Ik begrijp je volkomen....het is de meeste irritante vraag op Fok!quote:Op maandag 27 juni 2005 14:34 schreef Tomek het volgende:
nee, denk niet dat er iemand is die dit wel eens maakt
Er zijn geruchten dat bepaalde restaurants kat erin doen...quote:Op maandag 27 juni 2005 14:14 schreef Ferdi81 het volgende:
zijn er weleens mensen die dit maken en zo ja wat doen jullie er allemaal in ??
Dat is het em juist, dat is er eigenlijk niet...quote:Op maandag 27 juni 2005 22:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat hoort er eigenlijk in een orginele nasi te zitten?
Lees de post van Dutch mamma eensquote:Op maandag 27 juni 2005 22:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Rijst.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:17 schreef Martijn_77 het volgende:
1 eetlepel ketoembar in de nasiquote:
Ooit geleerd: 1 lepel ketumbar, 1 theelepel djinten... Mear als je dat niet te hachelen vindt, even goeie vrienden, hoorquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
1 eetlepel ketoembar in de nasi
Voor de rest N.P.
Ik bedoelde eigenlijk de rijstquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
1 eetlepel ketoembar in de nasi
Voor de rest N.P.
quote:ik neem aan dat je het over nasi goreng hebt. Nasi betekent namelijk gewoon rijst. Niks meer, niks minder.
Nasi goreng (= gebakken rijst) is, lach niet, van origine een ontbijt. De restjes rijst, groente, vlees etc worden bij elkaar gemikt en opgebakken. Een scheut ketjap erdoor en klaar is kokkie.
Hachelen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:10 schreef dutch-mamma het volgende:
Ooit geleerd: 1 lepel ketumbar, 1 theelepel djinten... Mear als je dat niet te hachelen vindt, even goeie vrienden, hoor
Ik ga dan wel uit van een flinke (minstens 4 personen) pan nasi goreng.
hachelen = etenquote:
Kijk, authentieker kan je het niet vinden, denk ik!quote:Nee, In die vier jaar dat ik in indonesië gewoond heb heb ik het personeel rijst van de vorige dag zien opbakken, chalotje d'r bij, knoflook, heel veel pepers (overdadig veel), en wat trassi. Dat is authentieke nasi g. Soms nog een eitje als ze dat hadden. De nasi die ik van mijn ma heb geleerd te koken bevatte ook wel eens spekkies (niet authentiek, want da's tegen het geloof), maar wederom geen kruiden behalve de garnalen pasta.
Als ik bami maak, gebruik ik spaghetti, is goedkoperquote:Maar laat mij je niet tegenhouden, de spaghetti die ik kook is ook niet authentiek
dat dacht ik wel.. grappig woordquote:
experimenteren is niet fout, ik gooi altijd hete pepers in mijn spaghettiquote:Kijk, authentieker kan je het niet vinden, denk ik!
quote:Als ik bami maak, gebruik ik spaghetti, is goedkoper![]()
Zeg, niet iedereen in Indonesie is Moslimquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:50 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hachelen?![]()
Nee, In die vier jaar dat ik in indonesië gewoond heb heb ik het personeel rijst van de vorige dag zien opbakken, chalotje d'r bij, knoflook, heel veel pepers (overdadig veel), en wat trassi. Dat is authentieke nasi g. Soms nog een eitje als ze dat hadden. De nasi die ik van mijn ma heb geleerd te koken bevatte ook wel eens spekkies (niet authentiek, want da's tegen het geloof), maar wederom geen kruiden behalve de garnalen pasta.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |