WOOT!!!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:57 schreef Muis006 het volgende:
Ik hoef nog maar ÉÉN KEER
Padam-pam-PISH
Het was ook maar een grapje. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zou het ook slecht trekken als ik op andermans geld zou moeten leven. Tenzij diegene dood was en het geld aan mij was achtergelaten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb dat wel, semi, maar ik voel me er niet prettig bij. Ik haat het om financieel afhankelijk te zijn van iemand!
hmmm ik hoop t... praat jij jullie bestuur even om, dan regel ik t wel met gillesquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:54 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Leuk, dan zien wij elkaar misschien al voor de meet!
We hebben inderdaad best wel een overschot aan sopranen opeens. Maar goed, iemand die geluid produceert en het stuk al kent is vast welkom want ons koor loopt op dit moment niet zo lekker.
Er zijn trouwens maar 2 concerten dus als je er één meezingt is dat nog steeds een substantiële bijdrage.
Maar ik begrijp jóu ook!!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:58 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Het was ook maar een grapje. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zou het ook slecht trekken als ik op andermans geld zou moeten leven. Tenzij diegene dood was en het geld aan mij was achtergelaten.
Ik moet gewoon zo'n spelletje winnen. Deal or no deal. Of de sponsorlottobingokrasloterij ofzo.
Ik weet wat! We geven ons op voor Lingo!
Ik had geen commentaar hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:50 schreef P.F het volgende:
[..]
Sorry KimLees maar snel over mijn verhalen heen.
For this time, we'll see it through the fingers.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:01 schreef Muis006 het volgende:
Ja ik moet morgenmiddag even naar de uni maar daarna ga ik de grootste bananensoes eten die ik kan vinden!
Of twee
En vrijdag is mijn mamma vrij dus gaan we leuke dingen doen denk ik!
Precies, gewoon undercover gaan. Ons bestuur kent al die CM-mensen toch niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:59 schreef kwakveense het volgende:
jeeeej muis!!!
[..]
hmmm ik hoop t... praat jij jullie bestuur even om, dan regel ik t wel met gilles
en anders kom ik gewoon opdagen in concert kleding en kruip ik op t podium ertussen. met bladmuziek.
ik kan iet op de meetheb concert die middag en avond met een bach-ensemble....
Ja Vikje, ik wou geen spoilsport zijn, maar je moet écht rustiger aan doen!quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:01 schreef Viking84 het volgende:
Kaartje van Dizzy Missy Lizzy is vandaag gekomen. Thanks!
.
De hechtingen zijn eruiten het smerige gaasje ook
. Heb nog wel oplosbare hechtingen erin, maar ik mag weer gewoon m'n haar wassen. Over 3 weken moet ik even terug komen ivm de duizeligheid, maar verder zag alles er goed uit. En ik moet echt rustiger aan gaan doen
. Grrrr!! Dus niet 24/7 computeren, maar ook wat meer gewoon rustig liggen
. M'n ouders zijn er nu en die blijven ook eten (pan macaroni mee
), dus ik ga even thee leuten en gezellig doen en zulks
.
Ja ach, ik was in een zoetsappige bui.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:58 schreef loveli het volgende:voor de 1 van Muis!
En wat een zoetsappige TT.
Yeah!quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:57 schreef Muis006 het volgende:
Ik hoef nog maar ÉÉN KEER
Padam-pam-PISH
Haha neequote:Op woensdag 4 februari 2009 16:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Yeah!![]()
Maak je er morgen een feestdagje van?
Met slingers en ballonnen aan je masker enzo?
Hm, je wilt idd niet dat ze verkeerd richten doordat er een ballon tussen zit...quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Haha neeik zou wel willen maar dat gaat niet. Er staat een zwart raster over mijn hoofd heen en dat is gekoppeld aan camera's die weer aan een rontgenapparaat gekoppeld zijn
zodat ze zien hoe mijn hoofd precies ligt. Ik gok dat de ballonnen voor wat ruis zouden zorgen
Bummer.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Muis006 het volgende:
Haha neeik zou wel willen maar dat gaat niet. Er staat een zwart raster over mijn hoofd heen en dat is gekoppeld aan camera's die weer aan een rontgenapparaat gekoppeld zijn
zodat ze zien hoe mijn hoofd precies ligt. Ik gok dat de ballonnen voor wat ruis zouden zorgen
heb ik ooit gedaan in de doelenquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Precies, gewoon undercover gaan. Ons bestuur kent al die CM-mensen toch niet.
Oja, da's waar ook... Hm, dan is het helemaal exclusief.
Ik mis nog chocola!quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:12 schreef Muis006 het volgende:
Lijstje voor morgen:
O: yoghurt met crunchy
L: 2 bananensoezen
T: taart
D: friet
Zoiets?
Hehe, ik heb gisteren het crosstrainerhalfuurtje gedaan op de hele MacArthurParksuite!quote:
Whehe, ik vind het wel een grappige actie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:11 schreef kwakveense het volgende:
[..]
heb ik ooit gedaan in de doelen
gewoon in concertkleding de achter- ingang binnen gelopen en toen door t lintje t publiek deel in en in een lege balkon stoel gaan zitten (ons orkest speelde op dat moment een schnabbel met een koor daar, en een aantal mensen wilden geen 30 euro voor een kaartje betalen omdat t koor heel erg vals was...)
*hier schaam k me nog wel een beetje voor, niks voor mij om te doen!! ik zweette echt peentjes*
maar de beveiliging bij de doelen is echt een lachertje!!
Bler je dan ook zo lekker mee??quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:16 schreef Laureline het volgende:
[..]
Hehe, ik heb gisteren het crosstrainerhalfuurtje gedaan op de hele MacArthurParksuite!
Ik zie echt het probleem niet met dat soort 'ongelijkheid'. Ik heb twee jaar op meneers kosten geleefd. Gemeenschap van goederen, huhquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Even snel het plaatje uit de vorige OP gekopieerd want ik vond hem wel lief.
Hier trouwens ook een rijke(re) man die op dit moment meer bijdraagt dan ik en daar voel ik me ook helemáál niet lekker bij maarja hij werkt ook en ik studeer. Aan de andere kant, een vriendin van mij wilde per se de helft van alles betalen maar dan eindig je als man dus in een veel kleinere woning dan je eigenlijk kan betalen omdat je vriendin zo nodig zelfstandig wil zijn... Da's ook niet alles.
Excellentquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:17 schreef Muis006 het volgende:
[..]
O: yoghurt met crunchy
T: M&Ms
L: 2 bananensoezen
T: taart
D: friet
Fixed
Ik zei er iets over. Maar niet dat ie irritant was hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Sinds gisteren iemand zei dat ze deirritant vond durf ik hem niet meer te gebruiken.
Erger: waar ik ook ben tijdens dit nummer til ik mijn armen boven mijn hoofd om mee te doen met het ritmische geklap halverwegequote:
Nee.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zie echt het probleem niet met dat soort 'ongelijkheid'. Ik heb twee jaar op meneers kosten geleefd. Gemeenschap van goederen, huh
En sure, hij verdient nog altijd meer dan ik. En hij doet ook nog eens meer in het huishouden, omdat ik meer uren werk en meer sport. Ik voel me er echt niet schuldig over, moet dat?
Ik zie het probleem ook niet zo.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zie echt het probleem niet met dat soort 'ongelijkheid'. Ik heb twee jaar op meneers kosten geleefd. Gemeenschap van goederen, huh
En sure, hij verdient nog altijd meer dan ik. En hij doet ook nog eens meer in het huishouden, omdat ik meer uren werk en meer sport. Ik voel me er echt niet schuldig over, moet dat?
hmmm daar zijn ze heel streng! de vader van een van mijn beste vriednnnetjes speelt in t KCO en die durft soms al nauwelijks haar en dr vriendje naar binnen te loodsen... dan krijgt ie ook scheve gezichten van de backstge portier...quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Whehe, ik vind het wel een grappige actie.
Wij zongen vroeger vaak in Vredenburg (nu wordt het verbouwd) en daar kon je ook gewoon overal inlopen, dat had natuurlijk ook iedereen kunnen zijn die toevallig helemaal in het zwart was.
Volgend jaar zingen/spelen we in het Concertgebouw, misschien een idee om te testen of het daar ook lukt?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:23 schreef Laureline het volgende:
[..]
Erger: waar ik ook ben tijdens dit nummer til ik mijn armen boven mijn hoofd om mee te doen met het ritmische geklap halverwege
Dat 'gemeenschap van goederen' hou ik mezelf ook maar voor als ik me weer eens schuldig voel (dat zit er bij onze generatie toch meer in, ik heb vriendinnen die nog veel erger zijn qua onafhankelijkheid behouden). Dan denk ik maar, als we getrouwd waren was het ook half van mij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb er ook totaal geen problemen meequote:Op woensdag 4 februari 2009 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee.
Hier hetzelfde.
Wat ik wel oneerlijk vind is dat hij meer geld krijgt dan ik. Ik vind dat ik evenveel verdien
Doen ze daar eigenlijk aan studentenkorting? Vast niet hè?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:25 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hmmm daar zijn ze heel streng! de vader van een van mijn beste vriednnnetjes speelt in t KCO en die durft soms al nauwelijks haar en dr vriendje naar binnen te loodsen... dan krijgt ie ook scheve gezichten van de backstge portier...maarreh ik kom misscien wel gewóón kijken. heb k bij t USC ook gedaan dit jaar.
Yup. Ken er ook eentje, haar vent verdient genoeg om 3 vrouwen met allemaal 2 kinderen te onderhouden, maar toch blijft ze zelf kinderloos en werken om niet afhankelijk te worden. Terwijl ze volgens mij dolgraag moeder zou willen worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:26 schreef Mini_rulez het volgende:
ik heb vriendinnen die nog veel erger zijn qua onafhankelijkheid behouden
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:28 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Doen ze daar eigenlijk aan studentenkorting? Vast niet hè?
Just curious omdat ik zelf in 3-ploegendienst heb gewerkt, waar zit de typfout?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn vriend en ik zijn collega'sAlleen heeft hij standaard 33% meer door 5 ploegendienst (2 x van 6 uur tot 14 uur, 2x van 14 tot 22 uur en 2x van 22 tot 6 uur)
Ik klaag niet trouwens we hebben het wel vrij ruim voor 'arbeiders'
Tja, de vraag is of je je kinderen er een plezier mee doet als jij er niet gelukkig van wordt, maar als dat ongeluk alleen maar een onnozele reden heeft als "ik wil wel thuisblijven maar eigenlijk zou ik onafhankelijk moeten zijn" kun je je daar vast wel overheen zetten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende, ik heb er op papier totaal geen bezwaar tegen om thuis te blijven voor de kinderen als mijn man een goede baan heeft. Alleen ben ik heel benieuwd of ik er nog steeds zo over zou denken als ik in die situatie zat. Diep in me zit een klein, koppig wezentje wat alles zelf wil (kunnen) doen en betalen.
3 ploegen = zonder weekend... wij werken in een 24/7 bedrijfquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Just curious omdat ik zelf in 3-ploegendienst heb gewerkt, waar zit de typfout?
Bloed geven als in een halve liter bij de bloedbank? Ik eet dan altijd iets extra's, het is toch best een werk voor je lichaam om al die bloedcellen weer aan te vullen. Die dames laten je ook niet gaan als je niks eet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:36 schreef cyclechick het volgende:
JeejMuis nog maar 1! WHOOEHOOE, kom je dan ook uitdelen met je bananensoezen (of wat het ook was
) hier in het topic?
Undvoor Vik omdat je hechtingen eruit zijn en je je haar weer gewoon mag wassen
Is het je meegevallen, met dat harenwassen? Want je deed het uiteindelijk met een kopje over je oor? (maar hoe zet je die dan vast, of houd je die de hele tijd vast met 1 hand
![]()
Ik heb vanmiddag bloedgegeven en vlak nadat het klaar was viel ik zowat flauwgelukkig zat ik nog in de stoel, dus hoefde ik alleen mijn hoofd maar opzij te laten zakken
![]()
Mijn bloeddruk was trouwens 70/120 en later 60/110, maar dat zegt mij allemaal niks. Wat zijn eigenlijk boven en onderwaardes daarvoor? En een hb van 8.8, is dat laag hoog of normaal?
Lijstje erbij:
O: 3 knackebrod met chocopasta
T: 3 plakken ontbijtkoek
T: bloedgeven (moest bouillon drinken daarna)
L: bak magere yoghurt met wat roosvicee
T: tomatensoep en een plakje rookvlees met augurk
D: inspiratieloos en teveel keus! misschien nasi, of spinazie a la creme, of iets met wokgroente, of brinta![]()
S: spinnen en buikspierkwartier
Jeu, dan kun je nooit elke week iets op hetzelfde tijdstip plannen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:39 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
3 ploegen = zonder weekend... wij werken in een 24/7 bedrijf
Ja, bij de bloedbank een halve liter inderdaadquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:40 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bloed geven als in een halve liter bij de bloedbank? Ik eet dan altijd iets extra's, het is toch best een werk voor je lichaam om al die bloedcellen weer aan te vullen. Die dames laten je ook niet gaan als je niks eet.
Is het wel zo verstandig om te gaan spinnen als je daarstraks al bijna flauwviel?
Hb van 8,8 is best hoog voor een vrouw trouwens. Niet te hoog maar gewoon goed.
Nee dat klopt... weekenden tellen bij ons ook niet... vandaag waren we samen vrij, de volgende keer dat we samen vrij zijn is volgende week donderdag.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Jeu, dan kun je nooit elke week iets op hetzelfde tijdstip plannen.
Eens! Sporten na het bloed geven is niet zo'n goed idee!quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:40 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bloed geven als in een halve liter bij de bloedbank? Ik eet dan altijd iets extra's, het is toch best een werk voor je lichaam om al die bloedcellen weer aan te vullen. Die dames laten je ook niet gaan als je niks eet.
Is het wel zo verstandig om te gaan spinnen als je daarstraks al bijna flauwviel?
Hb van 8,8 is best hoog voor een vrouw trouwens. Niet te hoog maar gewoon goed.
Bloedgeven is lijntechnisch nogal verantwoord begrijp ik?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:44 schreef Liejannuh het volgende:
Je lichaam heeft behoorlijk wat energie nodig om die halve liter bloed weer aan te maken.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Eens! Sporten na het bloed geven is niet zo'n goed idee!
En goed veel eten idd. Je lichaam heeft behoorlijk wat energie nodig om die halve liter bloed weer aan te maken.
Jup, je verliest zo een paar ons per donatie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Bloedgeven is lijntechnisch nogal verantwoord begrijp ik?
Juist niet, want nu moet ik meer eten, maar ben geen vet kwijt, alleen wat bloed wat zichzelf ook weer aanvultquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Bloedgeven is lijntechnisch nogal verantwoord begrijp ik?
spinazie is trouwens helemaal niet extreem ijzerrijk!! das een mythe n.a.v. ooit een komma fout in een lijstje met ijzerwaarden...quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:48 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Maar ik wil niet m'n sporten opgeven voor wat bloeddoneren. Nu komt mijn koppigheid en eigenwijsheid heel erg naar boven. Ik zal wel extra goed avondeten gaan maken nu (portie spinazie + nasi) maar zolang ik me niet meer wiebelig voel zie ik niet in waarom ik niet kan gaan
HB van 8,8 na het geven van bloed is vrij normaal. Meeste jonge vrouwen hebben een relatief hoog HB.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:36 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb vanmiddag bloedgegeven en vlak nadat het klaar was viel ik zowat flauwgelukkig zat ik nog in de stoel, dus hoefde ik alleen mijn hoofd maar opzij te laten zakken
![]()
Mijn bloeddruk was trouwens 70/120 en later 60/110, maar dat zegt mij allemaal niks. Wat zijn eigenlijk boven en onderwaardes daarvoor? En een hb van 8.8, is dat laag hoog of normaal?
Voor een vrouw wel ja... Nouja, niet ongezond hoog ofzo maar wel ruim in het gezonde gebied.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:44 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, bij de bloedbank een halve liter inderdaad![]()
En 8.8 is hoog? Hmm, ik had vorige keer geloof ik iets van 11, maar ik weet nog dat ik toen de dagen ervoor heel veel spinazie had gegeten, weet niet of dat er mee te maken heeft![]()
En het was precies om 12.00 en spinnen is pas om 19.00. Ik voel me goed, dus ik denk dat het wel moet lukken
Yay, toch nog! En graag gedaanquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:01 schreef Viking84 het volgende:
Kaartje van Dizzy Missy Lizzy is vandaag gekomen. Thanks!
.
Ik snap dat niet zo goed, waarom het eeuwig zonde zou zijn om te stoppen met werken. Ik bedoel, je kennis veroudert wel, in de loop der jaren, maar algemene academische vaardigheden blijven toch gewoon?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, de vraag is of je je kinderen er een plezier mee doet als jij er niet gelukkig van wordt, maar als dat ongeluk alleen maar een onnozele reden heeft als "ik wil wel thuisblijven maar eigenlijk zou ik onafhankelijk moeten zijn" kun je je daar vast wel overheen zetten.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je je dood verveelt als je altijd gewerkt hebt en dan opeens de hele dag thuis zit dus alleen daarom zou ik niet helemaal stoppen met werken (afgezien van het feit dat het eeuwig zonde zou zijn van 7 jaar studie), maar ik zou er zeker geen problemen mee hebben om van fulltime naar parttime te gaan terwijl vriendje geld in het laatje blijft brengen. Nou heeft hij ook een eigen bedrijf dus voor hem is parttime toch niet echt een optie. Hij kan zichzelf wel een dag vrij geven als dat nodig is maar nu werkt hij vaak zo'n 60 uur per week en ik zie hem niet echt minderen.
De energie die het kost om dat bloed te maken komt indirect wel uit je vetcellen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:49 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Juist niet, want nu moet ik meer eten, maar ben geen vet kwijt, alleen wat bloed wat zichzelf ook weer aanvult
Verkeerdomquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
HB van 8,8 na het geven van bloed is vrij normaal. Meeste jonge vrouwen hebben een relatief hoog HB.
(ik heb ook een HB van ongeveer 10)
en je schrijft de bloeddruk verkeerd om![]()
het is 120/70 en 110/60.
en daar kan je weinig van zeggen als je geen uitgangswaardes hebt (dus hoe je bloeddruk was voor je volumeverlies).
normaal gesproken is het namelijk een keurige waarde, maaaaar het kan zijn, dat je bloeddruk voor jouw doen, (dus je uitgaangswaarde is normaal hoger) te laag was, door het onttrekken van een relatief groot volume in korte tijd. Hierdoor kan je idd flauw vallen....
dat heet een vasovagale reactie... google maar eensquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:51 schreef conleche het volgende:
Ik vind bloedprikken helemaal niet eng, maar ben nu al bijna een paar x van m'n stokje gegaan, dus wat dat nu weer is....plotselinge daling van de bloeddruk? Maar bij mij ging het om onderzoeks hoeveelheden en dat is echt geen halve liter, maar een stuk of 5 van die buisjes...
Vreemd.
Ze meten dat juist voor het bloedgeven, om te kijken of je het wel kunt missen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
HB van 8,8 na het geven van bloed is vrij normaal. Meeste jonge vrouwen hebben een relatief hoog HB.
(ik heb ook een HB van ongeveer 10)
en je schrijft de bloeddruk verkeerd om![]()
het is 120/70 en 110/60.
en daar kan je weinig van zeggen als je geen uitgangswaardes hebt (dus hoe je bloeddruk was voor je volumeverlies).
normaal gesproken is het namelijk een keurige waarde, maaaaar het kan zijn, dat je bloeddruk voor jouw doen, (dus je uitgaangswaarde is normaal hoger) te laag was, door het onttrekken van een relatief groot volume in korte tijd. Hierdoor kan je idd flauw vallen....
Mijn schoonbroer heeft dat met slechts een druppeltje al, schijnt idd te maken met een sterk dalende bloeddruk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:51 schreef conleche het volgende:
Ik vind bloedprikken helemaal niet eng, maar ben nu al bijna een paar x van m'n stokje gegaan, dus wat dat nu weer is....plotselinge daling van de bloeddruk? Maar bij mij ging het om onderzoeks hoeveelheden en dat is echt geen halve liter, maar een stuk of 5 van die buisjes...
Vreemd.
Nouja, ik bedoel eigenlijk als je voor altijd zou stoppen met werken. Als je later weer kunt instromen is het inderdaad niet zo erg. Hoewel een wetenschappelijke carrière er dan waarschijnlijk niet echt meer in zit.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik snap dat niet zo goed, waarom het eeuwig zonde zou zijn om te stoppen met werken. Ik bedoel, je kennis veroudert wel, in de loop der jaren, maar algemene academische vaardigheden blijven toch gewoon?
Kan ik me voorstellen hoor, maar ga dan iig niet voluit en als je denkt dat het niet gaat, afstappen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:48 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Maar ik wil niet m'n sporten opgeven voor wat bloeddoneren. Nu komt mijn koppigheid en eigenwijsheid heel erg naar boven. Ik zal wel extra goed avondeten gaan maken nu (portie spinazie + nasi) maar zolang ik me niet meer wiebelig voel zie ik niet in waarom ik niet kan gaan
maar een HB van 8.8 is voor een jonge vrouw echt niet te hoog hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:53 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Verkeerdomzoveel weet ik er dus van
Die 120/70 was voordat ik ging doneren (net als de 8.8 van HB) en de 60/110 was van nadat ik weer een beetje was bijgekomen
Oh relaxed, ben ik al dat junkfood van afgelopen week weer kwijt dusquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
De energie die het kost om dat bloed te maken komt indirect wel uit je vetcellen.
Niet dat ik het aanraad als manier om af te vallen, zoveel zal het ook weer niet schelen...
Vrouwen mogen trouwens maar 3x per jaar ofzo.
Zelfs als je niet meer gaat werken, vind ik niet dat een studie verspilde moeite is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:54 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nouja, ik bedoel eigenlijk als je voor altijd zou stoppen met werken. Als je later weer kunt instromen is het inderdaad niet zo erg. Hoewel een wetenschappelijke carrière er dan waarschijnlijk niet echt meer in zit.
OOHH HAPPY BIRTHDAY ladies!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:55 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen hoor, maar ga dan iig niet voluit en als je denkt dat het niet gaat, afstappen.![]()
Owja, en Aventura en Cinnamongirl zijn jarig vandaag!![]()
Gefeliciteerd dames!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:55 schreef Liejannuh het volgende:
Aventura en Cinnamongirl zijn jarig vandaag!![]()
Ha, grappig! Ik heb dat wel eens gehad toen ik 's nachts naar beneden ging en snoeihard mijn teen tegen de bank parkeerde. Ik moest echt gaan zitten, ik werd helemaal misselijk en het zweet gutste van mijn rugquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
Vasovagale syncope is de meest voorkomende vorm van flauwvallen.
dit dus mensen
wiki is your friend
Niet elke studie, van algemene kennis en wetenschappelijke vaardigheden word je natuurlijk nooit slechter.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zelfs als je niet meer gaat werken, vind ik niet dat een studie verspilde moeite is.
Hoewel ik toch ook voor werken zou kiezen; ik ben zo arrogant dat ik denk dat de arbeidsmarkt echt op mij zit te wachten
Ik heb dat echt om de meest suffe redenen: een keer toen iemand een tattoo liet zetten en ik keek, een x toen een vriendin een navelpiercing kreeg (maar bij mijn wenkbrauw en tong was er niks aan de hand) toen ik keek naar een demonstratie van bloedprikken-zonder naald!quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
Vasovagale syncope is de meest voorkomende vorm van flauwvallen. Het tijdelijk en omkeerbaar bewustzijnsverlies (syncope) wordt uitgelokt door een vasculaire stimulatie door de hersenzenuw. Het betreft dus voornamelijk een plotse vagale stimulatie die een onvoldoende doorbloeding uitlokt. Deze vasculaire stimulus kan op haar beurt veroorzaakt worden door een scala van factoren die alle leiden tot hetzelfde beeld van flauwvallen. De vasovagale syncope kan dus veroorzaakt worden door vele aandoeningen of factoren.
Frequente oorzaken van vasovagale syncope zijn:
* langdurig staan
* een pijnlijke of onaangename ervaring (injectie, zien van bloed)
* langdurige blootstelling aan hitte
* extreme emoties
* honger
* oververmoeidheid
* misselijkheid of overgeven
* urineren ('micturitiele syncope') of ontlasten (relatief vaak bij toiletbezoek 's nachts)
* slikken ('deglutitiele syncope')
* contactlenzen inzetten/uithalen
In principe kan iedereen bij voldoend heftige uitlokkende factoren wel een vasovagale syncope krijgen.
In geval van vaak terugkerende aanvallen betreft het meestal een blootstelling aan steeds dezelfde specifieke uitlokkende factor. De eerste aanval vindt vaak plaats tussen het tiende en twintigste levensjaar en komt vervolgens soms gegroepeerd terug in de rest van het leven.
Kenmerkend voor de vasovagale syncope zijn volgende voortekenen: lichthoofdigheid, misselijkheid, zweten, oorsuizen en problemen met het gezichtsvermogen. Deze symptomen zijn tot enkele seconden voor het bewustzijnsverlies aanwezig, vooral wanneer de persoon staat of rechtop zit. Soms gaat het echter zo snel dat het flauwvallen het eerste is wat de omgeving merkt. Bij een op deze manier flauwgevallen persoon valt het bleke gezicht op, en meestal een zwakke tot zeer zwakke, trage pols. Het kan voorkomen dat er een korte spiertrekking optreedt. Dit leidt soms ten onrechte tot de gedachte dat er epilepsie in het spel kan zijn. Voor een arts die de aanval ziet is het onderscheid echter gemakkelijk te maken.
Typerend voor elke syncope is het spontane herstel. Dit gebeurt voornamelijk omdat bij het flauwvallen de persoon in horizontale positie terecht komt. In deze positie wordt de nodige bloedtoevoer naar de hersenen hersteld en komt de persoon snel weer bij bewustzijn.
dit dus mensen
wiki is your friend
Herkenbaar!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Ha dank jullie wel!!
Ik zal dat nooit zélf aankondigen dus het had gekund dat onze Bday in dit topic ongemerkt voorbij zou zijn gegaan
mag ik iets heeeeeeel flauws noemen.....quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Niet elke studie, van algemene kennis en wetenschappelijke vaardigheden word je natuurlijk nooit slechter.![]()
Ik doe nu een master waar je eigenlijk alleen onderzoeker mee wordt (dus bij andere banen heb je er niet zo veel aan) en die bovendien best duur is, dus dat zou ik dan wel weer zonde vinden. Maar dat is ook gewoon omdat ik het heel leuk vind en er graag verder mee wil. Ik denk namelijk ook dat de wetenschap op mij zit te wachten.
Ik zei toch ook niet dat 8,8 te hoog was? Ik zei juist dat het gewoon ruim in het gezonde gebied is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
mag ik iets heeeeeeel flauws noemen.....
als je leert voor onderzoeker had je dit ook kunnen vinden:
referentiewaarden HB
man 8.1-11.0 mmol
vrouw: 7.5-10.0 mmol
Weet je zeker dat ze niet toevallig aan je brein heeft zitten peuteren?quote:
Ha! Volgens mij heb ik het daar nog weleens met Chico over gehad, over bijna flauwvallen van *kuch* seksuele activiteiten onder de douchequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef kwakveense het volgende:
heeeepppie beursdeee tooo joeoeoeoeoeoe...toeoeoeoeoe...
-de laatste keer dat ik een flauwte voelde aankomen (behalve de hele kortdurende als ik te snel opsta schtends, dan gooi ik mezelf gewoon tegen de muur en trekt t weer weg) was in de douche met McEx... ik werd ineens heel misselijk, en koud, en slap, en ben toen met een "dit gaat niet goed" in een handdoekje op de toiletpot gaan zitten... ben wel de hele dag misselijk gebleven e had vreselijke buikpijn - was even vergeten dat ik ongesteld moest worden die dag en dat was blijkbaar die keer extreem heftig, gecombineerd met een te lange te hete douche: bingo...
Au!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik had voor de laatste keer een vasovagale reactie toen ik mijn vinger plette tussen de stofzuiger en de kast.....
Omdat wij om de een of andere reden vaker bloed verliezen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Au!![]()
Waarom mag bij vrouwen het HB lager zijn dan bij mannen eigenlijk?
Die verliezen vaker bloed, misschien is dat het gewoon.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Au!![]()
Waarom mag bij vrouwen het HB lager zijn dan bij mannen eigenlijk?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef Liejannuh het volgende:
Ik hoop op een tof cadeau voor je cinnamongirl, in de vorm van heel snel een nieuwe baan!
Oud hequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
Van harte gefeliciteerd, damesWoei, wat zijn jullie al oud
Aahh duuhhh dat is eigenlijk best logischquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat wij om de een of andere reden vaker bloed verliezen.
Tuurlijk. Minder bloeden betekent minder ijzerverlies. Zo geredeneerd heeft de pil sowieso een goede invloed op het HB-gehalte. Onttrekkingsbloedingen zijn minder heftig dan een menstruatie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef Mini_rulez het volgende:
-edit- Zou vaker de pil doorslikken dan ook helpen als je ijzertekort hebt?
Klinkt logisch, gek dat ik dat nooit eerder bedacht heb. Die ga ik onthouden voor als het weer te laag is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Tuurlijk. Minder bloeden betekent minder ijzerverlies. Zo geredeneerd heeft de pil sowieso een goede invloed op het HB-gehalte. Onttrekkingsbloedingen zijn minder heftig dan een menstruatie.
Troost je, ik had er tot jij erover begon ook nog niet aan gedacht.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Klinkt logisch, gek dat ik dat nooit eerder bedacht heb. Die ga ik onthouden voor als het weer te laag is.
we deden niet eens wat! (die keer)quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ha! Volgens mij heb ik het daar nog weleens met Chico over gehad, over bijna flauwvallen van *kuch* seksuele activiteiten onder de douche
Volgens mij is dat vrij normaal en komt het wel vaker voor
You are pure evil, I tell yaquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Muahahaha, ik heb hem al gequote. Hij is nu vereeuwigd.
Cevapciciquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:23 schreef Laureline het volgende:
Lijstje vandaag:
O: verse ananas met romige yoghurt, sinaasappelsap
T: geroosterde volkorenboterham gekookt ei
L: geroosterde volkorenboterham filet americain
T: dropjes
D: broccolisoep, 4 turkse worstjes (cepvepski ofzo)
En ik ben ziekDus kan niet rennen buiten. En als ik ziek ben heb ik altijd honger. Dus ik ga nog even door met eten. Die filet americain viel me trouwens reuze mee qua kcal. toen ik alles invoerde op de caloriechecker, dus die houden we er even in!
Ha, dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:30 schreef Sugar het volgende:
Burp. Ik zit vol van quiche en een klein beetje hoofd-en-piekergedoe. Maar dat boer ik er hopelijk zo uit.
Had ik hier al het confronterende verhaal verteld van mijn bodypumples gister?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:13 schreef Sugar het volgende:
Liejannuh, laat 'ns zien die kleren? Aan dan wel, natuurlijk.
De oorsprong van mijn worstjes is een zak uit de diepvries bij de LIDLquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Cevapcici![]()
Die zijn toch niet Turks van oorsprong? Ik dacht Kroatisch/Joegoslavisch.
Waar is SHE als je haar nodig hebtdie weet dat geloof ik.
Ik heb mijn avondeten al op, dus ik zou niet weten wat voor groenten ik moest eten. Heb ik ook niet in huis.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:16 schreef Sugar het volgende:
Greys, dat zijn weinig calorieën voor best veel crackers en brood! Wist ik niet.
Maar op zich fijn dat je nu nog veel groente kunt eten, toch? Of ben ik te veel een leek en is dat niet zo?
ik vind het een mooi lijstje zónder D... ik zou er nog een D achter plakkenquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb mijn avondeten al op, dus ik zou niet weten wat voor groenten ik moest eten. Heb ik ook niet in huis.
Vanavond nog een paar mandarijntjes en een beetje yoghurt, dat kan wel. En zometeen die appel met kaneel, maar die staat al in het lijstje voor de calorietjes.
Kga vanavond proberen een overzicht/lijstje te maken met gezonde snackjes. Worteltjes enzo met een mager dippie vind ik wel lekker.
het hóeft niet low carb/high proteine of andersom te zijn! das alleen als je echt hard witl afvallen volgens mij!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:26 schreef Greys het volgende:
Maar volgens mij klopt die verhouding voor geen meter Suug, met te veel vet (komt eigenlijk voornamelijk door het ei zie ik, misschien toch niet erg dan??) en teveel koolhydraten en volgens mij is het heel fout als je allebei die getallen hoog hebt, het moest één van de twee zijn dacht ik. Had ik nou toch maar beter opgelet toen dat hier allemaal werd uitgelegd
Nou ja, in elk geval ga ik twéé appels in stukkies hakken en met kaneel in de magnetron mikken zometeen!
quote:Hoeveel (verzadigd) vet mag je binnenkrijgen?
Je hebt vet nodig, maar te veel verzadigd vet verhoogt het cholesterolgehalte van het bloed. Omdat eten altijd wel wat verzadigd vet bevat, wordt gestreefd naar zo min mogelijk verzadigd vet. Voor de gemiddelde volwassen man geldt maximaal 28 gram en voor vrouwen maximaal 22 gram verzadigd vet.
Bij mannen mag de totale hoeveelheid vet in het eten tussen de 55 en 110 gram vet per dag liggen. Bij vrouwen is dat tussen de 45 en 90 gram. Het maximum ligt lager als je overgewicht hebt: 95 gram voor mannen en 80 gram voor vrouwen.
Je Sigquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef conleche het volgende:
Je avondeten kan beter. Dat had een shitload aan groenten moeten zijn met mager vlees. En dan ergens op de dag nog iets van zuivel.
Ja, ik herinnerde me ineens dat dat liedje de vreemdste tekst had allertijdenquote:
Nee er zat nergens boter op.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:34 schreef conleche het volgende:
Ik snap niet waar je vandaan haalt dat je teveel vet hebt gegeten?? Veel carbs wel ja, maar veel vetten niet hoor.
Of je moet iedere keer dik boter op je brood/crackers hebben gedaan?
Nee dat is niet goed genoeg. Je moet eigenlijk alle kleuren groenten eten. Dus de ene dag is rauwkost prima en 1 of 2 x in de week een salade, maar is er geen enkele groente die je lekker vindt? Witlof met ham/kaas? Gegratineerde bloemkool? roerbakgroenten? Sperzieboontjes??quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee er zat nergens boter op.
Ik vind groenten heel erg vies en ik hou meer van fruit of sla. Rauwe worteltjes en komkommer enzo mogen ook wel als 'groenten' toch? Dat ik dan mijn groen binnenkrijg door de gezonde tussendoortjes die ik vanaf morgen ga nemen? Kan dat? Of is dat echt te weinig groen?
Ik vind dat Life liedje ook vreemd anders!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, ik herinnerde me ineens dat dat liedje de vreemdste tekst had allertijden
Wat neem jij mee van de LIDL?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
Kom ook net bij de LIDL vandaan.
vind dat ze op zich best veel dingen hebben, neem dan ook 70-80% daar mee vandaan en neem dan de laatste dingetjes bij een andere supermarkt mee.
bevalt ons wel prima.
ik heb dat ookquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee er zat nergens boter op.
Ik vind groenten heel erg vies en ik hou meer van fruit of sla. Rauwe worteltjes en komkommer enzo mogen ook wel als 'groenten' toch? Dat ik dan mijn groen binnenkrijg door de gezonde tussendoortjes die ik vanaf morgen ga nemen? Kan dat? Of is dat echt te weinig groen?
groente, vlees, kaasjes, magere melk, eigenlijk van alles welquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:45 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat neem jij mee van de LIDL?
En Greys: pizza-ei, soepjes? Kan je lekker wegsoppen met brood! Pompoensoep, broccolisoep, tomaten-groentesoep, paprikasoep, preisoep, uiensoep...
Hebben jongens dat ook???quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:01 schreef Adelante het volgende:
Waarom kun je niet gewoon een bastogne koek eten en moeten er gelijk tien naar binnen?
Meestal alleen bij hartig (ik dan) dat je bij een biertje gewoon chips blijft snaaien of nootjes blijft eten , maar nu heb ik bij de koffie bijna zo'n half pak koeken opquote:
Vivi ik vind je echt geweldigquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef Vivi het volgende:
Ik ben naar de kapper geweest en mijn haar voelt heel zacht nu. En het zit fab, ook niet onbelangrijk, lekker hoor, even "Me"-time!
Ik heb echt geen enkel probleem om andermans geld uit te geven btw, nu heb ik helaas een man met zonder geldmaar was ie rijk geweest dan had ik daar met liefde ( HAHA) in meegedeeld hoor. Het is maar geld, en daar staat mijn gezellige humoristische onderhoudende gezelschap tegenover, en dat is wel wat waard vind ik! En kost meer energie dan het trekken van een creditcard
.
Andersom vind ik het trouwens precies zo, op de schaarse momenten dat ik veel pegels heb mag iedereen meegenieten en mijn geliefden uiteraard het eerst...dat is hetgene wat geld voor mij leuk maakt, anderen gelukkig kunnen maken, en mooie herinneringen opdoen dmv vakanties en lekkere etentjes en zulks. Of een zwerver 50 euro te geven, mooi toch, dat gezicht wat ze dan trekken.
En natuurlijk af en toe lekker naar de kapper en shoppen is ook nodig, want daar wordt ik alleen maar nóg veel gezelliger van. Mensen zoals dat meiske die haar vriend dwong om in een kleiner huis te wonen omdat ze persé de helft wil betalen maken het leven zo gecompliceerd vind ik, alsof financiele onafhankelijkheid uitstijgt boven alle andere kwaliteiten die je kan hebben als mens. Dat vind ik persoonlijk dus helemaal niet.
Maar, dat is mijn mening he :&.
Gezelligquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef P.F het volgende:
Ik zit in m'n keuken met m'n huisgenootjes. Tof!
Ja gezellig!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef P.F het volgende:
Ik zit in m'n keuken met m'n huisgenootjes. Tof!
Ik woon in het huis van mijn vriend, heb ik ook geen problemen meequote:Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef Vivi het volgende:
Ik ben naar de kapper geweest en mijn haar voelt heel zacht nu. En het zit fab, ook niet onbelangrijk, lekker hoor, even "Me"-time!
Ik heb echt geen enkel probleem om andermans geld uit te geven btw, nu heb ik helaas een man met zonder geldmaar was ie rijk geweest dan had ik daar met liefde ( HAHA) in meegedeeld hoor. Het is maar geld, en daar staat mijn gezellige humoristische onderhoudende gezelschap tegenover, en dat is wel wat waard vind ik! En kost meer energie dan het trekken van een creditcard
.
Andersom vind ik het trouwens precies zo, op de schaarse momenten dat ik veel pegels heb mag iedereen meegenieten en mijn geliefden uiteraard het eerst...dat is hetgene wat geld voor mij leuk maakt, anderen gelukkig kunnen maken, en mooie herinneringen opdoen dmv vakanties en lekkere etentjes en zulks. Of een zwerver 50 euro te geven, mooi toch, dat gezicht wat ze dan trekken.
En natuurlijk af en toe lekker naar de kapper en shoppen is ook nodig, want daar wordt ik alleen maar nóg veel gezelliger van. Mensen zoals dat meiske die haar vriend dwong om in een kleiner huis te wonen omdat ze persé de helft wil betalen maken het leven zo gecompliceerd vind ik, alsof financiele onafhankelijkheid uitstijgt boven alle andere kwaliteiten die je kan hebben als mens. Dat vind ik persoonlijk dus helemaal niet.
Maar, dat is mijn mening he :&.
Fysiek gezien bedoel je?quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Vivi ik vind je echt geweldigEcht
Ik hoop dat ik over 10 jaar in ieder geval de helft ben van wie jij nu bent
De Liefde natuurlijkquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:15 schreef mspoez het volgende:
Wauw...kunnen jullie daarvan bestaan Sigme?
Ik heb van het weekend nog sperzieboontjes gegeten. En bietensalade ook een keertje van de week. Dus ook al lust ik het niet erg, ik doe mijn best om toch af en toe wel zoiets te eten, maar ik denk toch niet vaak genoeg.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee dat is niet goed genoeg. Je moet eigenlijk alle kleuren groenten eten. Dus de ene dag is rauwkost prima en 1 of 2 x in de week een salade, maar is er geen enkele groente die je lekker vindt? Witlof met ham/kaas? Gegratineerde bloemkool? roerbakgroenten? Sperzieboontjes??
Zij leven autarkischquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:15 schreef mspoez het volgende:
Maar zo doe je het goed! In een plakje rosbief zit 20 cal en in een plakje fricandeau ook zoiets!! Das niks!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb van het weekend nog sperzieboontjes gegeten. En bietensalade ook een keertje van de week. Dus ook al lust ik het niet erg, ik doe mijn best om toch af en toe wel zoiets te eten, maar ik denk toch niet vaak genoeg.
En nu vind ik het dus héél erg moeilijk om niet die halve zak manna leeg te snaaien, of tucjes, of allebei. Want nu mis ik mijn sigaretje. Dus ik ga snel even een kopje zoethout thee maken en als ik daarna weer trek heb in iets hartigs neem ik een plakje rosbief en fricandeau.
Het kloterige is dat ik overdag het zo goed doe steeds en het ELKE avond weer verziek door 's avonds driedubbel zoveel calorieën te nemen als overdag
Als je trek hebt je tanden gaan poetsen werkt ookquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb van het weekend nog sperzieboontjes gegeten. En bietensalade ook een keertje van de week. Dus ook al lust ik het niet erg, ik doe mijn best om toch af en toe wel zoiets te eten, maar ik denk toch niet vaak genoeg.
En nu vind ik het dus héél erg moeilijk om niet die halve zak manna leeg te snaaien, of tucjes, of allebei. Want nu mis ik mijn sigaretje. Dus ik ga snel even een kopje zoethout thee maken en als ik daarna weer trek heb in iets hartigs neem ik een plakje rosbief en fricandeau.
Het kloterige is dat ik overdag het zo goed doe steeds en het ELKE avond weer verziek door 's avonds driedubbel zoveel calorieën te nemen als overdag
Nee lief, het thema is *Slank*quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:19 schreef Greys het volgende:
Viev, dank voor de tip! Ik ga de Allerhande maar weer even halen morgen!
Er staat toch geen cheesecake recept in he, alsjeblieft?
Dat laatste doe ik dus ook en ik ben niet eens gestopt met roken (want ik rook nietquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Gemaskerd gemarteldquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:20 schreef sigme het volgende:
Oh ja, gefeliciteerd allen die dat verdienen (nieuw haar, nieuw jaar, haar dat gewassen mag worden, nog maar 1 keer gemaskerd gemarteld worden, wie ik vergeten ben ook gefeliciteerd).
Aai.gif voor wie dat nodig heeft (afgewezen, duizelig, nog 1 keer gemaskerd gemarteld worden, naasten op sterven en alle sores)
Gewoon met die bonnen twee bakken Ben & Jerry's gaan scoren en niet over nadenkenquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:24 schreef Vivi het volgende:
Ik heb de ijsprijs gewonnen in de postcodeloterij..en ik speel niet eens mee!
Moet ik nu vrolijk of verdrietig zijn?
Nee, want hij verdient ongeveer 1100 per maand, en we geven ongeveer 1200 uit. Maar bij de gegeven hoeveelheid spaargeld zingen we dat nog wel een jaar of 5 uitquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:15 schreef mspoez het volgende:
Als het me zou lukken om het er bij te houden ja, dan was het mooi. Maar ik MOET iets zoets en ongezonds zometeen. Echt belachelijk, maar ik word bloednerveus als ik het niet mag/kan hebben. Dat zal dat achterlijke sigaretjesgebrek wel zijn? Ik ga het proberen. Heb nu beker met zoethoutthee.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar zo doe je het goed! In een plakje rosbief zit 20 cal en in een plakje fricandeau ook zoiets!! Das niks!!
Hoe weet jij of ze twee bonnen heeft?quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:25 schreef Adelante het volgende:
[..]
Gewoon met die bonnen twee bakken Ben & Jerry's gaan scoren en niet over nadenken
Dat aten jullie laatst ook alquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:31 schreef Leintjeuh het volgende:
P.F.! Kaasplankje en ik denken allebei ineens aan je! We eten pasta... Farfallusjes dus![]()
Ik ga toch maar aan de Dirty Dancing!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:32 schreef conleche het volgende:
Zal ik voor de 13e keer dirty dancing gaan kijken, of in mijn boek blijven lezen??
Ik zou bij voorbaat voor het boek gaan, een boek, maakt niet uit welke.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:32 schreef conleche het volgende:
Zal ik voor de 13e keer dirty dancing gaan kijken, of in mijn boek blijven lezen??
Dat Mexx jurkje is echt super mooi!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:33 schreef Liejannuh het volgende:
De foto's van de aankopen, speciaal voor Sugar!
Het geweldge Mexx jurkje van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
de H&M buit:
in het donkerpaars en zwart
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Oh, geen idee, maar dat kregen wij wel een keer van de postcodelotery.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe weet jij of ze twee bonnen heeft?
Dat het maar snel warm mag wordenquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:33 schreef Liejannuh het volgende:
De foto's van de aankopen, speciaal voor Sugar!
Het geweldge Mexx jurkje van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
de H&M buit:
in het donkerpaars en zwart
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
De grijze trui is heerlijk! Ik heb m ook al in het zwart.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:35 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat Mexx jurkje is echt super mooi!![]()
En die grijze trui heb ik ookHij is heerlijk warm!
Vind je dat dansen niet sexy dan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik zou bij voorbaat voor het boek gaan, een boek, maakt niet uit welke.
Dan speel je vast mee met twee lotenquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
Oh, geen idee, maar dat kregen wij wel een keer van de postcodelotery.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:39 schreef conleche het volgende:
Die moeder is de oma/moeder uit de gilmore girls. Nooit geweten!!
Goede constateringquote:
Ik heb helemaal niets met dansfilms en/of musicalsquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Vind je dat dansen niet sexy dan?
IRL ken ik helemaal geen mannen die zo met me dansen. Ik val op de verkeerde kerels![]()
Liejannuh: dat mexxjurkje!!
Ik zie het ook nu pas!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:39 schreef conleche het volgende:
Die moeder is de oma/moeder uit de gilmore girls. Nooit geweten!!
Dat is nou een goede film.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
en ik net ook. Kennen jullie the game?
En ze is in het eggie de vrouw van Richard Marx. Jeweetwel, die van Oceans apart, day after day, and I slowly go insane. Interessant weetje he?quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef conleche het volgende:
Het boek ligt naast me. Voor in de reclames![]()
Die blonde die zat in iedere dansfilm uit de jaren '80!
Volgens mij heet ze Cynthia.
je bedoelt: dat je verliest als je eraan denkt?quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
en ik net ook. Kennen jullie the game?
Ja, geweldigquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie het ook nu pas!![]()
En dit liedje, van die zus, loop ik na het zien van Dirty Dancing altijd dágen lang heel vals te blèren
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:46 schreef kwakveense het volgende:
[..]
je bedoelt: dat je verliest als je eraan denkt?
en bedankt... nu heb ik ook verloren (ken het als "het spel")
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:50 schreef Liejannuh het volgende:
Tnx!
Ook erg grappig om het verschil in kwaliteit te zien tussen het Mexx jurkje en de H&M jurkjes!
Het blauwe ding was overigens 2,90 en zal ik alleen maar dragen als ik naar het strand ga.
Sing alongggggggggggg baby!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:48 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, geweldig![]()
![]()
Hungry Eyes vind ik zo'n mooi liedje
Awaaay, Awaaay, Awaaaaaaaaaaaaaayquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Sing alongggggggggggg baby!
Who’s this Hula hana, of kamana whala hula bay, she will hula when you have a lovely gift she wants, you’ll hear her say, bring me a pineapple that doesn't sting a bird that swims a fish that sings, I wanna I really wanna, bring me a volcano that blows up all the molten jama and a blue banana,
I canna canna bring me a pineapple that doesn't sting a bird that swims a fish that sings, I wanna I really wanna,
bring me a volcano that blows up all the molten jama and a blue banana, I canna canna and you can wackle all you wanna, while I hula all the day away, and you can wackle all you wanna, while I hula all the day away,
All the boys of okakokanoka island, gather all the gifts that hula hana asks, they have combed their island home, fulfilling each one, and its worth it when they watch her shake her grass, three, four, five
Bring me a gentle breeze that I can keep, an ocean that’s oh so deep, I wanna I really wanna,
she will hula when you have a lovely gift she wants, you’ll hear her say, bring me a pineapple that doesn't sting a bird that swims a fish that sings, I wanna I really wanna,
bring me a volcano that blows up all the molten jama and a blue banana, I canna canna
and you can wackle all you wanna, you can wackle while I walk away,
and you can wackle all you wanna, you can wackle while I walk away, away, away, away!
mensen snappen het nooit. maar ik kan echt gewoon midden in een gesprek ineens "kut verloren!" roepen omdat ik ineens denk "hmmm het spel"quote:
Hurrayquote:
van vrienden. Maar we hebben gene regels om te winnen, alleen maar om te verliezen. Best stom eigenlijk!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:54 schreef kwakveense het volgende:
[..]
mensen snappen het nooit. maar ik kan echt gewoon midden in een gesprek ineens "kut verloren!" roepen omdat ik ineens denk "hmmm het spel"
wat zijn jullie regels voor winnen? bij ons heb je gewonnen als:
- je aan het spel denkt als je al dood bent
- je wint maar meteen weer vergeten bent dat je gewonnen hebt
- je aan het spel denkt tijdens een orgasmewaar heb jij t geleerd? ik via oud-leden van haagse jeugdorkesten...
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:54 schreef Sugar het volgende:
Mijn man eet chips en ik zwicht niet!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:57 schreef Vivi het volgende:
Ik heb DD pas een keer gezien! Half! Dus ik mag nog, gelegitimeerd.
Oeh oeh, toch wel weer ff wat anders dan naast elkaar een filmpje kijken.
Ik krijg altijd de verkeerde kriebels bij dit soort films, of van bepaalde muziek. De "uit de band spring-kriebels". Waar is SHE als je haar nodig hebt voor een zigeunerdans! Of Patrick Swayze. Al vermoed ik dat die niet zo in a dancing mood is
.
Het zit al weer in een knotjequote:Op woensdag 4 februari 2009 21:00 schreef Sugar het volgende:
Vief, moet ik even met mijn stoomstrijkijzer meppen?
En doe jij eens een foto van je haar, posiviefje!
Ik ben ook alleen. Met de gordijnen dicht. En dán weet je het wel!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben alleen. En dan probeer ik altijd bepaalde moves na te doen.
Patetisch.
alle recepten staat ook op www.allerhande.nl en je kan dan ook zoeken op calorie-arm erg handigquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:19 schreef Greys het volgende:
Viev, dank voor de tip! Ik ga de Allerhande maar weer even halen morgen!
Er staat toch geen cheesecake recept in he, alsjeblieft?
quote:
Ik zie nu twee dieren met van plaatsvervangende schaamte pootjes over hun kopquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben ook alleen. Met de gordijnen dicht. En dán weet je het wel!
Lekkahquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:08 schreef Muis006 het volgende:
Ik drink safari 7-up en dat mag omdat ik nog maar 1 keer bestraald hoef te worden!
En gisteren mocht het omdat ik nog maar 2 keer bestraald hoefde te worden
nou nee, vertelquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben ook alleen. Met de gordijnen dicht. En dán weet je het wel!
En morgen mag het omdat je wat te vieren hebt!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:08 schreef Muis006 het volgende:
Ik drink safari 7-up en dat mag omdat ik nog maar 1 keer bestraald hoef te worden!
Dan kan ik ineens héél goed al die moves uit Dirty Dancing!quote:
Die lift wordt alleen moeilijk in je eentje!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan kan ik ineens héél goed al die moves uit Dirty Dancing!
Denk ik zelf dan he! En ik laat mezelf ook gewoon in die waan, er is niemand die het kan tegenspreken!
Hoezee! Allemaal aan de bananensoezen!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:14 schreef Greys het volgende:
Muizelientje, ik denk dat ik morgen ook een bananensoes neem om het met je mee te vieren!
Yay!!!Wat fijn, daarna kun je weer lekker verder met je leventje!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:08 schreef Muis006 het volgende:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:16 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Hoezee! Allemaal aan de bananensoezen!
Ik ga morgenochtend even langs de bakker hier om gebak te halen voor de radiologen van toestel Ben dan op de terugweg weer, voor mezelf!
Ik ben bijna klaar bitches![]()
![]()
![]()
Is je huisgenoot een Amerikaan of krijg je een of ander Aziatisch gerecht?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:18 schreef kwakveense het volgende:
jeeeej muis!!
ik heb nu ook zin in lekkere dingen... maar mn huisgenoot kookt vanavond, en dat worden allemaal dingen die ik niet lustdus ik heb een mager dagje, met het tussen alles door eten...
Welke dingen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:18 schreef kwakveense het volgende:
jeeeej muis!!
ik heb nu ook zin in lekkere dingen... maar mn huisgenoot kookt vanavond, en dat worden allemaal dingen die ik niet lustdus ik heb een mager dagje, met het tussen alles door eten...
Ik til Bink of Borie wel even boven mijn hoofdquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:16 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Die lift wordt alleen moeilijk in je eentje!
In de zin van; wie is er om je op te vangen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:20 schreef conleche het volgende:
Die lift lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk. Of is dat mijn kapsones talking?
Qua verhaal niet, das flinterdun, maar dat dansen is heel leuk!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jeuj, Muis, nog maar één!
Dirty Dancing heb ik nog nooit gezien! Mis ik veel?
Ja dus ik heb makkelijk praten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:22 schreef Goodbye het volgende:
[..]
In de zin van; wie is er om je op te vangen?
Ik hou van dansdingesenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Qua verhaal niet, das flinterdun, maar dat dansen is heel leuk!!
Aziatisch lust ik vaak wel... t is een vegetarische italiaan. en ik eet geen kaas (lust ik echt echt ect niet. ook neit gesmolten), geen tomaat en vrijwel geen gekookte groente... (vanwege dingen als kokhalsreflexen bij bepaalde texturen)...quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:19 schreef Adelante het volgende:
[..]
Is je huisgenoot een Amerikaan of krijg je een of ander Aziatisch gerecht?
quote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:26 schreef Vivi het volgende:
Arme Koekie....zelfs met dat flinterdunne figuurtje van Co voorzie ik geen happy landing ending..
quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:28 schreef conleche het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan in het hond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |