Cool, ga ik maar eens kijken dan.quote:Op zondag 26 april 2009 21:01 schreef Mr_DG het volgende:
Hij is morgen te gast bij Holland Sport.
Suarez
Bruno Silva is er ook.quote:
Speler op goed geluk? Suarez kan uit alle hoeken en standen gewoon een man passeren en is onvoorspelbaar als de natuur. Ik weet niet of jij uberhaupt wedstrijden kijkt van Ajax en/of Uruguayquote:Op zondag 26 april 2009 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kom je precies op mijn punt uit: kwaliteit daar draait het om. Suarez is een rommelaar, een speler op goed geluk, wel een goede. Maar El Hamdaoui is slimmer en heeft dat gerommel en die schwalbes niet nodig.²
Hier moet ik je gelijk in geven. Eigenlijk mag dit niet, toch heeft hij dit aan zichzelf te danken.quote:Op zondag 26 april 2009 22:21 schreef behangplakker het volgende:
Schwalbes heeft hij de laatste tijd ook (bijna) niet gemaakt. Ik heb veel meer overtredingen op Suarez gezien in de 16 waar geen penalty voor wordt gegeven
quote:Op zondag 26 april 2009 21:01 schreef Mr_DG het volgende:
Hij is morgen te gast bij Holland Sport.
Suarez
De scheidsrechters moeten per wedstrijd toch objectief kijken. Als er een overtreding wordt gemaakt, is het gewoon een penalty. Dus niks aan zichzelf te dankenquote:Op zondag 26 april 2009 22:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier moet ik je gelijk in geven. Eigenlijk mag dit niet, toch heeft hij dit aan zichzelf te danken.²
Je zegt hier een waarheid als koe. Zo denk ik er ook over. En Suarez van dit seizoen heeft echt grote stappen gemaakt. Hij maakt zelden tot geen schwalbes meer en hij speelt tegenwoordig ballen af, getuige het grote aantal assists dat hij heeft.quote:Op zondag 26 april 2009 22:24 schreef behangplakker het volgende:
[..]
De scheidsrechters moeten per wedstrijd toch objectief kijken. Als er een overtreding wordt gemaakt, is het gewoon een penalty. Dus niks aan zichzelf te danken
Daarentegen moeten schwalbes naar mijn mening strenger aan worden gepakt zodat het minder voorkomt.
Duh.quote:Op maandag 27 april 2009 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zonder Suarez is Ajax niets beter dan bijvoorbeeld Twente. Misschien zelfs wel minder.
En Twente zonder Perez, PSV zonder Affelay, AZ zonder Schaars, United zonder Ronaldo, wat is nou het probleem ?quote:Op maandag 27 april 2009 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zonder Suarez is Ajax niets beter dan bijvoorbeeld Twente. Misschien zelfs wel minder.
Twente zonder Perez? Dan hebben ze altijd Elia, Arnautovic en Jansen nog die het verschil kunnen maken.quote:Op maandag 27 april 2009 14:25 schreef denthemen het volgende:
[..]
En Twente zonder Perez, PSV zonder Affelay, AZ zonder Schaars, United zonder Ronaldo, wat is nou het probleem ?
Daarvoor is het Suarez topic toch, om te discussiëren over Suarez.quote:Op maandag 27 april 2009 15:08 schreef _Mike_ het volgende:
Flikker nou eens op met die dicussies in het Suarez topic..
Ja maar het feit dat Ajax nu om Suarez draait ontkend niemand. Alleen ik snap niet waarom alle andere clubs dan ook af gegaan moeten worden?quote:Op maandag 27 april 2009 15:10 schreef Rots het volgende:
[..]
Daarvoor is het Suarez topic toch, om te discussiëren over Suarez.![]()
Daarom is het belangrijk dat Ajax hem weet te behouden, want een 2de Suarez kopen ze niet zo 1,2,3.quote:Op maandag 27 april 2009 15:09 schreef neilpad het volgende:
Ik denk idd ook dat Ajax als geen andere club op het moment afhankelijk is van 1 man.
Denthemen haalt die andere clubs erbij. Daar mag dan toch best op gereageerd worden?quote:Op maandag 27 april 2009 15:12 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja maar het feit dat Ajax nu om Suarez draait ontkend niemand. Alleen ik snap niet waarom alle andere clubs dan ook af gegaan moeten worden?
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 27 april 2009 15:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar als jij het geen probleem vind als hij van de zomer vertrekt dan wil ik wel eens zien wie zijn verlies bij Ajax op gaat vangen.
Je wekt de indruk dat Ajax niet de enige club in de top van Nederland is die afhankelijk is van 1 spelers.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je wekt de indruk dat Ajax niet de enige club in de top van Nederland is die afhankelijk is van 1 spelers.
Elia en Arnautovic spelen de laatste maanden inderdaad de pannen van het dak.quote:Op maandag 27 april 2009 15:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Twente zonder Perez? Dan hebben ze altijd Elia, Arnautovic en Jansen nog die het verschil kunnen maken.
Suarez is de laatste weken weer een beetje in vorm. Een tijdje terug miste Suarez ook kansen die hij normaal gewoon erin zou trappen. Iedere spelers heeft wel eens een vorm dip. Dus om daar over te klagen vind ik een beetje goedkoop scoren.quote:Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Elia en Arnautovic spelen de laatste maanden inderdaad de pannen van het dak.![]()
Als je nou eens goed mijn post had gelezen dat had je kunnen lezen dat het spelers zijn die het verschil kunnen maken. Elia, Arnautovic en Jansen zijn spelers die uit een dood moment voor actie kunnen zorgen.quote:En Theo Janssen, pleeeeeease. Overschatte voetballer, altijd al gevonden. Op zijn goede traptechniek na is het pure middelmaat.
Hij mistte inderdaad de nodige kansen ja, maar speelde wel fantastisch. Als je kansen mist wil het niet zeggen dat je meteen slecht bent. Neem bijvoorbeeld de thuiswedstrijd tegen Marseille. Suarez had daar een aantal keer moeten scoren, maar deed dat niet. Neemt niet weg dat dat misschien wel de beste wedstrijd van Suarez dit seizoen was.quote:Op maandag 27 april 2009 17:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Suarez is de laatste weken weer een beetje in vorm. Een tijdje terug miste Suarez ook kansen die hij normaal gewoon erin zou trappen. Iedere spelers heeft wel eens een vorm dip. Dus om daar over te klagen vind ik een beetje goedkoop scoren.
Zeg ik dat hij slecht was dan? Ik zeg dat hij uit vorm was.quote:Op maandag 27 april 2009 17:53 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij mistte inderdaad de nodige kansen ja, maar speelde wel fantastisch. Als je kansen mist wil het niet zeggen dat je meteen slecht bent. Neem bijvoorbeeld de thuiswedstrijd tegen Marseille. Suarez had daar een aantal keer moeten scoren, maar deed dat niet. Neemt niet weg dat dat misschien wel de beste wedstrijd van Suarez dit seizoen was.
Wanneer ben je uit vorm dan? Als je kansen mist, wel goed speelt, assists geeft en je erg aanwezig bent in een wedstrijd?quote:Op maandag 27 april 2009 17:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zeg ik dat hij slecht was dan? Ik zeg dat hij uit vorm was.
Als je een aantal wedstrijden kansen mist die je normaal niet zo missen als aanvaller zijnde.quote:Op maandag 27 april 2009 18:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wanneer ben je uit vorm dan? Als je kansen mist, wel goed speelt, assists geeft en je erg aanwezig bent in een wedstrijd?
Suarez is dit seizoen, puur gelet op zijn spel, wisselvallig. Toch compenseert hij toch een hoop met zijn assists en doelpunten.quote:Op maandag 27 april 2009 17:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Suarez is de laatste weken weer een beetje in vorm. Een tijdje terug miste Suarez ook kansen die hij normaal gewoon erin zou trappen. Iedere spelers heeft wel eens een vorm dip. Dus om daar over te klagen vind ik een beetje goedkoop scoren.
Elia en Arnautovic kan ik mij wel in vinden, dit zijn technisch goede spelers met een individuele actie. Zo iemand als Janssen kan wel iets forceren met zijn traptechniek (al gebeurt dit relatief nog veel te weinig in mijn ogen) maar als spelmaker komt hij kwaliteit tekort. Iemand als Perez is veel belangrijker (misschien wel de belangrijkste speler van het elftal). Betrekt zich meer in het spel, handelt sneller, heeft een beter overzicht en is ook veel meer de echte voetballer. Als Perez wegvalt scheelt het meteen een slok op een borrel. Dat is meteen zichtbaar.quote:Op maandag 27 april 2009 17:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als je nou eens goed mijn post had gelezen dat had je kunnen lezen dat het spelers zijn die het verschil kunnen maken. Elia, Arnautovic en Jansen zijn spelers die uit een dood moment voor actie kunnen zorgen.
Beiden kunnen Nederlands, maar voor goede antwoorden is het handigst om in de moedertaal te vragenquote:Op maandag 27 april 2009 21:17 schreef TvhN het volgende:
Wat spreken de heren al goed Nederlands en/of Engels zeg.
Suarez spreekt helemaal geen prima Nederlands. Hou toch op zeg. Hij kan gewoon een aardig woordje Nederlands brabbelen.quote:Op maandag 27 april 2009 21:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jammer dat ie geen Nederlands hoefde te praten, want dat kan ie prima.
Goede, volwassen antwoorden van hem. Tolk vertaalde niet alles helemaal compleet, maar hij is echt wel slimmer en verstandiger dan ie soms lijkt.
Waar komt dat inderdaad vandaan? Het is niet meer zo dramatisch als eerst, dat wel, en hij zal vast een boel begrijpen, en dat mag ook wel na 3 jaar, maar prima Nederlands? Nooit iets van gemerkt tijdens interviews of andere stukjes met hem.quote:Op maandag 27 april 2009 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Suarez spreekt helemaal geen prima Nederlands. Hou toch op zeg. Hij kan gewoon een aardig woordje Nederlands brabbelen.
Hij spreekt wel prima Nederlands, maar het zou voor televisie - waar de gemiddelde boer al wordt ondertiteld - te onduidelijk worden, zeker voor een live-programma. Verder kun je met Suarez prima een gesprek in het Nederlands voeren.quote:Op maandag 27 april 2009 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Suarez spreekt helemaal geen prima Nederlands. Hou toch op zeg. Hij kan gewoon een aardig woordje Nederlands brabbelen.
Wilfried had gewoon geen zin in een gevalletje Sollied, dat was zonde. En Suarez kan geen prima Nederlands, een paar woordjes kan die ja. Weet niet waar je dat vandaan hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:45 schreef Prosac het volgende:
Als je prima nederlands spreekt, kun je ook best een interview houden in het Nederlands lijkt mij.
Ik heb Suarez de laatste maanden best wel eens Nederlands horen spreken, dat was best verstaanbaar, maar niet prima. Als je het beter wilt leren, moet je het ook bij dit soort gelegenheden gaan spreken. Dat werkt het beste.
Ik vind het jammer, want hij deed bij Groningen alles in het Nederlands, was beter voor het leren zei hij.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:17 schreef Rots het volgende:
[..]
En Suarez kan geen prima Nederlands, een paar woordjes kan die ja. Weet niet waar je dat vandaan hebt.
Ja man, jij spreekt natuurlijk dagelijks met Suarezquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:17 schreef Rots het volgende:
[..]
Wilfried had gewoon geen zin in een gevalletje Sollied, dat was zonde. En Suarez kan geen prima Nederlands, een paar woordjes kan die ja. Weet niet waar je dat vandaan hebt.
Die luie donder moet gewoon is actief bezig zijn met het Nederlands leren, maargoed hij denkt ook lekker boeiend ik ben volgende seizoen weer naar het buitenland toe.
Onzin Luis heeft al vaker gezegt dat hij nog minimaal een seizoen bij Ajax speelt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waar gaat het over zeg... Al meer dan een pagina vol met de discussie of nou wel of niet de Nederlandse taal beheerst!
Het zal hem een worst wezen of hij Nederlands spreekt of niet. Hij vertrekt deze zomer toch uit dit land.
Ik heb hem vaak genoeg horen praten in het Nederlands, en dat beheerst hij totaal niet. Maar zoals ik al zei hij gaat binnenkort toch weg, dus het boeit hem ook niet zoveel. Blijf erbij dat hij wel mooi kan zeggen ja ik blijf sowieso nog een jaar in Amsterdam, maar als een mooie club met een goed bod komt is die meteen weg.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja man, jij spreekt natuurlijk dagelijks met Suarez
Oh ja, net zoals hij meermalen verklaarde nog minimaal een jaar bij Groningen te blijven. Topjaar was dat!quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Onzin Luis heeft al vaker gezegt dat hij nog minimaal een seizoen bij Ajax speelt.
Valt natuurlijk totaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
Oh ja, net zoals hij meermalen verklaarde nog minimaal een jaar bij Groningen te blijven. Topjaar was dat!
want?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Valt natuurlijk totaal niet met elkaar te vergelijken.
Wel slim van hem. Alle fans vinden hem de grootste held ooit dat hij al aangeeft sowieso nog een jaar bij Ajax te spelen, en dan gaat ie gewoon weg en ziet ie ze nooit meer.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:27 schreef Prosac het volgende:
[..]
want?
Als er een grote buitenlandse club komt is Suarez weg, net zoals Suarez weg ging omdat er een grotere club dan Groningen kwam.
Blijf maar vertrouwen hebben in je held hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:32 schreef _Mike_ het volgende:
Groningen is een kleine kut club waar niets te winnen valt en qua salaris zal het ook tegenvallen.
Suarez heeft zelf al gezegd dat hij alleen voor de echte top Ajax verlaat Barca/Inter/Manu etc.
Ajax is vergeleken met clubs zoals Tottenham, Werder Bremen, Villareal etc ook een kleine kut club waar weinig te winnen valt. En qua salaris zal het daar ook wel beter toeven zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:32 schreef _Mike_ het volgende:
Groningen is een kleine kut club waar niets te winnen valt en qua salaris zal het ook tegenvallen.
Suarez heeft zelf al gezegd dat hij alleen voor de echte top Ajax verlaat Barca/Inter/Manu etc.
Ik wil er zelfs een kratje opzetten dat hij nog een jaar blijft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:33 schreef Rots het volgende:
[..]
Blijf maar vertrouwen hebben in je held hoor.![]()
Vergeleken met vorig jaar scoort hij eigenlijk minder. Huntelaar nam vorig seizoen alle penalty's. Dit jaar is hij dat man die dat doet.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:30 schreef Cyberia18 het volgende:
15 doelpunten en hoeveel assists? 12?
In productief opzicht is hij er wel aanzienlijk op vooruit gegaan. 25 wedstrijden, 15 doelpunten. Vorig seizoen scoorde hij 17 keer in 33 wedstrijden.
Desondanks ik hem vorig seizoen veel beter vond spelen zijn dit toch mooie cijfers. Wat als hij nou eens beter ging spelen...
Maar dat komt niet omdat hij niet wegwil, er is gewoon nog niemand geïnteresseerd in iemand met zo'n lang contract en zoveel wisselvalligheid in zn spel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:34 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik wil er zelfs een kratje opzetten dat hij nog een jaar blijft.
Die transfer van Babel heb ik nooit begrepen. Zo goed was hij namelijk niet. Suarez is vele malen beter dan Babel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ook is de situatie compleet anders dan 3 (?) jaar geleden he. Hij is ouder, wijzer, veel meer geleerd. Hij is inmiddels getrouwd, heeft een kindje op komst in September oid. Daarnaast hoeft Van Basten alleen maar te vragen - hey, hoe doen Babel en Van Der Vaart het bij hun clubs? Lekker veel gespeeld?
Goed genoeg voor Barcelona vind ik een beetje overdreven.quote:Hij weet dat hij goed genoeg is voor Barcelona, hij weet dat hij daar ooit komt, hij weet dat hij nog veel moet leren, hij weet dat hij bij Ajax de tijd en mogelijkheid krijgt om te leren. Hij weet dat hij bij Ajax speelt, hij weet zich dus zeker van het WK 2010, mits Uruguay zich plaatst.
Jammer dat het dan zo weer moet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:32 schreef _Mike_ het volgende:
Allemaal dingen die hij bij Groningen ook wist en nog niet zeker toen hij naar Ajax kon, toch deed meneer er alles aan om maar zo snel mogelijk weg te gaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij weet dat hij goed genoeg is voor Barcelona, hij weet dat hij daar ooit komt, hij weet dat hij nog veel moet leren, hij weet dat hij bij Ajax de tijd en mogelijkheid krijgt om te leren. Hij weet dat hij bij Ajax speelt, hij weet zich dus zeker van het WK 2010, mits Uruguay zich plaatst.
Laat ik het dan zo zeggen : Ik wil er een kratje opzetten dat hij niet weg gaat naar een club als Tottenham etc.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:37 schreef Rots het volgende:
[..]
Maar dat komt niet omdat hij niet wegwil, er is gewoon nog niemand geïnteresseerd in iemand met zo'n lang contract en zoveel wisselvalligheid in zn spel.
Ik verwacht ook niet dat hij weggaat, maar je weet het nooit met de subtop/top, doen soms bizarre dingen.
Hence de 3 jaar oudere, volwassenere Suarez. Plus andere omgeving. Plus andere trainer die hem wel zodanig kan beinvloeden. Naar mijn herinnering praatte Jans Suarez nog net niet zelf naar Ajax.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Allemaal dingen die hij bij Groningen ook wist en nog niet zeker toen hij naar Ajax kon, toch deed meneer er alles aan om maar zo snel mogelijk weg te gaan.
In principe zijn alle spelers egoistisch. En doen ze wat hun het beste uitkomt. Ik snap het ook wel meestal. Als club moet je gewoon zorgen dat je de zaken goed voor mekaar hebt. Groningen heeft voor Silva bijna 4 miljoen gehad dat verzacht de pijn wel denk ikquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:52 schreef Prosac het volgende:
Ik weet, ik weet. Maar ik weet inmiddels uit ervaring dat je voor uitspraken van spelers niet zo naief moet zijn. Zeker als ze totaal geen binding met je club hebben en dat heeft Luis echt niet. Je hoopt het allemaal wel, natuurlijk.
Bruno Silva zou die verstandige oudere speler moeten zijn, maar besloot ook te gaan staken toen hij in de winterstop niet weg mocht. (derhalve vind ik zijn gejank nu schitterend) Nevland, bijgetekend, vertelde het contract uit te dienen en daarna naar Viking terug te gaan, maar 3 maanden later komt Fulham en hij wil weg, betaalde uiteindelijk zelfs zelf een deel van de transfersom.
Spelers zijn volksmenners, lekker roepen wat die schattige, naieve supporters willen horen. Zelfs een "clubman" als Sneijder liet zich vervelende dingen over Ajax ontvallen.
De meeste spelers kunnen uitstekend bij Wilders of Verdonk in de partij gaan zitten, die roepen ook waarvan ze denken dat het volk het wil horen.
Voorbeelden genoeg van spelers die allerlei uitspraken doen om ze vervolgens niet na te komen.
Ja, wat is dit nou weer voor omschrijving? Tottenham is niet eens subtop man.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:45 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen : Ik wil er een kratje opzetten dat hij niet weg gaat naar een club als Tottenham etc.
Neem aan dat het voor Ajacieden nogal belangrijk is dat hij in Amsterdam speeltquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Lekker belangrijk allemaal. We zien volgend seizoen wel waar deze held speelt
Ja dat wel, maar die discussie met die supporters van andere clubs zijn hier zo lachwekkend. Die rots en DK bijvoorbeeld. Laat ze toch lekker lullen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Neem aan dat het voor Ajacieden nogal belangrijk is dat hij in Amsterdam speelt
Wat is er zo triest aan mijn discussie dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar die discussie met die supporters van andere clubs zijn hier zo lachwekkend. Die rots en DK bijvoorbeeld. Laat ze toch lekker lullen.
- Als je persoonlijk wordt, post dan niet -quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat is er zo triest aan mijn discussie dan?
Ik ga hier gewoon serieus in discussie over Suarez, als jij dat nou ook is zo doen ipv reacties ontlokken van anderen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar die discussie met die supporters van andere clubs zijn hier zo lachwekkend. Die rots en DK bijvoorbeeld. Laat ze toch lekker lullen.
Mijn punt was volgens mij dat Suarez er dit seizoen in productief opzicht vooruit is gegaan. Hij scoort méér en hij levert méér assists. Niet wie er vorig seizoen de vaste man was voor het nemen van penalty's.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vergeleken met vorig jaar scoort hij eigenlijk minder. Huntelaar nam vorig seizoen alle penalty's. Dit jaar is hij dat man die dat doet.
Dit zijn de cijfers. Dit spreekt voor zich.quote:2007/08 Ajax 33 17 Eredivisie
2008/09 Ajax 30 22 Eredivisie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |