Ik vond het ook wel een 'typisch plaatje'quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:25 schreef Vork het volgende:
Iedereen die zoiets maakt als op het plaatje, die krijgt van mij minpunten. En als dat niet mogelijk is om wat voor reden dan ook, dan zorgt de organisatie er maar voor dat dat mogelijk wordt.
Verder is dit natuurlijk een schaamteloze tvp, want op zich heb ik denk ik wel trek in Nasi goreng deze week.
Met een schalkse blik natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel een 'typisch plaatje'![]()
Ik zag mezelf al fruitig aan het bosuitje knabbelen.
Ik dènk dat het roerei is. Of omelet. Of anders ondefinieerbaar.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:43 schreef Liejannuh het volgende:
Met een schalkse blik natuurlijk.![]()
Wat zijn die gele flubbertjes op het plaatje?
Als je er een foto van hebt, als je het recept hebt en als je het zelf gemaakt hebt: ik vind het primaquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:48 schreef RobinOok het volgende:
Mag je ook meedoen met een recept dat je al eerder maakte en fotografeerde of moet het speciaal voor deze wedstrijd bereid worden? Ik hou eigenlijk niet zo van nasi goreng, dus ik maak het vrijwel nooit, maar toevallig dus laatst wel een keertje.
Ik denk dat dat wel goed is, kan me niet voorstellen waarom niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:48 schreef RobinOok het volgende:
Mag je ook meedoen met een recept dat je al eerder maakte en fotografeerde of moet het speciaal voor deze wedstrijd bereid worden? Ik hou eigenlijk niet zo van nasi goreng, dus ik maak het vrijwel nooit, maar toevallig dus laatst wel een keertje.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld wasVraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken
(en het ziet er lekker uit
)
En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'.Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet
tis graag gedaanquote:Op donderdag 12 februari 2009 09:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld wasVraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken
(en het ziet er lekker uit
)
En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'.Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet
Tof!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
note.. recept en foto's ,
{ zit midden in verbouwing}
Ik ben er achter gekomen dat als je dat niet doet dat je dan de prei zwart bakt. Nou gokte ik dus dat ik eerst ff de prei moest blancheren en dat werkte beter dan niet blancherenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 07:35 schreef Bluezz het volgende:
Oh ik had nog een vraagje voor prupke : waarom blancheer je de prei eerst?
Wat voor goenten/kruidenmix heb je daarvoor gebruikt?quote:Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef FloggingMolly het volgende:
Dan de groente uit de pan en de kip erin. Beetje bakken, vervolgens een gewelde groenten/kruidenmix en een eitje erdoor:
quote:Op zondag 15 februari 2009 22:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat voor goenten/kruidenmix heb je daarvoor gebruikt?
Da's de allerlekkerstequote:
ja, leuk om te zien hoe iedereen het op zijn/haar eigen wijze maakt.quote:
En zelf oeleken, dat vind ik wel er bij horen.quote:(dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
Pedis kan je jezelf inderdaad aanleren. Ik heb het geleerd van mijn ex-Indische schoonmoeder. Langzaam opvoeren, qua scherp.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:34 schreef prupke het volgende:
ook heb ik gelezen dat je jezelf pittig kan aanleren dus ik ga daar eens wat meer over lezen zodat ik meer smaken kan proeven en proberen zonder last te krijgen van wat dan ook
Als ik naar de chinees ga, neem ik meestal bami of mihoen, ik vind de nasi die ik zelf maak veel smaakvoller dan de nasi bij de chinees vandaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:02 schreef prupke het volgende:
idd leuke recepten
kleine toelichting op mijn nasi goreng :
als wij 1 keer per jaar naar de chinees gaan is het veel![]()
ik il atijd nasi (bami vind ik gewoon minder lekker) en die nasi is het lekkerste als ik die de dag naderhand opbak
Nu heb ik geprobeerd om de nasi op die manier te bereiden zoals bij de chinees... en ik heb gemerkt : hoelanger ik de nasi bakte des te meer hij naar de chinees-nasi rook en smaakte
(dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
Dat doe je na winkelsluitingstijdquote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef FloggingMolly het volgende:
Nog-één-dag-om-je-inzending-te-posten-reminder-kickje!
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat doe je na winkelsluitingstijd![]()
Mijn nasi al gemaakt trouwens, ik moet alleen morgen de foto's nog op mijn pc zetten
mijn recept.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef FloggingMolly het volgende:
Nog-één-dag-om-je-inzending-te-posten-reminder-kickje!
Mooi, die foto's en bewijzen dat je het ook hebt gemaakt.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:16 schreef Killer_Mom het volgende:
mijn recept.
3 ons ontbijtspek. aan repen snijden en rul bakken.
3 eieren, roerbakken
3 a 4 teentjes knoklook, lente ui fijngesneden.
3 kopjes gekookte rijst.
dit alles bak je op in een grote wokpan. zover de nasie,
erbij serveer ik Sate, plus sate saus , alles zelf gemaakt
boontjes [ met spekjes ] en kroepoek erbij. zelf gebakken.
daar ben ik een paar uur mee bezig om dit op tafel te zetten,
heerlijk.
Oeps, niet echt bij nagedacht verderquote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat doe je na winkelsluitingstijd![]()
Gheghe!quote:
Ja, lief hèquote:Op zondag 22 februari 2009 19:46 schreef Bluezz het volgende:
Bij isa vallen de spercietjes op en het ei invorm!
quote:Op zondag 22 februari 2009 23:59 schreef prupke het volgende:
ik ben ff dutsel geweest ....
ik dacht ik klik op de eerste naam en dan krijg ik het recept te zien...NIET DUS
blijk ik op mezelf gestemd te hebben (dus die telt niet meer aub)
childintimequote:Op maandag 23 februari 2009 00:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]en voor wie wilde je wel stemmen? mag ook middels PM
mooi dat ik niet wist dat je moet stemmen op een bord eten.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Mooi, die foto's en bewijzen dat je het ook hebt gemaakt.
Omdat je zo'n dutsel bent krijg je mijn stem hoor Prup!quote:Op zondag 22 februari 2009 23:59 schreef prupke het volgende:
ik dacht ik klik op de eerste naam en dan krijg ik het recept te zien...NIET DUS
Ik had hetzelfdequote:Op zondag 22 februari 2009 23:59 schreef prupke het volgende:
Bij nader inzien de juiste keuzequote:Op maandag 23 februari 2009 10:09 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde
Nu heb ik op Golfer gestemd, terwijl ik alleen het recept wou zien.
Nog een keer tellen denk ik zoquote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:20 schreef PKfotografie het volgende:
childintime heeft gewonnenmet 10 stemmen.
gefeliciteerd.
eens kijken wat de komende opdracht gaat worden
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:23 schreef Den_Haag het volgende:
Golferchildintime staat bovenaan hoor
Dat idee had ik ook.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik stel overigens voor een nieuwe poll te houden waarin je alleen op golfer en childintime kan stemmen, wat vinden jullie?
golferquote:De ingredienten. Ik gebruik altijd zilvervliesrijst, die is wat steviger en heeft meer smaak dan witte rijst.
De kip snij ik heel dun en dan de plakjes nog in 3 of 4en; ik vind persoonlijk grote stukken vlees/kip erin niet zo lekker.
De rijst, de groente en de kip.
Paar eitjes roerbakken.
Eigenlijk is de nasi zo al klaar. Maar ik vind dat niet lekker, er zit niet echt veel smaak aan.
Ik bak de nasi dus nog eens op met ketjap en sambal. Op de achtergrond staat m'n eitje vast te pocheren![]()
En nu is'ie dus echt klaar. Paar plakjes fricandeau erbij, gedroogde uitjes, pinda's en kokos......Het is flink pittig, maar erg lekker!
Tadaaaa.
Poll: Wie heeft de nasi goreng gemaaktquote:Howel ik mij realiseer dat Nasi Goreng van origine inderdaad eigenlijk een restvlees-product is, heb ik er toch maar speciaal kippenvlees voor gekocht.
Nasi Goreng Ajam op z'n golfers.
Ingrediënten:
Surinaamse rijst
Maiskip
Garnaaltjes
Ui
Knoflook
Rood pepertje
Prei
Bosui
Tauge
Trassi
Ketoembar
Djahe
Laos
Soja
Zout
Ei
Kook een dag van te voren de rijst gaar laat die een dag afkoelen.
Oelek, ook een dag van te voren, met de vijzel een aantal ingrediënten om een marinade voor de kip te maken.
Snijdt vervolgens de (mais)kip in mooie brokken en marineer de kip vervolgens 24 uur in de marinade.
Zet een wok met olie op een hoog vuur en wok vervolgens eerst de uien en de knoflook, daarna de kip en de groentes, voeg dan de garnalen toe. Breng alles op smaak met wat trassie, djahe, ketoembar en laos en voeg daarna de mooi gedroogde afgekoelde rijst toen.
Breng tenslotte op smaak met wat sojasaus.
Maak intussen in een andere pan een omeletje van ei met zout en peper en wat kikkoman-soja.
Het eindresultaat op het bord met wat kroepoek en augurk erbij:
Als het weer een gelijke stand wordt dan doen we datquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:57 schreef Liejannuh het volgende:
Als Golfer en Childintime nu eens samen een nieuw gerecht bedenken? Is dat niet veel leuker?
Je bent gewoon lui, daarom gaat mijn stem wederom naar jouquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:13 schreef golfer het volgende:
Mijn stem gaat naar childintime. Mag zij lekker een nieuwe opdracht verzinnen.
Zou ik ook zeggenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:13 schreef golfer het volgende:
Mijn stem gaat naar childintime. Mag zij lekker een nieuwe opdracht verzinnen.
Dat is iets wat ik weiger te proberenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:54 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb op child in time gestemd. Golfer gebruikt garnalen
Ik proef regelmatig dingen die ik niet lust. Garnalen lust ik dus ook nog steeds nietquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:56 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is iets wat ik weiger te proberenNoooooooooooooooooit
Ja, ik ook. Maar garnalen, no wayquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik proef regelmatig dingen die ik niet lust. Garnalen lust ik dus ook nog steeds nietMaar ik probeer bijna alles
belangrijkste is een nieuw gerecht voor de komende 2 weken, (laatste deel van de OP kun je kopiëren.)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:07 schreef childintime het volgende:![]()
Euh..... Moet ik een nieuw gerecht verzinnen? Met foto erbij? En moet dat meteen een foto van m'n eigen gerecht zijn of een foto van hoe het niet moet?
En nee, ik lust ook geen gamba's, schaaldieren ed. Alleen de hollandse garnaaltjes vind ik nog weleens lekker en dan in een cocktail.
voor de meeste mensen geld denk ik wel hoe eerder hoe beter. (carnaval enzo, winkels dicht, dus voorraad kasten zijn weer leeg.)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:20 schreef childintime het volgende:
Oke, doe ik morgenavond even, goed?
en ik heb nog zo'n machine om pasta deeg mee te pletten ofzo, (gekregen maar nog nooit gebruikt)quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:27 schreef childintime het volgende:![]()
Btw, ik ben gek op pasta's, dus ......
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:29 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
en ik heb nog zo'n machine om pasta deeg mee te pletten ofzo, (gekregen maar nog nooit gebruikt)
dus lijkt me een goed idee![]()
wel iemand eff vertellen dan hoe ik dat moet gaan doen. (ken pasta alleen uit de supermarkt. nooit zelf vers gemaakt)
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:30 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat wil ik ook!! Ik koop weleens verse pasta, maar wil zo'n machine
Tientje bij de Aldi ofzo, hebben wij er voor betaald.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:33 schreef PKfotografie het volgende:
[ afbeelding ]
zo'n ding (of wat er op lijkt iig )
denk dat ze wel betaalbaar op de kop te tikken zijn
Dito.quote:
Ik las het ook meer als tipje van de sluier oid jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
mensen, ze zei alleen ' ik houd van pasta... dus....'
hieruit maak ik niet op dat het nieuwe onderwerp PASTA in het algemeen is, maar dat ze dat nog later gaat specificeren...
Feliquote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:27 schreef childintime het volgende:
![]()
Btw, ik ben gek op pasta's, dus ......
De wedstrijd is er toch nog niet? Er moet eerst nog een gerecht bedacht worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:21 schreef Tezz het volgende:
Ik kwam er vanmorgen achter dat ik ook nog ergens op zolder zo'n pasta machine (nieuw in de doos) had staan! Ik ga maar eens een poging wagen denk ik.......
Wel balen, ik heb dus werkelijk niets in huis om er een mooie topping over te maken, maar goed, ik werk wel volgens het nix-in-the-fridge principe, kijken wat het wordt!
Ik loop graag op de zaken vooruit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De wedstrijd is er toch nog niet? Er moet eerst nog een gerecht bedacht worden.
Ik eet altijd Emping Karrel, bij de nasi! Lekker soppen in de pindasaus!quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarom eet er niemand emping bij nasi goreng
Ik eet nooit meer die pauperkroepoek.
Ik had ook niet anders verwacht!quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:33 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik eet altijd Emping Karrel, bij de nasi! Lekker soppen in de pindasaus!
Je ziet als je een post maakt een 14tal Word achtige knopjes boven het tekstvak. Het vierde knopje van rechts is om ergens een link van te maken. Zoek eerst het desbetreffende topic in een ander scherm, open het en kopieer dan het adres uit je adresbalk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:47 schreef childintime het volgende:
Ik heb er 1 gemaakt, alleen krijg de linkjes naar de vorige topics er niet onder (niet zodat ze aanklikbaar zijn)
Dankquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:12 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Je ziet als je een post maakt een 14tal Word achtige knopjes boven het tekstvak. Het vierde knopje van rechts is om ergens een link van te maken. Zoek eerst het desbetreffende topic in een ander scherm, open het en kopieer dan het adres uit je adresbalk.
Selecteer vervolgens het stuk tekst dat je klikbaar wil maken in je nieuwe topic, druk op het eerde genoemde vierde knopje van rechts en vul daar de URL in die je had gekopieerd. Druk op enter en je bent klaar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |