abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66011021
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #73

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

En een paar van de laatste posts:
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:44 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb een vraag voor de thuiszittende/blijvende moeders: Zijn jullie wel eens eenzaam? En zoja wat doen jullie eraan? En denk je wel eens terug te keren naar een baan, hetzij parttime/fulltime?
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:16 schreef simmu het volgende:
jawel, dan ga je fokken en denk je na een tijdje "wat een onzin, ik ga iets leuks doen" en dan doe je dat dus ik smacht naar de zomer hier, lekker veel naar buiten en alles. een hobbie is ook handig, maar daar moet ik eerst nog een kamer voor uitrruimen zodra we ergens vast wonen, voor meer dan 2 jaar ga ik trouwens wel werken.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:40 schreef RockabeIIa het volgende:
ah dat verklaart wel het e.e.a. simmu
LL ik ben blij dat ik er geen ervaring mee heb! Ik zou me kapot vervelen.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:14 schreef freecell het volgende:
Ik ben thuisblijfmoeder met 2 (nuja, 1 echt vaak en 1 heel soms) gastouder-ukken.
Eenzaam? Welnee, iedereen weet dat ik thuis ben en joost mag weten waarom, maar ik ben een soort thuis-thuis voor allerlei mensen.
Gemiddeld komen hier 3 mensen op een dag koffiedrinken of eten die hier niet wonen (de ouders van gastouder-ukken niet meegerekend bij de theedrinkers)
Ik kom tijd te kort
En ik vind het oergezellig dat iedereen altijd maar binnenrolt al weet ik nog steeds niet waarom iedereen nou eigenlijk komt
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:54 schreef Leah het volgende:
LL, ik heb het eerste jaar gewerkt, toen 5 jaar niet, en nu weer wel . En hoewel ik die 5 jaar heel prima vond (ik had twee jonge kinderen, waarvan 1 nogal bewerkelijk zal ik maar zeggen), ben ik nu weer heel blij om aan het werk te zijn. De jaren thuis zijn heel goed geweest, maar het is ook heel goed om nu te merken dat ik weer gewaardeerd wordt om andere dingen als aleen het moederschap zeg maar.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:23:44 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_66011105
ik heb heel lang gedacht dat ik wilde stoppen met werken, maar ik denk tegenwoordig dat ik dan echt dood zou gaan van verveling...brrrr...
dat zou dan ook aan mezelf liggen overigens, want ik ben zo'n huismus die de deur niet uit komt, ik doe steeds minder dan. Nu ben ik 2 dagen in de week vrij en dan doe ik ook meestal wel iets met mijn tijd.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:28:35 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_66011207
Oei, verveling is niet fijn inderdaad. Ik herken het van de tijd dat ik zwanger was en mijn verlof. Verschrikkelijk vond ik het. Ben blij dat ik weer aan het werk ben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:33:40 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66011321
LL, zoals je weet ben ik geen thuisblijvende moeder
Heb je het gevoel dat je je dagen leeg doorkomt? Zou je iets anders/meer willen doen?
Of wat is anders de basis van je vraag?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66013223
De laatste tijd is het zowiezo vrij rustig, oppaskindje komt weinig omdat zijn moeder het rustiger aan doet ivm zwangerschap (dus ik krijg het straks druk genoeg met een baby erbij, Koen is dan 1 en oppaskindje is dan bijna 2.) Verveling is het niet, meer dat eenzame denk ik.
Maar goed ik ben zowiezo de eeuwige twijfelaar of ik de dingen die ik doe, er wel goed aan doe. En ik vroeg me af hoe thuiszittende moeders daar tegenover stonden.
pi_66014239
Ik ben al ruim 8 jaar thuisblijfmoeder en verveel me soms ook wel eens, maar dat is dan meer omdat ik geen zin heb om iets te doen.
Ik zorgde altijd (toen de jongens nog niet naar school hoefden) voor een redelijk vaste dagindeling zodat er structuur in de dagen zat. Tegenwoordig heb ik het druk alleen al met het halen en brengen van en naar school, zwemles, judo en vriendjes enzo
Ik heb nooit echt het idee gehad dat ik mezelf tekort deed, maar ik ben ook geen carrierejager
Saartje
pi_66016079
Ik herken het ook wel een beetje LL
Momenteel zit ik thuis omdat ik werkloos ben (werkte 2 dagen in de week, dus ook niet superveel) en merk wel dat de muren soms een beetje op me af komen
Als Lotte zo'n dag heeft dat ze heel veel slaapt kom je soms amper buiten en dan wordt je wereldje wel klein vind ik
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:05:19 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66016093
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:23 schreef Belana het volgende:
ik heb heel lang gedacht dat ik wilde stoppen met werken, maar ik denk tegenwoordig dat ik dan echt dood zou gaan van verveling...brrrr...
dat zou dan ook aan mezelf liggen overigens, want ik ben zo'n huismus die de deur niet uit komt, ik doe steeds minder dan. Nu ben ik 2 dagen in de week vrij en dan doe ik ook meestal wel iets met mijn tijd.
Heel herkenbaar voor mij. Behalve dat ik nooit aan stoppen met werken heb gedacht. Ben teveel gehecht aan mn werk en vind het ook echt leuk om te werken.
Make love, not war ☮
pi_66016549
Ik ben een thuis-werk moeder, heb mijn eigen (piepkleine) bedrijfje. Floortje gaat 3 halve dagen naar het kdv en op die tijdstippen werk ik (plus de avonden en in het weekend als het nodig is).

Ik vind het op het moment heerlijk dat ik veel voor Floortje thuis ben, maar twijfel soms ook... Ik mis het hebben van aanspraak (collega's enzo), ik kom ook niet uit Zwolle dus ken hier ook niet zo heel veel mensen 'van mezelf'. Dat mis ik wel erg...
Ik ben heel graag mama, en vind het heerlijk voor mijn kind(jes hopelijk ooit) thuis te zijn... Maar ik ben me nu wel aan het orienteren op wat ik wil als ze 'groot' zijn en op school zitten...
Heb alleen het idee dat ik niets 'kan', behlave dan dat wat ik nu doe...
Maar goed... 'als ik later groot ben'...

Met het vingersabbelen hier gaat het heel goed! Ik ben super trots op Floortje!!
Ze zoekt mn handen zelfs al (echt bijna) niet meer op, en heeft er troost genoeg aan als ik haar bij me neem...
Kikker was geen succes, die smeet ze boos weg...
Ik weet niet of het toeval is, maar sinds we aan het 'afkicken' zijn heeft ze wel een echte lievelingsknuffel ineens... Als ze s'nachts wakker wordt is het soms echt genoeg om haar zep (zo heet ie) even weer bij haar neer te leggen .
Mijn lieve meisje... het voelt echt goed zo!

Jullie allemaal bedankt voor de lieve woorden en het meedenken... Dat helpt!
pi_66017223
Fijn dat het weer wat beter gaat met dat sabbelen DeLiedje!

Ik had een hele toffe baan en ik heb daar alsnog spijt van dat ik daar ben weggegaan (aan de andere kant maar beter ook want het beleid was behoorlijk klote, maar ik vermaakte me wel met mijn collega's en de klanten) Zo'n baan vind ik denk ik nooit meer.
pi_66017331
Wat fijn dat het zo goed gaat DeLiedje! Ik vroeg het me net nog af hoe het ging!
pi_66019110
Wat goed DeLiedje.

Ik werk drie dagen in de week en dat heb ik wel nodig. Hele dagen thuis zitten kan ik niet. Word al gek als er tijdens een weekend niks gepland staat. Op het moment is het heel rommelig op mijn werk (al 2 jaar, fusie, nieuwe taken) en dan denk ik er wel eens over om te stoppen en iets anders te zoeken. Maar de contacten die ik heb zijn wel ontzettend leuk en het is fijn om even niet mama te zijn, maar mezelf.

Vorige week zat ik bij de psycholoog in de wachtkamer met nog twee anderen. Een oudere man en een jonger iemand, van mij leeftijd. Kwam er iemand aan die daar werkte en keek naar mijn buurvrouw en toen naar mij. En weer een keer naar haar en naar bij. Toen vroeg ze maar wie er van ons kwam om co-schappen te lopen bij de psychiater. Ik zie er niet zo gek uit als ik ben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66019469
Ik denk dat ik me heel erg zou gaan vervelen en dan ook heel vervelend zou worden als ik echt een thuisblijfmoeder zou zijn.

Ik werk 3 dagen per week en één avond per week ga ik naar school. Ik ben nu als het goed is bijna klaar met mijn opleiding en ben nu al aan het kijken welke opleiding ik hierna wil/ga doen. Ik moet een bepaalde druk hebben en dingen om te doen, anders kan ik niet echt mezelf zijn. Het houdt wel in dat ik voor andere bepaalde dingen geen tot weinig tijd heb, bijv het huishouden. Maar daar heb ik een hulp voor
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66019615
Met Thijs was ik een thuisblijf mama, net toen hij 1,5 jaar was wilde ik weer ik gaan werken, gewoon om een paar uur per week bezig te zijn, en niet alleen maar moeder te zijn.
Maar toch vond ik de tijd thuis met Thijs ook heel bijzonder, en zou dat eigenlijk graag nu weer zo doen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:11:01 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66020238
YPPY! Dat zijn altijd leuke dingen om te horen!
En ik vergeet het telkens te schrijven, maar veel succes met het overstappen in je functie!

Thuis blijven zou niets voor mij zijn. Ik vind mijn werk erg leuk maar het maakt mij ook leuker, ik zou tegen de muren omhoog vliegen als ik niet werkte.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66020341
LL kun je geen leuke cursus gaan doen ofzo?

Thuisblijf mama zou voor mij ook helemaal niks wezen, ik vloog tijdens mijn zwangerschapsverlof al tegen de muren op. Maar iets minder druk als nu zou wel fijn zijn. 4 dagen per week werken ofzo.

Als er iemand volledig thuis blijft bij ons dan is dat echt vriendlief. Die ziet dat als gezinshuis ouder of met wat gehandicapte pleegkindjes wel zitten. Of gewoon me teen heel elftal van ons zelf
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:47:02 #17
114177 Diaan73
pi_66021666
Ik vind het erg fijn om te lezen dat er meer moeders zijn die het heerlijk vinden om te werken en er slecht tegen kunnen om alleen maar thuis te zitten. Ben ik niet de enige.
Make love, not war ☮
pi_66021864
p_iglet, over die cursus heb ik heel veel nagedacht. Maar echt goede discipline heb ik niet en ik zie zoveel leuke dingen en dan ga ik me afvragen of het wel iets voor mij is, en dan voel ik me er zelf al niet 100% voor gaan. En dat zou ik zonde vinden van het geld (en het is gewoon een hoop geld)
pi_66022101
Ik ben anderhalf jaar thuisblijf moeder geweest. Het laatste half jaar vond ik het niet leuk meer. Ik vond mezelf saai, ik vond het thuis zitten saai en ik voelde me eenzaam. Sinds september ga ik weer naar school en ik merk dat ik gewoon een leukere moeder ben. Het korte lontje wat ik in die tijd had is verdwenen, we hebben het een stuk gezelliger en ik geniet meer van de tijd die we samen hebben.
Ik zou het niet erg vinden als ik weer een periode een thuisblijf moeder zou zijn, maar dan niet te lang..
pi_66022237
Ooh terug naar school, lijkt me eng.. en vooral om de discipline en de concentratie weer op te pakken
Knap hoor! Wat voor opleiding ga je volgen appelsap?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 15:03:27 ]
pi_66022478
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:41 schreef LovelyLady het volgende:
Fijn dat het weer wat beter gaat met dat sabbelen DeLiedje!

Ik had een hele toffe baan en ik heb daar alsnog spijt van dat ik daar ben weggegaan (aan de andere kant maar beter ook want het beleid was behoorlijk klote, maar ik vermaakte me wel met mijn collega's en de klanten) Zo'n baan vind ik denk ik nooit meer.
tuurlijk wel joh. je weet toch wat ze zeggen: voor elke deur die dichtgaat, gaat er ook wel weer eentje open. maar die dingen hebben tijd nodig. voor hetzelfde geld zat je nu klem met dat rotbeleid. nja, ik ben nu ff door mijn cliche's heen (maar ze zijn wel waar )

ik quote johan cruijf. die lijkt me wel op zn plaats. "elk nadeel heb zn voordeel"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:10:53 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66022483
Ik ben ook al jaren thuisblijfmoeder en ik moet zeggen dat ik me de eerste maanden wel eens wat eenzaam voelde, maar al snel zaten mijn dagen vol. Nou scheelt het waarschijnlijk wel dat ik nog veel meer thuisblijfmoeders ken en we regelmatig bij elkaar op de koffie komen. Niet allemaal tegelijk en zo zijn de dagen als snel gevuld. Ik zorg er wel voor dat ik tenminste 1dag geen bezoek heb, zodat ik wat meer tijd aan huishouden en boodschappen doen kan besteden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66022580
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:20 schreef DeLiedje het volgende:
Met het vingersabbelen hier gaat het heel goed! Ik ben super trots op Floortje!!
heerlijk om te horen lezen.
pi_66022735
Ik doe nu het laatste jaar van Vwo (nouja eigenlijk 2 jaar in 1) dus in mei eindexamen.
En Lovelylady, ik denk als je iets gaat doen wat je echt wil of leuk vindt, dat die discipline vanzelf komt. Bij mij is dat in ieder geval wel zo, en ik doe het nu met plezier.
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:41 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zou trouwens wel proberen om dit gevoel van je af te zetten, want hier ga je je echt niet beter door voelen.
Verder ben ik het eens met wat Simmu zegt.
pi_66022742
wat betreft mensen kennen betreft (meerderen melden dat), ik heb gewoon de vrienden van de vorige bewoners van het huis geadopteerd. of zij mij. net hoe je het bekijkt. straks in de zomer is toch iedereen altijd buiten. en het cb plant alle kindjes van dezelfde leeftijd op dezelfde dag rond dezelfde tijd, dus dan leer je ook snel genoeg mensen kennen ik moet er niet aan denken om de hele dag enkel alleen binnen te zitten hoor. desnoods ga ik naar de supermarkt voor een pak rijstwafels (die ik niet lust)
pi_66022809
LL is dan een hobbycursus niet iets? die zijn minder duur en meer vrijblijvend dan echt een opleiding. dan heb je wel iets leuks om handen, zonder al te veel druk erop.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:31:21 #27
114177 Diaan73
pi_66023388
Even helemaal wat anders en wat ik vergeten ben, terwijl ik nog wel zo trots ben op Twan.

Mn ex en ik hadden gisteren 10-minutengesprek over Twans rapport... Aan het einde van dit schooljaar moeten ze niveau AVI3 kunnen lezen, maar Twan leest nu al AVI4 en oefent al AVI5. Verder loopt hij met rekenen al een stuk voor en krijgt na de vakantie moeilijkere opgaven. En hij kan al klokkijken, terwijl ze aan het einde van dit schooljaar pas beginnen met hele en halve uren. Hij doet het dus heel erg goed op school en volgens de juf moeten we hem de hemel in prijzen voor zn rapport. Zo leuk om te horen, ook omdat hij toch in 2 gezinnen leeft en gescheiden ouders heeft
Make love, not war ☮
pi_66023615
Bedankt voor al jullie reacties, altijd fijn als iemand anders naar de situatie "kijkt"
Er zal vast wel wat op mijn pad komen. Cursus of niet... ik weet het nog niet (ik weet ook niet wat ik leuk vind en daarin komt de eeuwige twijfelaar weer naar boven)

Diaan, wat ontzettend goed van Twan, slimme jongen hoor. En als moeder mag je dan behoorlijk trots zijn op je kind.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:56:12 #29
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66024311
Wat fijn Diaan!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66024406
Wat goed van Twan, Diaan!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66031478
wow das vlot Diaan ik zou ook trots zijn!
pi_66031908
Wauw Diaan!!

Ik ben ook een werkende mama. Ik werkte tot nu toe altijd ongeveer 36 tot 40 uur. Na mijn verlof ga ik in mijn nieuwe baan maximaal 32 uur werken, dus ook een 'mamadag', papa heeft ook een 'papadag'.

Ik vind het vreselijk om zoveel thuis te zijn. Ik ben nu een half jaar thuis (ziektewet vanwege bekken, aansluitend zwangerschapsverlof) en over 3 weken ga ik weer werken.
Ik twijfel enorm of ik een opleiding zal starten. Ik ben vorig jaar gestopt met mijn opleiding verpleegkunde (werken/leren tegelijk) omdat ik erg in de knoop zat met mezelf en mijn werkgever me geen verlenging van opleiding wou geven.
Toch blijft de sociale kant trekken. Ik heb misschien de mogelijkheid om parttime te gaan werken met verstandelijk gehandicapten (in allerlei gradaties) en tegelijk deeltijd Maatschappelijk werk en dienstverlening te gaan doen (1 dag per week naar school).
Daar twijfel ik enorm over. Ik wil heel erg graag, maar vind het ook doodeng. Dillema dus! Ik denk er nog heel even over na.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:44:59 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66032090
Diaan, goed zeg! Maar heb je niet per ongeluk het verkeerde topic te pakken?

DeLiedje, fijn dat het nu goed gaat met het vingerskluiven!

Over werken enzo. Ik werk nu 2,5 dag en dat is precies goed. Ik heb heel soms een dagje ertussen zitten, als het veel geregend heeft bijvoorbeeld, dat een hele dag thuis me echt aan kan vliegen, en ik denk dat de afwisseling met mijn werk er voor zorgt dat dat echt maar heel af en toe is.
Wil wel graag iets anders, maar dat kan vrijwel alleen full-time, en dat doe ik toch liever niet nu de kindjes klein zijn. F. zou nl. ook niet minder dan nu willen werken en full-time naar de opvang vind ik geen optie.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:55:09 #34
114177 Diaan73
pi_66061389
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:44 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, goed zeg! Maar heb je niet per ongeluk het verkeerde topic te pakken?
nee hoor, dit topic gaat over hoe het met de moeders gaat... en met deze moeder gaat het goed en is erg trots.. vond het hier dus wel kunnen
Make love, not war ☮
pi_66071215
Hier gaat het redelijk. Wel een paar weken geleden gedacht dat ik het niet aankon en er misschien maar beter niet meer kon zijn. Maar meteen daarna de gedachte, dit is onzin. En toch ben ik ervan geschrokken. Ik vertelde het van de week aan de psycholoog. Ik/hij zit te twijfelen of medicatie verstandig is, uit voorzorg. Ik krijg iig nog een gesprek met de psychiater hierover.
pi_66072146
Oh Ingrid wat rot dat je je zo voelde! En wat ontzettend fijn dat je direct aan de bel hebt getrokken, ook al bedacht je zelf dat het onzin was.
Je krijgt heel wat op je af de laatste tijd en het is heel begrijpelijk dat je het allemaal even niet meer wist. Je doet het geweldig
Saartje
  zondag 15 februari 2009 @ 10:37:24 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66076661
Ingrid, ik kan het me goed voorstellen dat je het even niet meer zag zitten. Maar blijf vooral direct aan die bel trekken, niet alleen voor jezelf, maar ook voor Djeez, Kim en Tyler. Die hebben je hardstikke nodig.

Sterkte
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66077919
Tnx!
pi_66079804
Namens Anitra wil ik iedereen die haar sterkte en steun hebben toegewenst enorm bedanken.
Ja, we gaan een hele zware tijd tegemoet, maar die situatie zoals die nu was was ook niet veel langer meer vol te houden dus we moeten vol houden.
Op dit moment heeft ze het erg zwaar, zeer emotioneel, veel pijn en andere ongemakken maar ze wil vanavond al de volgende stap zetten en er alweer 12,5 Mg afhalen.

Nogmaals iedereen bedankt voor alle steunbeteugingen!
pi_66082979
Ik ben dan geen volledige thuisblijfmoeder, werk 2 dagen, maar heb wel een paar jaar thuis gezeten arbeidsongeschikt, zonder kinderen. Ik zoek altijd een uitweg of vermaak; ik ben divers vrijwilligerswerk gaan doen en me gaan ontplooien op hobbygebied. Ik ben geen stilzitter; ook al kan ik ook makkelijk dagen vullen met computeren en weinig activiteit.

Gisteren niet echt heel actief valentijn gevierd; ijsje gegeten in het winkelcentrum, extra knuffeltjes.
Maar kijk eens wat ik aantrof toen ik amber had gevoed en op bed had gelegd

In de pakjes zaten 2 beschermengeltjes, om me extra kracht en bescherming te geven rondom de situatie met m'n moeder.
Ik loop helemaal over van vertedering als ik er steeds weer aan denk, vriendlief is echt een man, maar afentoe zo enorm attent!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66086525
Wat ontzettend lief van je vriend Llewella Hopelijk geeft het je de kracht en steun die je nodig hebt in deze lastige/moeilijke periode. Maar zoals ik kon opmaken aan je post ben je een sterke vrouw en dat ga jij redden!
pi_66090574
wat lief Llewella
pi_66091165
Wat lief Llewella!
  zondag 15 februari 2009 @ 19:06:32 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66092933
Wat lief Llewella!

Ingrid, goed dat je het even gemeld hebt, beter dat je nu een ergere situatie voor blijft.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:09:48 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66093052
Ingrid super goed dat je het gemeld hebt. En fijn dat de psych met je meedenkt.

Llewella wat een schat van een vent heb je!

PofRaR wens d'r maar sterkte met het hele afbouwen. En jullie als achterban natuurlijk ook heel veel sterkte.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:10:09 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66097610
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:52 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
Namens Anitra wil ik iedereen die haar sterkte en steun hebben toegewenst enorm bedanken.
Ja, we gaan een hele zware tijd tegemoet, maar die situatie zoals die nu was was ook niet veel langer meer vol te houden dus we moeten vol houden.
Op dit moment heeft ze het erg zwaar, zeer emotioneel, veel pijn en andere ongemakken maar ze wil vanavond al de volgende stap zetten en er alweer 12,5 Mg afhalen.

Nogmaals iedereen bedankt voor alle steunbeteugingen!
vandaar dat ze niet opnam

boor beiden dappere dappere stoere lieve schatten !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_66109151
Ja sorry evenstar, ze zag het even niet zitten.
Ze heeft wel besloten om het doktersadvies op te volgen en pas bij de 2e plakbeurt te minderen.
We kunnen wel stellen dat het zwaar tegenvalt vooralsnog.
  maandag 16 februari 2009 @ 07:50:49 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_66109256
sterkte voor Anitra dan maar weer prisoner zal een zware tijd zijn.

Lliewella, wat lief zeg!
en Diaan, dan zou ik ook megatrots zijn, idd juist ook omdat ie in 2 gezinnen opgroeit en dat vaak heel anders kan gaan natuurlijk! petje af voor twan
stormy waters...
sailin'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 februari 2009 @ 12:55:54 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66116107
quote:
Op maandag 16 februari 2009 07:22 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
Ze heeft wel besloten om het doktersadvies op te volgen en pas bij de 2e plakbeurt te minderen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66116554
Anitra, en porar, heel veel sterkte met alles!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 februari 2009 @ 13:18:49 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66116695
quote:
Op maandag 16 februari 2009 07:22 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
niks geen sorry, jullie weten ik ben er, ze geeft zelf aan wanneer ze me nodig heeft en dan ben ik er
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 16 februari 2009 @ 15:14:18 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_66120871
voor de kersverse moeders, ik kwam dit tegen: om terug te plooien
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 februari 2009 @ 15:37:33 #53
114177 Diaan73
pi_66121840
Anitra, heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij Prisoner natuurlijk ook heel veel sterkte.

LIewella wat lief van je echt super!!

Ingrid, goed van je dat je het hebt aangegeven en nu hulp krijgt.

Wij gaan vanavond voor het eerst weg zonder Lennon, naar een voorstelling van Theo Maassen. Mn moeder past op... ondanks dat ze dat heel goed kan en ook al jaren heeft gedaan, vind ik het toch een beetje raar. Maar heb er ook wel zin in.
Make love, not war ☮
pi_66134380
Veel plezier Diaan! * Bla_Bla_Bla is jaloers
pi_66149969
De dag dat ik weer colleges moet volgen komt steeds dichterbij en daarmee ook de dag dat Avalon drie dagen in de week naar het KDV gaat en ze twee aansluitende avonden bij M. is terwijl ik les heb.

En dat voelt zó niet goed... Het is te veel. Te veel voor mij maar vooral te veel voor haar. Ik kan het niet goed benoemen maar mijn gevoel zegt dat het voor A valon (nog) heel belangrijk is om de rust en regelmaat van het thuisblijven te hebben.

En ik ben al het geregel zo zat. Het brengen en halen van het KDV, het aanhoren hoe chaotisch en moeilijk het voor M. is om twee spitsuuravonden alleen te doen, het indienen van facturen voor vergoedingen en het ploeteren door een fulltimestudie waar ik niet de energie ik kan steken die ik er in zou willen steken.
Het is het gewoon niet waard op dit moment, op elk gebied kost het veel meer dan het oplevert. Vooral voor de kinderen die meer rust enregelmaat en minder gestresste ouders nodig hebben dan we ze met studie kunnen bieden.

Maar toch voelt het als een verlies om mijn studie een jaar of twee te pauzeren. Alsof ik stil blijf staan terwijl de rest van mijn omgeving doorgaat met carriere maken. Wéér een keer gestopt. Terwijl je zou denken dat je er ook wel kan komen als je gewoon steeds een stukje doet. Ergens voor mijn 65 zal het toch wel lukken

Affijn, het is denk ik meer een stukje loslaten. Je kan niet alles tegelijk hebben en op dit moment gaan de kinderen gewoon even voor. Heel dubbel allemaal en ik had voor ik kinderen kreeg nooit kunnen denken dat je soms van die duivelse dilemma's zou hebben
pi_66150312
Wat onwijs lastig Owlet
pi_66150336
Moeilijk Owlet, maar heel herkenbaar. Jammer, maar ik denk dat je de goede keuze maakt.
Hoeveel jaar moet je nog van je studie? Wat studeer je eigenlijk?

Ik begin aanstaande maandag ook weer met werken. Merel gaat dan ook naar het kdv. Ik kan het me helaas niet veroorloven om niet te werken, maar ik heb er echt moeite mee. Merel is heel snel overprikkeld, we vinden net wat ritme, zijn net allemaal weer een beetje rustig en nu gaat alles weer veranderen. Misschien zie ik wel spoken, gaat het prima straks, ik hoop het wel in ieder geval.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66150729
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef Diaan73 het volgende:
Wij gaan vanavond voor het eerst weg zonder Lennon, naar een voorstelling van Theo Maassen. Mn moeder past op... ondanks dat ze dat heel goed kan en ook al jaren heeft gedaan, vind ik het toch een beetje raar. Maar heb er ook wel zin in.
En hoe was het?

En Anitra, sterkte!!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:32:58 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66151082
Jeetje, allebei al weer bijna aan het werk, Owlet en Fuente, wat gaat dat toch altijd hard.
Owlet, een rotbeslissing, maar ik denk dat het toch ook niet werkt als je er niet voor 100% achter staat zeg maar. Het komt echt wel hoor!

Diaan, hoe was het idd?
pi_66151357
Ik herken het wel hoor Owlet. Ik zit dit jaar in m'n afstudeerjaar en moet o.a. het concept voor mijn scriptie eind april inleveren als ik in juni af wil studeren. En ik heb gisteren pas het concept van het plan van aanpak in elkaar geflanst.

Ik ben maar drie weken afwezig geweest, één week voor mijn bevalling en twee weken erna omdat ik veel vakken had met aanwezigheidsverplichting. Soms denk ik eraan om maar wat relaxter aan te doen en in januari af te studeren, maar dat voelt dan als een soort falen. Heel stom wellicht, want ik heb gewoon een kind gekregen tussendoor dus het zou heel gerechtvaardigd zijn om wat studievertraging op te lopen. Mijn studiegenoten en docenten verbazen zich er toch al over dat ik er maar zo kort uitgeweest ben en alweer helemaal bij ben met alles. Maar ik weet niet, ik wil gewoon graag in juni afstuderen. En er hangt niet eens iets aan vast, geen werkgever die me pusht of slalarisverhoging die er aan vast zit. Gewoon puur vanuit mezelf.

Ik moet 1 maart weer gaan werken, eigenlijk had ik 1 februari al moeten beginnen, maar gelukkig heb ik een maand extra ouderschapsverlof opgenomen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66151365
Owlet dat zijn inderdaad vervelende dingen.
Tips geven is misschien niet erg zinvol nu, maar ik ga het toch proberen.
Het lijkt me niet verstandig dat je tegen je eigen mening en gevoel ingaat omdat jij verwacht dat je omgeving iets van je verwacht. (zo, kom daar maar eens uit )
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:45:43 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66151459
Owlet, moeilijk meid. Maar ik snap wat je zegt. En omdat je zelf eigenlijk al aangeeft dat het niet goed voelt, denk ik dat je de goede keuze maakt. Je kiest nu voor dat wat je het dichts aan het hart gaat. Jouw meisjes. Dus die studie komt echt wel. Ik hou me op dit soort momenten vast aan de uitspraak van mijn buurvrouw. Die is op haar 45ste gaan doen wat ze altijd al had willen doen. Kinderen waren groot genoeg om voor zichzelf te zorgen en zij kon met een gerust hart gaan studeren zonder zich bezwaard te voelen.

Diaan, hoe was het?

Fuente, jij ook in twijfel.... Ik hoop dat Merel snel d'r draai vind op het kdv zodat je met een gerust hart naar je werk kan.
pi_66156903
Dank jullie wel
Ik ga het allemaal maar een beetje laten bezinken. Eigenlijk weet ik het ook wel: stoppen. Ik wil niet over een paar jaar afgestudeerd en wel opgebrand thuis zitten met het gevoel mijn kinderen tekort te hebben gedaan.
Zowel mijn moeder als mijn schoonvader zijn levende voorbeelden van hoe je altijd alsnog weer verder kan studeren, ik weet ook wel dat het kan. Maar ik moet gewoon even afscheid nemen van het ideaalplaatje dat in mijn hoofd zit
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:44:35 #64
108648 cattie
lieve moeder
pi_66157680
Owlet, volg je hart! Sterkte met de beslissing.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:03:43 #65
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66158386
Owlet, ik kan me het niet helemaal maar wel een beetje voorstellen wat voor een dilemma dat is!
Een hele moeilijke keuze, maar ik snap bovenal dat je je kinderen op plek nummer 1 zet!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:58:33 #66
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66169230
Owlet, het komt heus weer Geniet gewoon nog effe lekker van je kroost!
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2009 @ 19:53:04 #67
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66171392
owlet, bij een goede pedagoog draait het om de kinderen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Jubileum moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 20:09:17 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66172020
Ik lees tussen de regels door Owlet, dat je hart het wel weet wat je het liefste zou willen. Heel veel sterkte met het gevecht
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:14:01 #69
114177 Diaan73
pi_66172207
Owlet, heel veel sterkte met het nemen van de voor jou en je gezin beste beslissing!! Volg je hart zou ik ook zeggen.

Theo Maassen was echt super we zaten op de eerste rij dus echt helemaal vooraan en gelukkig niet voor gek gezet... Het ging heel toevallig grotendeels over het hebben/krijgen van een baby. Heel herkenbaar dus. Met Lennon was het heel goed gegaan....
Make love, not war ☮
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:23:58 #70
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66172604
Ah, lekker genoten Diaan. Voelde je je 'nieuw'?
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:24:59 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_66172636
owlet, wat cattie zegt, volg je hart. wat is nou eigenlijk belangrijk in het (jouw) leven? een één of ander papiertje in je zak hebben of gelukkig zijn met je gezin? wat je zelf al zegt, het kan alle 2, maar in een andere volgorde
stormy waters...
sailin'
pi_66175645
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef Lois het volgende:
Ik lees tussen de regels door Owlet, dat je hart het wel weet wat je het liefste zou willen. Heel veel sterkte met het gevecht
Dat dus.

En Anitra, sterkte met je dappere keuze. Maar niet koste wat kost he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66176028
Owlet zoals eerder al gezegd, doe wat je hart je ingeeft.
Diaan wat fijn dat jullie een topavond hebben gehad!

Lovelylady gaat maandag naar de angsttandarts......*zucht*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2009 21:47:25 ]
pi_66186377
Wat spannend, LL. En wat ontzettend goed van je! Sterkte
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 08:27:02 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66186775
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:47 schreef LovelyLady het volgende:
Lovelylady gaat maandag naar de angsttandarts......*zucht*
succes
is het voor controle of heb je al schade?.
pi_66187532
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:27 schreef lady-wrb het volgende:
succes
is het voor controle of heb je al schade?.
Laten we zeggen dat ik vorig jaar (toen ik 34 weken zwanger was) al een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan... (en daarvoor al 8 jaar niet naar de TA geweest was )
  woensdag 18 februari 2009 @ 09:20:49 #77
114177 Diaan73
pi_66187715
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Ah, lekker genoten Diaan. Voelde je je 'nieuw'?
"nieuw" inderdaad wel een beetje.. de laatste keer dat we in dat theater waren geweest was de avond voor de positieve test. Dat was dus wel even een leuke herinnering.

Sterkte LL

Ow en gisteren de kraamcadeaus opgeruimd en vandaag gaat de ooievaar enz. van het raam. De versiering en alle kaartjes laten we nog even hangen Ik zal binnenkort even een foto plaatsen, zoveel cadeautjes en kaartjes.....

[ Bericht 9% gewijzigd door Diaan73 op 18-02-2009 09:55:00 ]
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 10:02:15 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66188786
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:12 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat ik vorig jaar (toen ik 34 weken zwanger was) al een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan... (en daarvoor al 8 jaar niet naar de TA geweest was )
oei
nou sterkte dan maar.
* lady-wrb is ook niet bepaald fan van de tandarts maar wegblijven durf ik helemaal niet
ik bijt m gewoon in zijn vingers als ie me pijn doet
pi_66189025
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:02 schreef lady-wrb het volgende:
oei
nou sterkte dan maar.
* lady-wrb is ook niet bepaald fan van de tandarts maar wegblijven durf ik helemaal niet
ik bijt m gewoon in zijn vingers als ie me pijn doet
dat is ook een goeie...
Ach ja op zich valt het wel mee, ik moet gewoon even over de drempel gezet worden. Ik doe dat liever met iemand die begrijpt waarom ik 7 kleuren schijt voor de tandarts dan dat ik stijf van de zenuwen (en kotsend) bij een TA zit die niet weet wat er aan de hand is, en degene die ik had, vond dat ik maar overdreef.
Ik mag ook niet klagen hoor want tot nu toe heb ik nog maar 2 vullingen en ziet mijn gebit er goed uit.
pi_66189074
succes LL!
Hier gelukkig helemaal geen angst voor de tandarts. Moesten gister met Amber even om naar dr tand te laten kijken.Hij zag in de pc dat wij ook nog voor controle moesten, nou zei ie, ga maar meteen zitten, doen we het meteen ff.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66189127
Sterkte LL

Moeilijke beslissing Owlet. Volgens mij had je dat toen toch ook met Ronja toen je weer aan het werk moest? Ik denk dat je inderdaad in je hart al weet wat je gaat doen

Dat is ook heftig Igraine! Je hebt dus maar eigenlijk amper verlof gehad van je studie als ik je goed begrijp. Het is geen schande om wat later af te studeren, maar kan me ook voorstellen dat je geen vertraging wilt
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 10:15:58 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66189168
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:10 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

dat is ook een goeie...
Ach ja op zich valt het wel mee, ik moet gewoon even over de drempel gezet worden. Ik doe dat liever met iemand die begrijpt waarom ik 7 kleuren schijt voor de tandarts dan dat ik stijf van de zenuwen (en kotsend) bij een TA zit die niet weet wat er aan de hand is, en degene die ik had, vond dat ik maar overdreef.
Ik mag ook niet klagen hoor want tot nu toe heb ik nog maar 2 vullingen en ziet mijn gebit er goed uit.
o maar dat herken ik wel van hier.
zijn dochter moet je ook met een verdovingsgeweer platschieten voor ze naar de tandarts gaat.
ter illustratie: gister moest ze naar de kaakchirurg om een verstandskies te laten verwijderen.
het feest ging niet door: mevrouw maakte zo'n kabaal dat ze het nu onder algehele verdoving gaan doen.
pi_66193811

[ Bericht 60% gewijzigd door Anitra op 18-02-2009 13:43:14 ]
pi_66195984
Brrr, succes met tandartsen!
Heel storend als ze vinden dat je overdrijft
pi_66198065
Ik krijg net een telefoontje van vrienden die in scheiding liggen, hij is depressief en zij is niet in staat om voor de kinderen te zorgen (vier kinderen.... ) en hij vraagt of we hun jongste van 2,5 jaar oud in huis willen nemen, anders wordt 'ie uit huis geplaatst.
Nou heeft hun oudste van 8 een weekje bij ons gelogeerd in de herfstvakantie en die zou ik zo in huis nemen, die past echt prima in ons gezin (ook een meisje en ze is ontzettend lief en gezellig) maar de jongste is echt een mannetje wat veel aandacht nodig heeft, is nogal verwend volgens de vader. De oudste heeft al een plekje volgens hem...

Tjonge zeg, even een schok om zoiets te horen...
pi_66198234
jeejt Suus, dat is nogal een vraag zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66198265
jemig Suzanna!
Tis ook niet echt lekker gesteld van hem.... lijkt wel alsof je haast geen keuze hebt!
Sjonge en die kinderen worden dus ook nog allemaal uit elkaar gehaald, wat ontzettend zielig.
Ik zou er wel even goed over nadenken, het is niet niks wat je gevraagd wordt.
En is het voor permanent, of tijdelijk??? Succes hoor....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 14:33:36 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_66198298
moeten die mensen hun kinderen nou her en der onder gaan brengen? Ik vind het nogal wat, vooral omdat het kindje anders uit huis geplaatst moet worden, dat wordt het zo toch ook? En wat is er allemaal loos dat het kindje uit huis geplaatst moet worden.. heftig hoor!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_66199147
Oei! Dat is inderdaad niet iets waar je ja op moet zeggen omdat je het zielig vindt...
Voor hoe lang is het? En zou je ook een 'proefperiode' kunnen doen? Dat er wat achter de hand is als het allemaal niet lukt?
pi_66199265
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:33 schreef moussy het volgende:
moeten die mensen hun kinderen nou her en der onder gaan brengen? Ik vind het nogal wat, vooral omdat het kindje anders uit huis geplaatst moet worden, dat wordt het zo toch ook? En wat is er allemaal loos dat het kindje uit huis geplaatst moet worden.. heftig hoor!
Ik denk dat het gevoelsmatig heel anders is als je kind bij je vriendin is, dan wanneer dat kind bij een onbekend crisispleeggezin belandt. Om vandaar uit wrs naar langere pleegzorg te gaan.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:01:24 #91
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66199427
Suus kan dat meiske van 8 niet bij jullie komen en dan het kindje van 2,5 naar dat gezin van het meisje? Mocht dit echt uit de hand gaan lopen vind ik de vragen van Freecell en co wel het navragen waard. Lijkt mij dat een kindje van 2,5 het nog niet zoveel uitmaakt waar het terecht komt maar het oudere meisje ken jullie al en jullie meiden ook dus neemt het ook makkelijker op voor jullie dan. En hij vraagt het toch ook promptverloren dus dan mag jij het ook op die manier vragen lijkt me...
pi_66199455
Jeetje Suzanna, wat een situatie zeg
En wat is de verdere bedoeling? Voor ho e lang is dat dan? Verwachten ze op termijn wel voor het kind te kunnen zorgen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:02:22 #93
219033 Mibos2
pi_66199473
Zo er zelf niet aan moeten denken om mijn kinderen uit elkaar te halen mocht het ooit zover komen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:11:15 #94
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66199855
Poeh, wat een vraag! En konden ze samen wél voor de kinderen zorgen?
Ik zou ook de mogelijkheden en verwachtingen goed afwegen en bekijken. Succes!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66199898
uhm, niet om het een of het ander hoor, maar hou je er ook wel rekening mee dat een scheiding an sich niet een reden is om kinderen uit huis te plaatsen? dan is er denk ik toch wel meer aan de hand. ik zeg niet dat je het niet moet doen hoor! dat bedoel ik niet. als je een van de kindjes in huis neemt moet je echter wel weten wat er aan de hand is, anders gaat het alsnog mis tenslotte.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:33:13 #96
219033 Mibos2
pi_66200847
Simmu of ik lees niet goed maar er staat toch duidelijk dat de vader depressief is en de moeder niet in staat om voor de kinderen te zorgen is? En dat in combi met een scheiding lijkt me meer dan genoeg redenen.
pi_66201541
Pfft...tjonge jonge. Een heleboel telefoontjes verder (ja, we gaan hier echt niet zomaar antwoord op geven.... ) blijkt het niet nodig te zijn. De vrouw wil scheiden, maar de man wil het huis niet uit (ja, ik heb de huur betaald dus ik blijf hier lekker) dus wil de vrouw het huis uit met alle kinderen. Man wil dat voorkomen en gaat proberen de kinderen overal te plaatsen om ze niet kwijt te raken. Wanhoopspoging dus... (achter de rug van de vrouw om).

Ze kunnen samen niet voor de kinderen zorgen, dat gaat echt goed mis. Vader schreeuwt tegen de kinderen (en moeder), ligt hele dagen op bed / de bank (volgens moeder of course) en claimt dat omdat hij depressief is, dat allemaal wel kan. Zijn vrouw vindt dat dat niet kan, en vindt dat hij aan zichzelf moet kunnen werken ondanks de depressie (waar hij stevige medicijnen voor heeft overigens...).

Maar goed, de moeder heeft een tijdje geleden ook aangegeven depressief te zijn en daar medicijnen voor te willen, ik heb een tijdje geen contact gehad, nou blijkt dat ze bang was dat ik geen contact meer zou willen als ik hoorde dat ze gingen scheiden (tijdje geleden hebben ze al bijna op het punt gestaan uit elkaar te gaan, hebben ook een tijd gescheiden geleefd vanwege zijn depressie).

Maar goed, een heel verhaal dus, wat ook heel veel kanten heeft, en waar je ook nooit helemaal je vinger op kunt leggen wat er nou precies allemaal aan de hand is. Geen idee wie er nou precies 'gelijk' heeft of wat dan ook, maar natuurlijk zijn er weer de KINDEREN de dupe van (dat maakt me echt zo verdrietig, het zijn schatjes....oudste is 8, jongste dus 2,5....)

Maar goe, het is dus niet nodig dat het kindje bij ons komt, we zouden het ook niet gedaan hebben, ik heb er nog even over nagedacht toen ik nog niet wist dat het niet nodig was uiteindelijk, maar een vriendin van me zei ook, als je eerste ingeving is: 'dat kan ik niet' dan moet je zoiets ook niet doen. Als ik het niet aankan, is het ook niet goed voor ons gezin...

Ik had trouwens al gevraagd of ik dan het oudste meisje in huis kon krijgen, maar daar had hij allerlei redenen voor waarom dat niet zou kunnen. Daar zou ik namelijk niet zo lang over na hoeven denken, dat had zo gekund.

Ik ben aan de ene kant blij dat het niet nodig is, maar ik vind het allemaal zo vreemd...
pi_66201571
Zo, en nu ben ik het hele gebeuren ook goed zat. Ga maar weer eens leuke dingen doen met de kinderen (en het buurmeisje) ...
pi_66202742
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:50 schreef Suzanna het volgende:
Zo, en nu ben ik het hele gebeuren ook goed zat. Ga maar weer eens leuke dingen doen met de kinderen (en het buurmeisje) ...
Klinkt als een plan!
Fijn dat het niet nodig was, maar wat een lastige situatie wel
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:06:41 #100
219033 Mibos2
pi_66204704
Vervelend gevalletje want je houdt het toch in je achterhoofd Suus.

Hier een gevalletje van ik weet het niet. Kennen jullie het gevoel dat als je iemand ziet/kent en dan het gevoel krijgt van die wordt niet oud en het gaat allemaal te voorspoedig en haalt nu al alles uit het leven wat erin zit? Dat heb ik de laatste weken met Kaith verschrikkelijk en met Eva helemaal niet. Die zie ik voor me als een oude dame met kinderen om zich heen maar bij Kaith lijk ik niet verder te kunnen denken en nu vooral ze maar niet op wil knappen van de griep en er ook maar meteen weer twee kiezen bijkweekt. Ze blijft snotteren, hoesten, spugen, niet willen eten en daardoor dus nog 11 kilo maar wel 96cm dus het uiterlijk van een grasspriet zeg maar. Slaapt overdag weer rustig twee uur en ziet er slecht uit en op de een of andere manier benauwd me dat momenteel verschrikkelijk. Mijn lief denk dat ik spoken zie en dat zal ook wel maar als ze alles ondergespuugd heeft dan ligt ze bij ons in bed en dan vind ik haar zo breekbaar terwijl ze soms ook wel praatjes voor tien heeft hoor en genoeg speelt maar ergens knaagt het de hele tijd...

Sorry voor de lap tekst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')