Maar als jij je ziek meldt terwijl Nathan ziek is en jij niet, dan kan ik me voorstellen dat hij op een gegeven moment gaat klagen? Heb je geen zorgverlof ofzo volgens je CAO?quote:

Maar je bent toch ook niet ziek als je kind ziek is? Kan me wel voorstellen dat je baas daar op zijn zachtst gezegd niet blij mee is. Morgen is het wat anders, dan ben je zelf ziek, maar om nou elke keer dat een kind ziek is een medewerker te moeten missen op eigen kosten is ook zo wat. Ik zou dan inderdaad uitkijken naar iets anders, als jij er elke keer voor op moet draaien en er geen andere passende oplossing is. Beterschap in elk geval!quote:Op zondag 18 januari 2009 20:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
En ik heb daar niet zo veel problemen mee maar nu begint mijn werkgever dus te klagen dat ik me weer ziek meldt etc.

Als collega lijkt het me inderdaad ook niet leuk. Maarja, er is voor Faja vast wel wat op te vindenquote:Op zondag 18 januari 2009 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben het wel een beetje met Troel eens.
Wij hebben ook zo'n collega die zich om de haverklap ziek meld, voor zichzelf of omdat haar kind ziek is en ik meot eerlijk zeggen dat ik daar best een behoorlijke sik van krijg. Daar gebruik je je vakantiedagen maar voor...
Ze is nu op haar vingers getikt dat het gewoon niet acceptabel meer is.
Dus ik snap ook wel dat jouw werkgever er niet blij mee is Faja. En dat jij je nu morgen niet ziek durft te melden...tsja, rot voor je, maar wel een beetje je eigen schuld in dit geval.

Maar met alle respect, waarom leg je dit alleen bij de werkgever? Het is tenslotte toch de medewerker die zich ziek meldt i.p.v. met een andere oplossing te komen.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:32 schreef livelink het volgende:
Het hoort denk ik meer in het topic kinderen/werken thuis, maar ik denk dat er een wereld te winnen is voor werkgevers als ze wat meer meedenken met hun werknemers in dit soort gevallen. Ik zou echt voor het vuur gaan voor mijn werkgever in dat geval. Extra uren maken zodra het kon. Werk mee naar huis nemen, enz. enz.

Nou, dat ook. Mijn moeder had vroeger een contract waarmee ze vrij was in de vakanties en vrij was als ik ziek was (geen idee of het onbetaald was, maar je had dan gewoon meer mogelijkheden). Zoiets krijg je tegenwoordig simpelweg niet meer!quote:Op zondag 18 januari 2009 20:32 schreef livelink het volgende:
Al is de edit nog zo snel, Troel die achterhaalt hem wel![]()
Het hoort denk ik meer in het topic kinderen/werken thuis, maar ik denk dat er een wereld te winnen is voor werkgevers als ze wat meer meedenken met hun werknemers in dit soort gevallen. Ik zou echt voor het vuur gaan voor mijn werkgever in dat geval. Extra uren maken zodra het kon. Werk mee naar huis nemen, enz. enz.

Ah ok, dan heb ik het verkeerd gelezenquote:Op zondag 18 januari 2009 20:37 schreef livelink het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik heb me nog nooit ziekgemeld als mijn kind ziek was. En ik leg het ook juist niet alleen bij de werkgever neer. Ik geef juist aan dat ik het meer dan 100% terug zou geven. Maar overleg is denk ik heel zinvol. Nu knappen werkgevers af op hun werknemers met kinderen en werknemers gaan weg om dezelfde reden. Eens te meer een goede reden om hier over te overleggen. Je ziek melden omdat je kind ziek is, is sowieso niet de juiste weg.

Oke, dan heb ik je niet helemaal goed begrepen. Door je 'in dat geval' ben ik op het verkeerde been gezet denk ikquote:Op zondag 18 januari 2009 20:37 schreef livelink het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik heb me nog nooit ziekgemeld als mijn kind ziek was. En ik leg het ook juist niet alleen bij de werkgever neer. Ik geef juist aan dat ik het meer dan 100% terug zou geven. Maar overleg is denk ik heel zinvol. Nu knappen werkgevers af op hun werknemers met kinderen en werknemers gaan weg om dezelfde reden. Eens te meer een goede reden om hier over te overleggen. Je ziek melden omdat je kind ziek is, is sowieso niet de juiste weg.

Nou... meestal is het hier: Leander terug draaien, speentje geven en over zijn wangetje aaien. Soms is het: Leander uit zijn bed vissen en troosten en weer terugleggen, onderstoppen en speentje + aai.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, met je voorbeeld van hierboven lijkt het mij juist helemaal niet lastig. Je kan hem toch heel duidelijk vertellen wat je wel en niet doet hierbij?
Dus idd die 10 minuten wachten, dan pas weer gaan en dan vertellen wat je wel en niet doet.
Bij ons bijv. is dat even recht leggen, deken er weer overheen, aai over zijn bol, muziekje aan, 'welterusten Sasha, slaap lekker' en dan de kamer weer uit.
Is dat niet mogelijk dan?

Dank je Lishe..ja het is ech een kloteziekte. En ik voel me dan ook rot omdat ik er niet voor de volle 100% "ben" voor haar, geestelijk, omdat ik zelf ook nogal stressed out ben over mijn eigen gedoe.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:33 schreef Lishe het volgende:
Vivi, wat vreselijk je moeder zo te moeten zien. En voor je moeder zo erg om zich zo te moeten voelen.
Fijn dat ze kan genieten van Dean nog, trotse oma. Bah, het moest niet mogen gebeuren, zulke dingen.

Ik denk dat ze dat ook wel kan snappen, of niet?quote:Op zondag 18 januari 2009 22:35 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dank je Lishe..ja het is ech een kloteziekte. En ik voel me dan ook rot omdat ik er niet voor de volle 100% "ben"voor haar, geestelijk, omdat ik zelf ook nogal stressed out ben over mijn eigen gedoe.

Ze snapt het ook wel, maar ik baal er gewoon van dat ik me niet voor de volle 100% op haar kan focussen nu.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat ook wel kan snappen, of niet?Het blijft je moeder natuurlijk, meestal voelen moeders je wel aan.
Wel fijn dat jullie dit nog zo kunnen meemaken, maar het lijkt me wel héél moeilijk om je moeder zo te zien hoor!

Oh ja, klopt! Ik had je adres per ongeluk gewist bij het legen van mijn PMBox, stuur het nog ff?quote:Op zondag 18 januari 2009 22:44 schreef Moonah het volgende:
Och liefie, nu schiet ík weer vol.![]()
Het is ook zó heftig allemaal. Sowieso, maar helemaal als je een kind hebt. Lijkt me.![]()
![]()
Ik heb overigens nog geen post ontvangen, kan dat kloppen?

Ja, snap ik ook welquote:Op zondag 18 januari 2009 22:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ze snapt het ook wel, maar ik baal er gewoon van dat ik me niet voor de volle 100% op haar kan focussen nu.

Volgens mij hebben alle moeders dat, en alle vaders een stuk minder.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:43 schreef simmu het volgende:
sangdrax wil rationele redenen en argumenten als ik hem vraag iets op een bepaalde manier te doen. hij zegt dat hij het anders niet snapt. maar die kan ik niet geven. ik ga met selene echt puur op mijn gevoel af, en ik heb geen flauw idee hoe dat uit te leggen.
het is een beetje zoals ik mijn fornuis gebruik. ik gebruik al zolang ik zelfstandig woon enkel de achterste pitjes. ik wist echt niet waarom, tot mijn moeder laatst hier was en me zag koken en zei: öh, da's mooi dat je dat alvast doet". ik leg selene op bed als ik zie dat ze moe is. maar ander emensen zien dan niet aan haar dat ze moe is. toch werkt wat ik doe, dus ik doe het gewoon. tis lastig uitleggen....

idd dat!quote:Op zondag 18 januari 2009 22:35 schreef freecell het volgende:
[..]
TARA kan neit helemaal aanvoelen wanneer scenario 2 aan de orde is en Leander pikt het niet altijd als TARA het wél goed doet! Dat aanvoelen en die wisselwerking bedoelt Simmu denk ik?

Dat denk ik ook inderdaadquote:Op zondag 18 januari 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volgens mij hebben alle moeders dat, en alle vaders een stuk minder.

misschienquote:Op zondag 18 januari 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volgens mij hebben alle moeders dat, en alle vaders een stuk minder.

Wellicht is het een hele goede stap om te accepteren dat selene mss wat langer huilt bij sangdrax, maar uiteindelijk komt het wel goed, hoor!quote:Op zondag 18 januari 2009 22:57 schreef simmu het volgende:
[..]
misschien![]()
het voelt als een enorme kloof iig. ik kan het niet uitstaan dat ik het niet uit kan leggen. en we zitten er nu allebei mee.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |