abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:03:54 #151
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64823706
Ik heb gesolliciteerd op een fulltime functie. En hoe leuk het werk me ook lijkt, ik weet niet of ik het wel trek . Stomme gezeik met dat klote werk ook, als ik nog 3 jaar verder had kunnen werken bij mijn huidige baan had ze gewoon naar school gegaan en had het niet meer uitgemaakt of ik nou parttime of fulltime zou werken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:11:41 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64824041
Lastig dilemma, k_i_m. Een vriendin van mij heeft wel eens succesvol een fulltime baan naar een parttime baan (4 dagen) omgebogen. Toen ze toe was aan de salarisbesprekingen heeft ze het gewoon geprobeerd. Het was toen duidelijk dat ze haar wel wilden hebben en zo was ze een beetje in de gelegenheid om het balletje op te gooien.

Ingrid, wat jammer dat er nog steeds problemen zijn met je ouders. Misschien een idee om ze op een leuke manier te verrassen met iets als dank voor de opvang van Kim na de geboorte van Tyler?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:15:21 #153
14746 k_i_m
pi_64824190
Ik word echt zo droef bij het idee dat ik mijn kind dan alleen nog even snel voor het naar bed gaan en in het weekend zie. Ik dacht dat ik het wel kon, maar hoe langer ik eroverna denk hoe rotter ik het ga vinden. En ik zal het ook zeker nog proberen, mocht ik door zijn naar de volgende ronde. Maar erg veel hoop heb ik er niet op .
In my life
Why do I smile
pi_64824389
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:15 schreef k_i_m het volgende:
Ik word echt zo droef bij het idee dat ik mijn kind dan alleen nog even snel voor het naar bed gaan en in het weekend zie. Ik dacht dat ik het wel kon, maar hoe langer ik eroverna denk hoe rotter ik het ga vinden. En ik zal het ook zeker nog proberen, mocht ik door zijn naar de volgende ronde. Maar erg veel hoop heb ik er niet op .
je kan iig afwachten tot je meer weet, en dan een balletje opgooien over deeltijd toch? geef jezelf wel de tijd om te wennen aan het idee en er nog eens goed over na te denken. desnoods probeer je het een tijdje, er is niet voor niets een proeftijd. als het dan gewoon echt niet bevalt kan je dat dan ook aankaarten en desnoods als het echt niet werkt op gaan naar het volgende. goed, het is wellicht rot voor het bedrijf, maar jij bent het bedrijf niet. dan moeten bedrijven maar wat meer open staan voor het idee deeltijd. het is wat 80% van de beroepsbevolking graag wil hoor!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:25:48 #155
14746 k_i_m
pi_64824668
Het is alleen wel een baan waar ik op lange termijn wat aan zou hebben. En dat maakt het zo lastig. De afgelopen jaren word ik overal uitgeknikkerd na 3 jaar omdat ze te beroerd zijn om een vaste baan aan te bieden. En afgezien van het feit dat ik na 3 jaar wéér geen steek verder ben, kan ik dat ook niet eeuwig zo blijven doen. Ik ben ook al 30 geweest, het gaat steeds moeilijker worden .
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:26:11 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64824685
Wat een moeilijk dilemma he k_i_m, ik heb ook wel eens op het punt gestaan, maar dat was dan ook nog full-time en semi onregelmatig en dat ging me toch te ver.
Ik wacht dus wel even tot zowel Sasha als de nieuwe baby wat ouder zijn. Maar goed, ik heb dan dus itt jou wel de mazzel dat ik een vrij leuke baan heb waar ik ook nog eens het eea aan credits heb opgebouwd.
Moeilijk hoor!

Ingrid, jeetje joh, ik dacht dat dat al wel weer overgewaaid was.
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:31:27 #157
14746 k_i_m
pi_64824941
Ik zie echt in mijn hoofd al mijn moeder roepen "Oh, dan ga IK toch wel gewoon met Lilah naar het consultatiebureau als jij op je werk zit?" Nou, dat moet ik dus niet hebben!
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:33:37 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64825061
Oeh Kim, wat een rotsituatie.
Ik kan me zó goed voorstellen dat je het vreselijk vindt om Lilah alleen even snelsnel voor het naar bed gaan te zien. Succes met wikken en wegen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64825107
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:25 schreef k_i_m het volgende:
Het is alleen wel een baan waar ik op lange termijn wat aan zou hebben. En dat maakt het zo lastig. De afgelopen jaren word ik overal uitgeknikkerd na 3 jaar omdat ze te beroerd zijn om een vaste baan aan te bieden. En afgezien van het feit dat ik na 3 jaar wéér geen steek verder ben, kan ik dat ook niet eeuwig zo blijven doen. Ik ben ook al 30 geweest, het gaat steeds moeilijker worden .
welnee joh! over 10 jaar zijn alle babyboomers met pensioen. wat dat betreft komt die recessie depressie nu ook mooi op tijd voor ons: over 5 jaar max zijn wij allemaal dusdanig bloednodig dat we het voor het kiezen hebben
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:37:35 #160
14746 k_i_m
pi_64825243
Klinkt leuk, maar dat gaat in de ict niet zo op geloof ik. Het moet jong en goedkoop zijn, keus is er toch wel. IK reken er in ieder geval niet op!
In my life
Why do I smile
pi_64825817
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:37 schreef k_i_m het volgende:
Klinkt leuk, maar dat gaat in de ict niet zo op geloof ik. Het moet jong en goedkoop zijn, keus is er toch wel. IK reken er in ieder geval niet op!
och, dat zegt iedereen altijd, al zolang ict bestaat. ondertussen ken ik zat lui die er altijd al mee bezig zijn geweest en dat altijd zullen blijven doen. en serieus: die depressie komt (nja, die is er al).

klinkt niet opbeurend

maar zo is het wel bedoeld. jij maakt de beslissing of je voltijd wil werken of niet. je krijgt echt nog wel kansen genoeg de komende jaren. de beslissing of je voltijd gaat werken of niet moet je laten inspireren door wat jij wilt. alleen daardoor. kinderopvang is tegenwoordig goed geregeld, dus dat is nja, wel een issue, maar niet de main. dus je hebt gewoon een keuze. niemand heeft het recht een oordeel te vellen over of en hoeveel jij werkt. dus als jij het echt niet prettig vind moet je het niet doen, zo simpel is dat. echter: als je erg twijfelt, houdt niks je tegen om het iig een paar weekjes te proberen toch? ik hoop dat ik goed uitleg wat ik bedoel.
pi_64826395
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:26 schreef Brighteyes het volgende:

Ingrid, jeetje joh, ik dacht dat dat al wel weer overgewaaid was.
Dat had ik ook wel verwacht, maar helaas. We moeten gewoon eens goed praten vind ik.

Moonah, denk dat ik er wat aan kan hebben. Nu nog niet veel gemaild, zal hem meteen terugmailen!

Enne, wie weet of er griep rondgaat? Ben bang dat ik de griep krijg nml. En dat ik Tyler aansteek, of al heb aangestoken.

K_i_m lastige keus zeg!
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:11:57 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64826684
Ik hoorde van de week op de radio dat er in de 2e week van januari vaak een grote griepgolf start, dus het kan heel goed kloppen Ingrid.

Is er trouwens iets dat wij kunnen doen mbt je vader? Aangezien het ook deels om dingen van hier gaat toch?
pi_64826867
Lief dat je dat vraagt BE, maar denk het niet. We hebben al vaak uitgelegd hoe wij het bedoelden. En dat wij niks aan de reacties van anderen konden doen. Duim maar dat we snel kunnen praten. Is voor Kim ook een stuk leuker als het weer goedkomt. Die is er nu ook de dupe van. Vraagt regelmatig naar opa en oma.
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:22:08 #165
14746 k_i_m
pi_64827089
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:50 schreef simmu het volgende:

[..]

och, dat zegt iedereen altijd, al zolang ict bestaat. ondertussen ken ik zat lui die er altijd al mee bezig zijn geweest en dat altijd zullen blijven doen. en serieus: die depressie komt (nja, die is er al).

klinkt niet opbeurend

maar zo is het wel bedoeld. jij maakt de beslissing of je voltijd wil werken of niet. je krijgt echt nog wel kansen genoeg de komende jaren. de beslissing of je voltijd gaat werken of niet moet je laten inspireren door wat jij wilt. alleen daardoor. kinderopvang is tegenwoordig goed geregeld, dus dat is nja, wel een issue, maar niet de main. dus je hebt gewoon een keuze. niemand heeft het recht een oordeel te vellen over of en hoeveel jij werkt. dus als jij het echt niet prettig vind moet je het niet doen, zo simpel is dat. echter: als je erg twijfelt, houdt niks je tegen om het iig een paar weekjes te proberen toch? ik hoop dat ik goed uitleg wat ik bedoel.
Ja, ik snap wat je bedoelt . En planmatig gezien zijn er geen problemen voor het fulltime werken, maar gevoelsmatig des te meer. Ik wilde eigenlijk al niet eens parttime werken de eerste jaren, laat staan fulltime.
In my life
Why do I smile
pi_64828310
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:53 schreef DJMO het volgende:
sugar

hier gaat het echt prima.. ik verveel me alleen te pletter op de tijden dat Jr. slaapt.. ik wil nog niet aan werk buitenshuis denken, maar zit wel aan thuiswerk te denken. zijn er anderen die daar ervaring mee hebben??? het mag saai werk zijn als ik maar wat omhanden heb, de hele dag trivia spelen op IRC of FOK!ken is nu ook mijn doel niet helemaal
Djmo wat wil je doen dan voor thuiswerk?
mama van 3 kids!
pi_64830407
DJMO.. ik heb ook heel erg zitten denken over thuiswerk
ik wilde zo graag wat om handen hebben!
Maar al zoekende bleek het toch vaak om niet echt fijne ' organisaties' te gaan die dat regelen, dus toen mijn zw.verlof maar uitgezeten
pi_64831197
marit er zijn echt veel organisaties waar je niet in moet vertrouwen idd. als je moet betalen nooit doen.

ik heb thuis gebeld voor oa. de postcodeloterij en de hele mik mak.was super leuk en verkocht super goed. maar met mijn whiplash en andere klachten (o.a. concentratie)kreeg ik het niet gedaan. ik heb uiteindelijk zelf ontslag genomen.
mama van 3 kids!
pi_64832269
k_i_m wat een ontzettend rotdilemma. Komt tijd komt raad maar ik kan me heel goed indenken dat je het nu ff niet meer ziet zitten. Ik weet ook niet wat ik er van moet zeggen verder

Ik moet komende week weer bloedprikken, het lijkt er namelijk op dat mijn schildklier nog steeds niet uitgeklierd is Ook doet mijn hand nu ineens ook heel veel pijn, en de 'verlamming' is nog geen steek minder geworden. Binnenkort dus ook maar weer bij de neuroloog langs.
Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik nog steeds positief ben over alles en ook de zorg voor de kinderen valt me niet zwaar..ik ben al 3 jaar niet meer depressief in de winter en het voelt vreemd..bijna ongemakkelijk. Alsof je heel lang de hik hebt gehad maar het ineens over is..je hele lijf staat schrap voor de volgende hik maar die blijft uit. Rare omschrijving denk ik, maar ik ben blij iig. Dat wilde ik ff kwijt
Saartje
  vrijdag 9 januari 2009 @ 06:54:03 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64838900
Mooi omschreven juist, Maneki. Ik denk dat ik door je omschrijving snap hoe je het voelt en ik ben blij voor je dat het al een hele tijd goed gaat wat dat betreft.
Al die andere lichamelijke ellende moet wél zo snel mogelijk weg natuurlijk. Want dat lijkt me echt eng en naar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 07:38:00 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64839103
popples; ik zat te denken aan administratieve dingen (dat is tenslotte mijn beroep, en de computer is mijn hobby, dat zou ik blind weer kunnen oppakken) en anders heel simpel kaartjes vouwen ofzo, zodat ik iig met mijn handen bezig ben ..

ingrid heb je inmiddels al (weer) contact gehad met je vader/ouders??

Marit, ik heb in principe geen zwangerschapsverlof; ik werk niet dus heb ook niets om naar uit te kijken zeg maar. als JJ wat ouder is, wil ik evt. kijken naar een baantje voor twee dagen in de week en dan JJ naar de psz ofzo.. (hoewel ik daar heel wat familie mee voor het hoofd ga stoten ben ik bang, maar ik vind het ook belangrijk dat hij al op jonge leeftijd leert dat hij niet alleen op de wereld is, en dat hij soms moet delen etc. )

maneki
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64839232
K_i_m ik kan me heel goed voorstellen dat het je gevoelsmatig tegenstaat. Het is ook gewoon stom dat parttime in de ICT niet te vinden is. Ik hoop in elk geval voor je dat je door bent naar de volgende ronde en dat er mischien toch iets te regelen valt, 36 uur (4x9), of gewoon maar 32 uur..het scheelt niet enorm, maar dan heb je toch een extra dag samen met Lilah naast het weekend en de avonden

Maneki
pi_64839324
K_i_m, ik heb ook heel lang fulltime gewerkt (eigenlijk tot aan mijn huidige bevallingsverlof). Ik snap je dilemma. Ik heb besloten dat ik het niet meer ga doen. Het is altijd snel/snel/jagen voor mijn gevoel. Ik ben nu op zoek naar een baan voor het liefst max. 28 uur. Manlief werkt 32 uur en heeft een 'papadag' en ik wil op z'n minst ook een 'mamadag'.
Nu scheelt het wel dat Sara een heel flexibel kind is. Ze is 1 dag per week bij opa en oma en 3 dagen op het kdv (straks dus 2 dagen als ik mijn baan vindt ) en ze heeft het nooit een probleem gevonden gelukkig! Maar voor mezelf vind ik het wel genoeg geweest zo, ik wil wat meer thuis zijn, meer tijd voor het huishouden en voor een sociaal leven zeg maar.

Maneki , wat een ellende zo!

Mijn bekken is weer helemaal ok! Ik ben zo opgelucht. In de zwangerschap heel veel last ervan gehad, kon bijna niet meer lopen op het laatst. Na de bevalling heb ik nog een paar dagen veel last gehad en sindsdien gaat het steeds beter. Alleen als ik lang op dezelfde plek sta (met verschonen en badderen) is het nog pijnlijk, maar verder niet meer
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64839787
maneki

fuente wat knap zeg dat je dat vol hebt gehouden. wat heerlijk dat je geen last van je bekken hebt,
ik had dat na de bevalling ook, alles was weg behalve als ik mijn maandelijkse probleem krijg dan heb ik weer last.

Djmo helaas daar weet ik niks in te vinden.
mama van 3 kids!
pi_64840190
Popples, ik ben dit keer wel eerder in de ziektewet gegaan vanwege mijn bekken, dus ik heb niet tot het einde doorgewerkt hoor
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64842130
Maneki wel fijn dat je winterblues uitblijft! Zit je onder een lampje of blijft het spontaan uit?

Ik mag waarschijnlijk een lampje lenen van iemand, hoezee, werd tijd ook
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:49:47 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64847672
Popples ik heb (nou ja had dus) dat ook, dat ik het nog een klein beetje voelde tijdens mijn menstruatie.
En dan eig. alleen met bepaalde bewegingen bij het sporten. Maar daaruit blijkt maar weer dat het heel erg hormonaal bepaald is.
pi_64849029
Be ik voel het op het moment gewoon heel erg kan dan bijna niet lopen.
in de zwangerschap van de jongste had ik al bekkeninstabiliteit met 14 weken heel erg(kon niet meer lopen). en de fysio wist niets meer wat ze nog kon doen. maar goed we zijn er doorheen gekomen. nu alleen af en toe nog.

fuente goed dat je naar je lichaam geluisterd hebt.
mama van 3 kids!
pi_64849594
Partime is trouwens wel te vinden in de ict; maar heel weinig. Bedrijf waar ik heb gewerkt zaten een hoop mensen die 28 of 32 uur werkten; de standaard was 36 uur.
Maar dan moet je het ook nog eens in de buurt zien te vinden; en nog iets leuks ook als het even kan; en dat is vrijwel onmogelijk.
Ik ben uit de ict gestapt; maar wie weet stap ik nog eens terug; ik zou dat wellicht ook nog wel kunnen in het bedrijf waar ik nu in werk.
Misschien zonde van m'n (dure) opleidingen; maar zo denk ik niet eens; ik draai lekker zo en voel me happy; als mama; als mens; als werknemer. Ik kon voor de zwangerschap al niet meer fulltime werken; dus heb toen een andere richting opgezocht (heropleiding in de boekhouding; maar uiteindelijk doe ik wat administratiefs/logistieks).

Bekkenproblemen; ook ik heb het idee dat het toch ook een hormonen probleem is. Ik blijf wel doorgaan met borstvoeding geven; maar ben benieuwd hoe het is na de bv-periode. Maandelijkse cyclus is gestopt door het spiraal denk ik (kwam wel ondanks bv; of ik heb gewoon heeeeeeel lang gevloeid af en aan).
(En een goed bed helpt ook! Eerste nacht op Tenerife kon ik ook bijna niet meer lopen en voelde ik het scherpe 'randje' op m'n bekken weer).

[ Bericht 8% gewijzigd door Llewella op 09-01-2009 13:46:40 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 14:39:35 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64851763
ik moet het even kwijt:
de 29e werd ik ontslagen, toen er een telefoontje van jeugdzorg naar de kraamafdeling kwam: hoe laat ik wegging of thuis was.. niet echt duidelijk en wij hadden zoiets van: jezus mogen we ook nog even bijkomen van de geboorte etc. achteraf bleek het de voogd van mijn oudste te zijn, om te kijken of mijn dochter nog in het ziekenhuis langs kon komen, maar ik zat al te wachten op vervoer naar huis.

nu krijg ik zojuist een telefoontje dat mijn ik oudste en jongste vrijdag 16 januari op het kantoor van jeugdzorg eindelijk kennis met elkaar mag laten maken.. het valt me zo koud en rauw op me dak.. in een kille onpersoonlijke omgeving etc.. ik zit gewoon te janken nu. als de voogd aan de telefoon op de 29e iets duidelijker was geweest, hadden ze elkaar allang leren kennen .. maar nee hoor het moet perse onder begleiding op dat kutkantoor

ik ben blij dat JJ net slaapt, ik moet eerst tot rust komen, zit gewoon te janken, en wil hem zo min mogelijk van mijn stress/gevoelens op dit moment laten blijken ...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 januari 2009 @ 14:42:08 #181
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64851879
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef DJMO het volgende:
ik moet het even kwijt:
de 29e werd ik ontslagen, toen er een telefoontje van jeugdzorg naar de kraamafdeling kwam: hoe laat ik wegging of thuis was.. niet echt duidelijk en wij hadden zoiets van: jezus mogen we ook nog even bijkomen van de geboorte etc. achteraf bleek het de voogd van mijn oudste te zijn, om te kijken of mijn dochter nog in het ziekenhuis langs kon komen, maar ik zat al te wachten op vervoer naar huis.

nu krijg ik zojuist een telefoontje dat mijn ik oudste en jongste vrijdag 16 januari op het kantoor van jeugdzorg eindelijk kennis met elkaar mag laten maken.. het valt me zo koud en rauw op me dak.. in een kille onpersoonlijke omgeving etc.. ik zit gewoon te janken nu. als de voogd aan de telefoon op de 29e iets duidelijker was geweest, hadden ze elkaar allang leren kennen .. maar nee hoor het moet perse onder begleiding op dat kutkantoor

ik ben blij dat JJ net slaapt, ik moet eerst tot rust komen, zit gewoon te janken, en wil hem zo min mogelijk van mijn stress/gevoelens op dit moment laten blijken ...
tis niet gemakkelijk, maar probeer t even naast je neer te leggen. Ik denk dat het voor Yolanda niet veel uit maakt waar ze haar broertje zal leren kennen, het is nu even niet anders dan dat het op kantoor moet. K hoop voor je dat t mee zal vallen. Sleep iig een camera mee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 14:53:08 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64852347
dat probeer ik ook Yns, maar het is wel hard als je bedenkt dat ze hem de 29e al had kunnen zien, en ik dus wél een kaart van haar met de kleine als geboortekaartje had kunnen gebruiken. ipv als die kleine al ruim drie weken oud is...

enfin: ik heb de afspraak gemaakt, maar wel ook duidelijk gemaakt dat ik het niet eens was met de gang van zaken. het was overigens geen probleem dat ik mijn echtgenoot mee zou nemen .. nu even eten en dan naar het cb toe met JJ

Hoofdredactie Fotografie vrijdag 9 januari 2009 @ 19:48:32 #183
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64863568
@k_i_m, wat voor soort functie zoek je? Ik werk ook voor een ICT bedrijf en daar is 32 uur werken wel gewoon mogelijk (alleen nog minder uren helaas niet). Tevens kun je extra vakantiedagen kopen en werken ze op basis van 'het nieuwe werken', waardoor je bv. deels thuis kunt werken of heel vroeg kunt beginnen e.d.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:10:57 #184
37150 livelink
pi_64864455
Ik werk ook 32 uur in de ICT, maar minder dan dat is bij ons niet bespreekbaar.

DJMO, het is nu even niet anders. Probeer het voor je dochter toch een leuke ontmoeting te laten worden.
pi_64907667
Ik ben gewoon alweer ongesteld Had eergisteren gigantische hoofdpijn, vond ik al vreemd {ik heb last van hormonale migraine, dus altijd voor ik ongesteld word 1 dag vreselijk hoofdpijn en ja hoor, gisteren werd ik gewoon ongesteld .
Hoe snel was dat bij jullie? Ik geef geen bv, zal daardoor wel zijn...
Sara
Merel
Ukje
pi_64907809
fuente hier was het weer heel snel op de rit. na een maand alweer maar ben na die ongsteldheid meteen weer aan de pil gegaan. bij de oudste was het pas na dat ik gestopt was met de bv en die heeft 3.5 maand gehad. rond de 5 maanden ben ik ongesteld geworden toen.
mama van 3 kids!
pi_64908029
Hier gaat het mwah...mijn vriend is gisteren voor acht maanden vertrokken naar het buitenland (studie) en ik vind het nu al pittig. Normaliter kwam het grootste gedeelte van de zorg al voor mijn rekening maar al is het maar één flesje die je uit handen wordt genomen of dat iemand het even van je overneemt als ze zo huilt dat scheelt al zoveel! Gelukkig bieden beide families hun hulp aan, dan voel je je niet helemaal alleen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 11 januari 2009 @ 10:14:36 #188
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64908038
Jeetje Geppie, 8 (!) maanden!! Dat is wel heel lang zeg.
Heel veel succes en gelukkig heb je veel steun van de families!
pi_64908135
geppie wow 8 maanden. gelukkig krijg je hulp aangeboden maar dan nog mis je je partner. heel veel succes!!!
mama van 3 kids!
  zondag 11 januari 2009 @ 10:42:20 #190
37150 livelink
pi_64908341
Ik zou het absoluut niet redden in mijn eentje. Dat geef ik eerlijk toe. Ik heb altijd ongelooflijk respect voor ouders die het in hun eentje doen.
pi_64908620
Bedankt allemaal voor jullie steunbetuigingen
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:42 schreef livelink het volgende:
Ik zou het absoluut niet redden in mijn eentje. Dat geef ik eerlijk toe. Ik heb altijd ongelooflijk respect voor ouders die het in hun eentje doen.
Ik denk af en toe ook niet dat ik het kan, maar als het moet dan kan (denk ik) iedereen het. Ik had sowieso al besloten (eigenlijk vrij snel na de bevalling) dat ik nooit meer denigrerend zou doen over huismoeders Tis al een fulltime baan op zich!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_64908653
Succes Geppie!

Hier lijkt het vloeien gelukkig af te nemen. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word.
Weet iemand toevallig of het klopt dat sterilisatie makkelijker is bij mannen?
pi_64908697
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Succes Geppie!

Hier lijkt het vloeien gelukkig af te nemen. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word.
Weet iemand toevallig of het klopt dat sterilisatie makkelijker is bij mannen?
bij mannen is het idd een simpelere ingreep als bij vrouwen alleen vergoed tegenwoordig niet elke verzekering sterilisatie bij mannen meer. Bij vrouwen juist wel. Even informeren bij je verzekering dus of het vergoed wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 januari 2009 @ 11:08:36 #194
37150 livelink
pi_64908702
Ja, dat klopt volgens mij wel, Ingrid. Hoewel het voor vrouwen nu ook poliklinisch kan via de Essure-methode.

Ik persoonlijk heb het liever zelf in de hand en kies daarom voor sterilisatie bij mezelf.
pi_64908731
Vicky, dat is wel een goede! Zal vast niet goedkoop zijn. Het liefst willen we wel dat Djeez het doet.
pi_64908846
Popples ook heel snel dus... sjah ik heb er gewoon een hekel aan (wie niet ) dus baal er wel van..

Geppie, jeetje... heel veel succes!

Hier gaat manlief over een tijd voor een sterilisatie. Onze verkezering vergoedt het volgens mij wel, ook bij mannen.
Hij wou binnenkort al een afspraak maken, maar dat wil ik nog niet. Hoewel we nu vrij zeker weten geen kinderen meer te willen, kan het over 5 jaar wel anders zijn. Ik ben nog maar 25 en wil dat dus nog niet definitief hebben.
Sara
Merel
Ukje
pi_64923035
Wij weten trouwens wel zeker dat er geen 3e komt.
Nog even kijken wanneer het het beste moment is om te laten doen. Moet zeker via de huisarts een verwijsbrief komen? Ik hoop maar dat ik niet meer zoveel last van de menstruatie heb. Al heb ik sinds 2 weken al wel regelmatig "ongesteldheidskramp", dus ben bang dat het wel weer zo is Heb geen zin om weer aan de pil te gaan.
pi_64924293
fuente idd wie heeft er geen hekel aan. het is fijn om te weten dat alleshet doet maar daar is ook alles meegezegd.
tja of er hier een derde komt weet ik niet. ik heb nu zoiets van het is goed zo maar dat komt ook omdat wij 2 dames dicht op elkaar hebben. ach we zien wel hoe de toekomst loopt.

ingrid ik denk dat je idd naar de ha moet voor een verwijsbrief. tegenwoordig weet ik het ook allemaal niet meer zooitje ongeregeld is het geworden.
mama van 3 kids!
pi_64924619
hier wordt er niemand geholpen. Nu niet nooit niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:53:32 #200
37150 livelink
pi_64924881
Dat is behoorlijk stellig, Ticootje

Ik ben nog niet 'geholpen', maar ik zou me eerlijk gezegd wel behoorlijk 'geholpen' voelen als het achter de rug zou zijn. En zonder de angst voor een eventuele zwangerschap (hoe klein de kans dan ook), zou ook de sex weer een stuk ontspannener worden. Nu blijft er toch altijd in mijn achterhoofd de angst dat ik per ongeluk door de Implanon heen toch zwanger zal worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 11 januari 2009 @ 19:53:34 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64924883
ik heb op het laatst gezegd (net voor de bevalling dus) en de dag erna dat ik geen kinderen meer wilde; twee keer die bevallingshel was me voldoende.. toen zag ik vanuit mijn ooghoeken manlief al somber kijken, want hij wil, hoe lief hij mijn dochter ook vind, ook graag een meid van zichzelf. dat begrijp ik wel, al hebben we het natuurlijk niet in de hand , en om eerlijk te zijn, nu ik zo'n heerlijk kind erbij heb, zie ik niet echt op tegen een derde.. maar eerst maar eens verhuizen naar een grotere woning

pi_64925030
ik heb altijd geroepen dat ik er wel 6 wilde, tot ik was bevallen. Dat nooit meer. Maar dat nooit is wat voorbarig, er mag er best 1 bij. Ik ben de bevalhel al vergeten.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:00:12 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64925164
Ik zou er wel 3 willen, maar helaas, F niet.
Die roept nu al steeds dat hij en week na de bevalling in het ziekenhuis zit voor een knipje.

Ach, en als deze zwangerschap helemaal goed verloopt en we hebben straks in augustus nog zo'n heel klein droppie in huis dan heb ik ook helemaal niets te klagen natuurlijk. Nu al niet eigenlijk, met dat hele lieve kleine jongetje.
pi_64925259
Ik zou er best nog 1 willen, wilde er altijd graag 4, maar dan wel `s ochtends in een mandje voor m`n deur met een strikje er om Een zwangerschap en bevalling durf ik nooit meer aan
Saartje
  zondag 11 januari 2009 @ 20:06:59 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64925433
Oh en Fuente, wat jij zegt van die 25... stiekem vind ik het best heel jammer dat ik 'al' zo oud ben. Geen idee of F. er ooit in mee gegaan zou zijn, maar het lijkt me ook zo heerlijk als dan je kinderen wat groter zijn, dan gewoon nog 1 keer zo'n kleintje erbij. Een 2e leg.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:08:33 #206
1762 YPPY
Yppiaans
pi_64927848
Acht maanden alleen, want een ramp! Moet er niet aan denken.

De kans na een sterilisatie bij de vrouw om zwanger te worden is groter dan wanneer de man knipt of bij goed gebruik van de pil. Dat is dan wel minder. Ik dacht dat het echt, echt, echt niet meer kon dan. Binnenkort maar eens naar de huisarts hoe ik dat geregeld ga krijgen, want ik wil/kan echt niet meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 11 januari 2009 @ 21:09:53 #207
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64927892
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef Brighteyes het volgende:

knip

maar het lijkt me ook zo heerlijk als dan je kinderen wat groter zijn, dan gewoon nog 1 keer zo'n kleintje erbij. Een 2e leg.
Zo zit het plaatje in mijn hoofd ook (Ik ben nu ook pas 25...)
  zondag 11 januari 2009 @ 21:29:26 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64928846
Yppy, dat lijkt me dan idd een enge gedachte. Als de deur definitief dicht 'moet' dan is zo'n kans, hoe klein ook, niet acceptabel.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Zo zit het plaatje in mijn hoofd ook (Ik ben nu ook pas 25...)
Mazzelaar...
  zondag 11 januari 2009 @ 21:37:19 #209
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64929246
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Mazzelaar...
Ha , de vraag blijft voorlopig alleen of lief het daar ook mee eens gaat zijn... Tot nu toe neigt hij meer naar 2...
  zondag 11 januari 2009 @ 21:43:04 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64929492
Ja, maar ja, je weet niet hoe hij er een jaar of 8-10 over denkt.
pi_64929731
BE, een tweede leg inderdaad. Ik denk maar zo, als ik 30 ben, denken we er misschien wel heel anders over, en als manlief dan 'geholpen' zou zijn, zou het niet meer zomaar kunnen.

Anderzijds hebben we wel de angst om 'zomaar' nog een keer zwanger te worden. Sara kwam dwars door de pil. en bij Merel was het meteen de eerste maand raak. Om het lompt te zeggen: het gaat nogal makkelijk bij ons. De pil slik ik niet meer, maar het is wel zoeken naar iets waar we wel op durven te vertrouwen...
Sara
Merel
Ukje
pi_64938238
ik schreeuwde ook tijdens de bevalling dat het eens en nooit weer was.. ik zei het bleek trillend en halfhuilend..ik ben het zeker nog niet vergeten

Maar.. als ik zo naar mijn poppetje kijk..weet ik zeker dat ik dit vast nog eens ga doen..en in de laatste weken van de zwangerschap mijn hoofd tegen de muur slaan omdat ik weet wat er gaat komen.
Al zei de vk dat ik nu bij weeen erg rap moet bellen omdat baby 2 er waarschijnlijk heel erg snel uit zal ploppen

en ik ben ook pas 25 dus heb nog alleeeeeeeeee tijd
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64938403
trouwens..ik ben nu 10 dagen verder en mijn buik is helemaal verdwenen..op de striae na en de huid is wat zachter.. ik weeg nu een kilo minder dan voor de zwangerschap..eigenlijk 2 want mijn tieten zijn 3 keer zo groot
Hadden jullie dat ook al zo snel..vind het niet erg hoor maar als ik zo snel afval dan ben ik bang dat ik opgegeten word door de borstvoeding
wanna rub mah puppeh?!
pi_64938632
Tijdens de BV ging bij mij ook inderdaad erg snel.
Ik was 40 kilo aangekomen tijdens 34 wk en 6 dagen zwangerschap.
Eerste jaar 30 kilo eraf en de laatste 10 heb ik eraf gekregen door net iets meer te sporten en een vreselijk crash dieet

Het eerste jaar was ik veel te druk met die 2 meiden en heb me geen seconde druk gemaakt over mijn gewicht. Na hun 1e verjaardag was ik er helemaal klaar mee en ben ik 5 wk het Cambridge dieet gaan volgen. Nu weeg ik 68 - 70 kilo en dat woog ik ook voor de zwangerschap
pi_64938723
Mja ik was maar een kilo of 10/11 aangekomen maar mijn stofwisseling gaat ehoorlijk snel..dus ben bang dat ik toch borden met havermout o.i.d moet gaan wegwerken
wanna rub mah puppeh?!
pi_64939058
Dakota, hier ook. Ik was een week na de bevalling 8 kilo lichter dan voor m;n zwangerschap. Nu mag er nog wel veel extra vanaf, dus op zich was het voor mij niet zo erg
Sara
Merel
Ukje
pi_64939215
Alle zwangerschapskiloos zijn er hier ook af. Alleen ben ik niet helemaal tevreden over mijn buik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2009 @ 09:15:03 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64939517
bij mag er wel wat vet aan blijven zitten, alleen graag verspreid over mijn lichaam en niet alleen op mijn buik en/of tieten

pi_64939627
Ik durf niet meer op de weegschaal te staan
Op zich best tevreden over mijn lijf maar tja....mijn buik is slap.
De kilo's wil ik niet weten.
Laatste keer (denk een klein jaar terug voor de laatste keer erop gestaan)was ik 77 en voor de zwangerschap ong 66. Ik was op het eind van mijn zwangerschap ongeveer 95 kilo.
Dus opzich heel blij met de kilo's die weg zijn maar er kan nog meer af.

Boven maat 40 en beneden 42 volgens mij.
Ben wel blij dat ik geen straie heb op mijn buik.
pi_64941298
Mijn buik hangt slap over mijn broekrand heen..ik heb echt een schort en dat gaat nóóit meer weg ben ik bang :-/
Er mag ook nog wel 20 kilo af voor het mooie dus dat werkt er ook niet echt aan mee. Nog een maandje, dan ga ik crashdieeten en sporten
Moet toch strak voor de dag komen op de 4e juli
Saartje
pi_64941661
Hier nog steeds rond de 70 KG, das 5 meer dan voor mijn zwangerschap en 3 meer dan na de bevalling
Maar ik ben wel stabiel nu, dat is al iets.

Het wil er écht niet af, BV of niet...
pi_64967847
Ik heb geen idee hoeveel ik nu weeg en wil het nog neit weten. Ik pas iig mijn spijkerbroek, was bang dat ik die niet meer zou passen.
Wel nog aardig buikje vind ik, maar dat heb ik helaas altijd wel een beetje. Zal dus niet veel vanaf gaan denk ik.

En dan nog iets, misschien heeft er iemand hier ook last van (gehad). Een vreselijk jeukende tepel en hof. Kreeg het op het eind van de zwangerschap al. Het komt en gaat, maar is nu weer vreselijk aanwezig. Lekker krabben gaat dus niet. Ik word echt gek van de jeuk. Vaseline helpt iig niet.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:03:26 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64968605
quote:
Op maandag 12 januari 2009 07:43 schreef Dakota het volgende:
Hadden jullie dat ook al zo snel..vind het niet erg hoor maar als ik zo snel afval dan ben ik bang dat ik opgegeten word door de borstvoeding
Had ik ook. Ik moest van mijn gyn zelfs bijvoeding voor zieke mensen gaan eten omdat anders mijn spieren 'aangevreten' zouden worden.
Heb ik overigens niet gedaan...

Ingrid, ik heb ook heel erg jeukende tepels gehad. Om gék van te worden. Ijsklontjes hielpen enigszins (in een washandje).

Kersjes? Ik maak me een beetje zorgen.... Waar ben je? Hoe gaat het met je?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64969072
Ingrid, kan je een schimmelinfectie hebben?
Meestal doet dat pijn maar volgens mij kan het ook jeuken als er verder niet aan gedronken wordt.

In dat geval zou een tijdje smeren met voetschimmelcreme moeten helpen
pi_64978276
Over meer kinderen; nee; ik geloof voorlopig zeker niet meer!!! We hebben een schat van een dochter; daar zou ik er wel meer van willen; maar ik weet niet eens of ik me wel vol overgave kan geven aan 2 kinderen zoals ik dat bij 1 doe bij Amber.

Maar het wordt nu redelijk hot issue; want vannacht de eerste nare droom gehad; dat ik zwanger was op dit moment; door de mirena spiraal heen en ondanks de borstvoeding; en meteen direct echo geeist bij huisarts; om te zien hoe ver ik was; en dat was al aardig ver (17 tot 20 weken?). Ik werd wakker met de echo; het vervolg over wat we zouden doen heb ik gelukkig niet meer verder gedroomd.
Jeetje wat naar zeg!! M'n buik rommelt de afgelopen dagen; en toen was ineens de schrik; stel; stel dat ik onopgemerkt toch ineens zwanger raak? (Naja; zoveel van dat soort intimiteit hebben we niet eens met Amber op de kamer; maar Amber is ook in one lucky shot verwekt ).
Ben nu geneigd om maar eens in de zoveel tijd te testen; voor de zekerheid
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')