Oeh, dat is best wel erg.

Sterkte ermee!
Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt. Toen bezorgde ik nog de Media Express. ( Toen nog Donald Ducks en Libelles ) Ik kwam bij een drukke kruising en werd bij het oversteken geschept door een auto. Alle bladen over het kruispunt. >.<
En ben de laatste paar maanden maar liefst 2 keer aangereden door te snel rijdende auto's.... Het verkeer lijkt wel telkens gekker te worden...
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:[..]
Klopt. Aanvankelijk stond dit topic in klaagbaak en ging het vooral over aanvaringen met vervelende klanten. TNT Post vs Kutklanten, heette het geloof ik.
Ik klaag hier ook regelmatig, terwijl ik het best naar m'n zin heb bij de post. Ik heb best leuke collega's (op een paar na, dan) en met de leidinggevende kan ik ook goed opschieten. Mijn ergernissen gaan dan ook vooral over allerlei achter het bureau bedachte veranderingen die van bovenaf worden ingevoerd. De vaste bestellers mogen dan soms zeurpieten zijn, ze zien bij dat soort nieuwe plannen wel vaak haarscherp wat er in de praktijk mis zou kunnen gaan. De leiding roept vervolgens dat ze negatief zijn (en dat is vaak ook zo, maar je kan negatief zijn en toch gelijk hebben) en vervolgens komt alles wat de ervaren bestellers hebben voorspeld, precies zo uit. En bij iedere nieuwe reorganisatie zie je dat steeds weer gebeuren, waardoor je de indruk krijgt dat het management niet van de fouten leert.
Ja, dat is hier ook wel een beetje zo. We hebben nu in een jaar tijd al drie keer de zaalindeling gewijzigd. En na de laatste indeling is het nog steeds krap bij de kasten en containerwagens kunnen nog steeds niet door de smalle gangetjes... Ik snap gewoon niet wie dan zulke plannen maakt. Dat zou toch door een officieel bedrijf, dan wel intern of extern, gedaan moeten worden. Die alle maten vantevoren opmeet en een tekening erbij maakt en dan ziet van: hé, dat zou weleens te krap kunnen worden!? ... Laten we een beter plan verzinnen!
Bij ons zijn de vaste postbodes idd. ook de grootste zeurpieten. Althans, een aantal. Een ander gedeelte laat het allemaal maar wat over zich heen komen heb ik het idee. Die zien het wel en leven meer in het moment. Ze krijgen nog steeds hun salarisstrookje en hebben nog steeds werk. Of ze het over een maand nog hebben zien ze dan wel weer. Anders maar in de bijstand...
quote:
Zo is al een paar keer gebeurd dat er aan de vooravond van weer een efficientere (?) werkmethode wordt uitgerekend hoeveel manuren we gaan besparen, en dat die "overbodige" mensen ook meteen worden weggestuurd. In de praktijk blijkt de besparing vaak tegen te vallen, en zeker in het begin, als iedereen nog moet wennen aan de nieuwe werkwijze, is er enorm veel uitloopt. Je zou dus verwachten dat ze inmiddels doorhadden dat je die mensen niet meteen moet wegsturen, maar eerst wachten tot iedereen routine heeft in de nieuwe methode, en dan kijken hoe groot de besparing is.
Ons bestelkantoor is niet zo groot. Dus als er mensen overcompleet zijn kunnen ze tot nu toe nog terecht bij ( grotere ) naburige kantoren. Maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je op basis van foute berekeningen weg wordt gestuurd.
quote:
Ik probeer me daar op de werkvloer maar niet meer te druk om te maken. Er wordt toch niet geluisterd, en ik wil niet het imago krijgen dat ik een zeurpiet ben. Bovendien werkt het met het management net als met kleine kinderen en kachels. Je kan wel zeggen dat ze er niet aan mogen komen met hun vingers, maar ze luisteren niet, dus is het effectiever om ze maar gewoon hun vingers te laten branden. Maw uiteindelijk krijgen we toch wel (deels) gelijk, maar altijd pas nadat het eerst faliekant in het 100 is gelopen, en wel op de wijze die we allang voorspeld hadden.
Goede vergelijking. Ik heb het gevoel dat het management van een willekeurige MBO is geplukt en zo in een TNT kantoor is gezet. Wat ze daar dan moeten doen en wat bijvoorbeeld de bedrijfsdoelstellingen zijn die ze moeten nastreven of wat de meest efficiente werkmethoden zijn moeten ze zelf maar uitzoeken. Daar mogen ze dan via trial and error zien achter te komen.
Ooh?! Laten we de kasten eens op die manier in de zaal zetten, eventueel, misschien krijgen we dan meer ruimte?! Na een jaar aan gezeur en minder efficientere werkmethoden doordat er minder ruimte is: Hmmm, misschien was het toch niet zo’n goed idee, laten we de kasten weer een beetje anders plaatsen, wie weet, heel misschien zal het nu wel beter worden?!
Zie hier de TNT – style van managen...