abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66011021
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #73

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

En een paar van de laatste posts:
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:44 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb een vraag voor de thuiszittende/blijvende moeders: Zijn jullie wel eens eenzaam? En zoja wat doen jullie eraan? En denk je wel eens terug te keren naar een baan, hetzij parttime/fulltime?
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:16 schreef simmu het volgende:
jawel, dan ga je fokken en denk je na een tijdje "wat een onzin, ik ga iets leuks doen" en dan doe je dat dus ik smacht naar de zomer hier, lekker veel naar buiten en alles. een hobbie is ook handig, maar daar moet ik eerst nog een kamer voor uitrruimen zodra we ergens vast wonen, voor meer dan 2 jaar ga ik trouwens wel werken.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:40 schreef RockabeIIa het volgende:
ah dat verklaart wel het e.e.a. simmu
LL ik ben blij dat ik er geen ervaring mee heb! Ik zou me kapot vervelen.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:14 schreef freecell het volgende:
Ik ben thuisblijfmoeder met 2 (nuja, 1 echt vaak en 1 heel soms) gastouder-ukken.
Eenzaam? Welnee, iedereen weet dat ik thuis ben en joost mag weten waarom, maar ik ben een soort thuis-thuis voor allerlei mensen.
Gemiddeld komen hier 3 mensen op een dag koffiedrinken of eten die hier niet wonen (de ouders van gastouder-ukken niet meegerekend bij de theedrinkers)
Ik kom tijd te kort
En ik vind het oergezellig dat iedereen altijd maar binnenrolt al weet ik nog steeds niet waarom iedereen nou eigenlijk komt
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:54 schreef Leah het volgende:
LL, ik heb het eerste jaar gewerkt, toen 5 jaar niet, en nu weer wel . En hoewel ik die 5 jaar heel prima vond (ik had twee jonge kinderen, waarvan 1 nogal bewerkelijk zal ik maar zeggen), ben ik nu weer heel blij om aan het werk te zijn. De jaren thuis zijn heel goed geweest, maar het is ook heel goed om nu te merken dat ik weer gewaardeerd wordt om andere dingen als aleen het moederschap zeg maar.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:23:44 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_66011105
ik heb heel lang gedacht dat ik wilde stoppen met werken, maar ik denk tegenwoordig dat ik dan echt dood zou gaan van verveling...brrrr...
dat zou dan ook aan mezelf liggen overigens, want ik ben zo'n huismus die de deur niet uit komt, ik doe steeds minder dan. Nu ben ik 2 dagen in de week vrij en dan doe ik ook meestal wel iets met mijn tijd.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:28:35 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_66011207
Oei, verveling is niet fijn inderdaad. Ik herken het van de tijd dat ik zwanger was en mijn verlof. Verschrikkelijk vond ik het. Ben blij dat ik weer aan het werk ben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:33:40 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66011321
LL, zoals je weet ben ik geen thuisblijvende moeder
Heb je het gevoel dat je je dagen leeg doorkomt? Zou je iets anders/meer willen doen?
Of wat is anders de basis van je vraag?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66013223
De laatste tijd is het zowiezo vrij rustig, oppaskindje komt weinig omdat zijn moeder het rustiger aan doet ivm zwangerschap (dus ik krijg het straks druk genoeg met een baby erbij, Koen is dan 1 en oppaskindje is dan bijna 2.) Verveling is het niet, meer dat eenzame denk ik.
Maar goed ik ben zowiezo de eeuwige twijfelaar of ik de dingen die ik doe, er wel goed aan doe. En ik vroeg me af hoe thuiszittende moeders daar tegenover stonden.
pi_66014239
Ik ben al ruim 8 jaar thuisblijfmoeder en verveel me soms ook wel eens, maar dat is dan meer omdat ik geen zin heb om iets te doen.
Ik zorgde altijd (toen de jongens nog niet naar school hoefden) voor een redelijk vaste dagindeling zodat er structuur in de dagen zat. Tegenwoordig heb ik het druk alleen al met het halen en brengen van en naar school, zwemles, judo en vriendjes enzo
Ik heb nooit echt het idee gehad dat ik mezelf tekort deed, maar ik ben ook geen carrierejager
Saartje
pi_66016079
Ik herken het ook wel een beetje LL
Momenteel zit ik thuis omdat ik werkloos ben (werkte 2 dagen in de week, dus ook niet superveel) en merk wel dat de muren soms een beetje op me af komen
Als Lotte zo'n dag heeft dat ze heel veel slaapt kom je soms amper buiten en dan wordt je wereldje wel klein vind ik
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:05:19 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66016093
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:23 schreef Belana het volgende:
ik heb heel lang gedacht dat ik wilde stoppen met werken, maar ik denk tegenwoordig dat ik dan echt dood zou gaan van verveling...brrrr...
dat zou dan ook aan mezelf liggen overigens, want ik ben zo'n huismus die de deur niet uit komt, ik doe steeds minder dan. Nu ben ik 2 dagen in de week vrij en dan doe ik ook meestal wel iets met mijn tijd.
Heel herkenbaar voor mij. Behalve dat ik nooit aan stoppen met werken heb gedacht. Ben teveel gehecht aan mn werk en vind het ook echt leuk om te werken.
Make love, not war ☮
pi_66016549
Ik ben een thuis-werk moeder, heb mijn eigen (piepkleine) bedrijfje. Floortje gaat 3 halve dagen naar het kdv en op die tijdstippen werk ik (plus de avonden en in het weekend als het nodig is).

Ik vind het op het moment heerlijk dat ik veel voor Floortje thuis ben, maar twijfel soms ook... Ik mis het hebben van aanspraak (collega's enzo), ik kom ook niet uit Zwolle dus ken hier ook niet zo heel veel mensen 'van mezelf'. Dat mis ik wel erg...
Ik ben heel graag mama, en vind het heerlijk voor mijn kind(jes hopelijk ooit) thuis te zijn... Maar ik ben me nu wel aan het orienteren op wat ik wil als ze 'groot' zijn en op school zitten...
Heb alleen het idee dat ik niets 'kan', behlave dan dat wat ik nu doe...
Maar goed... 'als ik later groot ben'...

Met het vingersabbelen hier gaat het heel goed! Ik ben super trots op Floortje!!
Ze zoekt mn handen zelfs al (echt bijna) niet meer op, en heeft er troost genoeg aan als ik haar bij me neem...
Kikker was geen succes, die smeet ze boos weg...
Ik weet niet of het toeval is, maar sinds we aan het 'afkicken' zijn heeft ze wel een echte lievelingsknuffel ineens... Als ze s'nachts wakker wordt is het soms echt genoeg om haar zep (zo heet ie) even weer bij haar neer te leggen .
Mijn lieve meisje... het voelt echt goed zo!

Jullie allemaal bedankt voor de lieve woorden en het meedenken... Dat helpt!
pi_66017223
Fijn dat het weer wat beter gaat met dat sabbelen DeLiedje!

Ik had een hele toffe baan en ik heb daar alsnog spijt van dat ik daar ben weggegaan (aan de andere kant maar beter ook want het beleid was behoorlijk klote, maar ik vermaakte me wel met mijn collega's en de klanten) Zo'n baan vind ik denk ik nooit meer.
pi_66017331
Wat fijn dat het zo goed gaat DeLiedje! Ik vroeg het me net nog af hoe het ging!
pi_66019110
Wat goed DeLiedje.

Ik werk drie dagen in de week en dat heb ik wel nodig. Hele dagen thuis zitten kan ik niet. Word al gek als er tijdens een weekend niks gepland staat. Op het moment is het heel rommelig op mijn werk (al 2 jaar, fusie, nieuwe taken) en dan denk ik er wel eens over om te stoppen en iets anders te zoeken. Maar de contacten die ik heb zijn wel ontzettend leuk en het is fijn om even niet mama te zijn, maar mezelf.

Vorige week zat ik bij de psycholoog in de wachtkamer met nog twee anderen. Een oudere man en een jonger iemand, van mij leeftijd. Kwam er iemand aan die daar werkte en keek naar mijn buurvrouw en toen naar mij. En weer een keer naar haar en naar bij. Toen vroeg ze maar wie er van ons kwam om co-schappen te lopen bij de psychiater. Ik zie er niet zo gek uit als ik ben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66019469
Ik denk dat ik me heel erg zou gaan vervelen en dan ook heel vervelend zou worden als ik echt een thuisblijfmoeder zou zijn.

Ik werk 3 dagen per week en één avond per week ga ik naar school. Ik ben nu als het goed is bijna klaar met mijn opleiding en ben nu al aan het kijken welke opleiding ik hierna wil/ga doen. Ik moet een bepaalde druk hebben en dingen om te doen, anders kan ik niet echt mezelf zijn. Het houdt wel in dat ik voor andere bepaalde dingen geen tot weinig tijd heb, bijv het huishouden. Maar daar heb ik een hulp voor
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66019615
Met Thijs was ik een thuisblijf mama, net toen hij 1,5 jaar was wilde ik weer ik gaan werken, gewoon om een paar uur per week bezig te zijn, en niet alleen maar moeder te zijn.
Maar toch vond ik de tijd thuis met Thijs ook heel bijzonder, en zou dat eigenlijk graag nu weer zo doen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:11:01 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66020238
YPPY! Dat zijn altijd leuke dingen om te horen!
En ik vergeet het telkens te schrijven, maar veel succes met het overstappen in je functie!

Thuis blijven zou niets voor mij zijn. Ik vind mijn werk erg leuk maar het maakt mij ook leuker, ik zou tegen de muren omhoog vliegen als ik niet werkte.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66020341
LL kun je geen leuke cursus gaan doen ofzo?

Thuisblijf mama zou voor mij ook helemaal niks wezen, ik vloog tijdens mijn zwangerschapsverlof al tegen de muren op. Maar iets minder druk als nu zou wel fijn zijn. 4 dagen per week werken ofzo.

Als er iemand volledig thuis blijft bij ons dan is dat echt vriendlief. Die ziet dat als gezinshuis ouder of met wat gehandicapte pleegkindjes wel zitten. Of gewoon me teen heel elftal van ons zelf
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:47:02 #17
114177 Diaan73
pi_66021666
Ik vind het erg fijn om te lezen dat er meer moeders zijn die het heerlijk vinden om te werken en er slecht tegen kunnen om alleen maar thuis te zitten. Ben ik niet de enige.
Make love, not war ☮
pi_66021864
p_iglet, over die cursus heb ik heel veel nagedacht. Maar echt goede discipline heb ik niet en ik zie zoveel leuke dingen en dan ga ik me afvragen of het wel iets voor mij is, en dan voel ik me er zelf al niet 100% voor gaan. En dat zou ik zonde vinden van het geld (en het is gewoon een hoop geld)
pi_66022101
Ik ben anderhalf jaar thuisblijf moeder geweest. Het laatste half jaar vond ik het niet leuk meer. Ik vond mezelf saai, ik vond het thuis zitten saai en ik voelde me eenzaam. Sinds september ga ik weer naar school en ik merk dat ik gewoon een leukere moeder ben. Het korte lontje wat ik in die tijd had is verdwenen, we hebben het een stuk gezelliger en ik geniet meer van de tijd die we samen hebben.
Ik zou het niet erg vinden als ik weer een periode een thuisblijf moeder zou zijn, maar dan niet te lang..
pi_66022237
Ooh terug naar school, lijkt me eng.. en vooral om de discipline en de concentratie weer op te pakken
Knap hoor! Wat voor opleiding ga je volgen appelsap?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 15:03:27 ]
pi_66022478
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:41 schreef LovelyLady het volgende:
Fijn dat het weer wat beter gaat met dat sabbelen DeLiedje!

Ik had een hele toffe baan en ik heb daar alsnog spijt van dat ik daar ben weggegaan (aan de andere kant maar beter ook want het beleid was behoorlijk klote, maar ik vermaakte me wel met mijn collega's en de klanten) Zo'n baan vind ik denk ik nooit meer.
tuurlijk wel joh. je weet toch wat ze zeggen: voor elke deur die dichtgaat, gaat er ook wel weer eentje open. maar die dingen hebben tijd nodig. voor hetzelfde geld zat je nu klem met dat rotbeleid. nja, ik ben nu ff door mijn cliche's heen (maar ze zijn wel waar )

ik quote johan cruijf. die lijkt me wel op zn plaats. "elk nadeel heb zn voordeel"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:10:53 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66022483
Ik ben ook al jaren thuisblijfmoeder en ik moet zeggen dat ik me de eerste maanden wel eens wat eenzaam voelde, maar al snel zaten mijn dagen vol. Nou scheelt het waarschijnlijk wel dat ik nog veel meer thuisblijfmoeders ken en we regelmatig bij elkaar op de koffie komen. Niet allemaal tegelijk en zo zijn de dagen als snel gevuld. Ik zorg er wel voor dat ik tenminste 1dag geen bezoek heb, zodat ik wat meer tijd aan huishouden en boodschappen doen kan besteden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66022580
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:20 schreef DeLiedje het volgende:
Met het vingersabbelen hier gaat het heel goed! Ik ben super trots op Floortje!!
heerlijk om te horen lezen.
pi_66022735
Ik doe nu het laatste jaar van Vwo (nouja eigenlijk 2 jaar in 1) dus in mei eindexamen.
En Lovelylady, ik denk als je iets gaat doen wat je echt wil of leuk vindt, dat die discipline vanzelf komt. Bij mij is dat in ieder geval wel zo, en ik doe het nu met plezier.
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:41 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zou trouwens wel proberen om dit gevoel van je af te zetten, want hier ga je je echt niet beter door voelen.
Verder ben ik het eens met wat Simmu zegt.
pi_66022742
wat betreft mensen kennen betreft (meerderen melden dat), ik heb gewoon de vrienden van de vorige bewoners van het huis geadopteerd. of zij mij. net hoe je het bekijkt. straks in de zomer is toch iedereen altijd buiten. en het cb plant alle kindjes van dezelfde leeftijd op dezelfde dag rond dezelfde tijd, dus dan leer je ook snel genoeg mensen kennen ik moet er niet aan denken om de hele dag enkel alleen binnen te zitten hoor. desnoods ga ik naar de supermarkt voor een pak rijstwafels (die ik niet lust)
pi_66022809
LL is dan een hobbycursus niet iets? die zijn minder duur en meer vrijblijvend dan echt een opleiding. dan heb je wel iets leuks om handen, zonder al te veel druk erop.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:31:21 #27
114177 Diaan73
pi_66023388
Even helemaal wat anders en wat ik vergeten ben, terwijl ik nog wel zo trots ben op Twan.

Mn ex en ik hadden gisteren 10-minutengesprek over Twans rapport... Aan het einde van dit schooljaar moeten ze niveau AVI3 kunnen lezen, maar Twan leest nu al AVI4 en oefent al AVI5. Verder loopt hij met rekenen al een stuk voor en krijgt na de vakantie moeilijkere opgaven. En hij kan al klokkijken, terwijl ze aan het einde van dit schooljaar pas beginnen met hele en halve uren. Hij doet het dus heel erg goed op school en volgens de juf moeten we hem de hemel in prijzen voor zn rapport. Zo leuk om te horen, ook omdat hij toch in 2 gezinnen leeft en gescheiden ouders heeft
Make love, not war ☮
pi_66023615
Bedankt voor al jullie reacties, altijd fijn als iemand anders naar de situatie "kijkt"
Er zal vast wel wat op mijn pad komen. Cursus of niet... ik weet het nog niet (ik weet ook niet wat ik leuk vind en daarin komt de eeuwige twijfelaar weer naar boven)

Diaan, wat ontzettend goed van Twan, slimme jongen hoor. En als moeder mag je dan behoorlijk trots zijn op je kind.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:56:12 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66024311
Wat fijn Diaan!
pi_66024406
Wat goed van Twan, Diaan!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66031478
wow das vlot Diaan ik zou ook trots zijn!
pi_66031908
Wauw Diaan!!

Ik ben ook een werkende mama. Ik werkte tot nu toe altijd ongeveer 36 tot 40 uur. Na mijn verlof ga ik in mijn nieuwe baan maximaal 32 uur werken, dus ook een 'mamadag', papa heeft ook een 'papadag'.

Ik vind het vreselijk om zoveel thuis te zijn. Ik ben nu een half jaar thuis (ziektewet vanwege bekken, aansluitend zwangerschapsverlof) en over 3 weken ga ik weer werken.
Ik twijfel enorm of ik een opleiding zal starten. Ik ben vorig jaar gestopt met mijn opleiding verpleegkunde (werken/leren tegelijk) omdat ik erg in de knoop zat met mezelf en mijn werkgever me geen verlenging van opleiding wou geven.
Toch blijft de sociale kant trekken. Ik heb misschien de mogelijkheid om parttime te gaan werken met verstandelijk gehandicapten (in allerlei gradaties) en tegelijk deeltijd Maatschappelijk werk en dienstverlening te gaan doen (1 dag per week naar school).
Daar twijfel ik enorm over. Ik wil heel erg graag, maar vind het ook doodeng. Dillema dus! Ik denk er nog heel even over na.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:44:59 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66032090
Diaan, goed zeg! Maar heb je niet per ongeluk het verkeerde topic te pakken?

DeLiedje, fijn dat het nu goed gaat met het vingerskluiven!

Over werken enzo. Ik werk nu 2,5 dag en dat is precies goed. Ik heb heel soms een dagje ertussen zitten, als het veel geregend heeft bijvoorbeeld, dat een hele dag thuis me echt aan kan vliegen, en ik denk dat de afwisseling met mijn werk er voor zorgt dat dat echt maar heel af en toe is.
Wil wel graag iets anders, maar dat kan vrijwel alleen full-time, en dat doe ik toch liever niet nu de kindjes klein zijn. F. zou nl. ook niet minder dan nu willen werken en full-time naar de opvang vind ik geen optie.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:55:09 #34
114177 Diaan73
pi_66061389
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, goed zeg! Maar heb je niet per ongeluk het verkeerde topic te pakken?
nee hoor, dit topic gaat over hoe het met de moeders gaat... en met deze moeder gaat het goed en is erg trots.. vond het hier dus wel kunnen
Make love, not war ☮
pi_66071215
Hier gaat het redelijk. Wel een paar weken geleden gedacht dat ik het niet aankon en er misschien maar beter niet meer kon zijn. Maar meteen daarna de gedachte, dit is onzin. En toch ben ik ervan geschrokken. Ik vertelde het van de week aan de psycholoog. Ik/hij zit te twijfelen of medicatie verstandig is, uit voorzorg. Ik krijg iig nog een gesprek met de psychiater hierover.
pi_66072146
Oh Ingrid wat rot dat je je zo voelde! En wat ontzettend fijn dat je direct aan de bel hebt getrokken, ook al bedacht je zelf dat het onzin was.
Je krijgt heel wat op je af de laatste tijd en het is heel begrijpelijk dat je het allemaal even niet meer wist. Je doet het geweldig
Saartje
  zondag 15 februari 2009 @ 10:37:24 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66076661
Ingrid, ik kan het me goed voorstellen dat je het even niet meer zag zitten. Maar blijf vooral direct aan die bel trekken, niet alleen voor jezelf, maar ook voor Djeez, Kim en Tyler. Die hebben je hardstikke nodig.

Sterkte
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66077919
Tnx!
pi_66079804
Namens Anitra wil ik iedereen die haar sterkte en steun hebben toegewenst enorm bedanken.
Ja, we gaan een hele zware tijd tegemoet, maar die situatie zoals die nu was was ook niet veel langer meer vol te houden dus we moeten vol houden.
Op dit moment heeft ze het erg zwaar, zeer emotioneel, veel pijn en andere ongemakken maar ze wil vanavond al de volgende stap zetten en er alweer 12,5 Mg afhalen.

Nogmaals iedereen bedankt voor alle steunbeteugingen!
pi_66082979
Ik ben dan geen volledige thuisblijfmoeder, werk 2 dagen, maar heb wel een paar jaar thuis gezeten arbeidsongeschikt, zonder kinderen. Ik zoek altijd een uitweg of vermaak; ik ben divers vrijwilligerswerk gaan doen en me gaan ontplooien op hobbygebied. Ik ben geen stilzitter; ook al kan ik ook makkelijk dagen vullen met computeren en weinig activiteit.

Gisteren niet echt heel actief valentijn gevierd; ijsje gegeten in het winkelcentrum, extra knuffeltjes.
Maar kijk eens wat ik aantrof toen ik amber had gevoed en op bed had gelegd

In de pakjes zaten 2 beschermengeltjes, om me extra kracht en bescherming te geven rondom de situatie met m'n moeder.
Ik loop helemaal over van vertedering als ik er steeds weer aan denk, vriendlief is echt een man, maar afentoe zo enorm attent!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66086525
Wat ontzettend lief van je vriend Llewella Hopelijk geeft het je de kracht en steun die je nodig hebt in deze lastige/moeilijke periode. Maar zoals ik kon opmaken aan je post ben je een sterke vrouw en dat ga jij redden!
pi_66090574
wat lief Llewella
pi_66091165
Wat lief Llewella!
  zondag 15 februari 2009 @ 19:06:32 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66092933
Wat lief Llewella!

Ingrid, goed dat je het even gemeld hebt, beter dat je nu een ergere situatie voor blijft.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:09:48 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66093052
Ingrid super goed dat je het gemeld hebt. En fijn dat de psych met je meedenkt.

Llewella wat een schat van een vent heb je!

PofRaR wens d'r maar sterkte met het hele afbouwen. En jullie als achterban natuurlijk ook heel veel sterkte.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:10:09 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66097610
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:52 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
Namens Anitra wil ik iedereen die haar sterkte en steun hebben toegewenst enorm bedanken.
Ja, we gaan een hele zware tijd tegemoet, maar die situatie zoals die nu was was ook niet veel langer meer vol te houden dus we moeten vol houden.
Op dit moment heeft ze het erg zwaar, zeer emotioneel, veel pijn en andere ongemakken maar ze wil vanavond al de volgende stap zetten en er alweer 12,5 Mg afhalen.

Nogmaals iedereen bedankt voor alle steunbeteugingen!
vandaar dat ze niet opnam

boor beiden dappere dappere stoere lieve schatten !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_66109151
Ja sorry evenstar, ze zag het even niet zitten.
Ze heeft wel besloten om het doktersadvies op te volgen en pas bij de 2e plakbeurt te minderen.
We kunnen wel stellen dat het zwaar tegenvalt vooralsnog.
  maandag 16 februari 2009 @ 07:50:49 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_66109256
sterkte voor Anitra dan maar weer prisoner zal een zware tijd zijn.

Lliewella, wat lief zeg!
en Diaan, dan zou ik ook megatrots zijn, idd juist ook omdat ie in 2 gezinnen opgroeit en dat vaak heel anders kan gaan natuurlijk! petje af voor twan
stormy waters...
sailin'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 februari 2009 @ 12:55:54 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66116107
quote:
Op maandag 16 februari 2009 07:22 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
Ze heeft wel besloten om het doktersadvies op te volgen en pas bij de 2e plakbeurt te minderen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66116554
Anitra, en porar, heel veel sterkte met alles!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 februari 2009 @ 13:18:49 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66116695
quote:
Op maandag 16 februari 2009 07:22 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
niks geen sorry, jullie weten ik ben er, ze geeft zelf aan wanneer ze me nodig heeft en dan ben ik er
  maandag 16 februari 2009 @ 15:14:18 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_66120871
voor de kersverse moeders, ik kwam dit tegen: om terug te plooien
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 februari 2009 @ 15:37:33 #53
114177 Diaan73
pi_66121840
Anitra, heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij Prisoner natuurlijk ook heel veel sterkte.

LIewella wat lief van je echt super!!

Ingrid, goed van je dat je het hebt aangegeven en nu hulp krijgt.

Wij gaan vanavond voor het eerst weg zonder Lennon, naar een voorstelling van Theo Maassen. Mn moeder past op... ondanks dat ze dat heel goed kan en ook al jaren heeft gedaan, vind ik het toch een beetje raar. Maar heb er ook wel zin in.
Make love, not war ☮
pi_66134380
Veel plezier Diaan! * Bla_Bla_Bla is jaloers
pi_66149969
De dag dat ik weer colleges moet volgen komt steeds dichterbij en daarmee ook de dag dat Avalon drie dagen in de week naar het KDV gaat en ze twee aansluitende avonden bij M. is terwijl ik les heb.

En dat voelt zó niet goed... Het is te veel. Te veel voor mij maar vooral te veel voor haar. Ik kan het niet goed benoemen maar mijn gevoel zegt dat het voor A valon (nog) heel belangrijk is om de rust en regelmaat van het thuisblijven te hebben.

En ik ben al het geregel zo zat. Het brengen en halen van het KDV, het aanhoren hoe chaotisch en moeilijk het voor M. is om twee spitsuuravonden alleen te doen, het indienen van facturen voor vergoedingen en het ploeteren door een fulltimestudie waar ik niet de energie ik kan steken die ik er in zou willen steken.
Het is het gewoon niet waard op dit moment, op elk gebied kost het veel meer dan het oplevert. Vooral voor de kinderen die meer rust enregelmaat en minder gestresste ouders nodig hebben dan we ze met studie kunnen bieden.

Maar toch voelt het als een verlies om mijn studie een jaar of twee te pauzeren. Alsof ik stil blijf staan terwijl de rest van mijn omgeving doorgaat met carriere maken. Wéér een keer gestopt. Terwijl je zou denken dat je er ook wel kan komen als je gewoon steeds een stukje doet. Ergens voor mijn 65 zal het toch wel lukken

Affijn, het is denk ik meer een stukje loslaten. Je kan niet alles tegelijk hebben en op dit moment gaan de kinderen gewoon even voor. Heel dubbel allemaal en ik had voor ik kinderen kreeg nooit kunnen denken dat je soms van die duivelse dilemma's zou hebben
pi_66150312
Wat onwijs lastig Owlet
pi_66150336
Moeilijk Owlet, maar heel herkenbaar. Jammer, maar ik denk dat je de goede keuze maakt.
Hoeveel jaar moet je nog van je studie? Wat studeer je eigenlijk?

Ik begin aanstaande maandag ook weer met werken. Merel gaat dan ook naar het kdv. Ik kan het me helaas niet veroorloven om niet te werken, maar ik heb er echt moeite mee. Merel is heel snel overprikkeld, we vinden net wat ritme, zijn net allemaal weer een beetje rustig en nu gaat alles weer veranderen. Misschien zie ik wel spoken, gaat het prima straks, ik hoop het wel in ieder geval.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66150729
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef Diaan73 het volgende:
Wij gaan vanavond voor het eerst weg zonder Lennon, naar een voorstelling van Theo Maassen. Mn moeder past op... ondanks dat ze dat heel goed kan en ook al jaren heeft gedaan, vind ik het toch een beetje raar. Maar heb er ook wel zin in.
En hoe was het?

En Anitra, sterkte!!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:32:58 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66151082
Jeetje, allebei al weer bijna aan het werk, Owlet en Fuente, wat gaat dat toch altijd hard.
Owlet, een rotbeslissing, maar ik denk dat het toch ook niet werkt als je er niet voor 100% achter staat zeg maar. Het komt echt wel hoor!

Diaan, hoe was het idd?
pi_66151357
Ik herken het wel hoor Owlet. Ik zit dit jaar in m'n afstudeerjaar en moet o.a. het concept voor mijn scriptie eind april inleveren als ik in juni af wil studeren. En ik heb gisteren pas het concept van het plan van aanpak in elkaar geflanst.

Ik ben maar drie weken afwezig geweest, één week voor mijn bevalling en twee weken erna omdat ik veel vakken had met aanwezigheidsverplichting. Soms denk ik eraan om maar wat relaxter aan te doen en in januari af te studeren, maar dat voelt dan als een soort falen. Heel stom wellicht, want ik heb gewoon een kind gekregen tussendoor dus het zou heel gerechtvaardigd zijn om wat studievertraging op te lopen. Mijn studiegenoten en docenten verbazen zich er toch al over dat ik er maar zo kort uitgeweest ben en alweer helemaal bij ben met alles. Maar ik weet niet, ik wil gewoon graag in juni afstuderen. En er hangt niet eens iets aan vast, geen werkgever die me pusht of slalarisverhoging die er aan vast zit. Gewoon puur vanuit mezelf.

Ik moet 1 maart weer gaan werken, eigenlijk had ik 1 februari al moeten beginnen, maar gelukkig heb ik een maand extra ouderschapsverlof opgenomen.
pi_66151365
Owlet dat zijn inderdaad vervelende dingen.
Tips geven is misschien niet erg zinvol nu, maar ik ga het toch proberen.
Het lijkt me niet verstandig dat je tegen je eigen mening en gevoel ingaat omdat jij verwacht dat je omgeving iets van je verwacht. (zo, kom daar maar eens uit )
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:45:43 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66151459
Owlet, moeilijk meid. Maar ik snap wat je zegt. En omdat je zelf eigenlijk al aangeeft dat het niet goed voelt, denk ik dat je de goede keuze maakt. Je kiest nu voor dat wat je het dichts aan het hart gaat. Jouw meisjes. Dus die studie komt echt wel. Ik hou me op dit soort momenten vast aan de uitspraak van mijn buurvrouw. Die is op haar 45ste gaan doen wat ze altijd al had willen doen. Kinderen waren groot genoeg om voor zichzelf te zorgen en zij kon met een gerust hart gaan studeren zonder zich bezwaard te voelen.

Diaan, hoe was het?

Fuente, jij ook in twijfel.... Ik hoop dat Merel snel d'r draai vind op het kdv zodat je met een gerust hart naar je werk kan.
pi_66156903
Dank jullie wel
Ik ga het allemaal maar een beetje laten bezinken. Eigenlijk weet ik het ook wel: stoppen. Ik wil niet over een paar jaar afgestudeerd en wel opgebrand thuis zitten met het gevoel mijn kinderen tekort te hebben gedaan.
Zowel mijn moeder als mijn schoonvader zijn levende voorbeelden van hoe je altijd alsnog weer verder kan studeren, ik weet ook wel dat het kan. Maar ik moet gewoon even afscheid nemen van het ideaalplaatje dat in mijn hoofd zit
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:44:35 #64
108648 cattie
lieve moeder
pi_66157680
Owlet, volg je hart! Sterkte met de beslissing.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:03:43 #65
94046 PM-girl
pi_66158386
Owlet, ik kan me het niet helemaal maar wel een beetje voorstellen wat voor een dilemma dat is!
Een hele moeilijke keuze, maar ik snap bovenal dat je je kinderen op plek nummer 1 zet!
*
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:58:33 #66
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66169230
Owlet, het komt heus weer Geniet gewoon nog effe lekker van je kroost!
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2009 @ 19:53:04 #67
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66171392
owlet, bij een goede pedagoog draait het om de kinderen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Jubileum moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 20:09:17 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66172020
Ik lees tussen de regels door Owlet, dat je hart het wel weet wat je het liefste zou willen. Heel veel sterkte met het gevecht
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:14:01 #69
114177 Diaan73
pi_66172207
Owlet, heel veel sterkte met het nemen van de voor jou en je gezin beste beslissing!! Volg je hart zou ik ook zeggen.

Theo Maassen was echt super we zaten op de eerste rij dus echt helemaal vooraan en gelukkig niet voor gek gezet... Het ging heel toevallig grotendeels over het hebben/krijgen van een baby. Heel herkenbaar dus. Met Lennon was het heel goed gegaan....
Make love, not war ☮
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:23:58 #70
190853 RockabeIIa
pi_66172604
Ah, lekker genoten Diaan. Voelde je je 'nieuw'?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:24:59 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_66172636
owlet, wat cattie zegt, volg je hart. wat is nou eigenlijk belangrijk in het (jouw) leven? een één of ander papiertje in je zak hebben of gelukkig zijn met je gezin? wat je zelf al zegt, het kan alle 2, maar in een andere volgorde
stormy waters...
sailin'
pi_66175645
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef Lois het volgende:
Ik lees tussen de regels door Owlet, dat je hart het wel weet wat je het liefste zou willen. Heel veel sterkte met het gevecht
Dat dus.

En Anitra, sterkte met je dappere keuze. Maar niet koste wat kost he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66176028
Owlet zoals eerder al gezegd, doe wat je hart je ingeeft.
Diaan wat fijn dat jullie een topavond hebben gehad!

Lovelylady gaat maandag naar de angsttandarts......*zucht*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2009 21:47:25 ]
pi_66186377
Wat spannend, LL. En wat ontzettend goed van je! Sterkte
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 08:27:02 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66186775
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:47 schreef LovelyLady het volgende:
Lovelylady gaat maandag naar de angsttandarts......*zucht*
succes
is het voor controle of heb je al schade?.
pi_66187532
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:27 schreef lady-wrb het volgende:
succes
is het voor controle of heb je al schade?.
Laten we zeggen dat ik vorig jaar (toen ik 34 weken zwanger was) al een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan... (en daarvoor al 8 jaar niet naar de TA geweest was )
  woensdag 18 februari 2009 @ 09:20:49 #77
114177 Diaan73
pi_66187715
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Ah, lekker genoten Diaan. Voelde je je 'nieuw'?
"nieuw" inderdaad wel een beetje.. de laatste keer dat we in dat theater waren geweest was de avond voor de positieve test. Dat was dus wel even een leuke herinnering.

Sterkte LL

Ow en gisteren de kraamcadeaus opgeruimd en vandaag gaat de ooievaar enz. van het raam. De versiering en alle kaartjes laten we nog even hangen Ik zal binnenkort even een foto plaatsen, zoveel cadeautjes en kaartjes.....

[ Bericht 9% gewijzigd door Diaan73 op 18-02-2009 09:55:00 ]
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 10:02:15 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66188786
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:12 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat ik vorig jaar (toen ik 34 weken zwanger was) al een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan... (en daarvoor al 8 jaar niet naar de TA geweest was )
oei
nou sterkte dan maar.
* lady-wrb is ook niet bepaald fan van de tandarts maar wegblijven durf ik helemaal niet
ik bijt m gewoon in zijn vingers als ie me pijn doet
pi_66189025
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:02 schreef lady-wrb het volgende:
oei
nou sterkte dan maar.
* lady-wrb is ook niet bepaald fan van de tandarts maar wegblijven durf ik helemaal niet
ik bijt m gewoon in zijn vingers als ie me pijn doet
dat is ook een goeie...
Ach ja op zich valt het wel mee, ik moet gewoon even over de drempel gezet worden. Ik doe dat liever met iemand die begrijpt waarom ik 7 kleuren schijt voor de tandarts dan dat ik stijf van de zenuwen (en kotsend) bij een TA zit die niet weet wat er aan de hand is, en degene die ik had, vond dat ik maar overdreef.
Ik mag ook niet klagen hoor want tot nu toe heb ik nog maar 2 vullingen en ziet mijn gebit er goed uit.
pi_66189074
succes LL!
Hier gelukkig helemaal geen angst voor de tandarts. Moesten gister met Amber even om naar dr tand te laten kijken.Hij zag in de pc dat wij ook nog voor controle moesten, nou zei ie, ga maar meteen zitten, doen we het meteen ff.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66189127
Sterkte LL

Moeilijke beslissing Owlet. Volgens mij had je dat toen toch ook met Ronja toen je weer aan het werk moest? Ik denk dat je inderdaad in je hart al weet wat je gaat doen

Dat is ook heftig Igraine! Je hebt dus maar eigenlijk amper verlof gehad van je studie als ik je goed begrijp. Het is geen schande om wat later af te studeren, maar kan me ook voorstellen dat je geen vertraging wilt
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 10:15:58 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66189168
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:10 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

dat is ook een goeie...
Ach ja op zich valt het wel mee, ik moet gewoon even over de drempel gezet worden. Ik doe dat liever met iemand die begrijpt waarom ik 7 kleuren schijt voor de tandarts dan dat ik stijf van de zenuwen (en kotsend) bij een TA zit die niet weet wat er aan de hand is, en degene die ik had, vond dat ik maar overdreef.
Ik mag ook niet klagen hoor want tot nu toe heb ik nog maar 2 vullingen en ziet mijn gebit er goed uit.
o maar dat herken ik wel van hier.
zijn dochter moet je ook met een verdovingsgeweer platschieten voor ze naar de tandarts gaat.
ter illustratie: gister moest ze naar de kaakchirurg om een verstandskies te laten verwijderen.
het feest ging niet door: mevrouw maakte zo'n kabaal dat ze het nu onder algehele verdoving gaan doen.
pi_66193811

[ Bericht 60% gewijzigd door Anitra op 18-02-2009 13:43:14 ]
pi_66195984
Brrr, succes met tandartsen!
Heel storend als ze vinden dat je overdrijft
pi_66198065
Ik krijg net een telefoontje van vrienden die in scheiding liggen, hij is depressief en zij is niet in staat om voor de kinderen te zorgen (vier kinderen.... ) en hij vraagt of we hun jongste van 2,5 jaar oud in huis willen nemen, anders wordt 'ie uit huis geplaatst.
Nou heeft hun oudste van 8 een weekje bij ons gelogeerd in de herfstvakantie en die zou ik zo in huis nemen, die past echt prima in ons gezin (ook een meisje en ze is ontzettend lief en gezellig) maar de jongste is echt een mannetje wat veel aandacht nodig heeft, is nogal verwend volgens de vader. De oudste heeft al een plekje volgens hem...

Tjonge zeg, even een schok om zoiets te horen...
pi_66198234
jeejt Suus, dat is nogal een vraag zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66198265
jemig Suzanna!
Tis ook niet echt lekker gesteld van hem.... lijkt wel alsof je haast geen keuze hebt!
Sjonge en die kinderen worden dus ook nog allemaal uit elkaar gehaald, wat ontzettend zielig.
Ik zou er wel even goed over nadenken, het is niet niks wat je gevraagd wordt.
En is het voor permanent, of tijdelijk??? Succes hoor....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 14:33:36 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_66198298
moeten die mensen hun kinderen nou her en der onder gaan brengen? Ik vind het nogal wat, vooral omdat het kindje anders uit huis geplaatst moet worden, dat wordt het zo toch ook? En wat is er allemaal loos dat het kindje uit huis geplaatst moet worden.. heftig hoor!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_66199147
Oei! Dat is inderdaad niet iets waar je ja op moet zeggen omdat je het zielig vindt...
Voor hoe lang is het? En zou je ook een 'proefperiode' kunnen doen? Dat er wat achter de hand is als het allemaal niet lukt?
pi_66199265
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:33 schreef moussy het volgende:
moeten die mensen hun kinderen nou her en der onder gaan brengen? Ik vind het nogal wat, vooral omdat het kindje anders uit huis geplaatst moet worden, dat wordt het zo toch ook? En wat is er allemaal loos dat het kindje uit huis geplaatst moet worden.. heftig hoor!
Ik denk dat het gevoelsmatig heel anders is als je kind bij je vriendin is, dan wanneer dat kind bij een onbekend crisispleeggezin belandt. Om vandaar uit wrs naar langere pleegzorg te gaan.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:01:24 #91
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66199427
Suus kan dat meiske van 8 niet bij jullie komen en dan het kindje van 2,5 naar dat gezin van het meisje? Mocht dit echt uit de hand gaan lopen vind ik de vragen van Freecell en co wel het navragen waard. Lijkt mij dat een kindje van 2,5 het nog niet zoveel uitmaakt waar het terecht komt maar het oudere meisje ken jullie al en jullie meiden ook dus neemt het ook makkelijker op voor jullie dan. En hij vraagt het toch ook promptverloren dus dan mag jij het ook op die manier vragen lijkt me...
pi_66199455
Jeetje Suzanna, wat een situatie zeg
En wat is de verdere bedoeling? Voor ho e lang is dat dan? Verwachten ze op termijn wel voor het kind te kunnen zorgen?
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:02:22 #93
219033 Mibos2
pi_66199473
Zo er zelf niet aan moeten denken om mijn kinderen uit elkaar te halen mocht het ooit zover komen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:11:15 #94
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66199855
Poeh, wat een vraag! En konden ze samen wél voor de kinderen zorgen?
Ik zou ook de mogelijkheden en verwachtingen goed afwegen en bekijken. Succes!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66199898
uhm, niet om het een of het ander hoor, maar hou je er ook wel rekening mee dat een scheiding an sich niet een reden is om kinderen uit huis te plaatsen? dan is er denk ik toch wel meer aan de hand. ik zeg niet dat je het niet moet doen hoor! dat bedoel ik niet. als je een van de kindjes in huis neemt moet je echter wel weten wat er aan de hand is, anders gaat het alsnog mis tenslotte.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:33:13 #96
219033 Mibos2
pi_66200847
Simmu of ik lees niet goed maar er staat toch duidelijk dat de vader depressief is en de moeder niet in staat om voor de kinderen te zorgen is? En dat in combi met een scheiding lijkt me meer dan genoeg redenen.
pi_66201541
Pfft...tjonge jonge. Een heleboel telefoontjes verder (ja, we gaan hier echt niet zomaar antwoord op geven.... ) blijkt het niet nodig te zijn. De vrouw wil scheiden, maar de man wil het huis niet uit (ja, ik heb de huur betaald dus ik blijf hier lekker) dus wil de vrouw het huis uit met alle kinderen. Man wil dat voorkomen en gaat proberen de kinderen overal te plaatsen om ze niet kwijt te raken. Wanhoopspoging dus... (achter de rug van de vrouw om).

Ze kunnen samen niet voor de kinderen zorgen, dat gaat echt goed mis. Vader schreeuwt tegen de kinderen (en moeder), ligt hele dagen op bed / de bank (volgens moeder of course) en claimt dat omdat hij depressief is, dat allemaal wel kan. Zijn vrouw vindt dat dat niet kan, en vindt dat hij aan zichzelf moet kunnen werken ondanks de depressie (waar hij stevige medicijnen voor heeft overigens...).

Maar goed, de moeder heeft een tijdje geleden ook aangegeven depressief te zijn en daar medicijnen voor te willen, ik heb een tijdje geen contact gehad, nou blijkt dat ze bang was dat ik geen contact meer zou willen als ik hoorde dat ze gingen scheiden (tijdje geleden hebben ze al bijna op het punt gestaan uit elkaar te gaan, hebben ook een tijd gescheiden geleefd vanwege zijn depressie).

Maar goed, een heel verhaal dus, wat ook heel veel kanten heeft, en waar je ook nooit helemaal je vinger op kunt leggen wat er nou precies allemaal aan de hand is. Geen idee wie er nou precies 'gelijk' heeft of wat dan ook, maar natuurlijk zijn er weer de KINDEREN de dupe van (dat maakt me echt zo verdrietig, het zijn schatjes....oudste is 8, jongste dus 2,5....)

Maar goe, het is dus niet nodig dat het kindje bij ons komt, we zouden het ook niet gedaan hebben, ik heb er nog even over nagedacht toen ik nog niet wist dat het niet nodig was uiteindelijk, maar een vriendin van me zei ook, als je eerste ingeving is: 'dat kan ik niet' dan moet je zoiets ook niet doen. Als ik het niet aankan, is het ook niet goed voor ons gezin...

Ik had trouwens al gevraagd of ik dan het oudste meisje in huis kon krijgen, maar daar had hij allerlei redenen voor waarom dat niet zou kunnen. Daar zou ik namelijk niet zo lang over na hoeven denken, dat had zo gekund.

Ik ben aan de ene kant blij dat het niet nodig is, maar ik vind het allemaal zo vreemd...
pi_66201571
Zo, en nu ben ik het hele gebeuren ook goed zat. Ga maar weer eens leuke dingen doen met de kinderen (en het buurmeisje) ...
pi_66202742
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:50 schreef Suzanna het volgende:
Zo, en nu ben ik het hele gebeuren ook goed zat. Ga maar weer eens leuke dingen doen met de kinderen (en het buurmeisje) ...
Klinkt als een plan!
Fijn dat het niet nodig was, maar wat een lastige situatie wel
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:06:41 #100
219033 Mibos2
pi_66204704
Vervelend gevalletje want je houdt het toch in je achterhoofd Suus.

Hier een gevalletje van ik weet het niet. Kennen jullie het gevoel dat als je iemand ziet/kent en dan het gevoel krijgt van die wordt niet oud en het gaat allemaal te voorspoedig en haalt nu al alles uit het leven wat erin zit? Dat heb ik de laatste weken met Kaith verschrikkelijk en met Eva helemaal niet. Die zie ik voor me als een oude dame met kinderen om zich heen maar bij Kaith lijk ik niet verder te kunnen denken en nu vooral ze maar niet op wil knappen van de griep en er ook maar meteen weer twee kiezen bijkweekt. Ze blijft snotteren, hoesten, spugen, niet willen eten en daardoor dus nog 11 kilo maar wel 96cm dus het uiterlijk van een grasspriet zeg maar. Slaapt overdag weer rustig twee uur en ziet er slecht uit en op de een of andere manier benauwd me dat momenteel verschrikkelijk. Mijn lief denk dat ik spoken zie en dat zal ook wel maar als ze alles ondergespuugd heeft dan ligt ze bij ons in bed en dan vind ik haar zo breekbaar terwijl ze soms ook wel praatjes voor tien heeft hoor en genoeg speelt maar ergens knaagt het de hele tijd...

Sorry voor de lap tekst.
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:12:12 #101
190853 RockabeIIa
pi_66204880
Mibos, dat lijkt me heel beangstigend. Misschien toch een bezoek aan de huisarts waard? Hoort zich een beetje aan alsof ze niet mee zoveel weerstand heeft.
pi_66205047
Wat lijkt me dat een eng gevoel Mibos. Heel erg naar lijkt me dat. Zelf heb ik dat gevoel nooit bij mij kinderen, maar zorgen maken doe ik me ook regelmatig, vooral als ze weer eens ziek zijn.
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:19:17 #103
219033 Mibos2
pi_66205106
We hebben afgesproken inderdaad dat we donderdagavond nog een keertje wegen en dan kijken of ze nog meer is afgevallen en we houden nu bij hoe vaak ze spuugt en dan gaan we vrijdag naar de huisarts. Dan hebben we een soort van lijstje met wat erin gaat en wat eruit komt op de niet natuurlijk weg. De laatste keer bij het bureau was 8 jan. (uit mijn hoofd de datum want precies weet ik het even niet) 12,6 kilo en dan 96 cm en nu maar 11,1 kilo gisteravond en nu was ze al niet veel omdat ze lang is maar nu is ze echt een spriet... Kortom ik maak me gewoon zorgen ook om mijn eigen gedachtes zeg maar. Lekker warrig ik weet het maar zo is het hier op dit moment.
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:47:18 #104
190853 RockabeIIa
pi_66205949
Ja, ze scheelt 5 kg met Brent, da's echt teveel, denk ik...
pi_66206009
Mibos Ik kan me voorstellen dat dat eng is. Ik zou gewoon (nou ja, gewoon...) naar de dokter gaan als het je niet lekker zit. Moedergevoel is iets om niet te licht over te denken

Ik ken het gevoel ook wel. Het begint nu een beetje te zakken maar vanaf de laatste weken van de zwangerschap heb ik bij Avalon steeds weer de gedachte gehad "jij komt alleen even op bezoek". Vreselijk, en ik kon (kan) me er echt gek mee maken.

Sterkte
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:55:11 #106
219033 Mibos2
pi_66206149
Dat is echt wel een beetje boel he Rock?

Owlet ik vind het ergens heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zulke gedachtes heeft. Heb er nooit eerder last van gehad maar de laatste weken heb ik het heel sterk. En idd je kan jezelf er redelijk gek mee krijgen.
pi_66206569
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:49 schreef owlet het volgende:

Ik ken het gevoel ook wel. Het begint nu een beetje te zakken maar vanaf de laatste weken van de zwangerschap heb ik bij Avalon steeds weer de gedachte gehad "jij komt alleen even op bezoek". Vreselijk, en ik kon (kan) me er echt gek mee maken.
Ik heb dat dus ook gehad bij Yara. Bij Tomas helemaal niet en bij Yara wel...het begon ook al in de laatste weken van de zwangerschap en het heeft een maand of 3,4 geduurd. Voelde me er echt rot over. Mijn man wilde direct na de bevalling een afspraak maken voor sterilisatie aangezien er geen 3e in de planning staat en ik heb hem echt gezegd dat ik eerst wilde afwachten hoe het met Yara zou gaan die eerste maanden..
Hielp ook niet dat na mijn opmerking daarover de VK zelf begon over sterilisatie en dat je dat misschien beter niet direct kon doen ivm. wiegedood. De VK bracht het heel voorzichtig maar het was dus al precies waar ik mee bezig was geweest.
Nu snap ik overigens echt niet waar ik toen zo onzeker over was en waarom ik dacht dat het mis zou gaan. Geen idee waar het vandaan kwam maar dat gevoel had ik gewoon. Het is gelukkig helemaal verdwenen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:57:38 #108
190853 RockabeIIa
pi_66208060
Dat herken ik ook absoluut. Mijn bevalling was lichamelijk maar ook geestelijk zo zwaar en langdurend dat ik daar absoluut de tik aan over gehouden heb dat ik hem heel dichtbij me wilde hebben, in dezelfde kamer. Liefst 24/7. Ik was zo bang dat ik en alsnog zou verliezen...
Maar nu heb ik dat niet meer. Het gevoel van mibos (her)ken ik niet.
pi_66208649
Ik heb dat gevoel met mijn middelste gehad..dat hij niet oud zou worden. Dat we toen zo met zijn gezondheid aan het klooien waren hielp daar niet aan mee. Tegenwoordig is het gevoel wat minder sterk aanwezig maar nog steeds zegt er op de achtergrond regelmatig een stemmetje dat ik er van moet genieten nu het nog kan. Heel vervelend vind ik!
Saartje
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:31:23 #110
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66211463
Wat gek eigenlijk dat zoveel moeders dat dus hebben. Ik herken het van nadat Lena uit het ziekenhuis kwam. En dan inderdaad wat Rockabella zegt: Bang om alsnog te verliezen. Bij mezelf ook, ik dacht: zul je zien, doorsta je al deze ellende, rij je jezelf tegen een boom. Volgens mij heeft Snakelady het ook bij Demi.
Al die gevoels zijn nu weggeebt gelukkig. Mibos, ik zou een afspraak maken bij de huisarts, en haar goed laten nakijken. Succes en beterschap voor Kaith.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:47:54 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66212018
Getver, wat een nare gevoelens.
Ik heb wel heel vaak dat ik 's ochtends bang ben dat Thies niet meer leeft. Blegh.

Suzanna, wat een verhaal. En wat erg voor die kinderen....
  Jubileum moderator woensdag 18 februari 2009 @ 20:56:59 #112
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66212371
Onvoorstelbaar dat ik niet de enige ben met die gevoelens Ik had dat gevoel heel vaak bij Eva gehad, zeker omdat ze zo onvoorstelbaar vaak ziek was. Nog wel komen die gevoelens terug, als ze zich heel erg terug trekt van de wereld, dan heb ik zo'n "o god daar gaat ze" gevoel.
Er is 1 keer geweest dat de kinderarts ook zei "dit gaat niet goed aflopen" toen ze in het ziekenhuis lag en toen had ik ook een "zie je wel" gevoel. Gelukkig is ze er bovenop gekomen maar het leek even of al mijn bange voorgevoelens uit zouden komen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66212849
Wat een heftige en nare gevoelens bij iedereen. Ik moet toegeven dat ik minimaal 15 x per dag check of Thomas nog adem haalt (als hij slaapt). Kijken of hij het nog doet. Ik heb gelukkig niet een stemmetje dat zegt dat hij hier maar even zal zijn, wat lijkt me dat vreselijk .

Ik loop al een paar weken met een ontstoken teen, en het ging maar niet over, dus vandaag naar de HA geweest. Mijn HA werpt één blik op mijn teen en zegt: 'dat moet geopereerd worden'.
Was ik al bang voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De chirurg gaat mijn nagelbed verkleinen en mn nagel zelf ook .

Morgen moet ik bellen voor een afspraak in het zkh, ik zie er echt tegenop, getver!
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:19:10 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66213203
Mibos, wat een nare gevoelens zeg.... Ik herken het niet, maar het lijkt me heel lastig. Het kost volgens mij vreselijk veel energie.
ik heb wel heel lang gehad dat ik echt opgelucht was als ik Sasha hoorde huilen na zijn slaapje. En nog wel eigenlijk. Ik moet iig altijd 's avonds even luisteren naar zijn ademhaling voor ik ga slapen.

Reinhilde, auwie!
pi_66213214
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:09 schreef Reinhilde het volgende:
Wat een heftige en nare gevoelens bij iedereen. Ik moet toegeven dat ik minimaal 15 x per dag check of Thomas nog adem haalt (als hij slaapt). Kijken of hij het nog doet. Ik heb gelukkig niet een stemmetje dat zegt dat hij hier maar even zal zijn, wat lijkt me dat vreselijk .

Ik loop al een paar weken met een ontstoken teen, en het ging maar niet over, dus vandaag naar de HA geweest. Mijn HA werpt één blik op mijn teen en zegt: 'dat moet geopereerd worden'.
Was ik al bang voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De chirurg gaat mijn nagelbed verkleinen en mn nagel zelf ook .

Morgen moet ik bellen voor een afspraak in het zkh, ik zie er echt tegenop, getver!
Jeetje, dat is rot Reinhilde... Heb je er ook last van met lopen?
pi_66213252
Bah Reinhilde
Ik heb dat ook al eens gehad
Moest toen sowieso 2/3 dagen met m'n pootje omhoog zitten geloof ik...
pi_66213484
Ja, het doet echt pijn. Gister ging het wel redelijk, vandaag was ik echt aan het strompelen, ik leek wel 80.
Waarschijnlijk kan ik binnen een week terecht, en het is gewoon poliklinisch.
Het is een familiekwaaltje... mijn moeder is al tig keer aan haar grote tenen geopereerd, en mn broertje ook 3x vorig jaar.

Nixxx neemt iig de dag van de operatie vrij, maar ik denk dat ik m ga vragen nog een dagje extra te nemen, om te helpen met Thomas en mij kopjes thee te brengen!
Ik kan ook alleen maar mijn suede 'indianen'laarsjes aan, want die drukken niet te hard op mn teen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:29:33 #118
190853 RockabeIIa
pi_66213677
Herkenbaar, ik heb daar eerder ook veel last van gehad (en mijn vriend nog steeds!). Bij mij is er een stukje nagelbed verwijderd door een tropenarts. Het rolt nog steeds naar buiten maar groeit niet meer standaard zo in.

(oh, tijdens de gym op school is echt 2x over het bloed door mijn schoen naar buiten gekomen en gewoon doorlopen he....)
pi_66213747
Een extra dagje zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen..als ik me bedenk dat ik toen echt niet veel kon (en toen was ik denk ik 14/15 ofzo) en goed met pootje omhoog moest blijven..mocht alleen naar de wc huppen en meer niet..
Maar misschien is dat ondertussen al veranderd
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:31:40 #120
190853 RockabeIIa
pi_66213792
Ik moest mijn been wel omhoog doen zo veel als mogelijk maar hoefde me verder niet ziek te melden e.d.
pi_66213820
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:29 schreef RockabeIIa het volgende:
(oh, tijdens de gym op school is echt 2x over het bloed door mijn schoen naar buiten gekomen en gewoon doorlopen he....)
Door m'n schoen had ik niet, wel m'n sokken standaard "vastgeplakt" waar die teen zat (1x stoten was gegarandeerd voor bloeden..en ik ben nogal onhandig)
Ik deed toen aan judo en dat was niet echt heel handig..
En maar gewoon doorlopen inderdaad stuisvogelpolitiek

Doe ik nu soms weer geloof ik, want heb er een tijdje geleden weer last van gehad
pi_66213828
Nu ik erover nadenk, mijn broertje (15) was idd een paar dagen niet op de been.
Hmmm. Ga idd vragen of nixxx dat dagje extra opneemt!

Nu lekker slapen.

En die struisvogelpolitiek... die heb ik ook toegepast, maar het ging nu echt niet meer.
pi_66213883
Wat vervelend Reinhilde, hopelijk kan je snel terecht!
pi_66214293
Jakkes Reinhilde, dat is ff naar.(zacht uitgedrukt) Hopelijk kan je snel terecht want zo strompelen is ook geen doen.

En wat een nare gevoelens allemaal, deels ook wel herkenbaar. Ik had het alleen de eerste dag dat Koen in het ziekenhuis lag en onduidelijk was wat er allemaal aan de hand was. Eerst werd er gezegd dat hij tot 'savonds moest blijven, toen tot de volgende dag, en uiteindelijk werd het 5 dagen
Maar die 1e dag was toch wel het ergste hoor (in mijn ogen dan)
Toch fijn om te weten dat je niet de enige bent Mibos. Hopelijk wordt je wat wijzer bij de HA, sterkte

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2009 21:47:07 ]
pi_66219271
Auw Reinhilde! Hier gelukkig al een hele tijd geen last meer van ingegroeide teennagels.

Ik droom juist de laatste vaak dat mijn dierbaren doodgaan. Het lijkt heel echt, ook eng en vreemd.
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:13:13 #126
219033 Mibos2
pi_66220904
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik vind het erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze gevoelens. Vond me al een beetje een maffe zullen we maar zeggen. Morgenochtend gaan we bellen voor een afspraak want ze zit weer propvol en als ze hoest gaat ze meteen over haar punt heen. Echt heel erg bedankt voor het neertypen van jullie gevoelens.
pi_66224443
Reinhilde, whieks dat klinkt niet fijn! Sterkte
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:06:11 #128
219033 Mibos2
pi_66225522
Reinhilde dat klinkt echt niet fijn en vrij pijnlijk...
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:08:00 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66225555
Reinhilde, heel veel sterkte met je teen.

Wel "leuk" om te zien dat er meer mensen zijn met dergelijke angsten.
Heel eerlijk gezegd vond ik het wel fijn dat eli zo veel verkouden was toen hij nog redelijk piep was. dat ronkte en snurtke zo hard, daar was geen twijfel over of hij het nog wel deed
Dus als hij niet verkouden was of even niet ronkte, hing ik boven de box / wieg / whatever, maar dat moge duidelijk zijn

nu nog steeds wel, hoor!
als ik hem s ochtends hoor brabbeln inzijn bed, gaat er toch even een kleine zucht van verlichting door me heen. hij is goed wakker geworden...
pi_66227074
Hey, jullie dus allemaal ook!

Ik had bij Leander elke keer op het CB bij het hart luisteren zoiets van: 'hoor je echt niks?' en heb inderdaad ook wel eens gedacht: 'je bent zo leuk, je blijft vast niet lang!' Geen idee waar het vandaan komt.
Dat was ook de reden dat ik niet heel erg schrok van de hartruis. De CB arts zei: "ik hoor een ruis waar je even mee heen moet" en ik dacht: hèhè, daar issie
En ik voelde me zelf zo dom toen
pi_66227687
ik herken het ook best wel. Alsof het mij niet gegund is om Maarten te hebben.
Was tijdens de zwangerschap al bang dat het mis zou gaan en dat ik het nooit mee zou maken om een kindje te hebben.
Soms nog steeds bang dat er iets zal gebeuren en dat het bv nooit een peuter zal worden
Erg naar gatverdamme!

Brrr
Gauw slok koffie en denken aan m'n nieuwe camera die vanmiddag zal komen
  donderdag 19 februari 2009 @ 10:32:50 #132
108648 cattie
lieve moeder
pi_66228054
Auw Reinhilde, beterschap!

Wat een rotgevoelens, de angst om je kind(eren) kwijt te raken. Zelf heb ik het meer andersom, bang dat ik dood ga en mijn kinderen niet zal zien opgroeien. Dat komt waarschijnlijk omdat ik al 2x heel erg dicht bij doodgaan ben geweest. Ik hou een zeer uitgebreid fotoalbum met verhalen bij voor Ive en ook Fee, zodat ze mij altijd zullen herinneren.
pi_66228454
Zit gewoon met tranen in de ogen hier. Ook die angst ken ik. Wat als ik dood zal gaan en ik zie Maarten niet opgroeien.
Als hij bang is of verdriet heeft of ergens blij om is wil ik het horen en zien en hem troosten en niet een ander.

Ff aan wat anders denken.
Waar is Kim?
Ik heb nu dus die koortslip (ja dit is heul wat anders jah ) en nu gebruik ik die stick die je op je lip moet doen.
Ik kan zeggen dat het echt wel werkt!
Gebruik het iets van 5x op een dag en smeer het in met zo'n balsemstick van Dr Swaab.
Had gisterochtend een dikke bult en nu is het nog steeds een bult maar het zit nog steeds dicht en het jeukt niet.
Ik hoop dat het zo goed blijft werken en niet datik 2 week lang met een bult rond loop.
pi_66229533
Reinhilde, sterkte met de teenoperatie. Klinkt erg lijnlijk in elk geval.

En die gevoelens. Sterk zijn ze. De angst om je kindje te verliezen niet dat ik niet bang ben om Fleur te verliezen, maar gevoelsmatig blijft die altijd bij me. Bij Maud sterker dan bij Fleur. En vooral als ik 's avonds dan boven dat bedje sta en niets hoor. Dan hoor ik ook dat stemmetje. "Zie je wel, ze was er maar voor even!". Ik blijf net zo lang staan tot ik iets zie bewegen of een ademhaling hoor. En dan is dat gevoel van opluchting zo groot. Maar ook met vallen. Op de een of ander manier valt Maud onhandig. Het loopt tot nu toe elke keer net goed af (op die tand na), maar het gevoel van dit gaat nog eens een keer goed mis, zit echt diep.

Zelf vanochtend gekeken of mijn auto ook nog goed kon slippen. Was erg blij met mijn slipcursus, maar toch. Zat wel mooi te trillen achter het stuur. Ben zelf ok, de auto ook. En nadat ik tot 10 had geteld ben ik toch maar eerst nog een kopje koffie gaan halen bij de oppas. Toen ik Maud zag, liepen de tranen nog even extra. Maar die zat gelukkig middenin de Teletubies en heeft het niet meegekreken.
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:11:51 #135
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66229573
Die angst om je kind niet op te zien groeien is bij mij nu stukken minder. In september lag ik in shock op de operatietafel. En voor ik onder narcose ging kwam er zo'n rust over me heen, ik kon echt alles loslaten. Het was gewoon goed zo. En dat maakt mij minder bang, rustiger.

Reinhilde, succes!!
pi_66232497
Zijn dat niet 'normale' moederangsten? Ik heb beide angsten/gedachten ook. Bij allebei in de babytijd "Ik kan me niet voorstellen dat we je mogen houden". Gewoon omdat het zo iets waardevols en overweldigends is. En banger om zelf (vroegtijdig) te sterven. Omdat je dubbel kwetsbaar bent als je kinderen hebt.
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:15:14 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66236997
Dat kan best Igraine. Maar ik denk wel dat er een verschil is tussen de mensen die het zo per kind (dus wanneer ze meerdere kinderen hebben) benoemen. Het duidelijker voelen bij een van hun kinderen.

Nouja, wat het ook is, ik hoop dat het gewoon een naar gevoel is. Iets wat slijt, en anders maar heeeel af en toe voorbij komt piepen. En voor niemand bevestigd word.
pi_66237429
Denk idd dat het hele normale angsten zijn, als ik alleen al nu naar mezelf kijk, deze tijd men en dan nu met het bericht van jessie,
zat gelijk weer te huilen.
alweer 2 nachten zo liggen dromen over Thijs en over dit kindje en dan de angst heel erg aanwezig, zou ik jou dan ook niet mogen zien opgroeien.....

voor jullie die deze gevoelens herkennen
het moederschap het kostbaarste bezit, maar ook het meest moeilijkste en zwaarste wat er is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:26:23 #139
219033 Mibos2
pi_66237528
Toch ga ik zelf meer mee in hoe Lishe het ziet want waarom heb ik die zware gedachte wel bij Kaith en niet bij Eva. Als ik 's morgens hoor brabbelen dan ben ik ook blij dat ik haar hoor maar van Kaith is het op een ander level zeg maar. Tien levels erger.
pi_66239115
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:15 schreef Lishe het volgende:
Dat kan best Igraine. Maar ik denk wel dat er een verschil is tussen de mensen die het zo per kind (dus wanneer ze meerdere kinderen hebben) benoemen. Het duidelijker voelen bij een van hun kinderen.

Nouja, wat het ook is, ik hoop dat het gewoon een naar gevoel is. Iets wat slijt, en anders maar heeeel af en toe voorbij komt piepen. En voor niemand bevestigd word.
Dat geloof ik ook wel. Ik bedoelde met mijn bericht ook niet die gevoelens te bagatelliseren oid. Maar meer benoemen dat ik het niet raar of vreemd vind, ook al kan het wel heel vervelend zijn.
pi_66239178
Dat denk ik ook, Lishe.

Mijn moeder vertelde me ooit dat ze bij de geboorte van de tweeling (derde en vierde kind) heel sterk dat gevoel had bij mijn zusje. Het eerst wat ze dacht toen mijn zusje op haar buik getild was was "kom maar hier, jou moet ik heel dichtbij houden want wie weet ben je er straks niet meer".
In de praktijk heeft mijn zusje niet een andere behandelijk of benadering gehad maar mijn zusje bleek wel keer op keer rare, onverklaarbare medische zaken te hebben, ze kan ontzettend depressief zijn en sluit zich dan compleet voor mijn moeder af. Allemaal dingen die mijn moeder niet had kunnen zien aan een pasgeboren baby maar die passen bij het gevoel en de verwachting die ze toen had.

Misschien is het toeval, misschien is het te zweverig maar ik geloof absoluut dat er moederintuitie bestaat
pi_66239888
Hoop ik dat mijn gedachten gewoon puur angsten zijn.
Heb soms echt het gevoel dat ik Maarten niet oud zal zien worden (twijfel om dit te posten want vind het een naar iets)
Bang dat of mij of hem iets zal gebeuren.

Gelukkig is Maarten tot nu toe een lekker gezond joch en ik ben lichamelijk ook gezond
Kan soms sowieso een doemdenker zijn dus heb zelf het idee dat het angsten zijn maar de gedachten blijven zo naar en beangstigend.

Ouder zijn is zo mooi maar pfff soms......
pi_66240963
Iemand had een keer gepost in Z&G, volgens mij E.T., dat je je zorgen gaat maken zodra je weet dat je zwanger bent, en dat dat nooit meer ophoudt. Volgens mij klopt dat wel.

DInsdag word ik geopereerd .
Nixxx is nu aan het kijken of hij zorgverlof kan krijgen, dat zou wel fijn zijn! Als het niet lukt is het ook geen wereldramp, het gaat tenslotte maar om een paar dagen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:01:38 #144
219033 Mibos2
pi_66241225
Ardenlyn het is een naar iets maar iets waar ik wel mee zit en het daarom dus postte want ook de nare dingen mogen best besproken worden en ik vind het heel fijn om te weten dat ik er niet alleen mee rond loop.

Reinhilde je moet zo zien dat je na dinsdag uiteindelijk weer normaal kan lopen. Veel succes dinsdag.
pi_66249031
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:01 schreef Mibos2 het volgende:
Ardenlyn het is een naar iets maar iets waar ik wel mee zit en het daarom dus postte want ook de nare dingen mogen best besproken worden en ik vind het heel fijn om te weten dat ik er niet alleen mee rond loop.

Reinhilde je moet zo zien dat je na dinsdag uiteindelijk weer normaal kan lopen. Veel succes dinsdag.
Vind het juist knap van je dat je het erover hebt!
Ben zelf ook aan de ene kant blij dat meerdere het hebben en het hoeft ook niet altijd alleen maar vrolijk te zijn.
Ik bedoel meer voor mezelf naar en alles. Beetje moeilijk uit te leggen.
Voel mijzelf deze week al zwakker dan normaal en dan komt zoiets hard aan voor mij omdat ik mijn angsten ook weer naar boven haal.
Snapje?
Ik bedoel het echt niet naar jouw toe dat ik het naar vind dat jij of een ander het erover hebt.

sorry als ik verkeerd over kwam. Heb er al moeite mee om het erover te hebben en ik ben dan niet zo goed de juiste woorden te vinden. Misschien komt het daarom anders over dan dat ik bedoel.
pi_66251487
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:01 schreef Mibos2 het volgende:

Idd! En dank je.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:09:30 #147
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66269727
Sterkte dinsdag reinhilde

Ik ben vandaag even langs de gyn geweest. Aan de meiden die overwegen een behandeling volgens de Essure methode te doen kan ik het zeker aanraden. Binnen 6 minuten was het klaar
Ik heb nu wel wat buikpijn maar veel minder dan verwacht.
Geen baby's meer hier in huis
Lekker douchen!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:27:51 #148
45621 Suzanna
Mama van...
pi_66279880
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:54 schreef Reinhilde het volgende:
Iemand had een keer gepost in Z&G, volgens mij E.T., dat je je zorgen gaat maken zodra je weet dat je zwanger bent, en dat dat nooit meer ophoudt. Volgens mij klopt dat wel.

DInsdag word ik geopereerd .
Nixxx is nu aan het kijken of hij zorgverlof kan krijgen, dat zou wel fijn zijn! Als het niet lukt is het ook geen wereldramp, het gaat tenslotte maar om een paar dagen.
Sterkte, een vriendin van mij is een aantal keer geopereerd aan haar te(e)n(en) (geen idee of het nou beide grote tenen waren) en dat was erg pijnlijk, maar toen het over was wel een grote verbetering. Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet!
pi_66282476
Reinhilde veel succes, het klinkt pijnlijk.
Met deze mama gaat het heel goed na mijn griepje van vorige week. Nog vier weekjes verlof waarvan 1 weekje wintersport Ik heb ook best weer zin om te gaan werken, Lekker drie dagen met iets anders bezig zijn
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_66307609
Kan ik hier een stomme vraag over anticonceptie plaatsen?

Ik heb namelijk omdat ik erg slecht ben in herinneren dat ik de pil elke dag moet nemen een pleisterpil (Evra is 't merk) anticonceptie die ik elke week op dezelfde dag moet opplakken.
Nu had ik het idee dat ik daarvan door de hormonen erg van was aangekomen en pukkeltjes kreeg, ben dus een tijdje ermee gestopt en overgegaan op condooms tijdelijk (voor ons niet de allerbeste methode, nogmaals dus... )
Maar....nu ben ik net weer begonnen met die pleister, alleen net na mijn laatste menstruatie, en ben de derde pleister (laatste pleister) vergeten op te plakken, en heb 'm een dag later opgeplakt. Nu ben ik deze week ongesteld geworden met pleister opgeplakt dus had zoiets van: oh, dat komt vast omdat ik 'm te laat opgeplakt heb, want in de week dat je de pleister niet opplakt krijg je je menstruatie.
Maar...ik heb altijd maar 1 dag last van buikpijn, en heb altijd maar weinig bloed bij de menstruatie als ik de pleister gebruik, en nu heb ik al voor de tweede dag last van (erge) buikpijn en heb ik iets verloren wat er anders dan anders uitziet (beetje zoals het eruit kan zien net na de bevalling, in de kraamweek).
Zou dat een vroege miskraam kunnen zijn? Ik weet dat het misschien stom klinkt maar ik zit een beetje met onzekerheid en aangezien ik me niet zo lekker voel zou ik graag weten waardoor het komt dat het nu zo anders is dan anders.
Ik weet dat er hier geen experts zitten, maar ik kan het in de handleiding niet echt vinden.
pi_66307760
Suzanna, ik heb geen idee of dat kan.
Maar áls dat zo is, dan kwam dat niet door die vergeten pleister, maar was het al iets langer zo. Zou dat eventueel kunnen?

Als je blijft bloeden sowieso even naar de huisarts gaan! En als je er onzeker over bent kan je ook wel even overleggen met je huisarts!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 10:33:36 #152
37150 livelink
pi_66307778
Ja, dat idee had ik ook meteen, Suzanna. Als het op een miskraam leek, dan moet het al van de condoomperiodes zijn, lijkt me.

Ooit aan Implanon gedacht als anticonceptie? Daar hoef je 3 jaar lang niet meer aan te denken
pi_66307805
Daar zat ik dus ook aan te denken. Maar kan het dan zijn dat ik die miskraam (als het dat is hoor) veroorzaakt heb doordat ik weer ben begonnen met die pleister? door de hormonen?

Oh, en ik wil niks wat er 'in' mijn lichaam moet qua anticonceptie (behalve dan een pilletje) want dat vind ik eng

Huisarts wordt een beetje moeilijk omdat ik dan de huisartsenpost zou moeten bellen, en dat vind ik weer overdreven.
pi_66307896
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:35 schreef Suzanna het volgende:
Daar zat ik dus ook aan te denken. Maar kan het dan zijn dat ik die miskraam veroorzaakt heb doordat ik weer ben begonnen met die pleister? door de hormonen?

Oh, en ik wil niks wat er 'in' mijn lichaam moet qua anticonceptie (behalve dan een pilletje) want dat vind ik eng

Huisarts wordt een beetje moeilijk omdat ik dan de huisartsenpost zou moeten bellen, en dat vind ik weer overdreven.
De huisartsenpost kan je ook gewoon bellen voor telefonisch overleg en ik denk dat je daar wel een goede reden voor hebt nu hoor Daar bellen ook wel mensen heen die een beetje verkouden zijn

En of je het veroorzaakt kan hebben, daar valt niet zoveel over te zeggen. Er zijn zovéél mogelijke redenen voor een miskraam. En jezelf gek maken met 'heb ik dit zelf gedaan' helpt daar niks aan.
Kan het trouwens ook gewoon wat 'oud bloed' geweest zijn? Dus over de nacht opgehoopt en wat gestold en dan 's morgens er uit? Dat 'fliebert' ook wel eens.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 10:58:27 #155
37150 livelink
pi_66308264
Nou, ik zou hier dan toch ook weer niet de huisartsenpost voor bellen. De vraag is maandag nog exact hetzelfde als vandaag, namelijk of Evra een miskraam kan veroorzaken.

Op deze site staat wel wat meer hierover en wordt nergens gerept over een kans op een miskraam door het gebruik van de pleister.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:02:50 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_66308343
een miskraam veroozaken door hormonen lijkt me niet kunnen, er zijn namelijk mensen die dwars door het gebruik van de pil heen zwanger worden
stormy waters...
sailin'
pi_66308524
Ik heb ook een tijdje Evra gebruikt..ben er mee gestopt toen ik ongesteld werd op momenten dat het niet moet, en er geen bloeding kwam op momenten dat het wél moest..
Saartje
pi_66308796
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:40 schreef freecell het volgende:

[..]

De huisartsenpost kan je ook gewoon bellen voor telefonisch overleg en ik denk dat je daar wel een goede reden voor hebt nu hoor Daar bellen ook wel mensen heen die een beetje verkouden zijn

En of je het veroorzaakt kan hebben, daar valt niet zoveel over te zeggen. Er zijn zovéél mogelijke redenen voor een miskraam. En jezelf gek maken met 'heb ik dit zelf gedaan' helpt daar niks aan.
Kan het trouwens ook gewoon wat 'oud bloed' geweest zijn? Dus over de nacht opgehoopt en wat gestold en dan 's morgens er uit? Dat 'fliebert' ook wel eens.
Dit was behoorlijk groot (4cm ongeveer) en leek (daar deed het me in ieder geval aan denken) op een vruchtzakje. Ook stevig dus. Dus 'flieberen' (ik begrijp wel wat je daarmee bedoelt, een beetje gestold bloed?) was het niet mijns inziens.
pi_66308809
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb ook een tijdje Evra gebruikt..ben er mee gestopt toen ik ongesteld werd op momenten dat het niet moet, en er geen bloeding kwam op momenten dat het wél moest..
Da's vreemd. Bij mij kwam het best regelmatig, hoewel ik na het stoppen met de pleister wel vaak een aantal dagen moest wachten op de bloeding, en je de pleister dus alweer op moet plakken terwijl je nog menstrueert. Dat vind ik wel wat apart.

Oh ja, iedereen bedankt voor de reacties!

[ Bericht 10% gewijzigd door Suzanna op 21-02-2009 12:10:31 ]
pi_66311786
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:58 schreef livelink het volgende:
Nou, ik zou hier dan toch ook weer niet de huisartsenpost voor bellen. De vraag is maandag nog exact hetzelfde als vandaag, namelijk of Evra een miskraam kan veroorzaken.
Mwa, de oorzaak lijkt me niet zo belangrijk. De vraag is MI meer of ze een miskraam gehad heeft en of ze daar nog wat mee moet....
Correct me if I'm wrong.
pi_66312128
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:29 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Dit was behoorlijk groot (4cm ongeveer) en leek (daar deed het me in ieder geval aan denken) op een vruchtzakje. Ook stevig dus. Dus 'flieberen' (ik begrijp wel wat je daarmee bedoelt, een beetje gestold bloed?) was het niet mijns inziens.
ik denk dat ik dan gewoon ff goed in de gaten hou dat het niet uit de hand loopt. als je opeens heel veel gaat bloeden gewoon naar de huisartsenpost gaan hoor! je weet maar nooit. maar als je je verder redelijk ok voelt is het idd wellicht niet nodig. *knufs* iig!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:49:16 #162
37150 livelink
pi_66312651
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Mwa, de oorzaak lijkt me niet zo belangrijk. De vraag is MI meer of ze een miskraam gehad heeft en of ze daar nog wat mee moet....
Correct me if I'm wrong.
Tja, dat leek me niet de vraag van Suzanna, maar misschien heb ik het verkeerd gelezen. Als het om jouw vragen gaat, zou ik zeggen wat simmu ook zegt. Bij blijvende pijnklachten en veel bloedverlies bellen naar de huisarts.
pi_66315364
Ik vroeg me eigenlijk beide af. Maar heb het waarschijnlijk niet zo goed geformuleerd hoor, beetje in haast.
Ik bloed niet vreselijk veel en de pijn is ook te harden, dus daar heb ik niet zo'n last van. Ik was meer een beetje in verwarring wat dit nou kon zijn, aangezien het de eerste keer is dat zoiets gebeurt bij mij.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:54:23 #164
114177 Diaan73
pi_66409473
Suzanna hoe gaat het nu met je? Ik heb geen adviezen en daarom ook niet gereageerd, maar wel meegelezen.

Hmm even van andere orde: mn bazin belde net... ze komt donderdag langs voor kraamvisite maar tevens om het reorganisatieplan te bespreken. Volgens mij betekent dat niet veel goeds... tenminste als ik mijn collega mag geloven hebben we nog wel werk, maar is onze functie lager gewaardeerd... dat zou dus betekenen een teruggang in salaris.. en niet alleen door de ouderschapsverlof. Dit is op zich niet het ergste, maar ons was al een hele tijd voogehouden dat we juist omhoog zouden gaan en dat de functie interessanter zou worden ipv uigekleed Nou ja even donderdag afwachten dan maar.
Make love, not war ☮
pi_66416246
Diaan dat is wel balen zeg!
En het klinkt ook alsof ze kraamvisite misbruikt om tijdens je verlof tóch dingen met je te regelen, daar zou ik ook neit blij van worden eerlijk gezegd...

Hier gaat het ruk
Koppijn, keelpijn en ik weet niet wat Leander heeft, maar hij wil alleen maar huilen, eten en slapen
En dat huilen ben ik én niet van hem gewend én het is vrij onhandig met dat hoofd van mij....

Heb mijn oppashummels voor deze week maar even afgezegd, dat kan er even niet bij nu.
pi_66417121
Freecell

Mmm klinkt niet echt fijn Diaan..zoiets zou toch niet op kraambezoek besproken moeten worden vind ik zelf..
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:48:07 #167
190853 RockabeIIa
pi_66417282
Jeetje Diaan, wat K** mocht dat zo zijn.
Ik ben trouwens al die tijd vergeten te vragen hoe dat nieuwe ding daar aan het ziekenhuis bevallen is. (Hoe heet 't ook weer? )

Freecell, zou Leander niet gewoon een sprongetje kunnen doorgaan op dit moment?
pi_66417541
Oei Diaan, dat klinkt niet echt positief, hopelijk valt het mee, (sja wat moet ik anders zeggen)

Freecell beterschap hopelijk knap je snel op en is Leander ook weer zijn oude ikje.
Hoeveel oppaskindjes heb jij eigenlijk?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:59:47 #169
114177 Diaan73
pi_66417620
Tja, het moet snel naar de OR geloof ik en ze wil het toch voor die tijd met mij bespreken.. ook met een collega die langdurig ziek thuis zit. Ik had het denk ik zelf beter gevonden dat ze me had gevraagd om even op het werk te komen om het te bespreken... maar ja dit scheelt mij een reisje naar Almelo.

Rocka, wat bedoel je? Het geboortecentrum? Daar ben ik uiteindelijk niet bevallen omdat ik medisch moest bevallen in het ziekenhuis. Tegen de tijd dat jij gaat bevallen, is het vrouwkindcentrum open volgens mij.\\

Freecell, dat kllinkt niet fijn. Beterschap Ook voor Leander.
Make love, not war ☮
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:06:47 #170
190853 RockabeIIa
pi_66417811
Oja, oops, geboortecentrum bedoel ik!
Ik zag je kaartje bij de VK liggen vanmiddag
pi_66418097
Had Reinhilde niet haar operatie vandaag?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2009 19:17:15 ]
pi_66418428
Ik heb 2 oppaskindjes.
En Leander doet óf een sprongetje óf regeldagen. In ieder geval niet standaard Het gaat vast gauw weer over

En OR of niet, ik vind het geen kraamvisite-iets Diaan Vind je het zelf eigenlijk ook vervelend of kan het je niet zoveel schelen dat ze het bij jou komt bespreken? Anders maken wij straks een probleem dat er helemaal niet is
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:21:51 #173
114177 Diaan73
pi_66420372
Geboortecentrum ben ik dus uiteindelijk niet terecht gekomen Rocka. Wie had je vandaag? Ze zijn daar erg leuk..... en goed niet geheel onbelangrijk. En leuk dat ons kaartje daar ligt, ik vond het altijd erg leuk om die mand met kaartjes door te spitten.

Freecell, ik vind het zelf ook niet een kraamvisite-iets.. ben ik het helemaal mee eens. Maar aan de andere kant snap ik ook wel weer dat ze het snel met me wil bespreken en dat het net zo uitkomt, tja dat moet dan maar.... ik ben veel te makkelijk en ook wel nieuwsgierig. Ik ben bij voorbaat al een beetje pissig, misschien komt er nu meer duidelijkheid en is dat beter voor mn gemoedsrust .

Reinhilde had inderdaad vandaag haar operatie... ik hoop dat het allemaal goed is gegaan!!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:23:59 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66420436
Haha, ik zou hetzelfde hebben Diaan. Het hoort niet bij Kraamvisite, maar ik zou me ook gepasseerd voelen als ze het bijv niet zouden bespreken 'omdat je met verlof bent'.
pi_66420450
Ok duidelijk
Dan blijft over om je er sterkte mee te wensen Dus bij deze! Ik zou ook nieuwsgierig zijn geloof ik
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:28:35 #176
114177 Diaan73
pi_66420594
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:24 schreef freecell het volgende:
Ok duidelijk
Dan blijft over om je er sterkte mee te wensen Dus bij deze! Ik zou ook nieuwsgierig zijn geloof ik
Dankjewel!! Ik kijk er wel een beetje tegenop om eerlijk te zijn.... ik ben het er niet mee eens zoals mn collega het uitgelegd heeft maar mijn bazin kan nogal overtuigend dominant zijn, dus lastig iets tegenin te brengen. Nou ja, we shall see, morgen eerst mn andere zieke collega thuis bellen en met haar bespreken hoe we dit gaan aanpakken.
Make love, not war ☮
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:14:49 #177
94046 PM-girl
pi_66422079
Diaan, ik zou ook overwegend 'blij' zijn dat ze me niet overslaan omdat je met verlof bent, maar leuk is anders.

Freecell, beterschap!
*
pi_66426678
Diaan, dat klinkt balen maar even donderdag afwachten dus.. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, hoop voor je dat het allemaal meevalt!

Ik ben gisteren weer voor het eerst aan het werk geweest en hoewel ik aan het einde van de dag me compleet gesloopt voelde (was zoooo moe) vond ik het toch wel erg fijn er even tussenuit te zijn geweest en "mijn eigen ding te doen". Mila is bij oma (mijn moeder) gebleven.

Morgenmiddag ga ik lunchen met een vriendin, dan blijft Mila even een paar uurtjes bij papa alleen. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden
pi_66426753
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:16 schreef LovelyLady het volgende:
Had Reinhilde niet haar operatie vandaag?
Ja! Reinhilde
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:13:13 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66434386
Het vervolg van het verhaal over Reinhilde's teen staat op het speeltuinbankje. Incl. foto.
pi_66434529
Diaan, dat klinkt niet als veel goeds, hopelijk valt het allemaal mee met je werk
Sara
Merel
Ukje
pi_66434786
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Het vervolg van het verhaal over Reinhilde's teen staat op het speeltuinbankje. Incl. foto.
Een hele anonieme

Hier gaat het al wat beter Niet met de hoofdpijn, wel met de rest. Heb goed geslapen, Leander is minder ongelukkig en ik heb toch maar wat dingen afgezegd deze week en dát geeft een heleboel rust.

Dus: onverminderde koppijn, zie vlekjes en ben een stuk gelukkiger
pi_66434860
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 09:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Een hele anonieme

Hier gaat het al wat beter Niet met de hoofdpijn, wel met de rest. Heb goed geslapen, Leander is minder ongelukkig en ik heb toch maar wat dingen afgezegd deze week en dát geeft een heleboel rust.

Dus: onverminderde koppijn, zie vlekjes en ben een stuk gelukkiger
Fijn dat het wat beter gaat freecell (ook met Leander natuurlijk)
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:57:15 #184
114177 Diaan73
pi_66437124
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:02 schreef Raissa het volgende:
Diaan, dat klinkt balen maar even donderdag afwachten dus.. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, hoop voor je dat het allemaal meevalt!

Ik ben gisteren weer voor het eerst aan het werk geweest en hoewel ik aan het einde van de dag me compleet gesloopt voelde (was zoooo moe) vond ik het toch wel erg fijn er even tussenuit te zijn geweest en "mijn eigen ding te doen". Mila is bij oma (mijn moeder) gebleven.

Morgenmiddag ga ik lunchen met een vriendin, dan blijft Mila even een paar uurtjes bij papa alleen. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden
Nu alweer? Ik heb het gevoel dat je ook nog wel even verlof had... maar dat komt misschien ook omdat Mila pas na een aantal weken thuis is gekomen.

Freecell, fijn dat het wat beter gaat!!
Make love, not war ☮
pi_66437407
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:57 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nu alweer? Ik heb het gevoel dat je ook nog wel even verlof had... maar dat komt misschien ook omdat Mila pas na een aantal weken thuis is gekomen.
Ik heb niet gedaan aan "verlof". Ik werk bij mijn broer in zijn bedrijf en heb hem tijdens de zwangerschap zo lang laten zitten dat ik het niet zo netjes vond om nu te zeggen dat ik nog langer bij Mila wou blijven. (overigens zou hij daar alle begrip voor hebben) Bovendien is het niet een normale baan van 40 uur ofzo, ik werk ongeveer 1 dag in de week en of ik dat nu zondagnacht wil doen of woensdag overdag maakt niets uit.
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:04:49 #186
190853 RockabeIIa
pi_66437428
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:21 schreef Diaan73 het volgende:
Geboortecentrum ben ik dus uiteindelijk niet terecht gekomen Rocka. Wie had je vandaag? Ze zijn daar erg leuk..... en goed niet geheel onbelangrijk. En leuk dat ons kaartje daar ligt, ik vond het altijd erg leuk om die mand met kaartjes door te spitten.
Ik weet haar naam niet meer. Een jonge slanke blonde juf.
Vooralsnog is voor mij het voordeel dat het naast B's KDV zit
pi_66438107
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:02 schreef Belana het volgende:
een miskraam veroozaken door hormonen lijkt me niet kunnen, er zijn namelijk mensen die dwars door het gebruik van de pil heen zwanger worden
dat sluit toch niet uit dat het in andere gevallen wél invloed kan hebben op de zwangerschap?
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:31:03 #188
114177 Diaan73
pi_66438469
@Raissa, ow okay op die fiets... goed geregeld dan dat je zelf kunt bepalen op welke dag je werkt.
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:04 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik weet haar naam niet meer. Een jonge slanke blonde juf.
Vooralsnog is voor mij het voordeel dat het naast B's KDV zit
En klein? Nienke?
Make love, not war ☮
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:37:19 #189
114177 Diaan73
pi_66494201
Nou vanmiddag is mn bazin geweest en het ging best goed... de functie is nog steeds zoals we die altijd deden, maar is alleen niet gewaardeerd in de schaal die we graag willen en ook denken dat ie zou moeten hebben. Echter, hou ik mn salaris zoals ik het nu heb en wordt daarop niet gekort.... Er verandert dus niet zoveel, behalve dat mn bazin vanaf 1 juli niet meer mn bazin is en onze adviseur onze coördinator wordt. Het valt dus enigszins mee en het was ook nog wel gezellig.
Make love, not war ☮
pi_66495896
Gelukkig Diaan, dat het mee valt!

Wat lief dat jullie nog aan me gedacht hebben dinsdag! Ik was dit topic even uit het oog verloren.
De operatie is goed gegaan, het doet nog best wel zeer, ik hoop dat het snel geneest zodat ik weer schoenen aan kan en naar buiten kan met Thomas.

Suzanna, hoe is het afgelopen?
En heb je wel eens aan de prikpil gedacht? Dan hoef je alleen maar 1x per 3 maanden een prik te halen bij de HA, verder hoef je nergens aan te denken.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:25:20 #191
190853 RockabeIIa
pi_66496832
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:31 schreef Diaan73 het volgende:
@Raissa, ow okay op die fiets... goed geregeld dan dat je zelf kunt bepalen op welke dag je werkt.
[..]

En klein? Nienke?
Martine, ze is nieuw
Gelukkig is het nieuws van je werk niet zo'n drama als je eerst gedacht hebt.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:48:02 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66497954
Gelukkig dat het meeviel Diaan!
pi_66498270
Fijn dat het allemaal meeviel Diaan
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:39:27 #194
114177 Diaan73
pi_66500870
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:25 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Martine, ze is nieuw
Gelukkig is het nieuws van je werk niet zo'n drama als je eerst gedacht hebt.
Martine is toch niet nieuw? Kim is nieuw.... maakt ook niet uit...

Reinhilde fijn dat de operatie is goed gegaan!!

En bedankt voor jullie meeleven...
Make love, not war ☮
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:42:59 #195
190853 RockabeIIa
pi_66501057
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:39 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Martine is toch niet nieuw? Kim is nieuw.... maakt ook niet uit...

Reinhilde fijn dat de operatie is goed gegaan!!

En bedankt voor jullie meeleven...
ohja, kim was het
sollie!
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:44:46 #196
114177 Diaan73
pi_66501186
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:42 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

ohja, kim was het
sollie!
Maakt niet uit hoor, je bent zwanger en vergeetachtig hè?? Kim is ook wel aardig. Ik vind ze trouwens allemaal aardig en leuk daar.
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:13:43 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66509720
Diaan, fijn dat je baan min of meer hetzelfde blijft!
Reinhilde, ook fijn voor jou dat je operatie goed is gegaan! leuke avatar, trouwens
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:02:13 #198
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66510957
Fijn diaan! Ik vind het juist goed dat je leidinggevende je niet passeerde.

Ik ben gisteren en vandaag weer erg bezig met 'wat nou als'. Zou over een week of 2 met verlof gaan, al het babyspul zou weer in huis zijn, een hoekje op onze kamer zou ingericht zijn... We hebben gisteren besloten om 15 april, die hou ik in mijn hoofd aan als uigerekende datum, iets fijns te gaan doen. Naar zee, speeltuin, we zien wel. Maar wel iets. Wat werkt een hoofd toch raar.
pi_66511017
Dat is toch ook best logisch Lishe? Ik denk dat je dat sowieso tot 15 april wel houdt en misschien daarna ook nog wel een tijd. Niks raars aan!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:12:45 #200
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66511236
O, ik vind het ook logisch hoor. Maar eigenlijk is het gewoon klaar. Het is niet zo, het is anders gelopen, deal with it. En juist omdat het zo goed gaat vind ik het vervelend van mezelf dat ik steeds weer nieuwe dingen bedenk.
pi_66511383
Dat is ook wel weer logisch inderdaad.....
Lastig zo'n hoofd
pi_66511892
Fijn Diaan!

Lishe

Ik geloof zowaar dat ik na 7 maanden, 4 weken en 2 dagen (8 maanden - 1 dag) na de bevalling weer ongesteld wordt. Heeft nog aardig lang geduurd gelukkig!
pi_66511933
blijkbaar is dit voor jou de manier om er mee te 'dealen', lishe. niks mis mee! en ik vind 't heel positief (en schattig ), om samen zo'n plan te maken voor die dag.
pi_66512017
Hey Mrien! Jij gaat dus weer?
Lijkt me wel prettig, of niet dan?
pi_66512062
Owja, Reinhilde, fijn dat het achter de rug is!
Ik wist nog heel goed dat het me zwaar tegen gevallen was (en zeker ook de prikken), maar durfde je dat niet van te voren te zeggen omdat je er al zo tegen op zag
Doe rustig aan!

Ja lijkt mij ook wel weer prettig! Eerst maar kijken of het inderdaad doorzet
pi_66512425
oja, goed punt!
Het zet vast wel door
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:22:10 #207
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66515074
Nou, weer terug hoor. Ik kan er echt zooo slecht tegen als een ander iets over mij moet beslissen. Zoals een arbokutarts . Vraagt ze, terwijl ik totaal over de rooie aan het huilen ben: "Hoe sta jij in het leven, heel kwetsbaar?". Ikke: "nee hoor, helemaal niet, ALLES gaat ALTIJD heel GEMAKKELIJK en GOED bij mij" . En natuurlijk voel ik dan dat ze denkt 'hmmm, kwetsbaar dus'. Echt verschrikkelijk, dit soort dingen. Bahbahbah. Ik ben zo boos .

Zo, en dan ga ik nu weer verder met alle ellende opzij zetten en gewoon gelukkig zijn, zoals ik dat meestal ben.

Echt, stom wijf ...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:35:02 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66515479
Wat een rare vraag? Ik bedoel, ik weet niet of ze jouw hele verhaal kent, maar alleen al de beslissing nemen om in je eentje een kind te krijgen lijkt mij al zo'n teken dat je juist heel sterk bent en heel goed je eigen keuzes kan maken. Of zie ik dat nou echt verkeerd...
Balen dat je er zo'n rotgevoel aan over hebt gehouden.
pi_66515760
balen Guuzewuus!
Weet je ook al wat haar advies is of hoor je dat pas later?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:09:53 #210
223453 Guuzewuus
pi_66516647
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een rare vraag? Ik bedoel, ik weet niet of ze jouw hele verhaal kent, maar alleen al de beslissing nemen om in je eentje een kind te krijgen lijkt mij al zo'n teken dat je juist heel sterk bent en heel goed je eigen keuzes kan maken. Of zie ik dat nou echt verkeerd...
Balen dat je er zo'n rotgevoel aan over hebt gehouden.
Ik word daar ook zo kwaad van, als ze andere (privé!)dingen willen weten. Die beslissing om in je eentje een kind te krijgen kan natuurlijk ook als een zwaktebod gezien worden. Ik heb namelijk gefaald in het vinden van een partner. En aan het alleenstaand ouderschap kunnen mensen ook een hoop negatieve emoties koppelen: "wat zal dat zwaar zijn, kan ze het wel met iemand delen, en haar ouders wonen ook nog zo ver"....

Ik voel me dan zo verkeerd gezien, vind dat 'vooroordeel'zo oneerlijk. Ik ben zo dolgelukkig met Stella, ik heb het minder zwaar dan menig stel, ik voel me bevoorrecht en ben blij dat ik, hoewel ik nog geen partner gevonden heb, wel mijn grootste droom mag leven nu. Ik ben moeder godverdomme.

Oh sorry, ik ben echt zo boos/ verdrietig nu.

Ze vroeg ook of ik bij een psycholoog liep enzo, en hoe het kwam dat ik alleenstaand moeder was (wat ik in mijn relaas puur als een mededeling had verteld, ivm opvang waar ze naar vroeg), en ik had de hele tijd het gevoel 'dat heeft er alleemaal niks mee te maken'.

Hmmmm, sorry, nogmaals.
Stella ligt nu te tukken in haar bedje en ik ga de tuin lenteklaar maken, even mijn frustraties eruit gooien .
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:15:46 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66516837
Zo had ik het nooit bekeken, van dat gevoel van falen enzo, of althans, het idee dat anderen het mss zo zien.
Kan me voorstellen dat het je wel extra voorzichtig maakt, zeker als je bang bent voor stempels.

Ik moet zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat ze je er op af zou rekenen, of er een bepaalde typering eraan zou hangen, maar dat komt wellicht ook door mijn eigen beeld ervan.
Ik had nl. zoiets van 'die vent komt echt vanzelf nog wel een keer, maar als die pas komt als ik 40+ ben zijn de kansen op een kindje zo klein, daar ga ik niet op zitten wachten. Als hij van mij houdt, dan houdt hij (wie het dan ook zal zijn) ook vast wel van de kinderen die ik zelf heel bewust heb gekregen.' Helemaal niet als zwak dus, ik vind het juist heel sterk. Echt hoor!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:18:04 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66516892
Wat BE zegt guuzewuus zegt.

En wat betreft alleenstaand ouderschap, nu is het bij jou een bewuste keuze geweest, maar mensen drukken veel te snel een stempel op iets. alsof een ouder niet net zoveel liefde kan geven als wanneer er wel beide ouders zijn

pi_66518017
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat BE zegt guuzewuus zegt.

En wat betreft alleenstaand ouderschap, nu is het bij jou een bewuste keuze geweest, maar mensen drukken veel te snel een stempel op iets. alsof een ouder niet net zoveel liefde kan geven als wanneer er wel beide ouders zijn

Eensch.. en vooral arbo-artsen stempelen graag en duwen je in hokjes. (ook al snap ik dat hun ook wel graag willen dat jij zo snel mogelijk aan het werk moet etc).
Guus laat je niet gek maken meid, je bent een sterk wijf, en stoer (want ik heb dik respect voor je) en als je naar je meisje kijkt dan weet jij genoeg... laat die arbo-arts maar lullen!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:16:09 #214
223453 Guuzewuus
pi_66519039
Dank voor de lieve reacties .

Ik heb de tuin helemaal opgeruimd, met een energie, daar zeg je u tegen , en nu kan ik erweer tegen.
Fysieke arbeid, soms is dat de oplossing .

En nu ga ik me verheugen op de lente en op een feestje in de tuin (hopelijk, want 6 april is nog wat vroeg in de lente ).

Nogmaals dank voor de lieve reacties.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:09:03 #215
114177 Diaan73
pi_66521311
Lishe en Guuzewuus, voor allebei een hele dikke knuffel
Make love, not war ☮
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:09:59 #216
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66645838
Lishe en Guus, hoe gaat het nu met jullie?

Met mij gaat het niet zo. Het is me allemaal wat teveel lijkt wel. Gaat vast wel weer over, maar nu even niet
Lekker douchen!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:14:44 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66645973
He Sjak!
Hoe voelt het dan? Snel boos, huilen, moe? Rottig, hoor.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:17:48 #218
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66646095
Vooral heel boos op alles en iedereen. Ik kan het niet eens benoemen.
Lekker douchen!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:20:49 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66646180
Oh ja, herkenbaar wel van soms.
Lieve Sjak, als je maar weet dat ik je een geweldig mens vind en dat ik je alle goeds gun. Snel weer!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:26:18 #220
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66646367
Dank je wel. Ik hoop ook dat het snel weer wat rustiger in mij wordt. Dan kan ik alle onrust eromheen weer makkelijk aan.
Lekker douchen!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:31:41 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_66646529
Dikke knuffel Sjak. Hopelijk voel je je snel weer beter. En ookal is het 2 stapjes vooruit en 1 terug, je komt er wel weer! Het kost helaas tijd om weer een nieuw evenwicht te vinden.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:19:20 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_66647914
sjak, sterkte meid, het heeft allemaal veel tijd nodig he? misschien.... misschien heb je ook wel wat te veel hooi op je vork?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:34:53 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66648351
O Sjak, het is ook veel te veel om zomaar te behappen. Dat boze herken ik (heel erg). Heb zelfs mijn haar lichter geverfd zodat ik er misschien wat vriendelijker uitzie. succes, het is gewoon tijd voor zon en lente, ik denk echt dat dat wat helpt.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:38:07 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66648453
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:34 schreef Lishe het volgende:
O Sjak, het is ook veel te veel om zomaar te behappen. Dat boze herken ik (heel erg). Heb zelfs mijn haar lichter geverfd zodat ik er misschien wat vriendelijker uitzie. succes, het is gewoon tijd voor zon en lente, ik denk echt dat dat wat helpt.
absoluut. Ik ben ook niet op mijn sterkst nu. Inderdaad ook te snel boos en vaak om niets. Totale onrust regeert. Maar, toen de zon gisteren scheen en ik heerlijk met plantjes bezig was, schoot het door mijn hoofd. Dit is wat ik mis... de zon. Hoop dat het bij meer zo simpel is op te lossen. In elk geval een speciaal voor Sjak.
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 12:43:02 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66648585
hier wil het ook al niet zo, alleen dan lichamelijk.
die ontsteking is erg bezig en nu zijn mijn lymfeklieren opgezet en doen pijn.
dat is toch een teken dat mijn lijf er mee bezig is?
is dat goed of niet goed?

eerlijk gezegd vind ik het doodeng en ik zit als een hypochonder te letten op elk pijntje

gelukkig moet ik over 2 weken weer een ct-scan laten maken (ik ben nog steeds onder controle voor mijn nier) dus als het weer zou rommelen daar ben ik er op tijd bij
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:48:49 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_66648787
wat voor ontsteking heb je ladywrb?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 12:57:23 #227
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66649090
weer een abces maar dan nu weer uitwendig zoals alle andere keren voor die op mijn nier.
alleen zittie nu op mijn rechterbil en kan ik m niet zien en er niet bij om te verzorgen.
maar zegt dat het weer een flinke is
het voelt in elk geval of ik op een punaise zit.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:01:29 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_66649209
is het hidradenitis wat je hebt? (ik heb dat ook, regelmatig ontstekingen, net weer 1 op mijn rug, gelukkig net open gegaan, want het deed zeer onder mijn bh bandje) heel vervelend! sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:01:53 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66649221
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:57 schreef lady-wrb het volgende:
weer een abces maar dan nu weer uitwendig zoals alle andere keren voor die op mijn nier.
alleen zittie nu op mijn rechterbil en kan ik m niet zien en er niet bij om te verzorgen.
maar zegt dat het weer een flinke is
het voelt in elk geval of ik op een punaise zit.
Is dit iets wat elke keer weer terug kan komen? Heeft het met weerstand te maken? In elk geval weer sterkte en beterschap, pffff. Pijn is zoooo (&^%^&*(*&^.
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 13:07:18 #230
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66649432
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:01 schreef Belana het volgende:
is het hidradenitis wat je hebt? (ik heb dat ook, regelmatig ontstekingen, net weer 1 op mijn rug, gelukkig net open gegaan, want het deed zeer onder mijn bh bandje) heel vervelend! sterkte ermee!
het heeft nog nooit een naam gehad. mij is het uitgelegd als een bakterie op de huid die eigenlijk iedereen heeft, maar die bij mij bij een beschadiging enorm aggressief wordt.

ik heb wel eens gegoogled op hidradenitis, maar dat komt toch voornamelijk voor in huidplooien?
en daar heb ik het nou juist niet.
het is ooit begonnen bij mijn oog en via mijn wangen naar mijn hals gegaan en aan de zijkant precies waar dat harde stukje bh-band zit. en nu dus op mijn bil.

wat krijg jij voor medicatie? ik ga het maar met paracetamol proberen, want dit is niet fijn zitten zo (lopen overigens ook niet )
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 13:09:05 #231
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66649495
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:01 schreef chacama het volgende:

[..]

Is dit iets wat elke keer weer terug kan komen? Heeft het met weerstand te maken? In elk geval weer sterkte en beterschap, pffff. Pijn is zoooo (&^%^&*(*&^.
het heeft idd met weerstand te maken. iedere keer als die mij mij achteruit gaat, is het raak.
die inwendige kwam op na een hele lange periode kwakkelen door maandenlang slaapgebrek.

ik voelde het vorige week al aankomen. dan krijg ik plekjes op mijn lijf die op een bepaalde manier "anders" aanvoelen.
deze keer waren het een plekje onderaan mijn ribben, dezelfde plek maar dan op mijn rug en mijn bil.
en je doet er niks tegen. binnen een dag is het zichtbaar en in een paar dagen een bult van centimeters doorsnee. het vreet gewoon onderhuids verder.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:12:29 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_66649602
ik heb er geen medicijnen voor ladywrb, die zijn er ook eigenlijk niet.
hidradenitis zit vaak in huidplooien, ik heb het erg in mijn schaamstreek, maar dus ook midden op mijn rug een paar, het kan overal. ik heb er op dit moment weer veel last van en heb dan zelfs pijn in mijn gewrichten er van. maar loop je al bij een dermatoloog ook? die zou misschien een beetje kunnen helpen? vitamine B12 schijnt goed te zijn trouwens, dat moet ik ook weer halen.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 13:19:19 #233
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66649825
nee, ik loop niet bij een dermatoloog. nooit aan gedacht eigenlijk.
worden ze bij jou ook opengesneden?
ik zei vorige keer nog tegen mijn huisarts dat hij echt de enige is die dat mag doen. vondtie wel een compliment .
maar van mijn bil blijftie af, of het moet nog pijnlijker worden. (dat snijden doet zoooooon pijn )
vitamine B12 ga ik dan maar ergens halen. of moet dat via een recept?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:22:45 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_66649945
bij mij gaan ze meestal wel zelf open, dit keer duurde het erg lang, ik stond op het punt om naar de huisarts te gaan. teatree olie er op wil wel helpen om het open te krijgen en het ontsmet ook meteen. (ik deed het op een gaasje en dan met een pleister erover heen)
ik weet niet of B12 zo te krijgen is, ik weet dat je injecties kunt krijgen, maar ik denk dat er dan eerst een echt tekort vast gesteld moet worden. het zit natuurlijk wel in B-Complex erbij.
stormy waters...
sailin'
pi_66649958
Sjak
Lady-wrb
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:25:19 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_66650033
B12 is gewoon in tabletjes verkrijgbaar, 10.000x de dagelijks aanbevolen hoeveelheid zelfs. Nadeel is dat het niet zo goed opgenomen wordt in tabletvorm. Injecties zijn effectiever, maar dat moet (natuurlijk) op recept.
Sterkte met de ontstekingen Lady WRB en Belana!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:25:20 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66650036
Er is in LIF ook een topic over hidradenitis lady-wrb, mss zijn er mensen die daar nog wel tips voor je hebben over do's and don'ts om ze zo snel mogelijk weg te krijgen.
Het lijkt mij heel naar iig. Ik heb er vroeger een aantal in mijn lies (nou ja, stukje meer richting m'n doos, daar waar het randje je onderbroek zit zeg maar. ) gehad, ook wel eens open laten snijden omdat ik echt niks meer kon, maar gelukkig nu al een jaar of 3 helemaal niks meer. *afklopt* Mijn oom (Huisarts) zei 'een scherp mesje kopen (bijv. papiersnij-mes) en dan even met een kort haaltje openhalen, en dan open houden, betadinescrub gebruiken etc. etc. Maar dat heb ik nooit gedurfd zelf.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:27:58 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_66650118
ow goeie tip BE, ik vond een heel oud topic in LIF, maar er is er dus nog steeds 1?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:27:58 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_66650119
Pas asjeblieft op met zelf heel veel vitamines gaan slikken in tig keer de dagelijkse hoeveelheden! Probeer dan inderdaad liever de injecties via de huisarts te regelen, dan is het gecontroleerd (of geef echt bij je huisarts aan dat je zulke hoeveelheden gebruikt!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:29:03 #240
24188 Belana
kloon van belana
pi_66650160
daarom zei ik al, je kunt een tekort aan B12 aan laten tonen, dmv een bloedtest is dat en dat is wel belangrijk ja
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 13:29:16 #241
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66650170
ik ken het topic be, maar ik heb mezelf daar nooit mee geassocieerd.
ik zal bij de volgende ontsteking wel eens bij de dokter navragen of het dat is.
in mijn lies heb ik wel eens een zo'n ingegroeid haartje, is ook pijnlijk, maar dat is niet te vergelijken bij dit geweld.

en ik heb er geen moeite mee om het zelf open te maken ( je moet toch wat ) maar dat helpt niet altijd afdoende, vandaar dat mijn dokter het wel mag doen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:30:58 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66650221
Dat van mij waren idd ingegroeide haartjes, maar dan een beetje uit de kluiten gewassen.

Ok, je kent het topic.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:31:14 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_66650227
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:29 schreef Belana het volgende:
daarom zei ik al, je kunt een tekort aan B12 aan laten tonen, dmv een bloedtest is dat en dat is wel belangrijk ja
Oja, en ook niet geheel onbelangrijk: in sommige gevallen moeten eerst andere vitamines op orde zijn voor je gaat slikken, om neurologische problemen te voorkomen (!!!!)
Ik pleit nog steeds voor jaarlijks bloedonderzoek bij iedereen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 13:33:10 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66650292
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Dat van mij waren idd ingegroeide haartjes, maar dan een beetje uit de kluiten gewassen.

Ok, je kent het topic.
herinnert zich een speeltuinbankje met hemelse opluchting
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:36:34 #245
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66650390
Ieuw, BE, dat klinkt eng.
Wat naar Lady-wrb. Ik kan me voorstellen dat je je daardoor rot voelt. Ik hoop dat het snel weer over is.
Dank jullie voor de lieve berichtjes. Ik kan inderdaad ook niet wachten tot de zon er weer is. Dat scheelt altijd wel wat.
Lekker douchen!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:39:10 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66650473
sjak, ik had nog niet gereageerd, vind het altijd moeilijk. Moet je dan idd iemand zon toewensen of ligt het dieper.
maar zon zou iig wel helpen idd.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:43:34 #247
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66650608
Geeft niet hoor. Ik reageer ook vaak niet omdat ik dan niet zo goed weet wat ik moet zeggen.
Voor mij helpt het gewoon het benoemen al. Het feit dat ik aan mezelf onderken dat ik me niet happy voel. De virtuele knuffels doen me dan altijd wel goed!
Lekker douchen!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:51:53 #248
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66650870
Ik lees mijn berichtje nog 's terug en nu lijkt het inderdaad of alleen wat zon voldoende zou zijn. Sjak, zo bedoel ik het niet hoor, ik bedoel meer alle beetjes helpen en fijn weer helpt daarbij. Dat weet ik wel zeker.
Lady, wat een ellende, dat dat steeds terugkomt. Veel sterkte en hopelijk valt de scan mee...
pi_66650904
Sjak wat rot voor je Er is natuurlijk een hoop te verwerken, net als bij Lishe. Ik denk dat dat niet zo maar 'over' is ineens. Erover praten helpt misschien al wat en een beetje lief zijn voor jezelf in alle opzichten
Ik wens jullie de zon!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:58:05 #250
223453 Guuzewuus
pi_66651052
Hey Sugar, heb je een sollicitatiegesprek . En ik weet verdorie weer niks . Héééééééééél veel toitoitoi . Wat is het voor iets? Wist niet eens dat je nog op zoek was, gekkie . IK duim hoor, hoe laat? , zet hem op hè ...

En voor de rest, kom toch lekker in het zuiden wonen, ik voel de lente hier echt al wel .

En wat rot Sjak dat je je niet lekker voelt, ik kan me voorstellen dat het inderdaad een verwerkingsnasleep is nog? Misschien dat opschrijven en dus accepteren voorlopig al even genoeg is. Bij deze ook nog een virtuele knuffel van mij en een lekkere lebberzoen van het Stellamonster . En dat de lenteluchten maar snel jullie kant opkomen .
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:06:44 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66651269
Guus!
Ik ben gevraagd, weer voor diezelfde organisatie, maar dan niet voor het jongerencentrum D, maar een ander onderdeel. Leuk! Dus met goede moed erheen, pas om 5 uur, hoor.

Hoe is het nu met de uitkomst van jouw werk en arbogesprek? Of liever live/pm/mail een keer?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:09:50 #252
223453 Guuzewuus
pi_66651380
Zie twee bladzijdes terug. Gesprek arboarts was ellendig, ben een paar uur van slag geweest. Verder wacht ik nu op bericht en zal ik snel wel weer andere klussen mogen doen ; hopelijk op een andere lokatie (daar heb ik om gevraagd). Nog geen reacties op mijn sollicitaties van de afgelopen week. Das de stand van zaken nu.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:11:17 #253
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66651424
Nee, dát had ik wel gelezen, maar ik bedoel meer de uitkomst van het gesprek. Maar die krijg je dus nog.
Hou vol, he?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:11:22 #254
223453 Guuzewuus
pi_66651426
Oh, in de stad dus, wat spannend. Daar gaan je andere plannen . Jammer dat het pas om 5 uur is, anders konden we van te voren even koffie doen. Ik wil Stella om 1600uur ophalen nl.

Maar ik ga heel hard aan je denken .
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:12:30 #255
223453 Guuzewuus
pi_66651463
En wat een luxe om gewoon gevraagd te worden. Ge hebt het goe gedoan, vorige keer
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:12:47 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66651474
Nee, die andere plannen zijn ook in ontwikkeling!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:13:29 #257
223453 Guuzewuus
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:16:03 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66651583
Nou kom op! Vertel maar over die andere plannen dan! 2 hints betekent ervoor uitkomen!
pi_66651878
Sugar, succes vanmiddag

Guuzewuus, wat vervelend dat je je nu nog rotter voelt door die arts
Gelukkig heb je je meisje
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:29:42 #260
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66652032
Oei, nee BE, ik zal mijn mond er verder over houden, want daarover kan ik écht nog niks zeggen, is nog wel érg in inimini-staat-van-ontwikkeling.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:30:01 #261
223453 Guuzewuus
pi_66652045
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:25 schreef snoopy het volgende:
Sugar, succes vanmiddag

Guuzewuus, wat vervelend dat je je nu nog rotter voelt door die arts
Gelukkig heb je je meisje
Ik voel me helemaal niet rot nu . Maar ik snap wat je bedoelt .
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:30:58 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66652089
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:29 schreef Sugar het volgende:
Oei, nee BE, ik zal mijn mond er verder over houden, want daarover kan ik écht nog niks zeggen, is nog wel érg in inimini-staat-van-ontwikkeling.
Owkee dan... *nieuwsgierigheid weer in de kast stopt...
pi_66652247
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:30 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Ik voel me helemaal niet rot nu . Maar ik snap wat je bedoelt .
misschien een beetje late reactie van mij op dat gesprek nog. Maar ik bedoelde het goed
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:36:39 #264
223453 Guuzewuus
pi_66652279
Maar dat is ook eigenlijk het gekke aan de hele situatie. Ik zit eigenlijk erg lekker in mijn vel, terwijl ik dan ergens weet dat er één aspect in mijn leven helemaal niet zo op rolletjes loopt... Ik voel me lekker, geniet van mijn leven , voel me rijk met mijn dochter en de mensen om me heen... en zelfs het idee van een ww-uitkering en even geen werk benauwt me niet echt. Het is meer het ratonele besef soms dat ik wel snel een andere baan moet vinden en ik leef op dit moment erg met de dag, zonder al te veel vooruit te kijken. Het is gek om over de toekomst te fantaseren als je nog niet weet wat de toekomst brengen zal.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:38:07 #265
223453 Guuzewuus
pi_66652321
Oh ja, en de confrontaties mbt het werk zijn natuurlijk wel zwaar, zoals dat gesprek dus afgelopen vrijdag, omdat ik er dan even helemaal in moet duiken. Maar gelukkig hakt het er niet heel wezenlijk in.

Ik steek gewoon een beetje mijn kop in het zand, denk ik ...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:39:25 #266
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66652369
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:38 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik steek gewoon een beetje mijn kop in het zand, denk ik ...
Heerlijk op zijn tijd
En die lebberzoen was heerlijk!
Lekker douchen!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:42:09 #267
223453 Guuzewuus
pi_66652463
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:39 schreef sjak het volgende:

[..]

Heerlijk op zijn tijd
En die lebberzoen was heerlijk!
Goed zo vrouwke . Er zat ook een beetje snot bij, proefde je dat ?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:29:09 #268
114177 Diaan73
pi_66656661
Sjak en Lady_wrb, een hele dikke knuffel voor jullie

Sugar, heel veel succes straks!!!
Make love, not war ☮
pi_66681790
Heb je al besloten wat je gaat doen qua studie Owlet?
pi_66681881
Nou, ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Heb gisteren een spoedcurretage ondergaan, voel me behoorlijk beroerd van de narcose nog, voel me erg zweverig
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:39:05 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66682072
Jeutje Raissa! Nog zo lang na je bevalling! Jemig zeg...
Sterkte met aansterken.
pi_66682338
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:33 schreef Raissa het volgende:
Nou, ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Heb gisteren een spoedcurretage ondergaan, voel me behoorlijk beroerd van de narcose nog, voel me erg zweverig
Wow
Sterkte met bijkomen dan!
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:48:04 #273
114177 Diaan73
pi_66682355
Jeetje Raissa, spoed, dus geheel onverwacht.... sterkte met herstellen
Make love, not war ☮
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:49:21 #274
190853 RockabeIIa
pi_66682388
Raissa, beterschap
pi_66682724
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Jeutje Raissa! Nog zo lang na je bevalling! Jemig zeg...
Sterkte met aansterken.
Ja, dat "zo lang na de bevalling" vonden ze in het ziekenhuis ook al zo raar.. Ik snap alleen niet helemaal waarom Ik was gewoon geduldig (nou ja, geduldig ) aan het afwachten tot dat stomme vloeien zou stoppen maar dat stopte dus maar niet...

Bedankt allemaal voor de beterschapswensen!
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:03:33 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66682899
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:59 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja, dat "zo lang na de bevalling" vonden ze in het ziekenhuis ook al zo raar.. Ik snap alleen niet helemaal waarom Ik was gewoon geduldig (nou ja, geduldig ) aan het afwachten tot dat stomme vloeien zou stoppen maar dat stopte dus maar niet...

Bedankt allemaal voor de beterschapswensen!
Ja ok, als je het zo bekijkt is het idd ook niet zo gek nee, als jij idd braaf dacht 'dit hoort erbij', maar vooral dat van dat spoed, daar schrok ik van.
pi_66683078
Bah Raissa, dat kon d'r ook nog wel weer bij
Hopelijk knap je snel weer helemaal op!
pi_66683190
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja ok, als je het zo bekijkt is het idd ook niet zo gek nee, als jij idd braaf dacht 'dit hoort erbij', maar vooral dat van dat spoed, daar schrok ik van.
Het moest ineens snel, snel, snel, echo kon a la minute, curretage kon ook vrij rap.. Schrok er zelf ook wel behoorlijk van.. Er werd eerst namelijk gezegd dat het ook een bijwerking (zwaardere menstruatiebloedingen) is van de nieuwe medicatie die ik krijg, dus ik had verwacht dat ze het daarop af zouden schuiven en dat ik het er maar mee moest doen.. Toen kwam er nog even een andere gyn kijken en die maakte er gelijk een spoedje van.. Ik vond mezelf even heel zielig gisteren, alsof we alles nog niet gehad hadden, kwam dit er ook nog even bij
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:12:53 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66683225
Nou dat kan ik me goed voorstellen hoor. Je hebt wel even genoeg gehad zo zeg maar.
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:06:09 #280
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66685046
Tjonge Raissa, dat is even schrikken. Gelukkig hebben ze het zo snel gedaan, nu is het allemaal weer voorbij. Erop wachten is vaak ook geen pretje. Doe voorzichtig met jezelf.
Lekker douchen!
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:16:22 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_66687424
Wat een schrik Raissa!

Hier goed nieuws. Vandaag weer voor het eerst naar de fysio geweest en die was erg tevreden over mijn lichamelijke staat. Ik ook. Het scheelt echt enorm dat de zwangerschap en bevalling nu zoveel beter ging dan bij Ive. En ik ben op de weegschaal gaan staan, 72 kg. Dus ik hoef maar 7 kf af te vallen! Dat valt me erg mee en gaat ook vast lukken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:32:17 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66688113
Lady WRB en Belana, het klinkt niet fijn wat jullie beschrijven... hopelijk komt het snel onder controle bij jullie. iig een voor nu
Raissa, sterkte!
Cattie, heel fijn! Moet je nu nog bij de fysio blijven? (Je had toch bekkenklachten?) of is het nu klaar?

ben gister naar groningen gereden. wat een takke-eind is dat zeg! doodsaai ook, immer gerade aus... pfff, gelukkig nu gezellig mamadagje met slapend kind
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:42:43 #283
108648 cattie
lieve moeder
pi_66688557
Davinia, ik loop al meer dan 6 jaar bij de fysio voor rugklachten en zal wel nog een tijd bij hem blijven. Het gaat wel steeds beter, het is nu meer goed houden dan goed maken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:25:47 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66697697
Even bijgelezen na een paar dagen. Wat een hoop nare berichten!
Ik deel even wat uit, niet dat dat nou zo helpt, maar het komt uit een goed hart.
Sjak.... Wat naar zeg. Jeetje...
En Lishe ook .
En voor Guus, ook al 'hakt het er niet wezenlijk in', toch kut.
Lady-wrb, dat is ook een gedoe zeg, telkens van die rotdingen.
En ook een voor Raïssa.

Suug, solliciteren? Succes!
En Cattie, joh, 7 kilo, makkie...
pi_66697961
Raissa wat een schrik zeg! Sterkte met bijkomen en opknappen!
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:02:22 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66698861
Sjak trek je op tijd aan de bel? ik hoop zo dat je weer alles op de rit gaat krijgen

Ladywrb hopenlijk is het sne weg, balen hoor dat t telkens weer komt, en kan me zeker na het zkh gebeuren voorstellen dat je meer schrik hebt.

Raissa sterkte met opknappen.

en de rest ook gewoon een dikke
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:58:27 #287
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_66750854
Lieve Guzie! Een dikke kus op afstand voor jou!!! Stomme rukarts!

En Lies, ook 1 voor jou!

En Sugar; plannen in ontwikkeling...??? Ik ben helemaal niet nieuwsgiehierig... Dus ehm... PM? Of live, over 2,5 week, kan ook hè... Dikke zoen, ook voor jou.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:57:03 #288
223453 Guuzewuus
pi_66755024
Renzell . Kom je gauw weer thuis? We missen jullie .
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:08:43 #289
114177 Diaan73
pi_66755344
Cattie, wat fijn dat het zo goed gaat!!!

Hier gisteren Twan 3x heen en weer gebracht naar school. Lennon in de kinderwagen, dat gaat best goed, maar die f*cking regen... ik ben 4x nat geworden. Vanmorgen regende het weer heel erg en heb maar snel de auto bij mn ouders opgehaald... met dit weer zou je toch echt wensen dat je een 2e auto zou hebben.....
Make love, not war ☮
pi_66757348
Diaan: kan je ook ergens even een auto lenen?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:46:05 #291
114177 Diaan73
pi_66758263
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:17 schreef freecell het volgende:
Diaan: kan je ook ergens even een auto lenen?
Ja ik heb vandaag de auto van mn ouders geleend. Vanmorgen door de regen naar hun gefietst, Twan en Lennon thuis gelaten, ze wonen maar op nog geen 3 minuten fietsafstand en toen weer snel naar huis met de auto. Heb net op marktplaats gekeken naar een leuk klein autootje en eentje gevonden. Nu nog Peaceman overtuigen.... hahaha. Heb in ieder geval al gebeld en ze houden hem even voor me vast. De auto van mn ouders kan ik ook niet altijd lenen en ik vind dat je toch wel erg beperkt bent zonder auto bij de deur en een baby in huis. Helemaal als het slecht weer is.
Make love, not war ☮
pi_66764895
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:46 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja ik heb vandaag de auto van mn ouders geleend. Vanmorgen door de regen naar hun gefietst, Twan en Lennon thuis gelaten, ze wonen maar op nog geen 3 minuten fietsafstand en toen weer snel naar huis met de auto. Heb net op marktplaats gekeken naar een leuk klein autootje en eentje gevonden. Nu nog Peaceman overtuigen.... hahaha. Heb in ieder geval al gebeld en ze houden hem even voor me vast. De auto van mn ouders kan ik ook niet altijd lenen en ik vind dat je toch wel erg beperkt bent zonder auto bij de deur en een baby in huis. Helemaal als het slecht weer is.
Is het een leuk klein autootje met 3 of 5 deuren? Ik heb een "leuk klein autootje" (fiat punto, van 2008) met 3 deuren en ik vind het een hel om die maxicosi erin te proppen.. Nou heb ik natuurlijk op het moment niet de beste conditie van allemaal dus zeur ik misschien een beetje maar ik zou toch zeker wel willen adviseren om een 5-deurs auto uit te zoeken
pi_66765501
Dat is zeker aan te raden inderdaad. Ik heb ook een 3 deurs en krijg de maxi cosi echt niet op de achterbank in de gordel. Lotte zit dan altijd naast me op de passagiers stoel. Voor lange stukken gebruiken we altijd de andere auto
pi_66765633
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:06 schreef mrien het volgende:
Dat is zeker aan te raden inderdaad. Ik heb ook een 3 deurs en krijg de maxi cosi echt niet op de achterbank in de gordel. Lotte zit dan altijd naast me op de passagiers stoel. Voor lange stukken gebruiken we altijd de andere auto
Ik heb zo'n easy-fix ding, daarop klik je de maxicosi vast en hoef je niet te emmeren met gordels, ideaal.. Alleen is het probleem dat ik de maxicosi echt met heel veel duw en trekwerk achter de stoel (en dus ook door de deur) moet proberen te krijgen..
pi_66765768
Dat is het andere probleem waar ik tegenaan loop
Zo'n easy fix systeem leek me wel handig maar wel duur..
Ach, nog even en dan gaat ze in het volgende stoeltje
Maxi cosi staat nu standaard in de auto aangezien de combi maxi cosi + Lotte te zwaar wordt voor m'n armen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:12:29 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_66765778
Wij hebben Ruben 1 keer in de gordels gezet met de maxi-cosi in onze 206 driedeurs, daarna hebben we inderdaad zo'n easy-fix ding gekocht.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:25:19 #297
114177 Diaan73
pi_66766258
Het is wel een 3-deurs wat ik gezien heb... het moet ook een goedkoop autootje zijn, omdat ik hem niet heel erg veel zal gebruiken. Onze "hoofdauto" is wel 5-deurs. En dan zullen jullie mij zeker niet geloven dat zowel mijn broertje als schoonzusje het jammer vinden dat ze nu een 5-deurs auto hebben ipv een 3-deurs die ze eerst hadden . Ze vinden de 5-deurs veel lastiger en dat met 2 kinderen, 1 van bijna 3 jaar en de andere van bijna 1 jaar!! En dat vinden ze dus echt....

Ik leen nu af en toe de auto van mn ouders en dat is ook een 3-deurs en dat gaat best goed. Ik zet de maxi-cosi toch op de voorstoel, tenminste in deze auto dan. In onze "hoofdauto" mag dat niet ivm airbag.
Make love, not war ☮
pi_66766753
Ik heb een Fiat Panda van 2007 5-deurs maar Seb zit eigenlijk altijd voorin (en de airbag zetten we dan uit natuurlijk). Bij mijn man (grande Punto 5-deurs) zit hij altijd achterin, omdat ik graag zelf voorin zit, ik vind dat altijd zo'n taxi gevoel geven als ik achterin zit en mijn man voorin. Ik vind het helemaal niet erg om hem met de gordel vast te zetten, je moet er even handigheid in krijgen maar dan is het zo gedaan. Maar misschien dat het met een driedeurs achterin moeilijker is, dat kan ik me voorstellen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_66766786
Volkomen logisch inderdaad Diaan
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:37 schreef Estrys het volgende:
Maar misschien dat het met een driedeurs achterin moeilijker is, dat kan ik me voorstellen.
Met een 3deurs is het inderdaad lastig vastmaken op de achterbank, vastzittend tussen deur, stoel en bank
't is best krap dan
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:53:56 #300
114177 Diaan73
pi_66779764
Ik heb Peaceman ook om, we gaan morgen naar het autootje kijken en als hij fijn/goed rijdt, kopen Jippie, heerlijk....

Ow en we gaan zondag 31 mei, dan zijn we 2 jaar getrouwd, een dagje naar Pinkpop. Lennon en Twan blijven die dag bij mijn ouders.... Eindelijk Madness en Depeche Mode zien Morgen meteen kaartjes bestellen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:58:47 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66780017
Madness!
Gaaf van dat auto'tje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')