Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #72De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?
Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.
We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
En een paar van de laatste posts:
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:07 schreef Raissa het volgende:Ben net terug van een bezoekje aan de internist.. Krijg volgende week een coloscopie (

) en moet heel hard gaan nadenken of ik niet toch een operatie wil overwegen... Voel me bruut van de roze wolk gesmeten...
Ik wil echt niet in het ziekenhuis liggen als kleine Mila nog niet thuis is en ik wil ook niet in het ziekenhuis zijn als ze net thuis is

Bovendien zie ik een operatie gewoon niet zitten, maar als er geen andere opties meer zijn moet het wel, afwachten tot ik het weer écht niet trek is ook een aardig risico...
Ik ben zooo bang voor de toekomst, ben verdorie pas 21 en dan nu al een stuk darm eruit trekken

Ik heb er zo genoeg van!
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:43 schreef cattie het volgende:Raissa, dat vind ik ook het ergste aan Crohn, je weet nooit hoe het zal gaan. Ik heb al 10 jaar nauwelijks klachten, maar 40% van de zwangere vrouwen met Crohn krijgt een terugval na de bevalling. Na Ive heb ik nergens last van gehad, ik hoop dat ik nu weer zoveel geluk heb. Maar ik kan ook over een paar maanden in het ziekenhuis liggen. Je weet het niet. Sterkte met alles!
Jojogirl, succes voor morgen! En fijn dat het verder goed gaat!
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:49 schreef Jojogirl het volgende:Oja, ik was ook heel blij dat ik vorige week op de zwangerschapsgymreunie Isis echt wel de allerliefste baby van het hele club vond
En ja, dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar ik ben er toch de persoon al voor om te twijfelen aan m'n moedergevoelens, dat had ik bij Finn ook, dus ik ben blij dat ik aan dit soort dingen merk dat het wel goed zitEn wat er mis is gegaan is dat we achteraf het idee hebben dat degene van wie we het hoorden dacht dat wij het al wisten. Het is namelijk heel erg tussen neus en lippen door verteld, midden op de IC, terwijl ze een hartecho aan het maken waren bij Isis. Ook zonder enige verdere info over Down erbij. Een uurtje o.i.d. later zijn we ook nog in een kamertje gezet waar een andere arts heel erg ging vissen of we alles wel begrepen hadden, zonder het woord Down te noemen. Ik was toen trouwens daar al zo pissig over dat ik het ook m'n strot niet uitkreeg en dacht "als je zo graag wil weten of we het begrepen hebben, benoem het dan eerst zelf maar eens trut".
Maargoed, het was dus een vaag geheel en ik heb een tijdje gedacht dat dat aan mijn versnipperde herinneringen lag. Totdat M. en ik het plaatje samen ook echt niet logisch kloppend kregen. Morgen wil ik dus graag weten of ze het zo bedacht hadden of dat het mis gelopen is.