Ik vond het ook wel een 'typisch plaatje'quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:25 schreef Vork het volgende:
Iedereen die zoiets maakt als op het plaatje, die krijgt van mij minpunten. En als dat niet mogelijk is om wat voor reden dan ook, dan zorgt de organisatie er maar voor dat dat mogelijk wordt.
Verder is dit natuurlijk een schaamteloze tvp, want op zich heb ik denk ik wel trek in Nasi goreng deze week.
Met een schalkse blik natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel een 'typisch plaatje'![]()
Ik zag mezelf al fruitig aan het bosuitje knabbelen.
Ik dènk dat het roerei is. Of omelet. Of anders ondefinieerbaar.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:43 schreef Liejannuh het volgende:
Met een schalkse blik natuurlijk.![]()
Wat zijn die gele flubbertjes op het plaatje?
Als je er een foto van hebt, als je het recept hebt en als je het zelf gemaakt hebt: ik vind het primaquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:48 schreef RobinOok het volgende:
Mag je ook meedoen met een recept dat je al eerder maakte en fotografeerde of moet het speciaal voor deze wedstrijd bereid worden? Ik hou eigenlijk niet zo van nasi goreng, dus ik maak het vrijwel nooit, maar toevallig dus laatst wel een keertje.
Ik denk dat dat wel goed is, kan me niet voorstellen waarom niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:48 schreef RobinOok het volgende:
Mag je ook meedoen met een recept dat je al eerder maakte en fotografeerde of moet het speciaal voor deze wedstrijd bereid worden? Ik hou eigenlijk niet zo van nasi goreng, dus ik maak het vrijwel nooit, maar toevallig dus laatst wel een keertje.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld wasVraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken
(en het ziet er lekker uit
)
En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'.Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet
tis graag gedaanquote:Op donderdag 12 februari 2009 09:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht altijd dat babi pangang héél ingewikkeld wasVraag me niet waarom, maar dat was mijn idee er van. Prupke, bedankt voor dit simpel uitziende recept, dat ga ik ook zo een keer maken
(en het ziet er lekker uit
)
En krakkemieke, het gaat niet om 'het meest authentieke of Indonesische recept', het gaat om ieders eigen recept. Het topic zou dan ook 'gebakken rijst' moeten heten, want bijvoorbeeld Caraïbische varianten en dergelijke zijn ook uitstekend. Alleen noemen veel mensen elke vorm van gebakken rijst 'nasi'.Maar als restverwerking lijkt het me reuze handig en krijg je elke keer iets anders lekkers voorgezet
Tof!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
note.. recept en foto's ,
{ zit midden in verbouwing}
Ik ben er achter gekomen dat als je dat niet doet dat je dan de prei zwart bakt. Nou gokte ik dus dat ik eerst ff de prei moest blancheren en dat werkte beter dan niet blancherenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 07:35 schreef Bluezz het volgende:
Oh ik had nog een vraagje voor prupke : waarom blancheer je de prei eerst?
Wat voor goenten/kruidenmix heb je daarvoor gebruikt?quote:Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef FloggingMolly het volgende:
Dan de groente uit de pan en de kip erin. Beetje bakken, vervolgens een gewelde groenten/kruidenmix en een eitje erdoor:
quote:Op zondag 15 februari 2009 22:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat voor goenten/kruidenmix heb je daarvoor gebruikt?
Da's de allerlekkerstequote:
ja, leuk om te zien hoe iedereen het op zijn/haar eigen wijze maakt.quote:
En zelf oeleken, dat vind ik wel er bij horen.quote:(dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
Pedis kan je jezelf inderdaad aanleren. Ik heb het geleerd van mijn ex-Indische schoonmoeder. Langzaam opvoeren, qua scherp.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:34 schreef prupke het volgende:
ook heb ik gelezen dat je jezelf pittig kan aanleren dus ik ga daar eens wat meer over lezen zodat ik meer smaken kan proeven en proberen zonder last te krijgen van wat dan ook
Als ik naar de chinees ga, neem ik meestal bami of mihoen, ik vind de nasi die ik zelf maak veel smaakvoller dan de nasi bij de chinees vandaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:02 schreef prupke het volgende:
idd leuke recepten
kleine toelichting op mijn nasi goreng :
als wij 1 keer per jaar naar de chinees gaan is het veel![]()
ik il atijd nasi (bami vind ik gewoon minder lekker) en die nasi is het lekkerste als ik die de dag naderhand opbak
Nu heb ik geprobeerd om de nasi op die manier te bereiden zoals bij de chinees... en ik heb gemerkt : hoelanger ik de nasi bakte des te meer hij naar de chinees-nasi rook en smaakte
(dus volgende keer ga ik echt rijst gebruiken die ik een dag van te voren gekookt heb )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |