abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66201208
Ik heb even een vraagje.

Vandaag kreeg ik te horen van mijn postbode plus dat ik 3 keer door een onafhankelijk persoon ben gevolgd tijdens het lopen van mijn wijk (Ik ben postbezorger). Nu was hij/zij blijkbaar van mening dat ik totaal geen tempo had, zowel met fietsen als met lopen. Nu ben ik het hier ABSOLUUT niet mee eens, ik loop gewoon lekker door en heb in die 2,5 jaar dat ik dit werk doe nog nooit een klacht gehad over mijn tempo.
Maar naar aanleiding van dit gespioneer is besloten om mijn overuren niet meer uit te betalen..

Mag dat zomaar? Overuren niet meer uitbetalen? Om over het stiekem achtervolgen nog maar te zwijgen...?

Dit gebeurt trouwens landelijk volgens mijn postbode plus. En maar afvragen waarom de uitloop bij postbezorgers toch zo hoog is
pi_66201788
Ajoh Nog nooit van gehoord! Spooky zo'n spion

Maar hoe kom je aan overuren dan? Er is toch een standaard tijd wat je krijgt voor een bepaalde wijk? (Als je HAH hebt, komen er zoveel minuten bij op)
Noot noot.
pi_66202041
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.

En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken
pi_66202186
Zelf voorbereiden? Maar dan ben je toch geen postbezorger, maar een postbode? Of zit ik nu helemaal mis? Scheelt ook wat loon betreft.

En wat je werkt, moet je gewoon uitbetaald krijgen. Vraag zo'n postbodeplus kerel maar of hij een keer zo'n wijk wil lopen, kijken hoe lang hij er over doet
Noot noot.
pi_66202257
Ja, dat voorbereiden doe ik alleen op maandag, de rest van de week haal ik m'n post om 13.00 uur op bij het depot. Maar ik krijg wel gewoon m'n postbezorgersalaris..
pi_66202592
Dus opzich die 2 uur en 45 minuten klopt gemiddeld wel? Dan zeg je dat tegen je baas dat je die tijd gemiddeld altijd aan houdt en de uren die je moet voorbereiden zitten dus niet bij die tijd in dus die krijg je gewoon extra er bij. Snap niet waar jou baas zich zo druk om maakt?

Het is wel logisch dat als je half uur er langer over doet, dat je die half uur extra niet uitbetaald krijgt, want je doet een andere keer een half uur minder lang over dus dat compenseert zich elkaar weer. (Of is het zo dat als je een half uur eerder klaar bent, je ook een half uur minder krijgt uitbetaald, niet toch? )

Het wordt een ander verhaal als je elke keer een half uur er langer over doet Want dan zijn er twee mogelijkheden. Of de tijd voor je wijk klopt niet, of je moet sneller lopen, maar aangezien je zegt dat je lekker doorloopt, moet die tijd veranderd worden.
Noot noot.
pi_66202856
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.
pi_66204237
Of die tijd klopt.. Ik denk het niet. Vandaag was ik dan wel een half uur eerder klaar, maar er was dan ook geen HAH, niet veel post en ik kon alles in 1 keer mee nemen.
Om 1 keer terug te fietsen naar het depot, tassen te wisselen en weer naar de wijk te gaan kost me een kwartier. Maar dat wordt weer niet in de totale tijd meegerekend.

Ik word overigens gewoon betaald voor hoe lang ik er over doe, niet wat er voor staat. Ik ben een van de snellere mensen van mijn depot dus ik snap er echt niks van
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 16:56:30 #59
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_66204332
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef xxiessiexx het volgende:
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.
Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
pi_66204765
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:56 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
Dikkie Dik
pi_66204930
Terugfietsen naar depot? Doen jullie niet aan nabrengtassen?
Noot noot.
pi_66205011
Ze gooien hier al de tassen post voor de wijken in het depot en dan mag je het uitzoeken. Ik heb er vaak 6 dus dan moet ik terug ja
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 17:17:57 #63
J'adore hardcore
pi_66205064
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:08 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dikkie Dik
pi_66208778
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef Mellow_ het volgende:
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.

En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken
Wat een krankzinnig verhaal. Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen landelijk gevolgd worden, het enige wat ik weet dat er wel eens bezorgers van verdacht werden post te stelen, en dat ze die gingen volgen. Of straatcontroles, maar dat houdt meestal in dat de postbode-plus tijdens het rijden van de aangetekenden even langs komt of te kijken hoe het gaat, en evt. bij een huis aanbelt om te vragen of de mensen de goede post hebben gehad en evt. het hah. Maar dat gebeurt bij mijn weten nooit stiekum.

Ik weet niet hoe groot jouw maandagse dienst is maar als ik uitga van 4x 2.45 uur (di-vr) en dan nog zeg 3 uur erbij voor die maandag (kleinere maandagdiensten ken ik niet, tenminste niet als er ook voorbereid moet worden) dan kom ik op 14 uur per week. Dan vind ik die 16 uur per week van jou echt geen slechte score.

Ik zie wel eens de rapportjes die onze postbezorgers inleveren, en als ze iedereen eruit zouden willen gooien die langer over de wijk doet dan de officiele tijd dan zouden ze echt helemaal NIEMAND over houden. Tuurlijk worden er bij ons ook wel mensen aangesproken die te langzaam zouden zijn, maar dan praat je echt over de excessen, bijv. mensen die steevast 3 uur of langer doen over een wijk van 1.45 uur.

Volgens mij mag een postbezorger helemaal niet voorbereiden, tenzij je daar een apart contract voor krijgt. Als je namelijk voorbereidt en uitvoert verschilt jouw werk niet van het werk van een gewone postbode en heb je dus ook recht op dat salaris.

Ik heb ook mijn twijfels over dat die spion een onafhankelijk iemand zou zijn. Onafhankelijk betekent volgens mij iemand die niet bij TNT werkt, en die kan nooit inzicht hebben in wat een redelijk werktempo is. En zelfs al zou hij niet in dienst van TNT zijn, dan wordt hij voor dat gespioneer wel betaald door TNT, dus dan is hij alsnog niet geheel onafhankelijk.

Ik raad je allereerst aan om een gesprek aan te vragen met de postbode-plus en evt. je teamcoach. Vraag ze om een concreet verhaal, je bent "te langzaam" is een vaag verhaal. Vertel wat je iedere dag doet en wat dan de standaard-tijd is die daar voor staat. Tel de totalen op en vergelijk dat met het aantal uren dat jij schrijft. Werk je 16 uur per week maar zou dat werk in 14 uur moeten kunnen dan kunnen ze moeilijk volhouden dat je veel te langzaam bent.

Als ze weigeren je uitloop uit te betalen moet je ze vragen om een schriftelijke verklaring waarom ze dat weigeren. Met die verklaring kun je gaan klagen bij een hogere leidinggevende (bijv. de VBG-manager), bij de OC of een vakbond. Ben je nog geen lid van een bond, word dat dan als de sodemieter. De BVPP hanteert een speciaal postbezorgerstarief van EUR 3,75 per maand, en dat kun je aan het eind van het jaar nog van de belasting aftrekken ook.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_66209347
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.

In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
pi_66209715
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef Mellow_ het volgende:
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.

In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
Zou ik zeker doen 3.30 + (4 x 2.45) komt totaal op 14.30, dus dan is 16 uur een uitloop van 1.30 op weekbasis, oftewel 18 minuten per dag. Ik vind het niet wereldschokkend.

In Utrecht zit het HRSSC van TNT (Human Resources Shared Services Center) en ik geloof ook nog zoiets als de centrale afdeling Personeelszaken. Nee, da's lekker onafhankelijk.

Overigens lees ik net op Intranet dat een TNT-afdeling een door TNT in het leven geroepen bokaal heeft gewonnen die is uitgereikt door, jawel, TNT. Dus onafhankelijkheid is niet echt hun ding, zeg maar.

Overigens wil ik Kramerica-Industries van harte feliciteren met de door Kramerica-Industries aan hem toegekende Kramerica-Industries Award. Gefeliciteerd, Kramerica-Industries, je hebt 'm van harte verdiend!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_66211328
Zijn er hier zaterdagpostbode's als operator achter de HSM staan?
pi_66218208
Eens met Kramerica-Industries
Noot noot.
pi_66220695
Goh, kan je bij TNT ook een bonus krijgen voor het aanbrengen van nieuwe medewerkers?
Mijn toekomstig schoonmoeder hoorde van mijn nieuwe baantje bij de TNT voor de zaterdagen en heeft zelf dus ook maar even een open sollicitatie via internet gedaan. Werd dezelfde dag nog gebeld en de dag daarna kon ze langskomen voor een gesprek en werd aangenomen.
Kijk, heb ik mooi even een nieuwe werknemer voor ze geregeld voor 4 dagen. Kom maar op met de beloning.
pi_66220802
Jup 50 euro als ze een maand blijven en nog eens 50 euro als ze er na 4 maanden nog zijn.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66222039
?

Heb mijn buurjongen ook aan werk geholpen bij de TNT
Noot noot.
pi_66225354
Tis pas net weer ingevoerd.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66232437
Hmm, maar dan had het zeker echt via mij gemoeten?
Nu heeft ze het idee wel van mij, maar heeft ze via de 'gewone' manier gesolliciteerd.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:25:58 #74
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_66232554
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Overigens lees ik net op Intranet dat een TNT-afdeling een door TNT in het leven geroepen bokaal heeft gewonnen die is uitgereikt door, jawel, TNT. Dus onafhankelijkheid is niet echt hun ding, zeg maar.

Overigens wil ik Kramerica-Industries van harte feliciteren met de door Kramerica-Industries aan hem toegekende Kramerica-Industries Award. Gefeliciteerd, Kramerica-Industries, je hebt 'm van harte verdiend!
  Redactie Frontpage donderdag 19 februari 2009 @ 13:13:53 #75
J'adore hardcore
pi_66234364
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:54 schreef Jojoortje het volgende:
?

Heb mijn buurjongen ook aan werk geholpen bij de TNT
Ik m'n broertje!

3,5 jaar terug
pi_66242856
Ik heb mezelf aangebracht zo'n 2,5 jaar geleden, zou ik ook nog 50 euro kunnen claimen
pi_66243020
Trouwens wat een raar verhaal van Mellow. Het gebeurt hier wel eens dat de postbode plus de wijk in gaat om een steekproef te houden wanneer er veel klachten zijn of vermoedens dat iemand zijn werk niet goed uitvoert. Maar iemand consequent achtervolgen in de wijk omdat ze er af en toe te lang over doet...vind ik niet echt een voorbeeld van hoe je met elkaar om zou moeten gaan. Maarja, met goed met elkaar omgaan en TNT zijn niet echt dingen die bijelkaar passen blijkt telkens maar weer uit deze reeks (heb persoonlijk op mijn vestiging niet echt problemen though).
pi_66250134
Morgen loon
Noot noot.
pi_66255247
Vandaag hield onze teamcoach een korte presentatie over het VBG van de toekomst, waar wij binnenkort mee te maken gaan krijgen. Het hele verhaal over die carre's kende ik al, dat stond nml in de Mail, maar van de rest van het verhaal werd ik niet blij. Zo is het niet de bedoeling dat je van je plaats komt, tenzij het niet anders kan, als je te vaak naar de WC gaat word je daarop aangesproken, je mag niet teveel met elkaar praten tijdens het werk en je mag ook je telefoon niet opnemen. Eten en drinken mag alleen nog worden genuttigd in de kantine, tijdens de pauze, dus niet even wat eten achter je kast tijdens het zetten. Nu begrijp ik best dat ze de mensen willen aanpakken die ieder half uur 10 min. weggaan om te roken, maar dit vind ik wel erg overdreven. Als ik naar de WC moet ga ik gewoon, en wat is het probleem met een boterham eten achter je kast? Je neemt een hap, en tijdens het kauwen kan je gewoon straten of zetten. Dat van die koffie kan ik nog begrijpen, want stel dat je die omstoot over de post heen. Dus ik hoop maar dat de TC niet al te star is met het hanteren van de regels en zich vooral richt op de mensen die meer staan te kletsen dan dat ze werken, want no way dat ik straks als een kleuter met m'n hand omhoog ga zitten zo van "teamcoach, ik moet poepen!!".
pi_66260032
Haha ja de nietpraten-regeling die ze in hebben gevoerd valt inderdaad niet bij iedereen (lees: bij niemand) goed. Ik vond het altijd wel chill werken met een paar mensen op de achtergrond die allemaal dingen door de zaal roepen en keihard meezingen met de radio etc. Het zal zaterdag wel doodse stilte zijn dan.

Ik moest vandaag even twee wijkjes wegbrengen en ik ving van een van mijn coaches op dat hij gillend gek werd afgelopen dinsdag omdat alles zo nieuw was haha
  vrijdag 20 februari 2009 @ 02:38:04 #81
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66263723
Lol, we worden allemaal vervangen door robots binnenkort
pi_66266354
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Haha ja de nietpraten-regeling die ze in hebben gevoerd valt inderdaad niet bij iedereen (lees: bij niemand) goed. Ik vond het altijd wel chill werken met een paar mensen op de achtergrond die allemaal dingen door de zaal roepen en keihard meezingen met de radio etc. Het zal zaterdag wel doodse stilte zijn dan.

Ik moest vandaag even twee wijkjes wegbrengen en ik ving van een van mijn coaches op dat hij gillend gek werd afgelopen dinsdag omdat alles zo nieuw was haha
Mag je zelf niet meezingen met de radio? Of fluiten? Dat hadden ze er bij ons niet bij verteld, wat is dat voor idioterie? Het begint hier zo langzamerhand op een soort strafkamp te lijken. Dan zal het verloop ook wel hoger worden, en het is nu al zo hoog dat we de post amper wegkrijgen. Ik doe nu geregeld wat extra's maar als ze straks zo zeikerig tegen mij gaan doen, dan word ik ook ineens heel star. Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:29:58 #83
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66268331
Lol, als ze dat bij ons invoeren, mogen ze lekker opzoek naar een nieuwe zaterdagwerker
pi_66273809
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
Noot noot.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 februari 2009 @ 13:28:19 #85
J'adore hardcore
pi_66274747
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
de nietpraten-regeling

Zie dat niet zo gauw gebeuren bij ons, dan is ineens de gezelligheid weg.

't Lijkt zo meer op werknemertje wegpesten dan op serieus beleid voeren
pi_66274911
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mag je zelf niet meezingen met de radio? Of fluiten? Dat hadden ze er bij ons niet bij verteld, wat is dat voor idioterie? Het begint hier zo langzamerhand op een soort strafkamp te lijken. Dan zal het verloop ook wel hoger worden, en het is nu al zo hoog dat we de post amper wegkrijgen. Ik doe nu geregeld wat extra's maar als ze straks zo zeikerig tegen mij gaan doen, dan word ik ook ineens heel star. Dan gaat mijn mobiel uit op het werk en op straat, waardoor ik ook automatisch onbereikbaaer ben voor tc en pb+.
Het was afgelopen zaterdag ook heel druk, iedereen nam het er nog even van. Je mag niet meer praten (wel dingen vragen aan elkaar die met het werk te maken hebben enzo) omdat je anderen niet van hun werk mag houden. Het klonk allemaal heel strikt. Ik hoop echt dat het meevalt, want zo is de lol er natuurlijk snel vanaf. Maar het grootste deel van de tijd loop ik toch op straat, dus ikzelf zal er sowieso niet veel last van hebben.
pi_66275424
Het is eigenlijk nog het meest zielig voor de mensen die hun hele leven al bij de post werken En dat hun hele leven nog blijven doen. Alles moet opeens anders En tientallen jaren mochten ze gewoon gezelllig kletsen en dat zou dan nu niet meer mogen? Belachelijk

In deze tijd is het niet zo makkelijk om een andere baan te vinden.
Noot noot.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:53:23 #88
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66275667
Bij ons is in een jaar zo goed als de hele oude garde vertrokken of is bezig dat te doen

Wat overblijft zijn de gesjeesde studenten, de mensen die bijna tegen de VUT aan zitten, de mensen die niets anders kunnen en de zaterdagwerkers met tijd teveel. Maar ik kan me niet voorstellen dat het zo kan blijven. Er lopen bij ons mensen rond met meer dan 60 verlofuren, omdat ze zoveel buiten hun contract werken. Die willen nu zolangzamerhand ook hun centen. Kan niet goed gaan...
pi_66276294
De 55-plussers klagen er inderdaad behoorlijk op los. Ze zijn behoorlijk pissig. Kan ik heel goed begrijpen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:07:38 #90
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66281462
Ja, hier is het ook ernstig veranderd. De complete werkzaal is totaal anders ingedeeld. Ipv dat iedereen in 1 en dezelfde ruimte werkt is de zaal nu in 2en gesplitst. Dus dan zit je met maar een paar man in een grote u - vorm te werken. En dan meestal verspreid over die u - vorm. Dus de kans is groot dat je niet eens meer naast een collega zit te zetten.
Het voordeel hiervan had moeten wezen dat er nu meer ruimte voor iedereen zou moeten wezen. Nou, dat is dus echt niet zo. Op sommige plekken is het echt zo krap, dat je continu problemen krijgt met karretjes die elkaar niet kunnen passeren etc. Laat staan van die grote containers......
Ook mogen we niet meer onze eigen "afval" ( lege rode/blauwe bakjes, plastics ed. ) opruimen. Dit wordt nu alleen nog maar gedaan door diegene die daartoe bevoegd is. De postbode - plus.
Een andere regel die deze week is ingegaan is dat je niet meer eerder mag beginnen met ingooien van je wijk. Vanochtend was ik daar dus een half uur eerder. Ten slot van rekening door mijn teamcoach aangegeven dat ik op dat tijdstip mocht beginnen. Begint opeens iedereen te zeuren dat ik veel te vroeg ben begonnen en dat dat niet mag etc..... Toen moest ik dus tot het officiele tijdstip de zaal opruimen.......................
Terwijl voor de meeste wijken de blauwe bakken er al veeeel eerder zijn. Dus het werk ligt al kláár!! Onvoorstelbaar...
Voor de rest heb ik niks over een niet - praten regel gehoord. Dat zal er bij ons wel niet komen vermoed ik... Anders zal dat tot muiterij leiden kan ik je wel vertellen.
Nothing is what it seems
pi_66283384
Klinkt behoorlijk waardeloos, Viper.

Ik ben net ook gebeld, of ik morgen om 7.15 uur wil beginnen i.p.v. 10.30 uur Waarschijnlijk lukt het niet helemaal daaro
pi_66285066
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Ook mogen we niet meer onze eigen "afval" ( lege rode/blauwe bakjes, plastics ed. ) opruimen. Dit wordt nu alleen nog maar gedaan door diegene die daartoe bevoegd is. De postbode - plus.
Nee, dat zall lekker handig gaan. Als je dan toevallig een dag hebt met van die 'ingebonden-troep' dan moet je maar lekker in je eigen troep blijven werken tot de postbode-plus eens besluit om je te komen storen en het op te ruimen? Jaja..

Morgen om 6.30 uur beginnen. Ben ik niet gewend.
Moet de dienst van een ander overnemen. Zeker op wintersportvakantie ofzo..
Ben ik tot zo'n 3 uur bezig.

Wacht eens.. meestal ben ik tot zo'n 3 uur bezig..
Zou mijn contract dan misschien een "tot-drie-uur" contract zijn i.p.v. een contract van 3 uur??

[ Bericht 14% gewijzigd door WNDYYY op 20-02-2009 22:48:15 ]
pi_66286095
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:58 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben net ook gebeld, of ik morgen om 7.15 uu 8.30 wil beginnen i.p.v. 10.30 uur 06.15
Bij ons merk ik nog niet zoveel van al die regels. Meestal ruim ik die bakjes niet eens op, wordt altijd voor me gedaan door de postbode plus. Ze zitten hier nog steeds alleen maar de praten en te ouwehoeren dus het praat-verbod is ook niet nog ingegaan. Voor de rest doe ik waar ik zelf zin in heb, vind die regels totaal nergens op slaan. Waarom zou iemand mij gaan verbieden iets in te gooien terwijl we toch zitten te niksen. Ben 1 van de weinige (zaterdag-medewerkers) die een weerwoord heeft voor bepaalde zaken. De meeste hier zijn brave "Ja-Knikkers". Als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik het gewoon en dan zie ik soms die rare vertekeningen in het hoofd. Regels oke, maar niet van die rare regels waar niemand iets mee opschiet.
pi_66286313
Zijn we lekker mee. Ik lees net op nu.nl dat de liberalisering van de postmarkt per april ingaat.
Nog minder werk
pi_66288595
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag hield onze teamcoach een korte presentatie over het VBG van de toekomst, waar wij binnenkort mee te maken gaan krijgen. Het hele verhaal over die carre's kende ik al, dat stond nml in de Mail, maar van de rest van het verhaal werd ik niet blij. Zo is het niet de bedoeling dat je van je plaats komt, tenzij het niet anders kan, als je te vaak naar de WC gaat word je daarop aangesproken, je mag niet teveel met elkaar praten tijdens het werk en je mag ook je telefoon niet opnemen. Eten en drinken mag alleen nog worden genuttigd in de kantine, tijdens de pauze, dus niet even wat eten achter je kast tijdens het zetten. Nu begrijp ik best dat ze de mensen willen aanpakken die ieder half uur 10 min. weggaan om te roken, maar dit vind ik wel erg overdreven. Als ik naar de WC moet ga ik gewoon, en wat is het probleem met een boterham eten achter je kast? Je neemt een hap, en tijdens het kauwen kan je gewoon straten of zetten. Dat van die koffie kan ik nog begrijpen, want stel dat je die omstoot over de post heen. Dus ik hoop maar dat de TC niet al te star is met het hanteren van de regels en zich vooral richt op de mensen die meer staan te kletsen dan dat ze werken, want no way dat ik straks als een kleuter met m'n hand omhoog ga zitten zo van "teamcoach, ik moet poepen!!".
daar had ik het dus een topic geleden over: bij ons is er daadwerkelijk iemand weggestuurd omdat diegene even koffie op de zaal dronk. Denk maar niet dat iemand zijn wijken overnam, thank God for team spirit!

Ze hebben zelfs de watertanks naar de kantine verplaatst. Dat vind ik erg naar, zit daar met een enorm droge bek. Ik at ook altijd op zaterdag terwijl ik mijn tweede tranche inpakte. Nu moet ik pauze houden in de kantine. Ik schrijf tegenwoordig mijn uren en vermeldt erbij dat ik maar geen pauze houd, dááág. Steek dat half uurtje wat ik zit te nietsnutten wel in eigen zak.
pi_66289244
Dat wordt dus één grote verrassing voor mij morgen. Echt belachelijk dat "nieuwe werken".
Dit jaar hoef ik ook geen kerstpakket meer, als het net zo'n flutpakket als vorig jaar wordt.
pi_66314672
Henig dagje vandaag

Zegt zo'n kind: "Kijk mama, die is als postbode verkleed! "

Ik zo:
Noot noot.
pi_66315568
Het was hier een groot zooitje Ik was blij dat ik om 7.15 uur was begonnen, ik was om 14.15 uur klaar. Toen gingen er nog mensen weg met een of twee grote wijken... Echt, om 13.00 uur waren er nog 8 wijken niet ingegooid en gesorteerd! Al die mensen schelden joh En dan ook nog die HAH erbij, die vond ik nu toch wel wat minder leuk.
pi_66315689
Als ik na 14.15 nog 2 grote wijken weg moest brengen had ik de hand gegeven aan mn teamcoach
Wel mooi dat jij wel op tijd klaar bent
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')