abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_66001141
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld was Vraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken (en het ziet er lekker uit )

En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'. Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet

Ok, dit is mijn eigen recept.
En ik vind dat Golfer alvast een bonuspunt verdient vanwege de Surinaamse rijst.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66006059
Het was zó lekker
Morgen weer
Leven: why ook eigenlijk not!
pi_66006203
helaas kan ik het koken van die van mij niet meer posten

maar ziet er lekker uit allemaal!
pi_66006922
Lekker, golfer! En die van prupke ziet er ook heerlijk ui
pi_66007218
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld was Vraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken (en het ziet er lekker uit )

En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'. Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet
tis graag gedaan
(volgende ga ik toch proberen de rijst 1 dag van te voren te koken , dan is ie nog lekkerder en een betere foto maken want hijs een bietje flets )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_66007853
note.. recept en foto's ,
{ zit midden in verbouwing}
De Puta Madre
  vrijdag 13 februari 2009 @ 01:42:29 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66008662
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
note.. recept en foto's ,
{ zit midden in verbouwing}
Tof!
Je gaat ook meedoen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_66009710
Ziet er goed uit Prup en Golfer!
Ik ga misschien morgen maar eens aan de nasi goreng.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_66009760
Oh ik had nog een vraagje voor prupke : waarom blancheer je de prei eerst?
pi_66010593
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:35 schreef Bluezz het volgende:
Oh ik had nog een vraagje voor prupke : waarom blancheer je de prei eerst?
Ik ben er achter gekomen dat als je dat niet doet dat je dan de prei zwart bakt. Nou gokte ik dus dat ik eerst ff de prei moest blancheren en dat werkte beter dan niet blancheren
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:10:43 #36
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66038400
Oh leuk! Ik ga van de week ook even aan de slag en zal het resultaat hier neerzetten
pi_66040022
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 01:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Tof!
Je gaat ook meedoen?
yep, met een recept van een oude oma. heel erg lekker.
De Puta Madre
pi_66091370
Hier mijn inzending:

Ik heb eerst wat kipfilet kleingesneden en gemarineerd:

De marinade bestaat uit o.a. ketjap, knoflook, gember, sambal, peper, komijn en koriander.

Vervolgens wat groente bakken:

Dan de groente uit de pan en de kip erin. Beetje bakken, vervolgens een gewelde groenten/kruidenmix en een eitje erdoor:

Tenslotte alles door elkaar (iets te veel voor mijn kleine pannetje):

Op een bord met wat pindasaus, atjar en kroepoekies:

Was erg lekker .

[ Bericht 0% gewijzigd door FloggingMolly op 15-02-2009 18:59:15 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 22:23:41 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66101154
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef FloggingMolly het volgende:

Dan de groente uit de pan en de kip erin. Beetje bakken, vervolgens een gewelde groenten/kruidenmix en een eitje erdoor:

Wat voor goenten/kruidenmix heb je daarvoor gebruikt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_66101179
Ziet er lekker uit hoor
pi_66101423
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat voor goenten/kruidenmix heb je daarvoor gebruikt?
pi_66105827
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:28 schreef FloggingMolly het volgende:

[ afbeelding ]
Da's de allerlekkerste (heel verrassend,want het is ook nog één van de goedkoopste kruidenmixen)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66112414
ik vind die van Kraanvolgen het lekkerster
  maandag 16 februari 2009 @ 19:25:39 #44
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66130582
De ingredienten. Ik gebruik altijd zilvervliesrijst, die is wat steviger en heeft meer smaak dan witte rijst.

De kip snij ik heel dun en dan de plakjes nog in 3 of 4en; ik vind persoonlijk grote stukken vlees/kip erin niet zo lekker.

De rijst, de groente en de kip.

Paar eitjes roerbakken.

Eigenlijk is de nasi zo al klaar. Maar ik vind dat niet lekker, er zit niet echt veel smaak aan.

Ik bak de nasi dus nog eens op met ketjap en sambal. Op de achtergrond staat m'n eitje vast te pocheren

En nu is'ie dus echt klaar. Paar plakjes fricandeau erbij, gedroogde uitjes, pinda's en kokos......Het is flink pittig, maar erg lekker!

Tadaaaa.
pi_66136159
Ook lekker en mooi

Dat wordt nog lastig kiezen
pi_66144179
idd leuk al die mooie inzendingen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66144854
idd leuke recepten

kleine toelichting op mijn nasi goreng :
als wij 1 keer per jaar naar de chinees gaan is het veel
ik il atijd nasi (bami vind ik gewoon minder lekker) en die nasi is het lekkerste als ik die de dag naderhand opbak

Nu heb ik geprobeerd om de nasi op die manier te bereiden zoals bij de chinees... en ik heb gemerkt : hoelanger ik de nasi bakte des te meer hij naar de chinees-nasi rook en smaakte
(dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:28:44 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66145536
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:02 schreef prupke het volgende:
idd leuke recepten
ja, leuk om te zien hoe iedereen het op zijn/haar eigen wijze maakt.
quote:
(dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
En zelf oeleken, dat vind ik wel er bij horen.
Hoewel een mix uit een pakje soms lekkerder is.
Poef.....gone! ©golfer
pi_66145616
Idd Golfer

Maar voor mij is het probleem dat vaak dingen net iets te scherp zijn (ook uit pakje )
krijg ik het van aan mijn maag

Maar het ziet er soms zo lekker uit dat ik dan wel een dag met maagpijn rond wil lopen

ook heb ik gelezen dat je jezelf pittig kan aanleren dus ik ga daar eens wat meer over lezen zodat ik meer smaken kan proeven en proberen zonder last te krijgen van wat dan ook
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:37:55 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66145679
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:34 schreef prupke het volgende:

ook heb ik gelezen dat je jezelf pittig kan aanleren dus ik ga daar eens wat meer over lezen zodat ik meer smaken kan proeven en proberen zonder last te krijgen van wat dan ook
Pedis kan je jezelf inderdaad aanleren. Ik heb het geleerd van mijn ex-Indische schoonmoeder. Langzaam opvoeren, qua scherp.
Op het laatst at ik gewoon theelepels verschillende soorten sambal als een soort snoeperij, waardoor ik heb ontdekt dat ik de samal brandal en badjak lekkerder vind dan de sambal oelek en peteh.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')