Pfft...tjonge jonge. Een heleboel telefoontjes verder (ja, we gaan hier echt niet zomaar antwoord op geven....

) blijkt het niet nodig te zijn. De vrouw wil scheiden, maar de man wil het huis niet uit (ja, ik heb de huur betaald dus ik blijf hier lekker) dus wil de vrouw het huis uit met alle kinderen. Man wil dat voorkomen en gaat proberen de kinderen overal te plaatsen om ze niet kwijt te raken. Wanhoopspoging dus... (achter de rug van de vrouw om).
Ze kunnen samen niet voor de kinderen zorgen, dat gaat echt goed mis. Vader schreeuwt tegen de kinderen (en moeder), ligt hele dagen op bed / de bank (volgens moeder of course) en claimt dat omdat hij depressief is, dat allemaal wel kan. Zijn vrouw vindt dat dat niet kan, en vindt dat hij aan zichzelf moet kunnen werken ondanks de depressie (waar hij stevige medicijnen voor heeft overigens...).
Maar goed, de moeder heeft een tijdje geleden ook aangegeven depressief te zijn en daar medicijnen voor te willen, ik heb een tijdje geen contact gehad, nou blijkt dat ze bang was dat ik geen contact meer zou willen als ik hoorde dat ze gingen scheiden (tijdje geleden hebben ze al bijna op het punt gestaan uit elkaar te gaan, hebben ook een tijd gescheiden geleefd vanwege zijn depressie).
Maar goed, een heel verhaal dus, wat ook heel veel kanten heeft, en waar je ook nooit helemaal je vinger op kunt leggen wat er nou precies allemaal aan de hand is. Geen idee wie er nou precies 'gelijk' heeft of wat dan ook, maar natuurlijk zijn er weer de KINDEREN de dupe van

(dat maakt me echt zo verdrietig, het zijn schatjes....oudste is 8, jongste dus 2,5....)
Maar goe, het is dus niet nodig dat het kindje bij ons komt, we zouden het ook niet gedaan hebben, ik heb er nog even over nagedacht toen ik nog niet wist dat het niet nodig was uiteindelijk, maar een vriendin van me zei ook, als je eerste ingeving is: 'dat kan ik niet' dan moet je zoiets ook niet doen. Als ik het niet aankan, is het ook niet goed voor ons gezin...
Ik had trouwens al gevraagd of ik dan het oudste meisje in huis kon krijgen, maar daar had hij allerlei redenen voor waarom dat niet zou kunnen. Daar zou ik namelijk niet zo lang over na hoeven denken, dat had zo gekund.
Ik ben aan de ene kant blij dat het niet nodig is, maar ik vind het allemaal zo vreemd...