Bij ons zijn het er 5 die er in de HSM al tussengezet worden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:43 schreef RTB het volgende:
Als er een kwaliteitscontrole gehouden wordt, weet iemand hoeveel van die kaartjes er dan ongeveer tussen gestoken worden?
Even bellen en je weet het. Tja en de 25 uur, in principe zoeken ze altijd alleen mensen voor kleine diensten in drukke tijden. Maar goed nogmaals, even bellen en je weet meer.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:01 schreef rene90 het volgende:
Oke, en is dat bijvoorbeeld ook voor 2 nachtdiensten, want ik zie daar bijvoorbeeld dat het om 25 uur gaat wat ze willen hebben? Enig idee van de verdiensten voor een 19 jarige in de nacht?
Zal er eens een telefoontje aan wagenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:05 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Even bellen en je weet het. Tja en de 25 uur, in principe zoeken ze altijd alleen mensen voor kleine diensten in drukke tijden. Maar goed nogmaals, even bellen en je weet meer.
Alweer volgepleurd met spamquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke reclame zo te lezen![]()
De OP in wiki is trouwens weer gefixt voor zo lang het duurt
Ik heb een tijd terug die OP eens verbouwd en er plaatjes in gezet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Alweer volgepleurd met spam
Ik zet in principe eerst de handpost op volgorde, zodat ik maar 1x door de HSM-post hoef heen te bladeren. Maar het hangt af van de hoeveelheid dik-dun of het handig is, vooral als er veel dik is en maar heel weinig dun is het niet zo zinvol. Als er weinig HSM-post is valt er niet zoveel heen en weer te bladeren, en als er heel veel plaatwerk is moet je op een gegeven moment bij het op volgorde zetten daarvan weer heen en weer gaan bladeren. Maar meestal hanteer ik dus inderdaad de methode die jij bedoelt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:34 schreef Viper86 het volgende:
Mijn vraag: doen jullie en ís het ook handiger om àlle blauwe bakken post alvast op volgorde te zetten, ook al zijn de rode bakjes er al? En doen jullie dit altijd? Ik werk zelf op een klein kantoor en daar heb je niet echt van die trucjes en regeltjes die er voor moeten zorgen dat je sneller gaat. Iedereen wordt hier vrij gelaten in zijn of haar manier van werken.
Ik weet eigenlijk niet of dat voorzetten mag, maar ik doe het vrij onopvallend. Ik zet eerst de HSM-post in het blok, vervolgens pak ik de bijbehorende handpost. Die zet ik dan snel op volgorde, mbv datzelfde zetblok. Ik laat wel nog de gele kaart voor de HSM-post zitten, zodat het niet door elkaar raakt. Vervolgens leg ik de op volgorde gezette handpost op het tafelblad en loop ik 1x door de machinepost heen, waarbij ik de handpost op de laatste plek laat vallen. Hoewel je de handpost nu dus 2x in je handen hebt werkt het wel degelijk sneller. Met de officiele werkwijze heb je de handpost weliswaar maar 1x in je handen, maar je gaat soms wel 10 keer heen en weer door de machinepost.quote:Op maandag 16 februari 2009 09:16 schreef tntster het volgende:
Dat "voorzetten"van de blauwe bakken post zou bij ons echt niet mogen..Je hebt immers de post 2 keer in je hand en niet een keer..
Op ons kantoor wordt vrij streng gecontroleerd of je goed werkt..denk dan aan de bakkendrager gebruiken, het direct in tassen zetten en niet terug leggen in de kast.
In het begin is het wennen dat je allemaal hetzelfde moet werken maar op een gegeven moment doe je het automatisch =)
Ja, ik vind dat rek maar vet in de weg zittenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 08:52 schreef tntster het volgende:
haha die bedoel ik ja..ik zette mijn bak normaliter gewoon op de kast of op een karretje etc..
Nu moet je ze gebruiken..het is ook wel te doen alleen als je hulp krijgt gaat meestal als eerste die bak uit dat rek om ruimte te maken.=)
Ja snap wat je bedoelt hehe... De meeste doen dat denk ik op jouw manierquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
@Jojoortje: Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
Ook mijn manier.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
Op de sorteercentra zijn genoeg uitzendkrachten. Je kunt er dus best voor een aantal maanden aan de slag. Hoe het bevalt kan ik moeilijk zeggen, er zijn zoveel verschillende soorten werk te doen. Enige puntje is dat eigenlijk alle baantjes op het sorteercentrum voor jongeren wel goed betalen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:36 schreef Karammel het volgende:
Mensen hier die tijdelijk werk doen bij de TNT?
Ben zelf op zoek naar werk voor een aantal maanden en TNT overweeg ik nu. Het werk zou bestaan uit post sorteren en post bezorgen. Komt er nog meer bij kijken dan dat?
En hoe bevalt het?
Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complotquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef xxiessiexx het volgende:
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.![]()
Dikkie Dikquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:56 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
Wat een krankzinnig verhaal. Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen landelijk gevolgd worden, het enige wat ik weet dat er wel eens bezorgers van verdacht werden post te stelen, en dat ze die gingen volgen. Of straatcontroles, maar dat houdt meestal in dat de postbode-plus tijdens het rijden van de aangetekenden even langs komt of te kijken hoe het gaat, en evt. bij een huis aanbelt om te vragen of de mensen de goede post hebben gehad en evt. het hah. Maar dat gebeurt bij mijn weten nooit stiekum.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef Mellow_ het volgende:
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.
En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken![]()
Zou ik zeker doen 3.30 + (4 x 2.45) komt totaal op 14.30, dus dan is 16 uur een uitloop van 1.30 op weekbasis, oftewel 18 minuten per dag. Ik vind het niet wereldschokkend.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef Mellow_ het volgende:
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.
In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |