abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:17:04 #1
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_65041850
Hoe gaat het met de nieuwe moeders #71

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
Laatste post:

[ Bericht 5% gewijzigd door krijtlijk op 14-01-2009 19:28:13 ]
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:18:09 #2
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_65041898
Sorry ik weet niet hoe ik het linkje naar het vorige deel moet plaatsen, zou iemand dat kunnen doen?
Is al gelukt.

[ Bericht 11% gewijzigd door krijtlijk op 14-01-2009 19:28:44 ]
pi_65042775
Hoihoi
Ik herhaal mijn vraag even hoor:
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:51 schreef freecell het volgende:
Ik heb sinds een week weer dezelfde soort misselijkheid als tijdens de zwangerschap. Kent iemand dat? Kan het door de BV komen oid?

Disclaimer: ja, ik weet zeker dat ik niet zwanger ben
pi_65043350
een aantal vragen freecel;

eet je wel genoeg?
krijg je voldoende vitaminen binnen?
en drink je wel voldoende?
En niet perongeluk wat grieperig?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65044069
Ik eet niet heel veel, maar kom wel aan, dus blijkbaar meer dan genoeg
vitaminen krijg ik wel (eet wel gezond), ik drink ook wel genoeg.

En nu inderdaad wat grieperig (ook hoofdpijn en wat koortsig) maar de afgelopen anderhalve week was ik nog niet grieperig.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 20:10:28 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65044307
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:14 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Heb je wel geinformeerd of je wel een verdoving mag als je borstvoeding geeft?
Ik wou ook moedervlekjes weg laten halen, maar mijn huisarts wil dat pas doen zodra ik gestopt ben met borstvoeding. Maar misschien denkt mijn huisarts er gewoon anders over dan die van jou, dat kan natuurlijk ook.
ze weet dat ik volledige borstvoeding geef, ze doet het onder lokale verdoving, maar ik zal haar morgen even bellen voor de zekerheid om het na te vragen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:19:05 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65044742
Ik heb vandaag allemaal ziekenhuisafspraken gemaakt. Na wat rondbellen kwam ik bij een ziekenhuis dat de sterilisatie via Essure doet voor ong 1500 euro (pfff, 3 ziekenhuizen gebeld, 2064 euro, 1750 en deze dus). Wat raar dat dat allemaal zo'n verschil maakt. Verder ga ik gezellig bij de orthopeed langs en volgende week hopelijk de laatste afspraak met de cardioloog Het gaat goed dus

Mibos, fijn dat het eindelijk gedaan is. Sterkte met je herstel.
DJMO, volgens mij kan lokale verdoving geen kwaad.
Lekker douchen!
pi_65045539
Wow wat een verschil zeg!
Wordt het vergoed door de verzekering ?

Gefeliciteerd met je baan Suzanna!
Lijkt me leuk werk!
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:41:29 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65045609
Mijn verzekeraar vergoed tot 1650 euro, vandaar de zoektocht. Belachelijk trouwens want een gewone sterilisatie wordt wel helemaal vergoed.
Lekker douchen!
pi_65045735
Belachelijk ja!
Wel fijn dat je het nu in ieder geval vergoed krijgt
Hoe gaat het verder lichamelijk met je? Inmiddels weer goed hersteld van alle ellende of valt het nog tegen?
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:05:38 #11
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65046696
Redelijk hersteld. wel goed geworden in mijn kop in het zand steken. Die hebben we met de komst van het nieuwe jaar er toch maar even uitgetrokken en vandaar nu dus alle ziekenhuisafspraken. Er kloppen een aantal dingen nog niet maar ook die gaan vast wel over. Langzaam maar zeker ga ik dus wel vooruit. Lief dat je het vraagt.

Ik ga nu maar eens van de gelegenheid gebruik maken om wat uren bij te slapen (hoop ik).
Lekker douchen!
pi_65058829
tvp
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_65059581
wat een prijsverschillen! Vreemd eigenlijk ja.

Hier fikse keelontsteking, over uurtje naar huisarts voor AB
kon net met moeite half banaantje naar binnen krijgen, gisteravond 40,9graden koorts
Fijn, 1,5week gewerkt en nu al ziekgemeld!
Gelukkig een aantoonbaar iets, voelt fijner dan 'ziek'.
pi_65060676
Ik baal als een stekker.. Krijg net een mail van de assurantietussenpersoon dat ik OF moederzorg mag OF uitgestelde couveusenazorg. Fijn om dat pas te horen op het moment dat de kraamzorg er al is (en dus de keuze al gemaakt is)....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:29:54 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061798
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef DJMO het volgende:
nu krijg ik zojuist een telefoontje dat mijn ik oudste en jongste vrijdag 16 januari op het kantoor van jeugdzorg eindelijk kennis met elkaar mag laten maken..
bijna kan je oudste je jongste zien
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65061829
Oei Marit, dat klinkt niet fijn hoor! hoe bedoel je, dat het fijner voelt dan 'ziek' ?
Ah, ik snap het trouwens wel, je kunt tegen je baas zeggen: 'ik ben naar de dokter geweest en heb een fikse keelontsteking' en dan is het tenminste duidelijk dat je niet 'zomaar' thuisblijft. Dat bedoel je waarschijnlijk?

Raissa, ik weet niet wat er aan de hand is (sorry, lees niet mee in babytopics etc.) maar je hebt dus eigenlijk meer zorg nodig dan je krijgt nu? Of wat bedoel je precies?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:34:48 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061911
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:51 schreef Raissa het volgende:
Ik baal als een stekker.. Krijg net een mail van de assurantietussenpersoon dat ik OF moederzorg mag OF uitgestelde couveusenazorg. Fijn om dat pas te horen op het moment dat de kraamzorg er al is (en dus de keuze al gemaakt is)....
dat is idd ontzettend
hoeveel moederzorg heb je gehad tot nu toe? is het niet mogelijk om dat nu stop te zetten de door te laten lopen als Mila thuiskomt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65062051
Suzanna Raissa is vroeger bevallen dat normaal is en dus haar dochtertje in een couveusse ligt.

Raissa wat balen zeg dat je de keuze dus niet hebt.

Marit beterschap.

hier gaat het 3 letterig woord, beginnend met een grote K. ik heb een rotheumer en niks werkt mee.
mijn lichaam laat me ook in de steek bah bah.
mama van 3 kids!
pi_65062168
Ah Popples
Balen!

Is er iets waar je wat aan kan doen (iets leuks voor jezelf doen bv) of is het gewoon wachten tot het overgaat?
pi_65062586
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:45 schreef freecell het volgende:
Ah Popples
Balen!

Is er iets waar je wat aan kan doen (iets leuks voor jezelf doen bv) of is het gewoon wachten tot het overgaat?
het enigste wat ik kan is mezelf heel rustig houden en het liefst plat liggen.
ik mag blij zijn met 2 hele goede dagen in de week maar meestal kan ik tegen het plafond aanhangen.
ik wil niet telkens de kids naar mijn ouders doen.
vannacht mag manlief eruit dan kan ik mijn tramadol pakken en hoop morgen op een goede dag.

positief blijven
mama van 3 kids!
pi_65063119
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is idd ontzettend
hoeveel moederzorg heb je gehad tot nu toe? is het niet mogelijk om dat nu stop te zetten de door te laten lopen als Mila thuiskomt?
Ik heb 3 x 3 uur gehad nu, maar de zorg moet aansluitend zijn. Dus je mag niet zeggen van ik zet het nu stop en kom maar als Mila thuiskomt

De kraamverzorgster gelooft helemaal niets van de uitspraak van de verzekering dus ze gaat even voor me informeren
pi_65063231
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:31 schreef Suzanna het volgende:
Raissa, ik weet niet wat er aan de hand is (sorry, lees niet mee in babytopics etc.) maar je hebt dus eigenlijk meer zorg nodig dan je krijgt nu? Of wat bedoel je precies?
Ik ben bevallen met 33+4, ons kindje ligt dus nog in de couveuse een poosje. Op dit moment is de moederzorg al begonnen dus is er kennelijk geen recht meer op uitgestelde couveuse nazorg (dat is 15 uur kraamzorg op het moment dat het kindje thuiskomt)
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:40 schreef Popples het volgende:
Suzanna Raissa is vroeger bevallen dat normaal is en dus haar dochtertje in een couveusse ligt.
Ah, je had het al uitgelegd
pi_65063511
Raissa, wat stom zeg! hopelijk kan het alsnog geregeld worden

Het vloeien hier is ineens weer bijna helemaal weg Ben wel opgelucht want het was echt veel. Nou, hebben we dan ook maar weer gehad
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:05:16 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65065072
Popples, dat klinkt niet goed. Sterkte
Marit, voor je keel
Raissa, dat is idd wel raar dat ze achteraf nog eens zeggen dat de kraamzorg ook had gekund nadat het kindje thuis was gekomen. Gaat het wel goed met Mila? En met jou(w darmen)?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65065981
Zieke mama's beterschap.

Popples, sterkte

Raissa dat is slordig dat ze daar dan mee komen als je eigenlijk al niet meer terug kan... Fijn dat de kraamverzorgster er nog even achteraan gaat
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')