Herkenbaar!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Ha dank jullie wel!!
Ik zal dat nooit zélf aankondigen dus het had gekund dat onze Bday in dit topic ongemerkt voorbij zou zijn gegaan
mag ik iets heeeeeeel flauws noemen.....quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Niet elke studie, van algemene kennis en wetenschappelijke vaardigheden word je natuurlijk nooit slechter.![]()
Ik doe nu een master waar je eigenlijk alleen onderzoeker mee wordt (dus bij andere banen heb je er niet zo veel aan) en die bovendien best duur is, dus dat zou ik dan wel weer zonde vinden. Maar dat is ook gewoon omdat ik het heel leuk vind en er graag verder mee wil. Ik denk namelijk ook dat de wetenschap op mij zit te wachten.
Ik zei toch ook niet dat 8,8 te hoog was? Ik zei juist dat het gewoon ruim in het gezonde gebied is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
mag ik iets heeeeeeel flauws noemen.....
als je leert voor onderzoeker had je dit ook kunnen vinden:
referentiewaarden HB
man 8.1-11.0 mmol
vrouw: 7.5-10.0 mmol
Weet je zeker dat ze niet toevallig aan je brein heeft zitten peuteren?quote:
Ha! Volgens mij heb ik het daar nog weleens met Chico over gehad, over bijna flauwvallen van *kuch* seksuele activiteiten onder de douchequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef kwakveense het volgende:
heeeepppie beursdeee tooo joeoeoeoeoeoe...toeoeoeoeoe...
-de laatste keer dat ik een flauwte voelde aankomen (behalve de hele kortdurende als ik te snel opsta schtends, dan gooi ik mezelf gewoon tegen de muur en trekt t weer weg) was in de douche met McEx... ik werd ineens heel misselijk, en koud, en slap, en ben toen met een "dit gaat niet goed" in een handdoekje op de toiletpot gaan zitten... ben wel de hele dag misselijk gebleven e had vreselijke buikpijn - was even vergeten dat ik ongesteld moest worden die dag en dat was blijkbaar die keer extreem heftig, gecombineerd met een te lange te hete douche: bingo...
Au!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik had voor de laatste keer een vasovagale reactie toen ik mijn vinger plette tussen de stofzuiger en de kast.....
Omdat wij om de een of andere reden vaker bloed verliezen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Au!![]()
Waarom mag bij vrouwen het HB lager zijn dan bij mannen eigenlijk?
Die verliezen vaker bloed, misschien is dat het gewoon.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Au!![]()
Waarom mag bij vrouwen het HB lager zijn dan bij mannen eigenlijk?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef Liejannuh het volgende:
Ik hoop op een tof cadeau voor je cinnamongirl, in de vorm van heel snel een nieuwe baan!
Oud hequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
Van harte gefeliciteerd, damesWoei, wat zijn jullie al oud
Aahh duuhhh dat is eigenlijk best logischquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat wij om de een of andere reden vaker bloed verliezen.
Tuurlijk. Minder bloeden betekent minder ijzerverlies. Zo geredeneerd heeft de pil sowieso een goede invloed op het HB-gehalte. Onttrekkingsbloedingen zijn minder heftig dan een menstruatie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:18 schreef Mini_rulez het volgende:
-edit- Zou vaker de pil doorslikken dan ook helpen als je ijzertekort hebt?
Klinkt logisch, gek dat ik dat nooit eerder bedacht heb. Die ga ik onthouden voor als het weer te laag is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Tuurlijk. Minder bloeden betekent minder ijzerverlies. Zo geredeneerd heeft de pil sowieso een goede invloed op het HB-gehalte. Onttrekkingsbloedingen zijn minder heftig dan een menstruatie.
Troost je, ik had er tot jij erover begon ook nog niet aan gedacht.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Klinkt logisch, gek dat ik dat nooit eerder bedacht heb. Die ga ik onthouden voor als het weer te laag is.
we deden niet eens wat! (die keer)quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ha! Volgens mij heb ik het daar nog weleens met Chico over gehad, over bijna flauwvallen van *kuch* seksuele activiteiten onder de douche
Volgens mij is dat vrij normaal en komt het wel vaker voor
You are pure evil, I tell yaquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Muahahaha, ik heb hem al gequote. Hij is nu vereeuwigd.
Cevapciciquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:23 schreef Laureline het volgende:
Lijstje vandaag:
O: verse ananas met romige yoghurt, sinaasappelsap
T: geroosterde volkorenboterham gekookt ei
L: geroosterde volkorenboterham filet americain
T: dropjes
D: broccolisoep, 4 turkse worstjes (cepvepski ofzo)
En ik ben ziekDus kan niet rennen buiten. En als ik ziek ben heb ik altijd honger. Dus ik ga nog even door met eten. Die filet americain viel me trouwens reuze mee qua kcal. toen ik alles invoerde op de caloriechecker, dus die houden we er even in!
Ha, dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:30 schreef Sugar het volgende:
Burp. Ik zit vol van quiche en een klein beetje hoofd-en-piekergedoe. Maar dat boer ik er hopelijk zo uit.
Had ik hier al het confronterende verhaal verteld van mijn bodypumples gister?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:13 schreef Sugar het volgende:
Liejannuh, laat 'ns zien die kleren? Aan dan wel, natuurlijk.
De oorsprong van mijn worstjes is een zak uit de diepvries bij de LIDLquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Cevapcici![]()
Die zijn toch niet Turks van oorsprong? Ik dacht Kroatisch/Joegoslavisch.
Waar is SHE als je haar nodig hebtdie weet dat geloof ik.
Ik heb mijn avondeten al op, dus ik zou niet weten wat voor groenten ik moest eten. Heb ik ook niet in huis.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:16 schreef Sugar het volgende:
Greys, dat zijn weinig calorieën voor best veel crackers en brood! Wist ik niet.
Maar op zich fijn dat je nu nog veel groente kunt eten, toch? Of ben ik te veel een leek en is dat niet zo?
ik vind het een mooi lijstje zónder D... ik zou er nog een D achter plakkenquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb mijn avondeten al op, dus ik zou niet weten wat voor groenten ik moest eten. Heb ik ook niet in huis.
Vanavond nog een paar mandarijntjes en een beetje yoghurt, dat kan wel. En zometeen die appel met kaneel, maar die staat al in het lijstje voor de calorietjes.
Kga vanavond proberen een overzicht/lijstje te maken met gezonde snackjes. Worteltjes enzo met een mager dippie vind ik wel lekker.
het hóeft niet low carb/high proteine of andersom te zijn! das alleen als je echt hard witl afvallen volgens mij!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:26 schreef Greys het volgende:
Maar volgens mij klopt die verhouding voor geen meter Suug, met te veel vet (komt eigenlijk voornamelijk door het ei zie ik, misschien toch niet erg dan??) en teveel koolhydraten en volgens mij is het heel fout als je allebei die getallen hoog hebt, het moest één van de twee zijn dacht ik. Had ik nou toch maar beter opgelet toen dat hier allemaal werd uitgelegd
Nou ja, in elk geval ga ik twéé appels in stukkies hakken en met kaneel in de magnetron mikken zometeen!
quote:Hoeveel (verzadigd) vet mag je binnenkrijgen?
Je hebt vet nodig, maar te veel verzadigd vet verhoogt het cholesterolgehalte van het bloed. Omdat eten altijd wel wat verzadigd vet bevat, wordt gestreefd naar zo min mogelijk verzadigd vet. Voor de gemiddelde volwassen man geldt maximaal 28 gram en voor vrouwen maximaal 22 gram verzadigd vet.
Bij mannen mag de totale hoeveelheid vet in het eten tussen de 55 en 110 gram vet per dag liggen. Bij vrouwen is dat tussen de 45 en 90 gram. Het maximum ligt lager als je overgewicht hebt: 95 gram voor mannen en 80 gram voor vrouwen.
Je Sigquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef conleche het volgende:
Je avondeten kan beter. Dat had een shitload aan groenten moeten zijn met mager vlees. En dan ergens op de dag nog iets van zuivel.
Ja, ik herinnerde me ineens dat dat liedje de vreemdste tekst had allertijdenquote:
Nee er zat nergens boter op.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:34 schreef conleche het volgende:
Ik snap niet waar je vandaan haalt dat je teveel vet hebt gegeten?? Veel carbs wel ja, maar veel vetten niet hoor.
Of je moet iedere keer dik boter op je brood/crackers hebben gedaan?
Nee dat is niet goed genoeg. Je moet eigenlijk alle kleuren groenten eten. Dus de ene dag is rauwkost prima en 1 of 2 x in de week een salade, maar is er geen enkele groente die je lekker vindt? Witlof met ham/kaas? Gegratineerde bloemkool? roerbakgroenten? Sperzieboontjes??quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee er zat nergens boter op.
Ik vind groenten heel erg vies en ik hou meer van fruit of sla. Rauwe worteltjes en komkommer enzo mogen ook wel als 'groenten' toch? Dat ik dan mijn groen binnenkrijg door de gezonde tussendoortjes die ik vanaf morgen ga nemen? Kan dat? Of is dat echt te weinig groen?
Ik vind dat Life liedje ook vreemd anders!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, ik herinnerde me ineens dat dat liedje de vreemdste tekst had allertijden
Wat neem jij mee van de LIDL?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
Kom ook net bij de LIDL vandaan.
vind dat ze op zich best veel dingen hebben, neem dan ook 70-80% daar mee vandaan en neem dan de laatste dingetjes bij een andere supermarkt mee.
bevalt ons wel prima.
ik heb dat ookquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee er zat nergens boter op.
Ik vind groenten heel erg vies en ik hou meer van fruit of sla. Rauwe worteltjes en komkommer enzo mogen ook wel als 'groenten' toch? Dat ik dan mijn groen binnenkrijg door de gezonde tussendoortjes die ik vanaf morgen ga nemen? Kan dat? Of is dat echt te weinig groen?
groente, vlees, kaasjes, magere melk, eigenlijk van alles welquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:45 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wat neem jij mee van de LIDL?
En Greys: pizza-ei, soepjes? Kan je lekker wegsoppen met brood! Pompoensoep, broccolisoep, tomaten-groentesoep, paprikasoep, preisoep, uiensoep...
Hebben jongens dat ook???quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:01 schreef Adelante het volgende:
Waarom kun je niet gewoon een bastogne koek eten en moeten er gelijk tien naar binnen?
Meestal alleen bij hartig (ik dan) dat je bij een biertje gewoon chips blijft snaaien of nootjes blijft eten , maar nu heb ik bij de koffie bijna zo'n half pak koeken opquote:
Vivi ik vind je echt geweldigquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef Vivi het volgende:
Ik ben naar de kapper geweest en mijn haar voelt heel zacht nu. En het zit fab, ook niet onbelangrijk, lekker hoor, even "Me"-time!
Ik heb echt geen enkel probleem om andermans geld uit te geven btw, nu heb ik helaas een man met zonder geldmaar was ie rijk geweest dan had ik daar met liefde ( HAHA) in meegedeeld hoor. Het is maar geld, en daar staat mijn gezellige humoristische onderhoudende gezelschap tegenover, en dat is wel wat waard vind ik! En kost meer energie dan het trekken van een creditcard
.
Andersom vind ik het trouwens precies zo, op de schaarse momenten dat ik veel pegels heb mag iedereen meegenieten en mijn geliefden uiteraard het eerst...dat is hetgene wat geld voor mij leuk maakt, anderen gelukkig kunnen maken, en mooie herinneringen opdoen dmv vakanties en lekkere etentjes en zulks. Of een zwerver 50 euro te geven, mooi toch, dat gezicht wat ze dan trekken.
En natuurlijk af en toe lekker naar de kapper en shoppen is ook nodig, want daar wordt ik alleen maar nóg veel gezelliger van. Mensen zoals dat meiske die haar vriend dwong om in een kleiner huis te wonen omdat ze persé de helft wil betalen maken het leven zo gecompliceerd vind ik, alsof financiele onafhankelijkheid uitstijgt boven alle andere kwaliteiten die je kan hebben als mens. Dat vind ik persoonlijk dus helemaal niet.
Maar, dat is mijn mening he :&.
Gezelligquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef P.F het volgende:
Ik zit in m'n keuken met m'n huisgenootjes. Tof!
Ja gezellig!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef P.F het volgende:
Ik zit in m'n keuken met m'n huisgenootjes. Tof!
Ik woon in het huis van mijn vriend, heb ik ook geen problemen meequote:Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef Vivi het volgende:
Ik ben naar de kapper geweest en mijn haar voelt heel zacht nu. En het zit fab, ook niet onbelangrijk, lekker hoor, even "Me"-time!
Ik heb echt geen enkel probleem om andermans geld uit te geven btw, nu heb ik helaas een man met zonder geldmaar was ie rijk geweest dan had ik daar met liefde ( HAHA) in meegedeeld hoor. Het is maar geld, en daar staat mijn gezellige humoristische onderhoudende gezelschap tegenover, en dat is wel wat waard vind ik! En kost meer energie dan het trekken van een creditcard
.
Andersom vind ik het trouwens precies zo, op de schaarse momenten dat ik veel pegels heb mag iedereen meegenieten en mijn geliefden uiteraard het eerst...dat is hetgene wat geld voor mij leuk maakt, anderen gelukkig kunnen maken, en mooie herinneringen opdoen dmv vakanties en lekkere etentjes en zulks. Of een zwerver 50 euro te geven, mooi toch, dat gezicht wat ze dan trekken.
En natuurlijk af en toe lekker naar de kapper en shoppen is ook nodig, want daar wordt ik alleen maar nóg veel gezelliger van. Mensen zoals dat meiske die haar vriend dwong om in een kleiner huis te wonen omdat ze persé de helft wil betalen maken het leven zo gecompliceerd vind ik, alsof financiele onafhankelijkheid uitstijgt boven alle andere kwaliteiten die je kan hebben als mens. Dat vind ik persoonlijk dus helemaal niet.
Maar, dat is mijn mening he :&.
Fysiek gezien bedoel je?quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Vivi ik vind je echt geweldigEcht
Ik hoop dat ik over 10 jaar in ieder geval de helft ben van wie jij nu bent
De Liefde natuurlijkquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:15 schreef mspoez het volgende:
Wauw...kunnen jullie daarvan bestaan Sigme?
Ik heb van het weekend nog sperzieboontjes gegeten. En bietensalade ook een keertje van de week. Dus ook al lust ik het niet erg, ik doe mijn best om toch af en toe wel zoiets te eten, maar ik denk toch niet vaak genoeg.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee dat is niet goed genoeg. Je moet eigenlijk alle kleuren groenten eten. Dus de ene dag is rauwkost prima en 1 of 2 x in de week een salade, maar is er geen enkele groente die je lekker vindt? Witlof met ham/kaas? Gegratineerde bloemkool? roerbakgroenten? Sperzieboontjes??
Zij leven autarkischquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:15 schreef mspoez het volgende:
Wauw...kunnen jullie daarvan bestaan Sigme?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |