James1988 | maandag 9 februari 2009 @ 23:00 |
Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
James1988 | maandag 9 februari 2009 @ 23:01 |
[FORUM STATS] Maandcijfers - Januari 2009 W00t, 14e plaats bij topposters in PTA ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 februari 2009 @ 23:03 |
Zondag maar weer eens kilometers knallen | |
Peterselieman | maandag 9 februari 2009 @ 23:08 |
Het artikeltje over het internetten in de trein.quote:Bron: Leeuwarder Courant | |
Dr_Flash | maandag 9 februari 2009 @ 23:14 |
raar verhaal. Elders lees ik dat er "maximaal 75 mensen per trein" tegelijk online kunnen zijn. Ook is er in dit stuk geen sprake van dat sommige stellen het wel krijgen en andere niet ![]() Klassiek geklungel dus weer. | |
Peterselieman | maandag 9 februari 2009 @ 23:16 |
Het is een proef he. En de stellen die internet hebben, daar staat het ook duidelijk op aangegeven middels stickers. | |
thats-me | maandag 9 februari 2009 @ 23:23 |
quote:Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;) Nog maar paar nieuwsberichten dan Start aanleg spoorinfrastructuur Aannemer Van Hattum en Blankevoort start vanaf 26 januari a.s. met de volgende fase in de bouw van Almelo Verdiept. Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen. Ook worden de beveiligingsinstallaties en de bovenleiding gebouwd. De eerste trein rijdt op dinsdag 2 juni door de verdiepte spoorligging. Eerste geluidpanelen in verdiepte bak geplaatst ![]() Aannemer VHB is begonnen met het plaatsen van de eerste geluidwerende panelen die op de zijwanden van de verdiepte bak worden bevestigd. De kleurstelling van de panelen is tijdloos en eigenzinnig. Voor de Gemeente Almelo is paars de kleur voor verandering. Daarmee wordt uitdrukking gegeven aan een stad die aan zichzelf bouwt en die dat doet met lef. [ Bericht 38% gewijzigd door thats-me op 09-02-2009 23:44:33 ] | |
#ANONIEM | maandag 9 februari 2009 @ 23:50 |
quote:Ben er wel blij mee als het allemaal klaar is, als je nu over die overwegen moet is het soms knettersdruk. En het belangrijkste straks is dat het veiliger is... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:03 |
Morgen maar eens een rondje Ut - Ed - Amf plannen met een extra retourtje Ed - Amf. En onderweg een paar keer eruit. Ja ja het zal wel kloteweer worden etc ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:11 |
quote:matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld? ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:12 |
Vandaag nog een Belgisch railtijdschrift gelezen. De Albatros werd 'gehalveerd' nadat één van de kopbakken ontspoorde. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:15 |
Albatros ![]() Laat de DSB alsjeblieft die hele zooi cancellen ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:17 |
Zou je dat artikel kunnen inscannen/overtypen/iets anders doen zodat ik 't ook kan zien? ![]() En gaat dat niet over dat incident van een jaar terug, toen de Albatros ontspoorde? | |
bork | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:49 |
Thomas vind plek![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:49 |
Thomas ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:52 |
quote:Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking). Het is een nieuw incident vrees ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 00:57 |
SJ koop ik weleens als ik onderweg ben ![]() | |
bork | dinsdag 10 februari 2009 @ 01:00 |
Vraagje, ik kan mbv db.de geen ritten meer vinden via het volgende traject International trains from Sanok (Poland) to Humenne and to Kosice pass the border stations surrounded by deep woods. Die gingen via Lupkow (Poland) and Medzilaborce (Slovakia), lijkt me een fantastische omgeving maar dit wordt niet meer gebruikt volgens DB.de? http://en.wikipedia.org/wiki/Polish_rail_border_crossings Wikipedia zegt namelijk van wel, hoe vind ik dan een rit via bovenstaande grensovergang? http://www.bueker.net/tra(...)lavec-and-lupkow.php So help pretty please | |
sander89 | dinsdag 10 februari 2009 @ 01:01 |
quote:Blijkbaar niet, ze denken blijkbaar dat dit de best oplossing is tegen geluidsoverlast. ![]() ![]() Echt belachelijk dat zien wat betonnen platen boven de bak gooien zodat die dicht is, of is dit veel veiliger. ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 10 februari 2009 @ 01:04 |
quote:Het meest recente. De Albatros staat op dezelfde foto als de 'Belgische Stier', fotopagina dus. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 01:07 |
quote:Omdat woensdag achttien blauw is leverworst. samenvatting: Je praat poep. | |
TommyGun | dinsdag 10 februari 2009 @ 07:30 |
quote: ![]() | |
Duvel | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:15 |
quote:De Schipholboog ligt hoog, dit wordt denk ik zoals Rijswijk (Rijswijk heeft toch ook ballastspoor? en Best?). Hoe dan ook: volgens mij is dit goedkoper o.i.d. | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:46 |
quote:Hmm, oeps.... da's niet echt reclame voor AnsaldoBreda. 't zou eens op het nieuws moeten komen: "En dan nu de korte bericthen. In het Tsjechische Velím is een prototype van de binnenlandse hogesnelheidstrein, de V250, vorige week ontspoord. De V250 kampt al jarenlang met problemen, en is meerdere malen vertraagd. Door deze ontsporing wordt de vermoede.... this just in: de Deense spoorwegmaatschappij DSB heeft hun bestelling bij AnsaldoBreda geannuleerd. DSB had 83 hogesnelheidsintercitytreinstellen besteld, welke 5 jaar geleden al geleverd moesten worden. Door de annulering van DSB is de financiële positie van AnsaldoBreda wankelend, een faillissement wordt niet uitgesloten." *zucht* een mens kan dromen | |
Dichterbijer | dinsdag 10 februari 2009 @ 08:49 |
Tegen Vieze Portalen.... | |
Socios | dinsdag 10 februari 2009 @ 09:08 |
quote:Waar ga je? | |
dennistd | dinsdag 10 februari 2009 @ 09:18 |
quote:nouja, of die bovenleidingsportalen smerig zijn kan mij niks schelen hoor als de treinen maar schoon zijn ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 februari 2009 @ 09:52 |
quote:Ik moet even naar Rotterdam toe | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 10:27 |
quote:Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl. Maar dit natuurlijk geheel terzijde denk ik! Ging je nog excursiepuntjes doen vandaag? | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 10:37 |
![]() Raad de locatie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 10:56 |
quote:DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ik ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 10 februari 2009 @ 12:16 |
quote:Den Bosch ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 10 februari 2009 @ 12:26 |
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel | |
Duvel | dinsdag 10 februari 2009 @ 12:28 |
quote:Traxx-locs. Meer niet. Naast natuurlijk Thalys en zo. De ICE-3M weet ik 't niet precies van, maar ik denk dat die ook wel 25kV snapt. | |
SpeedyRich | dinsdag 10 februari 2009 @ 12:42 |
quote:Thalys en ICE 3 wist ik wel maar de rest niet dus bedankt ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 12:57 |
quote:VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet. | |
Duvel | dinsdag 10 februari 2009 @ 13:20 |
quote:Geldt alleen voor de nieuwbouw VIRMs (ex VIRM4) volgens mij. | |
Peterselieman | dinsdag 10 februari 2009 @ 13:23 |
Alle VIRM stellen ondertussen hoor. Is bij de verlenging van de stellen gebeurd. In de bak die er tussengeplaatst is, is de nieuwe installatie gekomen. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 14:07 |
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 14:08 |
quote:Maar niet in dit weer natuurlijk ![]() | |
Duvel | dinsdag 10 februari 2009 @ 14:26 |
quote:Die tussenbak die van drietjes viertjes gemaakt heeft, heeft geen tractie-installatie maar wel ruimte voor een 25kV-trafo? Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was. | |
Duvel | dinsdag 10 februari 2009 @ 14:27 |
quote:Ja, klopt. In Duitsland tref je (behalve op grensbaanvakken en op dat testbaantje misschien) geen 25kV aan. | |
Peter | dinsdag 10 februari 2009 @ 14:58 |
Wat zijn de mooiste treintrajecten in Nederland? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 15:00 |
quote:Hangt er vanaf wat je mooi noemt he ![]() | |
ReisT | dinsdag 10 februari 2009 @ 15:11 |
quote:In Duitsland wel ja. In België en Frankrijk rijdt de ICE 3M onder 25kv. | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 16:07 |
quote:Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest. | |
ghizzer | dinsdag 10 februari 2009 @ 16:25 |
tvp | |
Duvel | dinsdag 10 februari 2009 @ 16:42 |
quote:Ja, welkom in de grote mensenwereld. | |
Dichterbijer | dinsdag 10 februari 2009 @ 16:53 |
Gaan we het weer hebben over dat 25kV verhaal? ![]() En het plan om te upgraden naar 25kV komt al uit 2004.... http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_ns-plans.php | |
Duvel | dinsdag 10 februari 2009 @ 16:55 |
quote:Laatste aanpassing uit 2004, artikel zelf is veel ouder, aangezien er in 2004 al euro's waren èn de aanleg van de Betuweroute al behoorlijk gevorderd was. | |
Socios | dinsdag 10 februari 2009 @ 17:54 |
Sick. http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-nl&vid=b2cbb2aa-c116-48c3-b123-859b388bdaf4 | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 17:59 |
Dan ben je wel een schele hond ![]() | |
TommyGun | dinsdag 10 februari 2009 @ 18:10 |
quote:Wooow ![]() | |
Duvel | dinsdag 10 februari 2009 @ 18:12 |
quote:Hij verliest nog een schoen ook!! | |
Peter | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:10 |
Das 1 van de filmpjes die British Rail op TV uitzendt om het publiek te waarschuwen.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:13 |
quote:Je browser of besturingssysteem wordt niet ondersteund ![]() En daarna een filmpje van Alib-B ![]() | |
JaFFe | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:40 |
quote:Dat heb ik gezien. Zat een keer in een veolia plan V daar en die was zo smerig dat er niks te zien was door de raampjes. Bij de eerste stop maar ff een kijkgaatje in de prut gemaakt. | |
Zug-Chef | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:51 |
tevepe![]() Nabij het Drielandenpunt bevindt zich de goederenspoorlijn Aachen - Montzen, welke onderdeel is van de belangrijkste goederenas tussen de Antwerpse haven en het achterland. Op 27 maart 2007 was nog niets te zien van de anderhalf jaar latere oplevering van de elektrificatie tussen Aachen grenze en Montzen. Railion Deutschland's 241 802 is een van de vijf speciaal voor deze lijn gebruikte diesellocs aangezien ze naast het Duitse Indusi ook het Belgische Memor in huis heeft. De van oorsprong Russische BR232 is met een bijzonder fraaie trein beladen met boomstammen onderweg richting België en heeft zojuist de Gemmenicher tunnel verlaten. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:56 |
Hee daar moet ik morgen in de buurt zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:57 |
Mooie foto zug! En hij is klikbaar mensen! ![]() En nu mijn Wallpaper ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:59 |
Dank! ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:00 |
Oeh, mooie foto ![]() Ik heb daarstraks ook een paar foto's gemaakt, maar omdat ik mijn digicam niet bij me had moest ik me behelpen met mijn mobiele telefoon (X1)... 't heeft wel mooie plaatjes gegeven ![]() Ik moet ze alleen eerst nog even goed nakijken en eventueel wat resizen danwel croppen... ik post ze later wel ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:04 |
quote:Wou ik je nog vragen, wat zijn je eigen wallpaper aanbevelingen van je eigen collectie? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:05 |
Ja Zug heb je niet een mooie van een omgeleide ICE onder de Boogjes of zo? ![]() | |
ACT-F | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:10 |
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto ![]() http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1 | |
Zug-Chef | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:10 |
![]() Door werkzaamheden op het viersporige baanvak Amsterdam-Utrecht was er in het weekend van 8 november 2008 aldaar geen treinverkeer mogelijk. Daarom werden onder andere de ICE's op de relatie Amsterdam - Frankfurt(Main) omgeleid via Hilversum, over de Oosterspoorbaan. Tussen Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht staan mooie oude gotische boogportalen, welke typerend zijn voor dit spoortraject. Het hele traject, inclusief deze boogportalen, staan op de monumentenlijst! DB ICE 4604 heeft enkele mankementen, aangezien de boegdeur weer eens openstond en ook nog eens een van beide frontseinen out of order was. De trein passeert als ICE 123 hier door de bossen nabij Hollandsche Rading. | |
Zug-Chef | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:12 |
quote:Wha, geinig hoor =) | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:12 |
quote:Beetje jammer van de ALT alleen | |
ACT-F | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:14 |
quote:Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmedium ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:16 |
ALT ? | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:21 |
Ah nee ik had nog iets over die boegdeuren willen zeggen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22 |
quote:Ga daar eens geld voor vragen dan of zo ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22 |
quote:Hou je muis even op het plaatje ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22 |
quote:Niet erg dan toch ? ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:25 |
Ah zo, cursus HTML was op de vorige opleiding, en al weer 7 jaar geleden ![]() @ Fles, zo ben ik niet. Naamsbekendheid vind ik ook wel ok. Presentie-exemplaar vind ik vaak al genoeg. | |
dennistd | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:26 |
quote:heeft goor tegenwoordig bovenleiding ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:27 |
quote:Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo. | |
Zug-Chef | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:30 |
Mja als van te voren, zonder dat ik aangaf er iets voor te willen hebben, al gezegd wordt dat er geen vergoeding tegen over staat, is het verder aan mij te besluiten om ja of nee te zeggen. Tuurlijk is geld leuker, maar als dat er niet in zit, is het voor mij niet meteen een no-go, snappie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:34 |
quote:Kee cool, jouw beslissing ![]() Maar jouw foto's zijn echt Kwaliteit, het zou niet raar zijn om daar wat voor te vragen. Maar gooi eens een balletje op bij je cargo-vriendjes ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:48 |
Op dit moment Reizigers tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch reizen via Rotterdam Centraal. ![]() | |
ACT-F | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:50 |
quote:Reken jezelf niet te snel rijk met archieffoto's. Het gebruik van deze foto is illustratief en geeft slechts een beeld van de desbetreffende trein, maar mist de actualiteit. Want zoals opgemerkt is deze foto niet op dat traject gemaakt getuige de bovenleidingen. Het leukt een artikel een beetje op, maar het is niet van voldoende waarde om er geld voor te bieden. Als je hier ¤75 à ¤100 voor vraagt weet je vrijwel zeker dat de foto nooit gepubliceerd zal worden. In die zin heeft Zug-Chef een strategische keuze gemaakt om alleen voor naamsbekendheid te gaan, want het (regelmatig) kweken van goodwill bij een nieuwsmedium vergroot de kans dat ze de volgende keer voor een actuelere foto wel bereid zijn geld neer te leggen. | |
Peter | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:56 |
Zie http://www.richtprijzen.org/ ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:57 |
idd die bovenleiding drukt de waarde wel. Maar goed, voor commercieel gebruik mag je best een vergoeding vragen. Anders nemen ze maar een foto van iemand anders ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:14 |
quote:www.stationsbordjesdatabank.nl | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:15 |
Zoals eerder al beloofd, wat fotootjes die ik vandaag heb gemaakt met m'n X1. De kwaliteit is niet echt super (verre van), en een tweetal zag er op m'n telefoon prima uit maar bleek uiteindelijk toch bewogen te zijn... ik heb geprobeerd er het beste van te maken.![]() 2x VIRM met in de achtergrond een vertrekkende 1700 + ICRm ![]() 2x VIRM, closeup ![]() Strukton's Carin ![]() VIRM rijdt langs ![]() Mensen wachtend op de aankomende VIRM ![]() Andere VIRM vertrekt ![]() Loc 1823 - "Hilversum" ![]() Iedereens lieveling *ahum* DDM te Breda (dit is de DDM met de olifant op de zijkant) | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:17 |
Tering, ik wist niet dat dat de bedoeling was. Ik heb ook nog wel wat totaal mislukte kutfoto's liggen. Momentje ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:20 |
Sorry james ![]() | |
WebHawkjuh | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:20 |
quote: ![]() | |
WebHawkjuh | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:21 |
![]() deze is dan wel weer tof dóór zijn kutkwaliteit | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:23 |
Hey Dr_Flash, maakt niet uit hoor... ik weet ook dat ze kut zijn. Ik deelde ze ook niet vanwege de kwaliteit, maar vanwege de toch wel grappige effecten, die juist zijn ontstaan dóór die kutcamera van die Xperia X1 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:25 |
die Xperia valt wel BITTER tegen qua foto's ja ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:33 |
En dan te bedenken dat ik ergens had gelezen dat de Xperia X1 qua fotokwaliteit gelijk zou zijn aan de SE K800i... echt niet dus ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:34 |
Ik hou het nog even bij mijn Powershot S3 IS ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:35 |
Treinen! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:36 |
quote:Hee homo! Zin om mee te gaan morgen? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:38 |
quote:Sgoed! | |
James1988 | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:41 |
quote:Ik heb een Casio Exilim EX-Z77. Ding maakt best geinige foto's, al heb ik soms het verkeerde profiel en is een foto niet helemaal zoals ik 'm hebben wil. Hoe dan ook, 't ding maakt toffe foto's. Ik heb 'm alleen niet vaak bij me... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 februari 2009 @ 22:45 |
Zo, ik ga morgen een stationsbordje schieten om je vingers bij af te likken ( En Fles ook ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 11 februari 2009 @ 01:34 |
Volgende keer moeten die boegkleppen van de ICE International wel dicht hoor. ![]() | |
Wadloper | woensdag 11 februari 2009 @ 07:08 |
quote:Oke, zal het melden bij de machinist ![]() | |
Wadloper | woensdag 11 februari 2009 @ 07:28 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)ieners__.html?p=30,2 Bizar bericht, maar een mat'54 als foto? ![]() | |
Socios | woensdag 11 februari 2009 @ 08:12 |
Lol en bovenleiding erbij. ![]() | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 08:14 |
quote:Wel een toffe foto, tamelijk recent! Maar gemaakt bij Woerden (als ik me niet vergis). ![]() | |
Fred2 | woensdag 11 februari 2009 @ 10:59 |
quote: Trein rijdt hier richting Rotterdam. Over het viaduct achter loopt de lijn Den Haag - Gouda. Zijn foto van www.mat54.nl: ![]() Foto's zijn overigens gemaakt op 30 januari 2009, de overbrengingsrit naar Leidschendam voor keuring 386 en gelijk lang parkeren op Amsterdam Dijksgracht. [ Bericht 10% gewijzigd door Fred2 op 11-02-2009 11:05:59 ] | |
Fred2 | woensdag 11 februari 2009 @ 11:10 |
Raadplaatje:![]() Waar is dit en waar rijdt de trein heen? | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 11:15 |
Mijn eerste gok zou zijn Herfte Aansluiting en dat de trein naar Emmen rijdt. | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 11:34 |
quote:Moordrecht Aansluiting voor de vrije kruising en de nieuwe Gouwebrug. ![]() De trein rijdt dus naar alle waarschijnlijkheid naar EKP Den Haag. Dat het op de andere foto Mda was had ik natuurlijk moeten zien, ik woon er nogal dichtbij. ![]() | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 11:38 |
quote:Wie is er in Emmen zo populair dat ie z'n post krijgt met drie mP's vijf Hbbkkss'en? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 11:39 |
Klinkt logisch ja, want ik kon niet alle elementen op de foto thuisbrengen | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 11:40 |
quote:Geen idee. Misschien betrof het een testritje ![]() | |
Fred2 | woensdag 11 februari 2009 @ 11:44 |
quote:roestrijden ![]() quote:we have a winner | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 13:03 |
quote:Yesss. Wat win ik? | |
von_Preussen | woensdag 11 februari 2009 @ 13:34 |
40% Korting op een enkele reis van Zuidbroek naar Scheemda, alleen geldig op zondagen na 9.00 uur. | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 13:53 |
OK! | |
Socios | woensdag 11 februari 2009 @ 14:06 |
Posttreinen! ![]() | |
Nightshadow | woensdag 11 februari 2009 @ 15:15 |
Hmm... Ik zat vandaag in de stoptrein Apeldoorn-Hengelo-Enschede, met ICM 4220. Toen ging die opeens kapot toen we in Enschede Drienerlo stonden. Als hij ging optrekken viel gelijk de stroom uit. Heel gek. Uiteindelijk na 15 min gingen we met een vaartje van zo'n 10-60 km/h (hij had de volledige afstand naar Enschede nodig om de 60 te halen. Heel vaag allemaal, wat er nou kapot was, geen idee. Hij staat nog altijd in Enschede op een zijspoor. Owja, groetjes vanuit de pimpel ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 februari 2009 @ 15:26 |
quote:Bizar. Zat gister ook in een ICM van Hengelo naar Almelo de riet (die dus verder als stopper naar Apeldoorn reed. Maar ja, kan gebeuren | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 15:29 |
quote:Bizar man. Ik zat vanmorgen ook al in een ICM... Het moet niet gekker worden... | |
#ANONIEM | woensdag 11 februari 2009 @ 16:15 |
quote:Ik weet niet als je dat serieus bedoeld. Maar ze rijden wel vaker met een ICM(m) op die lijn. Toen het nog Almelo - Apeldoorn was, reden ze ook al af en toe met een ICM(m) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 16:16:21 ] | |
von_Preussen | woensdag 11 februari 2009 @ 16:19 |
Sterker nog, toen het nog Deventer - Almelo was reed er ICM in vaste dienst. Daarvoor reed er een paar jaar Plan V, en nog heel erg vroeger reed de stoptrein nog gewoon als extra treinstel mee met de Intercity tot Deventer (alwaar nu nog het laatste stel wordt afgetrapt), en in Deventer werd de trein gesplitst als Intercity naar Enschede en stoptrein naar Oldenzaal. | |
dennistd | woensdag 11 februari 2009 @ 16:29 |
Ik weet alleen nog dat het achterste stel er in deventer altijd af ging, maar wist toen niet waar ie heen ging (was dus almelo). Dat naar oldenzaal gaan zal voor de opening van drienerlo zijn geweest dan? | |
Wadloper | woensdag 11 februari 2009 @ 16:35 |
quote:Zou een tractiestoring ofzo kunnen zijn. Maar goed, alles gaat wel een keer kapot natuurlijk. Als het echt ernstig is, gaat ie naar Onnen om gerepareerd te worden ![]() | |
von_Preussen | woensdag 11 februari 2009 @ 16:41 |
quote:Het zal iig in de 1e helft van de jaren 90 zijn geweest, volgens mij heb ik dat ooit eens in het spoorboekje '91 - '92 zien staan. | |
Ireyon | woensdag 11 februari 2009 @ 17:00 |
Weet iemand waarom er sinds afgelopen week een ICM in Tilburg staat, gevuld met plastic tonnen (?) ? | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 17:15 |
quote:Ik zou er nied op rekenen. | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 17:27 |
Dit jaar komen er in ieder geval nog minimaal vier nieuwe GTW'tjes in het noorden bij. De namen die er op komen te staan zijn waarschijnlijk: Pieter Sjoerds Gerbrandy, Cootje van Beukering, Mata Hari en Pieter Jelles Troelstra. Waarschijnlijk zijn de stellen die bedoeld zijn voor Groningen - Veendam nog niet meegerekend in dit aantal ![]() | |
James1988 | woensdag 11 februari 2009 @ 17:28 |
En hier te 's-Hertogenbosch is zojuist 1700 + 11x ICK + 1700 geparkeerd bij het station... niet bij een perron trouwens. De koplampen van de 1700 achteraan zijn inmiddels gedoofd, die zal daar dus nog wel even blijven denk ik zo. | |
Zug-Chef | woensdag 11 februari 2009 @ 17:49 |
![]() Woensdag 11 februari 2009, Leeuwarden Zojuist van een slagje Leeuwarden - Wolvega v.v. terug gekeerd zijn DM90 stellen 3419 (met afwijkende baanschuiver) en 3406, als trein 2951. Links daarvan staat een van de nieuwere ICMm-stellen, de 4050, gereed als IC10562 in de middenste positie. Rechts achteraan op de foto staan enkele 'Spurts' van regionale vervoer Arriva te wachten op een volgende inzet in de dienst. Verder zien we op de achtergrond geheel links het Connexxion cq Arriva cq Qbuzz personeelsonderkomen. Achter de twee stellen DM90 zien we net de kop van het stationsgebouw van Leeuwarden. Rechts is het gebouw van de Rechtshulp te zien. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 11-02-2009 18:28:56 ] | |
dennistd | woensdag 11 februari 2009 @ 18:34 |
ah, de 3419 met zwarte baanruimer... ik keek er al raar tegenaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 februari 2009 @ 20:43 |
Zo, dat was weer eens een leuk dagje door het land crossen ![]() Om een uur of 9 trof ik Darkwing_Duck op Utrecht Centraal, waarvandaan we in heul niet onaardig weer naar Maastricht vertrokken. Onderweg begon het humeur aan een gillende duikvlucht, aangezien we gezegend waren met VIRMpje 9430. Mijn God wat een schommelboot zeg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daarna eindelijk weer eens een ritje over de Heuvellandlijn. Ik had namelijk "pas" vier van de inmiddels aanwezige vijf (!!) bordjes van Schin op Geul ![]() ![]() Helaas is het niet gelukt ze allemaal in 1 shot te vangen, die poging bleef bij 4 steken.. ![]() De twee meest actuele konden nog wel samen: ![]() En binnen hing er inderdaad NOG eentje: ![]() Na afloop van deze escapade hebben we nog even een nieuw bordje kunnen scoren in Kerkrade, namelijk eentje zonder het woord "Centrum" erbij ![]() ![]() Bovendien hebben we op de terugweg nog even gebruik gemaakt van de gelegenheid om een Protos op de foto te zetten, al was het weer in Ede-Wageningen op dat moment alweer zwaar minder geworden helaas. ![]() | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 20:46 |
Leuk! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 februari 2009 @ 20:47 |
Andere vermeldenswaardigheden: Het bordje van Meerlo-Tienray (totaal kut, maar het wordt niet beter) en een vette vertraging vanuit Nijmegen vanwege luchtverlies ergens. In weer zo'n klote kut virm natuurlijk. | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 20:49 |
Leuk reisje geweest zo te lezen. En eindelijk werken de displays op de Prutstos een beetje zo te zien ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 februari 2009 @ 20:55 |
quote:Nou de displays dan misschien. Die dingen zelf zijn al aan het uitsterven lijkt wel ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 11 februari 2009 @ 21:06 |
quote: ![]() geschoten op 23 oktober 2007 ter plaatse, dus niet vanuit de trein, maar tijdens het platen van wadlopers aldaar: ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 21:07 |
Wahahaha ![]() Daar heeft Fles niet van terug ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 februari 2009 @ 21:11 |
![]() En nu? ![]() | |
Socios | woensdag 11 februari 2009 @ 21:27 |
Schin op Geul één van de mooiste stations van Nederland imo. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 21:30 |
Absoluut, maar zo ongeveer het mooiste stationsgebouw van Nederland staat enkele kilometers verderop ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 februari 2009 @ 21:33 |
quote: ![]() | |
bork | woensdag 11 februari 2009 @ 21:57 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 21:59 |
"ork Copyright © 200" OK. | |
Dr_Flash | woensdag 11 februari 2009 @ 22:04 |
"Dork" betekent dat ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 22:05 |
of is het Hork? | |
Dr_Flash | woensdag 11 februari 2009 @ 22:14 |
quote:Vork? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 11 februari 2009 @ 22:25 |
Nee het is Bork . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 februari 2009 @ 22:47 |
Bjorn kap daar eens mee vervelend mannetje ![]() | |
Duvel | woensdag 11 februari 2009 @ 23:15 |
quote:Hé, er is iets mis met je toetsenbord! | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 00:00 |
Oh, en ik ben onderweg blijkbaar gespot door een andere spoorhobbyist. Die het niet nodig vond om zijn muil open te trekken. Wauw. | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 februari 2009 @ 00:09 |
zo ik ben thuis na 721 tariefkilometers...![]() Wat een bekend menneke loopt daar ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 00:09 |
Hee hallo ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 februari 2009 @ 00:12 |
Hier enkele foto's van Almelo Verdiept. De 1e foto spreekt me wel aan ![]() http://www.almelonieuws.n(...)ri_2009_2_/foto.html | |
Peterselieman | donderdag 12 februari 2009 @ 00:25 |
Eindelijk lijkt het daar wat op te schieten. Werd ook wel tijd zeg ![]() | |
von_Preussen | donderdag 12 februari 2009 @ 08:53 |
Hoe is die werktrein bij Almelo verdiept eigenlijk op dat spoor gekomen? Is dat tunnelspoor al aangesloten op het gewone net ofzo? | |
Dichterbijer | donderdag 12 februari 2009 @ 08:55 |
IK weet dat het om trams gaat, maar in Groningen gaan weer trams rijden! http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=79305 | |
#ANONIEM | donderdag 12 februari 2009 @ 09:42 |
quote:haha, dat vroeg ik me ook al af! Volgens mij niet namelijk! Maar het zal wel moeten... | |
thats-me | donderdag 12 februari 2009 @ 10:49 |
quote:Zonder dat ik de foto heb gezien, (almelonieuws.nl werkt hier niet ![]() Vorige week zijn ze begonnen met het spoor plaatsen in de bak (beginend bij Almelo de riet), en dat is dus al aangesloten op het normale spoor.. Naja dat is wat ik hier uit de reacties haal.. Ik zal vanavond en anders morgen even goed opletten hoe het precies zit ![]() EDIT: Even aan het zoeken geweest, bij TCtubantia ook een artikel gevonden Eerste rails verdiept spoor op hun plek Dat ziet er beter uit ![]() ALMELO - De eerste spoorbaan is ‘uitgerold’ in de bak van Almelo Verdiept. In de nacht van maandag op dinsdag zijn - aan de zijde van de Burgemeester Raveslootsingel en de Anjelierstraat - over een lengte van circa achthonderd meter, de rails gelegd. Aannemer Van Hattum en Blankevoort zal het karwei in de nacht van donderdag 26 op vrijdag 27 februari herhalen met de tweede spoorbaan. Dat gebeurt dan net als eerder tijdens een kortdurende buitendienststelling van het spoor bij Almelo. Dat is volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail nodig in verband met de veiligheid voor het treinverkeer. Daar waar het nieuwe spoor aansluit op het bestaande, hebben werkzaamheden namelijk dicht bij het hulpspoor plaats. Om dezelfde reden wordt het spoor in het weekend van 28 februari en 1 maart zestien uur buiten gebruik gesteld. Dan worden dicht bij het hulpspoor de bovenleidingen en andere kabels op hun plaats gebracht. In het weekend van Pasen - 11, 12 en 13 april - staat er een soortgelijke klus op de rol. Het spoor bij Almelo gaat dan zelfs voor de duur van 52 uur ‘plat’. Reizigers krijgen te maken met vervoer per bus. Het ‘grootste weekendkarwei’ staat voor het pinksterweekend - 30 en 31 mei en 1 juni - gepland. Dan moet het verdiepte spoor in Almelo worden aangesloten op de ‘oude’ spoorlijn Almelo-Hengelo en zal het huidige hulpspoor buiten werking worden gesteld. De klus moet zich tijdens een 72 uur durende buitendienststelling van het spoor voltrekken. ProRail gaat ervan uit dat daags na het pinksterweekend - op dinsdag 2 juni - de eerste treinen over het verdiepte spoor in Almelo rijden. [ Bericht 46% gewijzigd door thats-me op 12-02-2009 10:56:15 ] | |
Duvel | donderdag 12 februari 2009 @ 11:23 |
quote:Ahw, hij durfde niet? | |
James1988 | donderdag 12 februari 2009 @ 12:30 |
Schommelboot ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 13:42 |
quote:Ik vind vooral die tweede mooi eigenlijk. Maar ook leuk om eens te zien hoe dat nou eigenlijk in zijn werk gaat ![]() | |
Charango | donderdag 12 februari 2009 @ 14:57 |
quote:Een uitgebreider artikel op NRC.nl vermeldde ook het volgende: quote:Assen - Leeuwarden? En wat bedoelen ze nou met de zesde spoorverbinding? Naar mijn weten zijn er maar vijf: -Drenthe -Friesland -Nieuweschans/Winschoten -Roodeschool -Delfzijl | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 14:59 |
quote:Nee. Dat is Zwolle al namelijk. | |
Fred2 | donderdag 12 februari 2009 @ 15:06 |
quote:De treinen Leeuwarden - Groningen gaan doorrijden naar Assen quote:en de tram is nummer 6. | |
Peterselieman | donderdag 12 februari 2009 @ 15:09 |
Zwolle is straks zelfs zeven ![]() Groningen is nu nog maar vier hoor. - Leeuwarden - Assen - Zuidbroek - Sauwerd (Daar is de aantakking al) In de toekomst - Heerenveen De zesde moet dan zeker de richting centrum zijn ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 15:43 |
quote:Nou, drie dan ![]() - Leeuwarden - Sauwerd - Europapark ![]() | |
dennistd | donderdag 12 februari 2009 @ 15:59 |
Morgen ga ik het internet op Groningen-Leeuwarden eens uitproberen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 16:08 |
ow, verkeerde tpoic ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 17:26 |
Ik heb nog GtbV formulieren van 2006 liggen. Die maak ik eerst wel op, lijkt me geen probleem toch?? | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 februari 2009 @ 17:38 |
quote:Het keldertje is ergens anders ja ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 februari 2009 @ 17:38 |
Ja die GTBV van gisteren, 14:54 vertrek en dan vleuten invullen ofzo? | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 17:40 |
quote:Zoiets denk ik ja, ff uitzoeken wat handig is. Wat voor datum staat er bij jou op het begeleidende verhaal? Linksboven op de voorkant staat dan "Geldig vanaf......" En wat voor adres op de envelop? Als dat adres hetzelfde is kan ik namelijk beter eerst die oude formulieren op maken lijkt me. | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 17:55 |
lamaar, heb t al ![]() | |
Brembo | donderdag 12 februari 2009 @ 19:55 |
quote:Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd, binnenkort nog maar eff drie de deur uit doen ![]() Vandaag trouwens historische woorden 'HC ATB' weer is gewoord. Altijd leuk dat de halve trein denkt dat er gezegd wordt WC ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 20:02 |
quote:Dat zegt niet veel hoor ![]() Ik heb er in het verleden 26 ingestuurd: De snelste was 14 dagen van het moment van formulier posten tot het bijgeschreven krijgen van het geld. 11 van de 26 waren binnen 21 dagen gestort Nogeens 7 werden tussen 22 en 42 dagen na indienen gestort dus 18 van de 26 waren "op tijd" (69,2 %) Maar dan begint de ellende. Van de resterende 8 waren de doorlooptijden als volgt: 2 x 46 dagen 1 x 72 dagen 1 x 100 dagen 1 x 104 dagen 2 x 146 dagen en de Cherry on Top of the Cake: 1 x 230 dagen. Maar ook die laatste is uiteindelijk gestort ![]() | |
Duvel | donderdag 12 februari 2009 @ 20:06 |
Bij mij is er wel eens eentje afgewezen. Vervolgens gebeld dat ik het daar niet mee eens was, en toen werd het geld alsnog gestort. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 20:09 |
Ik ben eigenlijk begonnen met die database toen ik van die eerste niks gehoord had, en ook geen gegevens meer kon reproduceren over hoe en wat. Dat is dus die die uiteindelijk na dik 7 maanden nog gestort werd ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 12 februari 2009 @ 21:13 |
quote:Fles en ik hoorden gisteren ook die Historische woorden bij het binnenrijden van Roermond. Je kon ons oprapen uit het cateringliftje ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 21:15 |
quote:Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaage shizzle idd ![]() | |
bork | donderdag 12 februari 2009 @ 21:29 |
Heibel om de Super Express http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7886766.stm | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 21:33 |
quote:Kan er niet echt veel van zeggen omdat ik daar niet of nauwelijks zelf ervaring heb met het spoorgebeuren, maar het lijkt me dat dit soort natte dromen nou niet bepaald de dagelijkse realiteit zou moeten beheersen daar ![]() | |
bork | donderdag 12 februari 2009 @ 22:07 |
Nieuwe VIRM 9580 te Amersfoort vanmiddag, volgens mij was de verf nog nat!![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 22:10 |
blij zijn met een virm ![]() | |
Duvel | donderdag 12 februari 2009 @ 22:15 |
quote:VIRM4 is eigenlijk best te doen. OK, 't zal niet mijn favoriet worden, maar ze zijn er toch in geslaagd een stijlvolle trein te maken. Een beetje lullig dat dat pas bij de vierde deelserie gelukt is, maar toch. Jammer is alleen dat VIRM4 maar 50 stellen zijn op een totaal van weet ik veel wat. | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 22:17 |
true, virm4 is preferabel. Maar wat ik gisteren in die 9430 meemaakte was echt uitzonderlijk hoor, dat ding moeten ze echt eens nakijken. Verbaasde me eerlijk een beetje dat er niet minstens 10 man tegelijk kotsend uit strompelden in Mt | |
Duvel | donderdag 12 februari 2009 @ 22:19 |
Ja, soms heb je er van die karren tussen. Dempers een beetje oud of zo? Vroeger kon je ook aan een Plan V horen of ie tegen zijn revisie aan zat: de motoren maakten dan nog meer herrie dan normaal. Nu klinken ze allemaal zo. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 22:29 |
quote:Ik weet het niet. Het kan best zijn dat het in een andere bak van hetzelfde stel een stuk beter geweest was. | |
Palmboom313 | donderdag 12 februari 2009 @ 23:01 |
quote: ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 12 februari 2009 @ 23:02 |
quote:Ik hoop echt dat de HSL voor kentering zorgt in Groot-Brittannië. De spoorwegmaatschappijen zijn nog steeds bezig de puinhopen van Margaret Thatcher op te ruimen. | |
Dr_Flash | donderdag 12 februari 2009 @ 23:04 |
quote:Ik heb nog wel een rapport van een ontiegelijke crash bij Clapham Junction voor geinteresseerden | |
Palmboom313 | donderdag 12 februari 2009 @ 23:13 |
quote: | |
Ofyles2 | donderdag 12 februari 2009 @ 23:18 |
quote:PM maar. Mocht het niet kunnen, dan wil ik dat rapport wel via de e-post. | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 08:47 |
Ik vind VIRM, van alle generaties, best wel mooi eigenlijk. 't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 09:43 |
quote:Barbaar! | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 09:52 |
quote:Wat? Op GoT lees ik overigens dat de laatste VIRM-4, 9597, op 1 juli ons land zou moeten gaan betreden | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 10:17 |
quote:Alleen maar omdat ie langer is dan een Plan V is een VIRM leuker? VIRM heeft 't gewoon niet. | |
Fred2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 10:21 |
![]() Misschien is dit wel de oplossing voor de Hoeksche Lijn. | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 10:48 |
quote:Dat zeg ik niet? quote:Vind jij. Ik vind van wel. ![]() | |
TommyGun | vrijdag 13 februari 2009 @ 10:49 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 11:20 |
quote: quote:Dus. quote:Van mening verschillen mag. Alleen zijn sommige meningen beter dan andere. | |
TommyGun | vrijdag 13 februari 2009 @ 11:27 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 11:35 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 11:36 |
quote:Emmetje! ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 11:39 |
quote:Ik zeg daar niet dat ik VIRM top vind omdat hij groter is dan een V'tje ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 11:43 |
quote:Wat een zinloze discussie! Maar goed, als jij over 60 jaar in je schommelstoel achter de geraniums zit, kun je in elk geval met een brede grijns terugdenken aan VIRM. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 12:31 |
quote:EN je gelukkig prijzen met de komst van geraniums, want die had je in de virm niet ![]() | |
Fred2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 12:55 |
quote:Van Hoek van Holland Strand naar Nesselande. Van het meest noordwestelijke naar het meest noordoostelijke punt van Rotterdam. En dat zonder overstap. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 12:59 |
Hoe lang doet die metro van Spijkenisse naar Nesselande er eigenlijk over? Volgens mij kan je er dan ook wel weer een paar jaar tegenaan qua metro ![]() | |
Fred2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:09 |
quote:Dan zal je moeten overstappen, de metro vanuit Spijkenisse rijdt naar Capelle a/d IJssel. Maar de reistijd zou 57 minuten bedragen als de lijn zou bestaan. | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:10 |
Hier rijdt zojuist VIRM4 9579 voorbij, blinkend geel. Maar er zit wel een rare zwarte veeg op de zijkant. Om een of andere reden zie ik altijd zwarte vegen op de izjkant van een VIRM, bij de motorstellen. Is dat toeval of heeft dat een specifieke reden? | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:13 |
Zonder overstap een kwartier of drie? Maar ze gaan van Kralingse Zoom tot Spijkenisse, van Nesselande alleen tot Marconiplein. Voor zover ik de dienstregeling kan lezen op de RET-site. Dit was dus een reactie op Fles. ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:14 |
quote:Omdat alle verstandige mensen langs de baan met modder gooien naar die treinen, logisch toch? ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:16 |
* James1988 gooit met modder naar Duvel![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:16 |
quote:Oh okee, ik had ff geen zin om het op te zoeken ![]() Nou ja, tot zover de metro ![]() | |
Wadloper | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:21 |
quote:Die zwarte vegen zou vuil kunnen zijn wat van het dak af komt, als het geregend heeft? | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:22 |
quote:Ja, kooltroep van de pantografen. Net als mDDM, nog zo'n floptrein. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:26 |
Of een door de Duitsers lekgeschoten olieslang. Daar hadden de Britse tweedekkers in WO1 ook last van.SPOILER | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:48 |
quote:Kijk uit, zometeen krijg je NikkelCobalt en zijn Photoshopskills nog achter je aan ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:01 |
quote:Ja, en dan? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:12 |
Daar word jij kei bang van toch? ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:22 |
Onwijs. ![]() | |
NikkelCobalt | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:32 |
Maak je geen zorgen, met de mddm heb ik niks. Die mogen ze allemaal gegen die mauer zetten van mij. Als ze er dan wel een 1700 voor terug zetten ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:35 |
quote:Doe niet zo raar gekke vent ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:51 |
quote:Oei, nu heb je me toch nog bang gemaakt. ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:57 |
DDM vind ik nog lelijker dan SGM. | |
TommyGun | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:59 |
quote:mDDM + DDAR = ![]() ![]() | |
Brembo | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:59 |
quote:Enigste mooie materieel zijn de oude koplopers en ICK/ICL/ICB of hoe het ook heet ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:07 |
Ik vind ICK juist het kutste materieel wat NS heeft. ICL is goed te doen, maar ICK... nee. Ik haat dat materieel, en van mij mogen ze allemaal het lot van die twee rijtuigen in Nuth ondergaan. | |
NikkelCobalt | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:10 |
quote:SGM <3 Jij hebt gewoon geen smaak met je rare knik virms. Dat is toch nooit zo bedoeld. Gelukkig deden ze zulke dingen vroeger niet: ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:13 |
Wat een mooi schilderij zo ![]() | |
NikkelCobalt | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:15 |
quote:Als ik comfortabel wil reizen dan neem ik de taxi wel ![]() Je dacht toch niet dat al die mensen die historisch materieel waarderen voor hun comfort op houten hernia bankjes gaan zitten? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:48 |
Sowieso trouwens. Waar hebben ze nou WEL mooie dubbeldekstreinen? ![]() Luxemburg? ![]() ![]() België? ![]() ![]() Denemarken? ![]() ![]() Zweden dan? ![]() ![]() Dubbeldekkers zijn gewoon spuuglelijk. Per definitie. | |
NikkelCobalt | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:59 |
![]() Nederland? ![]() grapje; ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:00 |
quote:Zo kan ik ook een dubbeldekker maken ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:06 |
quote:Oei...broodje SM90 Sandwich....geil | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:43 |
114 Teletekst vr 13 feb *************************************** Gebruik Betuweroute blijft achter *************************************** ` Het aantal treinen dat rijdt over de Betuweroute blijft achter bij de verwachtingen.Beheerder KeyRail ging ervan uit dat er dit jaar 350 treinen per week over het traject zouden rijden maar dat worden er hooguit 200. Het goederenvervoer is ingezakt door de economische crisis.De Betuweroute kampt verder met een tekort aan geschikte locomotieven. De aanleg van de goederenspoorlijn van de Rotterdamse haven naar Duitsland heeft 4,7 miljard euro gekost.Het is de bedoeling dat er over drie jaar elke week zo'n duizend treinen over de Betuweroute rijden. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport | |
Peterselieman | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:25 |
Vanmiddag het internet in de trein bij Arriva eens uitgetest. Tussen Groningen en Zuidhorn was het een prima verbinding die daarna snel inkakte en bij Leeuwarden was er helemaal niets meer van over. Mochten ze het in willen voeren, dan mogen ze eerst wel eens een paar extra hulpmasten plaatsen, want de snelheid van het internet op het grootste deel van het traject was nog maar net genoeg om te MSN'en. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:29 |
quote:Dat is dan ook vet het belangrijkste in het leven van de mobiele internetter ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:31 |
mja, ik zit liever op IRC ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:35 |
De stations Zwaagwesteinde en Veenwouden worden nu trouwens omgeroepen als De Westereen en Feanwâlden ![]() | |
Brembo | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:41 |
quote:Van SGMm word je zeker wel vrolijk, dat is pas kut materieel. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:46 |
quote:Wanneer komen de Fryske bordsjes? ![]() Net zoals in Hurdegaryp en Grou-Jirnsum? | |
Peterselieman | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:47 |
Voorlopig niet. De halte-omroep is aangepast, maar op de displays in de stellen staat nog Zwaagwesteinde en Veenwouden. Het mag niet te veel kosten he ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:55 |
En ik zit in VIRM4 9579... die is gisteren in dienst gekomen, voor zover mij bekend ![]() Jammer dat de stoel zo kei- en keihard is. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:59 |
quote:Niet zeiken, dat hoort nou eenmaal bij nieuw mat ![]() ![]() | |
Palmboom313 | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:14 |
quote:Net op het nieuws. Grootste probleem de beveiliging (ERMTS). Maar ze zeggen er niet bij dat het van europa ingevoerd moest worden. Wat ik nog vreemder vind is dat er zo veel wordt gezegd over de betuweroute. Terwijl de HSL-Zuid nog veel duurder was, de treinen er daarvoor ook nog niet zijn en er als die eenmaal gebruikt wordt de kaartjes veel te duur zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:15 |
quote:ERTMS ![]() Wel raar dat dat op de Lötschberg-basistunnel de bedrijfsvoering niet hindert trouwens. | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:22 |
quote:Misschien hebben ze daar wel een ander Level, of een andere softwareversie. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:22 |
De EERSTE google hit op het (foutieve) "ERMTS" leidt trouwens naar Movares. ![]() Wie de schoen past trekke hem aan ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:24 |
quote:Je zou zeggen dat ze beter moeten weten. ![]() BTW: het linkt naar een artikel uit De Ingenieur waar de fout in de titel staat... | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:25 |
Regel dat ![]() | |
NikkelCobalt | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:25 |
quote:Die prijs ik om het offroad gevoel dat ik krijg als ik daar in reis. Staand. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:27 |
quote:Anders ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:27 |
quote:Boejje, SGMm zit je nooit lang in. | |
Palmboom313 | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:29 |
Wat ik trouwens ook wel grappig vind is dat ze zeggen dat het geld van de Betuweroute terug verdiend wordt de spoorlijn rendabel wordt. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:32 |
quote:Nou dat valt wel mee denk ik hoor. Wegenbelasting, kilometerheffing, dat gaat echt wel weer terugkomen, al dat geld. Het is ook niet alsof al die stratemakers de weg aanleggen voor de lieve blauwe ogen van de minister ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:39 |
quote:mee eens, pingtijden waren op een gegeven moment 2500ms, of zelfs een time-out | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:40 |
quote:Die verbinding bestond vroeger wel degelijk, maar de RET heeft deze verbinding wegbezuinigd wegens (klaarblijkelijk) teleurstellende vervoerscijfers op het traject Schiedam Centrum-Spijkenisse. | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:41 |
quote:Correctie, Duvel: Metro's uit Ommoord en Nesselande eindigen sinds 2002 te Schiedam Centrum. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:41 |
quote:Op die cameo appearance van Roelf de Boer na is dat sinds 1982 25 jaar lang niet het geval geweest dus. bron | |
Duvel | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:55 |
quote:Oh ja natuurlijk, logisch. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:57 |
Ik moet daar eigenlijk gewoon eens een dag rond gaan kutten en kijken wat voor ellende ik allemaal tegen kom met de OV-flipkaart en de poortjes en personeel en gezeik en alles ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:00 |
quote:Nee joh, nu gaan er echt geen vertragingen meer ontstaan hoor ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:03 |
Nou ja, het is kennelijk nogal droevig gesteld daar ![]() | |
dennistd | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:04 |
quote:Meer op http://www.tctubantia.nl/(...)gel-voor-Marklin.ece | |
#ANONIEM | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:06 |
quote:Ja kerel zeuren, en dan nog zo'n student op RTVOost.nl dat hij wel is een vertraging heeft van 5 MINUTEN ! ![]() En de laatste keren kwam dus door die wissel bij Almelo de riet, terwijl de kans op vertraging straks veel minder is als Almelo Verdiept klaar is. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 19:06:51 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:06 |
quote:Opmerkelijk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:07 |
quote:Dat was dan misschien niet zo'n goed gekozen voorbeeld ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:11 |
quote:Ik reis ook elke dag met de trein naar Hengelo vanaf Almelo de Riet en terug. En met vertraging heb ik nauwelijks te maken, af en toe is 5 minuten [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 19:11:48 ] | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:29 |
Ik zat vandaag in de 6104. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:33 |
quote:Dat is een A32 tremmetje? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:36 |
quote:Klopt. Inclusief deuntje van de SL (Storstockholms Lokaltrafik) bij de aankondiging van elke halte. Ik snap niet waarom de wagens maar 80 km/h kunnen bereiken, dat machientje kan wel zeer snel accelereren. | |
Peterselieman | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:47 |
quote:Zal ik maar aftrappen? Als ze die railhummer gaan bouwen, dan weten we wel hoe het af gaat lopen ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:52 |
quote: ![]() | |
Palmboom313 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:53 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:54 |
quote:Ut - Gvc he, dat is al jaren bekend zowat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:58 |
122 Teletekst vr 13 feb *************************************** Kort nieuws binnenland *************************************** ` In Alphen aan den Rijn woedt een grote brand in een matrassenfabriek.Een deel van het pand is ingestort en er zijn explosies.De brandweer onderzoekt of de rook die bij de brand vrijkomt giftig is.Het treinverkeer tussen Leiden en Alphen is stilgelegd. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport | |
Palmboom313 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:59 |
quote:Oh wist ik niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:00 |
quote:Maar volgende week dus al? ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:01 |
quote:Reden daar überhaubt nog treinen dan? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:02 |
quote:Nog steeds Intercity's. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:03 |
quote:Ze kunnen toch moeilijk verkondigen dat het schommelbootverkeer stilgelegd is ![]() SPOILER | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:04 |
quote:Ik zie die ICM's nooit. | |
Peterselieman | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:05 |
quote:Mja, dat komt dichter bij de waarheid dan het een trein te noemen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:08 |
quote:Niet? Ik let er niet dagelijks op, maar in December had ik nog een ICMm daar ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:56 |
quote:Hey, mij hoor je niet klagen! VIRM ![]() Lekker klinisch wit ![]() Brede trappen ![]() Naar de wc in de trein gaan doe ik dan weer niet.... hoogstens volgende week zaterdag. Dan zit ik in de pimpel, Schiphol - Berlijn... dan zal ik onderweg wel een keertje moeten denk ik ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 februari 2009 @ 21:09 |
quote:Succes vast. Vorige keer dat ik die had liep ik tegen +172 aan ![]() | |
TrainGV | vrijdag 13 februari 2009 @ 21:40 |
quote:Klopt, was planmatig in het weekend tot de dienstregeling 2009 ![]() Tegenwoordig is de 8800 serie weer gewoon verVIRMed. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:18 |
Laaste kwam hier nog een truc voorbij met een weekend retour, kan iemand mij die uitleggen? Ik moet dit weekend 2 keer (in de buurt van) Zaandam zijn, en als een weekendretour Den haag HS naar Den Haag Moerwijk pak via zaandam kan ik 2 keer op en neer maar ben ik wel 19,-- kwijt.. Wat is mijn voordeel? | |
Peterselieman | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:29 |
Je bent geloof ik zo enkele euro's goedkoper uit. Het voordeel wordt groter naarmate de afstand toeneemt. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:31 |
quote:Ja, ok! had ik het toch goed omdat je de aankoop/kilometers in 1 keer doet zegmaar ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 01:48 |
quote:Er staan in ieder geval geen werkzaamheden gepland op mijn traject, dat scheelt al. 't is altijd afwachten hoe het loopt natuurlijk, maar ik verwacht weinig problemen ![]() | |
Peter | zaterdag 14 februari 2009 @ 02:53 |
uitzending van 13/2: beelden en verhaal van de treinramp bij harmelen http://www.regioned.nl/ | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 februari 2009 @ 08:23 |
quote:Totdat iemand besluit om zichzelf plat te laten walsen door de trein ervoor natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 09:38 |
quote:Waarom is dat nodig? ![]() | |
bork | zaterdag 14 februari 2009 @ 09:49 |
quote:Die lag ook in in mijn mailbox gisteren, alleen met een andere aanheft ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 februari 2009 @ 09:57 |
quote:geen idee, heb er dan ook mijn gegevens leeg gelaten | |
Brembo | zaterdag 14 februari 2009 @ 11:54 |
quote:Dat was toch iemand met Enschede - Enschede Glanerbrug via Maastricht ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 13:22 |
Behalve dat Enschede Glanerbrug als station niet bestaat, maar verder: Ja ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 februari 2009 @ 13:28 |
bronquote:Nee inderdaad. Als je voor ieder duf treinrampje een monument moet gaan neerzetten kan je wel aan de gang blijven ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 13:59 |
Rare houding van NS... | |
James1988 | zaterdag 14 februari 2009 @ 13:59 |
En topic weer vol ![]() |