Ik vind het raar dat statistiek 2 pas in het tweede jaar komt. Moeilijk is statistiek ook niet. Kansloos kneutniveau heb ik niet gezegd. Dat ik de sheets van psychometrie niet volg heeft er meer mee te maken dat er dingen staan zonder verdere uitleg en ik me afvraag wat het dan betekent. Volgens mij heb ik nooit gezegd dat ik zonder boeken alles ook wel snap.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:56 schreef Mikkie het volgende:
[..].
Riep jij niet een half jaar geleden dat statistiek hier veel te makkelijk was? Kansloos kneutniveau?.
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:18 schreef Mikkie het volgende:
Meis toch...bonje met iedereen?
Zeker ongesteld ofzo.
Je moet wel goed lezen. Het waren twee halve colleges (fysiek aanwezig, amper opgeletquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:18 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
En, hoe ging het tentamen bij jullie? Van de 70 vragen wist ik er 6 zeker.Mikkie, ongelooflijk dat je het gehaald hebt met een half college en een paar uur sheets doornemen.
Mja, dat was mijn inschatting. Ik had geen zin om terug te scrollen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je moet wel goed lezen. Het waren twee halve colleges (fysiek aanwezig, amper opgelet) en een uurtje tentamen. Ik heb geen sheet gezien
.
Of het ligt gewoon aan mij.quote:Maar dan is het tegenwoordig schijnbaar wel erg pittig![]()
Ben wel blij dat je me dan inschat als sheet-lezer, het had erger gekundquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mja, dat was mijn inschatting. Ik had geen zin om terug te scrollen.![]()
[..]
Of het ligt gewoon aan mij.![]()
Dat is precies het gevoel dat ik over mijn Filosofietentamen hebquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:58 schreef Soempie het volgende:
Ik Ik heb zo'n hekel aan mc-vragen.Zeker als de antwoordmogelijkheden uit steeds twee beweringen bestaan. Dan weet ik 1 bewering wel, maar de andere is dan een gok.
heb je niet gezienquote:
It wasn't me!quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb jullie nog flink vervloekt toen er geen terminal kamer vrij was omdat jullie er zo nodig moesten zijn![]()
In je vakantie?quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:06 schreef Soempie het volgende:
Volgende week ga ik de sheets van blok drie doorlezen.
Heb inderdaad niks gedaan.quote:
Ik heb geen vakken meer deze periodequote:Op zondag 3 mei 2009 18:01 schreef BarbaRob het volgende:
Heerlijk die vakantie![]()
Volgende week moeten we weer
Ik maar 1. Het is echt triest gesteld met het onderwijsquote:Op maandag 4 mei 2009 13:27 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik heb geen vakken meer deze periode
Thnx!!quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:31 schreef Nad-ja het volgende:
Ik weet het!
Stelling 1 is bijna nooit waar, tenzij de betrouwbaarheid 0 is (dus als er géén samenhang is).
Stelling 2 is ook niet waar, het is alleen makkelijker.
Stelling 3 is ook niet waar. Het hangt af van N. Als N gelijk is, dan klopt de stelling wel.
En ik weet het niet zeker, maar ik denk dat wij gebruik moeten maken van een berekening op basis van correlaties wanneer er sprake is van parallelliteit. Als er geen sprake is van parallelliteit (dus tau-equivalentie), dan gebruik je Cronbach's alpha (dus berekenen op basis van variantie i.p.v. correlatie). Cronbach's alpha is een iets voorzichtigere maat dan de correlatie. In de praktijk wordt vaak gekozen voor Cronbach's alpha. Maar ik denk dus dat wij moeten kiezen voor berekening op basis van correlatie wanneer er sprake is van parallelliteit.
Ik hoop dat ik het zo goed heb gezegd..
En, hebben we OP gehaald?
Goed bezig!!! Volgens mij hadden best veel 'em gehaald, toch? Ik zag veel getalletjes die met een 4 of hoger begonnen iig...en ik zag een 65quote:Op maandag 4 mei 2009 12:19 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heb inderdaad niks gedaan.![]()
Maar wel L&O gehaald.
Raar dat er wordt gezegd dat de stellingen 2 en 3 waar zijn! Deze antwoorden zijn namelijk letterlijk zo gegeven door Lex Hendriks in de werkgroep.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:37 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Thnx!!
Ik kwam stelling 2 en 3 inmiddels ook tegen in de oefenopgaven en daar zeggen ze wel dat die stelling wel waar is geloof ik, dus nu twijfel ik alsnog, hahaha =) Naja...
In die PO lopen wij ook weer vast met wanneer nu welke alfa te gebruiken, zo irritant! Want: wanneer is er sprake van parallelliteit, welke marges moet je hanteren? Sowieso lukt de PO nog niet zo goed, zitten echt veel vragen tussen waar we niets mee kunnen*terwijl we de overige vragen heel snel klaar hadden...zo dom zijn we dus niet
*
Wij hebben OP trouwens gehaald!U? Sterker nog: ik heb L&O ook gehaald
Je hebt het gewoon beter gedaan dan ik.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:38 schreef SterreMarit het volgende:
Ik was al uiterst trots op mijn gegokt-tot-aan-56-goede-antwoorden. het bewijst maar weer: zo gokken dat er een mooi figuurtje op je antwoordblad ontstaat wérkt
Och sorry, ik praat weer onduidelijkquote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:59 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Raar dat er wordt gezegd dat de stellingen 2 en 3 waar zijn! Deze antwoorden zijn namelijk letterlijk zo gegeven door Lex Hendriks in de werkgroep.
Ik ben nog niet begonnen aan de PO. Maar je weet aan welke voorwaarden moet worden voldaan voor parallelliteit? Volgens mij (!!) zijn er geen marges gegeven, maar moet je het zelf inschatten. Ik meen dat er gezegd is dat het bij het tentamen vrij duidelijk zou zijn of er sprake is van parallelliteit. Bij jullie is het dus niet erg duidelijk?
Ik heb OP en L&O ook gehaald.
Ghehequote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
Je hebt het gewoon beter gedaan dan ik.![]()
En ik ben nog wel naar colleges geweest.
Nu voel ik me dom.![]()
Is dat niet omdat tests die tau-equivalent zijn die constante hebben? De ware scores zijn hetzelfde, maar bij een van de twee moet er een constante bij geteld worden. Bij parallelle tests zijn ze gewoon hetzelfde. Dat heeft vast ook invloed op de betrouwbaarheidsschattingen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:49 schreef SterreMarit het volgende:
Wonderbaarlijk genoeg is de PO van psychometrie zo'n beetje af nu!![]()
We hebben nog maar één vraag open...misschien dat Nadja of Soempie hier -als ze aan de PO begonnen zijn* antwoord op kunnen geven? Gaat om vraag 4: je moet o.a. aangeven waaróm de betrouwbaarheidsschattingen o.b.v. parallelliteit en tau-equivalentie verschillen. Wij hebben hier nu staan dat dat komt door gebruik van andere formules...maar da's vast niet het goede antwoord
Iemand...?
Ik ben wel bezig met "stage" lopen en mijn BA scriptie schrijven, maar op de uni kom ik niet meer veel deze zomer nee.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:33 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Ik maar 1. Het is echt triest gesteld met het onderwijs
..en weet je ook waarom dat dan is? Want zoiets hadden we al als antwoord maar vinden we zelf ontoereikend =) Is het niet zo dat een bepaalde schatting meer precies is, of juist lager/hoger? Zoiets dachten wij iig, maar dat konden we niet terugvinden...quote:Op donderdag 7 mei 2009 07:37 schreef Soempie het volgende:
[..]
Is dat niet omdat tests die tau-equivalent zijn die constante hebben? De ware scores zijn hetzelfde, maar bij een van de twee moet er een constante bij geteld worden. Bij parallelle tests zijn ze gewoon hetzelfde. Dat heeft vast ook invloed op de betrouwbaarheidsschattingen.![]()
![]()
Zoiets las ik gister, maar ik moet vandaag nog het boek doorlezen en de laatste colleges. Morgen gaan we in elk geval aan de PO beginnen.
Haha nouja, dat is in elk geval de voorlopige keuze. Lijkt me erg interessant.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:12 schreef Wheelgunner het volgende:
Weet je nu al welke master je gaat doen? Ik moet in september al aan mijn master beginnen en heb vandaag pas besloten welke het precies werd
Leuk! Ik denk er soms aan om de master Cognitive Neuroscience - Neurocognition te doenquote:Op zondag 31 mei 2009 21:09 schreef JJ.Johnson het volgende:
Ik ga hier ook studeren als alles loopt zoals ik hoop. Psychologie. Uiteindelijk wil ik de master Cognitive Neuroscience - Psycholinguistics er achteraan doen. Ja flinke plannen, we zullen het allemaal wel zien
Voor nu hier even meegluren.
Ja daar gaat een selectie aan vooraf en die is meen ik vrij pittig volgens mij moest je een dik gemiddelde hebben en minimaal een 8 voor je bachelorscriptie en twee aanbevelingen van verschillende docenten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:32 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Leuk! Ik denk er soms aan om de master Cognitive Neuroscience - Neurocognition te doen. Maar je weet wel dat je niet automatisch wordt toegelaten tot een researchmaster? Daar gaat een selectie aan vooraf (volgens mij).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |