abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:31:56 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_65806607

De studenten:
Brammie1 - Biologie
Brainster - Biomedische wetenschappen
Butros - Planologie
DonStefano - Nederlands Recht
Dorset - Economie
Evil-me - Moleculaire levenswetenschappen
Fliepke - Informatiekunde
Gutnre - Pedagogiek
HetwasietsmeteenF - Arabisch/Middenoostenstudies
Jor_Dii - Amerikanistiek
Kauki - Pedagogiek
Kopstoot - Nederlands Recht + ?
IrishBastard - Informatiekunde
Lenin - Politicologie
Mikkie - Pedagogiek
-moi- - Bedrijfswetenschappen
Morendo Nederlands Recht
Morgane Engels
Motorbloempje/Faithy - Informatiekunde - 1e jaars
Mr._T-Rex - Informatica
Mr.Trelawney - Nederlandse taal en cultuur
Nectarientje - Biomedische wetenschappen
Nielez - Informatica
No-Li-Ta - Bedrijfswetenschappen
Nuna - Geneeskunde
Phvosdotcom - Informatiekunde
PrincessFiona - Nederlands Recht
Sab-ine - Geneeskunde
Slarioux - Informatiekunde
Spinor - Informatica
SterreMarit Pedagogiek
Wheelgunner American Studies
WooZ - Geneeskunde
Yashaaaaa Internationaal en Europees Recht
Yozd - Economie

Pedago...ehm, RU topic deel XXXVII
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65806968
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:24 schreef Soempie het volgende:
Die tentamenvorm van ontwikkelingspsychologie is zo frustrerend. Je hebt de vragen en antwoorden, maar no way dat je die allemaal kunt leren. !
Die tentamenvorm slaat helemaal nergens op zelfs. Het is net alsof je weer in de tweede zit om een woordjes S.O. te leren .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:47:37 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_65807082
quote:
Groot vrouwenoverschot op campus Heyendaal

door Rob Jaspers. donderdag 05 februari 2009

NIJMEGEN - Campus Heyendaal in Nijmegen wordt een steeds sterker vrouwenbolwerk. Van circa 32.000 studenten die er rondlopen, zijn er ruim twintigduizend van het vrouwelijk geslacht. Het aandeel vrouwen is vooral toegenomen sinds 2002. Dat is met name te danken aan de enorme groei van de studenten op de Nijmeegse opleidingen van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).

Sinds 2002 is het aantal Nijmeegse HAN-studenten opgelopen van bijna 9.000 tot ruim 15.000. Vooral de afdeling Gezondheidszorg is sterk gegroeid.

De faculteit Economie is een goede tweede. Aan de HAN is 70 procent van de studenten vrouw. Op de universiteit, goed voor ruim 17.000 studenten, is het vrouwelijk overwicht iets minder, hier gaat het om ruim 60 procent.

Deze cijfers zijn terug te vinden in de jongste onderwijsmonitor van de gemeente Nijmegen, een tweejaarlijkse inventarisatie van onderwijsgegevens in de stad.

Van de studenten op de Radboud Universiteit woont de helft in de stad, van de HAN-studenten slechts 20 procent. Opgeteld wonen circa 11.000 studenten in Nijmegen. Vooral in de stadsdelen Centrum en Oost is het aandeel studenten in de totale bevolking hoog; het gaat hier om meer dan 15 procent van de wijkbewoners.

Naast de HAN en universiteit zijn ook het ROC en Helicon zeer grote onderwijsinstellingen. Samen zijn ze goed voor 12.000 studenten. In 2002 ging het nog om 9.000 studerenden. Van die studenten in het middelbaar beroepsonderwijs woont een kwart in Nijmegen, de rest in de regio.
topic promotie
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65807188
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die tentamenvorm slaat helemaal nergens op zelfs. Het is net alsof je weer in de tweede zit om een woordjes S.O. te leren .
Maar de vragen zijn wel goed voor zover ik ze even bekeken heb. Ze had ze ook niet kunnen geven.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_65807655
Ethiek is bekend. Ik heb een 8.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_65808319
Gefeliciteerd Soempie
pi_65808349

tvp

Formeel Denken (6 ) , III (8,5) , Orientatiecollege Toepassingsgebieden (7,5) zijn binnen
Domeinmodelleren ga ik zéker halen in de herkansing (had een 5,2 )
Introductie Kunstmatige Intelligentie ga ik proberen te halen in de herkansing ( niet bij de colleges geweest door werk )

Programmeren ga ik volgend jaar doen.
12 uur werken én fulltime studeren is niet te doen voor iemand die niet zo gedisciplineerd is

Dit semester volg ik:
Research & Developement 1 (eerstejaarsvak)
Research & Developement 2
Wiskunde 1 (eerstejaarsvak)
Onderhandelen en Verhandelen
Fysieke en Digitale Bouwkunde (tot april)
Mens-machine-Interactie (vanaf april)

en misschien:

Lerende en Redenerende Systemen
Ja doei.
pi_65808359
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:13 schreef Soempie het volgende:
puik
Ja doei.
pi_65808699
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:40 schreef motorbloempje het volgende:
Programmeren ga ik volgend jaar doen.
12 uur werken én fulltime studeren is niet te doen voor iemand die niet zo gedisciplineerd is
Deze week heb ik ook 12 uur gewerkt en je moet inderdaad dan wel flink zin maken voor de studie dan.
Zometeen dus ook maar weer even de studieboeken in, helpt wel dat ik nu weer gemotiveerd ben omdat ik het eerste hele semester gehaald heb
pi_65808813
ik doe er naast werken ook nog erg veel commissiewerk voor de studievereniging naast en dat is vaak gewoon leuker dan studeren. Wel heb ik de vakken die ik LEUK vind gehaald, dus dat scheelt wel denk dat als ik álle vakken leuk had gevonden, dat het iets makkelijker was geweest om de discipline te behouden naast een druk werk en sociaal leven

Dit semester Wiskunde 1 en Lerende en Redenerende Systemen die erg veel gaan eisen (beide erg zwaar, die laatste heeft veel lineaire algebra enzo) omdat ik ze gewoon niet leuk vind maar soit..

einddoel is de studie afronden en dan kan ik worden wat ik wíl worden, dus dan heb ik me maar door de minder leuke vakken heen te slaan..
Ja doei.
pi_65814129
Hooooooi,

Het semester is weer begonnen en zondag moet ik even hard aan de bak om mijn goede voornemens waar te maken
pi_65816114
heel goed Yash

en we moeten sportafspraak maken
zullen we morgen of zondag ff msnen hierover?
Ja doei.
pi_65816302
Morgen ben ik hele dag weg dus doe zondag maar ja

Het mooie is alleen dat ik zondag wss een enorme kater heb
pi_65816356
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Het mooie is alleen dat ik zondag wss een enorme kater heb
ik ook
Ja doei.
pi_65817177
Ben benieuwd wat er dan van studieren komt.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:42:35 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_65817209
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ben benieuwd wat er dan van studieren komt.
het is pas de eerste collegeweek, in week 5 a 6 moet de turbo er weer op.
pi_65817338
nee, de turbo gaat er vanaf moment 1 al op

alle boodschappen voor het feest van morgen zijn binnen, dus als de vloer gedweild is, dan kan ik daarna gaan leren
Ja doei.
pi_65826952
quote:
Goed zo! Ik heb hem ook gehaald (7).
Het zou me niets verbazen als de norm erg laag gelegd is.
pi_65827599
zow:

tweede semester met een 7 gemiddeld gaat rocken
Ja doei.
pi_65828998
quote:
Netjes hoor! Gefeliciteerd .

Ik moet morgen ook al aan de bak voor een samenvatting die ik maandag in moet leveren (hoe kneut is zo'n opdracht ). En dan komende week hoef ik niet te werken doordeweeks, dus kan ik mooi aan Data-Analyse gaa werken .
Zerg schreef:
pi_65829498
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:45 schreef motorbloempje het volgende:
nee, de turbo gaat er vanaf moment 1 al op

Hier ook.

@ Nadja: Gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd naar de norm eigenlijk en naar hoeveel mensen het niet gehaald hebben dan.

@ Mikkie: zulke opdrachten zijn echt te stom voor woorden. En voor Data-Analyse volgende week alvast:

Trouwens zijn de antwoorden op de vragen van ontwikkelingspsychologie in omloop ergens?
pi_65829804
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 15:37 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier ook.

@ Nadja: Gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd naar de norm eigenlijk en naar hoeveel mensen het niet gehaald hebben dan.

@ Mikkie: zulke opdrachten zijn echt te stom voor woorden. En voor Data-Analyse volgende week alvast:

Trouwens zijn de antwoorden op de vragen van ontwikkelingspsychologie in omloop ergens?
Als die vragen zo nuttig zijn, waarom maak je ze dan zelf niet?

Die samenvatting raffel ik wel gewoon af. Krijg je toch geen punt voor, dus het zal me jeuken. Ik ga me daar verdomme mijn kostbare tijd verspillen aan een kneuterige samenvatting, kom nou zeg .
Zerg schreef:
pi_65829860
Ik heb de eerste 20 vragen net gemaakt.

Ja, ik verveel me. Heb ook al een presentatie voorbereid, een nieuwe broek gekocht, de ramen schoongemaakt, afwas opgeruimd, boodschappen gedaan en een stofzuiger door het huis getrokken.

Wel productief dagje zo.
pi_65829934
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:00 schreef Soempie het volgende:
Ik heb de eerste 20 vragen net gemaakt.

Ja, ik verveel me. Heb ook al een presentatie voorbereid, een nieuwe broek gekocht, de ramen schoongemaakt, afwas opgeruimd, boodschappen gedaan en een stofzuiger door het huis getrokken.

Wel productief dagje zo.
Waarom was je ook alweer niet bij mij? . Ik heb de was gedaan, vier maanden post opgeruimd en de afwas van anderhalve week weggewerkt, en toen had ik geen zin meer . Zo maar eens boodschappen doen en thuis nog wat poetswerk verrichten. Dan ben ik het wel weer beu denk ik .
Zerg schreef:
pi_65829950
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Waarom was je ook alweer niet bij mij? .

Je wilde me niet.
pi_65829974
Ik ga zo nog de was opruimen, 3 hoofdstukken lezen, een verslag afmaken, koken en dan vanavond op de bank hangen met een dramafilm.

Turbo zit er nu nog op.
pi_65836198
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 15:37 schreef Soempie het volgende:
Heb ik! Hebben? Zijn kwalitatief niet denderend, maar goed...het lijkt ergens op!

Ennuh...jij gaat dus fanatiek naar die colleges? Ik zag net dat 30% van het tentamen over die oratie en de colleges gaat...en ik had juist besloten geen colleges te volgen Nou heb ik de sheets van de 1e twee college's bekeken en daar was amper een verhaal in te ontdekken en daarnaast kwam het letterlijk uit het boek. Heeft het dus wel zoveel zin daarheen te gaan? Ik heb geen zin om 4 dagen per week naar Nijmegen te moeten reizen hoor
pi_65836744
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:07 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Heb ik! Hebben? Zijn kwalitatief niet denderend, maar goed...het lijkt ergens op!

Ennuh...jij gaat dus fanatiek naar die colleges? Ik zag net dat 30% van het tentamen over die oratie en de colleges gaat...en ik had juist besloten geen colleges te volgen Nou heb ik de sheets van de 1e twee college's bekeken en daar was amper een verhaal in te ontdekken en daarnaast kwam het letterlijk uit het boek. Heeft het dus wel zoveel zin daarheen te gaan? Ik heb geen zin om 4 dagen per week naar Nijmegen te moeten reizen hoor
Ik wil de antwoorden ook wel! als het mag

Ik had juist bedacht dat 'slechts' 30% van het tentamen gaat over de oratie (die je gewoon thuis kunt lezen) en de colleges. De overige 70% kun je (als je erg je best doet ) letterlijk leren. Verder heb ik geen idee of het zin heeft om naar de colleges te gaan. Ik ben dus dinsdag geweest, maar vond het verschrikkelijk saai. Soempie daarentegen vond het erg leuk .

[ Bericht 0% gewijzigd door Nad-ja op 07-02-2009 22:42:15 ]
pi_65836785
Ik wil ze wel hebben.

En ik ga inderdaad wel gewoon naar de colleges. Ik vind het vooral leuk, maar volgens mij gaat ze wel grotendeels het boek volgen. Desnoods maak je later een kopie van mijn aantekeningen.
pi_65836831
Alhoewel ik me afvraag of mensen m'n handschrift wel kunnen lezen.
  zondag 8 februari 2009 @ 14:52:46 #31
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65848611
Gaat het ineens ook over die oratie? Die heeft ze afgelopen jaar pas gegeven... beetje jammer want daar had ik natuurlijk niet op gerekend .
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:06 schreef Soempie het volgende:

[..]

Je wilde me niet.
Als ik had geweten dat je soms van die fanatieke schoonmaakbuien hebt...
Zerg schreef:
pi_65848996
Soempie, ik heb je gemaild!

Nadja, klopt je mailadres dat bij je profiel staat? PM me anders maar even naar welk mailadres ik het mag sturen =)

Mikkie, heb je er een her van dan?
  zondag 8 februari 2009 @ 15:21:52 #33
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65849862
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:02 schreef SterreMarit het volgende:

Nadja, klopt je mailadres dat bij je profiel staat? PM me anders maar even naar welk mailadres ik het mag sturen =)

Mikkie, heb je er een her van dan?
Ja, ik moet ontwpsy herren. Heb het al jaren niet gemaakt omdat ik gewoon te lui ben om 600 vragen uit m'n hoofd te leren. Soort principekwestie en heb geprobeerd en doorheen te mazzelen met gokken, maar da's lastig gebleken, dus ik ben bang dat ik dit jaar toch echt aan de bak zal moeten .
Zerg schreef:
  zondag 8 februari 2009 @ 15:44:51 #34
30252 Soempie
Procreating
pi_65850963
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:02 schreef SterreMarit het volgende:

Dankje.
pi_65890724
M'n cijfer voor O&O staat op BB, maar BB werkt niet.

HTTP Server Error 503
No available server to handle this request

pi_65891312
Oh! Ik ging al voor je checken, maar hij doet het hier ook niet.

Jezus zeg...da's echt een f*ck moment om BB te laten crashen!
pi_65891716
Nee BB is niet gecrasht. Er is onderhoud tot 24.00 uur.
Maar nog steeds een kut moment!
  maandag 9 februari 2009 @ 20:23:36 #38
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65892012
Bwehehe, onderhoud was inderdaad aangekondigd .
Zerg schreef:
pi_65892022
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:16 schreef Nad-ja het volgende:
Nee BB is niet gecrasht. Er is onderhoud tot 24.00 uur.
Maar nog steeds een kut moment!
Ja, dat dacht ik al. Is dat elke maandagavond zo? Vorige week volgens mij ook al.
pi_65892042
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:23 schreef Mikkie het volgende:
Bwehehe, onderhoud was inderdaad aangekondigd .
Lekker meelevend weer.
pi_65892057
Ow gosh, kunnen ze een nog onmogelijker moment kiezen? Ik ken veel mensjes die al dagen in spanning zitten i.v.m. O&O...lekker dan dat ze nu nog moeten wachten
pi_65892157
Ik wilde op tijd naar bed, maar ik blijf maar op nu.
pi_65895744
Bij mij doet ie het nu? Heb de uitslagen van het hertentamen nu voor m'n neus...
pi_65896351
  maandag 9 februari 2009 @ 23:59:18 #45
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65900214
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:23 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik al. Is dat elke maandagavond zo? Vorige week volgens mij ook al.
Nee, onderhoud is niet zo vaak en anders meestal kort, dus jullie hebben het getroffen .

Maar gefeliciteerd .
Zerg schreef:
  zondag 15 februari 2009 @ 15:01:08 #46
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_66084877
Nu hebben we dus 2 topics?
  zondag 15 februari 2009 @ 15:01:16 #47
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66084881
Oh, hier waren we gebleven.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:23:08 #48
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_66087387
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 51% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:07:11 ]
pi_66087411
en wat voor vak
Ja doei.
pi_66091435
Studiepunten zijn studiepunten
  zondag 15 februari 2009 @ 20:10:26 #51
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66095141
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:01 schreef Wheelgunner het volgende:
Oh, hier waren we gebleven.
Ik snapte er al niks van, dacht dat ik al lang gereageerd had
Zerg schreef:
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:34:39 #52
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66193954
Heeft iemand ervaring met het UTN (talencentrum)? Lijkt me wel leuk om een taalcursus erbij te doen, maar stelt dat ook wat voor daar?
pi_66194861
Voor Keenan minstens een 7.4 maar er zullen vast wel punten bij komen dus wie weet
pi_66216297
Wie gaat de Akku een gezicht geven ? Waar is die nijmegense barricade mentaliteit nu hij van pas komt ? De meest overbodige en waardeloze vernieuwing ooit; de nieuwe koffieautomaten.

1. met de oude was niets mis.
2. je krijgt je wisselgeld niet terug.
3. hij pakt munten niet in 60 % van de gevallen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:42:26 #55
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66217031
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:26 schreef N.i.c.k het volgende:
Wie gaat de Akku een gezicht geven ? Waar is die nijmegense barricade mentaliteit nu hij van pas komt ? De meest overbodige en waardeloze vernieuwing ooit; de nieuwe koffieautomaten.

1. met de oude was niets mis.
2. je krijgt je wisselgeld niet terug.
3. hij pakt munten niet in 60 % van de gevallen.
De oude waren wel mis, die hadden 9 van de 10 keer storing met de chipknip.
pi_66218803
de koffie uit de URD automaten is veel lekkerder dan die max havelaar crap
Ja doei.
pi_66230186
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De oude waren wel mis, die hadden 9 van de 10 keer storing met de chipknip.
dan is dit toch geen verbetering

in het geheel geen chipknip en geen muntgeld !
pi_66249263
Hoezo krijg je je wisselgeld niet terug? Al in die bak gekeken?
Zerg schreef:
pi_66286041
die automaten zijn inderdaad kut. Welke mongool heeft bedacht dat als er 4 mensen koffie willen en jij een Liga, moet je op die 4 mensen wachten die die ranzige automaten koffie willen. Sowieso, haal koffie in het cultuur of DE café, dan krijg je voor 20 ct meer tenminste fatsoenlijke koffie.

oh ja jeej Nijmegen
pi_66286083
ja, het zijn verder wel ontzettend inefficiente machines dát wel
Ja doei.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:28:22 #61
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66286123
Ik ben wel bang dat ze snel en vaak kapot zullen zijn door al die techniek erin, maarja, meestal haal ik toch alleen een kopje groene thee in de Refter.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:37:31 #62
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_66286402

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:07:11 ]
pi_66287536
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:28 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben wel bang dat ze snel en vaak kapot zullen zijn door al die techniek erin, maarja, meestal haal ik toch alleen een kopje groene thee in de Refter.
die in het Huygens ís al kapot
Ja doei.
pi_66293818
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:37 schreef IrishBastard het volgende:
Ze zijn wel geniaal om naar te kijken, met die lopende bandjes, en die schuifsystemen enzo
Dude
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:30:23 #65
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_66293915

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:07:11 ]
pi_66294103
2 juli was het he?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:35:59 #67
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_66294268

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:07:12 ]
pi_66306075
Maar inderdaad, het zijn kutdingen. Ziet er leuk uit, maar enorm storingsgevoelig en zo traag als de bekende dikke stront door een trechter.
Zerg schreef:
pi_66413705
Statistiek vraagje!

Voor de covariantie heb je de formule:

sxy = (Sigma (x-xgem) * (y-ygem)) / n

Voor inferentiele doeleinden vervang je dan n door n-1

Nu heb ik ook de formule: sxy = ((Sigma x * y) / n) - (xgem * ygem)

Die laatste is natuurlijk veel sneller Alleen heb ik daarbij niet de variant voor inferentiele doeleinden (met n-1 ipv n)

Dus hoe kan ik die snelle formule nu ombouwen? Als ik n vervang voor n-1 klopt het antwoord niet.
pi_66413754
gem = gemiddeld

Lastig formules tikken zo.
pi_66414474
Ik heb op de basisschool altijd geleerd dat als het antwoord niet klopt terwijl je denkt dat het wel klopt, de makkelijkste oplossing het aanpassen van het antwoordmodel is .
Zerg schreef:
pi_66414591
Je hebt zeker op dezelfde baisschool als Zerg gezeten?

En ik heb nog een vraagje: is er ooit bij beschrijvende statistiek/ toetsende statistiek een bestandje gegeven met daarin de aanwijzingen voor de GR? Hoe je zulke dingen in de GR invoert.

Daar deden ze in Groningen niet aan namelijk, maar om me heen zie ik iedereen nu die GR gebruiken.
pi_66414830
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:15 schreef Soempie het volgende:
Je hebt zeker op dezelfde baisschool als Zerg gezeten?
Nah, met dat niveau had ik het niet zover geschopt als nu, denk ik .
quote:
En ik heb nog een vraagje: is er ooit bij beschrijvende statistiek/ toetsende statistiek een bestandje gegeven met daarin de aanwijzingen voor de GR? Hoe je zulke dingen in de GR invoert.

Daar deden ze in Groningen niet aan namelijk, maar om me heen zie ik iedereen nu die GR gebruiken.
Poeh, volgens mij moest je dat zelf uitzoeken... ik zou het niet weten in elk geval.
Zerg schreef:
pi_66415515
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:23 schreef Mikkie het volgende:

Poeh, volgens mij moest je dat zelf uitzoeken... ik zou het niet weten in elk geval.
Dan houd ik het wel bij het met de hand uitwerken of met spss.

De laatste keer dat ik m'n GR gebruikt heb is 5 jaar geleden.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:48:19 #75
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66423442
Ben ik even blij dat ik zo ongeveer de enige studie zonder statistiek doe...
pi_66440484
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Statistiek valt wel mee. Stelt echt niet veel voor.

Ik heb van iemand een bestandje over de GR en statistiek gekregen. Nu zit ik alleen nog met die ene formule hierboven.
  woensdag 25 februari 2009 @ 12:17:34 #77
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66440532
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik had wel een vak Statistiek, maar het enige dat ik daarvoor hoefde te doen was gemiddelden en medianen uitrekenen. 3VWO gedoe. Wat een aanfluiting van een vak zeg.
pi_66440673
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:17 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik had wel een vak Statistiek, maar het enige dat ik daarvoor hoefde te doen was gemiddelden en medianen uitrekenen. 3VWO gedoe. Wat een aanfluiting van een vak zeg.
Veel moeilijker wordt het ook niet.
  woensdag 25 februari 2009 @ 12:22:24 #79
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66440757
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:20 schreef Soempie het volgende:

[..]

Toch wel zonde. Ook binnen de (weliswaar Sociaal-Economische) geschiedenis kan er veel gebruik gemaakt worden van statistiek. Nu heb ik het eigenlijk alleen in naam gehad.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:47:49 #80
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66609308
Allemaal Carnaval overleefd?
pi_66609456
carnaval

Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:54:34 #82
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66609522
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
carnaval

Dat heb ik de volgende ochtend ook altijd, maar ik heb me prima vermaakt.
pi_66609820
ik ontloop het al 23 jaar met succes
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:12:22 #84
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66610042
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:20 schreef Soempie het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen dan over. Of jij bent gewoon een genie !
Zerg schreef:
pi_66946227
Soempie, omdat jij het allemaal dus wel goed begrijpt: Snap jij toevallig ook vraag 9b van de PO van psychometrie? Daar komen wij écht niet uit...en aangezien jij een helder licht zegt te zijn qua statistiek enzo... *Nadja of iemand anders die nu Psychometrie doet mag uiteraard ook helpen *
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:55:43 #86
30252 Soempie
Procreating
pi_66948608
ja, denk het wel.

2 keuze item: kans is 0.5 dat je goed gokt. 3 keuze: 0.33. 4 keuze: 0.25. 5 keuze item: 0.2. Dan kijken naar hoeveel items van elk. De items met de kans vermenigvuldigen. Alles optellen en dan is het antwoord 15 nog iets. Ik heb hier de hoeveelheid items niet, maar met een simpel voorbeeld:

Stel je hebt een toets met 4 goed/ fout vragen. De kans dat je goed gokt is 0.5. Je verwacht dat degene 2 vragen goed heeft. Dat komt ook uit: 4*0.5. Dan heb je daarna nog driekeuze items, waarbij de kans .33 is. Stel er zijn er 9, dan verwacht je dat er .33 * 9 vragen goed zijn. Als je daar die 2 van de goed/fout items bij optelt heb je de kansscore voor de hele toets.

Zo heb ik het in elk geval gedaan.
pi_66949012
Dan heb ik het gewoon in mijn laatste wanhoopspoging goed berekend

Hilarisch eigenlijk
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:16:27 #88
30252 Soempie
Procreating
pi_66949301
pi_67471156
Wat was er aan de hand in de Refter vanmorgen?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:23:42 #90
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67472214
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:58 schreef Noodly het volgende:
Wat was er aan de hand in de Refter vanmorgen?
Weer zo'n immense foodfight als een paar jaar terug?
Zerg schreef:
pi_67472323
pi_67472628
weer wat gemist
Ja doei.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:34:35 #93
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67472687
Ik hoop het maar hoor .

Toen een keertje is dat 's avonds geweest, zo'n stel hippies op een avond dat er spaghetti was. De rode vlekken zitten nog op het plafond .
Zerg schreef:
pi_67473582
Foodfight?

Nee, was het maar waar. Ik kwam binnen en wilde naar mijn vaste plekje links lopen (daar achterin gezien vanuit het restaurant) en dat hele deel was afgezet door politie. Volgens mij waren ze bezig iemand te bedekken en af te voeren.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 10:32:38 #95
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67488233
Ik had het ook gezien ja, tegenover de bibliotheek (bij de bushalte) stonden 2 ambulances en 2 politiewagens.

[ Bericht 1% gewijzigd door morgane op 28-03-2009 20:32:10 ]
  zaterdag 28 maart 2009 @ 20:05:45 #96
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67501913
Hmmm. Ik roep altijd al dat je van dat Reftervoer acute maagcholera krijgt, maar dit is wel heel radicaal .
Zerg schreef:
pi_67516453
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:05 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm. Ik roep altijd al dat je van dat Reftervoer acute maagcholera krijgt, maar dit is wel heel radicaal .
Ik koop daar nooit meer wat
pi_67611331
Even een erg pedagogisch gerichte vraag (sorry!): Bij het tentamen van Ontwikkelingspsychologie zullen 25 vragen gesteld worden over het boek (die vragen die je zelf kunt maken). Zijn deze vragen (op het tentamen) open of gesloten? De meningen verschillen nogal namelijk .
  woensdag 1 april 2009 @ 14:20:41 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_67611864
Ze zijn open.

Je kunt de vragen vooraf zelf maken, die moet je à la Jip en Janneke-niveau uit je hoofd leren, en dan krijg je er 25 op het tentamen die je dan moet invullen.
Zerg schreef:
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:16:46 #100
30252 Soempie
Procreating
pi_67787758
Ik ga voor de her.

Gaan er nog mensen hier naar het Diesfestival?
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:37:03 #101
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67788502
Ja! Milow, Giovanca en Marike Jager
Waar is 't Pieter Bondamplein trouwens?
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:00:08 #102
30252 Soempie
Procreating
pi_67789206
Bij het cultuurcafe hoorde ik.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:12:20 #103
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67789571
Ah, daar. Nooit geweten dat dat plein überhaupt een naam heeft. Thanks!
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:45:38 #104
30252 Soempie
Procreating
pi_68002539
En hoe gaat het leren bij jullie?
pi_68006096
Daar zullen we over 4 uur achterkomen
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:49:46 #106
30252 Soempie
Procreating
pi_68006470
Succes dan maar!

Ik denk dat ik over 4 uur maar eens ga beginnen.
pi_68006681
Dankjewel en dan kan ik morgen nog in het zonnetje leren voor het tentamen dat ik donderdagavond heb.
En dan echt vakantie
pi_68006789
Nog niets voor OP gedaan Soempie?
Veel succes Miss_S!
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:03:06 #109
30252 Soempie
Procreating
pi_68007009
Nouja, afgezien van de eerste 3 hoofdstukken...

Hoe is het met jou en OP?
pi_68007383
Hmm, ik heb sowieso meer gedaan dan jij . Ik baal er een beetje van dat het een compleet open vragen tentamen is. Hoe ik het ga maken is erg afhankelijk van welke vragen ze eruit haalt (goh) .

Al iets gedaan voor L&O?
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:16:47 #111
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68007492
Moet ik ook nog even melden dat ik OP nog moet herren en wederom amper iets gedaan heb (toevallig net even Piaget doorgenomen ), of was dat makkelijk te gokken?
Zerg schreef:
pi_68007594
Wat een verrassing . Ik vond Piaget volgens mij het stomste hoofdstuk om te leren!
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:29:16 #113
30252 Soempie
Procreating
pi_68007931
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:13 schreef Nad-ja het volgende:
Hmm, ik heb sowieso meer gedaan dan jij . Ik baal er een beetje van dat het een compleet open vragen tentamen is. Hoe ik het ga maken is erg afhankelijk van welke vragen ze eruit haalt (goh) .

Al iets gedaan voor L&O?
Ik ben nu met L&O bezig. OP haal ik sowieso niet, dus dat heb ik opgegeven.

Voor L&O heb ik artikel 2, 3, 4 en 5 gelezen en twee hoofdstukken uit het boek. Ben jij naar het college van Opdidakt geweest?
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:29:49 #114
30252 Soempie
Procreating
pi_68007944
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:16 schreef Mikkie het volgende:
Moet ik ook nog even melden dat ik OP nog moet herren en wederom amper iets gedaan heb (toevallig net even Piaget doorgenomen ), of was dat makkelijk te gokken?
Hoe vaak heb je OP al gedaan?
pi_68008081
Ik ben bij weinig colleges geweest van L&O, ook niet van Opdidakt. Belangrijk college?
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:35:45 #116
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68008159
Heeft Opdidakt college gegeven? Grappig, door loopt een vriend van me stage .

Ik heb OP niet gevolgd en maak het nu voor de tigste keer. Het is een principekwestie... ik vind het gewoon achterlijk om 600 vragen uit je hoofd te moeten leren dus ik probeer stelselmatig me er doorheen te gokken, maar verder dan een 4,5 kom ik telkens niet .
Nu die neopiagetianen dus maar eens, daarna nog wat Erikson, Kohnstamm en Kohlberg en dan is het wel weer mooi geweest, de rest gok ik wel ofzo. . Kutvak dat het is.
Zerg schreef:
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:36:30 #117
30252 Soempie
Procreating
pi_68008190
Ik ben ook niet geweest. Er was wat heisa over op bb. 'Studiegedrag in de collegezaal'

Neuro moet ik ook nog. Dat had jij wel gehaald toch?
pi_68008312
Ja ik moest er een beetje om lachen . Wat een gedoe.
Neuro heb ik gehaald ja . Maar jij had er gewoon niet voor geleerd toch?
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:42:40 #119
30252 Soempie
Procreating
pi_68008392
Ik had hem niet geleerd en niet gemaakt. Dat is vaak zo.

@ Mikkie, ik weet nog dat ik je ooit heb uitgelachen om die 600 vragen. Toen ik nog in Groningen zat. En nu zit ik er verdorie zelf mee.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:10:36 #120
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68009421
Bwehehehe, boontje, loontje enzo .

Ik heb het zo ongeveer wel weer gehad. Ik begon vanmorgen met frisse moed, maar ben zo langzamerhand verzadigd. Het principe begint me weer enorm tegen te staan en ik neem nog maar weinig op; over een uurtje kap ik ermee denk ik. Wat een afgrijselijk zaadvak is het ook. En het nadeel is ook nog eens dat je een berg theorie in je kop stampt, waar je daarna niks meer mee doet! Diagnostiek of Methodiek zijn veel nuttigere vakken...

Ik was trouwens alweer vergeten dat die hele oratie van Anna ook nog tentamenstof is. Misschien vanavond maar eens kijken of ik nog trek heb om daar even gauw in een kwartiertje doorheen te bladeren. Bah.

.
Zerg schreef:
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:15:56 #121
30252 Soempie
Procreating
pi_68009642
Ik zie je wel bij de her.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:20:34 #122
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68009838
Ik vrees het ook . Wanneer is die eigenlijk?
Zerg schreef:
pi_68009904
Volgens mij de week voor de volgende tentamenweek (dus nog voor de zomervakantie).
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:24:33 #124
30252 Soempie
Procreating
pi_68010007
2e gelegenheid is op woensdag, 1 juli 2009 (tijdstip nog niet bekend)
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:25:51 #125
30252 Soempie
Procreating
pi_68010056
Wat een traag gedoe trouwens bij het nakijken. Moet nog steeds m'n cijfer van AP terug krijgen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:35:47 #126
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68010428
Fuck zeg, dan krijg ik het nog druk in juli!

Het zou trouwens wel handig zijn als ze die tentamentijden en -dagen eindelijk eens op TIS gaan zetten, kan ik tenminste op m'n werk ook de planning rond maken.
Zerg schreef:
pi_68010485
In de studiegids staat dat het hertentamen van 09.00 - 12.00 uur is .
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:27:16 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68015984
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:38 schreef Nad-ja het volgende:
In de studiegids staat dat het hertentamen van 09.00 - 12.00 uur is .
Morgen bedoel je of...?
Zerg schreef:
pi_68016735
Allebei.

Maar er zijn dit jaar wel al een paar tentamens verplaatst qua tijd/datum, dus of het zo blijft weet ik natuurlijk niet.
pi_68017948
Hee lotgenoten! Ik heb OP opgegeven; zo'n 300 vragen kan ik wel beantwoorden (à la: op welk gebied heeft Piaget zich vooral gericht?) en de rest...tsja...dat past toch nooit in je hoofd? Nu maar hopen dat ze de vragen van dat niveau gaat stellen Die oratie vind ik al helemaal onzin met belichaamde cognitie en koorddansen..echt...wat wil ze hier nou mee vertellen? 't is allemaal zo saai en droog en onsamenhangend en totaal níet relevant...

*zucht*

Ik vind het een hele prestatie dat ik alle vragen nu 2x heb doorgenomen en de oratie nog een 2e x heb gelezen. Het zal wel...

Beetje jammer dat ik op OP had gegokt deze x en niet op leer- en onderwijsproblemen. Daar moet ik nog aan beginnen en ik vind de samenvatting die ik heb gekregen erg slecht
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:29:13 #131
30252 Soempie
Procreating
pi_68018158
Ik heb op L&O gegokt en denk nu af en toe: fuuuuck, waarom heb ik niet OP geleerd in plaats van L&O.

Ben je nog naar colleges geweest?
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:30:41 #132
30252 Soempie
Procreating
pi_68018214
En met 300 vragen kom je denk ik al verder dan het grootste deel van de studenten.
pi_68018500
Ik heb 0 colleges gevolgd van allebei de vakken Sowieso geen enkel college gevolgd; ik ga alleen braaf naar PAV en BPKV en that's it. Heb wel wat beters te doen dan zo vaak naar Nijmegen reizen

Maar goed...heb niet het idee daar echt iets aan gemist te hebben. En vind je m'n 300 vragen goed ja? Mooi, dan ga ik het vast halen Ik hoop het iig, want ik wil niet ooit op een dag alle 600 vragen moeten gaan kennen ofzo...

Maarruh...LOP is ook niks? How come? Begrijp jij het boek ook niet meer dan 'onderzoek X zegt A, onderzoek Y zegt B -> er moet meer onderzoek naar gedaan worden'? Verder dan dat ben ik nl niet gekomen...ik heb wel H1-4 en H10 gelezen én samengevat Maar H5-9 ben ik dus niet ver mee gekomen; heb nu dus wel een samenvatting maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Wel positief: ik had alle 6 de oefenvragen op BB goed van LOP! 4 van de 6 gegokt, maar dat terzijde
pi_68018609
Het tentamen Onderwijskunde ging eigenlijk wel lekker, hopelijk heb ik nu ook een voldoende (je weet nooit).
pi_68018630
Oh, nog wel iets handigs van OP: ik werk met EBL; sterker nog: de cliënt die in de colleges is laten zien is één van de kids met wie ik o.a. werk *dat was wel even vreemd ja toen ik dat terughoorde/teruglas*

Dat hele EBL-gebeuren hoef je mij iig niet meer uit te leggen...wellicht dat daar wat vragen over gaan en ik daar op kan scoren?
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:45:26 #136
30252 Soempie
Procreating
pi_68018802
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:38 schreef SterreMarit het volgende:

Maarruh...LOP is ook niks? How come? Begrijp jij het boek ook niet meer dan 'onderzoek X zegt A, onderzoek Y zegt B -> er moet meer onderzoek naar gedaan worden'? Verder dan dat ben ik nl niet gekomen...ik heb wel H1-4 en H10 gelezen én samengevat Maar H5-9 ben ik dus niet ver mee gekomen; heb nu dus wel een samenvatting maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

H10 hoeft niet.

En de colleges hebben wel veel duidelijk gemaakt bij L&O, dus als ik jou was zou ik toch nog even met de sheets erbij kijken. Oefenvragen heb ik niet geprobeerd en ga ik ook niet doen. Dan raak ik alleen maar in de stress.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:46:04 #137
30252 Soempie
Procreating
pi_68018828
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:40 schreef Miss_S het volgende:
Het tentamen Onderwijskunde ging eigenlijk wel lekker, hopelijk heb ik nu ook een voldoende (je weet nooit).
Ah, mooi. Heb je nu vakantie? Of nog meer tentamens deze week?
pi_68018885
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ah, mooi. Heb je nu vakantie? Of nog meer tentamens deze week?
Donderdag nog filosofie maar dan vakantie tot 6 mei
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:48:25 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_68018912
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:38 schreef SterreMarit het volgende:

Maarruh...LOP is ook niks? How come?
Het is meer zo dat het me niet interesseert. Volgens mij heb ik nog niks onthouden van wat ik gelezen heb.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:50:11 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_68018975
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Donderdag nog filosofie maar dan vakantie tot 6 mei
Filosofie. Komt vast goed. Ga je nog wat leuks doen in de vakantie?

Ik heb volgende week dus nog een her en de avond ervoor ga ik uit: eten, Theo Maassen en drinken.
pi_68019076
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Filosofie. Komt vast goed. Ga je nog wat leuks doen in de vakantie?

Ik heb volgende week dus nog een her en de avond ervoor ga ik uit: eten, Theo Maassen en drinken.
Dat is wel een goede voorbereiding voor het tentamen
Ik ga lekker een weekje weg met mijn vriend, maar in eigen land dus hopen op goed weer.
pi_68019228
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:45 schreef Soempie het volgende:

[..]

H10 hoeft niet.

En de colleges hebben wel veel duidelijk gemaakt bij L&O, dus als ik jou was zou ik toch nog even met de sheets erbij kijken. Oefenvragen heb ik niet geprobeerd en ga ik ook niet doen. Dan raak ik alleen maar in de stress.
Weet je dat zeker?

Nu is het zeker; ik ga niks meer voor dat stomme vak doen
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:59:49 #143
30252 Soempie
Procreating
pi_68019338
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:57 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Nu is het zeker; ik ga niks meer voor dat stomme vak doen
't Staat niet bij de literatuur in het schema.

@ Miss S: dat is wel een mooie afsluiting van dit blok.
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:20:15 #144
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68020078
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:30 schreef Soempie het volgende:
En met 300 vragen kom je denk ik al verder dan het grootste deel van de studenten.
Met 300 vragen moet je het kunnen halen, denk ik. Ze stelt volgens mij niet de meest diepgaande vragen. Voor mij overigens jammer dat ik echt amper een vraag ken .
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:29 schreef Soempie het volgende:
Ik heb op L&O gegokt en denk nu af en toe: fuuuuck, waarom heb ik niet OP geleerd in plaats van L&O.
Je hebt de goede keuze gemaakt. Ik heb L&O indertijd gehaald met 2,5 uur tijd: twee halve colleges en een uurtje tentamen, dus dat is wel te doen . OP daarentegen is een bikkeltentamen met al dat leerwerk van tevoren...
Zerg schreef:
pi_68036111
En, hoe vonden jullie em?

Ik hoop stiekem toch wel op een voldoende heur
  woensdag 15 april 2009 @ 12:42:27 #146
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68036594
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:26 schreef SterreMarit het volgende:
En, hoe vonden jullie em?

Ik hoop stiekem toch wel op een voldoende heur
Ik ook. Alleen zit tussen hopen en denken en wereld van verschil .
Zerg schreef:
pi_68042606
Volgende week de uitslag al! Super snel.
Weet iemand of L&O een compleet MC-tentamen is?
  woensdag 15 april 2009 @ 16:11:24 #148
30252 Soempie
Procreating
pi_68042707
Ja, helemaal MC.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:31:21 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_68043477
De week van 20-24 april hebben we toch geen psychometrie he?

Er staat speciaal op BB dat OVB dan niet door gaat, maar ik heb niks gezien over psychometrie.
pi_68045230
...zo, ik heb gerelaxed in het zonnetje Besloten om dan morgen toch écht te beginnen aan L&O

En Soempie...die werkgroepen van Psychometrie zijn niet verplicht hè Ik ben nog geen enkele keer geweest en snap het tot nu toe wel *al loop ik wel even een week of 3/4 achter* Dus: als die werkgroep al doorgaat, gewoon lekker niet gaan! Jij was toch sowieso zo'n statistiek-wonder?
  woensdag 15 april 2009 @ 17:51:01 #151
30252 Soempie
Procreating
pi_68045882
Nah, ik ben een paar keer niet geweest en nu net begreep ik geen drol van de sheets. Misschien helpt het met het boek en de artikelen erbij. Maar als je de colleges volgt hoef je vervolgens niks meer zelf uit te zoeken, dat is wel fijn.
  woensdag 15 april 2009 @ 21:50:43 #152
30252 Soempie
Procreating
pi_68054164
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef SterreMarit het volgende:
...zo, ik heb gerelaxed in het zonnetje Besloten om dan morgen toch écht te beginnen aan L&O

Ik moet morgen nog hoofdstuk 4 tot en met 9 lezen.

En heb net Lost binnen, dus dat wordt lastig.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:56:35 #153
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68056540
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:51 schreef Soempie het volgende:
Nah, ik ben een paar keer niet geweest en nu net begreep ik geen drol van de sheets. Misschien helpt het met het boek en de artikelen erbij. Maar als je de colleges volgt hoef je vervolgens niks meer zelf uit te zoeken, dat is wel fijn.
.

Riep jij niet een half jaar geleden dat statistiek hier veel te makkelijk was? Kansloos kneutniveau? .
Zerg schreef:
  woensdag 15 april 2009 @ 23:07:28 #154
30252 Soempie
Procreating
pi_68056932
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:56 schreef Mikkie het volgende:

[..]

.

Riep jij niet een half jaar geleden dat statistiek hier veel te makkelijk was? Kansloos kneutniveau? .
Ik vind het raar dat statistiek 2 pas in het tweede jaar komt. Moeilijk is statistiek ook niet. Kansloos kneutniveau heb ik niet gezegd. Dat ik de sheets van psychometrie niet volg heeft er meer mee te maken dat er dingen staan zonder verdere uitleg en ik me afvraag wat het dan betekent. Volgens mij heb ik nooit gezegd dat ik zonder boeken alles ook wel snap. Beetje meer uitleg dan wat aantekeningen op een sheet is wel handig.

Waarom ga ik hier in godsnaam serieus op in. 't Is m'n Fok!dag wel vandaag zeg.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:18:02 #155
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68057317
Meis toch...bonje met iedereen?

Zeker ongesteld ofzo .
Zerg schreef:
  vrijdag 17 april 2009 @ 16:18:41 #156
30252 Soempie
Procreating
pi_68112587
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:18 schreef Mikkie het volgende:
Meis toch...bonje met iedereen?

Zeker ongesteld ofzo .

En, hoe ging het tentamen bij jullie? Van de 70 vragen wist ik er 6 zeker. Mikkie, ongelooflijk dat je het gehaald hebt met een half college en een paar uur sheets doornemen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 16:54:09 #157
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68113939
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:18 schreef Soempie het volgende:

[..]

En, hoe ging het tentamen bij jullie? Van de 70 vragen wist ik er 6 zeker. Mikkie, ongelooflijk dat je het gehaald hebt met een half college en een paar uur sheets doornemen.
Je moet wel goed lezen. Het waren twee halve colleges (fysiek aanwezig, amper opgelet ) en een uurtje tentamen. Ik heb geen sheet gezien .

Maar dan is het tegenwoordig schijnbaar wel erg pittig
Zerg schreef:
  vrijdag 17 april 2009 @ 16:57:00 #158
30252 Soempie
Procreating
pi_68114046
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je moet wel goed lezen. Het waren twee halve colleges (fysiek aanwezig, amper opgelet ) en een uurtje tentamen. Ik heb geen sheet gezien .
Mja, dat was mijn inschatting. Ik had geen zin om terug te scrollen.
quote:
Maar dan is het tegenwoordig schijnbaar wel erg pittig
Of het ligt gewoon aan mij.
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:21:09 #159
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68114754
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:57 schreef Soempie het volgende:

[..]

Mja, dat was mijn inschatting. Ik had geen zin om terug te scrollen.
[..]

Of het ligt gewoon aan mij.
Ben wel blij dat je me dan inschat als sheet-lezer, het had erger gekund .

Overigens heb ik van meer mensen gehoord dat het een kuttentamen was, dus je bent niet de enige .
Zerg schreef:
pi_68117093
Hee Soempie, had je goed geleerd? Wel toch?

Ik ben blij dat ik niet had geleerd, daar had ik geen f*ck aan gehad want ik ga dus echt niet al die onderzoeken en wat daaruit is gekomen en hoe interventies stapsgewijs verlopen enzo uit m'n hoofd leren...of hersengebieden...of wat dan ook.

Ik wist een vraag of 10 redelijk zeker, bij zo'n 40 heb ik wel enkele alternatieven weg kunnen strepen m.b.v. logisch redeneren maar moest ik alsnog gokken...en bij de overige 20 was het puur gokken. Leuke nieuwe manier: figuurtjes tekenen op het antwoordblad. Omdat ik het steeds écht niet wist, heb ik gekozen voor de antwoordopties die voor mooie schuine lijnen zorgden. Mijn antwoordblad zag er écht heel mooi uit

En no way dat ik het gehaald heb. Of ik moet héél veel geluk hebben en de figuurtjes-volgorde moet blijken te kloppen
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:58:45 #161
30252 Soempie
Procreating
pi_68117375
Ik kon bij elke vraag steeds twee antwoorden met zekerheid wegstrepen. Daarna was het gewoon gokken.

En nee, ik had niet goed geleerd, maar wel zo goed dat ik toch zeker wel een 6 of 7 had moeten kunnen halen. Bij elke vraag wist ik ook precies te vertellen waar het stond en welk deel van het antwoord wel zou kloppen. Ik heb zo'n hekel aan mc-vragen. Zeker als de antwoordmogelijkheden uit steeds twee beweringen bestaan. Dan weet ik 1 bewering wel, maar de andere is dan een gok.

En aan nog meer leren had ik ook geen drol gehad.
Maar bij 1 vraag had ik zoiets van: fuck, dat wilde ik gister nog opzoeken.

Vind dat ze ook wel erg lang over het nakijken gaan doen. En ik hoop dat je figuurtjes-volgorde heeft gewerkt.
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:00:32 #162
30252 Soempie
Procreating
pi_68117427
Net ook al een kwartier lopen zeiken tegen m'n vriend over dat tentamen. Hij was wel zo lief om op de juiste momenten te knikken en mee te protesteren.

Tijd om zo Lost te kijken.
pi_68118028
Ik vond het begin van het tentamen heel erg meevallen, maar na de eerste paar vragen wist ik bijna niets meer. Ik heb dus ontzettend veel moeten gokken. Ik hoop daarom dat ik een even groot talent heb voor gokken als Mikkie .

Psychometrie gaat volgende week trouwens niet door Soempie . Al geleerd voor neuro? Wanneer is dat tentamen eigenlijk?
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:43:27 #164
30252 Soempie
Procreating
pi_68119011
Neuro is volgende week donderdag en ik ben er nu mee bezig. Dat vind ik in elk geval leuke stof. Alleen al die termen krijg ik nog niet in m'n hoofd.

Dat goktalent van Mik zijn we denk ik allemaal jaloers op.
pi_68119191
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:58 schreef Soempie het volgende:
Ik Ik heb zo'n hekel aan mc-vragen. Zeker als de antwoordmogelijkheden uit steeds twee beweringen bestaan. Dan weet ik 1 bewering wel, maar de andere is dan een gok.
Dat is precies het gevoel dat ik over mijn Filosofietentamen heb
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:49:38 #166
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68119237
Vandaag was ik op de RU , vwo-dag
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:49:59 #167
pi_68119255
Ohja , de jongen die mij naar P6 geleidt heeft wil ik hierbij bedanken
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68119411
ik was er ook
Ja doei.
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:57:14 #169
pi_68119542
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
ik was er ook
heb je niet gezien
verder wil ik hierbij een klacht indienen.

Twee pauper studenten die het over ''jonge meisjes'' en ''jailbait'' hadden.

hoe triest
pi_68119737
ik heb jullie nog flink vervloekt toen er geen terminal kamer vrij was omdat jullie er zo nodig moesten zijn
Ja doei.
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:07:25 #171
pi_68119864
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb jullie nog flink vervloekt toen er geen terminal kamer vrij was omdat jullie er zo nodig moesten zijn
It wasn't me!

Ik had magical physics tour ( ) , Kansberekening op de computer van een rare leraar die raar praatte , You and me MP3

De physics tour was leuk en de rest was saai
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:53:47 #172
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_68253300
Volgend jaar
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_68334373
Oh trouwe psychometrie-volgelingen...ik heb een vraag over de sheets die jullie vast wel kunnen beantwoorden

Op de laatste sheet van de betrouwbaarheidsanalyse staan 3 vragen die je met juist/onjuist moet beantwoorden...en nu heb ik van 2 van de 3 vragen geen idee wat het is De vragen zijn:

- De variantie van de geobserveerde toetsscores is gelijk aan de som van de varianties van de item-scores, waarop de somscores zijn gebaseerd -> da's onzin =)
- Voor de bepaling van de interne consistentie van toetsscores die zijn gebaseerd op dichotoom gescoorde items, levert de toepassing van de KR20 een meer correcte betrouwbaarheidsschatting op dan de toepassing van de coëfficiënt α -> uhhh....? Ik denk van niet eigenlijk?
berekening?)
- Als test A een lagere gemiddelde inter-itemcorrelatie bezit dan test B, dan zal de coëfficiënt α van test A ook lager zijn dan van test B -> uhhh...?

En dan heb ik nog de vraag wat de voorkeur heeft in het schatten van betrouwbaarheid: Cronbach's alpha berekenen of dat gedoe met die parallelliteit berekenen (als aan die voorwaarden voldaan is dan)? Dat wordt niet echt duidelijk uit de sheets... En dat weet Soempie-de-statistiek-held-en-trouwe-werkgroep-volgeling vast wel

Verder snap ik het wel heur
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:06:29 #174
30252 Soempie
Procreating
pi_68334486
Op jouw 'aanraden' ben ik niet meer naar de werkgroepen geweest.

En ik ben bij blok twee. Volgende week ga ik de sheets van blok drie doorlezen.
pi_68334935
*proest*

Nadjaaaaaa...jij misschien?

Ik was vanmorgen ook bij blok 2; heb in 2 uurtjes blok 3 doorgewerkt, inclusief boek en artikel Straks nog even de oefenopdrachten maken en klaarrrr! *en die PO natuurlijk nog* Ik heb er duidelijk geen 3 volledige weken voor nodig
pi_68335298
Ik weet het!

Stelling 1 is bijna nooit waar, tenzij de betrouwbaarheid 0 is (dus als er géén samenhang is).
Stelling 2 is ook niet waar, het is alleen makkelijker.
Stelling 3 is ook niet waar. Het hangt af van N. Als N gelijk is, dan klopt de stelling wel.

En ik weet het niet zeker, maar ik denk dat wij gebruik moeten maken van een berekening op basis van correlaties wanneer er sprake is van parallelliteit. Als er geen sprake is van parallelliteit (dus tau-equivalentie), dan gebruik je Cronbach's alpha (dus berekenen op basis van variantie i.p.v. correlatie). Cronbach's alpha is een iets voorzichtigere maat dan de correlatie. In de praktijk wordt vaak gekozen voor Cronbach's alpha. Maar ik denk dus dat wij moeten kiezen voor berekening op basis van correlatie wanneer er sprake is van parallelliteit.

Ik hoop dat ik het zo goed heb gezegd..

En, hebben we OP gehaald?
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:45:47 #177
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68335796
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:06 schreef Soempie het volgende:
Volgende week ga ik de sheets van blok drie doorlezen.
In je vakantie?

Right. .
Zerg schreef:
pi_68415659
even een tvp waarom sturen leraren van de RU nooit een mailtje terug
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  woensdag 29 april 2009 @ 00:27:27 #179
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_68483777
Is de RU open deze week?
  zondag 3 mei 2009 @ 18:01:14 #180
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_68627477
Heerlijk die vakantie

Volgende week moeten we weer
  maandag 4 mei 2009 @ 12:19:22 #181
30252 Soempie
Procreating
pi_68651184
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

In je vakantie?

Right. .
Heb inderdaad niks gedaan.

Maar wel L&O gehaald.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:27:56 #182
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_68653478
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:01 schreef BarbaRob het volgende:
Heerlijk die vakantie

Volgende week moeten we weer
Ik heb geen vakken meer deze periode
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:33:29 #183
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_68690186
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:27 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik heb geen vakken meer deze periode
Ik maar 1. Het is echt triest gesteld met het onderwijs

Oja klacht: ik erger me dood dat ik niet mag zeggen 'school', 'leraar' en 'les'.
Je MOET zeggen 'universiteit', 'professor' en 'college'.

echt NOT dus he!
pi_68705772
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:31 schreef Nad-ja het volgende:
Ik weet het!

Stelling 1 is bijna nooit waar, tenzij de betrouwbaarheid 0 is (dus als er géén samenhang is).
Stelling 2 is ook niet waar, het is alleen makkelijker.
Stelling 3 is ook niet waar. Het hangt af van N. Als N gelijk is, dan klopt de stelling wel.

En ik weet het niet zeker, maar ik denk dat wij gebruik moeten maken van een berekening op basis van correlaties wanneer er sprake is van parallelliteit. Als er geen sprake is van parallelliteit (dus tau-equivalentie), dan gebruik je Cronbach's alpha (dus berekenen op basis van variantie i.p.v. correlatie). Cronbach's alpha is een iets voorzichtigere maat dan de correlatie. In de praktijk wordt vaak gekozen voor Cronbach's alpha. Maar ik denk dus dat wij moeten kiezen voor berekening op basis van correlatie wanneer er sprake is van parallelliteit.

Ik hoop dat ik het zo goed heb gezegd..

En, hebben we OP gehaald?
Thnx!!

Ik kwam stelling 2 en 3 inmiddels ook tegen in de oefenopgaven en daar zeggen ze wel dat die stelling wel waar is geloof ik, dus nu twijfel ik alsnog, hahaha =) Naja...

In die PO lopen wij ook weer vast met wanneer nu welke alfa te gebruiken, zo irritant! Want: wanneer is er sprake van parallelliteit, welke marges moet je hanteren? Sowieso lukt de PO nog niet zo goed, zitten echt veel vragen tussen waar we niets mee kunnen *terwijl we de overige vragen heel snel klaar hadden...zo dom zijn we dus niet *

Wij hebben OP trouwens gehaald! U? Sterker nog: ik heb L&O ook gehaald
pi_68705831
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:19 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heb inderdaad niks gedaan.

Maar wel L&O gehaald.
Goed bezig!!! Volgens mij hadden best veel 'em gehaald, toch? Ik zag veel getalletjes die met een 4 of hoger begonnen iig...en ik zag een 65 Ik was al uiterst trots op mijn gegokt-tot-aan-56-goede-antwoorden. het bewijst maar weer: zo gokken dat er een mooi figuurtje op je antwoordblad ontstaat wérkt
pi_68709049
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 20:37 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Thnx!!

Ik kwam stelling 2 en 3 inmiddels ook tegen in de oefenopgaven en daar zeggen ze wel dat die stelling wel waar is geloof ik, dus nu twijfel ik alsnog, hahaha =) Naja...

In die PO lopen wij ook weer vast met wanneer nu welke alfa te gebruiken, zo irritant! Want: wanneer is er sprake van parallelliteit, welke marges moet je hanteren? Sowieso lukt de PO nog niet zo goed, zitten echt veel vragen tussen waar we niets mee kunnen *terwijl we de overige vragen heel snel klaar hadden...zo dom zijn we dus niet *

Wij hebben OP trouwens gehaald! U? Sterker nog: ik heb L&O ook gehaald
Raar dat er wordt gezegd dat de stellingen 2 en 3 waar zijn! Deze antwoorden zijn namelijk letterlijk zo gegeven door Lex Hendriks in de werkgroep.

Ik ben nog niet begonnen aan de PO. Maar je weet aan welke voorwaarden moet worden voldaan voor parallelliteit? Volgens mij (!!) zijn er geen marges gegeven, maar moet je het zelf inschatten. Ik meen dat er gezegd is dat het bij het tentamen vrij duidelijk zou zijn of er sprake is van parallelliteit. Bij jullie is het dus niet erg duidelijk?

Ik heb OP en L&O ook gehaald .
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:15:43 #187
30252 Soempie
Procreating
pi_68712609
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 20:38 schreef SterreMarit het volgende:

Ik was al uiterst trots op mijn gegokt-tot-aan-56-goede-antwoorden. het bewijst maar weer: zo gokken dat er een mooi figuurtje op je antwoordblad ontstaat wérkt
Je hebt het gewoon beter gedaan dan ik. En ik ben nog wel naar colleges geweest.

Nu voel ik me dom.
pi_68720901
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:59 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Raar dat er wordt gezegd dat de stellingen 2 en 3 waar zijn! Deze antwoorden zijn namelijk letterlijk zo gegeven door Lex Hendriks in de werkgroep.

Ik ben nog niet begonnen aan de PO. Maar je weet aan welke voorwaarden moet worden voldaan voor parallelliteit? Volgens mij (!!) zijn er geen marges gegeven, maar moet je het zelf inschatten. Ik meen dat er gezegd is dat het bij het tentamen vrij duidelijk zou zijn of er sprake is van parallelliteit. Bij jullie is het dus niet erg duidelijk?

Ik heb OP en L&O ook gehaald .
Och sorry, ik praat weer onduidelijk Stelling 2 is niet waar, stelling 3 wel In het antwoord zeggen ze daar dat als de gemiddelde interitemcorrelatie hoger zou zijn, de betrouwbaarheid van de scores ook hoger zou zijn. Andersom geldt hetzelfde... Dus als de gemiddelde interitemcorrelatie lager is (zoals in de stelling), is cronbach's alfa (= betrouwbaarheid) ook lager zijn...toch? 't Is vraag 3E van opgave 7 =)

Fijn verder dat je de tentamens ook hebt gehaald! Had je er nog meer?
pi_68721005
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:15 schreef Soempie het volgende:

[..]

Je hebt het gewoon beter gedaan dan ik. En ik ben nog wel naar colleges geweest.

Nu voel ik me dom.
Ghehe Ik vind het ook wel leuk indd...de tijd die anderen kwijt zijn geweest aan colleges volgen (+ reizen daarheen...da's zeker 4 uur voor mij!) heb ik nog niet eens gestoken in het lezen van de boeken/artikelen/sheets voor beide cursussen. En anderen *niet jij nee * hebben naast die colleges dus ook nog eens alles doorgelezen... Duidelijk is dat ik mijn tijd vele malen beter heb besteed! Met slapen en leuke dingen doen...hahaha

Dit werkt iig níet motiverend om ooit nog colleges te gaan volgen. Nu maar hopen dat ik er de volgende periode bij Toetsende Statistiek, Psychometrie en dat andere nieuwe vak(?) ook zo goed vanaf kom!
pi_68721024
oh ja, de RU, daar moet ik straks weer heen
Ja doei.
pi_68758643
Wonderbaarlijk genoeg is de PO van psychometrie zo'n beetje af nu!

We hebben nog maar één vraag open...misschien dat Nadja of Soempie hier -als ze aan de PO begonnen zijn * antwoord op kunnen geven? Gaat om vraag 4: je moet o.a. aangeven waaróm de betrouwbaarheidsschattingen o.b.v. parallelliteit en tau-equivalentie verschillen. Wij hebben hier nu staan dat dat komt door gebruik van andere formules...maar da's vast niet het goede antwoord Iemand...?
  donderdag 7 mei 2009 @ 04:46:50 #192
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_68759203
Hier zitten ook vast wel rechtenstudenten:

Begin van het studiejaar heb ik bij de voorbereidingen van de tentamens gebruik gemaakt van deze site: http://www.student.ru.nl/rbleize/index.htm

Maar die is nu offline lijkt het. Iemand die weet of ze ergens anders verder zijn gegaan? Ik heb al wel deze gevonden: http://www.blueboard.nl/

edit:laat maar heb hem al gevonden na wat logisch nadenken http://rbleize.ruhosting.nl/index.htm

[ Bericht 3% gewijzigd door TheVotary op 07-05-2009 05:00:56 ]
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 05:15:43 #193
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_68759220
O ja het RU draadje! Dat vergeet ik altijd net zo hard bij te houden als me huiswerk
  donderdag 7 mei 2009 @ 07:37:25 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_68759643
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 01:49 schreef SterreMarit het volgende:
Wonderbaarlijk genoeg is de PO van psychometrie zo'n beetje af nu!

We hebben nog maar één vraag open...misschien dat Nadja of Soempie hier -als ze aan de PO begonnen zijn * antwoord op kunnen geven? Gaat om vraag 4: je moet o.a. aangeven waaróm de betrouwbaarheidsschattingen o.b.v. parallelliteit en tau-equivalentie verschillen. Wij hebben hier nu staan dat dat komt door gebruik van andere formules...maar da's vast niet het goede antwoord Iemand...?
Is dat niet omdat tests die tau-equivalent zijn die constante hebben? De ware scores zijn hetzelfde, maar bij een van de twee moet er een constante bij geteld worden. Bij parallelle tests zijn ze gewoon hetzelfde. Dat heeft vast ook invloed op de betrouwbaarheidsschattingen.

Zoiets las ik gister, maar ik moet vandaag nog het boek doorlezen en de laatste colleges. Morgen gaan we in elk geval aan de PO beginnen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:24:10 #195
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_68780374
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:33 schreef BarbaRob het volgende:

[..]

Ik maar 1. Het is echt triest gesteld met het onderwijs

Ik ben wel bezig met "stage" lopen en mijn BA scriptie schrijven, maar op de uni kom ik niet meer veel deze zomer nee.
pi_68842449
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 07:37 schreef Soempie het volgende:

[..]

Is dat niet omdat tests die tau-equivalent zijn die constante hebben? De ware scores zijn hetzelfde, maar bij een van de twee moet er een constante bij geteld worden. Bij parallelle tests zijn ze gewoon hetzelfde. Dat heeft vast ook invloed op de betrouwbaarheidsschattingen.

Zoiets las ik gister, maar ik moet vandaag nog het boek doorlezen en de laatste colleges. Morgen gaan we in elk geval aan de PO beginnen.
..en weet je ook waarom dat dan is? Want zoiets hadden we al als antwoord maar vinden we zelf ontoereikend =) Is het niet zo dat een bepaalde schatting meer precies is, of juist lager/hoger? Zoiets dachten wij iig, maar dat konden we niet terugvinden...

Naja, en anders weten we gewoon een vraag niet. Kan ook prima! We moeten ook nog een (héél stomme!!) PO van statistiek afmaken dit weekend...'t is wel goed zo
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:41:50 #197
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_68961780
Zucht, geschiedenis van het denken deel 2 moet ik dus toch herkansen. Wie nog meer?
pi_69384003
Hallo, zijn er misschien fokkers die een Master aan de RU richting Economics of bedrijfswetenschappen?
Ik wil graag weten hoe je deze opleiding ervaart (leuk niet leuk) en of dit een zware opleiding is? Zijn deze opleidingen te combineren met een bijbaantje of niet? Oh en hoe hoog is het niveau Engels?
  zondag 31 mei 2009 @ 21:09:50 #199
240781 JJ.Johnson
Hollah: we want prenup!
pi_69584428
Ik ga hier ook studeren als alles loopt zoals ik hoop. Psychologie. Uiteindelijk wil ik de master Cognitive Neuroscience - Psycholinguistics er achteraan doen. Ja flinke plannen, we zullen het allemaal wel zien
Voor nu hier even meegluren.
Luck is what happens when preparation meets opportunity.
  maandag 1 juni 2009 @ 23:12:45 #200
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69620195
Weet je nu al welke master je gaat doen? Ik moet in september al aan mijn master beginnen en heb vandaag pas besloten welke het precies werd
  maandag 1 juni 2009 @ 23:13:54 #201
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69620247
Wat vonden jullie trouwens van de Dies-viering? Ik ben niet de hele avond gebleven, maar ik vond het gezelliger dan vorig jaar. Jammer dat de zon al weg was.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 05:43:07 #202
240781 JJ.Johnson
pi_69624843
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:12 schreef Wheelgunner het volgende:
Weet je nu al welke master je gaat doen? Ik moet in september al aan mijn master beginnen en heb vandaag pas besloten welke het precies werd
Haha nouja, dat is in elk geval de voorlopige keuze. Lijkt me erg interessant.
Heb er zelfs over gedacht om de bachelor linguistiek te gaan doen in plaats van psychologie, maar dat specialiseren doe ik wel in de master. Ik vind het wel prettig, en ook interessant, om die algemene psychologische kennis te hebben. Daar begon het immers ooit allemaal mee (voor mij)
pi_69627807
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:09 schreef JJ.Johnson het volgende:
Ik ga hier ook studeren als alles loopt zoals ik hoop. Psychologie. Uiteindelijk wil ik de master Cognitive Neuroscience - Psycholinguistics er achteraan doen. Ja flinke plannen, we zullen het allemaal wel zien
Voor nu hier even meegluren.
Leuk! Ik denk er soms aan om de master Cognitive Neuroscience - Neurocognition te doen . Maar je weet wel dat je niet automatisch wordt toegelaten tot een researchmaster? Daar gaat een selectie aan vooraf (volgens mij).
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 16:24:23 #204
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_69637075
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:32 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Leuk! Ik denk er soms aan om de master Cognitive Neuroscience - Neurocognition te doen . Maar je weet wel dat je niet automatisch wordt toegelaten tot een researchmaster? Daar gaat een selectie aan vooraf (volgens mij).
Ja daar gaat een selectie aan vooraf en die is meen ik vrij pittig volgens mij moest je een dik gemiddelde hebben en minimaal een 8 voor je bachelorscriptie en twee aanbevelingen van verschillende docenten.
pi_69637524
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja daar gaat een selectie aan vooraf en die is meen ik vrij pittig volgens mij moest je een dik gemiddelde hebben en minimaal een 8 voor je bachelorscriptie en twee aanbevelingen van verschillende docenten.
Dat wist ik niet! Zou zomaar kunnen. Ik heb in ieder geval begrepen dat je gemiddeld voor je bachelor een 7,5 moet staan, een motivatiebrief moet schrijven, dat je inderdaad twee aanbevelingsbrieven moet hebben en dat er een sollicitatiegesprek zal plaatsvinden.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:39:49 #206
240781 JJ.Johnson
pi_69639307
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:32 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Ja dat klopt idd. Maar ik ben redelijk ambitieus. Ik wil al erg lang deze kant op en ben erg blij wanneer ik eindelijk kan beginnen Ik denk dat dat de inzet en dus de resultaten een flinke boost zal geven. En dan vanzelfsprekend waarschijnlijk dus ook je kans om geselecteerd te worden.
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 18:03:43 #207
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_69639984
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:40 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Dat wist ik niet! Zou zomaar kunnen. Ik heb in ieder geval begrepen dat je gemiddeld voor je bachelor een 7,5 moet staan, een motivatiebrief moet schrijven, dat je inderdaad twee aanbevelingsbrieven moet hebben en dat er een sollicitatiegesprek zal plaatsvinden.
Gewoon even navragen dus! Een ex heeft die master ook gedaan en ik meen dat dat de voorwaarden waarden, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
pi_69672134
Hallo allemaal, ik ga vanaf nu ook gezellig meegluren! In september begin ik aan de studie Recht en Management.
pi_69672251
jah... zijn er mensen die weten wat je gemiddelde HBO cijfer moet zijn om aangenomen te worden voor een pre-master op de uni...? Heb mijn cijferlijst doorgestuurd en reeds nog niets van gehoord

opleiding (pre master) die ik volgend jaar wil beginnen: Moleculaire levenswetenschappen
pi_69705623
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:41 schreef Californium het volgende:
jah... zijn er mensen die weten wat je gemiddelde HBO cijfer moet zijn om aangenomen te worden voor een pre-master op de uni...? Heb mijn cijferlijst doorgestuurd en reeds nog niets van gehoord

opleiding (pre master) die ik volgend jaar wil beginnen: Moleculaire levenswetenschappen
Ik heb geen idee over gemiddelden or whatever. Ik heb moeten aantonen dat ik mijn hbo-diploma had behaald én dat op wiskunde op vwo-niveau had (al was havo denk ik ook voldoende? Ik heb zelf vwo gedaan en mijn diploma daarvan gekopieerd )

Ik ken de toelatingsprocedure voor Moleculaire Levenswetenschappen niet. Misschien de opleidingscoördinator even mailen? Sowieso kan het wel even duren voordat je iets hoort; zelf had ik vorig jaar pas begin augustus bericht ongeveer...
pi_70428215
Nou heb dus in april / mei al gemailt en heb reeds 2 mailtjes al verstuurd enzo gaat geweldig traag Maar nog niet gehoord of ik aangenomen ben... Heb reeds zo goed als mijn HBO gehaald ( in augustus afstuderen) maar omdat ik bij de sshn woon moet ik een bewijs van inschrijving laten zien.. en ik weet dus nog niet zeker of ik dus toegelaten word.... (aardige man, maar hij is echt heel traag met terug mailen zeg )
  zaterdag 27 juni 2009 @ 19:49:15 #212
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70432386
Meld zich Bestuurskunde voor deze jongen. Eerst maar eens hard zoeken naar een kamer, valt hard tegen kwam ik sinds donderdag achter
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_70469409
is er trouwens hier nog ergens iemand die Engelse Taal en Cultuur doet?
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:42:19 #214
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70469579
Ja hier!
pi_70469652
dan kom ik je vergezellen komend jaar (was helemaal vergeten dat jij dat was gaan doen, je stond nog niet in de OP )
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:48:05 #216
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70469706
Gaaf! dan rest mij nog 1 vraag: waarom?
pi_70469773
Informatiekunde is gewoon veel te zwaar voor me en Engels was mijn tweede keus. Zou sowieso al minoren bij Engels gaan doen en nu ik de knoop heb doorgehakt niet langer aan te blijven modderen met Info-kunde, ga ik voltijd Engels doen
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:56:48 #218
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70469864
Arme jij! informatiekunde had mij ook heel tof geleken, maar als het voor jou al te zwaar is kan ik het al helemaal vergeten maar leuk hoor! misschien word je in mijn klas geplaatst, we zijn nog maar met 2 vd 8 over omdat de rest is gestopt ik haal toch mn P niet dit jaar.
pi_70470019
hoe bevalt het? En waarom heb je je P nog niet? Wat zijn de struikelvakken?
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:07:30 #220
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70470112
Ik vind het ontzettend tof, heb het heel erg naar mn zin hier. Waar ik op blij steken is vooral mijn discipline...ik heb nogal de neiging studie-ontwijkend gedrag te vertonen. en verder vind ik English From Old to New, Phonetics en American Studies erg lastig. Dat laatste omdat ik er geen klap aan vind
pi_70470141
American Studies is dus iets wat je ook krijgt als je Brits kiest? Of heb jij de Amerikaanse variant gekozen?
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:09:31 #222
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70470167
Het eerste jaar moet je alleen nog kiezen tussen de Amerikaanse en Britse uitspraak, qua vakken heb je op de uitspraak-vakken na allemaal hetzelfde dus ja, dan krijg je ook de geschiedenis van Amerika als je Brits kiest.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:09:37 #223
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70470172
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
Informatiekunde is gewoon veel te zwaar voor me en Engels was mijn tweede keus. Zou sowieso al minoren bij Engels gaan doen en nu ik de knoop heb doorgehakt niet langer aan te blijven modderen met Info-kunde, ga ik voltijd Engels doen
Da's een flinke verandering . Maar dat betekent dus ook dat je jaar bestuur niet doorgaat?
Zerg schreef:
pi_70470205
bestuur ga ik nog wel doen.. moet gewoon flink bikkelen komend jaar
Ja doei.
pi_70470217
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:09 schreef morgane het volgende:
Het eerste jaar moet je alleen nog kiezen tussen de Amerikaanse en Britse uitspraak, qua vakken heb je op de uitspraak-vakken na allemaal hetzelfde dus ja, dan krijg je ook de geschiedenis van Amerika als je Brits kiest.
okay, dat was me niet geheel duidelijk uit de studiegids.. zo nog maar's dat ding erbij pakken en 's wat boeken gaan noteren die ik moet hebben...
Ja doei.
pi_70470436
# Oral Communication Skills – British English stp: 5 ec
# Oral Communication Skills – American English stp: 5 ec want amerikaans
# Grammar and Translation stp: 5 ec
# Writing English stp: 5 ec
# Phonetics British English stp: 5 ec
# Phonetics American English stp: 5 ec
# Van woord tot zin stp: 5 ec
# English from Old to New stp: 5 ec
# British Culture and History stp: 5 ec
# Reading Literature: An Introduction stp: 5 ec
# 19th and 20th-Century British Literature in Context stp: 5 ec
# Introduction to American Studies I stp: 5 ec
# Introduction to American Studies II stp: 5 ec
# Inleiding Literatuurwetenschap deel 1: internationale literatuurgeschiedenis stp: 5 ec

staat in de studiegids, maar da's meer dan 60EC.. dus welke vakken heb je als je brits kiest?
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:20:55 #227
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70470466
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
bestuur ga ik nog wel doen.. moet gewoon flink bikkelen komend jaar
Gratis tip: zoek heel even na of je dan wel je bestuursmaanden krijgt. Ik weet namelijk dat er een voorwaarde is dat studenten die in hun eerste jaar bestuur gaan doen, geen toelage krijgen van het SNUF (verwacht wordt dat je je dan op je studie richt enzo, je weet nog niet wat het is dus bestuur wordt dan niet aangemoedigd). Ik weet alleen niet of dat geldt voor je allereerste studiejaar aan de uni, of ook voor het eerste studiejaar van een nieuwe opleiding. .
Zerg schreef:
pi_70470494
ik blijf ingeschreven staan voor Informatiekunde Engels is dan mn tweede als 't ware
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:24:23 #229
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70470570
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik blijf ingeschreven staan voor Informatiekunde Engels is dan mn tweede als 't ware
Da's inderdaad ook een prima oplossing daarvoor. Dan is er niks aan de hand .

Wel pittig denk ik, een propedeusejaar én een bestuursjaar. Hoeveel tijd staat er bij jullie wekelijks voor bestuur? Of liever: hoeveel maanden stufi krijgen jullie in totaal en met hoeveel bestuursleden zijn jullie?
Zerg schreef:
pi_70470692
We zijn met 4.. hoeveel maanden we krijgen weten we nog niet

Maar ik ben van plan flink te gaan fuhreren als voorzitster zijnde. Doe nu ook voorzitter Thabloid en WeekendCie en zit ze echt achterna met een zweep, dus dat moet volgend jaar goedkomen. GoogleCalendar en mailboxen zijn al aangemaakt, Beleidsplan wordt aan gewerkt en tweewekelijkse vergaderingen worden geplanned met daarbij eten en dus teambuilding als 't ware

Wil 2 dagen in de week max aan bestuur besteden en ga niet lopen zuipen en feesten aan een stuk door, heb wel betere dingen te doen..
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:32:24 #231
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70470811
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:

Maar ik ben van plan flink te gaan fuhreren als voorzitster zijnde. Doe nu ook voorzitter Thabloid en WeekendCie en zit ze echt achterna met een zweep, dus dat moet volgend jaar goedkomen. GoogleCalendar en mailboxen zijn al aangemaakt, Beleidsplan wordt aan gewerkt en tweewekelijkse vergaderingen worden geplanned met daarbij eten en dus teambuilding als 't ware

Wil 2 dagen in de week max aan bestuur besteden en ga niet lopen zuipen en feesten aan een stuk door, heb wel betere dingen te doen..
Afgelopen jaren waren het 20 maanden, dus als afgelopen jaar geen nieuwe toetsing is aangevraagd krijgen jullie dat ook. Vijf maanden per persoon staat gelijk aan zo'n 20 uur. Da's pittig, naast een nieuwe studie.

En natuurlijk ga je niet constant zuipen en feesten, maar toch is aanwezigheid op borrels en eigen activiteiten wel gewenst, dan kan je eigen planning nogal door elkaar gooien is mijn ervaring .
Zerg schreef:
pi_70470914
ik ga ook mn P niet in een keer halen, maar het geeft me wel de kans om me te orienteren en het in 2 jaar wel te halen

en borrels ed. zal ik zeker zijn, ook wat verplichte vergaderingen, maar het huidig bestuur is van het 'elke ochtend een kater hebben' en dat zijn we niet van plan. Zij hebben een ongestructureerde teringzooi met vooral veel bier en 1 bestuurslid (van de 3) die met regelmaat wel iets doet dat moet met 4 man die er zelf voor gekozen hebben als groep te gaan besturen wel beter kunnen. Zo niet, dan blijf ik wel aan mezelf (en studiegenoten) denken. We trekken grenzen en houden ons daaraan. 3 van de 4 moeten ook nog wat presteren op de studie en 1 wil 3e jaars vakken gaan halen, dus het wordt vooral bikkelen, maar wat structuur kan geen kwaad.. Dat moet ook wel, met een bestuursjaar, en dan kan ik hopelijk meteen het studeren meenemen in die structuur
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:37:33 #233
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70470956
# Oral Communication Skills – British English stp: 5 ec
# Oral Communication Skills – American English stp: 5 ec want amerikaans
# Grammar and Translation stp: 5 ec
# Writing English stp: 5 ec
# Phonetics British English stp: 5 ec
# Phonetics American English stp: 5 ec want Amerikaans
# Van woord tot zin stp: 5 ec
# English from Old to New stp: 5 ec
# British Culture and History stp: 5 ec
# Reading Literature: An Introduction stp: 5 ec
# 19th and 20th-Century British Literature in Context stp: 5 ec
# Introduction to American Studies I stp: 5 ec
# Introduction to American Studies II stp: 5 ec
# Inleiding Literatuurwetenschap deel 1: internationale literatuurgeschiedenis stp: 5 ec

Zo klopt 'ie
pi_70470991
en die informatiekunde voor Alfa's? Wat houdt dat in?
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:40:05 #235
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70471033
Dat heb ik nooit gehad...volgens mij is het afgeschaft maar hebben ze het niet uit de studiegids gehaald. Jammer wel! Ik ben nu weg, maar als je verder nog vragen hebt weet je me wel te vinden
pi_70471078
ik was wel wat scheel, dat ik dat niet zag, maargoed, ik dacht dat die informatiekunde dus ook nog wat punten op zou leveren

Nou ja.. binnenkort maar eens hopen op een 'rooster' zodat ik boeken kan gaan hosselen van mn vakantiegeldjes
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 12:29:32 #237
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70474435
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
Begin je dan weer bij jaar 1?
  maandag 29 juni 2009 @ 12:30:27 #238
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70474459
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
en die informatiekunde voor Alfa's? Wat houdt dat in?
Plagiaat vermijden, hoe werkt de UB, dat soort onzin.
  maandag 29 juni 2009 @ 13:00:11 #239
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70475309
Owww, dat zijn dus gewoon die AIK-modules. Stelt geen klap voor, en heeft al helemaal weinig met informatiekunde te maken vind ik.
pi_70475733
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:29 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Begin je dan weer bij jaar 1?
Story of my life. Al heb ik als het goed is wel genoeg vakken gehaald voor de Vrije Minor, zodat dat me weer een half jaar werk scheelt
Ja doei.
  maandag 29 juni 2009 @ 13:16:58 #241
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70475926
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Story of my life. Al heb ik als het goed is wel genoeg vakken gehaald voor de Vrije Minor, zodat dat me weer een half jaar werk scheelt
Je P-vakken van informatiekunde? Zijn die zo lang geldig dan? Bij ons zijn P-vakken maar twee jaar geldig, wel je dat verlengen moet je eerst bij de studieadviseur langs om dat verzoek te motiveren...
Zerg schreef:
pi_70475954
je P vakken zijn voor die studie 2 jaar geldig, volgens mij..
Ja doei.
pi_70498039
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:23 schreef Californium het volgende:
Nou heb dus in april / mei al gemailt en heb reeds 2 mailtjes al verstuurd enzo gaat geweldig traag Maar nog niet gehoord of ik aangenomen ben... Heb reeds zo goed als mijn HBO gehaald ( in augustus afstuderen) maar omdat ik bij de sshn woon moet ik een bewijs van inschrijving laten zien.. en ik weet dus nog niet zeker of ik dus toegelaten word.... (aardige man, maar hij is echt heel traag met terug mailen zeg )
zit je nu toevallig op de HAN (HLO)
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:00:10 #244
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70500127
Iemand ook not een tip over het krijgen van kamers in Nijmegen buiten sites om? Ben iets sterker in spreken dan in het schrijven van die profielen..
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_70504903
Ik ben in ieder geval door naar het 2e jaar 45 van de 45 punten gehaald
Nu hopelijke volgende week nog de laatste 15.....

Dit had ik toch niet helemaal verwacht toen ik vorig jaar begon
pi_70504909
netjes
Ja doei.
pi_70504920
ik heb wel vanochtend nog een 9 voor een vak binnen gesleept

een 8 voor de groepsopdracht en een 10 (!!!!!!!!!!!) voor de individuele opdracht
Gelukkig is dat niet iets technisch waardoor ik weer aan het twijfelen gebracht word
Ja doei.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:09:06 #248
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70504931
Heb je ook al bij Makelaars gekeken? Bijv., Wibeco, WFA woonbemiddeling en Rotsvast.
pi_70504960
Editeur: sta je al ingeschreven bij Entree?

www.entree.nu

kost je niets, en werkt op inschrijftijd. Liever vandaag inschrijven dan morgen. Je hebt dan niet NU een kamer of een huis, maar je bouwt wel inschrijftijd op
Ja doei.
pi_70505078
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:

ik dacht dat het een vriendenbestuur was en iedereen ongeveer op gelijke voet stond?
pi_70505119

niets mis met een beetje structuur
Ja doei.
pi_70505142
Niet lullig bedoeld verder, maar ben jij degene die die moet aanbrengen dan
pi_70505190
niet lullig bedoeld verder, maar je hebt verder niet bij onze bijeenkomsten gezeten, dus

Ja doei.
pi_70505289
dat ik hamer op zaken als een beleidsplan, kalenders, afspraken en dat soort zaken betekent niet dat ik beslis wat er gebeurt, alleen dat er wel bij elkaar gekomen moet worden

en fuhreren is gewoon een term die we vaker gebruiken

Ik hamer gewoon graag op structuur, maar ga niet beslissen wat er moet gebeuren qua beleid ofzo, maar ik wil wel mensen achter de broek aan zitten. Bij de Thabloid gebeurt er anders namelijk gewoon niets en dat wil ik voorkomen. Zowel voor mezelf zodat ik gedwongen word iets te doen, als voor de rest en als groep zijnde.
Ja doei.
pi_70505416
Mens, je hoeft je niet tegenover mij te gaan verdedigen
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:31:19 #256
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_70505421

[ Bericht 26% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:07:13 ]
pi_70505471
Ik zie 't gebeuren dat WE in de intro nog een heel beleidsplan moeten schrijven, omdat we allemaal een drukke vakantie hebben. JIj volgende week weg, ik daarna, Nurer daarna, Iris weet ik eigenlijk niet, dus nee, niet NIETS, maar dat we door drukte niet veel kunnen doen en zulks
Ja doei.
pi_70506134
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:14 schreef sjeppert het volgende:

[..]

zit je nu toevallig op de HAN (HLO)
jah hoi klasgenootje Jij nog verder? na het MLO?
pi_70580061
Vraagje voor de PWO-studenten die nu sociale context volgen... Weten jullie toevallig de antwoorden op de voorbeeldtentamenvragen? Wij kwamen er zelfs met de artikelen erbij niet uit

Ja, da's een goed begin, hahaha =)

En vinden jullie ook dat de RU laat is met tentamens? De meeste mensen in mijn omgeving hebben al vakantie! Ik wil ooooook!
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:35:01 #260
30252 Soempie
Procreating
pi_70581758
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:36 schreef SterreMarit het volgende:
Vraagje voor de PWO-studenten die nu sociale context volgen... Weten jullie toevallig de antwoorden op de voorbeeldtentamenvragen? Wij kwamen er zelfs met de artikelen erbij niet uit

Ja, da's een goed begin, hahaha =)

En vinden jullie ook dat de RU laat is met tentamens? De meeste mensen in mijn omgeving hebben al vakantie! Ik wil ooooook!
Aan sociale context ben ik nog niet begonnen. En ik vind ook dat de RU laat is. Een vriend van mij studeert in Enschede en is na vandaag klaar en een vriendin in Groningen heeft vorige week al gehoord dat ze al haar tentamens gehaald heeft. Zij is dus al 2 weken vrij.

Men, ik heb het zo gehad.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:38:53 #261
30252 Soempie
Procreating
pi_70581878
En vier tentamens in 1 week vind ik ook best veel.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:45:11 #262
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70582086
Ik heb er 10 in 2 weken, elke dag 1
pi_70582317
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:35 schreef Soempie het volgende:

[..]

Aan sociale context ben ik nog niet begonnen. En ik vind ook dat de RU laat is. Een vriend van mij studeert in Enschede en is na vandaag klaar en een vriendin in Groningen heeft vorige week al gehoord dat ze al haar tentamens gehaald heeft. Zij is dus al 2 weken vrij.

Men, ik heb het zo gehad.
De RU is niet laat, je faculteit is laat. Ik heb vorige week dinsdag mijn laatste tentamen gehad (Letteren).
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:55:04 #264
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70582429
Ik zit ook op de letterenfaculteit en heb morgen mn laatste tentamen en volgende week nog een paar essays.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:58:21 #265
30252 Soempie
Procreating
pi_70582534
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De RU is niet laat, je faculteit is laat. Ik heb vorige week dinsdag mijn laatste tentamen gehad (Letteren).
De faculteit dan. Hoe dan ook is het ruk.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:59:08 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_70582566
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:45 schreef morgane het volgende:
Ik heb er 10 in 2 weken, elke dag 1
Lekker dan.

Ga je ze alle 10 halen?
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:10:14 #267
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70582930
Nee, ik heb er nog 1 te gaan en mn eerste herkansing is alweer binnen heb over een stuk of 4 ook geen best gevoel, maar ik heb ze tenminste allemaal gemaakt
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:14:43 #268
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70583081
Ik heb er helemaal geen deze periode, maar moet wel in augustus een paar dingen doen.
pi_70583185
Komende week 3 tentamens en dan eventueel in de laatste week van augustus alweer herkansingen
Wanneer is het nieuwe rooster trouwens bekend?
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:18:11 #270
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70583213
ik moet op vakantie gaan zitten leren, mn eerste hertentamen is 2 dagen nadat ik terugkom van vakantie. Echt genaaid, ik heb een 5,2 dus das net niet.
Het hertentamenrooster staat er al op, of bedoel je dat niet?
pi_70583447
Nee ik bedoel van het komende jaar de vakken
pi_70626778
aangenomen
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:00:36 #273
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70641788
Is het normaal niet gebruikelijk dat je aan het einde van het jaar een 2e herkansingsmogelijkheid krijgt voor niet gehaalde vakken?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:30:40 #274
30252 Soempie
Procreating
pi_70642389
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:41 schreef Californium het volgende:
aangenomen
Gefeliciteerd
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:00 schreef Wheelgunner het volgende:
Is het normaal niet gebruikelijk dat je aan het einde van het jaar een 2e herkansingsmogelijkheid krijgt voor niet gehaalde vakken?
Bij de studies die ik heb gedaan was dat niet gebruikelijk. Was het maar zo.

Heb je eerder die mogelijkheid wel gekregen?
pi_70652638
dank
  zondag 5 juli 2009 @ 00:21:55 #276
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_70655772
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:30 schreef Soempie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
[..]

Bij de studies die ik heb gedaan was dat niet gebruikelijk. Was het maar zo.

Heb je eerder die mogelijkheid wel gekregen?
Nooit eerder nodig gehad, maar ik dacht dat die mogelijkheid er was. Nu had ik hem wel nodig
  zondag 5 juli 2009 @ 03:47:27 #277
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70659098
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:38 schreef Soempie het volgende:
En vier tentamens in 1 week vind ik ook best veel.
Natuurlijk is dat helemaal waar, maar het is ook een kwestie van voorbereiden hè .
Zerg schreef:
  zondag 5 juli 2009 @ 12:12:49 #278
30252 Soempie
Procreating
pi_70662970
quote:
Op zondag 5 juli 2009 03:47 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat helemaal waar, maar het is ook een kwestie van voorbereiden hè .
jajajaja

Volgens mij ben je niet in de positie me daar op te wijzen.
pi_70720805
Tentamens zijn stom
Voel me altijd zo'n mislukking tijdens tentamenweken
  maandag 6 juli 2009 @ 23:58:22 #280
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70724414
Dat ken ik ja heb altijd het gevoel dat ik voor Piet Snot zit te leren, maar uiteindelijk haal ik het toch steeds nét
  dinsdag 7 juli 2009 @ 02:08:34 #281
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70727304
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:58 schreef morgane het volgende:
Dat ken ik ja heb altijd het gevoel dat ik voor Piet Snot zit te leren, maar uiteindelijk haal ik het inderdaad steeds nèt niet
Zerg schreef:
  dinsdag 7 juli 2009 @ 08:30:45 #282
30252 Soempie
Procreating
pi_70728629
pi_70747402
Nou de antwoordsleutel van vanmorgen staat online
Score:
27 van de 65 fout
maar nog de hoop op 5 open vragen en misschien een halve bonuspunt voor een opdracht

Het kan erger maar toch een herkansing waarschijnlijk
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:43:09 #284
30252 Soempie
Procreating
pi_70747695
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:35 schreef Miss_S het volgende:
Score:
27 van de 65 fout
maar nog de hoop op 5 open vragen en misschien een halve bonuspunt voor een opdracht

Nouja, toch nog kans dat je hem wel hebt toch? En hoe zijn de rest van de tentamens gegaan? Heb je nog tentamens?

Ik denk dat ik straks 4 herkansingen moet.
pi_70747829
Er is inderdaad een kans....had ook verwacht dat het dramatischer zou zijn
Die van maandag had ik eigenlijk een beter gevoel over maarja afwachten...
en ben nu nog aan het leren voor morgen
Die colleges zijn helemaal niet door gegaan door ziekte van een docent dus geheel zelfstudie (waar ik pas deze week aan begonnen ben) dus dat is wel spannend
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:18:09 #286
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70748869
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:35 schreef Miss_S het volgende:
Score:
27 van de 65 fout

Jij bent altijd zo'n doemdenker hè . Welk tentamen was het?

Als je 38 uit 65 hebt met daarbij nog een half punt én de open vragen, dan heb je het heus wel gehaald.
Zerg schreef:
pi_70749043
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:18 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jij bent altijd zo'n doemdenker hè . Welk tentamen was het?

Als je 38 uit 65 hebt met daarbij nog een half punt én de open vragen, dan heb je het heus wel gehaald.
Ja, ik sta zo positief in het leven
Maar dat halve punt is nog niet zeker en open vragen ook niet of ik ze goed heb
pi_70754085
Twee tentamens gehad, nog twee te gaan!
Heerlijk om meteen je tentamen na te kunnen kijken hè Miss_S! Ik kon het vandaag ook met verklaringsmodellen.
Iemand die weet hoeveel % je meestal goed moet hebben bij een meerkeuze tentamen?
Ik heb 61,6% goed, heb ik het gehaald?

Oh en ik ga weer meeloten met geneeskunde! Voor de derde en dus laatste keer. Hopelijk lukt het nu eindelijk!
pi_70782665
En...hoe vonden we Psychometrie?

Ik vond het tentamen niet heel moeilijk, maar wel veeeeeeeel! Ik heb er 1.5u gezeten Toen was het klaar en wilde ik niet meer. Ik heb niets nagerekend, niet gecheckt of ik de antwoorden wel goed heb overgenomen...ik wilde gewoon heel graag naar huis! Dus nu maar hopen dat ik de goede sommetjes heb ingetypt en de goede antwoorden heb overgeschreven Lang leve mijn concentratieprobleem; ze zouden er de tentamenlengtes op aan moeten passen

Nu ga ik even tv kijken en daarna maar weer leren voor morgen. Dat moet ook écht gaan gebeuren!
pi_70782712
ik vond er niet veel aan
Ja doei.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:16:07 #291
30252 Soempie
Procreating
pi_70787041
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
ik vond er niet veel aan

Ik heb er wel 'wat' langer gezeten dan 1.5 uur. En met de herkansing gaat het in elk geval helemaal goed komen. Echt belachelijk trouwens dat ze alleen naar het eindantwoord kijken.

En ik heb geen zin meer om te leren voor morgen, dus ik kijk zo nog wel of ik daar nog aan ga beginnen. Eerst maar eens koken.
pi_70787073
Ja doei.
pi_70789675
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik heb er wel 'wat' langer gezeten dan 1.5 uur. En met de herkansing gaat het in elk geval helemaal goed komen. Echt belachelijk trouwens dat ze alleen naar het eindantwoord kijken.

En ik heb geen zin meer om te leren voor morgen, dus ik kijk zo nog wel of ik daar nog aan ga beginnen. Eerst maar eens koken.
Het zat indd nog goed vol toen ik om 2u vertrok...hoorde van anderen zelfs dat ze in tijdnood kwamen! Lekker is dat dan...

Ik vind het ook heel krom dat ze niet naar de berekening kijken; ik wist bv niet of ik met afgeronde getallen moest rekenen of niet, dus heb maar wat gedaan

Ik heb zojuist blok 1 van SC al doorgenomen. Dat betekent dat ik nog 32 artikelen + de hoorcolleges moet. Dat wordt em dus niet; we gaan maar gewoon 'n rondje gokken Ben aan het twijfelen of ik a) door zal gaan of dat ik b) ga slapen, c) statistiek ga leren of d) iets leuks ga doen. Moeilijke keuzes!
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:48:22 #294
30252 Soempie
Procreating
pi_70789946
Ik heb net de collegesheets in een map gestopt en denk dat ik zo naar bed ga.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:51:34 #295
30252 Soempie
Procreating
pi_70790054
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:40 schreef SterreMarit het volgende:

Ik vind het ook heel krom dat ze niet naar de berekening kijken; ik wist bv niet of ik met afgeronde getallen moest rekenen of niet, dus heb maar wat gedaan
Dat wist ik dus ook niet. En ik had zo'n gare rekenmachine, daar kon ik ook niet te lange berekeningen inzetten. Dus volgens mij heb ik straks allemaal afrondingsfouten.
pi_70790146
Hahahahahaha, slaap lekker xD *sowieso...morgen is het tentamen wel héél vroeg!!*

Ik ben ook bang voor afrondingsfoutjes. Zeker omdat op de voorpagina zo duidelijk stond dat je goed moet afronden omdat het anders fout is
pi_70795467
Weet iemand of het voor studenten in Nijmegen mogelijk is met zijn tweeen een klein appartementje te huren, met aparte slaapkamers? Ben bang dat de meeste organisaties het niet voor studenten doen...
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:28:27 #298
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70795755
Ik ben daar ook naar aan het kijken, via Entree zou kunnen maar daar maak je pas echt kans met een inschrijftijd van een jaar of 3. Ik heb hier een lijstje met makelaars die ook huurwoningen in de aanbieding hebben:

http://www.wouwwonen.nl/aanbod.html
http://www.bongers-lemmers.nl/
http://www.garantiemakela(...)aanbod.cfm?page=huur
http://www.hestia.nl/index.php?id=41&home=34
http://www.remax.nl/aanbod/index_huur.asp
http://www.wij-wonen.nl/huur.asp

Verder kan je ook kijken op http://www.woonburo.nl en er was er nog 1, maar die ben ik ff kwijt...
pi_70804038
morgana: maak daar maar 'dan maak je pas kans met 6 jaar inschrijftijd'

Mr.MoBlo had bijna 6 jaar, we hadden mega veel geluk en hebben nu een 2-kamer appartementje in Dukenburg. 3 kamers heb je minimaal 6 a 7 nodig
Ja doei.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:01:24 #300
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_70805973
Oei, dan was ik nog erg optimistisch ik kijk trouwens ook regelmatig op marktplaats en yourspot.nl, daar staat ook nog wel eens wat op. Die ene waar ik gister niet op kon komen is trouwens http://www.wfa-nijmegen.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')