Bij ons zijn het er 5 die er in de HSM al tussengezet worden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:43 schreef RTB het volgende:
Als er een kwaliteitscontrole gehouden wordt, weet iemand hoeveel van die kaartjes er dan ongeveer tussen gestoken worden?
Even bellen en je weet het. Tja en de 25 uur, in principe zoeken ze altijd alleen mensen voor kleine diensten in drukke tijden. Maar goed nogmaals, even bellen en je weet meer.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:01 schreef rene90 het volgende:
Oke, en is dat bijvoorbeeld ook voor 2 nachtdiensten, want ik zie daar bijvoorbeeld dat het om 25 uur gaat wat ze willen hebben? Enig idee van de verdiensten voor een 19 jarige in de nacht?
Zal er eens een telefoontje aan wagenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:05 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Even bellen en je weet het. Tja en de 25 uur, in principe zoeken ze altijd alleen mensen voor kleine diensten in drukke tijden. Maar goed nogmaals, even bellen en je weet meer.
Alweer volgepleurd met spamquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke reclame zo te lezen![]()
De OP in wiki is trouwens weer gefixt voor zo lang het duurt
Ik heb een tijd terug die OP eens verbouwd en er plaatjes in gezet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Alweer volgepleurd met spam
Ik zet in principe eerst de handpost op volgorde, zodat ik maar 1x door de HSM-post hoef heen te bladeren. Maar het hangt af van de hoeveelheid dik-dun of het handig is, vooral als er veel dik is en maar heel weinig dun is het niet zo zinvol. Als er weinig HSM-post is valt er niet zoveel heen en weer te bladeren, en als er heel veel plaatwerk is moet je op een gegeven moment bij het op volgorde zetten daarvan weer heen en weer gaan bladeren. Maar meestal hanteer ik dus inderdaad de methode die jij bedoelt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:34 schreef Viper86 het volgende:
Mijn vraag: doen jullie en ís het ook handiger om àlle blauwe bakken post alvast op volgorde te zetten, ook al zijn de rode bakjes er al? En doen jullie dit altijd? Ik werk zelf op een klein kantoor en daar heb je niet echt van die trucjes en regeltjes die er voor moeten zorgen dat je sneller gaat. Iedereen wordt hier vrij gelaten in zijn of haar manier van werken.
Ik weet eigenlijk niet of dat voorzetten mag, maar ik doe het vrij onopvallend. Ik zet eerst de HSM-post in het blok, vervolgens pak ik de bijbehorende handpost. Die zet ik dan snel op volgorde, mbv datzelfde zetblok. Ik laat wel nog de gele kaart voor de HSM-post zitten, zodat het niet door elkaar raakt. Vervolgens leg ik de op volgorde gezette handpost op het tafelblad en loop ik 1x door de machinepost heen, waarbij ik de handpost op de laatste plek laat vallen. Hoewel je de handpost nu dus 2x in je handen hebt werkt het wel degelijk sneller. Met de officiele werkwijze heb je de handpost weliswaar maar 1x in je handen, maar je gaat soms wel 10 keer heen en weer door de machinepost.quote:Op maandag 16 februari 2009 09:16 schreef tntster het volgende:
Dat "voorzetten"van de blauwe bakken post zou bij ons echt niet mogen..Je hebt immers de post 2 keer in je hand en niet een keer..
Op ons kantoor wordt vrij streng gecontroleerd of je goed werkt..denk dan aan de bakkendrager gebruiken, het direct in tassen zetten en niet terug leggen in de kast.
In het begin is het wennen dat je allemaal hetzelfde moet werken maar op een gegeven moment doe je het automatisch =)
Ja, ik vind dat rek maar vet in de weg zittenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 08:52 schreef tntster het volgende:
haha die bedoel ik ja..ik zette mijn bak normaliter gewoon op de kast of op een karretje etc..
Nu moet je ze gebruiken..het is ook wel te doen alleen als je hulp krijgt gaat meestal als eerste die bak uit dat rek om ruimte te maken.=)
Ja snap wat je bedoelt hehe... De meeste doen dat denk ik op jouw manierquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
@Jojoortje: Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
Ook mijn manier.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
Op de sorteercentra zijn genoeg uitzendkrachten. Je kunt er dus best voor een aantal maanden aan de slag. Hoe het bevalt kan ik moeilijk zeggen, er zijn zoveel verschillende soorten werk te doen. Enige puntje is dat eigenlijk alle baantjes op het sorteercentrum voor jongeren wel goed betalen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:36 schreef Karammel het volgende:
Mensen hier die tijdelijk werk doen bij de TNT?
Ben zelf op zoek naar werk voor een aantal maanden en TNT overweeg ik nu. Het werk zou bestaan uit post sorteren en post bezorgen. Komt er nog meer bij kijken dan dat?
En hoe bevalt het?
Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complotquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef xxiessiexx het volgende:
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.![]()
Dikkie Dikquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:56 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
Wat een krankzinnig verhaal. Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen landelijk gevolgd worden, het enige wat ik weet dat er wel eens bezorgers van verdacht werden post te stelen, en dat ze die gingen volgen. Of straatcontroles, maar dat houdt meestal in dat de postbode-plus tijdens het rijden van de aangetekenden even langs komt of te kijken hoe het gaat, en evt. bij een huis aanbelt om te vragen of de mensen de goede post hebben gehad en evt. het hah. Maar dat gebeurt bij mijn weten nooit stiekum.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef Mellow_ het volgende:
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.
En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken![]()
Zou ik zeker doen 3.30 + (4 x 2.45) komt totaal op 14.30, dus dan is 16 uur een uitloop van 1.30 op weekbasis, oftewel 18 minuten per dag. Ik vind het niet wereldschokkend.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef Mellow_ het volgende:
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.
In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Overigens lees ik net op Intranet dat een TNT-afdeling een door TNT in het leven geroepen bokaal heeft gewonnen die is uitgereikt door, jawel, TNT. Dus onafhankelijkheid is niet echt hun ding, zeg maar.
Overigens wil ik Kramerica-Industries van harte feliciteren met de door Kramerica-Industries aan hem toegekende Kramerica-Industries Award. Gefeliciteerd, Kramerica-Industries, je hebt 'm van harte verdiend!
Ik m'n broertje!quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:54 schreef Jojoortje het volgende:?
Heb mijn buurjongen ook aan werk geholpen bij de TNT
Mag je zelf niet meezingen met de radio? Of fluiten? Dat hadden ze er bij ons niet bij verteld, wat is dat voor idioterie? Het begint hier zo langzamerhand op een soort strafkamp te lijken. Dan zal het verloop ook wel hoger worden, en het is nu al zo hoog dat we de post amper wegkrijgen. Ik doe nu geregeld wat extra's maar als ze straks zo zeikerig tegen mij gaan doen, dan word ik ook ineens heel star. Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Haha ja de nietpraten-regeling die ze in hebben gevoerd valt inderdaad niet bij iedereen (lees: bij niemand) goed. Ik vond het altijd wel chill werken met een paar mensen op de achtergrond die allemaal dingen door de zaal roepen en keihard meezingen met de radio etc. Het zal zaterdag wel doodse stilte zijn dan.
Ik moest vandaag even twee wijkjes wegbrengen en ik ving van een van mijn coaches op dat hij gillend gek werd afgelopen dinsdag omdat alles zo nieuw was haha
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
quote:
Het was afgelopen zaterdag ook heel druk, iedereen nam het er nog even van. Je mag niet meer praten (wel dingen vragen aan elkaar die met het werk te maken hebben enzo) omdat je anderen niet van hun werk mag houden. Het klonk allemaal heel strikt. Ik hoop echt dat het meevalt, want zo is de lol er natuurlijk snel vanaf. Maar het grootste deel van de tijd loop ik toch op straat, dus ikzelf zal er sowieso niet veel last van hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mag je zelf niet meezingen met de radio? Of fluiten? Dat hadden ze er bij ons niet bij verteld, wat is dat voor idioterie? Het begint hier zo langzamerhand op een soort strafkamp te lijken. Dan zal het verloop ook wel hoger worden, en het is nu al zo hoog dat we de post amper wegkrijgen. Ik doe nu geregeld wat extra's maar als ze straks zo zeikerig tegen mij gaan doen, dan word ik ook ineens heel star. Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
Nee, dat zall lekker handig gaan. Als je dan toevallig een dag hebt met van die 'ingebonden-troep' dan moet je maar lekker in je eigen troep blijven werken tot de postbode-plus eens besluit om je te komen storen en het op te ruimen? Jaja..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Ook mogen we niet meer onze eigen "afval" ( lege rode/blauwe bakjes, plastics ed. ) opruimen. Dit wordt nu alleen nog maar gedaan door diegene die daartoe bevoegd is. De postbode - plus.
Bij ons merk ik nog niet zoveel van al die regels. Meestal ruim ik die bakjes niet eens op, wordt altijd voor me gedaan door de postbode plus. Ze zitten hier nog steeds alleen maar de praten en te ouwehoeren dus het praat-verbod is ook niet nog ingegaan. Voor de rest doe ik waar ik zelf zin in heb, vind die regels totaal nergens op slaan. Waarom zou iemand mij gaan verbieden iets in te gooien terwijl we toch zitten te niksen. Ben 1 van de weinige (zaterdag-medewerkers) die een weerwoord heeft voor bepaalde zaken. De meeste hier zijn brave "Ja-Knikkers". Als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik het gewoon en dan zie ik soms die rare vertekeningen in het hoofd. Regels oke, maar niet van die rare regels waar niemand iets mee opschiet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben net ook gebeld, of ik morgen om 7.15 uu 8.30 wil beginnen i.p.v. 10.30 uur 06.15
daar had ik het dus een topic geleden over: bij ons is er daadwerkelijk iemand weggestuurd omdat diegene even koffie op de zaal dronk. Denk maar niet dat iemand zijn wijken overnam, thank God for team spirit!quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag hield onze teamcoach een korte presentatie over het VBG van de toekomst, waar wij binnenkort mee te maken gaan krijgen. Het hele verhaal over die carre's kende ik al, dat stond nml in de Mail, maar van de rest van het verhaal werd ik niet blij. Zo is het niet de bedoeling dat je van je plaats komt, tenzij het niet anders kan, als je te vaak naar de WC gaat word je daarop aangesproken, je mag niet teveel met elkaar praten tijdens het werk en je mag ook je telefoon niet opnemen. Eten en drinken mag alleen nog worden genuttigd in de kantine, tijdens de pauze, dus niet even wat eten achter je kast tijdens het zetten. Nu begrijp ik best dat ze de mensen willen aanpakken die ieder half uur 10 min. weggaan om te roken, maar dit vind ik wel erg overdreven. Als ik naar de WC moet ga ik gewoon, en wat is het probleem met een boterham eten achter je kast? Je neemt een hap, en tijdens het kauwen kan je gewoon straten of zetten. Dat van die koffie kan ik nog begrijpen, want stel dat je die omstoot over de post heen. Dus ik hoop maar dat de TC niet al te star is met het hanteren van de regels en zich vooral richt op de mensen die meer staan te kletsen dan dat ze werken, want no way dat ik straks als een kleuter met m'n hand omhoog ga zitten zo van "teamcoach, ik moet poepen!!".
Dat is onmogelijk. Het is uitgebreid getest in pilots, en deze pilots waren een doorslaand succes. Alle medewerkers op de pilotvestigingen zijn dolenthousiast en zouden niet meer terugwillen naar de oude situatie.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:23 schreef ultra_ivo het volgende:
was 't topic ff kwijt
De laatste veranderingen die we bij ons hebben gehad in het kader van het je houden aan door hogerhand opgelegde regels hebben er alleen maar toe geleid dat we tijd verspillen en minder kunnen inverdienen. 1-2 jaar geleden werkten we het effectiefst, toen hadden we nog plek en alles zelf ingericht. Nu volgens de richtlijnen (o.a. vossen gedeeltelijk in blauwe bakken) en het werk vlot een stuk minder.
Hoezo dan specifiek de postbode - plus? Die heeft zeker meer te lijden onder de nieuwe veranderingen?quote:Op zondag 22 februari 2009 11:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Het is uitgebreid getest in pilots, en deze pilots waren een doorslaand succes. Alle medewerkers op de pilotvestigingen zijn dolenthousiast en zouden niet meer terugwillen naar de oude situatie.Althans, als je de Pravda (ik bedoel de Mail) moet geloven. Hier zijn we gelukkig nog niet begonnen met toekomst VBG maar op twee andere vestigingen in de Area wel. De verhalen die daar vandaan komen zijn niet bepaald positief. Is het toeval dat op beide kantoren siinds kort ineens vacatures voor postbode-plus zijn ontstaan? (Zie interne vacaturesite TNT op Intranet). Het kan natuurlijk zijn dat daar ineens zoveel postbezorgers hebben gesolliciteerd dat de postbode-plus het niet meer alleen aan kan, maar dat lijkt me sterk.
Doordat de nieuwe norm onhaalbaar is zijn wijken veel te laat klaar, met als resultaat boze postbezorgers die tekeer gaan tegen de postbode-plus. Die op zijn beurt nauwelijks nog aan een postbode durft te vragen hoe lang het nog duurt voordat wijk x af is, want dan krijgt 'ie helemaal de wind van voren. Dus nu zijn het niet alleen de postbodes meer die moeten stressen en het bijltje erbij neer gooien, maar ook de postbode-plussen die afhaken. Er zijn zelfs tc's die het niet meer zien zitten.......quote:Op zondag 22 februari 2009 11:30 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hoezo dan specifiek de postbode - plus? Die heeft zeker meer te lijden onder de nieuwe veranderingen?
Tsja. Van de meeste reacties die daarin staan wordt je ook niet echt vrolijk... Ik zal vanavond op de pc eens een uitgebreide reactie van mijn kant aldaar laten horen.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Postmarkt wordt per 1 april volledig geliberaliseerd!
Bij ons zit dat geen systeem in ofzo. De ene laat een briefje achter hoe laat ze de wijk in gaan. De TC pakt dan zo'n lijst er bij met de tijden van de wijken en zoveel tijd doen ze er dan bij op. Anderen bellen of mailen het door, maar 9 van de 10 keer komt daar niets van terecht. Dus elke zaterdag kijken er mensen op zo'n lijst of hun tijd wel goed is ingevoerd, maar meestal is dat dus niet het geval, dus mag de TC het opnieuw in de PC invoeren. Bij ons wordt er zooooveeeel gesjoemeld met de uren, echt niet meer normaal.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten jullie trouwens ook allemaal jullie tijden opschrijven? Ben benieuwd wat daar uit voortvloeid. Ikzelf heb tot nu toe structureel tijden geregistreerd die ver onder de officiele tijden zijn. Als ze van de gemiddelden van die metingen straks officiele tijden maken voorzie ik ernstige situaties wat betreft het invullen van de contracturen. Daar hebben we nu al problemen mee. Dat lossen ze nu op door zaw's een zaterdag niet te laten werken. Ben benieuwd hoe ze dat straks willen oplossen......
Ik zou er geen probleem mee hebben als de tijden (zowel voor voorbereiden als voor lopen) gebaseerd worden op praktijktijden, ik vind het wel een goed idee. Beter dan dat ze het baseren op een of andere kunstmatige TNO-norm die middels "theoretisch onderzoek" tot stand is gekomen.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Tsja. Van de meeste reacties die daarin staan wordt je ook niet echt vrolijk... Ik zal vanavond op de pc eens een uitgebreide reactie van mijn kant aldaar laten horen.
Moeten jullie trouwens ook allemaal jullie tijden opschrijven? Ben benieuwd wat daar uit voortvloeid. Ikzelf heb tot nu toe structureel tijden geregistreerd die ver onder de officiele tijden zijn. Als ze van de gemiddelden van die metingen straks officiele tijden maken voorzie ik ernstige situaties wat betreft het invullen van de contracturen. Daar hebben we nu al problemen mee. Dat lossen ze nu op door zaw's een zaterdag niet te laten werken. Ben benieuwd hoe ze dat straks willen oplossen......
Bij ons staan alle tijden vastgesteld op de tijd die je er over doet als er geen H-A-H is en aangezien de meeste postbezorgers hier nogal sloom zijn betekent dat, dat als je een beetje doorloopt je zelfs met enkel H-A-H minstens een kwartier binnen tijd klaar kan zijn. Zonder H-A-H zelfs meer dan een halfuur op wijken van 2 uur.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zou er geen probleem mee hebben als de tijden (zowel voor voorbereiden als voor lopen) gebaseerd worden op praktijktijden, ik vind het wel een goed idee. Beter dan dat ze het baseren op een of andere kunstmatige TNO-norm die middels "theoretisch onderzoek" tot stand is gekomen.
Het probleem is echter dat de tijd die er dan voor een wijk komt te staan erg afhankelijk is van de snelheid van de postbode die er loopt. Als jouw wijk doordeweeks door een of andere slome postbezorger wordt gelopen heb je mazzel, loopt er een jagende fulttimer met eigen auto of brommer ben je de sjaak.
De tijden staan bij ons zo krap inmiddels dat er weinig tijdwinst valt te behalen. De looptijden op maandag zijn nog wel ruim, maar dat is ook wel nodig, want de voorbereidngstijden grenzen aan het onhaalbare.
Alleen als er geen hah is ben ik nog wel eens voor m'n tijd klaar.
Postbode brengt wekenlang geen post in Delftquote:Postbode brengt wekenlang geen post in Delft
Een groot aantal inwoners in Delft heeft wekenlang geen post gekregen. Een postbode van TNT Post stal de brieven en rekeningen van honderden gezinnen. Een woordvoerster van het postbedrijf bevestigde vandaag een bericht daarover in het AD.
De man is op staande voet ontslagen. De tijdelijke werknemer was verantwoordelijk voor de postbezorging in twintig straten. Hij liet tussen eind januari en half februari honderden poststukken verdwijnen. Een deel van de post werd bij de man thuis aangetroffen. Een ander deel was verdwenen in ondergrondse containers, bekende de man.
Het bedrijf heeft besloten geen aangifte te doen. "Hij is al genoeg gestraft, want hij is zijn baan kwijt", aldus de zegsvrouw. Zij wilde vanwege privacyredenen niet zeggen waarom de man de post stal. De gedupeerden hebben van TNT een brief met excuses ontvangen.
Triestquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Mja als je een tijd geen post krijgt, terwijl je bijvoorbeeld wel iets verwacht gaan er mensen bellen...
Bij ons gaan ze al bellen als de post op de dag zelf laat is.
Dat vraag ik me dus altijd serieus af. Ze willen zich blijkbaar aan hun taak ontduiken, eerder klaar zijn of hebben geen zin in het werk - whatever. Maar wáárom bewaren ze de post dan? Wáárom vernietigen ze het niet gewoonweg? Is dat toch dat laatste beetje verstand of geweten? Ik ben zo benieuwd hoe je zo'n zootje van je leven kunt maken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een groentje. Ik pleur mn post altijd het kanaal in
Zoiets is het bij ons ook. Als het 's middags om 15.00 nog bij het depot staat, is er al een telefoontje naar de TNT onderweg.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Mja als je een tijd geen post krijgt, terwijl je bijvoorbeeld wel iets verwacht gaan er mensen bellen...
Bij ons gaan ze al bellen als de post op de dag zelf laat is.
Spreek je soms uit ervaring?quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:23 schreef Sjoewe het volgende:
Mja dat begint dan met mensen die zich niet lekker voelen of het zat zijn omdat ze al drie andere wijken hebben gelopen whatever en 'even' een zak mee naar huis nemen om 'm later te bezorgen. Dat worden dan twee zakken, drie etc. Op een gegeven moment weten ze niet meer waar te beginnen.
Wij hebben ook wel eens zo'n figuur gehad.quote:
Niet met schalen, maar met schaaljaren. Subtiel verschilletje, maar wel aanwezigquote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:32 schreef Viper86 het volgende:
Tot een bepaalde leeftijd gaat je loon na je verjaardag een bepaald bedrag omhoog. Daarna gaat het met schalen omhoog. Dat gebeurt als het goed is elk jaar vanaf 1 januari.
schaaljaar 5 vermoed ik eerder. Schaal 5 is nog hoger dan postbode plus. Een gewone postbode (fietsdienst) is schaal 2, een deel van de autodiensten schaal 3.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:54 schreef TokenW het volgende:
Hartelijk dank, in januari omhooggegaan naar schaal 5 dus.![]()
Ook voor als ik op zaterdag 4 uurtjes daar ga werkenquote:
Uiteraard geldt dit uurloon voor iedere zaterdagbesteller (niet zaterdags als postbezorger gaan werken). Hoe het werk bevalt hangt van de vestiging af en wat je taken zijn (o.a. chauffeur, aangetekenden, voorbereiding, wijken bezorgen) maar het is helaas niet meer wat het was. Als je niet kan moet je vrij vragen binnen een redelijke termijn aan je teamcoach. Als de termijn redelijk is (1 maand???) kan hij het je wettelijk niet ontzeggen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ook voor als ik op zaterdag 4 uurtjes daar ga werkenEn bevalt het bij de meeste?
Redelijk flexibel voor als je een keer niet kan, hoe werkt dat dan?
Hoezo niet als postbezorger gaan werken ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:21 schreef TokenW het volgende:
[..]
Uiteraard geldt dit uurloon voor iedere zaterdagbesteller (niet zaterdags als postbezorger gaan werken). Hoe het werk bevalt hangt van de vestiging af en wat je taken zijn (o.a. chauffeur, aangetekenden, voorbereiding, wijken bezorgen) maar het is helaas niet meer wat het was. Als je niet kan moet je vrij vragen binnen een redelijke termijn aan je teamcoach. Als de termijn redelijk is (1 maand???) kan hij het je wettelijk niet ontzeggen.
Dan is je loon veel minder en mag je alleen wijken wegbrengen. Dan mag je dus niet gaan sorteren op kantoor, terwijl dat altijd wel gezellig is vind ikquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hoezo niet als postbezorger gaan werken ?
Dan werk je zo'n beetje voor het minimumloon. Als zaw'er zijnde heb je altijd een mooi loon wat hierboven op de afbeelding is aangegeven.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hoezo niet als postbezorger gaan werken ?
Inderdaad, als je toch alleen op zaterdag werkt, dan kan je beter 1,5 keerquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dan is je loon veel minder en mag je alleen wijken wegbrengen. Dan mag je dus niet gaan sorteren op kantoor, terwijl dat altijd wel gezellig is vind ik
Dat wou ik eerst ook maar kon het nergens vind. Chauffeurquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:42 schreef TokenW het volgende:
[..]
Inderdaad, als je toch alleen op zaterdag werkt, dan kan je beter 1,5 keer(grove schatting) zoveel per uur verdienen. Daarnaast kan je veel meer verschillende taken uitvoeren, hoewel je voor een gedeelte daarvan minimaal een jaar in het bezit moet zijn van een rijbewijs.
Je kan natuurlijk ook 's zaterdags solliciteren bij de pakkettendienst van TNT, dan bezorg je of scan je pakketten. Voor het rijden van aangetekenden of het wegrijden van wijken en nabrengtassen naar depots moet je wel weer bij een gewone vestiging zijn. Op de site van TNT Post kan je zien wat er bij jou in de buurt ligt en of er functies open staan. Je kan natuurlijk ook altijd langsgaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat wou ik eerst ook maar kon het nergens vind. Chauffeur
als postbesteller niet, als postbode wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 07:34 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben zaterdagwerker en werk op Maandag, maar bezorg alleen de post, iemand anders sorteert dus alles voor me. Maar ik heb wel een contract als zaterdagbesteller voor minimaal 3 uur per week werk. Heb ik dus recht op me eigen wijk te sorteren?
Nee, haha. Ik werk in het zuidwesten van Friesland. :-pquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:50 schreef Zipportal het volgende:
@Viper86: Jij werkte toch in Zuidhorn? Op welke dienst zit je altijd?
dat ligt er maar helemaal aanquote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
als postbesteller niet, als postbode wel.
Oke op die manier. Ik denk al, dat kan helemaal niet. Je had het laatst over de veranderingen, op de werkvloer dat ze de kasten nu in een U-vorm hadden geplaatst. Zodat je minder met je collega's kon praten en dat het één krappe bende was. I.v.m. het nieuwe werken. Hier in Zuidhorn is er helemaal niets veranderd.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:11 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Nee, haha. Ik werk in het zuidwesten van Friesland. :-p
Ik heb daarentegen weleens hier gevraagd of er nog een baantje over was in Zuidhorn ivm dat het TNT - gebouw lekker dichtbij de bushalte van lijn 11 richting mijn school/Zernike ligt.
Nah, dan kom ik daar wel werken. Haha.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Oke op die manier. Ik denk al, dat kan helemaal niet. Je had het laatst over de veranderingen, op de werkvloer dat ze de kasten nu in een U-vorm hadden geplaatst. Zodat je minder met je collega's kon praten en dat het één krappe bende was. I.v.m. het nieuwe werken. Hier in Zuidhorn is er helemaal niets veranderd.
Nee. Dat je zaterdagwerker bent betekent alleen maar dat je zou mogen sorteren. Het is niet zo dat je daar recht op hebt, dus dat ze je moeten laten sorteren, ofzo.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 07:34 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben zaterdagwerker en werk op Maandag, maar bezorg alleen de post, iemand anders sorteert dus alles voor me. Maar ik heb wel een contract als zaterdagbesteller voor minimaal 3 uur per week werk. Heb ik dus recht op me eigen wijk te sorteren?
Klopt. Aanvankelijk stond dit topic in klaagbaak en ging het vooral over aanvaringen met vervelende klanten. TNT Post vs Kutklanten, heette het geloof ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:59 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Nah, dan kom ik daar wel werken. Haha.
Nee, het is hier best veranderd allemaal. En je merkt ook dat de meesten het er wel een beetje moeilijk mee hebben. In een bepaald gedeelte van het gebouw komt het daglicht niet eens meer. Dus dan kun je urenlang in zo'n vaalgele, ziekenhuis - licht zitten werken.
Maar ik merk dat ik best veel zeur in dit topic. Daar was dit topic oorspronkelijk ook voor bedoeld, maar toch zal ik proberen te minderen. Het voelt gewoon lekker om mezelf zo nu en dan af te reageren.![]()
Ja, dat is hier ook wel een beetje zo. We hebben nu in een jaar tijd al drie keer de zaalindeling gewijzigd. En na de laatste indeling is het nog steeds krap bij de kasten en containerwagens kunnen nog steeds niet door de smalle gangetjes... Ik snap gewoon niet wie dan zulke plannen maakt. Dat zou toch door een officieel bedrijf, dan wel intern of extern, gedaan moeten worden. Die alle maten vantevoren opmeet en een tekening erbij maakt en dan ziet van: hé, dat zou weleens te krap kunnen worden!? ... Laten we een beter plan verzinnen!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt. Aanvankelijk stond dit topic in klaagbaak en ging het vooral over aanvaringen met vervelende klanten. TNT Post vs Kutklanten, heette het geloof ik.
Ik klaag hier ook regelmatig, terwijl ik het best naar m'n zin heb bij de post. Ik heb best leuke collega's (op een paar na, dan) en met de leidinggevende kan ik ook goed opschieten. Mijn ergernissen gaan dan ook vooral over allerlei achter het bureau bedachte veranderingen die van bovenaf worden ingevoerd. De vaste bestellers mogen dan soms zeurpieten zijn, ze zien bij dat soort nieuwe plannen wel vaak haarscherp wat er in de praktijk mis zou kunnen gaan. De leiding roept vervolgens dat ze negatief zijn (en dat is vaak ook zo, maar je kan negatief zijn en toch gelijk hebben) en vervolgens komt alles wat de ervaren bestellers hebben voorspeld, precies zo uit. En bij iedere nieuwe reorganisatie zie je dat steeds weer gebeuren, waardoor je de indruk krijgt dat het management niet van de fouten leert.
Ons bestelkantoor is niet zo groot. Dus als er mensen overcompleet zijn kunnen ze tot nu toe nog terecht bij ( grotere ) naburige kantoren. Maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je op basis van foute berekeningen weg wordt gestuurd.quote:Zo is al een paar keer gebeurd dat er aan de vooravond van weer een efficientere (?) werkmethode wordt uitgerekend hoeveel manuren we gaan besparen, en dat die "overbodige" mensen ook meteen worden weggestuurd. In de praktijk blijkt de besparing vaak tegen te vallen, en zeker in het begin, als iedereen nog moet wennen aan de nieuwe werkwijze, is er enorm veel uitloopt. Je zou dus verwachten dat ze inmiddels doorhadden dat je die mensen niet meteen moet wegsturen, maar eerst wachten tot iedereen routine heeft in de nieuwe methode, en dan kijken hoe groot de besparing is.
Goede vergelijking. Ik heb het gevoel dat het management van een willekeurige MBO is geplukt en zo in een TNT kantoor is gezet. Wat ze daar dan moeten doen en wat bijvoorbeeld de bedrijfsdoelstellingen zijn die ze moeten nastreven of wat de meest efficiente werkmethoden zijn moeten ze zelf maar uitzoeken. Daar mogen ze dan via trial and error zien achter te komen.quote:Ik probeer me daar op de werkvloer maar niet meer te druk om te maken. Er wordt toch niet geluisterd, en ik wil niet het imago krijgen dat ik een zeurpiet ben. Bovendien werkt het met het management net als met kleine kinderen en kachels. Je kan wel zeggen dat ze er niet aan mogen komen met hun vingers, maar ze luisteren niet, dus is het effectiever om ze maar gewoon hun vingers te laten branden. Maw uiteindelijk krijgen we toch wel (deels) gelijk, maar altijd pas nadat het eerst faliekant in het 100 is gelopen, en wel op de wijze die we allang voorspeld hadden.
En zonder dat heb je niet de zekerheid dat ie is aangekomen?quote:Op zondag 1 maart 2009 19:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij de optie handtekening retour krijg je na afloop een bewijs (in de vorm van de handtekening retourkaart) thuisgestuurd dat ie is aangekomen.
100% zekerheid is natuurlijk nooit te garanderen. Er kan altijd iets in het postproces fout gaan. Zoals het kwijt raken van een aangetekende in een machine, op straat of iets dergelijks. Met een handtekening retour - brief krijg je 100% zekerheid dat je weet of een brief wèl of niet is aangekomen. Er kan, net zoals met een normale aangetekende, ook van alles gebeuren met een handtekening retour - brief. Maar dan weet je tenminste wel zeker of er iets mee gebeurd is, haha.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En zonder dat heb je niet de zekerheid dat ie is aangekomen?
Reden van de staking zijn de plannen van de Belgische regering om de Belgische postmarkt vrij te maken.quote:"Minder of geen post tijdens onze acties"
(PhotoNews)
vr 27/02/09 07:15 - De vakbonden van De Post delen pamfletten uit om de mensen te informeren over de stakingsactie van volgende week. Dan zal het personeel drie dagen lang het werk neerleggen.
Maandag is er een betoging en dinsdag en woensdag volgen er acties bij de distributie en het transport.
De vakbonden vinden dat de overheid te veel aandacht schenkt aan bedrijven uit de financiële en industriële sector.
"De overheid moet beseffen dat ook De Post een bedrijf is waar werkgelegenheid noodzakelijk is", zegt vakbondsman Rudi De Coninck. "We hopen dat de acties zo goed mogelijk worden opgevolgd. Klanten zullen minder of geen post ontvangen."
Zo kon ik zaterdag een fout van een tijdelijke hulpkracht gaan corrigeren (die had de aangetekende gewoon in de bus gegooidquote:Op zondag 1 maart 2009 21:13 schreef Viper86 het volgende:
[..]
100% zekerheid is natuurlijk nooit te garanderen. Er kan altijd iets in het postproces fout gaan. Zoals het kwijt raken van een aangetekende in een machine, op straat of iets dergelijks. Met een handtekening retour - brief krijg je 100% zekerheid dat je weet of een brief wèl of niet is aangekomen. Er kan, net zoals met een normale aangetekende, ook van alles gebeuren met een handtekening retour - brief. Maar dan weet je tenminste wel zeker of er iets mee gebeurd is, haha.
Da's vervelend. Had je dan niet zo'n speciale sticker in de auto zitten, met een nummer wat je dan moet bellen, met pech onderweg? Zo'n 070-nummer.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag een lekke band op het verste stuk van de bestelling. Alle collega's met auto's waren net terug op het kantoor. Dus maar naar de Halfords gewandeld en daar een of andere bagger band gekocht, ter plekke erop gelegd. In totaal was ikd aarmee sneller dan te voet naar het kantoor.
Met die code die je ontvangt kan het toch? Mits bij winkel besteld.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er een pakketje naar mij onderweg is?
Via een systeem ofzoMijn adres intikken en dan kijken of er iets naar mij onderweg is? Geen idee of dat bestaat, vroeg 't me alleen af.
Zo'n sticker zit niet op de postfiets.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:22 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Da's vervelend. Had je dan niet zo'n speciale sticker in de auto zitten, met een nummer wat je dan moet bellen, met pech onderweg? Zo'n 070-nummer.
Moet ik het plaatje nou werkelijk nog een keer gaan posten?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Wat is het uurloon als je op zaterdag post gaat bezorgen?
Nog een keerquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:16 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Moet ik het plaatje nou werkelijk nog een keer gaan posten?
[ afbeelding ]
Zelf bellen of er naar toe gaan komt ook niet in je op? Staat ook veel beter he...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:31 schreef kurk_droog het volgende:
Ik wou dat aanmeldingsformulier invullen maar klikte bij kennismakeing ergend verkeerd en nu zegt die dat er geen vacatures zijn. Kan het ook niet aanpassen ofzo meer.
Ja, doe ik dat welquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:34 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Zelf bellen of er naar toe gaan komt ook niet in je op? Staat ook veel beter he...
Hee, Wateringen, da's dichtbijquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, doe ik dat wel
Mja, morgen even bellen. En in wateringen zit zo'n centrum dus langsgaan is ook geen probleem
Nee bij iemand persoonlijk en die heeft 't uit Zweden opgestuurd via lokale post dus dat gaat waarschijnlijk zodra in Nederland via TNT.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Met die code die je ontvangt kan het toch? Mits bij winkel besteld.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zo'n sticker zit niet op de postfiets.
Ligt eraan hoeveel je verdient.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:36 schreef kurk_droog het volgende:
Hoeveel krijg je nou per uur als je postbode op zaterdag bent?
Tnt kantoor is postkantoor?quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Viper86 het volgende:
Stap 1: Sta op.
Stap 2: Loop/fiets/rijd naar het dichtsbijzijnde TNT - kantoor.
Stap 3: Bel aan.
Stap 4: Zeg: "Hoi! De naam is Droog. Kurk Droog." De ander zal je nu raar aankijken.
Stap 5A: Zeg: "Ik wil hier werken!!" De ander geeft dan twee mogelijke antwoorden, antwoord 1A: "Ja, dat kan" of antwoord 1B: "Nee, we hebben al te veel mensen. Helaas.", als diegene toevallig de teamcoach ( baas ) is. Mocht diegene niet de teamcoach zijn, ga dan door naar stap 5B. Mocht dit juist wel het geval zijn en heeft hij/zij antwoord 1A gegeven: Ga door naar stap 6. Na antwoord 1B mag je naar huis gaan en in een hoekje gaan zitten huilen met je knuffelbeertje.
Stap 5B: Zeg: "Ik wil hier werken!!" De ander zegt: "Loop maar even mee naar binnen. Dan wijs ik je de weg naar de teamcoach." Eenmaal aangekomen bij de teamcoach kun je weer verder gaan met stap 5A.
Stap 6: Stuur mij 500 euro omdat ik je dit >>>>!!!!100% garantie, absoluut werkende actieplan!!!!<<<< heb gegeven.
Neequote:
quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Viper86 het volgende:
Stap 4: Zeg: "Hoi! De naam is Droog. Kurk Droog." De ander zal je nu raar aankijken.
Stap 5A: Zeg: "Ik wil hier werken!!" De ander geeft dan twee mogelijke antwoorden, antwoord 1A: "Ja, dat kan" of antwoord 1B: "Nee, we hebben al te veel mensen. Helaas.", als diegene toevallig de teamcoach ( baas ) is. Mocht diegene niet de teamcoach zijn, ga dan door naar stap 5B. Mocht dit juist wel het geval zijn en heeft hij/zij antwoord 1A gegeven: Ga door naar stap 6. Na antwoord 1B mag je naar huis gaan en in een hoekje gaan zitten huilen met je knuffelbeertje.
Stap 5B: Zeg: "Ik wil hier werken!!" De ander zegt: "Loop maar even mee naar binnen. Dan wijs ik je de weg naar de teamcoach." Eenmaal aangekomen bij de teamcoach kun je weer verder gaan met stap 5A.
Stap 6: Stuur mij 500 euro omdat ik je dit >>>>!!!!100% garantie, absoluut werkende actieplan!!!!<<<< heb gegeven.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee![]()
Een vestiging vaak op een industrieterrein waar de post gesorteerd wordt.
Bij ons zit het toevallig niet op een industrieterrein en toevallig naast het postkantoor.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee![]()
Een vestiging vaak op een industrieterrein waar de post gesorteerd wordt.
Laat me raden, jouw vestiging is net met het VBG van de Toekomst begonnen, waarover we in het MZ Journaal konden lezen dat het allemaal goed en voorspoedig verliepquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:45 schreef TokenW het volgende:
Vandaag 4,5 wijke gelopen. 3 van vandaag, 1 van vrijdag en nabrengtassen van vorige week donderdag, de eerste keer dat ik me schaamde dat ik de post liep. Op woensdag de radiogidsen van dezelfde week bezorgen.
Wij zitten tussen woonwijken en scholen in, met de binnenstad op een paar honderd meter afstandquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:47 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons toevallig ook, maar ik ken vele andere vestigingen die dan wel weer op industrieterreinen zitten en soms nog in woonwijken.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Viper86 het volgende:
Nee, nog niet eens, dat gebeurd volgende maand pas. In de stad is het verloop van vaste medewerkers nogal hoog. In de komende maand vertrekken er in ons VBG 3 man, dat weer wordt opgevangen door 3 man uit Scheveningen, die natuurlijk in de buurt helemaal niet bekend zijn, de straten moeten leren bij de voorsortering enz. Met dat VBG van de toekomst zal het alleen maar erger worden denk ik. Op zaterdag was het al erg, structureel mensen tekort, maar doordeweeks is het nog erger hier. Er zijn dagen geweest dat er nog 8 wijken stonden. Gewoonweg schandalig, postbezorgers die niet weten hoe ze een kennisgeving moeten uitschrijven omdat de postbezorgersboekjes constant kwijt zijn. En ze nemen werkelijk iedere idioot aan (er zijn ook een heleboel goede postbezorgers, daar niet van). Vindt je post terug met daarop "chein briifenboes". Komt er vandaag 1 naar me toe met het verzoek een pakketje af te schrijven omdat het adres niet bestaat en of ik het af kan schrijven, bestaat dat adres dus wel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 06:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Laat me raden, jouw vestiging is net met het VBG van de Toekomst begonnen, waarover we in het MZ Journaal konden lezen dat het allemaal goed en voorspoedig verliep
Aangezien je in de buurt van Wateringen woont, gaarne niet bij de Chroomstraat solliciteren. Mogelijke collega's als jij kunnen me gestolen worden, als je al niet eens een telefoonnummer kan opzoeken.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef kurk_droog het volgende:
Naar welk nummer moet ik bellen om postbezorger, zaterdagbesteller te worden? Sorry maar ben daar nooit zo goed in.
Ben je hier wel lid van dan?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:59 schreef TokenW het volgende:
[..]
Aangezien je in de buurt van Wateringen woont, gaarne niet bij de Chroomstraat solliciteren. Mogelijke collega's als jij kunnen me gestolen worden, als je al niet eens een telefoonnummer kan opzoeken.
Nee, ben hier geen lid van. De Chroomstraat bestaat uit meerdere VBG's, per 1 oktober jongstlede is mijn VBG (Arnold Spoelplein 53/55) hierbij gevoegd en per 1 februari zijn beide Arnold Spoelplein VBG's samengevoegd. Het nieuwe VBG 51/55 bevat 59 wijken. Doordeweeks worden de wijken klaar gemaakt door 16 postbodes, 1 deeltijdmedewerker en een zaterdagmedewerker en er zijn 2 chauffeurs. Hoeveel postbezorgers en zaterdagbestellers/chauffeurs we hebben weet ik niet. De andere VBG's ken ik verder amper. Dit is ook de vestiging waar een teamcoach werd beschoten door een door hem ontslagen medewerker 2 jaar terug, dus we zitten hier in ieder geval veiligquote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:03 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ben je hier wel lid van dan?http://tntchroomstraatdenhaag.hyves.nl/
Ziet er uit als een grote vestiging. Hoeveel werknemers en wijken hebben jullie ongeveer? ( ruwe schatting )
Wat er met het pakket gebeurd zou kunnen zijn... geen idee.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:07 schreef Maart85 het volgende:
Beste TNT'ers!
Heb onlangs 2ehands wat computer onderdelen aangeschaft, maar tot op heden het pakketje niet mogen ontvangen.
Ik had het geld overgemaakt, pakketje was op de post gegaan, T&T nummer was meegegeven.
Ik heb in de afgelopen dagen het pakketje nog steeds niet mogen ontvangen.
Middels het T&Tnummer dus maar even kijken wat er aan de hand is.
Krijg ik vervolgens deze melding:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
Vervolgens dus ook contact opgenomen met TNT klantenservice en mijn T&T nummer doorgegeven.
Werd er mij verteld dat ze niets kunnen vertellen over de situatie omtrent het pakketje.
Vervolgens zeggen ze dat er spoedig contact met mij wordt opgenomen. Terwijl ze mijn tel nummer niets eens hebben![]()
Maar goed, ze hadden mijn adres, dus ik zou maar moeten afwachten. Tot op heden niets gehoord.
Weet iemand wat er met het pakketje zou kunnen zijn gebeurd? Wat betekent in de meeste gevallen: "Een incident heeft plaatsgevonden met uw zending'?
Verder is het gewoon verzonden als basis pakket en geen aanvullende verzekeringen ed. Dus als het pakketje uiteindelijk kwijt is geraakt, kan ik dus waarschijnlijk er naar fluiten en zit een financiële compensatie er niet in?
Ik hoop dat iemand duidelijkheid hierin kan verschaffen!
Thnx in advance!
Maart!
http://www.nu.nl/economie(...)e-caos-tnt-post.htmlquote:Principeakkoord over nieuwe cao's TNT Post
Postbedrijf TNT heeft met de vakbonden een principeakkoord gesloten over een aantal nieuwe cao's. Dat maakte het bedrijf maandag bekend.
De overeenkomst houdt onder meer in dat de meeste werknemers van TNT Post flink minder gaan verdienen.
De nieuwe cao's leiden tot een kostenbesparing van 125 miljoen euro per jaar. Voor zittende werknemers is een overgangsregeling overeengekomen om het verlies aan inkomen deels te compenseren.
Daarvoor heeft TNT 275 miljoen euro uitgetrokken.
Tja, mijn vriend zeij dat ze dat niet mogen doen.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:53 schreef MadGuy het volgende:
Kan dat wel zomaar? Ik denk dat ik echt op ga doeken daar, dan.
quote:
Je zit er nu twee jaar aan vast ipv tot eind april (als je C1000 hebt).....quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
Geloof het wel. Maak me er niet druk meer om.
quote:Principe-akkoord cao postbezorgers,
zaterdagbestellers en afspraak over
medewerkers schaal 1 t/m 13*
(* niet vallend onder de cao Productie) 9 maart
Er is een principe-akkoord voor de cao postbezorgers,
cao zaterdagbestellers en een cao Productie voor huidige en nieuwe
productiemedewerkers in schaal 1 t/m 4. De vakorganisaties en de
bedrijfsleiding van TNT hebben afgesproken dat de medewerkers in
schaal 1 t/m 13 (niet vallend onder de cao Productie) een wezenlijke
bijdrage leveren aan de kostenbesparing.
Alle medewerkers schaal 1 t/m 13, niet vallend onder de cao Productie
De komende weken houden de vakorganisaties ledenraadplegingen, voordat zij in
overleg gaan met TNT over een nieuwe cao. Vakorganisaties hebben met TNT
afgesproken dat deze groep medewerkers een wezenlijke bijdrage levert aan de
kostenbesparing.
Cao postbezorgers
Deze cao heeft een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012. De
maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5% die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, wordt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008 structureel.
Daarnaast worden de salarissen op 1 april 2010 en 2011 verhoogd met 1%. De
pensioenregeling functioneert slecht en wordt daarom afgeschaft. Als compensatie
ontvangen de postbezorgers 1% salaristoeslag.
Cao zaterdagbestellers
Deze cao heeft eveneens een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012.
Voor zaterdagbestellers worden de reiskosten versoberd in lijn met de cao Productie.
De maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5%, die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008. Tevens wordt een
structurele loonsverhoging toegekend van 1% per 1 april 2010 en 1 april 2011.
Cao Productie
Voor de medewerkers in de schalen 1 t/m 4 bij Collectie, Sorteren en Bezorgen is een
cao Productie afgesproken. Het principe-akkoord is een afgewogen pakket van
maatregelen. De inkomensachteruitgang van ongeveer 15% wordt voor een aantal
jaren tot 95% van het huidige bruto inkomen gecompenseerd. Er is tevens een
werkgelegenheidswaarborg afgesproken, wat inhoudt dat 3 jaar lang geen sprake is
van gedwongen ontslag bij reorganisaties. Dit kan ook in de volgende 3 jaar aan de
orde zijn, als aan de voorwaarden uitstroom en omzet is voldaan. Meer informatie
over deze cao staat in een separaat prikbordnieuws.
De medewerkers ontvangen binnenkort een cao-special van Omslag met daarin een
verdere uitleg.
Gérard Aben
Directeur Personeelszaken Nederland TNT
Tuindorp?quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:21 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons hebben ze het pand van de oude formido doormidden gezaagd, het grootste gedeelte aan een keukencentrum gegeven en het laatste hoekje voor ons overgehouden. Daarbij hebben we dan wel weer het grootste gedeelte van het parkeerterrein in beslag genomen...
Dus zitten we in een vrij kleine hal die zo hoog is als een kleine fabriek.
Zaterdagbesteller = zaterdagmedewerker = zaterdagpostbode toch? Dan valt het voor 'ons' nog wel mee zo te zien, de fulltimers moeten inleveren, hier hebben ze het nog over loonsverhoging (weliswaar met 1%, maar toch). Of zie ik iets over het hoofd?quote:Cao zaterdagbestellers
Deze cao heeft eveneens een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012.
Voor zaterdagbestellers worden de reiskosten versoberd in lijn met de cao Productie.
De maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5%, die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008. Tevens wordt een
structurele loonsverhoging toegekend van 1% per 1 april 2010 en 1 april 2011.
Zekerquote:Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Idd komen de zaterdagwerkers er goed vanaf.
Ja, zo lijkt het wel. Alleen de reiskostenvergoeding sneuvelt, maar dat was toch al niet zoveel. Ik geloof dat je daar alleen wat aan had als je ook buiten de schoolvakanties structureel extra werkte doordeweeks, en dan nog werd het meestal niet uitbetaald, tenzij je de teamcoach het vuur aan de schenen legde. Toch vertrouw ik het niet. Zaterdagbestellers krijgen weliswaar 1% erbij per 1 april 2010, maar dat geldt voor iedereen. Zaterdagbestellers vallen weliswaar niet onder die nieuwe Productie-CAO (schaal 1-4) maar betekent dat ook dat ons basissalaris dus niet met 6% gekort gaat worden? Dat zou mooi zijn. Ergens ook wel logisch, want vergeet niet dat een zaterdagbesteller heel goedkoop is vergeleken met een fulltime postbode. Geen TOT op zaterdag, geen reiskostenvergoeding (in principe), geen koffiegeld, geen pensioen.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Idd komen de zaterdagwerkers er goed vanaf.
Toeslag Ongebruikelijke Tijdstippen.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:30 schreef MadGuy het volgende:
Ik vermoed ook dat het er wel doorkomt, die drie jaar is een mooie troef van TNT.
Wat is TOT ook alweer?
Voor welke werkzaamheden moet je dan om 6:15 beginnen?quote:Op maandag 9 maart 2009 22:16 schreef Viper86 het volgende:
0615 's ochtends is voor mij anders ongebruikelijk genoeg.
postbussenquote:Op maandag 9 maart 2009 22:37 schreef TokenW het volgende:
[..]
Voor welke werkzaamheden moet je dan om 6:15 beginnen?
Dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen. Als de uitstroom en de volumeprognose gehaald worden dan geldt de baangarantie voor 3 jaar.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende: Vergeet niet dat deze CAO voor tenminste 3 jaar garandeert dat er niemand gedwongen zal worden ontslagen, een belofte die zeker in deze crisistijden veel waard is.
Wanneer is dit besloten?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:49 schreef Smeich het volgende:
[..]
[..]
Je zit er nu twee jaar aan vast ipv tot eind april (als je C1000 hebt).....
Ik heb de kleine lettertjes goed gelezen. Ik citeer uit de nieuwsbrief van de bonden:quote:Op maandag 9 maart 2009 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen. Als de uitstroom en de volumeprognose gehaald worden dan geldt de baangarantie voor 3 jaar.
Dat zou naar zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:51 schreef silliegirl het volgende:
En die C1000 is ook best irritant. Blijft die serieus 2 jaar op zaterdag!??!
Eén deze dagen zul je een brief krijgen, over het nieuwe CAO. Heb 'm vandaag binnen gekregen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:51 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind het best wel idioot dat we (ik werk als zaterdagbesteller)
Sterkte voor je schoonmoeder dan! Het is voor de vaste werkers idd veel erger dan voor ons zoals het er nu voor staat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:17 schreef WNDYYY het volgende:
Hier zal mijn toekomstig schoonmoeder ook niet blij van worden.
Die is bij de TNT komen werken omdat ze gaat scheiden en dus zelf wat moet gaan verdienen.
Voor haar was het salaris al geen vetpot en nou halen ze er nog 15% vanaf ook.
Zoals het er nu naar uit ziet, valt het voor mij als zaterdagbesteller dan nog wel mee.
En privatisering blijft volgens de gelovigen zeker goed voor de klant.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het is heel simpel: Het bedrijf moet van zes naar drie dagen per week post rondbrengen. Anders kan het gewoon niet meer uit. Alleen moet de wet daarvoor aangepast worden.
Leuk om te lezen zeg, vooral voor de mensen die vast bij het bedrijf zittenquote:CNV-onderhandelaar Inge Bakker: ‘Sinds de komst van internet daalt het aantal poststukken structureel. Uiteindelijk zal elke postbode en postsorteerder zijn baan verliezen, daar ben ik van overtuigd. Het beroep van postbode is ten dode opgeschreven. Wij zijn akkoord gegaan met deze voorwaarden omdat massaontslagen het enige alternatief waren. Het is niet de schuld van TNT dat de computer is uitgevonden.'
Wat een onzin staat er in dat Volkskrant artikel.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hier staat een nieuwsbrief met meer details.
Volgende quote uit een artikel in De Volkskrant:
[..]
Leuk om te lezen zeg, vooral voor de mensen die vast bij het bedrijf zittenDat er dingen aan het veranderen zijn en nog meer gaat veranderen weet ik, maar er zal altijd een markt voor post blijven, hoe klein dan ook. Hoe het hier gesteld wordt is wel erg macaber.
Dat is waar, de postbode in de zin van een fulltime-werknemer in een bedrijf dat 6x per week de post bezorgt, die heeft zijn langste tijd gehad. Maar dat is iets anders dan stellen dat de postbode ten dode is opgeschreven. Post zal nog heel erg lang blijven bestaan, ook al zullen sommige poststukken in hoeveelheid afnemen of verdwijnen. Zaken als bankafschriften en rekeningen worden in rap tempo minder, maar zaken als reclame (zowel geadresseerd als ongeadresseerd), tijdschriften en kleine pakjes die ik nog lang niet verdwijnen. Sterker nog: dat wordt almaar mee. Ik sta iedere ochtend bij de VOS bakkenvol met bol.com pakjes uit te gooien, en al die glossy's, daar komen er ook steeds meer bij. Linda, Plus Magazine, Golfmagazine, Elsevier, Intermediair, Carp, etc. Dat zie ik echt niet via websites of e-mail gaan. Niet alleen omdat dat waardeloos leest, ook omdat mensen er dan echt geen EUR 100 abonnementsgeld per jaar meer voor gaan betalen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:18 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben bang dat die mevrouw Bakker wel een punt heeft. Hierboven wordt ook al een keer 3 dagen post bezorgen ipv 6 geopperd; maar wat doe je dan met je personeelsoverschot? Goed, er zal _altijd_ wel post blijven, maar lang niet op dezelfde schaal als nu. En dus kunnen er ook nooit net zoveel mensen in dienst blijven als nu het geval is.
Ik zit inderdaad in die groep. Ik krijg 5 jaar bijgelapt tot 95% en val dan enorm terug. Mocht ik vrijwillig vertrekken zo lang er nog een oprotpremie is dan wordt al het geld dat ik gekregen heb in die 5 jaar gewoon van de oprotpremie afgetrokken. Heb je dus veel aan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor de doorgewinterde bestellers met 15+ dienstjaren is het gat met hun huidige situatie groter, maar daarom krijgen ze ook meer compensatie dan ik.
Bovendien ligt de gemiddelde leeftijd van zaterdagbestellers aanzienlijk lager dan bij postbezorgers, waardoor zaterdagbestellers in de regel niet of nauwelijks duurder zijn. En ze mogen nog voorbereiden, ook.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:15 schreef TokenW het volgende:
Het blijft wel erg vreemd dat zaterdagbestellers niets in moeten leveren. Zo'n 2 jaar geleden had ik de illusie dat ze van alle zaterdagmedewerkers af wilden. Waarschijnlijk is het een stuk lastiger om postbezorgers voor de zaterdag te krijgen.
Geldt het afspiegelings principe niet ? Volgens mij is het bij grote reorganisaties niet meer zomaar fifo.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad in die groep. Ik krijg 5 jaar bijgelapt tot 95% en val dan enorm terug. Mocht ik vrijwillig vertrekken zo lang er nog een oprotpremie is dan wordt al het geld dat ik gekregen heb in die 5 jaar gewoon van de oprotpremie afgetrokken. Heb je dus veel aan.Aangezien ik de laatste fulltimer ben die op de vestiging erbij gekomen is ga ik er van uit dat ik vroeg of laat de keien op vlieg.
Inderdaad, een gewogen variant. Maar aangezien ik 1-2 leeftijdscategorieen hoger zit dan de collega's die gelijk met mij zijn binnengekomen ben ik alsnog de sigaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Geldt het afspiegelings principe niet ? Volgens mij is het bij grote reorganisaties niet meer zomaar fifo.
Ah, pis je dus net naast de pot, lekker irritant is dat, sterktequote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Inderdaad, een gewogen variant. Maar aangezien ik 1-2 leeftijdscategorieen hoger zit dan de collega's die gelijk met mij zijn binnengekomen ben ik alsnog de sigaar.
En kreeg je er zelfs nog pluspunten voor in het pluspuntenprogramma... Ben benieuwd of het nu ook in de diensttijden is opgenomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:02 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat zou naar zijn.
Vroeger was HAH op zaterdag uit den boze
Wij krijgen geloof ik 3 seconden per folder maar omdat er 'zo weinig' post is vervalt dat alsnogquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:42 schreef CihV het volgende:
[..]
En kreeg je er zelfs nog pluspunten voor in het pluspuntenprogramma... Ben benieuwd of het nu ook in de diensttijden is opgenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |