abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66242856
Ik heb mezelf aangebracht zo'n 2,5 jaar geleden, zou ik ook nog 50 euro kunnen claimen
pi_66243020
Trouwens wat een raar verhaal van Mellow. Het gebeurt hier wel eens dat de postbode plus de wijk in gaat om een steekproef te houden wanneer er veel klachten zijn of vermoedens dat iemand zijn werk niet goed uitvoert. Maar iemand consequent achtervolgen in de wijk omdat ze er af en toe te lang over doet...vind ik niet echt een voorbeeld van hoe je met elkaar om zou moeten gaan. Maarja, met goed met elkaar omgaan en TNT zijn niet echt dingen die bijelkaar passen blijkt telkens maar weer uit deze reeks (heb persoonlijk op mijn vestiging niet echt problemen though).
pi_66250134
Morgen loon
Noot noot.
pi_66255247
Vandaag hield onze teamcoach een korte presentatie over het VBG van de toekomst, waar wij binnenkort mee te maken gaan krijgen. Het hele verhaal over die carre's kende ik al, dat stond nml in de Mail, maar van de rest van het verhaal werd ik niet blij. Zo is het niet de bedoeling dat je van je plaats komt, tenzij het niet anders kan, als je te vaak naar de WC gaat word je daarop aangesproken, je mag niet teveel met elkaar praten tijdens het werk en je mag ook je telefoon niet opnemen. Eten en drinken mag alleen nog worden genuttigd in de kantine, tijdens de pauze, dus niet even wat eten achter je kast tijdens het zetten. Nu begrijp ik best dat ze de mensen willen aanpakken die ieder half uur 10 min. weggaan om te roken, maar dit vind ik wel erg overdreven. Als ik naar de WC moet ga ik gewoon, en wat is het probleem met een boterham eten achter je kast? Je neemt een hap, en tijdens het kauwen kan je gewoon straten of zetten. Dat van die koffie kan ik nog begrijpen, want stel dat je die omstoot over de post heen. Dus ik hoop maar dat de TC niet al te star is met het hanteren van de regels en zich vooral richt op de mensen die meer staan te kletsen dan dat ze werken, want no way dat ik straks als een kleuter met m'n hand omhoog ga zitten zo van "teamcoach, ik moet poepen!!".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_66260032
Haha ja de nietpraten-regeling die ze in hebben gevoerd valt inderdaad niet bij iedereen (lees: bij niemand) goed. Ik vond het altijd wel chill werken met een paar mensen op de achtergrond die allemaal dingen door de zaal roepen en keihard meezingen met de radio etc. Het zal zaterdag wel doodse stilte zijn dan.

Ik moest vandaag even twee wijkjes wegbrengen en ik ving van een van mijn coaches op dat hij gillend gek werd afgelopen dinsdag omdat alles zo nieuw was haha
  vrijdag 20 februari 2009 @ 02:38:04 #81
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66263723
Lol, we worden allemaal vervangen door robots binnenkort
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66266354
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Haha ja de nietpraten-regeling die ze in hebben gevoerd valt inderdaad niet bij iedereen (lees: bij niemand) goed. Ik vond het altijd wel chill werken met een paar mensen op de achtergrond die allemaal dingen door de zaal roepen en keihard meezingen met de radio etc. Het zal zaterdag wel doodse stilte zijn dan.

Ik moest vandaag even twee wijkjes wegbrengen en ik ving van een van mijn coaches op dat hij gillend gek werd afgelopen dinsdag omdat alles zo nieuw was haha
Mag je zelf niet meezingen met de radio? Of fluiten? Dat hadden ze er bij ons niet bij verteld, wat is dat voor idioterie? Het begint hier zo langzamerhand op een soort strafkamp te lijken. Dan zal het verloop ook wel hoger worden, en het is nu al zo hoog dat we de post amper wegkrijgen. Ik doe nu geregeld wat extra's maar als ze straks zo zeikerig tegen mij gaan doen, dan word ik ook ineens heel star. Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:29:58 #83
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66268331
Lol, als ze dat bij ons invoeren, mogen ze lekker opzoek naar een nieuwe zaterdagwerker
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66273809
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
Noot noot.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 februari 2009 @ 13:28:19 #85
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_66274747
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
de nietpraten-regeling

Zie dat niet zo gauw gebeuren bij ons, dan is ineens de gezelligheid weg.

't Lijkt zo meer op werknemertje wegpesten dan op serieus beleid voeren
pi_66274911
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mag je zelf niet meezingen met de radio? Of fluiten? Dat hadden ze er bij ons niet bij verteld, wat is dat voor idioterie? Het begint hier zo langzamerhand op een soort strafkamp te lijken. Dan zal het verloop ook wel hoger worden, en het is nu al zo hoog dat we de post amper wegkrijgen. Ik doe nu geregeld wat extra's maar als ze straks zo zeikerig tegen mij gaan doen, dan word ik ook ineens heel star. Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
Het was afgelopen zaterdag ook heel druk, iedereen nam het er nog even van. Je mag niet meer praten (wel dingen vragen aan elkaar die met het werk te maken hebben enzo) omdat je anderen niet van hun werk mag houden. Het klonk allemaal heel strikt. Ik hoop echt dat het meevalt, want zo is de lol er natuurlijk snel vanaf. Maar het grootste deel van de tijd loop ik toch op straat, dus ikzelf zal er sowieso niet veel last van hebben.
pi_66275424
Het is eigenlijk nog het meest zielig voor de mensen die hun hele leven al bij de post werken En dat hun hele leven nog blijven doen. Alles moet opeens anders En tientallen jaren mochten ze gewoon gezelllig kletsen en dat zou dan nu niet meer mogen? Belachelijk

In deze tijd is het niet zo makkelijk om een andere baan te vinden.
Noot noot.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:53:23 #88
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66275667
Bij ons is in een jaar zo goed als de hele oude garde vertrokken of is bezig dat te doen

Wat overblijft zijn de gesjeesde studenten, de mensen die bijna tegen de VUT aan zitten, de mensen die niets anders kunnen en de zaterdagwerkers met tijd teveel. Maar ik kan me niet voorstellen dat het zo kan blijven. Er lopen bij ons mensen rond met meer dan 60 verlofuren, omdat ze zoveel buiten hun contract werken. Die willen nu zolangzamerhand ook hun centen. Kan niet goed gaan...
pi_66276294
De 55-plussers klagen er inderdaad behoorlijk op los. Ze zijn behoorlijk pissig. Kan ik heel goed begrijpen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:07:38 #90
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66281462
Ja, hier is het ook ernstig veranderd. De complete werkzaal is totaal anders ingedeeld. Ipv dat iedereen in 1 en dezelfde ruimte werkt is de zaal nu in 2en gesplitst. Dus dan zit je met maar een paar man in een grote u - vorm te werken. En dan meestal verspreid over die u - vorm. Dus de kans is groot dat je niet eens meer naast een collega zit te zetten.
Het voordeel hiervan had moeten wezen dat er nu meer ruimte voor iedereen zou moeten wezen. Nou, dat is dus echt niet zo. Op sommige plekken is het echt zo krap, dat je continu problemen krijgt met karretjes die elkaar niet kunnen passeren etc. Laat staan van die grote containers......
Ook mogen we niet meer onze eigen "afval" ( lege rode/blauwe bakjes, plastics ed. ) opruimen. Dit wordt nu alleen nog maar gedaan door diegene die daartoe bevoegd is. De postbode - plus.
Een andere regel die deze week is ingegaan is dat je niet meer eerder mag beginnen met ingooien van je wijk. Vanochtend was ik daar dus een half uur eerder. Ten slot van rekening door mijn teamcoach aangegeven dat ik op dat tijdstip mocht beginnen. Begint opeens iedereen te zeuren dat ik veel te vroeg ben begonnen en dat dat niet mag etc..... Toen moest ik dus tot het officiele tijdstip de zaal opruimen.......................
Terwijl voor de meeste wijken de blauwe bakken er al veeeel eerder zijn. Dus het werk ligt al kláár!! Onvoorstelbaar...
Voor de rest heb ik niks over een niet - praten regel gehoord. Dat zal er bij ons wel niet komen vermoed ik... Anders zal dat tot muiterij leiden kan ik je wel vertellen.
Nothing is what it seems
pi_66283384
Klinkt behoorlijk waardeloos, Viper.

Ik ben net ook gebeld, of ik morgen om 7.15 uur wil beginnen i.p.v. 10.30 uur Waarschijnlijk lukt het niet helemaal daaro
pi_66285066
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Ook mogen we niet meer onze eigen "afval" ( lege rode/blauwe bakjes, plastics ed. ) opruimen. Dit wordt nu alleen nog maar gedaan door diegene die daartoe bevoegd is. De postbode - plus.
Nee, dat zall lekker handig gaan. Als je dan toevallig een dag hebt met van die 'ingebonden-troep' dan moet je maar lekker in je eigen troep blijven werken tot de postbode-plus eens besluit om je te komen storen en het op te ruimen? Jaja..

Morgen om 6.30 uur beginnen. Ben ik niet gewend.
Moet de dienst van een ander overnemen. Zeker op wintersportvakantie ofzo..
Ben ik tot zo'n 3 uur bezig.

Wacht eens.. meestal ben ik tot zo'n 3 uur bezig..
Zou mijn contract dan misschien een "tot-drie-uur" contract zijn i.p.v. een contract van 3 uur??

[ Bericht 14% gewijzigd door WNDYYY op 20-02-2009 22:48:15 ]
pi_66286095
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben net ook gebeld, of ik morgen om 7.15 uu 8.30 wil beginnen i.p.v. 10.30 uur 06.15
Bij ons merk ik nog niet zoveel van al die regels. Meestal ruim ik die bakjes niet eens op, wordt altijd voor me gedaan door de postbode plus. Ze zitten hier nog steeds alleen maar de praten en te ouwehoeren dus het praat-verbod is ook niet nog ingegaan. Voor de rest doe ik waar ik zelf zin in heb, vind die regels totaal nergens op slaan. Waarom zou iemand mij gaan verbieden iets in te gooien terwijl we toch zitten te niksen. Ben 1 van de weinige (zaterdag-medewerkers) die een weerwoord heeft voor bepaalde zaken. De meeste hier zijn brave "Ja-Knikkers". Als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik het gewoon en dan zie ik soms die rare vertekeningen in het hoofd. Regels oke, maar niet van die rare regels waar niemand iets mee opschiet.
pi_66286313
Zijn we lekker mee. Ik lees net op nu.nl dat de liberalisering van de postmarkt per april ingaat.
Nog minder werk
pi_66288595
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag hield onze teamcoach een korte presentatie over het VBG van de toekomst, waar wij binnenkort mee te maken gaan krijgen. Het hele verhaal over die carre's kende ik al, dat stond nml in de Mail, maar van de rest van het verhaal werd ik niet blij. Zo is het niet de bedoeling dat je van je plaats komt, tenzij het niet anders kan, als je te vaak naar de WC gaat word je daarop aangesproken, je mag niet teveel met elkaar praten tijdens het werk en je mag ook je telefoon niet opnemen. Eten en drinken mag alleen nog worden genuttigd in de kantine, tijdens de pauze, dus niet even wat eten achter je kast tijdens het zetten. Nu begrijp ik best dat ze de mensen willen aanpakken die ieder half uur 10 min. weggaan om te roken, maar dit vind ik wel erg overdreven. Als ik naar de WC moet ga ik gewoon, en wat is het probleem met een boterham eten achter je kast? Je neemt een hap, en tijdens het kauwen kan je gewoon straten of zetten. Dat van die koffie kan ik nog begrijpen, want stel dat je die omstoot over de post heen. Dus ik hoop maar dat de TC niet al te star is met het hanteren van de regels en zich vooral richt op de mensen die meer staan te kletsen dan dat ze werken, want no way dat ik straks als een kleuter met m'n hand omhoog ga zitten zo van "teamcoach, ik moet poepen!!".
daar had ik het dus een topic geleden over: bij ons is er daadwerkelijk iemand weggestuurd omdat diegene even koffie op de zaal dronk. Denk maar niet dat iemand zijn wijken overnam, thank God for team spirit!

Ze hebben zelfs de watertanks naar de kantine verplaatst. Dat vind ik erg naar, zit daar met een enorm droge bek. Ik at ook altijd op zaterdag terwijl ik mijn tweede tranche inpakte. Nu moet ik pauze houden in de kantine. Ik schrijf tegenwoordig mijn uren en vermeldt erbij dat ik maar geen pauze houd, dááág. Steek dat half uurtje wat ik zit te nietsnutten wel in eigen zak.
pi_66289244
Dat wordt dus één grote verrassing voor mij morgen. Echt belachelijk dat "nieuwe werken".
Dit jaar hoef ik ook geen kerstpakket meer, als het net zo'n flutpakket als vorig jaar wordt.
pi_66314672
Henig dagje vandaag

Zegt zo'n kind: "Kijk mama, die is als postbode verkleed! "

Ik zo:
Noot noot.
pi_66315568
Het was hier een groot zooitje Ik was blij dat ik om 7.15 uur was begonnen, ik was om 14.15 uur klaar. Toen gingen er nog mensen weg met een of twee grote wijken... Echt, om 13.00 uur waren er nog 8 wijken niet ingegooid en gesorteerd! Al die mensen schelden joh En dan ook nog die HAH erbij, die vond ik nu toch wel wat minder leuk.
pi_66315689
Als ik na 14.15 nog 2 grote wijken weg moest brengen had ik de hand gegeven aan mn teamcoach
Wel mooi dat jij wel op tijd klaar bent
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')