abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65734883
Het vorige deel: Slank ook in de USA :7 #528 kusjes voor Co en PF

Voor wie is "Slank de de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Mannen kijken : hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Varieren doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:57:48 #2
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_65734919
Ik hoef nog maar ÉÉN KEER

Padam-pam-PISH
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_65734920
NOG MAAR 1 KEER MUIS!!!!!
Lekker!!!!
Wat zul jij blij zijn dat je er vanaf bent!
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:58:12 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_65734927
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:57 schreef Muis006 het volgende:

Padam-pam-PISH
WOOT!!!!

Feestje daarna Mousey!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_65734930
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik heb dat wel, semi, maar ik voel me er niet prettig bij. Ik haat het om financieel afhankelijk te zijn van iemand!
Het was ook maar een grapje. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zou het ook slecht trekken als ik op andermans geld zou moeten leven. Tenzij diegene dood was en het geld aan mij was achtergelaten.
Ik moet gewoon zo'n spelletje winnen. Deal or no deal. Of de sponsorlottobingokrasloterij ofzo.

Ik weet wat! We geven ons op voor Lingo!
Fok!bejaarde
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 15:58:27 #6
70532 loveli
N
pi_65734933
voor de 1 van Muis!

En wat een zoetsappige TT.
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:59:18 #7
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65734964
jeeeej muis!!!
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:54 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Leuk, dan zien wij elkaar misschien al voor de meet!

We hebben inderdaad best wel een overschot aan sopranen opeens. Maar goed, iemand die geluid produceert en het stuk al kent is vast welkom want ons koor loopt op dit moment niet zo lekker.
Er zijn trouwens maar 2 concerten dus als je er één meezingt is dat nog steeds een substantiële bijdrage.
hmmm ik hoop t... praat jij jullie bestuur even om, dan regel ik t wel met gilles
en anders kom ik gewoon opdagen in concert kleding en kruip ik op t podium ertussen. met bladmuziek.

ik kan iet op de meet heb concert die middag en avond met een bach-ensemble....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_65734983
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:58 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zou het ook slecht trekken als ik op andermans geld zou moeten leven. Tenzij diegene dood was en het geld aan mij was achtergelaten.
Ik moet gewoon zo'n spelletje winnen. Deal or no deal. Of de sponsorlottobingokrasloterij ofzo.

Ik weet wat! We geven ons op voor Lingo!
Maar ik begrijp jóu ook!!!
Het is fijn als je een partner hebt met een goed inkomen zodat jij wat dingen kunt proberen. Die situatie is toch maar tijdelijk en omgekeerd kan het ook gebeuren dat híj eens een keer wat minder te besteden heeft.

Lingo

pi_65735009
Go Muis
Fok!bejaarde
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:01:01 #10
148689 Muis006
pi_65735023
Ja ik moet morgenmiddag even naar de uni maar daarna ga ik de grootste bananensoes eten die ik kan vinden!

Of twee

En vrijdag is mijn mamma vrij dus gaan we leuke dingen doen denk ik!
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:01:51 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65735043
Kaartje van Dizzy Missy Lizzy is vandaag gekomen . Thanks! .

De hechtingen zijn eruit en het smerige gaasje ook . Heb nog wel oplosbare hechtingen erin, maar ik mag weer gewoon m'n haar wassen. Over 3 weken moet ik even terug komen ivm de duizeligheid, maar verder zag alles er goed uit. En ik moet echt rustiger aan gaan doen . Grrrr!! Dus niet 24/7 computeren, maar ook wat meer gewoon rustig liggen . M'n ouders zijn er nu en die blijven ook eten (pan macaroni mee ), dus ik ga even thee leuten en gezellig doen en zulks .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:01:58 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_65735048
Bedankt voor jullie knoflooksaus recepten

Ik heb er van gemaakt:
magere yoghurt, mayo, peterselie, 5 knoflooktenen, chilisaus, nepsuiker, citroensap, prov. kruiden en curry... Ik liet het mijn vriend proeven en zijn ogen lichten op, hij vond het echt erg lekker!

Heb ik bij elkaar een uur groentes en kipfilet staan snijden... Heerlijk!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:02:12 #13
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65735060
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:50 schreef P.F het volgende:

[..]

Sorry Kim Lees maar snel over mijn verhalen heen.
Ik had geen commentaar hoor .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65735084
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:01 schreef Muis006 het volgende:
Ja ik moet morgenmiddag even naar de uni maar daarna ga ik de grootste bananensoes eten die ik kan vinden!

Of twee

En vrijdag is mijn mamma vrij dus gaan we leuke dingen doen denk ik!
For this time, we'll see it through the fingers.
Fok!bejaarde
pi_65735096
Even snel het plaatje uit de vorige OP gekopieerd want ik vond hem wel lief.

Hier trouwens ook een rijke(re) man die op dit moment meer bijdraagt dan ik en daar voel ik me ook helemáál niet lekker bij maarja hij werkt ook en ik studeer. Aan de andere kant, een vriendin van mij wilde per se de helft van alles betalen maar dan eindig je als man dus in een veel kleinere woning dan je eigenlijk kan betalen omdat je vriendin zo nodig zelfstandig wil zijn... Da's ook niet alles.
pi_65735140
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:59 schreef kwakveense het volgende:
jeeeej muis!!!
[..]

hmmm ik hoop t... praat jij jullie bestuur even om, dan regel ik t wel met gilles
en anders kom ik gewoon opdagen in concert kleding en kruip ik op t podium ertussen. met bladmuziek.

ik kan iet op de meet heb concert die middag en avond met een bach-ensemble....
Precies, gewoon undercover gaan. Ons bestuur kent al die CM-mensen toch niet.

Oja, da's waar ook... Hm, dan is het helemaal exclusief.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:04:46 #17
148689 Muis006
pi_65735149
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:01 schreef Viking84 het volgende:

De hechtingen zijn eruit en het smerige gaasje ook . Heb nog wel oplosbare hechtingen erin, maar ik mag weer gewoon m'n haar wassen. Over 3 weken moet ik even terug komen ivm de duizeligheid, maar verder zag alles er goed uit. En ik moet echt rustiger aan gaan doen . Grrrr!! Dus niet 24/7 computeren, maar ook wat meer gewoon rustig liggen . M'n ouders zijn er nu en die blijven ook eten (pan macaroni mee ), dus ik ga even thee leuten en gezellig doen en zulks .
Ja Vikje, ik wou geen spoilsport zijn, maar je moet écht rustiger aan doen!

Je bent net geopereerd en hebt het nu al over uit eten en naar de film. Is niet slim! Als je je rustig houdt is de sufheid van de narcose ook sneller weg.
pi_65735161
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:58 schreef loveli het volgende:
voor de 1 van Muis!

En wat een zoetsappige TT.
Ja ach, ik was in een zoetsappige bui.

En ik moest heel snel iets verzinnen want ik zou eigenlijk een artikel aan het lezen moeten zijn.
pi_65735169
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:57 schreef Muis006 het volgende:

Padam-pam-PISH
Yeah!
Maak je er morgen een feestdagje van?
Met slingers en ballonnen aan je masker enzo?
pi_65735199
Pfoe, eindelijk klaar met SPSS!!
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:07:48 #22
148689 Muis006
pi_65735237
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Yeah!
Maak je er morgen een feestdagje van?
Met slingers en ballonnen aan je masker enzo?
Haha nee ik zou wel willen maar dat gaat niet. Er staat een zwart raster over mijn hoofd heen en dat is gekoppeld aan camera's die weer aan een rontgenapparaat gekoppeld zijn zodat ze zien hoe mijn hoofd precies ligt. Ik gok dat de ballonnen voor wat ruis zouden zorgen
pi_65735347
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Haha nee ik zou wel willen maar dat gaat niet. Er staat een zwart raster over mijn hoofd heen en dat is gekoppeld aan camera's die weer aan een rontgenapparaat gekoppeld zijn zodat ze zien hoe mijn hoofd precies ligt. Ik gok dat de ballonnen voor wat ruis zouden zorgen
Hm, je wilt idd niet dat ze verkeerd richten doordat er een ballon tussen zit...
Zou wel een mooi gezicht zijn though.
pi_65735360
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Muis006 het volgende:
Bummer.
Nou, dan maar 2x taart.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:11:50 #25
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65735366
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Precies, gewoon undercover gaan. Ons bestuur kent al die CM-mensen toch niet.

Oja, da's waar ook... Hm, dan is het helemaal exclusief.
heb ik ooit gedaan in de doelen
gewoon in concertkleding de achter- ingang binnen gelopen en toen door t lintje t publiek deel in en in een lege balkon stoel gaan zitten (ons orkest speelde op dat moment een schnabbel met een koor daar, en een aantal mensen wilden geen 30 euro voor een kaartje betalen omdat t koor heel erg vals was...)

*hier schaam k me nog wel een beetje voor, niks voor mij om te doen!! ik zweette echt peentjes*

maar de beveiliging bij de doelen is echt een lachertje!!
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:12:26 #26
148689 Muis006
pi_65735378
Lijstje voor morgen:

O: yoghurt met crunchy
L: 2 bananensoezen
T: taart
D: friet

Zoiets?
pi_65735475
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:12 schreef Muis006 het volgende:
Lijstje voor morgen:

Zoiets?
Ik mis nog chocola!
pi_65735490
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef conleche het volgende:
Yo!

Let ook op het dansje

Hehe, ik heb gisteren het crosstrainerhalfuurtje gedaan op de hele MacArthurParksuite!
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:17:18 #29
148689 Muis006
pi_65735496
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:16 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik mis nog chocola!

T: M&Ms

Fixed
pi_65735503
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:11 schreef kwakveense het volgende:

[..]

heb ik ooit gedaan in de doelen
gewoon in concertkleding de achter- ingang binnen gelopen en toen door t lintje t publiek deel in en in een lege balkon stoel gaan zitten (ons orkest speelde op dat moment een schnabbel met een koor daar, en een aantal mensen wilden geen 30 euro voor een kaartje betalen omdat t koor heel erg vals was...)

*hier schaam k me nog wel een beetje voor, niks voor mij om te doen!! ik zweette echt peentjes*

maar de beveiliging bij de doelen is echt een lachertje!!
Whehe, ik vind het wel een grappige actie.
Wij zongen vroeger vaak in Vredenburg (nu wordt het verbouwd) en daar kon je ook gewoon overal inlopen, dat had natuurlijk ook iedereen kunnen zijn die toevallig helemaal in het zwart was.
Volgend jaar zingen/spelen we in het Concertgebouw, misschien een idee om te testen of het daar ook lukt?
pi_65735550
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:16 schreef Laureline het volgende:

[..]

Hehe, ik heb gisteren het crosstrainerhalfuurtje gedaan op de hele MacArthurParksuite!
Bler je dan ook zo lekker mee??
pi_65735596
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Even snel het plaatje uit de vorige OP gekopieerd want ik vond hem wel lief.

Hier trouwens ook een rijke(re) man die op dit moment meer bijdraagt dan ik en daar voel ik me ook helemáál niet lekker bij maarja hij werkt ook en ik studeer. Aan de andere kant, een vriendin van mij wilde per se de helft van alles betalen maar dan eindig je als man dus in een veel kleinere woning dan je eigenlijk kan betalen omdat je vriendin zo nodig zelfstandig wil zijn... Da's ook niet alles.
Ik zie echt het probleem niet met dat soort 'ongelijkheid'. Ik heb twee jaar op meneers kosten geleefd. Gemeenschap van goederen, huh
En sure, hij verdient nog altijd meer dan ik. En hij doet ook nog eens meer in het huishouden, omdat ik meer uren werk en meer sport. Ik voel me er echt niet schuldig over, moet dat?
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:20:13 #33
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65735601
TVP
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65735624
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:17 schreef Muis006 het volgende:

[..]

T: M&Ms

Fixed
Excellent
Morgen feest in Slank
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:22:06 #35
148689 Muis006
pi_65735657
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Excellent
Morgen feest in Slank
Woohoo

Met plaatjes van McArmy? Pleeeeeeeeeaaaaase?
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:22:49 #36
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_65735686
tvprut
Prrrrr
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:23:31 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65735712
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:45 schreef Mini_rulez het volgende:

Sinds gisteren iemand zei dat ze de irritant vond durf ik hem niet meer te gebruiken.
Ik zei er iets over. Maar niet dat ie irritant was hoor !
De wordt vaak gebruikt om ongelooflijke kutopmerkingen mee af te sluiten.

Voorbeeld:
Tinkepink, met alle respect, maar ik vind je een kutwijf

En als we dan toch bezig zijn: dat over het opbieden wat betreft opleidingen kwam óók bij mij vandaan, maar was heel anders bedoeld dan k_i_m hier suggeert . Het was meer van "haha, ik vind jullie wel grappig "
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65735717
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Bler je dan ook zo lekker mee??
Erger: waar ik ook ben tijdens dit nummer til ik mijn armen boven mijn hoofd om mee te doen met het ritmische geklap halverwege
pi_65735725
ik snap niet hoe ik na een banaan, 3 boterhammen en een kop soep en 3 knackebrod met kaas nog zo'n honger kan hebben

tevens tvp
Ja doei.
pi_65735739
TVP

Slaapkamer is ook schoon en ik heb me lekker gedoucht..
en nu ga ik nog ff aan de studie
*dagboekpost hahaaaaa*

voor Muis nog maar eentje!!!!

en dat mensen je niet direct herkennen heb ik dagelijks ik ben daar inmiddels al aan gewend, dat mensen je zo aanstaren...
gister nog weer in het ziekenhuis, ik loop nu mijn stage in het ziekenhuis waar ik 3 jaar geleden heb gewerkt, en 2 mensen die me echt zo aankeken, van WTF???
(bekend gezicht, maar wie is dat ook alweer.... )
altijd mooi
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:24:44 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65735751
quote:

[..]

Ik zie echt het probleem niet met dat soort 'ongelijkheid'. Ik heb twee jaar op meneers kosten geleefd. Gemeenschap van goederen, huh
En sure, hij verdient nog altijd meer dan ik. En hij doet ook nog eens meer in het huishouden, omdat ik meer uren werk en meer sport. Ik voel me er echt niet schuldig over, moet dat?
Nee.
Hier hetzelfde.

Wat ik wel oneerlijk vind is dat hij meer geld krijgt dan ik. Ik vind dat ik evenveel verdien
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65735766
quote:
Ik zie het probleem ook niet zo.
Vriendlief werkt minder dan ik en brengt minder geld in het laatje en ik hoef minder te poetsen.
Prima deal wat mij betreft.
Maar het mag van mij ook andersom, no problem.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:25:44 #43
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65735771
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:17 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Whehe, ik vind het wel een grappige actie.
Wij zongen vroeger vaak in Vredenburg (nu wordt het verbouwd) en daar kon je ook gewoon overal inlopen, dat had natuurlijk ook iedereen kunnen zijn die toevallig helemaal in het zwart was.
Volgend jaar zingen/spelen we in het Concertgebouw, misschien een idee om te testen of het daar ook lukt?
hmmm daar zijn ze heel streng! de vader van een van mijn beste vriednnnetjes speelt in t KCO en die durft soms al nauwelijks haar en dr vriendje naar binnen te loodsen... dan krijgt ie ook scheve gezichten van de backstge portier... maarreh ik kom misscien wel gewóón kijken. heb k bij t USC ook gedaan dit jaar.
pi_65735786
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:23 schreef Laureline het volgende:

[..]

Erger: waar ik ook ben tijdens dit nummer til ik mijn armen boven mijn hoofd om mee te doen met het ritmische geklap halverwege
pi_65735788
quote:

[..]

Dat 'gemeenschap van goederen' hou ik mezelf ook maar voor als ik me weer eens schuldig voel (dat zit er bij onze generatie toch meer in, ik heb vriendinnen die nog veel erger zijn qua onafhankelijkheid behouden). Dan denk ik maar, als we getrouwd waren was het ook half van mij. Er zit ook wel wat in, we zijn al 6,5 jaar samen en veel andere mensen zijn dan allang getrouwd.

Nee, dat hoeft ook niet want je kunt nooit allebei evenveel bijdragen. Jij zou het waarschijnlijk ook voor hem doen als de situatie toevallig andersom was, toch?
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:26:35 #46
14746 k_i_m
pi_65735800
quote:

[..]

Ik heb er ook totaal geen problemen mee .
In my life
Why do I smile
pi_65735826
Joepie, nog maar één keertje! .

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65735854
O en die van mij betaalt wel meer aan dingen.

Maar ik betaal m'n eigen dingen. Dus mijn huisje, mijn verzekeringen, mijn kleding en tutti quanti. Ik vind dat fijner.
pi_65735873
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee.
Hier hetzelfde.

Wat ik wel oneerlijk vind is dat hij meer geld krijgt dan ik. Ik vind dat ik evenveel verdien

Ook dat kan ik schudden; ik vind mijn werk wel heel gewichtig, maar in feite is het natuurlijk een baan van niks

Maarrrr over 4 jaar ga ik bakken met geld verdienen en dan gaat de meneer een carrièreswitch overwegen. Voor de leukigheid.
Of we gaan naar Zuid-Afrika verhuizen
pi_65735876
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:25 schreef kwakveense het volgende:

[..]

hmmm daar zijn ze heel streng! de vader van een van mijn beste vriednnnetjes speelt in t KCO en die durft soms al nauwelijks haar en dr vriendje naar binnen te loodsen... dan krijgt ie ook scheve gezichten van de backstge portier... maarreh ik kom misscien wel gewóón kijken. heb k bij t USC ook gedaan dit jaar.
Doen ze daar eigenlijk aan studentenkorting? Vast niet hè?
pi_65735890
als straks klaar is met studeren gaat hij ook veeeeeeeeeeeeeeeel meer verdienen dan ik nou ja, we moeten nog zien hoeveel en ga zo maar door, maar we zijn het er wel over eens dat ik minder ga werken en dus minder ga bijdragen in onderhoud (huur, gas, water etc) zodat ik meer kan studeren

en neuh, daar ga ik me niet schuldig over voelen
Ja doei.
pi_65735966
Wij verdienen gewoon allebei geen moer, dus dat komt wel mooi uit.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 16:32:14 #53
70532 loveli
N
pi_65736016
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:26 schreef Mini_rulez het volgende:
ik heb vriendinnen die nog veel erger zijn qua onafhankelijkheid behouden
Yup. Ken er ook eentje, haar vent verdient genoeg om 3 vrouwen met allemaal 2 kinderen te onderhouden, maar toch blijft ze zelf kinderloos en werken om niet afhankelijk te worden. Terwijl ze volgens mij dolgraag moeder zou willen worden.

Dat gezegd hebbende, ik heb er op papier totaal geen bezwaar tegen om thuis te blijven voor de kinderen als mijn man een goede baan heeft. Alleen ben ik heel benieuwd of ik er nog steeds zo over zou denken als ik in die situatie zat. Diep in me zit een klein, koppig wezentje wat alles zelf wil (kunnen) doen en betalen.
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:34:10 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_65736079
Mijn vriend en ik zijn collega's Alleen heeft hij standaard 33% meer door 5 ploegendienst (2 x van 6 uur tot 14 uur, 2x van 14 tot 22 uur en 2x van 22 tot 6 uur)

Ik klaag niet trouwens we hebben het wel vrij ruim voor 'arbeiders'
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:34:25 #55
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65736089
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:28 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Doen ze daar eigenlijk aan studentenkorting? Vast niet hè?
ja geloof t wel. in elk geval sprintkaartjes, en CJP (nog tot juni-dan ben ik te oud en krijg ik geen nieuwe meer), en ik word lid van entree... dus er is vast wel iets te vinden voor korting...

1 brief down, 9 to go (is mn planning van vandaag)

tot lator
pi_65736156
Jeej Muis nog maar 1! WHOOEHOOE, kom je dan ook uitdelen met je bananensoezen (of wat het ook was ) hier in het topic?

Und voor Vik omdat je hechtingen eruit zijn en je je haar weer gewoon mag wassen Is het je meegevallen, met dat harenwassen? Want je deed het uiteindelijk met een kopje over je oor? (maar hoe zet je die dan vast, of houd je die de hele tijd vast met 1 hand

Ik heb vanmiddag bloedgegeven en vlak nadat het klaar was viel ik zowat flauw gelukkig zat ik nog in de stoel, dus hoefde ik alleen mijn hoofd maar opzij te laten zakken
Mijn bloeddruk was trouwens 70/120 en later 60/110, maar dat zegt mij allemaal niks. Wat zijn eigenlijk boven en onderwaardes daarvoor? En een hb van 8.8, is dat laag hoog of normaal?

Lijstje erbij:
O: 3 knackebrod met chocopasta
T: 3 plakken ontbijtkoek
T: bloedgeven (moest bouillon drinken daarna)
L: bak magere yoghurt met wat roosvicee
T: tomatensoep en een plakje rookvlees met augurk
D: inspiratieloos en teveel keus! misschien nasi, of spinazie a la creme, of iets met wokgroente, of brinta
S: spinnen en buikspierkwartier
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 16:37:20 #57
70532 loveli
N
pi_65736183
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn vriend en ik zijn collega's Alleen heeft hij standaard 33% meer door 5 ploegendienst (2 x van 6 uur tot 14 uur, 2x van 14 tot 22 uur en 2x van 22 tot 6 uur)

Ik klaag niet trouwens we hebben het wel vrij ruim voor 'arbeiders'
Just curious omdat ik zelf in 3-ploegendienst heb gewerkt, waar zit de typfout?
crap in = crap out
pi_65736194
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat gezegd hebbende, ik heb er op papier totaal geen bezwaar tegen om thuis te blijven voor de kinderen als mijn man een goede baan heeft. Alleen ben ik heel benieuwd of ik er nog steeds zo over zou denken als ik in die situatie zat. Diep in me zit een klein, koppig wezentje wat alles zelf wil (kunnen) doen en betalen.
Tja, de vraag is of je je kinderen er een plezier mee doet als jij er niet gelukkig van wordt, maar als dat ongeluk alleen maar een onnozele reden heeft als "ik wil wel thuisblijven maar eigenlijk zou ik onafhankelijk moeten zijn" kun je je daar vast wel overheen zetten.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je je dood verveelt als je altijd gewerkt hebt en dan opeens de hele dag thuis zit dus alleen daarom zou ik niet helemaal stoppen met werken (afgezien van het feit dat het eeuwig zonde zou zijn van 7 jaar studie), maar ik zou er zeker geen problemen mee hebben om van fulltime naar parttime te gaan terwijl vriendje geld in het laatje blijft brengen. Nou heeft hij ook een eigen bedrijf dus voor hem is parttime toch niet echt een optie. Hij kan zichzelf wel een dag vrij geven als dat nodig is maar nu werkt hij vaak zo'n 60 uur per week en ik zie hem niet echt minderen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:39:07 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_65736242
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Just curious omdat ik zelf in 3-ploegendienst heb gewerkt, waar zit de typfout?
3 ploegen = zonder weekend... wij werken in een 24/7 bedrijf
pi_65736294
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:36 schreef cyclechick het volgende:
Jeej Muis nog maar 1! WHOOEHOOE, kom je dan ook uitdelen met je bananensoezen (of wat het ook was ) hier in het topic?

Und voor Vik omdat je hechtingen eruit zijn en je je haar weer gewoon mag wassen Is het je meegevallen, met dat harenwassen? Want je deed het uiteindelijk met een kopje over je oor? (maar hoe zet je die dan vast, of houd je die de hele tijd vast met 1 hand

Ik heb vanmiddag bloedgegeven en vlak nadat het klaar was viel ik zowat flauw gelukkig zat ik nog in de stoel, dus hoefde ik alleen mijn hoofd maar opzij te laten zakken
Mijn bloeddruk was trouwens 70/120 en later 60/110, maar dat zegt mij allemaal niks. Wat zijn eigenlijk boven en onderwaardes daarvoor? En een hb van 8.8, is dat laag hoog of normaal?

Lijstje erbij:
O: 3 knackebrod met chocopasta
T: 3 plakken ontbijtkoek
T: bloedgeven (moest bouillon drinken daarna)
L: bak magere yoghurt met wat roosvicee
T: tomatensoep en een plakje rookvlees met augurk
D: inspiratieloos en teveel keus! misschien nasi, of spinazie a la creme, of iets met wokgroente, of brinta
S: spinnen en buikspierkwartier
Bloed geven als in een halve liter bij de bloedbank? Ik eet dan altijd iets extra's, het is toch best een werk voor je lichaam om al die bloedcellen weer aan te vullen. Die dames laten je ook niet gaan als je niks eet.
Is het wel zo verstandig om te gaan spinnen als je daarstraks al bijna flauwviel?
Hb van 8,8 is best hoog voor een vrouw trouwens. Niet te hoog maar gewoon goed.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 16:41:04 #61
70532 loveli
N
pi_65736316
Ik werk om te leven, niet andersom. Als ik een roeping had of talent zoals Co zou ik het jammer vinden om daar niets mee te doen. Er zijn zoveel dingen die ik liever doe en nuttiger vind dan op m'n werk zitten.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 16:42:08 #62
70532 loveli
N
pi_65736348
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:39 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

3 ploegen = zonder weekend... wij werken in een 24/7 bedrijf
Jeu, dan kun je nooit elke week iets op hetzelfde tijdstip plannen.
crap in = crap out
pi_65736421
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bloed geven als in een halve liter bij de bloedbank? Ik eet dan altijd iets extra's, het is toch best een werk voor je lichaam om al die bloedcellen weer aan te vullen. Die dames laten je ook niet gaan als je niks eet.
Is het wel zo verstandig om te gaan spinnen als je daarstraks al bijna flauwviel?
Ja, bij de bloedbank een halve liter inderdaad
En 8.8 is hoog? Hmm, ik had vorige keer geloof ik iets van 11, maar ik weet nog dat ik toen de dagen ervoor heel veel spinazie had gegeten, weet niet of dat er mee te maken heeft
En het was precies om 12.00 en spinnen is pas om 19.00. Ik voel me goed, dus ik denk dat het wel moet lukken
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:44:35 #64
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_65736433
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Jeu, dan kun je nooit elke week iets op hetzelfde tijdstip plannen.
Nee dat klopt... weekenden tellen bij ons ook niet... vandaag waren we samen vrij, de volgende keer dat we samen vrij zijn is volgende week donderdag.
Maar ja, zo zit dat
pi_65736436
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Eens! Sporten na het bloed geven is niet zo'n goed idee!
En goed veel eten idd. Je lichaam heeft behoorlijk wat energie nodig om die halve liter bloed weer aan te maken.
pi_65736499
Wij hebben een heel klassieke rolverdeling, maar dan met de rollen precies omgedraaid: ik verdien het geld, hij kookt altijd, brengt meestal de mini naar school, doet de was, strijkt de overhemden En de rest van het huishouden doen we samen/niet.
pi_65736544
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:44 schreef Liejannuh het volgende:
Je lichaam heeft behoorlijk wat energie nodig om die halve liter bloed weer aan te maken.
Bloedgeven is lijntechnisch nogal verantwoord begrijp ik?
pi_65736598
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:44 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Eens! Sporten na het bloed geven is niet zo'n goed idee!
En goed veel eten idd. Je lichaam heeft behoorlijk wat energie nodig om die halve liter bloed weer aan te maken.
Maar ik wil niet m'n sporten opgeven voor wat bloeddoneren. Nu komt mijn koppigheid en eigenwijsheid heel erg naar boven. Ik zal wel extra goed avondeten gaan maken nu (portie spinazie + nasi) maar zolang ik me niet meer wiebelig voel zie ik niet in waarom ik niet kan gaan
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:49:08 #69
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65736617
jup, bloedzuigers, nog beter. gewoon al je bloed weg laten zuigen, scheelt al snel een paar kilo!
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 16:49:15 #70
70532 loveli
N
pi_65736630
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Jup, je verliest zo een paar ons per donatie.
crap in = crap out
pi_65736642
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Juist niet, want nu moet ik meer eten, maar ben geen vet kwijt, alleen wat bloed wat zichzelf ook weer aanvult
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:50:09 #72
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65736669
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:48 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Maar ik wil niet m'n sporten opgeven voor wat bloeddoneren. Nu komt mijn koppigheid en eigenwijsheid heel erg naar boven. Ik zal wel extra goed avondeten gaan maken nu (portie spinazie + nasi) maar zolang ik me niet meer wiebelig voel zie ik niet in waarom ik niet kan gaan
spinazie is trouwens helemaal niet extreem ijzerrijk!! das een mythe n.a.v. ooit een komma fout in een lijstje met ijzerwaarden...

gewoon 1 avondje niet sporten, das toch neit zo erg als je maar wat is t, 1 keer ind e 6 weken ofzo? bloed geeft?
pi_65736680
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:36 schreef cyclechick het volgende:

HB van 8,8 na het geven van bloed is vrij normaal. Meeste jonge vrouwen hebben een relatief hoog HB.
(ik heb ook een HB van ongeveer 10)

en je schrijft de bloeddruk verkeerd om
het is 120/70 en 110/60.
en daar kan je weinig van zeggen als je geen uitgangswaardes hebt (dus hoe je bloeddruk was voor je volumeverlies).
normaal gesproken is het namelijk een keurige waarde, maaaaar het kan zijn, dat je bloeddruk voor jouw doen, (dus je uitgaangswaarde is normaal hoger) te laag was, door het onttrekken van een relatief groot volume in korte tijd. Hierdoor kan je idd flauw vallen....
pi_65736682
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:44 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ja, bij de bloedbank een halve liter inderdaad
En 8.8 is hoog? Hmm, ik had vorige keer geloof ik iets van 11, maar ik weet nog dat ik toen de dagen ervoor heel veel spinazie had gegeten, weet niet of dat er mee te maken heeft
En het was precies om 12.00 en spinnen is pas om 19.00. Ik voel me goed, dus ik denk dat het wel moet lukken
Voor een vrouw wel ja... Nouja, niet ongezond hoog ofzo maar wel ruim in het gezonde gebied.
IJzer uit spinazie schijn je niet zo goed op te nemen (omdat het een andere structuur heeft dan dierlijk heem-ijzer) dus ik weet niet of dat het geweest kan zijn. De beste bron voor zover ik weet is vlees, vooral lever.

Ze waarschuwen wel altijd in folders enzo voor inspannende hobbies/werk, dus ik zou toch een beetje rustig aan doen vanavond of in elk geval goed opletten of je je nog goed voelt.
pi_65736689
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:01 schreef Viking84 het volgende:
Yay, toch nog! En graag gedaan
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
pi_65736694
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:37 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tja, de vraag is of je je kinderen er een plezier mee doet als jij er niet gelukkig van wordt, maar als dat ongeluk alleen maar een onnozele reden heeft als "ik wil wel thuisblijven maar eigenlijk zou ik onafhankelijk moeten zijn" kun je je daar vast wel overheen zetten.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je je dood verveelt als je altijd gewerkt hebt en dan opeens de hele dag thuis zit dus alleen daarom zou ik niet helemaal stoppen met werken (afgezien van het feit dat het eeuwig zonde zou zijn van 7 jaar studie), maar ik zou er zeker geen problemen mee hebben om van fulltime naar parttime te gaan terwijl vriendje geld in het laatje blijft brengen. Nou heeft hij ook een eigen bedrijf dus voor hem is parttime toch niet echt een optie. Hij kan zichzelf wel een dag vrij geven als dat nodig is maar nu werkt hij vaak zo'n 60 uur per week en ik zie hem niet echt minderen.
Ik snap dat niet zo goed, waarom het eeuwig zonde zou zijn om te stoppen met werken. Ik bedoel, je kennis veroudert wel, in de loop der jaren, maar algemene academische vaardigheden blijven toch gewoon?
pi_65736712
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:49 schreef kwakveense het volgende:
jup, bloedzuigers, nog beter.
Dit weekend maar even met blote benen door de vijver van mijn ouders wandelen dan maar.
pi_65736726
Ik vind bloedprikken helemaal niet eng, maar ben nu al bijna een paar x van m'n stokje gegaan, dus wat dat nu weer is....plotselinge daling van de bloeddruk? Maar bij mij ging het om onderzoeks hoeveelheden en dat is echt geen halve liter, maar een stuk of 5 van die buisjes...

Vreemd.
pi_65736782
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:49 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Juist niet, want nu moet ik meer eten, maar ben geen vet kwijt, alleen wat bloed wat zichzelf ook weer aanvult
De energie die het kost om dat bloed te maken komt indirect wel uit je vetcellen.
Niet dat ik het aanraad als manier om af te vallen, zoveel zal het ook weer niet schelen...

Vrouwen mogen trouwens maar 3x per jaar ofzo.
pi_65736788
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:50 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

HB van 8,8 na het geven van bloed is vrij normaal. Meeste jonge vrouwen hebben een relatief hoog HB.

het is 120/70 en 110/60.
en daar kan je weinig van zeggen als je geen uitgangswaardes hebt (dus hoe je bloeddruk was voor je volumeverlies).
normaal gesproken is het namelijk een keurige waarde, maaaaar het kan zijn, dat je bloeddruk voor jouw doen, (dus je uitgaangswaarde is normaal hoger) te laag was, door het onttrekken van een relatief groot volume in korte tijd. Hierdoor kan je idd flauw vallen....
Verkeerdom zoveel weet ik er dus van
Die 120/70 was voordat ik ging doneren (net als de 8.8 van HB) en de 60/110 was van nadat ik weer een beetje was bijgekomen
pi_65736819
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:51 schreef conleche het volgende:
Ik vind bloedprikken helemaal niet eng, maar ben nu al bijna een paar x van m'n stokje gegaan, dus wat dat nu weer is....plotselinge daling van de bloeddruk? Maar bij mij ging het om onderzoeks hoeveelheden en dat is echt geen halve liter, maar een stuk of 5 van die buisjes...

Vreemd.
dat heet een vasovagale reactie... google maar eens

pi_65736821
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:50 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

het is 120/70 en 110/60.
Ze meten dat juist voor het bloedgeven, om te kijken of je het wel kunt missen.
Ik ben trouwens al 2x weggestuurd bij de bloedbank omdat mijn Hb te laag was, dan wil ik niet weten hoe dat gaat zijn als ik ouder word.
pi_65736831
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:51 schreef conleche het volgende:

Vreemd.
Mijn schoonbroer heeft dat met slechts een druppeltje al, schijnt idd te maken met een sterk dalende bloeddruk.
pi_65736844
Progje ik heb de tabletjes gehaald. Ik laat je weten later deze week of het helpt. Bedankt voor de tip.

Nu ga ik vanwege hoofdpijn even wat anders doen.
The way you rock'n'roll
pi_65736852
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik snap dat niet zo goed, waarom het eeuwig zonde zou zijn om te stoppen met werken. Ik bedoel, je kennis veroudert wel, in de loop der jaren, maar algemene academische vaardigheden blijven toch gewoon?
Nouja, ik bedoel eigenlijk als je voor altijd zou stoppen met werken. Als je later weer kunt instromen is het inderdaad niet zo erg. Hoewel een wetenschappelijke carrière er dan waarschijnlijk niet echt meer in zit.
pi_65736864
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:48 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen hoor, maar ga dan iig niet voluit en als je denkt dat het niet gaat, afstappen.

Owja, en Aventura en Cinnamongirl zijn jarig vandaag!
Gefeliciteerd dames!
pi_65736891
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:53 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Verkeerdom zoveel weet ik er dus van
Die 120/70 was voordat ik ging doneren (net als de 8.8 van HB) en de 60/110 was van nadat ik weer een beetje was bijgekomen
maar een HB van 8.8 is voor een jonge vrouw echt niet te hoog hoor juist heel gezond.

en 110/60 is ook vrij netjes, maar het kan best dat je bloeddruk even flink laag was, toen je net in de benen kwam.... op zich vrij onschuldig...
pi_65736898
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:53 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

De energie die het kost om dat bloed te maken komt indirect wel uit je vetcellen.
Niet dat ik het aanraad als manier om af te vallen, zoveel zal het ook weer niet schelen...

Vrouwen mogen trouwens maar 3x per jaar ofzo.
Oh relaxed, ben ik al dat junkfood van afgelopen week weer kwijt dus
pi_65736927
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:54 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nouja, ik bedoel eigenlijk als je voor altijd zou stoppen met werken. Als je later weer kunt instromen is het inderdaad niet zo erg. Hoewel een wetenschappelijke carrière er dan waarschijnlijk niet echt meer in zit.
Zelfs als je niet meer gaat werken, vind ik niet dat een studie verspilde moeite is.

Hoewel ik toch ook voor werken zou kiezen; ik ben zo arrogant dat ik denk dat de arbeidsmarkt echt op mij zit te wachten
pi_65736946
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:55 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen hoor, maar ga dan iig niet voluit en als je denkt dat het niet gaat, afstappen.

Owja, en Aventura en Cinnamongirl zijn jarig vandaag!
Gefeliciteerd dames!
OOHH HAPPY BIRTHDAY ladies!!

en een beetje rustig aan/goed opletten ben ik zeker wel van plan. Komt goed
pi_65736967
Vasovagale syncope is de meest voorkomende vorm van flauwvallen. Het tijdelijk en omkeerbaar bewustzijnsverlies (syncope) wordt uitgelokt door een vasculaire stimulatie door de hersenzenuw. Het betreft dus voornamelijk een plotse vagale stimulatie die een onvoldoende doorbloeding uitlokt. Deze vasculaire stimulus kan op haar beurt veroorzaakt worden door een scala van factoren die alle leiden tot hetzelfde beeld van flauwvallen. De vasovagale syncope kan dus veroorzaakt worden door vele aandoeningen of factoren.

Frequente oorzaken van vasovagale syncope zijn:

* langdurig staan
* een pijnlijke of onaangename ervaring (injectie, zien van bloed)
* langdurige blootstelling aan hitte
* extreme emoties
* honger
* oververmoeidheid
* misselijkheid of overgeven
* urineren ('micturitiele syncope') of ontlasten (relatief vaak bij toiletbezoek 's nachts)
* slikken ('deglutitiele syncope')
* contactlenzen inzetten/uithalen

In principe kan iedereen bij voldoend heftige uitlokkende factoren wel een vasovagale syncope krijgen.
In geval van vaak terugkerende aanvallen betreft het meestal een blootstelling aan steeds dezelfde specifieke uitlokkende factor. De eerste aanval vindt vaak plaats tussen het tiende en twintigste levensjaar en komt vervolgens soms gegroepeerd terug in de rest van het leven.

Kenmerkend voor de vasovagale syncope zijn volgende voortekenen: lichthoofdigheid, misselijkheid, zweten, oorsuizen en problemen met het gezichtsvermogen. Deze symptomen zijn tot enkele seconden voor het bewustzijnsverlies aanwezig, vooral wanneer de persoon staat of rechtop zit. Soms gaat het echter zo snel dat het flauwvallen het eerste is wat de omgeving merkt. Bij een op deze manier flauwgevallen persoon valt het bleke gezicht op, en meestal een zwakke tot zeer zwakke, trage pols. Het kan voorkomen dat er een korte spiertrekking optreedt. Dit leidt soms ten onrechte tot de gedachte dat er epilepsie in het spel kan zijn. Voor een arts die de aanval ziet is het onderscheid echter gemakkelijk te maken.

Typerend voor elke syncope is het spontane herstel. Dit gebeurt voornamelijk omdat bij het flauwvallen de persoon in horizontale positie terecht komt. In deze positie wordt de nodige bloedtoevoer naar de hersenen hersteld en komt de persoon snel weer bij bewustzijn.

dit dus mensen

wiki is your friend
pi_65737060
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:55 schreef Liejannuh het volgende:
Aventura en Cinnamongirl zijn jarig vandaag!

Gefeli!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:01:21 #93
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65737079
Hallo!

Ik kom net thuis uit de uni, hard gestudeerd. Gisteravond eerst een studiegroep, en daarna kwam het vriendje langs. Erg gezellig en fijn!

Nu even bijlezen. Iets bijzonders gemist?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65737104
Oh, gefeliciteerd Cinnamongirl en Aventura! .
pi_65737117
Gefeliciteerd kaneelmeisje en aventura

The way you rock'n'roll
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:02:42 #96
14746 k_i_m
pi_65737122
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
Vasovagale syncope is de meest voorkomende vorm van flauwvallen.

dit dus mensen

wiki is your friend
Ha, grappig! Ik heb dat wel eens gehad toen ik 's nachts naar beneden ging en snoeihard mijn teen tegen de bank parkeerde. Ik moest echt gaan zitten, ik werd helemaal misselijk en het zweet gutste van mijn rug .
In my life
Why do I smile
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:03:12 #97
14746 k_i_m
pi_65737141
Oh, gefeliciteerd! .
In my life
Why do I smile
pi_65737182
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zelfs als je niet meer gaat werken, vind ik niet dat een studie verspilde moeite is.

Hoewel ik toch ook voor werken zou kiezen; ik ben zo arrogant dat ik denk dat de arbeidsmarkt echt op mij zit te wachten
Niet elke studie, van algemene kennis en wetenschappelijke vaardigheden word je natuurlijk nooit slechter.
Ik doe nu een master waar je eigenlijk alleen onderzoeker mee wordt (dus bij andere banen heb je er niet zo veel aan) en die bovendien best duur is, dus dat zou ik dan wel weer zonde vinden. Maar dat is ook gewoon omdat ik het heel leuk vind en er graag verder mee wil. Ik denk namelijk ook dat de wetenschap op mij zit te wachten.
pi_65737203
Gefeliciteerd Cinnamongirl en Aventura!
pi_65737220
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
Vasovagale syncope is de meest voorkomende vorm van flauwvallen. Het tijdelijk en omkeerbaar bewustzijnsverlies (syncope) wordt uitgelokt door een vasculaire stimulatie door de hersenzenuw. Het betreft dus voornamelijk een plotse vagale stimulatie die een onvoldoende doorbloeding uitlokt. Deze vasculaire stimulus kan op haar beurt veroorzaakt worden door een scala van factoren die alle leiden tot hetzelfde beeld van flauwvallen. De vasovagale syncope kan dus veroorzaakt worden door vele aandoeningen of factoren.

Frequente oorzaken van vasovagale syncope zijn:

* langdurig staan
* een pijnlijke of onaangename ervaring (injectie, zien van bloed)
* langdurige blootstelling aan hitte
* extreme emoties
* honger
* oververmoeidheid
* misselijkheid of overgeven
* urineren ('micturitiele syncope') of ontlasten (relatief vaak bij toiletbezoek 's nachts)
* slikken ('deglutitiele syncope')
* contactlenzen inzetten/uithalen

In principe kan iedereen bij voldoend heftige uitlokkende factoren wel een vasovagale syncope krijgen.
In geval van vaak terugkerende aanvallen betreft het meestal een blootstelling aan steeds dezelfde specifieke uitlokkende factor. De eerste aanval vindt vaak plaats tussen het tiende en twintigste levensjaar en komt vervolgens soms gegroepeerd terug in de rest van het leven.

Kenmerkend voor de vasovagale syncope zijn volgende voortekenen: lichthoofdigheid, misselijkheid, zweten, oorsuizen en problemen met het gezichtsvermogen. Deze symptomen zijn tot enkele seconden voor het bewustzijnsverlies aanwezig, vooral wanneer de persoon staat of rechtop zit. Soms gaat het echter zo snel dat het flauwvallen het eerste is wat de omgeving merkt. Bij een op deze manier flauwgevallen persoon valt het bleke gezicht op, en meestal een zwakke tot zeer zwakke, trage pols. Het kan voorkomen dat er een korte spiertrekking optreedt. Dit leidt soms ten onrechte tot de gedachte dat er epilepsie in het spel kan zijn. Voor een arts die de aanval ziet is het onderscheid echter gemakkelijk te maken.

Typerend voor elke syncope is het spontane herstel. Dit gebeurt voornamelijk omdat bij het flauwvallen de persoon in horizontale positie terecht komt. In deze positie wordt de nodige bloedtoevoer naar de hersenen hersteld en komt de persoon snel weer bij bewustzijn.

dit dus mensen

wiki is your friend
Ik heb dat echt om de meest suffe redenen: een keer toen iemand een tattoo liet zetten en ik keek, een x toen een vriendin een navelpiercing kreeg (maar bij mijn wenkbrauw en tong was er niks aan de hand) toen ik keek naar een demonstratie van bloedprikken-zonder naald!
Maar ik voel het meestal wel aankomen en dan ga ik gewoon even zitten en zakt het weer weg
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 17:05:58 #101
70532 loveli
N
pi_65737228
Happy twin-day!
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:06:48 #102
148689 Muis006
pi_65737255
Cycle, het was the gewoon the Heat of the moment!

It was the heat of the moment
Telling me what your heart meant
Heat of the moment shone in your eyes
pi_65737276
Ik val bijna altijd bijna flauw (de laatste keer dat ik echt flauw viel was na een operatie) als ik ziekjes ben. Met een lagere weerstand ben ik daar blijkbaar heel gevoelig voor. En ik wist dat ik nog ergens op fok moest hebben staan wat mijn HB-waarde was: 6,8, ooit.
pi_65737278
Ha dank jullie wel!!
Ik zal dat nooit zélf aankondigen dus het had gekund dat onze Bday in dit topic ongemerkt voorbij zou zijn gegaan
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:08:14 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65737300
M'n moeder is nu aan het stofzuigen hier (mag ik niet doen) en ze is aan het neuzen. Gelukkig heb ik m'n pocket rocket vanochtend discreet opgeborgen .

Plan: vanaf morgen, tot de duizeligheid weg is iig, drastisch minder internetten, dus als jullie mij hier teveel zien willen jullie me dan even wegschoppen? .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:08:58 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65737327
Is de tweeling jarig? Gefeli .
Niet meer actief op Fok!
pi_65737385
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Ha dank jullie wel!!
Ik zal dat nooit zélf aankondigen dus het had gekund dat onze Bday in dit topic ongemerkt voorbij zou zijn gegaan
Herkenbaar!
Ik zag het in het fotoboek! Jullie hebben allebei heel netjes je geboortedatum ingevuld!

Ik hoop op een tof cadeau voor je cinnamongirl, in de vorm van heel snel een nieuwe baan!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:10:54 #108
148689 Muis006
pi_65737392
Gefeliciteerd!

De twinzz mogen morgen ook een van mijn bananensoezen!
pi_65737405
Van harte gefeliciteerd, dames Woei, wat zijn jullie al oud
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:11:29 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_65737413
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Niet elke studie, van algemene kennis en wetenschappelijke vaardigheden word je natuurlijk nooit slechter.
Ik doe nu een master waar je eigenlijk alleen onderzoeker mee wordt (dus bij andere banen heb je er niet zo veel aan) en die bovendien best duur is, dus dat zou ik dan wel weer zonde vinden. Maar dat is ook gewoon omdat ik het heel leuk vind en er graag verder mee wil. Ik denk namelijk ook dat de wetenschap op mij zit te wachten.
mag ik iets heeeeeeel flauws noemen.....

als je leert voor onderzoeker had je dit ook kunnen vinden:
referentiewaarden HB
man 8.1-11.0 mmol
vrouw: 7.5-10.0 mmol

Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 17:12:01 #111
70532 loveli
N
pi_65737424
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
Woei, wat zijn jullie al oud
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:12:18 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65737435
Gefelie tweeling!

Ik ben terug van de 'bekkenbeul' (mooi woord, copyright Kaneelmeisje! ). Ik moest vandaag ook tandsteen laten doen bij de preventieassistente en die had één of ander martelwerktuig die veul meer zeer deed dan die van de tandarts *doet zielig* Normaal gewoon zo'n gek haakje, nu een frikkin' gemotoriseerd haakje! Wie heeft dat verzonnen
Maarja de mevrouw was gelukkig wel aardig en ik heb braaf geleden in stilte

Edit: "gelijd" is geen woord!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_65737450
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:11 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

mag ik iets heeeeeeel flauws noemen.....

als je leert voor onderzoeker had je dit ook kunnen vinden:
referentiewaarden HB
man 8.1-11.0 mmol
vrouw: 7.5-10.0 mmol

Ik zei toch ook niet dat 8,8 te hoog was? Ik zei juist dat het gewoon ruim in het gezonde gebied is.
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:12:49 #114
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65737454
heeeepppie beursdeee tooo joeoeoeoeoeoe...toeoeoeoeoe...

-de laatste keer dat ik een flauwte voelde aankomen (behalve de hele kortdurende als ik te snel opsta schtends, dan gooi ik mezelf gewoon tegen de muur en trekt t weer weg) was in de douche met McEx... ik werd ineens heel misselijk, en koud, en slap, en ben toen met een "dit gaat niet goed" in een handdoekje op de toiletpot gaan zitten... ben wel de hele dag misselijk gebleven e had vreselijke buikpijn - was even vergeten dat ik ongesteld moest worden die dag en dat was blijkbaar die keer extreem heftig, gecombineerd met een te lange te hete douche: bingo...
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:13:50 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65737488
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
ik heb braaf gelijd in stilte
Weet je zeker dat ze niet toevallig aan je brein heeft zitten peuteren?
Niet meer actief op Fok!
pi_65737496
quote:

Bummer, ik wilde er net een sarcastische opmerking over plaatsen
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:14:05 #117
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_65737497
gefeliciteerd kaneelmeisje en aventura
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:14:22 #118
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65737504
gefeliciteerd Cinnamongirl en Aventura! Fijne dag vandaag!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:14:31 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65737510
quote:
Muahahaha, ik heb hem al gequote. Hij is nu vereeuwigd .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:16:53 #120
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_65737581
en ik had voor de laatste keer een vasovagale reactie toen ik mijn vinger plette tussen de stofzuiger en de kast.....

pi_65737596
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef kwakveense het volgende:
heeeepppie beursdeee tooo joeoeoeoeoeoe...toeoeoeoeoe...

-de laatste keer dat ik een flauwte voelde aankomen (behalve de hele kortdurende als ik te snel opsta schtends, dan gooi ik mezelf gewoon tegen de muur en trekt t weer weg) was in de douche met McEx... ik werd ineens heel misselijk, en koud, en slap, en ben toen met een "dit gaat niet goed" in een handdoekje op de toiletpot gaan zitten... ben wel de hele dag misselijk gebleven e had vreselijke buikpijn - was even vergeten dat ik ongesteld moest worden die dag en dat was blijkbaar die keer extreem heftig, gecombineerd met een te lange te hete douche: bingo...
Ha! Volgens mij heb ik het daar nog weleens met Chico over gehad, over bijna flauwvallen van *kuch* seksuele activiteiten onder de douche
Volgens mij is dat vrij normaal en komt het wel vaker voor
pi_65737618
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik had voor de laatste keer een vasovagale reactie toen ik mijn vinger plette tussen de stofzuiger en de kast.....

Au!

Waarom mag bij vrouwen het HB lager zijn dan bij mannen eigenlijk?
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 17:18:51 #123
70532 loveli
N
pi_65737635
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Au!

Omdat wij om de een of andere reden vaker bloed verliezen.
crap in = crap out
pi_65737641
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Au!

Die verliezen vaker bloed, misschien is dat het gewoon.

-edit- Zou vaker de pil doorslikken dan ook helpen als je ijzertekort hebt?
pi_65737687
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef Liejannuh het volgende:

Ik hoop op een tof cadeau voor je cinnamongirl, in de vorm van heel snel een nieuwe baan!

Ik hoop het ook! Voordeel van werkloos zijn is wél dat ik op m'n verjaardag lekker de halve dag kan Fok!en.
Hm. Dat deed ik op m'n werk eigenlijk óók al
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
Van harte gefeliciteerd, dames Woei, wat zijn jullie al oud
Oud he
Ik weet nog dat ik 21 werd, wat voelde ik me toen oud en volwassen. Wat een kindje was ik toen nog..al ben ik in die 10 jaar geestelijk niet veel meer gegroeid. Lichamelijk daarentegen wel ietsje
pi_65737725
gefeliciteerd Cinnamongirl en Aventura
pi_65737726
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Omdat wij om de een of andere reden vaker bloed verliezen.
Aahh duuhhh dat is eigenlijk best logisch
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 17:22:10 #128
70532 loveli
N
pi_65737734
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef Mini_rulez het volgende:
-edit- Zou vaker de pil doorslikken dan ook helpen als je ijzertekort hebt?
Tuurlijk. Minder bloeden betekent minder ijzerverlies. Zo geredeneerd heeft de pil sowieso een goede invloed op het HB-gehalte. Onttrekkingsbloedingen zijn minder heftig dan een menstruatie.
crap in = crap out
pi_65737759
Feli meisjes!!

pi_65737885
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Tuurlijk. Minder bloeden betekent minder ijzerverlies. Zo geredeneerd heeft de pil sowieso een goede invloed op het HB-gehalte. Onttrekkingsbloedingen zijn minder heftig dan een menstruatie.
Klinkt logisch, gek dat ik dat nooit eerder bedacht heb. Die ga ik onthouden voor als het weer te laag is.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2009 @ 17:28:09 #131
70532 loveli
N
pi_65737925
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Klinkt logisch, gek dat ik dat nooit eerder bedacht heb. Die ga ik onthouden voor als het weer te laag is.
Troost je, ik had er tot jij erover begon ook nog niet aan gedacht.
crap in = crap out
pi_65737968
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef conleche het volgende:
Feli meisjes!!

[ afbeelding ]
Ahw
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:34:16 #133
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65738142
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:17 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ha! Volgens mij heb ik het daar nog weleens met Chico over gehad, over bijna flauwvallen van *kuch* seksuele activiteiten onder de douche
Volgens mij is dat vrij normaal en komt het wel vaker voor
we deden niet eens wat! (die keer) of beter
gewoon gezellig douchen zeg maar...

2 brieven down, 8 to go!
pi_65738170
quote:
Feli meisjes!!

[ afbeelding ]
Omg. Me wants. .
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:38:07 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65738303
Gefeliciteerd jarige ladies!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:38:07 #136
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65738304
Huwelijkse voorwaarden hier en zo ongelijk als de pest in vele opzichten. En guess what: het is in het geheel geen issue

Damn, wat een slechte TVP
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:40:46 #137
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_65738413
Prrrrr
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:47:04 #138
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65738621
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Muahahaha, ik heb hem al gequote. Hij is nu vereeuwigd .
You are pure evil, I tell ya

En omg, kitties in een doos!
En omg, titties aan een doos
pi_65738673
quote:
Feli meisjes!!

[ afbeelding ]
Oeh, kon je die maar echt zo kopen! Wat een schatjes...
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:49:13 #140
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65738696
Oh en ik ga uit eten! Woesj.

Chaoooo
pi_65738986

Gefeliciteerd tweeling! Wie eet het hondje, en wie de poes?
pi_65739263
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:11:19 #143
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65739386
Feli girlzzz
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:11:49 #144
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_65739406
Feli dames!

heb hier net de truien voor onze wintersport opgehaald. Ik had bij de kleur blauw toch heel iets anders in de gedachte dan wat ik nu hier voor me heb liggen...

Zit een beetje tussen blauw, lavendel, paars en roze in. Het is meer paarsig. Maar de gele print ziet er wel weer super strak uit Er zijn drie truien minder gelukt daarbij is iets in het ontwerp dicht geslipt en daarom zijn die herdrukt met blauw om zo de tekst er toch in te krijgen. Daarvan is er eentje echt mislukt, je ziet dan ipv een tekstje een blauwige streep. Nahja, pecht hebben voor die persoon. Gelukkig is 't niet mijn maat
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_65739486
Aventura en Cinnamongirl, gefeliciteerd met jullie verjaardag!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_65739759
Lijstje vandaag:
O: verse ananas met romige yoghurt, sinaasappelsap
T: geroosterde volkorenboterham gekookt ei
L: geroosterde volkorenboterham filet americain
T: dropjes
D: broccolisoep, 4 turkse worstjes (cepvepski ofzo)

En ik ben ziek Dus kan niet rennen buiten. En als ik ziek ben heb ik altijd honger. Dus ik ga nog even door met eten. Die filet americain viel me trouwens reuze mee qua kcal. toen ik alles invoerde op de caloriechecker, dus die houden we er even in!
pi_65739891
Filet americain is dan ook SHE proof. En volgens het voedingscentrum een voorkeur product. Nou kan dat voedingscentrum het dak op wat mij betreft maar in dit geval zitten ze goed
The way you rock'n'roll
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:30:13 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65739941
Burp. Ik zit vol van quiche en een klein beetje hoofd-en-piekergedoe. Maar dat boer ik er hopelijk zo uit.
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:40:40 #149
148689 Muis006
pi_65740237
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:23 schreef Laureline het volgende:
Lijstje vandaag:
O: verse ananas met romige yoghurt, sinaasappelsap
T: geroosterde volkorenboterham gekookt ei
L: geroosterde volkorenboterham filet americain
T: dropjes
D: broccolisoep, 4 turkse worstjes (cepvepski ofzo)

En ik ben ziek Dus kan niet rennen buiten. En als ik ziek ben heb ik altijd honger. Dus ik ga nog even door met eten. Die filet americain viel me trouwens reuze mee qua kcal. toen ik alles invoerde op de caloriechecker, dus die houden we er even in!
Cevapcici

Die zijn toch niet Turks van oorsprong? Ik dacht Kroatisch/Joegoslavisch.

Waar is SHE als je haar nodig hebt die weet dat geloof ik.
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:42:00 #150
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65740267
Beterschap, Laureline.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')