abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2009 @ 15:02:29 #1
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_65950129
De OP in de wiki is vernaggeld, dus mocht iemand de OP ff kunnen copy-pasten... Gaarne
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2009 @ 15:03:23 #2
J'adore hardcore
pi_65950160
Vandaag weer lekker rond geknald, steunpuntjes rijden. En na twee weken met een kapotte koplamp gereden te hebben en veel geklaag van collega's dat niemand er wat aan doet maar 't initiatief genomen om het effe te laten maken bij de garage. 10 minuten werk
pi_65954322
Vandaag een stuk of vijf wijken voorbereid en twee wijken gelopen. Helaas ging het een halfuurtje voor ik klaar was ineens regenen, dus alsnog doorweekt thuis
pi_65957724
Vandaag autobestelling gereden en daarna nog een stadswijkje gelopen. Al met al toch nog iets minder dan 8 uren werk. Terwijl er best weinig post was. Wel hadden we van die kleine rotfoldertjes van de karwei voor de stad. Voor de dorpen in mijn autobestelling gelukkig niets...
Nothing is what it seems
pi_65957994
Als er een kwaliteitscontrole gehouden wordt, weet iemand hoeveel van die kaartjes er dan ongeveer tussen gestoken worden?

Iedere medewerker hier in het dorp had ineens een brief gekregen dat de kwaliteit ondermaats was en dat we allemaal maar even naar het kantoor moesten komen voor uitleg Achter de rug om van mijn directe supervisor, die al maanden geen klachten heeft gehad. En dan moet nu ineens iedereen 2 dagen later op komen dagen, toevallig precies op de dag dat de supervisor altijd bezet is.

Hij was er niet van gecharmeerd en niemand hoeft er naar toe, hij regelt alles zei ie. Paar collega's en ik zagen al wel die kaartjes ertussen zitten. Ook echt 6 kaartjes bij 10 huizen achter elkaar ofzo, doe dat dan wat onopvallender.
deal with it
  Redactie Frontpage woensdag 11 februari 2009 @ 20:13:04 #6
J'adore hardcore
pi_65961428
3, 4 hier meestal. Voor zover het al gebeurd...
pi_65975383
Hier meestal ook iets van twee. Vaak doet diegene die de kaartjes er tussen stopt ze er al tussen terwijl de persoon nog aan het zetten is. :p Dus vaak heb ik ze er niet uit hoeven vissen.
Nothing is what it seems
pi_65979481
Ik heb ze tot nu toe nog niet gezien. Bij mij niet en ik heb andere er ook nog niet over gehoord.
Neem aan dat er wel duidelijk te zien is dat het kaartjes zijn voor de kwaliteitscontrole?
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:34:27 #9
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_65981904
A.s zaterdag heb ik nogal een behoorlijke stapel werk op het rooster staan. Twee en een halve wijk om weg te brengen, waarvan eentje al zo'n 2,5 uur kost en 3 wijken om voor te bereiden. Maar aangezien het zaterdag ook valentijnsdag is, maak ik me een beetje zorgen Is het nou echt heel erg druk met zo'n valentijnsdag, of valt het wel mee? Vorig jaar heb ik niet gewerkt met valentijnsdag namelijk, dus ik heb geen idee..
pi_65983597
Valentijn is bijna net zo erg als kerst!
Grapje, ik had paar jaar geleden iets van 10 valentijnkaartjes voor een wijk van 2 uur, dus het zal wel meevallen, je zult er niet veel van merken iig.
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
pi_65983820
Serieus, na een paar uurtjes heb je het zo gehad met al die rozen en hartjes dat je zelfs je eigen hart uit je lijf wil snijden. ;-)
Nothing is what it seems
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:13:45 #12
93199 lisje
pi_65985508

Ok thanks
pi_65987705
Vanaf vandaag begin ik part-time bij TNT met het rijden van brievenbus-lichtingen en evt op termijn het rijden voor klanten (post ophalen bij bedrijven).

Iemand tips zodat ik sneller ingewerkt ben?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Redactie Frontpage donderdag 12 februari 2009 @ 15:42:32 #14
J'adore hardcore
pi_65988620
Eerst de zak onder de bus hangen voor je 'm open maakt?
pi_66002348
- Je eigen buslichtingssleutel aanvragen zodat je die van kantoor niet meer kunt vergeten

- De postzakken op het laatst niet te vol stouwen met de post vanuit de buslichtingszakken, zo kun je ze gemakkelijker vastbinden. En dat beetje post wat er dan niet in zit kun je gewoon in de volgende postzakken laten liggen, omdat de volgende buslichter daar dan nog gemakkelijk zijn post in kan gooien.

- De postzakken op de volgende methode vastbinden: Je pakt alvast een touwtje, je pakt vervolgens van de opening van de zak iets van 10 cm. vast zodat 2 zijden van de opening tegen elkaar aan gedrukt zijn. Daarna vouw je dat tegen de zak aan. En zo vouw je je een weg tot het einde van de opening en lijkt de opening van de zak van boven af net op een hele boel haarspeldbochten naast elkaar. Daarna kun je gemakkelijk een touwtje eromheen binden. Probeer dit touwtje wel 2 keer eromheen te draaien en vervolgens 2 keer te knopen. Zo voorkom je een hoop ellende. Als je dat niet doet kan zo'n zak gemakkelijk open spatten en ligt de post door de hele vrachtwagen/hal/vloer, of waar de zak zich ook maar bevind. En omdat je er ook een kaartje met datum / code van het bestelkantoor aan hangt kunnen ze direct zien wie deze zak dichtgemaakt heeft.

- De tijd moet je goed in de gaten blijven houden tijdens je dienst. Als je ook maar één minuut te vroeg een bus/postagentschap ( pag ) scant kan er al gezeur van je opperste van komen...

- Als je een grote route hebt met veel pag's is het vaak ook handig om in je bus aparte plekken voor verschillende soorten zendingen te reserveren. Bijvoorbeeld in de hoek alle postzakken, daarnaast alle pakketjes, en daarvoor alle blauwe postbakken. Zo krijg je niet de situatie dat hele zware zakken allemaal pakketjes gaan pletten en er daar weer gezeur over kan ontstaan...

- Als in een supermarkt een pag gevestigd is kun je een winkelwagentje als pakkettenwagen gebruiken. Voordeel hiervan is het gemak waarmee je je pakketjes naar je auto kunt rijden ( zeker als je auto een stuk verderop is geparkeerd.... ) en je kunt veel meer pakketjes in één keer meenemen. Dus: altijd een halve euro meenemen voor een winkelwagentje.

Zo, hoop dat je hier wat mee kunt.
Nothing is what it seems
pi_66003462
Wel benieuwd of ik zaterdag nog zo'n hart van de meisjes van Verkade ga tegenkomen

http://www.verkade.nl/
pi_66036389
Zag net reclame van C1000 op TV, morgen een leuke grote papieren zak als HAH plus folder...
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:56:09 #18
93199 lisje
pi_66042984
En ook nog samen met de C1000 folder verpakt in plastic..
Ja, lachen morgen
pi_66043627
Is er veel nachtwerk bij de TNT, ben opzoek naar een baantje en ben wel een nachtmens. Op de site staat uiteraard niks maar ik denk van de insiders hoor je zulke dingen toch makkelijker, wat voor werk bijv., is het te doen en wat voor tijden en welke verdiensten.

Thanks alvast
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:56:19 #20
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66044868
De sorteercentra werken 's nachts

voor meer info: klik

Morgen weer lekker een zinloos dagje, want ik ben 'over'. Lekker restwijkjes stellen en een laf wijkje lopen. Zo kom ik wel aan mn uren
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66044997
Oke, en is dat bijvoorbeeld ook voor 2 nachtdiensten, want ik zie daar bijvoorbeeld dat het om 25 uur gaat wat ze willen hebben? Enig idee van de verdiensten voor een 19 jarige in de nacht?
Top 5 China producten
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 01:02:11 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66045011
Leuke reclame zo te lezen

De OP in wiki is trouwens weer gefixt voor zo lang het duurt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 01:04:00 #23
Maffe Fries
pi_66045040
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:43 schreef RTB het volgende:
Als er een kwaliteitscontrole gehouden wordt, weet iemand hoeveel van die kaartjes er dan ongeveer tussen gestoken worden?
Bij ons zijn het er 5 die er in de HSM al tussengezet worden.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 01:05:52 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66045075
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:01 schreef rene90 het volgende:
Oke, en is dat bijvoorbeeld ook voor 2 nachtdiensten, want ik zie daar bijvoorbeeld dat het om 25 uur gaat wat ze willen hebben? Enig idee van de verdiensten voor een 19 jarige in de nacht?
Even bellen en je weet het. Tja en de 25 uur, in principe zoeken ze altijd alleen mensen voor kleine diensten in drukke tijden. Maar goed nogmaals, even bellen en je weet meer.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_66045161
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:05 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Even bellen en je weet het. Tja en de 25 uur, in principe zoeken ze altijd alleen mensen voor kleine diensten in drukke tijden. Maar goed nogmaals, even bellen en je weet meer.
Zal er eens een telefoontje aan wagen
Top 5 China producten
  Redactie Frontpage zaterdag 14 februari 2009 @ 16:34:30 #26
J'adore hardcore
pi_66057201
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke reclame zo te lezen

De OP in wiki is trouwens weer gefixt voor zo lang het duurt
Alweer volgepleurd met spam
pi_66057873
De HAH zag er erger uit dan hij was. Okee, even uitkijken dat 't niet gaat schuiven, maar 't was niet zwaar en makkelijk door de bus te krijgen. Daarbij kwam dat het lekker weer was, niet teveel post (wel wat meer kaartjes dan normaal ) en ik twee leuke wijken had om te lopen. Mooi dagje dus
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 19:54:43 #28
Maffe Fries
pi_66063294
Het enige was dat die dingen nog wel eens aan elkaar vast bleven kleven bij het pakken, maar dat was het dan ook wel.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:39:27 #29
93199 lisje
pi_66065053
Ik had in 1 wijk 2 stuks HAH

Er waren niet genoeg Welkoop folders woensdag, waardoor sommige wijken dus overgeslagen werden en vandaag moesten worden bezorgd. Ik had natuurlijk weer het geluk zo'n wijk te moeten lopen..
Geen fijne combi, die twee. Glad plastic icm dat dunne blaadje.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:34:07 #30
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66066936
Ik had ook een mooi dagje. Ik was extra vroeg begonnen en heb eens voor de gein een tip die ik hier eens kreeg van een van de vaste posters in dit topic uitgeprobeerd. Dat ging over het sorteren van je ingestrate post voor de rode bakjes er zijn. En ik moet zeggen: het werkte best goed en effectief. Het tussen de rode post zetten ging veel sneller en ik was al de deur uit voordat de meeste collega's hun na-vos - pauze hadden gehad. :-p
Alleen ik heb hier wel een belangrijke vraag over: Ik zette alleen de blauwe bakken post alvast op volgorde in de tijd voordat de rode bakjes er waren. De rest van de blauwe bakken post heb ik op de normale manier tussen de rode post gedaan. Mijn vraag: doen jullie en ís het ook handiger om àlle blauwe bakken post alvast op volgorde te zetten, ook al zijn de rode bakjes er al? En doen jullie dit altijd? Ik werk zelf op een klein kantoor en daar heb je niet echt van die trucjes en regeltjes die er voor moeten zorgen dat je sneller gaat. Iedereen wordt hier vrij gelaten in zijn of haar manier van werken.
Nothing is what it seems
pi_66069750
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Alweer volgepleurd met spam
Ik heb een tijd terug die OP eens verbouwd en er plaatjes in gezet.
Voor die plaatjes heb ik een freewebsaccount aangemaakt.

Ik stel voor dat ik daar de OP als kladblokbestandje opzet. Ik zal hem dan proberen om iedere keer als er een nieuw topic gestart wordt de OP bij te werken. Spam is uitgesloten dan...

http://www.freewebs.com/tntmedewerkerstopic/opening.htm, daar staat ie.

Martin

[ Bericht 9% gewijzigd door martinnutjuh op 14-02-2009 23:41:33 ]
pi_66076674
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:34 schreef Viper86 het volgende:
Mijn vraag: doen jullie en ís het ook handiger om àlle blauwe bakken post alvast op volgorde te zetten, ook al zijn de rode bakjes er al? En doen jullie dit altijd? Ik werk zelf op een klein kantoor en daar heb je niet echt van die trucjes en regeltjes die er voor moeten zorgen dat je sneller gaat. Iedereen wordt hier vrij gelaten in zijn of haar manier van werken.
Ik zet in principe eerst de handpost op volgorde, zodat ik maar 1x door de HSM-post hoef heen te bladeren. Maar het hangt af van de hoeveelheid dik-dun of het handig is, vooral als er veel dik is en maar heel weinig dun is het niet zo zinvol. Als er weinig HSM-post is valt er niet zoveel heen en weer te bladeren, en als er heel veel plaatwerk is moet je op een gegeven moment bij het op volgorde zetten daarvan weer heen en weer gaan bladeren. Maar meestal hanteer ik dus inderdaad de methode die jij bedoelt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 15 februari 2009 @ 11:34:25 #33
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66077489
Oke, bedankt.
Nothing is what it seems
pi_66077516
Was lekker weer, weinig post, HAH was heel licht...top Was om 14.15 uur klaar....maaaar toen werd ik gebeld door mijn baas, of ik even dat nieuwe meisje kon helpen En "dat nieuwe meisje" was gigantisch sloom. Ze had twee supermakkelijke en superkleine wijken gekregen en ze was nog niet eens op de hélft van de eerste wijk toen ik daar aankwam (terwijl ik in die tijd al twee grote wijken af had). Ze had in paniek haar oom opgebeld of die kwam helpen (mag dat überhaupt wel? ) en zij liep voorop de post in de bus te doen en hij erachteraan met de HAH. Ik heb het grootste deel van de rest van de post maar in mijn tassen gedaan en ben het even snel gaan rondbrengen. Toen ik daarmee klaar was, had ze nóg een paar stapels post over Was verdorie pas om 4 uur klaar.
pi_66079413
Post zou er om 11 uur zijn, was er pas om kwart over 12 -_-'

Wel een belachelijk makkelijke wijk gelopen, staat 3 uur voor, en de eerste keer dat ik hem dus liep deed ik er 2 en een half uur over. Daar valt nog wel wat tijdswinst op te halen
deal with it
pi_66110147
Dat "voorzetten"van de blauwe bakken post zou bij ons echt niet mogen..Je hebt immers de post 2 keer in je hand en niet een keer..
Op ons kantoor wordt vrij streng gecontroleerd of je goed werkt..denk dan aan de bakkendrager gebruiken, het direct in tassen zetten en niet terug leggen in de kast.
In het begin is het wennen dat je allemaal hetzelfde moet werken maar op een gegeven moment doe je het automatisch =)
  maandag 16 februari 2009 @ 11:42:54 #37
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66114009
Hmm. Dan kan het kwa leiding dus best veel schelen. Maar op zich is het van tevoren de blauwe bakken post alvast sorteren dus wel sneller. Daarom snap ik ook niet waarom ze zoiets zouden willen verbieden?

Volgens mij maakt het ook wel uit of je op een groot of een klein kantoor werkt. Ik werk op een klein kantoor en ik hoor ook van collega's die van een groot kantoor naar die van ons komen dat de sfeer hier veel gemoedelijker is. Iedereen wordt geaccepteerd en niemand wordt uitgesloten omdat ie een klein beetje anders is dan de rest.
Nothing is what it seems
pi_66123368
Ja dat klopt, ik lees hier af en toe met verbazing hoe groot de verschillen kunnen zijn per vestiging..
Mijn werkweek begint morgen weer en ik heb er zoals altijd zin in..ik ga nog altijd met plezier naar me werk en hoop dat dat nog een hele tijd mag duren..

Ik zag vandaag op het nieuws dat ze nu gaan snijden bij de pakketpost divisie ivm vermindering in de winst.:S
pi_66124075
Mensen hier die tijdelijk werk doen bij de TNT?

Ben zelf op zoek naar werk voor een aantal maanden en TNT overweeg ik nu. Het werk zou bestaan uit post sorteren en post bezorgen. Komt er nog meer bij kijken dan dat?

En hoe bevalt het?
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_66127192
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:16 schreef tntster het volgende:
Dat "voorzetten"van de blauwe bakken post zou bij ons echt niet mogen..Je hebt immers de post 2 keer in je hand en niet een keer..
Op ons kantoor wordt vrij streng gecontroleerd of je goed werkt..denk dan aan de bakkendrager gebruiken, het direct in tassen zetten en niet terug leggen in de kast.
In het begin is het wennen dat je allemaal hetzelfde moet werken maar op een gegeven moment doe je het automatisch =)
Ik weet eigenlijk niet of dat voorzetten mag, maar ik doe het vrij onopvallend. Ik zet eerst de HSM-post in het blok, vervolgens pak ik de bijbehorende handpost. Die zet ik dan snel op volgorde, mbv datzelfde zetblok. Ik laat wel nog de gele kaart voor de HSM-post zitten, zodat het niet door elkaar raakt. Vervolgens leg ik de op volgorde gezette handpost op het tafelblad en loop ik 1x door de machinepost heen, waarbij ik de handpost op de laatste plek laat vallen. Hoewel je de handpost nu dus 2x in je handen hebt werkt het wel degelijk sneller. Met de officiele werkwijze heb je de handpost weliswaar maar 1x in je handen, maar je gaat soms wel 10 keer heen en weer door de machinepost.

De bakkendrager, bedoel je daarmee dat metalen rek wat je aan het werkblad moet hangen? Die gebruikt echt niemand bij ons, ze liggen op een grote berg achterin de fietsenstalling, bij de kapotte Roadrunners. Ik gebruik meestal gewoon een blauwe bak als onderzetter, of ik zet (bij een klein wijkje) gelijk alle HSM-post in het zetblok.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_66129213
Wij moeten die bakkendragers vanaf deze week verplicht gaan gebruiken. Grote onzin vind ik het, niemand gebruikt ze normaal. Maarja.
pi_66148291
haha die bedoel ik ja..ik zette mijn bak normaliter gewoon op de kast of op een karretje etc..
Nu moet je ze gebruiken..het is ook wel te doen alleen als je hulp krijgt gaat meestal als eerste die bak uit dat rek om ruimte te maken.=)
pi_66151810
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 08:52 schreef tntster het volgende:
haha die bedoel ik ja..ik zette mijn bak normaliter gewoon op de kast of op een karretje etc..
Nu moet je ze gebruiken..het is ook wel te doen alleen als je hulp krijgt gaat meestal als eerste die bak uit dat rek om ruimte te maken.=)
Ja, ik vind dat rek maar vet in de weg zitten
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:09:49 #44
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66156323
Ik heb nog nooit zo'n bakkendrager gezien. :S Dus dan moet je een rek aan je zetbureau hangen en daar je bakken indoen? :/ Echt apart... Je kunt toch veel gemakkelijker een fruitkarretje naast je zetten en alles daar direct in doen zodat je als je klaar bent met zetten je snel kunt vertrekken.

Iig vind ik die tip van Kramerica ook wel handig. Dat je de blauwe bakken post sorteert terwijl je de rode bakken post al op je zetblok hebt liggen. Ik zal het morgenvroeg eens uitproberen.

Als jullie nog meer van zulke tips hebben, meld het dan! Misschien kunnen we zo elkaar nog een beetje helpen.
Nothing is what it seems
pi_66169422
Hoe dragen jullie de C1000 HAH? Ik heb altijd wel grote bundels, dus ik vouw de HAH dubbel en doe het in mn zak Gaat zo makkelijk he
Noot noot.
pi_66171328
@Viper86: Ja, normaal zet ik de rode bak altijd op het bureau zelf en doe ik de gebundelde post inderdaad in zo'n karretje. Nu moet de rode bak in zo'n rek wat aan het bureau hangt en de gebundelde post moet gelijk in de zakken. Het zal wel wennen, maar nu zie ik het niet zitten

@Jojoortje: Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
pi_66172110
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
@Jojoortje: Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
Ja snap wat je bedoelt hehe... De meeste doen dat denk ik op jouw manier
Maar ik merk gewoon dat als ik grote rondjes loop, ik veel eerder klaar ben
Noot noot.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:57:30 #48
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66173985
Ik doe het net andersom. Ik pak eerst de post en dan de folder. Niet dat het veel uitmaakt...
Nothing is what it seems
pi_66176099
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik maak met HAH meestal wat kleinere stapels en doe de HAH onderop de stapel. Dan pak ik telkens een foldertje, leg dat bovenop en doe de rest van de post voor een huis er in een keer achter. Beetje moeilijk uitleggen, maar het gaat vrij vlot
Ook mijn manier.
pi_66176589
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:36 schreef Karammel het volgende:
Mensen hier die tijdelijk werk doen bij de TNT?

Ben zelf op zoek naar werk voor een aantal maanden en TNT overweeg ik nu. Het werk zou bestaan uit post sorteren en post bezorgen. Komt er nog meer bij kijken dan dat?

En hoe bevalt het?
Op de sorteercentra zijn genoeg uitzendkrachten. Je kunt er dus best voor een aantal maanden aan de slag. Hoe het bevalt kan ik moeilijk zeggen, er zijn zoveel verschillende soorten werk te doen. Enige puntje is dat eigenlijk alle baantjes op het sorteercentrum voor jongeren wel goed betalen.
pi_66201208
Ik heb even een vraagje.

Vandaag kreeg ik te horen van mijn postbode plus dat ik 3 keer door een onafhankelijk persoon ben gevolgd tijdens het lopen van mijn wijk (Ik ben postbezorger). Nu was hij/zij blijkbaar van mening dat ik totaal geen tempo had, zowel met fietsen als met lopen. Nu ben ik het hier ABSOLUUT niet mee eens, ik loop gewoon lekker door en heb in die 2,5 jaar dat ik dit werk doe nog nooit een klacht gehad over mijn tempo.
Maar naar aanleiding van dit gespioneer is besloten om mijn overuren niet meer uit te betalen..

Mag dat zomaar? Overuren niet meer uitbetalen? Om over het stiekem achtervolgen nog maar te zwijgen...?

Dit gebeurt trouwens landelijk volgens mijn postbode plus. En maar afvragen waarom de uitloop bij postbezorgers toch zo hoog is
pi_66201788
Ajoh Nog nooit van gehoord! Spooky zo'n spion

Maar hoe kom je aan overuren dan? Er is toch een standaard tijd wat je krijgt voor een bepaalde wijk? (Als je HAH hebt, komen er zoveel minuten bij op)
Noot noot.
pi_66202041
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.

En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken
pi_66202186
Zelf voorbereiden? Maar dan ben je toch geen postbezorger, maar een postbode? Of zit ik nu helemaal mis? Scheelt ook wat loon betreft.

En wat je werkt, moet je gewoon uitbetaald krijgen. Vraag zo'n postbodeplus kerel maar of hij een keer zo'n wijk wil lopen, kijken hoe lang hij er over doet
Noot noot.
pi_66202257
Ja, dat voorbereiden doe ik alleen op maandag, de rest van de week haal ik m'n post om 13.00 uur op bij het depot. Maar ik krijg wel gewoon m'n postbezorgersalaris..
pi_66202592
Dus opzich die 2 uur en 45 minuten klopt gemiddeld wel? Dan zeg je dat tegen je baas dat je die tijd gemiddeld altijd aan houdt en de uren die je moet voorbereiden zitten dus niet bij die tijd in dus die krijg je gewoon extra er bij. Snap niet waar jou baas zich zo druk om maakt?

Het is wel logisch dat als je half uur er langer over doet, dat je die half uur extra niet uitbetaald krijgt, want je doet een andere keer een half uur minder lang over dus dat compenseert zich elkaar weer. (Of is het zo dat als je een half uur eerder klaar bent, je ook een half uur minder krijgt uitbetaald, niet toch? )

Het wordt een ander verhaal als je elke keer een half uur er langer over doet Want dan zijn er twee mogelijkheden. Of de tijd voor je wijk klopt niet, of je moet sneller lopen, maar aangezien je zegt dat je lekker doorloopt, moet die tijd veranderd worden.
Noot noot.
pi_66202856
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.
pi_66204237
Of die tijd klopt.. Ik denk het niet. Vandaag was ik dan wel een half uur eerder klaar, maar er was dan ook geen HAH, niet veel post en ik kon alles in 1 keer mee nemen.
Om 1 keer terug te fietsen naar het depot, tassen te wisselen en weer naar de wijk te gaan kost me een kwartier. Maar dat wordt weer niet in de totale tijd meegerekend.

Ik word overigens gewoon betaald voor hoe lang ik er over doe, niet wat er voor staat. Ik ben een van de snellere mensen van mijn depot dus ik snap er echt niks van
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 16:56:30 #59
J'adore hardcore
pi_66204332
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef xxiessiexx het volgende:
Wow, das wel heel creepy, dat je gewoon achtervolgd wordt.
Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
pi_66204765
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:56 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Ik werd gisteren gevolgd door een oranje kat. Ik vermoed een complot
Dikkie Dik
pi_66204930
Terugfietsen naar depot? Doen jullie niet aan nabrengtassen?
Noot noot.
pi_66205011
Ze gooien hier al de tassen post voor de wijken in het depot en dan mag je het uitzoeken. Ik heb er vaak 6 dus dan moet ik terug ja
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2009 @ 17:17:57 #63
J'adore hardcore
pi_66205064
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:08 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dikkie Dik
pi_66208778
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef Mellow_ het volgende:
Ik heb een contract voor 13 uur per week maar ik werk er meestal ongeveer 16. Weet verder ook niet precies hoe het zit, er staat 2 uur en 45 minuten voor de wijk die ik loop. Op dinsdag doe ik daar ongeveer een half uur langer over en op een dag als vandaag een half uur minder.
En op maandag moet ik dan 3/4 wijken zelf voorbereiden en wegbrengen.

En het is inderdaad heel spooky, heb vandaag steeds achterom gekeken
Wat een krankzinnig verhaal. Ik heb er nog nooit van gehoord dat mensen landelijk gevolgd worden, het enige wat ik weet dat er wel eens bezorgers van verdacht werden post te stelen, en dat ze die gingen volgen. Of straatcontroles, maar dat houdt meestal in dat de postbode-plus tijdens het rijden van de aangetekenden even langs komt of te kijken hoe het gaat, en evt. bij een huis aanbelt om te vragen of de mensen de goede post hebben gehad en evt. het hah. Maar dat gebeurt bij mijn weten nooit stiekum.

Ik weet niet hoe groot jouw maandagse dienst is maar als ik uitga van 4x 2.45 uur (di-vr) en dan nog zeg 3 uur erbij voor die maandag (kleinere maandagdiensten ken ik niet, tenminste niet als er ook voorbereid moet worden) dan kom ik op 14 uur per week. Dan vind ik die 16 uur per week van jou echt geen slechte score.

Ik zie wel eens de rapportjes die onze postbezorgers inleveren, en als ze iedereen eruit zouden willen gooien die langer over de wijk doet dan de officiele tijd dan zouden ze echt helemaal NIEMAND over houden. Tuurlijk worden er bij ons ook wel mensen aangesproken die te langzaam zouden zijn, maar dan praat je echt over de excessen, bijv. mensen die steevast 3 uur of langer doen over een wijk van 1.45 uur.

Volgens mij mag een postbezorger helemaal niet voorbereiden, tenzij je daar een apart contract voor krijgt. Als je namelijk voorbereidt en uitvoert verschilt jouw werk niet van het werk van een gewone postbode en heb je dus ook recht op dat salaris.

Ik heb ook mijn twijfels over dat die spion een onafhankelijk iemand zou zijn. Onafhankelijk betekent volgens mij iemand die niet bij TNT werkt, en die kan nooit inzicht hebben in wat een redelijk werktempo is. En zelfs al zou hij niet in dienst van TNT zijn, dan wordt hij voor dat gespioneer wel betaald door TNT, dus dan is hij alsnog niet geheel onafhankelijk.

Ik raad je allereerst aan om een gesprek aan te vragen met de postbode-plus en evt. je teamcoach. Vraag ze om een concreet verhaal, je bent "te langzaam" is een vaag verhaal. Vertel wat je iedere dag doet en wat dan de standaard-tijd is die daar voor staat. Tel de totalen op en vergelijk dat met het aantal uren dat jij schrijft. Werk je 16 uur per week maar zou dat werk in 14 uur moeten kunnen dan kunnen ze moeilijk volhouden dat je veel te langzaam bent.

Als ze weigeren je uitloop uit te betalen moet je ze vragen om een schriftelijke verklaring waarom ze dat weigeren. Met die verklaring kun je gaan klagen bij een hogere leidinggevende (bijv. de VBG-manager), bij de OC of een vakbond. Ben je nog geen lid van een bond, word dat dan als de sodemieter. De BVPP hanteert een speciaal postbezorgerstarief van EUR 3,75 per maand, en dat kun je aan het eind van het jaar nog van de belasting aftrekken ook.
pi_66209347
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.

In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
pi_66209715
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef Mellow_ het volgende:
Volgens m'n postbode plus zijn het steekproeven vanuit Utrecht. Ze komen een keer kijken of het goed gaat en zo niet komen ze en paar keer terug.
Op maandag werk ik in totaal zo'n 3,5 uur. Er is mij wel gezegd dat ze me niet konden verplichten om het voorbereidende werk te doen, maar over een ander salaris of contract is mij nooit wat verteld.

In ieder geval bedankt voor je uitbundige post Kramerica-Industries, ik ga morgen eens bellen naar de postbode plus voor uitleg.
Zou ik zeker doen 3.30 + (4 x 2.45) komt totaal op 14.30, dus dan is 16 uur een uitloop van 1.30 op weekbasis, oftewel 18 minuten per dag. Ik vind het niet wereldschokkend.

In Utrecht zit het HRSSC van TNT (Human Resources Shared Services Center) en ik geloof ook nog zoiets als de centrale afdeling Personeelszaken. Nee, da's lekker onafhankelijk.

Overigens lees ik net op Intranet dat een TNT-afdeling een door TNT in het leven geroepen bokaal heeft gewonnen die is uitgereikt door, jawel, TNT. Dus onafhankelijkheid is niet echt hun ding, zeg maar.

Overigens wil ik Kramerica-Industries van harte feliciteren met de door Kramerica-Industries aan hem toegekende Kramerica-Industries Award. Gefeliciteerd, Kramerica-Industries, je hebt 'm van harte verdiend!
pi_66211328
Zijn er hier zaterdagpostbode's als operator achter de HSM staan?
pi_66218208
Eens met Kramerica-Industries
Noot noot.
pi_66220695
Goh, kan je bij TNT ook een bonus krijgen voor het aanbrengen van nieuwe medewerkers?
Mijn toekomstig schoonmoeder hoorde van mijn nieuwe baantje bij de TNT voor de zaterdagen en heeft zelf dus ook maar even een open sollicitatie via internet gedaan. Werd dezelfde dag nog gebeld en de dag daarna kon ze langskomen voor een gesprek en werd aangenomen.
Kijk, heb ik mooi even een nieuwe werknemer voor ze geregeld voor 4 dagen. Kom maar op met de beloning.
pi_66220802
Jup 50 euro als ze een maand blijven en nog eens 50 euro als ze er na 4 maanden nog zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')