abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66201208
Ik heb even een vraagje.

Vandaag kreeg ik te horen van mijn postbode plus dat ik 3 keer door een onafhankelijk persoon ben gevolgd tijdens het lopen van mijn wijk (Ik ben postbezorger). Nu was hij/zij blijkbaar van mening dat ik totaal geen tempo had, zowel met fietsen als met lopen. Nu ben ik het hier ABSOLUUT niet mee eens, ik loop gewoon lekker door en heb in die 2,5 jaar dat ik dit werk doe nog nooit een klacht gehad over mijn tempo.
Maar naar aanleiding van dit gespioneer is besloten om mijn overuren niet meer uit te betalen..

Mag dat zomaar? Overuren niet meer uitbetalen? Om over het stiekem achtervolgen nog maar te zwijgen...?

Dit gebeurt trouwens landelijk volgens mijn postbode plus. En maar afvragen waarom de uitloop bij postbezorgers toch zo hoog is
pi_66201788
Ajoh Nog nooit van gehoord! Spooky zo'n spion

Maar hoe kom je aan overuren dan? Er is toch een standaard tijd wat je krijgt voor een bepaalde wijk? (Als je HAH hebt, komen er zoveel minuten bij op)
Noot noot.
pi_66202041
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.

En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken
pi_66202186
Zelf voorbereiden? Maar dan ben je toch geen postbezorger, maar een postbode? Of zit ik nu helemaal mis? Scheelt ook wat loon betreft.

En wat je werkt, moet je gewoon uitbetaald krijgen. Vraag zo'n postbodeplus kerel maar of hij een keer zo'n wijk wil lopen, kijken hoe lang hij er over doet
Noot noot.
pi_66202257
Ja, dat voorbereiden doe ik alleen op maandag, de rest van de week haal ik m'n post om 13.00 uur op bij het depot. Maar ik krijg wel gewoon m'n postbezorgersalaris..
pi_66202592
Dus opzich die 2 uur en 45 minuten klopt gemiddeld wel? Dan zeg je dat tegen je baas dat je die tijd gemiddeld altijd aan houdt en de uren die je moet voorbereiden zitten dus niet bij die tijd in dus die krijg je gewoon extra er bij. Snap niet waar jou baas zich zo druk om maakt?

Het is wel logisch dat als je half uur er langer over doet, dat je die half uur extra niet uitbetaald krijgt, want je doet een andere keer een half uur minder lang over dus dat compenseert zich elkaar weer. (Of is het zo dat als je een half uur eerder klaar bent, je ook een half uur minder krijgt uitbetaald, niet toch? )

Het wordt een ander verhaal als je elke keer een half uur er langer over doet Want dan zijn er twee mogelijkheden. Of de tijd voor je wijk klopt niet, of je moet sneller lopen, maar aangezien je zegt dat je lekker doorloopt, moet die tijd veranderd worden.
Noot noot.
pi_66202856
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.
pi_66204237
Of die tijd klopt.. Ik denk het niet. Vandaag was ik dan wel een half uur eerder klaar, maar er was dan ook geen HAH, niet veel post en ik kon alles in 1 keer mee nemen.
Om 1 keer terug te fietsen naar het depot, tassen te wisselen en weer naar de wijk te gaan kost me een kwartier. Maar dat wordt weer niet in de totale tijd meegerekend.

Ik word overigens gewoon betaald voor hoe lang ik er over doe, niet wat er voor staat. Ik ben een van de snellere mensen van mijn depot dus ik snap er echt niks van
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 16:56:30 #59
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_66204332
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef xxiessiexx het volgende:
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.
Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
pi_66204765
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:56 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
Dikkie Dik
pi_66204930
Terugfietsen naar depot? Doen jullie niet aan nabrengtassen?
Noot noot.
pi_66205011
Ze gooien hier al de tassen post voor de wijken in het depot en dan mag je het uitzoeken. Ik heb er vaak 6 dus dan moet ik terug ja
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 17:17:57 #63
J'adore hardcore
pi_66205064
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:08 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dikkie Dik
pi_66208778
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef Mellow_ het volgende:
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.

En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken
Wat een krankzinnig verhaal. Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen landelijk gevolgd worden, het enige wat ik weet dat er wel eens bezorgers van verdacht werden post te stelen, en dat ze die gingen volgen. Of straatcontroles, maar dat houdt meestal in dat de postbode-plus tijdens het rijden van de aangetekenden even langs komt of te kijken hoe het gaat, en evt. bij een huis aanbelt om te vragen of de mensen de goede post hebben gehad en evt. het hah. Maar dat gebeurt bij mijn weten nooit stiekum.

Ik weet niet hoe groot jouw maandagse dienst is maar als ik uitga van 4x 2.45 uur (di-vr) en dan nog zeg 3 uur erbij voor die maandag (kleinere maandagdiensten ken ik niet, tenminste niet als er ook voorbereid moet worden) dan kom ik op 14 uur per week. Dan vind ik die 16 uur per week van jou echt geen slechte score.

Ik zie wel eens de rapportjes die onze postbezorgers inleveren, en als ze iedereen eruit zouden willen gooien die langer over de wijk doet dan de officiele tijd dan zouden ze echt helemaal NIEMAND over houden. Tuurlijk worden er bij ons ook wel mensen aangesproken die te langzaam zouden zijn, maar dan praat je echt over de excessen, bijv. mensen die steevast 3 uur of langer doen over een wijk van 1.45 uur.

Volgens mij mag een postbezorger helemaal niet voorbereiden, tenzij je daar een apart contract voor krijgt. Als je namelijk voorbereidt en uitvoert verschilt jouw werk niet van het werk van een gewone postbode en heb je dus ook recht op dat salaris.

Ik heb ook mijn twijfels over dat die spion een onafhankelijk iemand zou zijn. Onafhankelijk betekent volgens mij iemand die niet bij TNT werkt, en die kan nooit inzicht hebben in wat een redelijk werktempo is. En zelfs al zou hij niet in dienst van TNT zijn, dan wordt hij voor dat gespioneer wel betaald door TNT, dus dan is hij alsnog niet geheel onafhankelijk.

Ik raad je allereerst aan om een gesprek aan te vragen met de postbode-plus en evt. je teamcoach. Vraag ze om een concreet verhaal, je bent "te langzaam" is een vaag verhaal. Vertel wat je iedere dag doet en wat dan de standaard-tijd is die daar voor staat. Tel de totalen op en vergelijk dat met het aantal uren dat jij schrijft. Werk je 16 uur per week maar zou dat werk in 14 uur moeten kunnen dan kunnen ze moeilijk volhouden dat je veel te langzaam bent.

Als ze weigeren je uitloop uit te betalen moet je ze vragen om een schriftelijke verklaring waarom ze dat weigeren. Met die verklaring kun je gaan klagen bij een hogere leidinggevende (bijv. de VBG-manager), bij de OC of een vakbond. Ben je nog geen lid van een bond, word dat dan als de sodemieter. De BVPP hanteert een speciaal postbezorgerstarief van EUR 3,75 per maand, en dat kun je aan het eind van het jaar nog van de belasting aftrekken ook.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_66209347
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.

In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
pi_66209715
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef Mellow_ het volgende:
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.

In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
Zou ik zeker doen 3.30 + (4 x 2.45) komt totaal op 14.30, dus dan is 16 uur een uitloop van 1.30 op weekbasis, oftewel 18 minuten per dag. Ik vind het niet wereldschokkend.

In Utrecht zit het HRSSC van TNT (Human Resources Shared Services Center) en ik geloof ook nog zoiets als de centrale afdeling Personeelszaken. Nee, da's lekker onafhankelijk.

Overigens lees ik net op Intranet dat een TNT-afdeling een door TNT in het leven geroepen bokaal heeft gewonnen die is uitgereikt door, jawel, TNT. Dus onafhankelijkheid is niet echt hun ding, zeg maar.

Overigens wil ik Kramerica-Industries van harte feliciteren met de door Kramerica-Industries aan hem toegekende Kramerica-Industries Award. Gefeliciteerd, Kramerica-Industries, je hebt 'm van harte verdiend!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_66211328
Zijn er hier zaterdagpostbode's als operator achter de HSM staan?
pi_66218208
Eens met Kramerica-Industries
Noot noot.
pi_66220695
Goh, kan je bij TNT ook een bonus krijgen voor het aanbrengen van nieuwe medewerkers?
Mijn toekomstig schoonmoeder hoorde van mijn nieuwe baantje bij de TNT voor de zaterdagen en heeft zelf dus ook maar even een open sollicitatie via internet gedaan. Werd dezelfde dag nog gebeld en de dag daarna kon ze langskomen voor een gesprek en werd aangenomen.
Kijk, heb ik mooi even een nieuwe werknemer voor ze geregeld voor 4 dagen. Kom maar op met de beloning.
pi_66220802
Jup 50 euro als ze een maand blijven en nog eens 50 euro als ze er na 4 maanden nog zijn.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66222039
?

Heb mijn buurjongen ook aan werk geholpen bij de TNT
Noot noot.
pi_66225354
Tis pas net weer ingevoerd.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66232437
Hmm, maar dan had het zeker echt via mij gemoeten?
Nu heeft ze het idee wel van mij, maar heeft ze via de 'gewone' manier gesolliciteerd.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:25:58 #74
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_66232554
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Overigens lees ik net op Intranet dat een TNT-afdeling een door TNT in het leven geroepen bokaal heeft gewonnen die is uitgereikt door, jawel, TNT. Dus onafhankelijkheid is niet echt hun ding, zeg maar.

Overigens wil ik Kramerica-Industries van harte feliciteren met de door Kramerica-Industries aan hem toegekende Kramerica-Industries Award. Gefeliciteerd, Kramerica-Industries, je hebt 'm van harte verdiend!
  Redactie Frontpage donderdag 19 februari 2009 @ 13:13:53 #75
J'adore hardcore
pi_66234364
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:54 schreef Jojoortje het volgende:
?

Heb mijn buurjongen ook aan werk geholpen bij de TNT
Ik m'n broertje!

3,5 jaar terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties