abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:50:50 #226
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64979140
Ingrid, dat heb ik ook weleens...maar bij mij ligt het volgens mij aan eczeem. Heb jij daar last van?
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 07:04 schreef Llewella het volgende:
Over meer kinderen; nee; ik geloof voorlopig zeker niet meer!!! We hebben een schat van een dochter; daar zou ik er wel meer van willen; maar ik weet niet eens of ik me wel vol overgave kan geven aan 2 kinderen zoals ik dat bij 1 doe bij Amber.
Volgens mij denken heel veel moeders dat van tevoren en loopt dat allemaal wel los. Dus al zou je binnenkort zwanger zijn, daar zou ik me echt geen zorgen over maken.

Ik heb volgens mij al heel lang niet meer gepost in dit topic, maar goed
Vorige week heb ik een van mijn tenen gebroken (heel hard gestoten) en kan niet zoveel lopen nu. Het gaat wel, maar doet pijn. Dat is wel heel lastig met een kindje op school en eentje op de peuterspeelzaal! Gelukkig kan mijn man halve dagen werken nu en kan Noa dan gewoon 's ochtends naar school. Op 't moment is ze ziek, maar morgen gaat ze denk ik wel weer.

Verder ben ik nu begonnen met afspraken bij een diëtiste en ben benieuwd of die mij wat kan helpen. Ik heb overgewicht en wil dr graag eens vanaf. Het gezonder eten gaat best goed, alleen de tussendoortjes...misschien omdat ik er zoveel over nadenk dat het nog moeilijker wordt om niet heel veel trek te krijgen tussendoor (terwijl ik echt wel genoeg eet bij ontbijt, lunch en avondeten).
pi_64979263
Ik zou nog wel een derde willen, maar na de afgelopen week dat ge-emmer met Koen, vannacht weer een nachtvoeding en dat brak zijn enzo... nah kweet niet, gelukkig is dat natuurlijk een fase(hoop ik) en komen er vast wel betere tijden(hoop ik)

Maar wat weeg je tegen elkaar af? Nu gaat het eigenlijk best goed. Tussen de Sander en Koen zit nu 4 jaar en ik vind het ideaal, ik heb ruim de tijd voor Koen en als Sander uit school is maak ik tijd voor Sander vrij. Maar hoe zou je dat straks dan moeten doen met 3. Ik vind het soms al zo zwaar, dat heen en weer gevlieg naar school.
Daarnaast heb ik een oppaskindje van 16 maanden en zijn broertje of zusje komt er ook bij in juli/aug...(nou is dat natuurlijk geen afweging, maar het werk wat ik doe vind ik wel leuk en als er een derde zou komen zou dat wel anders moeten/of hetzij opzeggen)
Ik rammel nu al bij al die mooie kindjes die de laatste week hier op fok zijn geboren... maar voorlopig maar even niet.

[edit] Suzanna ik lees net je post over de dietiste. Heb je zelf een dietiste gezocht die je kon helpen of ben je verwezen door je HA? En worden afspraken vergoed door de verzekering?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 09:02:51 ]
pi_64980528
Eczeem heb ik weleens gehad. Schimmel alleen down under
Sinds vannacht wel af en toe steken in die borst. Ik hou het in de gaten en anders toch maar naar de ha.
pi_64980559
Suzanna sterkte met je voet.
pi_64980612
Niet alleen in de gaten houden maar ook aktie ondernemen he
Je hele borst en tepel 3x per dag insmeren met miconazolnitraat, kun je gewoon kopen bij de kruidvat. Gebruikt men ook tegen voetschimmel, en paddestoelengroei aan je gevarendriehoek
Kan geen kwaad en dan heb je dat iig behandeld
Saartje
pi_64980666
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je hele borst en tepel 3x per dag insmeren met miconazolnitraat, kun je gewoon kopen bij de kruidvat. Gebruikt men ook tegen voetschimmel, en paddestoelengroei aan je gevarendriehoek
Ik heb het zalfje nu ook, omdat ik op mijn buik en armen wat plekjes had. (Nee ik had gewoon gedouched) Maar na een week smeren is het nog niet weg, maar weer aan de bel trekken...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 10:13:31 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64980781
sterkte suzanna met je voet! hoef je niet met krukken te lopen?? moest ik wel toen ik mijn grote teen gebroken had.. zat zelfs zes weken in het gips ..

hoe zit dat eigenlijk met de (prik)pil en borstvoeding?? aan de prikpil wil ik eik. niet, omdat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, en niet dat ik dan nog bij wijze van spreken twee maanden moet wachten tot de prikpil is uitgewerkt. daarnaast was ik vroeger allergisch voor vrijwel elke soort pil.. een spiraaltje durf ik niet, dus het enige anticonceptiemiddel wat hier over blijft lijken condooms te zijn hoewel ik heb gehoord dat dat allergische voor de pil kan verdwijnen???

ik moet morgen langs de ha voor voetschimmel, miconazolnitraat werkt hier niet, en ik word gek van de jeuk, heb het vorige week al open geschuurd met afdrogen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64980836
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:
sterkte suzanna met je voet! hoef je niet met krukken te lopen?? moest ik wel toen ik mijn grote teen gebroken had.. zat zelfs zes weken in het gips ..

hoe zit dat eigenlijk met de (prik)pil en borstvoeding?? aan de prikpil wil ik eik. niet, omdat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, en niet dat ik dan nog bij wijze van spreken twee maanden moet wachten tot de prikpil is uitgewerkt. daarnaast was ik vroeger allergisch voor vrijwel elke soort pil.. een spiraaltje durf ik niet, dus het enige anticonceptiemiddel wat hier over blijft lijken condooms te zijn hoewel ik heb gehoord dat dat allergische voor de pil kan verdwijnen???

ik moet morgen langs de ha voor voetschimmel, miconazolnitraat werkt hier niet, en ik word gek van de jeuk, heb het vorige week al open geschuurd met afdrogen
Je kunt misschien cerazette gebruiken. Dat is een minipil die goed icm borstvoeding gebruikt kan worden. En anders gewoon een pepermuntje tussen je knieen.
pi_64980903
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Leuke omschrijving.

Zal eens langs de apotheek gaan straks.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 10:21:16 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64980969
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kunt misschien cerazette gebruiken. Dat is een minipil die goed icm borstvoeding gebruikt kan worden. En anders gewoon een pepermuntje tussen je knieen.
thnx voor de tip, zal morgen aan de ha vragen om een recept (johan wil voorlopig nog geen tweede, pas over een jaar of vier.. ik liever als JJ ongeveer een jaar, anderhalf jaar is, anders ben ik net uit de luiers kan ik weer opnieuw beginnen )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64981328
Je zou zelfs de persona kunnen gebruiken als je helemaal geen hormonen wilt gebruiken. Dat is een methode dat je dus geen sex hebt als je in je vruchtbare periode zit. En het is heel handig als je wel zwanger wilt worden, dan heb je juist wel sex als het ding aangeeft dat je dat niet moet doen.
pi_64981477
Suzanna auw teen Ik heb het ook al een paar keer gehad, goed pijnlijk. Heb je hem tegen een andere teen aan getaped? Dan kon ik er meestal wel weer voorzichtig op lopen.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:13 schreef DJMO het volgende:

Je hebt de mini-pil voor bij BV gewone pil en prikpil wordt afgeraden. Misschien even met je HA overleggen als je er toch bent?
Maar allergisch voor de pil? Werd je er depri van of uitslag ed?

Wij gebruiken normaal nfp, maar dat gaat nu ook even niet werken aangezien ik nog niet weer ongesteld ben. Condooms kunnen best tijdelijk
pi_64981571
DJMO, waarom durf je geen spiraaltje?
Ik heb sinds gister een mirena dus zo veel ervaring heb ik er niet mee maar het inbrengen is me 100% meegevallen. Zo net na de bevalling staat je baarmoedermond nog open (én weet je ook nog hoe echte baarmoederkramp voelt ), ik vond het in ieder geval niet pijnlijk.

Cerazette moet je toch elke dag op hetzelfde tijdstip innemen? Lastig lijkt me dat!
pi_64981628
Owlet, ik heb juist alleen maar nare ervaringen met het spiraaltje. Ik heb 3 jaar lang alleen maar ellende gehad.
pi_64981653
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Je zou zelfs de persona kunnen gebruiken als je helemaal geen hormonen wilt gebruiken. Dat is een methode dat je dus geen sex hebt als je in je vruchtbare periode zit. En het is heel handig als je wel zwanger wilt worden, dan heb je juist wel sex als het ding aangeeft dat je dat niet moet doen.
Persona is niet betrouwbaar als je borstvoeding geeft
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Owlet, ik heb juist alleen maar nare ervaringen met het spiraaltje. Ik heb 3 jaar lang alleen maar ellende gehad.
Wat vervelend! Was dat ook de mirena?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 11:02:58 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64982306
ik kreeg uitslag en niet zo weinig ook spiraaltje tsja, het is niet lichaamseigen en ik ken minimaal 2 vrouwen die er dwars doorheen zwanger raakten... dan maar condooms of het risico toch snel zwanger te raken

pi_64983736
Ja owlet, dat was de mirena. Mijn lichaam probeerde het waarschijnlijk af te stoten, dat gaat gepaard met veel buikpijn. Dat 3 jaar lang.

Ik maak me niet zo'n zorgen over zwanger raken. Mocht het gebeuren dan is het zo, graag zelfs. Maar de kans is wel zodanig klein...
pi_64988069
Ik ga ff jompelen, mijn vriend heeft een vast contract gekregen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:42:58 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64988148
DJMO - nee geen gips hier, gelukkig! De behandeling bij een gebroken (midden)teen is hetzelfde als bij een hevig gekneusde teen. Ook even pijnlijk volgens mij, verschilt niet zoveel. Ik kan er nu alweer op lopen, alleen trek ik een beetje met m'n voet omdat ik er nog niet vol op durf/kan/wil staan. Ik denk dat een grote teen veeeeeeel erger is om te breken! Ben ik ff blij dat die 't niet is ...

LovelyLady: ik ben naar de huisarts geweest, eigenlijk voor mijn navel - mijn buikvel is wat uitgerekt (nou ja, wat... ) en ik heb dus eigenlijk vel over, daardoor gaat mijn navel soms smetten. Dat is erg vervelend, daarom ging ik uiteindelijk maar eens naar de huisarts en vroeg of ik naast afvallen er nog wat aan kon doen. Alleen plastische chirurgie, maar dat raadde ze natuurlijk ook af. Daarom (en om andere redenen hoor!) wilde ik graag gaan afvallen en ben ik doorverwezen naar de diëtiste. Mijn BMI is ook te hoog (29) dus ook medische grond ervoor. Is dat bij jou ook zo?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:44:36 #245
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64988200
Oh ja - het pilverhaal - ik heb een tijdlang Cerazette gebruikt, je kunt ook Mylligynon o.i.d. gebruiken maar dat is eigenlijk dezelfde soort pil. Het is idd een minipil die je elke ochtend/avond/middag op dezelfde tijd moet innemen, anders is hij absoluut niet betrouwbaar. Ik vergat hem te vaak en dat was echt niet handig...moet je toch nog over op condooms. Maar misschien is het wel geschikt voor mensen die wat gedisciplineerder zijn dan ik ...

Op het moment slik ik geen pil, maar plak ik een pleister. Evra is het merk. Eigenlijk wel handig, elke week op dezelfde dag plak je een nieuwe pleister op, drie keer in de maand, de vierde week plak je geen pleister, en de volgende week plak je weer op dezelfde dag de pleister. Er is weinig kans op zwangerschap aangezien de pleister hormonen blijft afgeven ook al plak je 'm toevallig wat later op. Wat wel een valkuil kan zijn is de pleister te laat opplakken na de stopweek. Dan kun je dus wel zwanger worden.
Oh ja, de pleister mag trouwens op je bil/bovenbeen/etc. dus je ziet wel iets zitten, het kan ook wel lastig zijn als hij aan kleding plakt o.i.d., maar voor mij was het wel een oplossing.
pi_64988318
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:42 schreef Suzanna het volgende:
LovelyLady: ik ben naar de huisarts geweest, eigenlijk voor mijn navel - mijn buikvel is wat uitgerekt (nou ja, wat... ) en ik heb dus eigenlijk vel over, daardoor gaat mijn navel soms smetten. Dat is erg vervelend, daarom ging ik uiteindelijk maar eens naar de huisarts en vroeg of ik naast afvallen er nog wat aan kon doen. Alleen plastische chirurgie, maar dat raadde ze natuurlijk ook af. Daarom (en om andere redenen hoor!) wilde ik graag gaan afvallen en ben ik doorverwezen naar de diëtiste. Mijn BMI is ook te hoog (29) dus ook medische grond ervoor. Is dat bij jou ook zo?
Nou nee ik ben gewoon dik
Ik weet het niet, mijn bmi is zowiezo te hoog, ik sport wel eet gezond (eet alleen in het weekend een schaaltje ships of een koekje) en verder loop ik veel, maar afvallen HO maar. Maar ik kom ook niet aan. Dus dat is op zich ook wel positief.
En nou zeggen een hoop mensen, ja maar je bent 6 maanden geleden bevallen... ja en? Het wordt nou toch wel eens tijd dat er wat vanaf gaat. Dus ik zat er over na te denken om eens een bezoekje HA te doen ivm dat overgewicht.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:55:43 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64988580
Zonder flauw of betweterig te willen klinken lovelylady, maar je krijgt dan blijkbaar nog steeds, ondanks dat je gewond eet, wel meer Kcal binnen dan je verbrand. Dat is de enige reden dat je niet af valt zeg maar.
Het kan zijn om verschillende redenen dat je verbranding erg laag is, mss eet je wel te weinig bijvoorbeeld.
Dus dan zou ik idd ook eens bij een dietiste langs gaan idd. Die heeft mss wel hele nuttige tips.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:59:55 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64988744
LL, zeggen ze echt "het wordt weleens tijd dat het er weer vanaf gaat" Wat onbeschoft!

En voor je vriend uiteraard

En een voor de teen van Suzanna.

owlet, ik vond het inbrengen van de mirena ook geen probleem. Je ligt alleen wel 6 wk na de bevalling weer met je benen wijd, maar ach.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:11:12 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64989134
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:59 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, zeggen ze echt "het wordt weleens tijd dat het er weer vanaf gaat" Wat onbeschoft!
Nee, die mensen zeggen juist tegen haar dat ze zich niet zo druk moet maken, dat ze pas een half jaar geleden bevallen is.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:12:41 #250
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64989191
Mwah hier gaat het wel. Ben weer terug zonder mijn rechtereierstok eindelijk dat .... ding eruit en lichamelijk lijkt het al een stukje beter te gaan gelukkig.

Even op het gemakkie bijlezen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')