abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:13:16 #1
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_51461575

Voornaam: Luis
Achternaam: Suarez
Geboortedatum: 24-01-1987
Geboorteplaats: Salto, Uruguay
Nationaliteit: Uruguay

Voormalige clubs:
Nacional Montevideo (Uruguay)
Aantal Interlands: 1
Aantal Jeugdinterlands: 4

In zijn thuisland en bij zijn oude club (Club Nacional de Football) wordt hij beschouwd als een van de grootste talenten van het land. Met de transfer naar FC Groningen zou 1.000.000 dollar (ongeveer 800.000 euro) gemoeid zijn, de duurste speler ooit aangekocht en een grote stap qua transfers voor FC Groningen.

Luis Suarez is voor sommige mensen een irritante speler en voor anderen weer een genot om naar te kijken.
Tegen FC Utrecht was hij weer belangrijk voor een plek in de UEFA Cup. Samen met Nevland een dodelijke aanvalsduo voor elke verdediging!

Eerdere Topics:
Het Grote Luis Suarez Topic #1: Wonderkind van FC Groningen

VS

Nu staat Ajax op de loer om Suarez over te nemen en is de Suarez-Soap begonnen. Blijft Suarez bij Groningen of vertrekt hij naar Amsterdam.

Hier verder...
pi_51461602
Zodra een speler zegt dat hij nog minimaal 1 jaar wil blijven, kun je er eigenlijk van uit gaan dat ze sowieso vertrekken Het is dus wachten tot Huntelaar en Sneijder verkocht zijn deze zomer
pi_51461636
quote:
Nu staat Ajax op de loer om Suarez over te nemen en is de Suarez-Soap begonnen. Blijft Suarez bij Groningen of vertrekt hij naar Amsterdam.
Laat maar naar A-Dam gaan. Een speler die instemt met dit soort praktijken hoef ik niet te zien bij de FC, hoe goed ie dan ook mag zijn.
Stank voor dank heet zoiets..

Tenzij hij hier niet over meebeslist natuurlijk, en deze zaak buiten hem om gebeurt, maar dat lijkt me niet het geval.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:17:33 #4
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_51461664
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:16 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Laat maar naar A-Dam gaan. Een speler die instemt met dit soort praktijken hoef ik niet te zien bij de FC, hoe goed ie dan ook mag zijn.
Als hij alsnog blijft verdiend hij een tweede kans. Maar dan moet hij heel erg goed zijn best doen om de vertrouwen terug te winnen, dat wel.
pi_51461685
quote:
Suarez wil via arbitragezaak naar Ajax

GRONINGEN - De controverse tussen Luis Suárez, Ajax en FC Groningen wordt waarschijnlijk beslist in de rechtzaal. Ajax wil de Uruguayaan dolgraag aan zich binden als opvolger van Ryan Babel. Groningen verzet zich echter tegen de overgang, waardoor Suárez zich gepiepeld voelt. De spits wil de overgang nu afdwingen via spoedarbitrage.

Zijn advocaat Jan Kabalt heeft inmiddels een verzoek voor een arbitragezaak gedaan bij de KNVB en verwacht daarop maandag een antwoord van de voetbalbond. Suárez voert als motivatie voor de zaak positieverbetering aan.
Bron is het AD, dus neutraal .

Ajax toont interesse. Groningen zegt nee. Ajax contacteert manager Suarez met interesse. Suarez denkt, hey dat is tof. Suarez belt Kabalt en spant zelf een arbitragezaak aan.

Of Ajax en Groningen gaan onderhandelen en Suarez vertrekt voor 7 a 8 miljoen naar Ajax. Of Suarez gaat voor de rechtszaak, wint maar wordt afgewezen door Ajax omdat het op die manier niet hoeft.
pi_51461721
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:18 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Bron is het AD, dus neutraal .

Ajax toont interesse. Groningen zegt nee. Ajax contacteert manager Suarez met interesse. Suarez denkt, hey dat is tof. Suarez belt Kabalt en spant zelf een arbitragezaak aan.

Of Ajax en Groningen gaan onderhandelen en Suarez vertrekt voor 7 a 8 miljoen naar Ajax. Of Suarez gaat voor de rechtszaak, wint maar wordt afgewezen door Ajax omdat het op die manier niet hoeft.
Denk dat hij geen 7 a 8 miljoen gaat opleveren hoor.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:22:06 #7
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_51461770
5 miljoen voor Suarez denk ik.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:22:13 #8
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_51461776
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:19 schreef Blawh het volgende:

[..]

Denk dat hij geen 7 a 8 miljoen gaat opleveren hoor.
Hoeveel dacht je dan? Ik zat zelf ook aan 8 miljoen te denken
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_51461791
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef Thomas87 het volgende:

[..]

Hoeveel dacht je dan? Ik zat zelf ook aan 8 miljoen te denken
5 denk ik ook ja
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef Messenga het volgende:
5 miljoen voor Suarez denk ik.
Waarom? Ik maak een vergelijking met een Lazovic. Die werd voor 1,5 miljoen gekocht door Vitesse en ging voor 7 weg.
Suarez werd voor ongeveer 900.000(?) gekocht en zal daardoor ook wat minder opbrengen dan 7 miljoen.
pi_51461833
quote:

[..]

Stank voor dank heet zoiets..

Tenzij hij hier niet over meebeslist natuurlijk, en deze zaak buiten hem om gebeurt, maar dat lijkt me niet het geval.
Wat dacht jij dan??? Iedere speler wil toch naar een topclub? Daar is helemaal niks geks, vreemd of oneerzaam aan. Groningen moet gewoon zorgen dat ze de hoofdprijs voor hem pakken. Zo werkt het nu eenmaal.
pi_51461868
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:24 schreef kriele het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan??? Iedere speler wil toch naar een topclub? Daar is helemaal niks geks, vreemd of oneerzaam aan. Groningen moet gewoon zorgen dat ze de hoofdprijs voor hem pakken. Zo werkt het nu eenmaal.
Je kan ook respect hebben voor de club die je naar Europa haalde en op een fatsoenlijke manier door de voordeur vertrekken. Maar goed, respect voor je werkgever ken jij dus blijkbaar niet?
pi_51461889
wat Blawh zegt....
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:27:10 #13
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51461897
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:12 schreef Blawh het volgende:

[..]

Mocht Roda niet de handjes dichtknijpen met al die miljoenen? Maar je hebt gelijk, dat soort uitspraken doen en het dan niet nakomen is triest.
Tuurlijk, welke idioot betaalt nog meer 14 miljoen gulden voor Peeters?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:28:19 #14
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_51461928
quote:

[..]

Stel Suarez zit nu in Rhodos en weet dus niet wat er allemaal aan de hand is terwijl van Geel en Foncesca al aan het onderhandelen zijn? Wat zou dan een goede straf zijn voor Van Geel en Foncesca

En dan bedoel ik als Suarez zelf niet naar Ajax wilt maar wilt blijven wat hij zelf in een interview zei
pi_51461952
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef Garudo het volgende:

[..]

Stel Suarez zit nu in Rhodos en weet dus niet wat er allemaal aan de hand is terwijl van Geel en Foncesca al aan het onderhandelen zijn? Wat zou dan een goede straf zijn voor Van Geel en Foncesca
Een zaakwaarnemer kan geen rechtszaak aanspannen zonder dat de speler er mee instemt, dat zou wel de wereld op zijn kop zijn.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:29:53 #16
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_51461978
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef Blawh het volgende:

[..]

5 denk ik ook ja
[..]

Waarom? Ik maak een vergelijking met een Lazovic. Die werd voor 1,5 miljoen gekocht door Vitesse en ging voor 7 weg.
Suarez werd voor ongeveer 900.000(?) gekocht en zal daardoor ook wat minder opbrengen dan 7 miljoen.
Je vergeet 1 ding. Suarez heeft meer potentie dan Lazovic. Ook is het natuurlijk niet relevant voor hoeveel een speler destijds naar de club is gehaald. Dat is verleden tijd. Het gaat erom wat een speler nu gewoon waard is.

Als je vind dat Suarez 5 miljoen waard is vind ik dat prima. Maar die 5 miljoen zou je niet mogen beargumenteren met het feit dat Suarez iets goedkoper was dan Lazovic toen die naar de FC werd gehaald en dat ie daarom ook minder op hoeft tebrengen.
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:30:27 #17
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_51461998
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:29 schreef Blawh het volgende:

[..]

Een zaakwaarnemer kan geen rechtszaak aanspannen zonder dat de speler er mee instemt, dat zou wel de wereld op zijn kop zijn.
Nou okey, Als Suarez wordt gedwongen door Foncesca en Van Geel
Wat zou dan de straf zijn
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:32:03 #18
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_51462040
Hij heeft nog een dik contract en het is eerst die arbitragezaak afwachten en ik ga ervan uit dat ze hem echt niet laten gaan voor minder dan 8 miljoen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_51462069
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:29 schreef Thomas87 het volgende:

[..]

Je vergeet 1 ding. Suarez heeft meer potentie dan Lazovic. Ook is het natuurlijk niet relevant voor hoeveel een speler destijds naar de club is gehaald. Dat is verleden tijd. Het gaat erom wat een speler nu gewoon waard is.

Als je vind dat Suarez 5 miljoen waard is vind ik dat prima. Maar die 5 miljoen zou je niet mogen beargumenteren met het feit dat Suarez iets goedkoper was dan Lazovic toen die naar de FC werd gehaald en dat ie daarom ook minder op hoeft tebrengen.
Het wordt toch voor een deel gebaseerd op het aankoopbedrag en het loon van de speler? Lazovic verdiende nog gewoon zijn Feyenoord salaris en dat zal stukken hoger liggen dan het salaris van Suarez. Verder heeft Lazovic al meer A-interlands voor zijn land gespeeld en heeft hij wat meer ervaring in de eredivisie.

Bovendien is Lazovic gewoon op een nette manier weggegaan, aangegeven dat hij graag weg wilt maar ook begrijpen dat de hoofdprijs op tafel moet komen. Zo'n rechtszaak zal de positie van de club niet steviger maken waardoor de prijs ook wat lager zal uitvallen dan in een 'normale onderhandeling'.

In een normale onderhandeling was er denk ik wel een miljoen of 7 a 8 uit te halen geweest denk ik, alleen zal het bedrag wat lager zijn door de huidige situatie.
pi_51462073
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:25 schreef Blawh het volgende:

[..]

Je kan ook respect hebben voor de club die je naar Europa haalde en op een fatsoenlijke manier door de voordeur vertrekken. Maar goed, respect voor je werkgever ken jij dus blijkbaar niet?
Als je het elders beter kan krijgen, en je wil die baan, zeg je je baan op, bedank je je werkgever en collega's en vertrek je. Zo gaat dat. Suarez bedankt de plaatselijke FC door vele miljoenen die Groningen gaat krijgen voor hem. Dat is ook respect. Doet hij het bij Ajax goed, dan gebeurt hetzelfde weer, want dan gaat hij vast naar een europese topclub. That's football
pi_51462227
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:33 schreef kriele het volgende:

[..]

Als je het elders beter kan krijgen, en je wil die baan, zeg je je baan op, bedank je je werkgever en collega's en vertrek je. Zo gaat dat. Suarez bedankt de plaatselijke FC door vele miljoenen de Groningen op gaat leveren. Dat is ook respect. Doet hij het bij Ajax goed, dan gebeurt hetzelfde weer, want dan gaat hij vast naar een europese topclub. That's football
1. Als ik zeg dat ik nog een jaar blijf, dan ga ik later niet alsnog weg voor die tijd en zeker niet op zo'n manier.

2. Bedanken door de vele miljoenen die hij oplevert is onzin, dat heeft Groningen ook voor een deel aan zichzelf te danken door te investeren in de speler en hem op jonge speler naar Europa te halen. Het had namelijk ook een miskoop kunnen zijn en dan was je wel opgescheept tot 2011 met een dure speler.

3. Jij vindt het normaal, ik vind het respectloos en totaal niet loyaal. Als je met je volle verstand een contract voor 5 jaar tekent bij een ambitieuze subtopper dan kan je nagaan dat ze je niet voor een appel en ei na 1 jaar laten gaan en dat ze willen bouwen aan een team. Het is gewoon egoistisch gedrag en je laat je team in de steek.

Maar jij mag je eigen mening erover hebben, ik vind het nog gewoon geen stijl.
pi_51462297
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:39 schreef Blawh het volgende:

[..]

1. Als ik zeg dat ik nog een jaar blijf, dan ga ik later niet alsnog weg voor die tijd en zeker niet op zo'n manier.
2. Bedanken door de vele miljoenen die hij oplevert is onzin, dat heeft Groningen ook voor een deel aan zichzelf te danken door te investeren in de speler en hem op jonge speler naar Europa te halen. Het had namelijk ook een miskoop kunnen zijn en dan was je wel opgescheept tot 2011 met een dure speler.

3. Jij vindt het normaal, ik vind het respectloos en totaal niet loyaal. Als je met je volle verstand een contract voor 5 jaar tekent bij een ambitieuze subtopper dan kan je nagaan dat ze je niet voor een appel en ei na 1 jaar laten gaan en dat ze willen bouwen aan een team. Het is gewoon egoistisch gedrag en je laat je team in de steek.

Maar jij mag je eigen mening erover hebben, ik vind het nog gewoon geen stijl.
Dit wist ik niet. Spelers zouden eens voorzichtiger moeten zijn met zulke woorden. Maar okay, nu snap ik je beter.
pi_51462409
Vooral lullig voor de Groningen-fans dit. Die verliezen sowieso, wat de uitslag ook is.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:56:06 #24
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51462640
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef mcyodogg het volgende:
Vooral lullig voor de Groningen-fans dit. Die verliezen sowieso, wat de uitslag ook is.
pi_51463099
Benieuwd hoe dit af gaat lopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')