In het Nederlands is het volgens een docent van mij altijd -ste, ook al klinkt meest -e beter, dat is geen correct Nederlands :Squote:Op woensdag 4 februari 2009 01:54 schreef Yi-Long het volgende:
Is 'invloedrijkste' een echt woord, of moet het niet 'meest invloedrijke' zijn!?
Anyway, fantastische voetballer, maar tegelijkertijd ene gigantische etter. Gemengde gevoelens dus, alhoewel iemand die de boel loopt te belazeren dmv schwalbes enzo wat mij betreft best een keer doormidden geschopt mag worden.
Ik dacht het van niet, maar ik vind het wel een leuke voetballer, hij mist het inzicht om echt supertop te worden, maar ik ben blij dat hij (nog) bij Ajax speelt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:54 schreef reem het volgende:
Deze jongen heeft het in zich om net zo groot te worden als Enzo Francescoli.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 02:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Interview Suarez.
Als je hem dan Nederlands hoort praten is alles ook wel weer gelijk vergeten en vergeven hoor.
Je merkt hier wel dat hij echt wel bezig is met Nederlands, wel netjes trouwens dat hij na 2x de vraag dan toch in het Spaans krijgt, om vervolgens in het Nederlands te (proberen te) antwoorden. (dus van 2 kanten netjes)quote:Op woensdag 4 februari 2009 02:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Interview Suarez.
Als je hem dan Nederlands hoort praten is alles ook wel weer gelijk vergeten en vergeven hoor.
Nee.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:54 schreef reem het volgende:
Deze jongen heeft het in zich om net zo groot te worden als Enzo Francescoli.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 04:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nee.
Maar hij is wel goed.
En veel te goedkoop verkocht.![]()
![]()
Het is en blijft een held.quote:Op woensdag 4 februari 2009 02:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Interview Suarez.
Die twee kansen had hij gewoon moeten maken natuurlijk. Vond hem tegen Heracles niet heel slecht spelen, je hebt ook een beetje geluk nodig. Pieckenhagen pakte een bal met een mooie redding in het begin van de wedstrijd, Cvitanich valt achterover na een mooie actie en prima voorzet van Suárez. Alsnog Ajax op gelijke hoogte gebracht en de pech dat de 3-2 wordt afgekeurd.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:22 schreef Tarado het volgende:
Hij had vandaag z'n dag niet echt of eigenlijk echt niet
Ja wie haalt het nu in zn kop om Suarez uit te schelden. Benieuwd of hij tegen Vitesse zn oude vorm weer kan oppakken.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:25 schreef kevin6188 het volgende:
Waarom hij ook weer uitgescholden wordt. Onbegrijpelijk . Hij is de beste van allemaal.![]()
Zo geniaal is dat niet, een lobje.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Supergoed gespeeld vandaag. Jammer dat hij het toch altijd mooi wil doen ipv makkelijk, maar als ze er in gaan staat iedereen op zijn hoofd van de genialiteit.
Ik hoop echt dat ie nog een jaar blijft, maar hij is al rijp voor een topploeg in een topcompetitie, op het afwerken na.
Tuurlijk niet alleen met geluk te maken. Bij die 1-op-1 bijvoorbeeld, maakt hij de verkeerde keuze door zo nonchalant proberen te stiften.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:12 schreef RayMania het volgende:
Heb genoten van hem vandaag. Hij blijft maar gaan, is ontzettend balvast. Had alleen het geluk niet aan zijn zijde met twee keer paal, maar wat een held.
ja, maar iedereen kotste hem uit door die lobjes bij een 1-0 stand. Schiet er dan 1 snoeihard binnen..quote:Op zondag 15 februari 2009 18:47 schreef BAAZ. het volgende:
Eerste helft vond ik hem super matig, de inzet was er wel maar hij is duidelijk geen centrumspits, het was illustrerend hoe fantastisch hij de tweede helft ging spelen toen hij opde flank geposteerd werd, fantastische tweede helft!!
Yup.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Zo geniaal is dat niet, een lobje.
En met dat laatste bedoel je dat hij nu gewoon zo in de basis kan starten bij Manchester United, Real Madrid, Barcelona of Internazionale?
Ik kan me eerlijk gezegd geen goal herinneren van Suarez nadat hij 1-op-1 met de keeper stond. Wel genoeg missers. Dat kan en moet dus beter. Maar dat is ook het enige.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:37 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Tuurlijk niet alleen met geluk te maken. Bij die 1-op-1 bijvoorbeeld, maakt hij de verkeerde keuze door zo nonchalant proberen te stiften.
Maar goed een centimentertje links, rechts of onder hier en daar en hij had er 2 of 3 gemaakt.
Idd tegen Heracles miste hij er ook al 2 dat moet er gewoon uit dan is het een klasse speler.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:15 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd geen goal herinneren van Suarez nadat hij 1-op-1 met de keeper stond. Wel genoeg missers. Dat kan en moet dus beter. Maar dat is ook het enige.
quote:Suarez over vertrouwen, afronden en het missen van een centraal punt
Marco van Basten sprak na de slechte start na de winterstop niet alleen met directie en supporters, hij ging ook volop in discussie met zijn spelers. Er werd hem door verschillende spelers voorgelegd meer vertrouwen in hen uit te stralen, zo vertelt Luis Suarez deze week in Sportweek. "Ik wilde té graag scoren. Daardoor lukte het een tijdje niet," zegt de Ajacied in gesprek met het sportblad.
Door het vertrek van voormalig topscorer Klaas-Jan Huntelaar en de absentie van Dario Cvitanich staat Suarez er veelal alleen voor in de spits van Ajax. "Het is goed voor mijn ontwikkeling en op zich maakt het me niet uit waar ik speel. We hebben veel intuïtieve spelers."
Suarez geeft daarmee aan dat Ajax nog geregeld met te veel spelers naar voren wil. "Als Dario geblesseerd is, missen we een centraal punt. De andere aanvallers zijn altijd onderweg. Ikzelf ook. Plus, bij Ajax hebben we geen aanvaller met heel veel ervaring."
Voor zijn eigen spel ziet de Uruguayaan eveneens nog genoeg verbeterpunten. "Ik besef heus dat ik nog veel moet leren. Ik moet meer mijn tijd nemen bij het afronden, ik schiet te snel. En ik draai soms te snel naar het doel. De trainer geeft aan dat ik moet proberen de bal vast te houden zodat anderen kunnen aansluiten."
quote:Luis Suarez grijpt elke kans
Luis Suarez is dit seizoen de belangrijkste aanvaller van Ajax. Waar de scherpte in duels met clubs als Volendam soms ontbreekt, is hij gedreven tot op het bot voor het Uefa-Cupduel met Marseille. 'Ik ken de Franse verdedigers niet, ze moeten mij kennen.'
De lange Nederlandse winter kent voor Luis Alberto Suarez (22) aangename onderbrekingen. Vandaag vliegt hij met Ajax naar Marseille, waar Ajax morgen tegen Olympique speelt, en in de weken van de zwaarste Hollandse vrieskou nam hij het vliegtuig naar een bestemming die slechts een half uurtje verder ligt: Barcelona. "Het is al bijna lente in Spanje," zegt Suarez over zijn bezoek aan Catalonië van vorige week. "Lekker warm."
Zijn bezoeken aan Spanje zijn voor de Uruguayaan een soort reis naar huis. Niet alleen vindt hij er de sfeer die hem aan zijn vaderland doen denken, ook de ouders van zijn vriendin Sofia wonen in Barcelona. "Ze zijn vanuit Uruguay naar Europa gekomen en werken er nu voor een betere toekomst."
Ook Suarez heeft Zuid-Amerika verlaten om hogerop te komen. Hij was negentien jaar toen hij ja zei tegen FC Groningen en hij aarzelde geen seconde om na één seizoen via een arbitragezaak de overgang naar Ajax te bewerkstelligen. "Toen ik Uruguay verliet, heb ik me voorgenomen elke kans te grijpen om mijn droom te verwezenlijken. Ik wil naar een Spaanse topclub. Liefst Barcelona."
Voor de straatjongen uit Montevideo staat alles in het teken van zijn zelfverkozen missie en daarbij ontwaart hij een cultuurverschil met veel Nederlanders. "Ik grijp elke kans, maar jullie niet. Er komt nog wel een tweede kans, denken veel Nederlanders. In Uruguay denkt niemand zo."
Suarez heeft het naar zijn zin in Nederland, maar het is de bedoeling dat hij er ooit weer vertrekt. Om die reden is hij gestopt met Nederlandse les. "Ik spreek genoeg Nederlands om op en rondom het veld te communiceren, dus het is wel goed zo. Privé praat ik toch alleen maar Spaans."
De ontwikkelingscurve die Suarez in zijn hoofd had bij vertrek uit Montevideo, komt aardig overeen met de realiteit. Op z'n 22ste is hij met achttien goals topscorer van een bekende Europese club én hij is een betere voetballer geworden. Ook is hij een vaste waarde bij het nationale elftal.
"Luis heeft zich spectaculair ontwikkeld," zegt Ron Jans, oud-trainer van Groningen. "Zijn traptechniek was heel matig toen hij bij ons kwam, maar inmiddels scoort hij ook van buiten de zestien. Hij neemt tegenwoordig zelfs vrije trappen. Als Luis ervan overtuigd is dat lesstof hem verder kan brengen, leert hij heel snel."
Maar Suarez bijbrengen dat hij tijdens de trainingen hard en geconcentreerd moest werken, ging anders dan bij het dozijn Scandinaviërs dat Groningen telt, merkte Jans. "Ik sprak Luis ooit eens voor de hele groep aan op zijn lichtzinnige houding en toen keek hij me aan alsof hij me wilde vermoorden. Naderhand hebben we het bijgelegd. Hij beloofde trainingsinzet en ik beloofde kritiek een-op-een te uiten. Maar af en toe mag je Luis wel laten merken wie de baas is."
Bij Ajax doet Marco van Basten dat soms, maar Suarez kan leven met de kritiek die hij op zijn spel heeft. "Toen ik tegen Volendam zoveel kansen had gemist, was ik bozer op mezelf dan Van Basten op me was."
Naar het duel met Olympique Marseille leeft Suarez erg toe. Waar hij tegen kleine clubs niet altijd even scherp oogt, mag hij zich in het Uefa-Cuptoernooi graag laten zien. "De laatste tijd voel ik me het beste in moeilijke wedstrijden," zegt hij. "Dan speel ik ook beter dan in wedstrijden die we eigenlijk makkelijk moeten winnen. Iedereen kijkt, daar houd ik van."
Dat Suarez zich lekker voelt tegen aansprekende tegenstanders, komt ook door de ervaring bij het nationale elftal van Uruguay. Zo speelde hij voor de kwalificatie van de WK 2010 al tegen Argentinië en tegen Brazilië. "Elke interland is in Zuid-Amerika een topwedstrijd."
De ambiance morgen in het Stade Vélodrome prikkelt Suarez. Ook de tegenstander is een club van naam. Van Basten speelde in 1993 met AC Milan de verloren finale van het Europacup 1 toernooi tegen Marseille; het was zijn laatste wedstrijd. Marcel Desailly en de andere verdedigers hielden de nul.
"Ik heb het huidige elftal een paar keer zien spelen, maar ik ken hun laatste linie niet," zegt Suarez. "Ik analyseer verdedigers nooit." Grijnzend: "Ze moeten mij kennen, dat is veel belangrijker." (JOP VAN KEMPEN)
Zekerquote:
Dat hij weer een fopduik maakt of wat?quote:Op zondag 15 maart 2009 20:44 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Zeker![]()
Eigenlijk hoop ik woensdag wel heel veel op hem
Als je zo de scheidsrechter kan beinvloeden is dat toch briljant? Zoiets heb ik je donderdag nog zien schrijven!quote:Op zondag 15 maart 2009 20:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat hij weer een fopduik maakt of wat?
Nee, maar ik hoop op een goede wedstrijd van hem omdat hij Ajax met zijn individuele kwaliteiten een ronde verder kan helpenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat hij weer een fopduik maakt of wat?
Vond hem in 2008 wel goed spelen, had die man me nog actiesquote:Op zondag 15 maart 2009 22:30 schreef Cyberia18 het volgende:
15 doelpunten en hoeveel assists? 12?
In productief opzicht is hij er wel aanzienlijk op vooruit gegaan. 25 wedstrijden, 15 doelpunten. Vorig seizoen scoorde hij 17 keer in 33 wedstrijden.
Desondanks ik hem vorig seizoen veel beter vond spelen zijn dit toch mooie cijfers. Wat als hij nou eens beter ging spelen...
Overall was 2008 een heel goed jaar ja.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:35 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Vond hem in 2008 wel goed spelen, had die man me nog acties
Van zijn lengte?quote:Op zondag 15 maart 2009 22:45 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Overall was 2008 een heel goed jaar ja.
Ik blijf het trouwens een verrassend goede kopper vinden. Voor iemand van zijn lengte weet hij de bal toch vaak erg goed te raken met zijn koppie.
Als hij zijn scherpte weer terugkrijgt legt hij ze met gemak wel weer in het netje. Heeft vaak genoeg aangetoond een veelscorende speler te zijn (zie vorige seizoen).quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:51 schreef Jojoortje het volgende:
Enige punt is dat hij meer moet scoren.
Komt vast wel weer goed.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:05 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Als hij zijn scherpte weer terugkrijgt legt hij ze met gemak wel weer in het netje. Heeft vaak genoeg aangetoond een veelscorende speler te zijn (zie vorige seizoen).
Buiten dat, ik denk niet dat Suarez al klaar is voor een buitenlandse topclub. Hij kan zichzelf nog genoeg ontwikkelen bij Ajax. En naar een middenmoter moet hij niet gaan. Gewoon nog een jaartje blijven en leren een-op-een te scoren. Held!quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is ie ook goed, slim en sterk he..
Maar goed dat ie niet twee keer scoorde, nu blijft ie nog een jaar.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat een acties gister, echt top.
Begin nu al te balen dat je gewoon weet dat hij vroeg of laat weer vertrekt bij Ajax.
Dan is dat er ook uit. Ik kan weer opgelucht ademhalen!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij zegt dat ie nog een jaar wil blijven*O
![]()
![]()
.
Bij Groningen wou hij zelfs een Groningen tatoeage nemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij zegt dat ie nog een jaar wil blijven![]()
![]()
![]()
![]()
.
Luis beseft kennelijk ook dat Champions League met Ajax niet mogelijk is.quote:Suárez: 'Ik heb een contract, dus ik blijf'
Luis Suárez heeft aangegeven volgend seizoen bij Ajax te willen voetballen. De Uruguayaanse aanvaller beweerde dat stellig tegenover AT5, kort na de uitschakeling in de UEFA Cup door Olympique Marseille.
Suárez was woensdag opnieuw de uitblinker aan Amsterdamse zijde. Hoewel het niet voldoende was voor een vervolg in het Europese toernooi, maakte hij wel indruk met twee assists. Dat de belangstelling vanuit Europa alleen maar toeneemt, is voor hem geen reden om al over een transfer te dromen.
"Ik heb nog een contract voor drie jaar, dus ik speel volgend seizoen gewoon bij Ajax", zei de Zuid-Amerikaan voor de camera van het Amsterdamse televisiestation. "Ik ben tevreden met de mensen en met het team hier en ik kan nog genoeg leren."
"Natuurlijk wil iedereen Champions League spelen met een groot team", tekende Suárez daarbij aan. "Maar ik heb nog een contract."
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:56 schreef Prosac het volgende:
[..]
Luis beseft kennelijk ook dat Champions League met Ajax niet mogelijk is.![]()
quote:Ajax wil binnenkort een poging doen om het nog drie jaar doorlopende contract van Luis Suárez open te breken en te verlengen. Dit bevestigt technisch directeur Danny Blind tegenover Sportweek.
Blind vertelt aan het sportblad: "Logisch dat Luis voor veel clubs een interessante speler is. Maar officieel heeft zich nog niet één club gemeld. We zitten daar ook niet op te wachten. Luis heeft nog een driejarig contract, we hopen dat hij nog één à twee jaar bij ons speelt."
De technisch directeur vindt dat zijn pupil nog het één en ander kan leren bij de club uit Amsterdam: "Ik heb het idee dat Luis het naar zijn zin heeft. Hij ontwikkelt zich prima, al beseft hij ook dat hij nog dingen moet bijleren. Bij Ajax kan dat perfect. Natuurlijk wil Ajax niets liever dan Suárez’ contract openbreken. Daar zullen we best een keer een poging toe wagen. Maar we weten ook dat Luis een jongen is met gezonde ambitie, die niet vijf, zes jaar bij ons zal blijven."
Denk het ook ja...quote:Op zondag 12 april 2009 18:21 schreef Garudo het volgende:
Die gaat volgend seizoen naar het buitenland...te goed voor de Eredivisie.
Wou het net zeggen.. en best aardig ook. En dat terwijl zijn hoofd niet echt een gigantische intelligentie uitstraalt. Maar schijn bedriegt.quote:
Moge duidelijk zijn welke club hem de eerste europese kans gaf.quote:Op zondag 12 april 2009 18:20 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon een toppertje.
Voor veel te weinig geld aan Ajax verkocht natuurlijk..quote:Op zondag 12 april 2009 18:25 schreef Prosac het volgende:
[..]
Moge duidelijk zijn welke club hem de eerste europese kans gaf.
Dan halen we Douglas en Elia voor 5 miljoen van dat geld en houden de rest overquote:Op zondag 12 april 2009 18:41 schreef Dos37 het volgende:
Mooi dat ie het op het eind van de competitie zo goed doet. Gaat ie mooi weg van het zomer.
Die doet het volgens mij wel zonder penals, als ik me niet vergis.quote:
Het is toch een klasse dat hij 2/3 keer per wedstrijd in zo'n situatie terecht komtquote:Op maandag 13 april 2009 00:48 schreef RayMania het volgende:
Ondanks zijn naam voor de schwalbes heeft hij wel heel vaak een penalty meegekregen de laatste tijd.
En terecht.quote:Op maandag 13 april 2009 00:48 schreef RayMania het volgende:
Ondanks zijn naam voor de schwalbes heeft hij wel heel vaak een penalty meegekregen de laatste tijd.
Ik verstond er anders vrij weinig van. Het was iets van 'team tevreed, ik tevreed'.quote:Op zondag 12 april 2009 18:24 schreef Forumgebruikert het volgende:
[..]
Wou het net zeggen.. en best aardig ook.
Een ideale tegenstander om een aanval in te zetten op de nummer 1 van de topscorerslijstquote:Op maandag 13 april 2009 12:17 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ik verstond er anders vrij weinig van. Het was iets van 'team tevreed, ik tevreed'.
Verder is het makkelijk scoren natuurlijk, tegen dat Willem II van gister.
Suarez is prima te volgen in het Nederlands.quote:Op maandag 13 april 2009 12:17 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ik verstond er anders vrij weinig van. Het was iets van 'team tevreed, ik tevreed'.
Verder is het makkelijk scoren natuurlijk, tegen dat Willem II van gister.
Wat er gisteren in Studio Sport zat, na de wedstrijd, was anders behoorlijk slecht.quote:Op maandag 13 april 2009 12:40 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Suarez is prima te volgen in het Nederlands.
En vervolgens trapt 'ie ze er allemaal nog in ookquote:Op maandag 13 april 2009 00:48 schreef RayMania het volgende:
Luisquote:Luis Suarez: Ajax of de absolute top
Speelt Luis Suarez zondag zijn laatste PSV - Ajax? Hij denkt van niet. De beste speler van de eredivisie wil in het jaar voor het WK bij Ajax blijven. Tenzij FC Barcelona zich deze zomer meldt.
Terwijl de zon zijn gezicht kietelt legt Luis Suarez zijn benen over elkaar en zegt stellig: ,,AS Roma. Dat is bijvoorbeeld een club uit de categorie waarvoor ik Ajax niet ga inruilen op dit moment. Villarreal in Spanje, hetzelfde verhaal. Mochten dergelijke clubs zich deze zomer melden, dan blijf ik zeker hier.'’
We zijn komen te praten over zijn toekomst en de ideeën die de 22-jarige topscorer van Ajax daarover heeft. Hoe Klaas-Jan Huntelaar het heeft gedaan, spreekt zijn opvolger aan. ,,Huntelaar had zijn zinnen gezet op de absolute top na Ajax en hij is niet overstag gegaan voor minder. Aan die top maakt hij het nu ook waar. De tussenstap was voor Klaas dus sowieso niet nodig geweest.’’
Real Madrid, Barcelona. Het zijn de clubs waar ook Suarez op mikt. De stad Barcelona leert hij momenteel al aardig kennen nu zijn schoonfamilie uit Uruguay er is komen wonen. In weken dat zijn trainingsschema bij Ajax het toelaat, pakken Luis en zijn vrouw Sofia (19) het vliegtuig voor een kort bezoek.
,,We gaan niet wekelijks, maar wel regelmatig. Ik vind het er heerlijk,’’ zegt de spits. ,,Maar of ook de club Barcelona op mijn pad komt. En wanneer dan. Dat weet je gewoon niet. Ik heb er goed over nagedacht de laatste weken. We zitten een jaar voor het WK. Uruguay doet volop mee om een ticket voor Zuid-Afrika en mijn basisplaats in de nationale ploeg is zeker. Die plek wil ik niet riskeren voor een club onder de absolute top. Bij Ajax weet ik wat ik heb en wat ik komend seizoen nog kan winnen. Het kampioenschap, om eens wat te noemen.’’
Het aanblijven van de beste speler in de Nederlandse competitie zou een eerste impuls betekenen voor de plannen die Ajax heeft. Twee weken terug legde algemeen directeur Rik van den Boog in deze krant uit hoe de Amsterdammers weer dichter bij de Europese top willen komen. Top is er inmiddels in twee gradaties, analyseerde hij. Je hebt top Manchester United en top Olympique Marseille, een club waar de begroting nog altijd twee keer die van Ajax is.
In Amsterdam denken ze structureel op het niveau Marseille te kunnen spelen, met wellicht een incidentele uitschieter naar boven, op het moment dat spelers zoals Suarez niet langer op hun 21ste of 22ste vertrekken, maar met 23 of 24 jaar. Een fase eerder, in het opleidingstraject, moet Ajax de beste nationale en internationale talenten van 15 tot 19 jaar bijeen zien te brengen.
De troef die Ajax deze zomer bij interesse voor Suarez zelf in handen heeft, is zijn contractsituatie. De Uruguayaan heeft een verbintenis zónder vastgelegde transfersom erin. Dat maakt het mogelijk om Huntelaar-achtige bedragen voor hem te vragen op de transfermarkt. Real Madrid zal over een periode van vier jaar in totaal ruim 27 miljoen euro in Amsterdam aftikken voor Huntelaar. Dat is inclusief alle bonussen die Ajax bij diens transfer bedong.
Daarnaast is Suarez één van talloze spelers in Europa bij wie in het contract is ingespeeld op de zaak van Philippe Mexes uit 2004. Deze Franse verdediger wilde van Auxerre naar AS Roma. Hij zag dat de clubs er niet uitkwamen, tekende toch alvast bij Roma en legde zijn dossier neer bij de FIFA. De Italiaanse club mocht Mexes uiteindelijk na een uitspraak van de wereldvoetbalbond behouden tegen betaling van een transfersom die veel lager lag dan Auxerre bedong. Suarez heeft er voor getekend dat hij zich ook ná komende zomer niet beroept op een positieverbetering om zonder medewerking van Ajax weg te komen.
Voor de resterende weken van dit seizoen heeft de spits zijn zinnen gezet op twee doelen. Tweede worden in de competitie en zo plaatsing voor de voorronde van de Champions League afdwingen. En Mounir El Hamdaoui voorbij gaan in het topscorersklassement. Hij staat nu één goal achter de schutter van AZ.
Uit de lijst met doelpunten en assists van Suarez valt een aantal conclusies te trekken. Zo wordt het beeld bevestigd dat Ajax een groot probleem heeft als Suarez niet scoort. Van de 13 wedstrijden waarin de Uruguayaan geen aandeel had in treffers, won de ploeg van Marco van Basten er slechts zes, waarvan vier met 1-0. Ook opvallend: Suarez maakt vrijwel alleen resultaatbepalende doelpunten en zelden de 4-0 in een wedstrijd die al lang en breed is beslist. Zijn aandeel in álle Ajax-doelpunten schommelt al het hele seizoen rond de 60 procent. En dat voor een aanvaller die rechtsbuiten speelt.
,,Puur persoonlijk denk ik dat ik tevreden kan zijn over dit seizoen,’’ zegt Suarez over zijn staatje. ,,Sinds ik in Nederland speel, ben ik elk seizoen meer gaan scoren en dus belangrijker geworden voor mijn team. Ik voel me bij Ajax het prettigst als rechtsbuiten. Daar sta ik liever dan in de spits. Komend vanaf rechts ligt er meer ruimte voor het duel één-tegen-één.
,,Wat me positief heeft verrast, is dat ik fysiek heel ben gebleven. Voor dit seizoen was ik benieuwd hoe het zou gaan: Een druk programma van competitie en Europacup met Ajax in combinatie met interlands en het reizen naar Zuid-Amerika. Mentaal is het wel eens zwaar geweest, maar de combinatie is me niet opgebroken. Het is niet zo dat mensen kunnen zeggen: die Suarez scoort nooit in de competitiewedstrijd na een interland.’’
Dat Ajax de titel aan AZ moet laten, schrijft hij toe aan twee oorzaken. ,,Wij zijn in vergelijking met AZ gewoon niet constant genoeg geweest over een heel seizoen. Ik vind dat we in een aantal wedstrijden niet met heel ons hart hebben gestreden. Doen we dat wel, dan verlies je bijvoorbeeld niet met 5-2 bij Heerenveen. Op zulke momenten mist dit Ajax in mijn beleving nog een ‘grote speler’ in het team. Iemand met de carrière en de status van Jaap Stam of Edgar Davids. Zo’n speler laat het ook niet gebeuren dat je met z’n allen toekijkt hoe Vitesse met 4-1 wint.
,,Het zou mooi zijn als Ajax de komende jaren weer zo’n speler uit de internationale top kan terughalen. Want er staat wel een jonge ploeg met mogelijkheden. Als dat voor volgend seizoen nog niet lukt, dan moeten anderen zich ontwikkelen tot persoonlijkheden. Dan heb ik het ook over mezelf. Het is een terrein waarop ik me nog moet verbeteren.’’
,,Wat dat betreft deed het me wat dat ik tegen Willem II vorige week opnieuw aanvoerder mocht zijn. Die band dragen, dat maakt me trots. Ik zie het als blijk van respect en waardering van de trainer. Dan probeer ik extra mijn best te doen om hem terug te betalen. Hoe? Door met meer verantwoordelijkheidsbesef te spelen en met minder theater. Al heb ik niet de illusie dat ik ook de scheidsrechters nog voor me kan winnen in Nederland.’’
Voor zijn relatie met Marco van Basten is het volgens Suarez goed geweest dat de twee na de afgang bij Vitesse een gesprek voerden. ,,Dat ging over steun en vertrouwen. Na Vitesse ben ik op de trainer afgestapt, óók namens andere jongens. Ik heb hem gezegd hoe belangrijk het is dat hij zijn spelers blijft steunen. Zeker bij de buitenlandse jongens speelt het vertrouwen van de trainer een grote rol. Dat wilden we meer voelen.
,,Later heeft Van Basten na de wedstrijd tegen Volendam nog eens publiekelijk kritiek geuit, vooral op mij, maar daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden. Daarmee was het voor mij meteen klaar. Onze samenwerking voelt nu helemaal goed. Dat zit hem soms in kleine dingen. De trainer vraagt nu ook eens hoe het gaat met mijn vrouw.’’
Meer video's van Bergkamp en van Basten kijken en meer luisteren naar die man. Verder is het een kwestie van vertrouwen en goed gevoel hebben over je eigen kunnen en weten wat je wel en niet kan. Dat geeft rust aan de bal en overzicht voor doel.quote:Op maandag 13 april 2009 15:03 schreef VoreG het volgende:
Alleen 1 op 1 kansen zou hij meer moeten afmaken, voor de rest is het geweldig. Goed overzicht ook, laat andere makkelijk scoren.
Wij wel ja.quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:57 schreef Prosac het volgende:
Ajax heeft zich goed ingedekt met die clausule.
Contract loopt nog drie jaar door. Dus maak er maar grote zak met geld van.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:05 schreef neilpad het volgende:
Ik hoop dat ie weggaat. De beste aanvaller in de Eredivisie. Ik denk dat Ajax het best moeilijk gaat krijgen als ze hem kwijt raken. Aan de andere kant zullen ze er wel weer een behoorlijke zak geld voor terugkrijgen.
Nee jorien, dit kan gebeuren, doe niet zo triest.quote:Op zondag 26 april 2009 16:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Weer goed bezig vandaag zeg,
Doodschop naar de keeper van ez
komaan, hier is werkelijk zeer licht contact! Suarez gaf zeker geen doodschop, en ik ben geen fan van deze jongenquote:Op zondag 26 april 2009 16:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Weer goed bezig vandaag zeg,
Doodschop naar de keeper van ez
quote:Op zondag 26 april 2009 16:46 schreef sezten het volgende:
Suarez bracht opzettelijk Didulica in gevaar door hem aan te vallen in zijn 6 meter gebied.
De afloop is walgelijk
Opzettelijk? Flikker toch een eind op man...quote:Op zondag 26 april 2009 16:46 schreef sezten het volgende:
Suarez bracht opzettelijk Didulica in gevaar door hem aan te vallen in zijn 6 meter gebied.
De afloop is walgelijk
Dirk Kutje has entered the building.quote:
Foto met veel emotie.quote:
Ja het is net Afellay.quote:Op zondag 26 april 2009 17:12 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik vond het meest walgelijke van vandaag nog wel het juichen inderdaad, wat een rat.
Ja, en dan vijf minuten later weer gewoon vrolijk juichen als je een herkansing krijgt en die binnenschiet.quote:
Ja wat had hij dan moeten doen? Huilen?quote:Op zondag 26 april 2009 17:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, en dan vijf minuten later weer gewoon vrolijk juichen als je een herkansing krijgt en die binnenschiet.![]()
Op het moment van die foto had ik nog wel iets van medelijden met 'm...
Je bent gewoon jaloers dat jullie geen Suarez hebben in jullie team.En dat jullie met een speler als Michael Mols moet doen.quote:
QFTquote:Op zondag 26 april 2009 17:35 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat jullie geen Suarez hebben in jullie team.En dat jullie met een speler als Michael Mols moet doen.
Nee, maar ik had me koest gehouden. Je hebt vlak daarvoor nog op een mongolide manier een heel belangrijke penalty verneukt bij 0-1 achter én de keeper van de tegenpartij het ziekenhuis in gebeukt, dat laatste opzettelijk of niet. Dan krijg je vervolgens een kans om je blunder nog enigzins op te lappen en die kans benut je, dan zou ik daar stilzwijgend maar heel dankbaar voor zijn en vooral niet blij gaan lopen doen.quote:Op zondag 26 april 2009 17:31 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja wat had hij dan moeten doen? Huilen?
Jij hebt het allemaal niet eens gezien, dus oordeel nou later maar.quote:Op zondag 26 april 2009 17:32 schreef Jojoortje het volgende:
Incident was dan al gebeurd, klaar!Als hij dan scoort, mag hij gewoon juichen hoor.
Ik ga vast de hoon van heel Fok! over me heen krijgen, maar ik heb het net teruggezien op beeld en eigenlijk vind ik de gele kaart zelfs nog onterecht...quote:Op zondag 26 april 2009 16:19 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
komaan, hier is werkelijk zeer licht contact! Suarez gaf zeker geen doodschop, en ik ben geen fan van deze jongen
Incident is indicent. Als de wedstrijd verder gaat, moet je dat gewoon vergeten en ik snap heus wel dat je juicht als je scoort.quote:Op zondag 26 april 2009 17:42 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Jij hebt het allemaal niet eens gezien, dus oordeel nou later maar.
Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk had hij emotioneel in moeten storten en dit doelpunt aan Didulica, die overigens geen zwaar letsel opliep moeten opdragen.quote:Op zondag 26 april 2009 17:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, en dan vijf minuten later weer gewoon vrolijk juichen als je een herkansing krijgt en die binnenschiet.![]()
Op het moment van die foto had ik nog wel iets van medelijden met 'm...
Och, de 1 vind het respectloos, de ander vrij normaal. Tis maar net wat je wil he.quote:Op zondag 26 april 2009 17:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nee, maar ik had me koest gehouden. Je hebt vlak daarvoor nog op een mongolide manier een heel belangrijke penalty verneukt bij 0-1 achter én de keeper van de tegenpartij het ziekenhuis in gebeukt, dat laatste opzettelijk of niet. Dan krijg je vervolgens een kans om je blunder nog enigzins op te lappen en die kans benut je, dan zou ik daar stilzwijgend maar heel dankbaar voor zijn en vooral niet blij gaan lopen doen.
Zijn keuze verder, maar ik vind het een beetje respectloos.
Dat dan weer niet, ik vond het 100% een gele kaart, niks minder, maar ook zeker niks meer. De rest is ongelukkig.quote:Op zondag 26 april 2009 17:51 schreef kevin6188 het volgende:
Ik ga vast de hoon van heel Fok! over me heen krijgen, maar ik heb het net teruggezien op beeld en eigenlijk vind ik de gele kaart zelfs nog onterecht...
Het is echt dat ik thuis zat, maar ik had telkens zo'n gevoel van: Ga nou 'Suarez oh ho' zingen, die kerel heeft wel wat steun nodig. In het kwartier dat het spel stil lag zag je hem ook telkens peinzen enzo.quote:Op zondag 26 april 2009 18:03 schreef Cyberia18 het volgende:
Beschamend hoe hij de pingel nam. Echt.Dan staan er zulke belangen op het spel haal je het in je hoofd om 'm zo te nemen.
Maar toch is het prachtig om te zien hoe hij als enige speler in het team steeds maar blijft werken. Hij is niet uitgeput te raken. Dat hij het voorbeeld moet geven is enigszins veelzeggend voor het elftal maar andere kant tekent het de speler Suarez.
Luis
Los daarvan heeft Mounir niet een hele rits aan penalties genomen om tot zijn productie te komen.quote:Op zondag 26 april 2009 18:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Desalniettemin jammer dat hij scoorde vandaag, ik vind dat pijnlijk voor het voetbal daar Mounir veel sportiever en fairer is.²
Vandaag is wel bewezen dat Suarez gewoon de arbiters tegen heeft door zijn verleden. In de eerste helft was het gewoon een keiharde penalty.quote:Op zondag 26 april 2009 18:01 schreef buddyb het volgende:
als je valt zoals suarez dat doet kan ik me voorstellen dat een scheids daar geen pingel voor geeft
Dat dusquote:Op zondag 26 april 2009 17:51 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik ga vast de hoon van heel Fok! over me heen krijgen, maar ik heb het net teruggezien op beeld en eigenlijk vind ik de gele kaart zelfs nog onterecht...
Frustratie om een geweldige voetballerquote:Op zondag 26 april 2009 17:12 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik vond het meest walgelijke van vandaag nog wel het juichen inderdaad, wat een rat.
Ach, dat maakt Suarez wel weer goed met zijn hele rits aan assistsquote:Op zondag 26 april 2009 18:15 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Los daarvan heeft Mounir niet een hele rits aan penalties genomen om tot zijn productie te komen.
ondanks de situatie toch een mooie foto.quote:
Ja klopt, Mounir had volgens mij geen enkele penalty nodig. Suarez weet ik niet, maar minimaal 3 denk ik zo.quote:Op zondag 26 april 2009 18:15 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Los daarvan heeft Mounir niet een hele rits aan penalties genomen om tot zijn productie te komen.
Dat onderscheidt hem dus niet van topper Mounir die ook een rits aan verfijnde assists verzorgde.quote:Op zondag 26 april 2009 18:17 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ach, dat maakt Suarez wel weer goed met zijn hele rits aan assists
Suarez heeft meer assists+doelpunten bij elkaar dan Mounir.quote:Op zondag 26 april 2009 18:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat onderscheidt hem dus niet van topper Mounir die ook een rits aan verfijnde assists verzorgde.²
Schandalig vind ik het.quote:Op zondag 26 april 2009 18:22 schreef Chadi het volgende:
Wat een oetlul om bij 0-1 stand en de stand op de ranglijst die penalty zo te nemen.
Het zijn er acht (penalty's). El Hamdaoui inderdaad geen.quote:Op zondag 26 april 2009 18:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja klopt, Mounir had volgens mij geen enkele penalty nodig. Suarez weet ik niet, maar minimaal 3 denk ik zo.²
Die kan ze waarschijnlijk niet goed genoeg nemen. jammer!quote:Op zondag 26 april 2009 18:24 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Het zijn er acht (penalty's). El Hamdaoui inderdaad geen.
Newsflash; penalty's tellen ook als een doelpunt.quote:Op zondag 26 april 2009 18:24 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Het zijn er acht (penalty's). El Hamdaoui inderdaad geen.
Ja, en?quote:Op zondag 26 april 2009 18:26 schreef RayMania het volgende:
[..]
Newsflash; penalty's tellen ook als een doelpunt.
Haal die penalty's er eens af. Juist ja. Bovendien vinden de spelers in de eredivisie Mounir de beste speler van de Eredivisie, daarna Suarez, ik zou Dembele nemen en dan Suarez. Voetballers hebben er kijk op.quote:Op zondag 26 april 2009 18:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Suarez heeft meer assists+doelpunten bij elkaar dan Mounir.
Dat is een feit.
Waarom zou je penalty's eraf halen?quote:Op zondag 26 april 2009 18:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Haal die penalty's er eens af. Juist ja. Bovendien vinden de spelers in de eredivisie Mounir de beste speler van de Eredivisie, daarna Suarez, ik zou Dembele nemen en dan Suarez. Voetballers hebben er kijk op.²
quote:Op zondag 26 april 2009 18:03 schreef Cyberia18 het volgende:
Beschamend hoe hij de pingel nam. Echt.Dan staan er zulke belangen op het spel haal je het in je hoofd om 'm zo te nemen.
Omdat penalty's scoren vrijwel geen kwaliteit vereist. Mounir had geen penalty's nodig om tot 22 doelpunten te komen, Suarez 8! Bovendien heeft El Hamdaoui AZ kampioen gemaakt, wat heeft Suarez gedaan? Die 3de plek is zelfs nog onzeker.quote:Op zondag 26 april 2009 18:29 schreef Rumille het volgende:
[..]
Waarom zou je penalty's eraf halen?Grootste deel van die penalty's heeft ie zelf uitgelokt. Dus dat is ook een soort assist. Goals zijn goals.
Intikkers zullen we dan voortaan ook maar niet meer meerekenen?quote:Op zondag 26 april 2009 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat penalty's scoren vrijwel geen kwaliteit vereist. Mounir had geen penalty's nodig om tot 22 doelpunten te komen, Suarez 8! Bovendien heeft El Hamdaoui AZ kampioen gemaakt, wat heeft Suarez gedaan? Die 3de plek is zelfs nog onzeker.²
Maar bijna al die penalty's die hij heeft gescoord heeft hij ook zelf uitgelokt. Als de tegenstander geen overtreding maakt, scoort hij ook wel. Onzin om ze niet mee te tellen. Intikkertjes vereist ook geen kwaliteit, dat kan m'n dode oma nog.quote:Op zondag 26 april 2009 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat penalty's scoren vrijwel geen kwaliteit vereist. Mounir had geen penalty's nodig om tot 22 doelpunten te komen, Suarez 8! Bovendien heeft El Hamdaoui AZ kampioen gemaakt, wat heeft Suarez gedaan? Die 3de plek is zelfs nog onzeker.²
Hij heeft al vaker een pingel zo gescoord. Dan was het weer de held geweest. Lekker de beste speler die we de laatste jaren bij Ajax gehad hebben een oetlul noemenquote:Op zondag 26 april 2009 18:22 schreef Chadi het volgende:
Wat een oetlul om bij 0-1 stand en de stand op de ranglijst die penalty zo te nemen.
Praat geen poep vent. Penaltys nemen vereist wel degelijk kwaliteit.quote:Op zondag 26 april 2009 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mja hij had natuurlijk niet als je met 0-1 achter staat zon Panenka doen.. en als ie het doet moet ie het goed doen.. raakte de bal ook niet zoals hij wilde volgens mij.. mja nog altijd de beste penalty nemer in jaren bij Ajax... z'n 1e misser dit seizoen?quote:Op zondag 26 april 2009 18:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij heeft al vaker een pingel zo gescoord. Dan was het weer de held geweest. Lekker de beste speler die we de laatste jaren bij Ajax gehad hebben een oetlul noemen
Ach, twee keer eerder maakt ie hem wel gewoon. Dus waarom nu niet dan? Als je een pingel gewoon neemt, heb je ook kans dat je hem mist. Ik neem hem niets kwalijk. Ik ben alweer aan het bidden dat hij volgend seizoen ook nog bij ons speeltquote:Op zondag 26 april 2009 18:53 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Mja hij had natuurlijk niet als je met 0-1 achter staat zon Panenka doen.. en als ie het doet moet ie het goed doen.. raakte de bal ook niet zoals hij wilde volgens mij.. mja nog altijd de beste penalty nemer in jaren bij Ajax... z'n 1e misser dit seizoen?
Anyway hij blijft een held natuurlijk.. zat ook niet echt mee vandaag..
Dat je op zo'n moment aan FOK! denkt...quote:Op zondag 26 april 2009 17:56 schreef RayMania het volgende:
Ik zat in de Arena en ik wist precies dat dit topic gekickt zou worden door iemand. En ja hoor.
Zo doorzichtig.
Dat lag toen meer aan Piresquote:Op zondag 26 april 2009 19:00 schreef tong80 het volgende:
Henry deed de penalty van Cruijff en Olsen na in Engeland.
Mislukte.
Henry is dus een slechte voetballer ?
Ook een waardeloze voetballer hè ?quote:
Schitterende voetballer, maar toen stonden ze tenminste al met 1-0 voor en hebben ze daar ook genoeg over te horen gekregen na afloop.quote:
Vertel het eensquote:Op zondag 26 april 2009 19:13 schreef inZanity het volgende:
Suarez verdiende vandaag duidelijk rood en een dikke schorsing.
misselijke actie weer..
Die eerste penalty ging niet om Suarez, maar om Cvitanich. Die werd flink aan zijn shirt getrokken. Was een terechte strafschop.quote:Op zondag 26 april 2009 19:18 schreef denthemen het volgende:
De 1e penalty was geen schwalbe, maar ook geen penalty. Suarez probeert nog te koppen, en springt vooruit
Volgens Vink ging het om Suarez. Cvitanich stond bovendien buitenspel bij die voorzet.quote:Op zondag 26 april 2009 19:22 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Die eerste penalty ging niet om Suarez, maar om Cvitanich. Die werd flink aan zijn shirt getrokken. Was een terechte strafschop.
Daarmee maakte hij zichzelf nog belachelijker inderdaad.quote:Op zondag 26 april 2009 20:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij zei toch echt heel duidelijk Cvitanich hoor.
Zie post BliksemSchight. Of Cvitanich wel of niet buitenspel stond, weet ik niet. Er werd wel een penalty-waardige overtreding op hem gemaakt. Dat wel, maar ja, Vink he, die had z'n dag niet.quote:Op zondag 26 april 2009 19:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Volgens Vink ging het om Suarez. Cvitanich stond bovendien buitenspel bij die voorzet.
Het is makkelijker scoren uit een penalty dan "gewoon" in de wedstrijd, El Hamdaoui deed dit vaker en heeft met zijn 22 doelpunten meer moeilijke doelpunten gescoord dan Suarez die 8 "makkelijke" doelpunten maakte met zijn penalty's. Als er simpelweg iemand anders in het elftal verantwoordelijk was geweest voor de penalty's, laten we bv. Vermaelen nemen, dan had Suarez nu 8 minder doelpunten.quote:Op zondag 26 april 2009 18:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Intikkers zullen we dan voortaan ook maar niet meer meerekenen?
Wat een onzin komt er weer uit het toetsenbord van je.
Mening is niet veranderd.quote:Op zondag 26 april 2009 17:51 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Incident is indicent. Als de wedstrijd verder gaat, moet je dat gewoon vergeten en ik snap heus wel dat je juicht als je scoort.
Maar oke, kom om 8 uur hier wel weer, kijken of mijn mening anders is.
Als Suarez gewoon niet vaak neer werd gehaald in de 16 had hij er ook 5 meer gemaakt. Laat staan hoeveel penalty's Suarez wel niet heeft meegekregen omdat hij werd neergehaald maar dat hij er niks voor kreegquote:Op zondag 26 april 2009 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is makkelijker scoren uit een penalty dan "gewoon" in de wedstrijd, El Hamdaoui deed dit vaker en heeft met zijn 22 doelpunten meer moeilijke doelpunten gescoord dan Suarez die 8 "makkelijke" doelpunten maakte met zijn penalty's. Als er simpelweg iemand anders in het elftal verantwoordelijk was geweest voor de penalty's, laten we bv. Vermaelen nemen, dan had Suarez nu 8 minder doelpunten.
Ik geef gewoon graag een geste af.²
Was Pires, geen Henryquote:Op zondag 26 april 2009 19:00 schreef tong80 het volgende:
Henry deed de penalty van Cruijff en Olsen na in Engeland.
Mislukte.
Henry is dus een slechte voetballer ?
Kom je precies op mijn punt uit: kwaliteit daar draait het om. Suarez is een rommelaar, een speler op goed geluk, wel een goede. Maar El Hamdaoui is slimmer en heeft dat gerommel en die schwalbes niet nodig.quote:Op zondag 26 april 2009 20:50 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Als Suarez gewoon niet vaak neer werd gehaald in de 16 had hij er ook 5 meer gemaakt. Laat staan hoeveel penalty's Suarez wel niet heeft meegekregen omdat hij werd neergehaald maar dat hij er niks voor kreeg
Oh jee, lijkt me wel een sympathieke kerel.quote:Op zondag 26 april 2009 21:01 schreef Mr_DG het volgende:
Hij is morgen te gast bij Holland Sport.
Suarez
Ah! Leuk!quote:Op zondag 26 april 2009 21:01 schreef Mr_DG het volgende:
Suarez
Cool, ga ik maar eens kijken dan.quote:Op zondag 26 april 2009 21:01 schreef Mr_DG het volgende:
Suarez
Bruno Silva is er ook.quote:
Speler op goed geluk? Suarez kan uit alle hoeken en standen gewoon een man passeren en is onvoorspelbaar als de natuur. Ik weet niet of jij uberhaupt wedstrijden kijkt van Ajax en/of Uruguayquote:Op zondag 26 april 2009 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kom je precies op mijn punt uit: kwaliteit daar draait het om. Suarez is een rommelaar, een speler op goed geluk, wel een goede. Maar El Hamdaoui is slimmer en heeft dat gerommel en die schwalbes niet nodig.²
Hier moet ik je gelijk in geven. Eigenlijk mag dit niet, toch heeft hij dit aan zichzelf te danken.quote:Op zondag 26 april 2009 22:21 schreef behangplakker het volgende:
Schwalbes heeft hij de laatste tijd ook (bijna) niet gemaakt. Ik heb veel meer overtredingen op Suarez gezien in de 16 waar geen penalty voor wordt gegeven
quote:Op zondag 26 april 2009 21:01 schreef Mr_DG het volgende:
Suarez
De scheidsrechters moeten per wedstrijd toch objectief kijken. Als er een overtreding wordt gemaakt, is het gewoon een penalty. Dus niks aan zichzelf te dankenquote:Op zondag 26 april 2009 22:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier moet ik je gelijk in geven. Eigenlijk mag dit niet, toch heeft hij dit aan zichzelf te danken.²
Je zegt hier een waarheid als koe. Zo denk ik er ook over. En Suarez van dit seizoen heeft echt grote stappen gemaakt. Hij maakt zelden tot geen schwalbes meer en hij speelt tegenwoordig ballen af, getuige het grote aantal assists dat hij heeft.quote:Op zondag 26 april 2009 22:24 schreef behangplakker het volgende:
[..]
De scheidsrechters moeten per wedstrijd toch objectief kijken. Als er een overtreding wordt gemaakt, is het gewoon een penalty. Dus niks aan zichzelf te danken
Daarentegen moeten schwalbes naar mijn mening strenger aan worden gepakt zodat het minder voorkomt.
Duh.quote:Op maandag 27 april 2009 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zonder Suarez is Ajax niets beter dan bijvoorbeeld Twente. Misschien zelfs wel minder.
En Twente zonder Perez, PSV zonder Affelay, AZ zonder Schaars, United zonder Ronaldo, wat is nou het probleem ?quote:Op maandag 27 april 2009 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zonder Suarez is Ajax niets beter dan bijvoorbeeld Twente. Misschien zelfs wel minder.
Twente zonder Perez? Dan hebben ze altijd Elia, Arnautovic en Jansen nog die het verschil kunnen maken.quote:Op maandag 27 april 2009 14:25 schreef denthemen het volgende:
[..]
En Twente zonder Perez, PSV zonder Affelay, AZ zonder Schaars, United zonder Ronaldo, wat is nou het probleem ?
Daarvoor is het Suarez topic toch, om te discussiëren over Suarez.quote:Op maandag 27 april 2009 15:08 schreef _Mike_ het volgende:
Flikker nou eens op met die dicussies in het Suarez topic..
Ja maar het feit dat Ajax nu om Suarez draait ontkend niemand. Alleen ik snap niet waarom alle andere clubs dan ook af gegaan moeten worden?quote:Op maandag 27 april 2009 15:10 schreef Rots het volgende:
[..]
Daarvoor is het Suarez topic toch, om te discussiëren over Suarez.![]()
Daarom is het belangrijk dat Ajax hem weet te behouden, want een 2de Suarez kopen ze niet zo 1,2,3.quote:Op maandag 27 april 2009 15:09 schreef neilpad het volgende:
Ik denk idd ook dat Ajax als geen andere club op het moment afhankelijk is van 1 man.
Denthemen haalt die andere clubs erbij. Daar mag dan toch best op gereageerd worden?quote:Op maandag 27 april 2009 15:12 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja maar het feit dat Ajax nu om Suarez draait ontkend niemand. Alleen ik snap niet waarom alle andere clubs dan ook af gegaan moeten worden?
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 27 april 2009 15:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar als jij het geen probleem vind als hij van de zomer vertrekt dan wil ik wel eens zien wie zijn verlies bij Ajax op gaat vangen.
Je wekt de indruk dat Ajax niet de enige club in de top van Nederland is die afhankelijk is van 1 spelers.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je wekt de indruk dat Ajax niet de enige club in de top van Nederland is die afhankelijk is van 1 spelers.
Elia en Arnautovic spelen de laatste maanden inderdaad de pannen van het dak.quote:Op maandag 27 april 2009 15:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Twente zonder Perez? Dan hebben ze altijd Elia, Arnautovic en Jansen nog die het verschil kunnen maken.
Suarez is de laatste weken weer een beetje in vorm. Een tijdje terug miste Suarez ook kansen die hij normaal gewoon erin zou trappen. Iedere spelers heeft wel eens een vorm dip. Dus om daar over te klagen vind ik een beetje goedkoop scoren.quote:Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Elia en Arnautovic spelen de laatste maanden inderdaad de pannen van het dak.![]()
Als je nou eens goed mijn post had gelezen dat had je kunnen lezen dat het spelers zijn die het verschil kunnen maken. Elia, Arnautovic en Jansen zijn spelers die uit een dood moment voor actie kunnen zorgen.quote:En Theo Janssen, pleeeeeease. Overschatte voetballer, altijd al gevonden. Op zijn goede traptechniek na is het pure middelmaat.
Hij mistte inderdaad de nodige kansen ja, maar speelde wel fantastisch. Als je kansen mist wil het niet zeggen dat je meteen slecht bent. Neem bijvoorbeeld de thuiswedstrijd tegen Marseille. Suarez had daar een aantal keer moeten scoren, maar deed dat niet. Neemt niet weg dat dat misschien wel de beste wedstrijd van Suarez dit seizoen was.quote:Op maandag 27 april 2009 17:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Suarez is de laatste weken weer een beetje in vorm. Een tijdje terug miste Suarez ook kansen die hij normaal gewoon erin zou trappen. Iedere spelers heeft wel eens een vorm dip. Dus om daar over te klagen vind ik een beetje goedkoop scoren.
Zeg ik dat hij slecht was dan? Ik zeg dat hij uit vorm was.quote:Op maandag 27 april 2009 17:53 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij mistte inderdaad de nodige kansen ja, maar speelde wel fantastisch. Als je kansen mist wil het niet zeggen dat je meteen slecht bent. Neem bijvoorbeeld de thuiswedstrijd tegen Marseille. Suarez had daar een aantal keer moeten scoren, maar deed dat niet. Neemt niet weg dat dat misschien wel de beste wedstrijd van Suarez dit seizoen was.
Wanneer ben je uit vorm dan? Als je kansen mist, wel goed speelt, assists geeft en je erg aanwezig bent in een wedstrijd?quote:Op maandag 27 april 2009 17:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zeg ik dat hij slecht was dan? Ik zeg dat hij uit vorm was.
Als je een aantal wedstrijden kansen mist die je normaal niet zo missen als aanvaller zijnde.quote:Op maandag 27 april 2009 18:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wanneer ben je uit vorm dan? Als je kansen mist, wel goed speelt, assists geeft en je erg aanwezig bent in een wedstrijd?
Suarez is dit seizoen, puur gelet op zijn spel, wisselvallig. Toch compenseert hij toch een hoop met zijn assists en doelpunten.quote:Op maandag 27 april 2009 17:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Suarez is de laatste weken weer een beetje in vorm. Een tijdje terug miste Suarez ook kansen die hij normaal gewoon erin zou trappen. Iedere spelers heeft wel eens een vorm dip. Dus om daar over te klagen vind ik een beetje goedkoop scoren.
Elia en Arnautovic kan ik mij wel in vinden, dit zijn technisch goede spelers met een individuele actie. Zo iemand als Janssen kan wel iets forceren met zijn traptechniek (al gebeurt dit relatief nog veel te weinig in mijn ogen) maar als spelmaker komt hij kwaliteit tekort. Iemand als Perez is veel belangrijker (misschien wel de belangrijkste speler van het elftal). Betrekt zich meer in het spel, handelt sneller, heeft een beter overzicht en is ook veel meer de echte voetballer. Als Perez wegvalt scheelt het meteen een slok op een borrel. Dat is meteen zichtbaar.quote:Op maandag 27 april 2009 17:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als je nou eens goed mijn post had gelezen dat had je kunnen lezen dat het spelers zijn die het verschil kunnen maken. Elia, Arnautovic en Jansen zijn spelers die uit een dood moment voor actie kunnen zorgen.
Beiden kunnen Nederlands, maar voor goede antwoorden is het handigst om in de moedertaal te vragenquote:Op maandag 27 april 2009 21:17 schreef TvhN het volgende:
Wat spreken de heren al goed Nederlands en/of Engels zeg.
Suarez spreekt helemaal geen prima Nederlands. Hou toch op zeg. Hij kan gewoon een aardig woordje Nederlands brabbelen.quote:Op maandag 27 april 2009 21:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jammer dat ie geen Nederlands hoefde te praten, want dat kan ie prima.
Goede, volwassen antwoorden van hem. Tolk vertaalde niet alles helemaal compleet, maar hij is echt wel slimmer en verstandiger dan ie soms lijkt.
Waar komt dat inderdaad vandaan? Het is niet meer zo dramatisch als eerst, dat wel, en hij zal vast een boel begrijpen, en dat mag ook wel na 3 jaar, maar prima Nederlands? Nooit iets van gemerkt tijdens interviews of andere stukjes met hem.quote:Op maandag 27 april 2009 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Suarez spreekt helemaal geen prima Nederlands. Hou toch op zeg. Hij kan gewoon een aardig woordje Nederlands brabbelen.
Hij spreekt wel prima Nederlands, maar het zou voor televisie - waar de gemiddelde boer al wordt ondertiteld - te onduidelijk worden, zeker voor een live-programma. Verder kun je met Suarez prima een gesprek in het Nederlands voeren.quote:Op maandag 27 april 2009 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Suarez spreekt helemaal geen prima Nederlands. Hou toch op zeg. Hij kan gewoon een aardig woordje Nederlands brabbelen.
Wilfried had gewoon geen zin in een gevalletje Sollied, dat was zonde. En Suarez kan geen prima Nederlands, een paar woordjes kan die ja. Weet niet waar je dat vandaan hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:45 schreef Prosac het volgende:
Als je prima nederlands spreekt, kun je ook best een interview houden in het Nederlands lijkt mij.
Ik heb Suarez de laatste maanden best wel eens Nederlands horen spreken, dat was best verstaanbaar, maar niet prima. Als je het beter wilt leren, moet je het ook bij dit soort gelegenheden gaan spreken. Dat werkt het beste.
Ik vind het jammer, want hij deed bij Groningen alles in het Nederlands, was beter voor het leren zei hij.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:17 schreef Rots het volgende:
[..]
En Suarez kan geen prima Nederlands, een paar woordjes kan die ja. Weet niet waar je dat vandaan hebt.
Ja man, jij spreekt natuurlijk dagelijks met Suarezquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:17 schreef Rots het volgende:
[..]
Wilfried had gewoon geen zin in een gevalletje Sollied, dat was zonde. En Suarez kan geen prima Nederlands, een paar woordjes kan die ja. Weet niet waar je dat vandaan hebt.
Die luie donder moet gewoon is actief bezig zijn met het Nederlands leren, maargoed hij denkt ook lekker boeiend ik ben volgende seizoen weer naar het buitenland toe.
Onzin Luis heeft al vaker gezegt dat hij nog minimaal een seizoen bij Ajax speelt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waar gaat het over zeg... Al meer dan een pagina vol met de discussie of nou wel of niet de Nederlandse taal beheerst!
Het zal hem een worst wezen of hij Nederlands spreekt of niet. Hij vertrekt deze zomer toch uit dit land.
Ik heb hem vaak genoeg horen praten in het Nederlands, en dat beheerst hij totaal niet. Maar zoals ik al zei hij gaat binnenkort toch weg, dus het boeit hem ook niet zoveel. Blijf erbij dat hij wel mooi kan zeggen ja ik blijf sowieso nog een jaar in Amsterdam, maar als een mooie club met een goed bod komt is die meteen weg.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja man, jij spreekt natuurlijk dagelijks met Suarez
Oh ja, net zoals hij meermalen verklaarde nog minimaal een jaar bij Groningen te blijven. Topjaar was dat!quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Onzin Luis heeft al vaker gezegt dat hij nog minimaal een seizoen bij Ajax speelt.
Valt natuurlijk totaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
Oh ja, net zoals hij meermalen verklaarde nog minimaal een jaar bij Groningen te blijven. Topjaar was dat!
want?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Valt natuurlijk totaal niet met elkaar te vergelijken.
Wel slim van hem. Alle fans vinden hem de grootste held ooit dat hij al aangeeft sowieso nog een jaar bij Ajax te spelen, en dan gaat ie gewoon weg en ziet ie ze nooit meer.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:27 schreef Prosac het volgende:
[..]
want?
Als er een grote buitenlandse club komt is Suarez weg, net zoals Suarez weg ging omdat er een grotere club dan Groningen kwam.
Blijf maar vertrouwen hebben in je held hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:32 schreef _Mike_ het volgende:
Groningen is een kleine kut club waar niets te winnen valt en qua salaris zal het ook tegenvallen.
Suarez heeft zelf al gezegd dat hij alleen voor de echte top Ajax verlaat Barca/Inter/Manu etc.
Ajax is vergeleken met clubs zoals Tottenham, Werder Bremen, Villareal etc ook een kleine kut club waar weinig te winnen valt. En qua salaris zal het daar ook wel beter toeven zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:32 schreef _Mike_ het volgende:
Groningen is een kleine kut club waar niets te winnen valt en qua salaris zal het ook tegenvallen.
Suarez heeft zelf al gezegd dat hij alleen voor de echte top Ajax verlaat Barca/Inter/Manu etc.
Ik wil er zelfs een kratje opzetten dat hij nog een jaar blijft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:33 schreef Rots het volgende:
[..]
Blijf maar vertrouwen hebben in je held hoor.![]()
Vergeleken met vorig jaar scoort hij eigenlijk minder. Huntelaar nam vorig seizoen alle penalty's. Dit jaar is hij dat man die dat doet.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:30 schreef Cyberia18 het volgende:
15 doelpunten en hoeveel assists? 12?
In productief opzicht is hij er wel aanzienlijk op vooruit gegaan. 25 wedstrijden, 15 doelpunten. Vorig seizoen scoorde hij 17 keer in 33 wedstrijden.
Desondanks ik hem vorig seizoen veel beter vond spelen zijn dit toch mooie cijfers. Wat als hij nou eens beter ging spelen...
Maar dat komt niet omdat hij niet wegwil, er is gewoon nog niemand geïnteresseerd in iemand met zo'n lang contract en zoveel wisselvalligheid in zn spel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:34 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik wil er zelfs een kratje opzetten dat hij nog een jaar blijft.
Die transfer van Babel heb ik nooit begrepen. Zo goed was hij namelijk niet. Suarez is vele malen beter dan Babel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ook is de situatie compleet anders dan 3 (?) jaar geleden he. Hij is ouder, wijzer, veel meer geleerd. Hij is inmiddels getrouwd, heeft een kindje op komst in September oid. Daarnaast hoeft Van Basten alleen maar te vragen - hey, hoe doen Babel en Van Der Vaart het bij hun clubs? Lekker veel gespeeld?
Goed genoeg voor Barcelona vind ik een beetje overdreven.quote:Hij weet dat hij goed genoeg is voor Barcelona, hij weet dat hij daar ooit komt, hij weet dat hij nog veel moet leren, hij weet dat hij bij Ajax de tijd en mogelijkheid krijgt om te leren. Hij weet dat hij bij Ajax speelt, hij weet zich dus zeker van het WK 2010, mits Uruguay zich plaatst.
Jammer dat het dan zo weer moet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:32 schreef _Mike_ het volgende:
Allemaal dingen die hij bij Groningen ook wist en nog niet zeker toen hij naar Ajax kon, toch deed meneer er alles aan om maar zo snel mogelijk weg te gaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij weet dat hij goed genoeg is voor Barcelona, hij weet dat hij daar ooit komt, hij weet dat hij nog veel moet leren, hij weet dat hij bij Ajax de tijd en mogelijkheid krijgt om te leren. Hij weet dat hij bij Ajax speelt, hij weet zich dus zeker van het WK 2010, mits Uruguay zich plaatst.
Laat ik het dan zo zeggen : Ik wil er een kratje opzetten dat hij niet weg gaat naar een club als Tottenham etc.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:37 schreef Rots het volgende:
[..]
Maar dat komt niet omdat hij niet wegwil, er is gewoon nog niemand geïnteresseerd in iemand met zo'n lang contract en zoveel wisselvalligheid in zn spel.
Ik verwacht ook niet dat hij weggaat, maar je weet het nooit met de subtop/top, doen soms bizarre dingen.
Hence de 3 jaar oudere, volwassenere Suarez. Plus andere omgeving. Plus andere trainer die hem wel zodanig kan beinvloeden. Naar mijn herinnering praatte Jans Suarez nog net niet zelf naar Ajax.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Allemaal dingen die hij bij Groningen ook wist en nog niet zeker toen hij naar Ajax kon, toch deed meneer er alles aan om maar zo snel mogelijk weg te gaan.
In principe zijn alle spelers egoistisch. En doen ze wat hun het beste uitkomt. Ik snap het ook wel meestal. Als club moet je gewoon zorgen dat je de zaken goed voor mekaar hebt. Groningen heeft voor Silva bijna 4 miljoen gehad dat verzacht de pijn wel denk ikquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:52 schreef Prosac het volgende:
Ik weet, ik weet. Maar ik weet inmiddels uit ervaring dat je voor uitspraken van spelers niet zo naief moet zijn. Zeker als ze totaal geen binding met je club hebben en dat heeft Luis echt niet. Je hoopt het allemaal wel, natuurlijk.
Bruno Silva zou die verstandige oudere speler moeten zijn, maar besloot ook te gaan staken toen hij in de winterstop niet weg mocht. (derhalve vind ik zijn gejank nu schitterend) Nevland, bijgetekend, vertelde het contract uit te dienen en daarna naar Viking terug te gaan, maar 3 maanden later komt Fulham en hij wil weg, betaalde uiteindelijk zelfs zelf een deel van de transfersom.
Spelers zijn volksmenners, lekker roepen wat die schattige, naieve supporters willen horen. Zelfs een "clubman" als Sneijder liet zich vervelende dingen over Ajax ontvallen.
De meeste spelers kunnen uitstekend bij Wilders of Verdonk in de partij gaan zitten, die roepen ook waarvan ze denken dat het volk het wil horen.
Voorbeelden genoeg van spelers die allerlei uitspraken doen om ze vervolgens niet na te komen.
Ja, wat is dit nou weer voor omschrijving? Tottenham is niet eens subtop man.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:45 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen : Ik wil er een kratje opzetten dat hij niet weg gaat naar een club als Tottenham etc.
Neem aan dat het voor Ajacieden nogal belangrijk is dat hij in Amsterdam speeltquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Lekker belangrijk allemaal. We zien volgend seizoen wel waar deze held speelt
Ja dat wel, maar die discussie met die supporters van andere clubs zijn hier zo lachwekkend. Die rots en DK bijvoorbeeld. Laat ze toch lekker lullen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Neem aan dat het voor Ajacieden nogal belangrijk is dat hij in Amsterdam speelt
Wat is er zo triest aan mijn discussie dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar die discussie met die supporters van andere clubs zijn hier zo lachwekkend. Die rots en DK bijvoorbeeld. Laat ze toch lekker lullen.
- Als je persoonlijk wordt, post dan niet -quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat is er zo triest aan mijn discussie dan?
Ik ga hier gewoon serieus in discussie over Suarez, als jij dat nou ook is zo doen ipv reacties ontlokken van anderen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar die discussie met die supporters van andere clubs zijn hier zo lachwekkend. Die rots en DK bijvoorbeeld. Laat ze toch lekker lullen.
Mijn punt was volgens mij dat Suarez er dit seizoen in productief opzicht vooruit is gegaan. Hij scoort méér en hij levert méér assists. Niet wie er vorig seizoen de vaste man was voor het nemen van penalty's.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vergeleken met vorig jaar scoort hij eigenlijk minder. Huntelaar nam vorig seizoen alle penalty's. Dit jaar is hij dat man die dat doet.
Dit zijn de cijfers. Dit spreekt voor zich.quote:2007/08 Ajax 33 17 Eredivisie
2008/09 Ajax 30 22 Eredivisie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |