je kan iig afwachten tot je meer weet, en dan een balletje opgooien over deeltijd toch? geef jezelf wel de tijd om te wennen aan het idee en er nog eens goed over na te denken. desnoods probeer je het een tijdje, er is niet voor niets een proeftijd. als het dan gewoon echt niet bevalt kan je dat dan ook aankaarten en desnoods als het echt niet werkt op gaan naar het volgende. goed, het is wellicht rot voor het bedrijf, maar jij bent het bedrijf niet. dan moeten bedrijven maar wat meer open staan voor het idee deeltijd. het is wat 80% van de beroepsbevolking graag wil hoor!quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:15 schreef k_i_m het volgende:
Ik word echt zo droef bij het idee dat ik mijn kind dan alleen nog even snel voor het naar bed gaan en in het weekend zie. Ik dacht dat ik het wel kon, maar hoe langer ik eroverna denk hoe rotter ik het ga vinden. En ik zal het ook zeker nog proberen, mocht ik door zijn naar de volgende ronde. Maar erg veel hoop heb ik er niet op.
welnee joh! over 10 jaar zijn alle babyboomers met pensioen. wat dat betreft komt die recessie depressie nu ook mooi op tijd voor ons: over 5 jaar max zijn wij allemaal dusdanig bloednodig dat we het voor het kiezen hebbenquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:25 schreef k_i_m het volgende:
Het is alleen wel een baan waar ik op lange termijn wat aan zou hebben. En dat maakt het zo lastig. De afgelopen jaren word ik overal uitgeknikkerd na 3 jaar omdat ze te beroerd zijn om een vaste baan aan te bieden. En afgezien van het feit dat ik na 3 jaar wéér geen steek verder ben, kan ik dat ook niet eeuwig zo blijven doen. Ik ben ook al 30 geweest, het gaat steeds moeilijker worden.
och, dat zegt iedereen altijd, al zolang ict bestaat. ondertussen ken ik zat lui die er altijd al mee bezig zijn geweest en dat altijd zullen blijven doen. en serieus: die depressie komt (nja, die is er al).quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:37 schreef k_i_m het volgende:
Klinkt leuk, maar dat gaat in de ict niet zo op geloof ik. Het moet jong en goedkoop zijn, keus is er toch wel. IK reken er in ieder geval niet op!
Dat had ik ook wel verwacht, maar helaas. We moeten gewoon eens goed praten vind ik.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrid, jeetje joh, ik dacht dat dat al wel weer overgewaaid was.
Ja, ik snap wat je bedoeltquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:50 schreef simmu het volgende:
[..]
och, dat zegt iedereen altijd, al zolang ict bestaat. ondertussen ken ik zat lui die er altijd al mee bezig zijn geweest en dat altijd zullen blijven doen. en serieus: die depressie komt (nja, die is er al).
klinkt niet opbeurend![]()
maar zo is het wel bedoeld. jij maakt de beslissing of je voltijd wil werken of niet. je krijgt echt nog wel kansen genoeg de komende jaren. de beslissing of je voltijd gaat werken of niet moet je laten inspireren door wat jij wilt. alleen daardoor. kinderopvang is tegenwoordig goed geregeld, dus dat is nja, wel een issue, maar niet de main. dus je hebt gewoon een keuze. niemand heeft het recht een oordeel te vellen over of en hoeveel jij werkt. dus als jij het echt niet prettig vind moet je het niet doen, zo simpel is dat. echter: als je erg twijfelt, houdt niks je tegen om het iig een paar weekjes te proberen toch? ik hoop dat ik goed uitleg wat ik bedoel.
Djmo wat wil je doen dan voor thuiswerk?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:53 schreef DJMO het volgende:
sugar![]()
hier gaat het echt prima.. ik verveel me alleen te pletter op de tijden dat Jr. slaapt.. ik wil nog niet aan werk buitenshuis denken, maar zit wel aan thuiswerk te denken. zijn er anderen die daar ervaring mee hebben??? het mag saai werk zijn als ik maar wat omhanden heb, de hele dag trivia spelen op IRC of FOK!ken is nu ook mijn doel niet helemaal
tis niet gemakkelijk, maar probeer t even naast je neer te leggen. Ik denk dat het voor Yolanda niet veel uit maakt waar ze haar broertje zal leren kennen, het is nu even niet anders dan dat het op kantoor moet. K hoop voor je dat t mee zal vallen. Sleep iig een camera meequote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef DJMO het volgende:
ik moet het even kwijt:
de 29e werd ik ontslagen, toen er een telefoontje van jeugdzorg naar de kraamafdeling kwam: hoe laat ik wegging of thuis was.. niet echt duidelijk en wij hadden zoiets van: jezus mogen we ook nog even bijkomen van de geboorte etc. achteraf bleek het de voogd van mijn oudste te zijn, om te kijken of mijn dochter nog in het ziekenhuis langs kon komen, maar ik zat al te wachten op vervoer naar huis.
nu krijg ik zojuist een telefoontje dat mijn ik oudste en jongste vrijdag 16 januari op het kantoor van jeugdzorg eindelijk kennis met elkaar mag laten maken.. het valt me zo koud en rauw op me dak.. in een kille onpersoonlijke omgeving etc.. ik zit gewoon te janken nu. als de voogd aan de telefoon op de 29e iets duidelijker was geweest, hadden ze elkaar allang leren kennen .. maar nee hoor het moet perse onder begleiding op dat kutkantoor
ik ben blij dat JJ net slaapt, ik moet eerst tot rust komen, zit gewoon te janken, en wil hem zo min mogelijk van mijn stress/gevoelens op dit moment laten blijken ...
Ik denk af en toe ook niet dat ik het kan, maar als het moet dan kan (denk ik) iedereen het. Ik had sowieso al besloten (eigenlijk vrij snel na de bevalling) dat ik nooit meer denigrerend zou doen over huismoedersquote:Op zondag 11 januari 2009 10:42 schreef livelink het volgende:
Ik zou het absoluut niet redden in mijn eentje. Dat geef ik eerlijk toe. Ik heb altijd ongelooflijk respect voor ouders die het in hun eentje doen.
bij mannen is het idd een simpelere ingreep als bij vrouwen alleen vergoed tegenwoordig niet elke verzekering sterilisatie bij mannen meer. Bij vrouwen juist wel. Even informeren bij je verzekering dus of het vergoed wordt.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Succes Geppie!
Hier lijkt het vloeien gelukkig af te nemen. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word.
Weet iemand toevallig of het klopt dat sterilisatie makkelijker is bij mannen?
quote:Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
knip
maar het lijkt me ook zo heerlijk als dan je kinderen wat groter zijn, dan gewoon nog 1 keer zo'n kleintje erbij. Een 2e leg.![]()
Mazzelaar...quote:Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Zo zit het plaatje in mijn hoofd ook
(Ik ben nu ook pas 25...)
Haquote:
Had ik ook. Ik moest van mijn gyn zelfs bijvoeding voor zieke mensen gaan eten omdat anders mijn spieren 'aangevreten' zouden worden.quote:Op maandag 12 januari 2009 07:43 schreef Dakota het volgende:
Hadden jullie dat ook al zo snel..vind het niet erg hoor maar als ik zo snel afval dan ben ik bang dat ik opgegeten word door de borstvoeding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |