abonnement Unibet Coolblue
pi_65904954

Als je dit topic Nasi maken doorleest vind je een enorme hoeveelheid verschillende bereidingswijzen van het gerecht 'nasi'. Nu is nasi eigenlijk gewoon het woord voor gekookte rijst, dus ik bedoel nu de nasi goreng: gebakken rijst.

Hoe maak jij gebakken rijst? Wat gaat er door? Heb je een speciaal recept of doe je maar gewoon wat? Doe mee aan de CUL-kookwedstrijd en laat iedereen zien hoe jij nasi goreng maakt en hoe het eindresultaat er uit ziet. Je mag het onderwerp naar eigen inzicht invullen! Dus eventueel koop je een bak nasi goreng en voeg je zelf nog ingrediënten toe of je gebruikt het authentieke recept van je Indonesische grootvader of je maakt het recept zoals je dat al maandenlang op je nieuwe studentenkamer gebruikt. Alles mag! Vegetarisch, Amerikaans, Indisch of zoals je moeder het maakte. En het verslag van je kookkunsten zet je dan in dit topic neer.

Je inzending voldoet aan de volgende kenmerken:

  • Het is een gerecht met gebakken rijst (duh)
  • Je legt uit hoe je het klaarmaakt en welke ingrediënten je hebt gebruikt (eventueel ook van het bijgerecht/de bijgerechten zoals een eigen saté-saus)
  • Je hebt minstens één foto van het eindresultaat (denk aan de presentatie)
  • Je mag meerdere foto's plaatsen, bijvoorbeeld van tussenstappen, bereidingswijze of een specifiek (onbekend) ingrediënt
  • En eventueel kan je nog vertellen wat je er zelf van vond, misschien miste je toch nog iets of vond je het de lekkerste nasi goreng ooit

    Inzenden kan tot 20:00 op zondag 22 februari. Succes!
    Stemmen kan daarna tot 20:00 op maandag 23 februari. Allemaal wel stemmen.
    Nieuwe opgave van de winnaar komt er dan op dinsdag 24 februari.

    Vorige onderwerpen:
    [CUL-wedstrijd] CUL in de keuken (pizza) met als winnaar Isabeau

    [ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 10-02-2009 14:28:20 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 10 februari 2009 @ 10:25:46 #2
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_65905668
    Iedereen die zoiets maakt als op het plaatje, die krijgt van mij minpunten. En als dat niet mogelijk is om wat voor reden dan ook, dan zorgt de organisatie er maar voor dat dat mogelijk wordt.

    Verder is dit natuurlijk een schaamteloze tvp, want op zich heb ik denk ik wel trek in Nasi goreng deze week.
    pi_65905807
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 10:25 schreef Vork het volgende:
    Iedereen die zoiets maakt als op het plaatje, die krijgt van mij minpunten. En als dat niet mogelijk is om wat voor reden dan ook, dan zorgt de organisatie er maar voor dat dat mogelijk wordt.

    Verder is dit natuurlijk een schaamteloze tvp, want op zich heb ik denk ik wel trek in Nasi goreng deze week.
    Ik vond het ook wel een 'typisch plaatje'
    Ik zag mezelf al fruitig aan het bosuitje knabbelen.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65905999
    ik ga es kijken of ik ook wat leuks kan maken... Wordt waarschijnlijk niet heel spannend maar goed..

    en ook dit is een TeVeelkroePoek
    pi_65909530
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 10:30 schreef Isabeau het volgende:

    [..]

    Ik vond het ook wel een 'typisch plaatje'
    Ik zag mezelf al fruitig aan het bosuitje knabbelen.
    Met een schalkse blik natuurlijk.
    Wat zijn die gele flubbertjes op het plaatje?
      dinsdag 10 februari 2009 @ 12:48:32 #6
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_65909666
    Mag je ook meedoen met een recept dat je al eerder maakte en fotografeerde of moet het speciaal voor deze wedstrijd bereid worden? Ik hou eigenlijk niet zo van nasi goreng, dus ik maak het vrijwel nooit, maar toevallig dus laatst wel een keertje.
    pi_65910445
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 12:43 schreef Liejannuh het volgende:

    Met een schalkse blik natuurlijk.
    Wat zijn die gele flubbertjes op het plaatje?
    Ik dènk dat het roerei is. Of omelet. Of anders ondefinieerbaar.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65910462
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 12:48 schreef RobinOok het volgende:
    Mag je ook meedoen met een recept dat je al eerder maakte en fotografeerde of moet het speciaal voor deze wedstrijd bereid worden? Ik hou eigenlijk niet zo van nasi goreng, dus ik maak het vrijwel nooit, maar toevallig dus laatst wel een keertje.
    Als je er een foto van hebt, als je het recept hebt en als je het zelf gemaakt hebt: ik vind het prima
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65911401
    OOOhhhh robinook heeft altijd van die mooie plaatjes.........
    pi_65911648
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 12:48 schreef RobinOok het volgende:
    Mag je ook meedoen met een recept dat je al eerder maakte en fotografeerde of moet het speciaal voor deze wedstrijd bereid worden? Ik hou eigenlijk niet zo van nasi goreng, dus ik maak het vrijwel nooit, maar toevallig dus laatst wel een keertje.
    Ik denk dat dat wel goed is, kan me niet voorstellen waarom niet.
    Wind extinguishes a candle and energizes fire
    pi_65911715
    En wij kunnen het toch niet controleren
    pi_65912076
    Leuk gerecht!

    Maar zullen we de deadline niet een weekje uitstellen? Denk dat zondag iets te kort dag is voor veel mensen.
    Life is too short not to have fun
    pi_65912536
    Elke wedstrijd over 14 dagen verspreiden dan?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65912725
    Ja of je maakt er 10 dagen van, deadline op vrijdag over een week ofzo. Denk dat als je pas op dinsdag hoort dat je voor zondag een bepaald gerecht moet maken dat dit een beetje té kort dag kan zijn voor sommigen, omdat er al boodschappen gedaan zijn voor deze week of omdat het niet uitkomt.
    Life is too short not to have fun
    pi_65912780
    Hmm, ik vind trouwens nu t/m zondag over een week wel een goed idee. Elke wedstrijd duurt dan ongeveer 12 dagen Je hebt ook wel gelijk, dit is kort dag
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 10 februari 2009 @ 17:25:54 #16
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_65919576
    ben benieuwd
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_65922119
    Oeh misschien doe ik dan ook wel mee met mijn eigen inelkaarbedachte niet standaard of oorspronkelijke nasi-variant
    pi_65923007
    TVP, goede reden om van het weekend weer eens nasi te maken!
    pi_65931658
    oeh nasi goreng ik ga proberen mee te doen
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      woensdag 11 februari 2009 @ 00:34:38 #20
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_65935564
    5-spices vandaag gekocht, dus dat moet lukken om een nasi in elkaar te flansen.
    zwakke tvp
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_65963178
    Ik doe mee, maar ik heb geen foto.
    Ik val sowieso niet in de prijzen, want ik gebruik geen kruiden.
    Mijn recept voor nasi goreng heb ik geleerd van mijn ex. Zijn oma was een mevrouw uit een dorpje in Indonesie en zij maakte elke morgen nasi voor haar werkende kleinzoons.
    Strikt genomen is nasi goreng restverwerking, van de restjes van de vorige avond.
    Mijn recept.

    Kook rijst. Roerbak vlees, garnalen of zoiets. Roerbak groenten, ui en knoflook zijn wel onmisbaar. Roerbak de rijst en maak op smaak met wat ketjap.

    Als je een restje groenten hebt, laat je die meewarmen met de rijst.

    Ik vind dit de beste manier om nasi goreng te maken, omdat het zo bedoeld is, als restverwerking. Niet als een of ander heilig gerecht. Ik vind het juist leuk dat het resultaat elke keer anders is, afhankelijk van de ingredienten.

    Natuurlijk kan je het verfraaien met andere gerechten of pindasaus. Maar imho wordt het dan nasi rames en dat is volgens mij wat anders.

    [ Bericht 23% gewijzigd door krakkemieke op 11-02-2009 21:02:33 ]
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_65965536
    Benodigdheden :



    en resultaat :



    Nasi goreng met babi pangang :

    Kook de rijst (eigenlijk het liefst een dag van te voren )
    blancheer de prei eventjes.
    Fruit een ui in de olie en voeg dan de prei en de kleingesneden ham toe.
    voeg de rijst daarbij en op hoog vuur bakken
    als het klaar is nog een van te voren gebakken roerei erbij en dan is de nasi klaar.

    voor de babipangang :

    tomatenketchup in een pannetje , daar een klein beetje water bij doen , gembersaus, bruine suiker en azijn.
    Dit alles naar smaak natuurlijk
    varkensvlees op hoog vuur bakken tot de buitenkant wat krokant is en dan bij de saus voegen.

    Dan nog een eitje bakken voor erbij op het bord.
    kroepoekje erbij

    er zat ook nog sate bij maar omdat die alleen maar zelfopgewarmt is heb ik die er niet bij op de foto gezet
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_65975502
    Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld was Vraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken (en het ziet er lekker uit )

    En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'. Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65995831
    Howel ik mij realiseer dat Nasi Goreng van origine inderdaad eigenlijk een restvlees-product is, heb ik er toch maar speciaal kippenvlees voor gekocht.

    Nasi Goreng Ajam op z'n golfers.

    Ingrediënten:


    Surinaamse rijst
    Maiskip
    Garnaaltjes
    Ui
    Knoflook
    Rood pepertje
    Prei
    Bosui
    Tauge
    Trassi
    Ketoembar
    Djahe
    Laos
    Soja
    Zout
    Ei


    Kook een dag van te voren de rijst gaar laat die een dag afkoelen.
    Oelek, ook een dag van te voren, met de vijzel een aantal ingrediënten om een marinade voor de kip te maken.



    Snijdt vervolgens de (mais)kip in mooie brokken en marineer de kip vervolgens 24 uur in de marinade.



    Zet een wok met olie op een hoog vuur en wok vervolgens eerst de uien en de knoflook, daarna de kip en de groentes, voeg dan de garnalen toe. Breng alles op smaak met wat trassie, djahe, ketoembar en laos en voeg daarna de mooi gedroogde afgekoelde rijst toen.
    Breng tenslotte op smaak met wat sojasaus.




    Maak intussen in een andere pan een omeletje van ei met zout en peper en wat kikkoman-soja.


    Het eindresultaat op het bord met wat kroepoek en augurk erbij:
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_65996512
    pi_66001141
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 09:12 schreef Isabeau het volgende:
    Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld was Vraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken (en het ziet er lekker uit )

    En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'. Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet

    Ok, dit is mijn eigen recept.
    En ik vind dat Golfer alvast een bonuspunt verdient vanwege de Surinaamse rijst.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_66006059
    Het was zó lekker
    Morgen weer
    pi_66006203
    helaas kan ik het koken van die van mij niet meer posten

    maar ziet er lekker uit allemaal!
    pi_66006922
    Lekker, golfer! En die van prupke ziet er ook heerlijk ui
    pi_66007218
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 09:12 schreef Isabeau het volgende:
    Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld was Vraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken (en het ziet er lekker uit )

    En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'. Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet
    tis graag gedaan
    (volgende ga ik toch proberen de rijst 1 dag van te voren te koken , dan is ie nog lekkerder en een betere foto maken want hijs een bietje flets )
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_66007853
    note.. recept en foto's ,
    { zit midden in verbouwing}
    De Puta Madre
      vrijdag 13 februari 2009 @ 01:42:29 #32
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66008662
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
    note.. recept en foto's ,
    { zit midden in verbouwing}
    Tof!
    Je gaat ook meedoen?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_66009710
    Ziet er goed uit Prup en Golfer!
    Ik ga misschien morgen maar eens aan de nasi goreng.
    Alleen met zelfspot kun je overleven...
    pi_66009760
    Oh ik had nog een vraagje voor prupke : waarom blancheer je de prei eerst?
    pi_66010593
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 07:35 schreef Bluezz het volgende:
    Oh ik had nog een vraagje voor prupke : waarom blancheer je de prei eerst?
    Ik ben er achter gekomen dat als je dat niet doet dat je dan de prei zwart bakt. Nou gokte ik dus dat ik eerst ff de prei moest blancheren en dat werkte beter dan niet blancheren
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      vrijdag 13 februari 2009 @ 22:10:43 #36
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66038400
    Oh leuk! Ik ga van de week ook even aan de slag en zal het resultaat hier neerzetten
    pi_66040022
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 01:42 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Tof!
    Je gaat ook meedoen?
    yep, met een recept van een oude oma. heel erg lekker.
    De Puta Madre
    pi_66091370
    Hier mijn inzending:

    Ik heb eerst wat kipfilet kleingesneden en gemarineerd:



    De marinade bestaat uit o.a. ketjap, knoflook, gember, sambal, peper, komijn en koriander.

    Vervolgens wat groente bakken:



    Dan de groente uit de pan en de kip erin. Beetje bakken, vervolgens een gewelde groenten/kruidenmix en een eitje erdoor:



    Tenslotte alles door elkaar (iets te veel voor mijn kleine pannetje):



    Op een bord met wat pindasaus, atjar en kroepoekies:



    Was erg lekker .

    [ Bericht 0% gewijzigd door FloggingMolly op 15-02-2009 18:59:15 ]
      zondag 15 februari 2009 @ 22:23:41 #39
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66101154
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef FloggingMolly het volgende:


    Dan de groente uit de pan en de kip erin. Beetje bakken, vervolgens een gewelde groenten/kruidenmix en een eitje erdoor:


    Wat voor goenten/kruidenmix heb je daarvoor gebruikt?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_66101179
    Ziet er lekker uit hoor
    pi_66101423
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 22:23 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Wat voor goenten/kruidenmix heb je daarvoor gebruikt?
    pi_66105827
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 22:28 schreef FloggingMolly het volgende:

    [ afbeelding ]
    Da's de allerlekkerste (heel verrassend,want het is ook nog één van de goedkoopste kruidenmixen)
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66112414
    ik vind die van Kraanvolgen het lekkerster
      maandag 16 februari 2009 @ 19:25:39 #44
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66130582
    De ingredienten. Ik gebruik altijd zilvervliesrijst, die is wat steviger en heeft meer smaak dan witte rijst.



    De kip snij ik heel dun en dan de plakjes nog in 3 of 4en; ik vind persoonlijk grote stukken vlees/kip erin niet zo lekker.


    De rijst, de groente en de kip.


    Paar eitjes roerbakken.


    Eigenlijk is de nasi zo al klaar. Maar ik vind dat niet lekker, er zit niet echt veel smaak aan.


    Ik bak de nasi dus nog eens op met ketjap en sambal. Op de achtergrond staat m'n eitje vast te pocheren


    En nu is'ie dus echt klaar. Paar plakjes fricandeau erbij, gedroogde uitjes, pinda's en kokos......Het is flink pittig, maar erg lekker!


    Tadaaaa.
    pi_66136159
    Ook lekker en mooi

    Dat wordt nog lastig kiezen
    pi_66144179
    idd leuk al die mooie inzendingen
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66144854
    idd leuke recepten

    kleine toelichting op mijn nasi goreng :
    als wij 1 keer per jaar naar de chinees gaan is het veel
    ik il atijd nasi (bami vind ik gewoon minder lekker) en die nasi is het lekkerste als ik die de dag naderhand opbak

    Nu heb ik geprobeerd om de nasi op die manier te bereiden zoals bij de chinees... en ik heb gemerkt : hoelanger ik de nasi bakte des te meer hij naar de chinees-nasi rook en smaakte
    (dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      dinsdag 17 februari 2009 @ 00:28:44 #48
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66145536
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 00:02 schreef prupke het volgende:
    idd leuke recepten
    ja, leuk om te zien hoe iedereen het op zijn/haar eigen wijze maakt.
    quote:
    (dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
    En zelf oeleken, dat vind ik wel er bij horen.
    Hoewel een mix uit een pakje soms lekkerder is.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_66145616
    Idd Golfer

    Maar voor mij is het probleem dat vaak dingen net iets te scherp zijn (ook uit pakje )
    krijg ik het van aan mijn maag

    Maar het ziet er soms zo lekker uit dat ik dan wel een dag met maagpijn rond wil lopen

    ook heb ik gelezen dat je jezelf pittig kan aanleren dus ik ga daar eens wat meer over lezen zodat ik meer smaken kan proeven en proberen zonder last te krijgen van wat dan ook
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      dinsdag 17 februari 2009 @ 00:37:55 #50
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66145679
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 00:34 schreef prupke het volgende:


    ook heb ik gelezen dat je jezelf pittig kan aanleren dus ik ga daar eens wat meer over lezen zodat ik meer smaken kan proeven en proberen zonder last te krijgen van wat dan ook
    Pedis kan je jezelf inderdaad aanleren. Ik heb het geleerd van mijn ex-Indische schoonmoeder. Langzaam opvoeren, qua scherp.
    Op het laatst at ik gewoon theelepels verschillende soorten sambal als een soort snoeperij, waardoor ik heb ontdekt dat ik de samal brandal en badjak lekkerder vind dan de sambal oelek en peteh.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      dinsdag 17 februari 2009 @ 00:39:50 #51
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66145708
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 00:02 schreef prupke het volgende:
    idd leuke recepten

    kleine toelichting op mijn nasi goreng :
    als wij 1 keer per jaar naar de chinees gaan is het veel
    ik il atijd nasi (bami vind ik gewoon minder lekker) en die nasi is het lekkerste als ik die de dag naderhand opbak

    Nu heb ik geprobeerd om de nasi op die manier te bereiden zoals bij de chinees... en ik heb gemerkt : hoelanger ik de nasi bakte des te meer hij naar de chinees-nasi rook en smaakte
    (dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
    Als ik naar de chinees ga, neem ik meestal bami of mihoen, ik vind de nasi die ik zelf maak veel smaakvoller dan de nasi bij de chinees vandaan.

    En ja, als ik echt veel tijd en zin heb, doe ik ook alle kruiden zelf samenstellen en de groenten ook, persoonlijk vind ik paprika niet zo lekker in de nasi, maar chinese kool en tauge daarentegen vind ik heerlijk!

    Ja Prupke, als je vaker pittig eet, kun je er beter tegen; normaal gesproken dan. Sommige mensen hebben misschien een meer gevoelige maag en houden daar misschien last van. Ik vind wel dat als ik zo pittig eet, mijn na-het-eten-koffie echt niet meer lekker smaakt

    Wel heel leuk om te zien hoe ieder dat naar zijn eigen smaak maakt
    pi_66325718
    Nog-één-dag-om-je-inzending-te-posten-reminder-kickje!

    pi_66328322
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef FloggingMolly het volgende:
    Nog-één-dag-om-je-inzending-te-posten-reminder-kickje!


    Dat doe je na winkelsluitingstijd

    Mijn nasi al gemaakt trouwens, ik moet alleen morgen de foto's nog op mijn pc zetten
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      zaterdag 21 februari 2009 @ 23:26:01 #54
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66328392
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 23:23 schreef Isabeau het volgende:

    [..]

    Dat doe je na winkelsluitingstijd

    Mijn nasi al gemaakt trouwens, ik moet alleen morgen de foto's nog op mijn pc zetten
    pi_66331098
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef FloggingMolly het volgende:
    Nog-één-dag-om-je-inzending-te-posten-reminder-kickje!


    mijn recept.
    3 ons ontbijtspek. aan repen snijden en rul bakken.
    3 eieren, roerbakken
    3 a 4 teentjes knoklook, lente ui fijngesneden.
    3 kopjes gekookte rijst.

    dit alles bak je op in een grote wokpan. zover de nasie,

    erbij serveer ik Sate, plus sate saus , alles zelf gemaakt
    boontjes [ met spekjes ] en kroepoek erbij. zelf gebakken.
    daar ben ik een paar uur mee bezig om dit op tafel te zetten,
    heerlijk.
    De Puta Madre
      zondag 22 februari 2009 @ 01:51:23 #56
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66331791
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 01:16 schreef Killer_Mom het volgende:


    mijn recept.
    3 ons ontbijtspek. aan repen snijden en rul bakken.
    3 eieren, roerbakken
    3 a 4 teentjes knoklook, lente ui fijngesneden.
    3 kopjes gekookte rijst.

    dit alles bak je op in een grote wokpan. zover de nasie,

    erbij serveer ik Sate, plus sate saus , alles zelf gemaakt
    boontjes [ met spekjes ] en kroepoek erbij. zelf gebakken.
    daar ben ik een paar uur mee bezig om dit op tafel te zetten,
    heerlijk.
    Mooi, die foto's en bewijzen dat je het ook hebt gemaakt.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_66333955
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 23:23 schreef Isabeau het volgende:

    [..]

    Dat doe je na winkelsluitingstijd
    Oeps, niet echt bij nagedacht verder
    pi_66340683
    Isa's nasi

    Mijn standaard nasi gerecht is niet zoveel bijzonders, daarom was ik ook nieuwsgierig naar die van jullie

    De ingrediënten die ik meestal gebruik:
  • rijst (om het even welke rijst, wat ik in huis heb, nu zilvervliesrijst gebruikt)
  • nasimix van Improba (slechts 25 cent bij de Nettorama en nog heel erg lekker ook)
  • prei
  • ui
  • ketjap
  • hamlapje (of kipfilet, waar ik maar zin in heb)
  • een gebakken eitje
  • en als het klaar is: een augurkje, zilveruitje, seroendeng en wat atjar

    Wijnsuggestie: bier.

    De ingrediënten voor de wedstrijd, gisteren gemaakt:
  • bovenstaande ingrediënten
  • sperziebonen (geweldig in nasi!)
  • rode paprika
  • selderij
  • rode peper
  • bosuitje
  • komkommer (rauw dus)

    De voorbereiding
    De rijst van te voren koken volgens aanwijzing op de verpakking. Laten afkoelen en in de koelkast bewaren tot gebruik en zéker niet meer dan 1-2 dagen in de koelkast laten staan. Is bederfgevoelig.

    De nasimix moet 10 minuten wellen in heet water, daar dus maar mee beginnen.

    Het kookgedeelte
    Vlak voor klaarmaken uitje, paprika, peper, preitje, selderij en vlees in stukjes snijden. Sperziebonen punten en 1x knakken. Olie in de wok doen en vlees en uitje even aanbraden. De rest van de groente toevoegen. Na wat geroerbak voeg ik de nasimix toe.

    Rijst toevoegen en ondertussen eitje bakken. Dit keer heb ik het eitje gewoon in een eigen pannetje gebakken, maar vaak schuif ik ook een deel van de nasi opzij, doe nog een scheutje olie in de wok en roerbak daar het eitje.

    Finishing touch
    Ketjap, sambal, zout en/of peper naar smaak toevoegen. Garneren met zure dingetjes, komkommer, seroendeng en bosui.

    Klaar


    Conclusie: ik heb heerlijk gegeten en had genoeg voor een extra portie 's nachts op mijn werk
    Mijn nasi bestaat overigens uit veel meer groente dan normaal, gewoon omdat ik dat lekker vind.
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66341332
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 14:51 schreef Isabeau het volgende:
    Isa's nasi
    Wijnsuggestie: bier.
    Gheghe!

    Ik zie dit topic jammergenoeg nu pas. Als het volgende gerecht een beetje in m'n straatje past, doe ik ook mee. Vind het een leuk initiatief!
    pi_66346011
    pi_66350157
    Bij isa vallen de spercietjes op en het ei in vorm!
      zondag 22 februari 2009 @ 23:42:44 #62
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66358562
    iemand tijd om een stem pol te maken?

    nog nooit gedaan, dus voor dat gelukt is .....

    thanx iig
    pi_66358596
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 19:46 schreef Bluezz het volgende:
    Bij isa vallen de spercietjes op en het ei in vorm!
    Ja, lief hè Ik zal zo even een poll maken.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66358770
    Stem hier op het recept dat jou het meeste aanspreekt of op de foto's die je het mooist vindt of het meest originele recept of juist het meest 'authentieke' recept. Geheel naar eigen inzicht dus
    Alleen mensen die aan de wedstrijdvoorwaarden (zie openingspost) voldoen dingen mee naar de eeuwige nasi goreng-roem.

    Stemmen kan tot maandagavond (23-2-09) 20:00. De winnaar mag dan het onderwerp voor de komende 2 weken verzinnen.

    Poll: Wie maakte de nasi goreng?
  • prupke
  • golfer
  • FloggingMolly
  • childintime
  • Isabeau
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    childintime +1
    prupke -1

    [ Bericht 1% gewijzigd door Isabeau op 23-02-2009 00:16:34 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66359039
    ik ben ff dutsel geweest ....
    ik dacht ik klik op de eerste naam en dan krijg ik het recept te zien...NIET DUS
    blijk ik op mezelf gestemd te hebben (dus die telt niet meer aub)
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_66359104
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 23:59 schreef prupke het volgende:
    ik ben ff dutsel geweest ....
    ik dacht ik klik op de eerste naam en dan krijg ik het recept te zien...NIET DUS
    blijk ik op mezelf gestemd te hebben (dus die telt niet meer aub)
    en voor wie wilde je wel stemmen? mag ook middels PM
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66359199
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 00:01 schreef Isabeau het volgende:

    [..]

    en voor wie wilde je wel stemmen? mag ook middels PM
    childintime
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_66359514
    Ik heb het er bij gezet
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66359600
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 00:17 schreef Isabeau het volgende:
    Ik heb het er bij gezet
    Thanx
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_66360293
    *heb op golfer gestemd
    *hoop dat het volgende recept wat meer uitdaagt tot culinaire uitspattingen
    *hoop dat RobinOok dan ook meedoet

    Ook al hebben mijn beide ouders in hun jeugd in Indonesie gewoond heb ik toch nauwelijks iets van die keuken meegekregen. Had al wel ideeen in mijn hoofd over ringetjes rijst met wat gemarineerd gebakken varkenvlees met een gepocheerd ei erbovenop, maar heb niet de tijd/energie gehad het uit te werken. Daarom op golfer gestemd wegens beste recept/uitleg/fotos!
    Life is too short not to have fun
    pi_66360742
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 01:51 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Mooi, die foto's en bewijzen dat je het ook hebt gemaakt.
    mooi dat ik niet wist dat je moet stemmen op een bord eten.
    nasie met groenten en te veel ketjap is geen nasie, dus ik stem niet.
    volgende keer beter.
    De Puta Madre
    pi_66363538
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 23:59 schreef prupke het volgende:
    ik ben ff dutsel geweest ....
    ik dacht ik klik op de eerste naam en dan krijg ik het recept te zien...NIET DUS
    blijk ik op mezelf gestemd te hebben (dus die telt niet meer aub)
    Omdat je zo'n dutsel bent krijg je mijn stem hoor Prup!
    Alleen met zelfspot kun je overleven...
    pi_66365581
    Nou ja, je hoeft niet zo traar te doen hoor. In de OP staat dat er minstens 1 foto bij moet.
    pi_66365670
    quote:
    Op zondag 22 februari 2009 23:59 schreef prupke het volgende:
    ik ben ff dutsel geweest ....
    ik dacht ik klik op de eerste naam en dan krijg ik het recept te zien...NIET DUS
    blijk ik op mezelf gestemd te hebben (dus die telt niet meer aub)
    Ik had hetzelfde
    Nu heb ik op Golfer gestemd, terwijl ik alleen het recept wou zien.
    pi_66365735
    Misschien is het een goed idee om die post even aan te passen en er idd linkjes naar de recepten bij te zetten, en daaronder de poll.
    pi_66365741
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 10:09 schreef Xlarge het volgende:

    [..]

    Ik had hetzelfde
    Nu heb ik op Golfer gestemd, terwijl ik alleen het recept wou zien.
    Bij nader inzien de juiste keuze
    pi_66365903
    weer gemist
    Ja doei.
      maandag 23 februari 2009 @ 12:29:20 #78
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66369757
    Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen

    Poll: Wie maakte de nasi goreng?
    Je hebt gestemd op: childintime
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_66370285
    Poll: Wie maakte de nasi goreng?
    Je hebt gestemd op: FloggingMolly

    Omdat die het beste in de richting van mijn persoonlijke smaak komt denk ik. En ik vind FloggingMolly's maaltijd er het aantrekkelijkst uitzien. Bonuspunten voor de atjar ook.

    Eigenlijk wilde ik zelf ook meedoen toen ik dit topic een tijdje terug zag, maar vergeten.

    [ Bericht 12% gewijzigd door krioro op 23-02-2009 12:52:16 ]
    full stops and exclamation marks
    pi_66374779
    Ik hou geheim op wie ik gestemd heb
      maandag 23 februari 2009 @ 15:25:28 #81
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66375615
    Ik heb op Golfer gestemd. Omdat ik denk dat ik die nasi het lekkerste zou vinden. Lekker met prei en tauge. (niet zo'n liefdeloze zak wokgroenten met wortel *ieks* wortel in de nasi) En de omeletreepjes vind ik prachtig.

    En ik deed zelf niet mee omdat ik het toch flauw vond om mee te doen met een oude foto en recept.
    Hopelijk inspireert de volgende opdracht me meer.
    pi_66377919
    Ik heb op childintime gestemd, ziet er erg goed uit!
    pi_66386777
    Ik heb op golfer gestemd vanwege de trassi (mijn moto is nog steeds 'geen nasi zonder trassi')
    The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
    I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
      maandag 23 februari 2009 @ 23:43:55 #84
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66393301
    Ik heb op Isabeau gestemd; door de groenten Ik vind veel groenten ook lekker en dan knapperig
    pi_66393447
    childintime!

    Ziet er lekker donker uitEn dan alles mooi opgemaakt.
    Kokos erbij hou ik wel van.En het lijkt me een lekkere pittige hap.
    Ooooh,ik krijg trek van al die foto's!

    weet niet of mijn stem via de poll is doorgekomen,want mijn pc-tje doet wat vreemd.
    Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 00:20:44 #86
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66394403
    childintime heeft gewonnen met 10 stemmen.

    gefeliciteerd.

    eens kijken wat de komende opdracht gaat worden
    pi_66395096
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 00:20 schreef PKfotografie het volgende:
    childintime heeft gewonnen met 10 stemmen.

    gefeliciteerd.

    eens kijken wat de komende opdracht gaat worden
    Nog een keer tellen denk ik zo
    pi_66395759
    O jee, childintime en golfer hebben even veel stemmen En nu?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66397802
    Golfer staat bovenaan hoor
    pi_66397949
    Nee, want prupke had per ongeluk verkeerd gestemd, dus childintime krijgt +1, dan heb je een gelijke stand
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 24 februari 2009 @ 08:44:48 #91
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66398080
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 08:23 schreef Den_Haag het volgende:
    Golferchildintime staat bovenaan hoor
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_66398112
    het stemmen was t/m gisteravond en dat was een gelijk stand voor golfer en childintime, we gaan de winnaar niet laten afhangen van iemand die toevallig 's morgens nog even binnenwipt.

    Ik stel overigens voor een nieuwe poll te houden waarin je alleen op golfer en childintime kan stemmen, wat vinden jullie?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66398228
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 08:47 schreef Isabeau het volgende:
    Ik stel overigens voor een nieuwe poll te houden waarin je alleen op golfer en childintime kan stemmen, wat vinden jullie?
    Dat idee had ik ook.
    full stops and exclamation marks
      dinsdag 24 februari 2009 @ 08:55:38 #94
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66398266
    Prima
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_66398294
    Als Golfer en Childintime nu eens samen een nieuw gerecht bedenken? Is dat niet veel leuker?
    pi_66398371
    Nieuwe poll! Je kan alleen kiezen tussen de twee finalisten Stemmen kan tot vanavond 20:00. Daarna maakt de winnaar het nieuwe onderwerp bekend (bedenk dus alvast maar iets )

    De inzendingen:
    childintime
    quote:
    De ingredienten. Ik gebruik altijd zilvervliesrijst, die is wat steviger en heeft meer smaak dan witte rijst.



    De kip snij ik heel dun en dan de plakjes nog in 3 of 4en; ik vind persoonlijk grote stukken vlees/kip erin niet zo lekker.


    De rijst, de groente en de kip.


    Paar eitjes roerbakken.


    Eigenlijk is de nasi zo al klaar. Maar ik vind dat niet lekker, er zit niet echt veel smaak aan.


    Ik bak de nasi dus nog eens op met ketjap en sambal. Op de achtergrond staat m'n eitje vast te pocheren


    En nu is'ie dus echt klaar. Paar plakjes fricandeau erbij, gedroogde uitjes, pinda's en kokos......Het is flink pittig, maar erg lekker!


    Tadaaaa.
    golfer
    quote:
    Howel ik mij realiseer dat Nasi Goreng van origine inderdaad eigenlijk een restvlees-product is, heb ik er toch maar speciaal kippenvlees voor gekocht.

    Nasi Goreng Ajam op z'n golfers.

    Ingrediënten:


    Surinaamse rijst
    Maiskip
    Garnaaltjes
    Ui
    Knoflook
    Rood pepertje
    Prei
    Bosui
    Tauge
    Trassi
    Ketoembar
    Djahe
    Laos
    Soja
    Zout
    Ei


    Kook een dag van te voren de rijst gaar laat die een dag afkoelen.
    Oelek, ook een dag van te voren, met de vijzel een aantal ingrediënten om een marinade voor de kip te maken.



    Snijdt vervolgens de (mais)kip in mooie brokken en marineer de kip vervolgens 24 uur in de marinade.



    Zet een wok met olie op een hoog vuur en wok vervolgens eerst de uien en de knoflook, daarna de kip en de groentes, voeg dan de garnalen toe. Breng alles op smaak met wat trassie, djahe, ketoembar en laos en voeg daarna de mooi gedroogde afgekoelde rijst toen.
    Breng tenslotte op smaak met wat sojasaus.




    Maak intussen in een andere pan een omeletje van ei met zout en peper en wat kikkoman-soja.


    Het eindresultaat op het bord met wat kroepoek en augurk erbij:
    Poll: Wie heeft de nasi goreng gemaakt
  • childintime
  • golfer
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66398392
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 08:57 schreef Liejannuh het volgende:
    Als Golfer en Childintime nu eens samen een nieuw gerecht bedenken? Is dat niet veel leuker?
    Als het weer een gelijke stand wordt dan doen we dat
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66398798
    Poll: Wie heeft de nasi goreng gemaakt
    Je hebt gestemd op: childintime

    Was sowieso al de nummer 2 voor mij, maar de zilvervliesrijst duwde me toen nog in de richting van mijn andere favoriet.
    full stops and exclamation marks
      dinsdag 24 februari 2009 @ 09:32:18 #99
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_66399014
    In beide gevallen zou ik de gemaakte nasi niet eten, de reden daarvoor kunnen jullie wel raden. Mijn stem gaat naar de nasi van golfer. Ik vind 'm authentieker, minder kant-en-klaar. Andere pluspunten: het gebruik van maiskip (de meeste kippen krijgen hoofdzakelijk soja te eten, en binnen die keten zijn nog behoorlijk wat misstanden), het zelf kruiden en het juiste merk sojasaus (hoewel die helaas niet zo duurzaam is, sojatechnisch gezien). Alleen die corny augurkjes op het bord, dat had dan weer niet gehoeven .
      dinsdag 24 februari 2009 @ 13:10:34 #100
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66405787
    Wat zit iedereen in het geniep te stemmen
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 13:13:41 #101
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66405883
    Mijn stem gaat naar childintime. Mag zij lekker een nieuwe opdracht verzinnen.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_66406022
    Ja en ik kan nu niet meer stemmen


    pi_66406594
    ik heb gestemd!!
    Kon moeilijk kiezen.....
    Ben benieuwd naar het vogende recept.
    Dan hoop ik ook eens de tijd te hebben om mee te doen.
    Alleen moet ik nog eens uitvogelen hoe ik de foto's hier krijg.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 16:30:22 #104
    111260 Charmian
    a little joy
    pi_66412936
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 13:13 schreef golfer het volgende:
    Mijn stem gaat naar childintime. Mag zij lekker een nieuwe opdracht verzinnen.
    Je bent gewoon lui, daarom gaat mijn stem wederom naar jou Nee hoor, jouw recept is ongeveer zoals ik nasi van huisuit ken en zoals het volgens mij ongeveer moet zijn tsja en de trassi
    The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
    I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
    pi_66415265
    Ik heb weer gestemd voor childintime!
    Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
    pi_66415356
    ben benieuwd wat 't volgende week wordt dan doe ik ook mee
    graag wel voor zondag laten weten want op zondag maken we het weekmenu
    Ja doei.
    pi_66415385
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 13:13 schreef golfer het volgende:
    Mijn stem gaat naar childintime. Mag zij lekker een nieuwe opdracht verzinnen.
    Zou ik ook zeggen
      dinsdag 24 februari 2009 @ 20:21:58 #108
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66420375
    Nou, spannend
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_66421324
    ik heb op golfer gestemd de omelet deed 't m
    Ja doei.
    pi_66421411
    Ik heb op child in time gestemd. Golfer gebruikt garnalen
      dinsdag 24 februari 2009 @ 20:56:21 #111
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66421464
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 20:54 schreef Leintjeuh het volgende:
    Ik heb op child in time gestemd. Golfer gebruikt garnalen
    Dat is iets wat ik weiger te proberen Noooooooooooooooooit
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_66421486
    garnalen
    Ja doei.
    pi_66421507
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 20:56 schreef Harajuku. het volgende:
    Dat is iets wat ik weiger te proberen Noooooooooooooooooit
    Ik proef regelmatig dingen die ik niet lust. Garnalen lust ik dus ook nog steeds niet Maar ik probeer bijna alles
      dinsdag 24 februari 2009 @ 20:58:04 #114
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66421524
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 20:57 schreef Leintjeuh het volgende:

    [..]

    Ik proef regelmatig dingen die ik niet lust. Garnalen lust ik dus ook nog steeds niet Maar ik probeer bijna alles
    Ja, ik ook. Maar garnalen, no way
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_66421564
    Van die grote gamba's en dan lekker pellen

    of meegewokt bij het wokrestaurant
    Ja doei.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 21:02:02 #116
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66421644
    Ik moet er echt niet aan denken. Net zoals oesters en mosselen ed, brrrrrrrr
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_66421788
    oesters vind ik niet echt lekker, net een hap zeewater wat je binnenkrijgt..

    mosselen houd ik wel binnen gebakken vind ik ze zelfs wel lekker, maar gekookt.. niet echt spectaculair
    Ja doei.
    pi_66423697
    Mosselen Garnalen Vis

    Idee voor een volgende wedstrijd ooit, paella?
    full stops and exclamation marks
    pi_66423931
    paella vind ik dan weer niet zo lekker
    Ja doei.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 22:00:49 #120
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66424058
    Nou.De uitslag lijk mij wel duidelijk.
    Childintime, gefeliciteerd en je mag een nieuwe opdracht verzinnen.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:07:51 #121
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66426890


    Euh..... Moet ik een nieuw gerecht verzinnen? Met foto erbij? En moet dat meteen een foto van m'n eigen gerecht zijn of een foto van hoe het niet moet?

    En nee, ik lust ook geen gamba's, schaaldieren ed. Alleen de hollandse garnaaltjes vind ik nog weleens lekker en dan in een cocktail.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:14:43 #122
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66427187
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:07 schreef childintime het volgende:


    Euh..... Moet ik een nieuw gerecht verzinnen? Met foto erbij? En moet dat meteen een foto van m'n eigen gerecht zijn of een foto van hoe het niet moet?

    En nee, ik lust ook geen gamba's, schaaldieren ed. Alleen de hollandse garnaaltjes vind ik nog weleens lekker en dan in een cocktail.
    belangrijkste is een nieuw gerecht voor de komende 2 weken, (laatste deel van de OP kun je kopiëren.)
    extra beschrijving en of plaatje in de OP mag maar is niet noodzakelijk)
    dus even nieuw topic maken met [cul-wedstrijd] cul in de keuken! (en dan de naam van het te maken gerecht)

    hoop dat het wat leuk en lekkers gaat worden
    pi_66427314
    Gewoon hetzelfde als de twee voorgaande opdrachten, dat waren dus pizza en nasi goreng. Simpel gezegd een gerecht waarvoor:

    Geen exorbitant dure ingrediënten nodig zijn
    Geen specialistische apparatuur nodig is
    Qua bereidingswijze gevarieerd kan worden tussen simpel en snel tot moeilijk en culinair.

    Je hoeft niet gelijk dit gerecht zelf te koken, gewoon iets wat iedereen, dus jij ook, binnen anderhalve week bereid moet hebben om mee te doen.
    Life is too short not to have fun
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:20:36 #124
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66427431
    Oke, doe ik morgenavond even, goed?
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:23:48 #125
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66427543
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:20 schreef childintime het volgende:
    Oke, doe ik morgenavond even, goed?
    voor de meeste mensen geld denk ik wel hoe eerder hoe beter. (carnaval enzo, winkels dicht, dus voorraad kasten zijn weer leeg.)
    boodschappen moeten worden gedaan etc. dus als je dan al weet wat te koken is het wel fijn.

    (yup morgen avond is goed genoeg )
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:27:07 #126
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66427677


    Btw, ik ben gek op pasta's, dus ......
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:29:16 #127
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66427761
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:27 schreef childintime het volgende:


    Btw, ik ben gek op pasta's, dus ......
    en ik heb nog zo'n machine om pasta deeg mee te pletten ofzo, (gekregen maar nog nooit gebruikt)

    dus lijkt me een goed idee

    wel iemand eff vertellen dan hoe ik dat moet gaan doen. (ken pasta alleen uit de supermarkt. nooit zelf vers gemaakt)
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:30:49 #128
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66427831
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:29 schreef PKfotografie het volgende:

    [..]

    en ik heb nog zo'n machine om pasta deeg mee te pletten ofzo, (gekregen maar nog nooit gebruikt)

    dus lijkt me een goed idee

    wel iemand eff vertellen dan hoe ik dat moet gaan doen. (ken pasta alleen uit de supermarkt. nooit zelf vers gemaakt)
    Dat wil ik ook!! Ik koop weleens verse pasta, maar wil zo'n machine
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:33:17 #129
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66427943
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:30 schreef childintime het volgende:

    [..]

    Dat wil ik ook!! Ik koop weleens verse pasta, maar wil zo'n machine


    zo'n ding (of wat er op lijkt iig )

    denk dat ze wel betaalbaar op de kop te tikken zijn

    deze heb ik gekregen van iemand die hem voor 0 euro heeft besteld online (was foutje ofzo van webshop)
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:35:54 #130
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66428031
      dinsdag 24 februari 2009 @ 23:48:56 #131
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66428532
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:33 schreef PKfotografie het volgende:


    [ afbeelding ]

    zo'n ding (of wat er op lijkt iig )

    denk dat ze wel betaalbaar op de kop te tikken zijn


    Tientje bij de Aldi ofzo, hebben wij er voor betaald.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_66433099
    childintime gefeliciteerd

    En met 'pasta' kan je alle kanten op Pastasalades, beste carbonara of bolognese of de beste lasagna (die van mij is nooit zoals ik hem hebben wil ) etc etc etc!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66433242
    goed excuus om mijn pastamachine weer 's te misbruiken
    Ja doei.
    pi_66433547
    Ik vind 'pasta' eigenlijk wel heel erg breed. Da's een beetje hetzelfde als 'rijst'of 'aardappels'. En dan ben je met een week of wat wel door de basisingredienten heen. Bovendien wordt het dan een beetje appels met peren vergelijken. Ik denk dat het leuk is om een specifiek gerecht te kiezen, waar je op veel verschillende niveau's mee aan de slag kan. Een pastamachine heeft lang niet iedereen in huis, en als je in het zelfmaak-pasta topic kijkt, zie je dat lang niet iedereen de eerste keer goede pasa kan maken.

    Is iets als 'pasta met bolognesesaus' of 'pasta carbonara' niet veel leuker? Dat kan je uit een zakje maken, maar ook volgens autentiek Italiaans grootmoederrecept. Wie wil kan daar nog steeds zelfgemaakte pasta bij maken.

    Italiaans an sich is


    Edit: ik las Isabeau's post niet helemaal goed. Volgens mij bedoelen we dus hetzelfde.
    pi_66433870
    ik geloof dat het onderwerp nog niet vast staat, en de details dus ook nog niet
    Ja doei.
    pi_66437401
    Oh ja, nog gefeliciteerd childintime
    full stops and exclamation marks
    pi_66437530
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 11:04 schreef krioro het volgende:
    Oh ja, nog gefeliciteerd childintime
    Dito.


    Ik ben het wel met piepster eens. Door enkel een basisproduct te noemen gaan we razendsnel door de productgroepen heen. Misschien handiger om pasta te noemen en dan er dan bijvoorbeeld per se tomaat of een andere ingrediënt gebruikt moet worden. Een specifiek gerecht kan ook, maar ik vind persoonlijk een afwisseling tussen de gerechten wel leuk.
    Wind extinguishes a candle and energizes fire
    pi_66440111
    mensen, ze zei alleen ' ik houd van pasta... dus....'

    hieruit maak ik niet op dat het nieuwe onderwerp PASTA in het algemeen is, maar dat ze dat nog later gaat specificeren...
    Ja doei.
      woensdag 25 februari 2009 @ 12:08:08 #139
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_66440148
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
    mensen, ze zei alleen ' ik houd van pasta... dus....'

    hieruit maak ik niet op dat het nieuwe onderwerp PASTA in het algemeen is, maar dat ze dat nog later gaat specificeren...
    Ik las het ook meer als tipje van de sluier oid ja
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_66440367
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:27 schreef childintime het volgende:


    Btw, ik ben gek op pasta's, dus ......
    Feli
    Kunnen we de pastamasjien weer eens gebruiken Dus hasta la pasta?
    pi_66446769
    Oh even een herinnering voor mezelf dat ik wel naar het volgende topic moet zoeken.
    Beide wedstrijden zijn compleet langs me heen gegaan.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66447732
    Ik kwam er vanmorgen achter dat ik ook nog ergens op zolder zo'n pasta machine (nieuw in de doos) had staan! Ik ga maar eens een poging wagen denk ik.......
    Wel balen, ik heb dus werkelijk niets in huis om er een mooie topping over te maken, maar goed, ik werk wel volgens het nix-in-the-fridge principe, kijken wat het wordt!
    Alleen met zelfspot kun je overleven...
    pi_66447819
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 15:21 schreef Tezz het volgende:
    Ik kwam er vanmorgen achter dat ik ook nog ergens op zolder zo'n pasta machine (nieuw in de doos) had staan! Ik ga maar eens een poging wagen denk ik.......
    Wel balen, ik heb dus werkelijk niets in huis om er een mooie topping over te maken, maar goed, ik werk wel volgens het nix-in-the-fridge principe, kijken wat het wordt!
    De wedstrijd is er toch nog niet? Er moet eerst nog een gerecht bedacht worden.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66448172
    piepster, we bedoelden hetzelfde Want 'iets met pasta' lijkt me niet te vergelijken
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66448749
    ben benieuwd wat het gaat worden
    pi_66449500
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 15:23 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    De wedstrijd is er toch nog niet? Er moet eerst nog een gerecht bedacht worden.
    Ik loop graag op de zaken vooruit.
    (en dat in combinatie met mijn voorlopig enigste vrije middag)
    Alleen met zelfspot kun je overleven...
    pi_66449863
    Waarom eet er niemand emping bij nasi goreng
    Ik eet nooit meer die pauperkroepoek.
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
    pi_66452720
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 16:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
    Waarom eet er niemand emping bij nasi goreng
    Ik eet nooit meer die pauperkroepoek.
    Ik eet altijd Emping Karrel, bij de nasi! Lekker soppen in de pindasaus!
    Alleen met zelfspot kun je overleven...
      woensdag 25 februari 2009 @ 21:47:47 #149
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66460979
    Ik heb er 1 gemaakt, alleen krijg de linkjes naar de vorige topics er niet onder (niet zodat ze aanklikbaar zijn)
    pi_66470205
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 17:33 schreef Tezz het volgende:

    [..]

    Ik eet altijd Emping Karrel, bij de nasi! Lekker soppen in de pindasaus!
    Ik had ook niet anders verwacht!
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
    pi_66475722
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 21:47 schreef childintime het volgende:
    Ik heb er 1 gemaakt, alleen krijg de linkjes naar de vorige topics er niet onder (niet zodat ze aanklikbaar zijn)
    Je ziet als je een post maakt een 14tal Word achtige knopjes boven het tekstvak. Het vierde knopje van rechts is om ergens een link van te maken. Zoek eerst het desbetreffende topic in een ander scherm, open het en kopieer dan het adres uit je adresbalk.

    Selecteer vervolgens het stuk tekst dat je klikbaar wil maken in je nieuwe topic, druk op het eerde genoemde vierde knopje van rechts en vul daar de URL in die je had gekopieerd. Druk op enter en je bent klaar!
    Life is too short not to have fun
    pi_66476453
    Emping is lekker voor een paar stukjes, het gaat mij snel tegenstaan. Maar Bali kroepoek heeft een heerlijke dooreetsmaak
      donderdag 26 februari 2009 @ 14:28:40 #153
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66480382
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 12:12 schreef vaagsel het volgende:

    [..]

    Je ziet als je een post maakt een 14tal Word achtige knopjes boven het tekstvak. Het vierde knopje van rechts is om ergens een link van te maken. Zoek eerst het desbetreffende topic in een ander scherm, open het en kopieer dan het adres uit je adresbalk.

    Selecteer vervolgens het stuk tekst dat je klikbaar wil maken in je nieuwe topic, druk op het eerde genoemde vierde knopje van rechts en vul daar de URL in die je had gekopieerd. Druk op enter en je bent klaar!
    Dank
    pi_66844685
    Binnenkort een weddenschap wie de lekkerste nasi maakt, dus maar even topic vol potentie plaatsen...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')