaak van een eigen zelfstandige luchtmacht in het huidige wereldtoneel te evalueren.
Dat kan een keuze zijn. Maar op voorhand moet je niets uitsluiten. En het leger is nou niet bepaald het efficiëntste en nuttigste deel van de overheid. Daar is gewoon nog veel winst te behalen.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zolang er nog geen constitent europees buitenland beleid is gaat een EU leger ook niet werken en opdoeken zie ik niet bepaald zitten.
Jij veronderstelt dat een gevestigde partij per definitie dingen wil laten blijven zoals ze zijn. Een 'nieuwe' partij zou dingen willen veranderen (yuk... wat is dingen een onbestendig woord)quote:Op zondag 15 februari 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als je er baat bij hebt dat de dingen blijven zoals ze zijn (m.a.w. je bent zelf een graaier of een criminele allochtoon) dan kun je inderdaad maar beter op een gevestigde partij stemmen. Met wel of niet werkende hersencellen heeft dat overigens niet zo heel veel te maken, meer met eigenbelang.
Klinkt allemaal leuk, maar de praktijk wijst gewoon anders uit. Criminele allochtonen worden tot op de dag van vandaag nog steeds geknuffeld in plaats van teruggestuurd. En het grote graaien is de afgelopen 8 jaren juist tot ongekende hoogte gestegen, ondanks de goede bedoelingen van Wouter Bos.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:53 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Jij veronderstelt dat een gevestigde partij per definitie dingen wil laten blijven zoals ze zijn. Een 'nieuwe' partij zou dingen willen veranderen (yuk... wat is dingen een onbestendig woord)
Volgens mij is dit een onjuiste aanname; immers ook gevestigde partijen veranderen hun koers (wellicht wat langzamer, maar weldegelijk). Een voorbeeld hiervan is het integratiebeleid. Eind 90-jaren had vrijwel geen enkele gevestigde partij een standpunt over integratie. Vandaag de dag heeft vrijwel elke partij een gefundeerd standpunt over integratie. Uiteraard zijn hiervoor enkele katalysatoren voor geweest, zoals 9-11 en de moord op Theo van Gogh. Maar ook zij hebben er baat bij om bepaalde zaken te veranderen.
Uiteindelijk veranderen de (meeste) gevestigde partijen hun koers ook. Dit wordt ook wel voortschrijdend inzicht genoemd. Het voordeel van gevestigde partijen is dat deze koerswijziging plaatsvindt binnen een bestaande organisatie en veelal flink bediscussieerd is, hierdoor is koerswijziging vaak meer doordacht. Dit i.t.t. 'nieuwe' partijen die oproepen tot radicale veranderingen en vaak daarmee voorbij gaan aan de complexiteit van behoorlijk bestuur.
Eens. Want iedereen wilt het zien, dus kan makkelijk weg uit publiek bestelquote:
Eigenlijk wel. Maar was ook zo goed als weg, maar ja de commerciëlen hadden het zelf verbaggerd door de uitzendingen met een overdosis aan reclame te verbaggeren.quote:Te idioot voor woorden dat dat via de PO moet.
Simpel: een programma's als vrije geluiden, om maar 1 voorbeeld te noemen, zijn volstrekt kansloos bij de commerciëlen. De PO dient alle doelgroepen te bedienen, iets waar de commerciëlen nooit aan kunnen voldoen. Die kijken puur naar de kijkcijfers. Jammer dat PO diezelfde toer lijkt op te gaan. ;')quote:1. Doe "onzin" eens toelichten...
Dit meen je toch niet zeker? Noem eens goede programma;s van SBS of de RTL groep?quote:2. Als ik iets niet wil zien dan kijk ik er niet naar. En de beste programma's zitten m.i. bij de commerciëlen.
Ook, maar minder erg dan bij de commerciëlen. Maar de vrijdagavond wordt door de tros ook verbaggerd met een OVERDOSIS Jan Smit Paling soap bagger.quote:En bagger tref je vaak genoeg aan bij de PO.
Zit ik ook niet op te wachten.quote:Denk aan boer zoekt vrouw.
Zoals de overdosis Jan Smit en de rest van Volendam: graag per direct!quote:Zwakzinnigen-t.v. die gewoon kan verhuizen naar RTL of SBS.
Helaas zwicht de PO ook steeds meer voor de kijkcijfers. Maar nog steeds is de PO stukken beter met programma's als Buitenhof, Nova DHVD, Tegenlicht, Zembla, P&W, etc, etc.quote:Het zal me jeuken waar... Zo kan Mien Zwiep gewoon blijven kijken naar infantiele t.v. en hoef ik er niet meer aan mee te betalen (vooropgesteld dat ik de bedrijven mijd die reclame maken rondom BZV).
Leuk dat je het voorbeeld met 'exit' voor criminele Marokkanen aanhaalt als reëel. Juist dit voorbeeld geeft weer hoe complex e.a.a. in elkaar steekt. De meeste criminele Marokkaanse-Nederlanders hebben een Nederlandse nationaliteit en zijn over het algemeen ook geboren in Nederland.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Over de SP heb ik ook m'n twijfels. Maar wat de PVV betreft weet ik dat wel zeker, als ze maar voldoende zetels hebben. Dan is het bijvoorbeeld 'exit' met criminele Marokkanen.
Overigens, het is niet meer dan logisch om op de partij te stemmen die zegt dat ze hetzelfde willen als jijzelf. Of dat dan ook gaat gebeuren moet je uiteraard nog maar zien, maar dat geldt voor alle partijen. De PvdA heeft vantevoren ook vanalles beloofd maar niks gepresteerd.
De enige andere optie die je dan hebt is niet gaan stemmen. Heb jij niet gestemd?
Ik zie de hele "complexiteit" niet. Maar goed, sommigen hebben er nu eenmaal een handje van om te denken in termen van al dan niet denkbeeldige of juridische (en dus eigenlijk niet bestaande) 'problemen' in plaats van in 'oplossingen'.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Leuk dat je het voorbeeld met 'exit' voor criminele Marokkanen aanhaalt als reëel. Juist dit voorbeeld geeft weer hoe complex e.a.a. in elkaar steekt. De meeste criminele Marokkaanse-Nederlanders hebben een Nederlandse nationaliteit en zijn over het algemeen ook geboren in Nederland.
Met alle respect maar jouw 'knuffel'-argumentatie is volslagen onjuist. In NL wordt verhoudingsgewijs tot andere Europese landen het zwaarst gestraft, daarnaast wordt er juist veel opsporingcapaciteit ingezet in de allochtone probleemwijken. Van knuffelen is in NL vrij weinig sprake!quote:Op zondag 15 februari 2009 15:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar de praktijk wijst gewoon anders uit. Criminele allochtonen worden tot op de dag van vandaag nog steeds geknuffeld in plaats van teruggestuurd. En het grote graaien is de afgelopen 8 jaren juist tot ongekende hoogte gestegen, ondanks de goede bedoelingen van Wouter Bos.
Als gevestigde partijen al verandering zouden willen, dan is het allemaal too little too late. Je zult toch echt een beetje extreem moeten stemmen om echte veranderingen af te dwingen.
Ze krijgen nu al de illegale Marokkanen niet weg en de PVV gaat het lukken met legale Marokkanen als ze een misdrijf hebben gepleegd? Echt?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:47 schreef Lemmeb het volgende:
Dan is het bijvoorbeeld 'exit' met criminele Marokkanen.
Daar ben ik het mee eens, maar ik neem de PVV niet bepaald serieus. Een stelletje schreeuwerds. Ik denk dat Jacobse en Van Es nog serieuzer te nemen zijn. Wilders is aardig van het padje af en zijn volgelingen... Mijn god!quote:Overigens, het is niet meer dan logisch om op de partij te stemmen die zegt dat ze hetzelfde willen als jijzelf.
De PvdA heeft natuurlijk een hele hoop wel gepresteerd. Wat velen weigeren te beseffen is dat meer dan 90% gewoon goed gaat en dus geen verandering behoeft. Beetje bijsturen is prima, maar het roer om in een land waar vrijwel iedereen gelukkig is, hoge welvaart/welzijn... Beetje dom.quote:Of dat dan ook gaat gebeuren moet je uiteraard nog maar zien, maar dat geldt voor alle partijen. De PvdA heeft vantevoren ook vanalles beloofd maar niks gepresteerd.
Nee, ik heb gestemd op een realistische partij.quote:De enige andere optie die je dan hebt is niet gaan stemmen. Heb jij niet gestemd?
Tja... das ook een manier van discussieren. Zodra het je een beetje lastig wordt gemaakt, is de discussie teveel uitgekauwd om er nog verder op in te gaan.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zie de hele "complexiteit" niet. Maar goed, sommigen hebben er nu eenmaal een handje van om te denken in termen van al dan niet denkbeeldige of juridische (en dus eigenlijk niet bestaande) 'problemen' in plaats van in 'oplossingen'.
Nouja, wat jij wil. Ik vind de discussie te uitgekauwd om er nog verder op in te gaan. Ik heb al honderdduizend keer aangetoond dat het allemaal makkelijk kan, zolang er maar voldoende politieke steun is. Dat laatste is inderdaad wel een noodzakelijke voorwaarde waaraan nog niet is voldaan. Maar wat nog niet is kan nog komen, en sneller dan menigeen denkt.
Kun je nagaan, hoe het er blijkbaar in andere Europese landen aan toe moet gaan. Daar hebben die lui blijkbaar helemaal vrij spel.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:06 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Met alle respect maar jouw 'knuffel'-argumentatie is volslagen onjuist. In NL wordt verhoudingsgewijs tot andere Europese landen het zwaarst gestraft
Jawel hoor, criminele allochtonen worden in Nederland helemaal sufgeknuffeld.quote:Van knuffelen is in NL vrij weinig sprake!
Dit ben jij toch?quote:
quote:Op zondag 15 februari 2009 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee! Aub niet, maak van N3 een verkapte sportzender. Al dat voetbalgedoe op 3 is thans een zegen.![]()
Inderdaad kan dat prima, want diegenen die dat geld waard zijn kunnen ook naar de commerciëlen. En dan heb je aan één net voldoende. En zelfs aan 0 netten, want echt... de meerwaarde van de PO... ik zie hem niet.quote:Ik gewoon gewoon een goede PO, en die hebben we thans. En ja, dat kan ook zonder die achterlijke topsalarissen.![]()
Het zal mij jeuken. Ik vind iedere euro teveel, daar ik nooit naar de EO kijk.quote:Denk je dat Arjan Lock van de EO een miljoenensalaris heeft?
Beargumenteer dit eensquote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel hoor, criminele allochtonen worden in Nederland helemaal sufgeknuffeld.
Maar in "strenge"landen hebben ze geen criminelen (al dan niet van allochtone afkomst)?quote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
agaan, hoe het er blijkbaar in andere Europese landen aan toe moet gaan. Daar hebben die lui blijkbaar helemaal vrij spel.
[..]
Ze draaien in de werkelijkheid de bak in (waar de bewakers zelden een knuffel uitdelen, althans, ik hoor er nooit van) en verder is uitzetten in verreweg de meeste gevallen gewoon juridisch niet mogelijk.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:57 schreef Lemmeb het volgende:
Criminele allochtonen worden tot op de dag van vandaag nog steeds geknuffeld in plaats van teruggestuurd.
De afgelopen 8 jaar heeft de PvdA meer jaren NIET dan WEL in de regering gezeten. Nog afgezien van het feit dat er niets mis is met mensen die in alle vrijheid een hoog salaris binnen slepen.quote:En het grote graaien is de afgelopen 8 jaren juist tot ongekende hoogte gestegen, ondanks de goede bedoelingen van Wouter Bos.
Met stemmen dwing je nooit echte veranderingen af, daar het roer om gewoon een domme keuze is.quote:Als gevestigde partijen al verandering zouden willen, dan is het allemaal too little too late. Je zult toch echt een beetje extreem moeten stemmen om echte veranderingen af te dwingen.
Ik meen me te herinneren dat, hier op FOK! zelfs, is aangetoond dat de regering die het meest in de regering heeft gezeten de VVD (of een voorloper dan) is. Wellicht vergis ik me maar dan zal het toch zeker het CDA zijn, ook niet de meest linkse partij.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:18 schreef DS4 het volgende:
De afgelopen 8 jaar heeft de PvdA meer jaren NIET dan WEL in de regering gezeten. Nog afgezien van het feit dat er niets mis is met mensen die in alle vrijheid een hoog salaris binnen slepen.
.
Doe zoiets via "youtube"... Internet maakt het mogelijk dat iedere scheet door iedereen bezien kan worden.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Simpel: een programma's als vrije geluiden, om maar 1 voorbeeld te noemen, zijn volstrekt kansloos bij de commerciëlen. De PO dient alle doelgroepen te bedienen, iets waar de commerciëlen nooit aan kunnen voldoen. Die kijken puur naar de kijkcijfers. Jammer dat PO diezelfde toer lijkt op te gaan. ;')
House M.D., Weeds... (ik noem maar wat) Ingekocht, maar toch. Ik kijk zelden NL programma's, tenzij het actualiteiten zijn en dat is bij de commerciëlen ook vaak goed verzorgd (niet dat infantiele hart van NL natuurlijk, want dat de poes van Jan Malloot in Weesp is doodgereden is geen nieuws, ook al is het sneu voor Jan).quote:Dit meen je toch niet zeker? Noem eens goede programma;s van SBS of de RTL groep?
Waarom kijk jij eigenlijk naar dat programma?quote:Ook, maar minder erg dan bij de commerciëlen. Maar de vrijdagavond wordt door de tros ook verbaggerd met een OVERDOSIS Jan Smit Paling soap bagger.
Het ging over Nick (van het duo met Simon) dat een zelfopenende pedaalemmer ging kopen! Niet erg als die emmer hem ook zou opslurpen met dit soort gebagger
Als we al die programma's over doen naar de commerciëlen, dan hebben we toch voldoende aan één zender?quote:Zoals de overdosis Jan Smit en de rest van Volendam: graag per direct!
Een deel van de programma's die je noemt zou ik niet goed durven noemen. Veel te politieke insteek om informatief te zijn... Krijg je mensen van die beginnen te lullen over graaien...quote:Helaas zwicht de PO ook steeds meer voor de kijkcijfers. Maar nog steeds is de PO stukken beter met programma's als Buitenhof, Nova DHVD, Tegenlicht, Zembla, P&W, etc, etc.
Exactemundo!quote:Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef Iced_Lips het volgende:
Juist dit voorbeeld geeft aan hoe irreëel dit standpunt is.
Precies, de wereld wordt stukken beter als de overheden de wet stelselmatig gaan negeren!quote:Op zondag 15 februari 2009 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
Maar goed, sommigen hebben er nu eenmaal een handje van om te denken in termen van al dan niet denkbeeldige of juridische (en dus eigenlijk niet bestaande) 'problemen' in plaats van in 'oplossingen'.
Lulkoek. En dan druk ik het zachtjes uit. Alsof Marokko zich iets gaat aantrekken van wat Wilders cs wil...quote:Ik heb al honderdduizend keer aangetoond dat het allemaal makkelijk kan, zolang er maar voldoende politieke steun is.
Nee hoor. Mensen die denken zoals jij zullen in de minderheid blijven. Het gros in dit land is met hele andere dingen bezig.quote:Dat laatste is inderdaad wel een noodzakelijke voorwaarde waaraan nog niet is voldaan. Maar wat nog niet is kan nog komen, en sneller dan menigeen denkt.
Maak je stelling eens aannemelijk... Begin eens met een onderbouwing...quote:Op zondag 15 februari 2009 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
CDA natuurlijk. Het was ttv Paars dan ook zo bijzonder dat het CDA niet in de regering zat. Dat hoeft overigens niet aangetoond te worden, dat is klaar als een klontje. Komt ook door de positie van het CDA (in het midden).quote:Op zondag 15 februari 2009 16:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik meen me te herinneren dat, hier op FOK! zelfs, is aangetoond dat de regering die het meest in de regering heeft gezeten de VVD (of een voorloper dan) is. Wellicht vergis ik me maar dan zal het toch zeker het CDA zijn, ook niet de meest linkse partij.
De schuld van Links? Een overzicht van de kabinetten...quote:Op zondag 15 februari 2009 16:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
CDA natuurlijk. Het was ttv Paars dan ook zo bijzonder dat het CDA niet in de regering zat. Dat hoeft overigens niet aangetoond te worden, dat is klaar als een klontje. Komt ook door de positie van het CDA (in het midden).
En? Het D-woord wordt weer genoemd en problemen mogen niet meer worden aangepakt?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Als je op basis van etniciteit onderscheid wilt maken bij criminelen, ben je formeel aan het discrimineren.
Dan kan die wet worden aangepast, waarna het wel kan. Dat is een van de mogelijkheden die de regering heeft. Dus "kan niet" gaat nergens over.quote:Tevens is het onmogelijk om een Nederlander met Marokkaanse achtergrond het land uit te zetten. Je kunt immers een NL-staatsburger geen fundamentele rechten ontzeggen.
Het hoeft van mij trouwens helemaal niet alleen voor criminele allochtonen te gelden, wat mij betreft mag alles met >5 jaar celstraf fijn het land uit. Misschien is Gaza een leuke plek voor ze.quote:Juist dit voorbeeld geeft aan hoe irreëel dit standpunt is.
Van mij mag dat ook, maar dan voorzie ik toch wel een probleem. Want hoe dwing je een land om criminelen op te nemen die helemaal de nationaliteit van dat land niet hebben? Maar heel misschien kunnen we wel een dealtje sluiten met Gaza. Die lui zitten waarschijnlijk toch om geld verlegen en het stikt er toch al van de criminelen. Dus die paar Nederlandse verschoppelingen kunnen er ook nog wel bij.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hoeft van mij trouwens helemaal niet alleen voor criminele allochtonen te gelden, wat mij betreft mag alles met >5 jaar celstraf fijn het land uit. Misschien is Gaza een leuke plek voor ze.
Uiteraard moeten problemen opgepakt worden. Ik wijs alleen op het feit dat criminelen op basis etniciteit behandelen formeel discriminatie is. En ja, ook de overheid dient zich aan de wet te houden. Mijn argumentatie is dat sommige 'simpele' oplossingen géén simpele oplossingen zijn.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En? Het D-woord wordt weer genoemd en problemen mogen niet meer worden aangepakt?
Bijna juist... niet regering heeft de mogelijkheid om de wet aan te passen maar de Staten-Generaal (I en II Kamer). Er dient dus een meerderheid in het parlement en de Senaat te zijn om de wet aan te passen. Daarnaast zal wellicht ook de grondwet aangepast moeten worden; hiervoor dient na het wetsvoorstel de Staten-Generaal ontbonden te worden, vervolgens na nieuwe verkiezingen dient het wetsvoorstel door tweederde meerderheid in de I en II Kamer aangenomen te worden.quote:[..]
Dan kan die wet worden aangepast, waarna het wel kan. Dat is een van de mogelijkheden die de regering heeft. Dus "kan niet" gaat nergens over.
Tja... blijft het argument staan dat je een (criminele) staatsburger zijn fundamentele rechten niet mag ontnemen.quote:[..]
Het hoeft van mij trouwens helemaal niet alleen voor criminele allochtonen te gelden, wat mij betreft mag alles met >5 jaar celstraf fijn het land uit. Misschien is Gaza een leuke plek voor ze.
Zou je nog even je eerder genoemde stellingen / standpunten kunnen onderbouwen?quote:Op zondag 15 februari 2009 17:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Van mij mag dat ook, maar dan voorzie ik toch wel een probleem. Want hoe dwing je een land om criminelen op te nemen die helemaal de nationaliteit van dat land niet hebben? Maar heel misschien kunnen we wel een dealtje sluiten met Gaza. Die lui zitten waarschijnlijk toch om geld verlegen en het stikt er toch al van de criminelen. Dus die paar Nederlandse verschoppelingen kunnen er ook nog wel bij.
Bij Marokkanen en Turken speelt dat probleem gelukkig niet, en met Antillianen kunnen we binnen het koninkrijk sowieso doen wat we willen. Dus vooral voor die groepen is het de ideale oplossing.
Dat gaat dan ook specifiek over een periode van 40 jaar...quote:Op zondag 15 februari 2009 16:46 schreef attila_de_hun het volgende:
hier wordt er, ten minste in de eerste post, anders overgedacht. Maar goed, ik heb niet het heel topic doorworstelt...
Niet helemaal juist. Natuurlijk kan Nederland beslissen dat iemand het land moet verlaten. Maar daarmee is iemand nog niet feitelijk weg. Hij moet ook ergens anders heen. Nu kun je een vliegtuig pakken en iemand boven de Noordzee eruit mikken, maar ik acht dat geen realistische en zeker geen wenselijke oplossing. Terug naar eigen land klinkt leuk, maar als het "eigen land" geen medewerking verleent zit je gewoon feitelijk opgescheept met een illegaal. Ander plakplaatje, zelfde probleem. Immers, je mag een illegaal niet tot in de eeuwigheid vast blijven houden met het oog op uitzetting.quote:Op zondag 15 februari 2009 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Dan kan die wet worden aangepast, waarna het wel kan.
Dank je voor het inzicht die je me hiermee gaf.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:20 schreef Lemmeb het volgende:
Een vriend van me stelt net voor om biodiesel te maken van criminele Marokkanen. Hij is chemicus en vanuit chemisch oogpunt lijkt het te kunnen, maar ik heb toch nog een beetje m'n twijfels. Zou natuurlijk wel de ideale oplossing zijn.
"Genocide" is een ideale oplossing? Zo!quote:Op zondag 15 februari 2009 17:20 schreef Lemmeb het volgende:
Een vriend van me stelt net voor om biodiesel te maken van criminele Marokkanen. Hij is chemicus en vanuit chemisch oogpunt lijkt het te kunnen, maar ik heb toch nog een beetje m'n twijfels. Zou natuurlijk wel de ideale oplossing zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |