abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:17:04 #1
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_65041850
Hoe gaat het met de nieuwe moeders #71

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
Laatste post:

[ Bericht 5% gewijzigd door krijtlijk op 14-01-2009 19:28:13 ]
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:18:09 #2
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_65041898
Sorry ik weet niet hoe ik het linkje naar het vorige deel moet plaatsen, zou iemand dat kunnen doen?
Is al gelukt.

[ Bericht 11% gewijzigd door krijtlijk op 14-01-2009 19:28:44 ]
pi_65042775
Hoihoi
Ik herhaal mijn vraag even hoor:
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:51 schreef freecell het volgende:
Ik heb sinds een week weer dezelfde soort misselijkheid als tijdens de zwangerschap. Kent iemand dat? Kan het door de BV komen oid?

Disclaimer: ja, ik weet zeker dat ik niet zwanger ben
pi_65043350
een aantal vragen freecel;

eet je wel genoeg?
krijg je voldoende vitaminen binnen?
en drink je wel voldoende?
En niet perongeluk wat grieperig?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65044069
Ik eet niet heel veel, maar kom wel aan, dus blijkbaar meer dan genoeg
vitaminen krijg ik wel (eet wel gezond), ik drink ook wel genoeg.

En nu inderdaad wat grieperig (ook hoofdpijn en wat koortsig) maar de afgelopen anderhalve week was ik nog niet grieperig.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 20:10:28 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65044307
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:14 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Heb je wel geinformeerd of je wel een verdoving mag als je borstvoeding geeft?
Ik wou ook moedervlekjes weg laten halen, maar mijn huisarts wil dat pas doen zodra ik gestopt ben met borstvoeding. Maar misschien denkt mijn huisarts er gewoon anders over dan die van jou, dat kan natuurlijk ook.
ze weet dat ik volledige borstvoeding geef, ze doet het onder lokale verdoving, maar ik zal haar morgen even bellen voor de zekerheid om het na te vragen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:19:05 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65044742
Ik heb vandaag allemaal ziekenhuisafspraken gemaakt. Na wat rondbellen kwam ik bij een ziekenhuis dat de sterilisatie via Essure doet voor ong 1500 euro (pfff, 3 ziekenhuizen gebeld, 2064 euro, 1750 en deze dus). Wat raar dat dat allemaal zo'n verschil maakt. Verder ga ik gezellig bij de orthopeed langs en volgende week hopelijk de laatste afspraak met de cardioloog Het gaat goed dus

Mibos, fijn dat het eindelijk gedaan is. Sterkte met je herstel.
DJMO, volgens mij kan lokale verdoving geen kwaad.
Lekker douchen!
pi_65045539
Wow wat een verschil zeg!
Wordt het vergoed door de verzekering ?

Gefeliciteerd met je baan Suzanna!
Lijkt me leuk werk!
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:41:29 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65045609
Mijn verzekeraar vergoed tot 1650 euro, vandaar de zoektocht. Belachelijk trouwens want een gewone sterilisatie wordt wel helemaal vergoed.
Lekker douchen!
pi_65045735
Belachelijk ja!
Wel fijn dat je het nu in ieder geval vergoed krijgt
Hoe gaat het verder lichamelijk met je? Inmiddels weer goed hersteld van alle ellende of valt het nog tegen?
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:05:38 #11
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65046696
Redelijk hersteld. wel goed geworden in mijn kop in het zand steken. Die hebben we met de komst van het nieuwe jaar er toch maar even uitgetrokken en vandaar nu dus alle ziekenhuisafspraken. Er kloppen een aantal dingen nog niet maar ook die gaan vast wel over. Langzaam maar zeker ga ik dus wel vooruit. Lief dat je het vraagt.

Ik ga nu maar eens van de gelegenheid gebruik maken om wat uren bij te slapen (hoop ik).
Lekker douchen!
pi_65058829
tvp
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_65059581
wat een prijsverschillen! Vreemd eigenlijk ja.

Hier fikse keelontsteking, over uurtje naar huisarts voor AB
kon net met moeite half banaantje naar binnen krijgen, gisteravond 40,9graden koorts
Fijn, 1,5week gewerkt en nu al ziekgemeld!
Gelukkig een aantoonbaar iets, voelt fijner dan 'ziek'.
pi_65060676
Ik baal als een stekker.. Krijg net een mail van de assurantietussenpersoon dat ik OF moederzorg mag OF uitgestelde couveusenazorg. Fijn om dat pas te horen op het moment dat de kraamzorg er al is (en dus de keuze al gemaakt is)....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:29:54 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061798
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef DJMO het volgende:
nu krijg ik zojuist een telefoontje dat mijn ik oudste en jongste vrijdag 16 januari op het kantoor van jeugdzorg eindelijk kennis met elkaar mag laten maken..
bijna kan je oudste je jongste zien
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65061829
Oei Marit, dat klinkt niet fijn hoor! hoe bedoel je, dat het fijner voelt dan 'ziek' ?
Ah, ik snap het trouwens wel, je kunt tegen je baas zeggen: 'ik ben naar de dokter geweest en heb een fikse keelontsteking' en dan is het tenminste duidelijk dat je niet 'zomaar' thuisblijft. Dat bedoel je waarschijnlijk?

Raissa, ik weet niet wat er aan de hand is (sorry, lees niet mee in babytopics etc.) maar je hebt dus eigenlijk meer zorg nodig dan je krijgt nu? Of wat bedoel je precies?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:34:48 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061911
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:51 schreef Raissa het volgende:
Ik baal als een stekker.. Krijg net een mail van de assurantietussenpersoon dat ik OF moederzorg mag OF uitgestelde couveusenazorg. Fijn om dat pas te horen op het moment dat de kraamzorg er al is (en dus de keuze al gemaakt is)....
dat is idd ontzettend
hoeveel moederzorg heb je gehad tot nu toe? is het niet mogelijk om dat nu stop te zetten de door te laten lopen als Mila thuiskomt?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65062051
Suzanna Raissa is vroeger bevallen dat normaal is en dus haar dochtertje in een couveusse ligt.

Raissa wat balen zeg dat je de keuze dus niet hebt.

Marit beterschap.

hier gaat het 3 letterig woord, beginnend met een grote K. ik heb een rotheumer en niks werkt mee.
mijn lichaam laat me ook in de steek bah bah.
mama van 3 kids!
pi_65062168
Ah Popples
Balen!

Is er iets waar je wat aan kan doen (iets leuks voor jezelf doen bv) of is het gewoon wachten tot het overgaat?
pi_65062586
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:45 schreef freecell het volgende:
Ah Popples
Balen!

Is er iets waar je wat aan kan doen (iets leuks voor jezelf doen bv) of is het gewoon wachten tot het overgaat?
het enigste wat ik kan is mezelf heel rustig houden en het liefst plat liggen.
ik mag blij zijn met 2 hele goede dagen in de week maar meestal kan ik tegen het plafond aanhangen.
ik wil niet telkens de kids naar mijn ouders doen.
vannacht mag manlief eruit dan kan ik mijn tramadol pakken en hoop morgen op een goede dag.

positief blijven
mama van 3 kids!
pi_65063119
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is idd ontzettend
hoeveel moederzorg heb je gehad tot nu toe? is het niet mogelijk om dat nu stop te zetten de door te laten lopen als Mila thuiskomt?
Ik heb 3 x 3 uur gehad nu, maar de zorg moet aansluitend zijn. Dus je mag niet zeggen van ik zet het nu stop en kom maar als Mila thuiskomt

De kraamverzorgster gelooft helemaal niets van de uitspraak van de verzekering dus ze gaat even voor me informeren
pi_65063231
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:31 schreef Suzanna het volgende:
Raissa, ik weet niet wat er aan de hand is (sorry, lees niet mee in babytopics etc.) maar je hebt dus eigenlijk meer zorg nodig dan je krijgt nu? Of wat bedoel je precies?
Ik ben bevallen met 33+4, ons kindje ligt dus nog in de couveuse een poosje. Op dit moment is de moederzorg al begonnen dus is er kennelijk geen recht meer op uitgestelde couveuse nazorg (dat is 15 uur kraamzorg op het moment dat het kindje thuiskomt)
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:40 schreef Popples het volgende:
Suzanna Raissa is vroeger bevallen dat normaal is en dus haar dochtertje in een couveusse ligt.
Ah, je had het al uitgelegd
pi_65063511
Raissa, wat stom zeg! hopelijk kan het alsnog geregeld worden

Het vloeien hier is ineens weer bijna helemaal weg Ben wel opgelucht want het was echt veel. Nou, hebben we dan ook maar weer gehad
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:05:16 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65065072
Popples, dat klinkt niet goed. Sterkte
Marit, voor je keel
Raissa, dat is idd wel raar dat ze achteraf nog eens zeggen dat de kraamzorg ook had gekund nadat het kindje thuis was gekomen. Gaat het wel goed met Mila? En met jou(w darmen)?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65065981
Zieke mama's beterschap.

Popples, sterkte

Raissa dat is slordig dat ze daar dan mee komen als je eigenlijk al niet meer terug kan... Fijn dat de kraamverzorgster er nog even achteraan gaat
Fake it till you make it...
pi_65066171
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Popples, dat klinkt niet goed. Sterkte
Marit, voor je keel
Raissa, dat is idd wel raar dat ze achteraf nog eens zeggen dat de kraamzorg ook had gekund nadat het kindje thuis was gekomen. Gaat het wel goed met Mila? En met jou(w darmen)?
Mijn darmen komen behoorlijk in opstand, ze hebben het écht niet leuk gevonden... Als ik in bed lig gaat het wel maar zodra ik moet staan of lopen dan doen ze erg veel pijn.. Ze hebben natuurlijk even tijd nodig om zich weer goed te schikken maar de kans is aannemelijk dat de ontsteking door de stress is gegroeid... Even afwachten dus hoe zich dat ontwikkelt...

Oh en wat mis ik in bad gaan zeg.. Nu al! Ik vind dat misschien nog wel erger dan 9 maanden geen biefstuk
pi_65066782
ooooh hellup.. cb komt zo..ik ben mijn gisteren gekochte kraamverbanden kwijt en ik vloei als een idioot heb nu maar een rol wc papier in mn ondergoed gedrukt
Het leven van een verse moeder gaat niet over rozen
wanna rub mah puppeh?!
pi_65066902
raissa sterkte

dakota succes met zoeken en het cb
mama van 3 kids!
pi_65066985
Dakota, heb je al je kastjes open getrokken, tas nagekeken, onder je bed? Succes met zoeken en het cb.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:07:42 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_65067228
En anders wat maandverbandjes achter elkaar plakken?

(Ook zoiets raars: vroeger had ik altijd van die ultradunne dingen, tegenwoordig ga ik weer voor die gewone ouderwetse wat dikkere versie van Kotex, die lijken best wel op kraamverbanden. )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 13:22:40 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_65067864
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:54 schreef Dakota het volgende:
ooooh hellup.. cb komt zo..ik ben mijn gisteren gekochte kraamverbanden kwijt en ik vloei als een idioot heb nu maar een rol wc papier in mn ondergoed gedrukt
Het leven van een verse moeder gaat niet over rozen
in de koelkast, naast de melk.... ervaring
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:28:14 #32
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65068079
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef Troel het volgende:

(Ook zoiets raars: vroeger had ik altijd van die ultradunne dingen, tegenwoordig ga ik weer voor die gewone ouderwetse wat dikkere versie van Kotex, die lijken best wel op kraamverbanden. )
Die (dan wel de nachtversie) gebruikte ik toen mijn kraamverbanden op waren. (zo-goed-als zelfde formaat)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65068484
troel ik heb het zelfde alleen van een ander merk. ik haal ze in duitsland. ik kan heel slecht tegen maandverband best lastig.
mama van 3 kids!
pi_65069995
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:22 schreef moussy het volgende:

[..]

in de koelkast, naast de melk.... ervaring
pi_65077029
zucht, Kraamzorg net een dag weg dus ben nog heel erg zoekende naar een ritme, komt paps ziek thuis van zijn werk dus die ligt nou in bed... Kon ik er net bij hebben.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65079595
Raissa wat raar zeg! ik duim dat het goedkomt. Wat een geregel weer.

En hier in de machtiging voor Tyler nooit bij Unive aangekomen. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu weten we nog niks.

En ik ga toch maar naar de huisarts. Mijn rechterborst gaan nu heel erg steken en is warm. Doet echt zeer nu. Tepel en eromheen jeukt nog steeds. Schimmelzalf wat ik nog had helpt (nog?) niet.

Ik was 3/4 dagen "droog". En nu ineens vloei ik weer, met nog meer buikkramp. Vraag me af of ik nu alweer ongesteld ben, of dat het nog "gewoon" vloeien is. Maandag naar de gyn, zal het nog ff vragen. Dan weer echo, kijken of de zwarte vlek weg is, anders misschien curretage.
pi_65079597
Balen Estrys... beterschap daar

Ingrid, dat is balen dat het niet is aangekomen...

[ Bericht 20% gewijzigd door Nijna op 15-01-2009 18:12:57 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:34:15 #38
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65080429
Balen Ingrid dat de machtiging nooit is aangekomen... Wij hadden ook zoiets met Univé, we kregen op een gegeven moment een rekening van het ziekenhuis omdat de Univé gegevens van Maarten nog niet bekend waren. We moesten er zelf bij Univé achteraanbellen om zijn verzekeringsnummer te weten te komen. We hebben ondertussen nog niet eens zijn pasje ontvangen...

Estrys, beterschap voor je man! Hier ook een man ziek thuis...

Ik ben denk ik (nu al) ongesteld aan het worden... Ik had de stille hoop dat het nog láng niet zover was maar helaas zit het er aan te komen. Eén dag wel wat bloedverlies, de andere dag niets... streensj... en mijn borstvoeding is ook wat teruggelopen denk ik, Maarten drinkt beduidend korter en komt elke 2 uur voor eten vandaag. Hopelijk als ik straks ongesteld ben, gaat het beter...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65082994
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef Troel het volgende:

ja, hier!

en ik heb 1 x een tampon geprobeerd, het was vreselijk
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65083096
Estrys, heel veel beterschap voor je man en sterkte voor jou dat klinkt echt rot! Hou je taai! Het is niet makkelijk om verse mama te zijn met een zieke man.

Ingrid, het kan wel ongesteldheid zijn, ik had het ook weer heel snel. Sterkte ermee! Ook met je borst, dat lijkt me heel erg vervelend ... en pijnlijk! beterschap meid! Ik hoop maar dat het snel over is.

Marie, lastig he, als ze zo vaak drinken. Oeh, dan ben ik weer ff blij om geen vers babietje te hebben.. de mijne dronken altijd HEEL erg vaak (om de 2 uur was eigenlijk eerder regel dan uitzondering bij alledrie de kinderen...), nu nog houden ze van drinken. Grappig.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:13:00 #41
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65084131
Als hij later ook nog een lekkere drinker is, vind ik het nu ineens veel minder "erg"... (zijn eerste fles Grand Prestige van Hertog Jan voor zijn 16e verjaardag staat al klaar (is het enige bier zonder houdbaarheidsdatum maar met het jaar van brouwen erop)).

Vanaf half 6 slaapt hij lekker, daar ben ik erg blij om...
18-11-2008 Maarten Alexander
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 20:45:03 #42
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65085341
Beterschap voor alle zieke en herstellende moeders!

Hier gaat het weer goed! Ik slik nu trouw orthomoleculaire antidepressie pilletjes, en ze werken prima.
Fysiek gaat het ook weer veel beter. Laatst heb ik twee nachten door kunnen slapen toen ik weg van huis was voor een cursus, dat deed me veel goed. Ik voel me veerkrachtiger. Waar voorheen keelpijn meteen in een ontsteking overging blijft het nu gewoon keelpijn. Een teken dat ik weer wat weerstand heb! Hopelijk is dit dan echt het eind van drie jaar vnl lichamelijk gedoe. Kan ik eindelijk een fitte moeder zijn
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65085421
Macka

Wat zijn orthomoleculaire pilletjes? Ik bedoel, wat moet ik me daar ongeveer bij voorstellen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 21:25:53 #44
141844 Macka66
pi_65086997
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:47 schreef snoopy het volgende:
Macka

Wat zijn orthomoleculaire pilletjes? Ik bedoel, wat moet ik me daar ongeveer bij voorstellen?
Dat het voedingssupplementen zijn met daarin natuurlijke stoffen die bepaalde processen in je lichaam gunstig beïnvloeden. Ik slik capsules met een combinatie van drie supplementen met werkzame stoffen die eigenlijk hetzelfde doen als serotonine-heropname-remmers (Seroxat, Prozac etc.). Maar dan minder heftig, en omdat het geen geregistreerde medicijnen zijn mag er geen enkele claim gedaan worden. Voor mij doen ze echt precies genoeg (Een van de stoffen is 5-HTP, 'natuurlijke xtc'. Ik slikte daar vroeger wel de synthetische verie van, maar daar werd ik lichtelijk manisch door.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65087312
betekent dat dan ook dat je minder 'bijwerkingen' hebt?
pi_65087992
machtiging niet aangekomen .. lekker Ingrid!
Estrys, hopen dat je man snel opknapt, beetje hulp is wel heel welkom he?
Macka, wat fijn dat je lichaam weer wat meer kan hebben zeg!

Hier echt een rotdag. Vanmorgen bij huisarts gelukkig AB gekregen, was echt een tonsillitis.
Alleen, pijn blijft maar toenemen, zit bij het slikken echt te janken. Drinken gaat zeeeer matig en eten lukt niet.
Net naar huisartsenpost geweest omdat ik het toch wel te erg vond, als ik het vergelijk met eerdere ontstekingen. GElukkig geen rare dingen te zien, wel andere pijnstilling er bij en boodschap: morgenochtend moet het echt beter gaan, anders weer huisarts.
Pff, ik hoop t maar. Straks met handdoek onder hoofd naar bed, kan ik lekker kwijlen
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 21:48:27 #47
141844 Macka66
pi_65088004
Inderdaad geen bijwerkingen.
pi_65088232
Pfff Marit, hopen dat het gauw weer wat beter gaat dan Niet tof!

En mooi dat het beter gaat Macka!
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:55:26 #49
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65088297
Macka, wat ben ik blij voor je Ik heb veel aan je gedacht de donkere dagen
Lekker douchen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 januari 2009 @ 22:53:19 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65090951
fijn dat het beter gaat macka!
ingrid balen van die machtiging zeg
sterkte marit!

ik ben lichtelijk gesloopt.. junior had of heel veel honger of gewoon een regeldag ofzo, ik heb vanaf een uur of half vijf zeker zes keer aangelegd ofzo.. hij wilde niet slapen, schone luiers geven hielp niet, speen gooide hij uit, en krampjes waren het ook niet alleen mama's borst was goed om stil te zijn ik hoop dat hij nu even doorslaapt tot een uur of drie ofzo.. dan kan ik ook bijtanken.. ik heb nu toch wel het idee dat het niet rusten overdag de eerste week / twee weken me een beetje opbreekt, dat ik toch teveel hooi op mijn vork heb genomen sinds johan ook overdag niet meer thuis is.. ritme heb ik gelukkig wel (als jr. geen regeldagen heeft tenminste ) maar even kijken hoe het morgen gaat, en het weekend geen visite.. ik wil een beetje visite rust..

nu maar dromen van morgenmiddag
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_65101212
Wat fijn Macka!

Gisteren heb ik m'n laatste werkdag gehad, door de economische shit wordt m'n contract niet verlengd
Nu op zoek naar wat anders en dat is gewoon echt kut en moeilijk enzo. Zeker voor part-time zal het niet makkelijk zijn..
De dagen dat ik normaal zou werken blijft Lotte eerst wel naar de creche gaan, zal wel vreemd zijn maar geeft mij ook weer de kans om me bij uitzendbureaus in te schrijven e.d. en om te solliciteren..
Bah
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:56:47 #52
108648 cattie
lieve moeder
pi_65101500
Nu ben ik moeder van 2 prachtige kinderen!
Maar het valt me wel een beetje zwaar. Ik heb veel last van kraamtranen. De ene dag gaat het oke, de andere dag huil ik heel veel. Heel vervelend, want ik ben ontzettend dankbaar en gelukkig. Al maak ik me wel wat zorgen over volgende week, als mijn man weer moet werken. Hoe ga ik het redden met 2 kinderen? Aan de andere kant, dat zal ook wel weer goed komen.
Al met al ben ik er vrij druk mee, qua tijd en gedachten, ik ben dan ook niet zoveel op het forum meer. Ik heb daar even weinig energie voor.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:57:18 #53
108648 cattie
lieve moeder
pi_65101515
Wat ror mrien! Hopelijk vind je snel een nieuwe baan!
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 11:08:17 #54
141844 Macka66
pi_65101874
mrien, balen! Ik hoop van harte dat het je mee zal zitten.

Cattie, zo herkenbaar. Het heeft bij mjj even geduurd voor ik een soort ritme vond met twee kinderen. Maarhet komt idd goed, en het is soms zo genieten als je ziet hoe de kinderen op elkaar reageren.

DJMO, wat is er vanmidddag voor iets heerlijks? Heb je Y en JJ dan even bijelkaar?
pi_65102321
Cattie dat komt me heel bekend voor. heel veel sterkte. je kunthet echt moet je eens kijken wat voor kracht mama's hebben

mrien wat erg. succes met zoeken van nieuw werk.

zal zo terug gaan lezen op de vorige pagina. ik dacht dan vergeet ik dit tenminste niet door, de brakheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Popples op 16-01-2009 11:29:29 ]
mama van 3 kids!
pi_65102640
estrys beterschap voor je man.

macka wat fijn dat het weer beter gaat met

marit beterschap.

DJMO heel veel plezier vandaag.
mama van 3 kids!
pi_65102785
Mrien, balen zeg, succes met zoeken naar een andere baan! Is het echt heel hard nodig of hebben jullie een beetje ruimte financieel, want dat lijkt me voor jezelf toch net ff wat minder druk op de ketel...

Cattie, kraamtranen erg herkenbaar. Het is ook een omschakeling zo, maar ik heb er wel vertrouwen in dat je je draai erin zal vinden hoor

Wij hebben even weer wat rust in de tent. Lief heeft een contractverlenging gehad, voor een paar maanden. Beter dan niks. Hij is al druk zoekende naar wat anders, maar het schiet allemaal nog niet zo hard op. Maar eind van de maand weer een soll. gesprek. Ik hoop dat daar wat uit zal komen... we wachten het maar af.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 januari 2009 @ 11:51:18 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65103502
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:08 schreef Macka66 het volgende:
mrien, balen! Ik hoop van harte dat het je mee zal zitten.

Cattie, zo herkenbaar. Het heeft bij mjj even geduurd voor ik een soort ritme vond met twee kinderen. Maarhet komt idd goed, en het is soms zo genieten als je ziet hoe de kinderen op elkaar reageren.

DJMO, wat is er vanmidddag voor iets heerlijks? Heb je Y en JJ dan even bijelkaar?
ja, eindelijk ik kijk er echt naar uit, was ik gisterenavond behoorlijk moe, lichamelijk en geesteljk, vandaag voel ik me alsof ik bergen kan verzetten, zoveel energie geeft de gedachte aan mijn twee kids bij elkaar me (al kan ik er ook wel om huilen, maar dat probeer ik niet te doen, ik wil alleen het positieve ervan zien!)

cattie ik heb dan wel geen kraamtranen (gehad) maar ook ik was bang dat ik het niet zou redden zonder de hulp van johan, maar het lukt me prima en het gaat jou ook lukken!!!

pi_65103728
Cattie Neem lekker de tijd ervoor, het is ook niet niets zo ineens 2 kinderen! Het komt allemaal goed hoor!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65107756
Veel sterkte allemaal dames!
Ik herken het wel, het kan soms behoorlijk zwaar zijn (al mag ik absoluut niet klagen!)

Persoonlijk vind ik dat het vanaf een maand of 3 - 4 allemaal veel draaglijker wordt.

Maar ik heb er natuurlijk nog maar 1tje.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:16:00 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_65108594
Jullie zijn lief.
Het is weer zoeken naar een nieuw evenwicht. Met alleen Ive hadden we een prima balans, een goed ritme. En dat moeten we nu weer vinden, met twee kinderen. En dat zal vast wel goedkomen, maar (onder invloed van hormonen) zie ik nu af en toe er even geen heil in.
pi_65110640
het is toch ook allemaal anders ineens cattie! kan me prima voorstellen dat je van slag bent en het af en toe niet meer ziet zitten. geeft toch niks joh. *knufs*
pi_65112512
Dat is toch ook logisch Cattie! Het is ook best zwaar zo in het begin toch?
Volgens mijn moeder was ze alle 7 keer blij als de eerste drie maanden om waren!

* freecell steekt cattie hart onder de riem
pi_65112774
Cattie je wil helemaal niet weten hoeveel liters tranen ik wel niet gelaten heb.
in de kraamweek niks maar daarna toen ik alleen was of 's avonds.
ik geloof dat je een heel zwembad kon vullen. ik was ook echt blij dat die eerste maanden voorbij waren hoor.
cattie heb je niet iemand die af en toe kan komen helpen ofzo?
je word echt van zelf handig in alles.
mama van 3 kids!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:03:36 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_65112843
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:32 schreef Nijna het volgende:
Mrien, balen zeg, succes met zoeken naar een andere baan! Is het echt heel hard nodig of hebben jullie een beetje ruimte financieel, want dat lijkt me voor jezelf toch net ff wat minder druk op de ketel...

Cattie, kraamtranen erg herkenbaar. Het is ook een omschakeling zo, maar ik heb er wel vertrouwen in dat je je draai erin zal vinden hoor

Wij hebben even weer wat rust in de tent. Lief heeft een contractverlenging gehad, voor een paar maanden. Beter dan niks. Hij is al druk zoekende naar wat anders, maar het schiet allemaal nog niet zo hard op. Maar eind van de maand weer een soll. gesprek. Ik hoop dat daar wat uit zal komen... we wachten het maar af.
Wat voor werk zoekt hij?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65114815
Hij is arts.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 17:31:50 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65115915
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:57 schreef Nijna het volgende:
Hij is arts.
Binnen onze stichting (Zuid-Limburg) zijn ze naarstig op zoek naar (verpleeghuis)artsen.
pi_65116298
ff updatetje hier. Mijn lichaam wil niks, het probleem is dat ik ergens een griepje opgelopen heb. Nu is dat niet zo erg als je weerstand heb, maar die hebben ze kapot gemaakt met de prednison, imuran en mercaptopurine. Dus diverse kuren nu gehad en nog steeds grieperig. De pijn is redelijk onder controle en voor mijn cystes moet ik volgende week weer naar pijnbestrijding en dan afspraak maken voor jaarlijkse MRI. Verder word het afwachten maar weer.

nijna succes met zoeken!

voor iedereen die het nodig heeft
pi_65116559
Asyniur, hij is al bijna klaar met specialiseren (ik laat maar ff in het midden wat, anders iets te herkenbaar), maar hij is geen verpleeghuisarts en dat is ook niet zijn ding denk ik.

Anitra, sterkte
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:16:23 #70
108648 cattie
lieve moeder
pi_65117171
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:54 schreef freecell het volgende:
Dat is toch ook logisch Cattie! Het is ook best zwaar zo in het begin toch?
Volgens mijn moeder was ze alle 7 keer blij als de eerste drie maanden om waren!

* freecell steekt cattie hart onder de riem

Dat ben ik niet van plan.
Het is idd even bikkelen de eerste tijd, maar ik heb er vandaag, na jullie lieve woorden, alle vertrouwen in dat het goed komt, uiteindelijk. Als de nood hoog is, zijn er wel mensen die kunnen helpen, maar ik zal het op een gegeven moment toch alleen (en samen met mijn man) moeten redden.
Een groot bad heb ik ook al wel gevuld met tranen. Jammer dat ik daar nu niet in mag.

Anitra, beterschap! Wat rot allemaal.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 19:32:22 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_65119426
cattie, je gevoelens zijn zo begrijpelijk maar ik weet zeker als je dan weer een weekje verder bent dat je je drai gevonden hebt. en je was al mama, je kunt prima voor 2 kinderen zorgen ook hoor meissie!
stormy waters...
sailin'
pi_65119634
Hopelijk heb je je draai snel weer gevonden Cattie

Ik ben vandaag een erg emotionele mama Het gaat niet goed met mijn vader (hij heeft kanker met uitzaaiingen) en hij gaat opeens heel snel achteruit.. de vraag is of hij volgende week uberhaupt nog zal halen Ik had zo gehoopt dat hij de geboorte van mijn zoon nog mee zou maken Hij is nu al zo trots...
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 16 januari 2009 @ 19:40:10 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65119672
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:38 schreef S_oepstengel het volgende:

Ik ben vandaag een erg emotionele mama Het gaat niet goed met mijn vader (hij heeft kanker met uitzaaiingen) en hij gaat opeens heel snel achteruit.. de vraag is of hij volgende week uberhaupt nog zal halen Ik had zo gehoopt dat hij de geboorte van mijn zoon nog mee zou maken Hij is nu al zo trots...
heel veel sterkte met alles!

het lijkt me zo moeilijk als een van je ouders je kinderen niet meer kan leren kennen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65119679
He getsie soep , sterkte.
pi_65119766
Het is wel beter voor mijn vader.. hij wil ook niet meer.. en hij ligt als een zielig hoopje in bed met morfine en de hele mikmak.. maar toch.. mijn papa

Dank voor de lieve woorden dames
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_65119823
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:38 schreef S_oepstengel het volgende:

och, wat erg. vind je het goed als ik er zo een kaarsje voor aansteek? om jullie de kracht te geven om dit te dragen maar ook om het leven te zien.
pi_65119853
Dat vind ik heel lief Simmu alle beetjes helpen...
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_65120278
S_oepstengel heel veel sterkte.

kun je het anders niet bijzonder maken bijv. dat hij de naam wel weet en verder niemand?
ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.
mijn opa(acute leukemie) heeft heel erg gevochten om zijn eerste achterkleinkind te leren kennen.
wij hebben hem bijv. gezegd dat het een meisje werd en de naam. zodat als het toch mocht gebeuren dat hij het wel wist. gelukkig heeft hij wel de oudste 3,5 maand meegemaakt.
dat gaf mij wel een geruststelling dat wij hem dat wel konden vertellen en voor het zelfde geldt dat nooit had gekunnen.
beetje heel erg verwarrend, sorry.

anitra
mama van 3 kids!
  Jubileum moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 20:01:45 #79
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65120467
Soepstengel wat verdrietig! heel veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:04:03 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_65120548
soepstengel wat erg. heel veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:05:24 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65120597
Soepstengel, wat erg.

Ik zit in dezelfde situatie met mijn mama en tot overmaat van ramp moet ikzelf in Februari ook een open biopsie ondergaan aan mijn been.

Heel veel sterkte, jij ook .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65120787
We gaan morgen naar mijn ouders toe (mijn moeder heeft me verzekerd dat we dan nog niet te laat zijn.. het liefst spring ik nu in de auto maar dat wil m'n papa zelf niet..) en dan wil ik mijn papa inderdaad nog de naam van onze zoon vertellen.. Dat is een van de weinige dingen die we nog kunnen doen, dus dat vertel ik hem graag.

Heel erg bedankt voor jullie steun!
Vivi een hele dikke voor jou ook.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:10:59 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65120811
Och Soepie... wat ontzettend verdrietig...
Sterkte!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:11:11 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65120826
Maak er nog een mooie tijd van met je papa!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 16 januari 2009 @ 20:12:05 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65120863
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:05 schreef Vivi het volgende:
Soepstengel, wat erg.

Ik zit in dezelfde situatie met mijn mama en tot overmaat van ramp moet ikzelf in Februari ook een open biopsie ondergaan aan mijn been.

Heel veel sterkte, jij ook .
voor jou ook een
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:13:30 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65120909
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:12 schreef Ynske het volgende:

[..]

voor jou ook een
Thanks Yns.

heb je mijn uitnodigingsPM nog gehad?
  Jubileum moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 20:15:44 #87
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65121005
Viev
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:17:43 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65121071
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 20:15 schreef Lois het volgende:
Viev [ afbeelding ]
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:21:52 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65121254
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:51 schreef Nijna het volgende:
Asyniur, hij is al bijna klaar met specialiseren (ik laat maar ff in het midden wat, anders iets te herkenbaar), maar hij is geen verpleeghuisarts en dat is ook niet zijn ding denk ik.
Mijn PM box staat open
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:24:18 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65121340
Even een voor alle moeders die er een nodig hebben...
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:32:41 #91
108648 cattie
lieve moeder
pi_65121660
Soepstengel en Vivi heel veel sterkte!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:36:50 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65121834
Soepstengel, heel veel sterkte.

Vivi, jij ook sterkte met je as. biopsie en de rest van de situatie met je moeder. hopelijk is ze nog heel lang bij jullie
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:42:17 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65122073
Viev, jij ook een hele dikke zoen!
pi_65122637
Soepstengel en Vivi sterkte!
pi_65122671
Soepstengel.. heel veel sterkte

Vivi, jij ook Wat een ontzettende rotziekte is het ook...
Sara
Merel
Ukje
pi_65122921
Vivi .

Soep
pi_65124650
Anitra, Soepstengel en Viev
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 21:56:06 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65125565
soepstengel en vivi, veel sterkte.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:22:18 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_65126788
vivi
stormy waters...
sailin'
pi_65126793
vivi jij ook veel sterkte
mama van 3 kids!
pi_65135074
Pff wat ellendig zeg Veel sterkte jullie allebei!
pi_65137139
jeetje soepstengel, wat een emoties zeg... sterkte

Cattie, zo herkenbaar het idee dat je het alleen moet gaan doen...met 2...!
Ook al weet je dat het heus wel gaat lukken, het is toch wel een berg nu even.

Hier gaat het weer de goede kant op, kan weer drinken en eten, erg fijn na 3dgn !
pi_65140780
Bedankt

We gaan zo naar mijn vader toe, samen met mijn zusje. Ik vind het heel moeilijk om te gaan maar het zal wel moeten. Waarschijnlijk voor de laatste keer Yana gaat ook mee, ben benieuwd hoeveel ze er van mee krijgt
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:19:58 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65140940
Heel veel sterkte S_oepstengel. Ik krijg er echt een naar gevoel bij, wat moet dat ongelofelijk moeilijk zijn...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 januari 2009 @ 19:47:01 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65150260
sterkte S_oepstengel en familie iets anders kan ik niet zeggen

ik heb even een baalmomentje; kreeg ik een tijdje terug de wastas van de voetbal van johan, zag ik er al tegen op .. nu heb ik net koud drie weken JJ krijg ik die K*T tas wéér ! en nog erger, dit keer moet hij woensdag al gewassen, gedroogd en gestreken zijn.. ik heb maar één gemiddeld droogrek, verdomd weinig ruimte en genoeg was van onszelf en die kleine.. er hangt elke dag wel een was te drogen, terwijl de volgende al in de wasmachine wacht om opgehangen te worden, daar kan gewoon niets meer bij. laat staan een voetbaloutfit van 16 mensen en ik zie er tegenop om wéér aan mijn schoonvader om hulp te vragen, hoewel hij het graag doet, maar hij doet al zoveel voor ons ...

† In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 19:52:12 #106
43556 miss_dynastie
pi_65150452
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:47 schreef DJMO het volgende:
nu heb ik net koud drie weken JJ krijg ik krijgt hij die K*T tas wéér ! en nog erger, dit keer moet hij woensdag al gewassen, gedroogd en gestreken zijn..
Hij voetbalt toch? Waarom moet jij dan voor die tas opdraaien? Zeker als je er zo tegenop ziet zou ik het hem zelf laten regelen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 januari 2009 @ 19:57:26 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65150639
ehmm we zijn getrouwd miss .. anderen uit het team wonen bv nog thuis ofzo, die laten hun moeders wassen, of zijn ook getrouwd maar hebben nog geen kinderen of ze hebben een wasdroger .. en dan nog, al zou johan het zelf wassen, zou het nog niet gaan omdat we zo klein wonen en het gewoon nergens te drogen gehangen kan worden ..

hij werkt (sinds kort dan) en ik gun hem zijn voetbal pleziertje hoor, hij heeft ook ontspanning nodig etc, maar dit is een bijkomstigheid waarmee ik geen rekening had gehouden omdat ik dus de tas vorig jaar voor de winterstop net gewassen had, en ik er nu pas volgend seizoen pas weer op gerekend had.. desnoods nog wel dit seizoen maar niet zo kort na de geboorte van jr.

pi_65150738
Dan kun je toch aangeven dat het nu niet uitkomt? Ook al ben je getrouwd, dat betekend toch niet dat je het automatisch maar gewoon moet doen terwijl het helemaal niet uitkomt? Dan wassen de anderen maar een keer extra!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 20:01:50 #109
43556 miss_dynastie
pi_65150811
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:57 schreef DJMO het volgende:
ehmm we zijn getrouwd miss ..
Dan had hij toch aan kunnen geven dat het niet uit komt?
pi_65151003
s_oepstengel en Vief,

En DJMO, gewoon aangeven dat het nu even niet uitkomt met die voetbalwas.. Als er 16 spelers zijn, zijn er 16 huishoudens die kunnen wassen toch??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65151409
Djmo gewoon zeggen hoor ze zullen toch wel snappen dat jullie net een kleintje hebben.
ik snap nooit waarom niet iedereen hun eigen pak doet, dat deden wij wel altijd bij handbal ieders hun eigen pak.
mama van 3 kids!
pi_65151437
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hij voetbalt toch? Waarom moet jij dan voor die tas opdraaien? Zeker als je er zo tegenop ziet zou ik het hem zelf laten regelen.
De voetbaltas gaat na de wedstrijd naar de stomerij...

En de tas (na de training) staat in de gang en ik vertik het om de spullen eruit te halen. Dan maar geen schone spullen, haha!
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 20:20:17 #113
43556 miss_dynastie
pi_65151476
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

De voetbaltas gaat na de wedstrijd naar de stomerij...

En de tas (na de training) staat in de gang en ik vertik het om de spullen eruit te halen. Dan maar geen schone spullen, haha!
Dat zou ik ook denken hoor, maar ja, ik ben ook niet getrouwd, daar zal het mee te maken hebben
pi_65151510
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken hoor, maar ja, ik ben ook niet getrouwd, daar zal het mee te maken hebben
Wie zegt dat ik getrouwd ben ?
pi_65151521
Gewoon zeggen DJMO. Stom dat niet iedereen gewoon zelf zn eigen spul wast vind ik.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 20:23:44 #116
43556 miss_dynastie
pi_65151600
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:21 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik getrouwd ben ?
Zie, dat verklaart het
pi_65151650
Poeh DJMO, de was van je gezinnetje alleen is al voldoende zo kort na een bevalling!
Mijn idee is ook, hem laten regelen dat een ander de wasdienst overneemt. En morgen gezellig wandelend met JJ de tas gaan afleveren
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 januari 2009 @ 20:27:12 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65151744
die hebben ook allemaal hun eigen smoes wel klaar vicky.. van mijn moeder is ziek tot ik ben geblesseerd, speel dus niet en hoef ik ook niet te wassen .. er zit niets anders op dan morgen even aan mijn schoonvader te vragen of hij me wil helpen, en er hier dan maar een extra was doorheen te draaien dan kijk ik wel hoe ik de babywas doe morgen, misschien drogen op de kachel ofzo??.. dat het mij niet uitkomt heeft het team geen boodschap aan, Johan zal heus wel hebben gezegd dat het hem niet uitkwam, en dat hij dit seizoen al had gewassen, maar dat boeit ze gewoon niet, iedereen smeerde hem als de sodemieter zodat hij de tas wel mee moest nemen
ik heb al zitten denken om een berichtje achter te laten in het gastenboek op de website, maar dat vind ik ook weer lullig ergens ondanks dat hun de was ook niet willen of kunnen doen, hebben ze ons wel allemaal van harte gefeliciteerd enzo

FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 januari 2009 @ 20:28:44 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65151794
is het geen optie om een wasschema voor te laten stellen door Johan?
zodat ook iedereen van te voren weet wanneer hij moet wassen?
Today is life -

Dale Carnegie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 januari 2009 @ 20:30:11 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65151845
scherm beetje lang open laten staan

met zijn eigen voetbalkleding/trainingsspul heb ik geen moeite, dat was ik gewoon met de gewone was mee van ons, het gaat om de druk die er door een wildvreemde opgelegd wordt nu.. enfin, volgende keer weiger ik gewoon, of ik breng hem naar de stomerij en stuur de rekening wel naar wcr

zaterdag 17 januari 2009 @ 20:36:18 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65152040
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:47 schreef DJMO het volgende:
sterkte S_oepstengel en familie iets anders kan ik niet zeggen

ik heb even een baalmomentje; kreeg ik een tijdje terug de wastas van de voetbal van johan, zag ik er al tegen op .. nu heb ik net koud drie weken JJ krijg ik die K*T tas wéér ! en nog erger, dit keer moet hij woensdag al gewassen, gedroogd en gestreken zijn.. ik heb maar één gemiddeld droogrek, verdomd weinig ruimte en genoeg was van onszelf en die kleine.. er hangt elke dag wel een was te drogen, terwijl de volgende al in de wasmachine wacht om opgehangen te worden, daar kan gewoon niets meer bij. laat staan een voetbaloutfit van 16 mensen en ik zie er tegenop om wéér aan mijn schoonvader om hulp te vragen, hoewel hij het graag doet, maar hij doet al zoveel voor ons ...
Ja hoi! Heb ik iets gemist of heeft Johan iets aan zijn handjes?
Hij krijgt toch die voetbal tas mee? Hij voetbalt toch?
Sorry, maar daar ging ik dus echt mijn handen niet aan vuil maken zo kort na de bevalling. Jouw voetbal, jouw was!
Ik snap echt dat dat jullie daar nou zo moeilijk over doen hoor. Die kerels zijn toch niet achterlijk?
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 20:36:55 #122
43556 miss_dynastie
pi_65152065
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:30 schreef DJMO het volgende:
scherm beetje lang open laten staan

met zijn eigen voetbalkleding/trainingsspul heb ik geen moeite, dat was ik gewoon met de gewone was mee van ons, het gaat om de druk die er door een wildvreemde opgelegd wordt nu.. enfin, volgende keer weiger ik gewoon, of ik breng hem naar de stomerij en stuur de rekening wel naar wcr
Maar zo werkt dat toch in teamverband? De voetbalclub zou er inderdaad voor kunnen kiezen de spullen elke week naar de stomerij te brengen, maar als mensen dan ineens 50 of 100 euro meer aan contributie moeten betalen is het brullen. Zo'n wastas is een heel gebruikelijk fenomeen bij een teamsport als voetbal, kun je daar niet mee leven dan stel je voor dat ieder voor zich wast en vindt men dat geen optie, dan stop je met de sport. Zo onredelijk is het nou ook weer niet, dat mensen bij toerbeurt de was doen.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja hoi! Heb ik iets gemist of heeft Johan iets aan zijn handjes?
Hij krijgt toch die voetbal tas mee? Hij voeltalt toch?
Sorry, maar daar ging ik dus echt mijn handen niet aan vuil maken zo kort na de bevalling. Jouw voetbal, jouw was!
Ik snap echt dat dat jullie daar nou zo moeilijk over doen hoor. Die kerels zijn toch niet achterlijk?
Hmmm, daar gaat mijn theorie, want BE is wel getrouwd
pi_65152113
Volgens mij doen sommige teams dat alles in een keer wassen om te voorkomen dat de shirts verschillende kleuren krijgen, toch?
Vriendinnetje van mij had het bij de volleybal ook. Maar handig is het niet. Succes met je was DJMO, zou fijn zijn als je schoonvader een handje kan helpen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:39:01 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65152136
Nou, ik ben dus ook wel getrouwd, maar hij en dat hele voetbalteam konden toch mooi mijn rug op!
Dat je er uberhaupt over nadenkt. Hij wil ook zijn ontspanning, want hij werkt... Welkom in de echte wereld!

Sorry, maar ik kan me echt boos maken om vrouwen die zich zo'n houding aanmeten.
En dan vooral als je erover gaat lopen klagen, je doet het echt jezelf aan hoor!

Straks later voor je kind kan je je uitleven op voetbalwasjes, maar voor nu? Dikke doei!
En trouwens, waarom wassen die kerels niet gewoon elke week netjes hun eigen spul?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 januari 2009 @ 20:39:15 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65152144
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:38 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij doen sommige teams dat alles in een keer wassen om te voorkomen dat de shirts verschillende kleuren krijgen, toch?
Vriendinnetje van mij had het bij de volleybal ook. Maar handig is het niet. Succes met je was DJMO, zou fijn zijn als je schoonvader een handje kan helpen
das natuurlijk met opzet voor als de mannen de was verpesten, lopen ze er allemaal verbleekt bij
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65152168
Ik blij dat mn lief niet voetbalt ;-). Die zou het ook gewoon vergeten en dan de volgende keer weer met vies spul op het veld staan
pi_65152195
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:39 schreef Ynske het volgende:

[..]

das natuurlijk met opzet voor als de mannen de was verpesten, lopen ze er allemaal verbleekt bij
In dat geval kunnen die mannen dus eigenlijk ook wel prima die was zelf doen
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 20:42:22 #128
43556 miss_dynastie
pi_65152254
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:39 schreef Nijna het volgende:
Ik blij dat mn lief niet voetbalt ;-). Die zou het ook gewoon vergeten en dan de volgende keer weer met vies spul op het veld staan
Ik las op een ander forum over een vader die dat was overkomen. Kinderen moesten dus met die stinkshirtjes binnenstebuiten spelen. Geen wonder dat ze hebben gewonnen, want niemand durfde in de buurt te komen bij ze En die vent heeft zich mooi van die verplichting afgeholpen zo, want: 'een man alleen, ach, wat moet die nou, best lastig, ingewikkeld, enz'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 januari 2009 @ 20:44:45 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65152338
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:40 schreef Nijna het volgende:

[..]

In dat geval kunnen die mannen dus eigenlijk ook wel prima die was zelf doen
van mij mogen ze
ben ik nu de enige die het redelijk onsmakelijk vind om de shirts waar een voor jou onbekende in gezweet heeft te moeten wassen?
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:44:51 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65152344
BE
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:45:15 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65152364
* Brighteyes schudt nog maar eens meewarig haar hoofd...
Echt hoor... hij werkt en heeft ook zijn ontspanning nodig. Wat een belachelijk argument!

Het is verdorie 2009!

Nou ja, ik moet er maar over ophouden, teer puntje hier.
Gelukkig weet F. dat hij het niet eens in zijn hoofd hoeft te halen...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:54:15 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65152678
Laat nog maar even. Komt later of morgen wel.

[ Bericht 74% gewijzigd door BE op 17-01-2009 21:04:25 ]
pi_65153133
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik las op een ander forum over een vader die dat was overkomen. Kinderen moesten dus met die stinkshirtjes binnenstebuiten spelen. Geen wonder dat ze hebben gewonnen, want niemand durfde in de buurt te komen bij ze En die vent heeft zich mooi van die verplichting afgeholpen zo, want: 'een man alleen, ach, wat moet die nou, best lastig, ingewikkeld, enz'
dat heb ik ook ergens gelezen, moest er wel om lachen.
mama van 3 kids!
pi_65153146
Wat een voetbalperikelen hier zeg

Vanmiddag afscheid genomen van mijn vader. Heel emotioneel, hij vind het wel heel leuk dat hij nu de naam als enige weet.. Ik wilde graag bij hem blijven tot zijn overlijden maar dat wil mijn vader pertinent niet.. Hij wil dat ik mijn rust pak en zodra het zo ver is dan belt mijn moeder me wel zegtie.. Ik wil er ook niet tegenin gaan want het is zijn keuze.. dus ik zal er maar vrede mee hebben.. Het leek wel alsof Yana wat aanvoelde want ze gaf mijn vader steeds kusjes en daar is ze normaal niet zo van.. Pff.. echt moeilijk dit..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:11:14 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65153196
Oh je bent er wel al.
Dikke voor jou. Lijkt me een van de moeilijkste dingen die er is.
  Jubileum moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 21:14:00 #136
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65153286
Moeilijk idd Soep, maar misschien heeft je vader die afstand van jullie ook nodig om te kunnen gaan.
Heel veel sterkte
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65153312
Ik vind het heerlijk dat hij voetbalt, dan kan ik in alle rust zijn overhemden strijken, zijn auto wassen, zijn afwas doen, zijn bed opmaken en vooral zijn was overal vandaan plukken...
pi_65153365
Ach, Soepstengel, ik wals zo over je bericht heen. Excuus.
Sterkte gewenst voor de komende periode.

[ Bericht 14% gewijzigd door kapitein_pannekoek op 17-01-2009 21:56:38 ]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:17:08 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65153387
Wat zeg jij toch vaak wijze dingen Lois.

Soep, ik weet niet wat ik moet zeggen..houdt je taai .

En dat wasverhaal...tja, je hebt "problemen" krijgen en je kan ze maken he
pi_65153456
Soepstengel wel fijn dat je bij je vader bent geweest. heel veel sterkte.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 21:23:35 #141
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65153604
-edit

[ Bericht 99% gewijzigd door lady-wrb op 17-01-2009 21:43:34 ]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:31:44 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65153861
Oh Soepstengel, ik moet huilen van je berichtje.
Wat moeilijk moet dat geweest zijn zeg. Veel sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:32:16 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65153888
En die wasperikelen, sorry hoor, maar kan de OP nog eens gelezen worden?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:40:28 #144
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65154171
Soepstengel heel veel sterkte, wat moeilijk zeg en wat fijn dat híj de naam van jullie kindje al weet
Vivi het zal voor jou ook wel zenuwslopend zijn, hou vol!
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:32 schreef Moonah het volgende:
En die wasperikelen, sorry hoor, maar kan de OP nog eens gelezen worden?
Inderdaad, dat dus Moonah!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65154190
Soep, wat mooi/fijn (zijn dat wel de goede woorden?) dat je afscheid kan nemen zo, en tegelijk wat naar. Heel veel sterkte
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:43:44 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65154281
Nou, ook dat idd, thanks Moonah!
pi_65154353
Bedankt voor al jullie steunende woorden, doet me wel goed. Weet van ellende niet wat ik moet doen als afleiding dus dan maar lezen op Fok... Ik hoop echt dat het snel voorbij is.. dit is slopend voor iedereen ook voor papa
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 21:50:54 #148
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65154550
ach soepstengel, wist ik maar iets zinnigs te zeggen om je te steunen.
ik kom niet verder dat sterkte....
pi_65154684
Wat verschrikkelijk soepstengel. Veel sterkte, meer kan ik niet zeggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65154725
soepstengel heel veel sterkte

mama van 3 kids!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 22:37:10 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65155989
Soepstengel, ook ik moest huilen van je berichtjes van gisteren en vandaag. Wat verdrietig wat jullie nu doormaken! Heel veel sterkte! Dikke kus.

Vivi, ook voor jou nog een keer: heel veel sterkte met alles. Het lijkt me zo moeilijk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 23:10:13 #152
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65157007
Soep meid serieus, dit is weer zo'n moment dat je zou willen dat je dwars door het beeldscherm kon kruipen om je een enorme knuffel te geven en een hele brede schouder te geven. Aangezien dat niet lukt, toch een heel stevige dikke
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 18 januari 2009 @ 00:39:34 #153
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65159953
Soepstengel dikke
Maxi, Midi & Mini
  zondag 18 januari 2009 @ 00:41:35 #154
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_65160016
Sterkte Soepstengel.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 00:42:02 #155
7074 moussy
kuttekop
pi_65160031
Wat erg soepstengel.. en vivi..
  zondag 18 januari 2009 @ 09:04:10 #156
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65163653
Sterkte soepstengel
Wat wijs gezegd Lois!
Lekker douchen!
  zondag 18 januari 2009 @ 09:09:52 #157
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65163672
Veel sterkte soepstengel
  zondag 18 januari 2009 @ 09:18:02 #158
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65163693
Ontzettend veel sterkte, Vivi en Soepstengel...

Soepstengel, wat ontzettend moeilijk zo'n moment... ik kan me voorstellen dat je niet weg wilde... heel erg veel sterkte met alles!
Ben mijn vader ook verloren door kanker...
pi_65163818
Soepstengel heel veel sterkte!
  zondag 18 januari 2009 @ 10:08:10 #160
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65163970
Jeetje Soepstengel..
heel veel sterkte, het lijkt me vreselijk om zo van de zijlijn veroordeeld te zijn tot 'wachten op het telefoontje', maar idd wat Lois zegt, wellicht heeft je vader die afstand nodig voor zichzelf.

Mooi dat je vader de naam van zijn kleinzoon al weet (zit er ook een vernoeming in?)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65164019
sterkte soepstengel!
wanna rub mah puppeh?!
pi_65164022
Sterkte Soepstengel!
pi_65164267
Sterkte Soepstengel! En verder weet ik ook niet echt wat te zeggen...
pi_65164292
Soepstengel, wat moeilijk moet dit allemaal zijn
Heel veel sterkte
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 januari 2009 @ 10:52:23 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65164380
Heel veel sterkte soep, wat een ontzettend moeilijke situatie!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65166869
Soepstengel; en vivi; heel veel sterkte beiden!

Ik ga hier een paar tests bestellen toch maar denk ik; ik ga uit van een negatief resultaat; anders zou het wel heel raar zijn, maar het gerommel in mijn buik voelt zo vreemd aan; dat ken ik alleen vanuit het zwanger zijn.

Iemand die daar meer over weet? Nou heb ikzelf wel ook een beetje gepruttel met m'n darmen weer; ben daar uberhaupt voor gevoelig gezien de colitus ulcerosa; maar hoe zit dat met de buik na de zwangerschap? gaan de darmen meteen weer op hun plek? Andere dames die spontaan weer een beetje het gevoel van plopjes in de buik krijgen? Net zoiets als phantoompijn ofzow?

heel raar; maar voel het op het moment ook weer; onderin de buik; naar voren toe; en naar achteren toe; plopjes.
Aan de ene kant heel fijn; want ik vond het zwanger zijn heel heerlijk; en genoot van die plopjes; dus zou het graag stiekum even terug voelen; maar aan de andere kant; ik wil zolang nog even van alleen Amber genieten; dus ook angst voor wat als wel...

Vaag en wazig; ik ga iig zorgen dat ik nu toch ga testen van de week; (dat plop gevoel begon al voor m'n droom van van de week overigens vorig weekend begon het, die vrijdag ofzow). Had me dat afgelopen woensdag al voorgenomen; maar toen voelde ik niks meer dus had zoiets van ach; m'n darmen gewoon van slag.

Ik vertelde het mijn stiefmoeder ook; maar die is zelf dus door het spiraal heen zwanger geworden; dus dat bood weinig gerust stelling
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Jubileum moderator zondag 18 januari 2009 @ 12:51:11 #167
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65167029
Ik herken het wel Llewella, ik heb zelf hele onrustige darmen en dat gaat vaak gepaard met geborrel en geplop. Soms, als ik erg dromerig ben krijg ik zelfs nog even het gevoel van zwanger zijn, als ik zo'n plopje voel. Dan gaat er zo'n schrikgevoel door me heen, heel snel, van 'oh OH " en dan weet ik weer dat het niet zo kan zijn.
Kan het moeilijk uitleggen merk ik maar ik heb gem. 1 keer per maand zo'n beleving dat ik heel even, heel snel denk dat ik trapjes voel, maar dat het mijn darmen zjin.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65167601
Bedankt nogmaals voor jullie lieve woorden
Vannacht om 3 uur is het telefoontje gekomen.. mijn vader is rustig ingeslapen, mijn moeder was erbij. Er is een behoorlijke last van mijn schouders, hoe verdrietig dit ook is.. het is goed zo, nu heeft hij geen pijn meer.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar we willen nu wel mijn vaders naam gaan doorgeven aan onze zoon.. waren we eerst niet van plan, maar we hadden dit ook nooit verwacht.. en nu vind ik het vernoemen wel een hele mooie gedachte
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 18 januari 2009 @ 13:10:03 #169
1762 YPPY
Yppiaans
pi_65167671
Wat is dat dan toch nog snel. Veeeeel sterkte. Wel mooi dat je de naam van je vader doorgeeeft, het ligt zo dicht bij elkaar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  Jubileum moderator zondag 18 januari 2009 @ 13:11:06 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65167707
Gecondoleerd Soep
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65167735
soepstengel gecondoleerd. heel veel sterkte de komende tijd.
mama van 3 kids!
pi_65167763
Gecondoleerd Soep . Wat is dat snel gegaan, sterkte.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:28:31 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65168313
Gecondoleerd Soepstengel. Zo snel had je dit waarschijnlijk niet verwacht. Wat mooi dat je je zoon gaat vernoemen. Heel veel sterkte
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65168444
Soepstengel, wat is het snel gegaan.... Heel veel sterkte de komende tijd
Sara
Merel
Ukje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 januari 2009 @ 13:34:42 #175
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65168523
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:07 schreef S_oepstengel het volgende:
Vannacht om 3 uur is het telefoontje gekomen.. mijn vader is rustig ingeslapen, mijn moeder was erbij. Er is een behoorlijke last van mijn schouders, hoe verdrietig dit ook is.. het is goed zo, nu heeft hij geen pijn meer.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar we willen nu wel mijn vaders naam gaan doorgeven aan onze zoon.. waren we eerst niet van plan, maar we hadden dit ook nooit verwacht.. en nu vind ik het vernoemen wel een hele mooie gedachte
gecondoleerd Soep, heel veel sterkte met het verwerken
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 18 januari 2009 @ 13:36:58 #176
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65168590
Gecondoleerd soepstengel. Sterkte komende tijd
Lekker douchen!
pi_65168796
soepstengel; gecondoleerd en heel veel sterkte voor de komende tijd!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 18 januari 2009 @ 13:45:22 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65168885
Och jee Soepie... wat is het snel gegaan zeg! Fijn dat hem verder lijden bespaard gebleven is, maar wat enorm verdrietig zeg...
Heel veel sterkte de komende tijd.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:45:54 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65168907
S_oepstengel, gecondoleerd.
Heel veel sterkte in de tijd die komen gaat. Ook na de bevalling.

zondag 18 januari 2009 @ 13:46:30 #180
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65168929
gecondoleerd soepstengel.
Mooi om de naam door te geven (hebben wij met Tijn ook gedaan, die heeft de naam van mijn schoonvader als tweede naam).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:46:52 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65168944
Gecondoleerd, Soepstengel. Fijn dat je vader wel rustig is ingeslapen. Heel veel sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 18 januari 2009 @ 14:01:58 #182
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65169567
Soepstengel, gecondoleerd met het verlies van je vader. Heel, heel veel sterkte. Wat is het leven soms raar. Afscheid nemen van je vader en nieuw leven wat zo dicht bij elkaar ligt. Ik zal aan je denken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65169808
Soepstengel wat is het vreselijk snel gegaan zeg. Gecondoleerd. Fijn dat je je vader gisteren nog gezien hebt en afscheid hebt kunnen nemen. Veel sterkte de komende tijd.
pi_65170369
Gecondoleerd Soepstengel. Wat onzettend verdrietig en wat jammer dat hij de geboorte van jullie tweede niet meer mee heeft mogen maken. Maar wat fijn dat jullie wel heel bewust afscheid hebben kunnen nemen dat dat hij niet langer hoeft te vechten tegen de pijn.
Heel veel sterkte, ook voor de rest van je familie .
  zondag 18 januari 2009 @ 14:28:23 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65170499
Soepstengel, gecondoleerd.
Ik voel met je mee. En wel een heel fijn idee dat hij met zoveel kusjes van Yana afscheid heeft kunnen nemen van het leven.

Sterkte de komende tijd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 18 januari 2009 @ 14:37:11 #186
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_65170837
Soepstengel, gecondoleerd. Veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_65170908
Soepstengel gecondoleerd, wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65171005
Soepstengel, gecondoleerd en heel veel sterkte de komen de tijd
  zondag 18 januari 2009 @ 15:06:58 #189
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65171934
Gecondoleerd, Soepstengel, heel heel veel sterkte... Gelukkig heb je afscheid kunnen nemen en Yana ook...zo te lezen (over die kusjes... ) was ze dol op haar opa.
Wat mooi trouwens dat jullie hem vernoemen, dat is heel bijzonder.
pi_65172439
oh soepstengel, ik lees het nu allemaal pas... gecondoleerd. wat ontzettend snel is dit gegaan. heel veel sterkte. een mooie gedachte om je vader te gaan vernoemen.

en vivi, jij ook veel sterkte weer.
  zondag 18 januari 2009 @ 15:20:08 #191
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_65172485
Soepstengel, gecondoleerd ..

Volgens mij heeft jullie vader inderdaad gewacht, totdat jullie zijn geweest..
Een mooi gebaar van jullie, dat jullie hem gaan vernoemen..
Hij zal daar vast trots op zijn.. Sterkte !

Sterkte met jou onderzoeken Vivi, hoe is het nu met jou moeder ?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_65173217
Gecondoleerd Soepstengel.

terug trekt
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_65176064
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:07 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Ik heb een beetje een onzekere dag vandaag.. Weet niet waarom maar voel me gewoon heel onzeker met de verzorging (luier/flesje/in het wiegje leggen etc.) Pffff
  zondag 18 januari 2009 @ 16:39:45 #194
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65176184
Vivi, ik had jou nog helemaal geen sterkte gewenst, sorry. Maar ik leef met je mee en denk aan je. Sterkte. (En een kus.)
pi_65176259
Soepstengel, gecondoleerd en heel veel sterkte!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65177621
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:36 schreef Raissa het volgende:

Ik heb een beetje een onzekere dag vandaag.. Weet niet waarom maar voel me gewoon heel onzeker met de verzorging (luier/flesje/in het wiegje leggen etc.) Pffff
hoort dat niet ook een beetje bij het nieuwe mama zijn...? Maakt het gevoel denk ik niet anders, maar ik denk dat er wel meer mama's zijn die dat ervaren (hebben). Toch een en hoop dat je je gauw weer zekerder voelt!
  zondag 18 januari 2009 @ 17:17:38 #197
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65177713
Soepstengel, wat verdrietig. Veel sterkte.

En Vivi, jij ook.
  zondag 18 januari 2009 @ 20:01:45 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65183348
Soepstengel, gecondoleerd. Mooi gebaar om te vernoemen. Fleur heeft als derde naam ook die van mijn moeder. Geeft toch een fijn gevoel.

vief, ook jij heel veel sterkte.

Raissa, het hoort er inderdaad bij, maar een echt fijn gevoel is het niet. Het moet ook een beetje groeien. En onthoud dat je ze als ze zo klein zijn nog niet kunt verwennen. Dus als jij je kleintje gewoon lekker bij je wilt houden, omdat dit beter voelt, gewoon lekker doen. En dat met die luiers en flesjes dat komt echt wel goed.
pi_65183660
Soepstengel gecondoleerd met het verlies van je vader. Het klinkt als of je vader heeft gewacht met heen gaan tot hij ook van jullie afscheid heeft kunnen nemen. En wat lief van Yana dat ze nu in tegenstelling tot anders wel van de vele kusjes was. Kinderen voelen meer aan dan wij soms denken of vermoeden.

Vivi jij ook heel veel sterkte.

Deze moeder heeft het even gehad met al dat ziek zijn. Nathan is zo vaak ziek dat ik het afgelopen jaar vaker thuis ben geweest dan op kantoor. Mijn man heeft wisseldiensten en wil graag hoger op binnen het bedrijf waar hij werkt dus hij kan niet thuis blijven van zijn werk en daarom ben ik de persoon die zich altijd ziek meldt of vrij neemt. En ik heb daar niet zo veel problemen mee maar nu begint mijn werkgever dus te klagen dat ik me weer ziek meldt etc. Ik heb het zo weten te regelen dat afgelopen week mijn man Nathan thuis had en ik eerder van kantoor weg kon om Morgaine op te halen van school. Mijn moeder kwam van haar werk en heeft een uurtje op Nathan gepast en daarna was ik thuis. Mijn man had late dienst. Maar hij is nog steeds niet beter, tot overmaat van ramp ben ik dus ook ziek nu en ik baal als een stekker dat ik mij morgen ziek moet melden. Want ik wil niet nog meer gezeik aan mijn hoofd. Heb nu wel afgelopen week zitten denken om te kijken of ik geen thuiswerk van het een of ander kan gaan doen. Want zo werkt het ook niet.

Pfff ziek zijn sucks!
  zondag 18 januari 2009 @ 20:12:48 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_65183858
Jeetje, Faja, dat is echt rot. Is het een mogelijkheid om dit met je baas te bespreken. Zijn er mogelijkheden dat je als Nathan ziek is, jij thuis kunt werken op dat moment. Dat je in elk geval nog iets kunt doen. En anders inderdaad ander werk zoeken, maar dat zal ook niet makkelijk zijn.... je zou nog oppasmoeder kunnen worden, maarja dat is in de toekomst misschien ook wel een slecht betalend baantje.
  zondag 18 januari 2009 @ 20:16:51 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_65184022
Soepstengel gecondoleerd.. heftig...
Vivi ik weet niet wat er nu allemaal precies speelt maar ook voor jou sterkte
Raissa.. het is ook allemaal niet makkelijk dat moeder zijn

En Faja vraagje is er al eens verder gekeken dan probleeem oplossend naar waarom nathan zo vaak ziekig is? misschien anders eens proberen dat te achterhalen samen met de arts.. voorkomen is beter als genezen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 18 januari 2009 @ 20:18:42 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_65184096
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Pfff ziek zijn sucks!
Maar als jij je ziek meldt terwijl Nathan ziek is en jij niet, dan kan ik me voorstellen dat hij op een gegeven moment gaat klagen? Heb je geen zorgverlof ofzo volgens je CAO?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 20:20:48 #203
43556 miss_dynastie
pi_65184184
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
En ik heb daar niet zo veel problemen mee maar nu begint mijn werkgever dus te klagen dat ik me weer ziek meldt etc.
Maar je bent toch ook niet ziek als je kind ziek is? Kan me wel voorstellen dat je baas daar op zijn zachtst gezegd niet blij mee is. Morgen is het wat anders, dan ben je zelf ziek, maar om nou elke keer dat een kind ziek is een medewerker te moeten missen op eigen kosten is ook zo wat. Ik zou dan inderdaad uitkijken naar iets anders, als jij er elke keer voor op moet draaien en er geen andere passende oplossing is. Beterschap in elk geval!
  zondag 18 januari 2009 @ 20:23:00 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65184270
Ik ben het wel een beetje met Troel eens.
Wij hebben ook zo'n collega die zich om de haverklap ziek meld, voor zichzelf of omdat haar kind ziek is en ik meot eerlijk zeggen dat ik daar best een behoorlijke sik van krijg. Daar gebruik je je vakantiedagen maar voor...
Ze is nu op haar vingers getikt dat het gewoon niet acceptabel meer is.

Dus ik snap ook wel dat jouw werkgever er niet blij mee is Faja. En dat jij je nu morgen niet ziek durft te melden...tsja, rot voor je, maar wel een beetje je eigen schuld in dit geval.

*aanvulling*
Het is natuurlijk wel heel rot dat Nathan zo vaak ziek is, maar ja... ik kan me idd voorstellen, zoals miss_D zegt dat een werkgever daar niet zelf voor op wil draaien.
Mss kijken voor zorgverlof idd, of toch een andere oplossing.

[ Bericht 84% gewijzigd door BE op 18-01-2009 20:28:07 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 20:26:14 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_65184442
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben het wel een beetje met Troel eens.
Wij hebben ook zo'n collega die zich om de haverklap ziek meld, voor zichzelf of omdat haar kind ziek is en ik meot eerlijk zeggen dat ik daar best een behoorlijke sik van krijg. Daar gebruik je je vakantiedagen maar voor...
Ze is nu op haar vingers getikt dat het gewoon niet acceptabel meer is.

Dus ik snap ook wel dat jouw werkgever er niet blij mee is Faja. En dat jij je nu morgen niet ziek durft te melden...tsja, rot voor je, maar wel een beetje je eigen schuld in dit geval.
Als collega lijkt het me inderdaad ook niet leuk. Maarja, er is voor Faja vast wel wat op te vinden

En inderdaad, het is best vervelend dat Nathan zo veel ziek is, geen slechte tip om daar naar te laten kijken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 18 januari 2009 @ 20:32:42 #206
37150 livelink
pi_65184753
Al is de edit nog zo snel, Troel die achterhaalt hem wel

Het hoort denk ik meer in het topic kinderen/werken thuis, maar ik denk dat er een wereld te winnen is voor werkgevers als ze wat meer meedenken met hun werknemers in dit soort gevallen. Ik zou echt voor het vuur gaan voor mijn werkgever in dat geval. Extra uren maken zodra het kon. Werk mee naar huis nemen, enz. enz.
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 20:35:03 #207
43556 miss_dynastie
pi_65184866
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:32 schreef livelink het volgende:
Het hoort denk ik meer in het topic kinderen/werken thuis, maar ik denk dat er een wereld te winnen is voor werkgevers als ze wat meer meedenken met hun werknemers in dit soort gevallen. Ik zou echt voor het vuur gaan voor mijn werkgever in dat geval. Extra uren maken zodra het kon. Werk mee naar huis nemen, enz. enz.
Maar met alle respect, waarom leg je dit alleen bij de werkgever? Het is tenslotte toch de medewerker die zich ziek meldt i.p.v. met een andere oplossing te komen.
  zondag 18 januari 2009 @ 20:35:19 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_65184874
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:32 schreef livelink het volgende:
Al is de edit nog zo snel, Troel die achterhaalt hem wel

Nou, dat ook. Mijn moeder had vroeger een contract waarmee ze vrij was in de vakanties en vrij was als ik ziek was (geen idee of het onbetaald was, maar je had dan gewoon meer mogelijkheden). Zoiets krijg je tegenwoordig simpelweg niet meer!

Tja, en ik denk dat het probleem niet bij de werkgever ligt. Ik vind het heel coulant als er mogelijkheden zijn om thuis te werken als een kind ziek is (en niet zoals bij sommige bedrijven dat aangeven en dan als puntje bij paaltje komt zeggen dat het niet kan ). Maarja, het is meer iets voor dat andere topic ja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 18 januari 2009 @ 20:35:38 #209
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65184883
Soep gecondoleerd.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 18 januari 2009 @ 20:37:40 #210
37150 livelink
pi_65184971
Voor alle duidelijkheid, ik heb me nog nooit ziekgemeld als mijn kind ziek was. En ik leg het ook niet alleen bij de werkgever neer. Ik geef juist aan dat ik het meer dan 100% terug zou geven. Maar overleg is denk ik heel zinvol. Nu knappen werkgevers af op hun werknemers met kinderen en werknemers gaan weg om dezelfde reden. Eens te meer een goede reden om hier over te overleggen. Je ziek melden omdat je kind ziek is, is sowieso niet de juiste weg.
  zondag 18 januari 2009 @ 20:38:24 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_65185010
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:37 schreef livelink het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik heb me nog nooit ziekgemeld als mijn kind ziek was. En ik leg het ook juist niet alleen bij de werkgever neer. Ik geef juist aan dat ik het meer dan 100% terug zou geven. Maar overleg is denk ik heel zinvol. Nu knappen werkgevers af op hun werknemers met kinderen en werknemers gaan weg om dezelfde reden. Eens te meer een goede reden om hier over te overleggen. Je ziek melden omdat je kind ziek is, is sowieso niet de juiste weg.
Ah ok, dan heb ik het verkeerd gelezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 20:42:55 #212
43556 miss_dynastie
pi_65185189
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:37 schreef livelink het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik heb me nog nooit ziekgemeld als mijn kind ziek was. En ik leg het ook juist niet alleen bij de werkgever neer. Ik geef juist aan dat ik het meer dan 100% terug zou geven. Maar overleg is denk ik heel zinvol. Nu knappen werkgevers af op hun werknemers met kinderen en werknemers gaan weg om dezelfde reden. Eens te meer een goede reden om hier over te overleggen. Je ziek melden omdat je kind ziek is, is sowieso niet de juiste weg.
Oke, dan heb ik je niet helemaal goed begrepen. Door je 'in dat geval' ben ik op het verkeerde been gezet denk ik .
  zondag 18 januari 2009 @ 20:44:54 #213
37150 livelink
pi_65185278
Nou ja, ik leef wel mee met Faja en de spagaat waar ze in zit en ik zou het iedereen zo gunnen (werknemer en werkgever) als dit soort zaken wat makkelijker zouden lopen. Ik wil graag een goede moeder en een goede werknemer zijn, maar de combinatie blijft moeilijk. Maar dat begint te veel offtopic te raken. Ik vervoeg me wel naar het juiste topic in het vervolg
  zondag 18 januari 2009 @ 20:57:06 #214
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65185812
Soep wat is dat verschrikkelijk snel gegaan..
Mijn deelneming en ik wil je heel veel sterkte toewensen voor nu en de tijd die nog gaat komen.

Vief!
Maxi, Midi & Mini
  zondag 18 januari 2009 @ 22:02:13 #215
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65189048
S_oepstengel, ook al ken ik je niet ik heb tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel na het lezen van jouw treurige bericht...
Heel veel sterkte de komende tijden. En vernoemen? Dat zou ik ook zeker doen
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 18 januari 2009 @ 22:06:32 #216
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65189275
Soep, gecondoleerd.
Heel veel sterkte, ook voor je moeder. Dikke dikke
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_65189609
soepstengel toch .. wat verdrietig en wat snél al
heel veel sterkte voor jullie
pi_65189792
S_oepstengel, gecondoleerd.

ik heb hier een probleem wat wellicht gevoelig ligt. sangdrax en ik hebben elk een verschillende manier van omdang met selene. dat geeft niks, dat lijkt mij vrij normaal en natuurlijk. toch gaat het hier en daar wel wat mis. ik merk echt een duidelijk verschil bij selene doordeweeks (primair zorg door mij) en in het weekend (wat meer door sangdrax). hij merkt het ook, en baalt ervan. en ik kan het hem niet uitleggen omdat ik met selene echt helemaal op mijn gevoel afga. ik kan niet zeggen "als zij dit doet moet jij dat doen".

een voorbeeldje: vanavond schrok ze wakker van iets, en begon te huilen. tis geen 'vaste' jengeltijd, en ik hoorde haar schrikken dus ik ging direct naar haar toe, troosten (boertje) trug op bed gelegd, en ik wilde ff 10 minuutjes protesthuiltje afwachten. maar na 3 seconden protesthuil stond hij er al naast waarop ze enkel maar harder ging huilen. ik was boos, en wil dan dus niet ertussen springen. maar na weer 10 minuten toch maar gedaan, sangdrax snifje overstuur, selene erg overstuur. ikke sangdrax naar beneden gestuurd, selene getroost, op bed, 10 minuten protesthuiltje en die sliep. toen dus met sangdrax gepraat, die aangeeft een beetje jaloers te zijn omdat ik selene altijd stil krijg. (god verhoede de dag dat me dat niet lukt, ik denk dat je mij dan ook wel op kan vegen!).

ik gun het sangdrax van harte, werkelijk. maar ik heb geen flauw idee hoe ik hem uit kan leggen hoe dit beter gaat, dus als iemand ideeen heeft, graag! ik voel me hier echt erg beroerd over.

edit: wat returns aangebracht
  zondag 18 januari 2009 @ 22:29:49 #219
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65190384
Soepstengel, gecondoleerd hoor.. En heel veel sterkte!!!! Mijn mama houdt het vooralsnog nog vol, vandaag zijn we met de hele familie bij haar geweest en heb ik lekker soepje gemaakt voor d'r. Zij lag lekker op de bank van Dean te genieten. Hopelijk gaat het nog een tijdje zo. (Al moet ze steeds overgeven door haar aangetaste lever, echt zo zielig
  zondag 18 januari 2009 @ 22:29:51 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65190386
Nou, met je voorbeeld van hierboven lijkt het mij juist helemaal niet lastig. Je kan hem toch heel duidelijk vertellen wat je wel en niet doet hierbij?
Dus idd die 10 minuten wachten, dan pas weer gaan en dan vertellen wat je wel en niet doet.

Bij ons bijv. is dat even recht leggen, deken er weer overheen, aai over zijn bol, muziekje aan, 'welterusten Sasha, slaap lekker' en dan de kamer weer uit.

Is dat niet mogelijk dan?
pi_65190525
Simmu: hier is dat ook wel een beetje zo. TARA zit ook wel eens met zijn handen in het haar van 'wat heeftie nou?' terwijl ik dan al weet wat er aan de hand is en wat ik er aan zou kunnen doen.

Wij hebben ons hier inmiddels bij neergelegd. TARA is een ongelofelijk toffe papa! En ik heb wat meer het 'gevoel' ofzo. Nuja, dat is dan zo, ik ben ook z'n mama!
In de situatie die jij nu noemt had TARA eerst even aan mij gevraagd of ik dacht dat hij nu wel ging slapen.

Als hij er een avond alleen mee is red hij zich ook prima met Leander hoor, maar het kan wel zijn dat Leander de halve avond wakker is omdat hij soms weigert te gaan slapen als TARA hem onderstopt.
En natuurlijk is dat ook wel regelmatig frustrerend voor TARA dat hij bij mij beter stil wordt, maar hij wijt het (heel terecht) aan 'mama geeft melk en papa niet' en 'mama is bijna altijd thuis en papa niet' en hij wijt het dus niet aan zichzelf

Als Leander wat groter wordt gaat dat vanzelf over, meestal wordt papa dan toch favoriet na een tijdje?
  zondag 18 januari 2009 @ 22:33:15 #222
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65190526
Vivi, wat vreselijk je moeder zo te moeten zien. En voor je moeder zo erg om zich zo te moeten voelen.
Fijn dat ze kan genieten van Dean nog, trotse oma. Bah, het moest niet mogen gebeuren, zulke dingen.
pi_65190614
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, met je voorbeeld van hierboven lijkt het mij juist helemaal niet lastig. Je kan hem toch heel duidelijk vertellen wat je wel en niet doet hierbij?
Dus idd die 10 minuten wachten, dan pas weer gaan en dan vertellen wat je wel en niet doet.

Bij ons bijv. is dat even recht leggen, deken er weer overheen, aai over zijn bol, muziekje aan, 'welterusten Sasha, slaap lekker' en dan de kamer weer uit.

Is dat niet mogelijk dan?
Nou... meestal is het hier: Leander terug draaien, speentje geven en over zijn wangetje aaien. Soms is het: Leander uit zijn bed vissen en troosten en weer terugleggen, onderstoppen en speentje + aai.

TARA kan neit helemaal aanvoelen wanneer scenario 2 aan de orde is en Leander pikt het niet altijd als TARA het wél goed doet! Dat aanvoelen en die wisselwerking bedoelt Simmu denk ik?
  zondag 18 januari 2009 @ 22:35:34 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65190622
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:33 schreef Lishe het volgende:
Vivi, wat vreselijk je moeder zo te moeten zien. En voor je moeder zo erg om zich zo te moeten voelen.
Fijn dat ze kan genieten van Dean nog, trotse oma. Bah, het moest niet mogen gebeuren, zulke dingen.
Dank je Lishe..ja het is ech een kloteziekte. En ik voel me dan ook rot omdat ik er niet voor de volle 100% "ben" voor haar, geestelijk, omdat ik zelf ook nogal stressed out ben over mijn eigen gedoe.
pi_65190698
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:35 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dank je Lishe..ja het is ech een kloteziekte. En ik voel me dan ook rot omdat ik er niet voor de volle 100% "ben"voor haar, geestelijk, omdat ik zelf ook nogal stressed out ben over mijn eigen gedoe.
Ik denk dat ze dat ook wel kan snappen, of niet? Het blijft je moeder natuurlijk, meestal voelen moeders je wel aan. En als wij het al logisch vinden dat je behoorlijk gestressed bent, vindt je moeder dat vast ook!
Wel fijn dat jullie dit nog zo kunnen meemaken, maar het lijkt me wel héél moeilijk om je moeder zo te zien hoor!

[ Bericht 8% gewijzigd door freecell op 18-01-2009 22:44:19 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 22:38:08 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65190725
Och lieve Viefke, jij stoere vrouw!
Wat een rottijd is dit toch zeg. Je moeder zo ziek, jij afwachtend op dat nare onderzoek....
Ik hoop zo van harte dat jullie allemaal lekker van elkaar kunnen genieten, ondanks alle zorgen....
  zondag 18 januari 2009 @ 22:42:03 #227
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65190904
Dank je Moonah, ik schiet er gewoon ff van vol .

Stan en ik hebben ook afgesproken ff lekker weg te gaan met z'n drietjes als deze kloteperiode achter de rug is (wat hopelijk ook echt achter de rug gaat zijn, qua mijn eigen gezondheid).
pi_65190977
sangdrax wil rationele redenen en argumenten als ik hem vraag iets op een bepaalde manier te doen. hij zegt dat hij het anders niet snapt. maar die kan ik niet geven. ik ga met selene echt puur op mijn gevoel af, en ik heb geen flauw idee hoe dat uit te leggen.

het is een beetje zoals ik mijn fornuis gebruik. ik gebruik al zolang ik zelfstandig woon enkel de achterste pitjes. ik wist echt niet waarom, tot mijn moeder laatst hier was en me zag koken en zei: öh, da's mooi dat je dat alvast doet". ik leg selene op bed als ik zie dat ze moe is. maar ander emensen zien dan niet aan haar dat ze moe is. toch werkt wat ik doe, dus ik doe het gewoon. tis lastig uitleggen....
  zondag 18 januari 2009 @ 22:44:08 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65190986
Och liefie, nu schiet ík weer vol.
Het is ook zó heftig allemaal. Sowieso, maar helemaal als je een kind hebt. Lijkt me.

Ik heb overigens nog geen post ontvangen, kan dat kloppen?
  zondag 18 januari 2009 @ 22:44:16 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65190993
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat ook wel kan snappen, of niet? Het blijft je moeder natuurlijk, meestal voelen moeders je wel aan.
Wel fijn dat jullie dit nog zo kunnen meemaken, maar het lijkt me wel héél moeilijk om je moeder zo te zien hoor!
Ze snapt het ook wel, maar ik baal er gewoon van dat ik me niet voor de volle 100% op haar kan focussen nu.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:45:34 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65191050
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:44 schreef Moonah het volgende:
Och liefie, nu schiet ík weer vol.
Het is ook zó heftig allemaal. Sowieso, maar helemaal als je een kind hebt. Lijkt me.

Ik heb overigens nog geen post ontvangen, kan dat kloppen?
Oh ja, klopt! Ik had je adres per ongeluk gewist bij het legen van mijn PMBox, stuur het nog ff?
pi_65191100
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ze snapt het ook wel, maar ik baal er gewoon van dat ik me niet voor de volle 100% op haar kan focussen nu.
Ja, snap ik ook wel
Wat een ongelofelijke kutsituatie zeg
Hopen dat jullie binnenkort lekker even er uit kunnen...
  zondag 18 januari 2009 @ 22:47:02 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65191102
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:43 schreef simmu het volgende:
sangdrax wil rationele redenen en argumenten als ik hem vraag iets op een bepaalde manier te doen. hij zegt dat hij het anders niet snapt. maar die kan ik niet geven. ik ga met selene echt puur op mijn gevoel af, en ik heb geen flauw idee hoe dat uit te leggen.

het is een beetje zoals ik mijn fornuis gebruik. ik gebruik al zolang ik zelfstandig woon enkel de achterste pitjes. ik wist echt niet waarom, tot mijn moeder laatst hier was en me zag koken en zei: öh, da's mooi dat je dat alvast doet". ik leg selene op bed als ik zie dat ze moe is. maar ander emensen zien dan niet aan haar dat ze moe is. toch werkt wat ik doe, dus ik doe het gewoon. tis lastig uitleggen....
Volgens mij hebben alle moeders dat, en alle vaders een stuk minder.
pi_65191107
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:35 schreef freecell het volgende:

[..]

TARA kan neit helemaal aanvoelen wanneer scenario 2 aan de orde is en Leander pikt het niet altijd als TARA het wél goed doet! Dat aanvoelen en die wisselwerking bedoelt Simmu denk ik?
idd dat!

ook in de box. bij moij kan ze gewoon lekker zelf in de box spelen. als ik dan eventjes met haar babbel is het leuk, en erna gaat ze gewoon verder spelen. als sangdrax in de buurt is gaat ze onherroepelijk jengelen tot hij haar pakt.
pi_65191243
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat denk ik ook inderdaad En als je je daar allebei bij neerlegt en de papa gewoon wél heel erg zijn best doet en wél de verzorging ook oppakt als hij thuis is, is het best een werkbare situatie!
  zondag 18 januari 2009 @ 22:52:33 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65191327
Jeetje Vivi, wat een verdrietige situatie. En verwarrend, denk ik ook. Met zo'n kleintje erbij en alles gewoon. Sterkte jij.
pi_65191495
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

misschien
het voelt als een enorme kloof iig. ik kan het niet uitstaan dat ik het niet uit kan leggen. en we zitten er nu allebei mee.

heel veel sterkte! geniet van de tijd die je nog hebt. *knufs*
pi_65191525
Soepstengel gecondoleerd.
  zondag 18 januari 2009 @ 23:01:42 #239
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65191640
Vivi wat een klote situatie zeg, zo dubbel en verwarrend...
Heel erg veel sterkte!
  zondag 18 januari 2009 @ 23:07:44 #240
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65191844
Vivi, ik hoop zo dat jullie nog een lange tijd mogen genieten van elkaar
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65192158
S_oepstengel, gecondoleerd. Wat verdrietig, zo snel ook, sterkte!

Vivi, voor jou ook heel veel sterkte, wat een moeilijke tijd zal je hebben nu, ik kan het me niet eens voorstellen.
Ik hoop echt dat het allemaal goed is met jouw gezondheid!
  zondag 18 januari 2009 @ 23:36:27 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65192851
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:57 schreef simmu het volgende:

[..]

misschien
het voelt als een enorme kloof iig. ik kan het niet uitstaan dat ik het niet uit kan leggen. en we zitten er nu allebei mee.

Wellicht is het een hele goede stap om te accepteren dat selene mss wat langer huilt bij sangdrax, maar uiteindelijk komt het wel goed, hoor!
hij bedoelt het goed, en dat zal het kind ook wel merken.
en vwb het protesthuiltje, ik zou bijna zeggen, als je een protesthuiltje verwacht, zeg dat dan tegen sangdrax en ga samen luisteren zodat hij het echt hoort en leert te onderscheiden.
als dat niet werkt, zal hij jou moeten vertrouwen dat het een protesthuiltje is. op een gegeven moment zal hij dan hopelijk een soort logica zien die jij niet onder woorden kan brengen.

eigenlijk kom ik gewoon uit bij mijn eerste punt: zolang er geen vliegende spoed bij is, boeit het echt niet heel erg als ze 10 minuten langer huilt. geef sangdrax tijd en ruimte om zijn vorm te vinden.
is moeijk, ik weet. maar het is de enige keuze die je hebt als j eniet wil dat selene zich echt alleen nog maar door jou laat troosten.

succes ermee!
pi_65192929
@BE, dat zij mij steeds ziek meldt als nathan ziek is komt niet bij mij vandaan. Ik bel dan op dat Nathan ziek is, en ik wist niet beter dan dat ik dan een vrije dag inlever. Het kwam een hele tijd terug een keer voor dat ik ook ziek was, samen met Nathan. Dus ik belde op dat wij beiden ziek waren. Toen heeft zij dat netjes aan de UWV door gegeven en toen ik beter was heb ik mij ook weer beter gemeld en wel gezegt dat Nathan nog ziek was. Zij heeft toen het UWV gebeld en die zeiden tegen haar "mevrouw, als het kind ziek is dan kunt u beter de moeder ook ziek melden want als zij al kan werken is zijj er toch niet met haar hoofd bij". Yep raar maar waar. Sindsdien meld zij mij dus steeds ziek. Laatst kreeg zij dus een brief van het uwv waarin stond dat ik dat jaar al 6 keer was ziek gemeld, terwijl ik zelf maar 2 keer ziek was geweest. Sinds die brief is het klagen begonnen maar niet omdat ik zo vaak ziek ben. En Nathan was in december opgenomen in het ziekenhuis toen heeft ze me niet ziek gemeld dus het is van mijn vrije dagen afgegaan en als ik dan vraag waarom het niet onder zorgverlof kon kreeg ik zo een vaag antwoord. Kortom lang verhaal kort, ik wist niiet beter dan dat ik vrije dagen inleverde en zij heeft me steeds ziek gemeld.

@Evenstar, Nathan loopt sinds zijn opname in april bij een kinderarts en daar hebben ze het over een longpatientje. Na zijn laatste opname hebben we zelfs afgesproken dat Nathan nu bij ziekte gelijk langs het ziekenhuis moet voor verder onderzoek. Ze willen hem een jaar lang in de gaten houden en na een jaar komt er dus een conclusie. Of hij is een longpatient of hij is gewoon allergisch en heeft de pech dat hij elk virus dat er rond waart op pikt. En dan is hij een week of een paar dagen thuis en knapt hij op, zodra hij weer naar de creche is geweest kan ik er donder op tegen zeggen dat hij weer ziek is.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 19 januari 2009 @ 08:17:08 #244
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65197409
Soepstengel gecondoleerd en Vivi, heeel veel sterkte!
pi_65197517
Gecondoleerd, Soepstengel.
Vivi, sterkte...
pi_65197612
Vivi, ik hoop dat je moeder nog een tijdje zo van jullie kan genieten
Heftige tijd, veel sterkte!

Simmu, misschien had je tegen sangdrax kunnen zeggen dat je het even wilde aanzien?
Je zou bij zo'n eerste huiltje ook hem naar boven kunnen sturen voor een knuffel en een boertje en weer op bed leggen en dan die 10 minuten afwachten... Bespreken met elkaar.
Nu Mirte wat ouder is proberen we echt om en om haar naar bed te brengen en ook af te wisselen met troosten. Soms gaat het wel iets makkelijker als ik het doe, maar ze moet er ook maar een beetje aan wennen denk ik dan. Papa kan dat ook (misschien anders dan mama, maar niet fout... al vind ik zelf eigenlijk dat ik het zelf het beste kan, zal wel mama-eigen zijn ook...).
Jij bent meer met Selene dus jij pikt wellicht de signaaltjes wat makkelijker op, ziet eerder dat ze moe is. Dat is hier ook zo. Maar andere dingen kan je wel uitleggen.
  maandag 19 januari 2009 @ 08:43:07 #247
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65197698
Soepstengel gecondoleerd

Viev
pi_65197903
Vievje, ik vind het zo verdrietig allemaal
  maandag 19 januari 2009 @ 09:02:30 #249
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65197946
Wat een rare situatie, Faja!

Vivi, ik heb het niet vaak, maar kreeg tranen in mijn ogen bij jouw verhaal. Het is echt een rotziekte. Heel veel sterkte ... voor jou, je moeder en je familie.
pi_65198065
Een dikke voor iedereen die het nodig heeft!
pi_65198596
Gecondoleerd Soepstengel. Mooi dat je je kleintje naar hem gaat vernoemen

voor vivi

Faja, lastige situatie. Overleggen met je werkgever lijkt me wel het beste. Misschien kun je wel dingen thuis doen, of later wat uurtjes extra werken als nathan ziek is geweest?

Simmu, We hebben dat hier ook wel gehad in het begin. Dat we samen bij Chris stonden, en elk een andere oplossing hadden bedacht. We hebben nu een redelijk evenwicht gevonden. Maar elk wel op ons eigen manier. Als Chris 's nachts huilt, troost een van tweeen hem. Pas na een kwartier/half uurtje proberen, gaat de ander zijn suggesties proberen (tenzij de ander DE oplossing weet). Maar vaak werken beide oplossingen wel.
Net zoals dat laten protesteren. Dat deed ik ook op gevoel. Maar tegen mijn man kon ik het nog wel uitleggen. Ik voelde dat de kleine gewoon een hoop frustratie had, en dat er voor het slapen even uit moest gooien. En hij kan het nog niet van zich af praten.. Of dat een huiltje alleen om aandacht is, en als je toegeeft, dat hij dan de volgende keer ook weer gaat huilen om aandacht. Een kindje heeft al snel door dat de ouders verschillend reageren, en bij wie ze de meeste aandacht/hun zin krijgen..
Ik denk dat je sangdrax gewoon de kans moet geven om zijn weg te vinden in de verzorging. En niet gelijk erbovenop te gaan zitten en suggesties doen. Hoogstens even vragen of je nog moet helpen.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:47:46 #252
37150 livelink
pi_65198749
simmu, heb je Selene al een keer alleen bij Sangdrax gelaten? Dat je zelf een paar uurtjes weg was?

Dat wil vaak wel helpen om de ander het vertrouwen te geven om het op zijn manier te doen. En te zien dat het dan ook lukt.

Faja, wat raar van je werkgever. Een goed gesprek is misschien wel zinvol. Het is helaas een gegeven dat Nathan vaak ziek is, dus jullie zullen moeten afspreken hoe je daar mee om moet gaan. En je man heeft toch ook vrije dagen? Wellicht dat hij ook af en toe een vrije dag kan opofferen in dit soort situaties.

Vivi, veel sterkte met alles. Wat een moeilijke tijd, zeg.
pi_65199019
we overleggen hier wel hoor. en selene was gister de hele dag bij sangdrax (lag zelf koortsig op bed voor een deel van de dag). en dan is het dus de hele dag huilen. dat is een beetje onderdeel van het probleem, want sangdrax merkt dat zelf en vraagt zich af wat hij anders kan doen. en ik kan het niet uitleggen. doordeweeks hebben we een heel soepel ritme, ze huilt ook nauwelijks. maar de weekenden beginnen redelijk dramatisch te worden zo.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 10:08:16 #254
7074 moussy
kuttekop
pi_65199168
Ach Soepstengel, wat is het snel gegaan...gecondoleerd

Vief.. wat moet dat erg zijn om je moeder zo te zien en dan zelf in een kut situatie te zijn..

Simmu, in dit topic Eén lijn trekken in de opvoeding (oudje wel) staat ook het 1 en ander.
  maandag 19 januari 2009 @ 10:15:55 #255
37150 livelink
pi_65199347
Toch moet Sangdrax zijn eigen weg daarin vinden. Wellicht kan hij lekker met Selene naar buiten bijvoorbeeld. Een lange wandeling maken in de wandelwagen. Jouw manier zal nooit hetzelfde zijn als die van hem, daarom is het ook niet uit te leggen.
pi_65236859
Vandaag voor het eerst alleen met Kim en Tyler. Ben nog niet netjes aangekleed ...

En gisteren nar de gyn geweest. Echo gehad en moet volgende week vrijdag gecurreteerd worden. Balen!
pi_65237245
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:32 schreef _Ingrid_ het volgende:

En gisteren nar de gyn geweest. Echo gehad en moet volgende week vrijdag gecurreteerd worden. Balen!
Oi, balen. Was je nog niet helemaal 'schoon' na Tyler?

* freecell wacht nog steeds op de eerste menstruatie.... Van mij mag het wel weer eigenlijk
pi_65237295
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Oi, balen. Was je nog niet helemaal 'schoon' na Tyler?

* freecell wacht nog steeds op de eerste menstruatie.... Van mij mag het wel weer eigenlijk
Nee, ik vloei nog steeds en soms behoorlijk veel. En nog vaak vreselijke buikpijn.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:48:54 #259
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65237343
Soep_stengel gecondoleerd met je vader en heel veel sterkte de komende tijd.

Balen Ingrid dat je alsnog moet.

Freecell wil je een beetje lenen. Nee hoor grapje ik ben blijkbaar weer na de eierstokverwijdering en 10 dagen Primolut eindelijk back on track om het maar zo te zeggen.

MAG DE VLAG UIT: IK VLOEI NAMELIJK NA BIJNA 6 MAANDEN NIET MEER...

Kan ik eindelijk mijn aandelen Always en OB verkopen!!!
pi_65237448
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nee, ik vloei nog steeds en soms behoorlijk veel. En nog vaak vreselijke buikpijn.
hmmm, dat is wel vervelend ja... Hopen dat het na de curretage snel over is!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:48 schreef Mibos2 het volgende:

Freecell wil je een beetje lenen. Nee hoor grapje ik ben blijkbaar weer na de eierstokverwijdering en 10 dagen Primolut eindelijk back on track om het maar zo te zeggen.

MAG DE VLAG UIT: IK VLOEI NAMELIJK NA BIJNA 6 MAANDEN NIET MEER...

Kan ik eindelijk mijn aandelen Always en OB verkopen!!!
Ik zeg hoezee!
En nee, dan toch véél liever mijn uiterste En ik voel me nu al lullig dat ik klaag
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:56:28 #261
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65237558
Geeft toch niet en ik heb ook geklaagd hoor!!! Niet te zuinig ook zelfs en ook bij de gyn. En uiteindelijk bleek het toch na de sterilisatie niet helemaal goed gegaan te zijn en moest hij doordat hij 2 keer zo groot was als normaal en ontstoken er helemaal uit en ik heb me nog niet zo fris en fruitig gevoeld als de laatste dagen en dat vanaf 23 juni toen ik met vanalles en nog wat opgenomen werd en uiteindelijk een maand te vroeg beviel.

Dus ik HOEZEE vrolijk me je mee...
pi_65237594
Simmu, Ik merkte bij Chris dat hij veel onrustiger was, als het thuis ook onrustig was (lees mama met slechte dag). Misschien is het bij jullie ook wel wat gespannen in het weekend? Sangdrax probeert haar te troosten, maar dat lukt niet. Jij wil zo graag dat het goed gaat, maar wil toch ingrijpen. En misschien worden jullie daar beide wat stressig van? Kan me voorstellen dat selene daar iets van meeneemt. Als dat zo is, moet je toch proberen het wat los te laten.

Ingrid, balen van die curretage. Is dat 1 dag, of moet je ook nog een nacht blijven?
En spannend zo'n eerste dag alleen. Maar dat loopt vast wel los!
pi_65239153
Wat fijn Mibos!!!

Balen zeg Ingrid! Dan moet je daar ook nog aardig lang op wachten vind ik zelf! Ze hadden het er een tijdje geleden toch ook al over?
Hoe gaat het tot nu toe alleen, komt vast goed hoor!
pi_65240190
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vertel eens hoe het nu met Mila is. Ik zag in het babietjes topic ook niet echt een verse update.
Heb je nog foto's?
Oh, en hoe is het met jou? Is het een beetje te doen, het heen en weer reizen?
Ik moet verder terugkijken, zag dat ze inmiddels uit de couveuse is! Fijn!
Het ziekenhuis is hier gelukkig niet zo ver vandaan, dus het is opzich wel te doen. Maar 3 keer per dag gaan is wel erg zwaar, ik ben doodmoe steeds. Geloof ook wel dat dat aan me is af te zien, de verpleegsters van Mila vragen continu of het wel gaat en of ik wel genoeg uitrust Lieve verpleegsters zijn het gelukkig

Donderdagochtend heb ik weer een "spoed afspraak" bij mijn internist. Ik hoop dat hij me een beetje kan oplappen vóór Mila thuiskomt.. En als het ff kan dan ook graag op een manier dat hij me oplapt als ik gewoon thuis rondloop.. (heb zelf zo'n vermoeden dat het kalium gehalte in mijn bloed weer te laag is en ik heb echt geen zin om weer dagen aan het infuus te moeten hangen, zeker niet omdat mijn internist in Amsterdam zit en Mila in Lelystad ligt..)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:13:26 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65241593
Oh nee, dat zou wel heel rot zijn idd.
Sterkte ermee, het is niet niks, en dan al helemaal niet als je lichaam gewoon ziek is...
pi_65241852
Ingrid, wat rot dat je alsnog moet zeg! Veel sterkte

Raissa, veel sterkte, dit klinkt echt niet fijn
Sara
Merel
Ukje
pi_65244222
ik begin hier te vermoeden dat het probleem eerder ligt bij het idee dat selene gewoon een beetje vroeg al wat eenkennig is. heb het er ff met me ma over gehad, die kwam met "naja, normaal doe jj de overdagdingen, en dan ineens papa, ze is niet gek!". ze brult nu ook als er ineens een vreemde is en ik niet in de buurt ben.

we kijken het gewoon eventjes aan.
pi_65244462
Raissa wat vervelend... Nu maar hopen dat het geen kaliumgebrek is, zou onhandig zijn!
pi_65244805
Soep gecondoleerd en heel veel sterkte

Vivi ook heel veel sterkte

Raissa hopelijk voel je je snel beter en hoef je niet aan het infuus en gedoe
pi_65250880
Kreeg is zomaar heel veel geld van de gemeente
Eindelijk de rekeningen weg die me al bijna een jaar aankijken. Ben er helemaal gelukkig van
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65251783
Raissa, wat vervelend zeg!

MeNicole wat fijn!

Mrien, ik vind het ook lang duren, maarja, wachtlijsten he.

Het ging opzich wel goed vandaag. Alleen ben ik erg grieperig. Kim tobt nog met dr soepoogjes (mama mijn oogjes doen zeer), strontverkouden en hoesten. En Tyler spuugt heel veel. En heeft (daardoor?) veel kramp, dus erg veel huilen/krijsen. Alleen bij mama op schoot wal kalmer. Gelukkig heeft Djeez (stiekem) mijn ouders gebeld en hebben ze Kim opgehaald.

En gelukkig wil thuiszorg vanavond komen helpen spoelen, zo dat ik op tijd naar bed kan.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:23:06 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65261315
Voor Mibos!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:37:24 #273
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65262010
MeNicole, ik kan me heel goed voorstellen dat dat een flinke opluchting kan geven!
Ik heb dat soms ook als ik eindelijk een telefoontje heb gedaan waar ik al een jaar tegen aan heb zitten hikken.
Zo laatst ook, moest echt nog 1 stagebezoek krijgen, de allerlaatste. Durfde gewoon niet te bellen. Toch gedaan, nu ben ik gediplomeerd montessorijuf. Is wel fijn voor mijn directrice! (en mezelf op mijn cv)
pi_65262448
Nou; hier 'goed' nieuws; heb vandaag voor de zekerheid toch een test er tegen aan gegooid; en geen 2e streepje. Praktisch gezien is dat veel beter; maar toch ook wel een beetje teleurstelling omdat ik inmiddels al een beetje aan het idee gewend was; voor m'n vriend hetzelfde.

Dus; m'n darmen. Ik hoop dat die zich rustig houden; want het rommelt wel heel erg; en stiekum verlies ik afentoe ook weer een beetje bloed; maar ik hoop dat dat overwaait; want ik ben juist zo blij dat alles goed en wel is zonder medicijnen.
Maargoed; heb ook een redelijk hectische periode achter de rug met de verbouwing en de vakantie; en m'n darmen zijn gewoon redelijk stressgevoelig (ontstekingen ging eigenlijk altijd wel gepaard met stress; net zoals een maagzweer zo'n beetje). Iig beetje meer op mezelf letten; voeding en stress; en kijken of het dan weer overwaait.

(En serieus voelt het nog steeds zo nu en dan als het begin van de zwangerschap; plopjes/vlindertjes; misschien dat de boel de spiraal in beweging zet?).
Amber Mae
pi_65271175
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:37 schreef ik80 het volgende:
MeNicole, ik kan me heel goed voorstellen dat dat een flinke opluchting kan geven!
Ik heb dat soms ook als ik eindelijk een telefoontje heb gedaan waar ik al een jaar tegen aan heb zitten hikken.
Zo laatst ook, moest echt nog 1 stagebezoek krijgen, de allerlaatste. Durfde gewoon niet te bellen. Toch gedaan, nu ben ik gediplomeerd montessorijuf. Is wel fijn voor mijn directrice! (en mezelf op mijn cv)
Welkom bij de gediplomeerde M. juffen club ! En gefeliciteerd !
Lekker dat de opleiding afgerond is

[ Bericht 0% gewijzigd door kapitein_pannekoek op 21-01-2009 06:51:05 ]
  Jubileum moderator woensdag 21 januari 2009 @ 08:27:21 #276
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65271715
Soepie hoe gaat het met jou en je familie?
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 21 januari 2009 @ 09:13:27 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65272467
Llewlla, ik weet niet of ik nou blij voor je moet zijn of niet. Lastig he!

Ik ben idd ook wel benieuwd hoe het met je gaat Soepie.
pi_65272909
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Llewlla, ik weet niet of ik nou blij voor je moet zijn of niet. Lastig he!

Ik ben idd ook wel benieuwd hoe het met je gaat Soepie.
Idd lastig; maar ik denk uiteindelijk wel blij; scheelt ons een hoop zorgen maken. Maar moedergevoel; tjah; dat kan ook opspelen; ook voor een tweede ook al zijn we er nog niet aan toe.

Alleen al m'n werk; ben na ruim 2 jaar nog steeds uitzendkracht ook al is het nu op detacheringsbasis; maar door een rotconstructie (als je je ziek meld krijg je dus een nieuw contract? en je mag maar max 3 contracten voor bepaalde tijd ) en 2 ziekmeldingen teveel aan het begin van m'n zwangerschap ( ) kon ik geen jaarcontract krijgen bij het bedrijf waar ik werk; en voor onbepaalde tijd meteen doen ze niet; bij niemand; dus eerst weer detachering en in principe zou ik per half maart een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen (maargoed; kredietcrisis en ook nog eens een bedrijfsreorganisatie op stapel; ze zullen me niet laten gaan; maar geen idee wat ze met dat contract gaan doen). Maar om dan nog voor de 2e keer te moeten vertellen van euhmmm; tis weer zover... Ik vind het al knap dat ik als uitzendkracht de 1e zwangerschapsverlof heb overleefd en dan nog oppas etc etc (oma wil heel graag een broertje of zusje voor Amber tzt; maar ik weet niet of 2 van die kleintjes te zwaar is aangezien dit al pittig is).

Nu kan ik weer rustig verder van Amber genieten; want daar kan ik voorlopig nog wel heel goed mee voort
Ik voelde me wel even wankel staan op het roze wolkje; maar nu kan ik dat evenwicht weer herstellen
(Uiteindelijk is ons voorlopige plan nog steeds het bij Amber te houden; maar we sluiten niks uit voor over een paar jaar).
Amber Mae
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:35:21 #279
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65295465
Sjee soepstengel, wat heftig wat je hebt moeten meemaken! En zo snel! Heel veel sterkte! Gecondoleerd nog

En vivi, jou wil ik ook even sterkte wensen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65295715
..
verkeerde topic
Sara
Merel
Ukje
pi_65296673
Vivi, wil nog even zeggen dat ik aan je denk en je veel sterkte toestuur vanaf hier.
*OUD heilige*
pi_65306458
Llewella, ik snap je overwegingen wel.

Met z'n allen griep hebben is niet leuk ... man ligt ziek boven, ik zit hier met koortsrillingen (moet ook erg zweten, dat schijnt wel goed te zijn) en ben al voor de derde dag ziek, en twee meiden zijn ook ziek. Julia houdt het het langste vol...hopelijk gaat het aan haar voorbij, maar ik kan het me bijna niet voorstellen!

Zijn er hier nog meer met griep?

(sorry als ik dit in het verkeerde topic post ben niet erg helder op 't moment!)
pi_65306480
Suzanna, Sara heeft ook griep gehad, is sinds afgelopen weekend weer beter. Het lijkt erop dat het aan ons voorbij gaat (gelukkig). Beterschap
Sara
Merel
Ukje
pi_65306781
Ik lig ook in bed. Koud-warm, last van maag/darmen/hoofdpijn..enig.
pi_65306920
hier ook griepig. geen echte influenza gelukkig, dat heb ik 1 x gehad, was vreselijk. dit jaar mocht ik een griepprik, dus het valt mee. veel spugen en niet warm te krijgen maar me wel de pleuris zweten. gelukkig ben ik hier de enige
pi_65308799
Wij zijn er bijna weer doorheen. Al met al heeft het dan een weekje geduurd in totaal.
pi_65309650
ik ben ditjaar echt alleen maar verkouden geweest.

mijn ouders zijn hartstikke ziek geworden door mijn dochters.
hier ging het eerst de jongste ,dan de oudste toen manlief en toen weer de jongste, oudste, manlief.
en ik niks
mama van 3 kids!
pi_65310465
Ben net terug van een bezoekje aan de internist.. Krijg volgende week een coloscopie ( ) en moet heel hard gaan nadenken of ik niet toch een operatie wil overwegen... Voel me bruut van de roze wolk gesmeten...

Ik wil echt niet in het ziekenhuis liggen als kleine Mila nog niet thuis is en ik wil ook niet in het ziekenhuis zijn als ze net thuis is Bovendien zie ik een operatie gewoon niet zitten, maar als er geen andere opties meer zijn moet het wel, afwachten tot ik het weer écht niet trek is ook een aardig risico...

Ik ben zooo bang voor de toekomst, ben verdorie pas 21 en dan nu al een stuk darm eruit trekken Ik heb er zo genoeg van!
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:11:29 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_65310582
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:37 schreef ik80 het volgende:
Gefeliciteerd

Montessori is tof

Dat is ook echt het enige wat ik mis aan "vroeger". De lesjes en het mooie materiaal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:21:03 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65310909
Raissa
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:23:00 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65310982
Raissa
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:04:38 #292
108648 cattie
lieve moeder
pi_65312470
Raissa, wat ellendig! Zo'n coloscopie is niet leuk.
Bij mij is 10 jaar geleden (ik was toen 19) 30 cm darm verwijderd vanwege te ernstige ontstekingen. Sindsdien heb ik nauwelijks meer last van Crohn. Zo'n operatie is geen kleinigheid, maar als het echt nodig is, kan het wel veel opluchting geven. En hopelijk blijft de Crohn dan bij jou ook rustig!
pi_65313241
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:04 schreef cattie het volgende:
Raissa, wat ellendig! Zo'n coloscopie is niet leuk.
Bij mij is 10 jaar geleden (ik was toen 19) 30 cm darm verwijderd vanwege te ernstige ontstekingen. Sindsdien heb ik nauwelijks meer last van Crohn. Zo'n operatie is geen kleinigheid, maar als het echt nodig is, kan het wel veel opluchting geven. En hopelijk blijft de Crohn dan bij jou ook rustig!
Ik vind de operatie zelf nog niet eens het grootste struikelblok maar de mogelijkheid dat er een stoma moet komen (nu of in de toekomst) lijkt me verschrikkelijk Heb inderdaad wel veel "succesverhalen" gehoord van mensen na een operatie.. Maar ja, alles wat je nu weghaalt krijg je nooit meer terug... Wel fijn dat jouw crohn dan bijna 10 jaar rustig is!!
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:31:57 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_65313307
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik vind de operatie zelf nog niet eens het grootste struikelblok maar de mogelijkheid dat er een stoma moet komen (nu of in de toekomst) lijkt me verschrikkelijk Heb inderdaad wel veel "succesverhalen" gehoord van mensen na een operatie.. Maar ja, alles wat je nu weghaalt krijg je nooit meer terug... Wel fijn dat jouw crohn dan bijna 10 jaar rustig is!!
Gaat hetom dikke of om dunne darm? En is een stoma dan als je te weinig darm over hebt ofzo?

(Als ik dit verhaal hoor schaam ik me bijna dat ik ervoor gekozen heb om mijn dunne darm zo te laten toetakelen )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65314860
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja, hier zo'n succesverhaal. Mijn paps heeft Culitus (hoe je dat ook schrijft) gehad. Dat zijn ontstekingen die alleen in de dikkedarm voorkomen. Mijn vader kwam daar te laat achter, en de dikke darm is dan ook verwijderd. Hij heeft een tijd een stoma gehad, en later is dat door middel van een hersteloperatie (2) toch weer goed gekomen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65314909
Dat klinkt vervelend Raissa, en dan ook nog dat je misschien in het ziekenhuis bent als zij daar al weg is? Dat is erg.
*OUD heilige*
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:27:14 #297
4177 Jojogirl
pi_65315263
Raissa Dat klinkt allemaal niet fijn

Beterschap voor alle griep-slachtoffers. Dat virus houdt wel flink huis

Deze mama is een beetje zenuwachtig voor de na controle afspraak die we morgen bij de Neonatologie hebben. We hebben nl. erg het vermoeden dat het de eerste avond in het ziekenhuis niet zo is gelopen als zou moeten (de manier waarop ze ons verteld hebben dat Isis Down heeft was achteraf gezien heel vreemd) en ik wil graag weten of zij zelf wel vinden dat het goed is gegaan.
Verder gaat het goed. Weer werken bevalt goed en alles is ook goed te combineren/plannen met thuis. Verder blijft het af en toe moeilijk dat Isis d'r toekomst zoveel onzekerder is dan die van Finn (zo lijkt het in elk geval), maar ik weet nu wel zeker dat we het gaan redden met z'n viertjes Dinsdag de eerste keer down-poli en dat vind ik ook wel spannend, maar dan meer leuk spannend hoe raar dat misschien ook klinkt
pi_65315611
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:27 schreef Jojogirl het volgende:
Raissa Dat klinkt allemaal niet fijn

Beterschap voor alle griep-slachtoffers. Dat virus houdt wel flink huis

Deze mama is een beetje zenuwachtig voor de na controle afspraak die we morgen bij de Neonatologie hebben. We hebben nl. erg het vermoeden dat het de eerste avond in het ziekenhuis niet zo is gelopen als zou moeten (de manier waarop ze ons verteld hebben dat Isis Down heeft was achteraf gezien heel vreemd) en ik wil graag weten of zij zelf wel vinden dat het goed is gegaan.
Verder gaat het goed. Weer werken bevalt goed en alles is ook goed te combineren/plannen met thuis. Verder blijft het af en toe moeilijk dat Isis d'r toekomst zoveel onzekerder is dan die van Finn (zo lijkt het in elk geval), maar ik weet nu wel zeker dat we het gaan redden met z'n viertjes Dinsdag de eerste keer down-poli en dat vind ik ook wel spannend, maar dan meer leuk spannend hoe raar dat misschien ook klinkt
Dat snap ik nou eens héél goed!

En wat was er dan misgegaan met de manier waarop ze het vertelden? Of wil je dat niet online gooien?
pi_65315784
Wat ontzettend fijn om je zo positief te lezen/horen Jojo.
*OUD heilige*
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:43:07 #300
108648 cattie
lieve moeder
pi_65315817
Raissa, dat vind ik ook het ergste aan Crohn, je weet nooit hoe het zal gaan. Ik heb al 10 jaar nauwelijks klachten, maar 40% van de zwangere vrouwen met Crohn krijgt een terugval na de bevalling. Na Ive heb ik nergens last van gehad, ik hoop dat ik nu weer zoveel geluk heb. Maar ik kan ook over een paar maanden in het ziekenhuis liggen. Je weet het niet. Sterkte met alles!

Jojogirl, succes voor morgen! En fijn dat het verder goed gaat!
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:49:36 #301
4177 Jojogirl
pi_65316066
Oja, ik was ook heel blij dat ik vorige week op de zwangerschapsgymreunie Isis echt wel de allerliefste baby van het hele club vond En ja, dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar ik ben er toch de persoon al voor om te twijfelen aan m'n moedergevoelens, dat had ik bij Finn ook, dus ik ben blij dat ik aan dit soort dingen merk dat het wel goed zit

En wat er mis is gegaan is dat we achteraf het idee hebben dat degene van wie we het hoorden dacht dat wij het al wisten. Het is namelijk heel erg tussen neus en lippen door verteld, midden op de IC, terwijl ze een hartecho aan het maken waren bij Isis. Ook zonder enige verdere info over Down erbij. Een uurtje o.i.d. later zijn we ook nog in een kamertje gezet waar een andere arts heel erg ging vissen of we alles wel begrepen hadden, zonder het woord Down te noemen. Ik was toen trouwens daar al zo pissig over dat ik het ook m'n strot niet uitkreeg en dacht "als je zo graag wil weten of we het begrepen hebben, benoem het dan eerst zelf maar eens trut".
Maargoed, het was dus een vaag geheel en ik heb een tijdje gedacht dat dat aan mijn versnipperde herinneringen lag. Totdat M. en ik het plaatje samen ook echt niet logisch kloppend kregen. Morgen wil ik dus graag weten of ze het zo bedacht hadden of dat het mis gelopen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')