abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 januari 2009 @ 22:44:08 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65190986
Och liefie, nu schiet ík weer vol.
Het is ook zó heftig allemaal. Sowieso, maar helemaal als je een kind hebt. Lijkt me.

Ik heb overigens nog geen post ontvangen, kan dat kloppen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:44:16 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65190993
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat ook wel kan snappen, of niet? Het blijft je moeder natuurlijk, meestal voelen moeders je wel aan.
Wel fijn dat jullie dit nog zo kunnen meemaken, maar het lijkt me wel héél moeilijk om je moeder zo te zien hoor!
Ze snapt het ook wel, maar ik baal er gewoon van dat ik me niet voor de volle 100% op haar kan focussen nu.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:45:34 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65191050
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:44 schreef Moonah het volgende:
Och liefie, nu schiet ík weer vol.
Het is ook zó heftig allemaal. Sowieso, maar helemaal als je een kind hebt. Lijkt me.

Ik heb overigens nog geen post ontvangen, kan dat kloppen?
Oh ja, klopt! Ik had je adres per ongeluk gewist bij het legen van mijn PMBox, stuur het nog ff?
pi_65191100
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ze snapt het ook wel, maar ik baal er gewoon van dat ik me niet voor de volle 100% op haar kan focussen nu.
Ja, snap ik ook wel
Wat een ongelofelijke kutsituatie zeg
Hopen dat jullie binnenkort lekker even er uit kunnen...
  zondag 18 januari 2009 @ 22:47:02 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65191102
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:43 schreef simmu het volgende:
sangdrax wil rationele redenen en argumenten als ik hem vraag iets op een bepaalde manier te doen. hij zegt dat hij het anders niet snapt. maar die kan ik niet geven. ik ga met selene echt puur op mijn gevoel af, en ik heb geen flauw idee hoe dat uit te leggen.

het is een beetje zoals ik mijn fornuis gebruik. ik gebruik al zolang ik zelfstandig woon enkel de achterste pitjes. ik wist echt niet waarom, tot mijn moeder laatst hier was en me zag koken en zei: öh, da's mooi dat je dat alvast doet". ik leg selene op bed als ik zie dat ze moe is. maar ander emensen zien dan niet aan haar dat ze moe is. toch werkt wat ik doe, dus ik doe het gewoon. tis lastig uitleggen....
Volgens mij hebben alle moeders dat, en alle vaders een stuk minder.
pi_65191107
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:35 schreef freecell het volgende:

[..]

TARA kan neit helemaal aanvoelen wanneer scenario 2 aan de orde is en Leander pikt het niet altijd als TARA het wél goed doet! Dat aanvoelen en die wisselwerking bedoelt Simmu denk ik?
idd dat!

ook in de box. bij moij kan ze gewoon lekker zelf in de box spelen. als ik dan eventjes met haar babbel is het leuk, en erna gaat ze gewoon verder spelen. als sangdrax in de buurt is gaat ze onherroepelijk jengelen tot hij haar pakt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65191243
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat denk ik ook inderdaad En als je je daar allebei bij neerlegt en de papa gewoon wél heel erg zijn best doet en wél de verzorging ook oppakt als hij thuis is, is het best een werkbare situatie!
  zondag 18 januari 2009 @ 22:52:33 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65191327
Jeetje Vivi, wat een verdrietige situatie. En verwarrend, denk ik ook. Met zo'n kleintje erbij en alles gewoon. Sterkte jij.
pi_65191495
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

misschien
het voelt als een enorme kloof iig. ik kan het niet uitstaan dat ik het niet uit kan leggen. en we zitten er nu allebei mee.

heel veel sterkte! geniet van de tijd die je nog hebt. *knufs*
pi_65191525
Soepstengel gecondoleerd.
  zondag 18 januari 2009 @ 23:01:42 #239
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65191640
Vivi wat een klote situatie zeg, zo dubbel en verwarrend...
Heel erg veel sterkte!
  zondag 18 januari 2009 @ 23:07:44 #240
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65191844
Vivi, ik hoop zo dat jullie nog een lange tijd mogen genieten van elkaar
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65192158
S_oepstengel, gecondoleerd. Wat verdrietig, zo snel ook, sterkte!

Vivi, voor jou ook heel veel sterkte, wat een moeilijke tijd zal je hebben nu, ik kan het me niet eens voorstellen.
Ik hoop echt dat het allemaal goed is met jouw gezondheid!
  zondag 18 januari 2009 @ 23:36:27 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65192851
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:57 schreef simmu het volgende:

[..]

misschien
het voelt als een enorme kloof iig. ik kan het niet uitstaan dat ik het niet uit kan leggen. en we zitten er nu allebei mee.

Wellicht is het een hele goede stap om te accepteren dat selene mss wat langer huilt bij sangdrax, maar uiteindelijk komt het wel goed, hoor!
hij bedoelt het goed, en dat zal het kind ook wel merken.
en vwb het protesthuiltje, ik zou bijna zeggen, als je een protesthuiltje verwacht, zeg dat dan tegen sangdrax en ga samen luisteren zodat hij het echt hoort en leert te onderscheiden.
als dat niet werkt, zal hij jou moeten vertrouwen dat het een protesthuiltje is. op een gegeven moment zal hij dan hopelijk een soort logica zien die jij niet onder woorden kan brengen.

eigenlijk kom ik gewoon uit bij mijn eerste punt: zolang er geen vliegende spoed bij is, boeit het echt niet heel erg als ze 10 minuten langer huilt. geef sangdrax tijd en ruimte om zijn vorm te vinden.
is moeijk, ik weet. maar het is de enige keuze die je hebt als j eniet wil dat selene zich echt alleen nog maar door jou laat troosten.

succes ermee!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65192929
@BE, dat zij mij steeds ziek meldt als nathan ziek is komt niet bij mij vandaan. Ik bel dan op dat Nathan ziek is, en ik wist niet beter dan dat ik dan een vrije dag inlever. Het kwam een hele tijd terug een keer voor dat ik ook ziek was, samen met Nathan. Dus ik belde op dat wij beiden ziek waren. Toen heeft zij dat netjes aan de UWV door gegeven en toen ik beter was heb ik mij ook weer beter gemeld en wel gezegt dat Nathan nog ziek was. Zij heeft toen het UWV gebeld en die zeiden tegen haar "mevrouw, als het kind ziek is dan kunt u beter de moeder ook ziek melden want als zij al kan werken is zijj er toch niet met haar hoofd bij". Yep raar maar waar. Sindsdien meld zij mij dus steeds ziek. Laatst kreeg zij dus een brief van het uwv waarin stond dat ik dat jaar al 6 keer was ziek gemeld, terwijl ik zelf maar 2 keer ziek was geweest. Sinds die brief is het klagen begonnen maar niet omdat ik zo vaak ziek ben. En Nathan was in december opgenomen in het ziekenhuis toen heeft ze me niet ziek gemeld dus het is van mijn vrije dagen afgegaan en als ik dan vraag waarom het niet onder zorgverlof kon kreeg ik zo een vaag antwoord. Kortom lang verhaal kort, ik wist niiet beter dan dat ik vrije dagen inleverde en zij heeft me steeds ziek gemeld.

@Evenstar, Nathan loopt sinds zijn opname in april bij een kinderarts en daar hebben ze het over een longpatientje. Na zijn laatste opname hebben we zelfs afgesproken dat Nathan nu bij ziekte gelijk langs het ziekenhuis moet voor verder onderzoek. Ze willen hem een jaar lang in de gaten houden en na een jaar komt er dus een conclusie. Of hij is een longpatient of hij is gewoon allergisch en heeft de pech dat hij elk virus dat er rond waart op pikt. En dan is hij een week of een paar dagen thuis en knapt hij op, zodra hij weer naar de creche is geweest kan ik er donder op tegen zeggen dat hij weer ziek is.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 19 januari 2009 @ 08:17:08 #244
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65197409
Soepstengel gecondoleerd en Vivi, heeel veel sterkte!
pi_65197517
Gecondoleerd, Soepstengel.
Vivi, sterkte...
pi_65197612
Vivi, ik hoop dat je moeder nog een tijdje zo van jullie kan genieten
Heftige tijd, veel sterkte!

Simmu, misschien had je tegen sangdrax kunnen zeggen dat je het even wilde aanzien?
Je zou bij zo'n eerste huiltje ook hem naar boven kunnen sturen voor een knuffel en een boertje en weer op bed leggen en dan die 10 minuten afwachten... Bespreken met elkaar.
Nu Mirte wat ouder is proberen we echt om en om haar naar bed te brengen en ook af te wisselen met troosten. Soms gaat het wel iets makkelijker als ik het doe, maar ze moet er ook maar een beetje aan wennen denk ik dan. Papa kan dat ook (misschien anders dan mama, maar niet fout... al vind ik zelf eigenlijk dat ik het zelf het beste kan, zal wel mama-eigen zijn ook...).
Jij bent meer met Selene dus jij pikt wellicht de signaaltjes wat makkelijker op, ziet eerder dat ze moe is. Dat is hier ook zo. Maar andere dingen kan je wel uitleggen.
Fake it till you make it...
  maandag 19 januari 2009 @ 08:43:07 #247
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65197698
Soepstengel gecondoleerd

Viev
pi_65197903
Vievje, ik vind het zo verdrietig allemaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 19 januari 2009 @ 09:02:30 #249
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65197946
Wat een rare situatie, Faja!

Vivi, ik heb het niet vaak, maar kreeg tranen in mijn ogen bij jouw verhaal. Het is echt een rotziekte. Heel veel sterkte ... voor jou, je moeder en je familie.
pi_65198065
Een dikke voor iedereen die het nodig heeft!
pi_65198596
Gecondoleerd Soepstengel. Mooi dat je je kleintje naar hem gaat vernoemen

voor vivi

Faja, lastige situatie. Overleggen met je werkgever lijkt me wel het beste. Misschien kun je wel dingen thuis doen, of later wat uurtjes extra werken als nathan ziek is geweest?

Simmu, We hebben dat hier ook wel gehad in het begin. Dat we samen bij Chris stonden, en elk een andere oplossing hadden bedacht. We hebben nu een redelijk evenwicht gevonden. Maar elk wel op ons eigen manier. Als Chris 's nachts huilt, troost een van tweeen hem. Pas na een kwartier/half uurtje proberen, gaat de ander zijn suggesties proberen (tenzij de ander DE oplossing weet). Maar vaak werken beide oplossingen wel.
Net zoals dat laten protesteren. Dat deed ik ook op gevoel. Maar tegen mijn man kon ik het nog wel uitleggen. Ik voelde dat de kleine gewoon een hoop frustratie had, en dat er voor het slapen even uit moest gooien. En hij kan het nog niet van zich af praten.. Of dat een huiltje alleen om aandacht is, en als je toegeeft, dat hij dan de volgende keer ook weer gaat huilen om aandacht. Een kindje heeft al snel door dat de ouders verschillend reageren, en bij wie ze de meeste aandacht/hun zin krijgen..
Ik denk dat je sangdrax gewoon de kans moet geven om zijn weg te vinden in de verzorging. En niet gelijk erbovenop te gaan zitten en suggesties doen. Hoogstens even vragen of je nog moet helpen.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:47:46 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65198749
simmu, heb je Selene al een keer alleen bij Sangdrax gelaten? Dat je zelf een paar uurtjes weg was?

Dat wil vaak wel helpen om de ander het vertrouwen te geven om het op zijn manier te doen. En te zien dat het dan ook lukt.

Faja, wat raar van je werkgever. Een goed gesprek is misschien wel zinvol. Het is helaas een gegeven dat Nathan vaak ziek is, dus jullie zullen moeten afspreken hoe je daar mee om moet gaan. En je man heeft toch ook vrije dagen? Wellicht dat hij ook af en toe een vrije dag kan opofferen in dit soort situaties.

Vivi, veel sterkte met alles. Wat een moeilijke tijd, zeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65199019
we overleggen hier wel hoor. en selene was gister de hele dag bij sangdrax (lag zelf koortsig op bed voor een deel van de dag). en dan is het dus de hele dag huilen. dat is een beetje onderdeel van het probleem, want sangdrax merkt dat zelf en vraagt zich af wat hij anders kan doen. en ik kan het niet uitleggen. doordeweeks hebben we een heel soepel ritme, ze huilt ook nauwelijks. maar de weekenden beginnen redelijk dramatisch te worden zo.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 10:08:16 #254
7074 moussy
kuttekop
pi_65199168
Ach Soepstengel, wat is het snel gegaan...gecondoleerd

Vief.. wat moet dat erg zijn om je moeder zo te zien en dan zelf in een kut situatie te zijn..

Simmu, in dit topic Eén lijn trekken in de opvoeding (oudje wel) staat ook het 1 en ander.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 19 januari 2009 @ 10:15:55 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65199347
Toch moet Sangdrax zijn eigen weg daarin vinden. Wellicht kan hij lekker met Selene naar buiten bijvoorbeeld. Een lange wandeling maken in de wandelwagen. Jouw manier zal nooit hetzelfde zijn als die van hem, daarom is het ook niet uit te leggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65236859
Vandaag voor het eerst alleen met Kim en Tyler. Ben nog niet netjes aangekleed ...

En gisteren nar de gyn geweest. Echo gehad en moet volgende week vrijdag gecurreteerd worden. Balen!
pi_65237245
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:32 schreef _Ingrid_ het volgende:

En gisteren nar de gyn geweest. Echo gehad en moet volgende week vrijdag gecurreteerd worden. Balen!
Oi, balen. Was je nog niet helemaal 'schoon' na Tyler?

* freecell wacht nog steeds op de eerste menstruatie.... Van mij mag het wel weer eigenlijk
pi_65237295
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Oi, balen. Was je nog niet helemaal 'schoon' na Tyler?

* freecell wacht nog steeds op de eerste menstruatie.... Van mij mag het wel weer eigenlijk
Nee, ik vloei nog steeds en soms behoorlijk veel. En nog vaak vreselijke buikpijn.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:48:54 #259
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65237343
Soep_stengel gecondoleerd met je vader en heel veel sterkte de komende tijd.

Balen Ingrid dat je alsnog moet.

Freecell wil je een beetje lenen. Nee hoor grapje ik ben blijkbaar weer na de eierstokverwijdering en 10 dagen Primolut eindelijk back on track om het maar zo te zeggen.

MAG DE VLAG UIT: IK VLOEI NAMELIJK NA BIJNA 6 MAANDEN NIET MEER...

Kan ik eindelijk mijn aandelen Always en OB verkopen!!!
pi_65237448
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nee, ik vloei nog steeds en soms behoorlijk veel. En nog vaak vreselijke buikpijn.
hmmm, dat is wel vervelend ja... Hopen dat het na de curretage snel over is!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:48 schreef Mibos2 het volgende:

Freecell wil je een beetje lenen. Nee hoor grapje ik ben blijkbaar weer na de eierstokverwijdering en 10 dagen Primolut eindelijk back on track om het maar zo te zeggen.

MAG DE VLAG UIT: IK VLOEI NAMELIJK NA BIJNA 6 MAANDEN NIET MEER...

Kan ik eindelijk mijn aandelen Always en OB verkopen!!!
Ik zeg hoezee!
En nee, dan toch véél liever mijn uiterste En ik voel me nu al lullig dat ik klaag
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:56:28 #261
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65237558
Geeft toch niet en ik heb ook geklaagd hoor!!! Niet te zuinig ook zelfs en ook bij de gyn. En uiteindelijk bleek het toch na de sterilisatie niet helemaal goed gegaan te zijn en moest hij doordat hij 2 keer zo groot was als normaal en ontstoken er helemaal uit en ik heb me nog niet zo fris en fruitig gevoeld als de laatste dagen en dat vanaf 23 juni toen ik met vanalles en nog wat opgenomen werd en uiteindelijk een maand te vroeg beviel.

Dus ik HOEZEE vrolijk me je mee...
pi_65237594
Simmu, Ik merkte bij Chris dat hij veel onrustiger was, als het thuis ook onrustig was (lees mama met slechte dag). Misschien is het bij jullie ook wel wat gespannen in het weekend? Sangdrax probeert haar te troosten, maar dat lukt niet. Jij wil zo graag dat het goed gaat, maar wil toch ingrijpen. En misschien worden jullie daar beide wat stressig van? Kan me voorstellen dat selene daar iets van meeneemt. Als dat zo is, moet je toch proberen het wat los te laten.

Ingrid, balen van die curretage. Is dat 1 dag, of moet je ook nog een nacht blijven?
En spannend zo'n eerste dag alleen. Maar dat loopt vast wel los!
pi_65239153
Wat fijn Mibos!!!

Balen zeg Ingrid! Dan moet je daar ook nog aardig lang op wachten vind ik zelf! Ze hadden het er een tijdje geleden toch ook al over?
Hoe gaat het tot nu toe alleen, komt vast goed hoor!
pi_65240190
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vertel eens hoe het nu met Mila is. Ik zag in het babietjes topic ook niet echt een verse update.
Heb je nog foto's?
Oh, en hoe is het met jou? Is het een beetje te doen, het heen en weer reizen?
Ik moet verder terugkijken, zag dat ze inmiddels uit de couveuse is! Fijn!
Het ziekenhuis is hier gelukkig niet zo ver vandaan, dus het is opzich wel te doen. Maar 3 keer per dag gaan is wel erg zwaar, ik ben doodmoe steeds. Geloof ook wel dat dat aan me is af te zien, de verpleegsters van Mila vragen continu of het wel gaat en of ik wel genoeg uitrust Lieve verpleegsters zijn het gelukkig

Donderdagochtend heb ik weer een "spoed afspraak" bij mijn internist. Ik hoop dat hij me een beetje kan oplappen vóór Mila thuiskomt.. En als het ff kan dan ook graag op een manier dat hij me oplapt als ik gewoon thuis rondloop.. (heb zelf zo'n vermoeden dat het kalium gehalte in mijn bloed weer te laag is en ik heb echt geen zin om weer dagen aan het infuus te moeten hangen, zeker niet omdat mijn internist in Amsterdam zit en Mila in Lelystad ligt..)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:13:26 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65241593
Oh nee, dat zou wel heel rot zijn idd.
Sterkte ermee, het is niet niks, en dan al helemaal niet als je lichaam gewoon ziek is...
pi_65241852
Ingrid, wat rot dat je alsnog moet zeg! Veel sterkte

Raissa, veel sterkte, dit klinkt echt niet fijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65244222
ik begin hier te vermoeden dat het probleem eerder ligt bij het idee dat selene gewoon een beetje vroeg al wat eenkennig is. heb het er ff met me ma over gehad, die kwam met "naja, normaal doe jj de overdagdingen, en dan ineens papa, ze is niet gek!". ze brult nu ook als er ineens een vreemde is en ik niet in de buurt ben.

we kijken het gewoon eventjes aan.
pi_65244462
Raissa wat vervelend... Nu maar hopen dat het geen kaliumgebrek is, zou onhandig zijn!
pi_65244805
Soep gecondoleerd en heel veel sterkte

Vivi ook heel veel sterkte

Raissa hopelijk voel je je snel beter en hoef je niet aan het infuus en gedoe
pi_65250880
Kreeg is zomaar heel veel geld van de gemeente
Eindelijk de rekeningen weg die me al bijna een jaar aankijken. Ben er helemaal gelukkig van
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65251783
Raissa, wat vervelend zeg!

MeNicole wat fijn!

Mrien, ik vind het ook lang duren, maarja, wachtlijsten he.

Het ging opzich wel goed vandaag. Alleen ben ik erg grieperig. Kim tobt nog met dr soepoogjes (mama mijn oogjes doen zeer), strontverkouden en hoesten. En Tyler spuugt heel veel. En heeft (daardoor?) veel kramp, dus erg veel huilen/krijsen. Alleen bij mama op schoot wal kalmer. Gelukkig heeft Djeez (stiekem) mijn ouders gebeld en hebben ze Kim opgehaald.

En gelukkig wil thuiszorg vanavond komen helpen spoelen, zo dat ik op tijd naar bed kan.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:23:06 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65261315
Voor Mibos!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:37:24 #273
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65262010
MeNicole, ik kan me heel goed voorstellen dat dat een flinke opluchting kan geven!
Ik heb dat soms ook als ik eindelijk een telefoontje heb gedaan waar ik al een jaar tegen aan heb zitten hikken.
Zo laatst ook, moest echt nog 1 stagebezoek krijgen, de allerlaatste. Durfde gewoon niet te bellen. Toch gedaan, nu ben ik gediplomeerd montessorijuf. Is wel fijn voor mijn directrice! (en mezelf op mijn cv)
pi_65262448
Nou; hier 'goed' nieuws; heb vandaag voor de zekerheid toch een test er tegen aan gegooid; en geen 2e streepje. Praktisch gezien is dat veel beter; maar toch ook wel een beetje teleurstelling omdat ik inmiddels al een beetje aan het idee gewend was; voor m'n vriend hetzelfde.

Dus; m'n darmen. Ik hoop dat die zich rustig houden; want het rommelt wel heel erg; en stiekum verlies ik afentoe ook weer een beetje bloed; maar ik hoop dat dat overwaait; want ik ben juist zo blij dat alles goed en wel is zonder medicijnen.
Maargoed; heb ook een redelijk hectische periode achter de rug met de verbouwing en de vakantie; en m'n darmen zijn gewoon redelijk stressgevoelig (ontstekingen ging eigenlijk altijd wel gepaard met stress; net zoals een maagzweer zo'n beetje). Iig beetje meer op mezelf letten; voeding en stress; en kijken of het dan weer overwaait.

(En serieus voelt het nog steeds zo nu en dan als het begin van de zwangerschap; plopjes/vlindertjes; misschien dat de boel de spiraal in beweging zet?).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65271175
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:37 schreef ik80 het volgende:
MeNicole, ik kan me heel goed voorstellen dat dat een flinke opluchting kan geven!
Ik heb dat soms ook als ik eindelijk een telefoontje heb gedaan waar ik al een jaar tegen aan heb zitten hikken.
Zo laatst ook, moest echt nog 1 stagebezoek krijgen, de allerlaatste. Durfde gewoon niet te bellen. Toch gedaan, nu ben ik gediplomeerd montessorijuf. Is wel fijn voor mijn directrice! (en mezelf op mijn cv)
Welkom bij de gediplomeerde M. juffen club ! En gefeliciteerd !
Lekker dat de opleiding afgerond is

[ Bericht 0% gewijzigd door kapitein_pannekoek op 21-01-2009 06:51:05 ]
  Jubileum moderator woensdag 21 januari 2009 @ 08:27:21 #276
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65271715
Soepie hoe gaat het met jou en je familie?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:13:27 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65272467
Llewlla, ik weet niet of ik nou blij voor je moet zijn of niet. Lastig he!

Ik ben idd ook wel benieuwd hoe het met je gaat Soepie.
pi_65272909
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Llewlla, ik weet niet of ik nou blij voor je moet zijn of niet. Lastig he!

Ik ben idd ook wel benieuwd hoe het met je gaat Soepie.
Idd lastig; maar ik denk uiteindelijk wel blij; scheelt ons een hoop zorgen maken. Maar moedergevoel; tjah; dat kan ook opspelen; ook voor een tweede ook al zijn we er nog niet aan toe.

Alleen al m'n werk; ben na ruim 2 jaar nog steeds uitzendkracht ook al is het nu op detacheringsbasis; maar door een rotconstructie (als je je ziek meld krijg je dus een nieuw contract? en je mag maar max 3 contracten voor bepaalde tijd ) en 2 ziekmeldingen teveel aan het begin van m'n zwangerschap ( ) kon ik geen jaarcontract krijgen bij het bedrijf waar ik werk; en voor onbepaalde tijd meteen doen ze niet; bij niemand; dus eerst weer detachering en in principe zou ik per half maart een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen (maargoed; kredietcrisis en ook nog eens een bedrijfsreorganisatie op stapel; ze zullen me niet laten gaan; maar geen idee wat ze met dat contract gaan doen). Maar om dan nog voor de 2e keer te moeten vertellen van euhmmm; tis weer zover... Ik vind het al knap dat ik als uitzendkracht de 1e zwangerschapsverlof heb overleefd en dan nog oppas etc etc (oma wil heel graag een broertje of zusje voor Amber tzt; maar ik weet niet of 2 van die kleintjes te zwaar is aangezien dit al pittig is).

Nu kan ik weer rustig verder van Amber genieten; want daar kan ik voorlopig nog wel heel goed mee voort
Ik voelde me wel even wankel staan op het roze wolkje; maar nu kan ik dat evenwicht weer herstellen
(Uiteindelijk is ons voorlopige plan nog steeds het bij Amber te houden; maar we sluiten niks uit voor over een paar jaar).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:35:21 #279
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65295465
Sjee soepstengel, wat heftig wat je hebt moeten meemaken! En zo snel! Heel veel sterkte! Gecondoleerd nog

En vivi, jou wil ik ook even sterkte wensen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65295715
..
verkeerde topic
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65296673
Vivi, wil nog even zeggen dat ik aan je denk en je veel sterkte toestuur vanaf hier.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65306458
Llewella, ik snap je overwegingen wel.

Met z'n allen griep hebben is niet leuk ... man ligt ziek boven, ik zit hier met koortsrillingen (moet ook erg zweten, dat schijnt wel goed te zijn) en ben al voor de derde dag ziek, en twee meiden zijn ook ziek. Julia houdt het het langste vol...hopelijk gaat het aan haar voorbij, maar ik kan het me bijna niet voorstellen!

Zijn er hier nog meer met griep?

(sorry als ik dit in het verkeerde topic post ben niet erg helder op 't moment!)
pi_65306480
Suzanna, Sara heeft ook griep gehad, is sinds afgelopen weekend weer beter. Het lijkt erop dat het aan ons voorbij gaat (gelukkig). Beterschap
Sara
Merel
Ukje
pi_65306781
Ik lig ook in bed. Koud-warm, last van maag/darmen/hoofdpijn..enig.
pi_65306920
hier ook griepig. geen echte influenza gelukkig, dat heb ik 1 x gehad, was vreselijk. dit jaar mocht ik een griepprik, dus het valt mee. veel spugen en niet warm te krijgen maar me wel de pleuris zweten. gelukkig ben ik hier de enige
pi_65308799
Wij zijn er bijna weer doorheen. Al met al heeft het dan een weekje geduurd in totaal.
pi_65309650
ik ben ditjaar echt alleen maar verkouden geweest.

mijn ouders zijn hartstikke ziek geworden door mijn dochters.
hier ging het eerst de jongste ,dan de oudste toen manlief en toen weer de jongste, oudste, manlief.
en ik niks
mama van 3 kids!
pi_65310465
Ben net terug van een bezoekje aan de internist.. Krijg volgende week een coloscopie ( ) en moet heel hard gaan nadenken of ik niet toch een operatie wil overwegen... Voel me bruut van de roze wolk gesmeten...

Ik wil echt niet in het ziekenhuis liggen als kleine Mila nog niet thuis is en ik wil ook niet in het ziekenhuis zijn als ze net thuis is Bovendien zie ik een operatie gewoon niet zitten, maar als er geen andere opties meer zijn moet het wel, afwachten tot ik het weer écht niet trek is ook een aardig risico...

Ik ben zooo bang voor de toekomst, ben verdorie pas 21 en dan nu al een stuk darm eruit trekken Ik heb er zo genoeg van!
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:11:29 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_65310582
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:37 schreef ik80 het volgende:
Gefeliciteerd

Montessori is tof

Dat is ook echt het enige wat ik mis aan "vroeger". De lesjes en het mooie materiaal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:21:03 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65310909
Raissa
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:23:00 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65310982
Raissa
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:04:38 #292
108648 cattie
lieve moeder
pi_65312470
Raissa, wat ellendig! Zo'n coloscopie is niet leuk.
Bij mij is 10 jaar geleden (ik was toen 19) 30 cm darm verwijderd vanwege te ernstige ontstekingen. Sindsdien heb ik nauwelijks meer last van Crohn. Zo'n operatie is geen kleinigheid, maar als het echt nodig is, kan het wel veel opluchting geven. En hopelijk blijft de Crohn dan bij jou ook rustig!
pi_65313241
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:04 schreef cattie het volgende:
Raissa, wat ellendig! Zo'n coloscopie is niet leuk.
Bij mij is 10 jaar geleden (ik was toen 19) 30 cm darm verwijderd vanwege te ernstige ontstekingen. Sindsdien heb ik nauwelijks meer last van Crohn. Zo'n operatie is geen kleinigheid, maar als het echt nodig is, kan het wel veel opluchting geven. En hopelijk blijft de Crohn dan bij jou ook rustig!
Ik vind de operatie zelf nog niet eens het grootste struikelblok maar de mogelijkheid dat er een stoma moet komen (nu of in de toekomst) lijkt me verschrikkelijk Heb inderdaad wel veel "succesverhalen" gehoord van mensen na een operatie.. Maar ja, alles wat je nu weghaalt krijg je nooit meer terug... Wel fijn dat jouw crohn dan bijna 10 jaar rustig is!!
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:31:57 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_65313307
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik vind de operatie zelf nog niet eens het grootste struikelblok maar de mogelijkheid dat er een stoma moet komen (nu of in de toekomst) lijkt me verschrikkelijk Heb inderdaad wel veel "succesverhalen" gehoord van mensen na een operatie.. Maar ja, alles wat je nu weghaalt krijg je nooit meer terug... Wel fijn dat jouw crohn dan bijna 10 jaar rustig is!!
Gaat hetom dikke of om dunne darm? En is een stoma dan als je te weinig darm over hebt ofzo?

(Als ik dit verhaal hoor schaam ik me bijna dat ik ervoor gekozen heb om mijn dunne darm zo te laten toetakelen )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65314860
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja, hier zo'n succesverhaal. Mijn paps heeft Culitus (hoe je dat ook schrijft) gehad. Dat zijn ontstekingen die alleen in de dikkedarm voorkomen. Mijn vader kwam daar te laat achter, en de dikke darm is dan ook verwijderd. Hij heeft een tijd een stoma gehad, en later is dat door middel van een hersteloperatie (2) toch weer goed gekomen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65314909
Dat klinkt vervelend Raissa, en dan ook nog dat je misschien in het ziekenhuis bent als zij daar al weg is? Dat is erg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:27:14 #297
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65315263
Raissa Dat klinkt allemaal niet fijn

Beterschap voor alle griep-slachtoffers. Dat virus houdt wel flink huis

Deze mama is een beetje zenuwachtig voor de na controle afspraak die we morgen bij de Neonatologie hebben. We hebben nl. erg het vermoeden dat het de eerste avond in het ziekenhuis niet zo is gelopen als zou moeten (de manier waarop ze ons verteld hebben dat Isis Down heeft was achteraf gezien heel vreemd) en ik wil graag weten of zij zelf wel vinden dat het goed is gegaan.
Verder gaat het goed. Weer werken bevalt goed en alles is ook goed te combineren/plannen met thuis. Verder blijft het af en toe moeilijk dat Isis d'r toekomst zoveel onzekerder is dan die van Finn (zo lijkt het in elk geval), maar ik weet nu wel zeker dat we het gaan redden met z'n viertjes Dinsdag de eerste keer down-poli en dat vind ik ook wel spannend, maar dan meer leuk spannend hoe raar dat misschien ook klinkt
pi_65315611
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:27 schreef Jojogirl het volgende:
Raissa Dat klinkt allemaal niet fijn

Beterschap voor alle griep-slachtoffers. Dat virus houdt wel flink huis

Deze mama is een beetje zenuwachtig voor de na controle afspraak die we morgen bij de Neonatologie hebben. We hebben nl. erg het vermoeden dat het de eerste avond in het ziekenhuis niet zo is gelopen als zou moeten (de manier waarop ze ons verteld hebben dat Isis Down heeft was achteraf gezien heel vreemd) en ik wil graag weten of zij zelf wel vinden dat het goed is gegaan.
Verder gaat het goed. Weer werken bevalt goed en alles is ook goed te combineren/plannen met thuis. Verder blijft het af en toe moeilijk dat Isis d'r toekomst zoveel onzekerder is dan die van Finn (zo lijkt het in elk geval), maar ik weet nu wel zeker dat we het gaan redden met z'n viertjes Dinsdag de eerste keer down-poli en dat vind ik ook wel spannend, maar dan meer leuk spannend hoe raar dat misschien ook klinkt
Dat snap ik nou eens héél goed!

En wat was er dan misgegaan met de manier waarop ze het vertelden? Of wil je dat niet online gooien?
pi_65315784
Wat ontzettend fijn om je zo positief te lezen/horen Jojo.
*OUD heilige*
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:43:07 #300
108648 cattie
lieve moeder
pi_65315817
Raissa, dat vind ik ook het ergste aan Crohn, je weet nooit hoe het zal gaan. Ik heb al 10 jaar nauwelijks klachten, maar 40% van de zwangere vrouwen met Crohn krijgt een terugval na de bevalling. Na Ive heb ik nergens last van gehad, ik hoop dat ik nu weer zoveel geluk heb. Maar ik kan ook over een paar maanden in het ziekenhuis liggen. Je weet het niet. Sterkte met alles!

Jojogirl, succes voor morgen! En fijn dat het verder goed gaat!
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:49:36 #301
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65316066
Oja, ik was ook heel blij dat ik vorige week op de zwangerschapsgymreunie Isis echt wel de allerliefste baby van het hele club vond En ja, dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar ik ben er toch de persoon al voor om te twijfelen aan m'n moedergevoelens, dat had ik bij Finn ook, dus ik ben blij dat ik aan dit soort dingen merk dat het wel goed zit

En wat er mis is gegaan is dat we achteraf het idee hebben dat degene van wie we het hoorden dacht dat wij het al wisten. Het is namelijk heel erg tussen neus en lippen door verteld, midden op de IC, terwijl ze een hartecho aan het maken waren bij Isis. Ook zonder enige verdere info over Down erbij. Een uurtje o.i.d. later zijn we ook nog in een kamertje gezet waar een andere arts heel erg ging vissen of we alles wel begrepen hadden, zonder het woord Down te noemen. Ik was toen trouwens daar al zo pissig over dat ik het ook m'n strot niet uitkreeg en dacht "als je zo graag wil weten of we het begrepen hebben, benoem het dan eerst zelf maar eens trut".
Maargoed, het was dus een vaag geheel en ik heb een tijdje gedacht dat dat aan mijn versnipperde herinneringen lag. Totdat M. en ik het plaatje samen ook echt niet logisch kloppend kregen. Morgen wil ik dus graag weten of ze het zo bedacht hadden of dat het mis gelopen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')