Ow, dit ook vooral trouwens!quote:Op maandag 22 december 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Troel![]()
Ik heb heel vaak het idee dat alles op mij terecht komt. Maar als ik dan eens nadenk valt het hier best wel mee. M. probeert ook echt zijn steentje bij te dragen, hij doet het alleen anders als dat ik het zou doen.
Ik ben altijd al wat wankel geweest met de feestdagen, gewoon door de korte dagen. Vroeger ging ik ook echt dagen in mijn nest liggen, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer. Mijn hele ritme draait zich om, ik lig echt tot 3.00 uur wakker omdat ik niet kan slapen.quote:Op maandag 22 december 2008 11:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vluchtte altijd rond deze tijd. Helaas zit dat er dit jaar niet in en moet ik er toch echt aan geloven. De dagen dat je overal gezellig langs moet, omdat dat zo reuze gezellig is.
Ja, altijd al gehad, maar het ene jaar heb ik er geen last van en het volgende jaar weer wel. Heb wel eens aan lichttherapie gedacht, maar omdat het eigenlijk maar zo'n korte periode is is dat eigenlijk niet haalbaar. Tegen de tijd dat ik alles geregeld heb gaat het alweer beter. Dus ik geef er maar een beetje aan toe want het gaat gelukkig vanzelf weer overquote:Op maandag 22 december 2008 11:35 schreef Moonah het volgende:
Kim...Beetje gevoelig voor winterblues? Nog even en de kerstboom kan eruit, lentebolletjes in huis en hup, de dagen lengen alweer.
lichttherapie, dat adviseerde de huisarts mij om te gaan doen, is aangevraagd in november, en nog altijd niets van gehoord, en de dagen worden al weer langer. Dr is gewoon een veel te lange wachttijd hier.quote:Op maandag 22 december 2008 11:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, altijd al gehad, maar het ene jaar heb ik er geen last van en het volgende jaar weer wel. Heb wel eens aan lichttherapie gedacht, maar omdat het eigenlijk maar zo'n korte periode is is dat eigenlijk niet haalbaar. Tegen de tijd dat ik alles geregeld heb gaat het alweer beter. Dus ik geef er maar een beetje aan toe want het gaat gelukkig vanzelf weer over.
in Utrecht bij altrecht wel, je kunt ook zelf lampen kopen, maar ik heb niet zo maar even 150 euro liggen om het te proberen, zodoende dat het ook vergoed word door de verzekering, en je daarvoor naar een centrum kunt gaanquote:Op maandag 22 december 2008 11:59 schreef bixister het volgende:
heu, moet je daarvoor op een wachtlijst?
wat je zou kunnen proberen is van de VSM Perika tablettenquote:Op maandag 22 december 2008 12:01 schreef k_i_m het volgende:
Ik weet het niet Bix. Mijn ervaring is dat het wel een paar weken duurt voor de AD echt goed werkt. En dan voel ik me alweer veel beter, dus dan heeft het weinig zin. En aan mijn dokter heb ik niks, die laat me vroeg naar bed gaan met een kop thee.
Ik moet wel heel snel een andere pil gaan regelen, want dat gaat ook helemáál niet lekker op het moment. Dat zal het deze keer vast ook wel versterken vermoed ik. Ik ben ook niet echt depressief, ik ben gewoon doodmoe en ik kan niet meer opstaan en niet meer op een normale tijd slapen.
hier gaan we t iig proberenquote:Op maandag 22 december 2008 12:11 schreef Moonah het volgende:
In je agenda zetten voor aankomend jaar, op tijd lichttherapie aanvragen! Het schijnt écht te helpen. In oktober een kuurtje van 5x een uur en je kunt de winter door.
de goedkoopste is 154 euroquote:Op maandag 22 december 2008 12:14 schreef Troel het volgende:
Maar serieus, zijn die lampen 150 euro?
Ik zou met liefde een week minder op zomervakantie gaan om dan zoiets te kopen als ik zou weten dat het werkt
En 1 persoon hier in de buurt met zo'n ding en meerdere mensen kunnen komen lampkijken toch
k vind t moeilijk om zoiets te vragen, maar denk wel dat ik dat ga doen.quote:Op maandag 22 december 2008 12:22 schreef livelink het volgende:
Als zo'n lichttherapie je klachten echt duidelijk vermindert, zou ik het zeker aanschaffen. Misschien willen je ouders wel even bijspringen Ynske. Zo zonde als je je rot voelt, terwijl zoiets 'simpels' misschien al uitkomst biedt.
Ik heb geen last van winterdepressies (gelukkig), maar ik heb soms wel een kleine winterdip. En dan ga ik een dagje naar Burgers Bush in Arnhem. Even een warmteshot opdoen in de woestijn en de jungle. Het klinkt stom, ik weet het, maar het helpt voor mij echt.
Heb jij die wel eens geprobeerd? Ik twijfel altijd heel erg of dat homeopatische helptquote:Op maandag 22 december 2008 12:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat je zou kunnen proberen is van de VSM Perika tabletten
Toepassing
VSM Geneesmiddelen bv heeft sinds kort Perika tabletten kunnen registreren als regulier geneesmiddel. Dit geneesmiddel heet Hyperiplant® en is vanwege de registratievorm, zonder recept, uitsluitend bij de apotheek verkrijgbaar. Voor verder informatie klik op: http://www.hyperiplant.nl
[ afbeelding ]
het heeft mij vorig jaar heel erg geholpen, vooral doordat op t werk je helemaal geen daglicht zag, je kent de situatie wel.quote:Op maandag 22 december 2008 12:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Heb jij die wel eens geprobeerd? Ik twijfel altijd heel erg of dat homeopatische helpt.
Trouwens, we boffen dat we niet in Stockholm wonen. Daar kwam de zon echt maar op tot een punt dat het al het eind van de middag leek, en was het om 15.00 uur 's middags pikkedonker.
Daar raak je echt van in de war! Ik had om 20.00 uur 's avonds het idee dat het tijd was om naar bed te gaan.
Als hij zelfs dingen van zijn moeder niet wil aannemen (zijn ouders zijn heilig voor hem), denk je dat ik hem dan naar een extern persoon krijg?quote:Op maandag 22 december 2008 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
Wat mij al enorm hielp is 2 keer in de week een zonnebankje pakken. Dan krijg je ook een hoop van dat licht binnen.En gewoon 10 minuten lang door en door warm worden, wat Livelink ook al zegt.
Troel, ik zou toch nog maar weer een keer de confrontatie aan gaan met Bert en als dat niet werkt mss wel aan een externe bel trekken want dit lijkt me iets, als dat blijft sudderen kan het wel eens heel naar worden. Of niet?
Nauwelijks, maar ik hobbel wel door. Ik heb er eigenlijk niet zo veel zin in om er hier dieper op in te gaan. Toch wil ik vanuit mijn rijke ervaring nog wel iets kwijt over lichttherapie in het algemeen. Onder een spoiler maar even, want het gaat toch wel wat off topic.quote:Op maandag 22 december 2008 11:35 schreef Moonah het volgende:
Kim...Beetje gevoelig voor winterblues? Nog even en de kerstboom kan eruit, lentebolletjes in huis en hup, de dagen lengen alweer.
Speaking of which, Macka, trek je het een beetje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En on topic: ik heb heel lang niet eens aan kinderen durven beginnen vanwege mijn winterdepressies. En het is zwaar, ondanks mijn geliefde die me helpt als ik daar om vraag. (Dat laatste is ook niet zo eenvoudig in de winter...) Maar aan de andere kant geeft het moederschap me wel kracht om door te hobbelen, en zijn Lucie's armpjes om me heen en Maja's stralende lach absoluut balsem voor de ziel!DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:28 schreef k_i_m het volgende:
Heb ik net ein-de-lijk mijn recept op kunnen halen bij de apotheek, (voor verstopping. ) strooi ik al lichtelijk misselijk het poeder in een glas, blijkt het naar citroen te ruiken. Citroen is goed! Citroen is heel goed!! denk ik nog. Neem ik een slok, smaakt het naar snot met karton. En toen moest ik echt even
.
.
. En dan moet dat hele glas nog leeg
.
quote:Op maandag 22 december 2008 20:37 schreef sjak het volgende:
Voor Macka:
Op een vlucht van Saigon naar Los Angeles zit een Amerikaan naast een Vietnamees.
De Amerikaan vraagt aan de Vietnamees: ‘Wat voor een soort ‘ees’ ben jij?’
‘Pardon?’
‘Wat voor een soort ‘ees’ ben jij?’
‘Het spijt me, maar ik begrijp niet wat u bedoelt’.
‘Stommerd! Ben je Vietnamees of Chinees?’
‘Oh, ik ben een Vietnamees’.
Dan vraagt de Vietnamees aan de Amerikaan: ‘Wat voor een ‘aan’ ben jij?’
‘Wat? Wat bedoel je met ‘aan’?’
‘Ben je een baviaan of een Amerikaan?’
Ja, dat bedoel ik jaquote:Op woensdag 24 december 2008 17:37 schreef Moonah het volgende:
Troel????![]()
Bedoel je nu wat ik denk dat je bedoelt? Doe eens even niet zo cryptisch...
Bert zit gewoon boven achter de pcquote:Op woensdag 24 december 2008 17:47 schreef Moonah het volgende:
Oeps! Sorry, ik dacht even een heel andere richting in.
Spijtig voor je.
Sterkte ermee....
Op dat moment riep ik dus heel hard nee en schaamde ze zich wel zo hard dat later aanspreken niet meer nodig was.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:49 schreef mrien het volgende:
Heb je ze er later nog op aangesproken?
Daar zou ik ook echt heel boos over worden!
Zal ik het dan nog even quoten voor je!quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik moet zeggen, hier gaat het prima. Eli is hartstikke lief en ik geniet echt van hem.
Op de een of andere manier ben ik heel trots dat hij zo zelfverzekerd en blij en tevreden is steeds. (m.u.v. hanguren ivm kiezen). dan hoop ik toch dat wij iets gedaan hebben om hem op de juiste manier te ondersteunen en begeleiden. klinkt misschien wazig, maar zo voel ik het. (Enkel op mezelf betrokken, niet op anderen)
Ja, ik ben een happy mommy
Dat wilde ik even vereeuwigen op het internet
Oh was het maar 10 kilo, echt, nog meer hierquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:49 schreef Marie79 het volgende:
Ik moet ook nog kilo's eraf hoor Fuente, had ook aardig wat reserve en nog steeds... Een kilo of 5 á 10 eraf klinkt wel erg goed voor me! alleen 'vreet' ik me suf, ik heb de hele dag honger lijkt wel door de bv
Hier ook, werken dus. Het duurt nog een tijdje bij mij, maar thuis eet ik echt veel meer, heb ik ook constant honger..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:16 schreef Jojogirl het volgende:
Hier ook een mama die aankomt na eerst alles kwijt geweest te zijn. Ik woog voor m'n zwangerschap 81, aan het eind 89, een week na de ks 81 en vanochtend 85Gelukkig ga ik maandag weer werken: meer ritme helpt bij mij altijd wel tegen het snoepen.
Als ik 10 kg afval zit ik zo'n beetje op 73 kilo, dat woog ik ook toen ik 18 was dus dat lijkt me wel wat!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 07:48 schreef Fuente het volgende:
[..]
Oh was het maar 10 kilo, echt, nog meer hier
Toen ik bij Sara nog bv gaf viel ik als een gek af, ik kon er niet tegenaan eten en 3 weken later was ik 15 kilo kwijt. Echt niet normaal (voelde me ook heel beroerd).
Kom je ook in het dieettopic? Zitten wel meer moeders!
Ja, dat had ik voor mezelf ook al bedacht: geen chocola en gewoon gezond eten... maar nu ben ik ongesteld (volgens mij voor het eerst sinds de bevalling), dus ik vind dat ik daar nog maar een paar daagjes mee moet wachtenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:07 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Als ik 10 kg afval zit ik zo'n beetje op 73 kilo, dat woog ik ook toen ik 18 was dus dat lijkt me wel wat!
Maar ik mag nu nog niet afvallen met de borstvoeding, ga proberen eerst maar eens gewoon gezond te eten en niet zoveel chocola enzo...
Op zich wel relaxedquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:02 schreef simmu het volgende:
uhm, ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben tijdens de zwangerschap van 84 ofzo bij de start naar 75 in de laatste week gegaan, 2 weken na de zwangerschap was ik nog 66 oid, en tot nu toe val ik nog steeds af. wel een stuk langzamer, dat wel inmiddels.
De borstvoeding houdt de menstruatie wel tegen, heb ik ooit hier gelezen, maar hoe lang? Ik zou het niet weten...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:54 schreef freecell het volgende:
Wanneer komt dat eigenlijk terug?![]()
Want Leander wordt straks 5 maanden en nog geen énkel teken dat het weer begint hier! En zo langzamerhand zou ik het niet erg vindenHet geeft iets van een geruststellende regelmaat!
Daar is niet echt een vaste tijd voorquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:11 schreef Marie79 het volgende:
[..]
De borstvoeding houdt de menstruatie wel tegen, heb ik ooit hier gelezen, maar hoe lang? Ik zou het niet weten...
Het lijkt me ook wel weer fijn om een menstruatie te hebben (alleen nu nog even niet).
Zo langquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:14 schreef TearSong het volgende:
[..]
Daar is niet echt een vaste tijd voorIk kan je wel vertellen dat het bij mij 9 maanden duurde na de geboorte van Tomas en 8 na de geboorte van Yara. Er zijn ook mensen die borstvoeding geven en na 3 maanden alweer ongesteld worden..of na een jaar...
Het is gewoon afwachten dus
Geloof me, ook zonder borstvoeding kan het een tijd duren voordat het weer op gang isquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:25 schreef freecell het volgende:
[..]
Zo lang
Ik verwachtte het al een maand geleden ofzo![]()
Maar even op instellen dat het nog héél lang kan duren dus![]()
Wel lastig, want zolang dit duurt werkt mijn triple-methode niet en ik wil geen hormonen slikken
Bij de eerste twee had ik vrijwel direct (ik denk ongeveer 2 mnd na de bevalling) weer een maandelijkse cyclus, ondanks dat ik de tweede 14 mnd. borstvoeding heb gegeven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:54 schreef freecell het volgende:
Wanneer komt dat eigenlijk terug?![]()
Want Leander wordt straks 5 maanden en nog geen énkel teken dat het weer begint hier! En zo langzamerhand zou ik het niet erg vindenHet geeft iets van een geruststellende regelmaat!
Tering je lijkt mij wel!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:35 schreef Sugar het volgende:
Met mij gaat het niet zo goed de laatste tijd. Ik heb al twee weken last van mijn rug, behoorlijke pijn die maar niet minder lijkt te worden.
Daardoor stond ik tijdens ons weekje weg een beetje 'buiten het gezin'; ik miste het fysieke contact met de kinderen (kan niet tillen) en het spelen met ze, op de grond, zonder pijn. Automatisch deed S meer met ze en kreeg ik iets te veel tijd om me slecht te voelen over mezelf.En ik kom er niet zomaar uit, merk ik, blijf verdrietig, somber, snel in tranen en snel boos. De rugpijn helpt niet mee, maar ik ben ook gewoon weer even in een slechte tijd beland. Jammer en rot. En weten dat ik niks te klagen heb met leuk werk, leuke vent, de allerleukste kinderen: het helpt niet, het werkt juist andersom: voel me er nóg slechter door.
Joh meid, je bent een week terug bevallen, doe ff rustig aan! JJ wordt straks wel wakkerder en dan heb je er je handen vol aanquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:53 schreef DJMO het volgende:
sugar![]()
hier gaat het echt prima.. ik verveel me alleen te pletter op de tijden dat Jr. slaapt.. ik wil nog niet aan werk buitenshuis denken, maar zit wel aan thuiswerk te denken. zijn er anderen die daar ervaring mee hebben??? het mag saai werk zijn als ik maar wat omhanden heb, de hele dag trivia spelen op IRC of FOK!ken is nu ook mijn doel niet helemaal
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:36 schreef S_oepstengel het volgende:
DJMO, zoek een leuke hobby!Of ga vast uitnodigingen maken voor de eerste verjaardag van je kleine
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:56 schreef Ticootje het volgende:
ja djmo, ik ergerde me aan de manier van was opvouwen.
Omdat ik anders een kast vol heb met "werkshirtjes". Hij kan niets wegdoen, ik heb daar minder last van. Als ik iets doe, dan doe ik dat ook goed en meestal doe ik zo'n 5 vuilniszakken met oude kleding weg van hem als het weer te erg wordt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
En dat moet jij uitzoeken? Heeft hij iets aan zijn handjes?
(nog) geen moeder maar dit herken ik helemaal!quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat ik anders een kast vol heb met "werkshirtjes". Hij kan niets wegdoen, ik heb daar minder last van. Als ik iets doe, dan doe ik dat ook goed en meestal doe ik zo'n 5 vuilniszakken met oude kleding weg van hem als het weer te erg wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh herkenbaar! Soms zeg ik hem ook echt 'zou je dat shirt niet eens wegdoen...er zit een gat in' maar uiteindelijk ben ik altijd de persoon die het weggooit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat ik anders een kast vol heb met "werkshirtjes". Hij kan niets wegdoen, ik heb daar minder last van. Als ik iets doe, dan doe ik dat ook goed en meestal doe ik zo'n 5 vuilniszakken met oude kleding weg van hem als het weer te erg wordt.
Klopt. Vreemde kraamtijd iig.quote:Op woensdag 7 januari 2009 07:18 schreef livelink het volgende:
Jij hebt eigenlijk helemaal geen kraamtijd gehad, Ingrid? Hoe gaat het nu? Komt het kraamtijdgevoel nu een beetje naar boven nu Tyler thuis is?
ik goo9i ook wel eens kleren van M. weg. Of ik terk het uit de kast, gooi het op een stapel en als ie dan htuis komt laat ik het m uitzoeken. Hij mag wel zelf zijn gewassen/gestreken/gevouwen kleren opruimen. En idd, mijn vent propt ook zijn shirts in de kast.. waarom ik ze eigenlijk nog strijk...quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:12 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ooh herkenbaar! Soms zeg ik hem ook echt 'zou je dat shirt niet eens wegdoen...er zit een gat in' maar uiteindelijk ben ik altijd de persoon die het weggooit.
Al moet ik zeggen dat hij wel z'n eigen shirts opvouwt en in de kast propt.
Helaas nog steeds ruzie met mijn ouders, vnl met mijn vader. Hopelijk willen ze binnenkort eens praten. Dus hun niet helaas.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:55 schreef Moonah het volgende:
Goed dat je daar eerlijk over bent Ingrid.
Heb je mensen die je evt kunt bellen voor hulp als het je te erg tegenvalt?
je kan iig afwachten tot je meer weet, en dan een balletje opgooien over deeltijd toch? geef jezelf wel de tijd om te wennen aan het idee en er nog eens goed over na te denken. desnoods probeer je het een tijdje, er is niet voor niets een proeftijd. als het dan gewoon echt niet bevalt kan je dat dan ook aankaarten en desnoods als het echt niet werkt op gaan naar het volgende. goed, het is wellicht rot voor het bedrijf, maar jij bent het bedrijf niet. dan moeten bedrijven maar wat meer open staan voor het idee deeltijd. het is wat 80% van de beroepsbevolking graag wil hoor!quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:15 schreef k_i_m het volgende:
Ik word echt zo droef bij het idee dat ik mijn kind dan alleen nog even snel voor het naar bed gaan en in het weekend zie. Ik dacht dat ik het wel kon, maar hoe langer ik eroverna denk hoe rotter ik het ga vinden. En ik zal het ook zeker nog proberen, mocht ik door zijn naar de volgende ronde. Maar erg veel hoop heb ik er niet op.
welnee joh! over 10 jaar zijn alle babyboomers met pensioen. wat dat betreft komt die recessie depressie nu ook mooi op tijd voor ons: over 5 jaar max zijn wij allemaal dusdanig bloednodig dat we het voor het kiezen hebbenquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:25 schreef k_i_m het volgende:
Het is alleen wel een baan waar ik op lange termijn wat aan zou hebben. En dat maakt het zo lastig. De afgelopen jaren word ik overal uitgeknikkerd na 3 jaar omdat ze te beroerd zijn om een vaste baan aan te bieden. En afgezien van het feit dat ik na 3 jaar wéér geen steek verder ben, kan ik dat ook niet eeuwig zo blijven doen. Ik ben ook al 30 geweest, het gaat steeds moeilijker worden.
och, dat zegt iedereen altijd, al zolang ict bestaat. ondertussen ken ik zat lui die er altijd al mee bezig zijn geweest en dat altijd zullen blijven doen. en serieus: die depressie komt (nja, die is er al).quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:37 schreef k_i_m het volgende:
Klinkt leuk, maar dat gaat in de ict niet zo op geloof ik. Het moet jong en goedkoop zijn, keus is er toch wel. IK reken er in ieder geval niet op!
Dat had ik ook wel verwacht, maar helaas. We moeten gewoon eens goed praten vind ik.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrid, jeetje joh, ik dacht dat dat al wel weer overgewaaid was.
Ja, ik snap wat je bedoeltquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:50 schreef simmu het volgende:
[..]
och, dat zegt iedereen altijd, al zolang ict bestaat. ondertussen ken ik zat lui die er altijd al mee bezig zijn geweest en dat altijd zullen blijven doen. en serieus: die depressie komt (nja, die is er al).
klinkt niet opbeurend![]()
maar zo is het wel bedoeld. jij maakt de beslissing of je voltijd wil werken of niet. je krijgt echt nog wel kansen genoeg de komende jaren. de beslissing of je voltijd gaat werken of niet moet je laten inspireren door wat jij wilt. alleen daardoor. kinderopvang is tegenwoordig goed geregeld, dus dat is nja, wel een issue, maar niet de main. dus je hebt gewoon een keuze. niemand heeft het recht een oordeel te vellen over of en hoeveel jij werkt. dus als jij het echt niet prettig vind moet je het niet doen, zo simpel is dat. echter: als je erg twijfelt, houdt niks je tegen om het iig een paar weekjes te proberen toch? ik hoop dat ik goed uitleg wat ik bedoel.
Djmo wat wil je doen dan voor thuiswerk?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:53 schreef DJMO het volgende:
sugar![]()
hier gaat het echt prima.. ik verveel me alleen te pletter op de tijden dat Jr. slaapt.. ik wil nog niet aan werk buitenshuis denken, maar zit wel aan thuiswerk te denken. zijn er anderen die daar ervaring mee hebben??? het mag saai werk zijn als ik maar wat omhanden heb, de hele dag trivia spelen op IRC of FOK!ken is nu ook mijn doel niet helemaal
tis niet gemakkelijk, maar probeer t even naast je neer te leggen. Ik denk dat het voor Yolanda niet veel uit maakt waar ze haar broertje zal leren kennen, het is nu even niet anders dan dat het op kantoor moet. K hoop voor je dat t mee zal vallen. Sleep iig een camera meequote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef DJMO het volgende:
ik moet het even kwijt:
de 29e werd ik ontslagen, toen er een telefoontje van jeugdzorg naar de kraamafdeling kwam: hoe laat ik wegging of thuis was.. niet echt duidelijk en wij hadden zoiets van: jezus mogen we ook nog even bijkomen van de geboorte etc. achteraf bleek het de voogd van mijn oudste te zijn, om te kijken of mijn dochter nog in het ziekenhuis langs kon komen, maar ik zat al te wachten op vervoer naar huis.
nu krijg ik zojuist een telefoontje dat mijn ik oudste en jongste vrijdag 16 januari op het kantoor van jeugdzorg eindelijk kennis met elkaar mag laten maken.. het valt me zo koud en rauw op me dak.. in een kille onpersoonlijke omgeving etc.. ik zit gewoon te janken nu. als de voogd aan de telefoon op de 29e iets duidelijker was geweest, hadden ze elkaar allang leren kennen .. maar nee hoor het moet perse onder begleiding op dat kutkantoor
ik ben blij dat JJ net slaapt, ik moet eerst tot rust komen, zit gewoon te janken, en wil hem zo min mogelijk van mijn stress/gevoelens op dit moment laten blijken ...
Ik denk af en toe ook niet dat ik het kan, maar als het moet dan kan (denk ik) iedereen het. Ik had sowieso al besloten (eigenlijk vrij snel na de bevalling) dat ik nooit meer denigrerend zou doen over huismoedersquote:Op zondag 11 januari 2009 10:42 schreef livelink het volgende:
Ik zou het absoluut niet redden in mijn eentje. Dat geef ik eerlijk toe. Ik heb altijd ongelooflijk respect voor ouders die het in hun eentje doen.
bij mannen is het idd een simpelere ingreep als bij vrouwen alleen vergoed tegenwoordig niet elke verzekering sterilisatie bij mannen meer. Bij vrouwen juist wel. Even informeren bij je verzekering dus of het vergoed wordt.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Succes Geppie!
Hier lijkt het vloeien gelukkig af te nemen. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word.
Weet iemand toevallig of het klopt dat sterilisatie makkelijker is bij mannen?
quote:Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
knip
maar het lijkt me ook zo heerlijk als dan je kinderen wat groter zijn, dan gewoon nog 1 keer zo'n kleintje erbij. Een 2e leg.![]()
Mazzelaar...quote:Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Zo zit het plaatje in mijn hoofd ook
(Ik ben nu ook pas 25...)
Haquote:
Had ik ook. Ik moest van mijn gyn zelfs bijvoeding voor zieke mensen gaan eten omdat anders mijn spieren 'aangevreten' zouden worden.quote:Op maandag 12 januari 2009 07:43 schreef Dakota het volgende:
Hadden jullie dat ook al zo snel..vind het niet erg hoor maar als ik zo snel afval dan ben ik bang dat ik opgegeten word door de borstvoeding
Volgens mij denken heel veel moeders dat van tevoren en loopt dat allemaal wel los. Dus al zou je binnenkort zwanger zijn, daar zou ik me echt geen zorgen over maken.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 07:04 schreef Llewella het volgende:
Over meer kinderen; nee; ik geloof voorlopig zeker niet meer!!! We hebben een schat van een dochter; daar zou ik er wel meer van willen; maar ik weet niet eens of ik me wel vol overgave kan geven aan 2 kinderen zoals ik dat bij 1 doe bij Amber.
Ik heb het zalfje nu ook, omdat ik op mijn buik en armen wat plekjes had. (Nee ik had gewoon gedouched) Maar na een week smeren is het nog niet weg, maar weer aan de bel trekken...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Niet alleen in de gaten houden maar ook aktie ondernemen he
Je hele borst en tepel 3x per dag insmeren met miconazolnitraat, kun je gewoon kopen bij de kruidvat. Gebruikt men ook tegen voetschimmel, en paddestoelengroei aan je gevarendriehoek
Kan geen kwaad en dan heb je dat iig behandeld
Je kunt misschien cerazette gebruiken. Dat is een minipil die goed icm borstvoeding gebruikt kan worden. En anders gewoon een pepermuntje tussen je knieen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:
sterkte suzanna met je voet! hoef je niet met krukken te lopen?? moest ik wel toen ik mijn grote teen gebroken had.. zat zelfs zes weken in het gips ..
hoe zit dat eigenlijk met de (prik)pil en borstvoeding?? aan de prikpil wil ik eik. niet, omdat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, en niet dat ik dan nog bij wijze van spreken twee maanden moet wachten tot de prikpil is uitgewerkt. daarnaast was ik vroeger allergisch voor vrijwel elke soort pil.. een spiraaltje durf ik niet, dus het enige anticonceptiemiddel wat hier over blijft lijken condooms te zijnhoewel ik heb gehoord dat dat allergische voor de pil kan verdwijnen???
ik moet morgen langs de ha voor voetschimmel, miconazolnitraat werkt hier niet, en ik word gek van de jeuk, heb het vorige week al open geschuurd met afdrogen
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Niet alleen in de gaten houden maar ook aktie ondernemen he
Je hele borst en tepel 3x per dag insmeren met miconazolnitraat, kun je gewoon kopen bij de kruidvat. Gebruikt men ook tegen voetschimmel, en paddestoelengroei aan je gevarendriehoek
Kan geen kwaad en dan heb je dat iig behandeld
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kunt misschien cerazette gebruiken. Dat is een minipil die goed icm borstvoeding gebruikt kan worden. En anders gewoon een pepermuntje tussen je knieen.
Je hebt de mini-pil voor bij BVquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:
sterkte suzanna met je voet! hoef je niet met krukken te lopen?? moest ik wel toen ik mijn grote teen gebroken had.. zat zelfs zes weken in het gips ..
hoe zit dat eigenlijk met de (prik)pil en borstvoeding?? aan de prikpil wil ik eik. niet, omdat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, en niet dat ik dan nog bij wijze van spreken twee maanden moet wachten tot de prikpil is uitgewerkt. daarnaast was ik vroeger allergisch voor vrijwel elke soort pil.. een spiraaltje durf ik niet, dus het enige anticonceptiemiddel wat hier over blijft lijken condooms te zijnhoewel ik heb gehoord dat dat allergische voor de pil kan verdwijnen???
ik moet morgen langs de ha voor voetschimmel, miconazolnitraat werkt hier niet, en ik word gek van de jeuk, heb het vorige week al open geschuurd met afdrogen
Persona is niet betrouwbaar als je borstvoeding geeftquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Je zou zelfs de persona kunnen gebruiken als je helemaal geen hormonen wilt gebruiken. Dat is een methode dat je dus geen sex hebt als je in je vruchtbare periode zit. En het is heel handig als je wel zwanger wilt worden, dan heb je juist wel sex als het ding aangeeft dat je dat niet moet doen.
Wat vervelend! Was dat ook de mirena?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Owlet, ik heb juist alleen maar nare ervaringen met het spiraaltje. Ik heb 3 jaar lang alleen maar ellende gehad.
Nou nee ik ben gewoon dikquote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:42 schreef Suzanna het volgende:
LovelyLady: ik ben naar de huisarts geweest, eigenlijk voor mijn navel - mijn buikvel is wat uitgerekt (nou ja, wat...) en ik heb dus eigenlijk vel over, daardoor gaat mijn navel soms smetten. Dat is erg vervelend, daarom ging ik uiteindelijk maar eens naar de huisarts en vroeg of ik naast afvallen er nog wat aan kon doen. Alleen plastische chirurgie, maar dat raadde ze natuurlijk ook af. Daarom (en om andere redenen hoor!) wilde ik graag gaan afvallen en ben ik doorverwezen naar de diëtiste. Mijn BMI is ook te hoog (29) dus ook medische grond ervoor. Is dat bij jou ook zo?
Nee, die mensen zeggen juist tegen haar dat ze zich niet zo druk moet maken, dat ze pas een half jaar geleden bevallen is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:59 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, zeggen ze echt "het wordt weleens tijd dat het er weer vanaf gaat"
![]()
![]()
Wat onbeschoft!
Psiesquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, die mensen zeggen juist tegen haar dat ze zich niet zo druk moet maken, dat ze pas een half jaar geleden bevallen is.
oh, dan kan het erg zinvol zijn!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:20 schreef Suzanna het volgende:
Moet het in je ondergoed?dan heb ik er nu al geen zin meer in!
Maar fijn dat jij daar ervaring mee heeft, hopelijk helpt het bij mij ook. De ha zei dat het eigenlijk komt door mijn holle rug, waarschijnlijk moet ik leren op een andere manier te bukken, zitten etc.
Mibos, ik ben even vergeten wat er aan de hand was dat je eierstok eruit moest.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:12 schreef Mibos2 het volgende:
Mwah hier gaat het wel. Ben weer terug zonder mijn rechtereierstok eindelijk dat .... ding eruit en lichamelijk lijkt het al een stukje beter te gaan gelukkig.
Even op het gemakkie bijlezen gaat.
Fijn dat hij eruit is, hopelijk knap je snel helemaal weer op!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:12 schreef Mibos2 het volgende:
Mwah hier gaat het wel. Ben weer terug zonder mijn rechtereierstok eindelijk dat .... ding eruit en lichamelijk lijkt het al een stukje beter te gaan gelukkig.
Even op het gemakkie bijlezen gaat.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:01 schreef Fuente het volgende:
Mibos, dat het nu maar echt over is dan
Weet iemand of het normaal is om echt gigantisch veel te vloeien bij de eerste menstruatie na de bevalling? Ik werd zaterdag ongesteld en loop inmiddels helemaal leeg, om het zo te zeggen. 't Is echt niet grappig, ik heb verder totaal geen buikpijn ofzo, maar het lijkt wel alsof ik weer net bevallen ben zeg maar..
Als je je er ongerust over maakt zou ik er gewoon even mee heengaan hoor!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Fuente het volgende:
Nee het vloeien was bijna over toen ik ongesteld werd....
Ik maak me een beetje zorgen want toen de kraamverzorgster weg ging stond mijn baarmoeder nog 3 vingers onder navel, dus die zakte niet snel, en ik weet dus niet of het goed gezakt is, want ik denk 't nog steeds te voelen daar, maar weet het niet zeker.
Als je je er zorgen over maakt zou ik morgen even de huisarts bellen (of de verloskundige).quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Fuente het volgende:
Nee het vloeien was bijna over toen ik ongesteld werd....
Ik maak me een beetje zorgen want toen de kraamverzorgster weg ging stond mijn baarmoeder nog 3 vingers onder navel, dus die zakte niet snel, en ik weet dus niet of het goed gezakt is, want ik denk 't nog steeds te voelen daar, maar weet het niet zeker.
Klinkt goed! Pijnvrij, daar ga ik voor. Ik heb elke dag last van mijn rug, maar de laatste dagen is het niet meer uit te houden. Ik kan eigenlijk niet meer bukken zonder met pijnscheuten overeind te komen (als een oud vrouwtje!). Dus tja, er moet ook echt wat gebeuren. Morgenochtend ga ik gelijk even een afspraak maken, door de drukte vandaag ben ik 't vergeten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:27 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, dan kan het erg zinvol zijn!
en je moet idd in je ondergoed, anders kan de therapeut niet zien welke spieren je verkeerd gebruikt. echt waar: het helpt, en blijvend ook! ik ben ook zo'n preutserd hoor. ik heb 1 x mensendieck en 1 x cesar gehad, en cesar is erger: dan is 1 wand van de behandelkamer spiegel en moet je zelf kijken zodat je zelf ook ziet wat er verkeerd gaat. vreselijk vond ik het, maar het helpt wel. ben al 10 jaar therapieloos en zelden last van mijn rug, zelfs niet toen ik zwanger was!
dat had ik ook. ze zeiden na de bevalling "bij een kraamverband per uur bellen". nou, dit was dan anderlhalfuur met een kraamverband. ik was ermee naar de huisarts geweets, en die zei dat het schoonmaakbloeding was. zolnag het niet te lang duurde gaf het niet. ik vond het best eng, dus gewoon ff iemand naar laten kijken hoor.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:01 schreef Fuente het volgende:
Mibos, dat het nu maar echt over is dan
Weet iemand of het normaal is om echt gigantisch veel te vloeien bij de eerste menstruatie na de bevalling? Ik werd zaterdag ongesteld en loop inmiddels helemaal leeg, om het zo te zeggen. 't Is echt niet grappig, ik heb verder totaal geen buikpijn ofzo, maar het lijkt wel alsof ik weer net bevallen ben zeg maar..
Je went ook heel snel weer aan niemand in je huis hoorquote:Op woensdag 14 januari 2009 09:43 schreef Estrys het volgende:
Deze mama is vandaag voor het eerst weer alleen (met kind en kat dan) en ik kan wel janken omdat ik de gezelligheid van de kraamzorg mis. Ik vind het overigens niet eng of zo om alleen te zijn. Voel me best zeker van mezelf. Verder gaat het lichamelijk super goed. Geestelijk ben ik nog zo emotioneel als ik weet niet hoe maar goed.. hormonen.
Ik doe dat gewoon zelf. Ik heb het ook tijdens mijn zwangerschap gedaan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:16 schreef DJMO het volgende:
even vraagje: wanneer mag je als nieuwbakken mama zelf de kattenbak weer verschonen??? normaal doetdat hier, maar nu hij aan het werk is wil ik het zelf weer gaan doen ...
Als je niet zwanger bent mag het gewoon weer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:16 schreef DJMO het volgende:
even vraagje: wanneer mag je als nieuwbakken mama zelf de kattenbak weer verschonen??? normaal doetdat hier, maar nu hij aan het werk is wil ik het zelf weer gaan doen ...
Wow...had ik hier helemaal overheen gelezen? Wat maak jij toch allemaal mee met je gezondheid zegquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:45 schreef Mibos2 het volgende:
Het feit dat ik in augustus bevallen ben wil nou niet bepaald zeggen dat ik met 1 stopweek qua vloeien in de maand genoegen nam. Oke mijn buik bleef maar rommelen en getwijfeld blinde darm ontstoken of toch de eierstok, echo 1 dubbel zo grote rechterstok (met clips, want meteen gesteriliseerd) maar toch niet helemaal goed gelukt en toch gaan rommelen dus vanaf augustus tot nu heb ik misschien 1 maand niet gevloeid. Baarmoeder was wel schoon dus nu een reset kuur (Primolut) gehad en dus een paar dagen extra veel vloeien en nu mijn eierstok eruit en dan hopen dat we weer op het normale pad verdergaan. Dit alles kan nog een nareactie zijn op de ks in combinatie met de EDS. Ging me allemaal al veels te snel veels te goed en voor mij gevoel was ik er nog niet klaar mee. Wel een paar weken uitval gehad rechts na de ks maar dit was niet voorzien.
Nu even afwachten en ben heel stoer wel twee kleine sneetje met 2 hechtingen verder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |