abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2009 @ 15:02:29 #1
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_65950129
De OP in de wiki is vernaggeld, dus mocht iemand de OP ff kunnen copy-pasten... Gaarne
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2009 @ 15:03:23 #2
J'adore hardcore
pi_65950160
Vandaag weer lekker rond geknald, steunpuntjes rijden. En na twee weken met een kapotte koplamp gereden te hebben en veel geklaag van collega's dat niemand er wat aan doet maar 't initiatief genomen om het effe te laten maken bij de garage. 10 minuten werk
pi_65954322
Vandaag een stuk of vijf wijken voorbereid en twee wijken gelopen. Helaas ging het een halfuurtje voor ik klaar was ineens regenen, dus alsnog doorweekt thuis
pi_65957724
Vandaag autobestelling gereden en daarna nog een stadswijkje gelopen. Al met al toch nog iets minder dan 8 uren werk. Terwijl er best weinig post was. Wel hadden we van die kleine rotfoldertjes van de karwei voor de stad. Voor de dorpen in mijn autobestelling gelukkig niets...
Nothing is what it seems
pi_65957994
Als er een kwaliteitscontrole gehouden wordt, weet iemand hoeveel van die kaartjes er dan ongeveer tussen gestoken worden?

Iedere medewerker hier in het dorp had ineens een brief gekregen dat de kwaliteit ondermaats was en dat we allemaal maar even naar het kantoor moesten komen voor uitleg Achter de rug om van mijn directe supervisor, die al maanden geen klachten heeft gehad. En dan moet nu ineens iedereen 2 dagen later op komen dagen, toevallig precies op de dag dat de supervisor altijd bezet is.

Hij was er niet van gecharmeerd en niemand hoeft er naar toe, hij regelt alles zei ie. Paar collega's en ik zagen al wel die kaartjes ertussen zitten. Ook echt 6 kaartjes bij 10 huizen achter elkaar ofzo, doe dat dan wat onopvallender.
deal with it
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2009 @ 20:13:04 #6
J'adore hardcore
pi_65961428
3, 4 hier meestal. Voor zover het al gebeurd...
pi_65975383
Hier meestal ook iets van twee. Vaak doet diegene die de kaartjes er tussen stopt ze er al tussen terwijl de persoon nog aan het zetten is. :p Dus vaak heb ik ze er niet uit hoeven vissen.
Nothing is what it seems
pi_65979481
Ik heb ze tot nu toe nog niet gezien. Bij mij niet en ik heb andere er ook nog niet over gehoord.
Neem aan dat er wel duidelijk te zien is dat het kaartjes zijn voor de kwaliteitscontrole?
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:34:27 #9
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_65981904
A.s zaterdag heb ik nogal een behoorlijke stapel werk op het rooster staan. Twee en een halve wijk om weg te brengen, waarvan eentje al zo'n 2,5 uur kost en 3 wijken om voor te bereiden. Maar aangezien het zaterdag ook valentijnsdag is, maak ik me een beetje zorgen Is het nou echt heel erg druk met zo'n valentijnsdag, of valt het wel mee? Vorig jaar heb ik niet gewerkt met valentijnsdag namelijk, dus ik heb geen idee..
pi_65983597
Valentijn is bijna net zo erg als kerst!
Grapje, ik had paar jaar geleden iets van 10 valentijnkaartjes voor een wijk van 2 uur, dus het zal wel meevallen, je zult er niet veel van merken iig.
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
pi_65983820
Serieus, na een paar uurtjes heb je het zo gehad met al die rozen en hartjes dat je zelfs je eigen hart uit je lijf wil snijden. ;-)
Nothing is what it seems
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:13:45 #12
93199 lisje
pi_65985508

Ok thanks
pi_65987705
Vanaf vandaag begin ik part-time bij TNT met het rijden van brievenbus-lichtingen en evt op termijn het rijden voor klanten (post ophalen bij bedrijven).

Iemand tips zodat ik sneller ingewerkt ben?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Redactie Frontpage donderdag 12 februari 2009 @ 15:42:32 #14
J'adore hardcore
pi_65988620
Eerst de zak onder de bus hangen voor je 'm open maakt?
pi_66002348
- Je eigen buslichtingssleutel aanvragen zodat je die van kantoor niet meer kunt vergeten

- De postzakken op het laatst niet te vol stouwen met de post vanuit de buslichtingszakken, zo kun je ze gemakkelijker vastbinden. En dat beetje post wat er dan niet in zit kun je gewoon in de volgende postzakken laten liggen, omdat de volgende buslichter daar dan nog gemakkelijk zijn post in kan gooien.

- De postzakken op de volgende methode vastbinden: Je pakt alvast een touwtje, je pakt vervolgens van de opening van de zak iets van 10 cm. vast zodat 2 zijden van de opening tegen elkaar aan gedrukt zijn. Daarna vouw je dat tegen de zak aan. En zo vouw je je een weg tot het einde van de opening en lijkt de opening van de zak van boven af net op een hele boel haarspeldbochten naast elkaar. Daarna kun je gemakkelijk een touwtje eromheen binden. Probeer dit touwtje wel 2 keer eromheen te draaien en vervolgens 2 keer te knopen. Zo voorkom je een hoop ellende. Als je dat niet doet kan zo'n zak gemakkelijk open spatten en ligt de post door de hele vrachtwagen/hal/vloer, of waar de zak zich ook maar bevind. En omdat je er ook een kaartje met datum / code van het bestelkantoor aan hangt kunnen ze direct zien wie deze zak dichtgemaakt heeft.

- De tijd moet je goed in de gaten blijven houden tijdens je dienst. Als je ook maar één minuut te vroeg een bus/postagentschap ( pag ) scant kan er al gezeur van je opperste van komen...

- Als je een grote route hebt met veel pag's is het vaak ook handig om in je bus aparte plekken voor verschillende soorten zendingen te reserveren. Bijvoorbeeld in de hoek alle postzakken, daarnaast alle pakketjes, en daarvoor alle blauwe postbakken. Zo krijg je niet de situatie dat hele zware zakken allemaal pakketjes gaan pletten en er daar weer gezeur over kan ontstaan...

- Als in een supermarkt een pag gevestigd is kun je een winkelwagentje als pakkettenwagen gebruiken. Voordeel hiervan is het gemak waarmee je je pakketjes naar je auto kunt rijden ( zeker als je auto een stuk verderop is geparkeerd.... ) en je kunt veel meer pakketjes in één keer meenemen. Dus: altijd een halve euro meenemen voor een winkelwagentje.

Zo, hoop dat je hier wat mee kunt.
Nothing is what it seems
pi_66003462
Wel benieuwd of ik zaterdag nog zo'n hart van de meisjes van Verkade ga tegenkomen

http://www.verkade.nl/
pi_66036389
Zag net reclame van C1000 op TV, morgen een leuke grote papieren zak als HAH plus folder...
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:56:09 #18
93199 lisje
pi_66042984
En ook nog samen met de C1000 folder verpakt in plastic..
Ja, lachen morgen
pi_66043627
Is er veel nachtwerk bij de TNT, ben opzoek naar een baantje en ben wel een nachtmens. Op de site staat uiteraard niks maar ik denk van de insiders hoor je zulke dingen toch makkelijker, wat voor werk bijv., is het te doen en wat voor tijden en welke verdiensten.

Thanks alvast
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:56:19 #20
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66044868
De sorteercentra werken 's nachts

voor meer info: klik

Morgen weer lekker een zinloos dagje, want ik ben 'over'. Lekker restwijkjes stellen en een laf wijkje lopen. Zo kom ik wel aan mn uren
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66044997
Oke, en is dat bijvoorbeeld ook voor 2 nachtdiensten, want ik zie daar bijvoorbeeld dat het om 25 uur gaat wat ze willen hebben? Enig idee van de verdiensten voor een 19 jarige in de nacht?
Top 5 China producten
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 01:02:11 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66045011
Leuke reclame zo te lezen

De OP in wiki is trouwens weer gefixt voor zo lang het duurt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 01:04:00 #23
Maffe Fries
pi_66045040
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:43 schreef RTB het volgende:
Als er een kwaliteitscontrole gehouden wordt, weet iemand hoeveel van die kaartjes er dan ongeveer tussen gestoken worden?
Bij ons zijn het er 5 die er in de HSM al tussengezet worden.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 01:05:52 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66045075
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:01 schreef rene90 het volgende:
Oke, en is dat bijvoorbeeld ook voor 2 nachtdiensten, want ik zie daar bijvoorbeeld dat het om 25 uur gaat wat ze willen hebben? Enig idee van de verdiensten voor een 19 jarige in de nacht?
Even bellen en je weet het. Tja en de 25 uur, in principe zoeken ze altijd alleen mensen voor kleine diensten in drukke tijden. Maar goed nogmaals, even bellen en je weet meer.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66045161
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:05 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Even bellen en je weet het. Tja en de 25 uur, in principe zoeken ze altijd alleen mensen voor kleine diensten in drukke tijden. Maar goed nogmaals, even bellen en je weet meer.
Zal er eens een telefoontje aan wagen
Top 5 China producten
  Redactie Frontpage zaterdag 14 februari 2009 @ 16:34:30 #26
J'adore hardcore
pi_66057201
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke reclame zo te lezen

De OP in wiki is trouwens weer gefixt voor zo lang het duurt
Alweer volgepleurd met spam
pi_66057873
De HAH zag er erger uit dan hij was. Okee, even uitkijken dat 't niet gaat schuiven, maar 't was niet zwaar en makkelijk door de bus te krijgen. Daarbij kwam dat het lekker weer was, niet teveel post (wel wat meer kaartjes dan normaal ) en ik twee leuke wijken had om te lopen. Mooi dagje dus
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 19:54:43 #28
Maffe Fries
pi_66063294
Het enige was dat die dingen nog wel eens aan elkaar vast bleven kleven bij het pakken, maar dat was het dan ook wel.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:39:27 #29
93199 lisje
pi_66065053
Ik had in 1 wijk 2 stuks HAH

Er waren niet genoeg Welkoop folders woensdag, waardoor sommige wijken dus overgeslagen werden en vandaag moesten worden bezorgd. Ik had natuurlijk weer het geluk zo'n wijk te moeten lopen..
Geen fijne combi, die twee. Glad plastic icm dat dunne blaadje.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:34:07 #30
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66066936
Ik had ook een mooi dagje. Ik was extra vroeg begonnen en heb eens voor de gein een tip die ik hier eens kreeg van een van de vaste posters in dit topic uitgeprobeerd. Dat ging over het sorteren van je ingestrate post voor de rode bakjes er zijn. En ik moet zeggen: het werkte best goed en effectief. Het tussen de rode post zetten ging veel sneller en ik was al de deur uit voordat de meeste collega's hun na-vos - pauze hadden gehad. :-p
Alleen ik heb hier wel een belangrijke vraag over: Ik zette alleen de blauwe bakken post alvast op volgorde in de tijd voordat de rode bakjes er waren. De rest van de blauwe bakken post heb ik op de normale manier tussen de rode post gedaan. Mijn vraag: doen jullie en ís het ook handiger om àlle blauwe bakken post alvast op volgorde te zetten, ook al zijn de rode bakjes er al? En doen jullie dit altijd? Ik werk zelf op een klein kantoor en daar heb je niet echt van die trucjes en regeltjes die er voor moeten zorgen dat je sneller gaat. Iedereen wordt hier vrij gelaten in zijn of haar manier van werken.
Nothing is what it seems
pi_66069750
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Alweer volgepleurd met spam
Ik heb een tijd terug die OP eens verbouwd en er plaatjes in gezet.
Voor die plaatjes heb ik een freewebsaccount aangemaakt.

Ik stel voor dat ik daar de OP als kladblokbestandje opzet. Ik zal hem dan proberen om iedere keer als er een nieuw topic gestart wordt de OP bij te werken. Spam is uitgesloten dan...

http://www.freewebs.com/tntmedewerkerstopic/opening.htm, daar staat ie.

Martin

[ Bericht 9% gewijzigd door martinnutjuh op 14-02-2009 23:41:33 ]
pi_66076674
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:34 schreef Viper86 het volgende:
Mijn vraag: doen jullie en ís het ook handiger om àlle blauwe bakken post alvast op volgorde te zetten, ook al zijn de rode bakjes er al? En doen jullie dit altijd? Ik werk zelf op een klein kantoor en daar heb je niet echt van die trucjes en regeltjes die er voor moeten zorgen dat je sneller gaat. Iedereen wordt hier vrij gelaten in zijn of haar manier van werken.
Ik zet in principe eerst de handpost op volgorde, zodat ik maar 1x door de HSM-post hoef heen te bladeren. Maar het hangt af van de hoeveelheid dik-dun of het handig is, vooral als er veel dik is en maar heel weinig dun is het niet zo zinvol. Als er weinig HSM-post is valt er niet zoveel heen en weer te bladeren, en als er heel veel plaatwerk is moet je op een gegeven moment bij het op volgorde zetten daarvan weer heen en weer gaan bladeren. Maar meestal hanteer ik dus inderdaad de methode die jij bedoelt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 15 februari 2009 @ 11:34:25 #33
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66077489
Oke, bedankt.
Nothing is what it seems
pi_66077516
Was lekker weer, weinig post, HAH was heel licht...top Was om 14.15 uur klaar....maaaar toen werd ik gebeld door mijn baas, of ik even dat nieuwe meisje kon helpen En "dat nieuwe meisje" was gigantisch sloom. Ze had twee supermakkelijke en superkleine wijken gekregen en ze was nog niet eens op de hélft van de eerste wijk toen ik daar aankwam (terwijl ik in die tijd al twee grote wijken af had). Ze had in paniek haar oom opgebeld of die kwam helpen (mag dat überhaupt wel? ) en zij liep voorop de post in de bus te doen en hij erachteraan met de HAH. Ik heb het grootste deel van de rest van de post maar in mijn tassen gedaan en ben het even snel gaan rondbrengen. Toen ik daarmee klaar was, had ze nóg een paar stapels post over Was verdorie pas om 4 uur klaar.
pi_66079413
Post zou er om 11 uur zijn, was er pas om kwart over 12 -_-'

Wel een belachelijk makkelijke wijk gelopen, staat 3 uur voor, en de eerste keer dat ik hem dus liep deed ik er 2 en een half uur over. Daar valt nog wel wat tijdswinst op te halen
deal with it
pi_66110147
Dat "voorzetten"van de blauwe bakken post zou bij ons echt niet mogen..Je hebt immers de post 2 keer in je hand en niet een keer..
Op ons kantoor wordt vrij streng gecontroleerd of je goed werkt..denk dan aan de bakkendrager gebruiken, het direct in tassen zetten en niet terug leggen in de kast.
In het begin is het wennen dat je allemaal hetzelfde moet werken maar op een gegeven moment doe je het automatisch =)
  maandag 16 februari 2009 @ 11:42:54 #37
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66114009
Hmm. Dan kan het kwa leiding dus best veel schelen. Maar op zich is het van tevoren de blauwe bakken post alvast sorteren dus wel sneller. Daarom snap ik ook niet waarom ze zoiets zouden willen verbieden?

Volgens mij maakt het ook wel uit of je op een groot of een klein kantoor werkt. Ik werk op een klein kantoor en ik hoor ook van collega's die van een groot kantoor naar die van ons komen dat de sfeer hier veel gemoedelijker is. Iedereen wordt geaccepteerd en niemand wordt uitgesloten omdat ie een klein beetje anders is dan de rest.
Nothing is what it seems
pi_66123368
Ja dat klopt, ik lees hier af en toe met verbazing hoe groot de verschillen kunnen zijn per vestiging..
Mijn werkweek begint morgen weer en ik heb er zoals altijd zin in..ik ga nog altijd met plezier naar me werk en hoop dat dat nog een hele tijd mag duren..

Ik zag vandaag op het nieuws dat ze nu gaan snijden bij de pakketpost divisie ivm vermindering in de winst.:S
pi_66124075
Mensen hier die tijdelijk werk doen bij de TNT?

Ben zelf op zoek naar werk voor een aantal maanden en TNT overweeg ik nu. Het werk zou bestaan uit post sorteren en post bezorgen. Komt er nog meer bij kijken dan dat?

En hoe bevalt het?
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_66127192
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:16 schreef tntster het volgende:
Dat "voorzetten"van de blauwe bakken post zou bij ons echt niet mogen..Je hebt immers de post 2 keer in je hand en niet een keer..
Op ons kantoor wordt vrij streng gecontroleerd of je goed werkt..denk dan aan de bakkendrager gebruiken, het direct in tassen zetten en niet terug leggen in de kast.
In het begin is het wennen dat je allemaal hetzelfde moet werken maar op een gegeven moment doe je het automatisch =)
Ik weet eigenlijk niet of dat voorzetten mag, maar ik doe het vrij onopvallend. Ik zet eerst de HSM-post in het blok, vervolgens pak ik de bijbehorende handpost. Die zet ik dan snel op volgorde, mbv datzelfde zetblok. Ik laat wel nog de gele kaart voor de HSM-post zitten, zodat het niet door elkaar raakt. Vervolgens leg ik de op volgorde gezette handpost op het tafelblad en loop ik 1x door de machinepost heen, waarbij ik de handpost op de laatste plek laat vallen. Hoewel je de handpost nu dus 2x in je handen hebt werkt het wel degelijk sneller. Met de officiele werkwijze heb je de handpost weliswaar maar 1x in je handen, maar je gaat soms wel 10 keer heen en weer door de machinepost.

De bakkendrager, bedoel je daarmee dat metalen rek wat je aan het werkblad moet hangen? Die gebruikt echt niemand bij ons, ze liggen op een grote berg achterin de fietsenstalling, bij de kapotte Roadrunners. Ik gebruik meestal gewoon een blauwe bak als onderzetter, of ik zet (bij een klein wijkje) gelijk alle HSM-post in het zetblok.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_66129213
Wij moeten die bakkendragers vanaf deze week verplicht gaan gebruiken. Grote onzin vind ik het, niemand gebruikt ze normaal. Maarja.
pi_66148291
haha die bedoel ik ja..ik zette mijn bak normaliter gewoon op de kast of op een karretje etc..
Nu moet je ze gebruiken..het is ook wel te doen alleen als je hulp krijgt gaat meestal als eerste die bak uit dat rek om ruimte te maken.=)
pi_66151810
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 08:52 schreef tntster het volgende:
haha die bedoel ik ja..ik zette mijn bak normaliter gewoon op de kast of op een karretje etc..
Nu moet je ze gebruiken..het is ook wel te doen alleen als je hulp krijgt gaat meestal als eerste die bak uit dat rek om ruimte te maken.=)
Ja, ik vind dat rek maar vet in de weg zitten
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:09:49 #44
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66156323
Ik heb nog nooit zo'n bakkendrager gezien. :S Dus dan moet je een rek aan je zetbureau hangen en daar je bakken indoen? :/ Echt apart... Je kunt toch veel gemakkelijker een fruitkarretje naast je zetten en alles daar direct in doen zodat je als je klaar bent met zetten je snel kunt vertrekken.

Iig vind ik die tip van Kramerica ook wel handig. Dat je de blauwe bakken post sorteert terwijl je de rode bakken post al op je zetblok hebt liggen. Ik zal het morgenvroeg eens uitproberen.

Als jullie nog meer van zulke tips hebben, meld het dan! Misschien kunnen we zo elkaar nog een beetje helpen.
Nothing is what it seems
pi_66169422
Hoe dragen jullie de C1000 HAH? Ik heb altijd wel grote bundels, dus ik vouw de HAH dubbel en doe het in mn zak Gaat zo makkelijk he
Noot noot.
pi_66171328
@Viper86: Ja, normaal zet ik de rode bak altijd op het bureau zelf en doe ik de gebundelde post inderdaad in zo'n karretje. Nu moet de rode bak in zo'n rek wat aan het bureau hangt en de gebundelde post moet gelijk in de zakken. Het zal wel wennen, maar nu zie ik het niet zitten

@Jojoortje: Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
pi_66172110
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
@Jojoortje: Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
Ja snap wat je bedoelt hehe... De meeste doen dat denk ik op jouw manier
Maar ik merk gewoon dat als ik grote rondjes loop, ik veel eerder klaar ben
Noot noot.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:57:30 #48
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66173985
Ik doe het net andersom. Ik pak eerst de post en dan de folder. Niet dat het veel uitmaakt...
Nothing is what it seems
pi_66176099
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
Ook mijn manier.
pi_66176589
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:36 schreef Karammel het volgende:
Mensen hier die tijdelijk werk doen bij de TNT?

Ben zelf op zoek naar werk voor een aantal maanden en TNT overweeg ik nu. Het werk zou bestaan uit post sorteren en post bezorgen. Komt er nog meer bij kijken dan dat?

En hoe bevalt het?
Op de sorteercentra zijn genoeg uitzendkrachten. Je kunt er dus best voor een aantal maanden aan de slag. Hoe het bevalt kan ik moeilijk zeggen, er zijn zoveel verschillende soorten werk te doen. Enige puntje is dat eigenlijk alle baantjes op het sorteercentrum voor jongeren wel goed betalen.
pi_66201208
Ik heb even een vraagje.

Vandaag kreeg ik te horen van mijn postbode plus dat ik 3 keer door een onafhankelijk persoon ben gevolgd tijdens het lopen van mijn wijk (Ik ben postbezorger). Nu was hij/zij blijkbaar van mening dat ik totaal geen tempo had, zowel met fietsen als met lopen. Nu ben ik het hier ABSOLUUT niet mee eens, ik loop gewoon lekker door en heb in die 2,5 jaar dat ik dit werk doe nog nooit een klacht gehad over mijn tempo.
Maar naar aanleiding van dit gespioneer is besloten om mijn overuren niet meer uit te betalen..

Mag dat zomaar? Overuren niet meer uitbetalen? Om over het stiekem achtervolgen nog maar te zwijgen...?

Dit gebeurt trouwens landelijk volgens mijn postbode plus. En maar afvragen waarom de uitloop bij postbezorgers toch zo hoog is
pi_66201788
Ajoh Nog nooit van gehoord! Spooky zo'n spion

Maar hoe kom je aan overuren dan? Er is toch een standaard tijd wat je krijgt voor een bepaalde wijk? (Als je HAH hebt, komen er zoveel minuten bij op)
Noot noot.
pi_66202041
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.

En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken
pi_66202186
Zelf voorbereiden? Maar dan ben je toch geen postbezorger, maar een postbode? Of zit ik nu helemaal mis? Scheelt ook wat loon betreft.

En wat je werkt, moet je gewoon uitbetaald krijgen. Vraag zo'n postbodeplus kerel maar of hij een keer zo'n wijk wil lopen, kijken hoe lang hij er over doet
Noot noot.
pi_66202257
Ja, dat voorbereiden doe ik alleen op maandag, de rest van de week haal ik m'n post om 13.00 uur op bij het depot. Maar ik krijg wel gewoon m'n postbezorgersalaris..
pi_66202592
Dus opzich die 2 uur en 45 minuten klopt gemiddeld wel? Dan zeg je dat tegen je baas dat je die tijd gemiddeld altijd aan houdt en de uren die je moet voorbereiden zitten dus niet bij die tijd in dus die krijg je gewoon extra er bij. Snap niet waar jou baas zich zo druk om maakt?

Het is wel logisch dat als je half uur er langer over doet, dat je die half uur extra niet uitbetaald krijgt, want je doet een andere keer een half uur minder lang over dus dat compenseert zich elkaar weer. (Of is het zo dat als je een half uur eerder klaar bent, je ook een half uur minder krijgt uitbetaald, niet toch? )

Het wordt een ander verhaal als je elke keer een half uur er langer over doet Want dan zijn er twee mogelijkheden. Of de tijd voor je wijk klopt niet, of je moet sneller lopen, maar aangezien je zegt dat je lekker doorloopt, moet die tijd veranderd worden.
Noot noot.
pi_66202856
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.
pi_66204237
Of die tijd klopt.. Ik denk het niet. Vandaag was ik dan wel een half uur eerder klaar, maar er was dan ook geen HAH, niet veel post en ik kon alles in 1 keer mee nemen.
Om 1 keer terug te fietsen naar het depot, tassen te wisselen en weer naar de wijk te gaan kost me een kwartier. Maar dat wordt weer niet in de totale tijd meegerekend.

Ik word overigens gewoon betaald voor hoe lang ik er over doe, niet wat er voor staat. Ik ben een van de snellere mensen van mijn depot dus ik snap er echt niks van
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 16:56:30 #59
J'adore hardcore
pi_66204332
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef xxiessiexx het volgende:
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.
Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
pi_66204765
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:56 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
Dikkie Dik
pi_66204930
Terugfietsen naar depot? Doen jullie niet aan nabrengtassen?
Noot noot.
pi_66205011
Ze gooien hier al de tassen post voor de wijken in het depot en dan mag je het uitzoeken. Ik heb er vaak 6 dus dan moet ik terug ja
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 17:17:57 #63
J'adore hardcore
pi_66205064
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:08 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dikkie Dik
pi_66208778
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef Mellow_ het volgende:
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.

En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken
Wat een krankzinnig verhaal. Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen landelijk gevolgd worden, het enige wat ik weet dat er wel eens bezorgers van verdacht werden post te stelen, en dat ze die gingen volgen. Of straatcontroles, maar dat houdt meestal in dat de postbode-plus tijdens het rijden van de aangetekenden even langs komt of te kijken hoe het gaat, en evt. bij een huis aanbelt om te vragen of de mensen de goede post hebben gehad en evt. het hah. Maar dat gebeurt bij mijn weten nooit stiekum.

Ik weet niet hoe groot jouw maandagse dienst is maar als ik uitga van 4x 2.45 uur (di-vr) en dan nog zeg 3 uur erbij voor die maandag (kleinere maandagdiensten ken ik niet, tenminste niet als er ook voorbereid moet worden) dan kom ik op 14 uur per week. Dan vind ik die 16 uur per week van jou echt geen slechte score.

Ik zie wel eens de rapportjes die onze postbezorgers inleveren, en als ze iedereen eruit zouden willen gooien die langer over de wijk doet dan de officiele tijd dan zouden ze echt helemaal NIEMAND over houden. Tuurlijk worden er bij ons ook wel mensen aangesproken die te langzaam zouden zijn, maar dan praat je echt over de excessen, bijv. mensen die steevast 3 uur of langer doen over een wijk van 1.45 uur.

Volgens mij mag een postbezorger helemaal niet voorbereiden, tenzij je daar een apart contract voor krijgt. Als je namelijk voorbereidt en uitvoert verschilt jouw werk niet van het werk van een gewone postbode en heb je dus ook recht op dat salaris.

Ik heb ook mijn twijfels over dat die spion een onafhankelijk iemand zou zijn. Onafhankelijk betekent volgens mij iemand die niet bij TNT werkt, en die kan nooit inzicht hebben in wat een redelijk werktempo is. En zelfs al zou hij niet in dienst van TNT zijn, dan wordt hij voor dat gespioneer wel betaald door TNT, dus dan is hij alsnog niet geheel onafhankelijk.

Ik raad je allereerst aan om een gesprek aan te vragen met de postbode-plus en evt. je teamcoach. Vraag ze om een concreet verhaal, je bent "te langzaam" is een vaag verhaal. Vertel wat je iedere dag doet en wat dan de standaard-tijd is die daar voor staat. Tel de totalen op en vergelijk dat met het aantal uren dat jij schrijft. Werk je 16 uur per week maar zou dat werk in 14 uur moeten kunnen dan kunnen ze moeilijk volhouden dat je veel te langzaam bent.

Als ze weigeren je uitloop uit te betalen moet je ze vragen om een schriftelijke verklaring waarom ze dat weigeren. Met die verklaring kun je gaan klagen bij een hogere leidinggevende (bijv. de VBG-manager), bij de OC of een vakbond. Ben je nog geen lid van een bond, word dat dan als de sodemieter. De BVPP hanteert een speciaal postbezorgerstarief van EUR 3,75 per maand, en dat kun je aan het eind van het jaar nog van de belasting aftrekken ook.
pi_66209347
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.

In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
pi_66209715
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef Mellow_ het volgende:
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.

In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
Zou ik zeker doen 3.30 + (4 x 2.45) komt totaal op 14.30, dus dan is 16 uur een uitloop van 1.30 op weekbasis, oftewel 18 minuten per dag. Ik vind het niet wereldschokkend.

In Utrecht zit het HRSSC van TNT (Human Resources Shared Services Center) en ik geloof ook nog zoiets als de centrale afdeling Personeelszaken. Nee, da's lekker onafhankelijk.

Overigens lees ik net op Intranet dat een TNT-afdeling een door TNT in het leven geroepen bokaal heeft gewonnen die is uitgereikt door, jawel, TNT. Dus onafhankelijkheid is niet echt hun ding, zeg maar.

Overigens wil ik Kramerica-Industries van harte feliciteren met de door Kramerica-Industries aan hem toegekende Kramerica-Industries Award. Gefeliciteerd, Kramerica-Industries, je hebt 'm van harte verdiend!
pi_66211328
Zijn er hier zaterdagpostbode's als operator achter de HSM staan?
pi_66218208
Eens met Kramerica-Industries
Noot noot.
pi_66220695
Goh, kan je bij TNT ook een bonus krijgen voor het aanbrengen van nieuwe medewerkers?
Mijn toekomstig schoonmoeder hoorde van mijn nieuwe baantje bij de TNT voor de zaterdagen en heeft zelf dus ook maar even een open sollicitatie via internet gedaan. Werd dezelfde dag nog gebeld en de dag daarna kon ze langskomen voor een gesprek en werd aangenomen.
Kijk, heb ik mooi even een nieuwe werknemer voor ze geregeld voor 4 dagen. Kom maar op met de beloning.
pi_66220802
Jup 50 euro als ze een maand blijven en nog eens 50 euro als ze er na 4 maanden nog zijn.
pi_66222039
?

Heb mijn buurjongen ook aan werk geholpen bij de TNT
Noot noot.
pi_66225354
Tis pas net weer ingevoerd.
pi_66232437
Hmm, maar dan had het zeker echt via mij gemoeten?
Nu heeft ze het idee wel van mij, maar heeft ze via de 'gewone' manier gesolliciteerd.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:25:58 #74
93199 lisje
pi_66232554
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Overigens lees ik net op Intranet dat een TNT-afdeling een door TNT in het leven geroepen bokaal heeft gewonnen die is uitgereikt door, jawel, TNT. Dus onafhankelijkheid is niet echt hun ding, zeg maar.

Overigens wil ik Kramerica-Industries van harte feliciteren met de door Kramerica-Industries aan hem toegekende Kramerica-Industries Award. Gefeliciteerd, Kramerica-Industries, je hebt 'm van harte verdiend!
  Redactie Frontpage donderdag 19 februari 2009 @ 13:13:53 #75
J'adore hardcore
pi_66234364
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:54 schreef Jojoortje het volgende:
?

Heb mijn buurjongen ook aan werk geholpen bij de TNT
Ik m'n broertje!

3,5 jaar terug
pi_66242856
Ik heb mezelf aangebracht zo'n 2,5 jaar geleden, zou ik ook nog 50 euro kunnen claimen
pi_66243020
Trouwens wat een raar verhaal van Mellow. Het gebeurt hier wel eens dat de postbode plus de wijk in gaat om een steekproef te houden wanneer er veel klachten zijn of vermoedens dat iemand zijn werk niet goed uitvoert. Maar iemand consequent achtervolgen in de wijk omdat ze er af en toe te lang over doet...vind ik niet echt een voorbeeld van hoe je met elkaar om zou moeten gaan. Maarja, met goed met elkaar omgaan en TNT zijn niet echt dingen die bijelkaar passen blijkt telkens maar weer uit deze reeks (heb persoonlijk op mijn vestiging niet echt problemen though).
pi_66250134
Morgen loon
Noot noot.
pi_66255247
Vandaag hield onze teamcoach een korte presentatie over het VBG van de toekomst, waar wij binnenkort mee te maken gaan krijgen. Het hele verhaal over die carre's kende ik al, dat stond nml in de Mail, maar van de rest van het verhaal werd ik niet blij. Zo is het niet de bedoeling dat je van je plaats komt, tenzij het niet anders kan, als je te vaak naar de WC gaat word je daarop aangesproken, je mag niet teveel met elkaar praten tijdens het werk en je mag ook je telefoon niet opnemen. Eten en drinken mag alleen nog worden genuttigd in de kantine, tijdens de pauze, dus niet even wat eten achter je kast tijdens het zetten. Nu begrijp ik best dat ze de mensen willen aanpakken die ieder half uur 10 min. weggaan om te roken, maar dit vind ik wel erg overdreven. Als ik naar de WC moet ga ik gewoon, en wat is het probleem met een boterham eten achter je kast? Je neemt een hap, en tijdens het kauwen kan je gewoon straten of zetten. Dat van die koffie kan ik nog begrijpen, want stel dat je die omstoot over de post heen. Dus ik hoop maar dat de TC niet al te star is met het hanteren van de regels en zich vooral richt op de mensen die meer staan te kletsen dan dat ze werken, want no way dat ik straks als een kleuter met m'n hand omhoog ga zitten zo van "teamcoach, ik moet poepen!!".
pi_66260032
Haha ja de nietpraten-regeling die ze in hebben gevoerd valt inderdaad niet bij iedereen (lees: bij niemand) goed. Ik vond het altijd wel chill werken met een paar mensen op de achtergrond die allemaal dingen door de zaal roepen en keihard meezingen met de radio etc. Het zal zaterdag wel doodse stilte zijn dan.

Ik moest vandaag even twee wijkjes wegbrengen en ik ving van een van mijn coaches op dat hij gillend gek werd afgelopen dinsdag omdat alles zo nieuw was haha
  vrijdag 20 februari 2009 @ 02:38:04 #81
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66263723
Lol, we worden allemaal vervangen door robots binnenkort
pi_66266354
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Haha ja de nietpraten-regeling die ze in hebben gevoerd valt inderdaad niet bij iedereen (lees: bij niemand) goed. Ik vond het altijd wel chill werken met een paar mensen op de achtergrond die allemaal dingen door de zaal roepen en keihard meezingen met de radio etc. Het zal zaterdag wel doodse stilte zijn dan.

Ik moest vandaag even twee wijkjes wegbrengen en ik ving van een van mijn coaches op dat hij gillend gek werd afgelopen dinsdag omdat alles zo nieuw was haha
Mag je zelf niet meezingen met de radio? Of fluiten? Dat hadden ze er bij ons niet bij verteld, wat is dat voor idioterie? Het begint hier zo langzamerhand op een soort strafkamp te lijken. Dan zal het verloop ook wel hoger worden, en het is nu al zo hoog dat we de post amper wegkrijgen. Ik doe nu geregeld wat extra's maar als ze straks zo zeikerig tegen mij gaan doen, dan word ik ook ineens heel star. Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:29:58 #83
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66268331
Lol, als ze dat bij ons invoeren, mogen ze lekker opzoek naar een nieuwe zaterdagwerker
pi_66273809
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
Noot noot.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 februari 2009 @ 13:28:19 #85
J'adore hardcore
pi_66274747
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
de nietpraten-regeling

Zie dat niet zo gauw gebeuren bij ons, dan is ineens de gezelligheid weg.

't Lijkt zo meer op werknemertje wegpesten dan op serieus beleid voeren
pi_66274911
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mag je zelf niet meezingen met de radio? Of fluiten? Dat hadden ze er bij ons niet bij verteld, wat is dat voor idioterie? Het begint hier zo langzamerhand op een soort strafkamp te lijken. Dan zal het verloop ook wel hoger worden, en het is nu al zo hoog dat we de post amper wegkrijgen. Ik doe nu geregeld wat extra's maar als ze straks zo zeikerig tegen mij gaan doen, dan word ik ook ineens heel star. Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
Het was afgelopen zaterdag ook heel druk, iedereen nam het er nog even van. Je mag niet meer praten (wel dingen vragen aan elkaar die met het werk te maken hebben enzo) omdat je anderen niet van hun werk mag houden. Het klonk allemaal heel strikt. Ik hoop echt dat het meevalt, want zo is de lol er natuurlijk snel vanaf. Maar het grootste deel van de tijd loop ik toch op straat, dus ikzelf zal er sowieso niet veel last van hebben.
pi_66275424
Het is eigenlijk nog het meest zielig voor de mensen die hun hele leven al bij de post werken En dat hun hele leven nog blijven doen. Alles moet opeens anders En tientallen jaren mochten ze gewoon gezelllig kletsen en dat zou dan nu niet meer mogen? Belachelijk

In deze tijd is het niet zo makkelijk om een andere baan te vinden.
Noot noot.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:53:23 #88
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66275667
Bij ons is in een jaar zo goed als de hele oude garde vertrokken of is bezig dat te doen

Wat overblijft zijn de gesjeesde studenten, de mensen die bijna tegen de VUT aan zitten, de mensen die niets anders kunnen en de zaterdagwerkers met tijd teveel. Maar ik kan me niet voorstellen dat het zo kan blijven. Er lopen bij ons mensen rond met meer dan 60 verlofuren, omdat ze zoveel buiten hun contract werken. Die willen nu zolangzamerhand ook hun centen. Kan niet goed gaan...
pi_66276294
De 55-plussers klagen er inderdaad behoorlijk op los. Ze zijn behoorlijk pissig. Kan ik heel goed begrijpen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:07:38 #90
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66281462
Ja, hier is het ook ernstig veranderd. De complete werkzaal is totaal anders ingedeeld. Ipv dat iedereen in 1 en dezelfde ruimte werkt is de zaal nu in 2en gesplitst. Dus dan zit je met maar een paar man in een grote u - vorm te werken. En dan meestal verspreid over die u - vorm. Dus de kans is groot dat je niet eens meer naast een collega zit te zetten.
Het voordeel hiervan had moeten wezen dat er nu meer ruimte voor iedereen zou moeten wezen. Nou, dat is dus echt niet zo. Op sommige plekken is het echt zo krap, dat je continu problemen krijgt met karretjes die elkaar niet kunnen passeren etc. Laat staan van die grote containers......
Ook mogen we niet meer onze eigen "afval" ( lege rode/blauwe bakjes, plastics ed. ) opruimen. Dit wordt nu alleen nog maar gedaan door diegene die daartoe bevoegd is. De postbode - plus.
Een andere regel die deze week is ingegaan is dat je niet meer eerder mag beginnen met ingooien van je wijk. Vanochtend was ik daar dus een half uur eerder. Ten slot van rekening door mijn teamcoach aangegeven dat ik op dat tijdstip mocht beginnen. Begint opeens iedereen te zeuren dat ik veel te vroeg ben begonnen en dat dat niet mag etc..... Toen moest ik dus tot het officiele tijdstip de zaal opruimen.......................
Terwijl voor de meeste wijken de blauwe bakken er al veeeel eerder zijn. Dus het werk ligt al kláár!! Onvoorstelbaar...
Voor de rest heb ik niks over een niet - praten regel gehoord. Dat zal er bij ons wel niet komen vermoed ik... Anders zal dat tot muiterij leiden kan ik je wel vertellen.
Nothing is what it seems
pi_66283384
Klinkt behoorlijk waardeloos, Viper.

Ik ben net ook gebeld, of ik morgen om 7.15 uur wil beginnen i.p.v. 10.30 uur Waarschijnlijk lukt het niet helemaal daaro
pi_66285066
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Ook mogen we niet meer onze eigen "afval" ( lege rode/blauwe bakjes, plastics ed. ) opruimen. Dit wordt nu alleen nog maar gedaan door diegene die daartoe bevoegd is. De postbode - plus.
Nee, dat zall lekker handig gaan. Als je dan toevallig een dag hebt met van die 'ingebonden-troep' dan moet je maar lekker in je eigen troep blijven werken tot de postbode-plus eens besluit om je te komen storen en het op te ruimen? Jaja..

Morgen om 6.30 uur beginnen. Ben ik niet gewend.
Moet de dienst van een ander overnemen. Zeker op wintersportvakantie ofzo..
Ben ik tot zo'n 3 uur bezig.

Wacht eens.. meestal ben ik tot zo'n 3 uur bezig..
Zou mijn contract dan misschien een "tot-drie-uur" contract zijn i.p.v. een contract van 3 uur??

[ Bericht 14% gewijzigd door WNDYYY op 20-02-2009 22:48:15 ]
pi_66286095
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben net ook gebeld, of ik morgen om 7.15 uu 8.30 wil beginnen i.p.v. 10.30 uur 06.15
Bij ons merk ik nog niet zoveel van al die regels. Meestal ruim ik die bakjes niet eens op, wordt altijd voor me gedaan door de postbode plus. Ze zitten hier nog steeds alleen maar de praten en te ouwehoeren dus het praat-verbod is ook niet nog ingegaan. Voor de rest doe ik waar ik zelf zin in heb, vind die regels totaal nergens op slaan. Waarom zou iemand mij gaan verbieden iets in te gooien terwijl we toch zitten te niksen. Ben 1 van de weinige (zaterdag-medewerkers) die een weerwoord heeft voor bepaalde zaken. De meeste hier zijn brave "Ja-Knikkers". Als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik het gewoon en dan zie ik soms die rare vertekeningen in het hoofd. Regels oke, maar niet van die rare regels waar niemand iets mee opschiet.
pi_66286313
Zijn we lekker mee. Ik lees net op nu.nl dat de liberalisering van de postmarkt per april ingaat.
Nog minder werk
pi_66288595
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag hield onze teamcoach een korte presentatie over het VBG van de toekomst, waar wij binnenkort mee te maken gaan krijgen. Het hele verhaal over die carre's kende ik al, dat stond nml in de Mail, maar van de rest van het verhaal werd ik niet blij. Zo is het niet de bedoeling dat je van je plaats komt, tenzij het niet anders kan, als je te vaak naar de WC gaat word je daarop aangesproken, je mag niet teveel met elkaar praten tijdens het werk en je mag ook je telefoon niet opnemen. Eten en drinken mag alleen nog worden genuttigd in de kantine, tijdens de pauze, dus niet even wat eten achter je kast tijdens het zetten. Nu begrijp ik best dat ze de mensen willen aanpakken die ieder half uur 10 min. weggaan om te roken, maar dit vind ik wel erg overdreven. Als ik naar de WC moet ga ik gewoon, en wat is het probleem met een boterham eten achter je kast? Je neemt een hap, en tijdens het kauwen kan je gewoon straten of zetten. Dat van die koffie kan ik nog begrijpen, want stel dat je die omstoot over de post heen. Dus ik hoop maar dat de TC niet al te star is met het hanteren van de regels en zich vooral richt op de mensen die meer staan te kletsen dan dat ze werken, want no way dat ik straks als een kleuter met m'n hand omhoog ga zitten zo van "teamcoach, ik moet poepen!!".
daar had ik het dus een topic geleden over: bij ons is er daadwerkelijk iemand weggestuurd omdat diegene even koffie op de zaal dronk. Denk maar niet dat iemand zijn wijken overnam, thank God for team spirit!

Ze hebben zelfs de watertanks naar de kantine verplaatst. Dat vind ik erg naar, zit daar met een enorm droge bek. Ik at ook altijd op zaterdag terwijl ik mijn tweede tranche inpakte. Nu moet ik pauze houden in de kantine. Ik schrijf tegenwoordig mijn uren en vermeldt erbij dat ik maar geen pauze houd, dááág. Steek dat half uurtje wat ik zit te nietsnutten wel in eigen zak.
pi_66289244
Dat wordt dus één grote verrassing voor mij morgen. Echt belachelijk dat "nieuwe werken".
Dit jaar hoef ik ook geen kerstpakket meer, als het net zo'n flutpakket als vorig jaar wordt.
pi_66314672
Henig dagje vandaag

Zegt zo'n kind: "Kijk mama, die is als postbode verkleed! "

Ik zo:
Noot noot.
pi_66315568
Het was hier een groot zooitje Ik was blij dat ik om 7.15 uur was begonnen, ik was om 14.15 uur klaar. Toen gingen er nog mensen weg met een of twee grote wijken... Echt, om 13.00 uur waren er nog 8 wijken niet ingegooid en gesorteerd! Al die mensen schelden joh En dan ook nog die HAH erbij, die vond ik nu toch wel wat minder leuk.
pi_66315689
Als ik na 14.15 nog 2 grote wijken weg moest brengen had ik de hand gegeven aan mn teamcoach
Wel mooi dat jij wel op tijd klaar bent
Noot noot.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 februari 2009 @ 16:46:26 #101
J'adore hardcore
pi_66317325
13.15 klaar met rondjes rijden. Ideaal
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:59:46 #102
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66317728
Mja bij ons een nieuwe op de HSM. Kon een hele batch opnieuw draaien omdat 'ie de gele kaarten er vergeten was in te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjoewe op 21-02-2009 17:15:32 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 februari 2009 @ 17:11:18 #103
Maffe Fries
pi_66318056
Hendig.

Vandaag was een makje en nog binnen de normale tijd gebleven ook
pi_66328503
Geinig initiatief zo'n medewerkerstopic.

Vandaag wijken voorberereiden en voorsortering van 7:00 tot 16:00 en toen nog een kant weggelopen. Dit keer waren alle wijken in ieder geval klaar om 16:00, 2 weken terug kon bij 1,5 wijk de dikke post niet mee en is de derde wijk helemaal blijven staan (ga om 16:15 niet meer een wijk klaarmaken om vervolgens in het donker een buitenwijk te rijden(brommer) die voornamelijk bestaat uit instellingen en woningen voor heroïneverslaafden)
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 00:23:53 #105
73911 ultra_ivo
pi_66329839
was 't topic ff kwijt
De laatste veranderingen die we bij ons hebben gehad in het kader van het je houden aan door hogerhand opgelegde regels hebben er alleen maar toe geleid dat we tijd verspillen en minder kunnen inverdienen. 1-2 jaar geleden werkten we het effectiefst, toen hadden we nog plek en alles zelf ingericht. Nu volgens de richtlijnen (o.a. vossen gedeeltelijk in blauwe bakken) en het werk vlot een stuk minder.
pi_66335064
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:23 schreef ultra_ivo het volgende:
was 't topic ff kwijt
De laatste veranderingen die we bij ons hebben gehad in het kader van het je houden aan door hogerhand opgelegde regels hebben er alleen maar toe geleid dat we tijd verspillen en minder kunnen inverdienen. 1-2 jaar geleden werkten we het effectiefst, toen hadden we nog plek en alles zelf ingericht. Nu volgens de richtlijnen (o.a. vossen gedeeltelijk in blauwe bakken) en het werk vlot een stuk minder.
Dat is onmogelijk. Het is uitgebreid getest in pilots, en deze pilots waren een doorslaand succes. Alle medewerkers op de pilotvestigingen zijn dolenthousiast en zouden niet meer terugwillen naar de oude situatie. Althans, als je de Pravda (ik bedoel de Mail) moet geloven. Hier zijn we gelukkig nog niet begonnen met toekomst VBG maar op twee andere vestigingen in de Area wel. De verhalen die daar vandaan komen zijn niet bepaald positief. Is het toeval dat op beide kantoren siinds kort ineens vacatures voor postbode-plus zijn ontstaan? (Zie interne vacaturesite TNT op Intranet). Het kan natuurlijk zijn dat daar ineens zoveel postbezorgers hebben gesolliciteerd dat de postbode-plus het niet meer alleen aan kan, maar dat lijkt me sterk.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:30:43 #107
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66335288
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk. Het is uitgebreid getest in pilots, en deze pilots waren een doorslaand succes. Alle medewerkers op de pilotvestigingen zijn dolenthousiast en zouden niet meer terugwillen naar de oude situatie. Althans, als je de Pravda (ik bedoel de Mail) moet geloven. Hier zijn we gelukkig nog niet begonnen met toekomst VBG maar op twee andere vestigingen in de Area wel. De verhalen die daar vandaan komen zijn niet bepaald positief. Is het toeval dat op beide kantoren siinds kort ineens vacatures voor postbode-plus zijn ontstaan? (Zie interne vacaturesite TNT op Intranet). Het kan natuurlijk zijn dat daar ineens zoveel postbezorgers hebben gesolliciteerd dat de postbode-plus het niet meer alleen aan kan, maar dat lijkt me sterk.
Hoezo dan specifiek de postbode - plus? Die heeft zeker meer te lijden onder de nieuwe veranderingen?
Nothing is what it seems
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 12:13:44 #108
73911 ultra_ivo
pi_66336110
De postbode plus moet de rotzooi opknappen voor de teamcoach.
pi_66337012
Onze postbodeplus heeft t inderdaad behoorlijk zwaar.
pi_66337796
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:30 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Hoezo dan specifiek de postbode - plus? Die heeft zeker meer te lijden onder de nieuwe veranderingen?
Doordat de nieuwe norm onhaalbaar is zijn wijken veel te laat klaar, met als resultaat boze postbezorgers die tekeer gaan tegen de postbode-plus. Die op zijn beurt nauwelijks nog aan een postbode durft te vragen hoe lang het nog duurt voordat wijk x af is, want dan krijgt 'ie helemaal de wind van voren. Dus nu zijn het niet alleen de postbodes meer die moeten stressen en het bijltje erbij neer gooien, maar ook de postbode-plussen die afhaken. Er zijn zelfs tc's die het niet meer zien zitten.......
pi_66343946
jep idd als je de mail moet geloven wilde er ook veel mensen op een januari wel komen werken..

nou bij ons op de vestiging ging iedereen voo rhet antwoord "nee" :-)
  FOK!fotograaf maandag 23 februari 2009 @ 10:05:32 #112
73911 ultra_ivo
  maandag 23 februari 2009 @ 11:47:43 #113
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66368517
quote:
Tsja. Van de meeste reacties die daarin staan wordt je ook niet echt vrolijk... Ik zal vanavond op de pc eens een uitgebreide reactie van mijn kant aldaar laten horen.

Moeten jullie trouwens ook allemaal jullie tijden opschrijven? Ben benieuwd wat daar uit voortvloeid. Ikzelf heb tot nu toe structureel tijden geregistreerd die ver onder de officiele tijden zijn. Als ze van de gemiddelden van die metingen straks officiele tijden maken voorzie ik ernstige situaties wat betreft het invullen van de contracturen. Daar hebben we nu al problemen mee. Dat lossen ze nu op door zaw's een zaterdag niet te laten werken. Ben benieuwd hoe ze dat straks willen oplossen......
Nothing is what it seems
pi_66371487
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef Viper86 het volgende:
Moeten jullie trouwens ook allemaal jullie tijden opschrijven? Ben benieuwd wat daar uit voortvloeid. Ikzelf heb tot nu toe structureel tijden geregistreerd die ver onder de officiele tijden zijn. Als ze van de gemiddelden van die metingen straks officiele tijden maken voorzie ik ernstige situaties wat betreft het invullen van de contracturen. Daar hebben we nu al problemen mee. Dat lossen ze nu op door zaw's een zaterdag niet te laten werken. Ben benieuwd hoe ze dat straks willen oplossen......
Bij ons zit dat geen systeem in ofzo. De ene laat een briefje achter hoe laat ze de wijk in gaan. De TC pakt dan zo'n lijst er bij met de tijden van de wijken en zoveel tijd doen ze er dan bij op. Anderen bellen of mailen het door, maar 9 van de 10 keer komt daar niets van terecht. Dus elke zaterdag kijken er mensen op zo'n lijst of hun tijd wel goed is ingevoerd, maar meestal is dat dus niet het geval, dus mag de TC het opnieuw in de PC invoeren. Bij ons wordt er zooooveeeel gesjoemeld met de uren, echt niet meer normaal.

Er stond ook een keer op de lijst dat ik op een za. helemaal niet had gewerkt
Noot noot.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:08:43 #115
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66372920
Nee, ik bedoel alleen nu, voor iets van 2 weken ofzo. De tc's willen daardoor denk ik inzicht krijgen in het verschil tussen theoretische en werkelijke tijden. Als ze de tijden die we nu opschrijven gaan implementeren kan dat best kwalijke gevolgen gaan hebben voor veel mensen binnen onze vestiging.
Nothing is what it seems
pi_66375012
Ik heb al een kolerehekel aan carnaval en nu ben ik ook nog door bierflesjesscherven heen gefietst, band lek. Morgen 2 supergrote wijken, Fietsenmakers zijn nu ook dicht tot Woensdag en band plakken helpt niet, hele voorband is kapoet
pi_66382743
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:47 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Tsja. Van de meeste reacties die daarin staan wordt je ook niet echt vrolijk... Ik zal vanavond op de pc eens een uitgebreide reactie van mijn kant aldaar laten horen.

Ik zou er geen probleem mee hebben als de tijden (zowel voor voorbereiden als voor lopen) gebaseerd worden op praktijktijden, ik vind het wel een goed idee. Beter dan dat ze het baseren op een of andere kunstmatige TNO-norm die middels "theoretisch onderzoek" tot stand is gekomen.

Het probleem is echter dat de tijd die er dan voor een wijk komt te staan erg afhankelijk is van de snelheid van de postbode die er loopt. Als jouw wijk doordeweeks door een of andere slome postbezorger wordt gelopen heb je mazzel, loopt er een jagende fulttimer met eigen auto of brommer ben je de sjaak.

De tijden staan bij ons zo krap inmiddels dat er weinig tijdwinst valt te behalen. De looptijden op maandag zijn nog wel ruim, maar dat is ook wel nodig, want de voorbereidngstijden grenzen aan het onhaalbare.

Alleen als er geen hah is ben ik nog wel eens voor m'n tijd klaar.
pi_66389767
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou er geen probleem mee hebben als de tijden (zowel voor voorbereiden als voor lopen) gebaseerd worden op praktijktijden, ik vind het wel een goed idee. Beter dan dat ze het baseren op een of andere kunstmatige TNO-norm die middels "theoretisch onderzoek" tot stand is gekomen.

Het probleem is echter dat de tijd die er dan voor een wijk komt te staan erg afhankelijk is van de snelheid van de postbode die er loopt. Als jouw wijk doordeweeks door een of andere slome postbezorger wordt gelopen heb je mazzel, loopt er een jagende fulttimer met eigen auto of brommer ben je de sjaak.

De tijden staan bij ons zo krap inmiddels dat er weinig tijdwinst valt te behalen. De looptijden op maandag zijn nog wel ruim, maar dat is ook wel nodig, want de voorbereidngstijden grenzen aan het onhaalbare.

Alleen als er geen hah is ben ik nog wel eens voor m'n tijd klaar.
Bij ons staan alle tijden vastgesteld op de tijd die je er over doet als er geen H-A-H is en aangezien de meeste postbezorgers hier nogal sloom zijn betekent dat, dat als je een beetje doorloopt je zelfs met enkel H-A-H minstens een kwartier binnen tijd klaar kan zijn. Zonder H-A-H zelfs meer dan een halfuur op wijken van 2 uur.
pi_66441380
quote:
Postbode brengt wekenlang geen post in Delft

Een groot aantal inwoners in Delft heeft wekenlang geen post gekregen. Een postbode van TNT Post stal de brieven en rekeningen van honderden gezinnen. Een woordvoerster van het postbedrijf bevestigde vandaag een bericht daarover in het AD.

De man is op staande voet ontslagen. De tijdelijke werknemer was verantwoordelijk voor de postbezorging in twintig straten. Hij liet tussen eind januari en half februari honderden poststukken verdwijnen. Een deel van de post werd bij de man thuis aangetroffen. Een ander deel was verdwenen in ondergrondse containers, bekende de man.

Het bedrijf heeft besloten geen aangifte te doen. "Hij is al genoeg gestraft, want hij is zijn baan kwijt", aldus de zegsvrouw. Zij wilde vanwege privacyredenen niet zeggen waarom de man de post stal. De gedupeerden hebben van TNT een brief met excuses ontvangen.
Postbode brengt wekenlang geen post in Delft

Alleen het idee al. Om even een tijdelijk contract te scoren, om met voorbedachte raden andersmans post om zeep te helpen.
Die verdient gewoon de kogel. Wij hadden ook ooit eens zo'n iemand op de vestiging.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zipportal op 25-02-2009 12:52:39 ]
pi_66443909
!

Wat een groentje. Ik pleur mn post altijd het kanaal in
Maar goed, even alle gekkigheid opzij Ben benieuwd hoe ze er achter zijn gekomen!
Noot noot.
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:01:02 #121
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66444550
Mja als je een tijd geen post krijgt, terwijl je bijvoorbeeld wel iets verwacht gaan er mensen bellen...
Bij ons gaan ze al bellen als de post op de dag zelf laat is.
pi_66445046
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Mja als je een tijd geen post krijgt, terwijl je bijvoorbeeld wel iets verwacht gaan er mensen bellen...
Triest
Noot noot.
pi_66445138
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef Jojoortje het volgende:

Wat een groentje. Ik pleur mn post altijd het kanaal in
Dat vraag ik me dus altijd serieus af. Ze willen zich blijkbaar aan hun taak ontduiken, eerder klaar zijn of hebben geen zin in het werk - whatever. Maar wáárom bewaren ze de post dan? Wáárom vernietigen ze het niet gewoonweg? Is dat toch dat laatste beetje verstand of geweten? Ik ben zo benieuwd hoe je zo'n zootje van je leven kunt maken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 februari 2009 @ 14:21:58 #124
Maffe Fries
pi_66445382
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:01 schreef Sjoewe het volgende:
Zoiets is het bij ons ook. Als het 's middags om 15.00 nog bij het depot staat, is er al een telefoontje naar de TNT onderweg.
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:23:10 #125
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66445425
Mja dat begint dan met mensen die zich niet lekker voelen of het zat zijn omdat ze al drie andere wijken hebben gelopen whatever en 'even' een zak mee naar huis nemen om 'm later te bezorgen. Dat worden dan twee zakken, drie etc. Op een gegeven moment weten ze niet meer waar te beginnen.
pi_66452410
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:23 schreef Sjoewe het volgende:
Mja dat begint dan met mensen die zich niet lekker voelen of het zat zijn omdat ze al drie andere wijken hebben gelopen whatever en 'even' een zak mee naar huis nemen om 'm later te bezorgen. Dat worden dan twee zakken, drie etc. Op een gegeven moment weten ze niet meer waar te beginnen.
Spreek je soms uit ervaring?

Ik vind 't wel merkwaardig dat er geen aangifte wordt gedaan trouwens. Als het nou iemand was die jarenlang goed zijn werk heeft gedaan en nu wegens 'omstandigheden' de fout in gaat, zou ik het me nog enigszins kunnen voorstellen. Maar 't gaat hier om een tijdelijk medewerker, moet je toch gewoon hard tegen optreden.
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:32:41 #127
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66452692
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Spreek je soms uit ervaring?
Wij hebben ook wel eens zo'n figuur gehad.
pi_66453393
Wij hebben wel een figuur gehad die alle HAH in de container flikkerde. Hij heeft alleen een waarschuwing gehad
Noot noot.
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:06:24 #129
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66492936
De "leukigheid" begint van mijn bijbaantje er wel een beetje vanaf te raken. Eerst zag ik er zelfs wel naar uit om lekker te gaan werken bij de post. Maar de laatste tijd valt het mij op dat dat gevoel langzamerhand verdwijnt. Heus, ik blijf er wel werken. Maar dan zal de voornaamste reden toch alleen maar het geld zijn.
Het werk zorgt gewoon altijd voor een beetje stress. Altijd die drukte en mensen die geïrriteerd zijn of gewoon niet sociaal. Of de tijd waar je continu op moet letten... Daarbij wordt ik helemaal gaar als ik 4 uur lang moet zetten of 4 uur lang op een overbeladen fiets moet rondrijden.........

Maar goed, ik blijf er wel werken, al was het maar voor het feit dat ik er behoorlijk wat verdien als zaw zijnde.
Nothing is what it seems
pi_66536008
Weet iemand hier wanneer je als zaterdagbesteller een schaal omhoog gaat? Bij voorbaat dank.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:32:59 #131
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66538117
Tot een bepaalde leeftijd gaat je loon na je verjaardag een bepaald bedrag omhoog. Daarna gaat het met schalen omhoog. Dat gebeurt als het goed is elk jaar vanaf 1 januari.
Nothing is what it seems
pi_66538576

Asje
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 februari 2009 @ 22:46:40 #133
Maffe Fries
pi_66538622
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:32 schreef Viper86 het volgende:
Tot een bepaalde leeftijd gaat je loon na je verjaardag een bepaald bedrag omhoog. Daarna gaat het met schalen omhoog. Dat gebeurt als het goed is elk jaar vanaf 1 januari.
Niet met schalen, maar met schaaljaren. Subtiel verschilletje, maar wel aanwezig
pi_66538908
Hartelijk dank, in januari omhooggegaan naar schaal 5 dus.
pi_66539388
Hopen dat het morgen droog blijft in Twente
Noot noot.
pi_66540382
Komende maandag gaat de Businessbalie in Roermond dicht hoorde ik deze week. De post van deze Buba zal worden verwerkt bij de Buba van Den Bosch. Ben benieuwd of we het nu in Den Bosch echt veel drukker zullen krijgen.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 februari 2009 @ 23:44:05 #137
73911 ultra_ivo
pi_66540514
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:54 schreef TokenW het volgende:
Hartelijk dank, in januari omhooggegaan naar schaal 5 dus.
schaaljaar 5 vermoed ik eerder. Schaal 5 is nog hoger dan postbode plus. Een gewone postbode (fietsdienst) is schaal 2, een deel van de autodiensten schaal 3.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:01:07 #138
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66541144
Ja ja, we boffen maar als zaw - zijnde. ;-)
Mijn collegegeld bijv. heb ik gemakkelijk in 2 maanden terug verdiend, ( loop er ook nog een krantenwijkje a la 1000 euro per jaar bij ) om maar een voorbeeld te noemen. Ben benieuwd hoe lang dit zo zal voortduren met al die onheilsvoorspellingen van tegenwoordig...
Nothing is what it seems
pi_66541580
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:45 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]

Asje
Ook voor als ik op zaterdag 4 uurtjes daar ga werken En bevalt het bij de meeste?

Redelijk flexibel voor als je een keer niet kan, hoe werkt dat dan?
pi_66541776
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ook voor als ik op zaterdag 4 uurtjes daar ga werken En bevalt het bij de meeste?

Redelijk flexibel voor als je een keer niet kan, hoe werkt dat dan?
Uiteraard geldt dit uurloon voor iedere zaterdagbesteller (niet zaterdags als postbezorger gaan werken). Hoe het werk bevalt hangt van de vestiging af en wat je taken zijn (o.a. chauffeur, aangetekenden, voorbereiding, wijken bezorgen) maar het is helaas niet meer wat het was. Als je niet kan moet je vrij vragen binnen een redelijke termijn aan je teamcoach. Als de termijn redelijk is (1 maand???) kan hij het je wettelijk niet ontzeggen.
pi_66541870
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:21 schreef TokenW het volgende:

[..]

Uiteraard geldt dit uurloon voor iedere zaterdagbesteller (niet zaterdags als postbezorger gaan werken). Hoe het werk bevalt hangt van de vestiging af en wat je taken zijn (o.a. chauffeur, aangetekenden, voorbereiding, wijken bezorgen) maar het is helaas niet meer wat het was. Als je niet kan moet je vrij vragen binnen een redelijke termijn aan je teamcoach. Als de termijn redelijk is (1 maand???) kan hij het je wettelijk niet ontzeggen.
Hoezo niet als postbezorger gaan werken ?
pi_66541994
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dan is je loon veel minder en mag je alleen wijken wegbrengen. Dan mag je dus niet gaan sorteren op kantoor, terwijl dat altijd wel gezellig is vind ik
Noot noot.
pi_66542010
En ja ze zijn redelijk flexibel voor als je een keer niet kan werken
Veeeeeel flexibeler dan andere bedrijven of winkels!
Noot noot.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:30:51 #144
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66542046
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dan werk je zo'n beetje voor het minimumloon. Als zaw'er zijnde heb je altijd een mooi loon wat hierboven op de afbeelding is aangegeven.
Die 4 uurtjes zijn eigenlijk meer symbolisch. Je krijgt een dienst en die duurt een x aantal uren. En die zijn merendeels natuurlijk niet gelijk aan 3 of 4 uren. Overigens meestal meer dan dat. ;-)
Nothing is what it seems
pi_66542262
Volgende week maar even wat informatie winnen bij tnt dan.
pi_66542325
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:28 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dan is je loon veel minder en mag je alleen wijken wegbrengen. Dan mag je dus niet gaan sorteren op kantoor, terwijl dat altijd wel gezellig is vind ik
Inderdaad, als je toch alleen op zaterdag werkt, dan kan je beter 1,5 keer (grove schatting) zoveel per uur verdienen. Daarnaast kan je veel meer verschillende taken uitvoeren, hoewel je voor een gedeelte daarvan minimaal een jaar in het bezit moet zijn van een rijbewijs.
pi_66542373
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:42 schreef TokenW het volgende:

[..]

Inderdaad, als je toch alleen op zaterdag werkt, dan kan je beter 1,5 keer (grove schatting) zoveel per uur verdienen. Daarnaast kan je veel meer verschillende taken uitvoeren, hoewel je voor een gedeelte daarvan minimaal een jaar in het bezit moet zijn van een rijbewijs.
Dat wou ik eerst ook maar kon het nergens vind. Chauffeur
pi_66542509
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat wou ik eerst ook maar kon het nergens vind. Chauffeur
Je kan natuurlijk ook 's zaterdags solliciteren bij de pakkettendienst van TNT, dan bezorg je of scan je pakketten. Voor het rijden van aangetekenden of het wegrijden van wijken en nabrengtassen naar depots moet je wel weer bij een gewone vestiging zijn. Op de site van TNT Post kan je zien wat er bij jou in de buurt ligt en of er functies open staan. Je kan natuurlijk ook altijd langsgaan.
pi_66542510
@Viper86: Jij werkte toch in Zuidhorn? Op welke dienst zit je altijd?
pi_66545535
Ik ben zaterdagwerker en werk op Maandag, maar bezorg alleen de post, iemand anders sorteert dus alles voor me. Maar ik heb wel een contract als zaterdagbesteller voor minimaal 3 uur per week werk. Heb ik dus recht op me eigen wijk te sorteren?
  FOK!fotograaf zaterdag 28 februari 2009 @ 09:37:06 #151
73911 ultra_ivo
pi_66546109
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 07:34 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben zaterdagwerker en werk op Maandag, maar bezorg alleen de post, iemand anders sorteert dus alles voor me. Maar ik heb wel een contract als zaterdagbesteller voor minimaal 3 uur per week werk. Heb ik dus recht op me eigen wijk te sorteren?
als postbesteller niet, als postbode wel.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:11:07 #152
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66546447
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:50 schreef Zipportal het volgende:
@Viper86: Jij werkte toch in Zuidhorn? Op welke dienst zit je altijd?
Nee, haha. Ik werk in het zuidwesten van Friesland. :-p
Ik heb daarentegen weleens hier gevraagd of er nog een baantje over was in Zuidhorn ivm dat het TNT - gebouw lekker dichtbij de bushalte van lijn 11 richting mijn school/Zernike ligt.
Nothing is what it seems
pi_66550930
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

als postbesteller niet, als postbode wel.
dat ligt er maar helemaal aan
Als jij aan je 3 uur komt met het werk wat je zaterdags doet en het wegbrengen op maandag heb je in principe nergens recht op want je werkt dan gewoon je contract uren.

Plus is het zo dat op de maandag de vaste medewerkers jou wijk MOETEN zetten omdat deze in hun dienst zit..
Zij moeten immers ook aan hun contracturen komen =)

Greetz, Lind@
pi_66553332
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:11 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Nee, haha. Ik werk in het zuidwesten van Friesland. :-p
Ik heb daarentegen weleens hier gevraagd of er nog een baantje over was in Zuidhorn ivm dat het TNT - gebouw lekker dichtbij de bushalte van lijn 11 richting mijn school/Zernike ligt.
Oke op die manier. Ik denk al, dat kan helemaal niet. Je had het laatst over de veranderingen, op de werkvloer dat ze de kasten nu in een U-vorm hadden geplaatst. Zodat je minder met je collega's kon praten en dat het één krappe bende was. I.v.m. het nieuwe werken. Hier in Zuidhorn is er helemaal niets veranderd.
pi_66553706
Laat de wijk in Laat thuis
Noot noot.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:59:10 #156
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66554472
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 15:21 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Oke op die manier. Ik denk al, dat kan helemaal niet. Je had het laatst over de veranderingen, op de werkvloer dat ze de kasten nu in een U-vorm hadden geplaatst. Zodat je minder met je collega's kon praten en dat het één krappe bende was. I.v.m. het nieuwe werken. Hier in Zuidhorn is er helemaal niets veranderd.
Nah, dan kom ik daar wel werken. Haha.
Nee, het is hier best veranderd allemaal. En je merkt ook dat de meesten het er wel een beetje moeilijk mee hebben. In een bepaald gedeelte van het gebouw komt het daglicht niet eens meer. Dus dan kun je urenlang in zo'n vaalgele, ziekenhuis - licht zitten werken.
Maar ik merk dat ik best veel zeur in dit topic. Daar was dit topic oorspronkelijk ook voor bedoeld, maar toch zal ik proberen te minderen. Het voelt gewoon lekker om mezelf zo nu en dan af te reageren.
Nothing is what it seems
pi_66554949
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 07:34 schreef Deezertje het volgende:
Nee. Dat je zaterdagwerker bent betekent alleen maar dat je zou mogen sorteren. Het is niet zo dat je daar recht op hebt, dus dat ze je moeten laten sorteren, ofzo.
pi_66555683
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 15:59 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Nah, dan kom ik daar wel werken. Haha.
Nee, het is hier best veranderd allemaal. En je merkt ook dat de meesten het er wel een beetje moeilijk mee hebben. In een bepaald gedeelte van het gebouw komt het daglicht niet eens meer. Dus dan kun je urenlang in zo'n vaalgele, ziekenhuis - licht zitten werken.
Maar ik merk dat ik best veel zeur in dit topic. Daar was dit topic oorspronkelijk ook voor bedoeld, maar toch zal ik proberen te minderen. Het voelt gewoon lekker om mezelf zo nu en dan af te reageren.
Klopt. Aanvankelijk stond dit topic in klaagbaak en ging het vooral over aanvaringen met vervelende klanten. TNT Post vs Kutklanten, heette het geloof ik.

Ik klaag hier ook regelmatig, terwijl ik het best naar m'n zin heb bij de post. Ik heb best leuke collega's (op een paar na, dan) en met de leidinggevende kan ik ook goed opschieten. Mijn ergernissen gaan dan ook vooral over allerlei achter het bureau bedachte veranderingen die van bovenaf worden ingevoerd. De vaste bestellers mogen dan soms zeurpieten zijn, ze zien bij dat soort nieuwe plannen wel vaak haarscherp wat er in de praktijk mis zou kunnen gaan. De leiding roept vervolgens dat ze negatief zijn (en dat is vaak ook zo, maar je kan negatief zijn en toch gelijk hebben) en vervolgens komt alles wat de ervaren bestellers hebben voorspeld, precies zo uit. En bij iedere nieuwe reorganisatie zie je dat steeds weer gebeuren, waardoor je de indruk krijgt dat het management niet van de fouten leert.

Zo is al een paar keer gebeurd dat er aan de vooravond van weer een efficientere (?) werkmethode wordt uitgerekend hoeveel manuren we gaan besparen, en dat die "overbodige" mensen ook meteen worden weggestuurd. In de praktijk blijkt de besparing vaak tegen te vallen, en zeker in het begin, als iedereen nog moet wennen aan de nieuwe werkwijze, is er enorm veel uitloopt. Je zou dus verwachten dat ze inmiddels doorhadden dat je die mensen niet meteen moet wegsturen, maar eerst wachten tot iedereen routine heeft in de nieuwe methode, en dan kijken hoe groot de besparing is.

Ik probeer me daar op de werkvloer maar niet meer te druk om te maken. Er wordt toch niet geluisterd, en ik wil niet het imago krijgen dat ik een zeurpiet ben. Bovendien werkt het met het management net als met kleine kinderen en kachels. Je kan wel zeggen dat ze er niet aan mogen komen met hun vingers, maar ze luisteren niet, dus is het effectiever om ze maar gewoon hun vingers te laten branden. Maw uiteindelijk krijgen we toch wel (deels) gelijk, maar altijd pas nadat het eerst faliekant in het 100 is gelopen, en wel op de wijze die we allang voorspeld hadden.
pi_66556308
Pokke druk hier vandaag, 5 tassen ipv 2!
Mailing gemeente, Mailing Rabobank, HAH C1000
  Redactie Frontpage zaterdag 28 februari 2009 @ 18:19:50 #160
J'adore hardcore
pi_66558604
Wat een k*tdag zeg... Waren nogal op tijd klaar met vossen, dus om kwart over zeven hadden we alle wijken al ingegooid en zaten we te wachten op de vrachtwagen. Die komt met een hele dikke vertraging... En nog eens 4 containers vos-meuk. Met 3 man maar uit staan gooien terwijl de rest zeer collegiaal koffie ging drinken

Hadden ook nog eens HAH én een mailing van de gemeente. De HSM's leken wel een slagveld, verschrikkelijk. Gigantisch veel post per wijk, en moest (gelukkig samen met m'n broertje) 2 joekels weglopen. Ben gesloopt, maar het is gelukt
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 februari 2009 @ 19:29:05 #161
Maffe Fries
pi_66560539
Hier ook een mailing van de gemeente en eentje van het waterschap. Gelukkig kon ik de laatste drie straten nog even vaart maken, omdat de reclame op was

Hoorde wel dat ze op mijn kantoor met postbodes zitten die minuren hebben en dat daardoor de postbezorgers minder aan het werk zijn. Kan dus ook zomaar zijn dat ze mij eens een vrije zaterdag bezorgen.
pi_66560770
Inderdaad wat een tering dag zag. 2 mailingen van het waterschap en de gemeente en daarnaast weer die C1000 er bij. Machines hadden 2 uren vertraging omdat ze de grote stroom van de post niet aan konden. Dan vraag ik me af... waarom moet alles dan op 1 dag worden gepland?? Ze kunnen zelf ook wel weten dat het dan een chaos wordt. Afijn.. nog twee zaterdagjes werken en dan vier zaterdagen vrij. Vervolgens weer twee zaterdagen werken en weer drie zaterdagen vrij. De verlofuren moeten ook maar eens op :-).
pi_66573802
Ik wed dat ik de kutste dag had

Ook hier was een mailing van de gemeente en de c1000 HAH. Was om half vier ongeveer klaar, dus ging ik weer naar het depot om spullen terug te brengen. Kwam onderweg echter op een nogal onoverzichtelijk kruispunt en ik dácht dat ik wel over kon steken. Er klonk een hard NEEEEEEEE! voor de klap. Lag ik daar op de grond, brommer een eind verder, alle stiekjes over straat heen ( ). Ik heb asfalt nog nooit van zo dichtbij gezien. Een eind verder lag de motorrijder, die al snel opstond. Er kwamen allemaal mensen naar me toe die me hielpen overeind te komen. Superveel mensen hadden het zien gebeuren en ze beaamden dat het inderdaad heel onoverzichtelijk was, maarja het bleef mijn schuld want de motor had voorrang. We hebben gegevens doorgegeven aan elkaar en we moeten nog zo'n schadeformulier invullen samen. Ik kon gelukkig nog doorrijden naar het depot, want alleen mijn voorrem was kapot. Mijn baas had ik al gebeld en die was daar ook heel snel en nadat ik aan hem mijn verhaal had gedaan, kwamen de tranen. De schrik kwam er toen pas uit.

Gisteravond heeft de motorrijder nog gebeld hoe het ging enzo. Hij vond me na het ongeluk heel rustig en koel. Haha, de rest van de dag kwam wel echt alles eruit

Mijn hele been zit onder hele grote blauwe plekken en een paar schaafwonden en in mijn schouder zijn een paar spieren verrekt, dus die zit in de mitella. Kwam er nog best vanaf toch.
  Redactie Frontpage zondag 1 maart 2009 @ 09:39:52 #164
J'adore hardcore
pi_66573835
Daarom bezorg ik niet op de brommer
  zondag 1 maart 2009 @ 11:54:07 #165
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66575988
Jezus, je schrikt je rot. Ik had iets dergelijks op de fiets ook. Ik dácht dat ik kon oversteken, maar mijn rem bleef hangen, waardoor ik niet snel genoeg wegkwam. Een vrouw reed vol op mijn fiets in. Ik was wel blij dat ik aan het begin van mijn wijk zat en ze dus eigenlijk op de buffer die mijn tas was aanreed. Haar bumper was ontzet, en mijn bagagedrager ook een beetje, maar ik kon gewoon doorwerken. Wel met trillende benen, that is.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:23:33 #166
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66582761
Oeh, dat is best wel erg. Sterkte ermee!
Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt. Toen bezorgde ik nog de Media Express. ( Toen nog Donald Ducks en Libelles ) Ik kwam bij een drukke kruising en werd bij het oversteken geschept door een auto. Alle bladen over het kruispunt. >.<
En ben de laatste paar maanden maar liefst 2 keer aangereden door te snel rijdende auto's.... Het verkeer lijkt wel telkens gekker te worden...
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt. Aanvankelijk stond dit topic in klaagbaak en ging het vooral over aanvaringen met vervelende klanten. TNT Post vs Kutklanten, heette het geloof ik.

Ik klaag hier ook regelmatig, terwijl ik het best naar m'n zin heb bij de post. Ik heb best leuke collega's (op een paar na, dan) en met de leidinggevende kan ik ook goed opschieten. Mijn ergernissen gaan dan ook vooral over allerlei achter het bureau bedachte veranderingen die van bovenaf worden ingevoerd. De vaste bestellers mogen dan soms zeurpieten zijn, ze zien bij dat soort nieuwe plannen wel vaak haarscherp wat er in de praktijk mis zou kunnen gaan. De leiding roept vervolgens dat ze negatief zijn (en dat is vaak ook zo, maar je kan negatief zijn en toch gelijk hebben) en vervolgens komt alles wat de ervaren bestellers hebben voorspeld, precies zo uit. En bij iedere nieuwe reorganisatie zie je dat steeds weer gebeuren, waardoor je de indruk krijgt dat het management niet van de fouten leert.
Ja, dat is hier ook wel een beetje zo. We hebben nu in een jaar tijd al drie keer de zaalindeling gewijzigd. En na de laatste indeling is het nog steeds krap bij de kasten en containerwagens kunnen nog steeds niet door de smalle gangetjes... Ik snap gewoon niet wie dan zulke plannen maakt. Dat zou toch door een officieel bedrijf, dan wel intern of extern, gedaan moeten worden. Die alle maten vantevoren opmeet en een tekening erbij maakt en dan ziet van: hé, dat zou weleens te krap kunnen worden!? ... Laten we een beter plan verzinnen!
Bij ons zijn de vaste postbodes idd. ook de grootste zeurpieten. Althans, een aantal. Een ander gedeelte laat het allemaal maar wat over zich heen komen heb ik het idee. Die zien het wel en leven meer in het moment. Ze krijgen nog steeds hun salarisstrookje en hebben nog steeds werk. Of ze het over een maand nog hebben zien ze dan wel weer. Anders maar in de bijstand...
quote:
Zo is al een paar keer gebeurd dat er aan de vooravond van weer een efficientere (?) werkmethode wordt uitgerekend hoeveel manuren we gaan besparen, en dat die "overbodige" mensen ook meteen worden weggestuurd. In de praktijk blijkt de besparing vaak tegen te vallen, en zeker in het begin, als iedereen nog moet wennen aan de nieuwe werkwijze, is er enorm veel uitloopt. Je zou dus verwachten dat ze inmiddels doorhadden dat je die mensen niet meteen moet wegsturen, maar eerst wachten tot iedereen routine heeft in de nieuwe methode, en dan kijken hoe groot de besparing is.
Ons bestelkantoor is niet zo groot. Dus als er mensen overcompleet zijn kunnen ze tot nu toe nog terecht bij ( grotere ) naburige kantoren. Maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je op basis van foute berekeningen weg wordt gestuurd.
quote:
Ik probeer me daar op de werkvloer maar niet meer te druk om te maken. Er wordt toch niet geluisterd, en ik wil niet het imago krijgen dat ik een zeurpiet ben. Bovendien werkt het met het management net als met kleine kinderen en kachels. Je kan wel zeggen dat ze er niet aan mogen komen met hun vingers, maar ze luisteren niet, dus is het effectiever om ze maar gewoon hun vingers te laten branden. Maw uiteindelijk krijgen we toch wel (deels) gelijk, maar altijd pas nadat het eerst faliekant in het 100 is gelopen, en wel op de wijze die we allang voorspeld hadden.
Goede vergelijking. Ik heb het gevoel dat het management van een willekeurige MBO is geplukt en zo in een TNT kantoor is gezet. Wat ze daar dan moeten doen en wat bijvoorbeeld de bedrijfsdoelstellingen zijn die ze moeten nastreven of wat de meest efficiente werkmethoden zijn moeten ze zelf maar uitzoeken. Daar mogen ze dan via trial and error zien achter te komen.
Ooh?! Laten we de kasten eens op die manier in de zaal zetten, eventueel, misschien krijgen we dan meer ruimte?! Na een jaar aan gezeur en minder efficientere werkmethoden doordat er minder ruimte is: Hmmm, misschien was het toch niet zo’n goed idee, laten we de kasten weer een beetje anders plaatsen, wie weet, heel misschien zal het nu wel beter worden?!
Zie hier de TNT – style van managen...
Nothing is what it seems
pi_66586063
@ xxiessiexx: Damn idd schrikken! Doe henig an
Noot noot.
  zondag 1 maart 2009 @ 18:58:03 #168
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_66590238
Even een praktische vraag over aangetekende post:
Binnenkort wil ik een brief de deur uit doen waarvan ik zeker wil weten dat deze aankomt. Heeft de optie 'handtekening retour' in dit geval meerwaarde? M.a.w. kan ik er dan 'zekerder' van zijn dat mijn brief aankomt op plaats van bestemming?
  FOK!fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 19:26:18 #169
73911 ultra_ivo
pi_66591178
Bij de optie handtekening retour krijg je na afloop een bewijs (in de vorm van de handtekening retourkaart) thuisgestuurd dat ie is aangekomen.
  zondag 1 maart 2009 @ 20:39:16 #170
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_66593772
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij de optie handtekening retour krijg je na afloop een bewijs (in de vorm van de handtekening retourkaart) thuisgestuurd dat ie is aangekomen.
En zonder dat heb je niet de zekerheid dat ie is aangekomen?
  FOK!fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 20:46:35 #171
73911 ultra_ivo
pi_66594042
Zekerheid wel, maar dan krijg je er geen bericht van. (kun je het wel navragen)
  zondag 1 maart 2009 @ 21:13:23 #172
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66595274
quote:
Op zondag 1 maart 2009 20:39 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

En zonder dat heb je niet de zekerheid dat ie is aangekomen?
100% zekerheid is natuurlijk nooit te garanderen. Er kan altijd iets in het postproces fout gaan. Zoals het kwijt raken van een aangetekende in een machine, op straat of iets dergelijks. Met een handtekening retour - brief krijg je 100% zekerheid dat je weet of een brief wèl of niet is aangekomen. Er kan, net zoals met een normale aangetekende, ook van alles gebeuren met een handtekening retour - brief. Maar dan weet je tenminste wel zeker of er iets mee gebeurd is, haha.
Nothing is what it seems
  FOK!fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 22:12:04 #173
73911 ultra_ivo
pi_66597810
quote:
"Minder of geen post tijdens onze acties"
(PhotoNews)
vr 27/02/09 07:15 - De vakbonden van De Post delen pamfletten uit om de mensen te informeren over de stakingsactie van volgende week. Dan zal het personeel drie dagen lang het werk neerleggen.

Maandag is er een betoging en dinsdag en woensdag volgen er acties bij de distributie en het transport.

De vakbonden vinden dat de overheid te veel aandacht schenkt aan bedrijven uit de financiële en industriële sector.

"De overheid moet beseffen dat ook De Post een bedrijf is waar werkgelegenheid noodzakelijk is", zegt vakbondsman Rudi De Coninck. "We hopen dat de acties zo goed mogelijk worden opgevolgd. Klanten zullen minder of geen post ontvangen."
Reden van de staking zijn de plannen van de Belgische regering om de Belgische postmarkt vrij te maken.
pi_66615794
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:13 schreef Viper86 het volgende:

[..]

100% zekerheid is natuurlijk nooit te garanderen. Er kan altijd iets in het postproces fout gaan. Zoals het kwijt raken van een aangetekende in een machine, op straat of iets dergelijks. Met een handtekening retour - brief krijg je 100% zekerheid dat je weet of een brief wèl of niet is aangekomen. Er kan, net zoals met een normale aangetekende, ook van alles gebeuren met een handtekening retour - brief. Maar dan weet je tenminste wel zeker of er iets mee gebeurd is, haha.
Zo kon ik zaterdag een fout van een tijdelijke hulpkracht gaan corrigeren (die had de aangetekende gewoon in de bus gegooid ). Gelukkig was de geadresseerde thuis en alsnog bereid te tekenen.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:08:12 #175
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66615987
Ik heb ook wel eens iets Handtekening Retour verzonden. Nooit een handtekening retour ontvangen, maar het pakketje was wel aangekomen, want ik kreeg mijn geld keurig terug.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 maart 2009 @ 14:32:41 #176
J'adore hardcore
pi_66652154
Gisteravond bezig op de expeditie, komen we er om half zeven achter dat er een haalrit niet gedaan is. Diegene is niet op komen dagen. Rij je dan langs alle gesloten bedrijven en postagentschappen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:47:01 #177
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66654999
Hebben jullie niet van die handtekeninglijsten? Waarop je je handtekening als buslichting - haalritchauffeur moet zetten bij aanvang van je dienst zodat de expeditite - medewerker kan zien of iedereen wel aanwezig is?
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage dinsdag 3 maart 2009 @ 15:48:43 #178
J'adore hardcore
pi_66655069
Ja, die hebben we. Maar als dat niet gecontroleerd wordt...

Teamcoach collectie is deze week op vakantie, meteen loopt alles in de soep
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:36:55 #179
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66656951
Lol, hebben jullie zelfs daar een aparte teamcoach voor. Wij hebben maar 2 teamcoaches voor alles en iedereen.
Nothing is what it seems
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 17:49:30 #180
73911 ultra_ivo
pi_66659625
Vandaag een lekke band op het verste stuk van de bestelling. Alle collega's met auto's waren net terug op het kantoor. Dus maar naar de Halfords gewandeld en daar een of andere bagger band gekocht, ter plekke erop gelegd. In totaal was ikd aarmee sneller dan te voet naar het kantoor.
pi_66660709
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag een lekke band op het verste stuk van de bestelling. Alle collega's met auto's waren net terug op het kantoor. Dus maar naar de Halfords gewandeld en daar een of andere bagger band gekocht, ter plekke erop gelegd. In totaal was ikd aarmee sneller dan te voet naar het kantoor.
Da's vervelend. Had je dan niet zo'n speciale sticker in de auto zitten, met een nummer wat je dan moet bellen, met pech onderweg? Zo'n 070-nummer.
pi_66663996
Wat is het uurloon als je op zaterdag post gaat bezorgen?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:45:36 #183
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66664026
Kan iemand mij vertellen of er een pakketje naar mij onderweg is?

Via een systeem ofzo Mijn adres intikken en dan kijken of er iets naar mij onderweg is? Geen idee of dat bestaat, vroeg 't me alleen af.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_66664151
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er een pakketje naar mij onderweg is?

Via een systeem ofzo Mijn adres intikken en dan kijken of er iets naar mij onderweg is? Geen idee of dat bestaat, vroeg 't me alleen af.
Met die code die je ontvangt kan het toch? Mits bij winkel besteld.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 19:55:51 #185
73911 ultra_ivo
pi_66664449
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 18:22 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Da's vervelend. Had je dan niet zo'n speciale sticker in de auto zitten, met een nummer wat je dan moet bellen, met pech onderweg? Zo'n 070-nummer.
Zo'n sticker zit niet op de postfiets.
pi_66665277
wat is nou beter? Postbode op zaterdag of zaterdagbesteller?
pi_66665391
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Wat is het uurloon als je op zaterdag post gaat bezorgen?
Moet ik het plaatje nou werkelijk nog een keer gaan posten?

Noot noot.
pi_66665467
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:16 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Moet ik het plaatje nou werkelijk nog een keer gaan posten?

[ afbeelding ]
Nog een keer
pi_66665984
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nog een keer
Ik zou folders gaan bezorgen als ik jou was
Noot noot.
pi_66666113
Ik wou dat aanmeldingsformulier invullen maar klikte bij kennismakeing ergend verkeerd en nu zegt die dat er geen vacatures zijn. Kan het ook niet aanpassen ofzo meer.
pi_66666288
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:31 schreef kurk_droog het volgende:
Ik wou dat aanmeldingsformulier invullen maar klikte bij kennismakeing ergend verkeerd en nu zegt die dat er geen vacatures zijn. Kan het ook niet aanpassen ofzo meer.
Zelf bellen of er naar toe gaan komt ook niet in je op? Staat ook veel beter he...
Noot noot.
pi_66666604
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:34 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Zelf bellen of er naar toe gaan komt ook niet in je op? Staat ook veel beter he...
Ja, doe ik dat wel
Mja, morgen even bellen. En in wateringen zit zo'n centrum dus langsgaan is ook geen probleem
pi_66667413
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ja, doe ik dat wel
Mja, morgen even bellen. En in wateringen zit zo'n centrum dus langsgaan is ook geen probleem
Hee, Wateringen, da's dichtbij

Ik ben benieuwd of ik zaterdag weer dusdanig goed ter been ben dat ik weer post kan lopen. Wondje op mijn voet vond het blijkbaar leuk om te gaan ontsteken. Loop nu al een paar dagen mank.

Er is zeker weer C1000-HAH zaterdag?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:47:36 #194
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66669434
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Met die code die je ontvangt kan het toch? Mits bij winkel besteld.
Nee bij iemand persoonlijk en die heeft 't uit Zweden opgestuurd via lokale post dus dat gaat waarschijnlijk zodra in Nederland via TNT.

En dámn ik ga wel post bezorgen inplaats van wat ik nu doe ik het weekend als ik die lonen zo zie.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_66669455
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:55 schreef xxiessiexx het volgende:

Er is zeker weer C1000-HAH zaterdag?
Noot noot.
pi_66671520
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:55 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Zo'n sticker zit niet op de postfiets.
Oeps. Mijn fout, ging er van uit, dat je met de auto was.
pi_66671639
Hoeveel krijg je nou per uur als je postbode op zaterdag bent?
pi_66672986
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:36 schreef kurk_droog het volgende:
Hoeveel krijg je nou per uur als je postbode op zaterdag bent?
Ligt eraan hoeveel je verdient.
pi_66673027
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:48 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

De komende maanden ook nog wel
  woensdag 4 maart 2009 @ 00:33:44 #200
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66676224
Gelukkig dat we hier een Jumbo hebben ipv een C2000

( Oh ja, hoeveel verdienen wij ook alweer per uur op zaterdag? )
Nothing is what it seems
pi_66682823
Hoeveel per uur?
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:57:36 #202
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66684765
Lol. Bij een haalrit hebben we er een extra klant bij. Hierdoor moet ik eerst naar dorp A gaan. Daarna naar dorp B. Om even later weer naar dorp A te gaan. Daarna, hoe verrassend ga ik via dorp C weer naar dorp B............
Nothing is what it seems
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:57:36 #203
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66684766
Mijn wijsvinger had plotseling last van een spastische beweging............
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 maart 2009 @ 11:59:24 #204
Maffe Fries
pi_66684826
Zoiets komt me uit het verleden bekend voor, alhoewel we ook wel eens in Dorp B begonnen en dan ons snel naar dorp A spoedden om daar de eerste klant te bedienen, zodat er een kleine pauze in het rooster ontstond
pi_66696666
Naar welk nummer moet ik bellen om postbezorger, zaterdagbesteller te worden? Sorry maar ben daar nooit zo goed in.
pi_66697708
0900-postbode
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:47:33 #207
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66699539
0900-wannabejojoortje
Noot noot.
pi_66700054
nee, even serieus
pi_66701191
Denk je echt dat je nog serieus word genomen nadat je meerdere keren dezelfde vraag stelt terwijl die al meerdere keren is beantwoord???
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:14:12 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66701415
Stap 1: Sta op.
Stap 2: Loop/fiets/rijd naar het dichtsbijzijnde TNT - kantoor.
Stap 3: Bel aan.
Stap 4: Zeg: "Hoi! De naam is Droog. Kurk Droog." De ander zal je nu raar aankijken.
Stap 5A: Zeg: "Ik wil hier werken!!" De ander geeft dan twee mogelijke antwoorden, antwoord 1A: "Ja, dat kan" of antwoord 1B: "Nee, we hebben al te veel mensen. Helaas.", als diegene toevallig de teamcoach ( baas ) is. Mocht diegene niet de teamcoach zijn, ga dan door naar stap 5B. Mocht dit juist wel het geval zijn en heeft hij/zij antwoord 1A gegeven: Ga door naar stap 6. Na antwoord 1B mag je naar huis gaan en in een hoekje gaan zitten huilen met je knuffelbeertje.
Stap 5B: Zeg: "Ik wil hier werken!!" De ander zegt: "Loop maar even mee naar binnen. Dan wijs ik je de weg naar de teamcoach." Eenmaal aangekomen bij de teamcoach kun je weer verder gaan met stap 5A.
Stap 6: Stuur mij 500 euro omdat ik je dit >>>>!!!!100% garantie, absoluut werkende actieplan!!!!<<<< heb gegeven.
Nothing is what it seems
pi_66701932
Je bent ook veel te goed voor deze wereld hè Viper86.
pi_66702228
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:14 schreef Viper86 het volgende:
Stap 4: Zeg: "Hoi! De naam is Droog. Kurk Droog." De ander zal je nu raar aankijken.
Stap 5A: Zeg: "Ik wil hier werken!!" De ander geeft dan twee mogelijke antwoorden, antwoord 1A: "Ja, dat kan" of antwoord 1B: "Nee, we hebben al te veel mensen. Helaas.", als diegene toevallig de teamcoach ( baas ) is. Mocht diegene niet de teamcoach zijn, ga dan door naar stap 5B. Mocht dit juist wel het geval zijn en heeft hij/zij antwoord 1A gegeven: Ga door naar stap 6. Na antwoord 1B mag je naar huis gaan en in een hoekje gaan zitten huilen met je knuffelbeertje.
Stap 5B: Zeg: "Ik wil hier werken!!" De ander zegt: "Loop maar even mee naar binnen. Dan wijs ik je de weg naar de teamcoach." Eenmaal aangekomen bij de teamcoach kun je weer verder gaan met stap 5A.
Stap 6: Stuur mij 500 euro omdat ik je dit >>>>!!!!100% garantie, absoluut werkende actieplan!!!!<<<< heb gegeven.
Tnt kantoor is postkantoor?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 maart 2009 @ 19:40:59 #214
Maffe Fries
pi_66702421
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:36 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Tnt kantoor is postkantoor?
Nee

Een vestiging vaak op een industrieterrein waar de post gesorteerd wordt.
  Redactie Frontpage woensdag 4 maart 2009 @ 20:15:09 #215
J'adore hardcore
pi_66703862
quote:
pi_66712286
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee

pi_66712873
Vandaag 4,5 wijke gelopen. 3 van vandaag, 1 van vrijdag en nabrengtassen van vorige week donderdag, de eerste keer dat ik me schaamde dat ik de post liep. Op woensdag de radiogidsen van dezelfde week bezorgen.
pi_66714505
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee

Bij ons zit het toevallig niet op een industrieterrein en toevallig naast het postkantoor.
Maar goed, dat zegt nog niet dat het gelijk is aan het postkantoor.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2009 @ 00:47:34 #219
Maffe Fries
pi_66714640
Bij ons toevallig ook, maar ik ken vele andere vestigingen die dan wel weer op industrieterreinen zitten en soms nog in woonwijken.
  donderdag 5 maart 2009 @ 01:21:01 #220
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66715268
Bij ons hebben ze het pand van de oude formido doormidden gezaagd, het grootste gedeelte aan een keukencentrum gegeven en het laatste hoekje voor ons overgehouden. Daarbij hebben we dan wel weer het grootste gedeelte van het parkeerterrein in beslag genomen...
Dus zitten we in een vrij kleine hal die zo hoog is als een kleine fabriek.
Nothing is what it seems
pi_66716741
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:45 schreef TokenW het volgende:
Vandaag 4,5 wijke gelopen. 3 van vandaag, 1 van vrijdag en nabrengtassen van vorige week donderdag, de eerste keer dat ik me schaamde dat ik de post liep. Op woensdag de radiogidsen van dezelfde week bezorgen.
Laat me raden, jouw vestiging is net met het VBG van de Toekomst begonnen, waarover we in het MZ Journaal konden lezen dat het allemaal goed en voorspoedig verliep
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2009 @ 13:25:55 #222
J'adore hardcore
pi_66725995
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 00:47 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons toevallig ook, maar ik ken vele andere vestigingen die dan wel weer op industrieterreinen zitten en soms nog in woonwijken.
Wij zitten tussen woonwijken en scholen in, met de binnenstad op een paar honderd meter afstand
pi_66727360
quote:
!!
Noot noot.
pi_66748301
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 06:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Laat me raden, jouw vestiging is net met het VBG van de Toekomst begonnen, waarover we in het MZ Journaal konden lezen dat het allemaal goed en voorspoedig verliep
Nee, nog niet eens, dat gebeurd volgende maand pas. In de stad is het verloop van vaste medewerkers nogal hoog. In de komende maand vertrekken er in ons VBG 3 man, dat weer wordt opgevangen door 3 man uit Scheveningen, die natuurlijk in de buurt helemaal niet bekend zijn, de straten moeten leren bij de voorsortering enz. Met dat VBG van de toekomst zal het alleen maar erger worden denk ik. Op zaterdag was het al erg, structureel mensen tekort, maar doordeweeks is het nog erger hier. Er zijn dagen geweest dat er nog 8 wijken stonden. Gewoonweg schandalig, postbezorgers die niet weten hoe ze een kennisgeving moeten uitschrijven omdat de postbezorgersboekjes constant kwijt zijn. En ze nemen werkelijk iedere idioot aan (er zijn ook een heleboel goede postbezorgers, daar niet van). Vindt je post terug met daarop "chein briifenboes". Komt er vandaag 1 naar me toe met het verzoek een pakketje af te schrijven omdat het adres niet bestaat en of ik het af kan schrijven, bestaat dat adres dus wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door TokenW op 05-03-2009 23:02:35 ]
pi_66748557
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:58 schreef kurk_droog het volgende:
Naar welk nummer moet ik bellen om postbezorger, zaterdagbesteller te worden? Sorry maar ben daar nooit zo goed in.
Aangezien je in de buurt van Wateringen woont, gaarne niet bij de Chroomstraat solliciteren. Mogelijke collega's als jij kunnen me gestolen worden, als je al niet eens een telefoonnummer kan opzoeken.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:03:04 #226
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66751014
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:59 schreef TokenW het volgende:

[..]

Aangezien je in de buurt van Wateringen woont, gaarne niet bij de Chroomstraat solliciteren. Mogelijke collega's als jij kunnen me gestolen worden, als je al niet eens een telefoonnummer kan opzoeken.
Ben je hier wel lid van dan? http://tntchroomstraatdenhaag.hyves.nl/
Ziet er uit als een grote vestiging. Hoeveel werknemers en wijken hebben jullie ongeveer? ( ruwe schatting )
Nothing is what it seems
pi_66752884
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:03 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ben je hier wel lid van dan? http://tntchroomstraatdenhaag.hyves.nl/
Ziet er uit als een grote vestiging. Hoeveel werknemers en wijken hebben jullie ongeveer? ( ruwe schatting )
Nee, ben hier geen lid van. De Chroomstraat bestaat uit meerdere VBG's, per 1 oktober jongstlede is mijn VBG (Arnold Spoelplein 53/55) hierbij gevoegd en per 1 februari zijn beide Arnold Spoelplein VBG's samengevoegd. Het nieuwe VBG 51/55 bevat 59 wijken. Doordeweeks worden de wijken klaar gemaakt door 16 postbodes, 1 deeltijdmedewerker en een zaterdagmedewerker en er zijn 2 chauffeurs. Hoeveel postbezorgers en zaterdagbestellers/chauffeurs we hebben weet ik niet. De andere VBG's ken ik verder amper. Dit is ook de vestiging waar een teamcoach werd beschoten door een door hem ontslagen medewerker 2 jaar terug, dus we zitten hier in ieder geval veilig
pi_66764898

Verwachting
In het (noord)oosten (mot)regen, in het zuidwesten wat zon. Vannacht brede opklaringen en mogelijk lichte vorst. Morgen perioden met zon.
vrijdag 06 maart 2009 13.15 uur

Sunshine
Noot noot.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:22:05 #229
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66766159
*gaat jas alvast wat dunner maken*
pi_66768705
TNT-Bikini aan
Noot noot.
pi_66772385
Jammer dat de wind zo koud aanvoelt.
Tenminste, vandaag dan..
pi_66773172
HAH morgen
deal with it
pi_66774104
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:42 schreef RTB het volgende:
HAH morgen
Ik ga er niet meer om huilen.
Noot noot.
pi_66777727
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:42 schreef RTB het volgende:
HAH morgen
Tot eind april iedere zaterdag toch?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 20:45:26 #235
Maffe Fries
pi_66779388
Geloof het wel. Maak me er niet druk meer om.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:56:16 #236
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66779880
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:03 schreef TokenW het volgende:

[..]

Wat voor HAH is dat dan?
pi_66780715
bij ons is het C1000, weet niet hoe het op andere plekken zit.
deal with it
pi_66783185
Het wordt mooi weer morgen. Hopen op weinig fijne post, want vorige week was dat echt te gek De machines konden het niet aan
Noot noot.
pi_66787310
Drink nog een biertje daarna ga ik maar slapen. Om 05.00 gaat de wekker weer. Is het zeker dat eind april die c1000 bende ophoudt? Zoja dan is het wel mooi , hoef tot die tijd maar 3 zaterdagen te werken
pi_66807117
Lekker rustig hier voor een zaterdag
pi_66807321
Beste TNT'ers!
Heb onlangs 2ehands wat computer onderdelen aangeschaft, maar tot op heden het pakketje niet mogen ontvangen.
Ik had het geld overgemaakt, pakketje was op de post gegaan, T&T nummer was meegegeven.
Ik heb in de afgelopen dagen het pakketje nog steeds niet mogen ontvangen.
Middels het T&Tnummer dus maar even kijken wat er aan de hand is.
Krijg ik vervolgens deze melding:

en deze:

Vervolgens dus ook contact opgenomen met TNT klantenservice en mijn T&T nummer doorgegeven.
Werd er mij verteld dat ze niets kunnen vertellen over de situatie omtrent het pakketje.
Vervolgens zeggen ze dat er spoedig contact met mij wordt opgenomen. Terwijl ze mijn tel nummer niets eens hebben
Maar goed, ze hadden mijn adres, dus ik zou maar moeten afwachten. Tot op heden niets gehoord.

Weet iemand wat er met het pakketje zou kunnen zijn gebeurd? Wat betekent in de meeste gevallen: "Een incident heeft plaatsgevonden met uw zending'?
Verder is het gewoon verzonden als basis pakket en geen aanvullende verzekeringen ed. Dus als het pakketje uiteindelijk kwijt is geraakt, kan ik dus waarschijnlijk er naar fluiten en zit een financiële compensatie er niet in?

Ik hoop dat iemand duidelijkheid hierin kan verschaffen!
Thnx in advance!

Maart!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 maart 2009 @ 20:11:19 #242
Maffe Fries
pi_66807475
De zending kan beschadigd zijn geraakt, maar ja dat is een gok van mij, omdat ik niets van die pakkettenboel afweet. Zit bij de postdivisie en daar was het vandaag rustig
pi_66822040
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:07 schreef Maart85 het volgende:
Beste TNT'ers!
Heb onlangs 2ehands wat computer onderdelen aangeschaft, maar tot op heden het pakketje niet mogen ontvangen.
Ik had het geld overgemaakt, pakketje was op de post gegaan, T&T nummer was meegegeven.
Ik heb in de afgelopen dagen het pakketje nog steeds niet mogen ontvangen.
Middels het T&Tnummer dus maar even kijken wat er aan de hand is.
Krijg ik vervolgens deze melding:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]

Vervolgens dus ook contact opgenomen met TNT klantenservice en mijn T&T nummer doorgegeven.
Werd er mij verteld dat ze niets kunnen vertellen over de situatie omtrent het pakketje.
Vervolgens zeggen ze dat er spoedig contact met mij wordt opgenomen. Terwijl ze mijn tel nummer niets eens hebben
Maar goed, ze hadden mijn adres, dus ik zou maar moeten afwachten. Tot op heden niets gehoord.

Weet iemand wat er met het pakketje zou kunnen zijn gebeurd? Wat betekent in de meeste gevallen: "Een incident heeft plaatsgevonden met uw zending'?
Verder is het gewoon verzonden als basis pakket en geen aanvullende verzekeringen ed. Dus als het pakketje uiteindelijk kwijt is geraakt, kan ik dus waarschijnlijk er naar fluiten en zit een financiële compensatie er niet in?

Ik hoop dat iemand duidelijkheid hierin kan verschaffen!
Thnx in advance!

Maart!
Wat er met het pakket gebeurd zou kunnen zijn... geen idee.

Wat je verder zegt is dat je als het zoek geraakt is je kunt fluiten naar je pakket en dat een financiele compensatie er niet in zit dan.

In principe moet jij als ontvanger aankloppen bij de afzender. Die heeft een contract afgesloten met TNT Post voor de verzending van het pakket.

Het risico is zover ik weet voor de afzender, dus als ontvanger (en koper van die producten in dit geval) kun jij in ieder geval bij de afzender aankloppen. Verkoop is pas rond namelijk als jij de producten in huis hebt. In dit geval blijft dus de afzender (verkoper) in gebreke. Door toedoen dan wellicht van TNT Post, maar daar heeft de afzender voor gekozen.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:58:38 #244
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66858464
quote:
Principeakkoord over nieuwe cao's TNT Post

Postbedrijf TNT heeft met de vakbonden een principeakkoord gesloten over een aantal nieuwe cao's. Dat maakte het bedrijf maandag bekend.

De overeenkomst houdt onder meer in dat de meeste werknemers van TNT Post flink minder gaan verdienen.

De nieuwe cao's leiden tot een kostenbesparing van 125 miljoen euro per jaar. Voor zittende werknemers is een overgangsregeling overeengekomen om het verlies aan inkomen deels te compenseren.

Daarvoor heeft TNT 275 miljoen euro uitgetrokken.
http://www.nu.nl/economie(...)e-caos-tnt-post.html
Nothing is what it seems
  maandag 9 maart 2009 @ 15:53:33 #245
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66862710
Kan dat wel zomaar? Ik denk dat ik echt op ga doeken daar, dan.
pi_66863788
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:53 schreef MadGuy het volgende:
Kan dat wel zomaar? Ik denk dat ik echt op ga doeken daar, dan.
Tja, mijn vriend zeij dat ze dat niet mogen doen.
Maar goed, ik heb een jaarcontract gekregen, dus in december zou ik er dan toch aan moeten geloven als ik bij TNT wil blijven werken.
  maandag 9 maart 2009 @ 16:43:46 #247
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66864543
Ik vraag mij af of de zaterdagwerkers hierdoor ook een stuk minder loon krijgen? En hoeveel en vanaf wanneer. Allemaal vragen die bij mij opkomen.... Waarom krijgen we zulke informatie pas veel later en vaak als eerste via via of via de media......

In ieder geval aan de vaste postbodes: Sterkte, wij als zaterdagwerkers leven met jullie mee!
Nothing is what it seems
pi_66864740
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:03 schreef TokenW het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
Geloof het wel. Maak me er niet druk meer om.
Je zit er nu twee jaar aan vast ipv tot eind april (als je C1000 hebt).....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2009 @ 16:52:15 #249
Maffe Fries
pi_66864840
Mja, ik stop eind oktober/begin november tot bij de TNT Post, dus dan maakt het niet uit dat het contract twee jaar verlengd is
pi_66865555
dit gaat ook voor de zaterdagswerkers tellen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2009 @ 17:14:47 #251
Maffe Fries
pi_66865657
Jammer genoeg wel ja. In ieder geval sterkte aan de collega's die voltijd of deeltijd bij het bedrijf werken. Die merken het het meeste in hun portemonnee.
  FOK!fotograaf maandag 9 maart 2009 @ 17:26:32 #252
73911 ultra_ivo
pi_66866095
Ik denk niet dat de bondsleden dit goed gaan keuren. Wat de bondstop ook zal zeggen. Je hebt overigens ook geen bond nodig om actie hiertegen te voeren.
pi_66866408
edit: never mind..

[ Bericht 85% gewijzigd door DonHenkie op 09-03-2009 17:47:04 ]
pi_66866487
quote:
Principe-akkoord cao postbezorgers,
zaterdagbestellers en afspraak over
medewerkers schaal 1 t/m 13*
(* niet vallend onder de cao Productie) 9 maart

Er is een principe-akkoord voor de cao postbezorgers,
cao zaterdagbestellers en een cao Productie voor huidige en nieuwe
productiemedewerkers in schaal 1 t/m 4. De vakorganisaties en de
bedrijfsleiding van TNT hebben afgesproken dat de medewerkers in
schaal 1 t/m 13 (niet vallend onder de cao Productie) een wezenlijke
bijdrage leveren aan de kostenbesparing.
Alle medewerkers schaal 1 t/m 13, niet vallend onder de cao Productie
De komende weken houden de vakorganisaties ledenraadplegingen, voordat zij in
overleg gaan met TNT over een nieuwe cao. Vakorganisaties hebben met TNT
afgesproken dat deze groep medewerkers een wezenlijke bijdrage levert aan de
kostenbesparing.

Cao postbezorgers
Deze cao heeft een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012. De
maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5% die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, wordt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008 structureel.
Daarnaast worden de salarissen op 1 april 2010 en 2011 verhoogd met 1%. De
pensioenregeling functioneert slecht en wordt daarom afgeschaft. Als compensatie
ontvangen de postbezorgers 1% salaristoeslag.

Cao zaterdagbestellers
Deze cao heeft eveneens een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012.
Voor zaterdagbestellers worden de reiskosten versoberd in lijn met de cao Productie.
De maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5%, die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008. Tevens wordt een
structurele loonsverhoging toegekend van 1% per 1 april 2010 en 1 april 2011.
Cao Productie

Voor de medewerkers in de schalen 1 t/m 4 bij Collectie, Sorteren en Bezorgen is een
cao Productie afgesproken. Het principe-akkoord is een afgewogen pakket van
maatregelen. De inkomensachteruitgang van ongeveer 15% wordt voor een aantal
jaren tot 95% van het huidige bruto inkomen gecompenseerd. Er is tevens een
werkgelegenheidswaarborg afgesproken, wat inhoudt dat 3 jaar lang geen sprake is
van gedwongen ontslag bij reorganisaties. Dit kan ook in de volgende 3 jaar aan de
orde zijn, als aan de voorwaarden uitstroom en omzet is voldaan. Meer informatie
over deze cao staat in een separaat prikbordnieuws.
De medewerkers ontvangen binnenkort een cao-special van Omslag met daarin een
verdere uitleg.

Gérard Aben
Directeur Personeelszaken Nederland TNT
Noot noot.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:38:12 #255
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_66866550
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 01:21 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons hebben ze het pand van de oude formido doormidden gezaagd, het grootste gedeelte aan een keukencentrum gegeven en het laatste hoekje voor ons overgehouden. Daarbij hebben we dan wel weer het grootste gedeelte van het parkeerterrein in beslag genomen...
Dus zitten we in een vrij kleine hal die zo hoog is als een kleine fabriek.
Tuindorp?
pi_66866833
edit: dubbelpost
  maandag 9 maart 2009 @ 17:49:29 #257
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_66866922
Verdomme!

Dit geld zeker ook voor verlof uren?

Ben momenteel aan het afstuderen.. mijn snode plannetje was om TNT achter de hand te houden, mocht ik na mijn afstuderen geen baan aangeboden krijgen door het huidige bedrijf waar ik afstudeer. Heb nog ongeveer 90 verlofuren staan. Ga ik daar ook die 5% op inleveren?
pi_66867409
quote:
Cao zaterdagbestellers
Deze cao heeft eveneens een looptijd van 3 jaar, van 1 april 2009 tot 1 april 2012.
Voor zaterdagbestellers worden de reiskosten versoberd in lijn met de cao Productie.
De maandelijkse éénmalige uitkering van 0,5%, die in de cao van mei 2008 was
afgesproken, geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008. Tevens wordt een
structurele loonsverhoging toegekend van 1% per 1 april 2010 en 1 april 2011.
Zaterdagbesteller = zaterdagmedewerker = zaterdagpostbode toch? Dan valt het voor 'ons' nog wel mee zo te zien, de fulltimers moeten inleveren, hier hebben ze het nog over loonsverhoging (weliswaar met 1%, maar toch). Of zie ik iets over het hoofd?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 maart 2009 @ 18:03:51 #259
Maffe Fries
pi_66867476
Idd komen de zaterdagwerkers er goed vanaf.
  maandag 9 maart 2009 @ 18:14:59 #260
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66867875
Dat is inderdaad raar. Zaterdagmedewerkers omhoog, de rest flink omlaag? Zal misschien ook wel komen doordat veel zaterdagmedewerkers studenten zijn, die sneller toedeledokie kunnen en zullen zeggen?
pi_66867920
Die reistijdvergoeding kan me gestolen worden, alleen als je echt ver weg woont is dit als zaterdagbesteller echt vervelend.
pi_66868562
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker
Noot noot.
  maandag 9 maart 2009 @ 18:58:42 #263
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_66869325
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, zo lijkt het wel. Alleen de reiskostenvergoeding sneuvelt, maar dat was toch al niet zoveel. Ik geloof dat je daar alleen wat aan had als je ook buiten de schoolvakanties structureel extra werkte doordeweeks, en dan nog werd het meestal niet uitbetaald, tenzij je de teamcoach het vuur aan de schenen legde. Toch vertrouw ik het niet. Zaterdagbestellers krijgen weliswaar 1% erbij per 1 april 2010, maar dat geldt voor iedereen. Zaterdagbestellers vallen weliswaar niet onder die nieuwe Productie-CAO (schaal 1-4) maar betekent dat ook dat ons basissalaris dus niet met 6% gekort gaat worden? Dat zou mooi zijn. Ergens ook wel logisch, want vergeet niet dat een zaterdagbesteller heel goedkoop is vergeleken met een fulltime postbode. Geen TOT op zaterdag, geen reiskostenvergoeding (in principe), geen koffiegeld, geen pensioen.

Postbezorgers ontspringen geloof ik ook de dans, maar daar viel al niets te halen qua bezuinigingen. Het enige wat ze daar nog konden bezuinigen is de postbezorgers uit het pensioenfond knikkeren. En dat gaat ook gebeuren, als de nieuwe CAo er door komt.

Of de bonden het gaan tegenhouden is de vraag. Het zijn immers de bonden die de CAO hebben afgesloten. Wel gaan de bonden nog hun leden raadplegen, en die kunnen het voorstel nog afwijzen. Als je geen lid bent van een bond heb je helaas geen stem hierin. Ik denk echter dat de CAO er wel door komt, met een krappe meerderheid. Vergeet niet dat deze CAO voor tenminste 3 jaar garandeert dat er niemand gedwongen zal worden ontslagen, een belofte die zeker in deze crisistijden veel waard is.
  maandag 9 maart 2009 @ 19:30:23 #264
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_66870445
Ik vermoed ook dat het er wel doorkomt, die drie jaar is een mooie troef van TNT.

Wat is TOT ook alweer?
  maandag 9 maart 2009 @ 20:32:23 #265
Bijdehand mannetje
pi_66872762
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:30 schreef MadGuy het volgende:
Ik vermoed ook dat het er wel doorkomt, die drie jaar is een mooie troef van TNT.

Wat is TOT ook alweer?
Toeslag Ongebruikelijke Tijdstippen.
pi_66877301
Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen 15% is echt veel, daarmee help je hypotheken naar de klote.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 9 maart 2009 @ 22:16:18 #267
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66877372
0615 's ochtends is voor mij anders ongebruikelijk genoeg.
Nothing is what it seems
pi_66878342
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:16 schreef Viper86 het volgende:
0615 's ochtends is voor mij anders ongebruikelijk genoeg.
Voor welke werkzaamheden moet je dan om 6:15 beginnen?
pi_66878389
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:37 schreef TokenW het volgende:

[..]

Voor welke werkzaamheden moet je dan om 6:15 beginnen?
postbussen
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  FOK!fotograaf maandag 9 maart 2009 @ 22:47:39 #270
73911 ultra_ivo
pi_66878740
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende: Vergeet niet dat deze CAO voor tenminste 3 jaar garandeert dat er niemand gedwongen zal worden ontslagen, een belofte die zeker in deze crisistijden veel waard is.
Dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen. Als de uitstroom en de volumeprognose gehaald worden dan geldt de baangarantie voor 3 jaar.
pi_66881578
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:49 schreef Smeich het volgende:

[..]

[..]

Je zit er nu twee jaar aan vast ipv tot eind april (als je C1000 hebt).....
Wanneer is dit besloten?
pi_66883859
wel jammer allemaal. eerst korten op uren (werk maar harder ) je later laten beginnen, versobering van de werkplek, 10 minuten pauze per dag en dat soort onzin. en dan ff 15% korten. Nou ben ik zaterdagwerker, maar ik begrijp dat dit wel erg lullig is voor de vaste werknemers. Dat zo'n vakbond je ff flintk naait.. Het is sinds een jaar elke paar maanden raak met maatregelen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 05:57:33 #273
Bijdehand mannetje
pi_66884753
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen. Als de uitstroom en de volumeprognose gehaald worden dan geldt de baangarantie voor 3 jaar.
Ik heb de kleine lettertjes goed gelezen. Ik citeer uit de nieuwsbrief van de bonden:

"Met TNT is afgesproken dat er geen gedwongen ontslagen als gevolg van reorganisaties zullen vallen gedurende 6 jaar. De eerste 3 jaar geldt dit zonder voorwaarden. Daarna wordt het afhankelijk van de vraag of uitstroom- en omzetdoelstellingen worden gehaald."
pi_66884796
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:58 schreef TokenW het volgende:

[..]

Wanneer is dit besloten?
2-3 weken terug of zo. Ik hoorde het vorige week zaterdag.
pi_66887341
Ik vind het best wel idioot dat we (ik werk als zaterdagbesteller) nu via de media moeten vernemen dat onze CAO verandert... Voor de fulltime krachten is het helemaal een ramp, al speelde het natuurlijk al heel lang. Ik vraag me trouwens af hoe het zit met de tijdelijke contracten voor zaterdagbestellers.. Zouden die nog wel gewoon verlengd blijven worden?

En die C1000 is ook best irritant. Blijft die serieus 2 jaar op zaterdag!??!
pi_66893429
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:51 schreef silliegirl het volgende:
En die C1000 is ook best irritant. Blijft die serieus 2 jaar op zaterdag!??!
Dat zou naar zijn.
Vroeger was HAH op zaterdag uit den boze
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_66895137
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:51 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind het best wel idioot dat we (ik werk als zaterdagbesteller)
Eén deze dagen zul je een brief krijgen, over het nieuwe CAO. Heb 'm vandaag binnen gekregen.
pi_66895966
Hier zal mijn toekomstig schoonmoeder ook niet blij van worden.
Die is bij de TNT komen werken omdat ze gaat scheiden en dus zelf wat moet gaan verdienen.
Voor haar was het salaris al geen vetpot en nou halen ze er nog 15% vanaf ook.

Zoals het er nu naar uit ziet, valt het voor mij als zaterdagbesteller dan nog wel mee.

[ Bericht 5% gewijzigd door WNDYYY op 10-03-2009 14:46:17 ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:59:58 #279
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66899855
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:17 schreef WNDYYY het volgende:
Hier zal mijn toekomstig schoonmoeder ook niet blij van worden.
Die is bij de TNT komen werken omdat ze gaat scheiden en dus zelf wat moet gaan verdienen.
Voor haar was het salaris al geen vetpot en nou halen ze er nog 15% vanaf ook.

Zoals het er nu naar uit ziet, valt het voor mij als zaterdagbesteller dan nog wel mee.
Sterkte voor je schoonmoeder dan! Het is voor de vaste werkers idd veel erger dan voor ons zoals het er nu voor staat.

Zal deze CAO - versobering de voorbode zijn van een totale ineenstorting van het bedrijf? En wanneer verwachten jullie dat de situatie echt niet meer te houden is?
Nothing is what it seems
pi_66900110
Viper86: ik gok dat die ineenstorting sowieso een keer volgt. Als je ziet hoe het postvolume afneemt kan dat ook bijna niet anders. Wanneer is dan net ff de vraag. Ik denk dat de TNT met alle efficiency-maatregelen etc. probeert om de afname in het postvolume op te vangen, maar dat kan ook maar tijdelijk, want als de daling zich voortzet kan TNT niet blijven bestaan, in ieder geval niet in z'n huidige vorm...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 16:14:33 #281
Maffe Fries
pi_66900413
Het is heel simpel: Het bedrijf moet van zes naar drie dagen per week post rondbrengen. Anders kan het gewoon niet meer uit. Alleen moet de wet daarvoor aangepast worden.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 maart 2009 @ 16:27:37 #282
73911 ultra_ivo
pi_66900998
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het is heel simpel: Het bedrijf moet van zes naar drie dagen per week post rondbrengen. Anders kan het gewoon niet meer uit. Alleen moet de wet daarvoor aangepast worden.
En privatisering blijft volgens de gelovigen zeker goed voor de klant.

Vandaag het prikbordnieuws eens bekeken. Als de bondsleden hiermee accoord gaan en er geen wilde stakingen komen dan zou ik volgens het nieuwe systeem 5 jaar recht hebben op compensatie. Maar vertrek ik bij de post is dit een sigaar uit eigen doos, dat wordt dan afgetrokken van de oprotpremie.
pi_66901493
Hier staat een nieuwsbrief met meer details.

Volgende quote uit een artikel in De Volkskrant:
quote:
CNV-onderhandelaar Inge Bakker: ‘Sinds de komst van internet daalt het aantal poststukken structureel. Uiteindelijk zal elke postbode en postsorteerder zijn baan verliezen, daar ben ik van overtuigd. Het beroep van postbode is ten dode opgeschreven. Wij zijn akkoord gegaan met deze voorwaarden omdat massaontslagen het enige alternatief waren. Het is niet de schuld van TNT dat de computer is uitgevonden.'
Leuk om te lezen zeg, vooral voor de mensen die vast bij het bedrijf zitten Dat er dingen aan het veranderen zijn en nog meer gaat veranderen weet ik, maar er zal altijd een markt voor post blijven, hoe klein dan ook. Hoe het hier gesteld wordt is wel erg macaber.
pi_66904506
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hier staat een nieuwsbrief met meer details.

Volgende quote uit een artikel in De Volkskrant:
[..]

Leuk om te lezen zeg, vooral voor de mensen die vast bij het bedrijf zitten Dat er dingen aan het veranderen zijn en nog meer gaat veranderen weet ik, maar er zal altijd een markt voor post blijven, hoe klein dan ook. Hoe het hier gesteld wordt is wel erg macaber.
Wat een onzin staat er in dat Volkskrant artikel.

Er zal altijd behoefte blijven bestaan aan postbezorgers, ookal zou de papieren (50 gram) post verdwijnen, dan nog blijft er behoefte aan mensen die goederen (paketpost) bezorgen, simpelweg omdat je grotere artikelen niet online kunt versturen.

Ik werk zelf overigens nog maar kort bij TNT als chauffeur collectie, en deze week is de vestiging waar ik werk begonnen met de routes efficiënter in te delen, met als gevolg ziek strakke rij-schema's, met weer als gevolg; ontevreden klanten waar je te laat komt, en ontevreden werknemers bij TNT omdat die hun streeftijd niet meer halen en zelf de gecollecteerde post kunnen gaan wegbrengen naar het regionale sorteercentrum waar de vrachtwagens altijd naartoe gaan ipv dat ze de post kunnen afleveren bij de eigen vestiging zoals gebruikelijk was. Als je de tijden haalt is er geen probleem, maar wat ik van anderen hoor, is dat er van bovenaf continu efficiency wijzigingen worden ingevoerd waar iedereen weer aan moet wennen.

Dan ben je net aan een bepaalde werkwijze / route gewend en dan wordt er weer iets nieuws uit de hoge hoed getoverd waar dan weer een gewenningsperiode voor staat. Zo blijf je natuurlijk bezig, en daar komt dan de 15% achteruitgang in ons inkomen bovenop.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!fotograaf dinsdag 10 maart 2009 @ 18:42:01 #285
73911 ultra_ivo
pi_66905870
Werkt die mevrouw Inge Bakker voor de bond of voor het bedrijf? Hoe kan iemand die zoiets durft te zeggen nu je belangen verdedigen? En als je er zeker van bent dat je mensen de straat op vliegen, zorg er dan voor dat ze de straat op vliegen met een zo hoog mogelijk salaris voordat ze ontslagen worden.
pi_66928487
Ik ben bang dat die mevrouw Bakker wel een punt heeft. Hierboven wordt ook al een keer 3 dagen post bezorgen ipv 6 geopperd; maar wat doe je dan met je personeelsoverschot? Goed, er zal _altijd_ wel post blijven, maar lang niet op dezelfde schaal als nu. En dus kunnen er ook nooit net zoveel mensen in dienst blijven als nu het geval is.
pi_66932078
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:18 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben bang dat die mevrouw Bakker wel een punt heeft. Hierboven wordt ook al een keer 3 dagen post bezorgen ipv 6 geopperd; maar wat doe je dan met je personeelsoverschot? Goed, er zal _altijd_ wel post blijven, maar lang niet op dezelfde schaal als nu. En dus kunnen er ook nooit net zoveel mensen in dienst blijven als nu het geval is.
Dat is waar, de postbode in de zin van een fulltime-werknemer in een bedrijf dat 6x per week de post bezorgt, die heeft zijn langste tijd gehad. Maar dat is iets anders dan stellen dat de postbode ten dode is opgeschreven. Post zal nog heel erg lang blijven bestaan, ook al zullen sommige poststukken in hoeveelheid afnemen of verdwijnen. Zaken als bankafschriften en rekeningen worden in rap tempo minder, maar zaken als reclame (zowel geadresseerd als ongeadresseerd), tijdschriften en kleine pakjes die ik nog lang niet verdwijnen. Sterker nog: dat wordt almaar mee. Ik sta iedere ochtend bij de VOS bakkenvol met bol.com pakjes uit te gooien, en al die glossy's, daar komen er ook steeds meer bij. Linda, Plus Magazine, Golfmagazine, Elsevier, Intermediair, Carp, etc. Dat zie ik echt niet via websites of e-mail gaan. Niet alleen omdat dat waardeloos leest, ook omdat mensen er dan echt geen EUR 100 abonnementsgeld per jaar meer voor gaan betalen.

Ik verwacht voor de toekomst een bedrijf met postbezorgers op straat en deeltijdwerkers binnen, en 3x per week bezorging. Dat roept wel de vraag op hoe het dan met rouwkaarten moet. Het rouw-mailtje of de rouw-sms heeft nog niet echt een hoge vlucht genomen (SMS "houten jas AAN" naar 3050..".

Dat personeelsoverschot valt reuze mee. Leg mij eens uit hoe het komt dat er wijken blijven liggen en dat het aanwezige personeel structureel overuren draait als er te weinig werrk zou zijn. Leg mij eens uit waarom een bedrijf met een personeelsoverschot wekelijks flyers bezorgt met de tekst "wordt postbezorger: iedereen kijkt naar je uit".

En leg mij ook eens uit dat het bedrijf 10.000 man wil ontslaan omdat er geen werk voor ze is, maar van dat voornemen af ziet als we 15% loon inleveren. Is er dan ineens wel genoeg werk?
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:53:16 #288
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66933765
H et kan ook zo zijn dat het bedrijf op de fles gaat óf dat het bedrijf in stukken wordt gedeeld. Jij geeft nu duidelijk een aantal poststromen aan die elk nogal van elkaar verschillen en die uiteindelijk waarschijnlijk overblijven. Zoals tijdschriften, bol.com pakketjes, zakelijke post etc. Een mogelijkheid is dat er aparte bezorgingsdiensten komen die elk een van die poststromen bezorgt. Zoals een paar jaar geleden met de tijdschriften bij de media express het geval was. En zoals er nu bijvoorbeeld met kranten gebeurd. Misschien vergaat het met de post straks ook wel zo. Dat scholieren na schooltijd nog ff de libelle of bol.com pakketjes gaan bezorgen. Dus dat voorgesorteerde libelles bij depots worden afgeleverd en dat scholieren daar na schooltijd langs gaan en hun tijdschriftwijkje in zijn/haar fietstassen stopt en bezorgd.
Een andere mogelijkheid, daarbij blijven alle poststromen wel binnen één bedrijf, is dat álle post in een keer door een grote machine wordt voorgesorteerd en in van die grijze tasjes wordt gestopt en door vrachtwagens naar depots wordt gebracht en daar door postbezorgers wordt bezorgd.
Mogelijkheid 1 vind ik persoonlijk nog niet eens zo’n absurd plan voor wat er allemaal straks mogelijk gaat gebeuren. Daarbij moet ik natuurlijk opmerken dat ik hier geen voorstander van ben. Scholieren/studenten zijn veel goedkoper en je kunt ze zelf hun wijkje laten voorsorteren. Net zoals nu met folderwijkjes of vroeger bij de media express waar een stukje voorbereiding een onderdeel van je baantje was/is.
Nothing is what it seems
pi_66935868
Wie wil weten hoeveel hij er nou precies op achteruit gaat (die 15% is een gemiddelde) kan hier de volledige versie van het principe-akkoord nalezen. Voor mij persoonlijk lijkt het redelijk mee te vallen, mijn uurloon daalt een paar dubbeltjes en ik raak wat onkostenvergoedingen kwijt, maar het is niet schokkend. Voor de doorgewinterde bestellers met 15+ dienstjaren is het gat met hun huidige situatie groter, maar daarom krijgen ze ook meer compensatie dan ik.

Zaterdagbestellers en postbezorgers leveren geen uurloon in, jullie kunnen opgelucht adem halen (en verder gaan met het stelen van het werk van die dure fulltimers )
  FOK!fotograaf woensdag 11 maart 2009 @ 16:59:09 #290
73911 ultra_ivo
pi_66940740
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor de doorgewinterde bestellers met 15+ dienstjaren is het gat met hun huidige situatie groter, maar daarom krijgen ze ook meer compensatie dan ik.
Ik zit inderdaad in die groep. Ik krijg 5 jaar bijgelapt tot 95% en val dan enorm terug. Mocht ik vrijwillig vertrekken zo lang er nog een oprotpremie is dan wordt al het geld dat ik gekregen heb in die 5 jaar gewoon van de oprotpremie afgetrokken. Heb je dus veel aan. Aangezien ik de laatste fulltimer ben die op de vestiging erbij gekomen is ga ik er van uit dat ik vroeg of laat de keien op vlieg.
pi_66954221

[ Bericht 100% gewijzigd door TokenW op 12-03-2009 22:09:03 ]
pi_66988740
Het blijft wel erg vreemd dat zaterdagbestellers niets in moeten leveren. Zo'n 2 jaar geleden had ik de illusie dat ze van alle zaterdagmedewerkers af wilden. Waarschijnlijk is het een stuk lastiger om postbezorgers voor de zaterdag te krijgen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 14:49:15 #293
Bijdehand mannetje
pi_67009050
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:15 schreef TokenW het volgende:
Het blijft wel erg vreemd dat zaterdagbestellers niets in moeten leveren. Zo'n 2 jaar geleden had ik de illusie dat ze van alle zaterdagmedewerkers af wilden. Waarschijnlijk is het een stuk lastiger om postbezorgers voor de zaterdag te krijgen.
Bovendien ligt de gemiddelde leeftijd van zaterdagbestellers aanzienlijk lager dan bij postbezorgers, waardoor zaterdagbestellers in de regel niet of nauwelijks duurder zijn. En ze mogen nog voorbereiden, ook.

De meeste postbezorgers werken op dinsdag t/m vrijdag, zaterdag is wat minder populair (willen ze misschien bij de kinderen zijn) en maandag is al helemaal niet populair.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 maart 2009 @ 14:53:22 #294
Maffe Fries
pi_67009211
Lagere snelheid? Ik mag toch hopen dat hoger is dan een postbezorger
pi_67012126
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik zit inderdaad in die groep. Ik krijg 5 jaar bijgelapt tot 95% en val dan enorm terug. Mocht ik vrijwillig vertrekken zo lang er nog een oprotpremie is dan wordt al het geld dat ik gekregen heb in die 5 jaar gewoon van de oprotpremie afgetrokken. Heb je dus veel aan. Aangezien ik de laatste fulltimer ben die op de vestiging erbij gekomen is ga ik er van uit dat ik vroeg of laat de keien op vlieg.
Geldt het afspiegelings principe niet ? Volgens mij is het bij grote reorganisaties niet meer zomaar fifo.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67012279
Zaterdag 14 maart:

Noot noot.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 maart 2009 @ 16:25:39 #297
73911 ultra_ivo
pi_67012659
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Geldt het afspiegelings principe niet ? Volgens mij is het bij grote reorganisaties niet meer zomaar fifo.
Inderdaad, een gewogen variant. Maar aangezien ik 1-2 leeftijdscategorieen hoger zit dan de collega's die gelijk met mij zijn binnengekomen ben ik alsnog de sigaar.
pi_67013612
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:25 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Inderdaad, een gewogen variant. Maar aangezien ik 1-2 leeftijdscategorieen hoger zit dan de collega's die gelijk met mij zijn binnengekomen ben ik alsnog de sigaar.
Ah, pis je dus net naast de pot, lekker irritant is dat, sterkte
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67015203
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:02 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dat zou naar zijn.
Vroeger was HAH op zaterdag uit den boze
En kreeg je er zelfs nog pluspunten voor in het pluspuntenprogramma... Ben benieuwd of het nu ook in de diensttijden is opgenomen.
pi_67015513
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:42 schreef CihV het volgende:

[..]

En kreeg je er zelfs nog pluspunten voor in het pluspuntenprogramma... Ben benieuwd of het nu ook in de diensttijden is opgenomen.
Wij krijgen geloof ik 3 seconden per folder maar omdat er 'zo weinig' post is vervalt dat alsnog
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_67018083
Morgen weer C1000 HAH, een boekje met stickers
Kunnen ze niet elke week zo'n boekje doen? Veel makkelijker om te bezorgen! Dat krantje moet je eerst 4 keer vouwen voordat ie door de brievenbus past...

Enne... ik wil muziek luisteren tijdens het bezorgen (loopwijk), oortjes in lijkt me niet verstandig i.v.m veiligheid En mag ook niet, Maar bijv. via een speakertje in je zak of een mobiel met muziek aanzetten, kijken mensen dan raar op als je voorbij loopt met muziek aan, of zou je het normaal vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')