abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:53:11 #1
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65316209
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #72

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

En een paar van de laatste posts:
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:07 schreef Raissa het volgende:
Ben net terug van een bezoekje aan de internist.. Krijg volgende week een coloscopie ( ) en moet heel hard gaan nadenken of ik niet toch een operatie wil overwegen... Voel me bruut van de roze wolk gesmeten...

Ik wil echt niet in het ziekenhuis liggen als kleine Mila nog niet thuis is en ik wil ook niet in het ziekenhuis zijn als ze net thuis is Bovendien zie ik een operatie gewoon niet zitten, maar als er geen andere opties meer zijn moet het wel, afwachten tot ik het weer écht niet trek is ook een aardig risico...

Ik ben zooo bang voor de toekomst, ben verdorie pas 21 en dan nu al een stuk darm eruit trekken Ik heb er zo genoeg van!
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:43 schreef cattie het volgende:
Raissa, dat vind ik ook het ergste aan Crohn, je weet nooit hoe het zal gaan. Ik heb al 10 jaar nauwelijks klachten, maar 40% van de zwangere vrouwen met Crohn krijgt een terugval na de bevalling. Na Ive heb ik nergens last van gehad, ik hoop dat ik nu weer zoveel geluk heb. Maar ik kan ook over een paar maanden in het ziekenhuis liggen. Je weet het niet. Sterkte met alles!

Jojogirl, succes voor morgen! En fijn dat het verder goed gaat!
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:49 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, ik was ook heel blij dat ik vorige week op de zwangerschapsgymreunie Isis echt wel de allerliefste baby van het hele club vond En ja, dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar ik ben er toch de persoon al voor om te twijfelen aan m'n moedergevoelens, dat had ik bij Finn ook, dus ik ben blij dat ik aan dit soort dingen merk dat het wel goed zit

En wat er mis is gegaan is dat we achteraf het idee hebben dat degene van wie we het hoorden dacht dat wij het al wisten. Het is namelijk heel erg tussen neus en lippen door verteld, midden op de IC, terwijl ze een hartecho aan het maken waren bij Isis. Ook zonder enige verdere info over Down erbij. Een uurtje o.i.d. later zijn we ook nog in een kamertje gezet waar een andere arts heel erg ging vissen of we alles wel begrepen hadden, zonder het woord Down te noemen. Ik was toen trouwens daar al zo pissig over dat ik het ook m'n strot niet uitkreeg en dacht "als je zo graag wil weten of we het begrepen hebben, benoem het dan eerst zelf maar eens trut".
Maargoed, het was dus een vaag geheel en ik heb een tijdje gedacht dat dat aan mijn versnipperde herinneringen lag. Totdat M. en ik het plaatje samen ook echt niet logisch kloppend kregen. Morgen wil ik dus graag weten of ze het zo bedacht hadden of dat het mis gelopen is.
pi_65316415
jojogiril ik hoop dat jullie snel daarin een duidelijk antwoord krijgen, zodat je dat ook weer kunt afsluiten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65316599
Jojo, wat naar en jammer dat dat indertijd zo vreemd is verlopen.
Ik kan me voorstellen dat je daar graag wat helderheid (en een soort van excuses?) over wil hebben.
En verder klink je idd heerlijk positief!

Raïssa.... jeetje zeg.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:05:23 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65316621
Dat klinkt idd een beetje vreemd. Slordig dat het zo gegaan is.

Verder klink je idd superpositief. En dat van dat leuk spannend snap ik ook wel.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:08:38 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_65316748
jeetje Jojo, dat klinkt inderdaad niet lekker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65316905
Ik ben trouwens verliefd. Op Fee.
Volgens mij zijn de ergste kraamtranen achter de rug. Vandaag ben ik alleen met Fee en ik heb al heerlijk met haar geknuffeld. Ik kreeg er helemaal vlinders van! Het ochtendritueel met Ive en Fee zonder mijn man gaat ook goed. Ik hoef niet op een bepaalde tijd bij het kdv te zijn, dus ik kan het lekker rustig aan doen. Morgen ben ik alleen met Ive en Fee. Dat was maandag nog wel even aanpoten, ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan. Maar het komt vast goed!
pi_65316907
Klinkt alsof de verpleegkundige dacht dat jullie het al wisten. Zoiets wordt toch niet zo tussen neus en lippen door gemompeld?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65316991
Fijn Cattie!
Ik vind het zo mooi samen klinken, 'Ive en Fee'.... ben ook 'blij' dat je Fee niet als Fay schrijft!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65317049
Als we Fay zouden schrijven, zou Ive nooit van de verkeerde uitspraak "Aif" afkomen!
Ik vind het nog wel wat onwennig hoor, Ive en Fee. Maar ze is er echt en het is echt een Fee!
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:19:34 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65317116
Cattie, klinkt goed!

Ive uitspreken als Aif. Is dus nooit in me op gekomen. (Maar dan zou ik Eli ook nooit ielai noemen )

Jojo, hopelijk gaat het nagesprek goed en kunnen ze eea uitleggen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65317288
Klinkt goed Cattie! Hier ben ik best trots op mezelf, ik ben zelf onder de douche geweest, heb kind in bad gedaan, kind gevoed, zelf gegeten, badje en alles weer opgeruimd en tussendoor pakketje aangenomen (voor de buren..dat is dan wat minder) en telefoon gehad. Dat ik ooit nog eens trots zou zijn op die paar dingen in een ochtend...
Het zou handiger zijn om een headset te hebben voor de telefoon want de kraamvisite is een beetje op gang aan het komen (na twee weken) dus nou begint de hectiek eigenlijk pas, veel mensen bellen voor afspraak en hoe het gaat.

ow en ik pas weer in een niet positie spijkerrokje! (die was al wat aan de grote kant voor de zwangerschap maar heej dat zeggen we er niet bij)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65317319
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:17 schreef cattie het volgende:
Als we Fay zouden schrijven, zou Ive nooit van de verkeerde uitspraak "Aif" afkomen!
Ik vind het nog wel wat onwennig hoor, Ive en Fee. Maar ze is er echt en het is echt een Fee!
hoe spreek je t dan precies uit? Aive?
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:26:25 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_65317344
Ieve
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65318300
klinkt idd niet alsof het zo de bedoeling was jojo!
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:16:26 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_65319057
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:26 schreef Troel het volgende:
Ieve

Estrys, maar dat is toch best al wat? Gewoon rustig aan doen, voor je het weet run je weer een heel huishouden enz.
pi_65321641
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:17 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt vervelend Raissa, en dan ook nog dat je misschien in het ziekenhuis bent als zij daar al weg is? Dat is erg.
Mijn operatie zou dan plaatsvinden in Amsterdam, Mila ligt in Lelystad... Dus dat is lekker onhandig.. Maar goed, ik wil ook niet opeens overstappen naar een arts in Lelystad die ik helemaal niet ken dus we zullen het er mee moeten doen..
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:43 schreef cattie het volgende:
Raissa, dat vind ik ook het ergste aan Crohn, je weet nooit hoe het zal gaan. Ik heb al 10 jaar nauwelijks klachten, maar 40% van de zwangere vrouwen met Crohn krijgt een terugval na de bevalling. Na Ive heb ik nergens last van gehad, ik hoop dat ik nu weer zoveel geluk heb. Maar ik kan ook over een paar maanden in het ziekenhuis liggen. Je weet het niet. Sterkte met alles!
Het komt altijd op de momenten dat het niet uitkomt (maar het komt nooit uit natuurlijk ) Mijn terugval begon helaas al tijdens de zwangerschap.. Ik hoop voor je dat je ook geen terugval zal krijgen!!
pi_65332577
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:26 schreef Troel het volgende:
Ieve
echt!? Wat grappig! Ik heb al die tijd dus gedacht dat je t anders uitsprak
pi_65343146
Bweuh..zelf naar het cb gegaan met de kinderwagen..wat een idioterie om in je eentje een flat uit te komen volgens mij had de architect een deurenmanie en dan ook nog eens hele zware zelfdichtknallende deuren.
Zo dat was mijn boosheid voor vandaag.
verder ben ik dooooooolgelukkig met ons nog steeds niet huilende prinsesje..ik snap niet waar ik dat aan verdien trouwens..ik heb altijd pech en nu heb ik ineens een voorbeeldige baby
Ik heb al helemaal een schema te pakken en dat gaat super..alleen moet ik bekennen dat het badje er wel eens bij in schiet..maargoed ze heeft een droog huidje dus dat is waarschijnlijk alleen maar goed.
(zo stom, badje mag pas half uur na het voeden..maar dan slaapt ze juist zo heerlijk en wil ik r niet wakker maken, dilemma dilemma)
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_65343198
O en ik dacht dat je Eli wel uitsprak als Ielai maar dat komt omdat ik enkele jaren terug in ierland woonde en daar veel Eli's zijn die je wel uit moet spreken als ielai
Mijn buurmeisje heette Eli Lilly Rose
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:38:04 #20
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65343425
Jojogirl, wat vervelend dat het destijds zo gegaan is met het jullie meedelen van de diagnose.
Hopelijk kun je het met het nagesprek wat afsluiten.

En Cattie, wat klinkt het fijn, jij met je knul en je meisje!

Estrys, in het begin zijn zulke kleine dingen echt groot he! Rustig aan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65343816
Dakota, dat badje is echt het meest overschatte stukje van het hele babietjesgedoe, vind ik Hoe vies worden ze nou echt? De billen en eventueel de oksels en/of een bespuugde nek. Dingen die prima met een washandje kunnen, dat is ook veel minder vermoeiend voor zo'n kleintje en veel minder stressvol voor de ouders. Lekker badderen wanneer het uitkomt en als Eli niet gaat spugen van het badje dan kan het ook best wel wat eerder na een voeding
pi_65344673
Elin heeft tot nu toe iig nog nooit moeten spugen
wanna rub mah puppeh?!
pi_65347159
Koot: De kraamverzorgster raadde ons 2 à 3x per week aan, omdat het beter is voor zijn huid. Dus absoluut geen drama als je dat eens skipt.

Op dat soort momenten (kinderwagen en zulks) vind ik de draagdoek een uitkomst!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:27:53 #24
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65359942
Over het badje, wij badderen Maarten altijd voor zijn voeding, dus ong. een half uur van te voren wakker maken... Daarna badderen en dan eten...
En we badderen Maarten ook zo'n beetje 3x per week denk ik...
Lees badderen als in bad gaan of douchen met pappa of mamma!
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:31:28 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65360046
Jojo, hoe is het gegaan vandaag? Hebben jullie duidelijkheid gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')