abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64238484
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #70

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
Laatste post:
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Troel

Ik heb heel vaak het idee dat alles op mij terecht komt. Maar als ik dan eens nadenk valt het hier best wel mee. M. probeert ook echt zijn steentje bij te dragen, hij doet het alleen anders als dat ik het zou doen.
Ow, dit ook vooral trouwens!
Ik moet echt uitkijken dat ik TARA geen dingen uit handen pak, omdat hij het niet op mijn manier doet. Zijn manier werkt namelijk vaak ook wel (of niet en dan probeert hij vanzelf iets anders )
pi_64238609
Troel
Saartje
  maandag 22 december 2008 @ 11:15:27 #3
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64238702
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vluchtte altijd rond deze tijd. Helaas zit dat er dit jaar niet in en moet ik er toch echt aan geloven. De dagen dat je overal gezellig langs moet, omdat dat zo reuze gezellig is.
Ik ben altijd al wat wankel geweest met de feestdagen, gewoon door de korte dagen. Vroeger ging ik ook echt dagen in mijn nest liggen, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer. Mijn hele ritme draait zich om, ik lig echt tot 3.00 uur wakker omdat ik niet kan slapen.

Vorig jaar ging het heel goed, maarja, zwanger en een tripje naar Stockholm, wie wordt daar nou niet vrolijk van . Dit jaar is het knudde. Maar dat kan wel komen doordat ik me hormonaal uit balans voel, dat het nu erger lijkt.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 22 december 2008 @ 11:17:09 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_64238751
Tuurlijk, ik ken de uit zijn handen pakken valkuil. Maar het is hier soms echt zo dat als ik het niet doe dat het dan gewoon echt niet gebeurd. Ook als het om dingen voor Ruben gaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64238801
Ik kijk ook weer uit naar de lente. Al moet ik zeggen dat het vandaag wel gewoon lekker weer is, daar knap ik altijd iets van op. Zonlicht doet goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64238930
Kim... Beetje gevoelig voor winterblues? Nog even en de kerstboom kan eruit, lentebolletjes in huis en hup, de dagen lengen alweer.

Speaking of which, Macka, trek je het een beetje?
En weet iemand hoe het met Marit is, ik heb haar al een poos niet meer gezien en de laatste berichten klonken niet zo goed. Het lukte niet haar een PM te sturen.

Troel, wat ontzettend rot voor je dat het (weer) zo slecht gaat. Heb je een goed gesprek met Bert gehad waarin je duidelijk maakt wat jou dwars zit en wat je van hem verlangt? De vorige keer bood dat toch veel lucht? Of heb je dat al geprobeerd en zet het geen zoden aan de dijk?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64238940
  maandag 22 december 2008 @ 11:43:29 #8
14746 k_i_m
pi_64239105
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:35 schreef Moonah het volgende:
Kim... Beetje gevoelig voor winterblues? Nog even en de kerstboom kan eruit, lentebolletjes in huis en hup, de dagen lengen alweer.
Ja, altijd al gehad, maar het ene jaar heb ik er geen last van en het volgende jaar weer wel. Heb wel eens aan lichttherapie gedacht, maar omdat het eigenlijk maar zo'n korte periode is is dat eigenlijk niet haalbaar. Tegen de tijd dat ik alles geregeld heb gaat het alweer beter. Dus ik geef er maar een beetje aan toe want het gaat gelukkig vanzelf weer over .
In my life
Why do I smile
pi_64239298
Balen hoor Troel
De mijne heeft soms dingen niet door en dan heb ik ook zoiets van TERING dat kan je toch weten!!!
Kan ook komen omdat hij normaal overdag aan het werk is en bij mij zit het er helemaal in maar er zijn dingen dat ik heb zo van kom op joh denk ff na!!
Maar al met al ben ik heel blij

ik hoop dat het voor jouw ook gauw beter zal gaan!!
pi_64239337
Als je het je kunt permitteren en het is idd maar een korte periode dan kan het ook niet zo veel kwaad om er (even) aan toe te geven, toch?
Maar ik herken dat blegh-gevoel uit het verleden, kut is het.
pi_64239447
kim, wat rot. ben je er ook wel eens mee naar de huisarts geweest? misschien zijn AD toch iets voor jou?

Troel, bah dat klinkt ook naar. probeer het toch zoveel mogelijk te blijven bespreken met Bert.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 11:57:45 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64239546
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:43 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, altijd al gehad, maar het ene jaar heb ik er geen last van en het volgende jaar weer wel. Heb wel eens aan lichttherapie gedacht, maar omdat het eigenlijk maar zo'n korte periode is is dat eigenlijk niet haalbaar. Tegen de tijd dat ik alles geregeld heb gaat het alweer beter. Dus ik geef er maar een beetje aan toe want het gaat gelukkig vanzelf weer over .
lichttherapie, dat adviseerde de huisarts mij om te gaan doen, is aangevraagd in november, en nog altijd niets van gehoord, en de dagen worden al weer langer. Dr is gewoon een veel te lange wachttijd hier.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64239579
heu, moet je daarvoor op een wachtlijst?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 11:59:53 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64239604
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:59 schreef bixister het volgende:
heu, moet je daarvoor op een wachtlijst?
in Utrecht bij altrecht wel, je kunt ook zelf lampen kopen, maar ik heb niet zo maar even 150 euro liggen om het te proberen, zodoende dat het ook vergoed word door de verzekering, en je daarvoor naar een centrum kunt gaan
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 december 2008 @ 12:01:05 #15
14746 k_i_m
pi_64239645
Ik weet het niet Bix. Mijn ervaring is dat het wel een paar weken duurt voor de AD echt goed werkt. En dan voel ik me alweer veel beter, dus dan heeft het weinig zin. En aan mijn dokter heb ik niks, die laat me vroeg naar bed gaan met een kop thee .

Ik moet wel heel snel een andere pil gaan regelen, want dat gaat ook helemáál niet lekker op het moment. Dat zal het deze keer vast ook wel versterken vermoed ik. Ik ben ook niet echt depressief, ik ben gewoon doodmoe en ik kan niet meer opstaan en niet meer op een normale tijd slapen.
In my life
Why do I smile
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:08:03 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64239900
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:01 schreef k_i_m het volgende:
Ik weet het niet Bix. Mijn ervaring is dat het wel een paar weken duurt voor de AD echt goed werkt. En dan voel ik me alweer veel beter, dus dan heeft het weinig zin. En aan mijn dokter heb ik niks, die laat me vroeg naar bed gaan met een kop thee .

Ik moet wel heel snel een andere pil gaan regelen, want dat gaat ook helemáál niet lekker op het moment. Dat zal het deze keer vast ook wel versterken vermoed ik. Ik ben ook niet echt depressief, ik ben gewoon doodmoe en ik kan niet meer opstaan en niet meer op een normale tijd slapen.
wat je zou kunnen proberen is van de VSM Perika tabletten
Toepassing
VSM Geneesmiddelen bv heeft sinds kort Perika tabletten kunnen registreren als regulier geneesmiddel. Dit geneesmiddel heet Hyperiplant® en is vanwege de registratievorm, zonder recept, uitsluitend bij de apotheek verkrijgbaar. Voor verder informatie klik op: http://www.hyperiplant.nl

Today is life -

Dale Carnegie
pi_64239912
hmmm iets anders dan waar je vrolijk van wordt. iets heeeeel duurs kopen?
  maandag 22 december 2008 @ 12:11:03 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64240002
k_i_m, lijkt me ook niet prettig zo. down genoeg om er last van te hebben, maar niet lang genoeg om er iets aan te kunnen doen.

troel
hier ook een schuldige aan het man-werk-uit-handen-trek-fenomeen...
gelukkig (voor hem) werd het na de eerste weken beter
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64240006
In je agenda zetten voor aankomend jaar, op tijd lichttherapie aanvragen! Het schijnt écht te helpen. In oktober een kuurtje van 5x een uur en je kunt de winter door.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:12:29 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64240060
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:11 schreef Moonah het volgende:
In je agenda zetten voor aankomend jaar, op tijd lichttherapie aanvragen! Het schijnt écht te helpen. In oktober een kuurtje van 5x een uur en je kunt de winter door.
hier gaan we t iig proberen
en ik hoorde via de psych dat je vaak ook die lampen kunt lenen bij thuiszorg zodat je het thuis kunt doen, moet dat alleen nog even verder uitzoeken
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 december 2008 @ 12:14:04 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_64240109
Maar serieus, zijn die lampen 150 euro?
Ik zou met liefde een week minder op zomervakantie gaan om dan zoiets te kopen als ik zou weten dat het werkt

En 1 persoon hier in de buurt met zo'n ding en meerdere mensen kunnen komen lampkijken toch
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:18:51 #22
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64240281
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef Troel het volgende:
Maar serieus, zijn die lampen 150 euro?
Ik zou met liefde een week minder op zomervakantie gaan om dan zoiets te kopen als ik zou weten dat het werkt

En 1 persoon hier in de buurt met zo'n ding en meerdere mensen kunnen komen lampkijken toch
de goedkoopste is 154 euro
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 december 2008 @ 12:22:25 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64240420
Als zo'n lichttherapie je klachten echt duidelijk vermindert, zou ik het zeker aanschaffen. Misschien willen je ouders wel even bijspringen Ynske. Zo zonde als je je rot voelt, terwijl zoiets 'simpels' misschien al uitkomst biedt.

Ik heb geen last van winterdepressies (gelukkig), maar ik heb soms wel een kleine winterdip. En dan ga ik een dagje naar Burgers Bush in Arnhem . Even een warmteshot opdoen in de woestijn en de jungle. Het klinkt stom, ik weet het, maar het helpt voor mij echt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 december 2008 @ 12:22:50 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_64240433
Wauw, dit is de uitvinding!

deze Gewoon bij het ontbijt neerzetten, half uurtje ontbijten en klaar is klara!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:24:05 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64240480
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:22 schreef livelink het volgende:
Als zo'n lichttherapie je klachten echt duidelijk vermindert, zou ik het zeker aanschaffen. Misschien willen je ouders wel even bijspringen Ynske. Zo zonde als je je rot voelt, terwijl zoiets 'simpels' misschien al uitkomst biedt.

Ik heb geen last van winterdepressies (gelukkig), maar ik heb soms wel een kleine winterdip. En dan ga ik een dagje naar Burgers Bush in Arnhem . Even een warmteshot opdoen in de woestijn en de jungle. Het klinkt stom, ik weet het, maar het helpt voor mij echt.
k vind t moeilijk om zoiets te vragen, maar denk wel dat ik dat ga doen.
vond trouwens net op de site van de thuiszorgwinkel in utrecht
Door de wisseling van het seizoen vermindert het buitenlicht en ontstaat er bij veel mensen een sombere stemming (winterblues). Lichttherapie en meer beweging geven vaak snel verlichting. Met een lichttherapielamp kunt u thuis regelmatig een lichtkuur nemen.
Vitaal heeft de lichttherapielamp Daylightpower in het assortiment. Deze lamp geeft 10.000 lux lichtopbrengst en is te koop en te huur. Vraag naar de voorwaarden.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 december 2008 @ 12:37:29 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64240895
Wat mij al enorm hielp is 2 keer in de week een zonnebankje pakken. Dan krijg je ook een hoop van dat licht binnen. En gewoon 10 minuten lang door en door warm worden, wat Livelink ook al zegt.

Troel, ik zou toch nog maar weer een keer de confrontatie aan gaan met Bert en als dat niet werkt mss wel aan een externe bel trekken want dit lijkt me iets, als dat blijft sudderen kan het wel eens heel naar worden. Of niet?
  maandag 22 december 2008 @ 12:39:28 #27
14746 k_i_m
pi_64240941
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat je zou kunnen proberen is van de VSM Perika tabletten
Toepassing
VSM Geneesmiddelen bv heeft sinds kort Perika tabletten kunnen registreren als regulier geneesmiddel. Dit geneesmiddel heet Hyperiplant® en is vanwege de registratievorm, zonder recept, uitsluitend bij de apotheek verkrijgbaar. Voor verder informatie klik op: http://www.hyperiplant.nl

[ afbeelding ]
Heb jij die wel eens geprobeerd? Ik twijfel altijd heel erg of dat homeopatische helpt .

Trouwens, we boffen dat we niet in Stockholm wonen. Daar kwam de zon echt maar op tot een punt dat het al het eind van de middag leek, en was het om 15.00 uur 's middags pikkedonker .

Daar raak je echt van in de war! Ik had om 20.00 uur 's avonds het idee dat het tijd was om naar bed te gaan .
In my life
Why do I smile
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 december 2008 @ 12:42:57 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64241054
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Heb jij die wel eens geprobeerd? Ik twijfel altijd heel erg of dat homeopatische helpt .

Trouwens, we boffen dat we niet in Stockholm wonen. Daar kwam de zon echt maar op tot een punt dat het al het eind van de middag leek, en was het om 15.00 uur 's middags pikkedonker .

Daar raak je echt van in de war! Ik had om 20.00 uur 's avonds het idee dat het tijd was om naar bed te gaan .
het heeft mij vorig jaar heel erg geholpen, vooral doordat op t werk je helemaal geen daglicht zag, je kent de situatie wel.
nu werkt t niet meer, maar dat komt ook door de combi met de AD die ik slik.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 december 2008 @ 12:46:10 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_64241168
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
Wat mij al enorm hielp is 2 keer in de week een zonnebankje pakken. Dan krijg je ook een hoop van dat licht binnen. En gewoon 10 minuten lang door en door warm worden, wat Livelink ook al zegt.

Troel, ik zou toch nog maar weer een keer de confrontatie aan gaan met Bert en als dat niet werkt mss wel aan een externe bel trekken want dit lijkt me iets, als dat blijft sudderen kan het wel eens heel naar worden. Of niet?
Als hij zelfs dingen van zijn moeder niet wil aannemen (zijn ouders zijn heilig voor hem), denk je dat ik hem dan naar een extern persoon krijg?

Maarja, je hebt gelijk hoor. 't Is ook gewoon een rare situatie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 december 2008 @ 12:54:40 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64241398
Tsja, dat is wel lastig dan Troel. Mss moet je dan eens echt stelling nemen? Geen superdrastische dingen doen uiteraard, maar kijken of je dingen kan verzinnen waardoor de ernst wel tot hem door gaat dringen?
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 14:41:05 #31
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64245211
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:35 schreef Moonah het volgende:

Speaking of which, Macka, trek je het een beetje?
Nauwelijks, maar ik hobbel wel door. Ik heb er eigenlijk niet zo veel zin in om er hier dieper op in te gaan. Toch wil ik vanuit mijn rijke ervaring nog wel iets kwijt over lichttherapie in het algemeen. Onder een spoiler maar even, want het gaat toch wel wat off topic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En on topic: ik heb heel lang niet eens aan kinderen durven beginnen vanwege mijn winterdepressies. En het is zwaar, ondanks mijn geliefde die me helpt als ik daar om vraag. (Dat laatste is ook niet zo eenvoudig in de winter...) Maar aan de andere kant geeft het moederschap me wel kracht om door te hobbelen, en zijn Lucie's armpjes om me heen en Maja's stralende lach absoluut balsem voor de ziel!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 22 december 2008 @ 16:16:38 #32
14746 k_i_m
pi_64248277
Whehe, naar aanleiding van wat gegluur in het Z&G topic ben ik wat oude topics terug aan het lezen. En het lijkt echt zó lang geleden al, terwijl ik vorig jaar rond dit tijdstip gewoon nog heel erg zwanger was . Echt heel gek is dat. En dat ik toch zo'n hoop verdrongen heb inmiddels zoals dit;
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:28 schreef k_i_m het volgende:
Heb ik net ein-de-lijk mijn recept op kunnen halen bij de apotheek, (voor verstopping . ) strooi ik al lichtelijk misselijk het poeder in een glas, blijkt het naar citroen te ruiken. Citroen is goed! Citroen is heel goed!! denk ik nog. Neem ik een slok, smaakt het naar snot met karton. En toen moest ik echt even . . . En dan moet dat hele glas nog leeg .
.
In my life
Why do I smile
  maandag 22 december 2008 @ 16:28:54 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64248682
Heerlijk om te lezen he!
Ik heb laatst ook mijn hele laatste maand doorgelezen.
En daarna uitgeprint, inclusief de bevaltopics enzo. 1 dikke ortner vol.
  maandag 22 december 2008 @ 16:54:59 #34
14746 k_i_m
pi_64249613
Ja, erg grappig. Misschien moet ik dat ook maar eens een keer doen, als ik oooooit nog een keer tijd over heb

nog even inhakend op de discussie in het Z&G topic net; ik vond het een gezellig clubje mensen wat tegelijk zwanger was met mij. En ik kan me ook helemaal geen extreem gezeur herinneren .
In my life
Why do I smile
pi_64251499
Ik heb ook niet gezeurd hoor Was er zelfs eigenlijk geestelijk nog helemaal niet aan toe om te bevallen
En het was een leuk bolbuikig clubje toen ja, dat ook
Saartje
pi_64251711
Ik ga over een maand of 1,5 denk ik teruglezen. En misschien inderdaad ook iets uitprinten...

Vorig jaar rond deze tijd was ik heerlijk mijn tas aan het inpakken. (Nu denk ik dat ik dat toen heel fijn vond, maar toen ik de video terugzag van Parijs vond ik het op dat moment volgens mij niet zo leuk)
pi_64256527
Sterkte dames

Hier gaat het wel ok. Vandaag op controle geweest bij de gyn. Hij heeft 2 hechtingen eruit gehaald, helpt wel. Een inwendige echo gemaakt, omdat ik ineens meer vloei. Was wel stolsel te zien(sorry).
Afwachten maar of het vloeien minder wordt. Over 4 weken weer controle. Er is ook weer bloed afgenomen, vanwege de hellp.
  maandag 22 december 2008 @ 20:37:31 #38
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64257309
Voor Macka:
Op een vlucht van Saigon naar Los Angeles zit een Amerikaan naast een Vietnamees.
De Amerikaan vraagt aan de Vietnamees: ‘Wat voor een soort ‘ees’ ben jij?’
‘Pardon?’
‘Wat voor een soort ‘ees’ ben jij?’
‘Het spijt me, maar ik begrijp niet wat u bedoelt’.
‘Stommerd! Ben je Vietnamees of Chinees?’
‘Oh, ik ben een Vietnamees’.
Dan vraagt de Vietnamees aan de Amerikaan: ‘Wat voor een ‘aan’ ben jij?’
‘Wat? Wat bedoel je met ‘aan’?’
‘Ben je een baviaan of een Amerikaan?’
Lekker douchen!
  maandag 22 december 2008 @ 20:45:20 #39
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64257623
Niet voor mij bedoeld, maar ik lach wel even Sjak!

Wat rot dat zoveel van jullie last hebben de winter en feestdagen!
Veel sterkte!

Troel jij ook, want wat je zegt, vadertje en moedertje doe je samen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64259195
Macka.... Sterkte met doorhobbelen.
  maandag 22 december 2008 @ 22:16:23 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64261824
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:37 schreef sjak het volgende:
Voor Macka:
Op een vlucht van Saigon naar Los Angeles zit een Amerikaan naast een Vietnamees.
De Amerikaan vraagt aan de Vietnamees: ‘Wat voor een soort ‘ees’ ben jij?’
‘Pardon?’
‘Wat voor een soort ‘ees’ ben jij?’
‘Het spijt me, maar ik begrijp niet wat u bedoelt’.
‘Stommerd! Ben je Vietnamees of Chinees?’
‘Oh, ik ben een Vietnamees’.
Dan vraagt de Vietnamees aan de Amerikaan: ‘Wat voor een ‘aan’ ben jij?’
‘Wat? Wat bedoel je met ‘aan’?’
‘Ben je een baviaan of een Amerikaan?’

woensdag 24 december 2008 @ 17:10:20 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_64330556
Nou, we gaan hier in ieder geval met zekerheid de feestdagen in. En weer zo'n dubbel gevoel, ergens de blijdschap dat je nu zekerheid hebt, maar toch ook het verdriet dat het weer niet zo mocht zijn.
En nu maar hopen dat de rest van de kwaaltjes snel afnemen en de omgeving inlichten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64331397
Troel????
Bedoel je nu wat ik denk dat je bedoelt? Doe eens even niet zo cryptisch...
  woensdag 24 december 2008 @ 17:46:35 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_64331583
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:37 schreef Moonah het volgende:
Troel????
Bedoel je nu wat ik denk dat je bedoelt? Doe eens even niet zo cryptisch...
Ja, dat bedoel ik ja

Heb voor de zekerheid een testje (2 dus ) gedaan en beiden zeggen luid en duidelijk datgene wat ik eigenlijk niet wilde horen, maar wel bang voor was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64331625
Oeps! Sorry, ik dacht even een heel andere richting in.
Spijtig voor je.
Sterkte ermee....
  woensdag 24 december 2008 @ 17:50:29 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_64331713
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:47 schreef Moonah het volgende:
Oeps! Sorry, ik dacht even een heel andere richting in.
Spijtig voor je.
Sterkte ermee....
Bert zit gewoon boven achter de pc
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64331725
Alweer Troel? Jee zeg
Sterkte!
Saartje
  woensdag 24 december 2008 @ 17:54:54 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_64331842
Ach, we gaan gewoon heerlijk Rubens eerste kerst vieren met zijn drietjes (ok, en Berts ouders en mijn ouders, dus niet echt met zijn drietjes)

Ik ben wel heel blij dat we naar mijn ouders gaan om daar een tijdje te blijven, geeft mij wat lucht en ruimte en daar kan ik wat beter mijn ei kwijt

Het komt wel weer goed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64332462
Jammer Troel
* freecell knufft Troel
pi_64333773
troel ik denk dat ik je snap. Dikke kus van mij.
pi_64333819
Troel, van mij ook een dikke kus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64338125
Troel, dikke kus!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 25 december 2008 @ 08:35:09 #53
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64350359
Troel
  donderdag 25 december 2008 @ 09:25:30 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64350556
Troel, wat verdrietig dat het toch alsnog mis gegaan is...
Heel veel sterkte ermee meid.
  donderdag 25 december 2008 @ 09:52:25 #55
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64350705
Troel, ik begrijp het niet helemaal, maar in elk geval een dikke kus . Sterkte.
pi_64350731
Troel wat rot! Sterkte
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64414738
Sterkte Troel!
pi_64474873
Hoe is het vandaag gegaan Fuente, de eerste keer alleen met Merel?
pi_64475142
Op zich heel erg goed mrien! Merel heeft alleen wel veel last van krampjes gehad (manlief heeft na zijn werk nog abc dophilus gehaald, hielp bij Sara ook enorm). Dus heb veel opgelopen met haar, en ook nu is ze nog onrustig. Maar verder ging het goed. Lekker gewandeld vanmiddag, was echt heerlijk weer ervoor.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64475200
Fijn dat het zo goed ging!
Wel erg zielig van de krampjes
Was Sara ook thuis?
Ik vond het toen zo vreemd, opeens ben je dan alleen met zo'n kleintje en moet je alles zelf doen
pi_64476669
Nee Sara is op maandag altijd bij opa en oma. Op zich is dat wel fijn, dan kan ik tenminste ook echt alles voor Merel doen, vooral bij krampjes. Ik voel me altijd schuldig als ik met Merel rondloop en daardoor even geen handen heb voor Sara...
Ben benieuwd hoe het morgen gaat. En woensdag, dan is Merel voor het eerst bij mijn schoonouders ivm de crematie van mijn oma. Ik hoop dat ze er niet teveel door van slag raakt, maar het is gewoon echt niet handig om haar mee te nemen. Sara gaat wel mee, zal daar m'n handen wel vol aan hebben
Sara
Merel
Ukje
pi_64478294
Misschien een idee, maar hier hielp bij krampjes 'cinnababy' heel erg goed. (schrijf ik het nou goed, geen idee zo spreek je het uit iig) Paar drupjes, er volgde een poepluier en het was over.
pi_64483073
Thnx voor de tip Freecell, helaas werkt het hier niet zo. Maar bij sommigen inderdaad wel! Ach, het is ook een beetje een fase waar we door moeten denk ik, het hoort er wel bij
Sara
Merel
Ukje
pi_64510889
Hier wat chagrijnig. Er zou hier een stapel mensen komen met O&N en daar hebben een paar van afgemeld, dat soort dingen kan ik slecht tegen, heb dan het gevoel dat ze het hier niet tof vinden. Ligt aan mij dat gevoel, want stiekem weet ik van alle afmeldingen dat ze het hier normaal wel tof vinden, maar toch voelt het zo (lekker duidelijk weer )

En vandaag héle gezellige dag gehad bij Leanders opa en oma en de oma in kwestie stopte een flinke lik kwarkyoghurt in zijn mond Toen ik heel hard NEE riep schrok ze zelf ook wel, want ze wist wel dat hij dat niet mag, was ongemerkt gegaan zeg maar. (later zag ik trouwens wel ook nog een stukje banaan in Leander verdwijnen )
En ik vond het écht een hele gezellige dag en het zijn zulke leuke mensen, maar daar baalde ik wel van.... En toch was de algemene indruk van de dag positief en nu ben ik in de war...

En ik ben momenteel wat emo geloof ik, dat helpt dan ook niet
pi_64510953
Heb je ze er later nog op aangesproken?
Daar zou ik ook echt heel boos over worden!
pi_64511118
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:49 schreef mrien het volgende:
Heb je ze er later nog op aangesproken?
Daar zou ik ook echt heel boos over worden!
Op dat moment riep ik dus heel hard nee en schaamde ze zich wel zo hard dat later aanspreken niet meer nodig was.
pi_64511207
Nja, omdat je later nog wat banaan naar binnen zag gaan..

Heb hier ook echt elke keer gehamerd op, nee ze mag nog niet
Ook bang dat het fout zou gaan, gelukkig tot heden niet gebeurd
pi_64511329
hier hoopvol
ik ben 2wkn terug gestart met seroxat en na een week vol nare bijwerkingen is het vooruit gegaan.
Vandaag moest ik ophogen naar de normale dosering en ik was zeer bang voor wederom zoveel last. Maar nee! Ik merkte vandaag niets bijzonders, zorgen voor niets dus.
Ik hoop echt dat de grootste dip nu achter de rug is. Gisteren weer begonnen met werken, voelde heerlijk!
Vandaag met de meiden thuis voelde ook heel anders, niet als "wéér een van die dagen" .. was gezellig.
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:33:51 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64513315
Freecell, niet zo'n heel warrig verhaal, hoor!

Marit, seroxat is toch een AD?
Vervelend dat het dus zo slecht ging dat het nodig is, maar fijn dat het nu goed gaat!

Ik moet zeggen, hier gaat het prima. Eli is hartstikke lief en ik geniet echt van hem.
Op de een of andere manier ben ik heel trots dat hij zo zelfverzekerd en blij en tevreden is steeds. (m.u.v. hanguren ivm kiezen). dan hoop ik toch dat wij iets gedaan hebben om hem op de juiste manier te ondersteunen en begeleiden. klinkt misschien wazig, maar zo voel ik het. (Enkel op mezelf betrokken, niet op anderen)
Ja, ik ben een happy mommy
Dat wilde ik even vereeuwigen op het internet
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:48:16 #70
94046 PM-girl
pi_64514084
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik moet zeggen, hier gaat het prima. Eli is hartstikke lief en ik geniet echt van hem.
Op de een of andere manier ben ik heel trots dat hij zo zelfverzekerd en blij en tevreden is steeds. (m.u.v. hanguren ivm kiezen). dan hoop ik toch dat wij iets gedaan hebben om hem op de juiste manier te ondersteunen en begeleiden. klinkt misschien wazig, maar zo voel ik het. (Enkel op mezelf betrokken, niet op anderen)
Ja, ik ben een happy mommy
Dat wilde ik even vereeuwigen op het internet
Zal ik het dan nog even quoten voor je! Lijkt me heerlijk om te zien inderdaad!

Marit, wat goed dat het werken en daarna je dag thuis je zo goed bevallen is!

Freecell, wat jammer dat Leander al dingetjes binnengestopt heeft gekregen. Hopelijk een wijze les geweest!
*
pi_64585186
Weet iemand wanneer je na de bevalling weer mag gaan sporten?
Merel is nu 3,5 week oud, ik voel me lichamelijk super, nergens last meer van. Aangezien er flink wat kilo's afmoeten vraag ik me nu af wanneer ik mag gaan sporten. Wandelen enzo doen we al veel
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:48:55 #72
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_64585458
Volgens mij mag je 6 weken na de bevalling weer voorzichtig gaan sporten Fuente.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_64587042
Thnx Jambo! nog even wachten met echt sporten dus..
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:31:23 #74
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64591734
Ik wil ook graag weer sporten, nu is Maarten 6 weken oud, alleen wacht ik nog even tot Maarten wat meer ritme heeft en ik om de voedingen heen kan sporten.
Ik ga wel vandaag of morgen (vandaag dus nog maar niet want nu alweer half 9) weer eens in de weer met de WII Fit...
Gelukkig hoef ik geen kilo's kwijt te raken van de zwangerschap, ben er nl. 6 lichter...
Maar heerlijk om weer wat te gaan doen zeg!
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:48:19 #75
94046 PM-girl
pi_64592519
Fuente, ik weet niet of je zwangerschapsgym hebt gedaan en nu dus nagym doet/gaat doen, maar ik kan me herinneren dat bij die nagym even werd gecheckt of je buikspieren weer gesloten (?) waren.
Als dat het geval was, mocht je alle buikspieroefeningen weer doen.
*
pi_64596485
Ik ben gelukkig ook lichter dan voor m'n zwangerschap, maar er moeten nog steeds heul veul kilo's af De wii fit hebben we sinds gisteren! Ik moet ;m nog proberen maar manlief is erg enthousiast

PM-girl, nee dit keer geen zwangerschapsgym gedaan. Ik denk dat ik dan nog maar even wacht met de buikspieren
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:49:11 #77
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64597623
Ik moet ook nog kilo's eraf hoor Fuente, had ook aardig wat reserve en nog steeds... Een kilo of 5 á 10 eraf klinkt wel erg goed voor me! alleen 'vreet' ik me suf, ik heb de hele dag honger lijkt wel door de bv
pi_64606577
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:49 schreef Marie79 het volgende:
Ik moet ook nog kilo's eraf hoor Fuente, had ook aardig wat reserve en nog steeds... Een kilo of 5 á 10 eraf klinkt wel erg goed voor me! alleen 'vreet' ik me suf, ik heb de hele dag honger lijkt wel door de bv
Oh was het maar 10 kilo, echt, nog meer hier
Toen ik bij Sara nog bv gaf viel ik als een gek af, ik kon er niet tegenaan eten en 3 weken later was ik 15 kilo kwijt. Echt niet normaal (voelde me ook heel beroerd).
Kom je ook in het dieettopic? Zitten wel meer moeders!
Sara
Merel
Ukje
pi_64607181
Ik ben in de zwanerschap van 65 naar 75 gegaan, 2 dagen na de bevalling was ik 66,5 en daarna als een gek aangekomen naar 70 rond en daar blijf ik nu bungelen tussen 69 en 71. Maakt niet uit of ik veel eet of weinig, 70 stabiel
Maar nu ga ik weer actiever sporten! Sinds vorige week loop ik weer hard en gisteren, eergisteren en vandaag lekker schaatsen op de vijver voor mijn huis
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:16:05 #80
4177 Jojogirl
pi_64607291
Hier ook een mama die aankomt na eerst alles kwijt geweest te zijn. Ik woog voor m'n zwangerschap 81, aan het eind 89, een week na de ks 81 en vanochtend 85 Gelukkig ga ik maandag weer werken: meer ritme helpt bij mij altijd wel tegen het snoepen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:22:22 #81
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64607384
Hier eenzelfde verhaal kwa gewicht. Voor de zwangerschap 70 kilo. Einde van de zwangerschap 82 kilo. Drie weken erna 72,5 kilo. 8 Weken na de bevalling nog 68 kilo. En nu weer 70/71 kilo (gok ik, in ieder geval meer dan 68 ).

Hoewel ik best wel weer 68 zou willen wegen . Morgen gaan we lijnen .
pi_64607706
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:16 schreef Jojogirl het volgende:
Hier ook een mama die aankomt na eerst alles kwijt geweest te zijn. Ik woog voor m'n zwangerschap 81, aan het eind 89, een week na de ks 81 en vanochtend 85 Gelukkig ga ik maandag weer werken: meer ritme helpt bij mij altijd wel tegen het snoepen.
Hier ook, werken dus. Het duurt nog een tijdje bij mij, maar thuis eet ik echt veel meer, heb ik ook constant honger..
Sara
Merel
Ukje
pi_64609084
Ik moet ook veeeeel kilo's kwijt. Ik zoek ergens die Evy mp3's, maar kan ze nergens vinden. Ik ga pas 1 maart weer werken, maar dat maakt qua eten niet uit. Ja overdag wel, omdat ik dan nauwelijks aan eten toekom. Maar dat haal ik dan 's avonds wel weer in, helaas.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_64610599
pff het gaat me niet om de kilo's maar de flubberbuik. Qua gewicht zit ik wel lekker.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:07:33 #85
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64613806
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 07:48 schreef Fuente het volgende:

[..]

Oh was het maar 10 kilo, echt, nog meer hier
Toen ik bij Sara nog bv gaf viel ik als een gek af, ik kon er niet tegenaan eten en 3 weken later was ik 15 kilo kwijt. Echt niet normaal (voelde me ook heel beroerd).
Kom je ook in het dieettopic? Zitten wel meer moeders!
Als ik 10 kg afval zit ik zo'n beetje op 73 kilo, dat woog ik ook toen ik 18 was dus dat lijkt me wel wat!
Maar ik mag nu nog niet afvallen met de borstvoeding, ga proberen eerst maar eens gewoon gezond te eten en niet zoveel chocola enzo...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:53:58 #86
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_64616949
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:07 schreef Marie79 het volgende:

[..]

Als ik 10 kg afval zit ik zo'n beetje op 73 kilo, dat woog ik ook toen ik 18 was dus dat lijkt me wel wat!
Maar ik mag nu nog niet afvallen met de borstvoeding, ga proberen eerst maar eens gewoon gezond te eten en niet zoveel chocola enzo...
Ja, dat had ik voor mezelf ook al bedacht: geen chocola en gewoon gezond eten... maar nu ben ik ongesteld (volgens mij voor het eerst sinds de bevalling), dus ik vind dat ik daar nog maar een paar daagjes mee moet wachten .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:22:30 #87
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64617866
Als ik chocola eet is mijn gedachten vaak voor ik de eerste hap neem: misschien moet ik wel ongesteld worden...
Maar Grijs dat is natuurlijk wel een heel goed excuus om wat (veel) chocola te eten!
pi_64622593
Wanneer komt dat eigenlijk terug?
Want Leander wordt straks 5 maanden en nog geen énkel teken dat het weer begint hier! En zo langzamerhand zou ik het niet erg vinden Het geeft iets van een geruststellende regelmaat!
pi_64622867
uhm, ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben tijdens de zwangerschap van 84 ofzo bij de start naar 75 in de laatste week gegaan, 2 weken na de zwangerschap was ik nog 66 oid, en tot nu toe val ik nog steeds af. wel een stuk langzamer, dat wel inmiddels.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64623169
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:02 schreef simmu het volgende:
uhm, ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben tijdens de zwangerschap van 84 ofzo bij de start naar 75 in de laatste week gegaan, 2 weken na de zwangerschap was ik nog 66 oid, en tot nu toe val ik nog steeds af. wel een stuk langzamer, dat wel inmiddels.
Op zich wel relaxed
Ik gun het je wel hoor, ondanks het feit dat ik iets minder gelukkig ben
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:11:40 #91
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64623196
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:54 schreef freecell het volgende:
Want Leander wordt straks 5 maanden en nog geen énkel teken dat het weer begint hier! En zo langzamerhand zou ik het niet erg vinden Het geeft iets van een geruststellende regelmaat!
De borstvoeding houdt de menstruatie wel tegen, heb ik ooit hier gelezen, maar hoe lang? Ik zou het niet weten...
Het lijkt me ook wel weer fijn om een menstruatie te hebben (alleen nu nog even niet).
pi_64623288
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:11 schreef Marie79 het volgende:

[..]

De borstvoeding houdt de menstruatie wel tegen, heb ik ooit hier gelezen, maar hoe lang? Ik zou het niet weten...
Het lijkt me ook wel weer fijn om een menstruatie te hebben (alleen nu nog even niet).
Daar is niet echt een vaste tijd voor Ik kan je wel vertellen dat het bij mij 9 maanden duurde na de geboorte van Tomas en 8 na de geboorte van Yara. Er zijn ook mensen die borstvoeding geven en na 3 maanden alweer ongesteld worden..of na een jaar...

Het is gewoon afwachten dus
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64623775
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:14 schreef TearSong het volgende:

[..]

Daar is niet echt een vaste tijd voor Ik kan je wel vertellen dat het bij mij 9 maanden duurde na de geboorte van Tomas en 8 na de geboorte van Yara. Er zijn ook mensen die borstvoeding geven en na 3 maanden alweer ongesteld worden..of na een jaar...

Het is gewoon afwachten dus
Zo lang
Ik verwachtte het al een maand geleden ofzo
Maar even op instellen dat het nog héél lang kan duren dus
Wel lastig, want zolang dit duurt werkt mijn triple-methode niet en ik wil geen hormonen slikken
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:28:53 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_64623944
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:25 schreef freecell het volgende:

[..]

Zo lang
Ik verwachtte het al een maand geleden ofzo
Maar even op instellen dat het nog héél lang kan duren dus
Wel lastig, want zolang dit duurt werkt mijn triple-methode niet en ik wil geen hormonen slikken
Geloof me, ook zonder borstvoeding kan het een tijd duren voordat het weer op gang is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64623997
oh hier werkt alles weer hoor.
pi_64624175
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:30 schreef Ticootje het volgende:
oh hier werkt alles weer hoor.
Na hoeveel tijd werkte het weer dan?
(ik kan ook nérgens vnden wat gemiddeld is oid )
pi_64625584
Volgens mij is deze moeder rijp voor de psychiator. Heb me net toch een partij zitten janken. Mij nichtje bracht 2 tassen baby kleding terug, maat 50 t/m 68 en ik wou het eerst door geven aan mijn andere neefje zijn kind maar ik kan er geen afstand van doen. Zal wel kwestie van maandelijkse hormonen zijn en het feit dat ik een 3e kindje nog wel zie zitten alleen mijn wederhelft niet meer.Dus nu de kleertjes maar naar zolder en hopelijk kan ik er ooit nog wel afstand van doen. Of iedere moeder heeft dat moment dat je afscheid moet nemen van de baby tijd en dat je daar emotioneler van wordt of ik ben een geval apart.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:15:03 #98
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_64625852
Nee hoor Faja, ik heb het ook. Ik heb nog heel veel babyspul liggen hier omdat ik er geen afstand van kan doen en ik ooit hoop het nog eens te mogen gebruiken. Alsof ik niet allemaal nieuwe kleertjes zou kopen dan.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_64625905
ik ben nog steeds niet lek, en bep is toch al 10 maanden geweest
Saartje
pi_64626404
ik lek zeker 5 maanden.
pi_64628570
Faya dat is helemaal niet gek hoor

Ik heb afgelopen week met pijn in mijn hart de box uit de kamer opgeruimd. En dat terwijl ik weet dat ie er hopelijk ooit weer komt te staan. Is toch een periode die je afsluit.
pi_64633581
Ik voelde me echt zo onbegrepen door mijn man en emotioneel labiel. Ben niet van het jankerige maar vanavond dus wel. Hij zei dat het prima was om de kleertjes te bewaren en toen ik zei we kunnen ook nog wel een kindje knutselen die ze opnieuw kan dragen was het antwoord "die discussie ga ik niet weer met je aan". Mannen soms snappen ze er geen moer van.
  zondag 4 januari 2009 @ 01:08:36 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64634371
Faja ik begrijp het emotionele deel ook wel hoor!
Zoals hierboven gezegd, het is toch een fase die je afsluit.

Hoe gaat het eigenlijk me Reinhilde? De buikwond was toch geïnfecteerd? Is dat inmiddels genezen?
  zondag 4 januari 2009 @ 01:49:33 #104
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_64635428
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:54 schreef freecell het volgende:
Bij de eerste twee had ik vrijwel direct (ik denk ongeveer 2 mnd na de bevalling) weer een maandelijkse cyclus, ondanks dat ik de tweede 14 mnd. borstvoeding heb gegeven.
Maar dit keer gaat het anders. Heb bijna een half jaar nagevloeid (wel steeds minder, maar twijfelde wel of het geen menstruatie was) en ben nu dus duidelijk echt ongesteld, na wel anderhalve maand niet gevloeid te hebben... Nu nog afwachten of er regelmaat is (en zo ja: welke).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_64638706
Faja, wat moeilijk lijkt me dat
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 januari 2009 @ 14:38:26 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64645524
met mij gaat het lichamelijk én geestelijk prima, vond het alleen best wel eng om morgen ineens alles helemaal alleen te moeten doen.. kraamzorg was eigenlijk vandaag voor het laatst, en johan begint morgen met zijn nieuwe baan . hield wel in dat ik van veel hulp naar géén hulp ging ... gelukkig begrepen zowel de kraamzorg als de verloskundige mijn "angst" en krijg ik er zonder problemen 2 dagen bij. even de bevestiging dat ik het alleen ook kan, en niet perse johan nodig heb om bij wijze van spreken een luier te verschonen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64645947
freecell; bij mij begon de maandelijkse cyclus meteen weer nadat de eerste 6 weken vloeien gestopt was; kreeg ook meteen weer een eisprong volgens mij (had cervixslijm weer); terwijl ik gewoon volledig borstvoeding geef. Spiraaltje is ingebracht; en nu ben ik wel zo langszamerhand gestopt met al dat vloei/maandelijkse gebeuren. Het is bij mij wel redelijk onduidelijk geweest of ik nou nog vloeide of ongesteld was; want ik heb lang gevloeid; steeds weer kwam het terug. Maar aangezien ik cervixslijm kreeg tussen het vloeien door vermoedde ik dat mijn cyclus weer op gang kwam.

Ik ga verder niet dieeten; wel wii fitten; en nu lekker rustig aan doen omdat ik me echt beroerd voel; vannacht ook weer het hele huis wakker geblaft en vervolgens weer een nachtvoeding omdat ambertje ook wakker van me werd. Ze heeft me gisteravond uit zitten lachen; elke keer als ik hoestte moest ze lachen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:35:08 #108
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64720643
Met mij gaat het niet zo goed de laatste tijd. Ik heb al twee weken last van mijn rug, behoorlijke pijn die maar niet minder lijkt te worden.
Daardoor stond ik tijdens ons weekje weg een beetje 'buiten het gezin'; ik miste het fysieke contact met de kinderen (kan niet tillen) en het spelen met ze, op de grond, zonder pijn. Automatisch deed S meer met ze en kreeg ik iets te veel tijd om me slecht te voelen over mezelf. En ik kom er niet zomaar uit, merk ik, blijf verdrietig, somber, snel in tranen en snel boos. De rugpijn helpt niet mee, maar ik ben ook gewoon weer even in een slechte tijd beland. Jammer en rot. En weten dat ik niks te klagen heb met leuk werk, leuke vent, de allerleukste kinderen: het helpt niet, het werkt juist andersom: voel me er nóg slechter door.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64720979
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:35 schreef Sugar het volgende:
Met mij gaat het niet zo goed de laatste tijd. Ik heb al twee weken last van mijn rug, behoorlijke pijn die maar niet minder lijkt te worden.
Daardoor stond ik tijdens ons weekje weg een beetje 'buiten het gezin'; ik miste het fysieke contact met de kinderen (kan niet tillen) en het spelen met ze, op de grond, zonder pijn. Automatisch deed S meer met ze en kreeg ik iets te veel tijd om me slecht te voelen over mezelf. En ik kom er niet zomaar uit, merk ik, blijf verdrietig, somber, snel in tranen en snel boos. De rugpijn helpt niet mee, maar ik ben ook gewoon weer even in een slechte tijd beland. Jammer en rot. En weten dat ik niks te klagen heb met leuk werk, leuke vent, de allerleukste kinderen: het helpt niet, het werkt juist andersom: voel me er nóg slechter door.
Tering je lijkt mij wel!
Dat kan ik dus ook mezelf kwalijk nemen dat ik mij rot voel terwijl ik een prachtig leven heb.
Maar gooi dat weg hoor. Iedereen mag zich rot voelen!!
Is ook niet leuk dat je niet mee kan spelen met je kinderen en dan is het normaal dat je je ook niet zo blij voelt.
Huil het lekker uit
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:46:46 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64720984
Sugar
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:38:10 #111
94046 PM-girl
pi_64726546
Sugar, je rugpijn beperkt je leven nu zo, dan is het niet gek dat je alles negatief ervaart. Ik weet niet precies wat de oorzaak ik van je pijn, maar kan een chiropractor oid je misschien helpen? Ik hoor daar vaak goede verhalen over.

*
pi_64726684
Vandaag wilde ik het liefst op bed blijven liggen. Maar ik wist wat voor weer het ging worden. Ik heb mezelf een paar schoppen gegeven en zit nu steeds heerlijk naar buiten te kijken. Wat is zon toch goed voor een mens.

Af en toe werk ik ook...
pi_64727475
Rugpijn maakt mij ook altijd gefrustreerd en onzeker Sjoeg. Logisch dat dingen dan extra rot lijken.
Ik hoop dat het echt snel over is en anders weer aan de bel trekken bij de huisarts.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:37:58 #114
4177 Jojogirl
pi_64731289
Vervelend Sugar, maar ik kan me goed voorstellen dat je het fysieke contact met je kinderen mist. Zeker als je alles toch al door een zwarte bril ziet door de pijn is dat nog eens een extra domper.

* Jojogirl vond het ook vreselijk om Finn 6 weken niet te mogen optillen na d'r ks.
pi_64731824
Sugar.... gewoon even een hele dikke knuffel van hier
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 15:53:45 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64732018
sugar

hier gaat het echt prima.. ik verveel me alleen te pletter op de tijden dat Jr. slaapt.. ik wil nog niet aan werk buitenshuis denken, maar zit wel aan thuiswerk te denken. zijn er anderen die daar ervaring mee hebben??? het mag saai werk zijn als ik maar wat omhanden heb, de hele dag trivia spelen op IRC of FOK!ken is nu ook mijn doel niet helemaal
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64732074
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:53 schreef DJMO het volgende:
sugar

hier gaat het echt prima.. ik verveel me alleen te pletter op de tijden dat Jr. slaapt.. ik wil nog niet aan werk buitenshuis denken, maar zit wel aan thuiswerk te denken. zijn er anderen die daar ervaring mee hebben??? het mag saai werk zijn als ik maar wat omhanden heb, de hele dag trivia spelen op IRC of FOK!ken is nu ook mijn doel niet helemaal
Joh meid, je bent een week terug bevallen, doe ff rustig aan! JJ wordt straks wel wakkerder en dan heb je er je handen vol aan
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:59:42 #118
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64732295
Misschien lekker een beetje uitrusten DJMO nu je er de tijd voor hebt?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 16:10:36 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64732795
juh daar hebben jullie wel gelijk in, maar ik ben altijd bezig (geweest) en ik kan niet breien of borduren oid (wil nog wel steeds met die naaimachine en patchwork baby sprei aan de slag). mijn "probleem" is dat mijn handen gewoon bezig moeten zijn.. of dat nou met typen of met kaartjes vouwen is, ik lijk wel een adhd'er wat dat betreft ... van rusten word ik alleen maar moe

pi_64733982
DJMO, zoek een leuke hobby! Of ga vast uitnodigingen maken voor de eerste verjaardag van je kleine
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 17:03:29 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64735140
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:36 schreef S_oepstengel het volgende:
DJMO, zoek een leuke hobby! Of ga vast uitnodigingen maken voor de eerste verjaardag van je kleine
de geboortekaartjes moeten nog verstuurd worden iets later dan gepland, maar de site waar ik ze besteld had, had wat vertraging mijn god daar baal ik van ©guus meeuwis dus die krijg ik morgen ofzo pas binnen ...

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 21:31:37 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64746869
overigens, ik zag er tegenop om alles alleen te moeten doen, maar ik heb tijd zat over... en ergens ben ik ook wel blij dat mijn huis weer van mij is nu kraamzorg is best prettig en zo, maar ze doet toch dingen anders dan ik zelf doe, en legt de dingen in de keuken ook niet op de plaats waar ze horen .. ik heb de eerste dag me het schompes lopen zoeken naar mijn vleestang bijvoorbeeld dus al met al, al ben ik nog kraamvrouw (dat duurt zes weken ofzo toch ) ik ben blij dat ik weer het rijk voor mezelf heb, hadden andere moeders dat ook??

dinsdag 6 januari 2009 @ 21:48:56 #123
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64747582
Suikervrouw, het klinkt alsof het tijd is om jezelf op een heerlijke massage te trakteren
Lekker douchen!
pi_64747878
Sugar .
Als het zo'n pijn blijft doen, moet je echt weer aan de bel trekken! Sterkte!
pi_64747899
ja djmo, ik ergerde me aan de manier van was opvouwen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:59:33 #126
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64748058
De kraamverzorgster...breek me de bek niet open. Ik was erg blij toen ze weg was. Van de VK mocht ik extra dagen maar ik wist niet hoe snel ik daarvoor moest bedanken. En dat terwijl ik helemaal niet lekker was. Nee, ik vond het deze keer niets toevoegen. Ik heb hun geloof ik wat geleerd ipv andersom. Bij Jetske was het trouwens wel erg fijn, een enorme lieve meid die echt wist waar ze mee bezig was. Die had de rest van haar leven wel mogen blijven

Knutsel ze, DJMO.
Lekker douchen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 22:23:55 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64749142
de was opvouwen deed ze dan net wel weer erg netjes ticootje netter dan ik het zelf doe iig ik heb de extra dagen wel gevraagd en gekregen sjak, maar dat was meer omdat ik me zo onzeker als de ... voelde omdat kraamzorg net afgelopen was terwijl johan met nieuwe baan begon, en ook gedeeltelijk omdat ik de rvk in mijn nek voel hijgen natuurlijk, en ik dus van veel hulp naar niets ging. het gaat echter prima, en het consultatiebureau is al langsgeweest, die mag ik altijd bellen, ik heb ik weet niet hoeveel familie die staan te popelen om me te helpen etc..

en nu ga ik slapen... JJ slaapt nog als een blok, maar ik verwacht hem vannacht wel voor een voeding dus

pi_64750721
Ik had dit keer een superlieve en goede kraamverzorgster. Ze hield mijn hele huis spik en span waardoor ik heerlijk heb kunnen uitrusten. Maar eerlijk is eerlijk, na een week was ik ook wel weer klaar mee. We konden 64 uren krijgen maar hebben uiteindelijk 'maar' 30 uur gebruikt. En dat was prima zo!
Sara
Merel
Ukje
pi_64752566
Sugar

En ik vind het juist jammer dat we geen kraamzorg hebben gehad.
  woensdag 7 januari 2009 @ 07:18:26 #130
37150 livelink
pi_64757825
Jij hebt eigenlijk helemaal geen kraamtijd gehad, Ingrid? Hoe gaat het nu? Komt het kraamtijdgevoel nu een beetje naar boven nu Tyler thuis is?

Sugar, ik hoop dat de rugpijn snel over is. Dat is denk ik de eerste voorwaarde om weer verder te kunnen kijken. Sterkte
pi_64759436
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:56 schreef Ticootje het volgende:
ja djmo, ik ergerde me aan de manier van was opvouwen.

Ik ook en daar voelde ik me zó schuldig over! Ze was namelijk verder echt ideaal (a; ging ze altijd net hele verhalen vertellen als Maarten en ik een rustmomentje namen ) ze was lief en behulpzaam en bemoedigend en leerde ons veel en ze was geruststellend als het weer eens niet lekker ging met Leander zijn temperatuur en ze belde de vlos voor ons als wij het wel erg laag vonden enzo

Maar de was! Ik doe niet veel dingen netjes, maar de was wél! En zij vouwde het al op als ik het nog vochtig vond (na een nacht en een ochtend drogen) en dat vond wel zo storend En dan nog minder netjes dan ik ook. Maar ik vouw ook wel vrij netjes

Mijn kraamverzorgster deed trouwens wel elke dag de WC en de was enzo, maar ik geloof dat ik in de kraamtijd maar 2x een schoon bed heb gehad. Mijn zus zei dat zij dat elke dag kreeg en dat leek me zó heerlijk Lekker schone lakens!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 januari 2009 @ 10:03:03 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64760268
de wc/douche werd hier ook iedere dag gedaan, dat vond ik ook wel prettig ik heb trouwens gratis vloerverwarming door de buren (de leidingen van hun cv lopen onder onze woning door) dus dat werkt ideaal met het drogen van de was etc.

pi_64761719
Het liefst heb ik hele mooie stapeltjes in de kast liggen.

Maar als ik nu mijn kast bekijk vraag ik me af waarom ik de moeite doe om de was uberhaupt op te vouwen. Ik moet nodig eens rauzen, en dat wil zeggen de kleding van M. weer uitzoeken. Jeetje wat heeft hij veel, en ook veel wat niet gedragen wordt en alleen maar voor trowp zorgt. Het lijkt soms wel een vrouw.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:04:38 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64762157
En dat moet jij uitzoeken? Heeft hij iets aan zijn handjes?
pi_64762244
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
En dat moet jij uitzoeken? Heeft hij iets aan zijn handjes?
Omdat ik anders een kast vol heb met "werkshirtjes". Hij kan niets wegdoen, ik heb daar minder last van. Als ik iets doe, dan doe ik dat ook goed en meestal doe ik zo'n 5 vuilniszakken met oude kleding weg van hem als het weer te erg wordt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 januari 2009 @ 11:10:46 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64762392
klinkt bekend ticootje.. vroeger was ik van de bewaarderige soort, maar sinds de kleine sodemieter ik alles weg wat ik niet meer draag/gebruik .. (behalve kinderkleertjes en spul, dat gaat op zolder bij mijn schoonvader, voor een evt volgende )

pi_64762648
Priscil dr kast mest ik net zo uit als die van haar vader hoor. Het zal wel een familie tik zijn, maar die 2 hebben toch een hoop kleding. (En ze produceren ook allebei enorm veel was)

Priscil heeft nu een grotere kast, dus ik hoef even niet uit te mesten omdat alles nu weer past, maar als mevrouw begint over dat ze geen ruimte heb kom ik al eerst met de vuilniszakken aanzetten, moet je eens kijken hoeveel ruimte je hebt.

Ik heb echt helemaal niet zoveel kleding. 2 spijkerbroeken en een zwarte broek. Wat hemdjes en shirtjes en 3 truien. Meer draag ik toch niet.
  donderdag 8 januari 2009 @ 07:49:23 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64799069
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat ik anders een kast vol heb met "werkshirtjes". Hij kan niets wegdoen, ik heb daar minder last van. Als ik iets doe, dan doe ik dat ook goed en meestal doe ik zo'n 5 vuilniszakken met oude kleding weg van hem als het weer te erg wordt.
(nog) geen moeder maar dit herken ik helemaal!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_64801501
Ik bedenk me ineens hoe het zou zijn als M. zo maar mijn kleren uit zou gaan zoeken en de helft weg zou gooien

Hij mag lekker zijn eigen kleren regelen, dan regel ik de mijne
pi_64801541
Hahaha owlet dat dacht ik ook net!
pi_64803260
Haha, maar M. zou dat gelukkig nooit doen. Dan hou ik niets meer over.
pi_64805501
Ik doe het ook voor nixxx hoor, die bewaard ook alles. Zelfs als het 10 jaar geleden al weg had gemoeten. Maar ik heb z'n kast aardig op orde nu; binnenkort ga ik ook weer even een rondje doen met vuilniszakken, ook door mijn eigen kleding.
pi_64805593
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ooh herkenbaar! Soms zeg ik hem ook echt 'zou je dat shirt niet eens wegdoen...er zit een gat in' maar uiteindelijk ben ik altijd de persoon die het weggooit.
Al moet ik zeggen dat hij wel z'n eigen shirts opvouwt en in de kast propt .
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64805677
Shirtjes met gaten zijn geen werkshirt meer, maar worden dan gepromoveerd tot klusshirt...
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:46:31 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64808825
Hé Suug, wat naar dat je weer niet goed in je vel zit. Sterkte, ook met je rug.
pi_64809002
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 07:18 schreef livelink het volgende:
Jij hebt eigenlijk helemaal geen kraamtijd gehad, Ingrid? Hoe gaat het nu? Komt het kraamtijdgevoel nu een beetje naar boven nu Tyler thuis is?
Klopt. Vreemde kraamtijd iig.

Het gaat nu best goed. Al ben ik sinds gisteren de hele dag doodmoe. Irritant! Misschien met verkoudheid te maken. Tyler slaapt gelukkig 's nachts goed. Wordt alleen wakker voor de fles en tukt daarna weer door. Doet er nog wel lang over, maar ben allang blij dat hij drinkt en het erin blijft dan.
Het is wel heel fijn dat hij nu thuis is! Stuk rustiger, ondanks het 3x per dag spoelen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik zie er wel een beetje tegenop om over 1,5 week alleen met ze thuis te zijn.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:55:47 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64809165
Goed dat je daar eerlijk over bent Ingrid.
Heb je mensen die je evt kunt bellen voor hulp als het je te erg tegenvalt?
pi_64809322
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:12 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ooh herkenbaar! Soms zeg ik hem ook echt 'zou je dat shirt niet eens wegdoen...er zit een gat in' maar uiteindelijk ben ik altijd de persoon die het weggooit.
Al moet ik zeggen dat hij wel z'n eigen shirts opvouwt en in de kast propt .
ik goo9i ook wel eens kleren van M. weg. Of ik terk het uit de kast, gooi het op een stapel en als ie dan htuis komt laat ik het m uitzoeken. Hij mag wel zelf zijn gewassen/gestreken/gevouwen kleren opruimen. En idd, mijn vent propt ook zijn shirts in de kast.. waarom ik ze eigenlijk nog strijk...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64810000
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:55 schreef Moonah het volgende:
Goed dat je daar eerlijk over bent Ingrid.
Heb je mensen die je evt kunt bellen voor hulp als het je te erg tegenvalt?
Helaas nog steeds ruzie met mijn ouders, vnl met mijn vader. Hopelijk willen ze binnenkort eens praten. Dus hun niet helaas.

Verder probeert thuiszorg/ha extra hulp te regelen, voor de ondersteuning. Zou wel fijn zijn.
Ik heb mailcontact met de psycholoog van het ziekenhuis. En gelukkig werkt Djeez op 5 min fietsafstand. Als er iets is, kan hij dus zo thuis zijn.
Gelukkig heeft hij volgende week ook nog vakantie.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:16:56 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64810098
Jammer dat de ruzie voortduurt.
Heb je iets aan het mailcontact met de psycholoog?
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:03:54 #151
14746 k_i_m
pi_64823706
Ik heb gesolliciteerd op een fulltime functie. En hoe leuk het werk me ook lijkt, ik weet niet of ik het wel trek . Stomme gezeik met dat klote werk ook, als ik nog 3 jaar verder had kunnen werken bij mijn huidige baan had ze gewoon naar school gegaan en had het niet meer uitgemaakt of ik nou parttime of fulltime zou werken .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:11:41 #152
37150 livelink
pi_64824041
Lastig dilemma, k_i_m. Een vriendin van mij heeft wel eens succesvol een fulltime baan naar een parttime baan (4 dagen) omgebogen. Toen ze toe was aan de salarisbesprekingen heeft ze het gewoon geprobeerd. Het was toen duidelijk dat ze haar wel wilden hebben en zo was ze een beetje in de gelegenheid om het balletje op te gooien.

Ingrid, wat jammer dat er nog steeds problemen zijn met je ouders. Misschien een idee om ze op een leuke manier te verrassen met iets als dank voor de opvang van Kim na de geboorte van Tyler?
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:15:21 #153
14746 k_i_m
pi_64824190
Ik word echt zo droef bij het idee dat ik mijn kind dan alleen nog even snel voor het naar bed gaan en in het weekend zie. Ik dacht dat ik het wel kon, maar hoe langer ik eroverna denk hoe rotter ik het ga vinden. En ik zal het ook zeker nog proberen, mocht ik door zijn naar de volgende ronde. Maar erg veel hoop heb ik er niet op .
In my life
Why do I smile
pi_64824389
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:15 schreef k_i_m het volgende:
Ik word echt zo droef bij het idee dat ik mijn kind dan alleen nog even snel voor het naar bed gaan en in het weekend zie. Ik dacht dat ik het wel kon, maar hoe langer ik eroverna denk hoe rotter ik het ga vinden. En ik zal het ook zeker nog proberen, mocht ik door zijn naar de volgende ronde. Maar erg veel hoop heb ik er niet op .
je kan iig afwachten tot je meer weet, en dan een balletje opgooien over deeltijd toch? geef jezelf wel de tijd om te wennen aan het idee en er nog eens goed over na te denken. desnoods probeer je het een tijdje, er is niet voor niets een proeftijd. als het dan gewoon echt niet bevalt kan je dat dan ook aankaarten en desnoods als het echt niet werkt op gaan naar het volgende. goed, het is wellicht rot voor het bedrijf, maar jij bent het bedrijf niet. dan moeten bedrijven maar wat meer open staan voor het idee deeltijd. het is wat 80% van de beroepsbevolking graag wil hoor!
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:25:48 #155
14746 k_i_m
pi_64824668
Het is alleen wel een baan waar ik op lange termijn wat aan zou hebben. En dat maakt het zo lastig. De afgelopen jaren word ik overal uitgeknikkerd na 3 jaar omdat ze te beroerd zijn om een vaste baan aan te bieden. En afgezien van het feit dat ik na 3 jaar wéér geen steek verder ben, kan ik dat ook niet eeuwig zo blijven doen. Ik ben ook al 30 geweest, het gaat steeds moeilijker worden .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:26:11 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64824685
Wat een moeilijk dilemma he k_i_m, ik heb ook wel eens op het punt gestaan, maar dat was dan ook nog full-time en semi onregelmatig en dat ging me toch te ver.
Ik wacht dus wel even tot zowel Sasha als de nieuwe baby wat ouder zijn. Maar goed, ik heb dan dus itt jou wel de mazzel dat ik een vrij leuke baan heb waar ik ook nog eens het eea aan credits heb opgebouwd.
Moeilijk hoor!

Ingrid, jeetje joh, ik dacht dat dat al wel weer overgewaaid was.
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:31:27 #157
14746 k_i_m
pi_64824941
Ik zie echt in mijn hoofd al mijn moeder roepen "Oh, dan ga IK toch wel gewoon met Lilah naar het consultatiebureau als jij op je werk zit?" Nou, dat moet ik dus niet hebben!
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:33:37 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64825061
Oeh Kim, wat een rotsituatie.
Ik kan me zó goed voorstellen dat je het vreselijk vindt om Lilah alleen even snelsnel voor het naar bed gaan te zien. Succes met wikken en wegen.
pi_64825107
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:25 schreef k_i_m het volgende:
Het is alleen wel een baan waar ik op lange termijn wat aan zou hebben. En dat maakt het zo lastig. De afgelopen jaren word ik overal uitgeknikkerd na 3 jaar omdat ze te beroerd zijn om een vaste baan aan te bieden. En afgezien van het feit dat ik na 3 jaar wéér geen steek verder ben, kan ik dat ook niet eeuwig zo blijven doen. Ik ben ook al 30 geweest, het gaat steeds moeilijker worden .
welnee joh! over 10 jaar zijn alle babyboomers met pensioen. wat dat betreft komt die recessie depressie nu ook mooi op tijd voor ons: over 5 jaar max zijn wij allemaal dusdanig bloednodig dat we het voor het kiezen hebben
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:37:35 #160
14746 k_i_m
pi_64825243
Klinkt leuk, maar dat gaat in de ict niet zo op geloof ik. Het moet jong en goedkoop zijn, keus is er toch wel. IK reken er in ieder geval niet op!
In my life
Why do I smile
pi_64825817
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:37 schreef k_i_m het volgende:
Klinkt leuk, maar dat gaat in de ict niet zo op geloof ik. Het moet jong en goedkoop zijn, keus is er toch wel. IK reken er in ieder geval niet op!
och, dat zegt iedereen altijd, al zolang ict bestaat. ondertussen ken ik zat lui die er altijd al mee bezig zijn geweest en dat altijd zullen blijven doen. en serieus: die depressie komt (nja, die is er al).

klinkt niet opbeurend

maar zo is het wel bedoeld. jij maakt de beslissing of je voltijd wil werken of niet. je krijgt echt nog wel kansen genoeg de komende jaren. de beslissing of je voltijd gaat werken of niet moet je laten inspireren door wat jij wilt. alleen daardoor. kinderopvang is tegenwoordig goed geregeld, dus dat is nja, wel een issue, maar niet de main. dus je hebt gewoon een keuze. niemand heeft het recht een oordeel te vellen over of en hoeveel jij werkt. dus als jij het echt niet prettig vind moet je het niet doen, zo simpel is dat. echter: als je erg twijfelt, houdt niks je tegen om het iig een paar weekjes te proberen toch? ik hoop dat ik goed uitleg wat ik bedoel.
pi_64826395
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:26 schreef Brighteyes het volgende:

Ingrid, jeetje joh, ik dacht dat dat al wel weer overgewaaid was.
Dat had ik ook wel verwacht, maar helaas. We moeten gewoon eens goed praten vind ik.

Moonah, denk dat ik er wat aan kan hebben. Nu nog niet veel gemaild, zal hem meteen terugmailen!

Enne, wie weet of er griep rondgaat? Ben bang dat ik de griep krijg nml. En dat ik Tyler aansteek, of al heb aangestoken.

K_i_m lastige keus zeg!
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:11:57 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64826684
Ik hoorde van de week op de radio dat er in de 2e week van januari vaak een grote griepgolf start, dus het kan heel goed kloppen Ingrid.

Is er trouwens iets dat wij kunnen doen mbt je vader? Aangezien het ook deels om dingen van hier gaat toch?
pi_64826867
Lief dat je dat vraagt BE, maar denk het niet. We hebben al vaak uitgelegd hoe wij het bedoelden. En dat wij niks aan de reacties van anderen konden doen. Duim maar dat we snel kunnen praten. Is voor Kim ook een stuk leuker als het weer goedkomt. Die is er nu ook de dupe van. Vraagt regelmatig naar opa en oma.
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:22:08 #165
14746 k_i_m
pi_64827089
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:50 schreef simmu het volgende:

[..]

och, dat zegt iedereen altijd, al zolang ict bestaat. ondertussen ken ik zat lui die er altijd al mee bezig zijn geweest en dat altijd zullen blijven doen. en serieus: die depressie komt (nja, die is er al).

klinkt niet opbeurend

maar zo is het wel bedoeld. jij maakt de beslissing of je voltijd wil werken of niet. je krijgt echt nog wel kansen genoeg de komende jaren. de beslissing of je voltijd gaat werken of niet moet je laten inspireren door wat jij wilt. alleen daardoor. kinderopvang is tegenwoordig goed geregeld, dus dat is nja, wel een issue, maar niet de main. dus je hebt gewoon een keuze. niemand heeft het recht een oordeel te vellen over of en hoeveel jij werkt. dus als jij het echt niet prettig vind moet je het niet doen, zo simpel is dat. echter: als je erg twijfelt, houdt niks je tegen om het iig een paar weekjes te proberen toch? ik hoop dat ik goed uitleg wat ik bedoel.
Ja, ik snap wat je bedoelt . En planmatig gezien zijn er geen problemen voor het fulltime werken, maar gevoelsmatig des te meer. Ik wilde eigenlijk al niet eens parttime werken de eerste jaren, laat staan fulltime.
In my life
Why do I smile
pi_64828310
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:53 schreef DJMO het volgende:
sugar

Djmo wat wil je doen dan voor thuiswerk?
mama van 3 kids!
pi_64830407
DJMO.. ik heb ook heel erg zitten denken over thuiswerk
ik wilde zo graag wat om handen hebben!
Maar al zoekende bleek het toch vaak om niet echt fijne ' organisaties' te gaan die dat regelen, dus toen mijn zw.verlof maar uitgezeten
pi_64831197
marit er zijn echt veel organisaties waar je niet in moet vertrouwen idd. als je moet betalen nooit doen.

ik heb thuis gebeld voor oa. de postcodeloterij en de hele mik mak.was super leuk en verkocht super goed. maar met mijn whiplash en andere klachten (o.a. concentratie)kreeg ik het niet gedaan. ik heb uiteindelijk zelf ontslag genomen.
mama van 3 kids!
pi_64832269
k_i_m wat een ontzettend rotdilemma. Komt tijd komt raad maar ik kan me heel goed indenken dat je het nu ff niet meer ziet zitten. Ik weet ook niet wat ik er van moet zeggen verder

Ik moet komende week weer bloedprikken, het lijkt er namelijk op dat mijn schildklier nog steeds niet uitgeklierd is Ook doet mijn hand nu ineens ook heel veel pijn, en de 'verlamming' is nog geen steek minder geworden. Binnenkort dus ook maar weer bij de neuroloog langs.
Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik nog steeds positief ben over alles en ook de zorg voor de kinderen valt me niet zwaar..ik ben al 3 jaar niet meer depressief in de winter en het voelt vreemd..bijna ongemakkelijk. Alsof je heel lang de hik hebt gehad maar het ineens over is..je hele lijf staat schrap voor de volgende hik maar die blijft uit. Rare omschrijving denk ik, maar ik ben blij iig. Dat wilde ik ff kwijt
Saartje
  vrijdag 9 januari 2009 @ 06:54:03 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64838900
Mooi omschreven juist, Maneki. Ik denk dat ik door je omschrijving snap hoe je het voelt en ik ben blij voor je dat het al een hele tijd goed gaat wat dat betreft.
Al die andere lichamelijke ellende moet wél zo snel mogelijk weg natuurlijk. Want dat lijkt me echt eng en naar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 07:38:00 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64839103
popples; ik zat te denken aan administratieve dingen (dat is tenslotte mijn beroep, en de computer is mijn hobby, dat zou ik blind weer kunnen oppakken) en anders heel simpel kaartjes vouwen ofzo, zodat ik iig met mijn handen bezig ben ..

ingrid heb je inmiddels al (weer) contact gehad met je vader/ouders??

Marit, ik heb in principe geen zwangerschapsverlof; ik werk niet dus heb ook niets om naar uit te kijken zeg maar. als JJ wat ouder is, wil ik evt. kijken naar een baantje voor twee dagen in de week en dan JJ naar de psz ofzo.. (hoewel ik daar heel wat familie mee voor het hoofd ga stoten ben ik bang, maar ik vind het ook belangrijk dat hij al op jonge leeftijd leert dat hij niet alleen op de wereld is, en dat hij soms moet delen etc. )

maneki

pi_64839232
K_i_m ik kan me heel goed voorstellen dat het je gevoelsmatig tegenstaat. Het is ook gewoon stom dat parttime in de ICT niet te vinden is. Ik hoop in elk geval voor je dat je door bent naar de volgende ronde en dat er mischien toch iets te regelen valt, 36 uur (4x9), of gewoon maar 32 uur..het scheelt niet enorm, maar dan heb je toch een extra dag samen met Lilah naast het weekend en de avonden

Maneki
pi_64839324
K_i_m, ik heb ook heel lang fulltime gewerkt (eigenlijk tot aan mijn huidige bevallingsverlof). Ik snap je dilemma. Ik heb besloten dat ik het niet meer ga doen. Het is altijd snel/snel/jagen voor mijn gevoel. Ik ben nu op zoek naar een baan voor het liefst max. 28 uur. Manlief werkt 32 uur en heeft een 'papadag' en ik wil op z'n minst ook een 'mamadag'.
Nu scheelt het wel dat Sara een heel flexibel kind is. Ze is 1 dag per week bij opa en oma en 3 dagen op het kdv (straks dus 2 dagen als ik mijn baan vindt ) en ze heeft het nooit een probleem gevonden gelukkig! Maar voor mezelf vind ik het wel genoeg geweest zo, ik wil wat meer thuis zijn, meer tijd voor het huishouden en voor een sociaal leven zeg maar.

Maneki , wat een ellende zo!

Mijn bekken is weer helemaal ok! Ik ben zo opgelucht. In de zwangerschap heel veel last ervan gehad, kon bijna niet meer lopen op het laatst. Na de bevalling heb ik nog een paar dagen veel last gehad en sindsdien gaat het steeds beter. Alleen als ik lang op dezelfde plek sta (met verschonen en badderen) is het nog pijnlijk, maar verder niet meer
Sara
Merel
Ukje
pi_64839787
maneki

fuente wat knap zeg dat je dat vol hebt gehouden. wat heerlijk dat je geen last van je bekken hebt,
ik had dat na de bevalling ook, alles was weg behalve als ik mijn maandelijkse probleem krijg dan heb ik weer last.

Djmo helaas daar weet ik niks in te vinden.
mama van 3 kids!
pi_64840190
Popples, ik ben dit keer wel eerder in de ziektewet gegaan vanwege mijn bekken, dus ik heb niet tot het einde doorgewerkt hoor
Sara
Merel
Ukje
pi_64842130
Maneki wel fijn dat je winterblues uitblijft! Zit je onder een lampje of blijft het spontaan uit?

Ik mag waarschijnlijk een lampje lenen van iemand, hoezee, werd tijd ook
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:49:47 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64847672
Popples ik heb (nou ja had dus) dat ook, dat ik het nog een klein beetje voelde tijdens mijn menstruatie.
En dan eig. alleen met bepaalde bewegingen bij het sporten. Maar daaruit blijkt maar weer dat het heel erg hormonaal bepaald is.
pi_64849029
Be ik voel het op het moment gewoon heel erg kan dan bijna niet lopen.
in de zwangerschap van de jongste had ik al bekkeninstabiliteit met 14 weken heel erg(kon niet meer lopen). en de fysio wist niets meer wat ze nog kon doen. maar goed we zijn er doorheen gekomen. nu alleen af en toe nog.

fuente goed dat je naar je lichaam geluisterd hebt.
mama van 3 kids!
pi_64849594
Partime is trouwens wel te vinden in de ict; maar heel weinig. Bedrijf waar ik heb gewerkt zaten een hoop mensen die 28 of 32 uur werkten; de standaard was 36 uur.
Maar dan moet je het ook nog eens in de buurt zien te vinden; en nog iets leuks ook als het even kan; en dat is vrijwel onmogelijk.
Ik ben uit de ict gestapt; maar wie weet stap ik nog eens terug; ik zou dat wellicht ook nog wel kunnen in het bedrijf waar ik nu in werk.
Misschien zonde van m'n (dure) opleidingen; maar zo denk ik niet eens; ik draai lekker zo en voel me happy; als mama; als mens; als werknemer. Ik kon voor de zwangerschap al niet meer fulltime werken; dus heb toen een andere richting opgezocht (heropleiding in de boekhouding; maar uiteindelijk doe ik wat administratiefs/logistieks).

Bekkenproblemen; ook ik heb het idee dat het toch ook een hormonen probleem is. Ik blijf wel doorgaan met borstvoeding geven; maar ben benieuwd hoe het is na de bv-periode. Maandelijkse cyclus is gestopt door het spiraal denk ik (kwam wel ondanks bv; of ik heb gewoon heeeeeeel lang gevloeid af en aan).
(En een goed bed helpt ook! Eerste nacht op Tenerife kon ik ook bijna niet meer lopen en voelde ik het scherpe 'randje' op m'n bekken weer).

[ Bericht 8% gewijzigd door Llewella op 09-01-2009 13:46:40 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 14:39:35 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64851763
ik moet het even kwijt:
de 29e werd ik ontslagen, toen er een telefoontje van jeugdzorg naar de kraamafdeling kwam: hoe laat ik wegging of thuis was.. niet echt duidelijk en wij hadden zoiets van: jezus mogen we ook nog even bijkomen van de geboorte etc. achteraf bleek het de voogd van mijn oudste te zijn, om te kijken of mijn dochter nog in het ziekenhuis langs kon komen, maar ik zat al te wachten op vervoer naar huis.

nu krijg ik zojuist een telefoontje dat mijn ik oudste en jongste vrijdag 16 januari op het kantoor van jeugdzorg eindelijk kennis met elkaar mag laten maken.. het valt me zo koud en rauw op me dak.. in een kille onpersoonlijke omgeving etc.. ik zit gewoon te janken nu. als de voogd aan de telefoon op de 29e iets duidelijker was geweest, hadden ze elkaar allang leren kennen .. maar nee hoor het moet perse onder begleiding op dat kutkantoor

ik ben blij dat JJ net slaapt, ik moet eerst tot rust komen, zit gewoon te janken, en wil hem zo min mogelijk van mijn stress/gevoelens op dit moment laten blijken ...

FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 januari 2009 @ 14:42:08 #181
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64851879
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef DJMO het volgende:
ik moet het even kwijt:
de 29e werd ik ontslagen, toen er een telefoontje van jeugdzorg naar de kraamafdeling kwam: hoe laat ik wegging of thuis was.. niet echt duidelijk en wij hadden zoiets van: jezus mogen we ook nog even bijkomen van de geboorte etc. achteraf bleek het de voogd van mijn oudste te zijn, om te kijken of mijn dochter nog in het ziekenhuis langs kon komen, maar ik zat al te wachten op vervoer naar huis.

nu krijg ik zojuist een telefoontje dat mijn ik oudste en jongste vrijdag 16 januari op het kantoor van jeugdzorg eindelijk kennis met elkaar mag laten maken.. het valt me zo koud en rauw op me dak.. in een kille onpersoonlijke omgeving etc.. ik zit gewoon te janken nu. als de voogd aan de telefoon op de 29e iets duidelijker was geweest, hadden ze elkaar allang leren kennen .. maar nee hoor het moet perse onder begleiding op dat kutkantoor

ik ben blij dat JJ net slaapt, ik moet eerst tot rust komen, zit gewoon te janken, en wil hem zo min mogelijk van mijn stress/gevoelens op dit moment laten blijken ...
tis niet gemakkelijk, maar probeer t even naast je neer te leggen. Ik denk dat het voor Yolanda niet veel uit maakt waar ze haar broertje zal leren kennen, het is nu even niet anders dan dat het op kantoor moet. K hoop voor je dat t mee zal vallen. Sleep iig een camera mee
Today is life -

Dale Carnegie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 14:53:08 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64852347
dat probeer ik ook Yns, maar het is wel hard als je bedenkt dat ze hem de 29e al had kunnen zien, en ik dus wél een kaart van haar met de kleine als geboortekaartje had kunnen gebruiken. ipv als die kleine al ruim drie weken oud is...

enfin: ik heb de afspraak gemaakt, maar wel ook duidelijk gemaakt dat ik het niet eens was met de gang van zaken. het was overigens geen probleem dat ik mijn echtgenoot mee zou nemen .. nu even eten en dan naar het cb toe met JJ

Hoofdredactie Fotografie vrijdag 9 januari 2009 @ 19:48:32 #183
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64863568
@k_i_m, wat voor soort functie zoek je? Ik werk ook voor een ICT bedrijf en daar is 32 uur werken wel gewoon mogelijk (alleen nog minder uren helaas niet). Tevens kun je extra vakantiedagen kopen en werken ze op basis van 'het nieuwe werken', waardoor je bv. deels thuis kunt werken of heel vroeg kunt beginnen e.d.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:10:57 #184
37150 livelink
pi_64864455
Ik werk ook 32 uur in de ICT, maar minder dan dat is bij ons niet bespreekbaar.

DJMO, het is nu even niet anders. Probeer het voor je dochter toch een leuke ontmoeting te laten worden.
pi_64907667
Ik ben gewoon alweer ongesteld Had eergisteren gigantische hoofdpijn, vond ik al vreemd {ik heb last van hormonale migraine, dus altijd voor ik ongesteld word 1 dag vreselijk hoofdpijn en ja hoor, gisteren werd ik gewoon ongesteld .
Hoe snel was dat bij jullie? Ik geef geen bv, zal daardoor wel zijn...
Sara
Merel
Ukje
pi_64907809
fuente hier was het weer heel snel op de rit. na een maand alweer maar ben na die ongsteldheid meteen weer aan de pil gegaan. bij de oudste was het pas na dat ik gestopt was met de bv en die heeft 3.5 maand gehad. rond de 5 maanden ben ik ongesteld geworden toen.
mama van 3 kids!
pi_64908029
Hier gaat het mwah...mijn vriend is gisteren voor acht maanden vertrokken naar het buitenland (studie) en ik vind het nu al pittig. Normaliter kwam het grootste gedeelte van de zorg al voor mijn rekening maar al is het maar één flesje die je uit handen wordt genomen of dat iemand het even van je overneemt als ze zo huilt dat scheelt al zoveel! Gelukkig bieden beide families hun hulp aan, dan voel je je niet helemaal alleen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 11 januari 2009 @ 10:14:36 #188
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64908038
Jeetje Geppie, 8 (!) maanden!! Dat is wel heel lang zeg.
Heel veel succes en gelukkig heb je veel steun van de families!
pi_64908135
geppie wow 8 maanden. gelukkig krijg je hulp aangeboden maar dan nog mis je je partner. heel veel succes!!!
mama van 3 kids!
  zondag 11 januari 2009 @ 10:42:20 #190
37150 livelink
pi_64908341
Ik zou het absoluut niet redden in mijn eentje. Dat geef ik eerlijk toe. Ik heb altijd ongelooflijk respect voor ouders die het in hun eentje doen.
pi_64908620
Bedankt allemaal voor jullie steunbetuigingen
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:42 schreef livelink het volgende:
Ik zou het absoluut niet redden in mijn eentje. Dat geef ik eerlijk toe. Ik heb altijd ongelooflijk respect voor ouders die het in hun eentje doen.
Ik denk af en toe ook niet dat ik het kan, maar als het moet dan kan (denk ik) iedereen het. Ik had sowieso al besloten (eigenlijk vrij snel na de bevalling) dat ik nooit meer denigrerend zou doen over huismoeders Tis al een fulltime baan op zich!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_64908653
Succes Geppie!

Hier lijkt het vloeien gelukkig af te nemen. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word.
Weet iemand toevallig of het klopt dat sterilisatie makkelijker is bij mannen?
pi_64908697
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Succes Geppie!

Hier lijkt het vloeien gelukkig af te nemen. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word.
Weet iemand toevallig of het klopt dat sterilisatie makkelijker is bij mannen?
bij mannen is het idd een simpelere ingreep als bij vrouwen alleen vergoed tegenwoordig niet elke verzekering sterilisatie bij mannen meer. Bij vrouwen juist wel. Even informeren bij je verzekering dus of het vergoed wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 11 januari 2009 @ 11:08:36 #194
37150 livelink
pi_64908702
Ja, dat klopt volgens mij wel, Ingrid. Hoewel het voor vrouwen nu ook poliklinisch kan via de Essure-methode.

Ik persoonlijk heb het liever zelf in de hand en kies daarom voor sterilisatie bij mezelf.
pi_64908731
Vicky, dat is wel een goede! Zal vast niet goedkoop zijn. Het liefst willen we wel dat Djeez het doet.
pi_64908846
Popples ook heel snel dus... sjah ik heb er gewoon een hekel aan (wie niet ) dus baal er wel van..

Geppie, jeetje... heel veel succes!

Hier gaat manlief over een tijd voor een sterilisatie. Onze verkezering vergoedt het volgens mij wel, ook bij mannen.
Hij wou binnenkort al een afspraak maken, maar dat wil ik nog niet. Hoewel we nu vrij zeker weten geen kinderen meer te willen, kan het over 5 jaar wel anders zijn. Ik ben nog maar 25 en wil dat dus nog niet definitief hebben.
Sara
Merel
Ukje
pi_64923035
Wij weten trouwens wel zeker dat er geen 3e komt.
Nog even kijken wanneer het het beste moment is om te laten doen. Moet zeker via de huisarts een verwijsbrief komen? Ik hoop maar dat ik niet meer zoveel last van de menstruatie heb. Al heb ik sinds 2 weken al wel regelmatig "ongesteldheidskramp", dus ben bang dat het wel weer zo is Heb geen zin om weer aan de pil te gaan.
pi_64924293
fuente idd wie heeft er geen hekel aan. het is fijn om te weten dat alleshet doet maar daar is ook alles meegezegd.
tja of er hier een derde komt weet ik niet. ik heb nu zoiets van het is goed zo maar dat komt ook omdat wij 2 dames dicht op elkaar hebben. ach we zien wel hoe de toekomst loopt.

ingrid ik denk dat je idd naar de ha moet voor een verwijsbrief. tegenwoordig weet ik het ook allemaal niet meer zooitje ongeregeld is het geworden.
mama van 3 kids!
pi_64924619
hier wordt er niemand geholpen. Nu niet nooit niet.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:53:32 #200
37150 livelink
pi_64924881
Dat is behoorlijk stellig, Ticootje

Ik ben nog niet 'geholpen', maar ik zou me eerlijk gezegd wel behoorlijk 'geholpen' voelen als het achter de rug zou zijn. En zonder de angst voor een eventuele zwangerschap (hoe klein de kans dan ook), zou ook de sex weer een stuk ontspannener worden. Nu blijft er toch altijd in mijn achterhoofd de angst dat ik per ongeluk door de Implanon heen toch zwanger zal worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 11 januari 2009 @ 19:53:34 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64924883
ik heb op het laatst gezegd (net voor de bevalling dus) en de dag erna dat ik geen kinderen meer wilde; twee keer die bevallingshel was me voldoende.. toen zag ik vanuit mijn ooghoeken manlief al somber kijken, want hij wil, hoe lief hij mijn dochter ook vind, ook graag een meid van zichzelf. dat begrijp ik wel, al hebben we het natuurlijk niet in de hand , en om eerlijk te zijn, nu ik zo'n heerlijk kind erbij heb, zie ik niet echt op tegen een derde.. maar eerst maar eens verhuizen naar een grotere woning

pi_64925030
ik heb altijd geroepen dat ik er wel 6 wilde, tot ik was bevallen. Dat nooit meer. Maar dat nooit is wat voorbarig, er mag er best 1 bij. Ik ben de bevalhel al vergeten.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:00:12 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64925164
Ik zou er wel 3 willen, maar helaas, F niet.
Die roept nu al steeds dat hij en week na de bevalling in het ziekenhuis zit voor een knipje.

Ach, en als deze zwangerschap helemaal goed verloopt en we hebben straks in augustus nog zo'n heel klein droppie in huis dan heb ik ook helemaal niets te klagen natuurlijk. Nu al niet eigenlijk, met dat hele lieve kleine jongetje.
pi_64925259
Ik zou er best nog 1 willen, wilde er altijd graag 4, maar dan wel `s ochtends in een mandje voor m`n deur met een strikje er om Een zwangerschap en bevalling durf ik nooit meer aan
Saartje
  zondag 11 januari 2009 @ 20:06:59 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64925433
Oh en Fuente, wat jij zegt van die 25... stiekem vind ik het best heel jammer dat ik 'al' zo oud ben. Geen idee of F. er ooit in mee gegaan zou zijn, maar het lijkt me ook zo heerlijk als dan je kinderen wat groter zijn, dan gewoon nog 1 keer zo'n kleintje erbij. Een 2e leg.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:08:33 #206
1762 YPPY
Yppiaans
pi_64927848
Acht maanden alleen, want een ramp! Moet er niet aan denken.

De kans na een sterilisatie bij de vrouw om zwanger te worden is groter dan wanneer de man knipt of bij goed gebruik van de pil. Dat is dan wel minder. Ik dacht dat het echt, echt, echt niet meer kon dan. Binnenkort maar eens naar de huisarts hoe ik dat geregeld ga krijgen, want ik wil/kan echt niet meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 11 januari 2009 @ 21:09:53 #207
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64927892
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef Brighteyes het volgende:

knip

maar het lijkt me ook zo heerlijk als dan je kinderen wat groter zijn, dan gewoon nog 1 keer zo'n kleintje erbij. Een 2e leg.
Zo zit het plaatje in mijn hoofd ook (Ik ben nu ook pas 25...)
  zondag 11 januari 2009 @ 21:29:26 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64928846
Yppy, dat lijkt me dan idd een enge gedachte. Als de deur definitief dicht 'moet' dan is zo'n kans, hoe klein ook, niet acceptabel.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Zo zit het plaatje in mijn hoofd ook (Ik ben nu ook pas 25...)
Mazzelaar...
  zondag 11 januari 2009 @ 21:37:19 #209
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64929246
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Mazzelaar...
Ha , de vraag blijft voorlopig alleen of lief het daar ook mee eens gaat zijn... Tot nu toe neigt hij meer naar 2...
  zondag 11 januari 2009 @ 21:43:04 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64929492
Ja, maar ja, je weet niet hoe hij er een jaar of 8-10 over denkt.
pi_64929731
BE, een tweede leg inderdaad. Ik denk maar zo, als ik 30 ben, denken we er misschien wel heel anders over, en als manlief dan 'geholpen' zou zijn, zou het niet meer zomaar kunnen.

Anderzijds hebben we wel de angst om 'zomaar' nog een keer zwanger te worden. Sara kwam dwars door de pil. en bij Merel was het meteen de eerste maand raak. Om het lompt te zeggen: het gaat nogal makkelijk bij ons. De pil slik ik niet meer, maar het is wel zoeken naar iets waar we wel op durven te vertrouwen...
Sara
Merel
Ukje
pi_64938238
ik schreeuwde ook tijdens de bevalling dat het eens en nooit weer was.. ik zei het bleek trillend en halfhuilend..ik ben het zeker nog niet vergeten

Maar.. als ik zo naar mijn poppetje kijk..weet ik zeker dat ik dit vast nog eens ga doen..en in de laatste weken van de zwangerschap mijn hoofd tegen de muur slaan omdat ik weet wat er gaat komen.
Al zei de vk dat ik nu bij weeen erg rap moet bellen omdat baby 2 er waarschijnlijk heel erg snel uit zal ploppen

en ik ben ook pas 25 dus heb nog alleeeeeeeeee tijd
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64938403
trouwens..ik ben nu 10 dagen verder en mijn buik is helemaal verdwenen..op de striae na en de huid is wat zachter.. ik weeg nu een kilo minder dan voor de zwangerschap..eigenlijk 2 want mijn tieten zijn 3 keer zo groot
Hadden jullie dat ook al zo snel..vind het niet erg hoor maar als ik zo snel afval dan ben ik bang dat ik opgegeten word door de borstvoeding
wanna rub mah puppeh?!
pi_64938632
Tijdens de BV ging bij mij ook inderdaad erg snel.
Ik was 40 kilo aangekomen tijdens 34 wk en 6 dagen zwangerschap.
Eerste jaar 30 kilo eraf en de laatste 10 heb ik eraf gekregen door net iets meer te sporten en een vreselijk crash dieet

Het eerste jaar was ik veel te druk met die 2 meiden en heb me geen seconde druk gemaakt over mijn gewicht. Na hun 1e verjaardag was ik er helemaal klaar mee en ben ik 5 wk het Cambridge dieet gaan volgen. Nu weeg ik 68 - 70 kilo en dat woog ik ook voor de zwangerschap
pi_64938723
Mja ik was maar een kilo of 10/11 aangekomen maar mijn stofwisseling gaat ehoorlijk snel..dus ben bang dat ik toch borden met havermout o.i.d moet gaan wegwerken
wanna rub mah puppeh?!
pi_64939058
Dakota, hier ook. Ik was een week na de bevalling 8 kilo lichter dan voor m;n zwangerschap. Nu mag er nog wel veel extra vanaf, dus op zich was het voor mij niet zo erg
Sara
Merel
Ukje
pi_64939215
Alle zwangerschapskiloos zijn er hier ook af. Alleen ben ik niet helemaal tevreden over mijn buik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2009 @ 09:15:03 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64939517
bij mag er wel wat vet aan blijven zitten, alleen graag verspreid over mijn lichaam en niet alleen op mijn buik en/of tieten

pi_64939627
Ik durf niet meer op de weegschaal te staan
Op zich best tevreden over mijn lijf maar tja....mijn buik is slap.
De kilo's wil ik niet weten.
Laatste keer (denk een klein jaar terug voor de laatste keer erop gestaan)was ik 77 en voor de zwangerschap ong 66. Ik was op het eind van mijn zwangerschap ongeveer 95 kilo.
Dus opzich heel blij met de kilo's die weg zijn maar er kan nog meer af.

Boven maat 40 en beneden 42 volgens mij.
Ben wel blij dat ik geen straie heb op mijn buik.
pi_64941298
Mijn buik hangt slap over mijn broekrand heen..ik heb echt een schort en dat gaat nóóit meer weg ben ik bang :-/
Er mag ook nog wel 20 kilo af voor het mooie dus dat werkt er ook niet echt aan mee. Nog een maandje, dan ga ik crashdieeten en sporten
Moet toch strak voor de dag komen op de 4e juli
Saartje
pi_64941661
Hier nog steeds rond de 70 KG, das 5 meer dan voor mijn zwangerschap en 3 meer dan na de bevalling
Maar ik ben wel stabiel nu, dat is al iets.

Het wil er écht niet af, BV of niet...
pi_64967847
Ik heb geen idee hoeveel ik nu weeg en wil het nog neit weten. Ik pas iig mijn spijkerbroek, was bang dat ik die niet meer zou passen.
Wel nog aardig buikje vind ik, maar dat heb ik helaas altijd wel een beetje. Zal dus niet veel vanaf gaan denk ik.

En dan nog iets, misschien heeft er iemand hier ook last van (gehad). Een vreselijk jeukende tepel en hof. Kreeg het op het eind van de zwangerschap al. Het komt en gaat, maar is nu weer vreselijk aanwezig. Lekker krabben gaat dus niet. Ik word echt gek van de jeuk. Vaseline helpt iig niet.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:03:26 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64968605
quote:
Op maandag 12 januari 2009 07:43 schreef Dakota het volgende:
Hadden jullie dat ook al zo snel..vind het niet erg hoor maar als ik zo snel afval dan ben ik bang dat ik opgegeten word door de borstvoeding
Had ik ook. Ik moest van mijn gyn zelfs bijvoeding voor zieke mensen gaan eten omdat anders mijn spieren 'aangevreten' zouden worden.
Heb ik overigens niet gedaan...

Ingrid, ik heb ook heel erg jeukende tepels gehad. Om gék van te worden. Ijsklontjes hielpen enigszins (in een washandje).

Kersjes? Ik maak me een beetje zorgen.... Waar ben je? Hoe gaat het met je?
pi_64969072
Ingrid, kan je een schimmelinfectie hebben?
Meestal doet dat pijn maar volgens mij kan het ook jeuken als er verder niet aan gedronken wordt.

In dat geval zou een tijdje smeren met voetschimmelcreme moeten helpen
pi_64978276
Over meer kinderen; nee; ik geloof voorlopig zeker niet meer!!! We hebben een schat van een dochter; daar zou ik er wel meer van willen; maar ik weet niet eens of ik me wel vol overgave kan geven aan 2 kinderen zoals ik dat bij 1 doe bij Amber.

Maar het wordt nu redelijk hot issue; want vannacht de eerste nare droom gehad; dat ik zwanger was op dit moment; door de mirena spiraal heen en ondanks de borstvoeding; en meteen direct echo geeist bij huisarts; om te zien hoe ver ik was; en dat was al aardig ver (17 tot 20 weken?). Ik werd wakker met de echo; het vervolg over wat we zouden doen heb ik gelukkig niet meer verder gedroomd.
Jeetje wat naar zeg!! M'n buik rommelt de afgelopen dagen; en toen was ineens de schrik; stel; stel dat ik onopgemerkt toch ineens zwanger raak? (Naja; zoveel van dat soort intimiteit hebben we niet eens met Amber op de kamer; maar Amber is ook in one lucky shot verwekt ).
Ben nu geneigd om maar eens in de zoveel tijd te testen; voor de zekerheid
Amber Mae
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:50:50 #226
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64979140
Ingrid, dat heb ik ook weleens...maar bij mij ligt het volgens mij aan eczeem. Heb jij daar last van?
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 07:04 schreef Llewella het volgende:
Over meer kinderen; nee; ik geloof voorlopig zeker niet meer!!! We hebben een schat van een dochter; daar zou ik er wel meer van willen; maar ik weet niet eens of ik me wel vol overgave kan geven aan 2 kinderen zoals ik dat bij 1 doe bij Amber.
Volgens mij denken heel veel moeders dat van tevoren en loopt dat allemaal wel los. Dus al zou je binnenkort zwanger zijn, daar zou ik me echt geen zorgen over maken.

Ik heb volgens mij al heel lang niet meer gepost in dit topic, maar goed
Vorige week heb ik een van mijn tenen gebroken (heel hard gestoten) en kan niet zoveel lopen nu. Het gaat wel, maar doet pijn. Dat is wel heel lastig met een kindje op school en eentje op de peuterspeelzaal! Gelukkig kan mijn man halve dagen werken nu en kan Noa dan gewoon 's ochtends naar school. Op 't moment is ze ziek, maar morgen gaat ze denk ik wel weer.

Verder ben ik nu begonnen met afspraken bij een diëtiste en ben benieuwd of die mij wat kan helpen. Ik heb overgewicht en wil dr graag eens vanaf. Het gezonder eten gaat best goed, alleen de tussendoortjes...misschien omdat ik er zoveel over nadenk dat het nog moeilijker wordt om niet heel veel trek te krijgen tussendoor (terwijl ik echt wel genoeg eet bij ontbijt, lunch en avondeten).
pi_64979263
Ik zou nog wel een derde willen, maar na de afgelopen week dat ge-emmer met Koen, vannacht weer een nachtvoeding en dat brak zijn enzo... nah kweet niet, gelukkig is dat natuurlijk een fase(hoop ik) en komen er vast wel betere tijden(hoop ik)

Maar wat weeg je tegen elkaar af? Nu gaat het eigenlijk best goed. Tussen de Sander en Koen zit nu 4 jaar en ik vind het ideaal, ik heb ruim de tijd voor Koen en als Sander uit school is maak ik tijd voor Sander vrij. Maar hoe zou je dat straks dan moeten doen met 3. Ik vind het soms al zo zwaar, dat heen en weer gevlieg naar school.
Daarnaast heb ik een oppaskindje van 16 maanden en zijn broertje of zusje komt er ook bij in juli/aug...(nou is dat natuurlijk geen afweging, maar het werk wat ik doe vind ik wel leuk en als er een derde zou komen zou dat wel anders moeten/of hetzij opzeggen)
Ik rammel nu al bij al die mooie kindjes die de laatste week hier op fok zijn geboren... maar voorlopig maar even niet.

[edit] Suzanna ik lees net je post over de dietiste. Heb je zelf een dietiste gezocht die je kon helpen of ben je verwezen door je HA? En worden afspraken vergoed door de verzekering?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 09:02:51 ]
pi_64980528
Eczeem heb ik weleens gehad. Schimmel alleen down under
Sinds vannacht wel af en toe steken in die borst. Ik hou het in de gaten en anders toch maar naar de ha.
pi_64980559
Suzanna sterkte met je voet.
pi_64980612
Niet alleen in de gaten houden maar ook aktie ondernemen he
Je hele borst en tepel 3x per dag insmeren met miconazolnitraat, kun je gewoon kopen bij de kruidvat. Gebruikt men ook tegen voetschimmel, en paddestoelengroei aan je gevarendriehoek
Kan geen kwaad en dan heb je dat iig behandeld
Saartje
pi_64980666
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je hele borst en tepel 3x per dag insmeren met miconazolnitraat, kun je gewoon kopen bij de kruidvat. Gebruikt men ook tegen voetschimmel, en paddestoelengroei aan je gevarendriehoek
Ik heb het zalfje nu ook, omdat ik op mijn buik en armen wat plekjes had. (Nee ik had gewoon gedouched) Maar na een week smeren is het nog niet weg, maar weer aan de bel trekken...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 10:13:31 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64980781
sterkte suzanna met je voet! hoef je niet met krukken te lopen?? moest ik wel toen ik mijn grote teen gebroken had.. zat zelfs zes weken in het gips ..

hoe zit dat eigenlijk met de (prik)pil en borstvoeding?? aan de prikpil wil ik eik. niet, omdat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, en niet dat ik dan nog bij wijze van spreken twee maanden moet wachten tot de prikpil is uitgewerkt. daarnaast was ik vroeger allergisch voor vrijwel elke soort pil.. een spiraaltje durf ik niet, dus het enige anticonceptiemiddel wat hier over blijft lijken condooms te zijn hoewel ik heb gehoord dat dat allergische voor de pil kan verdwijnen???

ik moet morgen langs de ha voor voetschimmel, miconazolnitraat werkt hier niet, en ik word gek van de jeuk, heb het vorige week al open geschuurd met afdrogen

pi_64980836
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:
sterkte suzanna met je voet! hoef je niet met krukken te lopen?? moest ik wel toen ik mijn grote teen gebroken had.. zat zelfs zes weken in het gips ..

hoe zit dat eigenlijk met de (prik)pil en borstvoeding?? aan de prikpil wil ik eik. niet, omdat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, en niet dat ik dan nog bij wijze van spreken twee maanden moet wachten tot de prikpil is uitgewerkt. daarnaast was ik vroeger allergisch voor vrijwel elke soort pil.. een spiraaltje durf ik niet, dus het enige anticonceptiemiddel wat hier over blijft lijken condooms te zijn hoewel ik heb gehoord dat dat allergische voor de pil kan verdwijnen???

ik moet morgen langs de ha voor voetschimmel, miconazolnitraat werkt hier niet, en ik word gek van de jeuk, heb het vorige week al open geschuurd met afdrogen
Je kunt misschien cerazette gebruiken. Dat is een minipil die goed icm borstvoeding gebruikt kan worden. En anders gewoon een pepermuntje tussen je knieen.
pi_64980903
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Leuke omschrijving.

Zal eens langs de apotheek gaan straks.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 10:21:16 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64980969
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kunt misschien cerazette gebruiken. Dat is een minipil die goed icm borstvoeding gebruikt kan worden. En anders gewoon een pepermuntje tussen je knieen.
thnx voor de tip, zal morgen aan de ha vragen om een recept (johan wil voorlopig nog geen tweede, pas over een jaar of vier.. ik liever als JJ ongeveer een jaar, anderhalf jaar is, anders ben ik net uit de luiers kan ik weer opnieuw beginnen )

pi_64981328
Je zou zelfs de persona kunnen gebruiken als je helemaal geen hormonen wilt gebruiken. Dat is een methode dat je dus geen sex hebt als je in je vruchtbare periode zit. En het is heel handig als je wel zwanger wilt worden, dan heb je juist wel sex als het ding aangeeft dat je dat niet moet doen.
pi_64981477
Suzanna auw teen Ik heb het ook al een paar keer gehad, goed pijnlijk. Heb je hem tegen een andere teen aan getaped? Dan kon ik er meestal wel weer voorzichtig op lopen.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:

Je hebt de mini-pil voor bij BV gewone pil en prikpil wordt afgeraden. Misschien even met je HA overleggen als je er toch bent?
Maar allergisch voor de pil? Werd je er depri van of uitslag ed?

Wij gebruiken normaal nfp, maar dat gaat nu ook even niet werken aangezien ik nog niet weer ongesteld ben. Condooms kunnen best tijdelijk
pi_64981571
DJMO, waarom durf je geen spiraaltje?
Ik heb sinds gister een mirena dus zo veel ervaring heb ik er niet mee maar het inbrengen is me 100% meegevallen. Zo net na de bevalling staat je baarmoedermond nog open (én weet je ook nog hoe echte baarmoederkramp voelt ), ik vond het in ieder geval niet pijnlijk.

Cerazette moet je toch elke dag op hetzelfde tijdstip innemen? Lastig lijkt me dat!
pi_64981628
Owlet, ik heb juist alleen maar nare ervaringen met het spiraaltje. Ik heb 3 jaar lang alleen maar ellende gehad.
pi_64981653
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Je zou zelfs de persona kunnen gebruiken als je helemaal geen hormonen wilt gebruiken. Dat is een methode dat je dus geen sex hebt als je in je vruchtbare periode zit. En het is heel handig als je wel zwanger wilt worden, dan heb je juist wel sex als het ding aangeeft dat je dat niet moet doen.
Persona is niet betrouwbaar als je borstvoeding geeft
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Owlet, ik heb juist alleen maar nare ervaringen met het spiraaltje. Ik heb 3 jaar lang alleen maar ellende gehad.
Wat vervelend! Was dat ook de mirena?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 11:02:58 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64982306
ik kreeg uitslag en niet zo weinig ook spiraaltje tsja, het is niet lichaamseigen en ik ken minimaal 2 vrouwen die er dwars doorheen zwanger raakten... dan maar condooms of het risico toch snel zwanger te raken

pi_64983736
Ja owlet, dat was de mirena. Mijn lichaam probeerde het waarschijnlijk af te stoten, dat gaat gepaard met veel buikpijn. Dat 3 jaar lang.

Ik maak me niet zo'n zorgen over zwanger raken. Mocht het gebeuren dan is het zo, graag zelfs. Maar de kans is wel zodanig klein...
pi_64988069
Ik ga ff jompelen, mijn vriend heeft een vast contract gekregen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:42:58 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64988148
DJMO - nee geen gips hier, gelukkig! De behandeling bij een gebroken (midden)teen is hetzelfde als bij een hevig gekneusde teen. Ook even pijnlijk volgens mij, verschilt niet zoveel. Ik kan er nu alweer op lopen, alleen trek ik een beetje met m'n voet omdat ik er nog niet vol op durf/kan/wil staan. Ik denk dat een grote teen veeeeeeel erger is om te breken! Ben ik ff blij dat die 't niet is ...

LovelyLady: ik ben naar de huisarts geweest, eigenlijk voor mijn navel - mijn buikvel is wat uitgerekt (nou ja, wat... ) en ik heb dus eigenlijk vel over, daardoor gaat mijn navel soms smetten. Dat is erg vervelend, daarom ging ik uiteindelijk maar eens naar de huisarts en vroeg of ik naast afvallen er nog wat aan kon doen. Alleen plastische chirurgie, maar dat raadde ze natuurlijk ook af. Daarom (en om andere redenen hoor!) wilde ik graag gaan afvallen en ben ik doorverwezen naar de diëtiste. Mijn BMI is ook te hoog (29) dus ook medische grond ervoor. Is dat bij jou ook zo?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:44:36 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64988200
Oh ja - het pilverhaal - ik heb een tijdlang Cerazette gebruikt, je kunt ook Mylligynon o.i.d. gebruiken maar dat is eigenlijk dezelfde soort pil. Het is idd een minipil die je elke ochtend/avond/middag op dezelfde tijd moet innemen, anders is hij absoluut niet betrouwbaar. Ik vergat hem te vaak en dat was echt niet handig...moet je toch nog over op condooms. Maar misschien is het wel geschikt voor mensen die wat gedisciplineerder zijn dan ik ...

Op het moment slik ik geen pil, maar plak ik een pleister. Evra is het merk. Eigenlijk wel handig, elke week op dezelfde dag plak je een nieuwe pleister op, drie keer in de maand, de vierde week plak je geen pleister, en de volgende week plak je weer op dezelfde dag de pleister. Er is weinig kans op zwangerschap aangezien de pleister hormonen blijft afgeven ook al plak je 'm toevallig wat later op. Wat wel een valkuil kan zijn is de pleister te laat opplakken na de stopweek. Dan kun je dus wel zwanger worden.
Oh ja, de pleister mag trouwens op je bil/bovenbeen/etc. dus je ziet wel iets zitten, het kan ook wel lastig zijn als hij aan kleding plakt o.i.d., maar voor mij was het wel een oplossing.
pi_64988318
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:42 schreef Suzanna het volgende:
LovelyLady: ik ben naar de huisarts geweest, eigenlijk voor mijn navel - mijn buikvel is wat uitgerekt (nou ja, wat... ) en ik heb dus eigenlijk vel over, daardoor gaat mijn navel soms smetten. Dat is erg vervelend, daarom ging ik uiteindelijk maar eens naar de huisarts en vroeg of ik naast afvallen er nog wat aan kon doen. Alleen plastische chirurgie, maar dat raadde ze natuurlijk ook af. Daarom (en om andere redenen hoor!) wilde ik graag gaan afvallen en ben ik doorverwezen naar de diëtiste. Mijn BMI is ook te hoog (29) dus ook medische grond ervoor. Is dat bij jou ook zo?
Nou nee ik ben gewoon dik
Ik weet het niet, mijn bmi is zowiezo te hoog, ik sport wel eet gezond (eet alleen in het weekend een schaaltje ships of een koekje) en verder loop ik veel, maar afvallen HO maar. Maar ik kom ook niet aan. Dus dat is op zich ook wel positief.
En nou zeggen een hoop mensen, ja maar je bent 6 maanden geleden bevallen... ja en? Het wordt nou toch wel eens tijd dat er wat vanaf gaat. Dus ik zat er over na te denken om eens een bezoekje HA te doen ivm dat overgewicht.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:55:43 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64988580
Zonder flauw of betweterig te willen klinken lovelylady, maar je krijgt dan blijkbaar nog steeds, ondanks dat je gewond eet, wel meer Kcal binnen dan je verbrand. Dat is de enige reden dat je niet af valt zeg maar.
Het kan zijn om verschillende redenen dat je verbranding erg laag is, mss eet je wel te weinig bijvoorbeeld.
Dus dan zou ik idd ook eens bij een dietiste langs gaan idd. Die heeft mss wel hele nuttige tips.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:59:55 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64988744
LL, zeggen ze echt "het wordt weleens tijd dat het er weer vanaf gaat" Wat onbeschoft!

En voor je vriend uiteraard

En een voor de teen van Suzanna.

owlet, ik vond het inbrengen van de mirena ook geen probleem. Je ligt alleen wel 6 wk na de bevalling weer met je benen wijd, maar ach.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:11:12 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64989134
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:59 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, zeggen ze echt "het wordt weleens tijd dat het er weer vanaf gaat" Wat onbeschoft!
Nee, die mensen zeggen juist tegen haar dat ze zich niet zo druk moet maken, dat ze pas een half jaar geleden bevallen is.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:12:41 #250
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64989191
Mwah hier gaat het wel. Ben weer terug zonder mijn rechtereierstok eindelijk dat .... ding eruit en lichamelijk lijkt het al een stukje beter te gaan gelukkig.

Even op het gemakkie bijlezen gaat.
pi_64989292
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, die mensen zeggen juist tegen haar dat ze zich niet zo druk moet maken, dat ze pas een half jaar geleden bevallen is.
Psies
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:04:02 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64990922
LovelyLady, klinkt wel als iets waarmee je naar de huisarts zou kunnen ja. Ik eet opzich zowiezo al wel gezond etc., maar ben nu ook erg op vetten en suikers gaan letten, zo ongemerkt krijg je daar een hoop van binnen ook al eet je 'gezond'. Lekkere mixen voor de maaltijd, suiker in je koffie, ik noem maar wat. Je gaat bewuster eten als je bij de diëtiste bent. Ik dacht namelijk ook altijd dat ik best gezond at....
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:13:51 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64991304
Lovely, je kan ook eens mee gaan lezen in het dieettopic in LIF (nee, dit is niet nu bedoelt als 'jullie gaan off-topic, wegwezen', maar echt als tip!). Er zitten daar heel veel mensen die met elkaar wel heel veel weten ook over do's and don'ts en ik vind het heel stimulerend.

Wat bij mij trouwens ook enorm veel lijkt te schelen qua afvallen is het vrijwel niet meer uit pakjes en zakjes koken. Ik maak nu bijvoorbeeld verse wraps en maak zelf een sausje als ik dat wil. Op de een of andere manier zijn al die toevoegingen die in die kant en klare kruidenmixen (als bijv. de knorr wereldgerechten) iig voor mij een trigger om maar een hoop vast te houden. Met allemaal vers spul lijkt het beter te verbranden en ik voel me er ook beter bij moet ik zeggen.

En nu zeg ik het tegen mezelf: het is OUD, geen LIF, je gaat off-topic.
pi_64993441
Gelukkig ben ik niet zo vd sausmixjes en gebruik ik geen suiker in mijn koffie/thee. Ik ga, wanneer ik zin en tijd heb wel naar de HA... echt hij zal wel denken heb je haar weer..... ik haat dokters/medische instanties etc. Oke volgende week
Nog meer leesvoer BE... Ik hou het hier op OUD al amper bij

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 16:01:08 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:13:35 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64994129
Ik zit sinds deze week ook in het dieettopic en vind het wel stimulerend!
Succes met naar de ha gaan, LovelyLady - ik heb daar nooit zo'n erge moeite mee omdat het toch voor een goed doel is. Alleen soms voel ik me een aansteller... (zoals met m'n teen, ik dacht: die zal wel gewoon gekneusd zijn, maar ja, bleek toch gebroken! dus toch echt niet voor niks...)
Vanochtend moest ik toch voor Noa, dus heb ik maar gelijk een afspraak voor mezelf gemaakt, voor mijn rug. Heb een holle rug en nogal klachten daardoor. Nu ben ik doorverwezen naar Mensendieck, ben benieuwd wat het voorstelt.
pi_64995823
mensendieck is erg fijn suzanna! doe wel fijn ondergoed aan maar serieus: het helpt echt en blijvend als het problemen zijn die mensdieck kan verhelpen. wel trouw de oefeningen doen dan he!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:20:05 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64997050
Moet het in je ondergoed? dan heb ik er nu al geen zin meer in! Maar fijn dat jij daar ervaring mee heeft, hopelijk helpt het bij mij ook. De ha zei dat het eigenlijk komt door mijn holle rug, waarschijnlijk moet ik leren op een andere manier te bukken, zitten etc.
pi_64997344
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:20 schreef Suzanna het volgende:
Moet het in je ondergoed? dan heb ik er nu al geen zin meer in! Maar fijn dat jij daar ervaring mee heeft, hopelijk helpt het bij mij ook. De ha zei dat het eigenlijk komt door mijn holle rug, waarschijnlijk moet ik leren op een andere manier te bukken, zitten etc.
oh, dan kan het erg zinvol zijn!

en je moet idd in je ondergoed, anders kan de therapeut niet zien welke spieren je verkeerd gebruikt. echt waar: het helpt, en blijvend ook! ik ben ook zo'n preutserd hoor. ik heb 1 x mensendieck en 1 x cesar gehad, en cesar is erger: dan is 1 wand van de behandelkamer spiegel en moet je zelf kijken zodat je zelf ook ziet wat er verkeerd gaat. vreselijk vond ik het, maar het helpt wel. ben al 10 jaar therapieloos en zelden last van mijn rug, zelfs niet toen ik zwanger was!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:54:47 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64998288
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:12 schreef Mibos2 het volgende:
Mwah hier gaat het wel. Ben weer terug zonder mijn rechtereierstok eindelijk dat .... ding eruit en lichamelijk lijkt het al een stukje beter te gaan gelukkig.

Mibos, ik ben even vergeten wat er aan de hand was dat je eierstok eruit moest.
Sterkte iig met je herstel.
pi_64998360
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:12 schreef Mibos2 het volgende:

Fijn dat hij eruit is, hopelijk knap je snel helemaal weer op!

LovelyLady, hier zitten ook nog te veel kilo's hoor! Koen is pas 6 maanden dus mensen moeten niet miepen hoor

Suzanna, sterkte met de teen en rug!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:45:18 #261
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64999891
Het feit dat ik in augustus bevallen ben wil nou niet bepaald zeggen dat ik met 1 stopweek qua vloeien in de maand genoegen nam. Oke mijn buik bleef maar rommelen en getwijfeld blinde darm ontstoken of toch de eierstok, echo 1 dubbel zo grote rechterstok (met clips, want meteen gesteriliseerd) maar toch niet helemaal goed gelukt en toch gaan rommelen dus vanaf augustus tot nu heb ik misschien 1 maand niet gevloeid. Baarmoeder was wel schoon dus nu een reset kuur (Primolut) gehad en dus een paar dagen extra veel vloeien en nu mijn eierstok eruit en dan hopen dat we weer op het normale pad verdergaan. Dit alles kan nog een nareactie zijn op de ks in combinatie met de EDS. Ging me allemaal al veels te snel veels te goed en voor mij gevoel was ik er nog niet klaar mee. Wel een paar weken uitval gehad rechts na de ks maar dit was niet voorzien.

Nu even afwachten en ben heel stoer wel twee kleine sneetje met 2 hechtingen verder...

Suus succes met je teen en rug.

En alle afval-willende-dames veel succes!
pi_65001076
Bah Mibos, dat is best veel vloeien in al die tijd!
Hopelijk gaat het nu een stuk beter!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:52:17 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65002508
Succes met het herstel Mibos!
pi_65002897
Mibos, dat het nu maar echt over is dan

Weet iemand of het normaal is om echt gigantisch veel te vloeien bij de eerste menstruatie na de bevalling? Ik werd zaterdag ongesteld en loop inmiddels helemaal leeg, om het zo te zeggen. 't Is echt niet grappig, ik heb verder totaal geen buikpijn ofzo, maar het lijkt wel alsof ik weer net bevallen ben zeg maar..
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:28:42 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65004102
Was je wel al helemaal gestopt met vloeien dan Fuente? Want is dan wel stuk korter dan gemiddeld toch. Misschien was alles nog niet helemaal 'schoon' en is deze eerste menstruatie daardoor wat heftiger dan normaal?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_65005053
Nee het vloeien was bijna over toen ik ongesteld werd....
Ik maak me een beetje zorgen want toen de kraamverzorgster weg ging stond mijn baarmoeder nog 3 vingers onder navel, dus die zakte niet snel, en ik weet dus niet of het goed gezakt is, want ik denk 't nog steeds te voelen daar, maar weet het niet zeker.
Sara
Merel
Ukje
pi_65005083
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:01 schreef Fuente het volgende:

Weet iemand of het normaal is om echt gigantisch veel te vloeien bij de eerste menstruatie na de bevalling? Ik werd zaterdag ongesteld en loop inmiddels helemaal leeg, om het zo te zeggen. 't Is echt niet grappig, ik heb verder totaal geen buikpijn ofzo, maar het lijkt wel alsof ik weer net bevallen ben zeg maar..
alsof je schade aan het inhalen bent omdat je 9 maanden niet ongesteld bent geweest. Ik had het ook zo erg.
pi_65005223
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Fuente het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen want toen de kraamverzorgster weg ging stond mijn baarmoeder nog 3 vingers onder navel, dus die zakte niet snel, en ik weet dus niet of het goed gezakt is, want ik denk 't nog steeds te voelen daar, maar weet het niet zeker.
Als je je er ongerust over maakt zou ik er gewoon even mee heengaan hoor! Beter een keer te vaak dan te weinig
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:56:27 #269
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65005230
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Fuente het volgende:
Als je je er zorgen over maakt zou ik morgen even de huisarts bellen (of de verloskundige).
Lekker douchen!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:56:35 #270
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65005236
Ik ben juist het tegenovergestelde van Fuente denk ik, ik ben een dagje wel ongesteld (klein beetje) dan weer helemaal niets en net als ik denk, goh, het zet toch niet door dan komt er weer wat bloed! Nu ja, het zal wel... even afwachten dus.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:08:34 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65005699
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:27 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, dan kan het erg zinvol zijn!

en je moet idd in je ondergoed, anders kan de therapeut niet zien welke spieren je verkeerd gebruikt. echt waar: het helpt, en blijvend ook! ik ben ook zo'n preutserd hoor. ik heb 1 x mensendieck en 1 x cesar gehad, en cesar is erger: dan is 1 wand van de behandelkamer spiegel en moet je zelf kijken zodat je zelf ook ziet wat er verkeerd gaat. vreselijk vond ik het, maar het helpt wel. ben al 10 jaar therapieloos en zelden last van mijn rug, zelfs niet toen ik zwanger was!
Klinkt goed! Pijnvrij, daar ga ik voor. Ik heb elke dag last van mijn rug, maar de laatste dagen is het niet meer uit te houden. Ik kan eigenlijk niet meer bukken zonder met pijnscheuten overeind te komen (als een oud vrouwtje!). Dus tja, er moet ook echt wat gebeuren. Morgenochtend ga ik gelijk even een afspraak maken, door de drukte vandaag ben ik 't vergeten.

Oh ja, nog wat, ik heb morgen een 'sollicitatiegesprek' bij de bibliotheek, ze hadden daar een part-timer nodig voor 1 avond in de week. Ben benieuwd. Het leek mij wel leuk, ondanks dat de meeste andere vrouwen die daar vrijwilliger zijn wel 'ietsjepietsje' ouder zijn dan ik...
Ik ben wel dol op boeken (lezen) dus dat zit zowiezo wel goed ...
pi_65005798
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:01 schreef Fuente het volgende:

dat had ik ook. ze zeiden na de bevalling "bij een kraamverband per uur bellen". nou, dit was dan anderlhalfuur met een kraamverband. ik was ermee naar de huisarts geweets, en die zei dat het schoonmaakbloeding was. zolnag het niet te lang duurde gaf het niet. ik vond het best eng, dus gewoon ff iemand naar laten kijken hoor.

edit: ik had wel na de bevalling nog in- en uitwendig een ontsteking te pakken, daar had het volgens de huisarts wel mee te maken.
pi_65005888
Nee zoveel is het ook weer niet (geen kraamverband per uur).
Ik bel morgen voor de zekerheid de HA wel even om te overleggen. Thnx allemaal!
Sara
Merel
Ukje
pi_65005909
Elin en ik hebben vandaag voor 60 euro nieuwe kleertjes voor haar gekocht
Ze heeft de complete tijd geslapen..vanavond was ze onrustig..wakker vanaf een uurtje of 4 en ze is net in slaap..volgens mij waren dit r eerste krampjes..knap dat ze daar nog 10 dagen mee heeft gewacht
Ook heeft ze kennis gemaakt met alle cassieres van de buurtsuper die al maanden op r zitten te wachten

Donderdag komt het CB voor een kennismakingsgesprek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dakota op 13-01-2009 21:36:15 ]
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:13:18 #275
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65017921
Oei, kleertjes kopen!
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 09:17:08 #276
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65018890
Jee Mibos, ik vind je sowieso heel stoer als ik lees hoe ingrijpend de EDS is en hoe je daar op reageert. Sterkte met het herstel.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65019641
Deze mama is vandaag voor het eerst weer alleen (met kind en kat dan) en ik kan wel janken omdat ik de gezelligheid van de kraamzorg mis. Ik vind het overigens niet eng of zo om alleen te zijn. Voel me best zeker van mezelf. Verder gaat het lichamelijk super goed. Geestelijk ben ik nog zo emotioneel als ik weet niet hoe maar goed.. hormonen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65019918
ik had dat ook heel erg..niet zozeer de zorg maar de aandacht die je even krijgt
wanna rub mah puppeh?!
pi_65020161
Ik vond het ook heel vreemd toen ze wegging
De hele week geen last van kraamtranen gehad, ze neemt afscheid en daar kwamen ze
De aandacht en gezelligheid vond ik ook erg fijn!

Hoe was het shoppen gegaan Dakota, denk je wel een beetje aan jezelf dat je niet te hard van stapel loopt?
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:07:48 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65020268

De aandacht idd, lekkere fruitsalades enzo. Van mij mocht het eeuwig duren. Maar ik vond haar dan ook erg lief.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:09:49 #281
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65020322
Ik ben niet altijd even blij geweest met de kraamzorg. De eerste was helemaal top, een oudere vrouw die een moederlijke uitstraling had (voelde me ook even 'thuis' bij haar, heel apart!) en dat had ik toen ook echt even nodig. Ik was nog best jong en heel onzeker met Noa alleen thuis. De nachten waren toen een ramp, want, de kraamverzorgster was er niet ...
Bij Emma heb ik een iets minder lieve gehad, en vooral veel verschillende. Dat was bij Julia nog erger trouwens. Ik denk dat ik er een stuk of 4 heb gehad toen! Echt niet leuk.
pi_65020500
Ik had een hele toffe westfriese ..die overal antwoord op gaf met ' OH ECHT' ' IS HET HEUS' 'NEEEEEE TOCH?' prachtig
En mrien..ik merkte wel dat het veel energie kost..shoppen enzo maar ben eigenlijk alleen erg lang in de hema geweest en tussendoor chocoladetaart en cappuchino nuttigen.. o ja en naar de w.c want je vloeit wel behoorlijk na een wandeling
en op de wandeling naar huis een tussenstop gemaakt bij opa en oma en daar een voeding gegeven.
Volgende week ga ik weer..dus bouw het wel rustig op
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 10:16:42 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65020505
even vraagje: wanneer mag je als nieuwbakken mama zelf de kattenbak weer verschonen??? normaal doet dat hier, maar nu hij aan het werk is wil ik het zelf weer gaan doen ...

pi_65020571
o en kraamtranen! Ik heb ze wel degelijk gehad.. vriend wakker maken..hem aankijken en whoppa ..janken.

even naar buiten kijken..janken
naar de baby kijken..janken
het bed opmaken en t flapje wil niet goed?...janken
dat was op de 4e en 5e dag
dat terwijl ik me verder echt uitstekend voelde..geen verdriet of een gemis aan de roze wolk..ze kwamen gewoon
ontladen
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:20:43 #285
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65020634
Dakota, goe geshopt! Lekker he?

Ik heb een hele stomme vraag. Omdat ik voorheen zelden ongesteld werd weet ik er heel weinig vanaf, blijkt.
Sins ik een spiraaltje (!!) heb heb ik ineens een regelmatige cyclus. Met kerst was ikl ongesteld en nu heb ik afgelopen zaterdag en zondag wat bloed verloren (heeel vies) maar het zet niet door. Wat is dat nou weer? Is dat normaal? Zodat je weet dat er wat komen gaat? Ik vind het ook stom om voor zoiets de gyneacoloog of huisarts te bellen. Iemand?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65021024
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:43 schreef Estrys het volgende:
Deze mama is vandaag voor het eerst weer alleen (met kind en kat dan) en ik kan wel janken omdat ik de gezelligheid van de kraamzorg mis. Ik vind het overigens niet eng of zo om alleen te zijn. Voel me best zeker van mezelf. Verder gaat het lichamelijk super goed. Geestelijk ben ik nog zo emotioneel als ik weet niet hoe maar goed.. hormonen.
Je went ook heel snel weer aan niemand in je huis hoor Succes! Ik vond de eerste dagen ook niet tof, oook een leuke kraamzorg!
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:36:41 #287
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65021080
Dat is inderdaad eng Estrys. Maar als jullie straks je ritme gevonden hebben samen, voelt het vast heel snel fijn.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:38:40 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65021122
Lishe, ik heb dat ook wel hoor, dat het met vies oud bloed begint, maar dat is al heel lang. Waarom het nu bij jou zomaar ineens zo begint zou ik niet durven zeggen.
Ik zou een paar dagen afwachten en anders mss toch even bij je ha of gyn langs of ze mss even kunnen kijken of je spiraaltje nog (goed) zit.
Die dingen kunnen volgens mij ook ongemerkt verdwijnen...
pi_65022551
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:16 schreef DJMO het volgende:
even vraagje: wanneer mag je als nieuwbakken mama zelf de kattenbak weer verschonen??? normaal doet dat hier, maar nu hij aan het werk is wil ik het zelf weer gaan doen ...
Ik doe dat gewoon zelf. Ik heb het ook tijdens mijn zwangerschap gedaan.
pi_65022829
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:16 schreef DJMO het volgende:
Als je niet zwanger bent mag het gewoon weer.
Maar dat heb ik TARA zelf laten ontdekken
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:18:00 #291
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65024800
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:45 schreef Mibos2 het volgende:
Het feit dat ik in augustus bevallen ben wil nou niet bepaald zeggen dat ik met 1 stopweek qua vloeien in de maand genoegen nam. Oke mijn buik bleef maar rommelen en getwijfeld blinde darm ontstoken of toch de eierstok, echo 1 dubbel zo grote rechterstok (met clips, want meteen gesteriliseerd) maar toch niet helemaal goed gelukt en toch gaan rommelen dus vanaf augustus tot nu heb ik misschien 1 maand niet gevloeid. Baarmoeder was wel schoon dus nu een reset kuur (Primolut) gehad en dus een paar dagen extra veel vloeien en nu mijn eierstok eruit en dan hopen dat we weer op het normale pad verdergaan. Dit alles kan nog een nareactie zijn op de ks in combinatie met de EDS. Ging me allemaal al veels te snel veels te goed en voor mij gevoel was ik er nog niet klaar mee. Wel een paar weken uitval gehad rechts na de ks maar dit was niet voorzien.

Nu even afwachten en ben heel stoer wel twee kleine sneetje met 2 hechtingen verder...
Wow...had ik hier helemaal overheen gelezen? Wat maak jij toch allemaal mee met je gezondheid zeg ik sta er echt van te kijken. Heel veel sterkte met alles , wat klink je nuchter...maar het lijkt me allemaal heel ingrijpend. Hoe voel je je nu? Pijn?
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:19:22 #292
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65024858
Oh ja, en ik ben aangenomen als bibliothecaresse ! Ik heb dan ook het bijbehorende brilletje, dat scheelt misschien ..
Ze waren nog best kritisch en stelden veel vragen. Wel een gezellig gesprekje zo. Het is gewoon vrijwilligerswerk maar ze zoeken wel iemand die zich echt wil inzetten, en dat wil ik zeker. Na een tijdje ga ik ook ochtenden werken, als Julia naar de peuterspeelzaal is. Het lijkt me wel leuk, even de deur uit, even wat anders doen!
pi_65026772
Gefeli Suzanna!
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:23:55 #294
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65027243
dank voor je mening BE, ik kijk het gewoon nog even aan, zal wel loslopen.
pi_65028267
Ik heb bij Merel dus helemaal geen kraamtranen gehad, geen traan gelaten, alleen toen mijn oma hier even was, omdat het zo slecht met d'r ging, maar dat stond los van de kraamtranen zeg maar.

Bij Sara was dat wel anders

Lishe, hier begint het ook vaak met oud (bruin) bloed. Maar of het bij jou ook normaal is, weet ik niet, zou even de arts bellen hiervoor!

Suzanna wat leuk!! Gefeliciteerd

Hier wil de HA het even aankijken met het bloedverlies, kan inderdaad ook gewoon een heftige menstruatie zijn. Dus we wachten maar even af.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:58:40 #296
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65031165
Dank jullie wel!

Lishe, ik heb er geen ervaring mee...maar volgens mij is het niet raar om dat te vragen.

Fuente, een vriendin van mij verloor ook heel erg veel bloed met een menstruatie, maar de huisarts zei dat het 'gewoon' een heftige menstruatie was. Zij zelf (en ik ook toen ze het me vertelde!) was erg geschrokken van de hoeveelheid bloed.
Een andere vriendin van mij is maar eens in de zoveel maanden ongesteld (vertraagde eisprong o.i.d.) en dan ook gelijk met een stormvloed, heeeel erg veel bloedverlies. Dus ik kan me zo voorstellen dat als je voor 't eerst weer ongesteld bent, het ook best een hoop kan zijn.
pi_65032924
hmm ik val wel heel erg af sinds de bevalling..nu al 6 kilo lichter dan dat ik was voor de zwangerschap (ik weeg nu 56 en ben 1.80) dat is 17 of 18 kilo sinds de bevalling.
ik probeer zo goed mogelijk te eten en drink ook yoghurt als het eten moeilijk gaat maar ik hoop toch dat het nou een keer stopt anders blijft er alleen graat over
en met die tieten lijk ik nu net een pornoster (als je niet naar de striae kijkt )
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:16:53 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65037142
Oei, Dakota, dat is wel heel veel! Ik viel na mijn eerste bevalling ook wel ineens 14 kilo af, maar het kwam er wel snel weer aan. Nou had ik overgewicht, en jij niet, dus jij weegt nu wel erg weinig!
Aan de andere kant, perfecte combi toch, superslank en grote borsten (geintje hoor! Ik snap dat het juist niet handig is!)
pi_65038386
Ik heb sinds een week weer dezelfde soort misselijkheid als tijdens de zwangerschap. Kent iemand dat? Kan het door de BV komen oid?

Disclaimer: ja, ik weet zeker dat ik niet zwanger ben
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 18:50:02 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65040697
over twee weken heb ik een afspraak om onder lokale verdoving een moedervlek weg te laten halen (ding is goedaardig, maar groot en zacht en doet pijn met afdrogen) en een verstopt kliertje op mijn bovenbeen ofzo anyway ik zie er wel tegenop.. vind het maar niets dat snijden in mijn lichaam als ik wakker ben verder een sterkere zalf tegen candida/voetschimmel gekregen, ik krabde het gewoonweg open. het beste nieuws vind ik nog wel dat ik eindelijk foto's kan laten maken van rug ha denkt toch aan een (verder) verschoven rugwervel na dat ongeluk .. ik ben benieuwd wat ik voor behandeling ga krijgen... ze begreep wel dat ik met deze rugklachten geen derde zwangerschap wil beginnen..

Junior is ook gecontroleerd en helemaal in orde bevonden.. op die baby-acne moet ik trouwens sudo-creme smeren ..

--edit-- dakota: kan jij niet beter krachtvoer gaan eten ofzo.. ik weeg nog steeds rond de zestig kilo en ben 1.65, van mij hoeft er niets meer af

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')