als postbesteller niet, als postbode wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 07:34 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben zaterdagwerker en werk op Maandag, maar bezorg alleen de post, iemand anders sorteert dus alles voor me. Maar ik heb wel een contract als zaterdagbesteller voor minimaal 3 uur per week werk. Heb ik dus recht op me eigen wijk te sorteren?
Nee, haha. Ik werk in het zuidwesten van Friesland. :-pquote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:50 schreef Zipportal het volgende:
@Viper86: Jij werkte toch in Zuidhorn? Op welke dienst zit je altijd?
dat ligt er maar helemaal aanquote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
als postbesteller niet, als postbode wel.
Oke op die manier. Ik denk al, dat kan helemaal niet. Je had het laatst over de veranderingen, op de werkvloer dat ze de kasten nu in een U-vorm hadden geplaatst. Zodat je minder met je collega's kon praten en dat het één krappe bende was. I.v.m. het nieuwe werken. Hier in Zuidhorn is er helemaal niets veranderd.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:11 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Nee, haha. Ik werk in het zuidwesten van Friesland. :-p
Ik heb daarentegen weleens hier gevraagd of er nog een baantje over was in Zuidhorn ivm dat het TNT - gebouw lekker dichtbij de bushalte van lijn 11 richting mijn school/Zernike ligt.
Nah, dan kom ik daar wel werken. Haha.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Oke op die manier. Ik denk al, dat kan helemaal niet. Je had het laatst over de veranderingen, op de werkvloer dat ze de kasten nu in een U-vorm hadden geplaatst. Zodat je minder met je collega's kon praten en dat het één krappe bende was. I.v.m. het nieuwe werken. Hier in Zuidhorn is er helemaal niets veranderd.
Nee. Dat je zaterdagwerker bent betekent alleen maar dat je zou mogen sorteren. Het is niet zo dat je daar recht op hebt, dus dat ze je moeten laten sorteren, ofzo.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 07:34 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben zaterdagwerker en werk op Maandag, maar bezorg alleen de post, iemand anders sorteert dus alles voor me. Maar ik heb wel een contract als zaterdagbesteller voor minimaal 3 uur per week werk. Heb ik dus recht op me eigen wijk te sorteren?
Klopt. Aanvankelijk stond dit topic in klaagbaak en ging het vooral over aanvaringen met vervelende klanten. TNT Post vs Kutklanten, heette het geloof ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:59 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Nah, dan kom ik daar wel werken. Haha.
Nee, het is hier best veranderd allemaal. En je merkt ook dat de meesten het er wel een beetje moeilijk mee hebben. In een bepaald gedeelte van het gebouw komt het daglicht niet eens meer. Dus dan kun je urenlang in zo'n vaalgele, ziekenhuis - licht zitten werken.
Maar ik merk dat ik best veel zeur in dit topic. Daar was dit topic oorspronkelijk ook voor bedoeld, maar toch zal ik proberen te minderen. Het voelt gewoon lekker om mezelf zo nu en dan af te reageren.![]()
Ja, dat is hier ook wel een beetje zo. We hebben nu in een jaar tijd al drie keer de zaalindeling gewijzigd. En na de laatste indeling is het nog steeds krap bij de kasten en containerwagens kunnen nog steeds niet door de smalle gangetjes... Ik snap gewoon niet wie dan zulke plannen maakt. Dat zou toch door een officieel bedrijf, dan wel intern of extern, gedaan moeten worden. Die alle maten vantevoren opmeet en een tekening erbij maakt en dan ziet van: hé, dat zou weleens te krap kunnen worden!? ... Laten we een beter plan verzinnen!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt. Aanvankelijk stond dit topic in klaagbaak en ging het vooral over aanvaringen met vervelende klanten. TNT Post vs Kutklanten, heette het geloof ik.
Ik klaag hier ook regelmatig, terwijl ik het best naar m'n zin heb bij de post. Ik heb best leuke collega's (op een paar na, dan) en met de leidinggevende kan ik ook goed opschieten. Mijn ergernissen gaan dan ook vooral over allerlei achter het bureau bedachte veranderingen die van bovenaf worden ingevoerd. De vaste bestellers mogen dan soms zeurpieten zijn, ze zien bij dat soort nieuwe plannen wel vaak haarscherp wat er in de praktijk mis zou kunnen gaan. De leiding roept vervolgens dat ze negatief zijn (en dat is vaak ook zo, maar je kan negatief zijn en toch gelijk hebben) en vervolgens komt alles wat de ervaren bestellers hebben voorspeld, precies zo uit. En bij iedere nieuwe reorganisatie zie je dat steeds weer gebeuren, waardoor je de indruk krijgt dat het management niet van de fouten leert.
Ons bestelkantoor is niet zo groot. Dus als er mensen overcompleet zijn kunnen ze tot nu toe nog terecht bij ( grotere ) naburige kantoren. Maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je op basis van foute berekeningen weg wordt gestuurd.quote:Zo is al een paar keer gebeurd dat er aan de vooravond van weer een efficientere (?) werkmethode wordt uitgerekend hoeveel manuren we gaan besparen, en dat die "overbodige" mensen ook meteen worden weggestuurd. In de praktijk blijkt de besparing vaak tegen te vallen, en zeker in het begin, als iedereen nog moet wennen aan de nieuwe werkwijze, is er enorm veel uitloopt. Je zou dus verwachten dat ze inmiddels doorhadden dat je die mensen niet meteen moet wegsturen, maar eerst wachten tot iedereen routine heeft in de nieuwe methode, en dan kijken hoe groot de besparing is.
Goede vergelijking. Ik heb het gevoel dat het management van een willekeurige MBO is geplukt en zo in een TNT kantoor is gezet. Wat ze daar dan moeten doen en wat bijvoorbeeld de bedrijfsdoelstellingen zijn die ze moeten nastreven of wat de meest efficiente werkmethoden zijn moeten ze zelf maar uitzoeken. Daar mogen ze dan via trial and error zien achter te komen.quote:Ik probeer me daar op de werkvloer maar niet meer te druk om te maken. Er wordt toch niet geluisterd, en ik wil niet het imago krijgen dat ik een zeurpiet ben. Bovendien werkt het met het management net als met kleine kinderen en kachels. Je kan wel zeggen dat ze er niet aan mogen komen met hun vingers, maar ze luisteren niet, dus is het effectiever om ze maar gewoon hun vingers te laten branden. Maw uiteindelijk krijgen we toch wel (deels) gelijk, maar altijd pas nadat het eerst faliekant in het 100 is gelopen, en wel op de wijze die we allang voorspeld hadden.
En zonder dat heb je niet de zekerheid dat ie is aangekomen?quote:Op zondag 1 maart 2009 19:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij de optie handtekening retour krijg je na afloop een bewijs (in de vorm van de handtekening retourkaart) thuisgestuurd dat ie is aangekomen.
100% zekerheid is natuurlijk nooit te garanderen. Er kan altijd iets in het postproces fout gaan. Zoals het kwijt raken van een aangetekende in een machine, op straat of iets dergelijks. Met een handtekening retour - brief krijg je 100% zekerheid dat je weet of een brief wèl of niet is aangekomen. Er kan, net zoals met een normale aangetekende, ook van alles gebeuren met een handtekening retour - brief. Maar dan weet je tenminste wel zeker of er iets mee gebeurd is, haha.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En zonder dat heb je niet de zekerheid dat ie is aangekomen?
Reden van de staking zijn de plannen van de Belgische regering om de Belgische postmarkt vrij te maken.quote:"Minder of geen post tijdens onze acties"
(PhotoNews)
vr 27/02/09 07:15 - De vakbonden van De Post delen pamfletten uit om de mensen te informeren over de stakingsactie van volgende week. Dan zal het personeel drie dagen lang het werk neerleggen.
Maandag is er een betoging en dinsdag en woensdag volgen er acties bij de distributie en het transport.
De vakbonden vinden dat de overheid te veel aandacht schenkt aan bedrijven uit de financiële en industriële sector.
"De overheid moet beseffen dat ook De Post een bedrijf is waar werkgelegenheid noodzakelijk is", zegt vakbondsman Rudi De Coninck. "We hopen dat de acties zo goed mogelijk worden opgevolgd. Klanten zullen minder of geen post ontvangen."
Zo kon ik zaterdag een fout van een tijdelijke hulpkracht gaan corrigeren (die had de aangetekende gewoon in de bus gegooidquote:Op zondag 1 maart 2009 21:13 schreef Viper86 het volgende:
[..]
100% zekerheid is natuurlijk nooit te garanderen. Er kan altijd iets in het postproces fout gaan. Zoals het kwijt raken van een aangetekende in een machine, op straat of iets dergelijks. Met een handtekening retour - brief krijg je 100% zekerheid dat je weet of een brief wèl of niet is aangekomen. Er kan, net zoals met een normale aangetekende, ook van alles gebeuren met een handtekening retour - brief. Maar dan weet je tenminste wel zeker of er iets mee gebeurd is, haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |