abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 11 januari 2009 @ 19:53:34 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64924883
ik heb op het laatst gezegd (net voor de bevalling dus) en de dag erna dat ik geen kinderen meer wilde; twee keer die bevallingshel was me voldoende.. toen zag ik vanuit mijn ooghoeken manlief al somber kijken, want hij wil, hoe lief hij mijn dochter ook vind, ook graag een meid van zichzelf. dat begrijp ik wel, al hebben we het natuurlijk niet in de hand , en om eerlijk te zijn, nu ik zo'n heerlijk kind erbij heb, zie ik niet echt op tegen een derde.. maar eerst maar eens verhuizen naar een grotere woning
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64925030
ik heb altijd geroepen dat ik er wel 6 wilde, tot ik was bevallen. Dat nooit meer. Maar dat nooit is wat voorbarig, er mag er best 1 bij. Ik ben de bevalhel al vergeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:00:12 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64925164
Ik zou er wel 3 willen, maar helaas, F niet.
Die roept nu al steeds dat hij en week na de bevalling in het ziekenhuis zit voor een knipje.

Ach, en als deze zwangerschap helemaal goed verloopt en we hebben straks in augustus nog zo'n heel klein droppie in huis dan heb ik ook helemaal niets te klagen natuurlijk. Nu al niet eigenlijk, met dat hele lieve kleine jongetje.
pi_64925259
Ik zou er best nog 1 willen, wilde er altijd graag 4, maar dan wel `s ochtends in een mandje voor m`n deur met een strikje er om Een zwangerschap en bevalling durf ik nooit meer aan
Saartje
  zondag 11 januari 2009 @ 20:06:59 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64925433
Oh en Fuente, wat jij zegt van die 25... stiekem vind ik het best heel jammer dat ik 'al' zo oud ben. Geen idee of F. er ooit in mee gegaan zou zijn, maar het lijkt me ook zo heerlijk als dan je kinderen wat groter zijn, dan gewoon nog 1 keer zo'n kleintje erbij. Een 2e leg.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:08:33 #206
1762 YPPY
Yppiaans
pi_64927848
Acht maanden alleen, want een ramp! Moet er niet aan denken.

De kans na een sterilisatie bij de vrouw om zwanger te worden is groter dan wanneer de man knipt of bij goed gebruik van de pil. Dat is dan wel minder. Ik dacht dat het echt, echt, echt niet meer kon dan. Binnenkort maar eens naar de huisarts hoe ik dat geregeld ga krijgen, want ik wil/kan echt niet meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 11 januari 2009 @ 21:09:53 #207
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64927892
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef Brighteyes het volgende:

knip

maar het lijkt me ook zo heerlijk als dan je kinderen wat groter zijn, dan gewoon nog 1 keer zo'n kleintje erbij. Een 2e leg.
Zo zit het plaatje in mijn hoofd ook (Ik ben nu ook pas 25...)
  zondag 11 januari 2009 @ 21:29:26 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64928846
Yppy, dat lijkt me dan idd een enge gedachte. Als de deur definitief dicht 'moet' dan is zo'n kans, hoe klein ook, niet acceptabel.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Zo zit het plaatje in mijn hoofd ook (Ik ben nu ook pas 25...)
Mazzelaar...
  zondag 11 januari 2009 @ 21:37:19 #209
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64929246
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Mazzelaar...
Ha , de vraag blijft voorlopig alleen of lief het daar ook mee eens gaat zijn... Tot nu toe neigt hij meer naar 2...
  zondag 11 januari 2009 @ 21:43:04 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64929492
Ja, maar ja, je weet niet hoe hij er een jaar of 8-10 over denkt.
pi_64929731
BE, een tweede leg inderdaad. Ik denk maar zo, als ik 30 ben, denken we er misschien wel heel anders over, en als manlief dan 'geholpen' zou zijn, zou het niet meer zomaar kunnen.

Anderzijds hebben we wel de angst om 'zomaar' nog een keer zwanger te worden. Sara kwam dwars door de pil. en bij Merel was het meteen de eerste maand raak. Om het lompt te zeggen: het gaat nogal makkelijk bij ons. De pil slik ik niet meer, maar het is wel zoeken naar iets waar we wel op durven te vertrouwen...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64938238
ik schreeuwde ook tijdens de bevalling dat het eens en nooit weer was.. ik zei het bleek trillend en halfhuilend..ik ben het zeker nog niet vergeten

Maar.. als ik zo naar mijn poppetje kijk..weet ik zeker dat ik dit vast nog eens ga doen..en in de laatste weken van de zwangerschap mijn hoofd tegen de muur slaan omdat ik weet wat er gaat komen.
Al zei de vk dat ik nu bij weeen erg rap moet bellen omdat baby 2 er waarschijnlijk heel erg snel uit zal ploppen

en ik ben ook pas 25 dus heb nog alleeeeeeeeee tijd
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64938403
trouwens..ik ben nu 10 dagen verder en mijn buik is helemaal verdwenen..op de striae na en de huid is wat zachter.. ik weeg nu een kilo minder dan voor de zwangerschap..eigenlijk 2 want mijn tieten zijn 3 keer zo groot
Hadden jullie dat ook al zo snel..vind het niet erg hoor maar als ik zo snel afval dan ben ik bang dat ik opgegeten word door de borstvoeding
wanna rub mah puppeh?!
pi_64938632
Tijdens de BV ging bij mij ook inderdaad erg snel.
Ik was 40 kilo aangekomen tijdens 34 wk en 6 dagen zwangerschap.
Eerste jaar 30 kilo eraf en de laatste 10 heb ik eraf gekregen door net iets meer te sporten en een vreselijk crash dieet

Het eerste jaar was ik veel te druk met die 2 meiden en heb me geen seconde druk gemaakt over mijn gewicht. Na hun 1e verjaardag was ik er helemaal klaar mee en ben ik 5 wk het Cambridge dieet gaan volgen. Nu weeg ik 68 - 70 kilo en dat woog ik ook voor de zwangerschap
pi_64938723
Mja ik was maar een kilo of 10/11 aangekomen maar mijn stofwisseling gaat ehoorlijk snel..dus ben bang dat ik toch borden met havermout o.i.d moet gaan wegwerken
wanna rub mah puppeh?!
pi_64939058
Dakota, hier ook. Ik was een week na de bevalling 8 kilo lichter dan voor m;n zwangerschap. Nu mag er nog wel veel extra vanaf, dus op zich was het voor mij niet zo erg
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64939215
Alle zwangerschapskiloos zijn er hier ook af. Alleen ben ik niet helemaal tevreden over mijn buik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2009 @ 09:15:03 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64939517
bij mag er wel wat vet aan blijven zitten, alleen graag verspreid over mijn lichaam en niet alleen op mijn buik en/of tieten
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64939627
Ik durf niet meer op de weegschaal te staan
Op zich best tevreden over mijn lijf maar tja....mijn buik is slap.
De kilo's wil ik niet weten.
Laatste keer (denk een klein jaar terug voor de laatste keer erop gestaan)was ik 77 en voor de zwangerschap ong 66. Ik was op het eind van mijn zwangerschap ongeveer 95 kilo.
Dus opzich heel blij met de kilo's die weg zijn maar er kan nog meer af.

Boven maat 40 en beneden 42 volgens mij.
Ben wel blij dat ik geen straie heb op mijn buik.
pi_64941298
Mijn buik hangt slap over mijn broekrand heen..ik heb echt een schort en dat gaat nóóit meer weg ben ik bang :-/
Er mag ook nog wel 20 kilo af voor het mooie dus dat werkt er ook niet echt aan mee. Nog een maandje, dan ga ik crashdieeten en sporten
Moet toch strak voor de dag komen op de 4e juli
Saartje
pi_64941661
Hier nog steeds rond de 70 KG, das 5 meer dan voor mijn zwangerschap en 3 meer dan na de bevalling
Maar ik ben wel stabiel nu, dat is al iets.

Het wil er écht niet af, BV of niet...
pi_64967847
Ik heb geen idee hoeveel ik nu weeg en wil het nog neit weten. Ik pas iig mijn spijkerbroek, was bang dat ik die niet meer zou passen.
Wel nog aardig buikje vind ik, maar dat heb ik helaas altijd wel een beetje. Zal dus niet veel vanaf gaan denk ik.

En dan nog iets, misschien heeft er iemand hier ook last van (gehad). Een vreselijk jeukende tepel en hof. Kreeg het op het eind van de zwangerschap al. Het komt en gaat, maar is nu weer vreselijk aanwezig. Lekker krabben gaat dus niet. Ik word echt gek van de jeuk. Vaseline helpt iig niet.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:03:26 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64968605
quote:
Op maandag 12 januari 2009 07:43 schreef Dakota het volgende:
Hadden jullie dat ook al zo snel..vind het niet erg hoor maar als ik zo snel afval dan ben ik bang dat ik opgegeten word door de borstvoeding
Had ik ook. Ik moest van mijn gyn zelfs bijvoeding voor zieke mensen gaan eten omdat anders mijn spieren 'aangevreten' zouden worden.
Heb ik overigens niet gedaan...

Ingrid, ik heb ook heel erg jeukende tepels gehad. Om gék van te worden. Ijsklontjes hielpen enigszins (in een washandje).

Kersjes? Ik maak me een beetje zorgen.... Waar ben je? Hoe gaat het met je?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64969072
Ingrid, kan je een schimmelinfectie hebben?
Meestal doet dat pijn maar volgens mij kan het ook jeuken als er verder niet aan gedronken wordt.

In dat geval zou een tijdje smeren met voetschimmelcreme moeten helpen
pi_64978276
Over meer kinderen; nee; ik geloof voorlopig zeker niet meer!!! We hebben een schat van een dochter; daar zou ik er wel meer van willen; maar ik weet niet eens of ik me wel vol overgave kan geven aan 2 kinderen zoals ik dat bij 1 doe bij Amber.

Maar het wordt nu redelijk hot issue; want vannacht de eerste nare droom gehad; dat ik zwanger was op dit moment; door de mirena spiraal heen en ondanks de borstvoeding; en meteen direct echo geeist bij huisarts; om te zien hoe ver ik was; en dat was al aardig ver (17 tot 20 weken?). Ik werd wakker met de echo; het vervolg over wat we zouden doen heb ik gelukkig niet meer verder gedroomd.
Jeetje wat naar zeg!! M'n buik rommelt de afgelopen dagen; en toen was ineens de schrik; stel; stel dat ik onopgemerkt toch ineens zwanger raak? (Naja; zoveel van dat soort intimiteit hebben we niet eens met Amber op de kamer; maar Amber is ook in one lucky shot verwekt ).
Ben nu geneigd om maar eens in de zoveel tijd te testen; voor de zekerheid
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:50:50 #226
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64979140
Ingrid, dat heb ik ook weleens...maar bij mij ligt het volgens mij aan eczeem. Heb jij daar last van?
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 07:04 schreef Llewella het volgende:
Over meer kinderen; nee; ik geloof voorlopig zeker niet meer!!! We hebben een schat van een dochter; daar zou ik er wel meer van willen; maar ik weet niet eens of ik me wel vol overgave kan geven aan 2 kinderen zoals ik dat bij 1 doe bij Amber.
Volgens mij denken heel veel moeders dat van tevoren en loopt dat allemaal wel los. Dus al zou je binnenkort zwanger zijn, daar zou ik me echt geen zorgen over maken.

Ik heb volgens mij al heel lang niet meer gepost in dit topic, maar goed
Vorige week heb ik een van mijn tenen gebroken (heel hard gestoten) en kan niet zoveel lopen nu. Het gaat wel, maar doet pijn. Dat is wel heel lastig met een kindje op school en eentje op de peuterspeelzaal! Gelukkig kan mijn man halve dagen werken nu en kan Noa dan gewoon 's ochtends naar school. Op 't moment is ze ziek, maar morgen gaat ze denk ik wel weer.

Verder ben ik nu begonnen met afspraken bij een diëtiste en ben benieuwd of die mij wat kan helpen. Ik heb overgewicht en wil dr graag eens vanaf. Het gezonder eten gaat best goed, alleen de tussendoortjes...misschien omdat ik er zoveel over nadenk dat het nog moeilijker wordt om niet heel veel trek te krijgen tussendoor (terwijl ik echt wel genoeg eet bij ontbijt, lunch en avondeten).
pi_64979263
Ik zou nog wel een derde willen, maar na de afgelopen week dat ge-emmer met Koen, vannacht weer een nachtvoeding en dat brak zijn enzo... nah kweet niet, gelukkig is dat natuurlijk een fase(hoop ik) en komen er vast wel betere tijden(hoop ik)

Maar wat weeg je tegen elkaar af? Nu gaat het eigenlijk best goed. Tussen de Sander en Koen zit nu 4 jaar en ik vind het ideaal, ik heb ruim de tijd voor Koen en als Sander uit school is maak ik tijd voor Sander vrij. Maar hoe zou je dat straks dan moeten doen met 3. Ik vind het soms al zo zwaar, dat heen en weer gevlieg naar school.
Daarnaast heb ik een oppaskindje van 16 maanden en zijn broertje of zusje komt er ook bij in juli/aug...(nou is dat natuurlijk geen afweging, maar het werk wat ik doe vind ik wel leuk en als er een derde zou komen zou dat wel anders moeten/of hetzij opzeggen)
Ik rammel nu al bij al die mooie kindjes die de laatste week hier op fok zijn geboren... maar voorlopig maar even niet.

[edit] Suzanna ik lees net je post over de dietiste. Heb je zelf een dietiste gezocht die je kon helpen of ben je verwezen door je HA? En worden afspraken vergoed door de verzekering?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 09:02:51 ]
pi_64980528
Eczeem heb ik weleens gehad. Schimmel alleen down under
Sinds vannacht wel af en toe steken in die borst. Ik hou het in de gaten en anders toch maar naar de ha.
pi_64980559
Suzanna sterkte met je voet.
pi_64980612
Niet alleen in de gaten houden maar ook aktie ondernemen he
Je hele borst en tepel 3x per dag insmeren met miconazolnitraat, kun je gewoon kopen bij de kruidvat. Gebruikt men ook tegen voetschimmel, en paddestoelengroei aan je gevarendriehoek
Kan geen kwaad en dan heb je dat iig behandeld
Saartje
pi_64980666
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je hele borst en tepel 3x per dag insmeren met miconazolnitraat, kun je gewoon kopen bij de kruidvat. Gebruikt men ook tegen voetschimmel, en paddestoelengroei aan je gevarendriehoek
Ik heb het zalfje nu ook, omdat ik op mijn buik en armen wat plekjes had. (Nee ik had gewoon gedouched) Maar na een week smeren is het nog niet weg, maar weer aan de bel trekken...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 10:13:31 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64980781
sterkte suzanna met je voet! hoef je niet met krukken te lopen?? moest ik wel toen ik mijn grote teen gebroken had.. zat zelfs zes weken in het gips ..

hoe zit dat eigenlijk met de (prik)pil en borstvoeding?? aan de prikpil wil ik eik. niet, omdat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, en niet dat ik dan nog bij wijze van spreken twee maanden moet wachten tot de prikpil is uitgewerkt. daarnaast was ik vroeger allergisch voor vrijwel elke soort pil.. een spiraaltje durf ik niet, dus het enige anticonceptiemiddel wat hier over blijft lijken condooms te zijn hoewel ik heb gehoord dat dat allergische voor de pil kan verdwijnen???

ik moet morgen langs de ha voor voetschimmel, miconazolnitraat werkt hier niet, en ik word gek van de jeuk, heb het vorige week al open geschuurd met afdrogen

pi_64980836
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:
sterkte suzanna met je voet! hoef je niet met krukken te lopen?? moest ik wel toen ik mijn grote teen gebroken had.. zat zelfs zes weken in het gips ..

hoe zit dat eigenlijk met de (prik)pil en borstvoeding?? aan de prikpil wil ik eik. niet, omdat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, en niet dat ik dan nog bij wijze van spreken twee maanden moet wachten tot de prikpil is uitgewerkt. daarnaast was ik vroeger allergisch voor vrijwel elke soort pil.. een spiraaltje durf ik niet, dus het enige anticonceptiemiddel wat hier over blijft lijken condooms te zijn hoewel ik heb gehoord dat dat allergische voor de pil kan verdwijnen???

ik moet morgen langs de ha voor voetschimmel, miconazolnitraat werkt hier niet, en ik word gek van de jeuk, heb het vorige week al open geschuurd met afdrogen
Je kunt misschien cerazette gebruiken. Dat is een minipil die goed icm borstvoeding gebruikt kan worden. En anders gewoon een pepermuntje tussen je knieen.
pi_64980903
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Leuke omschrijving.

Zal eens langs de apotheek gaan straks.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 10:21:16 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64980969
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kunt misschien cerazette gebruiken. Dat is een minipil die goed icm borstvoeding gebruikt kan worden. En anders gewoon een pepermuntje tussen je knieen.
thnx voor de tip, zal morgen aan de ha vragen om een recept (johan wil voorlopig nog geen tweede, pas over een jaar of vier.. ik liever als JJ ongeveer een jaar, anderhalf jaar is, anders ben ik net uit de luiers kan ik weer opnieuw beginnen )

pi_64981328
Je zou zelfs de persona kunnen gebruiken als je helemaal geen hormonen wilt gebruiken. Dat is een methode dat je dus geen sex hebt als je in je vruchtbare periode zit. En het is heel handig als je wel zwanger wilt worden, dan heb je juist wel sex als het ding aangeeft dat je dat niet moet doen.
pi_64981477
Suzanna auw teen Ik heb het ook al een paar keer gehad, goed pijnlijk. Heb je hem tegen een andere teen aan getaped? Dan kon ik er meestal wel weer voorzichtig op lopen.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:

Je hebt de mini-pil voor bij BV gewone pil en prikpil wordt afgeraden. Misschien even met je HA overleggen als je er toch bent?
Maar allergisch voor de pil? Werd je er depri van of uitslag ed?

Wij gebruiken normaal nfp, maar dat gaat nu ook even niet werken aangezien ik nog niet weer ongesteld ben. Condooms kunnen best tijdelijk
pi_64981571
DJMO, waarom durf je geen spiraaltje?
Ik heb sinds gister een mirena dus zo veel ervaring heb ik er niet mee maar het inbrengen is me 100% meegevallen. Zo net na de bevalling staat je baarmoedermond nog open (én weet je ook nog hoe echte baarmoederkramp voelt ), ik vond het in ieder geval niet pijnlijk.

Cerazette moet je toch elke dag op hetzelfde tijdstip innemen? Lastig lijkt me dat!
pi_64981628
Owlet, ik heb juist alleen maar nare ervaringen met het spiraaltje. Ik heb 3 jaar lang alleen maar ellende gehad.
pi_64981653
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Je zou zelfs de persona kunnen gebruiken als je helemaal geen hormonen wilt gebruiken. Dat is een methode dat je dus geen sex hebt als je in je vruchtbare periode zit. En het is heel handig als je wel zwanger wilt worden, dan heb je juist wel sex als het ding aangeeft dat je dat niet moet doen.
Persona is niet betrouwbaar als je borstvoeding geeft
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Owlet, ik heb juist alleen maar nare ervaringen met het spiraaltje. Ik heb 3 jaar lang alleen maar ellende gehad.
Wat vervelend! Was dat ook de mirena?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 11:02:58 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64982306
ik kreeg uitslag en niet zo weinig ook spiraaltje tsja, het is niet lichaamseigen en ik ken minimaal 2 vrouwen die er dwars doorheen zwanger raakten... dan maar condooms of het risico toch snel zwanger te raken

pi_64983736
Ja owlet, dat was de mirena. Mijn lichaam probeerde het waarschijnlijk af te stoten, dat gaat gepaard met veel buikpijn. Dat 3 jaar lang.

Ik maak me niet zo'n zorgen over zwanger raken. Mocht het gebeuren dan is het zo, graag zelfs. Maar de kans is wel zodanig klein...
pi_64988069
Ik ga ff jompelen, mijn vriend heeft een vast contract gekregen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:42:58 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64988148
DJMO - nee geen gips hier, gelukkig! De behandeling bij een gebroken (midden)teen is hetzelfde als bij een hevig gekneusde teen. Ook even pijnlijk volgens mij, verschilt niet zoveel. Ik kan er nu alweer op lopen, alleen trek ik een beetje met m'n voet omdat ik er nog niet vol op durf/kan/wil staan. Ik denk dat een grote teen veeeeeeel erger is om te breken! Ben ik ff blij dat die 't niet is ...

LovelyLady: ik ben naar de huisarts geweest, eigenlijk voor mijn navel - mijn buikvel is wat uitgerekt (nou ja, wat... ) en ik heb dus eigenlijk vel over, daardoor gaat mijn navel soms smetten. Dat is erg vervelend, daarom ging ik uiteindelijk maar eens naar de huisarts en vroeg of ik naast afvallen er nog wat aan kon doen. Alleen plastische chirurgie, maar dat raadde ze natuurlijk ook af. Daarom (en om andere redenen hoor!) wilde ik graag gaan afvallen en ben ik doorverwezen naar de diëtiste. Mijn BMI is ook te hoog (29) dus ook medische grond ervoor. Is dat bij jou ook zo?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:44:36 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64988200
Oh ja - het pilverhaal - ik heb een tijdlang Cerazette gebruikt, je kunt ook Mylligynon o.i.d. gebruiken maar dat is eigenlijk dezelfde soort pil. Het is idd een minipil die je elke ochtend/avond/middag op dezelfde tijd moet innemen, anders is hij absoluut niet betrouwbaar. Ik vergat hem te vaak en dat was echt niet handig...moet je toch nog over op condooms. Maar misschien is het wel geschikt voor mensen die wat gedisciplineerder zijn dan ik ...

Op het moment slik ik geen pil, maar plak ik een pleister. Evra is het merk. Eigenlijk wel handig, elke week op dezelfde dag plak je een nieuwe pleister op, drie keer in de maand, de vierde week plak je geen pleister, en de volgende week plak je weer op dezelfde dag de pleister. Er is weinig kans op zwangerschap aangezien de pleister hormonen blijft afgeven ook al plak je 'm toevallig wat later op. Wat wel een valkuil kan zijn is de pleister te laat opplakken na de stopweek. Dan kun je dus wel zwanger worden.
Oh ja, de pleister mag trouwens op je bil/bovenbeen/etc. dus je ziet wel iets zitten, het kan ook wel lastig zijn als hij aan kleding plakt o.i.d., maar voor mij was het wel een oplossing.
pi_64988318
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:42 schreef Suzanna het volgende:
LovelyLady: ik ben naar de huisarts geweest, eigenlijk voor mijn navel - mijn buikvel is wat uitgerekt (nou ja, wat... ) en ik heb dus eigenlijk vel over, daardoor gaat mijn navel soms smetten. Dat is erg vervelend, daarom ging ik uiteindelijk maar eens naar de huisarts en vroeg of ik naast afvallen er nog wat aan kon doen. Alleen plastische chirurgie, maar dat raadde ze natuurlijk ook af. Daarom (en om andere redenen hoor!) wilde ik graag gaan afvallen en ben ik doorverwezen naar de diëtiste. Mijn BMI is ook te hoog (29) dus ook medische grond ervoor. Is dat bij jou ook zo?
Nou nee ik ben gewoon dik
Ik weet het niet, mijn bmi is zowiezo te hoog, ik sport wel eet gezond (eet alleen in het weekend een schaaltje ships of een koekje) en verder loop ik veel, maar afvallen HO maar. Maar ik kom ook niet aan. Dus dat is op zich ook wel positief.
En nou zeggen een hoop mensen, ja maar je bent 6 maanden geleden bevallen... ja en? Het wordt nou toch wel eens tijd dat er wat vanaf gaat. Dus ik zat er over na te denken om eens een bezoekje HA te doen ivm dat overgewicht.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:55:43 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64988580
Zonder flauw of betweterig te willen klinken lovelylady, maar je krijgt dan blijkbaar nog steeds, ondanks dat je gewond eet, wel meer Kcal binnen dan je verbrand. Dat is de enige reden dat je niet af valt zeg maar.
Het kan zijn om verschillende redenen dat je verbranding erg laag is, mss eet je wel te weinig bijvoorbeeld.
Dus dan zou ik idd ook eens bij een dietiste langs gaan idd. Die heeft mss wel hele nuttige tips.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:59:55 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64988744
LL, zeggen ze echt "het wordt weleens tijd dat het er weer vanaf gaat" Wat onbeschoft!

En voor je vriend uiteraard

En een voor de teen van Suzanna.

owlet, ik vond het inbrengen van de mirena ook geen probleem. Je ligt alleen wel 6 wk na de bevalling weer met je benen wijd, maar ach.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:11:12 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64989134
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:59 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, zeggen ze echt "het wordt weleens tijd dat het er weer vanaf gaat" Wat onbeschoft!
Nee, die mensen zeggen juist tegen haar dat ze zich niet zo druk moet maken, dat ze pas een half jaar geleden bevallen is.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:12:41 #250
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64989191
Mwah hier gaat het wel. Ben weer terug zonder mijn rechtereierstok eindelijk dat .... ding eruit en lichamelijk lijkt het al een stukje beter te gaan gelukkig.

Even op het gemakkie bijlezen gaat.
pi_64989292
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, die mensen zeggen juist tegen haar dat ze zich niet zo druk moet maken, dat ze pas een half jaar geleden bevallen is.
Psies
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:04:02 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64990922
LovelyLady, klinkt wel als iets waarmee je naar de huisarts zou kunnen ja. Ik eet opzich zowiezo al wel gezond etc., maar ben nu ook erg op vetten en suikers gaan letten, zo ongemerkt krijg je daar een hoop van binnen ook al eet je 'gezond'. Lekkere mixen voor de maaltijd, suiker in je koffie, ik noem maar wat. Je gaat bewuster eten als je bij de diëtiste bent. Ik dacht namelijk ook altijd dat ik best gezond at....
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:13:51 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64991304
Lovely, je kan ook eens mee gaan lezen in het dieettopic in LIF (nee, dit is niet nu bedoelt als 'jullie gaan off-topic, wegwezen', maar echt als tip!). Er zitten daar heel veel mensen die met elkaar wel heel veel weten ook over do's and don'ts en ik vind het heel stimulerend.

Wat bij mij trouwens ook enorm veel lijkt te schelen qua afvallen is het vrijwel niet meer uit pakjes en zakjes koken. Ik maak nu bijvoorbeeld verse wraps en maak zelf een sausje als ik dat wil. Op de een of andere manier zijn al die toevoegingen die in die kant en klare kruidenmixen (als bijv. de knorr wereldgerechten) iig voor mij een trigger om maar een hoop vast te houden. Met allemaal vers spul lijkt het beter te verbranden en ik voel me er ook beter bij moet ik zeggen.

En nu zeg ik het tegen mezelf: het is OUD, geen LIF, je gaat off-topic.
pi_64993441
Gelukkig ben ik niet zo vd sausmixjes en gebruik ik geen suiker in mijn koffie/thee. Ik ga, wanneer ik zin en tijd heb wel naar de HA... echt hij zal wel denken heb je haar weer..... ik haat dokters/medische instanties etc. Oke volgende week
Nog meer leesvoer BE... Ik hou het hier op OUD al amper bij

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 16:01:08 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:13:35 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64994129
Ik zit sinds deze week ook in het dieettopic en vind het wel stimulerend!
Succes met naar de ha gaan, LovelyLady - ik heb daar nooit zo'n erge moeite mee omdat het toch voor een goed doel is. Alleen soms voel ik me een aansteller... (zoals met m'n teen, ik dacht: die zal wel gewoon gekneusd zijn, maar ja, bleek toch gebroken! dus toch echt niet voor niks...)
Vanochtend moest ik toch voor Noa, dus heb ik maar gelijk een afspraak voor mezelf gemaakt, voor mijn rug. Heb een holle rug en nogal klachten daardoor. Nu ben ik doorverwezen naar Mensendieck, ben benieuwd wat het voorstelt.
pi_64995823
mensendieck is erg fijn suzanna! doe wel fijn ondergoed aan maar serieus: het helpt echt en blijvend als het problemen zijn die mensdieck kan verhelpen. wel trouw de oefeningen doen dan he!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:20:05 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64997050
Moet het in je ondergoed? dan heb ik er nu al geen zin meer in! Maar fijn dat jij daar ervaring mee heeft, hopelijk helpt het bij mij ook. De ha zei dat het eigenlijk komt door mijn holle rug, waarschijnlijk moet ik leren op een andere manier te bukken, zitten etc.
pi_64997344
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:20 schreef Suzanna het volgende:
Moet het in je ondergoed? dan heb ik er nu al geen zin meer in! Maar fijn dat jij daar ervaring mee heeft, hopelijk helpt het bij mij ook. De ha zei dat het eigenlijk komt door mijn holle rug, waarschijnlijk moet ik leren op een andere manier te bukken, zitten etc.
oh, dan kan het erg zinvol zijn!

en je moet idd in je ondergoed, anders kan de therapeut niet zien welke spieren je verkeerd gebruikt. echt waar: het helpt, en blijvend ook! ik ben ook zo'n preutserd hoor. ik heb 1 x mensendieck en 1 x cesar gehad, en cesar is erger: dan is 1 wand van de behandelkamer spiegel en moet je zelf kijken zodat je zelf ook ziet wat er verkeerd gaat. vreselijk vond ik het, maar het helpt wel. ben al 10 jaar therapieloos en zelden last van mijn rug, zelfs niet toen ik zwanger was!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:54:47 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64998288
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:12 schreef Mibos2 het volgende:
Mwah hier gaat het wel. Ben weer terug zonder mijn rechtereierstok eindelijk dat .... ding eruit en lichamelijk lijkt het al een stukje beter te gaan gelukkig.

Mibos, ik ben even vergeten wat er aan de hand was dat je eierstok eruit moest.
Sterkte iig met je herstel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64998360
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:12 schreef Mibos2 het volgende:

Fijn dat hij eruit is, hopelijk knap je snel helemaal weer op!

LovelyLady, hier zitten ook nog te veel kilo's hoor! Koen is pas 6 maanden dus mensen moeten niet miepen hoor

Suzanna, sterkte met de teen en rug!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:45:18 #261
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64999891
Het feit dat ik in augustus bevallen ben wil nou niet bepaald zeggen dat ik met 1 stopweek qua vloeien in de maand genoegen nam. Oke mijn buik bleef maar rommelen en getwijfeld blinde darm ontstoken of toch de eierstok, echo 1 dubbel zo grote rechterstok (met clips, want meteen gesteriliseerd) maar toch niet helemaal goed gelukt en toch gaan rommelen dus vanaf augustus tot nu heb ik misschien 1 maand niet gevloeid. Baarmoeder was wel schoon dus nu een reset kuur (Primolut) gehad en dus een paar dagen extra veel vloeien en nu mijn eierstok eruit en dan hopen dat we weer op het normale pad verdergaan. Dit alles kan nog een nareactie zijn op de ks in combinatie met de EDS. Ging me allemaal al veels te snel veels te goed en voor mij gevoel was ik er nog niet klaar mee. Wel een paar weken uitval gehad rechts na de ks maar dit was niet voorzien.

Nu even afwachten en ben heel stoer wel twee kleine sneetje met 2 hechtingen verder...

Suus succes met je teen en rug.

En alle afval-willende-dames veel succes!
pi_65001076
Bah Mibos, dat is best veel vloeien in al die tijd!
Hopelijk gaat het nu een stuk beter!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:52:17 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65002508
Succes met het herstel Mibos!
pi_65002897
Mibos, dat het nu maar echt over is dan

Weet iemand of het normaal is om echt gigantisch veel te vloeien bij de eerste menstruatie na de bevalling? Ik werd zaterdag ongesteld en loop inmiddels helemaal leeg, om het zo te zeggen. 't Is echt niet grappig, ik heb verder totaal geen buikpijn ofzo, maar het lijkt wel alsof ik weer net bevallen ben zeg maar..
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:28:42 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65004102
Was je wel al helemaal gestopt met vloeien dan Fuente? Want is dan wel stuk korter dan gemiddeld toch. Misschien was alles nog niet helemaal 'schoon' en is deze eerste menstruatie daardoor wat heftiger dan normaal?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_65005053
Nee het vloeien was bijna over toen ik ongesteld werd....
Ik maak me een beetje zorgen want toen de kraamverzorgster weg ging stond mijn baarmoeder nog 3 vingers onder navel, dus die zakte niet snel, en ik weet dus niet of het goed gezakt is, want ik denk 't nog steeds te voelen daar, maar weet het niet zeker.
Sara
Merel
Ukje
pi_65005083
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:01 schreef Fuente het volgende:

Weet iemand of het normaal is om echt gigantisch veel te vloeien bij de eerste menstruatie na de bevalling? Ik werd zaterdag ongesteld en loop inmiddels helemaal leeg, om het zo te zeggen. 't Is echt niet grappig, ik heb verder totaal geen buikpijn ofzo, maar het lijkt wel alsof ik weer net bevallen ben zeg maar..
alsof je schade aan het inhalen bent omdat je 9 maanden niet ongesteld bent geweest. Ik had het ook zo erg.
pi_65005223
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Fuente het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen want toen de kraamverzorgster weg ging stond mijn baarmoeder nog 3 vingers onder navel, dus die zakte niet snel, en ik weet dus niet of het goed gezakt is, want ik denk 't nog steeds te voelen daar, maar weet het niet zeker.
Als je je er ongerust over maakt zou ik er gewoon even mee heengaan hoor! Beter een keer te vaak dan te weinig
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:56:27 #269
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65005230
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef Fuente het volgende:
Als je je er zorgen over maakt zou ik morgen even de huisarts bellen (of de verloskundige).
Lekker douchen!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:56:35 #270
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65005236
Ik ben juist het tegenovergestelde van Fuente denk ik, ik ben een dagje wel ongesteld (klein beetje) dan weer helemaal niets en net als ik denk, goh, het zet toch niet door dan komt er weer wat bloed! Nu ja, het zal wel... even afwachten dus.
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:08:34 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65005699
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:27 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, dan kan het erg zinvol zijn!

en je moet idd in je ondergoed, anders kan de therapeut niet zien welke spieren je verkeerd gebruikt. echt waar: het helpt, en blijvend ook! ik ben ook zo'n preutserd hoor. ik heb 1 x mensendieck en 1 x cesar gehad, en cesar is erger: dan is 1 wand van de behandelkamer spiegel en moet je zelf kijken zodat je zelf ook ziet wat er verkeerd gaat. vreselijk vond ik het, maar het helpt wel. ben al 10 jaar therapieloos en zelden last van mijn rug, zelfs niet toen ik zwanger was!
Klinkt goed! Pijnvrij, daar ga ik voor. Ik heb elke dag last van mijn rug, maar de laatste dagen is het niet meer uit te houden. Ik kan eigenlijk niet meer bukken zonder met pijnscheuten overeind te komen (als een oud vrouwtje!). Dus tja, er moet ook echt wat gebeuren. Morgenochtend ga ik gelijk even een afspraak maken, door de drukte vandaag ben ik 't vergeten.

Oh ja, nog wat, ik heb morgen een 'sollicitatiegesprek' bij de bibliotheek, ze hadden daar een part-timer nodig voor 1 avond in de week. Ben benieuwd. Het leek mij wel leuk, ondanks dat de meeste andere vrouwen die daar vrijwilliger zijn wel 'ietsjepietsje' ouder zijn dan ik...
Ik ben wel dol op boeken (lezen) dus dat zit zowiezo wel goed ...
pi_65005798
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:01 schreef Fuente het volgende:

dat had ik ook. ze zeiden na de bevalling "bij een kraamverband per uur bellen". nou, dit was dan anderlhalfuur met een kraamverband. ik was ermee naar de huisarts geweets, en die zei dat het schoonmaakbloeding was. zolnag het niet te lang duurde gaf het niet. ik vond het best eng, dus gewoon ff iemand naar laten kijken hoor.

edit: ik had wel na de bevalling nog in- en uitwendig een ontsteking te pakken, daar had het volgens de huisarts wel mee te maken.
pi_65005888
Nee zoveel is het ook weer niet (geen kraamverband per uur).
Ik bel morgen voor de zekerheid de HA wel even om te overleggen. Thnx allemaal!
Sara
Merel
Ukje
pi_65005909
Elin en ik hebben vandaag voor 60 euro nieuwe kleertjes voor haar gekocht
Ze heeft de complete tijd geslapen..vanavond was ze onrustig..wakker vanaf een uurtje of 4 en ze is net in slaap..volgens mij waren dit r eerste krampjes..knap dat ze daar nog 10 dagen mee heeft gewacht
Ook heeft ze kennis gemaakt met alle cassieres van de buurtsuper die al maanden op r zitten te wachten

Donderdag komt het CB voor een kennismakingsgesprek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dakota op 13-01-2009 21:36:15 ]
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:13:18 #275
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65017921
Oei, kleertjes kopen!
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 09:17:08 #276
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65018890
Jee Mibos, ik vind je sowieso heel stoer als ik lees hoe ingrijpend de EDS is en hoe je daar op reageert. Sterkte met het herstel.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65019641
Deze mama is vandaag voor het eerst weer alleen (met kind en kat dan) en ik kan wel janken omdat ik de gezelligheid van de kraamzorg mis. Ik vind het overigens niet eng of zo om alleen te zijn. Voel me best zeker van mezelf. Verder gaat het lichamelijk super goed. Geestelijk ben ik nog zo emotioneel als ik weet niet hoe maar goed.. hormonen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65019918
ik had dat ook heel erg..niet zozeer de zorg maar de aandacht die je even krijgt
wanna rub mah puppeh?!
pi_65020161
Ik vond het ook heel vreemd toen ze wegging
De hele week geen last van kraamtranen gehad, ze neemt afscheid en daar kwamen ze
De aandacht en gezelligheid vond ik ook erg fijn!

Hoe was het shoppen gegaan Dakota, denk je wel een beetje aan jezelf dat je niet te hard van stapel loopt?
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:07:48 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65020268

De aandacht idd, lekkere fruitsalades enzo. Van mij mocht het eeuwig duren. Maar ik vond haar dan ook erg lief.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:09:49 #281
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65020322
Ik ben niet altijd even blij geweest met de kraamzorg. De eerste was helemaal top, een oudere vrouw die een moederlijke uitstraling had (voelde me ook even 'thuis' bij haar, heel apart!) en dat had ik toen ook echt even nodig. Ik was nog best jong en heel onzeker met Noa alleen thuis. De nachten waren toen een ramp, want, de kraamverzorgster was er niet ...
Bij Emma heb ik een iets minder lieve gehad, en vooral veel verschillende. Dat was bij Julia nog erger trouwens. Ik denk dat ik er een stuk of 4 heb gehad toen! Echt niet leuk.
pi_65020500
Ik had een hele toffe westfriese ..die overal antwoord op gaf met ' OH ECHT' ' IS HET HEUS' 'NEEEEEE TOCH?' prachtig
En mrien..ik merkte wel dat het veel energie kost..shoppen enzo maar ben eigenlijk alleen erg lang in de hema geweest en tussendoor chocoladetaart en cappuchino nuttigen.. o ja en naar de w.c want je vloeit wel behoorlijk na een wandeling
en op de wandeling naar huis een tussenstop gemaakt bij opa en oma en daar een voeding gegeven.
Volgende week ga ik weer..dus bouw het wel rustig op
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 10:16:42 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65020505
even vraagje: wanneer mag je als nieuwbakken mama zelf de kattenbak weer verschonen??? normaal doet dat hier, maar nu hij aan het werk is wil ik het zelf weer gaan doen ...

pi_65020571
o en kraamtranen! Ik heb ze wel degelijk gehad.. vriend wakker maken..hem aankijken en whoppa ..janken.

even naar buiten kijken..janken
naar de baby kijken..janken
het bed opmaken en t flapje wil niet goed?...janken
dat was op de 4e en 5e dag
dat terwijl ik me verder echt uitstekend voelde..geen verdriet of een gemis aan de roze wolk..ze kwamen gewoon
ontladen
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:20:43 #285
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65020634
Dakota, goe geshopt! Lekker he?

Ik heb een hele stomme vraag. Omdat ik voorheen zelden ongesteld werd weet ik er heel weinig vanaf, blijkt.
Sins ik een spiraaltje (!!) heb heb ik ineens een regelmatige cyclus. Met kerst was ikl ongesteld en nu heb ik afgelopen zaterdag en zondag wat bloed verloren (heeel vies) maar het zet niet door. Wat is dat nou weer? Is dat normaal? Zodat je weet dat er wat komen gaat? Ik vind het ook stom om voor zoiets de gyneacoloog of huisarts te bellen. Iemand?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65021024
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:43 schreef Estrys het volgende:
Deze mama is vandaag voor het eerst weer alleen (met kind en kat dan) en ik kan wel janken omdat ik de gezelligheid van de kraamzorg mis. Ik vind het overigens niet eng of zo om alleen te zijn. Voel me best zeker van mezelf. Verder gaat het lichamelijk super goed. Geestelijk ben ik nog zo emotioneel als ik weet niet hoe maar goed.. hormonen.
Je went ook heel snel weer aan niemand in je huis hoor Succes! Ik vond de eerste dagen ook niet tof, oook een leuke kraamzorg!
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:36:41 #287
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65021080
Dat is inderdaad eng Estrys. Maar als jullie straks je ritme gevonden hebben samen, voelt het vast heel snel fijn.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:38:40 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65021122
Lishe, ik heb dat ook wel hoor, dat het met vies oud bloed begint, maar dat is al heel lang. Waarom het nu bij jou zomaar ineens zo begint zou ik niet durven zeggen.
Ik zou een paar dagen afwachten en anders mss toch even bij je ha of gyn langs of ze mss even kunnen kijken of je spiraaltje nog (goed) zit.
Die dingen kunnen volgens mij ook ongemerkt verdwijnen...
pi_65022551
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:16 schreef DJMO het volgende:
even vraagje: wanneer mag je als nieuwbakken mama zelf de kattenbak weer verschonen??? normaal doet dat hier, maar nu hij aan het werk is wil ik het zelf weer gaan doen ...
Ik doe dat gewoon zelf. Ik heb het ook tijdens mijn zwangerschap gedaan.
pi_65022829
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:16 schreef DJMO het volgende:
Als je niet zwanger bent mag het gewoon weer.
Maar dat heb ik TARA zelf laten ontdekken
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:18:00 #291
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65024800
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:45 schreef Mibos2 het volgende:
Het feit dat ik in augustus bevallen ben wil nou niet bepaald zeggen dat ik met 1 stopweek qua vloeien in de maand genoegen nam. Oke mijn buik bleef maar rommelen en getwijfeld blinde darm ontstoken of toch de eierstok, echo 1 dubbel zo grote rechterstok (met clips, want meteen gesteriliseerd) maar toch niet helemaal goed gelukt en toch gaan rommelen dus vanaf augustus tot nu heb ik misschien 1 maand niet gevloeid. Baarmoeder was wel schoon dus nu een reset kuur (Primolut) gehad en dus een paar dagen extra veel vloeien en nu mijn eierstok eruit en dan hopen dat we weer op het normale pad verdergaan. Dit alles kan nog een nareactie zijn op de ks in combinatie met de EDS. Ging me allemaal al veels te snel veels te goed en voor mij gevoel was ik er nog niet klaar mee. Wel een paar weken uitval gehad rechts na de ks maar dit was niet voorzien.

Nu even afwachten en ben heel stoer wel twee kleine sneetje met 2 hechtingen verder...
Wow...had ik hier helemaal overheen gelezen? Wat maak jij toch allemaal mee met je gezondheid zeg ik sta er echt van te kijken. Heel veel sterkte met alles , wat klink je nuchter...maar het lijkt me allemaal heel ingrijpend. Hoe voel je je nu? Pijn?
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:19:22 #292
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65024858
Oh ja, en ik ben aangenomen als bibliothecaresse ! Ik heb dan ook het bijbehorende brilletje, dat scheelt misschien ..
Ze waren nog best kritisch en stelden veel vragen. Wel een gezellig gesprekje zo. Het is gewoon vrijwilligerswerk maar ze zoeken wel iemand die zich echt wil inzetten, en dat wil ik zeker. Na een tijdje ga ik ook ochtenden werken, als Julia naar de peuterspeelzaal is. Het lijkt me wel leuk, even de deur uit, even wat anders doen!
pi_65026772
Gefeli Suzanna!
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:23:55 #294
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65027243
dank voor je mening BE, ik kijk het gewoon nog even aan, zal wel loslopen.
pi_65028267
Ik heb bij Merel dus helemaal geen kraamtranen gehad, geen traan gelaten, alleen toen mijn oma hier even was, omdat het zo slecht met d'r ging, maar dat stond los van de kraamtranen zeg maar.

Bij Sara was dat wel anders

Lishe, hier begint het ook vaak met oud (bruin) bloed. Maar of het bij jou ook normaal is, weet ik niet, zou even de arts bellen hiervoor!

Suzanna wat leuk!! Gefeliciteerd

Hier wil de HA het even aankijken met het bloedverlies, kan inderdaad ook gewoon een heftige menstruatie zijn. Dus we wachten maar even af.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:58:40 #296
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65031165
Dank jullie wel!

Lishe, ik heb er geen ervaring mee...maar volgens mij is het niet raar om dat te vragen.

Fuente, een vriendin van mij verloor ook heel erg veel bloed met een menstruatie, maar de huisarts zei dat het 'gewoon' een heftige menstruatie was. Zij zelf (en ik ook toen ze het me vertelde!) was erg geschrokken van de hoeveelheid bloed.
Een andere vriendin van mij is maar eens in de zoveel maanden ongesteld (vertraagde eisprong o.i.d.) en dan ook gelijk met een stormvloed, heeeel erg veel bloedverlies. Dus ik kan me zo voorstellen dat als je voor 't eerst weer ongesteld bent, het ook best een hoop kan zijn.
pi_65032924
hmm ik val wel heel erg af sinds de bevalling..nu al 6 kilo lichter dan dat ik was voor de zwangerschap (ik weeg nu 56 en ben 1.80) dat is 17 of 18 kilo sinds de bevalling.
ik probeer zo goed mogelijk te eten en drink ook yoghurt als het eten moeilijk gaat maar ik hoop toch dat het nou een keer stopt anders blijft er alleen graat over
en met die tieten lijk ik nu net een pornoster (als je niet naar de striae kijkt )
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:16:53 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65037142
Oei, Dakota, dat is wel heel veel! Ik viel na mijn eerste bevalling ook wel ineens 14 kilo af, maar het kwam er wel snel weer aan. Nou had ik overgewicht, en jij niet, dus jij weegt nu wel erg weinig!
Aan de andere kant, perfecte combi toch, superslank en grote borsten (geintje hoor! Ik snap dat het juist niet handig is!)
pi_65038386
Ik heb sinds een week weer dezelfde soort misselijkheid als tijdens de zwangerschap. Kent iemand dat? Kan het door de BV komen oid?

Disclaimer: ja, ik weet zeker dat ik niet zwanger ben
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 18:50:02 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65040697
over twee weken heb ik een afspraak om onder lokale verdoving een moedervlek weg te laten halen (ding is goedaardig, maar groot en zacht en doet pijn met afdrogen) en een verstopt kliertje op mijn bovenbeen ofzo anyway ik zie er wel tegenop.. vind het maar niets dat snijden in mijn lichaam als ik wakker ben verder een sterkere zalf tegen candida/voetschimmel gekregen, ik krabde het gewoonweg open. het beste nieuws vind ik nog wel dat ik eindelijk foto's kan laten maken van rug ha denkt toch aan een (verder) verschoven rugwervel na dat ongeluk .. ik ben benieuwd wat ik voor behandeling ga krijgen... ze begreep wel dat ik met deze rugklachten geen derde zwangerschap wil beginnen..

Junior is ook gecontroleerd en helemaal in orde bevonden.. op die baby-acne moet ik trouwens sudo-creme smeren ..

--edit-- dakota: kan jij niet beter krachtvoer gaan eten ofzo.. ik weeg nog steeds rond de zestig kilo en ben 1.65, van mij hoeft er niets meer af

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')